Gelukkig speel ik 90% van de tijd CSS (ja ziek he, al sinds 1999 ofzo (CS 1.1))dus 16:10 is geen probleem. En die breedbeeldfilms zijn al minder bebalkt dan bij een 4:3XiN schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:53:
[...]
Dan moet je dus echt nooit 4:3 spullen weer laten geven op je monitor(bepaalde games(EA blijkbaar) kunnen geen geen breedbeeld aan, en volgens mij zijn de zwarte balken links en rechts als je 4:3 op een 16:10 monitor weer laat geven een stuk groter dan de zwarte balken links en rechts als je 16:9 op een 4:3 monitor weer wilt laten geven.
Bovendien heb je met een breedbeeldmonitor(16:10) nog steeds zwarte balkjes bij het afspelen van breedbeeldfilms(16:9)
Verwijderd
wat betekend eigenlijk bij die benq dat hij kantelbaar is (in de startpost) want hij heeft geen pivot functie terwijl ik dit juist wel dacht
Ik kijk al een tijdje rond naar een 20" scherm en wil graag een traditioneel 4:3 formaat. Ik was bijna verleid tot het kopen van de Dell 2001fp totdat ik er toch wat negatieve verhalen over las (screendoor effect, relatief lage helderheid en contrast). Kijkhoek en kleuren schijnen goed te zijn evenals snelheid (ben geen PC gamer, behalve op de Xbox dan). Samsung is ook kandidaat (204T) maar hier lees ik weer nadelen in snelheid (ondanks dat het scherm sneller zou moeten zijn). Dit uit zich vooral in verschuiven van windows dat gebroken lijnen en verspringende muispijlen zou opleveren.
Na wat rondkijken zag ik dat LG.Philips (dit is de TFT die in de Dell 2001fp zit, evenals in iiyama 511, philips en LG zelf ook) het type LM201U04 heeft. Er blijkt dus binnenkort een LM201U05 uit te komen met betere specs, vandaar dat e.e.a in de uitverkoop is bij Dell.
Deze link geeft de specs en nog meer nieuwe panelen die uit gaan komen:
http://www.nona.dti.ne.jp/~d-space/column/lcdp.html
Het blijft een S-IPS scherm alleen nu met 300 nits ipv 250, 1:800 ipv 400 contrast en 8ms GtG ipv 16
Zo te zien is voor LG S-IPS here to stay voorlopig en gaan ze nog niet over (voor deze maat) op MVA oid. Ze leggen zelfs uit dat het beter is en minder last heeft van color shift dan VA. Alle nieuwe TVs van Philips zijn ook SIPS
Na wat rondkijken zag ik dat LG.Philips (dit is de TFT die in de Dell 2001fp zit, evenals in iiyama 511, philips en LG zelf ook) het type LM201U04 heeft. Er blijkt dus binnenkort een LM201U05 uit te komen met betere specs, vandaar dat e.e.a in de uitverkoop is bij Dell.
Het blijft een S-IPS scherm alleen nu met 300 nits ipv 250, 1:800 ipv 400 contrast en 8ms GtG ipv 16
Zo te zien is voor LG S-IPS here to stay voorlopig en gaan ze nog niet over (voor deze maat) op MVA oid. Ze leggen zelfs uit dat het beter is en minder last heeft van color shift dan VA. Alle nieuwe TVs van Philips zijn ook SIPS
[ Voor 9% gewijzigd door chinook op 17-11-2005 11:18 ]
Denk eens aan een leuk deuntje: Van voooooor naar aaaachter...... Op en neeeeeerVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:37:
wat betekend eigenlijk bij die benq dat hij kantelbaar is (in de startpost) want hij heeft geen pivot functie terwijl ik dit juist wel dacht
Steek je handen recht vooruit steek je duimen omhoog, wijs ze richting jezelf en van je af.
Kantelen dus
Die gebroken lijnen waar je het over hebt dat heet tearing, dat kan op alle monitoren voorkomen(op monitoren met een lage refreshrate(LCD's hebben alstijd 60Hz) valt het alleen meer op), en dat kan je voorkomen door V-sync aan te zetten in je videokaartdrivers.chinook schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:57:
Ik kijk al een tijdje rond naar een 20" scherm en wil graag een traditioneel 4:3 formaat. Ik was bijna verleid tot het kopen van de Dell 2001fp totdat ik er toch wat negatieve verhalen over las (screendoor effect, relatief lage helderheid en contrast). Kijkhoek en kleuren schijnen goed te zijn evenals snelheid (ben geen PC gamer, behalve op de Xbox dan). Samsung is ook kandidaat (204T) maar hier lees ik weer nadelen in snelheid (ondanks dat het scherm sneller zou moeten zijn). Dit uit zich vooral in verschuiven van windows dat gebroken lijnen en verspringende muispijlen zou opleveren...
De 204T heeft een 16ms(8ms GTG) S-PVA paneel, maar in de praktijk schijnt ie ongeveer even snel te zijn als 16ms IPS.
Intressant, maar eerst zien en dan geloven.chinook schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:57:
...
...
Huidige IPS-schermen beloven namelijk ook al een contrast van 600:1 terwijl er maar zo'n 400:1 gehaald wordt.
Natuurlijk zegt Lg.Philips dat IPS beter is, ze maken het tenslotte zelf(dat heet dus reclame)chinook schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:57:
...
En natuurlijk gebruikt Philips IPS panelen in TV's, want die kunnen ze zelf maken.
Hier kan je zien dat S-PVA en S-IPS monitoren aan elkaar gewaagd zijn wat snelheid en kijkhoek betreft.
(die Philips heeft hetzelfde paneel als de 2001FP, en de 214T heeft een 21" versie van het paneel in de 204T)
*VA's doen het over het algemeen wat beter in contrast en kleurweergave, maar dat zou(mischien) verbetert kunnen zijn.
Ik denk dat het nieuwe S-IPS paneel dus vrij gewaagt wordt aan het S-PVA paneel in de 204T.
edit:
Ik heb een vaag vermoeden dat dat nieuwe paneel in deze Lg is ingebouwd...
Zo te zien is de snelheid er op vooruitgegaan, maar de kijkhoek lijkt slechter te zijn geworden(op de manier van: het beeld wordt wittig)
De Belinea 102035 staat er nu trouwens ook bij...
[ Voor 9% gewijzigd door n-i-x op 17-11-2005 16:13 ]
Het ziet er naar uit dat de LG 2040 toch een ander scherm is. Best kans dat het de eerste versies betreft van dit nieuwe paneel dat nog niet volledig aan de specs voldoet. De latere ..04 schermen waren ook 1:500 ipv 1:400. Op alle websites van LG (van bijna alle landen) ontbreekt dit scherm behalve...Frankrijk. De specs van de 2040 zijn 16ms, 1:700 en 300cd.
Wat MVA/PVA vs S-IPS betreft: ik las ergens hier op Tweakers in een introductie van een thread dat IPS achterhaald is. Gezien de ontwikkelingen en de allernieuwste HD TV's van Philips die hierop gebaseerd zijn (en hoge ogen scoren) lijkt dit toch een beetje voorbarige opmerking.
Mooi overzicht hier:
Wat MVA/PVA vs S-IPS betreft: ik las ergens hier op Tweakers in een introductie van een thread dat IPS achterhaald is. Gezien de ontwikkelingen en de allernieuwste HD TV's van Philips die hierop gebaseerd zijn (en hoge ogen scoren) lijkt dit toch een beetje voorbarige opmerking.
Mooi overzicht hier:
[ Voor 35% gewijzigd door chinook op 17-11-2005 22:16 ]
Staar je niet helemaal blind op de specs.chinook schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:06:
Het ziet er naar uit dat de LG 2040 toch een ander scherm is. Best kans dat het de eerste versies betreft van dit nieuwe paneel dat nog niet volledig aan de specs voldoet. De latere ..04 schermen waren ook 1:500 ipv 1:400. Op alle websites van LG (van bijna alle landen) ontbreekt dit scherm behalve...Frankrijk. De specs van de 2040 zijn 16ms, 1:700 en 300cd...
Lg pronkt over het algemeen iets minder met contrastratio's(veel Lg monitoren hebben 500:1 terwijl Philips monitoren met precies hetzelfde paneel 600:1 zijn volgens de specs).
Verder is de 16 ms de zwart->wit-> zwart tijd, en de 8ms is een grijs->grijs tijd.
De link die ik heb gegeven laat duidelijk zien dat er overdrive gebruikt wordt, dus de 2040P is wel 8ms GTG.
IPS monitoren halen over het algemeen een vrij laag contrast(het hoogste dat tot nu echt gehaald is toe zit ergens rond de 500:1)., en ze waren vrij duur.chinook schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:06:
...
Mooi overzicht hier:
In ruil voor een slecht contrast en een hoge prijs kreeg je vroeger wel weer redelijke snelheid en een goede inkijkhoek daarvoor terug.
Tegenwoordig zijn er echter overdrive MVA panelen die ook een grote kijkhoek hebben, sneller zijn(door overdrive), en een veel hoger contrast halen.
Normale(16ms en 12ms GTG) IPS begint dus ouderwets te worden, maar die 2040P heeft een overdrive IPS waardoor het met de snelheid wel goed zit, en hij belooft een hoger contrast.
Als ze het hogere contrast ook waar kunnen maken dan blijven de IPS-monitoren wel intressant.
Wat me alleen wel opvalt is dat de inkijkhoek bij de 2040P behoorlijk achteruit lijkt te zijn gegaan tegenover *VA's en andere IPS schermen...
Wat ik begrijp uit het artikel heeft zowel MVA als PVA veel last van traagheid. Waar SIPS of TN een vrij lineair karakter hebben waarbij het niet uitmaakt hoeveel een pixel in helderheid moet schakelen, daar heeft PVA en ook MVA last van niet lineairiteit. Een pixel wordt zeg maar langzamer als hij donkerder wordt. Met overdrive zal dat wel goedgemaakt worden, hoewel in het artikel staat dat dit maar deels gecorigeerd kan worden. De snelheid wordt bij veel licht mischien teruggebracht van 16 naar 8 ms, maar bij weinig licht van zeg 100ms naar 50 oid. Daarom is een 16ms SIPS sneller dan een 8ms PVA omdat hij dit over de hele bandbreedte kan waarmaken.
In de praktijk ken ik de effecten niet.
In de praktijk ken ik de effecten niet.
Hier zie je wat een geslaagde toepassing van overdrive met MVA kan doen(allebij de lijnen stellen een 8ms GTG MVA voor).
De Overdrive IPS in de 2040P zal iets vergelijkbaars weergeven(het auto-plaatje zag er ook ongeveer hetzelfde uit)...
Deze S-PVA gebruikt een iets minder sterke overdrive, maar het is nog steeds niet zo heel erg.
Hier kan je de latency van het oude Lg.Philips IPS paneelzien, en hier en hier zie je de grafiekjes van nog twee andere IPS-panelen.
Conclusie:
Als goede overdrive toepast op een MVA(of PVA) dan krijg je een gemiddelde reactietijd van zo'n 15ms, die nieuwe IPS schat ik ook daar ongeveer in de buurt in.
Normale IPS panelen zitten gemiddeld tussen de 25ms en de 30ms, en een MVA/PVA met te zwakke overdrive zit ergens rond de 25ms.
Wat je zegt over MVA en PVA monitoren geld alleen als er geen overdrive wordt gebruikt zoals je hier kan zien.
De Overdrive IPS in de 2040P zal iets vergelijkbaars weergeven(het auto-plaatje zag er ook ongeveer hetzelfde uit)...
Deze S-PVA gebruikt een iets minder sterke overdrive, maar het is nog steeds niet zo heel erg.
Hier kan je de latency van het oude Lg.Philips IPS paneelzien, en hier en hier zie je de grafiekjes van nog twee andere IPS-panelen.
Conclusie:
Als goede overdrive toepast op een MVA(of PVA) dan krijg je een gemiddelde reactietijd van zo'n 15ms, die nieuwe IPS schat ik ook daar ongeveer in de buurt in.
Normale IPS panelen zitten gemiddeld tussen de 25ms en de 30ms, en een MVA/PVA met te zwakke overdrive zit ergens rond de 25ms.
Wat je zegt over MVA en PVA monitoren geld alleen als er geen overdrive wordt gebruikt zoals je hier kan zien.
hier conclusie getranslate:
(ongeedit)
Conclusion
waiting first related certainly to the reactivity of the two screens tested. This side, full paperboard, both are worth the precedents GOES fast tested in 17, 19 and 24 inches. They post a comparable reactivity in the plays, and of the equivalent angles of vision. LG carries it on the other hand largely on returned colors by defect. But their screen is more expensive. For as much, we cannot recommend their screen. It is even the reverse; in the current state of the things, avoid it. We do not know if the screen that you aim will be comparable with our. As underlined in the pages of the tests, the behavior of the L2040P is at the very least surprising. The attitude of LG is even more if, as we suppose it, this screen is in fact equipped with a flagstone P-Mva and not S-ips as the manufacturer affirms it. The options of manual choice of the flagstone in the menu even discredit still a little more the monitor: one can finally estimate oneself happy to have fallen on this flagstone, but alas nothing guarantees that the screens proposed week after weeks starting from the end December will be equipped with the same components. One guesses with the data posted in the hidden OSD which there will be at least three versions (simultaneous?) this monitor. From there, even if the screen is very good, that we appreciate his returned colors particularly, the attitude of the head office deserves a red paperboard if, as that seems to be the case, it deliberately masked the real origin of the flagstone to its subsidiary companies. This practice of establishment of flagstone to the liking of stocks is not meant on behalf of any manufacturer, and even less LG which offers expensive products with customers which trust him, and which on this product precisely seeks a flagstone IPS. Très certainly the users who will fall on the same flagstone that us will be satisfied of the result. More let us think that with a flagstone IPS. But it will not be what they thought of buying at the beginning. Moreover, if we, Hardware.fr, are not particularly fans of the IPS, it is which swears only by that. Those there are likely to be frankly disappointed if for example they aimed at such a screen for its angles of vision. All that finally benefits Belinea which, after its 10 19 20, makes a success of a second strong blow in this end of the year and should new know the signal of the sales in this approach of Christmas.
ziet er niet echt goed uit geloof ik.
even wat anders, ik wil dezer weken die prachtige Samsung 214T 21" halen. maar de resolutie is 1600 ipv de 1280 op mijn 19"nu.
heeft iemand vergelijkingsmateriaal wat de grootte is van de lettertjes/karakters op 1600 reso in vergelijking met 1280 van een 19".
ik gok dat ze of even groot zijn, of een klein tikje kleiner, maar ik moet dit even zeker weten.
(ik heb -7 qua oogafwijking en dus alles is wat kleiner)
hiervoor had ik een 17" en daar waren de lettertjes net iets te klein.
(edit; maar nog wel te doen.)
(ongeedit)
Conclusion
waiting first related certainly to the reactivity of the two screens tested. This side, full paperboard, both are worth the precedents GOES fast tested in 17, 19 and 24 inches. They post a comparable reactivity in the plays, and of the equivalent angles of vision. LG carries it on the other hand largely on returned colors by defect. But their screen is more expensive. For as much, we cannot recommend their screen. It is even the reverse; in the current state of the things, avoid it. We do not know if the screen that you aim will be comparable with our. As underlined in the pages of the tests, the behavior of the L2040P is at the very least surprising. The attitude of LG is even more if, as we suppose it, this screen is in fact equipped with a flagstone P-Mva and not S-ips as the manufacturer affirms it. The options of manual choice of the flagstone in the menu even discredit still a little more the monitor: one can finally estimate oneself happy to have fallen on this flagstone, but alas nothing guarantees that the screens proposed week after weeks starting from the end December will be equipped with the same components. One guesses with the data posted in the hidden OSD which there will be at least three versions (simultaneous?) this monitor. From there, even if the screen is very good, that we appreciate his returned colors particularly, the attitude of the head office deserves a red paperboard if, as that seems to be the case, it deliberately masked the real origin of the flagstone to its subsidiary companies. This practice of establishment of flagstone to the liking of stocks is not meant on behalf of any manufacturer, and even less LG which offers expensive products with customers which trust him, and which on this product precisely seeks a flagstone IPS. Très certainly the users who will fall on the same flagstone that us will be satisfied of the result. More let us think that with a flagstone IPS. But it will not be what they thought of buying at the beginning. Moreover, if we, Hardware.fr, are not particularly fans of the IPS, it is which swears only by that. Those there are likely to be frankly disappointed if for example they aimed at such a screen for its angles of vision. All that finally benefits Belinea which, after its 10 19 20, makes a success of a second strong blow in this end of the year and should new know the signal of the sales in this approach of Christmas.
ziet er niet echt goed uit geloof ik.
even wat anders, ik wil dezer weken die prachtige Samsung 214T 21" halen. maar de resolutie is 1600 ipv de 1280 op mijn 19"nu.
heeft iemand vergelijkingsmateriaal wat de grootte is van de lettertjes/karakters op 1600 reso in vergelijking met 1280 van een 19".
ik gok dat ze of even groot zijn, of een klein tikje kleiner, maar ik moet dit even zeker weten.
Ik sta op het punt om een nieuwe pc met monitor te kopen en mijn oog is gevallen op de samsung 204T. Ik kan echter nergens een goede review of ervaringen vinden op game gebied. De responstijd van 16ms wordt overal wel genoemd, maar is deze ook echt geschikt om zonder ghosting te gamen?
Iemand hier die deze tft heeft en deze ervaringen kan delen? Of een linkje met een review waar dit wél wordt besproken?
Iemand hier die deze tft heeft en deze ervaringen kan delen? Of een linkje met een review waar dit wél wordt besproken?
Verwijderd
1600x1200 op een 20" LCD heeft ong. dezelfde lettergrootte als een 1280x1024 17" scherm. De letters op een 19" zijn echter aanzienlijk groter.heeft iemand vergelijkingsmateriaal wat de grootte is van de lettertjes/karakters op 1600 reso in vergelijking met 1280 van een 19".
ik gok dat ze of even groot zijn, of een klein tikje kleiner, maar ik moet dit even zeker weten
Voor de Belinea 102035W ziet het er best goed uit, maar voor de LG L2040P iets minder...MUSTIS schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:21:
hier conclusie getranslate:
(ongeedit)
Conclusion
ziet er niet echt goed uit geloof ik...
Aivi heeft ooit eens een mooi tabelletje gemaakt.MUSTIS schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:21:
...even wat anders, ik wil dezer weken die prachtige Samsung 214T 21" halen. maar de resolutie is 1600 ipv de 1280 op mijn 19"nu.
In die tabel kan je de dot-pitch opzoeken en vergelijken.
17" op 1280x1024: 0,263mm
19" op 1280x1024: 0,294mm
20,1" op 1600x1200: 0,255mm
21,3" op 1600x1200: 0,271mm
Het wordt dus iets groter dan een 17", maar wel kleiner dan een 19"
Een franse review + Google translate?smirrrie schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:52:
Ik sta op het punt om een nieuwe pc met monitor te kopen en mijn oog is gevallen op de samsung 204T. Ik kan echter nergens een goede review of ervaringen vinden op game gebied. De responstijd van 16ms wordt overal wel genoemd, maar is deze ook echt geschikt om zonder ghosting te gamen?
Verder staat de 214T in face a face. Daar zie je dat ghosting geen verleden tijd is, maar het is ook niet echt heel erg.
die heb ik inderdaad gezien en nogmaals gelezen, maar naast films zeggen ze niets over de prestaties in games. Ook die face a face wordt met een 8ms paneel gedaan, waardoor ik me afvraag of deze vergelijkbaar is met de 204T.XiN schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:27:
[...]
Een franse review + Google translate?
Verder staat de 214T in face a face. Daar zie je dat ghosting geen verleden tijd is, maar het is ook niet echt heel erg.
De 214T en de 204T zijn allebei 8ms GTG en 16ms zwart->wit->zwart, en ze hebben allebei een S-PVA paneel.
De snelheid is waarschijnlijk dus wel goed te vergelijken...
Antwoord op mijn vraag aan Samsung over alle verschillende specs (6ms, 10ms en 25ms) van de 244T:
Moet je daar nu weer mee... Ze stoppen in nederland heus geen ander paneel in dat apparaat, laat staan dat er uberhaupt 2 van dat soort 24" panelen zijn die Samsung gebruikt... Volgens mij bestaan er maar 2 van die panelen, het paneel dat in de beroemde 24" van Dell zit en nu een nieuwe S-PVA die in de 244T zit...De specificaties van de monitoren kunnen per land verschillen. Wij raden u dan ook aan om de specificaties op de Nederlandse website aan te houden.
Voor meer productspecifieke vragen, beschikbaarheid en gedetailleerde informatie verzoek ik u vriendelijk om contact op te nemen met uw dealer.
ah dank jeXiN schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:45:
De 214T en de 204T zijn allebei 8ms GTG en 16ms zwart->wit->zwart, en ze hebben allebei een S-PVA paneel.
De 243T had een 25ms paneel, dus dat bestaat ook wel.DaCoTa schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:46:
Antwoord op mijn vraag aan Samsung over alle verschillende specs (6ms, 10ms en 25ms) van de 244T:
[...]
Moet je daar nu weer mee... Ze stoppen in nederland heus geen ander paneel in dat apparaat, laat staan dat er uberhaupt 2 van dat soort 24" panelen zijn die Samsung gebruikt... Volgens mij bestaan er maar 2 van die panelen, het paneel dat in de beroemde 24" van Dell zit en nu een nieuwe S-PVA die in de 244T zit...
De 6ms(GTG) en de 10ms(GTG) en de 12ms(GTG) van Dell zouden verschillende specs kunnen zijn voor hetzelfde paneel, maar mischien heet de 6ms sterkere overdrive, want dat wordt geregeld door de electronica...
[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 22-11-2005 00:07 ]
Ik neig toch meer naar de Samsung 204T dan de Dell 2001fp. Tís alleen een shame
dat hij in NL niet in zwart leverbaar is. In de US volop te krijgen (en erg mooi in zwart). Zal eens bij onze ooster of zuiderburen kijken. Samsung reageert vooralsnog niet op mijn vraag of deze leverbaar wordt.
Volgens mij levert Samsuing hier niet in het zwart omdat zwarte monitoren niet goedgekeurd worden voor de laatste ECO-norm... Alsof iemand daarnaar kijkt voor ie een monitor koopt...
Ik vindt het in ieder geval ook erg jammer dat Samsung niet inziet dat ook in Nederland mensen wonen die een zwarte monitor willen.
Ik vindt het in ieder geval ook erg jammer dat Samsung niet inziet dat ook in Nederland mensen wonen die een zwarte monitor willen.
Verwijderd
Moet een monitor in Nederland hier tegenwoordig verplicht aan voldoen dan?XiN schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:37:
Volgens mij levert Samsuing hier niet in het zwart omdat zwarte monitoren niet goedgekeurd worden voor de laatste ECO-norm... Alsof iemand daarnaar kijkt voor ie een monitor koopt...
Zal wat zijn, nooit meer zwarte LCD's te koop in de toekomst.

Niet verplicht(andere merken verkopen ook nog compleet zwarte monitoren), maar Samsung denkt blijkbaar dat ze meer verkopen als ze op al hun monitoren in nederland zo'n keurmerk hebben zitten(en ze hier dus geen zwarte monitoren hebben).
Ik heb A comparison document between TCO '99 and TCO '03 doorgelezen, maar niks kunnen vinden over de kleur van de buitenkant. Iemand anders wellicht?XiN schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:37:
[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 22-11-2005 21:12 ]
Ik zie twee dingen die ermee te maken zouden kunnen hebben:DaCoTa schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:12:
[...]
Ik heb A comparison document between TCO '99 and TCO '03 doorgelezen, maar niks kunnen vinden over de kleur van de buitenkant. Iemand anders wellicht?
A.2.5.1 Front frame diffuse reflectance en
A.2.5.2 Front frame gloss.
Het komt er inderdaad niet zo heel duidelijk uit, maar hier zie je toch duidelijk dat bij precies dezefde monitor de silveren een hoger keurmerk krijgt.(je kan als je wilt ook andere monitoren die er zowel in het zwart als in het zilver zijn vergelijken...)
Verwijderd
Een vraagje van een leek. Ik heb een nvdia geforce 5700 videokaart. Als ik nu zo'n nieuw 20" scherm koop (liefst breedbeeld), kan deze kaart dan die rare resoluties aan ? Ik zie hier resoluties staan van 1680-1050 ?
naar ik heb begrepen is een 24" maar een paar honderd euro duurder. een 20" breedbeeld lijkt me gewoon klein en breed.
antwoord op je vraag weet ik zo niet, ik verwacht dat iedere kaart dit wel aan kan. iemand met een breedbeeld kan dit natuurlijk zo beantwoorden.
over de 214T, nog bedankt voor de reacties, vooral van rodemannetje.
ik wil em waarschijnlijk gaan halen bij de hcc dagen, maar zou het mogelijk zijn om em daar te bekijken? als ik naar de vorige keren kijk zal dit best moeilijk worden.
antwoord op je vraag weet ik zo niet, ik verwacht dat iedere kaart dit wel aan kan. iemand met een breedbeeld kan dit natuurlijk zo beantwoorden.
over de 214T, nog bedankt voor de reacties, vooral van rodemannetje.
ik wil em waarschijnlijk gaan halen bij de hcc dagen, maar zou het mogelijk zijn om em daar te bekijken? als ik naar de vorige keren kijk zal dit best moeilijk worden.
Verwijderd
24" maar een paar hondert euro duurder??
20" breedbeeld schermen zijn er voor +/-€500,-
Terwijl je een 24" pas voor een euro of 1000 hebt is een keer zo veel.
Maar goed. Of die 5700 het volhoud ligt er aan wat je er mee gaat doen.
BF2 of COD2 op die kaart op die resolutie zal moeilijk worden wil je ook nog goed beeld hebben.
Maar jah het wil wel. Al wel moet je dan je instellingen van het spel lager gaan zetten.
Edit:
Nog niemand die een BenQ FP202W of Belinea 102035W thuis heeft staan. Hoor en lees er verschillende dingen over. Zo stond er op een buitenlands forum dat de benq beter was, omdat zelfde panel alleen steviger gebouwd. Terwijl deze wel goed koper is. Maar echte review of mensen die hier er een hebben zijn er nog ni echt.
20" breedbeeld schermen zijn er voor +/-€500,-
Terwijl je een 24" pas voor een euro of 1000 hebt is een keer zo veel.
Maar goed. Of die 5700 het volhoud ligt er aan wat je er mee gaat doen.
BF2 of COD2 op die kaart op die resolutie zal moeilijk worden wil je ook nog goed beeld hebben.
Maar jah het wil wel. Al wel moet je dan je instellingen van het spel lager gaan zetten.
Edit:
Nog niemand die een BenQ FP202W of Belinea 102035W thuis heeft staan. Hoor en lees er verschillende dingen over. Zo stond er op een buitenlands forum dat de benq beter was, omdat zelfde panel alleen steviger gebouwd. Terwijl deze wel goed koper is. Maar echte review of mensen die hier er een hebben zijn er nog ni echt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 14:53 ]
Verwijderd
ah merci al voor de reacties :-)
Was vergeten te vermelden dat ik niet van plan ben games te spelen, enkel grafisch werk, daarom dat ik breedbeeld handiger vind. Hoop alleen dat ik indien de 20" versie (denk de Benq) aansluit dat mijn pc er raad mee weet
Was vergeten te vermelden dat ik niet van plan ben games te spelen, enkel grafisch werk, daarom dat ik breedbeeld handiger vind. Hoop alleen dat ik indien de 20" versie (denk de Benq) aansluit dat mijn pc er raad mee weet
Weet iemand of de BenQ FP202W, wanneer een resolutie van bijvoorbeeld 1280x1024, dit netjes in het midden weer kan geven en daarvoor ook daadwerkelijk 1280x1024 pixels gebruikt (en de rest zwart laat)? Dus niet uit rekt?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik zou niet weten hoe die Benq het standaard doet, maar ik weet wel dat je dat met je nVidia-drivers(volgens anderen ook met ATI-drivers) in kunt stellen als je je monitor met DVI aanstuurt.
Heb mijn BenQ FP202W binnen. De looks van de monitor zijn niet bijzonder. Het scherm is wel bijzonder goed voor het werken onder windows. Het bekijken van movies ziet er erg goed uit. Morgen even kijken hoe het staat met gamen.
Heb je vragen over dit scherm, stel ze dan in dit topic, neem ik het gelijk mee in mijn review.
Heb je vragen over dit scherm, stel ze dan in dit topic, neem ik het gelijk mee in mijn review.
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Ik ben vooral heel erg benieuwd naar de diepte van het zwart en de ghosting. Als je die twee dingen goed kan testen ben ik allang blijtHe_BiNk schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:55:
Heb mijn BenQ FP202W binnen. De looks van de monitor zijn niet bijzonder. Het scherm is wel bijzonder goed voor het werken onder windows. Het bekijken van movies ziet er erg goed uit. Morgen even kijken hoe het staat met gamen.
Weet je of de BenQ FP202W, wanneer een resolutie van bijvoorbeeld 1280x1024, dit netjes in het midden weer kan geven en daarvoor ook daadwerkelijk 1280x1024 pixels gebruikt (en de rest zwart laat)? Dus niet uit rekt?tHe_BiNk schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:55:
Hoe zit het met de inkijkhoek?tHe_BiNk schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:55:
...Heb je vragen over dit scherm, stel ze dan in dit topic, neem ik het gelijk mee in mijn review.
wordt het beeld van onderen zwart? of wordt het beeld alleen een beetje 'dof'(hetzelfde als links/rechts/boven)?
Verwijderd
Ik heb vandaag de Acer AL2016W gekocht op de HCC bij computerland voor maar 369,- dat is toch een koopje of niet ??
meer info hier:
Dalle matrice active TFT TN+Film de 20" :
Surface visible : 433 x 270 mm
Résolution : 1680 x 1050 à 75 Hz en 16,2 millions de couleurs
Angles de vue : 140° horizonal et 130° vertical
Contraste : 600:1
Luminosité : 300 cd/m²
Temps de réponse : 8 ms
Pas de masque : 0,258 mm
Entrée vidéo VGA DB15
Consommation : 65 W et 3 W en veille
Bloc d'alimentation interne
Montage mural possible (VESA 100 mm)
Dimensions (LxHxP) avec pied : 546 x 458 x 139 mm
Poids : 7 Kg
Châssis argent, pied noir
Sorry kon geen nederlandse info vinden.
Is dit een goede aankoop geweest of niet
meer info hier:
Entrée vidéo VGA DB15
Verwijderd
Dit wil ik ook graag weten.Breepee schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:30:
[...]
Weet je of de BenQ FP202W, wanneer een resolutie van bijvoorbeeld 1280x1024, dit netjes in het midden weer kan geven en daarvoor ook daadwerkelijk 1280x1024 pixels gebruikt (en de rest zwart laat)? Dus niet uit rekt?
Verwijderd
Voor dat geld kun je niet tobben, veel plezier er mee.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:58:
Ik heb vandaag de Acer AL2016W gekocht op de HCC bij computerland voor maar 369,- dat is toch een koopje of niet ??
Kan jij met die monitor 1280x1024 weergeven met zwarte balken links/rechts.
Netjes, ik heb net dat scherm voor 399 gekocht. Hier zit een 8ms paneel in (van AUptronics, zit ook in een Benq en Belinea scherm geloof ik).Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:58:
Qua vormgeving is deze precies gelijk aan de 24" reviews: Acer AL2416Ws 24 inch lcd-scherm review. Toch ben ik niet zo onverschillig t.o.v. het gebrek van DVI: ik bespeur namelijk wel redelijk wat storing (gek genoeg wordt het erger naarmate je van het midden verwijdert). Ook zie bij sterke constrasten het beeld enkel pixels naar rechts nog eens vaagjes. Ook had ik de pech in de meeste rechte kolom pixels om en om in groepjes van 5 ofzo blauw niet kunnen weergeven.
Gamen kan echt prima op dit scherm en de extra pixels zijn erg handig bij het 'kantoorwerken'. Je kunt probleemloos 2 documenten naast elkaar leggen en erg efficient werken.
Voor 399,- mag ik waarschijnlijk niet klagen, maar DVI is volgens mij echt een gemis. Ik ga hem dan morgen ook terug proberen te brengen. Vandaar dat ik benieuwd ben of de BenQ netjes lagere reso's 1:1 weergeeft, want dan ben ik over.
De Belinea 102035W is toch echt een overdrive MVA, en die acer is volgens de specs die zudsol poste een TN(+film).Breepee schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:10:
[...]
Netjes, ik heb net dat scherm voor 399 gekocht. Hier zit een 8ms paneel in (van AUptronics, zit ook in een Benq en Belinea scherm geloof ik)...
Wat die Benq is weten we nog niet, maar als tHe_BiNk mijn vraag over de inkijkhoek beantwoord dan kan je dat wel vaststellen.
Kun je misschien in het kort je ervaringen posten van dit scherm? Hoe het zit met de zwartweergave, of je erg last hebt van backlight leakage en hoe je de kleuren vind? En hoe het staat met het draaien van niet breedbeeld resoluties? Houdt me namelijk nogal tegen, dat breedbeeld...Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:58:
Ik heb vandaag de Acer AL2016W gekocht op de HCC bij computerland voor maar 369,- dat is toch een koopje of niet ??![]()
meer info hier:
Entrée vidéo VGA DB15
Als ik de review van de 24 " op de frontpage lees is het helemaal zo'n slecht scherm niet, ook niet door het gebruik van de d-sub aansluiting. Alleen ben ik toch een beetje wantrouwig omdat het volgens mij een import scherm is ofzo, en hoe het dan gaat met evt garantie....
[ Voor 6% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-11-2005 10:59 ]
Die review op de frontpage gaat over een totaal ander scherm.
Die heeft namelijk een 24" 6ms S-PVA paneel, en deze heeft een 20" 8ms TN+film paneel.
Die heeft namelijk een 24" 6ms S-PVA paneel, en deze heeft een 20" 8ms TN+film paneel.
Hmz, fout gelezen
Een TN+ paneel brengt nooit zulke kleuren als een PVA paneel, dat is wel jammer.. Dat betekent dus dat het voor mij niet echt een geschikt paneel is
Ik kan nergens eigenlijk een goede review vinden van deze monitor, hij staat ook niet op de nederlandse en internationale acer site..
Verwijderd
Ik heb hier een product page van de AL2416WD
http://www.acer.ca/acerpa...txParam=en&crc=1640414276
Deze heeft wel een DVI-D aansluiting
ik hoop dat het geen foutje is.
Deze heeft wel een DVI-D aansluiting
Dat is inderdaad waarschijnlijk de opvolger van de AL2614Ws, die dus wel DVI heeftVerwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:25:
Ik heb hier een product page van de AL2416WD
Deze heeft wel een DVI-D aansluitingik hoop dat het geen foutje is.
Nou, tHe_BiNk, wanneer haal je ons uit het ongewissetHe_BiNk schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:55:
Verwijderd
iddBreepee schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:20:
[...]
Nou, tHe_BiNk, wanneer haal je ons uit het ongewisse
Verwijderd
Hier staat de AL2416Ws te koop, maar er staat DVI-D bijTsunami schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:45:
[...]
Dat is inderdaad waarschijnlijk de opvolger van de AL2614Ws, die dus wel DVI heeft

http://www.sallandautomat...tinfo.php?pid=17697&tab=2
BenQ FP202W (aangesloten op een Asus EN 7800 GT via DVI)
Kleur.
Kleuren zien er mooi uit, en zwart is ook echt zwart.
Ghosting
Met BF2 kon ik geen ghosting ontdekken.
Niet native screen resolution
De monitor rekt alles uit tot fullscreen, in het OSD kan ik geen optie vinden om dit uit te zetten.
Kijkhoek
Kijk je van boven de monitor is alles lichtelijk grijs, kijk je van links of rechts van de monitor is alles lichtelijk geel.
Looks
Mat zwart plastic, niks bijzonders.
Kleur.
Kleuren zien er mooi uit, en zwart is ook echt zwart.
Ghosting
Met BF2 kon ik geen ghosting ontdekken.
De monitor rekt alles uit tot fullscreen, in het OSD kan ik geen optie vinden om dit uit te zetten.
Kijkhoek
Kijk je van boven de monitor is alles lichtelijk grijs, kijk je van links of rechts van de monitor is alles lichtelijk geel.
Looks
Mat zwart plastic, niks bijzonders.
[ Voor 7% gewijzigd door tHe_BiNk op 27-11-2005 15:28 ]
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Ik denk dat de naam 'AL2416Ws' gereserveerd is voor een 26" monitorTsunami schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:45:
[...]
Dat is inderdaad waarschijnlijk de opvolger van de AL2614Ws, die dus wel DVI heeft
Als ik die productpagina open dan staat er 'AL2416Wd', dat zal wel de AL2416W + DVI zijn die al belooft was...
Dus van boven anders dan opzij(en ook heel donker beeld van onder?) dan is het een TN, want een *VA heeft gelijke kijkhoeken in alle 4 de richtingen.tHe_BiNk schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:27:
...Kijkhoek
Kijk je van boven de monitor is alles lichtelijk grijs, kijk je van links of rechts van de monitor is alles lichtelijk geel...
Verwijderd
Kan je in het Nvidia control panel nergens een optie vinden?tHe_BiNk schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:27:
BenQ FP202W (aangesloten op een Asus EN 7800 GT via DVI)
[
Mijn TN (iiyama E431S) heeft dat iig ook. Kan iemand met wat meer kennis van zaken daar wat over zeggen?XiN schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:53:
[...]
Dus van boven anders dan opzij(en ook heel donker beeld van onder?) dan is het een TN, want een *VA heeft gelijke kijkhoeken in alle 4 de richtingen.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, zou ik zeggen.
de linker is een monitor met een vrij nieuw 19" overdrive TN paneel, de rechter is een monitor met het 20" breedbeeld overdrive MVA paneel.
Het gelige gebied bij de rechter bij het plaatje van onder komt trouwens waarschijnlijk door een soort weerkaatsing van een lamp, maar verder kan je op die site wel mooi zien dat een MVA in alle 4 de richtingen ongeveer dezelfde kleurverandering heeft, terwijl het bij TN's nogal verschilt.
de linker is een monitor met een vrij nieuw 19" overdrive TN paneel, de rechter is een monitor met het 20" breedbeeld overdrive MVA paneel.
Het gelige gebied bij de rechter bij het plaatje van onder komt trouwens waarschijnlijk door een soort weerkaatsing van een lamp, maar verder kan je op die site wel mooi zien dat een MVA in alle 4 de richtingen ongeveer dezelfde kleurverandering heeft, terwijl het bij TN's nogal verschilt.
Verwijderd
wow die belinea is erg mooi kwa uiterlijk vind ik
alhoewel die acer wat meer helder oogt en da is toch prettiger vind ik
Grt
alhoewel die acer wat meer helder oogt en da is toch prettiger vind ik
Grt
Het plaatje van die Acer oogt wat helderder, maar aangezien de twee monitoren waarschijnlijk niet met precies dezelfde instellingen op de foto zijn gezet weet ik niet of dat wel iets zegt.
Over het algemeen hoef je trouwens niet bang te zijn dat een LCD-monitor niet helder genoeg is, de meeste halen wel de 250 nits tegenover ongeveer 100 nits voor een CRT.
Over het algemeen hoef je trouwens niet bang te zijn dat een LCD-monitor niet helder genoeg is, de meeste halen wel de 250 nits tegenover ongeveer 100 nits voor een CRT.
hmm dat zou gaar zijn als er een TN paneel in de benq zit...In de belinea zit er zeker geen begrijp ik? (dus wel een MVA paneel) Gezien de test op de die Franse site.
[ Voor 11% gewijzigd door Magnolia op 28-11-2005 17:25 ]
Ontspan.
Bij de belinea gaat het inderdaad vrij zeker over een overdrive MVA.
Zijn er nog mensen met de Dell 2001FP? Zo ja; hoe hebben jullie hem gekalibreerd? Ik kan krijg niets fatsoenlijks eruit. De normal preset lijkt me nog het beste..

Mixed Reality dev
Verwijderd
Acer AL2416W
De Acer AL2416W had ik ergens gezien met DVI-D maarja... was een buitenlandse site.
Ik zocht ergens op yahoo ( niet bij plaatjes ) kwam ik bij een album terecht. Maar die had wel DVI-D.
Jammer dat dat het enige minpuntje is...
jo
De Acer AL2416W had ik ergens gezien met DVI-D maarja... was een buitenlandse site.
Ik zocht ergens op yahoo ( niet bij plaatjes ) kwam ik bij een album terecht. Maar die had wel DVI-D.
Jammer dat dat het enige minpuntje is...
jo
Help ik weet niet welke ik moet kiezen, ik heb €500 tot mijn beschikking, nu is het zo dat ik 1 van de volgende schermen wil hebben, maar wie kan mij overtuigen welke ik het best zou kunnen nemen?
Het design van de BenQ vindt ik wel mooier.
Maar heel belangrijk is ook de kwaliteit van de schermen.
BenQ FP202W
Belinea 102035W
BenQ FP202W
Belinea 102035W
Belinea heeft een MVA paneel wat beter is zo te lezen uit het topicPPanic schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:43:
Help ik weet niet welke ik moet kiezen, ik heb €500 tot mijn beschikking, nu is het zo dat ik 1 van de volgende schermen wil hebben, maar wie kan mij overtuigen welke ik het best zou kunnen nemen?
BenQ FP202W
Belinea 102035W
Maar als je BF2 op 1680x1050 wilt spelen zou ik ook die 9800pro even upgraden
Ik wil hem dus in lagere resoluties draaien 1280x768 bvb, het gaat mij gewoon meer om de kwaliteit van het display.Vandread schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:27:
[...]
Belinea heeft een MVA paneel wat beter is zo te lezen uit het topic(right?)
Maar als je BF2 op 1680x1050 wilt spelen zou ik ook die 9800pro even upgraden
ik zit er natuurlijk niet ver vanaf en altijd recht voor, maar ik denk dat ik er altijd flink op vooruit zal gaan, nu Visionmaster 450 van aantal jaren oud, die het begint te begeven
De Belinea 102035W heeft een MVA paneel met vrij hoog contrast(680:1 in de Behardware-review), heeft een grote kijkhoek, en is vrij snel.
De Benq FP202W heeft een TN-paneel met kleine kijkhoek(vooral vertikaal wil dat wel eens problemen opleveren, zelfs als je er recht voor zit), een opgegeven contrast van 600:1, en ook redelijke snelheid.
Als het je dus alleen om de beeldkwaliteit gaat dan is de Belinea behoorlijk in het voordeel.
De Benq FP202W heeft een TN-paneel met kleine kijkhoek(vooral vertikaal wil dat wel eens problemen opleveren, zelfs als je er recht voor zit), een opgegeven contrast van 600:1, en ook redelijke snelheid.
Als het je dus alleen om de beeldkwaliteit gaat dan is de Belinea behoorlijk in het voordeel.
Verwijderd
Nog een paar reviewtjes van de Samsung 204t.
http://www.hardwarecentra...recentral/reviews/6063/2/
http://www.bonafidereviews.com/article.php?id=112
http://www.hardwarecentra...recentral/reviews/6063/2/
http://www.bonafidereviews.com/article.php?id=112
De Belinea 102035W vs. de Benq FP202W in face a face -> De FP202W is duidelijk een TN en de 102035W lijkt op elk punt beter.
TS mag dan wel effe geupdate worden. Zijn er trouwens al reviews van die Belinea?
Bedankt denk dat ik dan toch voor de "Belinea 102035W" ga.XiN schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:12:
De Belinea 102035W vs. de Benq FP202W in face a face -> De FP202W is duidelijk een TN en de 102035W lijkt op elk punt beter.
even een nieuwtje als het goed is krijgt mediamarkt amsterdam arena 3 BenQ widescreens binnen deze week.
Ga ze zeker even checken.
Prijs stond wel op €577 incl. pixel garantie
Ga ze zeker even checken.
Prijs stond wel op €577 incl. pixel garantie
Momenteel ben ik erg druk, ik werk de TS binnenkort even bij met alles wat er langs is gekomen. Zal denk ik weekeinde worden.
Verwijderd
Staat trouwens een leuke aanbieding bij paradigit die ik in me mail kreeg:
Acer AL2016WS - 20" Breedbeeld TFT
Responstijd: 8ms
Contrast: 600:1
Max. Resolutie: 1680x1050
Interface: D-sub VGA
Voor 399 euro
http://www.paradigit.nl/a...gen.php?group=181,185,380
Helaas geen DVI, maar voor de rest erg scherpe aanbieding.
Voor 399 euro
http://www.paradigit.nl/a...gen.php?group=181,185,380
Ik heb 2 van deze monitoren gekocht op de hcc voor 369,- euro. per stuk. Ik dacht voor deze prijs kan ik toch geen miskoop doen. Enige wat mij opvalt is dat bij bijvoorbeeld een zwarte desktop de uiterste "randen" enigzins wit zijn helaas. Voor de rest gelukkig geen dooie pixels en waren de schermen niet weggewaaid.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:20:
Voor 399 euro
Voor deze prijs zit ik toch weer lekker breed bij.
Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
Verwijderd
Heb je misschien een paar foto's van het scherm?
Is altijd handig een paar foto's ter illustratie. Zelf kijk ik wel verder naar een scherm met DVI.
Is altijd handig een paar foto's ter illustratie. Zelf kijk ik wel verder naar een scherm met DVI.
Zoiets ongeveer?Hyena schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 01:19:
[...]
Ik heb 2 van deze monitoren gekocht op de hcc voor 369,- euro. per stuk. Ik dacht voor deze prijs kan ik toch geen miskoop doen. Enige wat mij opvalt is dat bij bijvoorbeeld een zwarte desktop de uiterste "randen" enigzins wit zijn helaas...
Dat heet dus backlight leakage/bleeding
Verwijderd
Ik bedoelde foto's van het scherm zelf, niet wat backlight bleeding is. Dat weet ik ook wel
Hij quote jou toch ook niet, hij vroeg aan Hyena of hij backlight leakage bedoeldeVerwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:38:
Ik bedoelde foto's van het scherm zelf, niet wat backlight bleeding is. Dat weet ik ook wel
Hij ziet er precies zo uit als zijn grotere broer gereview door T.net:Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 08:52:
Heb je misschien een paar foto's van het scherm?
reviews: Acer AL2416Ws 24 inch lcd-scherm review
Precies zo, alleen dan ietsje kleiner natuurlijk.
Ik heb het scherm zelf ook gehad (weer teruggebracht).
Ik ben al tijden op zoek naar een leuke TFT die een 1600x1200/1080 reso aan kan en nu moet ik zeggen dat die Acer die bij paradigit in de aanbieding is er wel zeer interessant uit ziet. Kan iemand mij vertellen wat het 'addertje' is, is dit scherm echt alleen geschikt voor kantoorwerk en moet je er vooral niet teveel van verwachten qua ghosting/scherpte/contrast etc? Of is het gewoon een hele mooie aanbieding en een hele mooie all round monitor voor een hele mooie prijs?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Wat mij betreft is het 'addertje' het feit dat hij geen DVI heeft. Zo'n scherm moet toch weer enkele jaren meegaan en al die tijd blijf je rommelen met digitaal --> analoog --> digitaal omzettingen met bijbehorende ellende. Ok, ellende is misschien een groot woord, maar ik zie duidelijk verschil en vind het gewoon zonde om een scherm zo aan te sturen.Kan iemand mij vertellen wat het 'addertje' is
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Het 'addertje' is dat hde monitor een TN paneel heeft, en de inkijkhoek daardoor klein is.
Een vergelijking tussen de Benq FP202W(met waarschijnljk hetzelfde paneel heeft als de AL2016WS) en de Belinea 102035W(met een AUO 9ms GTG MVA
Een vergelijking tussen de Benq FP202W(met waarschijnljk hetzelfde paneel heeft als de AL2016WS) en de Belinea 102035W(met een AUO 9ms GTG MVA
[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 03-12-2005 00:48 ]
Hij doet 1680x1050. Het paneel is hetzelfde als in de BenQ (TN+Film). Nadeel is dus dat je, zeker omdat het een vrij groot scherm is, als je dichtbij zit al verschillen in kwaliteit kunt zien tussen midden en randen.twit schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:24:
Ik ben al tijden op zoek naar een leuke TFT die een 1600x1200/1080 reso aan kan en nu moet ik zeggen dat die Acer die bij paradigit in de aanbieding is er wel zeer interessant uit ziet. Kan iemand mij vertellen wat het 'addertje' is, is dit scherm echt alleen geschikt voor kantoorwerk en moet je er vooral niet teveel van verwachten qua ghosting/scherpte/contrast etc? Of is het gewoon een hele mooie aanbieding en een hele mooie all round monitor voor een hele mooie prijs?
Addertje is gemis van DVI, er zat toch aardig wat storing op de lijn (en ik heb de kabel vrij gelegt). Ook was er een soort nabeeld 2 pixels opzij heel vaagjes. Niet echt mooi is dat. Kleurenbereik vond ik daarentegen heel goed, alleen valt er bar weinig in te stellen dus moet je met de videodrivers maar een beetje spelen.
Grootste nadeel vond ik is (denk ik mede dankzij gemis DVI) resoluties lager dan de natieve niet netjes pixel-per-pixel weer kunt geven, maar het automatisch voor je wordt uitgerekt.
Maar ik moet zeggen dat ik voor zo'n grote TFT aan het kijken ben omdat er geen 1600xnogiets resolutie op 19" TFT te krijgen is. Daarbij komt dat het scherm op een 90cm diep bureau komt te staan dus ik denk dat ik niet echt heel veel kleine details tussen midden en rand zal kunnen onderscheiden. Als jullie dit zo horen zou je zeggen, koop dan maar 2 van die Acer's?
Verder, heeft iemand ervaringen met 2 van dit soort widescreens in dual screen setup, is dat gewoon mooi of wordt dat echt te irritant breed om in 1 oogopslag te blijven zien?
Ik zie net dat mijn Geforce 6800 1x DVI en 1x D-sub aansluiting heeft, is dat weer een reden om toch maar gewoon voor het Acer scherm te gaan ?
Verder, heeft iemand ervaringen met 2 van dit soort widescreens in dual screen setup, is dat gewoon mooi of wordt dat echt te irritant breed om in 1 oogopslag te blijven zien?
Ik zie net dat mijn Geforce 6800 1x DVI en 1x D-sub aansluiting heeft, is dat weer een reden om toch maar gewoon voor het Acer scherm te gaan ?
[ Voor 49% gewijzigd door twit op 03-12-2005 11:28 ]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Als je 2 schermen gaat kopen, moet je gewone 4:3/5:4 schermen halen.twit schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:19:
Maar ik moet zeggen dat ik voor zo'n grote TFT aan het kijken ben omdat er geen 1600xnogiets resolutie op 19" TFT te krijgen is. Daarbij komt dat het scherm op een 90cm diep bureau komt te staan dus ik denk dat ik niet echt heel veel kleine details tussen midden en rand zal kunnen onderscheiden. Als jullie dit zo horen zou je zeggen, koop dan maar 2 van die Acer's?
Dat zou ik ook doen ja. 2 widescreens naast elkaar is gewoon te breed.Breepee schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:35:
[...]
Als je 2 schermen gaat kopen, moet je gewone 4:3/5:4 schermen halen.
Koop 2x een 4:3/5:4-scherm of ga voor een 24-inch breedbeeld.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Tot die conclusie was ik inderdaad ook al gekomen, vooral de enorme breedte tov de geringe hoogte gaat bij een dual screen setup echt TE worden. Probleem blijft wel dat er naar mijn idee geen enkele andere 20" TFT is die ook voor 400-450 Euro te verkrijgen is en waar gewoon op te gamen etc is.
Misschien dat ik dan toch maar voor een 19" (Samsung 930BF ) moet gaan en moet leren leven met die lage resolutie
Misschien dat ik dan toch maar voor een 19" (Samsung 930BF ) moet gaan en moet leren leven met die lage resolutie
Nouja, 3200x1200 is toch niet zo gek?twit schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:16:
Tot die conclusie was ik inderdaad ook al gekomen, vooral de enorme breedte tov de geringe hoogte gaat bij een dual screen setup echt TE worden. Probleem blijft wel dat er naar mijn idee geen enkele andere 20" TFT is die ook voor 400-450 Euro te verkrijgen is en waar gewoon op te gamen etc is.
Het wordt dan toch 2x 1280 = 2560x1024?
Dat was juist de hele reden dat ik voor 20" ging zoeken, 1600x1200 op een 19" is onbetaalbaar.
Je kunt voor iets meer wel een 20 inch dell kopen, de 2005FWP. En als je voor een 24 inch panel gaat dan kun je voor 900-1000 euro de 24 inch broer kopen, de 2405FWP. Allebei hebben ze heel veel aansluitingen, VGA/DVI/Composiet/s-video. En daarnaast gebruikt de eerste een IPS panel en de tweede een *VA panel. Het zijn beide snelle panels, alhoewel iets minder dan een snel TN panel. Maar je krijgt daarvoor wel superieure beeldkwaliteit en inkijkhoek voor terug. Daarnaast geven veel mensen in de topics over die monitoren aan dat het prima monitoren zijn om op te gamen.twit schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:16:
/me Hoedje dacht dat de ms hype nu toch wel eindelijk over was ...
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2005 19:53 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Hangt af van de reso van je scherm natuurlijk, maar ook 2560x1024 vind ik heel behoorlijk hoor. Je kunt trouwens ook 2x17" nemen, goedkoper en ook niet zo enorm (2x19" is een klap groter dan zo'n 20" breedbeeld. Die doet het trouwens ook met 'maar' 1680x1050, dus ik zie je probleem niet hoor.
Nou ok dan zal ik het uitleggen, ik had het liever niet vermeld maar nu ontkom ik er niet echt aan. Ik ben een redelijk professioneel online poker speler, dat is ook waar ik het geld vandaan haal om 2 van deze mooie monitoren te gaan kopen. De standaard pokerroom is 800 pixels breed en dus is een resolutie van 1600x1200 ideaal, je kunt dan precies 4 rooms op 1 monitor kwijt zonder enige overlapping tussen die windows. En dat speelt nou eenmaal gewoon ideaal...Breepee schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:45:
[...]
Hangt af van de reso van je scherm natuurlijk, maar ook 2560x1024 vind ik heel behoorlijk hoor. Je kunt trouwens ook 2x17" nemen, goedkoper en ook niet zo enorm (2x19" is een klap groter dan zo'n 20" breedbeeld. Die doet het trouwens ook met 'maar' 1680x1050, dus ik zie je probleem niet hoor.
Met 2560x1024 of met 2048x1280(als je ze in pivot zet) bij twee 17" of 19" monitoren kan je dan toch ook 4 pokerrooms kwijt?
Je houd dan inderdaad een randje over waardoor je een stukje van je destopachtergrond ziet, maar is dat echt een nadeel?
Je houd dan inderdaad een randje over waardoor je een stukje van je destopachtergrond ziet, maar is dat echt een nadeel?
Waarschijnlijk zal het qua hoogte niet passen. Daarnaast is het natuurlijk prijstechnisch niet echt handig om twee 17 of 19 inch monitoren te kopen als één 20 inch monitor goedkoper is. Ddan heb je wel iets minder screenestate, maar geen hinderlijke rand in het midden.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb een dikke week geleden een Acer 19" widescreen (AL1916w) gekocht. Nu zag ik bij de paradigit zijn grote broer (20") staan en ik ben deze gelijk gaan halen.
Prima scherm, alleen merk ik dat de kleuren bij deze AL2016w iets anders zijn dan bij de AL1916w.
Is er iemand met de AL2016w die zijn monitor helemaal goed gecalibreerd heeft? Welke waardes moet ik instellen voor brightness/contrast en RGB?
Prima scherm, alleen merk ik dat de kleuren bij deze AL2016w iets anders zijn dan bij de AL1916w.
Is er iemand met de AL2016w die zijn monitor helemaal goed gecalibreerd heeft? Welke waardes moet ik instellen voor brightness/contrast en RGB?
Verwijderd
jammer dat die acer alleen dsub (zeg ik dat goed?) heeft.
als die dvi had zou hij bij mij ook in aanmerking komen...
als die dvi had zou hij bij mij ook in aanmerking komen...
Het enigste wat me nog tegen houdt, is de resolutie in games.
Welke resoluties kan ik het best draaien op en 1680x1050 scherm?
1680x1050 natuurlijk!PPanic schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:34:
Het enigste wat me nog tegen houdt, is de resolutie in games.
Ik heb net Counterstrike Source getest en die werkt gewoon in die resolutie
NFS Most Wanted heeft dat niet, en veel andere games ook nietCroitiX schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:15:
[...]
1680x1050 natuurlijk!
Ik heb net Counterstrike Source getest en die werkt gewoon in die resolutievoorzover ik weet wordt WSXGA+ gewoon ondersteund in de meeste nieuwe games.
En mijn 9800 pro trekt dat ook niet, 1280x768 dan weer wel. Dat is toch dezelfde verhouding?
Dit topic is gesloten.