Pro Evolution Soccer 5

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 2.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
neeroeter schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:14:
Van mij ook maar weer eens een update.

Ben aan de masterleague. Speel met ajax, op 6 sterren ( te unlocken id pesshop )
Ik vin'hem toch echt wel beter dan pes 4. Waar ik me echter wel aan erger, is dat de computer me vaak net te slim af is. Bijv. de steekpasses vd comp komen vaak aan, zeker als ik voor sta, maar ik moet veel moeite doen voor een pass op maat.
Promoveren uit de tweede divisie naar boven is lastig, ben je er eenmaal dan blijf je gelukkig wel boven. Althans bij mij. Irritant vin ik dat de comp er altijd een schepje bovenop lijkt te kunnen doen, terwijl ik al op mijn top speel.
schieten waar sommigen hier moeite mee hebben, heb ik niet. Een kans is meestal wel een goal. Het creeeren is het probleem.

Tip: bij voorzetten van de flank inhouden en uit stand de voorzet geven. Belandt makkelijker op het hoofd van bij mij babel of charisteas en itt de werkelijkheid scoren zij bij mij wel!
Win vaak met 1-0 of 2-0, 2-1. Kom zelden terug uit achterstand.

Hmmmmmmmmm, zal over een maand of wat wel weer echt alle moves pas kunnen....is okay imo
Ik heb juist t tegenovergestelde, de kansen creeeren gaat wel, afmaken is echter nog niet perfect bij mij. Ik vind wel dat de computer veel beter schoten blokt. Maar als ik met Del Piero aankom schiet ik meestal wel raak binnenkantje paal. Moet nog even 6 sterren unlocken.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind het best jammer dat het 3-sterren niveau zoals het was er niet meer is.
Opzich is de voldoening wel groter om op 5 sterren mee te kunnen draaien in de top 5 v/d ML maar alles wat ik win is 90% met 1-0 waarvan 50% uit een penalty.
Het sterke aan 3 sterren vond ik altijd dat je wat vrijer kon spelen, lekker die afvallende bal op je pantoffel en dan raak, bijna raak of uit het stadion.
Op het moment dat je voorkomt zet de AI druk en lijkt het altijd [hoewel lijkt?] dat de kluts altijd in hun voordeel is.
Voor de gein een potje voetballen zit er niet meer in.
Ik vind het echt nog steeds een wereld spel maar waarom ze het 3 sterren niveau nou zo moeilijk hebben gemaakt?
2 sterren was altijd dat de AI niet kon sprinten.
3 sterren was voor een beetje pesser altijd lekker kansen creeren.
5 sterren [voor mij althans] was 0-0 of net winnen of net verliezen.
4 en 6 sterren nooit geprobeerd.

Maar weer eens op 3 sterren proberen nu ik het 5 sterren niveau redelijk aankan. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd,

Maar hou er rekening mee dat het afhankelijk is van je opstelling hoeveel vrije ruimte je creert.

Ik hou me altijd aan een vaste opstelling in de ML, ik speel op 5 sterren.

Ik heb wedstrijden waar ik moeite heb om één kans samen te spelen. Andere wedstrijden heb ik dan veel ruimte in het middenveld en kan ik rustig opbouwen of een afstandshot doen.

En nog iets, dit spel is is ongelooflijk afhankelijk van je stemming. Als je niet veel zin hebt in een potje zijn jouw wedstrijden er ook naar...Heb je daarentegen zin dan lukt het al een stuk beter. Soms ergernis alom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:09:
idd,

Maar hou er rekening mee dat het afhankelijk is van je opstelling hoeveel vrije ruimte je creert.

Ik hou me altijd aan een vaste opstelling in de ML, ik speel op 5 sterren.

Ik heb wedstrijden waar ik moeite heb om één kans samen te spelen. Andere wedstrijden heb ik dan veel ruimte in het middenveld en kan ik rustig opbouwen of een afstandshot doen.

En nog iets, dit spel is is ongelooflijk afhankelijk van je stemming. Als je niet veel zin hebt in een potje zijn jouw wedstrijden er ook naar...Heb je daarentegen zin dan lukt het al een stuk beter. Soms ergernis alom ;)
Dat bedoel ik dus, als ik gewerkt heb kan ik niet echt meer ontspannen een spelletje pes op 3 sterren meer spelen en dat vind ik jammer.
Dat het serieus voetballen is heb ik geen problemen mee maar niet op [maar] 3 sterren.
Ik hoop dat dat weer terugkomt in Deel 6 :)
Echt 3 sterren zoals dat was in pes3 was al moelijk genoeg voor iemand die geen pes ervaring had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Hoe verhoudt 3 sterren zich nu tot 4 sterren en 5 sterren? Iedereen riep altijd dat bij vorige versies er weinig verschil was tussen 3 en 4 en 4 en 5. Dat was tot op zekere hoogte zo, maar kwam vooral doordat de stap van 2 naar 3 enorm was. Die is nu veel kleiner, maar ik heb al moeite zat op 3 sterren nu. Benieuwd hoe 4 sterren gaat aflopen.

Zelf speel ik een ML altijd totdat ik de treble win in een seizoen, dan een nieuwe ML en een ster erbij.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-12-2005 09:35 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

3 sterren speelt gewoon niet lekker. De cpu rent je eruit met sprinten en het lijkt alsof ze met 12 man verdedigen. Heel irritant. 2 sterren is idd iedereen voorbij rennen.

Ik speel altijd op 5 sterren en dat speelt leuk. Veel meer actie. De tegenstander probeert zelf ook te winnen wat gaatjes veroorzaakt en dus ook kansen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ik heb juist helemaal geen problemen met scoren en kansen creeren, misschien wel door mn opstelling. Speel met 2 cb's, 2 sb's (die als mids staan opgesteld), 1 dmf die ook als cb fungeert, 2 wf's (die helemaal aan de zijlijn staan ter hoogte van de 16 meter lijn), 1 amf, 1 ss en 1 cf. Het lijkt misschien alsof ik geen middenveld heb, maar de opkomende backs die vullen dat goed op en de amf laat zich zakken als dat nodig is. Op deze manier speel je dus eigenlijk met 5 aanvallers, 2 middenvelders en 3 verdedigers. Speel op 5 sterren en sta ongeslagen eerste na 14 wedstrijden (1x 0-0 rest allemaal gewonnen) met een doelsaldo van 38 voor en 11 tegen.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Is het iemand al gelukt om met 2 controllers te spelen die aangesloten zijn aan je converter?

ik heb de Super Dual Box (2x PS/PS2 controller to PC USB)

Maar het lukt me dus niet om er 2 aan te sluiten, dat pakt hij niet!! Als iemand het wel is gelukt, zou die mij de instellingen kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:02:
Voici:

[afbeelding]

Is van PES3 maar was nog wel geldig voor PES4 en omdat de stats structuur grotendeels ongewijzigd is in PES5 zal hij nog steeds wel correct zijn.
Ontbreekt hier niet dat groene pijltje omhoog?

Is het hier iemand al gelukt om vanuit achter het standbeen te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 05:50
Wat ik gaaf vind, is dat afstandsschoten er zo lekker in kunnen. Een middenvelder met een goed schot, bal iets voor je uit en vaak rustig in de boven of beneden hoek knallen....heerlijk. soms ook met schieten, knal ik de analoge pook naar voren voor extra power. Werkt zeer goed!

een van de grote pesmysteries blijft toch wel de kwestie hoog en laag schieten.
ik ga idd ook maar voor de verklaring dat het de timing van de schietknop drukken is, die bepaalt of je de bal hoog of laag houdt....( nog andere verklaringen? )

Met koppen heb ik ook wel wwer een verfijning tov vorige versies ontdekt. Als je als spits gedekt staat, en de voorzet komt, de schietknop extreem laar en kort indrukken. Al een aantal keren gehad dat mijn spits dan tussen de verdedigers door duikt en de bal erin kopt. ( kan ook aan stats liggen natuurlijk ).

blijft grappig dat pes5 een spel is waarbij de controller en hoe je ermee om gaat, invloed lijkt te hebben op hoe het spel zich ontwikkelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik zit nu in mijn derde seizoen ML.
1ste seizoen gepromoveerd met Ajax (2de plaats).
In de Primera Division afgelopen seizoen 2e geworde, achter FC Barcelona (Real Madrid 3e).

Heb nu een supergoed team, heb veel spelers geruild (Mutu voor Babel, Joe Cole voor Pienaar) en een aantal gekocht: Mascherano, Källström, Kerzhakov.

Sta nu 1e met nog een 10tal westrijden te gaan.

Vraagje: Ik zit nu in het jaar 2007, tot hoe lang kan je maximaal door?
En ben je nu verplicht om altijd in dezelfde competitie te spelen in de ML?
En in de Champions League, kom je daar altijd ieder jaar dezelfde ploegen tegen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na 8 keer valancia te zijn tegenkomen met Afro-kapsel Kluivert het een beetje zat begin te worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
neeroeter schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:26:
soms ook met schieten, knal ik de analoge pook naar voren voor extra power. Werkt zeer goed!
Bedoel je met 'naar voren' de richting van het schot of gewoon omhoog?

[ Voor 27% gewijzigd door Exocet op 06-12-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:41:
[...]

Ontbreekt hier niet dat groene pijltje omhoog?

Is het hier iemand al gelukt om vanuit achter het standbeen te scoren?
't Groene pijltje is (toch?) naar voren, en dan zijn de stats uiteraard standaard. Voor de volledigheid, alle waardes zijn relatief, dus +12% etcetera. Als ik hem zo scan komt hij voor het grootste gedeelte overeen met de echte waardes van PES5, zoals ze in de guide staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ok, ik heb inmiddels meer dan 70 wedstrijden [denk eigenlijk meer dan 100] op 5 sterren gespeeld en ben vanmiddag een Ml op 3 sterren begonnen om te kijken wat het verschil nu eigenlijk is.
Na 7 wedstrijden heb ik 20 goals voor en 1 tegen. [inclusief beker]
In vergelijking, op 5 sterren loop ik met moeite 1 op 1 wat doelpunten aangaat.
De verdediging van de AI is min of meer hetzelfde alleen creeerd het veel minder kansen.
Minder "gescripte" steekballetjes die altijd aankomen.
In vergelijking tot 5 sterren is de aanval [AI] gewoon bagger op 3 sterren.
De druk die je krijgt bij voorsprong is er wel maar iets minder hevig dus makkelijker counteren.
Ik krijg ook een beetje de indruk dat de schietknop iets minder gevoelig is op 3 sterren.
Anders zou ik niet weten waarom ik makkelijker scoor op 3 sterren.

Bedank nog trouwens voor de tip om alleen maar de conditie te reguleren als de pijltjes je niet aanstaan.
Ik deed het altijd standaard met het gevolg dat er veel schommeling waren dus veel wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
@ Exocet

li. analoge stik naar rechts, in de richting van het schot zo 'n beetje. Werkt mi echt...weet niet of het in de handleiding staat echter...
Bij mij krijgt Snijder een lekkere knal daardoor. Ook kan je zo een bal rechtdoor rammen van dichtbij, krijgt de keeper nevernooit meer een hand ertegen.

vlgs. mij kan je zonder problemen doorgaan in de ml.
Heb echter nog nooit hele andere ploegen in de cups gezien.

Er schijnt vanuit de pesshop wel een leuke edit-functie te zijn, om teams zelf te kunnen selecteren.
Iemand anders ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er een Pro evolution deel voor de Xbox 360 uitkomt? Heeft iemand hier de email voor de verantwoordelijke? KONAMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

LoneRanger schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:16:
Ok, ik heb inmiddels meer dan 70 wedstrijden [denk eigenlijk meer dan 100] op 5 sterren gespeeld en ben vanmiddag een Ml op 3 sterren begonnen om te kijken wat het verschil nu eigenlijk is.
Na 7 wedstrijden heb ik 20 goals voor en 1 tegen. [inclusief beker]
In vergelijking, op 5 sterren loop ik met moeite 1 op 1 wat doelpunten aangaat.
De verdediging van de AI is min of meer hetzelfde alleen creeerd het veel minder kansen.
Minder "gescripte" steekballetjes die altijd aankomen.
In vergelijking tot 5 sterren is de aanval [AI] gewoon bagger op 3 sterren.
De druk die je krijgt bij voorsprong is er wel maar iets minder hevig dus makkelijker counteren.
Ik krijg ook een beetje de indruk dat de schietknop iets minder gevoelig is op 3 sterren.
Anders zou ik niet weten waarom ik makkelijker scoor op 3 sterren.

Bedank nog trouwens voor de tip om alleen maar de conditie te reguleren als de pijltjes je niet aanstaan.
Ik deed het altijd standaard met het gevolg dat er veel schommeling waren dus veel wisselen.
Ik heb het idee dat op drie sterren de besturing minder nauw komt, je hoeft minder te mikken om een goede bal te geven / schieten. De AI is dan ook minder nauwkeurig (je kan voorzetten beter verdedigen etc). Dat maakt logischerwijs dat je een stuk makkelijker scoort.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:17:
weet iemand of er een Pro evolution deel voor de Xbox 360 uitkomt? Heeft iemand hier de email voor de verantwoordelijke? KONAMI?
Ik denk pas volgend jaar weer een deel.. je kan natuurlijk met de gewone Xbox-versie spelen.

ps: De superpatch schijnt "underground" al beschikbaar te zijn als ik 't moet geloven (post op ander forum)

[ Voor 4% gewijzigd door TheHammer op 07-12-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
TheHammer schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:45:

ps: De superpatch schijnt "underground" al beschikbaar te zijn als ik 't moet geloven (post op ander forum)
En wat bedoel je met "underground" De patch is toch niet illegaal, dus wat is er dan "underground" aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Benotti schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:02:
[...]

En wat bedoel je met "underground" De patch is toch niet illegaal, dus wat is er dan "underground" aan :?
Niet illegaal? Pesfan.com doet sinds kort ook niet meer aan option files omdat de F.A. zich ermee bemoeit heeft...

Dus 't zou wel kunnen maar het is denk ik gewoon bullshit.. Ik heb het gelezen op 't forum van soccergaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
TheHammer schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:36:
[...]

Niet illegaal? Pesfan.com doet sinds kort ook niet meer aan option files omdat de F.A. zich ermee bemoeit heeft...

Dus 't zou wel kunnen maar het is denk ik gewoon bullshit.. Ik heb het gelezen op 't forum van soccergaming.com
Ik lees het net, wat een scheitgedoe van de FA zeg. Laat ons gamers lekker gamen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Mensen die ten alle tijde maximaal gedetaileerde spelers willen zonder dat konami naar mate de situatie en camera die details aanpast moeten LOD Mixer eens proberen:

http://soccergaming.tv/showthread.php?t=128887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Dracul schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:53:
Mensen die ten alle tijde maximaal gedetaileerde spelers willen zonder dat konami naar mate de situatie en camera die details aanpast moeten LOD Mixer eens proberen:

http://soccergaming.tv/showthread.php?t=128887
Dankje.. is wel handig omdat dit spel nog lang niet 't maximale uit m'n videokaart haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 11:21

Eijkb

Zo.

Voor wat het waard is, net even Arsenal (ik) - Ajax (cpu) gespeeld op 4 sterren. Ajax heeft gewonnen in de extra verlenging met een typisch CPU doelpunt. Altijd leuk om voor een belangrijke wedstrijd dat zelf ook even te spelen.

Soms toch wel irritant tegen een sterke CPU spelen. Zijn mannetjes zijn net iets sneller (zo lijkt het althans) bij aanvallen over de flanken: Als ik aanval word ik eruit gelopen, als de CPU aanvalt kan ik nauwelijks langzij komen. Daarnaast is ieder contact (75%) van mij een vrije trap, terwijl de CPU balletjes van je voeten vist, spelers omver werpt en ga zo maar door. Dan nog aannames in de lucht. CPU neemt aan, draait weg en zoverder. Ik neem aan, draai weg en bal is al weer pleite. Maar goed, dat is natuurlijk beheersing van de controls :+ Gelukkig heeft de CPU 4 handen, voor iedere sectie 1 :D

[ Voor 5% gewijzigd door Eijkb op 07-12-2005 17:36 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Ik tik Ajax doorgaans vrij makkelijk van het veld af. Op 5 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt echt helemaal gek van dit spel... het lukt me gewoon echt niet om met 5 sterren te scoren. Echt elke wedstrijd wordt 0-0 heel soms win ik (2 keer in een heel seizoen). Ik kom echt niet door die verdediging heen, en schieten van veraf lukt ook niet omdat er op een of andere manier altijd wel een mannetje opeens voor het schot komt staan. Ik begin echt schtijziek van dit spel te worden. Enigste manier hoe ik kan winnen is op 2 sterren, maar dan win ik weer met 6-0 enzo. op 3 Sterren is de AI van je team echt superdom, en op 4 sterren ook.

Dit spel is echt slecht in elkaar gezet...en je kan wel zeggen dat ik slecht ben, maar multiplayer win ik zat, en scoor ik gewoon veel. Lijkt gewoon of de computer cheat..

Hoe scoren jullie nou met 5 sterren? En welke formatie gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheHammer schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:45:
[...]

Ik denk pas volgend jaar weer een deel.. je kan natuurlijk met de gewone Xbox-versie spelen.

Die "bron" [J.J Okocha] is niet echt betrouwbaar. B)
The Wolf heeft het zelf ook ontkracht inmiddels, niet dat die nou zo geloofwaardig [meer] is. B)

[ Voor 9% gewijzigd door LoneRanger op 07-12-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:40

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:55:
Dit spel is echt slecht in elkaar gezet...en je kan wel zeggen dat ik slecht ben, maar multiplayer win ik zat, en scoor ik gewoon veel. Lijkt gewoon of de computer cheat..
Ik kan prima scoren op vijf en zes sterren hoor, zo slecht zal het spel dus niet in elkaar zitten. Vooral blijven oefenen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk bedoel ik met slecht in elkaar gezet iets anders. Ik vind dat het allemaal niet zo reageert als ik soms zou willen, en de AI van de spelers kan echt niet meer in deze tijd hoor, dat kan gewoon veel beter.
Maarja ik was een beetje boos toen ik dat typte, aangezien het scoren gewoon echt niet wil lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Laatst online: 11:43
Noem me slecht, maar kheb zo´n beetje hetzelfde probleem hier als Cubeweb. Scoor amper wat goals met 5 sterren, alleen maar proberen en proberen 30 min lang. Misschien weleens een afstandschot dat ingaat, maar das ook zeldzaam. Begin er wel geirriteerd eraan te raken nu :? . Heb zelfs andere formaties geprobeerd, normaal 4-3-3, misschien meest effectieve is 2-5-3 lol, dan oefen je weleens waar meer druk op met de aanval, maar alsnog lukt het me niet om te scoren. pfffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Jezus, speel ik met Ajax ML, 3e seizoen. Is Mitea ineens 33(!) weken geblesseerd.
De snelste speler die ik heb! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:40

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:16:
Eigenlijk bedoel ik met slecht in elkaar gezet iets anders. Ik vind dat het allemaal niet zo reageert als ik soms zou willen, en de AI van de spelers kan echt niet meer in deze tijd hoor, dat kan gewoon veel beter.
Maarja ik was een beetje boos toen ik dat typte, aangezien het scoren gewoon echt niet wil lukken :(
Ik ken het gevoel. Je zit dan loeihard op dat rotspel te schelden, maar even later ga je toch weer spelen... verslavend is het :P

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K-Jay schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:46:
[...]

Ik ken het gevoel. Je zit dan loeihard op dat rotspel te schelden, maar even later ga je toch weer spelen... verslavend is het :P
Idd ik dacht net "Ok nu stop ik met dit spel" en 10 minuuten later zat ik weer te spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Eijkb schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:35:

Soms toch wel irritant tegen een sterke CPU spelen. Zijn mannetjes zijn net iets sneller (zo lijkt het althans) bij aanvallen over de flanken: Als ik aanval word ik eruit gelopen, als de CPU aanvalt kan ik nauwelijks langzij komen. Daarnaast is ieder contact (75%) van mij een vrije trap, terwijl de CPU balletjes van je voeten vist, spelers omver werpt en ga zo maar door. Dan nog aannames in de lucht. CPU neemt aan, draait weg en zoverder. Ik neem aan, draai weg en bal is al weer pleite. Maar goed, dat is natuurlijk beheersing van de controls :+ Gelukkig heeft de CPU 4 handen, voor iedere sectie 1 :D
Precies waar ik me aan erger, dat "gecheat" van de ai :(

Als ik de bal heb, hoeven ze maar tegen me aan te lopen en ik ben hem kwijt (en ze lopen altijd 90 minuten als een gek te pressen, sure :z ), maar andersom krijg ik die bal met geen mogelijkheid van hun voeten. Lukt het, is het een vrije trap :(

Mijn snelle spelers zijn evensnel als hun trage, zo loop je nooit iemand eruit. Naar binnen snijden kan ook niet want zodra zij tegen je aanlopen ben je de bal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
en ze lopen altijd 90 minuten als een gek te pressen, sure
Huh? De grootste frustratie van mij is dit ik doorgaans de wedstrijd beheers en juist door een scherpe counter te grazen genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik heb wel eens het idee dat er thuisfluiters tussen die scheidsen zitten en daarnet had ik er zowaar 1 op mijn hand.
3 penalties mee en 2 rode kaarten voor de AI. [oh en 3 gelen]
De AI gewoon stug met 3 aanvallers blijven spelen :P [3-2-3]
Lekker free-wheelend een 1-7 op het scorebord gezet :)
2 penalties waren echt identieke situaties en echt heerlijk uitgelokt.
Fijn dat je dan 2 tegenstanders met rood ziet vertrekken. :+
En het begon nog wel zo slecht, 0-1 binnen 4 minuten.

Trouwens, de manier om Pes op 5 sterren te oefenen is vriendschappelijk kiezen en je hele team op rood te zetten.
Zo speelde ik het demo iig.
Voordeel van vriendschappelijk is dat je tegenstander niet zo heel veel druk zet als het achter komt, iig minder dan in officiele wedstrijden.
Het voordeel van rood [formpijlen] hoe ik denk ik niet toe te lichten.

W.b.t. formaties is een kwestie van opletten.
voorbeeldje, bij een aanval te weinig mensen voor de bal?
Dan zijn je spitsen of vleugels te verdedigend ingesteld.
Het klinkt mischien wat simpel maar [bijna] alles is instelbaar en helemaal naar smaak in te richten.
Voor de een werkt het om 4 spitsen op te stellen een ander is juist meer mensen nodig op het middenveld of in de verdediging.
Persoonlijk ben ik helemaal gewend geraakt aan 2 spitsen, een ruit op het middenveld en 4 verdedigers. [CF CF AM RM LM CM LB RB CB SWP]
Verder altijd kijken naar persoonlijke kwaliteiten, helemaal waar het gaat om spitsen en CB'/SWP's m.b.t. d-line [verdediging] en positioning [aanval]
Weten welke pijltjes je bij welke aanvaller hebt en welke speler evt links- of rechtsbenig is wbt schieten.

Niet dat ik nou zo'n Pes-god ben maar ik hoop dat ik hiermee iemand geholpen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:19:
[...]

't Groene pijltje is (toch?) naar voren, en dan zijn de stats uiteraard standaard. Voor de volledigheid, alle waardes zijn relatief, dus +12% etcetera. Als ik hem zo scan komt hij voor het grootste gedeelte overeen met de echte waardes van PES5, zoals ze in de guide staan.
Het groene pijltje wijst net als het rode pijltje naar voren. :)

Iemand die toevallig de PS2 en de Xbox versie hebben gespeeld?
Ik wil graag weten of er tussen beide games op grafisch vlak veel verschil zit.

Edit: 'Dat het spel er op de PS2 zelfs wat mooier uitziet zegt wat dat betreft genoeg, met een beetje extra moeite zien multi-platformspellen er normaal gesproken een stuk beter uit op de Xbox'.

http://www.xboxworld.nl/article/598/?page=3

Dat valt me toch behoorlijk tegen dan! :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41
Ik vind het verschil tussen 2 en 3 sterren wel erg groot hoor.
Op 3 sterren speel ik vaak gelijk: 0-0, of net aan 1-0.
Op 2 sterren win ik overduidelijk: 6-0 of 8-0. |:(

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Ik wordt echt helemaal gek van dit spel... het lukt me gewoon echt niet om met 5 sterren te scoren. Echt elke wedstrijd wordt 0-0 heel soms win ik (2 keer in een heel seizoen). Ik kom echt niet door die verdediging heen, en schieten van veraf lukt ook niet omdat er op een of andere manier altijd wel een mannetje opeens voor het schot komt staan. Ik begin echt schtijziek van dit spel te worden. Enigste manier hoe ik kan winnen is op 2 sterren, maar dan win ik weer met 6-0 enzo. op 3 Sterren is de AI van je team echt superdom, en op 4 sterren ook.

Gister nog met Barcelona tegen Arsenal met 5-0 gewonnen op 5 sterren 20 minuten.

Elke redelijke formatie lukt dat wel.. als je maar een formatie hebt je hebt aangepast aan de kwaliteiten van je spelers, vaak staan de standaard formaties al goed.

Je moet gewoon niet te gehaast spelen. Balletje vasthouden, 1-2tjes, alle ruimtes benutten. Vooral geen/niet te veel individuele acties maken, tenzij het 1 tegen 1 is. Maar vooral.. veel oefenen !! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
LoneRanger schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:21:
[...]

Die "bron" [J.J Okocha] is niet echt betrouwbaar. B)
The Wolf heeft het zelf ook ontkracht inmiddels, niet dat die nou zo geloofwaardig [meer] is. B)
Nee die is idd toch niet erg betrouwbaar, maar ik heb zo'n hekel aan dat uitstellen he.. geef gewoon 'n datum dat je 't ckr weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap echt niet dat mensen zoveel zeuren dat ze niet kunnen scoren op 5 of 6 sterren. DAT maakt het toch juist leuk om nog beter te worden. Zouden jullie dan willen dat jullie binnen 1 week alle wedstrijden met 4-0 of 5-0 zouden winnen? Dan is er toch ook geen bal aan. Man, ga die uitdaging aan om beter te worden. Speel online om nog beter te worden. Hier zie je verschillende formaties en leer je anders te combineren omdat bij de cpu toch vaak hetzelfde word gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:24

janklp

FortyTwo Capital

brotherlouie99 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:35:
Jezus, speel ik met Ajax ML, 3e seizoen. Is Mitea ineens 33(!) weken geblesseerd.
De snelste speler die ik heb! :'(
Niet zeuren :P Bij mij waren eto'o en Puyol in 1 wedstrijd allebei meer dan 25 weken geblesseerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ook alleen maar online, op aan of andere manier weet de computer alijtd waar je heen stapt.
Ik kan ook dan wel scoren tegen de computer, alleen vind het geen ruk aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Argh... mijn eerste ML seizoen in de eerste divisie is gisteravond geëindigd. Van te voren had ik voor het resultaat getekend, tweede. Maar de manier waarop... grrrr.

Doel was om kwalificatieronde CL te bereiken, dus top 6. Dat ging heel goed, maar tegen het einde begint oefening kunst te baren en kroop ik naar de derde en zelfs tweede plaats. Toen de nrs. 1 en 3 Bayern en Ajax tegen elkaar moesten kwam ik als winnende derde uit de bus en pakte ik de eerste plaat met vier wedstrijden te gaan... maar het doek viel tegen AZ, een 0-0 gelijk spel en Bayern kwam in punten langszij, met een doelsaldo dat drie punten beter was maar ook veel meer gescoord. Ik moest dus in twee wedstrijden een doelsaldo van 4 goals goedmaken en dat was teveel gevraagd. Ik kan er wel vrede mee hebben, want weinig scoren was het probleem dit seizoen, bijna alle wedstrijden met 1-0 gewonnen. Gelukkig ging het later in het seizoen beter, ik heb directe kwalificatie voor de CL en ik heb ook een hoop cash binnengehaald door de Cup te winnen.

Op naar het volgende seizoen :)

Puntje van aandacht nog: vooral mijn spitsen zijn conditioneel vaak de sjaak. Ik heb nu zo'n 5 centrum spitsen in mijn opstelling omdat ik gewoon vaak moet rouleren. Topscorer worden wordt zo niet makkelijker natuurlijk. Is dit bij andere mensen ook? Wat zijn goede spitsen die ook fijne diesels zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-12-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Dr. Strangelove schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:42:
Argh... mijn eerste ML seizoen in de eerste divisie is gisteravond geëindigd. Van te voren had ik voor het resultaat getekend, tweede. Maar de manier waarop... grrrr.

Doel was om kwalificatieronde CL te bereiken, dus top 6. Dat ging heel goed, maar tegen het einde begint oefening kunst te baren en kroop ik naar de derde en zelfs tweede plaats. Toen de nrs. 1 en 3 Bayern en Ajax tegen elkaar moesten kwam ik als winnende derde uit de bus en pakte ik de eerste plaat met vier wedstrijden te gaan... maar het doek viel tegen AZ, een 0-0 gelijk spel en Bayern kwam in punten langszij, met een doelsaldo dat drie punten beter was maar ook veel meer gescoord. Ik moest dus in twee wedstrijden een doelsaldo van 4 goals goedmaken en dat was teveel gevraagd. Ik kan er wel vrede mee hebben, want weinig scoren was het probleem dit seizoen, bijna alle wedstrijden met 1-0 gewonnen. Gelukkig ging het later in het seizoen beter, ik heb directe kwalificatie voor de CL en ik heb ook een hoop cash binnengehaald door de Cup te winnen.

Op naar het volgende seizoen :)

Puntje van aandacht nog: vooral mijn spitsen zijn conditioneel vaak de sjaak. Ik heb nu zo'n 5 centrum spitsen in mijn opstelling omdat ik gewoon vaak moet rouleren. Topscorer worden wordt zo niet makkelijker natuurlijk. Is dit bij andere mensen ook? Wat zijn goede spitsen die ook fijne diesels zijn?
Ibrahimovic.. die zich tegelijkertijd goed ontwikkeld!
Henry viel bij mij tegen.. hij kan weliswaar wel topscorer worden, maar na 2 volledige wedstrijden weer stamina op de helft..

Tip op 't middenveld: Gilberto van Arsenal.. die is bij mij nog nooit moegehad en is erg bruikbaar. Ook hij wordt nog veel beter en komt uiteindelijk met wat 90jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:42:
[...]

Niet zeuren :P Bij mij waren eto'o en Puyol in 1 wedstrijd allebei meer dan 25 weken geblesseerd :(
Dan vraag ik me toch af wat die 2 spelers in jouw selectie met elkaar nog meer doen dan alleen voetballen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Ha prachtig om te lezen hoe mensen zo verschillend met het project pes om kunnen gaan. Ben het zelf helemaal eens met mijn voorganger die zei dat je blij moet zijn dat het spel een steile leercurve heeft. Zo heb je er heel lang wat aan...

Idd is de bestudering van je tegenstander van belang : uit luiigheid speel ik bijna altijd 3-4-3. De ene wedstrijd krijg ik veel ruimte op de flanken en kan lekker met rosales voorzetjes geven, de andere wedstrijd kom ik er simpelweg niet langs...
En idd geduld is cruciaal, de comp geeft tot nu toe bij mij altijd wel wat ruimte naar het einde toe. Passeren is ook moeilijker , 1-2 tjes zijn inderdaad een goede manier om spelers vrij te krijgen.

Nog een belangrijke tip: gebruik L1 vlak na een pass ( of ik meen R2 ) en je speler die de pass gaf, gaat naar voren. Ip om de bal terug te krijgen, maar doe je dat niet , gaat ie vrolijk verder om vervolgens ergens in het vijandelijk strafschopgebied op te duiken. Zo laat ik galasek ( DMF ) vaak opstomen om in de aanval te helpen...
Toen ik deze bij pes4 een beetje doorkreeg kon ik meteen in sterren omhoog...

Verdedigend probeer ik door snel van verdediger te wisselen en terug te laten rennen, de steekpass van de computer te voorkomen. Soms passt de computer de bal dan stom naar voren en is ie de bal kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Is er eig. ergens nog een fifabash-topic??

Of doen we daar dit jaar niet aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
neeroeter schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:56:
Is er eig. ergens nog een fifabash-topic??

Of doen we daar dit jaar niet aan??
Beetje nutteloos lijkt me aangezien er ook nog zoiets is als smaak.
Trouwens ik stop liever m'n energie in het spelen van PES dan na te denken over fifa. [omdat het mijn spel niet is]
Overigens zijn er wel fora waar je je ei kwijt kunt mocht je dat graag willen.

@strangelove, speel je nu op 4 sterren of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me ook opvalt is dat wanneer je voor staat met het kleinste verschil, 1-0 ofzo...dan gaat de tegenstander de laatste 10minuten enorm drukken. Dan is het een kunst om in balbezit te blijven.
Dit is vooral bij belangrijke wedstrijden.

Ik heb in de ML net wilhelmsson gekocht, echt een enorme aanwinst! Een combinatie van overstapjes en schijnbewegingen leveren trouwens enorm mooie dribbels op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Wat ik erg leuk vind is als ik 2-0 voorsta, de tegenstander dan echt naar voren gaat drukken en de vrijheid die ik dan op de flanken krijg is om te :9~

Lekker counteren door een throughbal door de lucht naar de flanken te spelen, rennen naar de achterlijn en dan voorzetten :)

Hebben jullie trouwens ook dat 90% van de throughballen door de lucht véél te hard zijn en altijd een makkelijke prooi voor de keeper zijn? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Benotti schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:59:
Wat ik erg leuk vind is als ik 2-0 voorsta, de tegenstander dan echt naar voren gaat drukken en de vrijheid die ik dan op de flanken krijg is om te :9~

Lekker counteren door een throughbal door de lucht naar de flanken te spelen, rennen naar de achterlijn en dan voorzetten :)

Hebben jullie trouwens ook dat 90% van de throughballen door de lucht véél te hard zijn en altijd een makkelijke prooi voor de keeper zijn? :/
Nee, geen last van. Maar het is ook aan te raden om te doseren met de tijd dat je de knop inhoudt.

Die vrijheid vind ik ook wel erg ok ja. Ze spelen erg veel naar voor met slechts 3-3-4 opstelling, geweldig! Gisteren nog in de Premier League met 8-0 van AZ gewonnen! Na de 3-0 in de 1e helft was echt elke kans een doelpunt. Veel te aanvallend, amper een verdediger te vinden tijdens het counteren. Komt niet vaak voor, de wedstrijd erna tegen Ajax, was het slechts 3-2 na een zeer moeizame wedstrijd. Oh ja, ML op 5**

Wat me opvalt is dat vroeg scoren in de wedstrijd, het makkelijker wordt. De tegenstander moet echt komen en neemt gewoon risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Smarron schreef op donderdag 08 december 2005 @ 22:05:
[...]
Nee, geen last van. Maar het is ook aan te raden om te doseren met de tijd dat je de knop inhoudt.

Die vrijheid vind ik ook wel erg ok ja. Ze spelen erg veel naar voor met slechts 3-3-4 opstelling, geweldig! Gisteren nog in de Premier League met 8-0 van AZ gewonnen! Na de 3-0 in de 1e helft was echt elke kans een doelpunt. Veel te aanvallend, amper een verdediger te vinden tijdens het counteren. Komt niet vaak voor, de wedstrijd erna tegen Ajax, was het slechts 3-2 na een zeer moeizame wedstrijd. Oh ja, ML op 5**

Wat me opvalt is dat vroeg scoren in de wedstrijd, het makkelijker wordt. De tegenstander moet echt komen en neemt gewoon risico's.
Das meestal in het echt ook. En vind het ook vet ook.
Ook als je in het begin op achterstand komt kom ik vaak nooit meer door de verdediging heen. Pasen mislukken counteren lukt nie... is soms irri. Maar wel realistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Tijd voor een nieuw deel :)
Aan wie de eer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, ik wil wel iets in mekaar stoppen.

Tegen morgen ofzo...

Liefst zo uitgebreid mogelijk, dus als iemand interessante links heeft en tips, enz...
mail me dan maar.

bastaspast@msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:47:
Goh, ik wil wel iets in mekaar stoppen.

Tegen morgen ofzo...

Liefst zo uitgebreid mogelijk, dus als iemand interessante links heeft en tips, enz...
mail me dan maar.

bastaspast@msn.com
Ik was al een klein beetje begonnen en heb het naar je gemaild. Kijk maar of je het wat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Ik heb je ook wel iets gestuurd, misschien weten nog mensen wat leuke links voor de startpost?

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het ook handig om in de startpost mensen te zetten die met hun host met opzet lag veroorzaken.

Tip daarvoor mensen die een room hosten van 5 minuten dat zijn meestal de mensen die geforceerd laggen zodat ze in de eerste 5 min met 1 of 2 -o voorkomen dan en kunnen ze 2e helft 5 minuten verdedigen en zo hooguit nog 1 tegenkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
neeroeter schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:14:
Ha prachtig om te lezen hoe mensen zo verschillend met het project pes om kunnen gaan. Ben het zelf helemaal eens met mijn voorganger die zei dat je blij moet zijn dat het spel een steile leercurve heeft. Zo heb je er heel lang wat aan...

Idd is de bestudering van je tegenstander van belang : uit luiigheid speel ik bijna altijd 3-4-3. De ene wedstrijd krijg ik veel ruimte op de flanken en kan lekker met rosales voorzetjes geven, de andere wedstrijd kom ik er simpelweg niet langs...
En idd geduld is cruciaal, de comp geeft tot nu toe bij mij altijd wel wat ruimte naar het einde toe. Passeren is ook moeilijker , 1-2 tjes zijn inderdaad een goede manier om spelers vrij te krijgen.

Nog een belangrijke tip: gebruik L1 vlak na een pass ( of ik meen R2 ) en je speler die de pass gaf, gaat naar voren. Ip om de bal terug te krijgen, maar doe je dat niet , gaat ie vrolijk verder om vervolgens ergens in het vijandelijk strafschopgebied op te duiken. Zo laat ik galasek ( DMF ) vaak opstomen om in de aanval te helpen...
Toen ik deze bij pes4 een beetje doorkreeg kon ik meteen in sterren omhoog...

Verdedigend probeer ik door snel van verdediger te wisselen en terug te laten rennen, de steekpass van de computer te voorkomen. Soms passt de computer de bal dan stom naar voren en is ie de bal kwijt...
haha.. volgens mij gebruiken wij een btje dezelfde tactiek ;) Na een pass R2 gebruiken doe ik ook veel.. om zo een stormachtige aanval te maken waarvan je tegenstander helemaal gek wordt.. echter.. als je de bal verliest kan je een pijnlijke counter tegen krijgen.. Spelers naar achteren laten lopen is ook handig.. om vervolgens met R2 los van de man te komen en zo de steekpass te onderscheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
-

[ Voor 129% gewijzigd door TheHammer op 09-12-2005 11:08 . Reden: dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Benotti schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:59:

Die lange diepe passjes gaan idd erg vaak veel te hard.. zelfs als je dat met beckham doet.. altijd issie voor de keeper.. Vaak lukt het alleen vanuit een rare positie of als de speler waar je 'm naartoe wil passen pas net over de middenlijn loopt ofzo. Wel een punt van konami om te verbeteren in pes6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
TheHammer schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:30:
[...]

Die lange diepe passjes gaan idd erg vaak veel te hard.. zelfs als je dat met beckham doet.. altijd issie voor de keeper.. Vaak lukt het alleen vanuit een rare positie of als de speler waar je 'm naartoe wil passen pas net over de middenlijn loopt ofzo. Wel een punt van konami om te verbeteren in pes6
Ik ben juist blij dat het moeilijker gaat. Hoe vaak zie je in het echt nou dat een bal door de lucht achter de verdediging gelegd wordt, en dat de keeper hem dan niet heeft? Zelden. Bij mij gaat het trouwens vaker goed, maar dat is dan als ik zwaar onder druk sta en ik zie dat mijn snelle spits 1-op-1 staat, vanaf eigen helft dan hoge steekbal, zorgt vaak voor dreiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
ZieMaar! schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:55:
[...]

Ik ben juist blij dat het moeilijker gaat. Hoe vaak zie je in het echt nou dat een bal door de lucht achter de verdediging gelegd wordt, en dat de keeper hem dan niet heeft? Zelden. Bij mij gaat het trouwens vaker goed, maar dat is dan als ik zwaar onder druk sta en ik zie dat mijn snelle spits 1-op-1 staat, vanaf eigen helft dan hoge steekbal, zorgt vaak voor dreiging.
Ja daar heb je ook gelijk in ja.. uiteidelijk wordt het gewoon wéér realistischer..
Onder zulke omstandigheden lukken die passes beter jah.. niet als je rechtdoor richting je aanvaller loopt die gedekt wordt.. en dan L1 driehoekje doet. De lobjes/stifjes zijn ook moeilijker als pes4. L1 Blokje gaat snel heel hoog.. en als je na het schieten R1 indrukt gaan ze vaak juist niet hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Ja de passing met steekbal is er niet makkelijker op geworden. Was in pes3 echt een makkie om een winger te lanceren...Ben ik eig. wel blij om en nog blijer als het me wel lukt.

Waar ik nog veel moeite mee heb, is het gebruik vd radar. Zo pass ik vaak naar spelers in buitenspelpositie. Ergens vin ik die radar een beetje cheaterig en met de camera op ' wide', meen ik voldoende overzicht te hebben. Ergens is het ook wel weer leuk om met een spits te vertrekken en met iets van mazzel niet buitenspel te staan.

Sta met ajax nu overigens derde in de topdivisie, 8-3-3...Helft vh seizoen, doel is top 6 voor voorronde championsleague...Ik koop trouwens liefst hollandse spelers, heb quincy kunnen kopen en die doet het heel aardig. Net als yildirim, hoewel rosales eerste keus blijft op rechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
neeroeter schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:51:

...Ik koop trouwens liefst hollandse spelers, heb quincy kunnen kopen en die doet het heel aardig. Net als yildirim, hoewel rosales eerste keus blijft op rechts...
Quincy Owusu-Abeyie en Ügur Yildirim, twee oerhollandse jongens. Net zo hollands als shoarma. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Zamorano op 09-12-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:57:
[...]

Quincy Owusu-Abeyie en Ügur Yildirim, twee oerhollandse jongens. Net zo hollands als shoarma. :)
hahaha, maar je moet toegeven dat ze goed zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
En volgend seizoen ga ik m'n zuurverdiende centjes aan kalou besteden, echte kaaskop!!

Met paspoort >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Iemand nog tips voor verdedigers?? Liefst nederlanders, maar 1 buitenlander mag ook wel.

Moet jong zijn, en liefst met sterretje marking en of covering.
Hmmmm, die hollander kan ik uiteraard zelf wel vinden, maar een leuke buitenlandse speler??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb Vlaar overgenomen van AZ en staat samen met Alex centraal in de verdediging. Erg goedkoop en hij stijgt bij mij echt snel met alles. Ook is Lamey een erg goede speler aan het worden. Speel met PSV, maar dat was volgens mij al wel duidelijk. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb A. Hughes en Hagui in de verdediging staan, groeien erg aardig. Kompany van Anderlecht was ook wel aardig in dat opzicht in PES4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het aanvallen gaat steeds beter, alleen dat verdedigen! ik blijf maar overtredingen maken, ookal hou ik R1 niet de hele tijd in, en laat ik de 2 verschillende tackle-knoppen vlak van tevoren los (niet tegelijk natuurlijk, ik wissel ze af). Iemand nog tips?
Oja: nog wel een goeie tip als je met de aanvaller meeloopt om m de bal af te pakken: druk eens R2, dan zet je een soort obstructie-blok en loop je vaak gewoon met de bal weg ipv m over de zijlijn te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Even wat tips voor ML Spelers van mij, ik hou het bij Nederlanders. Ik zet ze maar even tussen spoiler tags, aangezien dit voor sommig mensen misschien leuker is om zelf te ontdekken.

spoiler:
Keepers
Pasveer

Verdediging
De Jong
Vlaar
Heitinga

Middenveld
Afellay
Lindgren
Farfan
De Mul
De Ridder (!)
Sneijder
v/d Vaart

Aanvallers
Robben (d0h)
Owusu Abeyie
Vincken
Babel

Ik zie trouwens vrij veel onduidelijkheid in dit topic bestaan over geplaatst schieten. Het werkt als volgt: gewoon schieten, en pas zodra het balkje loopt R2 indrukken. Dan spelen ze hem met de binnenkant. Een aantal spelers kan trouwens mooie schoten plaatsen wanneer je L1 ingedrukt houdt en parallel met de goal loopt, probeer maar eens met Pires.

[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 10-12-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 12:04

Christiano007

Ich bin der champion

ZieMaar! schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:38:

Ik zie trouwens vrij veel onduidelijkheid in dit topic bestaan over geplaatst schieten. Het werkt als volgt: gewoon schieten, en pas zodra het balkje loopt R2 indrukken. Dan spelen ze hem met de binnenkant. Een aantal spelers kan trouwens mooie schoten plaatsen wanneer je L1 ingedrukt houdt en parallel met de goal loopt, probeer maar eens met Pires.
Ben je volgens mij wel de enige want mij lukt het niet met L1, is ook bedoelt voor lobben en ik krijg er helemaal niets nuttigs uit met pires als ik het probeer :)

En wanneer gebruik jij de binnenkant? als ik ala bergkamp in de kruising wil krullen met de binnenkant komt de bal niet hoger dan 10 cm ofzo :)

[ Voor 11% gewijzigd door Christiano007 op 10-12-2005 14:20 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Wat is het toch waardeloos dat de scheids zo laat fluit bij buitenspel. Echt klote gedaan is dit door Konami. Grrrrrrrrrrrrr, wat ben ik boos :r

En heb ik al gezegd dat en eto'o en ronaldinho voor 18 weken geblesseerd zijn, en dat Larsson maar waardeloos is :P

[ Voor 30% gewijzigd door janklp op 10-12-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Januszjes schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:55:
Wat is het toch waardeloos dat de scheids zo laat fluit bij buitenspel. Echt klote gedaan is dit door Konami. Grrrrrrrrrrrrr, wat ben ik boos :r

En heb ik al gezegd dat en eto'o en ronaldinho voor 18 weken geblesseerd zijn, en dat Larsson maar waardeloos is :P
Juist goed gedaan, in het echt is het namelijk ook zo.
Pas zodra de speler die buitenspel stond, daadwerkelijk aan de bal komt wordt er gefloten, zo niet mag de scheids door laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Zamorano schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:58:
[...]

Pas zodra de speler die buitenspel stond, daadwerkelijk aan de bal komt wordt er gefloten, zo niet mag de scheids door laten spelen.
Half mee eens, ik ga een dieptebal van jawelste en de speler rent er alleen op af, niemand in de buurt. Dan kan de scheids wel eerder fluiten, nu fluit die pas wanneer die aan de bal is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Christiano007 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:17:
[...]

Ben je volgens mij wel de enige want mij lukt het niet met L1, is ook bedoelt voor lobben en ik krijg er helemaal niets nuttigs uit met pires als ik het probeer :)

En wanneer gebruik jij de binnenkant? als ik ala bergkamp in de kruising wil krullen met de binnenkant komt de bal niet hoger dan 10 cm ofzo :)
Ik heb wel mooie schoten gehad met L1, maar nog geen goals. Misschien maak ik er straks ff 1 op 1 ster en post de replay hier wel even.

Ik gebruik die binnenkant niet, krijg je idd van die lage ballen. Ik schiet liever gewoon, gaat veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Januszjes schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:00:
[...]

Half mee eens, ik ga een dieptebal van jawelste en de speler rent er alleen op af, niemand in de buurt. Dan kan de scheids wel eerder fluiten, nu fluit die pas wanneer die aan de bal is :(
Als je dan een supercancel zou doen en de keeper pakt de bal fluit ie niet.
Niks half mee eens dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zamorano schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:58:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal waar.
Op het moment dat de scheids constateerd dat de verdedigende partij er geen voordeel [balbezit] uit kan halen hij fluit.
Dus als de aanvaller 10 meter buitenspel loopt, de verdediging stil staat en de aanvaller 15 meter verder pas aan de bal gaat komen hoort de scheidsrechter gelijk af te fluiten.

De ergenis in het spel is dat je er dus sowieso achteraan moet rennen met gevolg dat alles voor niks was omdat het toch buitenspel was omdat je zelf niet helemaal zeker was of het idd buitenspel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hier de beloofde Pires goal, het is het nog niet helemaal, met rechts doet hij het beter, maar hier zie je dat je met L1 ook andere goals kan maken.

Bestandje is een xvid avi, bijna 2 MB.

Download (rechtsklik, opslaan als...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ZieMaar! schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:12:
Hier de beloofde Pires goal, het is het nog niet helemaal, met rechts doet hij het beter, maar hier zie je dat je met L1 ook andere goals kan maken.

Heel mooi hoor! Kan ze zo echt niet scoren! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti

Das toch gewoon een stift? Dat is nu eenmaal waar L1 voor is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Benotti schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:43:
[...]

Das toch gewoon een stift? Dat is nu eenmaal waar L1 voor is :?
Dit is niet helemaal het goede voorbeeld, zoals ik al zei, met rechts is het beter. Maar probeer maar eens zo te scoren met een ander, er zijn maar een paar spelers die dit zo (met L1) kunnen. Er zit hier een hele behoorlijke curve in, waardoor de bal toch echt in de kruising gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

speel mijn derde seizoen al en nog geen 1 keer heb ik sneeuw gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ben ik de enige die zich ergert aan de volgende punten?

Weinig verschil tussen topspelers en matige spelers
Spelers van kutclubs zoals RBC etc geven mij net zoveel moeite als Milan, Manchester United etc. Matige (slechte) spelers hebben net zoveel tactisch vermogen (steekpassen geven, ballen onderscheppen etc) en kunnen net zo goed dribbelen als topspelers (gerelateerd aan mijn volgende punt)

De tegenstander is bijna niet van de bal te krijgen, maar omgekeerd ben ik de bal meteen kwijt, tegenstander passeren is vrijwel onmogelijk
Ik heb heel vaak dat ik het halve veld overren met de tegenstander met bal naast me zonder dat ik hem van de bal kan krijgen. X werkt niet, R2 werkt niet etc. Ze dribbelen alsof ze allemaal Maradonna zijn. Kunnen ontzetten snel achter elkaar draaien met de bal, sturen mij constant het bos in en lopen meteen weg met de bal alsof er een touwtje aanzit.
Omgekeerd ben ik de bal vaak meteen kwijt. Zij hoeven maar tegen me aan te lopen en dag bal. Bewegen en draaien met R2 gaat ontzettend traag waardoor ik de bal ook meteen kwijt ben. Daarnaast blijven zij aan me plakken alsof ik honing aan me reet heb. Als ik de ene kant op draai en vervolgens de andere heb ik ze nog niet af geschud. Vaken ontnemen zij me dan zelfs de bal omdat het draaien ze traag gaat.

Afvallende bal is vrijwel altijd voor de tegenstander
Is jullie dit opgevallen? Bij corners etc is de afvallende bal vrijwel altijd voor hun. In het enkele geval dat het een kopduel is, winnen zij. Win ik, ben ik de bal kwijt voor ik hem kan controleren.

Inworpen zijn vrijwel altijd voor de tegenstander
Dit is nog iets dat mij is opgevallen. Ik heb zo ontzettend vaak gehad dat ik ervan overtuigd was dat de inworp voor mij was, maar dan blijkt het voor hun te zijn. Omgekeerd is zelden van toepassing.

Zelden kans op een vrij schot
Dit heeft ook deels te maken met de honing en de reet. Als ik iets buiten de 16 ben, kan ik zelden ff uithalen zonder dat ik iemand raak. Als ik al miraculeus mijn speler heb uitgekapt en kan schieten, staat er vrijwel altijd wel iemand in de weg.

Scheidsrechter is zeer partijdig
Elke aanraking die ik heb met een tegenstander is erg genoeg om voor te fluiten, maar omgekeerd mag de tegenstander zich ontzettend veel permitteren.

Medespelers hebben weinig tactisch inzicht
Ipv dat mijn medespelers van mij af lopen en de diepte zoeken, rennen ze naar mij toe, of blijven ze bij hun tegenstander staan waardoor ik niet naar hun kan passen. (en vervolgens verlies ik de bal omdat de tegenstander tegen mij aanloopt..)

Alle spelers rennen vrijwel evensnel
Ik dacht dat Obafemi Martins snel was? Toch loopt hij zelden een verdediger eruit wanneer er een hoge bal aankomt.

Is jullie bovenstaande punten ook opgevallen, en zo ja, hoe lossen jullie het op? En voor de goede orde, ik spreek hier niet over online, maar over de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Benotti schreef op zondag 11 december 2005 @ 17:41:
Ben ik de enige die zich ergert aan de volgende punten?

Weinig verschil tussen topspelers en matige spelers

>> zeker niet, een speler als Henry is veel balvaster dan bijvoorbeeld een spits van RBC

De tegenstander is bijna niet van de bal te krijgen, maar omgekeerd ben ik de bal meteen kwijt, tegenstander passeren is vrijwel onmogelijk

>> tis kwestie van gewenning, aan het begin dacht ik hetzelfde: je hoeft ook maar in de buurt te komen bij een tegenstander, dan wordt er al afgefloten.

Afvallende bal is vrijwel altijd voor de tegenstander

>> soms wel, maar er zijn altijd momenten waarin ikzelf de altijd aan de bal blijf en dan ook echt de wedstrijd een tijdje daarmee domineer.

Inworpen zijn vrijwel altijd voor de tegenstander

>> mijn inworpen hou ik altijd zelf? misschien 1 uit 100 dat ik em gelijk kwijtraak :?

Zelden kans op een vrij schot

>> daar heb ik geen last van :?

Scheidsrechter is zeer partijdig

>> ben ik mee eens :+

Medespelers hebben weinig tactisch inzicht

>> da's ook gewenning, maar je kan onder "indvidual" je mannetjes instellen zodat ze in bepaalde richtingen zullen lopen met balbezit of balverlies. je moet ook heel wat partijen spelen voordat je een team echt leert kennen. Ik kan zelf bijvoorbeeld nooit goed met Barcelona spelen, hoeveel ik ook oefen: de spelers/team ligt me gewoon niet.

Alle spelers rennen vrijwel evensnel
Ik dacht dat Obafemi Martins snel was? Toch loopt hij zelden een verdediger eruit wanneer er een hoge bal aankomt.

>> tegen computer miscchien, maar Martins is echt niet bij te benen na een steekpass als je tegen een menselijke tegenstander speelt. Als je tegen AI speelt klopt het wel waarneer jezelf met Martins aan de slag gaat, wordt je zo ingehaald door de AI.

Is jullie bovenstaande punten ook opgevallen, en zo ja, hoe lossen jullie het op? En voor de goede orde, ik spreek hier niet over online, maar over de AI.
al met al denk ik dat je wat sneller en vaker moet leren passen - teveel met de bal gaan lopen is balverlies: kijk maar naar Seedorf ;) ik speel bijvoorbeeld op 6 sterren: is een stuk realistischer, alles gaat vloeiender en sneller. mijn advies: sterren zo hoog mogelijk zetten. 3 sterren en lager is gewoon saai, en dan leer je de game ook minder snel kennen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
zeker niet, een speler als Henry is veel balvaster dan bijvoorbeeld een spits van RBC
Ik zeg weinig verschil, niet geen verschil ;)

Teams als RBC en Heracles geven mij in principe net zoveel moeite als topteams omdat hun spelers net zo makkelijk een bal kunnen onderscheppen, een steekpass kunnen geven, uit de rug van mijn verdediging kunnen lopen etc..
tis kwestie van gewenning, aan het begin dacht ik hetzelfde: je hoeft ook maar in de buurt te komen bij een tegenstander, dan wordt er al afgefloten.
Wat bedoel je met gewenning?

Ik ben zo onderhand wel gewend dat ik de bal verlies, maar dat maakt het er niet beter/realistischer op.
mijn inworpen hou ik altijd zelf? misschien 1 uit 100 dat ik em gelijk kwijtraak
Ik bedoel dat de tegenstander vrijwel altijd mag ingooien. Het lijkt misschien een conspiracy theory, maar ik heb echt ontzettend vaak gehad dat ik er heilig van overtuigd was (en dat het ook het enige logische kon zijn) dat ik mocht inwerpen, en dan zie ik plots dat zij dat mogen doen (partijdige scheids enzo :+). Andersom maak ik het zelden mee.
tegen computer miscchien, maar Martins is echt niet bij te benen na een steekpass als je tegen een menselijke tegenstander speelt. Als je tegen AI speelt klopt het wel waarneer jezelf met Martins aan de slag gaat, wordt je zo ingehaald door de AI.
En dat vind ik dus gewoon zwaar naaiend. :(

Overigens pass ik uiteraard wel redelijk veel, alleen moet het niet zo zijn dat de enige manier tot succes passen is. In het echt zie je vaak zat dat echt goede dribbelaars (vleugelspelers bijv) hun man zonder al te veel moeite kunnen passeren. Het is echt niet allemaal pass-pass-pass.

Daarnaast heb ik ook heel vaak dat mijn spelers slecht passen wat tot balverlies lijdt, maar de tegenstanders dit vrijwel nooit heeft. Af en toe een foute pass mag bij hun ook wel hoor :/

Verder zijn de passes ook heel erg "scripted" heb ik het gevoel. Als de tegenstander bevoorbeeld een steekpass geeft die heel dicht langs mijn verdediger komt, krijg ik toch geen controle over de bal omdat mijn verdediger de bal gewoon laat lopen en er langs loopt, totdat de aanvaller eindelijk de bal heeft, dan pas snijdt hij naar binnen (als het ware) om de bal te kunnen pakken. Dan is het dus al te laat. Supercancel lijkt ook niet echt te werken.
Daarnaast werkt het wisselen van speler ook slecht. Vaak heb je niet de controle over de speler die jij wilt en zodra je van speler verwisselt, gaat de speler waarover jij de controle verliest meteen stilstaan. Als je dan een paar keer moet wisselen (of per ongeluk een keer teveel wisselt) staat iederen stil en gaat de aanvaller er zonder problemen met de bal vandoor die makkelijk voor jouw verdediging had moeten zijn :(

En voor de de duidelijkheid, ik speel op 5/6 sterren (afwisselen, al zie ik geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe je je opstelling online kunt bewaren?
Ik heb alles in het "stock" menu al geprobeerd, ook save en load, maar niks werkt.
Of een manier om de default opstelling aan te passen? In het spel zelf is de default opstelling goed, maar online is de default weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Benotti schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:13:
[...]

Teams als RBC en Heracles geven mij in principe net zoveel moeite als topteams omdat hun spelers net zo makkelijk een bal kunnen onderscheppen, een steekpass kunnen geven, uit de rug van mijn verdediging kunnen lopen etc..

[...]

Ik ben zo onderhand wel gewend dat ik de bal verlies, maar dat maakt het er niet beter/realistischer op.

[...]

Ik bedoel dat de tegenstander vrijwel altijd mag ingooien. Het lijkt misschien een conspiracy theory, maar ik heb echt ontzettend vaak gehad dat ik er heilig van overtuigd was (en dat het ook het enige logische kon zijn) dat ik mocht inwerpen, en dan zie ik plots dat zij dat mogen doen (partijdige scheids enzo :+). Andersom maak ik het zelden mee.

[...]

En dat vind ik dus gewoon zwaar naaiend. :(

Overigens pass ik uiteraard wel redelijk veel, alleen moet het niet zo zijn dat de enige manier tot succes passen is. In het echt zie je vaak zat dat echt goede dribbelaars (vleugelspelers bijv) hun man zonder al te veel moeite kunnen passeren. Het is echt niet allemaal pass-pass-pass.

Daarnaast heb ik ook heel vaak dat mijn spelers slecht passen wat tot balverlies lijdt, maar de tegenstanders dit vrijwel nooit heeft. Af en toe een foute pass mag bij hun ook wel hoor :/

Verder zijn de passes ook heel erg "scripted" heb ik het gevoel. Als de tegenstander bevoorbeeld een steekpass geeft die heel dicht langs mijn verdediger komt, krijg ik toch geen controle over de bal omdat mijn verdediger de bal gewoon laat lopen en er langs loopt, totdat de aanvaller eindelijk de bal heeft, dan pas snijdt hij naar binnen (als het ware) om de bal te kunnen pakken. Dan is het dus al te laat. Supercancel lijkt ook niet echt te werken.
Daarnaast werkt het wisselen van speler ook slecht. Vaak heb je niet de controle over de speler die jij wilt en zodra je van speler verwisselt, gaat de speler waarover jij de controle verliest meteen stilstaan. Als je dan een paar keer moet wisselen (of per ongeluk een keer teveel wisselt) staat iederen stil en gaat de aanvaller er zonder problemen met de bal vandoor die makkelijk voor jouw verdediging had moeten zijn :(

En voor de de duidelijkheid, ik speel op 5/6 sterren (afwisselen, al zie ik geen verschil)
Allereerst dit, deze frustraties die je uit klinken mij nogal een beetje amateuristisch in de oren.

Als je je topspeler goed bedient en ze goed laat spelen is er wel een groot verschil, een echte kwaliteits verschil welteverstaan. Betere schoten, betere balcontrole etc.

Je bedoelt neem ik aan dat je snel van de bal wordt gezet door je tegenstander, en andersom niet. Wel dat is wederom ervaring, neem nu bv robben, met hem kon ik eerst geen beetje verdediger passeren, nu geef k een heel licht tikje aan de joystick, tikt hij heel snel bal van ene voet naar andere, en hoppa zo 2 verdedigers voorbij. Het is gewoon lastig, je tegenstander kan t al (als je afschermt trouwens niet) maar jij moet het nog leren.

Conspiracy theory, echt ik heb 50/50 ingooien

Scripted

Hier ben ik het deels mee eens, maar weer, ook jij kan die passes geven, maar ik geef toe soms denk ik ook van shit hoe geeft ie die pass nou.

Zover mijn bijdrage ;) Het is soms frustrerend, but practice makes perfect

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Als je je topspeler goed bedient en ze goed laat spelen is er wel een groot verschil, een echte kwaliteits verschil welteverstaan. Betere schoten, betere balcontrole etc.
Hoe duidelijk moet ik alles schrijven? Ik heb het over de tegenstander, niet mezelf. Zelf merk ik wel degelijk een verschil :/
Je bedoelt neem ik aan dat je snel van de bal wordt gezet door je tegenstander, en andersom niet. Wel dat is wederom ervaring, neem nu bv robben, met hem kon ik eerst geen beetje verdediger passeren, nu geef k een heel licht tikje aan de joystick, tikt hij heel snel bal van ene voet naar andere, en hoppa zo 2 verdedigers voorbij. Het is gewoon lastig, je tegenstander kan t al (als je afschermt trouwens niet) maar jij moet het nog leren.
aub iets specifieker zijn over hoe jij de bal kunt vasthouden en hoe jij je man voorbij komt. "tikje aan de joystick" heb ik weinig aan. Afschermen zoals ik het ken, is met R2, maar goed werkt dit niet. De speler stapt de over de bal heen, maar de AI hoeft maar simpeltjes "X" te doen en ze hebben mij de bal al ontfrutseld.
Conspiracy theory, echt ik heb 50/50 ingooien
Ik durf te wedden dat het bij mij eerder 75/25 is. Zijn er anderen die dit ook hebben?
Hier ben ik het deels mee eens, maar weer, ook jij kan die passes geven, maar ik geef toe soms denk ik ook van shit hoe geeft ie die pass nou.
Ik denk zelden van "shit hoe geeft ie die pass nou.". Zo vaak zie ik nu ook weer niet een splijtende pass. Was mijn punt ook niet, noch dat ik dat wel/niet zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
Aha dus tegenstanders :)

Maar ook die, zij scoren van de meest vreemde posities, bv vrije bal schiet beckham dr zo in, en een speler van rbc niet.

Ja dat passeren, das moeilijk uit te leggen helaas, je maakt als t ware een zwenk van de ene kant van je joystick naar de andere, heel licht en daarna zelfde richting oplopen.

Tja dat ingooien weet ik ook niet, bij mij is het in ieder geval niet zo.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Heb nu Master league op 5 sterren en barcelona als team (wel match mode spelers trouwens, heb een hekel aan de standaard master league). Het lukt me maar niet om van Groningen te winnen, heb het 4 keer geprobeerd inmiddels en het is me nu eindelijk gelukt om 0-0 gelijk te spelen tegen ze.

1e wedstrijd die ik tegen Groningen speelde Blesseerden ze Ronaldinho, en ik maak zo graag kap bewegingen in dit spel en Ronaldinho is daar zo fantastisch goed in. Maar goed het gaat steeds beter dus nog 10 keer proberen en ik tik ze met 5-0 van de mat af >:)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:41

Hmmm, sneeuw heb ik nog nooit gehad :?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Exocet schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:25:
Weet iemand hoe je je opstelling online kunt bewaren?
Ik heb alles in het "stock" menu al geprobeerd, ook save en load, maar niks werkt.
Of een manier om de default opstelling aan te passen? In het spel zelf is de default opstelling goed, maar online is de default weer anders.
Gewoon Stock doen... en dan dat bovenste icoontje (opstelling die je momenteel gebruikt) kopieren naar een van die lege vakjes daaronder. Daarna moet je het saven... en de volgende keer moet je hem dus loaden en dan dat onderste icoontje kopieren naar die bovenste (die is in gebruik). Kan zijn dat je voor uit en thuis een aparte moet maken omdat ie anders niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

tegen al die mensen die hier klagen over dat het spel oneerlijk is, moeilijk is om te scoren en weet ik wat allemaal nog meer... meer spelen, veel meer spelen!

dit is een spel dat om de details gaat en pas als je die doorhebt kun je je onderscheiden van de "noobs". Begin eerst eens met een goede opstelling en maak je meester van deze opstelling zodat je precies en blindelings weet waar al je mannetjes op het veld lopen, wat voor loopacties ze (kunnen) maken, wat hun specifieke skills zijn (snel, technisch, hard schot, etc).
Leer alle controls en nog belangrijker, leer ze op de juiste momenten toepassen. En nu hoor ik sommigen van jullie al zeggen, ik ken alles al, dat kan wel zo zijn, maar je moet het ook kunnen toepassen. M.a.w. precies weten wat je op een bepaald moment wel en niet kunt doen met een speler, zoals de supercancel gebruiken als je een bal dreigt uit te lopen, 1-2'tjes aangaan op 30 meter van het doel. Wat misschien nog wel het belangrijkste is om onder de knie te krijgen is het schietsysteem. Wanneer kun je lobben, wanneer kun je binnenkantje gebruiken etc.

Ik snap dat sommige mensen gefrustreerd worden als ze niet kunnen winnen, maar om dan meteen het spel als onrealistisch en kut te gaan betitelen. De overschakeling van pes4 naar 5 viel mij in het begin ook zwaar maar er zit wel duidelijk een leercurve in. In het begin won ik amper op 3 sterren van b teams, nu sta ik ongeslagen 1e op 5 sterren met Tottenham en is Ibrahimovic mn topscorer met in totaal meer dan 40 doelpunten in 1 seizoen. Het zal dus eerder aan de speler liggen dan aan het spel ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
De mega-patch komt vandaag uit volgens de makers.
Onderstaande webside zou hem als eerste moeten hebben.

http://www.fifasoccer.info/2005/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:56:
De mega-patch komt vandaag uit volgens de makers.
Onderstaande webside zou hem als eerste moeten hebben.

http://www.fifasoccer.info/2005/index.php
Dat zou best kunnen, maar op de Soccergaming fora is hij al te vinden:

http://www.soccergaming.tv/showthread.php?t=129040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 13:02:
[...]

Dat zou best kunnen, maar op de Soccergaming fora is hij al te vinden:

http://www.soccergaming.tv/showthread.php?t=129040
Ah dankje. :Y)

edit:
Bah moet ik een uur wachten om het 2e deel te dowloaden.
Rapidshare. :(

[ Voor 14% gewijzigd door LoneRanger op 12-12-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Maakt iemand nog een nieuw topic trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
amahusu schreef op maandag 12 december 2005 @ 12:15:
tegen al die mensen die hier klagen over dat het spel oneerlijk is, moeilijk is om te scoren en weet ik wat allemaal nog meer... meer spelen, veel meer spelen!

dit is een spel dat om de details gaat en pas als je die doorhebt kun je je onderscheiden van de "noobs". Begin eerst eens met een goede opstelling en maak je meester van deze opstelling zodat je precies en blindelings weet waar al je mannetjes op het veld lopen, wat voor loopacties ze (kunnen) maken, wat hun specifieke skills zijn (snel, technisch, hard schot, etc).
Leer alle controls en nog belangrijker, leer ze op de juiste momenten toepassen. En nu hoor ik sommigen van jullie al zeggen, ik ken alles al, dat kan wel zo zijn, maar je moet het ook kunnen toepassen. M.a.w. precies weten wat je op een bepaald moment wel en niet kunt doen met een speler, zoals de supercancel gebruiken als je een bal dreigt uit te lopen, 1-2'tjes aangaan op 30 meter van het doel. Wat misschien nog wel het belangrijkste is om onder de knie te krijgen is het schietsysteem. Wanneer kun je lobben, wanneer kun je binnenkantje gebruiken etc.

Ik snap dat sommige mensen gefrustreerd worden als ze niet kunnen winnen, maar om dan meteen het spel als onrealistisch en kut te gaan betitelen. De overschakeling van pes4 naar 5 viel mij in het begin ook zwaar maar er zit wel duidelijk een leercurve in. In het begin won ik amper op 3 sterren van b teams, nu sta ik ongeslagen 1e op 5 sterren met Tottenham en is Ibrahimovic mn topscorer met in totaal meer dan 40 doelpunten in 1 seizoen. Het zal dus eerder aan de speler liggen dan aan het spel ;)
Als je het (oa) over mij hebt: ik win zonder veel problemen op 6 sterren offline, maar ik wordt gewoon frsutie van dit spel :P
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.