Now i am become death , the destroyer of worlds.
HET verschil is natuurlijk de native resolutie en de pixel grootte. Een 19" heeft 1280x1024; een 20" 1600x1200. Tevens zijn de pixels van een 20" erg klein, uit mijn hoofd 0.255 mm. Bij een 19" zijn ze veel groter. Voordeel van 19" is dat ze goedkoper zijn, en alles wat groter is zodat je hem wat verder kan zetten. Een 20" neemt net zoveel ruimte in beslag, maar je hebt een enorm veel grotere desktop.zerotol schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:44:
is het eigenlijk de moeite om voor een 20 inch te gaan in plaats van voor een 19 , want de 20'ers kosten direct een pak meer en zijn toch niet zoveel groter ?
anyway ik twijfel tussen diene 204T en diene belinea 191920 , ik game wel maar ik wil absoluut beeldkwaliteit ook en dan ik direct uit bij PVA ipv TN...
Als je het geld hebt, ga dan voor de 20". Ik heb het gedaan, en geen spijt. Ik heb even van een vriend een iiyama 19" geleend en die viel in het niet bij deze. Maar ik hou dan ook van scherp en strak.
Leg mij is uit wat het verschil is in kijkhoek van deze panelen in de praktijk?XiN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:15:
Als je geen gamer bent kan je het beste voor de 204T gaan.
Die heeft namelijk een hoger contrast en grotere kijkhoek door zijn PVA paneel.
1
2
| ----------------- rij beeldschermen - ik |
Ik heb langs de schermen gekeken onder de grootst mogelijke hoek, zo'n beetje met mn gezicht evenwijdig aan de schermen. Ik heb hierbij met enige moeite verschil kunnen ontdekken tussen het PVA panel en het TN panel. Wanneer ik ook maar iets rechter voor het scherm ging staan, was het verschil totaal verwaarloosbaar, evenals het verschil in contrast en kleur. Dat kijkhoek een argument is voor de keuze van een beeldscherm is wat mij betreft dus onzin, tenzij je onder je bureau vanaf de grond naar je scherm kijkt, dan is er inderdaad verschil tussen een PVA of een TN paneel. Voor algemeen gebruik, voor het kijken van films met bijvoorbeeld meerdere personen is een TN paneel net zo geschikt als een PVA paneel. Het verschil zit hem vooral in de kleurverzadiging en weergave onder specifieke omstandigheden.
Zie hier wat ik bedoel:
Overdrive TN (Samsung 730BF)

Overdrive MVA/PVA (Samsung 770P)

[ Voor 15% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-12-2005 14:03 ]
Verwijderd
Ik ben de Acer AL2016Ws tegen gekomen, is dit wel een goed scherm? Of raden jullie mij wat anders aan?
Met de zichtbaarheid van het beeld zit het bij de TN wel goed(behalve naar beneden dan), maar de kleuren veranderen toch wat meer dan bij de PVA.
Als je zegt dat de Beeldkwaliteit belangrijk voor je is, dan ga ik er van uit dat je die beeldkwaliteit(goede kleuren enzo) op het hele scherm wilt, en niet alleen in het midden door een te kleine kijkhoek.
Waarvoor wil je het gaan gebruiken?Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:28:
Ik ben van plan om een 20" breedbeeld te halen maar ik twijfel of het het wel waard is.
Ik ben de Acer AL2016Ws tegen gekomen, is dit wel een goed scherm? Of raden jullie mij wat anders aan?
De verandering qua kleur is imho minimaal wanneer je deze twee verschillende soorten panelen vergelijkt. Ik ben redelijk kritisch wat beeldkwaliteit betreft en ben dus ook gaan kijken of er wel zoveel verschil tussen zit zoals iedereen zegt. Dit is echt totaal niet het geval. En al zit je recht voor je scherm, heb je dat hele kijkhoek probleem niet? En mócht je een x wat schever voor je scherm zitten, heb je alsnog met een TN panel net zulke goede kleuren als met een PVA paneel.XiN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:32:
Ik heb volgens mij ook niet gezegd dat de kijkhoek bij een TN zo klein is dat je er niet achter kan werken, maar ik heb gezegd dat de kijkhoek van een PVA beter is.
Met de zichtbaarheid van het beeld zit het bij de TN wel goed(behalve naar beneden dan), maar de kleuren veranderen toch wat meer dan bij de PVA.
Als je zegt dat de Beeldkwaliteit belangrijk voor je is, dan ga ik er van uit dat je die beeldkwaliteit(goede kleuren enzo) op het hele scherm wilt, en niet alleen in het midden door een te kleine kijkhoek.
Verwijderd
Films (eens per maand), Excel, Word, games, Internetten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 16:43 ]
Voor Office en Internet is het een prima ding denk ikVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:42:
[...]
Films (eens per maand), Excel, Word, games, Internetten
http://www.pc-treiber.net/artikel/review-48.html daar staat een review.
Ook voor games zijn ze er erg over te spreken als ik het zo lees, alleen zit er geen DVI op en mist het optie om in hoogte te verstellen.
Wat ik me kan herinneren van mediamarkt is dat het scherm standaard wat aan de blauw-gelige kant is. Dit valt goed te corrigeren met het osd. Denk dat het best een goede keus is, als je kunt leven met breedbeeldVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:58:
Wat ik was vergeten om te zeggen, ik gebruik het ook voor Photoshop en Dreamweaver.
Nog steeds een goed keus?
[ Voor 33% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-12-2005 17:09 ]
Verwijderd
Zoals dit?J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:36:
En al zit je recht voor je scherm, heb je dat hele kijkhoek probleem niet?
Ik heb zelf ook redelijke ervaring met het werken achter tft's op school en tijdens mn werk, maar zo erg als dat het hier te zien valt heb ik het nog nooit gezien. Het zijn zowel TN als MVA/PVA panelen die hierin zaten... Maar goed
Yep.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:58:
Wat ik was vergeten om te zeggen, ik gebruik het ook voor Photoshop en Dreamweaver.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Mede vanwege de toch wel erg lage prijs (nu €319 ex. btw. bij de Office Centre)
Het enige nadeel dat ik kan vinden is het ontbreken van de DVI, hoe staan jullie daar tegenover?
Weet iemand toevallig welk scherm hier in zit, op www.flatpanels.dk is ie niet bekend.
Ik denk dat ik zelf voor de benq ga is wel 500 euro (130 meer), maar is het wel waard denk ik.
Ik typ dit nu vanaf een acer al719 (17") analoog aangesloten en dat ziet er best goed uit, terwijl ik ook een iiyama heb 17" en die er zonder dvi vrij brak uitziet, dus als iemand hier wat meer informatie over heeft zou dat wel fijn zijn.
Hoeveel zou ik overigens nog voor een 17" iiyama kunnen krijgen type 481s geloof ik.
Zit er bij die benq trouwens een dvi kabel in de prijs inbegrepen?
Verwijderd
Wat is een osd?J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:53:
Wat ik me kan herinneren van mediamarkt is dat het scherm standaard wat aan de blauw-gelige kant is. Dit valt goed te corrigeren met het osd. Denk dat het best een goede keus is, als je kunt leven met breedbeeld
Klopt het trouwens dat je op een breedbeeld geen games kunt spelen?
Engzins in de materie verdiepen is geen straf, lijkt me. Een OSD is het On Screen Display, oftewel het regelen van de instellingen van de monitor via de knopjes die erop zitten. Hierbij moet je denken aan de kleurwarmte instellingen, contrast, brightness etc.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:18:
[...]
Wat is een osd?
Je kunt er wel games op spelen, maar het is vaak dat bedrijven die games produceren niet altijd ondersteuning bieden voor breedbeeld resoluties.
Bij de reacties van de BenQ FP202W kun je hier nog het eea over vinden.
reviews: BenQ FP202W 20" breedbeeld lcd-scherm getest
Kerel, lees alsjeblieft het topic even en zoek met google. Je stelt allemaal vragen die met 3 minuten moeite van jouw kant te vinden zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:18:
[...]
Wat is een osd?
Dankjewel.
Nu heb ik al gekeken naar andere reviews, maar die kan ik nog niet zoveel vinden. Op tweakers is er al iemand geweest die een survey heeft geplaatst van de Benq FP202W, maar die survey geeft weinig informatie en is vrij oppervlakkig.
Nu is deze Benq voor ongeveer 480 euro te vinden in de pricewatch, maar voordat ik hem ga kopen zou ik nog graag wat ervaringen van gebruikers willen horen.
1. Is de niet-verstelbare voet vervelend, of is er prima mee te werken?
2. Wat gebeurt er nu precies als je een game speelt in 4:3 ratio? Wordt het beeld dan uitgerekt? Of krijg ik twee zwarte balken? Iemand op tweakers heeft gezegd dat je via de Catalyst Control Center ook de interpolatie kunt aanpassen. Weet iemand van jullie daar meer over?
3. Als er iemand bij mij op het scherm meekijkt, en hij kijkt onder een een hoek van 30 - 40 graden, is er dan al veel vervorming van het beeld zichtbaar? Of is dat pas echt bij 45 graden of meer?
Misschien dat ik dit scherm nog wel voor de jaarwisseling in huis heb (mits de levertijd goed is), want ik vind dit echt een supervet scherm. Een lage responsetijd, widescreen en toch niet zo lomp groot dat je gelijk een zware videokaart moet hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 24-12-2005 10:59 ]
Goud is geen geld
Dat is iets waar alleen jij antwoord op kunt geven, mij persoonlijk boeit het niks, anderen kopen niet zonder etc.Frank_Knopers schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:57:
1. Is de niet-verstelbare voet vervelend, of is er prima mee te werken?
Zie dit topic.2. Wat gebeurt er nu precies als je een game speelt in 4:3 ratio? Wordt het beeld dan uitgerekt? Of krijg ik twee zwarte balken? Iemand op tweakers heeft gezegd dat je via de Catalyst Control Center ook de interpolatie kunt aanpassen. Weet iemand van jullie daar meer over?
Zie topic en reviews.3. Als er iemand bij mij op het scherm meekijkt, en hij kijkt onder een een hoek van 30 - 40 graden, is er dan al veel vervorming van het beeld zichtbaar? Of is dat pas echt bij 45 graden of meer?
Overigens is de Acer exact hetzelfde op de DVI poort na, dus je kunt je misschien nog wat geld besparen.
@ frank knopers: er zijn genoeg reviews van te vinden hoor! Volgens mij is er ook een review van de 202w op tweakers. Daarnaast, misschien zijn deze schermpjes ook interessant: potentiele interessante schermpjes (review)
kijk anders hier nog eens: nog meer interessante 20" schermpjes
edit: oeps, gereageerd op de verkeerde persoon! Hoe dom kan ik wezen..
[ Voor 28% gewijzigd door Thy King op 26-12-2005 11:24 ]
'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone
De levertijd is niet goed, alle winkels in de pricewatch hebben het scherm niet op voorraad (afgelopen nacht allemaal gechecked).Frank_Knopers schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:57:
Misschien dat ik dit scherm nog wel voor de jaarwisseling in huis heb (mits de levertijd goed is), want ik vind dit echt een supervet scherm.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
heeft der nog iemand opmerking bij / suggesties ..Dient om alles te doen eigenlijk surfen/gamen/tv.
tis nen 16 ms PVA dus dat zal wel goed zijn denk ik en hij kost "maar" 550

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone
We hebben hem beide aangesloten staan op onze ibook en ik moet zeggen wat een top scherm voor die prijs, Beeld is echt super en vooral het contrast. zeker een aanrader dit scherm.
Zal volgende week nog even een verdere review posten en een paar fotos
Ik weet alleen dat er bij nVidia drivers opeens een menutje bijkomt als je een DVI-monitor aansluit, en dat je dat ook in dat menu kan instellen.Frank_Knopers schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:57:
2. Wat gebeurt er nu precies als je een game speelt in 4:3 ratio? Wordt het beeld dan uitgerekt? Of krijg ik twee zwarte balken? Iemand op tweakers heeft gezegd dat je via de Catalyst Control Center ook de interpolatie kunt aanpassen. Weet iemand van jullie daar meer over?
Dat het via ATI-drivers ook kan heb ik ook gehoord, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Dat hangt er van af.Frank_Knopers schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:57:
3. Als er iemand bij mij op het scherm meekijkt, en hij kijkt onder een een hoek van 30 - 40 graden, is er dan al veel vervorming van het beeld zichtbaar? Of is dat pas echt bij 45 graden of meer?
TN monitoren hebben in de breedte een vrij goede kijkhoek, maar in de hoogte niet echt.
Als die andere naast je gaat zitten dan krijgt ie waarschijnlijk nog wel goed beeld, maar als ie achter je gaat staan(en dus van boven op het scherm kijkt) dan zal ie waarschijnlijk vrij dof beeld zien.
Suggesties:zerotol schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:36:
ik gaan mij dan waarschijnlijk de Samsung SyncMaster 204Ts halen..
heeft der nog iemand opmerking bij / suggesties ..Dient om alles te doen eigenlijk surfen/gamen/tv.
tis nen 16 ms PVA dus dat zal wel goed zijn denk ik en hij kost "maar" 550
1. Probeer in de winkel op dode pixels te controleren(geld trouwens voor alle LCD's)
2. Plaaats hier een userreview nadat je er een tijdje mee gespeeld hebt.
Dat zijn nog eens bevredigende antwoorden .XiN schreef op zondag 25 december 2005 @ 19:22:
[...]
Ik weet alleen dat er bij nVidia drivers opeens een menutje bijkomt als je een DVI-monitor aansluit, en dat je dat ook in dat menu kan instellen.
Dat het via ATI-drivers ook kan heb ik ook gehoord, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
[...]
Dat hangt er van af.
TN monitoren hebben in de breedte een vrij goede kijkhoek, maar in de hoogte niet echt.
Als die andere naast je gaat zitten dan krijgt ie waarschijnlijk nog wel goed beeld, maar als ie achter je gaat staan(en dus van boven op het scherm kijkt) dan zal ie waarschijnlijk vrij dof beeld zien.
Zodra ik al mijn geld bij elkaar gesprokkeld heb zal ik het in een jute(n) zak naar Azerty brengen. Dat scherm wordt van mij.
Goud is geen geld

Bedankt!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Heb hem onder full screen afgespeeld met quicktime op maxosx tiger maar ik denk eerder dat dit een software functie is ipv een hardware functie.
maar heb toch maar effe een screenshot voor je gemaakt.

Als ik me niet vergis dan hangt dat af van je mediaspeler, aangezien het filmpje al wordt omgezet voor het je videokaart verlaat.ck2000nl schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:19:
@Brimme: Idd, mooie schermen en een mooi huis?Vraagje: hoe gaat die Acer met videobestanden met een 4:3 ratio? Is er ergens in het OSD een optie om 4:3 te selecteren i.p.v. dat alles wordt uitgerekt?
Bedankt!
Er zijn in ieder geval wel spelers waar je mooi kan instellen of ie moet opschalen/zwarte randen weergeven/deel eraf knippen.
Wat zijn de zwakke en sterke punten van het scherm, die tot nu toe hebt kunnen ontdekken?
hebben jullie nog voorkeuren waar jullie fotos van willen ?
[ Voor 92% gewijzigd door ck2000nl op 27-12-2005 11:37 ]
Ik zou wel wat foto's willen zien van foto's op dit scherm met veel kleuren en contrasten, en als je games speelt nog wat foto's van games op dit scherm.Brimme schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:32:
ik neem me scherm morgen naar me kamer in Amsterdam en daar heb ik een betere camera, zal even wat fotos schieten morgen en die hier plaatsen.
hebben jullie nog voorkeuren waar jullie fotos van willen ?
En een foto van het scherm met een totaal zwart plaatje of achtergrond zou ook wel leuk zijn (ivm met eventuele backlight leakage)

Je bedoelt een monitor met hetzelfde paneel?ck2000nl schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:36:
@Brimme: Bedankt voor de foto! Ging net naar de specs kijken, maar zag dat het scherm helaas geen DVI heeft. Is er ook een model uit dezelfde serie die dat wel heeft?
Bedankttttt!![]()
![]()
De Benq FP202W heeft hetzelfde paneel maar dan met DVI aansluiting.
Ontopic: Mijn Syncmaster 204B komt de tweede, vragen erover kan ik dan beantwoorden. Maar, ik ben geen fotograaf/videobewerker, dus over kleur hoef je me niet te veel te vragen. Ik ga er op gamen, dat wel, dus ik meld je wel hoe hij dat doet. Ik kom van een 17" CRT van Belinea af, dus een verademing zal het wel zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door coptician op 27-12-2005 13:16 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
En een paar foto's om die stelling/mening te ontkrachten of niet.Breepee schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:10:
[...]
Netjes, ik heb net dat scherm voor 399 gekocht. Hier zit een 8ms paneel in (van AUptronics, zit ook in een Benq en Belinea scherm geloof ik).
Qua vormgeving is deze precies gelijk aan de 24" reviews: Acer AL2416Ws 24 inch lcd-scherm review. Toch ben ik niet zo onverschillig t.o.v. het gebrek van DVI: ik bespeur namelijk wel redelijk wat storing (gek genoeg wordt het erger naarmate je van het midden verwijdert). Ook zie bij sterke constrasten het beeld enkel pixels naar rechts nog eens vaagjes. Ook had ik de pech in de meeste rechte kolom pixels om en om in groepjes van 5 ofzo blauw niet kunnen weergeven.
Gamen kan echt prima op dit scherm en de extra pixels zijn erg handig bij het 'kantoorwerken'. Je kunt probleemloos 2 documenten naast elkaar leggen en erg efficient werken.
Voor 399,- mag ik waarschijnlijk niet klagen, maar DVI is volgens mij echt een gemis. Ik ga hem dan morgen ook terug proberen te brengen. Vandaar dat ik benieuwd ben of de BenQ netjes lagere reso's 1:1 weergeeft, want dan ben ik over.
Ontspan.
Ik wil namelijk een groot LCD scherm voor naast mijn laptop. Een DVI aansluiting heeft mijn laptop niet en ik wil het scherm voornamelijk voor films en photoshop werk gebruiken.
Ik ben ondertussen het sony viao lcd gewend welke, naar mijn mening, superieur is aan alle andere LCDs wat ik heb gezien. Ik vraag me ook af hoe groot het kwaliteit verschil zal zijn.
Verwijderd
De prijs is bijna hetzelfde en gebruik het vooral, voor het spelen games, filmpje kijken, en photoshoppen.
en dan nog een vraagje....
Klopt het dat als je een 20" scherm heb en de monitor standaard op de hoogste res. 1680 x 1050 hebt staan en je gaat een spel spelen dat je dan een goede videokaart moet hebben? Of is dat alleen als je in het spel zelf de resolutie naar het hoogst mogelijke zet (dus 1680 x 1050)? als het in spel moet, kan ik het wel begrijpen. Ik heb nog een Geforce FX 5600 256 RAM, gaat dat dan nog? en geld dat alleen voor spellen of is dat ook nog bij andere toepassingen.
Verwijderd
De Belinea is de beste, want deze heeft een MVA scherm. Je moet een best goede video kaart hebben en ik denk dat jouw videokaart wel toekortschiet in games, maar niet bij andere toepassingenVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:42:
Ik heb dit topic doorgelezen en ben zeer geïnteresseerd in de BenQ FP202W of de Belinea 102035W, maar welke is nu de beste?.
De prijs is bijna hetzelfde en gebruik het vooral, voor het spelen games, filmpje kijken, en photoshoppen.
Klopt het dat als je een 20" scherm heb en de monitor standaard op de hoogste res. 1680 x 1050 hebt staan en je gaat een spel spelen dat je dan een goede videokaart moet hebben? Of is dat alleen als je in het spel zelf de resolutie naar het hoogst mogelijke zet (dus 1680 x 1050)? als het in spel moet, kan ik het wel begrijpen. Ik heb nog een Geforce FX 5600 256 RAM, gaat dat dan nog? en geld dat alleen voor spellen of is dat ook nog bij andere toepassingen.
Hier zie je een (foto-)vergelijkingkje tussen de FP202W en de 102035W(bij etappe 3 kan je kiezen waarin je wilt vergelijken, en bij etappe 1 en 2 kan je de monitoren kiezen).Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:42:
Ik heb dit topic doorgelezen en ben zeer geïnteresseerd in de BenQ FP202W of de Belinea 102035W, maar welke is nu de beste?.
Volgens die site is de Belinea iets sneller en is de vertikale kijkhoek groter.
Verder heeft de Belinea waarschijnlijk ook wel een iets hoger contrast(is over het algemeen zo bij TN vs MVA)
Maar volgens de pricewatch is de Benq weer goedkoper.
Als je 1680x1050 wilt draaien in spellen(en dat geeft de beste kwaliteit op een 20" widescreen) dan heb je een vrij goede videokaart nodig(met die FX5600 red je het dan niet...).Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:42:
Als je een lagere resolutie gaat gebruiken(1280x800 of 960x540 of 840x 525, maar dan moet je wel zo'n resolutie kunnen instellen in games) dan zal het wel meevallen.
Dit geld trouwens alleen voor 3d games, voor al het 2d gebeuren is elke videokaart snel genoeg.
Je 1e indruk was dus negatief? Zo ja, waarom?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Nee, juist niet. Ik heb het scherm niet kunnen zien in real life voor ik het kocht. Bij Alternate stond alleen de Samsung 214T in de showroom. Maar het scherm is zo ontzettend groot, als je een 17" CRT gewend bent, is het gewoon zoveel meer schermRAILGUNNER schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:20:
[...]
Je 1e indruk was dus negatief? Zo ja, waarom?
Ik ben voorzichtig aan 't rondkijken voor een 26"/27" LCD breedbeeld TV. Deze zou ik ook graag als monitor voor m'n PC willen gebruiken. Is dit aan te raden, omdat de resoluties nou niet zo denderend zijn, 1280*720...
de fotos zijn echter niet zo heel goed gelukt omdat het al aardig donker hier is en ik geen goede verlichting heb.
maar toch hier zijn ze

als jullie nog ergens fotos van willen dan hoor ik het wel
[ Voor 4% gewijzigd door Brimme op 27-12-2005 18:10 ]
Verwijderd
Oke bedankt, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat als je een spel op 1024 x 768 of 1280 x 1024 speelt dat het er nog wel een beetje fatsoenlijk uitziet op een monitor van 20 inch. Wordt het spel over het hele beeld uitgetrokken? Zo ja, is het dan nog goed te spelen en zien de graphics er dan nog steeds zo goed uit als dat je het op een 19 inch of 17 inch speelt?XiN schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:31:
[...]
Hier zie je een (foto-)vergelijkingkje tussen de FP202W en de 102035W(bij etappe 3 kan je kiezen waarin je wilt vergelijken, en bij etappe 1 en 2 kan je de monitoren kiezen).
Volgens die site is de Belinea iets sneller en is de vertikale kijkhoek groter.
Verder heeft de Belinea waarschijnlijk ook wel een iets hoger contrast(is over het algemeen zo bij TN vs MVA)
Maar volgens de pricewatch is de Benq weer goedkoper.
[...]
Als je 1680x1050 wilt draaien in spellen(en dat geeft de beste kwaliteit op een 20" widescreen) dan heb je een vrij goede videokaart nodig(met die FX5600 red je het dan niet...).
Als je een lagere resolutie gaat gebruiken(1280x800 of 960x540 of 840x 525, maar dan moet je wel zo'n resolutie kunnen instellen in games) dan zal het wel meevallen.
Dit geld trouwens alleen voor 3d games, voor al het 2d gebeuren is elke videokaart snel genoeg.
Ziet er allemaal (voorzover je dat van een foto kan beoordelen) prima uit, ik denk dat ik overtuigd ben en hem morgen ook ga kopen.
Heb je zelf trouwens nog punten van kritiek over dit scherm of is alles naar wens?

Samsung SyncMaster 204T (20", 16ms, D-Sub/DVI-D, Zilver) survey door J0YR1D3R
Algemene beoordeling | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Featureset | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kleurweergave | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Contrast en helderheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ghosting | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Pixeldefecten | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bouwkwaliteit en afwerking | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Vormgeving | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prijs | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssysteem:
- Windows XP

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een LG 795FT+ 17" CRT monitor. Tsja, wat zullen we daarover zeggen. Een van de, zoniet het beste scherm qua CRT monitoren. Scherp, rustig beeld, goede kleurweergave en vlak. Heeft me nooit in de steek gelaten en vond het eigenlijk moeilijk om hem weg te doen. Deed 1400x1050 op 85Hz, ideaal, vandaar ook mijn keuze voor een 20" TFT en geen 17" en vooral geen 19"
Vergelijk met mijn nieuwe Samsung: De Samsung is echt een stuk groter qua schermoppervlak. Scherpte is super, heb wel cleartype aanstaan dus het is wel ietsje minder geworden heb ik het idee. Mooie diepe kleuren, aangesloten op DVI op een Radeon 9700 Pro.
2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Geen, heb er pixelgarantie bij genomen omdat ik het toch wel jammer zou vinden als er een dode pixel in zou zitten en omdat er 2 stuk mogen zijn voor je garantie krijgt. Uiteindelijk geen dode of luie pixels gevonden. Verkoper heb ik niet gezien, gekocht via de telefoon en opgehaald in de winkel
3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Wat ik al eerder zei, mooie diepe kleuren. Photoshop gaat erg lekker erop, games en films zien er strak uit. Het valt me nu zelfs op dat er compressie op dvd5 films zit
4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ik heb het eigenlijk nog niet gemerkt.. Heb er wel op geprobeerd te letten, maar kan het niet zien op mn scherm, niet in games en niet in films. Nou heb ik nog niet veel gegamed, maar films wel stukken gekeken en daar viel niets op te zien.
5. Contrast & helderheid, kleur (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
De vraag is wanneer men komt met lasbrillen voor tft's. Ik heb een niet heel erg verlichte kamer, maar de standaard instelling is zelfs overdag zo ontzettend fel. Ik heb gebruik gemaakt van MagicBright wat in het OSD zit, daarmee kun je diverse helderheidsinstellingen gebruiken. Text, Internet en Entertain. Text is het donkerste profiel, logisch omdat je vaak naar de tekst zit te staren en dat dus vriendelijker voor de ogen moet zijn. Internet is iets lichter en Entertain is de lichtste van het stel. Te fel imho, maar bijvoorbeeld voor "donkere" games wel geschikt, zodat je niet teveel met de brightness in-game hoeft te stoeien.
Wat kleur betreft, ik heb gebruik gemaakt van de setting warm 1 icm MagicColor op intelligent. Dat leek mij het meest natuurgetrouwe op dit moment. De settings die mogelijk zijn: cool4, cool3, cool2, cool1, normal, warm1 en warm2. Cool is blauwer, normal vrij neutraal en warm1 wat bruiner/roder. Warm2 is net te "warm" wat mij betreft.
6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Wit is overal even wit, de kleuren zijn overal goed, er zijn geen overheersende plekken. Verder heb ik een heel klein beetje backlight leaking. In de uiterste hoeken zie je heel klein beetje dat het wat lichter is, maar verder niet. Het is in ieder geval niet storend.
7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
In 1 woord, prima. Niets op aan te merken, kan het vanaf alle kanten nog prima zien. Weinig tot geen vervorming in het beeld qua kleur, ietsje lichter wel lijkt het als je vanaf de zijkant gaat kijken. Maar voor de rest een prima paneel.
8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Eerste wat me opviel aan de monitor, ik kreeg hem niet recht.. Boosdoener: een ontbrekend dopje onder de voet rechtsvoor. Opgelost met een stukje vilt wat normaal onder een stoel gaat
9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Mooie monitor, volledig zilver uiterlijk met een geel groening aan uit ledje. Totaal niet irritant fel, redelijk gedimd. Foto's volgen nog. Bij daglicht is het beter foto's maken, de eerste mogelijkheid is alleen pas zondag dat ik die kan maken...

![]() ![]() Geen, eigenlijk.. | ![]() ![]() + Grootte van het scherm, resolutie + Kleuren, snelheid + Design, mooie zware voet en dunne rand |

[ Bekijk in Productsurvey ]
Ohja, wanneer ik de aan/uit knop indruk wanneer het scherm nog wel een signaal krijgt (dat ik het scherm dus uitzet), 1 minuut wacht en vervolgens het scherm weer aan wil doen, krijg ik geen beeld. Heel apart, weet ook niet waar het aan ligt. THEVGE, heb jij dat ook?
[ Voor 78% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-12-2005 22:38 ]
Heb inderdaad zelf helemaal geen punten van kritiek. hij bevalt super,HIDMAN-X schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:16:
Bedankt Brimme!![]()
![]()
Ziet er allemaal (voorzover je dat van een foto kan beoordelen) prima uit, ik denk dat ik overtuigd ben en hem morgen ook ga kopen.
Heb je zelf trouwens nog punten van kritiek over dit scherm of is alles naar wens?
het enige nadeel is dat hij geen dvi heeft maar dat vind ik ook niet zo belangrijk.
Over de mogelijkheden in het OSD van de monitoren zelf kan ik weinig zeggen, maar wat ik wel weet is dat nvidia drivers(en waarschijnlijk ook ATI-drivers, maar dat heb ik niet kunnen uittesten) een extra menutje erbij krijgen waarmee je ook kan instellen of ie een zwarte rand weer moet geven, of vergroten met behoud van de beeldverhouding, of gewoon opvullen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:07:
[...]
Oke bedankt, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat als je een spel op 1024 x 768 of 1280 x 1024 speelt dat het er nog wel een beetje fatsoenlijk uitziet op een monitor van 20 inch. Wordt het spel over het hele beeld uitgetrokken? Zo ja, is het dan nog goed te spelen en zien de graphics er dan nog steeds zo goed uit als dat je het op een 19 inch of 17 inch speelt?
Je zou dus 1280x1024 1:1 kunnen spelen met links en rechts grote zwarte randen, en boven en onder nog een klein zwart randje(13 pixels).
Verwijderd
Hiervoor een Acer AL718 die had ik ook gekocht naar aanleiding van de goede reakties
hier op GOT ( juni 2003).
Ook deze nw Acer mooi beeld, scherp en helder, zeer mooie kleuren. Zeker een
aanrader zeker gezien de Prijs/kwaliteit verhouding. Nu ben ik geen gamer maar wel
een film liefhebber. Ook voor mijn digitale fotografie is dit lekker werken. ( oja, geen defecte pixels of dan ook)
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Ik heb al wel gehad dat hij geen beeld maar gaf. Ik moest een CRT aansluiten om het te kunnen instellen, en ik weet nog niet wat het was. Ik dacht software? Het groene aan/uit lampje bleef knipperen.......nu doet hij het weer een hele tijd normaal. Ook ik zag dat het lastig is het scherm netjes recht te krijgen; belachelijk dat er niet gewoon een "klikje" in zit. Maar een mooi scherm, dat zekers.Ohja, wanneer ik de aan/uit knop indruk wanneer het scherm nog wel een signaal krijgt (dat ik het scherm dus uitzet), 1 minuut wacht en vervolgens het scherm weer aan wil doen, krijg ik geen beeld. Heel apart, weet ook niet waar het aan ligt. THEVGE, heb jij dat ook?
Dat knipperen van het lampje heb ik inderdaad ook. Wanneer je switched van source bijvoorbeeld, dan krijg je altijd digital en blijft het lampje fijn knipperen... Alleen een reset van mn pc werkt bij mij.. Ga denk straks is kijken wat D-Sub doet want ik vind het een vervelend probleem.THEVGE schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:34:
[...]
Ik heb al wel gehad dat hij geen beeld maar gaf. Ik moest een CRT aansluiten om het te kunnen instellen, en ik weet nog niet wat het was. Ik dacht software? Het groene aan/uit lampje bleef knipperen.......nu doet hij het weer een hele tijd normaal. Ook ik zag dat het lastig is het scherm netjes recht te krijgen; belachelijk dat er niet gewoon een "klikje" in zit. Maar een mooi scherm, dat zekers.
Ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Oorspronkelijk was ik van plan de 970P te kopen en dit omwille van zijn goede specificaties en vooral om zijn mooie look. Ik gebruik mijn pc vooral voor internet en programmeerwerk en ook veel voor tv/dvd's te bekijken aangezien mijn pc in mijn slaapkamer staat. Ik heb momenteel een Philips 109B CRT (19inch) die op een resolutie draait van 1280x1024, qua lettergrootte vindt ik dit ideaal. Aangezien ik een laptop heb met een grotere resolutie heb ik vooral tijdens het programmeren het voordeel van deze grotere resolutie al leren kennen. Aangezien de 970P dezelfde resolutie als mijn huidige 19inch crt, ben ik ook eens gaan kijken naar de grotere schermen. Ik heb mijn oog laten vallen op de 204 en de 214. Ik vraag mij enkel af of de resolutie bij de 204 niet te groot is voor het scherm waardoor alles zeer klein zal worden. Daarom dat ik misschien meer geneigd ben naar een 214T. Is dit een goed scherm voor programmeerwerk en ook voor Tv en dvd's te bekijken?
mvg,
Lieven
Bij 1600x1200 op een 21,3" zijn de pixels ongeveer even groot als bij je 17" CRT(15,5" zichtbaar?).Mr. Jibe schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:17:
Ik vraag mij enkel af of de resolutie bij de 204 niet te groot is voor het scherm waardoor alles zeer klein zal worden.
Dus als je het idee heb dat de letters niet meer kleiner moeten worden dan is het inderdaad wel verstandig om een 21,3" te nemen.
Voor programmeerwerk heb je alleen een hoge resolutie en scherp beeld nodig(als ik het goed begrepen heb), dus daarvoor lijkt ie me in ieder geval geschikt.Mr. Jibe schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:17:
Daarom dat ik misschien meer geneigd ben naar een 214T. Is dit een goed scherm voor programmeerwerk en ook voor Tv en dvd's te bekijken?
Verder heeft de 214T volgens deze site vrij goede kijkhoeken en kleuren(lagere balkjes is beter), en is ie vrij snel.
De monitor waar de 214T mee vergeleken wordt heeft trouwens hetzelfde paneel als de Dell 2405FPW, en de volgens de gebruikerservaringen(in het 2405FPW-topic) kan je daar wel goed films op kijken.
De Acer is voor 399 euro te koop en de Benq voor 480 euro. Dit vind ik nogal een groot verschil voor enkel maar dat verfijnde design en de DVi ingang.
Beide schermen gebruiken exact hetzelfde paneel, dus dat maakt niets uit.
Voor het design zou ik geen meerprijs van 80 euro willen betalen, dan neem ik liever de Acer. Maar waar ik wel over twijfel is de beeldkwaliteit met VGA t.o.v. DVI op dergelijk hoge resoluties.
Ik hoor namelijk zowel positieve als negatieve geluiden over de VGA aansluiting. De een vind het beeld mooi scherp, de kleuren mooi, terwijl een ander het scherm gaat inruilen omdat ie een slecht beeld geeft.
Is het wel verstandig om voor een TFT met een resolutie van 1680x1050 nog VGA te gebruiken? Is het nadelig voor de kleurreproductie? Voor de responsetijd? Voor de interpolatie bij games die geen breedbeeld ondersteunen? Hoe belangrijk is daarbij de kwaliteit van de VGA kabel?
Ik hoorde namelijk dat de drivers van de videokaart een extra menu laten zien wanneer je op DVI aansluit. Dit menu krijg je dus niet met de Acer.
Ik ga de monitor gebruiken bij mijn game PC. er zullen dus vooral games gespeeld worden met ook veel snelbewegende beelden. Daarnaast doe ik ook internet en office werk op de PC en wellicht dat ik er nog films op ga kijken (als dat goed bevalt).
PS: Ik gebruik nu nog een Iiyama 19 inch CRT beeldbak @1280x1024 - 85Hz.
Wat raden jullie mij aan? Zal ik gaan voor de Acer of is de Benq toch echt die extra 80 euro waard?
Wat een hoop vragen..
[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 29-12-2005 01:44 ]
Goud is geen geld
Niet echt.Frank_Knopers schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:43:
Is het nadelig voor de kleurreproductie?
Ja, maar hoe erg nadelig dat weten we niet precies...Frank_Knopers schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:43:
Voor de responsetijd?
Voor de interpolatiekwaliteit maakt de kwaliteit van je kabel niet zo heel erg uit(wel voor de scherpte, maar erger dan op je CRT zal het vast niet worden).Frank_Knopers schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:43:
Voor de interpolatie bij games die geen breedbeeld ondersteunen? Hoe belangrijk is daarbij de kwaliteit van de VGA kabel?
Als je videokaart goed genoeg is om alle games op 1680x1050 te draaien(ook de toekomstige games) niet.Frank_Knopers schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:43:
Ik hoorde namelijk dat de drivers van de videokaart een extra menu laten zien wanneer je op DVI aansluit. Dit menu krijg je dus niet met de Acer.Is dat een gemis?
Als je monitor zelf al opties heeft om het beeld 1:1 weer te laten geven enzo ook niet, maar Acers hadden die optie juist niet...
Van de AL2416W komt er een nieuwere versie met DVI uitgang, dus als ik jou was dan zou ik in een email aan Acer vragen of er ook een DVI-versie van de AL2016W komt, en als die komt of die ongeveer hetzelfde prijskaartje zal dragen.
Verwijderd
Heb ik gisteren al gedaan en wacht nog steeds op een antwoord van Acer. Zodra ik meer weet laat ik het hier horenXiN schreef op donderdag 29 december 2005 @ 02:03:
[...]
Van de AL2416W komt er een nieuwere versie met DVI uitgang, dus als ik jou was dan zou ik in een email aan Acer vragen of er ook een DVI-versie van de AL2016W komt, en als die komt of die ongeveer hetzelfde prijskaartje zal dragen.
Ps: weet iemand of alternate moeilijk doet bij dode pixels? want daar wil ik em zometeen namelijk gaan bestellen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 13:32 ]
Even mijn eerste bevindingen:
+ Mooie heldere kleuren
+ Hoge lichtopbrengst (heb hem nu op 50% staan)
+ Scherp beeld
+ Geen ghosting in games (even snel getest in Fear)
+ Lage prijs
- Geen dvi (ik zal nooit weten of dit beter zou zijn maar in de meeste gevallen is het in ieder geval niet minder)
- Geen hoogteverstelling (ik vind hem nu toch echt te laag staan dus ik zal óf zelf iets in mekaar moeten flansen óf ik zal een simpele lcd-arm moeten kopen)
Ik heb trouwens één dode subpixel maar die zit helemaal links in de bovenhoek dus dat stoort me niet echt.
[ Voor 10% gewijzigd door HIDMAN-X op 29-12-2005 19:07 ]
Ik ben er voldoende zeker van dat dit een goede keus gaat worden.
Goud is geen geld
Ik heb m'n dierbare Acer teruggestuurd, om een reden die ik van tevoren niet bedacht had. Ik heb namelijk nu ook een TFT en eerst een jaar analoog gedraaid en nadat ik veel gelezen had over toch verbeteringen in het beeld een goedkope DVI kabel gehaald. Ik zag gewoon geen verschil! Maakte me niks uit.
Dus ik dacht met die Acer geen problemen te hebben kwa aansluiting. Dat viel toch wel tegen. Allereest toch aardig wat ruis, ik heb de kabel zo vrij mogelijk gelegd, maar dat hielp niets. Misschien een exemplarische afwijking, maargoed.
Met name bij het gamen bleek het gemis groot, na nog eens even goed na gelezen te hebben. Het scherm schaalt namelijk alles naar volledig beeld. Hier had Acer iets aan kunnen doen lijkt me, doormidel van (veel) meer instelmogelijkheden in het OSD. Had het scherm nu DVI gehad, had je het herschalen met een vinkje kunnen ondervangen. Dus erg jammer.
Uiteindelijk kon ik er toch niet mee leven (1280x1024 uitrekken naar 1680x1050 is bij de meeste spellen gewoon niet te doen). Ik heb begrpen dat ACER ze in het voorjaar wel met DVI gaat leveren (waar ook al duidelijk rekening mee is gehouden achterop) dus dan probeer ik het nog eens denk ik.
En mocht ik zo'n Acer kopen en ik heb ruis in het beeld, dan kan ik toch gewoon teruggaan naar de winkel? Ik neem aan dat ze mij, al is het scherm goedkoop, toch een goedwerkend product moeten leveren.
En wachten op een Acer met DVI.... tsjah, dat zou heel mooi zijn, maar dan wordt ie vast duurder. Bovendien heb ik niet zoveel zin om nog langer te wachten met het kopen van een TFT scherm.
GRRRR wat moeilijk vind ik dit. Eigenlijk zou je een scherm van 400 euro eerst thuis moeten proberen voor een weekje met een niet goed geld terug garantie..
[ Voor 41% gewijzigd door frankknopers op 29-12-2005 21:23 ]
Goud is geen geld
Ik heb van te voren gewoon aan de winkel gevraagd of ik hem evt mocht terugbrengen en zei dat ik hem anders niet zou kopen.Frank_Knopers schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:18:
GRRRR wat moeilijk vind ik dit. Eigenlijk zou je een scherm van 400 euro eerst thuis moeten proberen voor een weekje met een niet goed geld terug garantie..Ik denk dat ze die Acer 20'' ook wel bij de mediamarkt hebben, dus daar ga ik dan maar eens even kijken morgen. (Kan ik gelijk de invertor van mijn CCFL kitje laten nakijken bij de RMA..)
Videokaart zal het niet zijn want die doet het prima op een verzameling andere schermenBrimme schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:12:
Ik denk dat jij dan net een slecht scherm had of een slechte videokaart, Ik heb hem hier op mijn apple ibook aangesloten en heb super scherp beeld en totaal een last van ruis. Ik zit er heel dicht op en heb een perfect beeld.
Jij impliceert echter doordat er bij een DVI aansluiting een 'extra schermpje' bij de videokaart drivers bijkomt, je dus kunt scalen.
Ontspan.
Als je er een dode pixelgarantie bij koopt niet, anders waarschijnlijk wel.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:28:
Ps: weet iemand of alternate moeilijk doet bij dode pixels? want daar wil ik em zometeen namelijk gaan bestellen.
Ik heb het dan ook over de ACER. De Benq heeft misschien slimmere software.Magnolia schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:43:
ja dat 'herschalen' probleem schrijf je af aan de analoge aansluiting + geen osd mogelijkheid, maar volgens de reacties op de benq fp202w ligt het helemaal niet aan hoe je een monitor aansluit, analoog dan wel digitaal. De monitor zelf kan scalen of niet.
??? Als je DVI hebt, kun je in de drivers aangeven hoe niet natieve resoluties weergegeven kunnen worden, 1:1 of uitgerekt of wat dan ook.Jij impliceert echter doordat er bij een DVI aansluiting een 'extra schermpje' bij de videokaart drivers bijkomt, je dus kunt scalen.
In de winkel testen doen ze niet aan. Mag niet van de fabrikant, zeggen ze. Lijkt me meer een argument van hun om de pixelgarantie erbij te kopen. Ook al neem je de garantie erbij, bestaat gewoon de mogelijkheid niet om het testen, tenzij je een laptop mee hebt en hem in je auto oid wil gaan testen. Wanneer je geen garantie erbij neemt houden ze gewoon de regels van de fabrikant aan, dat zou in mijn geval 2 dode pixels betekenen... Toch maar erbij genomen voor 45 euro, zat alleen geen dode pixel op gelukkigXiN schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:20:
[...]
Als je er een dode pixelgarantie bij koopt niet, anders waarschijnlijk wel.
de Acer AL2016 driver. Ik heb beide gebruikt maar zie geen verschil.
In iedergeval ben ik voor de volle 100% tevreden.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Van eerder genoemde storing heb ik ook geen last.
Ik heb het scherm grondig bekeken onder de tests van everest en ook dat zag er allemaal goed uit.
Eindoordeel na één dag dit scherm; super!
Nu nog even een mooie widescreen wallpaper vinden......
[ Voor 10% gewijzigd door HIDMAN-X op 30-12-2005 00:05 ]
Verwijderd
Geachte heer Snels,
Er komt in ongeveer Februari de volgende monitor:
AL2051Ws
20" Wide TFT, Gamers line, multimedia, DVI/analog, slim design, Silver+black, TCO 99
AL2051Ws-8ms
20" Wide LCD. W/ SPKR, Crystalbrite, DVI, Analog, universial Power Cord, TCO 99, ACER SILVER+BLACK
De richtprijs op dit moment is € 539,- incl. B.T.W. Deze prijs is echter subjectief.
Hieronder volgt een afbeelding:

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
hij moet alleen wel veel goedkoper worden anders krijgen we weer het gezeur welke monitor je het beste kan kopen benq / belinea/ of deze
http://www.benchmark.pl/r...2005/Belinea_102035W.htmlck2000nl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:05:
zijn er trouwens al meer reviews van de Belinea?
Pools, maar uit de plaatjes is wel iets af te leiden over de beeldkwaliteit.(zoals dat het contrast 690:1 is, de kleuren iets te blauwig zijn(zoals bij zowat alle monitoren), en de helderheid bij de randen ongeveer 20% lager is dan i het midden(ook dat is vrij normaal)
de grotere schermen. Dus echt veel goedkoper zullen ze niet worden.
Die is er in het voorjaar nog lange niet, als die uberhaupt al komt (wat me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk lijkt).Montana schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:07:
Houden jullie evt nog rekening met dat er mogelijk een heffing komt op
de grotere schermen. Dus echt veel goedkoper zullen ze niet worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 30-12-2005 18:10 ]
De 2170NX lijkt wel iets(heel klein beetje) sneller te zijn dan de 214T, en ook het kleurbereik is niet gelijk.
Zou de 2170NX dan toch geen S-PVA paneel hebben, maar gewoon een IPS paneel?
In het plaatje van het autotje met de meeste ghosting zie ik een lichte negatieve ghost, dus de 2170NX heeft in ieder geval overdrive.

ps. Is het niet tijd voor een Deel 2? Ik heb ooit geleerd dat topics in VB maximaal 500 posts mogen hebben...
[ Voor 12% gewijzigd door n-i-x op 30-12-2005 20:14 ]
Verwijderd
Zijn er al wat meer specs bekent over dit scherm ik begin nu de neiging te krijgen om te w88 om een 20inch windescreen scherm te kopen. op de foto ziet die acer er zeer strak uitVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:25:
Allright mensen, ik heb een erg bevredigend antwoordt gekregen van Acer over de mogelijke opvolger van de AL2016WS. Dus ik zou zeggen lees ze:
Geachte heer Snels,
Er komt in ongeveer Februari de volgende monitor:
AL2051Ws
20" Wide TFT, Gamers line, multimedia, DVI/analog, slim design, Silver+black, TCO 99
AL2051Ws-8ms
20" Wide LCD. W/ SPKR, Crystalbrite, DVI, Analog, universial Power Cord, TCO 99, ACER SILVER+BLACK
De richtprijs op dit moment is € 539,- incl. B.T.W. Deze prijs is echter subjectief.
Hieronder volgt een afbeelding:
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Wat nou de echte specs van dat paneel zijn is eigenlijk vrij onduidelijk omdat de AL2016Ws en de AL2051Ws nog niet op de Acer site staan, en omdat de FP202W eigenlijk een MVA paneel zou krijgen.
Je kan wel hier zien hoe het scherm ongeveer presteert.
Wat misschien ook aardig is, is dat je ook je input source kunt selecteren m.b.v. je OSD:

[ Voor 29% gewijzigd door ck2000nl op 30-12-2005 22:20 ]
Maar ach, mijn eerste generatie Belinea TFT waar ik nu naar kijk is pas echt oerlelijk en je kijkt niet naar de randen, maar naar het scherm, toch?

De net geposte foto van de nieuwe Acer vind ik dan weer zo'n stoot onder de gordel, want die is wel mooi
Van VGA > DVI schakelen (en omgekeerd) via de OSD vind ik omslachtig, dat moet ik nu ook bij deze Belinea, maar met mijn PC (DVI) en laptop (VGA voor Dual Screenz) gebruik ik die functie regelmatig. Dan is de BenQ weer handiger aangezien hij daar gewoon 1 knop voor heeft...
Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op de beeldkwaliteit en voor zover ik uit de reviews kan halen is de Belinea daar beter in dan de BenQ, wat nodig is voor het grafisch werk... (De belinea's kleuren zijn wel nog slecht gecalibreerd, dat weet ik, zoek ik nog een oplossing voor)
Misschien dat ik toch nog even ga wachten tot de Acer uit is (of er iets meer informatie over uitkomt)
Eigenlijk moet ie even een deel 2 beginnen, maar als ie niet meer langskomt dan moet iemand anders dat mischien doen?
Goud is geen geld
[20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 2
Dus dit topic kan dicht.
[ Voor 3% gewijzigd door FrenzyFreak op 31-12-2005 18:56 ]
Verwijderd
kijk eens naar de datum van de reactie boven jouw....Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:51:
speel je ook snelle shooters zoals bf2 en cod2 op dit scherm,ik zit nl ook te denken om dit scherm aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen dit scherm en de 225bw wide screen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.