[20" en groter] Snelle TFT schermen

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.430 views sinds 30-01-2008

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 16:55

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb vanmiddag dan ook maar de Acer AL2016Ws gekocht, echt een prima scherm :*)
Even mijn eerste bevindingen:

+ Mooie heldere kleuren
+ Hoge lichtopbrengst (heb hem nu op 50% staan)
+ Scherp beeld
+ Geen ghosting in games (even snel getest in Fear)
+ Lage prijs

- Geen dvi (ik zal nooit weten of dit beter zou zijn maar in de meeste gevallen is het in ieder geval niet minder)
- Geen hoogteverstelling (ik vind hem nu toch echt te laag staan dus ik zal óf zelf iets in mekaar moeten flansen óf ik zal een simpele lcd-arm moeten kopen)

Ik heb trouwens één dode subpixel maar die zit helemaal links in de bovenhoek dus dat stoort me niet echt.

[ Voor 10% gewijzigd door HIDMAN-X op 29-12-2005 19:07 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Mooi, ik ben er voldoende van overtuigd dat ik beter af ben met de Acer. De benq is me dan toch te duur voor die DVI ingang. Voor 80 euro kan ik namelijk ook een Audigy 2 ZS --> X-Fi upgrade doen en daar heb ik veel meer aan denk ik.

Ik ben er voldoende zeker van dat dit een goede keus gaat worden. :P

Goud is geen geld

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56
Zal ik je dan maar weer effe onzeker maken ;)

Ik heb m'n dierbare Acer teruggestuurd, om een reden die ik van tevoren niet bedacht had. Ik heb namelijk nu ook een TFT en eerst een jaar analoog gedraaid en nadat ik veel gelezen had over toch verbeteringen in het beeld een goedkope DVI kabel gehaald. Ik zag gewoon geen verschil! Maakte me niks uit.

Dus ik dacht met die Acer geen problemen te hebben kwa aansluiting. Dat viel toch wel tegen. Allereest toch aardig wat ruis, ik heb de kabel zo vrij mogelijk gelegd, maar dat hielp niets. Misschien een exemplarische afwijking, maargoed.

Met name bij het gamen bleek het gemis groot, na nog eens even goed na gelezen te hebben. Het scherm schaalt namelijk alles naar volledig beeld. Hier had Acer iets aan kunnen doen lijkt me, doormidel van (veel) meer instelmogelijkheden in het OSD. Had het scherm nu DVI gehad, had je het herschalen met een vinkje kunnen ondervangen. Dus erg jammer.

Uiteindelijk kon ik er toch niet mee leven (1280x1024 uitrekken naar 1680x1050 is bij de meeste spellen gewoon niet te doen). Ik heb begrpen dat ACER ze in het voorjaar wel met DVI gaat leveren (waar ook al duidelijk rekening mee is gehouden achterop) dus dan probeer ik het nog eens denk ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik denk dat jij dan net een slecht scherm had of een slechte videokaart, Ik heb hem hier op mijn apple ibook aangesloten en heb super scherp beeld en totaal een last van ruis. Ik zit er heel dicht op en heb een perfect beeld.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Maar als je een spel nou op een breedbeeld resolutie speelt zou dat uitrekken niet eens zo'n probleem worden.

En mocht ik zo'n Acer kopen en ik heb ruis in het beeld, dan kan ik toch gewoon teruggaan naar de winkel? Ik neem aan dat ze mij, al is het scherm goedkoop, toch een goedwerkend product moeten leveren.

En wachten op een Acer met DVI.... tsjah, dat zou heel mooi zijn, maar dan wordt ie vast duurder. Bovendien heb ik niet zoveel zin om nog langer te wachten met het kopen van een TFT scherm.

GRRRR wat moeilijk vind ik dit. Eigenlijk zou je een scherm van 400 euro eerst thuis moeten proberen voor een weekje met een niet goed geld terug garantie.. :P Ik denk dat ze die Acer 20'' ook wel bij de mediamarkt hebben, dus daar ga ik dan maar eens even kijken morgen. (Kan ik gelijk de invertor van mijn CCFL kitje laten nakijken bij de RMA..)

[ Voor 41% gewijzigd door frankknopers op 29-12-2005 21:23 ]

Goud is geen geld

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
volgens mij heeft paradigit niet goed geld terug garantie en kan je hem dus even een tijdje proberen. (of spam ik nu ? :D)

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Als je een pasje van de Office Centre hebt, dan kan je de Acer AL2016Ws halen voor € 319,- exclusief BTW dat is € 379,61 inclusief. Toch weer een besparing van € 20,-!! :Y)

• Brent
Frank_Knopers schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:18:
GRRRR wat moeilijk vind ik dit. Eigenlijk zou je een scherm van 400 euro eerst thuis moeten proberen voor een weekje met een niet goed geld terug garantie.. :P Ik denk dat ze die Acer 20'' ook wel bij de mediamarkt hebben, dus daar ga ik dan maar eens even kijken morgen. (Kan ik gelijk de invertor van mijn CCFL kitje laten nakijken bij de RMA..)
Ik heb van te voren gewoon aan de winkel gevraagd of ik hem evt mocht terugbrengen en zei dat ik hem anders niet zou kopen.
Brimme schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:12:
Ik denk dat jij dan net een slecht scherm had of een slechte videokaart, Ik heb hem hier op mijn apple ibook aangesloten en heb super scherp beeld en totaal een last van ruis. Ik zit er heel dicht op en heb een perfect beeld.
Videokaart zal het niet zijn want die doet het prima op een verzameling andere schermen :+ Scherm was misschien idd niet helemaal jofel. Probleem met herschalen blijft echter.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:45
ja dat 'herschalen' probleem schrijf je af aan de analoge aansluiting + geen osd mogelijkheid, maar volgens de reacties op de benq fp202w ligt het helemaal niet aan hoe je een monitor aansluit, analoog dan wel digitaal. De monitor zelf kan scalen of niet.

Jij impliceert echter doordat er bij een DVI aansluiting een 'extra schermpje' bij de videokaart drivers bijkomt, je dus kunt scalen.

Ontspan.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-07 10:28
Anoniem: 130466 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:28:
Ps: weet iemand of alternate moeilijk doet bij dode pixels? want daar wil ik em zometeen namelijk gaan bestellen.
Als je er een dode pixelgarantie bij koopt niet, anders waarschijnlijk wel.

• Brent
Magnolia schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:43:
ja dat 'herschalen' probleem schrijf je af aan de analoge aansluiting + geen osd mogelijkheid, maar volgens de reacties op de benq fp202w ligt het helemaal niet aan hoe je een monitor aansluit, analoog dan wel digitaal. De monitor zelf kan scalen of niet.
Ik heb het dan ook over de ACER. De Benq heeft misschien slimmere software.
Jij impliceert echter doordat er bij een DVI aansluiting een 'extra schermpje' bij de videokaart drivers bijkomt, je dus kunt scalen.
??? Als je DVI hebt, kun je in de drivers aangeven hoe niet natieve resoluties weergegeven kunnen worden, 1:1 of uitgerekt of wat dan ook.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XiN schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:20:
[...]

Als je er een dode pixelgarantie bij koopt niet, anders waarschijnlijk wel.
In de winkel testen doen ze niet aan. Mag niet van de fabrikant, zeggen ze. Lijkt me meer een argument van hun om de pixelgarantie erbij te kopen. Ook al neem je de garantie erbij, bestaat gewoon de mogelijkheid niet om het testen, tenzij je een laptop mee hebt en hem in je auto oid wil gaan testen. Wanneer je geen garantie erbij neemt houden ze gewoon de regels van de fabrikant aan, dat zou in mijn geval 2 dode pixels betekenen... Toch maar erbij genomen voor 45 euro, zat alleen geen dode pixel op gelukkig :)

• Montana
  • Laatst online: 14:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Wat gebruiken jullie eigenlijk bij de Acer Al2016Ws: Plugin Monitor instelling of
de Acer AL2016 driver. Ik heb beide gebruikt maar zie geen verschil.
In iedergeval ben ik voor de volle 100% tevreden.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 16:55

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb de Acer driver niet geinstalleerd en was dat ook niet van plan, vind hem nu ook prima.
Van eerder genoemde storing heb ik ook geen last.
Ik heb het scherm grondig bekeken onder de tests van everest en ook dat zag er allemaal goed uit.
Eindoordeel na één dag dit scherm; super! _/-\o_

Nu nog even een mooie widescreen wallpaper vinden...... :9

[ Voor 10% gewijzigd door HIDMAN-X op 30-12-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130466

Allright mensen, ik heb een erg bevredigend antwoordt gekregen van Acer over de mogelijke opvolger van de AL2016WS. Dus ik zou zeggen lees ze :) :

Geachte heer Snels,

Er komt in ongeveer Februari de volgende monitor:

AL2051Ws
20" Wide TFT, Gamers line, multimedia, DVI/analog, slim design, Silver+black, TCO 99
AL2051Ws-8ms
20" Wide LCD. W/ SPKR, Crystalbrite, DVI, Analog, universial Power Cord, TCO 99, ACER SILVER+BLACK

De richtprijs op dit moment is € 539,- incl. B.T.W. Deze prijs is echter subjectief.

Hieronder volgt een afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/5707/cid101d400005678002f5e9ac12570.png

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113283

dat is heel goed nieuws :9~
hij moet alleen wel veel goedkoper worden anders krijgen we weer het gezeur welke monitor je het beste kan kopen benq / belinea/ of deze ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Veel goedkoper? Het is een adviesprijs..... De retailprijs zal wel een paar tientjes lager zijn, zijn er trouwens al meer reviews van de Belinea? Ik wil toch ergens in januari een nieuwe monitor :Y) _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ck2000nl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:05:
zijn er trouwens al meer reviews van de Belinea?
http://www.benchmark.pl/r...2005/Belinea_102035W.html
Pools, maar uit de plaatjes is wel iets af te leiden over de beeldkwaliteit.(zoals dat het contrast 690:1 is, de kleuren iets te blauwig zijn(zoals bij zowat alle monitoren), en de helderheid bij de randen ongeveer 20% lager is dan i het midden(ook dat is vrij normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Moeten ze toch echt wel wat van die prijs afhalen, ander kun je netzogoed een Benq nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 14:26

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Houden jullie evt nog rekening met dat er mogelijk een heffing komt op
de grotere schermen. Dus echt veel goedkoper zullen ze niet worden.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Montana schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:07:
Houden jullie evt nog rekening met dat er mogelijk een heffing komt op
de grotere schermen. Dus echt veel goedkoper zullen ze niet worden.
Die is er in het voorjaar nog lange niet, als die uberhaupt al komt (wat me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk lijkt).

[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 30-12-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De Nec 2170NX in face à face
De 2170NX lijkt wel iets(heel klein beetje) sneller te zijn dan de 214T, en ook het kleurbereik is niet gelijk.
Zou de 2170NX dan toch geen S-PVA paneel hebben, maar gewoon een IPS paneel?
In het plaatje van het autotje met de meeste ghosting zie ik een lichte negatieve ghost, dus de 2170NX heeft in ieder geval overdrive.
Afbeeldingslocatie: http://www.lesnumeriques.com/produits/52/856/52_82_109.jpg

ps. Is het niet tijd voor een Deel 2? Ik heb ooit geleerd dat topics in VB maximaal 500 posts mogen hebben...

[ Voor 12% gewijzigd door n-i-x op 30-12-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136201

Anoniem: 130466 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:25:
Allright mensen, ik heb een erg bevredigend antwoordt gekregen van Acer over de mogelijke opvolger van de AL2016WS. Dus ik zou zeggen lees ze :) :

Geachte heer Snels,

Er komt in ongeveer Februari de volgende monitor:

AL2051Ws
20" Wide TFT, Gamers line, multimedia, DVI/analog, slim design, Silver+black, TCO 99
AL2051Ws-8ms
20" Wide LCD. W/ SPKR, Crystalbrite, DVI, Analog, universial Power Cord, TCO 99, ACER SILVER+BLACK

De richtprijs op dit moment is € 539,- incl. B.T.W. Deze prijs is echter subjectief.

Hieronder volgt een afbeelding:

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

heb al op het typenummer gegooglet maar leverde niks op jammergenoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als ik het goed begrijp dan heeft de AL2051Ws hetzelfde paneel als de FP202W en de AL2016Ws.
Wat nou de echte specs van dat paneel zijn is eigenlijk vrij onduidelijk omdat de AL2016Ws en de AL2051Ws nog niet op de Acer site staan, en omdat de FP202W eigenlijk een MVA paneel zou krijgen.

Je kan wel hier zien hoe het scherm ongeveer presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
XiN, bedankt voor de link! Heb trouwens tijdens mijn surfavonturen m.b.v. Google nog een andere Duitse review gevonden: Prad.de Weet niet of ie al eens is gepost. Hij komt daar best aardig uit de test, alleen vonden ze het jammer dat er geen DVI kabel bij zat. :P
Wat misschien ook aardig is, is dat je ook je input source kunt selecteren m.b.v. je OSD:

Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/belinea-102035w-osd5.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/button_belinea102035w.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door ck2000nl op 30-12-2005 22:20 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Deze review was al eerder gepost, maar voor het geval dat je em nog niet had gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:52
Ik vind die zilveren rand met de speakers zo afschuwelijk groot op ie Belinea...

Maar ach, mijn eerste generatie Belinea TFT waar ik nu naar kijk is pas echt oerlelijk en je kijkt niet naar de randen, maar naar het scherm, toch? :/ ;)

De net geposte foto van de nieuwe Acer vind ik dan weer zo'n stoot onder de gordel, want die is wel mooi :9 maar ik denk niet dat ik nog zo lang kan wachten...

Van VGA > DVI schakelen (en omgekeerd) via de OSD vind ik omslachtig, dat moet ik nu ook bij deze Belinea, maar met mijn PC (DVI) en laptop (VGA voor Dual Screenz) gebruik ik die functie regelmatig. Dan is de BenQ weer handiger aangezien hij daar gewoon 1 knop voor heeft...

Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op de beeldkwaliteit en voor zover ik uit de reviews kan halen is de Belinea daar beter in dan de BenQ, wat nodig is voor het grafisch werk... (De belinea's kleuren zijn wel nog slecht gecalibreerd, dat weet ik, zoek ik nog een oplossing voor)

Misschien dat ik toch nog even ga wachten tot de Acer uit is (of er iets meer informatie over uitkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Is Dacota nog in de buurt?
Eigenlijk moet ie even een deel 2 beginnen, maar als ie niet meer langskomt dan moet iemand anders dat mischien doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik ben vrijdag bij de mediamarkt in Hengelo geweest. Daar hadden ze wel de 19'' widescreen versie van de Acer, maar niet de 20''. Ik vroeg dus of ze die 20'' ook konden leveren. Ergens volgende week komen er 5 exemplaren. Prijs? 399. Mooi, die ga ik dus gelijk kopen als ie binnen is.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:52
Aangezien Dacota voor het laatst halverwege dit topic iets hier heeft gezeg, heb ik een deel 2 aangemaakt.

[20" en groter] Snelle TFT schermen Deel 2

Dus dit topic kan dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door FrenzyFreak op 31-12-2005 18:56 ]

Anoniem: 198210

speel je ook snelle shooters zoals bf2 en cod2 op dit scherm,ik zit nl ook te denken om dit scherm aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen dit scherm en de 225bw wide screen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 198210 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:51:
speel je ook snelle shooters zoals bf2 en cod2 op dit scherm,ik zit nl ook te denken om dit scherm aan te schaffen maar ik twijfel nog tussen dit scherm en de 225bw wide screen.
kijk eens naar de datum van de reactie boven jouw....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wel erg oud dus :P
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.