Dit probleem (Canon A650) is inmiddels ook al bekend bij Canon. Ik vind dat ze het netjes oplossen, want ik vond onderstaande op hun sevicepagina:Xanion schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:23:
[...]Ik wacht nog even tot DPReview een review heeft gedaan van de A650 en/of de G9, denk dat het voor mij toch 1 van deze 2 camera's wordt. (Lees alleen wel op DPReview forum dat verschillende A650's last hebben van Banding)
Waarom is er een beeldschaduw te zien in het midden van de beelden die ik met mijn PowerShot A650 IS heb gemaakt?
Artikel nummer: 72205
Betreft de modellen
PowerShot A650 IS
Probleem:
Canon heeft gezien dat wanneer het draaibare LCD-scherm is geopend en er wordt gefotografeerd bij helder licht of in zonnige omgevingen, er licht in de camera terechtkomt waardoor er een effect zoals hieronder afgebeeld kan optreden in foto's die zijn gemaakt met de PowerShot A650 IS.
Tijdelijke oplossing:
U kunt dit probleem vermijden door te zorgen dat het draaibare LCD-scherm tijdens het fotograferen gesloten is (zie onderstaande afbeelding).
Betroffen camera's:
Als het vijfde cijfer (vanaf links) van het productienummer aan de onderkant van de camera een nul is (xxxx0xxxxx), is het een product waarop het hierboven beschreven probleem van toepassing is.
Voor sommige producten met het hierboven beschreven serienummer is echter al een oplossing geïntegreerd. Producten waarbij deze oplossing is geïntegreerd, zijn te herkennen aan een markering zoals in de onderstaande afbeelding (aan de binnenkant van de batterijklep). Bij deze producten treedt het probleem niet op.
Markering aan de binnenkant van de batterijklep
Ondersteuning:
Momenteel treft Canon voorbereidingen om de getroffen producten gratis te kunnen repareren. Zodra deze voorbereidingen zijn voltooid, zal Canon u via deze website informeren over de details en de procedure.
Mocht u vragen hebben over dit probleem of over andere problemen, neem dan via de knop aan het einde van dit bericht contact op met de technische ondersteuning. U kunt ook onze helpdesk bellen. Klik hier voor het telefoonnummer.
Onze excuses voor het ongemak. Canon besteedt veel zorg aan kwaliteitsbeheer, zodat u volledig kunt vertrouwen op de producten van Canon.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.