Heel iets later schieten, zodat je speler de bal weer wat meer onder controle heeft.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:58:
Ik blijf toch moeite hebben met schieten van dichtbij... Ik gebruik HEEL VAAK de shot-feint om een keeper te passeren in one on one situaties: ik sta dan zo'n 2 (!!!) tot 6 meter van het doel, raak de schietknop EVENTJES aan en HOPPA daar gaat de bal OVER de lat...Tegenwoordig probeer ik ook met bal en al het doel in te lopen, maar dat gaat vaak niet omdat de keeper of een verdediger er dan alweer bij zit. Ik vind het HEEL spijtig dat die shootbar de hoogte van het schot regelt. Er moet toch een manier zijn om geforceerd laag te schieten, net zoals je geforceerd laag kan passen? (En nee, passen helpt niet als je voor het doel staat, want dan schiet je de bal weer het veld in!
)
Uit het instructieboekje, maar hier kun je ook wel wat vinden http://www.pesmoves.comVerwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:20:
[...]
Hmm dat wist ik nog niet, waar haal je die informatie vandaan?
Gewoon command list?
Verwijderd
Dat doe ik al: is haast een automatisme geworden. Mijn probleem is ook dat mijn shootbar zo gigantisch snel vol is. Ik hoef het knopje maar aan te raken en HOP vol (zou dat kunnen komen doordat ik met een PS2 controller speel op de PC via een USB-convertor...? Of heeft iedereen hier last van?). Het zou dus kunnen zijn dat ik steeds te laat ben met R2... En dat kan weer komen door...:Exocet schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:15:
Als je de R2 knop indrukt als de shootbar nog zichtbaar is, zul een schot met de binnenkant nemen, misschien dat dat meer resultaat oplevert.
...daar zit ik ook vaak aan te denken, maar soms heb je maar een fractie van een seconde de tijd.. Het kan wel kloppen, hoor: ik heb vaker dat ik schiet en gewoon zie dat de voeten van de speler nog niet in de goede stand waren om lekker te kunnen schieten. Wat dat betreft is PES5 dus echt realistisch... Als je in het echt voetballeven een snelle actie doet kan je ook vaak niet meteen goed uithalen: je moet er toch even goed voor gaan staan.ZieMaar! schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:02:
Heel iets later schieten, zodat je speler de bal weer wat meer onder controle heeft.
Aan de andere kant: gisteravond had ik dus weer zo'n wedstrijd met drie kansen voor open doel en drie schoten over... En minsten 1 keer had ik dus WEL echt de tijd. Ik had zelfs de tijd om te denken 'Nu moet ik rustig schieten en m'n knopje heel kort indrukken'. Ik stond zelfs stil, op de lijn van het keepergedeelte (hoe noem je dat ook al weer) dus vlak voor het doel. En weer ging de bal over...
En je weet zeker dat je de schiet- en voorzetknop niet door elkaar haalt? 
Klinkt wel erg vreemd verder
Klinkt wel erg vreemd verder

In zo'n situatie:Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:28:
[...]
[...]
Aan de andere kant: gisteravond had ik dus weer zo'n wedstrijd met drie kansen voor open doel en drie schoten over... En minsten 1 keer had ik dus WEL echt de tijd. Ik had zelfs de tijd om te denken 'Nu moet ik rustig schieten en m'n knopje heel kort indrukken'. Ik stond zelfs stil, op de lijn van het keepergedeelte (hoe noem je dat ook al weer) dus vlak voor het doel. En weer ging de bal over...
Hoekje kiezen en binnenschuiven. Ja je moet dan wel richten met je knoppen.
Anders een feintshot en je hebt open doel.
Hardschieten doe ik pas buiten de 16. Binnen de 16 probeer ik zoveel mogelijk geplaatst te schieten. Veel tijd krijg je niet, aannemen, wegdraaien, hoekkiezen en schieten.
Overschieten heb ik vaker last van bij afstandschoten, maar die gaan eerder naast dan over.
wijze woorden
Ik heb ook een ps2 controller met converter op de pc en zeker geen last dat ik vaak in die situaties overschiet, eerder tegen de keeper aan.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:28:
[...]
Dat doe ik al: is haast een automatisme geworden. Mijn probleem is ook dat mijn shootbar zo gigantisch snel vol is. Ik hoef het knopje maar aan te raken en HOP vol (zou dat kunnen komen doordat ik met een PS2 controller speel op de PC via een USB-convertor...? Of heeft iedereen hier last van?). Het zou dus kunnen zijn dat ik steeds te laat ben met R2... En dat kan weer komen door...:
Maar zelf gebruik ik lang niet altijd de R2 knop en toch schiet ik dan prima binnen.
Probeer anders de schietknop 1 keer aan te "tikken" en absoluut niet vast houden, als ie dan nog over gaat gebruik je waarschijnlijk de hoge pass knop
Verwijderd
Ja, ik weet zeker dat ik dat niet doe.Benotti schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:42:
En je weet zeker dat je de schiet- en voorzetknop niet door elkaar haalt?
Daar heb ik het dus juist over...! Als ik na een feintshot voor open doel sta, schiet ik veel te vaak keihard over...!Zosas schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:24:
Anders een feintshot en je hebt open doel.
Hm, dan ligt het in ieder geval niet aan de controller... (Alhoewel ik denk ik toch een Rumblepad 2 ga kopen op de HCC-dagen omdat die PS2 controller net ff te klein is...Exocet schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:34:
Ik heb ook een ps2 controller met converter op de pc en zeker geen last dat ik vaak in die situaties overschiet, eerder tegen de keeper aan.
Probeer anders de schietknop 1 keer aan te "tikken" en absoluut niet vast houden, als ie dan nog over gaat gebruik je waarschijnlijk de hoge pass knop
Voor mijn gevoel tik ik al... Maar mss dat ik in de spanning van de wedstrijd toch nog te krampachtig druk en vasthoud...? Geen idee. Maar ik durf haast niet meer te schieten als ik voor een leeg doel sta...
Toch... hoe snel is bij jullie die shootbar vol? Bij mij is dat echt zowat meteen! Het hele ding slaat eigenlijk nergens op, want als je nier kunt doseren, wat heeft het dan voor nut...? Zelfs bij vrije trappen moet ik echt HEEL kort klikken (zo kort als maar kan) en dan zit 'ie al op de helft. Je leest wel eens dat je 3/4 vol moet laten lopen of zo, maar dat is echt niet te doen. Het is gewoon een kwestie van geluk, lijkt wel...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 15:40 ]
Verwijderd
Lijkt me dan toch echt een probleem met je controller. Mijn Rumblepad II heeft er geen last van in ieder geval.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:38:
[...]
Ja, ik weet zeker dat ik dat niet doe.
[...]
Daar heb ik het dus juist over...! Als ik na een feintshot voor open doel sta, schiet ik veel te vaak keihard over...!
[...]
Hm, dan ligt het in ieder geval niet aan de controller... (Alhoewel ik denk ik toch een Rumblepad 2 ga kopen op de HCC-dagen omdat die PS2 controller net ff te klein is...
Voor mijn gevoel tik ik al... Maar mss dat ik in de spanning van de wedstrijd toch nog te krampachtig druk en vasthoud...? Geen idee. Maar ik durf haast niet meer te schieten als ik voor een leeg doel sta...![]()
Toch... hoe snel is bij jullie die shootbar vol? Bij mij is dat echt zowat meteen! Het hele ding slaat eigenlijk nergens op, want als je nier kunt doseren, wat heeft het dan voor nut...? Zelfs bij vrije trappen moet ik echt HEEL kort klikken (zo kort als maar kan) en dan zit 'ie al op de helft. Je leest wel eens dat je 3/4 vol moet laten lopen of zo, maar dat is echt niet te doen. Het is gewoon een kwestie van geluk, lijkt wel...
Het lege doelLoneRanger schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:20:
[afbeelding]
En naar wie ga je dan ingooien?
Ben net weer een paar potjes online geweest, en er viel me wat op. Ik heb de laatste 5 wedstrijden mijn tactiek op 4-2-2-2 gezet, counter attack, en de goals blijven komen. 3-0 (2x), 4-0, 5-0 en 6-1. Sommige tegenstanders waren best wel ervaren, maar blijkbaar niet genoeg.
Verdedigend is het wel ontzettend opletten, maar zodra je de bal hebt, kun je er met zoveel mensen uit komen, en aanvallend heb je veel 2e ballen.
Verdedigend is het wel ontzettend opletten, maar zodra je de bal hebt, kun je er met zoveel mensen uit komen, en aanvallend heb je veel 2e ballen.
Met welk team speel je dan?ZieMaar! schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:48:
Ben net weer een paar potjes online geweest, en er viel me wat op. Ik heb de laatste 5 wedstrijden mijn tactiek op 4-2-2-2 gezet, counter attack, en de goals blijven komen. 3-0 (2x), 4-0, 5-0 en 6-1. Sommige tegenstanders waren best wel ervaren, maar blijkbaar niet genoeg.
Brazilie heb ik gehad, Fiorentina 2x, AC Milan en nog een, weet zo niet welke. Wat ik vaak doe, ik laat de tegenstander een team kiezen, en kies iets gelijkwaardigs. Zoals je hierboven al hebt gelezen, kies ik niet meer als eerste een team, laat altijd de tegenstander kiezen.
Maar het zit hem volgens mij vooral in dat 2-2-2 gedeelte, dat lijkt het middenveld van de tegenstander niet tegen te kunnen houden.
Jammer BTW dat je zelf geen rooms kan aanmaken, konden we mooi een tweaker room aanmaken en dat met subtoppers tegen elkaar spelen. Vind ik persoonlijk leuker dan die eeuwige AC Milan - Juve en Brazilië - Frankrijk, maar goed.
Verwijderd
dat vind ik ook... ik vraag ook vaker, zullen we met kleinere teams spelen? Zoals roda jc - nac ofzo... Of fulham - manchester city... Is zeker leuk maar de meeste die zeggen niks en selecteren real madrid of juventus enz.
Het zou kunnen zijn dat je knop op de PS2 controller digitaal reageerd ipv analoog. Daarom is je balk in 1 keer vol. Er is volgens mij een manier om dat te voorkomen, door een knoppencombinatie in het beginscherm.
Kleine clubs is inderdaad veel leuker.. Ben me nu aardig aan het inwerken met Udinese, erg leuk en toch sterk counterteam.. Ik win regelmatig van de standaard clubs.
Kleine clubs is inderdaad veel leuker.. Ben me nu aardig aan het inwerken met Udinese, erg leuk en toch sterk counterteam.. Ik win regelmatig van de standaard clubs.
[ Voor 29% gewijzigd door M@cer op 23-11-2005 09:48 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Ey mensjes wat ik kan aanbevelen is het Logitech G15 toetsenbord.
Hier kan je die roulette etc instellen met 1 knop of schijnschoten etc allemaal met 1 knop is echt super handig hoef je ook geen gamepad meer.
Je kan met dit toetsenbord allemaal combo`s instellen zeg maar.
Voorbeeldje: voor schijnschot das normaal schietknop en direct daarna passknop.
Met dit toetsenbord kan je in menutje instellen als je bijv knop 12 indrukt dat je dan automatisch schietknop indrukt en direct daarna pass en dat maar met 1 knop.
Ook ben ik met progje bezig voor dit toetsenbord om gamestatistieken op het lcdtje van het toetsenbord te laten verschijnen zoals aantal schoten balbezit etc etc
Ps als jullie een speler zien genaamd DAVIDS speel hier niet tegen als je met 2-0 voor komt te staan dan disconnect deze gozer .
Hier kan je die roulette etc instellen met 1 knop of schijnschoten etc allemaal met 1 knop is echt super handig hoef je ook geen gamepad meer.
Met dit toetsenbord kan je in menutje instellen als je bijv knop 12 indrukt dat je dan automatisch schietknop indrukt en direct daarna pass en dat maar met 1 knop.
Ook ben ik met progje bezig voor dit toetsenbord om gamestatistieken op het lcdtje van het toetsenbord te laten verschijnen zoals aantal schoten balbezit etc etc
Ps als jullie een speler zien genaamd DAVIDS speel hier niet tegen als je met 2-0 voor komt te staan dan disconnect deze gozer .
Ehm, het is een eenvoudige knop. Die moet wel digitaal reageren. Of hij is ingedrukt, of hij is niet ingedrukt. Het enige wat uitmaakt is hoe lang je de knop indrukt.Macer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:47:
Het zou kunnen zijn dat je knop op de PS2 controller digitaal reageerd ipv analoog. Daarom is je balk in 1 keer vol. Er is volgens mij een manier om dat te voorkomen, door een knoppencombinatie in het beginscherm.
Ik denk dat een toetsenbord nog steeds niet kan tippen aan een gewone analoge controller.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:56:
Ey mensjes wat ik kan aanbevelen is het Logitech G15 toetsenbord.
ingen vill veta var du köpt din tröja
Als het uitmaakt hoelang je de knop moet indrukken is het dus een analoge knop.
Bij ons op het forum heeft dit nog wel eens voor problemen gezorgt bij mensen die met hun PS2 pad op de Xbox spelen met converter.
Bij ons op het forum heeft dit nog wel eens voor problemen gezorgt bij mensen die met hun PS2 pad op de Xbox spelen met converter.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Das vervelend, maar je wint wel gewoon met 3-0, dus zo erg is het niet.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:56:
Ik had laatst iemand die constant de volledige tijd voor de pauze momenten nam, dus bij teams kiezen, opstelling maken enz.
Dat is dus vele malen irritanter, die probeert op die manier te forceren dat je disconnect.
Gebruikersnaam was iets met 'NEGRO', hij loopt ook constant tijdens de wedstrijd te schelden...

Even wat frustratie van me afschrijven:
Hoewel het natuurlijk de bedoeling is dat het spel niet zo "makkelijk" is als PES4 erger ik me toch aan een aantal zaken:
1. (Mede)Spelers kiezen soms vreemd positie waardoor ik soms lastig de bal kwijt kan of als ik een pass geef lopen ze ineens de andere kant op.
2. Het bestuurbare mannetje wordt soms vreemd gekozen (niet logisch voor mijn gevoel) waardoor een relatief ongevaarlijke aanval van de computer-aanvallers ineens gevaarlijk wordt. Ook gebeurt het me regelmatig dat een mannetje van mij achter een bal aan loopt, dan komt een ander mannetje van mij in "beeld" een ineens wordt die de "bestuurbare". Gevolg: bal kwijt. Tevens rolt een bal wel eens voor de voeten van een medespeler die net komt in lopen maar die laat hem dan gewoon lopen.
3. Bij gewone passes van mij blijven mannetjes van mij ineens staan, zijn niet meer bestuurbaar en ik verlies de bal. Ook bijv. bij een uittrap van de keeper loopt een mannetje van mij gewoon door terwijl ik hem geen richting geef.
4. Ook heb ik het regelmatig dat er een overtreding wordt gemaakt maar dat een mannetje van mij op de been blijft en ik een voordelige situatie komt. Scheidsrechter fluit toch af. Ik weet het dit gebeurt in het echt ook maar soms heb ik het gevoel dat het spel niet goed kan omgaan met de voordeelregel.
5. Buitenspel is vaak behoorlijk dubieus. Eerlijkheidshalve heb ik daar ook voordeel van.
6. Regelmatig is een verdediger van mij eerder bij de bal maar laat hem dan schieten waardoor de computer aanvaller kan doorbreken. Dit gebeurt vooral bij "through balls".
7. De computer geeft soms onvoorstelbaar mooie passes vanaf het middenveld. Iets wat mij nooit lukt. Dit kan natuurlijk mijn beperkte kwaliteit zijn echter de computer doet dit net zo makkelijk vanuit een kluts-situatie. In zo'n situatie heb ik niet eens de tijd om de bal te passen.
8. Bijna overbodig om te zeggen maar het commentaar is vaak ontzettend dom.
9. De computer lijkt soms gewoon te willen scoren. Dan vallen ineens allerlei klutsen in het voordeel van de computer uit, komen mijn passes niet meer aan of is normaal uitverdedigen niet meer mogelijk. Het zal wel mijn frustratie zijn die dit oproept maar het voelt soms gewoon zo.
10. Tot slot merk ik dat ik geen constante zit in mijn leercurve. Soms denk ik dat ik beter wordt omdat een paar wedstrijden goed gaan maar dan kan ik ineens weer een reeks hebben dat het allemaal totaal niet lukt. Ook dit zou kunnen wijzen op de toevalfactoren die nou eenmaal in voetbal zitten maar ik twijfel daar nog aan.
Graag wil ik horen of er mensen zijn die dit herkennen of dat ik misschien nog dingen anders moet doen. Ik speel trouwens ML.
Hoewel het natuurlijk de bedoeling is dat het spel niet zo "makkelijk" is als PES4 erger ik me toch aan een aantal zaken:
1. (Mede)Spelers kiezen soms vreemd positie waardoor ik soms lastig de bal kwijt kan of als ik een pass geef lopen ze ineens de andere kant op.
2. Het bestuurbare mannetje wordt soms vreemd gekozen (niet logisch voor mijn gevoel) waardoor een relatief ongevaarlijke aanval van de computer-aanvallers ineens gevaarlijk wordt. Ook gebeurt het me regelmatig dat een mannetje van mij achter een bal aan loopt, dan komt een ander mannetje van mij in "beeld" een ineens wordt die de "bestuurbare". Gevolg: bal kwijt. Tevens rolt een bal wel eens voor de voeten van een medespeler die net komt in lopen maar die laat hem dan gewoon lopen.
3. Bij gewone passes van mij blijven mannetjes van mij ineens staan, zijn niet meer bestuurbaar en ik verlies de bal. Ook bijv. bij een uittrap van de keeper loopt een mannetje van mij gewoon door terwijl ik hem geen richting geef.
4. Ook heb ik het regelmatig dat er een overtreding wordt gemaakt maar dat een mannetje van mij op de been blijft en ik een voordelige situatie komt. Scheidsrechter fluit toch af. Ik weet het dit gebeurt in het echt ook maar soms heb ik het gevoel dat het spel niet goed kan omgaan met de voordeelregel.
5. Buitenspel is vaak behoorlijk dubieus. Eerlijkheidshalve heb ik daar ook voordeel van.
6. Regelmatig is een verdediger van mij eerder bij de bal maar laat hem dan schieten waardoor de computer aanvaller kan doorbreken. Dit gebeurt vooral bij "through balls".
7. De computer geeft soms onvoorstelbaar mooie passes vanaf het middenveld. Iets wat mij nooit lukt. Dit kan natuurlijk mijn beperkte kwaliteit zijn echter de computer doet dit net zo makkelijk vanuit een kluts-situatie. In zo'n situatie heb ik niet eens de tijd om de bal te passen.
9. De computer lijkt soms gewoon te willen scoren. Dan vallen ineens allerlei klutsen in het voordeel van de computer uit, komen mijn passes niet meer aan of is normaal uitverdedigen niet meer mogelijk. Het zal wel mijn frustratie zijn die dit oproept maar het voelt soms gewoon zo.
10. Tot slot merk ik dat ik geen constante zit in mijn leercurve. Soms denk ik dat ik beter wordt omdat een paar wedstrijden goed gaan maar dan kan ik ineens weer een reeks hebben dat het allemaal totaal niet lukt. Ook dit zou kunnen wijzen op de toevalfactoren die nou eenmaal in voetbal zitten maar ik twijfel daar nog aan.
Graag wil ik horen of er mensen zijn die dit herkennen of dat ik misschien nog dingen anders moet doen. Ik speel trouwens ML.
1. is niet echt herkenbaar maar kijk eens hoe de looprichting[en] zijn ingesteld.Tigertje schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:55:
2. heb je cursor select wel op manual staan?
3. R1+R2 is supercancel, daarna kun je wel gewoon bewegen.
Is idd wat knullig en al sinds Pes3 een ergernisje.
Dat laten gaan v/d bal, heb je niet toevallig R1 ingedrukt, gebeurd mij ook nog wel eens.
4. Kan ik me ook flink aan ergeren!
5. Uhm, geen rare dingen gezien nog?
6. Lijkt mij idd een beetje gescipt.
7. Klopt wbt de AI de rest is een kwestie van blijven spelen/oefenen.
8. Ik spreek geen Spaans
Is trouwens wel een leuke manier om Spaans te leren, weet precies wanneer het een corner wordt of een achterbal
9. zie punt 6, het enige wat je er tegen kunt doen is zelf druk zetten waardoor de AI minder tijd en ruimte krijgt.
10. heeft ook te maken met je tegenstander, hun vorm en speelwijze.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Only fools are enslaved by time and space.
1. is niet echt herkenbaar maar kijk eens hoe de looprichting[en] zijn ingesteld.
Wat ik o.a. bedoel is dat mijn spits bijv uit het strafschopgebied wegloopt terwijl een vleugelspits net doorbreekt en op het punt staat een voorzet te geven.
Nee, dat zal ik eens doen
Hmmm, dat moet ik dan toch eens instellen, want ik gebruik een andere toetsenconfiguratie. Is nog een overblijfsel uit mijn FIFA-tijdperk (vergeef me deze zonde)
Wat ik o.a. bedoel is dat mijn spits bijv uit het strafschopgebied wegloopt terwijl een vleugelspits net doorbreekt en op het punt staat een voorzet te geven.
Nee, dat zal ik eens doen
Hmmm, dat moet ik dan toch eens instellen, want ik gebruik een andere toetsenconfiguratie. Is nog een overblijfsel uit mijn FIFA-tijdperk (vergeef me deze zonde)
[ Voor 20% gewijzigd door Tigertje op 23-11-2005 20:00 ]
Dan heeft je spits bij attack waarschijnlijk een pijltje naar voren en naar achter.
Je kunt nml looprichtingen aangeven wat b.v. handig is om je vleugels aan de buitenkant te houden of ze juist vaak naar binnen te laten komen.
Kijk maar eens bij de individuele instellingen van je spits bij attack.
Je kunt nml looprichtingen aangeven wat b.v. handig is om je vleugels aan de buitenkant te houden of ze juist vaak naar binnen te laten komen.
Kijk maar eens bij de individuele instellingen van je spits bij attack.
Nee, mijn spits heeft pijltje naar schuin voren links en schuin voren rechts. Zeker niet naar achter.
Verwijderd
Ben het met veel dingen eens!Tigertje schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:55:
Maar ik speel alleen maar online, en als zulke momenten voorkomen, wat vaak dus leid tot een tegen doel, word ik helemaal para door die kut bugs...
Weet je, je zou volgens mij wat meer offline moeten spelen.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:15:
[...]
Ben het met veel dingen eens!
Maar ik speel alleen maar online, en als zulke momenten voorkomen, wat vaak dus leid tot een tegen doel, word ik helemaal para door die kut bugs...
Over de demo had ik niets meer dan lof maar het eindresultaat stond me echt tegen in het begin.
Ik begin nu eindelijk wat vat te krijgen op het spel en dan blijkt dat ik me alleen nog maar een beetje hoef te ergeren over de voordeelregel.
De rest is gewoon in te stellen en te oefenen.
Op dit moment vind ik hem beter dan 4 en aardig in de buurt komend van 3
Online begin ik [nog] niet eens aan, ben sowieso geen online gamer, dan liever tegen vrienden die naast je zitten
Je bent volgens mij geen beginnend PES'er dus zou je moeten weten dat het elke keer weer veel oefening kost het spel naar je hand te zetten.
Wieweet heb ik wel een roze bril op omdat het zo lekker weg speelt nu
oh, ik heb er inmiddels ruim honderd wedstrijden opzitten op 5 sterren.
Verwijderd
No way???LoneRanger schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:45:
[...]
Weet je, je zou volgens mij wat meer offline moeten spelen.
Over de demo had ik niets meer dan lof maar het eindresultaat stond me echt tegen in het begin.
Ik begin nu eindelijk wat vat te krijgen op het spel en dan blijkt dat ik me alleen nog maar een beetje hoef te ergeren over de voordeelregel.
De rest is gewoon in te stellen en te oefenen.
Op dit moment vind ik hem beter dan 4 en aardig in de buurt komend van 3
Online begin ik [nog] niet eens aan, ben sowieso geen online gamer, dan liever tegen vrienden die naast je zitten
Je bent volgens mij geen beginnend PES'er dus zou je moeten weten dat het elke keer weer veel oefening kost het spel naar je hand te zetten.
Wieweet heb ik wel een roze bril op omdat het zo lekker weg speelt nu![]()
oh, ik heb er inmiddels ruim honderd wedstrijden opzitten op 5 sterren.
heb je nog helemaal niet online gespeeld?
Begin daar maar eens aan, dan snap je meteen waar ik me aan erger!
Speel overgens in de 1 divisie, en heb het spel gewoon onder controle... alleen op sommige momenten in het spel heb je geen controle, wat juist iritaties geeft.
Als je in het punten systeem speeld, dan ga je echt flippen als je punten verliest door zo'n stom foutje in het spel...
Speel je tegen de computer kan je lekker opnieuw de match doen...
tja.. dan zou ik ook minder klagen als het mis gaat
Heb al 160 wedstrijden gespeeld of zo

BTW heb ook mijn pijltjes van de verdediging ook naar achter als ze in de aanval zijn, want als iemand henry een steek pass geeft ben in vaak de klos.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 23:34 ]
Dat is niet helemaal waar. In de ML groeien je spelers met de wedstrijd in kwaliteit. Dat is o.a. waarom de ML zo leuk is. Maar als je een wedstrijd afbreekt dan verlies je punten.Speel je tegen de computer kan je lekker opnieuw de match doen...
Gisteren heb ik mijn 275ste wedstrijd online gespeeld.. 
Verder leer je online veel meer dan offline omdat je dan verschillende speelstijlen krijgt.
Verder leer je online veel meer dan offline omdat je dan verschillende speelstijlen krijgt.
Verwijderd
Even vraagje iedereen is vol lof over deze game gelukkig:D
Maar het krijgt niet eens een eigen Topic met inleiding etc.
Zou iemand dit willen doen dat verdient deze game wel
Wat zou er allemaal in moeten komen?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:31:
Even vraagje iedereen is vol lof over deze game gelukkig:D
Ik kan en wil best een leuke topicstart maken, maar heb om heel eerlijk te zijn geen zin om hele verhalen te typen....

-edit- ik heb een klein begin gemaakt...in mijn profiel staat mijn msn, wie wil me helpen met de content enzo?
[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2005 13:22 ]
lekker hoor net
stond met 5-0 voor
disconnect
zijn naam: TheKing
krijg je wel je punten nu ?
stond met 5-0 voor
disconnect
zijn naam: TheKing
krijg je wel je punten nu ?
Je krijgt een 3-0 overwinning...
maar geen ranking punten?Macer schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:16:
Je krijgt een 3-0 overwinning...
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je de punten behorende bij een 3-0 overwinning. Heeft iemand trouwens enig idee hoe het precies werkt met die punten?
Ja ook..
ik niet, want ik heb zelfs een keer punten gekregen bij een verlies,ZieMaar! schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:55:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij krijg je de punten behorende bij een 3-0 overwinning. Heeft iemand trouwens enig idee hoe het precies werkt met die punten?
ik verloor met 2-1, ik zelf had een beduidend minder goed team dan mijn tegenstander.
ik kreeg 14 punten
Dat zou relaxed zijn. Even proberen zo, kijken wat er gebeurt als ik tegen AC Milan met een slechter team ga...ratsja schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:44:
[...]
ik niet, want ik heb zelfs een keer punten gekregen bij een verlies,
ik verloor met 2-1, ik zelf had een beduidend minder goed team dan mijn tegenstander.
ik kreeg 14 punten
[edit]Nou, ik had qua punten twee keer zoveel als mijn tegenstander, was HSV, speelde 2-2, hij was Milan, en we kregen evenveel punten aan het einde. Voor mij is dit wel een stimulans om meer met minder goede teams te spelen.
[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 24-11-2005 20:47 ]
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat je twee keer zoveel punten had, en daarna zeg je dat je aan het einde evenveel punten kreeg?
Ik zie wel eens dat bij een gelijk spel, de één 14 pnt krijgt en de ander 15. Zou dat liggen aan je ranking (amateur, division 1, division 2 enz.)?ratsja schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:44:
[...]
ik niet, want ik heb zelfs een keer punten gekregen bij een verlies,
ik kreeg 14 punten
Begrijpend lezengday schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:40:
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst zeg je dat je twee keer zoveel punten had, en daarna zeg je dat je aan het einde evenveel punten kreeg?
Totaal aantal punten was twee keer zo hoog. Aantal extra punten was gelijk.
Voorbeeldje:
Ik had 5000 punten, hij 2500. We speelden gelijk, en kregen beide 15 punten extra. Nu moet ie duidelijk zijn toch
Dan is het wel duidelijk ja.
Je vorige post was op meerdere manieren te interpreteren.
ik kwam op een duitse site een blacklist tegen
afguferd
aknoh
aNu
Ariano (ausflüchte und sehr kindl. verhalten)
baddy
baljic
BBB (Abbruch nach 0:5 Rückstand)
BLO_oDY (nannte mich "Lucky Huso", nachdme ich klar besser war und dann kurz vor Schluss Elfer bekam) Tja
bowlingboy
chiller
D3ST
die Shiznitzzz
Dogge
DPC Shawn
Easthomie
el.bandito
F3L!X
fenerbahce07 (kurz vor Spielbeginn auf Brasilien gewechselt + Verhalten im Chat)
ficken.de (der name sagt alles)
Fußballgott 2x
good.music
HamanidiS
Hemi (wie oben)
henk
Illz
InteR (frühpupertäres Verhalten)
Jacko (übelste beschimpfungen)
Jemsinho
Jengo
Kakra
KPG
Kreisliga_Champ
Legend1604
LiEdTkE2
Lopez
Lukki
M I L L W A L L
Manuel
Mario-1
memo_FB
Moggl 2x
MrBier (armer Kerl, der besser FIFA zocken würde statt PES zu quitten) Hmm Grund für BL ....
Nfootballstar
NIJUSAN
No_Data (ExtremLagger 4 - 8 sekunden verzögerung)
orten666
paddy04
Patrick R
PesLegende
pR3
ramdam (Diashow - unspielbar - zu zweitzocker - - hatte heute das pech mit dem zu zocken)
Raphos
ROFLs04-Puzzy
ROMSKY
S04-4ever [Kraftausdrücke: H.rensohn)
Scheiss HL
Schnarr
Sebbo
smar
Svensche
TheGreatOne (Kraftausdrücke wie Pisser oder Tunte)
torino legende oder torino legend (führe in der 88. min mit 2:1 , dann hängt sich alles auf......
wertung: 0:3 für torino ..... ausserdem hatte er zu dem zeitpunkt 5 spiele und komischer weise 0.00 gegentore und 3.00 tore pro spiel.....)
bastard.....
Tortsen
Travis
Tyorone
UltrasKiel 2x
Unioner
Zandi
Zidane05 (abgrundtiefe beleidigung) -- Screen -->> hier http://img493.imageshack.us/my.php?i...idane053cv.jpg
zwiebelwurst
afguferd
aknoh
aNu
Ariano (ausflüchte und sehr kindl. verhalten)
baddy
baljic
BBB (Abbruch nach 0:5 Rückstand)
BLO_oDY (nannte mich "Lucky Huso", nachdme ich klar besser war und dann kurz vor Schluss Elfer bekam) Tja
bowlingboy
chiller
D3ST
die Shiznitzzz
Dogge
DPC Shawn
Easthomie
el.bandito
F3L!X
fenerbahce07 (kurz vor Spielbeginn auf Brasilien gewechselt + Verhalten im Chat)
ficken.de (der name sagt alles)
Fußballgott 2x
good.music
HamanidiS
Hemi (wie oben)
henk
Illz
InteR (frühpupertäres Verhalten)
Jacko (übelste beschimpfungen)
Jemsinho
Jengo
Kakra
KPG
Kreisliga_Champ
Legend1604
LiEdTkE2
Lopez
Lukki
M I L L W A L L
Manuel
Mario-1
memo_FB
Moggl 2x
MrBier (armer Kerl, der besser FIFA zocken würde statt PES zu quitten) Hmm Grund für BL ....
Nfootballstar
NIJUSAN
No_Data (ExtremLagger 4 - 8 sekunden verzögerung)
orten666
paddy04
Patrick R
PesLegende
pR3
ramdam (Diashow - unspielbar - zu zweitzocker - - hatte heute das pech mit dem zu zocken)
Raphos
ROFLs04-Puzzy
ROMSKY
S04-4ever [Kraftausdrücke: H.rensohn)
Scheiss HL
Schnarr
Sebbo
smar
Svensche
TheGreatOne (Kraftausdrücke wie Pisser oder Tunte)
torino legende oder torino legend (führe in der 88. min mit 2:1 , dann hängt sich alles auf......
wertung: 0:3 für torino ..... ausserdem hatte er zu dem zeitpunkt 5 spiele und komischer weise 0.00 gegentore und 3.00 tore pro spiel.....)
bastard.....
Tortsen
Travis
Tyorone
UltrasKiel 2x
Unioner
Zandi
Zidane05 (abgrundtiefe beleidigung) -- Screen -->> hier http://img493.imageshack.us/my.php?i...idane053cv.jpg
zwiebelwurst
Ik snap deze lijst niet. Zijn dit online spelers van PES5? Waarom staan ze erop en wie bepaalt dat zij op deze lijst komen?ratsja schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:43:
ik kwam op een duitse site een blacklist tegen
[...]
Online PES5 spelers op de pc, waarom ze erop staat.DelTorro schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:58:
[...]
Ik snap deze lijst niet. Zijn dit online spelers van PES5? Waarom staan ze erop en wie bepaalt dat zij op deze lijst komen?
Disconnecten, geforceerd laggen, bij pauze de tijd volledig benutten, grof taalgebruikt.
Verwijderd
LoL grof taalgebruikratsja schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:16:
[...]
Online PES5 spelers op de pc, waarom ze erop staat.
Disconnecten, geforceerd laggen, bij pauze de tijd volledig benutten, grof taalgebruikt.

Verwijderd
Gisteren was ik tegen een speler begonnen en ik kon amper lopen en stond binnen 45 minuten met 5-0 achter... Dat is dus geforceerd laggen neem ik aan? Vond het echt sneu dat ie zo moet winnen. Het was duidelijk dat hij de 1e helft hostte want de 2e helft ging weer soepel (bij mij dus) Klojo.
Verder vind ik het allemaal wel grappig dat online gebeuren, geeft een beter spelinzicht dan offline. Wel af en toe last dat het wat traag gaat en nee, dat ligt niet aan mij.
Verder vind ik het allemaal wel grappig dat online gebeuren, geeft een beter spelinzicht dan offline. Wel af en toe last dat het wat traag gaat en nee, dat ligt niet aan mij.
Hoe kan je tegenstander dan geforceerd laggen? Dan moet hij er toch ook last van hebben?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:39:
Gisteren was ik tegen een speler begonnen en ik kon amper lopen en stond binnen 45 minuten met 5-0 achter... Dat is dus geforceerd laggen neem ik aan? Vond het echt sneu dat ie zo moet winnen. Het was duidelijk dat hij de 1e helft hostte want de 2e helft ging weer soepel (bij mij dus) Klojo.
Nee diegene die host, heeft geen last van lag en als diegene die host naast PES 5 download zaken o.i.d. heeft heeft diegene die joint er last van.Exocet schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:33:
[...]
Hoe kan je tegenstander dan geforceerd laggen? Dan moet hij er toch ook last van hebben?
Let maar eens op, bij veel Duitsers, je speelt even, hij ziet dat jij beter bent, meneer neemt een pauze en daarna, loopt het spel beduidend minder, waardoor hij net elke keer iets eerder / sneller is.
Verwijderd
Altijd die Duitsers he 
Vind het erg triest...kunnen ze er niet een minimale upload snelheid opzetten ofzo?
Vind het erg triest...kunnen ze er niet een minimale upload snelheid opzetten ofzo?
Damn, dat heb ik dus ook een paar keer gehad, en ik maar denken dat de connectie misschien even niet goed was. En inderdaad in de 2e helft nergens last van.ratsja schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:03:
[...]
Nee diegene die host, heeft geen last van lag en als diegene die host naast PES 5 download zaken o.i.d. heeft heeft diegene die joint er last van.
Let maar eens op, bij veel Duitsers, je speelt even, hij ziet dat jij beter bent, meneer neemt een pauze en daarna, loopt het spel beduidend minder, waardoor hij net elke keer iets eerder / sneller is.
Dan weet ik voor de volgende keer dat ik die user meteen kan blocken.
Weet iemand toevallig wanneer/of er een Nederlandse room komt?
Dan kunnen we tenminste een beetje op niveau met elkaar praten, een geen geouwehoer zoals met die moffen
Dan kunnen we tenminste een beetje op niveau met elkaar praten, een geen geouwehoer zoals met die moffen
Yay, eindelijk begonnen met de ML omdat ik nu alle originele shirts heb. 
http://www.soccergaming.tv/showthread.php?t=128629
Verder ben je nog dkz studio 0.90 nodig.
http://rapidshare.de/files/6964781/D....net_.rar.html
Enig nadeel kan zijn dat je ook bijbehoorende option-file moet gebruiken om het 100%
te laten werken.
http://www.soccergaming.tv/showthread.php?t=128629
Verder ben je nog dkz studio 0.90 nodig.
http://rapidshare.de/files/6964781/D....net_.rar.html
Enig nadeel kan zijn dat je ook bijbehoorende option-file moet gebruiken om het 100%
te laten werken.
Verwijderd
hebben jullie zin in een goeie league? Die ook regelmatig toernooien organiseerd?
kom dan naar:
www.evo-league.com
kom dan naar:
www.evo-league.com
Nu PES5 uit is voor de PSP; heeft iemand toevallig een goede Option File voor deze versie die ik zo op de PSP kan plaatsen? Even voor de duidelijkheid: ik heb geen PES5 op de PS2, wel op de PC...
Precies... dat wilde ik net gaan posten.
Ik zag dat ie wel aanwezig was op PESFan.. maar daar is ie dus weer verwijderd. Dus heeft iemand em toevallig daar al gedownload voordat ie offline werd gehaald?!
Iedere keer als ik online wil spelen moet ik de key en mijn wachtwoord opnieuw invoeren. Beetje omslachtig. Is dat normaal, of doe ik ergens iets fout?
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Verwijderd
Is normaal denk ik. Moet ook voor de PS2 versie dat terwijl het bij andere online games mogelijk is om dit op te slaan.K-Jay schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:16:
Iedere keer als ik online wil spelen moet ik de key en mijn wachtwoord opnieuw invoeren. Beetje omslachtig. Is dat normaal, of doe ik ergens iets fout?
ik alleen het wachtwoord, de key heb ik maar een keer ingevuldK-Jay schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:16:
Verwijderd
Er zou een superpatch uitkomen vandaag. Iemand die er meer vanaf weet? The Wolf en Furry zouden er aan meewerken....
Die komt 5 December uit.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:08:
Er zou een superpatch uitkomen vandaag. Iemand die er meer vanaf weet? The Wolf en Furry zouden er aan meewerken....
En de draad: http://www.soccergaming.t...php?t=127843&page=1&pp=15REALEASE DATE MONDAY 5 DECEMBER 2005
all faces updated and some new (example Podolski, Toni) (no japanese)
all new stadiums & updated, new realistic turf for everyone (also deleted the circles for everyone), replaced japanese & southafrican stadiums with new international stadiums, replaced olimpiastadion with allianz arena, replaced vodacom park with veltins arena (gelsenchirken).
All new realistic adboards for everyslots.
All new kits updated in 0_text.
Added new teams such as Artmedia, thun, all germany 2006 world cup nationals.
New realistic chants for everyteam, new goal crowd, new sounds.
new boots, new balls
and much more ...
[ Voor 59% gewijzigd door LoneRanger op 01-12-2005 12:33 ]
Verwijderd
K-Jay schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:16:
Je hoeft waarschijnlijk alleen je w8woord opnieuw in te vullen.. daar zie ik ook altijd tegenop.
Ik hoop dat ze daar nog wat op verzinnen, vrees van niet.
Verder zou ik eigenlijk ook wel een command willen hebben om aan je PES snelkoppeling toe tevoegen, zodat je gelijk naar Network Game gaat als het spel opstart. Weet iemand of dit mogelijk is?
Das goed nieuws. Post 5 december maar ff een link wil je, ik volg die scene totaal nietLoneRanger schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:29:
[...]
Die komt 5 December uit.
[...]
En de draad: http://www.soccergaming.t...php?t=127843&page=1&pp=15
Verwijderd
Zit ik net lekker te spelen, ik hoste, sta ik 3 - 0 voor, zegt hij in de pauze dat hij last van lag heeft, vervolgens spelen we verder en sta ik een partij te laggen dat het gewoon onspeelbaar werd...
Dus het forceren van lag lukt dus ook als je zelf host.
Verwijderd
Wat ik ook nog even wilde zeggen:
Echt een minpuntje vind ik de veel te korte herhalingen. Elke keer als je gescoord hebt dan maakt vaak juist de pass op de scoorder het doelpunt vet.
Echt een minpuntje vind ik de veel te korte herhalingen. Elke keer als je gescoord hebt dan maakt vaak juist de pass op de scoorder het doelpunt vet.
De 2de helft host de anderenVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:38:
Zit ik net lekker te spelen, ik hoste, sta ik 3 - 0 voor, zegt hij in de pauze dat hij last van lag heeft, vervolgens spelen we verder en sta ik een partij te laggen dat het gewoon onspeelbaar werd...
dat is gewoon bekend hoor, elke helft host er iemand anders.. jij kunt nog wel een spel createn, maar in de pauze word je alsnog client, waardoor je kans op lag hebt..
Volgens mij host degene die van links naar rechts speelt. Om de een of andere reden is dat dan ook altijd mijn betere helft.
* ZieMaar! gaat zo maar weer eens oefenen, al veel te lang niet gespeeld
Iemand nog interesse om te helpen met een nieuwe TS. Ik wil wel wat doen, maar heb geen zin om hele verhalen te typen....
* ZieMaar! gaat zo maar weer eens oefenen, al veel te lang niet gespeeld
Iemand nog interesse om te helpen met een nieuwe TS. Ik wil wel wat doen, maar heb geen zin om hele verhalen te typen....
[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 02-12-2005 16:16 ]
Verwijderd
Ik gebruik nu zo een Falkhon 2.5 option file, maar dan zijn niet alel dingen in de PES shop unlocked. Weet iemand hoe ik dat kan unlocked door een patch ofzo?
Wat heb ik zin om met die superpatch te gaan spelen die vandaag uit zou komen!
Ze hebben getest en hij werkt ook online !! Alleen hebben ze uiteraard geen stats aangepast en dat zou ook niet werken natuurlijk.
Check deze geluiden alvast maar ff
http://rapidshare.de/file...eview_superpatch.rar.html
Echt mooi champions league theme enzo...
Ze hebben getest en hij werkt ook online !! Alleen hebben ze uiteraard geen stats aangepast en dat zou ook niet werken natuurlijk.
Nog een vraagje... is hier iemand die het is gelukt om met 2 ps2 controllers te spelen op de pc?
Ik heb die converter waarmee je op de pc twee ps2 controllers aan kan sluiten.. Ik kan helaas maar met 1 controller spelen, want als ik bij de pes configuratie in windows bij player2 de Tigerps2blablabla(de controller) kies, staat er bij player1 helemaal niks meer. Het lijkt er dus op dat hij er maar 1 pakt..
Weet iemand hier wat op?
Ik heb die converter waarmee je op de pc twee ps2 controllers aan kan sluiten.. Ik kan helaas maar met 1 controller spelen, want als ik bij de pes configuratie in windows bij player2 de Tigerps2blablabla(de controller) kies, staat er bij player1 helemaal niks meer. Het lijkt er dus op dat hij er maar 1 pakt..
Weet iemand hier wat op?
Hij komt vandaag uit maar wanneer? Ik ben gestopt met ML spelen omdat ik op deze patch wacht.TheHammer schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:42:
Wat heb ik zin om met die superpatch te gaan spelen die vandaag uit zou komen!
Verwijderd
De release date van de superpatch is verplaatst, helaas is een nieuwe datum niet gemeld. (Enkele dagen)
Ja kutzooi heb 't ook gelezen.. dan nog maar ff wachten.. hoop deze week nog.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:41:
De release date van de superpatch is verplaatst, helaas is een nieuwe datum niet gemeld. (Enkele dagen)
Jammer. Keep us postedVerwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:41:
Er wordt ook al de hele tijd "before christmas" gezegd...ik was al bang dat 5 december niet zo lukken.
Na anderhalf seizoen ML wat meer ervaringen. Ik was in eerste instantie bijzonder negatief over PES5. Ik ben iets bijgetrokken. De positieve dingen:
- betere wide cam, handig bij voorzetten.
- uitgooien van de keeper is nu nuttig en niet meer levensgevaarlijk, terugspelen op de keep is nu ook niet meer 50/50 een goal tegen.
- nog meer statistische flauwekul (heerlijk
)
Aan de gameplay moet ik nog steeds wennen. Het is trager dan PES4, en vooral in aanvallend opzicht is dat vervelend. Snel passen lijkt er niet echt bij. Voorzetten landen veel minder vaak op het hoofd van een spits dan in PES4.
De learning curve is moeilijker dan ooit in deze PES. Ik begon met een nieuwe PES altijd op ***, en dan won ik zo'n beetje alles na drie seizoenen (minimum om de CL te winnen). Nu heb ik het veel lastiger op ***; ik sta na zo'n 18 wedstrijden derde met weinig uitzicht op de tweede laat staan eerste plaats want ik scoor weinig (VEEL wedstrijden met 1-0 gewonnen) en mijn spitsen zijn weinig effectief. Ik heb b.v. Tevez al een heel seizoen in de spits staan, en die knuppel heeft tot nu toe twee goals gemaakt waarvan één vanaf 11 meter. Schieten is ook lastiger geworden, ik ram de bal vaak over wat me in vorige versies van PES zelden gebeurde. Toch wel vervelend als je er in PES4 op ***** zo'n 100 per seizoen en 30-40 met beide spitsen inragde.
Grootste frusti moment: pot tegen Bayern München. Zij stonden tweede, ik derde, ze hadden drie punten voorsprong. Het moment om de tweede plaats te grijpen! Ik startte super, veel balbezit, en toen kreeg Bayern een vrije trap. En meteen erin. Daarna de hele wedstrijd als een bezetene gevoetbald, veldspel was super maar verder dan een leep balletje op de kruising kwam ik niet
Vragen:
- als je spelers zoekt in de ML kan je met R1/L1 hun salaris kosten switchen naar drie pijltjes of drie sterren. Wat geven die pijltjes en sterren aan?
- de COM scoort bij mij bijna altijd uit dode spelmomenten, corners zijn levensgevaarlijk en vrije trappen gaan er ook vaak in, veel vaker dan bij PES4. Hoe verdedig je deze?
- waarom gaan al mijn 'in vorm' pijltjes overwegend drastisch omlaag als ik 'regulate condition' doe?
- betere wide cam, handig bij voorzetten.
- uitgooien van de keeper is nu nuttig en niet meer levensgevaarlijk, terugspelen op de keep is nu ook niet meer 50/50 een goal tegen.
- nog meer statistische flauwekul (heerlijk
Aan de gameplay moet ik nog steeds wennen. Het is trager dan PES4, en vooral in aanvallend opzicht is dat vervelend. Snel passen lijkt er niet echt bij. Voorzetten landen veel minder vaak op het hoofd van een spits dan in PES4.
De learning curve is moeilijker dan ooit in deze PES. Ik begon met een nieuwe PES altijd op ***, en dan won ik zo'n beetje alles na drie seizoenen (minimum om de CL te winnen). Nu heb ik het veel lastiger op ***; ik sta na zo'n 18 wedstrijden derde met weinig uitzicht op de tweede laat staan eerste plaats want ik scoor weinig (VEEL wedstrijden met 1-0 gewonnen) en mijn spitsen zijn weinig effectief. Ik heb b.v. Tevez al een heel seizoen in de spits staan, en die knuppel heeft tot nu toe twee goals gemaakt waarvan één vanaf 11 meter. Schieten is ook lastiger geworden, ik ram de bal vaak over wat me in vorige versies van PES zelden gebeurde. Toch wel vervelend als je er in PES4 op ***** zo'n 100 per seizoen en 30-40 met beide spitsen inragde.
Grootste frusti moment: pot tegen Bayern München. Zij stonden tweede, ik derde, ze hadden drie punten voorsprong. Het moment om de tweede plaats te grijpen! Ik startte super, veel balbezit, en toen kreeg Bayern een vrije trap. En meteen erin. Daarna de hele wedstrijd als een bezetene gevoetbald, veldspel was super maar verder dan een leep balletje op de kruising kwam ik niet
Vragen:
- als je spelers zoekt in de ML kan je met R1/L1 hun salaris kosten switchen naar drie pijltjes of drie sterren. Wat geven die pijltjes en sterren aan?
- de COM scoort bij mij bijna altijd uit dode spelmomenten, corners zijn levensgevaarlijk en vrije trappen gaan er ook vaak in, veel vaker dan bij PES4. Hoe verdedig je deze?
- waarom gaan al mijn 'in vorm' pijltjes overwegend drastisch omlaag als ik 'regulate condition' doe?
[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-12-2005 17:07 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Zoooo herkenbaar, Strangelove, zo herkenbaar.
De leercurve is inderdaad moeilijker en na 6 seizoenen heb ik nog niet alles onder controle.
Wat betreft de vrije trappen, dat herken ik niet. Hoekschoppen is wel altijd peentjes zweten. Bij vrije trappen is er een toets waardoor je "muur" omhoog kan springen. Ik gebruik het toetsenbord dus ik weet wat dat bij jou is. Bij hoekschoppen probeer ik altijd de langste man als actief mannetje te hebben en die dan weg te laten koppen.
De leercurve is inderdaad moeilijker en na 6 seizoenen heb ik nog niet alles onder controle.
Wat betreft de vrije trappen, dat herken ik niet. Hoekschoppen is wel altijd peentjes zweten. Bij vrije trappen is er een toets waardoor je "muur" omhoog kan springen. Ik gebruik het toetsenbord dus ik weet wat dat bij jou is. Bij hoekschoppen probeer ik altijd de langste man als actief mannetje te hebben en die dan weg te laten koppen.
Soms kan je er natuurlijk niets aan doen, lange verdedigers die goed kunnen kopen zijn natuurlijk altijd handig. Wat ik doe/probeer is vaak met de R2 toets voor die andere uitkomen om hem dan weg te koppen, zodat ik ze net iets te snel af ben. Ook helpt het om met L1 een speler te kiezen die je dan snel even bij de eerste paal neerzet, vanuit daar kan je 'm vaak goed wegkoppen.Vragen:
Als je regulate condition doet kan dit positief of negatief uitvallen, kijk eerst of je spelers standaard al in een redelijke vorm zijn. Als je merkt dat een paar topspelers een oranje of rode pijl hebben zou ik het zo laten, maar als zij in een minder vorm zijn, is het wel de moeite waard om regulate condition te doen.- waarom gaan al mijn 'in vorm' pijltjes overwegend drastisch omlaag als ik 'regulate condition' doe?
[ Voor 9% gewijzigd door TheHammer op 05-12-2005 16:31 ]
Kan iemand me uitleggen hoe die gekleurde 'vorm'pijltjes eigenlijk werken? In de handleiding kan ik er niet zo veel over vinden, ook niet in die van PES4.
[ Voor 5% gewijzigd door K-Jay op 05-12-2005 16:38 ]
Hoe meer het pijltje omhoog staat hoe beter in vorm... en groen is gewoon normaal.K-Jay schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:38:
Kan iemand me uitleggen hoe die gekleurde 'vorm'pijltjes eigenlijk werken? In de handleiding kan ik er niet zo veel over vinden, ook niet in die van PES4.
Verwijderd
Soms zijn ze ook grijs... Wat betekent dat dan?TheHammer schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:46:
[...]
Hoe meer het pijltje omhoog staat hoe beter in vorm... en groen is gewoon normaal.
Ik dacht dat ze dan nog niet helemaal terug van een blessure zijn, maar wel opgesteld kunnen worden.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:49:
[...]
Soms zijn ze ook grijs... Wat betekend dat dan?
hm, aan het begin van het derde seizoen ML, wil ik de 2e compwedstrijd spelen, crasht ie telkens
Als ik m opstart in fullscreen, kan ik alleen nog resetten, in windowed mode, staat er in taakbeheer "reageert niet".
Heb mn savefile steeds overschreven, dus ik kan opnw beginnen nu?
Wat een k*&#er scheitzooi
edit: ah mooi, als ik wedstrijd wil spelen zomaar (dus niet mn savegame) loopt ie ook vast.
alle savedingen ff bewaren en opnw installen, kijken of dat helpt.
edit2: werkt weer, heb alle save-replays verwijderd, eentje zal dr wel corrupt zijn geweest dan.
Als ik m opstart in fullscreen, kan ik alleen nog resetten, in windowed mode, staat er in taakbeheer "reageert niet".
Heb mn savefile steeds overschreven, dus ik kan opnw beginnen nu?
Wat een k*&#er scheitzooi
edit: ah mooi, als ik wedstrijd wil spelen zomaar (dus niet mn savegame) loopt ie ook vast.
alle savedingen ff bewaren en opnw installen, kijken of dat helpt.
edit2: werkt weer, heb alle save-replays verwijderd, eentje zal dr wel corrupt zijn geweest dan.
[ Voor 35% gewijzigd door sarinsarin op 05-12-2005 17:58 ]
Er is een direct verband tussen de stats en de kleur van de pijl. Afhankelijk van de stat betekent het een bonus of straf van -12 voor helemaal naar beneden (grijs geloof ik) tot +12 punten voor helemaal omhoog (rood) voor alle stats. Sommige stats zijn minder afhankelijk van vorm, anderen veel meer. Blessures en terugkomend zijnde van een blessure hebben ook een vaste waarde in punten.K-Jay schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:38:
Ik heb ergens een schemaatje in .jpg waar het op staat, als er interesse is wil ik het wel een paar dagen hosten. Gold trouwens voor PES4, maar ik denk dat het niet veranderd is.
[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-12-2005 17:06 ]
Verwijderd
Graag!Dr. Strangelove schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:04:
[...]
Er is een direct verband tussen de stats en de kleur van de pijl. Afhankelijk van de stat betekent het een bonus of straf van -12 voor helemaal naar beneden (grijs geloof ik) tot +12 punten voor helemaal omhoog (rood) voor alle stats. Sommige stats zijn minder afhankelijk van vorm, anderen veel meer. Blessures en terugkomend zijnde van een blessure hebben ook een vaste waarde in punten.
Ik heb ergens een schemaatje in .jpg waar het op staat, als er interesse is wil ik het wel een paar dagen hosten. Gold trouwens voor PES4, maar ik denk dat het niet veranderd is.
Laat ik mijn ervaringen ook maar eens posten, heb pes5 alweer een tijdje, derde seizoen master league, heb alles vanaf t begin 5 sterren maar gedaan, ik speelde pes4 immers op 6.
Maar goed, ik heb 5 op de xbox gespeeld, voelde wel redelijk aan, scoren was nog een hel op 5 sterren. Nu speel ik het op de pc (met logitech dual action
) en daar gaat het me stukken beter af, ben dit seizoen derde geworden achter milan 2x in de eerste divisie. Maar het grote verschil tussen 4 en 5 vind k niet de snelheid maar de touch, de touch? ja de touch, die kleine overtredingen die je kan maken, of tegen krijgen. Heel goed uitgewerkt.
Maar goed, ik heb 5 op de xbox gespeeld, voelde wel redelijk aan, scoren was nog een hel op 5 sterren. Nu speel ik het op de pc (met logitech dual action
Nou, als je het even wil hosten, graag. Heb nooit echt gedetailleerd geweten hoe het nou zat met die pijltjes, dat verhaal met -12 en +12 lees ik nu ook voor het eerst
Voici:

Is van PES3 maar was nog wel geldig voor PES4 en omdat de stats structuur grotendeels ongewijzigd is in PES5 zal hij nog steeds wel correct zijn.

Is van PES3 maar was nog wel geldig voor PES4 en omdat de stats structuur grotendeels ongewijzigd is in PES5 zal hij nog steeds wel correct zijn.
Verwijderd
pijltjes -> hun mogelijke doorgroei qua stats de komende tijd, omhoog = beter worden, vlak = constant, omlaag = minder goed worden (oudere speler dus probably)Dr. Strangelove schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:06:
Vragen:
sterren -> (te zien afhankelijk van moeilijksheidgraad) geeft mogelijke kans op succes aan bij contract/transfer etc onderhandelingen, kga er maar ff van uit dat meer sterren minder kans op succes is
Hej hier had ik ook nog nooit van gehoord, leuk om te zien hoe het werkt.
Nee! Helaas, andersom, hoe meer sterren hoe liever een speler weg wil. Ik dacht ook andersom, maar dat is dus niet zoVerwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:06:
[...]
sterren -> (te zien afhankelijk van moeilijksheidgraad) geeft mogelijke kans op succes aan bij contract/transfer etc onderhandelingen, kga er maar ff van uit dat meer sterren minder kans op succes is
PSN: DutchTrickle PVoutput
Van mij ook maar weer eens een update.
Ben aan de masterleague. Speel met ajax, op 6 sterren ( te unlocken id pesshop )
Ik vin'hem toch echt wel beter dan pes 4. Waar ik me echter wel aan erger, is dat de computer me vaak net te slim af is. Bijv. de steekpasses vd comp komen vaak aan, zeker als ik voor sta, maar ik moet veel moeite doen voor een pass op maat.
Promoveren uit de tweede divisie naar boven is lastig, ben je er eenmaal dan blijf je gelukkig wel boven. Althans bij mij. Irritant vin ik dat de comp er altijd een schepje bovenop lijkt te kunnen doen, terwijl ik al op mijn top speel.
schieten waar sommigen hier moeite mee hebben, heb ik niet. Een kans is meestal wel een goal. Het creeeren is het probleem.
Tip: bij voorzetten van de flank inhouden en uit stand de voorzet geven. Belandt makkelijker op het hoofd van bij mij babel of charisteas en itt de werkelijkheid scoren zij bij mij wel!
Win vaak met 1-0 of 2-0, 2-1. Kom zelden terug uit achterstand.
Hmmmmmmmmm, zal over een maand of wat wel weer echt alle moves pas kunnen....is okay imo
Ben aan de masterleague. Speel met ajax, op 6 sterren ( te unlocken id pesshop )
Ik vin'hem toch echt wel beter dan pes 4. Waar ik me echter wel aan erger, is dat de computer me vaak net te slim af is. Bijv. de steekpasses vd comp komen vaak aan, zeker als ik voor sta, maar ik moet veel moeite doen voor een pass op maat.
Promoveren uit de tweede divisie naar boven is lastig, ben je er eenmaal dan blijf je gelukkig wel boven. Althans bij mij. Irritant vin ik dat de comp er altijd een schepje bovenop lijkt te kunnen doen, terwijl ik al op mijn top speel.
schieten waar sommigen hier moeite mee hebben, heb ik niet. Een kans is meestal wel een goal. Het creeeren is het probleem.
Tip: bij voorzetten van de flank inhouden en uit stand de voorzet geven. Belandt makkelijker op het hoofd van bij mij babel of charisteas en itt de werkelijkheid scoren zij bij mij wel!
Win vaak met 1-0 of 2-0, 2-1. Kom zelden terug uit achterstand.
Hmmmmmmmmm, zal over een maand of wat wel weer echt alle moves pas kunnen....is okay imo
mooi om te horen dat John Terry de hele selectie van Chelsea + Staff had uitgenodigd voor een PES5 toernooi bij hemzelf
Glen Johnson was vorig jaar winnaar.. nu Terry geloof ik
Glen Johnson was vorig jaar winnaar.. nu Terry geloof ik
Dit topic is gesloten.