[20" en groter] Snelle TFT schermen

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
PPanic schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:29:
[...]

NFS Most Wanted heeft dat niet, en veel andere games ook niet
En mijn 9800 pro trekt dat ook niet, 1280x768 dan weer wel. Dat is toch dezelfde verhouding?
Moet je even op widescreengaming kijken/zoeken, er zijn wat truuks/hacks om toch in de door jouw gewenste reso te gamen. En als je lager moet, vanwege game of videokaart, kun je (als het goed is) kiezen of hij schaalt of pixel-per-pixel weergeeft.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
[...]

En mijn 9800 pro trekt dat ook niet, 1280x768 dan weer wel. Dat is toch dezelfde verhouding?
Dat is inderdaad (bijna) dezelfde verhouding (1,6 tegenover 1,6666...7) maar het beeld is dan natuurlijk niet zo mooi omdat je niet gebruik maakt van de native resolutie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
[...]
Vooral EA games niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, Battlefield2 heeft ook geen widescreen mogelijkheid, en er is ook nog geen hack voor. Je gaat je bijna afvragen of sommige game developers wel weten wat er zich op deze wereld afspeelt, want zelfs 1280x1024 - de native resolutie van 17 en 19" LCD's, de meest gebruikte game monitors - ondersteunen sommige recente spellen in eerste instantie niet. (F.E.A.R, Battlefield2)
Ongelofelijk dit maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Laatst online: 08-09 18:09
Breepee schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:51:
[...]

Moet je even op widescreengaming kijken/zoeken, er zijn wat truuks/hacks om toch in de door jouw gewenste reso te gamen. En als je lager moet, vanwege game of videokaart, kun je (als het goed is) kiezen of hij schaalt of pixel-per-pixel weergeeft.
Dat moet hij dus ondersteunen, wel een belangrijke feature dus.
Zal de BenQ dit ondersteunen? kan het nergens vinden

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Als je je monitor digitaal aansluit kan je bij een nvidia videokaart(en volgens sommiggen ook bij een ATI-videokaart) in je viedeocrivers instellen dat ie het 1:1 weergeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=403932

zo te zien komt Dell ook met n nieuw scherm, ziet dr goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://img.engadget.com/common/images/3060000000056597.JPG?0.036912799586114486

2560 x 1600 resolutie, jezus daarvoor heb je 'n pittig videokaartje nodig :p

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je hebt zeker dual-link DVI nodig om die aan te sturen?

Momenteel hebben alleen professionele kaarten dual-link DVI, dus dat wordt dan een hele dure videokaart naast dit scherm dat waarschijnlijk ook al niet goedkoop wordt...

[ Voor 62% gewijzigd door n-i-x op 05-12-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Magnolia schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:38:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=403932

zo te zien komt Dell ook met n nieuw scherm, ziet dr goed uit.

[afbeelding]

2560 x 1600 resolutie, jezus daarvoor heb je 'n pittig videokaartje nodig :p
30 inch schermpje, maar ik hoop dat alle 007's er zo uit komen te zien. Het ziet er strak uit, mooie voet, mooie rand :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
Ik heb trouwens de twee Acer AL2016W niet in een dual screen opstelling staan. De tweede was gewoon voor mijn vriendin. :P

Ik bedoelde inderdaad de backlight leakage/bleeding.

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/6936/zwart6yt.th.jpg

Verder nog niets met instellingen gedaan. alleen de auto button gebruikt. (ik weet het erg noob).
Verder moest ik wel een aparte instelling maken om het scherm op 75Hz te laten verversen. Dit kon je niet standaard instellen. Idd gamen kon ik nog niet op natieve reso, dat nog ff proberen. (NFS underground: most wanted black edition) Verder wel tevreden.

[ Voor 20% gewijzigd door Hyena op 07-12-2005 07:34 . Reden: Url van de foto verandert ]

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
plaatje werkt niet.. krijg een of andere vage .NET account inlog scherm

[ Voor 57% gewijzigd door Magnolia op 06-12-2005 10:57 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Acer scherm lijkt me wel interresant voor PC en vooral ook voor mijn Xbox 360. Echter dan moet het scherm dus absoluut niet gaan scalen(aangezien de Xbox 360 standaard in 720P renderd). Bij mijn huidige Iiyama vmp 454 wordt er ook duidelijk gescaled en dat ziet er echt niet uit.(allemaal ruwe pixels en gekartelde randen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Denk dat je voor een xbox360 echt naar iets met een andere input moet kijken, want VGA is denk ik wat minder geschikt voor de aansluitingen van de x360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Ik zou graag een paar foto's willen zien van die Acer met D-sub, als iemand zo vriendelijk wil zijn om die te maken.. En Breepee klaagde over ruis die versterkte van het midden naar buiten + een pixelwaas bij grote contrasten, is dit een individueel geval? of hebben alle (AL2016W) Acer monitoren daar last van (Ik meende dat iemand in dit forum er twee had, dus die kan daar mss antwoord op geven..)

Ook had ik ergens gelezen dat op het panel wel een DVI aansluiting zit, maar Acer gwn te lui is geweest er een DVI kabel op te solderen, zou dit nog wel mogelijk zijn denken jullie? (Weinig verstand van solderen enz)

[ Voor 3% gewijzigd door Magnolia op 08-12-2005 15:22 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Magnolia schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:14:
Ik zou graag een paar foto's willen zien van die Acer met D-sub, als iemand zo vriendelijk wil zijn om die te maken..
Zoals ik al gezegd heb, Tweakers.net heeft z'n grote broer onlangs gereviewt en die ziet er precies zo uit (enige verschil is beeldoppervlak).
Ook had ik ergens gelezen dat op het panel wel een DVI aansluiting zit, maar Acer gwn te lui is geweest er een DVI kabel op te solderen, zou dit nog wel mogelijk zijn denken jullie? (Weinig verstand van solderen enz)
Het lijkt er op dat met weinig moeite DVI op gezet kan worden want van de buitenkant gezien is er idd ruimte voor. Je zal het er hoogst waarschijnlijk niet zelf op kunnen klussen. Maar niet getreurd, T.net schrijft dat Acer in het voorjaar deze schermen met DVI gaat leveren, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:49:
Denk dat je voor een xbox360 echt naar iets met een andere input moet kijken, want VGA is denk ik wat minder geschikt voor de aansluitingen van de x360
Maar van wat ik gelezen heb geeft de VGA kabel toch even goed beeld als via composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Laatst online: 21:26
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de Samsung 204 en de 214t? Betaal je 200 euro meer voor 1,3 inch groter scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 214T heeft ook een contrast van 900:1 tegenover de 700:1 van de 204T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
k wat zouden jullie doen?

Ik kijk regelmatig films en doe regelmatig games, verder is het internetten etc.

Een 4:3 verhouding 19" TFT kopen?
Een 16:10 verhouding 20" TFT kopen?

Nadeel van 16:10 is dat games er weinig mee kunnen of er moet zeker een instelling zijn waardoor ik aan de zeikant zwarte balken krijg.
Maar films kijken op dit formaat is wel lekkerder.

[ Voor 3% gewijzigd door PPanic op 08-12-2005 22:24 ]

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPanic schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:24:

Ik kijk regelmatig films en doe regelmatig games, verder is het internetten etc.

5:4 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
http://babelfish.altavist...Fartikel%2Freview-48.html

reviewtje van de Acer AL2016Ws

hmm babelfish vertaalt alleen de 1e pagina, hier is de orginele duitse review, als je hem wilt lezen moet je even de 4 pagina's zelf vertalen (met babelfish).

http://www.pc-treiber.net/artikel/review-48.html

[ Voor 43% gewijzigd door Magnolia op 08-12-2005 22:32 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Nadeel van 16:10 is dat games er weinig mee kunnen of er moet zeker een instelling zijn waardoor ik aan de zeikant zwarte balken krijg.
Hangt van je games af. Een aantal doen er idd nog niet aan, maar veel toch ook weer wel. Als je een scherm met DVI hebt kun je overigens zonder schalen prima of andere (traditionelere) reso's gamen. Kijk op widescreengamers voor games die het wel of niet goed doen.

Ik weet iig dat mijn volgende scherm breedbeeld wordt (en wel 1680x1050 en 20" om precies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Een 16:10 verhouding 20" TFT kopen?

Maar films kijken op dit formaat is wel lekkerder.
Ik zou denken:

Voor internetten -> 5:4, want aan iets grotere letters heb je meer dan meer ruimte in de breedte(ruimte in de breedte heb je zo ongeveer niks meer aan, en in de hoogte hebben zo ongeveer evenveel pixels)

Voor Films -> hangt er van af wat voor films.
Voor breedbeeldfilms 16:10, voor 4:3 films past 5:4 wat beter, en als je allebei door elkaar kijkt dan moet je je bedenken of je liever balken onder en boven of links en recht hebt(ik zou liever onder en boven hebben, maar ik weet niet of iedereen er zo over denkt...)

Voor Games -> 5:4, dat wordt tenminste standaard in elk spel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Voor je over games begint:
www.widescreengamingforum.com
voor veel games is een oplossing en VEEL games ondersteunen 16:10 standaard al.
Ik wil JUIST 16:10 voor games (Met name CS Source)

[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 09-12-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je bent natuurlijk dus niet verplicht er hetzelfde over te denken, maar omdat PPanic het volgende vroeg:
Leek het me wel handig om te vertellen wat mijn voorkeur zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Je hoeft jezelf niet te verdedigen :+ ik zorg alleen dat de gegeven informatie breed is aangezien je qua games nogal kortzichtig reageerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik reageerde inderdaad een beetje kortzichtig met 'dat wordt tenminste standaard in elk spel ondersteund.', maar dat deed ik omdat de meningen over of 16:10 wel of niet leuk is in games nogal zijn verdeelt, dus als ik dat argument zou gebruiken dan verwachtte ik dat er weer een hele discussie over zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
XiN schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:52:
[...]

Ik zou denken:

Voor internetten -> 5:4, want aan iets grotere letters heb je meer dan meer ruimte in de breedte(ruimte in de breedte heb je zo ongeveer niks meer aan, en in de hoogte hebben zo ongeveer evenveel pixels)

Voor Films -> hangt er van af wat voor films.
Voor breedbeeldfilms 16:10, voor 4:3 films past 5:4 wat beter, en als je allebei door elkaar kijkt dan moet je je bedenken of je liever balken onder en boven of links en recht hebt(ik zou liever onder en boven hebben, maar ik weet niet of iedereen er zo over denkt...)

Voor Games -> 5:4, dat wordt tenminste standaard in elk spel ondersteund.
Oke ik zou dat niet denken. Juist voor internetten en desktop gebruik is een 20 inch of groter ideaal. Met breedbeeld kun je dan namelijk mooi twee vensters naast elkaar open hebben. Waarom is het beter? Ken jij websites die 1280 pixels breed zijn. Je verspilt dus altijd redelijk veel ruimte.

Voor films en games lijkt me de keus ook makkelijk. Zo'n beetje alle nieuwe games ondersteunen breedbeeldresoluties.
Breepee schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:29:
[...]

Als je een scherm met DVI hebt kun je overigens zonder schalen prima of andere (traditionelere) reso's gamen. Kijk op widescreengamers voor games die het wel of niet goed doen.

Ik weet iig dat mijn volgende scherm breedbeeld wordt (en wel 1680x1050 en 20" om precies te zijn).
Dat klopt niet hoor. Het hangt toch echt van je scherm/graka af wat voor instellingen er zijn. Zo kun je bij de Dell schermen (2005 en 2405) kiezen voor fill, 1:1, maintain aspect ratio. Dat kan zowel bij vga als DVI.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 09-12-2005 15:09 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hoedje schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:08:
Dat klopt niet hoor. Het hangt toch echt van je scherm/graka af wat voor instellingen er zijn. Zo kun je bij de Dell schermen (2005 en 2405) kiezen voor fill, 1:1, maintain aspect ratio. Dat kan zowel bij vga als DVI.
Met DVI en NVidia en ATi kaarten kan het iig zeker, met VGA is het altijd maar weer afwachten. Sommige schermen wel, anderen niet. DVI weet je het haast 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
heb jij al de benq met dvi gekocht dan? waarmee je dat kunt instellen?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Magnolia schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:54:
heb jij al de benq met dvi gekocht dan? waarmee je dat kunt instellen?
Ik heb geen BenQ, maar ik hem van hier en elders begrepen dat je dat iig in het control panel van het stuurprogramma kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
ah ja, ik ga binnenkort denk ik ff die acer halen bij paradigit, daar kun je hem gewoon binnen 14 dagen terug brengen, even kijken of ik die ruis die jij omschrijft ook zie, en storend vind.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
Bij mediamarkt Arena, hebben ze de BenQ FP202W staan.
Erg mooie schermpje, erg warm beeld en geen ghosting te ontdekken. je moet hem zelf maar even bekijken. zal ook wel bij andere mediamarkten staan. Hij was er overgins wel €599 :/

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastermkw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-06 19:23
;) Die BenQ FP202W wil ik halen hij is op tweakers toch wel wat goedkoper dan bij de mediamarkt arena. Ik vind het alleen moeilijk te beslissen of dvi nodig is ofniet op zoon scherm want schilt mij wel 100 euro. Wie helpt mij? Speel geen games alleen op xbox. :) ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DVI is niet nodig(op de manier van: zonder krijg je ook beeld), maar bij zo'n resolutie scheelt het wel in de scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Breepee schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:11:
[...]

Met DVI en NVidia en ATi kaarten kan het iig zeker, met VGA is het altijd maar weer afwachten. Sommige schermen wel, anderen niet. DVI weet je het haast 100% zeker.
Ik ben nu wel nieuwsgierig, maar waar kan ik dat vinden in de drivers (Ati kaart)?

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 11-12-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnolia schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:52:
ah ja, ik ga binnenkort denk ik ff die acer halen bij paradigit, daar kun je hem gewoon binnen 14 dagen terug brengen, even kijken of ik die ruis die jij omschrijft ook zie, en storend vind.
Ik wist niet dat dat kon. Is dat gewoon een niet goed geld terug garantie? Dus als je er niet tevreden mee bent dat je hem dan binnen 14 dagen kunt inruilen en het gehele aakoopbedrag terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm zullen mensen dara geen misbruik van maken ?
Oh laat ik een 20 inch schermpje gaan halen als die niet bevalt krijg ik toch mn geld terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je dicht bij Paradigit woont kan je elke twee weken een nieuwe monitor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ook niet dat je het oneindig kunt blijven doen he. :P Echter ik ben er wel blij mee want nu kan ik dat beeldscherm halen en kijken of hij een beetje lekker werkt op mijn PC en Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ze zullen inderdaad wel ergens kleine lettertjes verborgen hebben die dat onmogelijk maken, maar het blijft natuurlijk leeuk om erover te fantaseren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Ik heb mijn Acer 2016Ws vorige week gekocht bij paradigit en paar dagen later weer terug gebracht. Ik kreeg toen inderdaad mn geld gewoon terug. Ik denk idd niet dat je dit oneindig kunt blijven doen aangezien ze bij retour je naam etc invoeren in hun systeem. Doen ze natuurlijk ook om je eventueel later te kunnen contacteren mocht er iets mis zijn met het geretourneerde product, maar op deze manier kunnen ze ook makkelijk zien of je misbruikt maakt van hun service.

Overigens, de reden waarom ik de monitor terug heb gebracht is dat mn pc het niet voor elkaar kreeg om games vloeiend te laten lopen op 1680x1050. En spellen spelen in een andere resolutie dan native is bij deze monitor niet leuk omdat alles wordt uitgestreched waardoor het beeld heel erg korrelig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CroitiX schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:58:
Ik heb mijn Acer 2016Ws vorige week gekocht bij paradigit en paar dagen later weer terug gebracht. Ik kreeg toen inderdaad mn geld gewoon terug. Ik denk idd niet dat je dit oneindig kunt blijven doen aangezien ze bij retour je naam etc invoeren in hun systeem. Doen ze natuurlijk ook om je eventueel later te kunnen contacteren mocht er iets mis zijn met het geretourneerde product, maar op deze manier kunnen ze ook makkelijk zien of je misbruikt maakt van hun service.

Overigens, de reden waarom ik de monitor terug heb gebracht is dat mn pc het niet voor elkaar kreeg om games vloeiend te laten lopen op 1680x1050. En spellen spelen in een andere resolutie dan native is bij deze monitor niet leuk omdat alles wordt uitgestreched waardoor het beeld heel erg korrelig wordt.
Oftewel een Xbox 360 op 1280x720 met dat scherm is ook niet zo'n goed idee, aangezien dat dan ook gestretched wordt?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:46:
[...]

Oftewel een Xbox 360 op 1280x720 met dat scherm is ook niet zo'n goed idee, aangezien dat dan ook gestretched wordt?
1280x720 wordt opgeschaald(omdat 1680x1050 nou eenmaal meer is dan 1280x720), maar het wordt niet gestretcht omdat de verhouding bij allebie 16:10 is.

[ Voor 2% gewijzigd door n-i-x op 12-12-2005 18:06 . Reden: Foe @ mij vanwege spelfouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
XiN schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:05:
[...]

1280x720 wordt opgeschaald(omdat 1680x1050 nou eenmaal meer is dan 1280x720), maar het wordt niet gestretcht omdat de verhouding bij allebie 16:10 is.
Evengoed is dat nou niet een prettig gezicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Opschalen is inderdaad niet altijd geweldig, maar toch lijkt het me 100x beter dan stretchen, en ik geloof dat een opgeschaald beeld op de meeste monitoren nog wel speelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Bij verschillende verhoduingen, krijg je idd dat het samengedrukt of uiteengerekt wordt, maar het belanrijkste is toch wel dat het per definitie onscherp en wazig wordt als je niet de resolutie van het paneel aanhoud. Verhoudingen spelen daar geen rol in. Wazig beeld blijft wazig beeld.

Ik zou het niet doen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:46:
[...]

Lijkt mij inderdaad geen goed idee. Ziet ECHT niet uit....

Hoe wou je dat uberhaupt aansluiten? Deze monitor heeft alleen een D-SUB ingang. Heeft een X360 ook D-SUB out dan..? (sorry ben niet zo into consoles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CroitiX schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:42:
[...]

Lijkt mij inderdaad geen goed idee. Ziet ECHT niet uit....

Hoe wou je dat uberhaupt aansluiten? Deze monitor heeft alleen een D-SUB ingang. Heeft een X360 ook D-SUB out dan..? (sorry ben niet zo into consoles)
Ja er is een VGA kabel voor te krijgen, die heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik wil nog deze week een LCD kopen. Heeft iemand advies over de keuze Samsung 213/214T, Samsung 204T of de Dell 24" breedbeeld? Mij lijkt breedbeeld onhandig voor een internet/office bak. Voor films heb ik een homecinema. Dus denk ik aan een goedkope 20" Samsung (204T) of de iets duurdere 21" (214T).

Concreet: heeft iemand al de Samsung 204T en hoe bevalt hij? Wat is het addertje onder het gras van deze goedkope monitor of is hij gewoon zo goedkoop..........is die extra 200 euro de moeite waard om naar een 214T van 21" te gaan; wellicht is 20" op 1600x1200 wat priegelig klein? Wat vinden de vele Dell gebruikers daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
THEVGE schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:07:
Ik wil nog deze week een LCD kopen. Heeft iemand advies over de keuze Samsung 213/214T, Samsung 204T of de Dell 24" breedbeeld? Mij lijkt breedbeeld onhandig voor een internet/office bak. Voor films heb ik een homecinema. Dus denk ik aan een goedkope 20" Samsung (204T) of de iets duurdere 21" (214T).

Concreet: heeft iemand al de Samsung 204T en hoe bevalt hij? Wat is het addertje onder het gras van deze goedkope monitor of is hij gewoon zo goedkoop..........is die extra 200 euro de moeite waard om naar een 214T van 21" te gaan; wellicht is 20" op 1600x1200 wat priegelig klein? Wat vinden de vele Dell gebruikers daarvan?
Ik zou zeggen: Lees de draad voor je blaat en google is je beste vriend. Wat er over die schermen te zeggen is, is gewoon te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Breepee schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:19:
[...]

Ik zou zeggen: Lees de draad voor je blaat en google is je beste vriend. Wat er over die schermen te zeggen is, is gewoon te vinden.
Heb ik gedaan, maar in deze thread en WWW staat maar weinig over de 204T. En GoT is en blijft grotendeels een gamerssite, iets wat voor mij geen rol speelt wat betreft responstijden. Ik zoek gebruikerservaringen van mensen die 20 en 21 kennen, of de 204T hebben.....niet bovenstaande standaardreaktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het addertje onder het gras bij de 204T is het lagere contrast(700:1 vs. 900:1 bij de 214T, en Samsung volgt zijn specs vrij aardig als het om contrast gaat...), maar vergeleken met andere 20" monitoren is het nog redelijk hoog...

Verder over de kleine lettertjes op een 20":
Op een 21,3" zijn de lettertjes net iets groter dan op een standaard 17" monitor, en op een 20" zijn de lettertjes een stukje groter.

Je moet dus even een computerwinkel binnenlopen waar ze 17" monitoren hebben staan(of bij een vriend langsgaan die er eentje heeft), en uitproberen of je problemen hebt met kleine pixels of niet.

Mischien ook nog handig:
http://www.lesnumeriques.com/article-203.html
http://forum.hardware.fr/...VA-16ms-sujet-19629-1.htm
http://www.lesnumeriques....ma2=36&mo2=65&p2=702&ph=1
(voor als Frans niet je sterkste punt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:55
Even een 2nd opinion met betrekking tot de BenQ FP202W. Ziet onderstaande er uit als een TN-panel (yes/no)? ik was eigenlijk initieel in de veronderstelling dat er een MVA-panel in zou zitten, maar ben nu enigzins gaan twijfelen. (en 't scherm staat niet hier, dus ik kan 't niet in meer detail gaan checken, heb alleen deze foto's).

foto's, klik voor grote versie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/908acf45592579406a960e6218d76d88/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/883c210542596060d9ab499bf0a644a6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4795534a98ac8faca54865c72cb87af5/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c4c5bccd29d0f8bf69d95a7189df9e5c/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ik denk het wel:
-Bij de eerste foto is de helderheid zo ver afgenomen dat de reflecties sterker zijn dan het beeld, en op mijn MVA krijg ik dat niet voor elkaar.
-Het plaatje van bovenaf ziet er aardig verbleekt uit, terwijl het beeld op het onderste plaatje(dat zo te zien vanaf een even grote hoek genomen is als de meest rechtse) alleen een heel klein beetje vergeeld is. Daaruit blijkt dat het beeld van bovenaf anders verandert dan van opzij, en dat het dus een TN is.

Ik moet toegeven dat de kijkhoek op die plaatjes nog best aardig is, maar dan moet je denk ik ook blij zijn dat je geen plaatje van onderaf ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Daarom zat ik ook een beetje in dubio, voor een TN-scherm zijn de kijkhoeken namelijk best goed. Maar goed, ik heb ook maar es een mailtje richting BenQ gestuurd. Ondanks het feit dat de kijkhoeken niet slecht zijn lijkt me 170/170 bij CR>10 enigzins dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13
Ik zit zelf te twijfelen tussen de 24" Dell en de 23" Apple.
Kennissen van mij beweren dat de Apple, ondanks de 'mindere' spex tenopzichte van de Dell véél mooier beeld geeft?
Ik zelf heb beiden monitoren gezien, maar helaas niet naast elkaar..
Mijn voorkeur gaat uit naar de Apple vanwege het, in mijn ogen mooiere design.
Is de Apple de grote meer prijs waard tenopzichte van de Dell? De Dell hangt rond de 900€ nieuw, de Apple's rond de 1300€
Iemand toevallig ervaring met beiden schermen? Het scherm zal aangestuurd worden dmv DVI op een Ati X800XTPE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik heb wel ervaring met beide schermen, nouja bijna dan. Ik heb ervaring met verschillende 23" schermen die gebaseerd zijn op het panel dat ook voor de 23" apple gebruikt wordt en ik kan 1 ding zeggen. De Dell is veel beter! (en ik heb ze ook naast elkaar gezien). Zie ook: reviews: Dell 2405FPW 24-inch LCD-scherm review

[ Voor 16% gewijzigd door Hielko op 14-12-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
arnoman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:24:
Ik zit zelf te twijfelen tussen de 24" Dell en de 23" Apple.
Kennissen van mij beweren dat de Apple, ondanks de 'mindere' spex tenopzichte van de Dell véél mooier beeld geeft?...
Een vraagje: Hebben die kennissen van je wel beide monitoren tegenover elkaar gezien?

Hielko heeft(zoals hij net eigenlijk ook al zei) de Dell 2405FPW vergeleken met een monitor die hetzelfde paneel gebruikt als die Apple, en hij wees de Dell als winnaar aan.
Verder zegt deze review ongeveer hetzelfde.

Ik denk dat je met de 2405FPW de beste prijs/prestatieverhouding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hielko schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:06:
Daarom zat ik ook een beetje in dubio, voor een TN-scherm zijn de kijkhoeken namelijk best goed. Maar goed, ik heb ook maar es een mailtje richting BenQ gestuurd. Ondanks het feit dat de kijkhoeken niet slecht zijn lijkt me 170/170 bij CR>10 enigzins dubieus.
Hier zie je trouwens nog de kjkhoek van de Benq FP202W vergeleken met de kijkhoek van de Belinea 102035W(die wel een MVA paneel heeft).

Die 170 graden kijkhoek stamt waarschijnlijk nog uit de tijd dat ze er een MVA paneel in wouden zetten.

• Hielko
Even voor de record; van BenQ heb ik ook bevestiging gekregen dat er een TN panel in zit.

• Magnolia
Ah ja oke, toch denk ik dat we de nieuwere TN panelen iets meer moet gaan waarderen t.o.v. MVA panelen. Zo was ik laatst in de Mediamarkt in Eindhoven, waar de Samsung 930BF en de 970P naast elkaar stonden, maar als ik eerlijk was vond ik de kleuren van de 930BF nog beter dan die van de 970P (tot mijn verbazing, ik had altijd 'geleerd' dat MVA panelen veel betere kleurechtheid hadden)

Daarnaast was het verschil in kijkhoek ook nou niet bepaald groot.

Ontspan.

• Hielko
Indeed, zoals je reviews: BenQ FP202W 20" breedbeeld lcd-scherm getest? kan lezen ben ik ook erg tevreden over het scherm :)

• n-i-x
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1134569921.jpg
Dat ziet er inderdaad wel goed uit...
Met welke sluitertijd is die eigenlijk genomen?

Verder nog twee vraagjes die een beetje met die review te maken hebben:
- In je review vergelijk je de Benq FP202W met de Dell 2005FPW, betekent dat dat je de 2005FPW ook gezien hebt? zou je als dat zo is ook zo'n foto van het autotje van PixPerAn bij de 2005FPW kunnen maken?
Er zijn namelijk sites die beweren dat IPS monitoren een gelijkmatiger verloop in de reactietijden hebben dan TN's en MVA of PVA schermen(zolang er tenminste geen overdrive wordt gebruikt), dus dan zou je verwachten dat de 2005FPW qua snelheid best dicht bij de FP202W in de buurt zit, ondanks dat ie 16 ms is.
Mij lijkt het wel intressant om te zien of die geruchten echt waar zijn, of dat ze verzonnen zijn om IPS monitoren goed te laten verkopen.

-Is het mischien mogelijk om ook een foto van onderaf bij de kijkhoek neer te zetten?
Van onderaf is het plaatje toch een stuk anders dan van bovenaf, dus ik denk dat dat plaatje er wel bijhoort als je een goed beeld van de kijkhoek wilt geven...

• Hoedje
Als je me een linkje kan geven naar het hoe en wat van dat plaatje, dan kan ik een fototje schieten!

• Magnolia
in z'n review geeft je aan dat dit een 24bit TN paneel is, en niet die met de 'slechte naam' 18bit TN paneel. Zijn dit nieuwe TN panelen ofzo? Welke paneel zit er in deze monitor: http://www.paradigit.nl/pdf/10011585v.htm dezelfde als in de Benq?

wat ik ervan begrepen heb is dat TN panelen, in tegen stelling tot MVA panelen, maar 262.144 (2^18 = 18bit) kleuren kunnen weergeven, maar dmv een trucje tot 16,2 miljoen kwamen. Dit 'trucje' kon zich echter niet meten met de ware 24 bit panelen.

Zit er bijv in de Samsung 930BF ook n 24bit TN paneel? Soms zie ik ook TN+film langskomen als specificaties van het paneel, wat betekent dat?

[ Voor 50% gewijzigd door Magnolia op 15-12-2005 15:44 ]

Ontspan.

• Hielko
Dat plaatje is onderdeel van pixperan; http://people.freenet.de/wwelti/PixPerAn_1012.zip

- Plaatje is geschoten met 1/500 sluitertijd
- Ik heb de Dell 2005FPW idd wel gezien, maar heb er at the moment geen beschikking meer over.
- Foto van onderaf heb ik niet gemaakt..

• n-i-x
Magnolia schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:40:
in z'n review geeft je aan dat dit een 24bit TN paneel is, en niet die met de 'slechte naam' 18bit TN paneel. Zijn dit nieuwe TN panelen ofzo?
wat ik ervan begrepen heb is dat TN panelen, in tegen stelling tot MVA panelen, maar 262.144 (2^18 = 18bit) kleuren kunnen weergeven, maar dmv een trucje tot 16,2 miljoen kwamen. Dit 'trucje' kon zich echter niet meten met de ware 24 bit panelen.
Tn panelen zijn over het algemeen 18 bit(262.144) kleuren, die met dithering uitgebreid worden tot zo'n 16,2 miljoen kleuren.
Hoe het zit met 24 bit kleuren TN monitoren weet ik niet precies.
Een paar merken hebben bij 18 bit TN panelen stug beweert dat ze 24 bit waren(terwijl de fabrikant van het paneel toegaf dat ie 18 bit was), maar aangezien Benq in het verleden niet bij die merken hoorde zou dit wel eens een echte 24 bit TN kunnen zijn...
24 bit TN's zijn in ieder geval mogelijk, voor de 16ms monitoren waren ze tenslotte allemaal 24 bit.
Welke paneel zit er in deze monitor: http://www.paradigit.nl/pdf/10011585v.htm dezelfde als in de Benq?...
Waarschijnlijk wel, het is zo ongeveer het eerste 20" TN paneel...
Zit er bijv in de Samsung 930BF ook n 24bit TN paneel? Soms zie ik ook TN+film langskomen als specificaties van het paneel, wat betekent dat?
Samsung zegt dat ie 16,2 miljoen kleuren weer kan geven, dat betekent dus 18 bit + dithering.

TN is een soort LCD paneel, net als dat MVA en IPS ook bepaalde soorten zijn.
Bij die drie soorten staan de kristallen heel anders en verschillen de specificaties enorm, dus eigenlijk bepaald het soort paneel grotendeels waar een monitor goed in is en waar niet.
het + film-gedeelte duid op een bepaalde laag die de kijkhoek een beetje moet vergroten.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kan op de Benq site niets vinden over pixel garantie, iemand een idee?

N.a.v de review van Hielko ben ik toch wel stevig geinteresseerd geraakt!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hielko
Daar heb ik ook niks over kunnen vinden op de BenQ site, maar op zich is dat natuurlijk ook niet echt belangrijk. Je koopt het scherm immers niet bij BenQ.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hielko schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:22:
Daar heb ik ook niks over kunnen vinden op de BenQ site, maar op zich is dat natuurlijk ook niet echt belangrijk. Je koopt het scherm immers niet bij BenQ.
Ok, maar je weet dat recht hebben en recht krijgen twee verschillende dingen zijn?

• Hoedje
Hielko schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:52:
Dat plaatje is onderdeel van pixperan; http://people.freenet.de/wwelti/PixPerAn_1012.zip

- Plaatje is geschoten met 1/500 sluitertijd
- Ik heb de Dell 2005FPW idd wel gezien, maar heb er at the moment geen beschikking meer over.
- Foto van onderaf heb ik niet gemaakt..
Eigenlijk @ Xin, maar op welke snelheid moet ik dat autotje zetten, 16?

• n-i-x
Het autotje gewoon op maximale snelheid laten staan, 16 dus.
Als we de snelheid omlaag zouden gooien dan heeft geen enkele monitor veel ghosting lijkt me...

Hier en hier kan je nog meer van dat soort plaatjes vinden.

In de laatste 'hier' zijn van verschillende monitoren(je kan kiezen welke monitoren je wilt vergelijken) genomen met een sluitertijd van 1/1000 s, en nadat er een aantal foto's zijn genomen zijn daarvan de beste en de slechtste uitgezocht.
als je die tweede 'hier' opnt dan zie je eigenlijk de twee extremen, de meeste monitoren zitten daar tussenin.

[ Voor 13% gewijzigd door n-i-x op 15-12-2005 18:13 ]

• n-i-x
Gunner schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:20:

Behardware heeft dat ooit eens uitgezocht...
Hielko schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:22:
Ik denk dat je best met Benq te maken krijgt als je je scherm om wilt ruilen:
Winkeliers verwijzen namelijk altijd door naar de pixelgaranties van de fabrikanten, en als je je monitor om wilt ruilen dan doet Benq dat uiteindelijk.

Je hebt alleen niks met Benq te maken als je pixelgarantie bij de winkelier koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Misschien niet helemaal het goede topic, maar toevallig kwam ik een 19" breedbeeld TFT tegen met DVI voor 332,- bij http://hd.nl/product_info...26361-K1051-V180&show=sim

http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/172/1305861195.pdf

resolutie 1440x900

het paneel wat erin zit is dezelfde als de Acer 1916W, alleen deze heeft wel een DVI aansluiting. Ik zelf wist niet eens dat er ook 19 inch breedbeeld TFT's waren. Toch een hele schappelijk prijs, als je breedbeeld wilt. Ook gamers die niet een al te snelle videokaart hebben worden op deze manier ontlast, omdat 1680x1050 een stuk meer van je pc vraagt, dan 1440x900 (zijn iets minder pixels dan 1280x1024)

Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/126/1636297468.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Magnolia op 16-12-2005 13:48 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Eej, da's leuk! Iemand er ervaringen mee (of met die ACER?). Wat is het voor paneel? Met Google vind ik zogauw niets.

Leuk prijsje in ieder geval. Resolutie heeft z'n voor en nadelen, met 1680 passen er net 2 A4'tjes naast elkaar, niet niet meer (denk ik), maar het is idd weer wat videokaart vriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
in duitsland heb ik hem al gezien voor 284,- met 20 euro verzendkosten naar Nederland, mailtje van compuland.de:

http://www.compuland.de/p...ucts_id=423470&pid=idealo

Dear Mr Benza,

thank you for your email.

to make an Order you should open an Account at www.compuland.de and place an
order on it.

At the moment you have accomplished the order you will become automatically an
confirmation mail with order details and the value of the order (including the
costs for the delivery).

Delivery Costs are : 19,99Euro for the delivery (for one package) +
0,95% from the Netto Order Value as Delivery Insurance.

With those informations you can make a normal Bank Money Transfer (we do work
only with payment in advance through Bank Transfer for orders outside Germany)

Our Bank Account is :

account holder: Compuland GmbH & Co.KG
BIC/SWIFT-Code: Cobadeff282
IBAN-Code: DE44 28240023 033606 9002
Name of the Bank: Commerzbank Wilhelmshaven

We do send the order in the delivery immediately after receiving your payment
( we do work only with payment in advance through Bank Transfer for orders
outside Germany) .

That's all.

If you have any questions concerning reclamation please ask
reklamation@compuland.de

Please don't hesitate to contact us if you have further questions.

Best regards
You Compuland Customer Service

Hier onder een siberische(?) review met wat meer plaatjes, de voet vind ik niet echt mooi, maar ik wilde hem waarschijnlijk toch aan de muur bevestigen, waar de luidsprekers zitten is mij een raadsel..

http://www.benchmark.co.yu/article.php?sid=9437

Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.co.yu/tests/monitors/19/TFT/FSC_SV_19-1/FSC_SV_19-1_003_small.jpg

gebruikers ervaringen te lezen in: http://www.widescreengami...?t=2058&highlight=fujitsu

het lijkt erop dat het een 24bit TN paneel is, volgens de reviewer

Quality of the panel itself was pleasant surprise. Backlight is better then expected, the same goes for basic colors and pure white color which is same intensity even in the corners. Contrast is one more pearl (free translation sorry) of this display and even on 50% settings it is very good (good enough for most of tasks) and when set on max there is no bad effects like losing color quality etc. Reproduction of colors is on high level – we did not notice errors in color ramp ( not sure what this mean sorry ), even in more demanding test, while showing gradient – which lead us to conclusion that this is 24-bit panel.

About bad stuff - he noticed OSD menu ( not user friendly, but with all necessary options and even gamma settings ), not quite ergonomic - no up down setting, no pivot option (which is less usable with wide displays though) and nothing else.

thats about it

[ Voor 26% gewijzigd door Magnolia op 16-12-2005 16:26 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Magnolia schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:47:
Misschien niet helemaal het goede topic...
Inderdaad, dit topic is speciaal voor 19" monitoren gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Zijn er al meer dingen bekend over het Acer sherm ?
ik ben heel erg geintresseert in de al2016 in combinatie met mijn ibook.
hebben mensen dit scherm al getest of bekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Breepee schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:54:
Resolutie heeft z'n voor en nadelen, met 1680 passen er net 2 A4'tjes naast elkaar, niet niet meer (denk ik), maar het is idd weer wat videokaart vriendelijker.
Twee A4-tjes naast elkaar moet nog steeds lukken lijkt me, alleen moet je ze mischien iets verkleinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Zonder verkleinen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ben sinds kort over op een 19" tft van philips (190bcs5) terwijl ik eerder op een crt op 1600x1200 gamede, nu ben ik heel tevreden over de tft zelf, echter die beperking tot 1280x1024 valt me toch wat tegen, ivm kartellijnen en dergelijke, wat met 6xaa er beduidend minder uitziet dan bv die 1600x1200 verhouding met maar 2x aa , zal een widescreen reso van 1440x900 dit mooier weergeven, of zal dit amper er beter uitzien!? Vind de prijs wel interresant, en er interrese is in mijn tft... :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Nee denk het niet, de scherpte van het beeld wordt bepaald door het aantal pixels, niet zo zeer de verhouding. 1280x1024 zijn 'n goede 1,310 miljoen pixels. 1440 x 900 zijn zo'n 1,296 miljoen pixels

Dus qua scherpte verwacht ik geen verschil. Ter vergelijking:

1600x1200: 1,92 miljoen
1680x1050: 1,764 miljoen

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

thnx, duidelijk, wil daar toch weer naartoe... deze valt dus af...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Weet overigens wel dat ongeacht kwaliteit van de buis, CRT altijd geblurder weergeeft dan TFT en zeker in games ziet dat er aardig uit. Je kunt dus met geen of weinig FSAA toe, itt TFT. Deze zijn nou eenmaal scherper, zelfs met relatief veel meer FSAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Breepee schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:41:
Weet overigens wel dat ongeacht kwaliteit van de buis, CRT altijd geblurder weergeeft dan TFT en zeker in games ziet dat er aardig uit. Je kunt dus met geen of weinig FSAA toe, itt TFT. Deze zijn nou eenmaal scherper, zelfs met relatief veel meer FSAA.
Hetzelfde als met normale (crt) tv's en crt monitors. Een slechte kwaliteit film ziet er op tv vaak nog aardig uit terwijl het op een monitor erg lelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastermkw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-06 19:23
Ik had nog effe vraagje kan ik ook een hdmi dvd speler via de dvi ingang op de BenQ monitor aansluiten? BenQ FP202W 20" :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Stomme dubbelpost 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Hoedje op 17-12-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dit is de Benq, zoals gereviewed door Heiko:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1134569921.jpg

Dan de twee plaatjes die ik geschoten heb van mijn 2005FWP (ik heb 1/1000 en 1/500 gebruikt als sluitertijd, maar ik zie eigenlijk geen verschil :?):

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/4154/pixeran20053wk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img415.imageshack.us/img415/8480/pixeran20052uq.jpg

(Excuus voor de belabberde kwaliteit. Ik moet nog steeds leren omgaan met mijn cam, een canon A75. Daarnaast heb ik geen kennis van photoshop, dus gebruik ik office viewer, om ze op te poetsen (helderder maken via auto... functie) en ze bij te snijden.)

Je ziet een lichte waas, maar vreemd genoeg ziet het er niet heel veel anders uit dan de Benq. Terwijl de Benq een 8 ms tn panel heeft, en de Dell een 16 ms IPS panel heeft. Toch wel gek, misschien heb ik de foto fout gemaakt?

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 18-12-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hoedje schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:32:
...Je ziet een lichte waas, maar vreemd genoeg ziet het er niet heel veel anders uit dan de Benq. Terwijl de Benq een 6 (?) ms panel heeft, en de Dell een 16 ms panel heeft. Toch wel gek, misschien heb ik de foto fout gemaakt?
De Benq is een 8ms TN.

Waar je bij het analyseren van die plaatjes op moet letten is het tweede plaatje, dat door het eerste plaatje heen zit.

In die twee plaatjes zie ik twee verschillen:
1. De afstand tussen het normale plaatje en het ghost-plaatje is kleiner bij de Benq, dit betekent waarschijnlijk dat de Benq op 75Hz stond.(klopt dat Hielko?)
2. Bij de 2005FPW zie ik bij het wiel iets duidelijkere ghosting.

Het lijkt erop dat de FP202W inderdaad iets sneller is, maar het verschil is wel echt minimaal(en niet 2x zo snel zoals de specs doen vermoeden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Wel n handige site gevonden, die over zoveel mogelijk monitor de paneels probeert te achterhalen.

http://www.flatpanels.dk/panels.php

kun je gewoon zoeken op monitor type, waarna hij aangeeft welke type paneel erin zit.

handig plaatje uit Dell 24" topic

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/377/taillelcd4ho1hi.th.gif

[ Voor 30% gewijzigd door Magnolia op 18-12-2005 15:43 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:20:

Volgende keer nog net iets beter zoeken ook al zat ie wat verborgen.

http://www.benq.nl/Servic...5,380,394,396,557,988#380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Magnolia schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:19:
Wel n handige site gevonden, die over zoveel mogelijk monitor de paneels probeert te achterhalen.

http://www.flatpanels.dk/panels.php

kun je gewoon zoeken op monitor type, waarna hij aangeeft welke type paneel erin zit.
De acer al2016 staat er niet bij :S nu weet ik nog niet of ik deze moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:30:
[...]

Volgende keer nog net iets beter zoeken ook al zat ie wat verborgen.

http://www.benq.nl/Servic...5,380,394,396,557,988#380
Die link werkt bij mij niet Ik kom op de hoofdpagina uit.

Hielko, zou je die foto's die je voor de review gemaakt hebt, ergens online willen zetten, zodat ik de hogere resolutie versie van je foto's kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:18:
Die link werkt bij mij niet Ik kom op de hoofdpagina uit.
Taal kiezen op de hoofdpagina, en dan nog een keer naar die link gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tsunami schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:46:
[...]

Taal kiezen op de hoofdpagina, en dan nog een keer naar die link gaan :)
Thanks, nu werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

OK, even een snelle post:

voor de mensen die nog info zoeken over de samsung syncmaster 214t, ik heb hier 2 fora met een paar gebruikers-ervaringen erop. Het is niet echt om over naar huis te schrijven, maar meer bronnen is altijd beter:

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=402565&page=3
http://hardforum.com/showthread.php?t=970974

ps, in het 2e forum heeft iemand problemen met de aanknop.. dat is volgens mij gewoon een defect.. niet iets scherm-eigen.. Maar ja, aangezien ik het scherm nog niet heb, kan ik dat natuurlijk nooit 100% zeker zeggen.

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 19:10

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik ben ook geinteresseerd geraakt in de Benq, alhoewel ik hem nog wel moet zien in het echt.
En wat ik ook nog wil weten is de pixelpolicy bij dit scherm, nu heb ik op die site gekeken die werd gegeven maar wat me niet duidelijk werd is in welke fout-klasse dit scherm dan zit.
Zitten alle schermen van benq in klasse 2 of?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal er van dat de Samsung 214t en 244t alleen in het zilver te verkrijgen zijn (althans in Europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

eindelijk, ik heb iets van een review gevonden! Het is een roundup van een aantal monitoren, waaronder dus de Samsung Syncmaster 214T. Misschien wil je deze ook toevoegen aan de eerste post?

Techbuilder.org

Direct naar de 214t pagina (plaatje klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://i.cmpnet.com/pipeline-shared/story_art/reviews/display21_samsung.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Thy King op 19-12-2005 20:01 ]

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.