Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Advies...?
PSN: DutchTrickle PVoutput
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
Tis alleen dat je moet weten Hoe.. je een vrije trap moet nemen..
ik wist het eerst ook niet.. maar toen ik er achter kwam knalde ik gelijk bijna alle vrije trappen erin.. Oke.. nu ga ik dus niet vertellen hoe je een vrije trap moet nemen
vaak staat er in de muur een klein ventje..
als je gewoon zorgt dat hij daar over heen gaat en je staat misschien randje 16 M. dan kan je rustig de helft van het balkje gebruiken om hem er in te knallen..
Liefst nog net iets minder dan de helft, want je hebt spelers die gewoon niet kunnen schieten en de bal dan 10 meter over knallen..
dus in dat geval schiet je iets zachter over het kleinste ventje en gaat hij er bijna altijd voor 90% in..
Ja uh.. maar wat als er geen klein ventje staat ? dan kan je nog proberen om hem over het middelste poppetje te schieten.. jah ok.. een muur van 5 man wie staat er in het midden ?
vaak is het poppetje wat gelijk in de baan van je schot staat als je begint een vrije trap te nemen.
Dat poppetje blijft meestal staan..en springt niet in de lucht dus gaat hij er zo over heen.
Probeer pijltje Omhoog om de bal te drukken voor een vrije trap van dichtbij.
Nu kun je dus gaan oefenen voor een vrije trap vanaf 16m
Tackles.. achja.. irritant sown fluitje van sown scheids.. dat dan 40x in een helft.. ik vind het wel beter ik zie de X button nu meer als echt een tackle en niet meer als inhouden die knop en gaan met die banaan.. wat voorheen wel het geval was.. je kan ook rustig de bal afpakken dmv de andere speler weg te duwen met de pijltjes toetsen. (analoog whatevaa) bijv. in een sprint met een spits van je tegenstander en jij als verdediger.. loop je achter de spits aan die weer achter een dieptebal aangaat vaak als je dan nu met X button erop jaagt haal je hem neer.. je kan gewoon naast hem gaan rennen zonder X te drukken.. en dan gewoon met de pijltjes toetsen hem opzij drukken door in zijn pad te lopen.. zo duw je hem toch en maak je geen overtreding.. soms komt het nog wel is voor dat je dan gewoon te hard op dat ventje inrent en hij gewoon opzij vliegt .. omdat hij rechtdoor wilt en jij kei hard van rechts komt .. en dan krijg je wel een vrije trap tegen.. maja meestal maak ik gewoon ge-timede slidings.. want vaak als je dan de X gebruikt en je raakt de bal.. springt de bal nog de andere kant op ook .. terwijl als je een perfect sliding maakt.. de tegenstander nog doorent een klein stukje en jij gelijk de bal heb en gelijk kan staan en aanvallen.
En het schieten is gewoon een gekkehuis.. een bal uit de lucht op je spits 1x laten stuiteren en precies op het juiste moment wanneer de bal voor de 2dex naar beneden komt schieten.. als je dat met een beetje Spits doet dan gaan ze er 9 van de 10 x in.. maar dan wel echt perfecte timing..maja dat is wel een kwestie van oefening baart kunst
Mensuh..

maja elke leek ziet gelijk dat PES realistischer is dan FIFA.. qua gameplay qua uiterlijk .. alleen als Fifa FAN moet je de tijd nemen om PES door te krijgen en het goed te kunnen spelen.. FIFA daarin tegen speel je een dag of 2 en je ownt het hele spel
sorry hoor maar hier wordt ik een beetje kwaad ommaja elke leek ziet gelijk dat PES realistischer is dan FIFA.. qua gameplay qua uiterlijk .. alleen als Fifa FAN moet je de tijd nemen om PES door te krijgen en het goed te kunnen spelen.. FIFA daarin tegen speel je een dag of 2 en je ownt het hele spelterwijl pes wel enige ervaring nodig heeft. maja.. FIFA FANS just give it a shot.. en niet gelijk stoppen omdat je niet kan scoren.. gewoon ff spelen.. elk doelpunt dat je dan maakt word dan steeds verslavender.
heb je de nieuwe fifa al geprobeerd? en het es een kans gegeven het door te krijgen, want dan merk je dat het toch best aardig speelt, nou zal het nooit zo goed worden als [ahum] koning pes maar het is iig beter dan wat jij ervan maakt
zoiezo, scoren is n stuk lastiger dus dat klets je al uit je nek. ik heb pes ook lange tijd gespeeld maar ik erger me aan zoveel dingen dat het me ff niet uitmaakt dat het miss iets langzamer, iets minder realistisch of iets anders is maar ik gewoon voor mn lol speel...
ik zal geen voorbeelden geven waaraan ik me erger maar ik moet zeggen dat pes me niet meer ligt
LoneRanger schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:38:Schiet me toch nog iets negatiefs te binnen waar ik nog nooit iemand over gehoord heb.
Ik heb wel eens het idee dat wanneer de AI een kopduel wint hij de bal kopt in de richting die jij aangeeft.
Iemand anders dat wel eens opgevallen of zit dat gewoon in mijn hoofd?
Ook al gaat ie dan in de richting die ik aangaf, meestal is het dan toch een verdediger die er mee vandoor gaat, maar het gebeurt wel je.
Echt hinderlijk is het niet, anders was ik of iemand er wel eerder over begonnen, maar vreemd is het wel ja nu ik er goed over nadenk
Verwijderd
Toevallig heb ik Fifa ' 06 gespeeld ja.. en ik zag gelijk de bekende oude houterige en stijve harken over het veld gaan.. en ze voelen ook nog is aan als stijfe harken.. Vroegaahh.. was ik een Big Fifa fan..djmantri schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:39:
[...]
zoiezo, scoren is n stuk lastiger dus dat klets je al uit je nek. ik heb pes ook lange tijd gespeeld maar ik erger me aan zoveel dingen dat het me ff niet uitmaakt dat het miss iets langzamer, iets minder realistisch of iets anders is maar ik gewoon voor mn lol speel...
ik zal geen voorbeelden geven waaraan ik me erger maar ik moet zeggen dat pes me niet meer ligt
speelde alleen maar Fifa en week er niet vanaf.. maar totdat ik PES voor het eerst speelde..
Alles anders.. ik kan me nog herrineren dat fifa 2002 ermee kwam.. First Touch Control dit dat.. alle generaties van PES hadden dat geloof ik al op PES1 na. En het schieten met fifa zal nog wel steeds het zelfde zijn als je weet hoe hard je moet schieten en waar ongv.. dat je elke bal buiten de 16 erin jenst.. met PES is dat veel echter.. je moet ruimte creeeren voor een goed schot op doel buiten de 16 men.. je kan niet draaie en schieten buiten de 16 en dan nog hopen dat ie er in gaat.. laat ik het zo zeggen.. er is goed over na gedacht over PES.. en FIFA is meer.. Hmm wat gaan we dit jaar iets voor nieuws toevoegen .. over een paar jaar ken je precies bepalen met fifa hoever je een bal in het veld wilt trappen met de keeper.. ? wie zit daar op te wachten volgens mij niemand.. ze zorgen alleen voor die Licentie troep en denken niet aan gameplay en realisme.. ze verwachten wel dat de mensen het spel gaan spelen doordat zij alle rechten hebben.. en echte namen .en reclame shirtjes.. BOEIEND! ut gaat mij om de gameplay..en de Fun Factor die toch wel erg hoog licht als een spel erg realistisch is..
Ik hoop voor je dat je hem snel in huis hebt aangezien de release nog steeds daar op de 28e staatGiel schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:47:
Nou, mijn PES5 wordt verwerkt bij Bol, hoop em wel binnen 3 dagen in huis te hebben. Dan kan ik mijn verslafing met de nieuwe versie voortzetten
Dit is de reden dat ik mijn bestelling dit jaar niet bij BOL heb gedaan omdat het me heel erg zou frustreren als hij al in de schappen zou liggen en ik er op moest wachten

Hopelijk morgen, kan bijna niet meer wachten
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De XBOX versie???
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
Mijn performance schommelde ook ontzettend met PES4 waar ik ook nog ontzettend van baal. Het gebrek aan consistentie is iets waar ik nog erg mee zit. Ik moet het echt hebben van vlagen van concentratie en geduld wil ik echt van iedereen willen winnen en die komen tegenwoordig maar zelden voor.
Ik denk dat ik wacht tot de Xbox360 met de verbeterde online mogelijkheden. Als PES5 dan ook backward-compatible is, zal ik het wel aanschaffen.
Verwijderd
Je vergeet alleen de PC versie, die ook de online functie had.Macer schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:18:
Elk jaar voel je de spanning.. Was vorig jaar ook met PES4.. De Xbox versie was de eerste PES die je online kon spelen, daar is echt een hoop over gepraat de dagen voor de release.
Lijkt me misschien handig om even aan te geven welke versie je hebt kunnen bemachtigen voor degene die dat komen melden. (wat ik aanmoedig trouwens
Die guide ziet er trouwens erg goed uit, ben benieuwd of ie hier ook te krijgen is. Lijkt me een perfecte manier om echt alles uit de game te halen wat er in zit. Meestal heb ik bij PES games het gevoel dat ik maar een fractie aan mogelijkheden wat moves betreft beheers en dus ook gebruik.
De lag schijnt een stuk minder te zijn in de nieuwe versie. Het is in ieder geval zo dat je nu beiden een helft als host optreed. Hierdoor heb je dus beide nadeel van lag en niet alleen de client. Wat vindt je dan van de singleplayer? Ook met de ML kan ik me tijden vermaken,Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:21:
De spanning is bij mij dit jaar beduidend minder. Dit is vooral door mijn laatste ervaringen met PES4 op Xbox Live. De Live functie van dit spel is echt bagger. Ik weiger om als client te spelen omdat ik elke keer weer lag heb en de infantiele instelling van sommige Live players doet mij sterk twijfelen of ik nog verder wil met PES5. An sich is het spel prima maar ik ken weinig mensen in mijn persoonlijke leven die er ook van houden. Multiplayer is toch de hoofdreden waarom ik nog games aanschaf.
Mijn performance schommelde ook ontzettend met PES4 waar ik ook nog ontzettend van baal. Het gebrek aan consistentie is iets waar ik nog erg mee zit. Ik moet het echt hebben van vlagen van concentratie en geduld wil ik echt van iedereen willen en die komen tegenwoordig maar zelden voor.
Ik denk dat ik wacht tot de Xbox360 met de verbeterde online mogelijkheden. Als PES5 dan ook backward-compatible is, zal ik het wel aanschaffen.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Als ik jou was, zou ik toch verder gaan met PES5. Of je ermee dan online gaat is nog even een tweede.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:21:
De spanning is bij mij dit jaar beduidend minder. Dit is vooral door mijn laatste ervaringen met PES4 op Xbox Live. De Live functie van dit spel is echt bagger. Ik weiger om als client te spelen omdat ik elke keer weer lag heb en de infantiele instelling van sommige Live players doet mij sterk twijfelen of ik nog verder wil met PES5. An sich is het spel prima maar ik ken weinig mensen in mijn persoonlijke leven die er ook van houden. Multiplayer is toch de hoofdreden waarom ik nog games aanschaf.
Mijn performance schommelde ook ontzettend met PES4 waar ik ook nog ontzettend van baal. Het gebrek aan consistentie is iets waar ik nog erg mee zit. Ik moet het echt hebben van vlagen van concentratie en geduld wil ik echt van iedereen willen winnen en die komen tegenwoordig maar zelden voor.
Het spel is beduidend anders qua speelstijl dan PES4, waardoor het wel als een nieuwe ervaring aanvoelt. Aanvallen is moeilijker, verdedigen lijkt gemakkelijker, waardoor de balans in het spel wat beter is. Daarnaast word je meer consistent naarmate je meer ervaring hebt, lijkt mij
Zodra de 360 dan uitkomt en de Live functionaliteit verbeterd blijkt te zijn, heb je in ieder geval geen achterstand, maar kan je direct meespelen met diegenen die het spel al langer in hun bezit hebben...
Verwijderd
Ik moet wel zeggen: er zit een floppy bij, en Setup Disk, maar ik heb geen floppy drive... En ik las ook dat alles zou moeten werken zonder drivers en zo... Dus...
EDIT:
Laat maar! Ik ben er al achter: de PS2 controller moet op analoog staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 19:17 ]
ik heb hem ook vandaag gekocht (MM voor 49,-) en ben erg tevreden!
ik had verwacht dat het gat groter zou zijn qua bediening tussen 4 en 5... maar het valt reuze mee...
heb wel al een vastloper gehad: ik had een overtreding gemaakt, ze krijgen voordeel en schieten over, scheidsrechter komt in beeld en geeft geel en toen liep hij vast.... en dat in mijn eerste potje
ik ben nu met ADO begonnen aan de ML op 3 sterren en tot nu toe de eerste 3 wedstrijden gewonnen
PSN: Leech1984
Verwijderd
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Ik heb gisteren gemaild met een gameshop en die zeiden dat het spel vandaag uitkwam. Ook op het forum van Macer (www.peslive.nl) zeggen meerdere mensen dat meerdere winkels hem vandaag binnen krijgen.Nippletwister schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:44:
Heeft iemand al de Xbox versie in de winkel gespot? Op het forum van PESinsight las ik dat de Xbox release vertraging heeft opgelopen.....
Shit, krijg dus net een mailtje dat hij morgen pas komt...
[ Voor 8% gewijzigd door Masch op 20-10-2005 10:53 ]
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

What the heck? Kan ik nog een week wachten
Hij is inmiddels al binnen bij een aantal Free Record Shop fillialenNippletwister schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:32:
Aaaarrrgggh, kijk net op BOL.com en daar staat de release voor PS2 op 19-10 (gisteren) en voor Xbox op 28-10
What the heck? Kan ik nog een week wachten
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Beter, dan maar gelijk na werktijd de stad afstruinenMasch schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:05:
[...]
Hij is inmiddels al binnen bij een aantal Free Record Shop fillialen
Ik ga morgen kijken in een gameshop hier in de buurt. Als ik dit zo lees mag ik er vanuit gaan dat de XBOX versie geen vertraging heeft opgelopen en dus meteen met de PS2 uitkomt. Mooi!Terryb47 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:18:
Ik heb mail gekregen dat m'n PES5 (xbox) op de post is
Maar anders was ik wel bij m'n broertje op de PS2 gaan spelen
Ik heb mijn eerste wedstrijden inmiddels gespeeld en het is echt helemaal top.. Het is echt PES4 in het kwadraat.. Het speelt nog zo veel lekkerder en beter.
Online is zo goed als geen lag te ervaren. Verdedigers doen hun werk en staan op de goede plek. Scoren is moelijker geworden..
Fifa had misschien een inhaalslag gemaakt op PES4, maar PES5 kwam, zag en overwon..
Verwijderd

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
wijze woorden
Ik heb de demo niet dus kan het niet ff proberenarmageddon_2k1 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 07:29:
Anders zet je het even aan in je videokaart settings

issie ook al voor pc uit?leech1984 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:34:
binnenkort maar een toernooitje starten?
ik heb hem ook vandaag gekocht (MM voor 49,-) en ben erg tevreden!
ik had verwacht dat het gat groter zou zijn qua bediening tussen 4 en 5... maar het valt reuze mee...
heb wel al een vastloper gehad: ik had een overtreding gemaakt, ze krijgen voordeel en schieten over, scheidsrechter komt in beeld en geeft geel en toen liep hij vast.... en dat in mijn eerste potje
ik ben nu met ADO begonnen aan de ML op 3 sterren en tot nu toe de eerste 3 wedstrijden gewonnen
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Wat ik vermoed dat hij bedoelt is dat je in je videokaart driverinstellingprogrammatoolding ook nog instellingen hebt voor FSAA/AA/etc die je kunt aanzetten. PES5 hoeft het dus niet te hebben om toch te kunnen genieten van een strak beeld.Benotti schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:35:
[...]
Ik heb de demo niet dus kan het niet ff proberen
Toch schijnt PES (t/m deel 4 dan iig) die settings te overrulen en alsnog zonder FSAA te draaien. Heb het zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd.Miles Teg schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:14:
[...]
Wat ik vermoed dat hij bedoelt is dat je in je videokaart driverinstellingprogrammatoolding ook nog instellingen hebt voor FSAA/AA/etc die je kunt aanzetten. PES5 hoeft het dus niet te hebben om toch te kunnen genieten van een strak beeld.
Volgens mij komt ie voor PC volgende week.
Dat dat kan weet ik ook wel, maar pes4 ondersteund gewoon geen fsaa. Aangezien pes5 volgens mij dezelfde engine is zal het daar wel (helaas) hetzelfde zijnMiles Teg schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:14:
[...]
Wat ik vermoed dat hij bedoelt is dat je in je videokaart driverinstellingprogrammatoolding ook nog instellingen hebt voor FSAA/AA/etc die je kunt aanzetten. PES5 hoeft het dus niet te hebben om toch te kunnen genieten van een strak beeld.
Volgens mij (ik meen het te gelezen te hebben in dit topic of andere pes topic) wel in te stellen met radeon kaarten met een appart tooltje. Naam kwijt, maar het is wel mogelijk volgens mij.Benotti schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:42:
[...]
Dat dat kan weet ik ook wel, maar pes4 ondersteund gewoon geen fsaa. Aangezien pes5 volgens mij dezelfde engine is zal het daar wel (helaas) hetzelfde zijnMaar misschien ook niet
)
RadLinkerEp0ss schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:19:
[...]
Volgens mij (ik meen het te gelezen te hebben in dit topic of andere pes topic) wel in te stellen met radeon kaarten met een appart tooltje. Naam kwijt, maar het is wel mogelijk volgens mij.
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Verwijderd
Trouwens... ik ben een echte fan van FSAA (en AF), maar... het is me met de demo van PES5 helemaal niet opgevallen dat er geen FSAA is of zou zijn... Het ziet er prachtig uit, vind ik...! Dat kan ik van heel veel games (eigenlijk de meeste) die geen FSAA ondersteunen niet zeggen...!
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 20:13 ]
V-sync aanzetten? (in de instellingen van je videokaart)Buffalo schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:45:
Ok bedankt, maar ik vind het spel er zo al prachtig uit zien, de demo athans. Ik heb wel altijd last, vanaf PES 3 al, dat er strepen door het beeld lopen. Met strepen bedoel ik dat het beeld verschuift als de camera beweegt. Wie weet hoe ik dat kan oplossen??
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
Engels, Spaans, Duits en Italiaans.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 23:16 ]
Verwijderd
Enige punt is dat hij nogal een detail freak is. Vooral wat licenties en zo betreft. Dus ja, dan zit je fout met PES... M'n vraag is nu (dit wordt ook mijn eerste PES...!): kunnen we binnen no time user made updates op het internet verwachten die alle gegevens up to date en in orde brengen? Dus alle echte namen en alle echte shirts, etc. etc.? Ik heb begrepen dat je wel van alles kunt aanpassen. Kun je zo ook bijvoorbeeld het Nederlands Elftal zelf toevoegen?
Niet dat hij PES5 dan NIET gaat kopen of zo als het niet kan allemaal, want hij vind het spelplezier toch zoveel beter dat 'ie echt om is.
Kort gezegd: wat is er allemaal te modden aan PES5, en hoe levendig is de PES-mod-scene...?
P.S. Ik heb het over de pc-versie. (Ik neem aan dat de PS2-versie totaal niet te modden is...?)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 00:08 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
voor pes4 waren er ook de wolff en de obsession patch, inclusief laatste transfers en kits etc..
voor pes4 is de laatste obsession patch zelfs helemaal up to date.. inclusief kone bij psv
link? Ik gebruik nu volgens mij ook de obsession patch, maar zo up to date ben ik nog nietd0s schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:25:
voor pes4 is de laatste obsession patch zelfs helemaal up to date.. inclusief kone bij psven alle 05/06 kits
hij is dan ook bijna nergens te vinden, zal ff voor je zoeken, heb m anders nog wel op me comp staanBenotti schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:28:
[...]
link? Ik gebruik nu volgens mij ook de obsession patch, maar zo up to date ben ik nog niet
http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=22757
[ Voor 8% gewijzigd door d0s op 22-10-2005 14:42 ]
Dingen die ik echt nog wil weten:
Hoe win ik een kopduel ?
Hoe kan ik verschillende voorzetten geven, dus niet alleen met B ?
Hoe kan ik richten met inkoppen ? Ik kop vaak over.
Hoe kan ik richten met inschieten ? Ik schiet vaak over.
Ik hoop dat iemand een volledige lijst heeft. Ik heb gezocht maar kan echt niks anders vinden dan van pes4. Ik speel trouwens op de X-Box, altijd handig om even te melden bij zoiets
Verwijderd
ff reggen dan kan je hun PES 5 Guide bekijken, waarin pretty much alles staat uitgelegd wat je nodig hebt om te beginnen =]
kopduel win je door met R2 je speler voor de andere speler neer te zetten
dunno wat B is, maar er staan genoeg voorzetten uitgelegd in die guide
richten met inkoppen -> hoe verder je naar achter loopt bij een hoge bal hoe lager hij hem inkopt, ook afhankelijk van spelerstats en waar je mikt natuurlijk, en als je achter de verdediger komt dan kopt hij hem weg he
inschieten -> laat de bar onderin niet te vol lopen bij het schieten, afhankelijk van playerpositie, stats etc kan je er soms niks aan doen dat een speler overschiet though ... je kan ook R2 (playstation2/pc) ingedrukt houden dan schiet de speler met binnenkant van de voet. Maargoed al met al leer je vanzelf wel na verloop van tijd wanneer je op welke manier met welke speler moet schieten =]
ik denk dat de pes modscene misschien nog wel groter is dan die van fifa (omdat ze in azie alleen maar pro evo/winning eleven spelen, fifa is daar echt not doneVerwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:05:
Nog ff wat anders... Ik heb een goede kennis, die de Fifa serie sinds versie Fifa 99 jaarlijks koopt en speelt, geattendeerd op PES5. Hij kende PES nog niet (juist, zo'n type dat elk jaar maar weer zomaar EA-spullen koopt...). Op mijn aanraden heeft hij de demo's van Fifa 06 en PES5 gedownload en... hij gaat voor PES5!
Enige punt is dat hij nogal een detail freak is. Vooral wat licenties en zo betreft. Dus ja, dan zit je fout met PES... M'n vraag is nu (dit wordt ook mijn eerste PES...!): kunnen we binnen no time user made updates op het internet verwachten die alle gegevens up to date en in orde brengen? Dus alle echte namen en alle echte shirts, etc. etc.? Ik heb begrepen dat je wel van alles kunt aanpassen. Kun je zo ook bijvoorbeeld het Nederlands Elftal zelf toevoegen?
Niet dat hij PES5 dan NIET gaat kopen of zo als het niet kan allemaal, want hij vind het spelplezier toch zoveel beter dat 'ie echt om is.
Kort gezegd: wat is er allemaal te modden aan PES5, en hoe levendig is de PES-mod-scene...?
P.S. Ik heb het over de pc-versie. (Ik neem aan dat de PS2-versie totaal niet te modden is...?)
evo-web.co.uk kun je veel patches en optionfiles downloaden, voor zowel pc als ps2 (ook xbox en zelfs psp). PS2 is dus ook te aan te passen, en hoe! Ik vind de patches vaak zelfs beter dan die voor fifa. De kits/boots/stadions/ballen/gezichten etc zien er gewoon veel smoother uit imo voor pes. Fifa ziet er m.i. net ff allemaal te "plastic" achtig uit.
dus ik zou zeggen registreer je op www.evo-web.co.uk en laat je verbazen
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
het spel is langzamer
iets moeilijker juiste pases te geven
als je een goede tegenstander hebt dan ben je 95% van de wedstrijd bezig met 1 keertje een goede aanval op te zetten, laat staan een goal. Dit was ook wel bij pes4 maar nu nog meer.
verder is het schotsysteem duidelijk aangepast, een tikje was al genoeg voor een huizenhoog schot, dus andere schottechnieken.
verder zag t dr smooth uit enz
Dit zal wel door meerdere mensen zijn gezegd maar dit waren mn eigen ervaringen. Oja nog 1 ding wat ik ook erg opmerkte is het fysieke systeem, je kan nu echt iemand omver beuken, of een eigen goal maken

Verwijderd
Ik heb al wel dit gevonden (spelers en namen geedit, shirts dus niet)
http://rapidshare.de/files/6612651/Maserati.zip.html
Verwijderd
Wow! Supertip! Die Guide is prachtig! Dan heb ik alvast lekker wat te lezen en te zien totdat PES5 voor de pc binnenkomt!Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:20:
http://www.pesfan.com/bulletin/home.php
ff reggen dan kan je hun PES 5 Guide bekijken, waarin pretty much alles staat uitgelegd wat je nodig hebt om te beginnen
Nog zo'n supertip! Bedankt!amahusu schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:09:dus ik zou zeggen registreer je op www.evo-web.co.uk en laat je verbazen
Hehe, ik heb het spel nog geeneens maar vermaak me nu al prima!
Ja! Dat gebeurde vanavond voor het eerst in de demo! Ik wist niet wat ik zag! Prachtig!
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 01:23 ]
Mijn idee is dat het spel er echt op vooruit is gegaan. Het is nog meer voetbal geworden dan het al was in PES4. Geenzins te vergelijken met Fifa. Enig nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat met ingooien de opstelling standaard staat, zodat je hier vaak niet goed op kunt verdedigen.
Maar goed ik heb mijn spel weer gevonden
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Laten we dit hopen
de pc versie ?Buffalo schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:12:
Ik lees net berichten dat FrS hem zaterdag had moeten binnenkrijgen, maar dit niet gebeurd is. Waarschijnlijk verwachten ze hem nu dinsdag of woensdag.
Laten we dit hopen
Klinkt goed opzich.... Maar ik heb begrepen dat het allemaal weer een tandje langzamer is dan Pes4 (wat op zijn beurt weer een tandje langzamer is dan Pes3)? Heb je de mogelijkheid in Pes5 om de snelheid wat op te krikken (zoals in Pes1 bijv)?Masch schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:00:
Afgelopen weekend heb ik erg veel gespeeld in PES5 (lees --> 2 seizoenen in D2 van de ML. Helaas 2 x derde geworden, maar goed).
Mijn idee is dat het spel er echt op vooruit is gegaan. Het is nog meer voetbal geworden dan het al was in PES4. Geenzins te vergelijken met Fifa. Enig nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat met ingooien de opstelling standaard staat, zodat je hier vaak niet goed op kunt verdedigen.
Maar goed ik heb mijn spel weer gevonden
volgens deze link ligt hij in duitsland al in de winkels (de pc versie)
Media-markt in Duitsland toch?d0s schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:09:
http://www.soccergaming.t...php?t=127686&page=4&pp=15
volgens deze link ligt hij in duitsland al in de winkels (de pc versie)
Had het al ergens voorbij zien komen
Nah ik kan wel wachten tot vrijdag
..en ik kan eigelijk niet wachten tot vrijdag
Wat wel goed nieuws is is dat FCH en THEWOLFF (makers van resp. obsession en Wolff patches) samen patches voor pes5 op de pc gaan maken..
[ Voor 31% gewijzigd door d0s op 24-10-2005 22:34 ]
Er is een MediaMarkt geopend in Ede in het centrum.d0s schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:29:
Yep in Duitsland, helaas is er geen mediamarkt op rijafstand voor mij (Nijmegen), allemaal een uur rijden
..en ik kan eigelijk niet wachten tot vrijdag
Wat wel goed nieuws is is dat FCH en THEWOLFF (makers van resp. obsession en Wolff patches) samen patches voor pes5 op de pc gaan maken..
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
En zijn er al leuke patches voor de ps2?
Grtz
volgens de dynabyte winkel moet ie morgen uitkomen, bij de FRS pas vrijdag..
Alleen duitse taal, issie niet multi language dan?d0s schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:14:
Niet in Nederland, in Duitsland ligt ie in de winkels maar dat is alleen Duitse taal..
volgens de dynabyte winkel moet ie morgen uitkomen, bij de FRS pas vrijdag..
Heb daarnaar toe gebeld en ze hadden pes5 wel binnen, maar toen ik vroeg of hij ook in het engels was zeiden ze ''nur deutsch''.. dus helaas niet
bij de dynabyte in Nijmegen zou hij morgen binnen moeten komen
Ik ga btw morgen na het werk wel even langs de Dynabyte, kijken of ze hem al hebben, ik kan echt niet meer wachten namelijk, ik wil nu de eredivisie wel eens spelen
Ik heb er ook last van in de demo (pc-versie natuurlijk). Ik hoop dat ie er in het spel uitgehaald is.ZieMaar! schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:38:
Even een vraagje, ik heb er met de demo last van dat het spel vastloopt, als er een speler geblesseerd raakt. Geen probleem, kan gebeuren. Echter, van het weekend was ik bij mijn broertje, toen speelde ik hem tegen hem op de PS2, wat denk je, precies hetzelfde. Blessure, spel vast. Meer mensen die hier last van hebben? Op de pc ishet niet zo'n ramp, als je snel genoeg op alt-f4 drukt, maar toch.
Ik ga btw morgen na het werk wel even langs de Dynabyte, kijken of ze hem al hebben, ik kan echt niet meer wachten namelijk, ik wil nu de eredivisie wel eens spelen.
Dat zeg ik!
*duh?d0s schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:14:
Nou hij is uit in het illegale circuit, naar het schijnt kun je niet online zonder legale cd-key
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Op zich wel goed, heb je nog een extra reden om hem gewoon te kopen.d0s schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:14:
Nou hij is uit in het illegale circuit, naar het schijnt kun je niet online zonder legale cd-key
| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |
Verwijderd
heb mijn pc versie op order staan bij Play.com. Sluit echter niet uit dat ik in de tussentijd alvast zegmaarreuh, mm..., alvast een voorschot neem op het gebruik van het recht het spel (legaal) te spelen
En die bug in de demo was mij nooit opgevallen, tot gisteravond!
Kan je alleen wedstrijden spelen online, of is er een soort league.
En is het mogelijk om 2 vs 2 online te spelen en dan op vier verschillende pc's.
Dit topic is gesloten.