Canon EOS 350D - Deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.670 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou een goed statief voor bij deze camera?

Ik heb dit advies gekregen:
Een manfrotto is een goed merk en gebruiksvriendelijk, of gitzo.
Het zou aanbevelenswaard zijn een carbon statief te nemen: licht, stevig, en tot 20 kg draagkracht en dat is noodzakelijk met goede telelenzen.

Nu gebruik ik mijn 350D veel met een sigma lens (70-300) bij schiphol en ik wil ook 's avonds wel eens leuke plaatjes gaan schieten, iets wat niet goed lukt door je cam op 't dak van je auto te zetten.
Of vanuit de losse pols. Een RC heb ik al (RS-60E3) erg handig moet ik zeggen.

Maar goed, een statief ontbreekt nu nog vind ik zelf.
Echter wil ik geen ding van 80KG mee gaan slepen.
Het moet dus een licht, stevig en degelijk statief zijn, niet eentje die weg zakt in de grond of dreigt om te vallen zodra ik m'n lens + camera erop zet.

Een budget heb ik er niet echt voor, maar wat kun je voor 100 - 150 euro krijgen wat aan mijn eisen voldoet? Of kan ik dan maar beter een stuk hout mee nemen, dat de grond in rammen er daar m'n cam op zetten? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic: [rml][ Advies] Statief[/rml]
staat ook veel over statieven.
Verder is geodkoop vaak duurkoop, je kan beter iets meer uitgeven voor een goed en degelijk statief dan een gammele goedkope kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Dit topicje maar weer eens omhoog schoppen...
De canon portomonaie eerder in dit topic was leuk,
maar dit is helemaal geweldig, EOS 350D Energy drink!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/dfijter/canon_energydrink.jpg

Helemaal zo gek nog niet, canon dealer zijn ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn canon's dan zo vermoeiend dat je er energydrink bij nodig hebt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:55:
Wat is nou een goed statief voor bij deze camera?

Ik heb dit advies gekregen:
Een manfrotto is een goed merk en gebruiksvriendelijk, of gitzo.
Het zou aanbevelenswaard zijn een carbon statief te nemen: licht, stevig, en tot 20 kg draagkracht en dat is noodzakelijk met goede telelenzen.
Carbon ga je nerver-nooit-niet halen met dit budget. Reken op een goedkoop setje Manfrotto bij deze prijzen. Ik denk dat als je net over de 170 euro gaat je een net Manfrotto setje kan samenstellen. Ik zou voor jouw type gebruik (schat ik in) een videokop nemen, aangezien je waarschijnlijk nooit in de portretstand foto's maakt van die vliegtuigen? Een videokop biedt in dat geval wat meer stevigheid en is wat meer gemaakt om mee te pannen. De 128 kop is dan wel een leuke. Combineer dat met de kleinere 190 pootjes of de wat zwaardere (lees: stevigere) 055 pootjes. Dat lijkt me een leuke setup. Wil je toch ook een protretje vanaf statief kunnen nemen, dan moet je even nadenken welk type kop je wilt nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik ben ook van plan om een 350D aan te schaffen. Ik wil het in het begin voornamelijk gebruiken voor portretfotografie en daarna langzaam mijn objectievencollectie gaan uitbreiden. Mijn oog is gevallen op de kit (prijsverschil met losse body is zo klein dat ik die lens maar voor lief neem) en een Canon EF 50mm f/1.8 II (ø52mm) (fantastic plastic). Tevens koop ik daar een Compact Flash 1GB (SanDisk Ultra II) bij wat in mijn ogen voorlopig wel voldoende moet zijn.

UV filter vind ik bij deze lensen (gezien het feit dat die filters vaak worden gebruikt als bescherming van de lens) niet zo nodig. Prijs van de lenzen die ik op het oog heb rechtvaardigd dat niet.

Hebben jullie nog tips en/of ideeen wat eigenlijk niet zou mogen ontbreken bij een startpakketje? Tweede accu bijvoorbeeld? Voor een geschikte tas ben ik mij nog aan het orienteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
ligt eraan wat jezelf lekker vind vasthouden, maar zonder men grip kan ik geen foto's schieten, dus een grip is misschien ook handig aan te schaffen, ook omdat hier 2 accus in gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
relonky schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:01:Hebben jullie nog tips en/of ideeen wat eigenlijk niet zou mogen ontbreken bij een startpakketje?
wanneer je budget het toelaat, zou je nog een iets langere prime kunnen kopen, zoals bijv. de 85/1.8 of de 100/2. bij het maken van portretten kan het prettig zijn om wat meer afstand tot je model te hebben en daarnaast heeft het een - iig voor portretten - positieve invloed op je scherptediepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:38
Ik krijg zojuist een mailtje van Canon:
Bedankt voor uw aankoop van de EOS 350D en/of EOS 20D en/of EOS 5D en de registratie bij CANON iMAGE GATEWAY.

Als gevolg van wereldwijde leveringsproblemen bij SanDisk is Canon niet in staat u een SanDisk 256 MB CompactFlash® kaart te leveren. Daarom treft u bijgesloten een SanDisk 512 MB CompactFlash® kaart aan.
Onze excuses voor eventueel ongemak.

U ontvangt uw CompactFlash® kaart per post. Reken op een levertijd van circa vier weken.
Hè, vervelend.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Cyclonist schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:20:

[...]

pfff... lucky bastard.. maandje geleden kreeg ik nog een 256

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

"Onze excuses voor eventueel ongemak."

Die zin doet het hem hè Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2tip446/smilie/schater.gif :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:40:
[...]

pfff... lucky bastard.. maandje geleden kreeg ik nog een 256
same here, paar plaatjes in RAW en vol! :)
Maar ach, het is gratis he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb die mail ook gehad, vind het wel fijn, want vandaag moest ik hem drie keer legen...
Het is wel wennen, een dslr, mijn percentage 'gelukte foto's' is drastisch omlaag gegaan. En door mijn 256 mb kaartje kan ik niet zoveel doen. Ik heb wel gemerkt dat je _tijd_ moet nemen voor het maken van een foto, even stil staan, beetje kader/licht zoeken en dat pas klikken (niet hey>klik> weg, dan is vaak de scherpte het licht of het kader finaal vernaggeld...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel het goed is om tijd en aandacht aan je ondewerp en belichting van je onderwerp te besteden, zul je merken dat veel oefening uiteindelijk weer sneller kunt schieten en je percentage zal echt wel weer omhoog gaan.
Als je blindelings de knoppen weet te vinden en dus snel je instellingen weet te veranderen, is het niet anders dan auto rijden. Daar kijk je na wat ervaring ook niet meer constant naar je versnellingspook en de juiste versnelling kiezen gaat daar ook automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

Dat is vast waar ;p

Andere vraag, hoe werkt die custom wb? Als ik op RAW schiet zie ik dat de kleurtemp in een bepaalde setting 2100 K is, hoe kan ik ervoor zorgen dat de 350D daar iets mee kan? Ik verplaats nu het punt in dat assenstelsel, maar ik moet toch wat kunnen met een grijskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Foto maken met alleen die grijskaart in beeld, menu 2 -> Custom WB -> die foto aanwijzen. Daarna je WB op custom zetten.

Ik heb 't nog nooit daadwerkelijk op deze manier gedaan bij gebrek aan grijskaart. Sowieso doe ik 't altijd achteraf eigenlijk omdat ik toch alleen raw schiet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Mag ik hier even spammen?

De GoT FG Mega Lens Meet

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, als hij al gesteld is sorry :X

Wat is het verschil tussen het INT en NL model? Zit het alleen in de handleiding of ook in de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:48:
Even een vraagje, als hij al gesteld is sorry :X

Wat is het verschil tussen het INT en NL model? Zit het alleen in de handleiding of ook in de garantie?
Als er wat mee mis is, dan zou dat ding naar het buitenland moeten worden gestuurd. Geloof Duitsland ofzo, dan zou je hem iets langer kwijt zijn dan wanneer je de NL versie hebt gekocht.
Ik heb zelf de INT gekocht, want ik ga er natuurlijk vanuit dat er niks mis mee is/gaat.
Was mij die extra euro's wel waard, toch weer een mooi UV filter voor een lens. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mwah, mijn Canadese lensje werd gewoon gefixt door Canon Nederland (ETBASS). Lijkt me niet dat ze dan moeilijk gaan doen over een camera uit Duitsland :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Gizz schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:14:
Mwah, mijn Canadese lensje werd gewoon gefixt door Canon Nederland (ETBASS). Lijkt me niet dat ze dan moeilijk gaan doen over een camera uit Duitsland :P
Wel. Voor objectieven geldt een wereldwijde reparatieregeling, voor body's niet. Die moeten (binnen garantie) in land van herkomst gerepareerd worden. Heb je een Duits import model zal hij naar Duitsland gaan, komt hij uit de VS dan ben je hem dus nog langer kwijt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:55:

Nu gebruik ik mijn 350D veel met een sigma lens (70-300) bij schiphol en ik wil ook 's avonds wel eens leuke plaatjes gaan schieten, iets wat niet goed lukt door je cam op 't dak van je auto te zetten.
Of vanuit de losse pols. Een RC heb ik al (RS-60E3) erg handig moet ik zeggen.
Ik zie niet echt in wat je met een statief wilt doen tenzij je een 400mm f/2.8L IS of een 600mm f/4L IS aan die 350D wilt knopen.

Gewoon goed pannen, dat doet wonderen. Een RC heb je ook echt niet nodig tenzij je gewoon een plaatje wilt schieten van een scherpe runway met een lichtvlek erdoor. Pannen is daar het sleutelwoord - je moet je lens zondanig met de kist meebewegen dat de kist scherp blijft en de achtergrond vervaagt.

Om af en toe een stilstaande kist op de foto te zetten bij nachtlicht is een eenvoudig Manfretto statiefje prima.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

tazzman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:28:
[...]

Ik zie niet echt in wat je met een statief wilt doen tenzij je een 400mm f/2.8L IS of een 600mm f/4L IS aan die 350D wilt knopen.

Gewoon goed pannen, dat doet wonderen. Een RC heb je ook echt niet nodig tenzij je gewoon een plaatje wilt schieten van een scherpe runway met een lichtvlek erdoor. Pannen is daar het sleutelwoord - je moet je lens zondanig met de kist meebewegen dat de kist scherp blijft en de achtergrond vervaagt.

Om af en toe een stilstaande kist op de foto te zetten bij nachtlicht is een eenvoudig Manfretto statiefje prima.
Natuurlijk niet enkel voor de vliegtuigen. Ik wil ook straks met oudjaar vuurwerk foto's maken en dat lijkt mij niet echt handig vanuit de losse pols. En ik wil gewoon zo'n ding hebben, klaar. ;)
Pannen moet ik idd nog leren, want hoe volg je iets dat 250km/u op je afkomt/langs je heen gaat/en er vandoor gaat en toch scherp houdt!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:57:
Pannen moet ik idd nog leren, want hoe volg je iets dat 250km/u op je afkomt/langs je heen gaat/en er vandoor gaat en toch scherp houdt!
Nou, je staat niet naast de baan natuurlijk, maar een eindje er vanaf.

Wat je moet doen is de camera op manual, of op sluitervoorkeur. Vervolgens pak je een leuke sluitertijd voor een pan, laten we zeggen 1/150-1/200 voor een vliegtuigje denk ik. Let op welk diafragma de camera uitkiest, want hoe kleiner het getal, hoe kritischer de scherpstelling. Door het diafragma op F7/F8 te zetten, vergroot je de scherptediepte en verklein je de kans op out of focus. Dit is allemaal afhankelijk van de lens natuurlijk en de afstand tot het onderwerp. Zoek maar op DOF calculator voor exacte gegevens voor jouw lens.
En dan is het gewoon een kwestie van het object volgen en op een goed moment afdrukken. AF moet je dan op tracking of AI zetten zodat ie blijft scherpstellen. Als jouw lens dat niet trekt en je hebt steeds foto's die out of focus zijn kun je ook een truuk toepassen. Stel scherp op ongeveer het midden van de runway recht voor je en zet de lens op MF. Trek dan als er weer een vliegtuigie aankomt mee en druk precies recht voor je af. Altijd goed.

Oefenen met pannen kun je langs de snelweg. Daar gaan ze wel geen 250Km/u maar je moet ergens beginnen. Het is lastig, maar als je het te pakken hebt, kun je zelfs voetgangers pannen (1/50).

Of je koopt een 1D (MkII) met een dikke 400 L, dat werkt ook goed

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 15-12-2005 22:08 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Pentium-Pro
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 16:18
zo zie je maar weer Alles is toch echt persoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Ik heb een analoge Canon EOS 650 liggen met flitser en twee zoomlenzen (35-105 en 19-35). Ik heb een tijdje geleden een digitale compactcamera gekocht (Casio QV-R51), die het best aardig doet, maar ik mis de mogelijkheden van mijn lenzen en een goede flitser. Ik overweeg nu een Canon 350D body. Ik begreep dat ik mijn oude lenzen daarop kan gebruiken. Wat zijn daar de ervaringen mee? Kan ik mijn oude flitser ook gebruiken? Ik woon dicht bij de Duitse grens en overweeg in Duitsland aan te schaffen, wat is een betrouwbaar adres in het Noorden en waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ligt eraan wat voor flitser..... en heb je wat meer info over die lenzen? Passen zullen ze sowieso, maar of het ook nuttig is, is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Canon zoomlens 35-105mm EF 1:3.5-4.5
Cosina zoomlens 19-35mm EF
Luxon flitser 132 AF richtgetal 32
Ik weet niet precies wat je nodig hebt, meer gegevens heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Poecillia schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:18:
Canon zoomlens 35-105mm EF 1:3.5-4.5
Cosina zoomlens 19-35mm EF
Luxon flitser 132 AF richtgetal 32
Ik weet niet precies wat je nodig hebt, meer gegevens heb ik niet.
Je kunt ze wel gebruiken, maar bijzonder goed zijn ze beiden niet. Met de flitser kun je alleen handmatig flitsen, niet met E-TTL.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Ik weet dat het geen superlenzen zijn, maar ik kon er goed mee uit de voeten. Is het resultaat met de lenzen identiek aan dat van de analoge kamera? Of vindt er een verschuiving plaats?
Werkt TTL bij de digitale kamera's anders dan bij de analoge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:07:
[...]

Nou, je staat niet naast de baan natuurlijk, maar een eindje er vanaf.

Wat je moet doen is de camera op manual, of op sluitervoorkeur. Vervolgens pak je een leuke sluitertijd voor een pan, laten we zeggen 1/150-1/200 voor een vliegtuigje denk ik. Let op welk diafragma de camera uitkiest, want hoe kleiner het getal, hoe kritischer de scherpstelling. Door het diafragma op F7/F8 te zetten, vergroot je de scherptediepte en verklein je de kans op out of focus. Dit is allemaal afhankelijk van de lens natuurlijk en de afstand tot het onderwerp. Zoek maar op DOF calculator voor exacte gegevens voor jouw lens.Of je koopt een 1D (MkII) met een dikke 400 L, dat werkt ook goed
Als ik op Schiphol sta en ik pan, dan gebruik ik meestal sluitertijden tussen de 1/40-1/100. e.e.a. is wel afhankelijk van je diafragma (ik probeer ergens tussen de f/8 en f/11 te schieten) en de lichttoestand op dat moment. Met de langere sluitertijden is het wel even oefenen om de beweging goed te krijgen. Maar als het lukt krijg je behoorlijke platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:52:
[...]
Als ik op Schiphol sta en ik pan, dan gebruik ik meestal sluitertijden tussen de 1/40-1/100. e.e.a. is wel afhankelijk van je diafragma (ik probeer ergens tussen de f/8 en f/11 te schieten) en de lichttoestand op dat moment. Met de langere sluitertijden is het wel even oefenen om de beweging goed te krijgen. Maar als het lukt krijg je behoorlijke platen.
Oké...gevorderden werk dus. Ik heb nog niet zoveel vliegtuigjes gepand, maar wel veel snelle auto's. Zo uit het hoofd had ik daar 1/150 voor gebruikt. Ik dacht dat die 747's ook behoorlijk hard gingen om los te komen. Is het niet iets van 250 knopen?

Even offtopic vraagje: is het ook interessant om in het donker vliegtuigen te knippen? Ik dacht dat het met al die lichtjes wel een leuk gezicht zou zijn, of is het niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:11:
[...]

Oké...gevorderden werk dus. Ik heb nog niet zoveel vliegtuigjes gepand, maar wel veel snelle auto's. Zo uit het hoofd had ik daar 1/150 voor gebruikt. Ik dacht dat die 747's ook behoorlijk hard gingen om los te komen. Is het niet iets van 250 knopen?

Even offtopic vraagje: is het ook interessant om in het donker vliegtuigen te knippen? Ik dacht dat het met al die lichtjes wel een leuk gezicht zou zijn, of is het niet te doen?
Ik heb het zelf dus wel eens geprobeerd in het donker, zonder statief is dit niet te doen.
Dan zie je licht lijntjes all over the place.
Of je moet een groot diaframa en een hoge iso waarde gebruiken (denk ik, moet ik nog testen) om die dingen in ee fly by scherp te stellen en op de plaat te leggen zonder dat je van dit licht lijntjes krijgt. Maar dat wil ik dus gaan testen zodra ik een statief heb enzo.

Een 747 komt (afhankelijk van de payload) met ongeveer 160~170 IAS (indicated air speed) los. Voor een 737 ligt dat rond de 120~130 IAS. Hoeveel dat in km/u of knopen is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:20:
Een 747 komt (afhankelijk van de payload) met ongeveer 160~170 IAS (indicated air speed) los. Voor een 737 ligt dat rond de 120~130 IAS. Hoeveel dat in km/u of knopen is weet ik niet.
Dat zal wel knopen zijn. Snelheden in de luchtvaart gaan bij mijn weten altijd in knopen.

Dank voor de info. Ik ga het binnenkort gewoon een keer proberen. Kijken wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mphilipp schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:43:
[...]

Dat zal wel knopen zijn. Snelheden in de luchtvaart gaan bij mijn weten altijd in knopen.

Dank voor de info. Ik ga het binnenkort gewoon een keer proberen. Kijken wat het wordt.
Van Google: "A 747 can take off with a modest thrust into the
wind approx 180-250kmh - ground speed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 knoop is ongeveer 1,852 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:28
Deze EOS 350 heeft nu als actie dat je er een geheugenkaart en een hoop kortingsbonnen bijkrijgt (na registratie op Canon website).

Heeft er iemand een overzicht van de leuke dingen die er met die kortingsbonnen te koop zijn?

Wil nl een EOS 350 kopen met een extra objectief maar dat is misschien goedkoper met korting uit deze actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 16:20
Die kortingsbonnen kun je volgens mij al een aardige tijd krijgen, gewoon de canon vouchers.... Veel korting op wat L objectieven en op flitsers.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-09 05:35
http://www.canonextrapromotion.com/
http://www.canon.nl/For_H...7326&SourcePageID=25102#1

Hier staat wat informatie, ga zelf de bon gebruiken om een 430ex flitser te kopen.

Iemand ervaringen met deze acties ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:46:
http://www.canonextrapromotion.com/
http://www.canon.nl/For_H...7326&SourcePageID=25102#1

Hier staat wat informatie, ga zelf de bon gebruiken om een 430ex flitser te kopen.

Iemand ervaringen met deze acties ?
De actie is bijna afgelopen, maar ik heb zo m'n 420EX, 70-200 F/4 L en 17-40 F/4L gekocht. Ja, Canon heeft bij mij wel succes gehad met die actie. ;)
Heeft iemand een 350D gekocht en ontdekt dat je je beeldscherm kunt fotograferen. Nee, ik vind het ook niet tof..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Canon EOS 350D kopen, maar zit nu met wat vraagjes:
- Is een grip handig?
- Standaard lens is goed genoeg om mee te beginnen, of kan ik beter een betere kopen?
- UV-filter nodig?
is CameraNU.nl betrouwbaar? -- Al gelezen bij Shopsurvey

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:59:
- Is een grip handig?
- Standaard lens is goed genoeg om mee te beginnen, of kan ik beter een betere kopen?
- UV-filter nodig?
Welkom allereerst, maar die dingen zijn hier echt al tig keer gevraagd. Even zoeken kan echt geen kwaad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:59:
- Is een grip handig?
- UV-filter nodig?
Ik neem nog even de moeite om de vragen te beantwoorden, ze zijn alleen wel al erg vaak beantwoord.

- Is een grip handig?
Ja die is handig, vooral bij een wat groter formaat handen. Echter bij klein formaat handen is de grip ook erg fijn.

Voor die paar tientjes extra kun je heb gewoon erbij nemen, de lens is voor wat ie kost zeker niet slecht. Ik zou zeggen stoei eerst eens met de kitlens en koop dan langszaam wat bij.

- UV-filter nodig?
Bij de kitlens niet nodig, aangezien je deze toch vrijwel alleen gebruikt als bescherm filter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 01:05:
[...]

Ik neem nog even de moeite om de vragen te beantwoorden, ze zijn alleen wel al erg vaak beantwoord.

- Is een grip handig?
Ja die is handig, vooral bij een wat groter formaat handen. Echter bij klein formaat handen is de grip ook erg fijn.

Voor die paar tientjes extra kun je heb gewoon erbij nemen, de lens is voor wat ie kost zeker niet slecht. Ik zou zeggen stoei eerst eens met de kitlens en koop dan langszaam wat bij.

- UV-filter nodig?
Bij de kitlens niet nodig, aangezien je deze toch vrijwel alleen gebruikt als bescherm filter.
Bedankt. Ik neem de UV-filter gewoon, is toch bescherming... Verder zal ik int vervolg eerst zoeken, maar hij geeft een fout als ik zoek naar "18-55 lens" dus dacht; laat ik het maar gwn vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 19:15
Ik wou een nieuwe 6 GB microdrive in m'n nieuwe 350 stoppen, maar die geeft een Err CF aan. Formatteren in de camera werkt niet (er verschijnt na 2 sec "Err 99"), en dit met verschillende lenzen erop. Zonder CF kaart kan je wel foto's maken (maar die worden natuurlijk niet opgeslagen). Nochtans zegt de handleiding: Compatbel met Microdrive en CF-kaarten van 2 GB en meer. Op dit moment is de microdrive fat32 geformatteerd.

Is er iemand die dit wel werkend gekregen heeft of is 6 Gb nu weer teveel van 't goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 01:22:
[...]

Bedankt. Ik neem de UV-filter gewoon, is toch bescherming... Verder zal ik int vervolg eerst zoeken, maar hij geeft een fout als ik zoek naar "18-55 lens" dus dacht; laat ik het maar gwn vragen...
offtopic:
Volgende keer de fout even lezen, waarschijnlijk stond er dat hij niets kon vinden in de opgegeven zoektijd (standaard 15 seconden) dan is het handig om even opnieuw te proberen met een hogere zoektijd, 60 sec oid om zeker te zijn. want met dezelfde zoekopdracht had ik 58 resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

[...]

same here! :) ook 512 ipv 256! mooi _/-\o_

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een paar vragen,

Ik heb een EOS 350D met kitlens, en ik loop vooral indoor ernstig tegen de limieten van deze lens aan. Met het kleine flitsje erop wordt het ook amper beter, dus ik heb gespaard voor nieuwe stuff voor m'n cam maar ik vroeg me af waar ik het het beste aan kan besteden. Het budget is ongeveer 700 euro (minder mag altijd natuurlijk). Nu zat ik zelf te denken aan de volgende combinatie:

- Tamron 28-75 XR Di f2.8 à 359
- Canon Speedlight 430EX à 257
- Canon BG-E3 à 99
(alle prijzen @ konijn genomen)

Totaal komt dit neer op 715 euro, iets boven de begroting. Maar ik zat ook te denken of een statief misschien niet handiger is ipv een grip + flitser. Ik maak indoor vaak foto's van grotere gezelschappen, bijv. terwijl deze om een tafel heenzitten (statief handig!), of terwijl deze rondlopen (grip + flitser handig!). Daarom vroeg ik mij dus af wat jullie de handigste combo lijkt. Een 50/1.8 (of 1.4) is niet echt een optie, omdat ik ook altijd wil kunnen zoomen :) Vandaar dat deze Tamron mij de beste keus leek, vooral vanwege de lovende reacties/hoge lichtsterkte/prijs/bereik. Iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ow hell no, grip + flitser heb je véél meer aan dan een statiefje. Jij denkt dat het hele gezelschap haarstil blijft zitten terwijl jij met je camera zonder flash 2 seconden aan het belichten bent? 8)7

Enne, haal die 50mm er wel een keer bij, je kunt altijd zoomen. Kwestie van lopen. Prachtlens voor weinig. Die Tamron is een leuk ding, maaruh 28mm is niet echt lekker voor binnengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Flitser zou ik altijd doen. En...als je het nu doet, krijg je €50 van Canon terug. Je moet 'm dan vòòr 31-12 hebben gekocht. Bonboekje opvragen van de canon website en vòòr 31-1 bon enzo naar Canon sturen. Scheelt je weer €50 voor een lens.

Welke lens is natuurlijk aan jou. Die Tamron is een goede. Ik heb zelf een 28-70 EX F2.8 van Sigma en dat bevalt uitstekend. Ook binnen overigens (maar ik heb 1.3x crop, scheelt weer een paar mm). Wat je nodig hebt, bepaal je zelf natuurlijk. Je moet zelf eerst kijken welk bereik je nodig hebt. Adviseren over lenzen kunnen we hier met zijn allen wel. Of kom in januari naar de Mega Lens Meet...kun je eea uitproberen.

En die 50mm is heel erg fijn hoor...lekker met heeeel weinig licht kiekjes maken. En scherp!

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 26-12-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik vroeg me af of het display wat je in de zoeker ziet ook voor langere tijd kan zien. Deze gaat na een aantal seconde weer uit. Er staat eigenlijk hetzelfde als op het zwart/wit schermpje, maar ik kijk liever naar 1 plaats voor die informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

sjaak34 schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:07:
ik vroeg me af of het display wat je in de zoeker ziet ook voor langere tijd kan zien. Deze gaat na een aantal seconde weer uit. Er staat eigenlijk hetzelfde als op het zwart/wit schermpje, maar ik kijk liever naar 1 plaats voor die informatie.
Tja ben ik ook wel benieuwd naar, en tevens of het mogelijk is 's avonds het rode lcd licht automatisch aan te laten gaan bij ene toetsaanslag, dat zou wel handig zijn, want in het donker als ik dan de sluiter half indruk is het schermpje weer zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de sluiterknop weer half indrukt, komt de belichtings- en sluiter/diafragma info toch gewoon weer terug? Of heb ik het nu mis. Ik heb het tot eigenlijk niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Fairy schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:27:
[...]

Tja ben ik ook wel benieuwd naar, en tevens of het mogelijk is 's avonds het rode lcd licht automatisch aan te laten gaan bij ene toetsaanslag, dat zou wel handig zijn, want in het donker als ik dan de sluiter half indruk is het schermpje weer zwart.
nope, die gaat uit na 6 seconde en die gaat uit bij zacht inkdrukken, zit vast in de firmware..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ok. bedankt. Ik zal gewoon wat meer snelheid moeten ontwikkelen dan denk ik =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Laatst online: 23-06 09:00
Even een vraagje, als ik een foto schiet in de Tv modus, zie ik een kleinvlekje met wit kruisje in het midden als ik de foto ga bekijken (het focuspunt van de camera). Hebben hier meer mensen last van? en is dit misschien uit te zetten?

Dit is trouwens niet het geval als ik de auto modus gebruik, van de andere modussen weet ik het niet, gezien het feit dat ik die nog niet echt vaak gebruik.

Even een fototje om te laten zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.lanworx.nl/martijn/focuspunt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
dat ziet er neit goed uit,hoort daar niet te zitten...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
Inderdaad, die hoort daar niet.
In de handleiding is er ook niets over te vinden(iig niet zover ik kan vinden) en in het menu van de camera zelf, is ook niet iets wat erop lijkt dat het aan of uit kan, maar goed ik google nog lekker even verder, mocht iemand een oplossing weten, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb nu ook deze camera gekocht,maar heb ik het nu goed gelezen dat je niet via de display kan kijken en een foto kunt maken?.
Dus de lcd is alleen voor info en menu???
Ik heb er ook niet zo veel verstand van moet ik eerlijk zeggen dus mischien een domme vraag?.
Zijn er trouwens een beetje goede curssusen voor fotografie (in gelderland)??

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:48:
Hallo ik heb nu ook deze camera gekocht,maar heb ik het nu goed gelezen dat je niet via de display kan kijken en een foto kunt maken?.
Ik zou je de volgende keer maar eerst meer vediepen in wat voor camera bij jou past, voordat je zo'n uitgave doet... Maar je hebt gelijk, bij dSLR camera's, altijd door de viewvinder foto's maken

Over de fotocursussen; volgens mij wanneer je je 350d voor 31dec hebt aangeschaft kun je je op canon.nl aanmelden voor een gratis cursus.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre je je verdiept en geinformeerd hebt voor aanschaf van een DSLR camera maar het is niet mogelijk te fotograferen via de display ! Het scherm is inderdaad bedoeld voor alle andere toepassingen.
Heel kort samengevat:
Bij deze type camera's zit de spiegel voor de CCD chip. Op het moment dat die er voor zit,
komt er geen licht op de chip. klapt de spiegel weg, dan zie je zo lang niets door de zoeker, maar valt er licht op de ccd, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hiervoor had ik de s1 is van canon maar was niet tevreden over de foto,s.
Maar ik ga me er zeker in verdiepen dat is niet het probleem, alleen een goede cursus vinden blijkt moeilijker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
offtopic:
CCD? Cmos zul je bedoelen! :P

De 20Da heeft overigens half doorlatende spiegel en kan enkele minuten via LCD werken, werkt niet top (alleen z/w). Is ook alleen voor astrofotografie

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:57:
Maar ik ga me er zeker in verdiepen dat is niet het probleem, alleen een goede cursus vinden blijkt moeilijker??
Doen doen doen, lezen lezen lezen.

Dat is het enige wat je kan doen, óf je moet inderdaad een goede cursus weten te vinden :) En de manual lezen lijkt me in jouw geval, no offence maar je hebt er nog niet zoveel affiniteit mee, wel handy :P

[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 02-01-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Het beeld dat je door de zoeker ziet komt niet op het LCD scherm te staan nee,
zoals dat bij compact camera's wel het geval is.

Ik vind het knopje om het bovenste LCD te verlichten trouwens ook op een lastige plaats zitten,
meestal kom ik dan ook aan de ISO knop.. :7

Verder zou ik bij de opvolger van de 350D graag een steviger scrollwiel zien,
ik heb het idee dat die het elk moment kan begeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:57:
http://cap.canon.nl/cci/eos350dworkshop/index.html Kijk hier even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Simon schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:58:
offtopic:
CCD? Cmos zul je bedoelen! :P

Hehe het is nog ochtend he? ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Cyclonist schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:59:
Het beeld dat je door de zoeker ziet komt niet op het LCD scherm te staan nee,
zoals dat bij compact camera's wel het geval is.

Ik vind het knopje om het bovenste LCD te verlichten trouwens ook op een lastige plaats zitten,
meestal kom ik dan ook aan de ISO knop.. :7

Verder zou ik bij de opvolger van de 350D graag een steviger scrollwiel zien,
ik heb het idee dat die het elk moment kan begeven :+
dan ga jij toch vreemd met je 350D om :P mijne is vrij stug/stevig

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 02-01-2006 12:19 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen bedankt het is duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens normaal dat als ik de camera met de lens naar voor heb gericht,en dan achterover kantel (lens naar boven) dat je dan klik klik hoort een soort rammel?.
zou iemand dat even kunnen proberen bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

das het popup flitser release mechanisme :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxygen ok ik ga ervan uit dat dit normaal is ok bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Simon schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:18:
[...]

dan ga jij toch vreemd met je 350D om :P mijne is vrij stug/stevig
die van mij is ook zoals ie hoort, heb de camera nog niet zo lang.. :+
het voelt alleen niet zo degelijk aan als b.v. de draaiknop bovenop. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:34:
[...]

die van mij is ook zoals ie hoort, heb de camera nog niet zo lang.. :+
het voelt alleen niet zo degelijk aan als b.v. de draaiknop bovenop. :Y)
Mag misschien niet zo voelen, maar de knop is best wel stevig hoor...
Schiet behoorlijk veel en maak veel gebruik van de knop en ik krijg hem nog niet stuk...
(iets waar ik best wel goed in ben normaliter :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Als je perse mbv een display wilt fotograferen, dan is dit wellicht iets voor je: http://www.foto-mueller.a...924883.html?categoryId=27

Of in nl: http://www.cornevaniperen.nl/products.php?cat=149

[ Voor 7% gewijzigd door marco899 op 02-01-2006 17:46 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Nut van dat ding is maar beperkt denk ik, je hebt nog steeds niet de vrijheid van een Powershot G5 of iets dergelijks :) Een spiegelreflex is nou eenmaal wat het is, en daar zitten zowel voordelen als nadelen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ding is superrrr traag (lag-style). Beeld kwaliteit is wel ok. Maarrrrr je kan dan beter een hoekzoeker nemen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Simon schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:13:
[...]

ding is superrrr traag (lag-style). Beeld kwaliteit is wel ok. Maarrrrr je kan dan beter een hoekzoeker nemen.
Heb je er ervaring mee? Ik heb één echte review kunnen vinden en deze was wel positief. Zat er zelf aan te denken om hem aan te schaffen en in verschillende fora wordt deze boven de orginele hoekzoeker aanbevolen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is in godsnaam het voordeel van een lcd panel tegenover de normale zoeker? Ik snap niet waarom mensen een spiegelreflex kopen als ze het vervelend vinden dat ze niet op een lcd schermpje kunnen kijken.

Met een lcd schermpje heb je alleen maar last van zon, licht wat erop valt en een kijkhoek die niet altijd even prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
marco899 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:18:
[...]

Heb je er ervaring mee? Ik heb één echte review kunnen vinden en deze was wel positief. Zat er zelf aan te denken om hem aan te schaffen en in verschillende fora wordt deze boven de orginele hoekzoeker aanbevolen.
vraag even rond op DPZ, niki-m had geloof ik zo'n ding, heeft ze teruggestuurd omdat dat ding enorme lag had.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik wil me eigen dus inschrijven voor zo,n workshop van canon,moet je dus een voucher nr hebben en er zijn geloof ik maar 3 winkels die er aan mee doen.
En ik heb dus geen nr ,en kan me dus ook niet inschrijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogergorissen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 21:16
Canon heeft een aantal plaatsen beschikbaar voor 350D-bezitters die hun camera hebben gekocht bij een niet-deelnemende winkel. Deelname kost € 99, contant te voldoen bij het begin van de cursus.

Stuur een mail naar promoties@canon.nl voor verdere inschrijving.

Nu we het toch over de cursus hebben: de eerste cursusdagen zijn geweest: zijn er al ervaringen, hoe is de inhoud, wat wordt behandeld, groepsgrootte, opdrachten, docent, etc. etc.

Ikzelf heb me ingeschreven voor 3 februari (betalend), ben dus erg benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben nu een tijdje in het bezit van een 350d. Ben nu op vakantie geweest en wilde mijn fotos afdrukken. Heeft iemand goede ervaringen met een afdrukcentrale. Heb er een paar laten afdrukken bij een fotowinkel bij mij in de buurt maar ben niet tevreden. De kleuren zijn heel erg verschillend (ten opzichte van lcd scherm of computerbeeldscherm). Het lijkt wel of er een heel ander contrast op zit. Heeft iemand een goede suggestie om de fotos aftedrukken?

Ik heb ze in sRGB geschoten wat is het verschil met adobeRGB?

mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op GOT :) .
Er zijn al heel veel mensen geweest met dezelfde vraag als jij. Met de search valt erg veel te vinden hierover. zie: search naar afdrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
rogergorissen schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:00:
Canon heeft een aantal plaatsen beschikbaar voor 350D-bezitters die hun camera hebben gekocht bij een niet-deelnemende winkel. Deelname kost € 99, contant te voldoen bij het begin van de cursus.

Stuur een mail naar promoties@canon.nl voor verdere inschrijving.

Nu we het toch over de cursus hebben: de eerste cursusdagen zijn geweest: zijn er al ervaringen, hoe is de inhoud, wat wordt behandeld, groepsgrootte, opdrachten, docent, etc. etc.

Ikzelf heb me ingeschreven voor 3 februari (betalend), ben dus erg benieuwd naar ervaringen.
Ik ga morgen in zwolle, ik zal naderhand wel ff posten, over hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb me ingeschreven voor de workshop in zwolle.

Maar nu nog een vraag als ik soms fotografeer,zij het in de macro of P stand met flits,dan flitst hij soms heel veel achter elkaar en heeeel snel.
Wat is hij dan aan het doen? ik kan er niks over vinden in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Dat is omdat hij dan geen focus lock heeft, dus dan flitst hij, want het punt waar je wil focussen is te donker. Elke keer dat hij flitst past hij de focus aan, totdat hij lock heeft :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:31:
Ook ik heb me ingeschreven voor de workshop in zwolle.

Maar nu nog een vraag als ik soms fotografeer,zij het in de macro of P stand met flits,dan flitst hij soms heel veel achter elkaar en heeeel snel.
Wat is hij dan aan het doen? ik kan er niks over vinden in de beschrijving.
Da's een el-cheapo-focus-assist, geen bug maar een feature. :P

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnGizmo op 04-01-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn, ja ik heb het inmiddels gelezen en gevonden in de gebruikers handleiding,1e en 2e keer overheen gelezen maar ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
Goed, vandaag dus op de cursus geweest in zwolle.
Ik moet zeggen dat het een best redelijke cursus was.

De meeste functies van de camera worden even behandeld (opslag, WB, iso enz.) en belichting is een van de hoofdpunten van de cursus. Ook krijg je nog een klein cadeautje mee.

De beste man die de cursus vandaag gaf is wel goed te volgen, maar hij gaat niet echt diep op de stof in, maar toch wel diep genoeg voor een beginner.

De cursus begon om 10:00 uur en liep rond 15:00 op z'n eind. Koffie, thee en ijswater gratis en 's middags een broodje met soep en wat melk.
Eigenlijk best redelijk voor 99 euro, maar dan ook gewoon voor een beginner. De cursus is gewoon te simpel voor iemand die wat verder is.

Verder nog vragen? Roept u maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat was dat cadeautje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
m-webbie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:12:
Goed, vandaag dus op de cursus geweest in zwolle.
Ik moet zeggen dat het een best redelijke cursus was.

De meeste functies van de camera worden even behandeld (opslag, WB, iso enz.) en belichting is een van de hoofdpunten van de cursus. Ook krijg je nog een klein cadeautje mee.

De beste man die de cursus vandaag gaf is wel goed te volgen, maar hij gaat niet echt diep op de stof in, maar toch wel diep genoeg voor een beginner.

De cursus begon om 10:00 uur en liep rond 15:00 op z'n eind. Koffie, thee en ijswater gratis en 's middags een broodje met soep en wat melk.
Eigenlijk best redelijk voor 99 euro, maar dan ook gewoon voor een beginner. De cursus is gewoon te simpel voor iemand die wat verder is.

Verder nog vragen? Roept u maar.
wat was het cadautje? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakky
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 17:01
Zozo,

Na maanden lezen en speuren op internet, vandaag ook de Canon EOS 350D gekocht bij Digitalstreet.nl. Een goede winkel met vriendelijk personeel.

Heb alleen nog geen Compact Flash kaartje. Ben namelijk op zoek naar de SanDisk 2GB kaart ultra II en deze is nergens meer op voorraad. Heb zo'n beetje alle Nederlandse winkels gebeld en \ of gemaild maar zonder resultaat.

Wie weet waar deze kaart nog wel te krijgen is? Mijn dank is groot want dan kan ik aan de slag met de geweldige EOS 350D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Crown geprobeerd? (hpr [at] crown-group.demon.nl)

[ Voor 8% gewijzigd door breinonline op 04-01-2006 19:05 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
Dit was het cadeautje: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraag hier, nou ben ik eigenlijk als beginner wel benieuwd in wat voor een stand jullie fotograferen de P of TV etcetra???.
Ik begrijp dat het natuurlijk best persoonlijk is, Maar mischien dat 1 bepaalde stand toch veel gebruikt word ivm mischien met de handigheid.?
En als dat zo is wil ik het weten bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:46:
Ik had nog een vraag hier, nou ben ik eigenlijk als beginner wel benieuwd in wat voor een stand jullie fotograferen de P of TV etcetra???.
Ik begrijp dat het natuurlijk best persoonlijk is, Maar mischien dat 1 bepaalde stand toch veel gebruikt word ivm mischien met de handigheid.?
En als dat zo is wil ik het weten bedankt.
Hij staat bijna bovenaan, nog in het rood in de lijst: [rml][ Poll] Welke programmamode?[/rml] :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie oa dit topic: [rml][ Poll] Welke programmamode?[/rml]
Er word dus erg veel de Av stand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry :Z
Ik vraag me dan wel gelijk af wat maakt dan het verschil, of je nou de sluiter prioriteit kiest of de diafragma, bij de een pas je de sluitertijd aan en bij de ander het diafragma.
Dus waarom gebruiken zo veel mensen de Av mode (wat is de logica).
mijn excuses als ik rare vragen stel.

Ok bij snelle akties dus de sluiter pioriteit hm ok duidelijk

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 21:31 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is begrijpelijk dat je blij bent met je aankoop, maar dit alleen even melden voegt natuurlijk niet heel veel toe aan deze thread. Let daar dus een beetje op :)