[20" en groter] Snelle TFT schermen

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.458 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:33
Echt doodzonde dat de Gateway FPD2185W niet leverbaar is in Europa, mijn vermoeden werd bevestigd door de test, ongelofelijk super compleet scherm.

Met de dollarkoers van nu (1:20) is dit scherm precies 500 euro (dat is maar 25 euro meer dan de Benq, terwijl je daarvoor een scale aan extra's krijgt 1inch meer, S-PVA paneel ipv TN veel meer aansluit mogelijkheden, PIP enz enz)
Echter kost verzenden een kapitaal (iets van 200 dollar), en daarbij zal de douane ook wel wat geld willen zien voor de invoerrechten.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Dat is idd een fraai scherm. Reuze jammer dat die hier niet te krijgen is. Ook die USB hub is handig.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb net de Samsung 204T op mijn bureau staan. Het is mijn eerste TFT en hij bevalt enorm goed. Wel 1 dode pixel maar die valt nauwelijks op met zo'n scherm. Mocht iemand vragen hebben hoor ik het wel. Helaas voor de meesten doe ik niets met games, dus dat ga ik ook niet testen. Ik heb nu een groot scherm voor standaard office/internet/DL gebruik. Ik vind het beeld nog wat "vaag" maar dat zal enerzijds zijn omdat ik geen TFT gewend ben, ik slechte ogen heb (1600x1200 is best klein) en ik heb een crappy videokaart (tenminste, een nVidia 5700lx is vast niet super) en bijgeleverde DVI-kabel ziet er chinees uit.
Volgens mij kost het wat dagen om goed te wennen aan een compleet ander scherm. Hiervoor had ik een 19" iiyama visionmaster pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:39

Thy King

Ruler Of Thy World

Mochten er mensen zijn die de Samsung syncmaster 244t interessant vinden, hier een frans topic waar veel foto's instaan, en een site die wat van de achterliggende functies van de 214 en de 244 vergelijkt. Dit is een artikel over de introductie, maar het geeft interessante info:

Franse forum over de 244t (in het frans dus) (klik op plaatje):
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/5/244t6za.jpg
En het introductieartikel over de 214t en 244t (engels):
Introductieartikel

*enig zoekwerk passeert*

nog een artikel over de 244t gevonden:
user review op Zdnet.com

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

THEVGE schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:25:
Ik heb net de Samsung 204T op mijn bureau staan. Het is mijn eerste TFT en hij bevalt enorm goed. Wel 1 dode pixel maar die valt nauwelijks op met zo'n scherm. Mocht iemand vragen hebben hoor ik het wel. Helaas voor de meesten doe ik niets met games, dus dat ga ik ook niet testen. Ik heb nu een groot scherm voor standaard office/internet/DL gebruik. Ik vind het beeld nog wat "vaag" maar dat zal enerzijds zijn omdat ik geen TFT gewend ben, ik slechte ogen heb (1600x1200 is best klein) en ik heb een crappy videokaart (tenminste, een nVidia 5700lx is vast niet super) en bijgeleverde DVI-kabel ziet er chinees uit.
Volgens mij kost het wat dagen om goed te wennen aan een compleet ander scherm. Hiervoor had ik een 19" iiyama visionmaster pro 450.
Misschien vraag ik een beetje veel, maar zou je een paar fotootjes ervan kunnen maken, met het scherm in 'actie'? Meeste foto's op het internet zijn van die promofoto's die ik altijd met een korrel zout neem..

Mocht dat niet teveel gevraagd zijn, enorm bedankt! :D

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde er geen nieuwe topic voor aanmaken, want dit lijkt mij de juiste plek voor deze vraag. Wellicht al een keer gesteld.

Graag zou ik mijn 21"CRT vervangen voor een nog groter TFT scherm. Een 24" TFT zou dus kunnen, maar dan zit je weer met die hoge resolutie. En omdat ik geen opwaardeer beest ben (heb nog een 9700 pro), dacht ik aan een 26" LCD-TV met en res. van 1366 x 768. met veel anti-aliasing. Als ik in de toekomst een 7800GT koop zou die resolutie met die nieuwe spellen geen probleem moeten vormen. Het is dus alleen voor gamen bedoeld.

Heeft dit überhaupt kans tot slagen, of erg af te raden. Ik neem aan dat een 2de TFT voor internet en office dan wel aan te raden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Thy King schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:05:
[...]

Misschien vraag ik een beetje veel, maar zou je een paar fotootjes ervan kunnen maken, met het scherm in 'actie'? Meeste foto's op het internet zijn van die promofoto's die ik altijd met een korrel zout neem..

Mocht dat niet teveel gevraagd zijn, enorm bedankt! :D
Wat wil je dan zien en denk je te zien? Ik wil best wat foto's voor je maken, maar laat me dan even weten wat je wil zien. Ik moet nog steeds erg wennen aan dit scherm. Het is vreselijk fel (heb ik al flink omlaag gezet) en 20" is toch wat klein met deze resolutie. Ik overweeg zelfs toch maar een 214T, maar ik wacht nog ff wat daagjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THEVGE schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:32:
[...]

Wat wil je dan zien en denk je te zien? Ik wil best wat foto's voor je maken, maar laat me dan even weten wat je wil zien. Ik moet nog steeds erg wennen aan dit scherm. Het is vreselijk fel (heb ik al flink omlaag gezet) en 20" is toch wat klein met deze resolutie. Ik overweeg zelfs toch maar een 214T, maar ik wacht nog ff wat daagjes.
Dat heb ik met zo'n alle TFT's, het licht doet gewoon pijn aan mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

@ sneeuwbal: misschien helpt het om een lamp aan te zetten. Ik heb hier een goedkoopie 17 inch scherm staan die ook aardig fel is.. lampje helpt
Thevge: Wat wil je dan zien en denk je te zien?
Misschien kan je een kleurrijk plaatje opzetten en daar een foto van maken? Daarnaast een beetje de afmetingen op een buro. Bijvoorbeeld met het toetsenbord als afmetings-referentie.. Mocht dat mogelijk zijn, zou te gek wezen!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Thy King schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:57:
@ sneeuwbal: misschien helpt het om een lamp aan te zetten. Ik heb hier een goedkoopie 17 inch scherm staan die ook aardig fel is.. lampje helpt

[...]

Misschien kan je een kleurrijk plaatje opzetten en daar een foto van maken? Daarnaast een beetje de afmetingen op een buro. Bijvoorbeeld met het toetsenbord als afmetings-referentie.. Mocht dat mogelijk zijn, zou te gek wezen!! :D
Bij deze gewoon van de desktop met GoT. Stuur me een mooi plaatje en ik doe de foto wel. heb niet zoveel mooie plaatjes rondslingeren, viel me op, nu ik er 1 nodig heb...........dis de eerste keer dat ik probeer plaatjes te uploaden, ik ben benieuwd of het lukt.

Nee dus....waar kan ik tijdelijk de plaatjes neerzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

Majapro

Deventer

Nee dus....waar kan ik tijdelijk de plaatjes neerzetten??
kan ook bij je eigen provider hoor :z

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

@thevge: Ik heb even voor je ge-AV't en heb daar een paar plaatjes gevonden.

ik ben een plaatje voor je (niet in desktop formaat):
Afbeeldingslocatie: http://img471.imageshack.us/img471/3140/symp5a4bt.th.jpg

en 1 in desktop formaat (1600x1200):
bloempjes

als andere beter hebben, graag ff posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
promaja schreef op woensdag 21 december 2005 @ 04:28:
[...]

kan ook bij je eigen provider hoor :z
I know, via chello op FTP. Maar hoe link ik daarnaar toe? De FTP heeft als adres ftp.members.chello, maar dat werkt natuurlijk niet. Ze staan op die FTP, dus ik moet alleen ff weten hoe ik dan moet linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Magnolia schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:59:
Echt doodzonde dat de Gateway FPD2185W niet leverbaar is in Europa, mijn vermoeden werd bevestigd door de test, ongelofelijk super compleet scherm.

Met de dollarkoers van nu (1:20) is dit scherm precies 500 euro (dat is maar 25 euro meer dan de Benq, terwijl je daarvoor een scale aan extra's krijgt 1inch meer, S-PVA paneel ipv TN veel meer aansluit mogelijkheden, PIP enz enz)
Echter kost verzenden een kapitaal (iets van 200 dollar), en daarbij zal de douane ook wel wat geld willen zien voor de invoerrechten.
Dan kun je net zo goed, een Dell 2005WFP kopen. Die is, mits in de aanbieding, 580 euro. Een IPS panel, dus meer gelijkmatige overgang, qua ghosting. Al zal die iets langzamer zijn dan een overdrive panel. Inderdaad zelfde voordelen van PVA t.o.v. TN en ook veel aansluitmogelijkheden, PIP en USB hub.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Hoedje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:03:
[...]
Dan kun je net zo goed, een Dell 2005WFP kopen. Die is, mits in de aanbieding, 580 euro. Een IPS panel, dus meer gelijkmatige overgang, qua ghosting. Al zal die iets langzamer zijn dan een overdrive panel. Inderdaad zelfde voordelen van PVA t.o.v. TN en ook veel aansluitmogelijkheden, PIP en USB hub.
Netzo goed? Je wilt toch het beste voor je centen, zeker in deze range.
De GW bied een hoop, het contrast en ms zijn beter, allerlei handigheden en een inch extra....
Het zou gewoon geweldig zijn als dat scherm hier (liefts via retail wegen ivm btw bon :P) te koop zou zijn.
THEVGE schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:58:
[...]
I know, via chello op FTP. Maar hoe link ik daarnaar toe? De FTP heeft als adres ftp.members.chello, maar dat werkt natuurlijk niet. Ze staan op die FTP, dus ik moet alleen ff weten hoe ik dan moet linken.
http://members.chello.nl/USERNAME/PLAATJE.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Vandread op 21-12-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Poging 2:

De Samsung 204T

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.hoekerds/samsung1.jpg

Pivot functie (zal ik nooit gebruiken)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.hoekerds/samsung2.jpg

Zijkant

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.hoekerds/zijkant.jpg

Aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.hoekerds/aansluitingen.jpg

Plaatje van Thy King. De foto komt er niet lekker uit! Het lijkt vreselijk op de foto, maar geloof mij: dat is zeker niet zo!!!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.hoekerds/desktopp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
offtopic:
Maak je toetsenboard eens schoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Vandread schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:27:
offtopic:
Wordt mijn PC daar sneller van dan ???? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nu zie ik overal de 204b verschijnen, en hier had ik me zinnen op gezet, de specs van deze 204b zijn overall beter dan die van de 204t, en ook zelfs de prijs (en timings) zijn beter, of zie ik iets heel belangrijks over het hoofd!? ( buiten dat de B versie nog niet, maar heel binnenkort, beschikbaar is!?)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
¿ Weet jij dan een linkje naar de specs van die 204B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XiN schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:54:
¿ Weet jij dan een linkje naar de specs van die 204B?
Even zelf zoeken?

http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Er is volgens mij niets mis met deze monitor, zit er zelf ook naar te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
sain onez schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:05:
nu zie ik overal de 204b verschijnen, en hier had ik me zinnen op gezet, de specs van deze 204b zijn overall beter dan die van de 204t, en ook zelfs de prijs (en timings) zijn beter, of zie ik iets heel belangrijks over het hoofd!? ( buiten dat de B versie nog niet, maar heel binnenkort, beschikbaar is!?)
Ja, er zit een TN paneel in :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zit nu zelf met een philips 190bcs5 die een IPS paneel heeft met een gemiddelde van 25ms , dus een vervanging in zo een 204b zal zondermeer een vooruitgang zijn.. (behalve dan de inkijkhoek, maar zit er toch altijd alleen voor...) De voornaamste reden voor te upgraden is de native reso van 1600x1200 die de rest van me specs wel laten draaien, terwijl ik nu met fps over naar storende anialising zit te kijken....

Reageerde juist hierop, omdat hij in de pricewatch: Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver) gewoon te bestellen valt ( men verwacht de eerste leveringen in t begin van t nieuwe jaar) terwijl deze dus zelfs nog goedkoper is dan de 204T met 5ms ipv de 16ms van de T variant... Verschil blijkbaar dus in TN ipv MVA !? :? (sorry dat ik me niet helemaal in de materie heb verdiept..) Maat van me heeft een 19"BenQ 937s die geloof ik ook zo'n TN (overdrive) panel heeft, en dat beviel me ook goed, diehard gaming, geen fotogesoep of iets, en de prijs is ook nog eens alleraardigst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
J0YR1D3R schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:51:
[...]

Even zelf zoeken?

http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Er is volgens mij niets mis met deze monitor, zit er zelf ook naar te kijken...
Ik had gezocht... op de de internationale site...meestal verschijnen de nieuwe monitoren daar eerder dan op de nederlandse site...
Trouwens wel vreemde marketingpraat:
Minimaal stroomverbruik, maximale beeldkwaliteit. Het model met gestroomlijnde voet beschikt over een uitzonderlijk hoge responstijd en zeer hoge resoluties. Het resultaat, onvervormd en haarscherp beeld bij snelle games, films en applicaties. De 204B, niet alleen breedbeeld, ook breed inzetbaar.
Als ik naar de resolutie kijk dan is die toch echt 4:3 in plaats van breedbeeld, en de response tijd is juist vrij laag(5ms).

Het enige minpunt wat ik kan ontdekken aan deze monitor is dat het een TN is, en dat daardoor de vertikale kijkhoek niet zo groot is.
Als je een idee van de verschillen wilt hebben: Klik hier
sain onez schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:41:
Reageerde juist hierop, omdat hij in de pricewatch: Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver) gewoon te bestellen valt ( men verwacht de eerste leveringen in t begin van t nieuwe jaar) terwijl deze dus zelfs nog goedkoper is dan de 204T met 5ms ipv de 16ms van de T variant... Verschil blijkbaar dus in TN ipv MVA !? :? (sorry dat ik me niet helemaal in de materie heb verdiept..)
Dat klopt, behalve dat Samsung hun MVA panelen PVA noemt.
MVA's en PVA's zijn over het algemeen iets duurder om te maken.
sain onez schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:41:
Maat van me heeft een 19"BenQ 937s die geloof ik ook zo'n TN (overdrive) panel heeft, en dat beviel me ook goed, diehard gaming, geen fotogesoep of iets, en de prijs is ook nog eens alleraardigst..
De Benq 937S(+) heeft wel een TN paneel, maar dan zonder overdrive.
Als de 204B wel overdrive heeft(en daar lijkt het wel op met 5ms reactietijd) dan zal die dus zelfs nog sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
nieuws: EU wil extra invoerbelasting op 19"+ lcd-schermen

Nah, was dat nu weer voor een slecht idee. Ik hoop dat het nog effe oop zich laat wachten, anders moeten we snel wezen.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Vandread schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:27:
offtopic:
volgens mij is t toestenbord of keyboard, maar geen toetsenboard :+

Breepee schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:40:

Nah, was dat nu weer voor een slecht idee. Ik hoop dat het nog effe oop zich laat wachten, anders moeten we snel wezen.
hebben ze vorig jaar ook trachtten door te voeren en is dat ook weggenivelleerd... hopelijk nu weer, de overheid met hun economieboosts-tegenwerkende, behoudende ideeen altijd |:( (geld moet rollen) ;)
XiN schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:31:
[...]

Als ik naar de resolutie kijk dan is die toch echt 4:3 in plaats van breedbeeld, en de response tijd is juist vrij laag(5ms).

Het enige minpunt wat ik kan ontdekken aan deze monitor is dat het een TN is, en dat daardoor de vertikale kijkhoek niet zo groot is.
Als je een idee van de verschillen wilt hebben: Klik hier
Idd zat wat te zoeken naar een redelijke (geen widescreen) tft en zag deze, daarom al wat zitten zoeken naar specs en juist de 4:3 1600x1200 reso gaf de doorslag, zal af ff naar die BenQ FP202W en de Acer AL2016Ws te kijken maar dat was juist die rare 1680x10200 16/9 verhouding, en wilde 'good old' 1600x1200 (4:3) terug als native, nu nog me 19" zien te slijten.....
De Benq 937S(+) heeft wel een TN paneel, maar dan zonder overdrive.
Als de 204B wel overdrive heeft(en daar lijkt het wel op met 5ms reactietijd) dan zal die dus zelfs nog sneller zijn.
ivm behoorlijk hogere ms bij kleurovergangen op de Benq 937s(+) en t IPS scherm die de philips190b heeft van 25ms , lijken me de schermen ongeveer gelijk te presteren bij gaming, en ik iets dergelijks daar ook bij kan verwachten, met een betere contrast ratio (waar geloof ik de IPS schermen ook niet echt in uitblinken..)

[ Voor 17% gewijzigd door SAiN ONeZ op 22-12-2005 00:43 ]

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 10-09 10:59
Misschien iets voor de startpost:

Belinea 102035W
Gebruikerservaringen Belinea 102035W
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17500957

en een vergelijkende review Belinea 102035W - LG L2040P:
http://www.behardware.com...s-lcd-p-mva-vs-s-ips.html

Wat ik zo lees zijn de gebruikers aardig enthousiast vooral qua prijs/kwaliteit...grootste probleem lijkt incidenteel backlight bleeding te zijn...

Ik ga de gok iig wagen en er 1-tje bestellen na t weekend dus ik zal mijn ervaringen ook asap posten...

• Vandread
sain onez schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:32:
[...] volgens mij is t toestenbord of keyboard, maar geen toetsenboard :+
Ik type het liefst zoveel mogelijk letters :+

Acer 20" breedbeeld scherm met tv mogelijkheden is ook wel leuk, als ze nu eens het Ferrari logo en dat rode weg laten en hem 50/100 euro goedkoper maken is het best een leuk schermpje ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Breepee schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:40:

Was deze discussie ook een jaar geleden niet al? :?

nieuws: Nederland schaft importheffing lcd-schermen af

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• n-i-x
Vandread schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:47:
[...]

Ik type het liefst zoveel mogelijk letters :+

Acer 20" breedbeeld scherm met tv mogelijkheden is ook wel leuk, als ze nu eens het Ferrari logo en dat rode weg laten en hem 50/100 euro goedkoper maken is het best een leuk schermpje ;)
Nu nog kijken wat voor paneel ie heeft.
Acer zegt S-IPS, maar de specs(800:1 contrast, 8ms, 160 graden kijkhoek) wijzen eigenlijk naar TN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben van plan een nieuw TFT scherm te kopen.

Edit: Uitleg gevonden bij 193 topic. PVA panels hebben een betere beeldkwaliteit.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je geen gamer bent kan je het beste voor de 204T gaan.
Die heeft namelijk een hoger contrast en grotere kijkhoek door zijn PVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:15:
Thx, ik had het ook juist gelezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
is het eigenlijk de moeite om voor een 20 inch te gaan in plaats van voor een 19 , want de 20'ers kosten direct een pak meer en zijn toch niet zoveel groter ?

anyway ik twijfel tussen diene 204T en diene belinea 191920 , ik game wel maar ik wil absoluut beeldkwaliteit ook en dan ik direct uit bij PVA ipv TN...

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
zerotol schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:44:
is het eigenlijk de moeite om voor een 20 inch te gaan in plaats van voor een 19 , want de 20'ers kosten direct een pak meer en zijn toch niet zoveel groter ?

anyway ik twijfel tussen diene 204T en diene belinea 191920 , ik game wel maar ik wil absoluut beeldkwaliteit ook en dan ik direct uit bij PVA ipv TN...
HET verschil is natuurlijk de native resolutie en de pixel grootte. Een 19" heeft 1280x1024; een 20" 1600x1200. Tevens zijn de pixels van een 20" erg klein, uit mijn hoofd 0.255 mm. Bij een 19" zijn ze veel groter. Voordeel van 19" is dat ze goedkoper zijn, en alles wat groter is zodat je hem wat verder kan zetten. Een 20" neemt net zoveel ruimte in beslag, maar je hebt een enorm veel grotere desktop.
Als je het geld hebt, ga dan voor de 20". Ik heb het gedaan, en geen spijt. Ik heb even van een vriend een iiyama 19" geleend en die viel in het niet bij deze. Maar ik hou dan ook van scherp en strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
XiN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:15:
Leg mij is uit wat het verschil is in kijkhoek van deze panelen in de praktijk? :) Ik ben afgelopen dinsdag naar mediamarkt arena geweest in amsterdam, daar stonden zo'n dertig 17", 19" en 20" schermen opgesteld. Ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om de kijkhoeken te gaan vergelijken tussen bijvoorbeeld een TN en een PVA scherm. Er stond namelijk een Samsung 930BF en een Samsung 970P, zo'n beetje de 2 beste schermen van elk type. Hoe ik het getest heb is als volgt:

code:
1
2
----------------- rij beeldschermen
                - ik

Ik heb langs de schermen gekeken onder de grootst mogelijke hoek, zo'n beetje met mn gezicht evenwijdig aan de schermen. Ik heb hierbij met enige moeite verschil kunnen ontdekken tussen het PVA panel en het TN panel. Wanneer ik ook maar iets rechter voor het scherm ging staan, was het verschil totaal verwaarloosbaar, evenals het verschil in contrast en kleur. Dat kijkhoek een argument is voor de keuze van een beeldscherm is wat mij betreft dus onzin, tenzij je onder je bureau vanaf de grond naar je scherm kijkt, dan is er inderdaad verschil tussen een PVA of een TN paneel. Voor algemeen gebruik, voor het kijken van films met bijvoorbeeld meerdere personen is een TN paneel net zo geschikt als een PVA paneel. Het verschil zit hem vooral in de kleurverzadiging en weergave onder specifieke omstandigheden.

Zie hier wat ik bedoel:

Overdrive TN (Samsung 730BF)
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/36/554/36_43_108.jpg

Overdrive MVA/PVA (Samsung 770P)
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/36/717/36_66_108.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-12-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een 20" breedbeeld te halen maar ik twijfel of het het wel waard is.
Ik ben de Acer AL2016Ws tegen gekomen, is dit wel een goed scherm? Of raden jullie mij wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik heb volgens mij ook niet gezegd dat de kijkhoek bij een TN zo klein is dat je er niet achter kan werken, maar ik heb gezegd dat de kijkhoek van een PVA beter is.

Met de zichtbaarheid van het beeld zit het bij de TN wel goed(behalve naar beneden dan), maar de kleuren veranderen toch wat meer dan bij de PVA.
Als je zegt dat de Beeldkwaliteit belangrijk voor je is, dan ga ik er van uit dat je die beeldkwaliteit(goede kleuren enzo) op het hele scherm wilt, en niet alleen in het midden door een te kleine kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:28:
Ik ben van plan om een 20" breedbeeld te halen maar ik twijfel of het het wel waard is.
Ik ben de Acer AL2016Ws tegen gekomen, is dit wel een goed scherm? Of raden jullie mij wat anders aan?
Waarvoor wil je het gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
XiN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:32:
Ik heb volgens mij ook niet gezegd dat de kijkhoek bij een TN zo klein is dat je er niet achter kan werken, maar ik heb gezegd dat de kijkhoek van een PVA beter is.

Met de zichtbaarheid van het beeld zit het bij de TN wel goed(behalve naar beneden dan), maar de kleuren veranderen toch wat meer dan bij de PVA.
Als je zegt dat de Beeldkwaliteit belangrijk voor je is, dan ga ik er van uit dat je die beeldkwaliteit(goede kleuren enzo) op het hele scherm wilt, en niet alleen in het midden door een te kleine kijkhoek.
De verandering qua kleur is imho minimaal wanneer je deze twee verschillende soorten panelen vergelijkt. Ik ben redelijk kritisch wat beeldkwaliteit betreft en ben dus ook gaan kijken of er wel zoveel verschil tussen zit zoals iedereen zegt. Dit is echt totaal niet het geval. En al zit je recht voor je scherm, heb je dat hele kijkhoek probleem niet? En mócht je een x wat schever voor je scherm zitten, heb je alsnog met een TN panel net zulke goede kleuren als met een PVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:33:
[...]

Waarvoor wil je het gaan gebruiken?
Films (eens per maand), Excel, Word, games, Internetten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dan is er denk ik niet zoveel mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:42:
[...]

Films (eens per maand), Excel, Word, games, Internetten
Voor Office en Internet is het een prima ding denk ik :)

http://www.pc-treiber.net/artikel/review-48.html daar staat een review.

Ook voor games zijn ze er erg over te spreken als ik het zo lees, alleen zit er geen DVI op en mist het optie om in hoogte te verstellen.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:58:
Wat ik was vergeten om te zeggen, ik gebruik het ook voor Photoshop en Dreamweaver.
Nog steeds een goed keus?
Wat ik me kan herinneren van mediamarkt is dat het scherm standaard wat aan de blauw-gelige kant is. Dit valt goed te corrigeren met het osd. Denk dat het best een goede keus is, als je kunt leven met breedbeeld :)

[ Voor 33% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-12-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik was vergeten om te zeggen, ik gebruik het ook voor Photoshop en Dreamweaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:36:
En al zit je recht voor je scherm, heb je dat hele kijkhoek probleem niet?
Zoals dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb zelf ook redelijke ervaring met het werken achter tft's op school en tijdens mn werk, maar zo erg als dat het hier te zien valt heb ik het nog nooit gezien. Het zijn zowel TN als MVA/PVA panelen die hierin zaten... Maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:58:
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Laatst online: 19:10

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik begin nu toch ook wel geinteresseerd te raken in de Acer AL2016Ws.
Mede vanwege de toch wel erg lage prijs (nu €319 ex. btw. bij de Office Centre)

Het enige nadeel dat ik kan vinden is het ontbreken van de DVI, hoe staan jullie daar tegenover?

Weet iemand toevallig welk scherm hier in zit, op www.flatpanels.dk is ie niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm 319 is niet zoveel, maar ja dat is wel 379incl.
Ik denk dat ik zelf voor de benq ga is wel 500 euro (130 meer), maar is het wel waard denk ik.
Ik typ dit nu vanaf een acer al719 (17") analoog aangesloten en dat ziet er best goed uit, terwijl ik ook een iiyama heb 17" en die er zonder dvi vrij brak uitziet, dus als iemand hier wat meer informatie over heeft zou dat wel fijn zijn.
Hoeveel zou ik overigens nog voor een 17" iiyama kunnen krijgen type 481s geloof ik.

Zit er bij die benq trouwens een dvi kabel in de prijs inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:53:
Wat ik me kan herinneren van mediamarkt is dat het scherm standaard wat aan de blauw-gelige kant is. Dit valt goed te corrigeren met het osd. Denk dat het best een goede keus is, als je kunt leven met breedbeeld :)
Wat is een osd?

Klopt het trouwens dat je op een breedbeeld geen games kunt spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:18:
[...]

Wat is een osd?

Engzins in de materie verdiepen is geen straf, lijkt me. Een OSD is het On Screen Display, oftewel het regelen van de instellingen van de monitor via de knopjes die erop zitten. Hierbij moet je denken aan de kleurwarmte instellingen, contrast, brightness etc.
Je kunt er wel games op spelen, maar het is vaak dat bedrijven die games produceren niet altijd ondersteuning bieden voor breedbeeld resoluties.

Bij de reacties van de BenQ FP202W kun je hier nog het eea over vinden.

reviews: BenQ FP202W 20" breedbeeld lcd-scherm getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:18:
[...]

Wat is een osd?

Kerel, lees alsjeblieft het topic even en zoek met google. Je stelt allemaal vragen die met 3 minuten moeite van jouw kant te vinden zijn.

Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zit al een tijdje te overwegen om een TFT monitor aan te schaffen. Mijn keus viel eerst op de Dell 24'' maar die ligt eigenlijk wel een stuk buiten mijn financiele bereik. Nu zag ik een review van de Benq FW202W door Hielko en ik vind dat 20'' widescreen scherm ook wel vet eigenlijk.

Nu heb ik al gekeken naar andere reviews, maar die kan ik nog niet zoveel vinden. Op tweakers is er al iemand geweest die een survey heeft geplaatst van de Benq FP202W, maar die survey geeft weinig informatie en is vrij oppervlakkig.

Nu is deze Benq voor ongeveer 480 euro te vinden in de pricewatch, maar voordat ik hem ga kopen zou ik nog graag wat ervaringen van gebruikers willen horen.

1. Is de niet-verstelbare voet vervelend, of is er prima mee te werken?
2. Wat gebeurt er nu precies als je een game speelt in 4:3 ratio? Wordt het beeld dan uitgerekt? Of krijg ik twee zwarte balken? Iemand op tweakers heeft gezegd dat je via de Catalyst Control Center ook de interpolatie kunt aanpassen. Weet iemand van jullie daar meer over?
3. Als er iemand bij mij op het scherm meekijkt, en hij kijkt onder een een hoek van 30 - 40 graden, is er dan al veel vervorming van het beeld zichtbaar? Of is dat pas echt bij 45 graden of meer?

Misschien dat ik dit scherm nog wel voor de jaarwisseling in huis heb (mits de levertijd goed is), want ik vind dit echt een supervet scherm. Een lage responsetijd, widescreen en toch niet zo lomp groot dat je gelijk een zware videokaart moet hebben. :P

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 24-12-2005 10:59 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Frank_Knopers schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:57:
1. Is de niet-verstelbare voet vervelend, of is er prima mee te werken?
Dat is iets waar alleen jij antwoord op kunt geven, mij persoonlijk boeit het niks, anderen kopen niet zonder etc.
2. Wat gebeurt er nu precies als je een game speelt in 4:3 ratio? Wordt het beeld dan uitgerekt? Of krijg ik twee zwarte balken? Iemand op tweakers heeft gezegd dat je via de Catalyst Control Center ook de interpolatie kunt aanpassen. Weet iemand van jullie daar meer over?
Zie dit topic.
3. Als er iemand bij mij op het scherm meekijkt, en hij kijkt onder een een hoek van 30 - 40 graden, is er dan al veel vervorming van het beeld zichtbaar? Of is dat pas echt bij 45 graden of meer?
Zie topic en reviews.

Overigens is de Acer exact hetzelfde op de DVI poort na, dus je kunt je misschien nog wat geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

@ thevge: Thanks man! Dit geeft toch een goed idee hoe groot het scherm eigenlijk is en hoe het oogt. Nogmaals bedankt!

@ frank knopers: er zijn genoeg reviews van te vinden hoor! Volgens mij is er ook een review van de 202w op tweakers. Daarnaast, misschien zijn deze schermpjes ook interessant: potentiele interessante schermpjes (review)
kijk anders hier nog eens: nog meer interessante 20" schermpjes

edit: oeps, gereageerd op de verkeerde persoon! Hoe dom kan ik wezen.. :P

[ Voor 28% gewijzigd door Thy King op 26-12-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 13-09 23:11
Misschien dat ik dit scherm nog wel voor de jaarwisseling in huis heb (mits de levertijd goed is), want ik vind dit echt een supervet scherm.
De levertijd is niet goed, alle winkels in de pricewatch hebben het scherm niet op voorraad (afgelopen nacht allemaal gechecked).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
ik gaan mij dan waarschijnlijk de Samsung SyncMaster 204Ts halen..
heeft der nog iemand opmerking bij / suggesties ..Dient om alles te doen eigenlijk surfen/gamen/tv.
tis nen 16 ms PVA dus dat zal wel goed zijn denk ik en hij kost "maar" 550 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

zeker een heel goed schermpje! ik zit nu al een tijdje te twijfelen tussen de 204t en de 214t. ik ga denk ik toch voor de laatste, of voor een dell 24 inch scherm (2405fpw) als daar een hele mooie aanbieding voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Mijn Broer en ik hebben gister een Acer AL2016ws onder de kerstboom gevonden.
We hebben hem beide aangesloten staan op onze ibook en ik moet zeggen wat een top scherm voor die prijs, Beeld is echt super en vooral het contrast. zeker een aanrader dit scherm.
Zal volgende week nog even een verdere review posten en een paar fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik weet alleen dat er bij nVidia drivers opeens een menutje bijkomt als je een DVI-monitor aansluit, en dat je dat ook in dat menu kan instellen.
Dat het via ATI-drivers ook kan heb ik ook gehoord, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Dat hangt er van af.
TN monitoren hebben in de breedte een vrij goede kijkhoek, maar in de hoogte niet echt.
Als die andere naast je gaat zitten dan krijgt ie waarschijnlijk nog wel goed beeld, maar als ie achter je gaat staan(en dus van boven op het scherm kijkt) dan zal ie waarschijnlijk vrij dof beeld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zerotol schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:36:
ik gaan mij dan waarschijnlijk de Samsung SyncMaster 204Ts halen..
heeft der nog iemand opmerking bij / suggesties ..Dient om alles te doen eigenlijk surfen/gamen/tv.
tis nen 16 ms PVA dus dat zal wel goed zijn denk ik en hij kost "maar" 550 8)7
Suggesties:
1. Probeer in de winkel op dode pixels te controleren(geld trouwens voor alle LCD's)
2. Plaaats hier een userreview nadat je er een tijdje mee gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

XiN schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:22:
[...]

Ik weet alleen dat er bij nVidia drivers opeens een menutje bijkomt als je een DVI-monitor aansluit, en dat je dat ook in dat menu kan instellen.
Dat het via ATI-drivers ook kan heb ik ook gehoord, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

[...]

Dat hangt er van af.
TN monitoren hebben in de breedte een vrij goede kijkhoek, maar in de hoogte niet echt.
Als die andere naast je gaat zitten dan krijgt ie waarschijnlijk nog wel goed beeld, maar als ie achter je gaat staan(en dus van boven op het scherm kijkt) dan zal ie waarschijnlijk vrij dof beeld zien.
Dat zijn nog eens bevredigende antwoorden . :)

Zodra ik al mijn geld bij elkaar gesprokkeld heb zal ik het in een jute(n) zak naar Azerty brengen. Dat scherm wordt van mij. :Y)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
nog even een fototje van mijn nieuwe scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/ibook/kerst.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Brimme: Idd, mooie schermen en een mooi huis? :D Vraagje: hoe gaat die Acer met videobestanden met een 4:3 ratio? Is er ergens in het OSD een optie om 4:3 te selecteren i.p.v. dat alles wordt uitgerekt?

Bedankt! _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
het was effe zoeken voor ik een 4:3 filmpje had.
Heb hem onder full screen afgespeeld met quicktime op maxosx tiger maar ik denk eerder dat dit een software functie is ipv een hardware functie.
maar heb toch maar effe een screenshot voor je gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/ibook/full%20screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ck2000nl schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:19:
@Brimme: Idd, mooie schermen en een mooi huis? :D Vraagje: hoe gaat die Acer met videobestanden met een 4:3 ratio? Is er ergens in het OSD een optie om 4:3 te selecteren i.p.v. dat alles wordt uitgerekt?

Bedankt! _/-\o_
Als ik me niet vergis dan hangt dat af van je mediaspeler, aangezien het filmpje al wordt omgezet voor het je videokaart verlaat.
Er zijn in ieder geval wel spelers waar je mooi kan instellen of ie moet opschalen/zwarte randen weergeven/deel eraf knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Brimme heb je nog wat meer foto's van je nieuwe scherm in actie?
Wat zijn de zwakke en sterke punten van het scherm, die tot nu toe hebt kunnen ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
ik neem me scherm morgen naar me kamer in Amsterdam en daar heb ik een betere camera, zal even wat fotos schieten morgen en die hier plaatsen.

hebben jullie nog voorkeuren waar jullie fotos van willen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
sorry....

[ Voor 92% gewijzigd door ck2000nl op 27-12-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Brimme: Bedankt voor de foto! Ging net naar de specs kijken, maar zag dat het scherm helaas geen DVI heeft. Is er ook een model uit dezelfde serie die dat wel heeft?

Bedankttttt! _/-\o_ }:O :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Brimme schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:32:
ik neem me scherm morgen naar me kamer in Amsterdam en daar heb ik een betere camera, zal even wat fotos schieten morgen en die hier plaatsen.

hebben jullie nog voorkeuren waar jullie fotos van willen ?
Ik zou wel wat foto's willen zien van foto's op dit scherm met veel kleuren en contrasten, en als je games speelt nog wat foto's van games op dit scherm.
En een foto van het scherm met een totaal zwart plaatje of achtergrond zou ook wel leuk zijn (ivm met eventuele backlight leakage) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ck2000nl schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:36:
@Brimme: Bedankt voor de foto! Ging net naar de specs kijken, maar zag dat het scherm helaas geen DVI heeft. Is er ook een model uit dezelfde serie die dat wel heeft?

Bedankttttt! _/-\o_ }:O :Y)
Je bedoelt een monitor met hetzelfde paneel?
De Benq FP202W heeft hetzelfde paneel maar dan met DVI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
Offtopic: Brimme, dan heb je zulke mooie schermen, neem je de meest a-ergonomische tobo's en wellicht muizen die er zo'n beetje zijn! ;) Wel mooie spullen, maar Apple kan geen lekkere tobo's maken... (Edit: Nou ja, imo dan, dit behoeft geen serieuze discussie ;))

Ontopic: Mijn Syncmaster 204B komt de tweede, vragen erover kan ik dan beantwoorden. Maar, ik ben geen fotograaf/videobewerker, dus over kleur hoef je me niet te veel te vragen. Ik ga er op gamen, dat wel, dus ik meld je wel hoe hij dat doet. Ik kom van een 17" CRT van Belinea af, dus een verademing zal het wel zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door coptician op 27-12-2005 13:16 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 19:33
Het meeste waar ik benieuwd naar ben met die acer schermen, is of hidman-x dezelfde storende effecten ziet als breepee.
Breepee schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:10:
[...]

Netjes, ik heb net dat scherm voor 399 gekocht. Hier zit een 8ms paneel in (van AUptronics, zit ook in een Benq en Belinea scherm geloof ik).

Qua vormgeving is deze precies gelijk aan de 24" reviews: Acer AL2416Ws 24 inch lcd-scherm review. Toch ben ik niet zo onverschillig t.o.v. het gebrek van DVI: ik bespeur namelijk wel redelijk wat storing (gek genoeg wordt het erger naarmate je van het midden verwijdert). Ook zie bij sterke constrasten het beeld enkel pixels naar rechts nog eens vaagjes. Ook had ik de pech in de meeste rechte kolom pixels om en om in groepjes van 5 ofzo blauw niet kunnen weergeven.

Gamen kan echt prima op dit scherm en de extra pixels zijn erg handig bij het 'kantoorwerken'. Je kunt probleemloos 2 documenten naast elkaar leggen en erg efficient werken.

Voor 399,- mag ik waarschijnlijk niet klagen, maar DVI is volgens mij echt een gemis. Ik ga hem dan morgen ook terug proberen te brengen. Vandaar dat ik benieuwd ben of de BenQ netjes lagere reso's 1:1 weergeeft, want dan ben ik over.
En een paar foto's om die stelling/mening te ontkrachten of niet.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik zou ook graag wat meer gebruikers ervaringen over de AL2016Ws willen lezen. 400.- euro is erg aantrekkelijk voor een 20” lcd.

Ik wil namelijk een groot LCD scherm voor naast mijn laptop. Een DVI aansluiting heeft mijn laptop niet en ik wil het scherm voornamelijk voor films en photoshop werk gebruiken.

Ik ben ondertussen het sony viao lcd gewend welke, naar mijn mening, superieur is aan alle andere LCDs wat ik heb gezien. Ik vraag me ook af hoe groot het kwaliteit verschil zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic doorgelezen en ben zeer geïnteresseerd in de BenQ FP202W of de Belinea 102035W, maar welke is nu de beste?.

De prijs is bijna hetzelfde en gebruik het vooral, voor het spelen games, filmpje kijken, en photoshoppen.

en dan nog een vraagje....

Klopt het dat als je een 20" scherm heb en de monitor standaard op de hoogste res. 1680 x 1050 hebt staan en je gaat een spel spelen dat je dan een goede videokaart moet hebben? Of is dat alleen als je in het spel zelf de resolutie naar het hoogst mogelijke zet (dus 1680 x 1050)? als het in spel moet, kan ik het wel begrijpen. Ik heb nog een Geforce FX 5600 256 RAM, gaat dat dan nog? en geld dat alleen voor spellen of is dat ook nog bij andere toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:42:
Ik heb dit topic doorgelezen en ben zeer geïnteresseerd in de BenQ FP202W of de Belinea 102035W, maar welke is nu de beste?.

De prijs is bijna hetzelfde en gebruik het vooral, voor het spelen games, filmpje kijken, en photoshoppen.

Klopt het dat als je een 20" scherm heb en de monitor standaard op de hoogste res. 1680 x 1050 hebt staan en je gaat een spel spelen dat je dan een goede videokaart moet hebben? Of is dat alleen als je in het spel zelf de resolutie naar het hoogst mogelijke zet (dus 1680 x 1050)? als het in spel moet, kan ik het wel begrijpen. Ik heb nog een Geforce FX 5600 256 RAM, gaat dat dan nog? en geld dat alleen voor spellen of is dat ook nog bij andere toepassingen.
De Belinea is de beste, want deze heeft een MVA scherm. Je moet een best goede video kaart hebben en ik denk dat jouw videokaart wel toekortschiet in games, maar niet bij andere toepassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Hier zie je een (foto-)vergelijkingkje tussen de FP202W en de 102035W(bij etappe 3 kan je kiezen waarin je wilt vergelijken, en bij etappe 1 en 2 kan je de monitoren kiezen).
Volgens die site is de Belinea iets sneller en is de vertikale kijkhoek groter.
Verder heeft de Belinea waarschijnlijk ook wel een iets hoger contrast(is over het algemeen zo bij TN vs MVA)
Maar volgens de pricewatch is de Benq weer goedkoper.

Als je 1680x1050 wilt draaien in spellen(en dat geeft de beste kwaliteit op een 20" widescreen) dan heb je een vrij goede videokaart nodig(met die FX5600 red je het dan niet...).
Als je een lagere resolutie gaat gebruiken(1280x800 of 960x540 of 840x 525, maar dan moet je wel zo'n resolutie kunnen instellen in games) dan zal het wel meevallen.

Dit geld trouwens alleen voor 3d games, voor al het 2d gebeuren is elke videokaart snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb sinds een uurtje een Samsung 204Ts voor mn neus staan. Eerste indruk: wat een scherm :| Heb hem bij alternate gehaald, inclusief dode pixelgarantie. Achteraf bleek dat laatste niet nodig, er zitten geen dode pixels op maarja. Voor de rest kijk je echt je ogen uit, is hij erg mooi qua kleur en gamen heb ik nog niet gedaan. Vanavond een filmpje kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
Plaats een uitgebreide userreview aub , ik wil ook dat scherm gaan halen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 13-09 23:11
Je 1e indruk was dus negatief? Zo ja, waarom?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
RAILGUNNER schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:20:
[...]

Je 1e indruk was dus negatief? Zo ja, waarom?
Nee, juist niet. Ik heb het scherm niet kunnen zien in real life voor ik het kocht. Bij Alternate stond alleen de Samsung 214T in de showroom. Maar het scherm is zo ontzettend groot, als je een 17" CRT gewend bent, is het gewoon zoveel meer scherm :) Ik zal proberen straks even een review te schrijven, zoek nog een goed format. Buiten dat ben ik ook nog met andere dingen bezig dan alleen maar mooie schermpjes kijken, helaas is mn dvd brander ook nog steeds voorzien van kuren bv :P Die zou goed zijn, maar helaas.. Soon to be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Heren, ik heb een korte vraag, ik weet niet precies of 't hier thuis hoort, maar laat ik 't maar proberen.
Ik ben voorzichtig aan 't rondkijken voor een 26"/27" LCD breedbeeld TV. Deze zou ik ook graag als monitor voor m'n PC willen gebruiken. Is dit aan te raden, omdat de resoluties nou niet zo denderend zijn, 1280*720...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Goed ik heb effe wat fotos gemaakt,

de fotos zijn echter niet zo heel goed gelukt omdat het al aardig donker hier is en ik geen goede verlichting heb.

maar toch hier zijn ze

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/ibook/DSC01469klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/ibook/DSC01461klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/ibook/DSC01463klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/ibook/DSC01470klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/ibook/DSC01471klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~leopoldg/ibook/DSC01472klein.jpg

als jullie nog ergens fotos van willen dan hoor ik het wel

[ Voor 4% gewijzigd door Brimme op 27-12-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:31:
[...]

Hier zie je een (foto-)vergelijkingkje tussen de FP202W en de 102035W(bij etappe 3 kan je kiezen waarin je wilt vergelijken, en bij etappe 1 en 2 kan je de monitoren kiezen).
Volgens die site is de Belinea iets sneller en is de vertikale kijkhoek groter.
Verder heeft de Belinea waarschijnlijk ook wel een iets hoger contrast(is over het algemeen zo bij TN vs MVA)
Maar volgens de pricewatch is de Benq weer goedkoper.

[...]

Als je 1680x1050 wilt draaien in spellen(en dat geeft de beste kwaliteit op een 20" widescreen) dan heb je een vrij goede videokaart nodig(met die FX5600 red je het dan niet...).
Als je een lagere resolutie gaat gebruiken(1280x800 of 960x540 of 840x 525, maar dan moet je wel zo'n resolutie kunnen instellen in games) dan zal het wel meevallen.

Dit geld trouwens alleen voor 3d games, voor al het 2d gebeuren is elke videokaart snel genoeg.
Oke bedankt, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat als je een spel op 1024 x 768 of 1280 x 1024 speelt dat het er nog wel een beetje fatsoenlijk uitziet op een monitor van 20 inch. Wordt het spel over het hele beeld uitgetrokken? Zo ja, is het dan nog goed te spelen en zien de graphics er dan nog steeds zo goed uit als dat je het op een 19 inch of 17 inch speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Bedankt Brimme! :> :7
Ziet er allemaal (voorzover je dat van een foto kan beoordelen) prima uit, ik denk dat ik overtuigd ben en hem morgen ook ga kopen.

Heb je zelf trouwens nog punten van kritiek over dit scherm of is alles naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/h.vanvenrooy/GoT/samsung204ts1.jpg
Samsung SyncMaster 204T (20", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver) survey door J0YR1D3R

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds december 2005
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Mijn vorige scherm was een LG 795FT+ 17" CRT monitor. Tsja, wat zullen we daarover zeggen. Een van de, zoniet het beste scherm qua CRT monitoren. Scherp, rustig beeld, goede kleurweergave en vlak. Heeft me nooit in de steek gelaten en vond het eigenlijk moeilijk om hem weg te doen. Deed 1400x1050 op 85Hz, ideaal, vandaar ook mijn keuze voor een 20" TFT en geen 17" en vooral geen 19" :)

Vergelijk met mijn nieuwe Samsung: De Samsung is echt een stuk groter qua schermoppervlak. Scherpte is super, heb wel cleartype aanstaan dus het is wel ietsje minder geworden heb ik het idee. Mooie diepe kleuren, aangesloten op DVI op een Radeon 9700 Pro.

2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)

Geen, heb er pixelgarantie bij genomen omdat ik het toch wel jammer zou vinden als er een dode pixel in zou zitten en omdat er 2 stuk mogen zijn voor je garantie krijgt. Uiteindelijk geen dode of luie pixels gevonden. Verkoper heb ik niet gezien, gekocht via de telefoon en opgehaald in de winkel :P

3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)

Wat ik al eerder zei, mooie diepe kleuren. Photoshop gaat erg lekker erop, games en films zien er strak uit. Het valt me nu zelfs op dat er compressie op dvd5 films zit :P Voor de rest ben ik er heel tevreden over, vergeleken met mn oude monitor is het voor het oog zeker net zo strak.

4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Ik heb het eigenlijk nog niet gemerkt.. Heb er wel op geprobeerd te letten, maar kan het niet zien op mn scherm, niet in games en niet in films. Nou heb ik nog niet veel gegamed, maar films wel stukken gekeken en daar viel niets op te zien.

5. Contrast & helderheid, kleur (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)

De vraag is wanneer men komt met lasbrillen voor tft's. Ik heb een niet heel erg verlichte kamer, maar de standaard instelling is zelfs overdag zo ontzettend fel. Ik heb gebruik gemaakt van MagicBright wat in het OSD zit, daarmee kun je diverse helderheidsinstellingen gebruiken. Text, Internet en Entertain. Text is het donkerste profiel, logisch omdat je vaak naar de tekst zit te staren en dat dus vriendelijker voor de ogen moet zijn. Internet is iets lichter en Entertain is de lichtste van het stel. Te fel imho, maar bijvoorbeeld voor "donkere" games wel geschikt, zodat je niet teveel met de brightness in-game hoeft te stoeien.

Wat kleur betreft, ik heb gebruik gemaakt van de setting warm 1 icm MagicColor op intelligent. Dat leek mij het meest natuurgetrouwe op dit moment. De settings die mogelijk zijn: cool4, cool3, cool2, cool1, normal, warm1 en warm2. Cool is blauwer, normal vrij neutraal en warm1 wat bruiner/roder. Warm2 is net te "warm" wat mij betreft.

6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)

Wit is overal even wit, de kleuren zijn overal goed, er zijn geen overheersende plekken. Verder heb ik een heel klein beetje backlight leaking. In de uiterste hoeken zie je heel klein beetje dat het wat lichter is, maar verder niet. Het is in ieder geval niet storend.

7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

In 1 woord, prima. Niets op aan te merken, kan het vanaf alle kanten nog prima zien. Weinig tot geen vervorming in het beeld qua kleur, ietsje lichter wel lijkt het als je vanaf de zijkant gaat kijken. Maar voor de rest een prima paneel.

8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )

Eerste wat me opviel aan de monitor, ik kreeg hem niet recht.. Boosdoener: een ontbrekend dopje onder de voet rechtsvoor. Opgelost met een stukje vilt wat normaal onder een stoel gaat :P Voor de rest is het een mooie zware voet en is het scherm stabiel. Knopjes klinken goed, helaas niet zo mooi als met mijn LG die gevoelig waren voor aanraking van je vingertop en op je nagel reageerden ze niet. Dat was echt top :) Maar goed, er bevinden zich 6 knopjes + aan/uit knop. Een voor het menu, 1 voor het selecteren van de MagicBright functie, 1 voor brightness, 1 voor source (dvi/d-sub), 1 voor auto instellingen en de laatste voor pip (picture in picture).

9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)

Mooie monitor, volledig zilver uiterlijk met een geel groening aan uit ledje. Totaal niet irritant fel, redelijk gedimd. Foto's volgen nog. Bij daglicht is het beter foto's maken, de eerste mogelijkheid is alleen pas zondag dat ik die kan maken...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Geen, eigenlijk..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
+ Grootte van het scherm, resolutie
+ Kleuren, snelheid
+ Design, mooie zware voet en dunne rand

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/1867/979.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/1867/980.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productsurvey ]

Ohja, wanneer ik de aan/uit knop indruk wanneer het scherm nog wel een signaal krijgt (dat ik het scherm dus uitzet), 1 minuut wacht en vervolgens het scherm weer aan wil doen, krijg ik geen beeld. Heel apart, weet ook niet waar het aan ligt. THEVGE, heb jij dat ook?

[ Voor 78% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-12-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
HIDMAN-X schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:16:
Bedankt Brimme! :> :7
Ziet er allemaal (voorzover je dat van een foto kan beoordelen) prima uit, ik denk dat ik overtuigd ben en hem morgen ook ga kopen.

Heb je zelf trouwens nog punten van kritiek over dit scherm of is alles naar wens?
Heb inderdaad zelf helemaal geen punten van kritiek. hij bevalt super,
het enige nadeel is dat hij geen dvi heeft maar dat vind ik ook niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:07:
[...]

Oke bedankt, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat als je een spel op 1024 x 768 of 1280 x 1024 speelt dat het er nog wel een beetje fatsoenlijk uitziet op een monitor van 20 inch. Wordt het spel over het hele beeld uitgetrokken? Zo ja, is het dan nog goed te spelen en zien de graphics er dan nog steeds zo goed uit als dat je het op een 19 inch of 17 inch speelt?
Over de mogelijkheden in het OSD van de monitoren zelf kan ik weinig zeggen, maar wat ik wel weet is dat nvidia drivers(en waarschijnlijk ook ATI-drivers, maar dat heb ik niet kunnen uittesten) een extra menutje erbij krijgen waarmee je ook kan instellen of ie een zwarte rand weer moet geven, of vergroten met behoud van de beeldverhouding, of gewoon opvullen.
Je zou dus 1280x1024 1:1 kunnen spelen met links en rechts grote zwarte randen, en boven en onder nog een klein zwart randje(13 pixels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Brimme: Als je die DVD "Madagascar" aan het kijken bent, blijft de ondertiteling dan nog netjes in beeld? Zou je daar een foto van kunnen maken? De kleuren komen trouwens erg mooi over! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of de Acer AL2016WS ook mischien in begin 2006 gaat uitkomen met een dvi-variant, net als z'n 24inch broer? Want als dat wel het geval is dan wacht ik mooi nog eff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 20:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Nu 2 dagen in het bezit van de Acer AL2016ws, en ben zeer tevreden.
Hiervoor een Acer AL718 die had ik ook gekocht naar aanleiding van de goede reakties
hier op GOT ( juni 2003).

Ook deze nw Acer mooi beeld, scherp en helder, zeer mooie kleuren. Zeker een
aanrader zeker gezien de Prijs/kwaliteit verhouding. Nu ben ik geen gamer maar wel
een film liefhebber. Ook voor mijn digitale fotografie is dit lekker werken. ( oja, geen defecte pixels of dan ook)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Ohja, wanneer ik de aan/uit knop indruk wanneer het scherm nog wel een signaal krijgt (dat ik het scherm dus uitzet), 1 minuut wacht en vervolgens het scherm weer aan wil doen, krijg ik geen beeld. Heel apart, weet ook niet waar het aan ligt. THEVGE, heb jij dat ook?
Ik heb al wel gehad dat hij geen beeld maar gaf. Ik moest een CRT aansluiten om het te kunnen instellen, en ik weet nog niet wat het was. Ik dacht software? Het groene aan/uit lampje bleef knipperen.......nu doet hij het weer een hele tijd normaal. Ook ik zag dat het lastig is het scherm netjes recht te krijgen; belachelijk dat er niet gewoon een "klikje" in zit. Maar een mooi scherm, dat zekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
THEVGE schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:34:
[...]

Ik heb al wel gehad dat hij geen beeld maar gaf. Ik moest een CRT aansluiten om het te kunnen instellen, en ik weet nog niet wat het was. Ik dacht software? Het groene aan/uit lampje bleef knipperen.......nu doet hij het weer een hele tijd normaal. Ook ik zag dat het lastig is het scherm netjes recht te krijgen; belachelijk dat er niet gewoon een "klikje" in zit. Maar een mooi scherm, dat zekers.
Dat knipperen van het lampje heb ik inderdaad ook. Wanneer je switched van source bijvoorbeeld, dan krijg je altijd digital en blijft het lampje fijn knipperen... Alleen een reset van mn pc werkt bij mij.. Ga denk straks is kijken wat D-Sub doet want ik vind het een vervelend probleem.

• Mr. Jibe
  • Niet online
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Oorspronkelijk was ik van plan de 970P te kopen en dit omwille van zijn goede specificaties en vooral om zijn mooie look. Ik gebruik mijn pc vooral voor internet en programmeerwerk en ook veel voor tv/dvd's te bekijken aangezien mijn pc in mijn slaapkamer staat. Ik heb momenteel een Philips 109B CRT (19inch) die op een resolutie draait van 1280x1024, qua lettergrootte vindt ik dit ideaal. Aangezien ik een laptop heb met een grotere resolutie heb ik vooral tijdens het programmeren het voordeel van deze grotere resolutie al leren kennen. Aangezien de 970P dezelfde resolutie als mijn huidige 19inch crt, ben ik ook eens gaan kijken naar de grotere schermen. Ik heb mijn oog laten vallen op de 204 en de 214. Ik vraag mij enkel af of de resolutie bij de 204 niet te groot is voor het scherm waardoor alles zeer klein zal worden. Daarom dat ik misschien meer geneigd ben naar een 214T. Is dit een goed scherm voor programmeerwerk en ook voor Tv en dvd's te bekijken?

mvg,

Lieven

• n-i-x
Mr. Jibe schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:17:
Ik vraag mij enkel af of de resolutie bij de 204 niet te groot is voor het scherm waardoor alles zeer klein zal worden.
Bij 1600x1200 op een 21,3" zijn de pixels ongeveer even groot als bij je 17" CRT(15,5" zichtbaar?).
Dus als je het idee heb dat de letters niet meer kleiner moeten worden dan is het inderdaad wel verstandig om een 21,3" te nemen.
Mr. Jibe schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:17:
Daarom dat ik misschien meer geneigd ben naar een 214T. Is dit een goed scherm voor programmeerwerk en ook voor Tv en dvd's te bekijken?
Voor programmeerwerk heb je alleen een hoge resolutie en scherp beeld nodig(als ik het goed begrepen heb), dus daarvoor lijkt ie me in ieder geval geschikt.
Verder heeft de 214T volgens deze site vrij goede kijkhoeken en kleuren(lagere balkjes is beter), en is ie vrij snel.
De monitor waar de 214T mee vergeleken wordt heeft trouwens hetzelfde paneel als de Dell 2405FPW, en de volgens de gebruikerservaringen(in het 2405FPW-topic) kan je daar wel goed films op kijken.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zit nog enorm te dubben of ik nou de Acer of de Benq 20'' widescreen zal nemen. Ik heb toevallig vandaag de AL2016Ws in real life gezien en ik moet zeggen dat het toch wel een erg mooi scherm is.

De Acer is voor 399 euro te koop en de Benq voor 480 euro. Dit vind ik nogal een groot verschil voor enkel maar dat verfijnde design en de DVi ingang.

Beide schermen gebruiken exact hetzelfde paneel, dus dat maakt niets uit.

Voor het design zou ik geen meerprijs van 80 euro willen betalen, dan neem ik liever de Acer. Maar waar ik wel over twijfel is de beeldkwaliteit met VGA t.o.v. DVI op dergelijk hoge resoluties.

Ik hoor namelijk zowel positieve als negatieve geluiden over de VGA aansluiting. De een vind het beeld mooi scherp, de kleuren mooi, terwijl een ander het scherm gaat inruilen omdat ie een slecht beeld geeft.

Is het wel verstandig om voor een TFT met een resolutie van 1680x1050 nog VGA te gebruiken? Is het nadelig voor de kleurreproductie? Voor de responsetijd? Voor de interpolatie bij games die geen breedbeeld ondersteunen? Hoe belangrijk is daarbij de kwaliteit van de VGA kabel?

Ik hoorde namelijk dat de drivers van de videokaart een extra menu laten zien wanneer je op DVI aansluit. Dit menu krijg je dus niet met de Acer. :+ Is dat een gemis?

Ik ga de monitor gebruiken bij mijn game PC. er zullen dus vooral games gespeeld worden met ook veel snelbewegende beelden. Daarnaast doe ik ook internet en office werk op de PC en wellicht dat ik er nog films op ga kijken (als dat goed bevalt).

PS: Ik gebruik nu nog een Iiyama 19 inch CRT beeldbak @1280x1024 - 85Hz.

Wat raden jullie mij aan? Zal ik gaan voor de Acer of is de Benq toch echt die extra 80 euro waard?

Wat een hoop vragen.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 29-12-2005 01:44 ]

Goud is geen geld

• n-i-x
Frank_Knopers schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:43:
Is het nadelig voor de kleurreproductie?
Niet echt.
Ja, maar hoe erg nadelig dat weten we niet precies...
Voor de interpolatie bij games die geen breedbeeld ondersteunen? Hoe belangrijk is daarbij de kwaliteit van de VGA kabel?
Voor de interpolatiekwaliteit maakt de kwaliteit van je kabel niet zo heel erg uit(wel voor de scherpte, maar erger dan op je CRT zal het vast niet worden).
Ik hoorde namelijk dat de drivers van de videokaart een extra menu laten zien wanneer je op DVI aansluit. Dit menu krijg je dus niet met de Acer. :+ Is dat een gemis?
Als je videokaart goed genoeg is om alle games op 1680x1050 te draaien(ook de toekomstige games) niet.
Als je monitor zelf al opties heeft om het beeld 1:1 weer te laten geven enzo ook niet, maar Acers hadden die optie juist niet...

Van de AL2416W komt er een nieuwere versie met DVI uitgang, dus als ik jou was dan zou ik in een email aan Acer vragen of er ook een DVI-versie van de AL2016W komt, en als die komt of die ongeveer hetzelfde prijskaartje zal dragen.

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 29 december 2005 @ 02:03:
[...]

Van de AL2416W komt er een nieuwere versie met DVI uitgang, dus als ik jou was dan zou ik in een email aan Acer vragen of er ook een DVI-versie van de AL2016W komt, en als die komt of die ongeveer hetzelfde prijskaartje zal dragen.
Heb ik gisteren al gedaan en wacht nog steeds op een antwoord van Acer. Zodra ik meer weet laat ik het hier horen ;) Als er geen versie met Dvi komt bestel ik de AL2016WS deze week nog.

Ps: weet iemand of alternate moeilijk doet bij dode pixels? want daar wil ik em zometeen namelijk gaan bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 13:32 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.