toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Probeer ik het nog een keer.Xadeon schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:35:
[...]
Geloof je nou echt dat Konami denkt dat je niet meer dan 6 highlights kunt halen in 5min.? En dat er daarom maar 6 herhalingen zijn?! Klinkt dat niet voor jou een beetje onzinnig?
De tijd is gelimiteerd, het aantal teams gelimiteerd dus waarom niet de higlights?
Ik zeg nergens dat je niet meer dan 6 highlights kunt halen uit 5 minuten, hooguit dat je er waarschijnlijk meer kunt halen uit 20 minuten.
Only fools are enslaved by time and space.

Trouwens, je zei toch....
of niet?LoneRanger schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 00:59:
[...]
Geen idee, de officiele demo duurt 5 minuten hoeveel hoogtepunten kun je hebben in 5 minuten?
Maar gelukkig weet jij meer, toch?

[ Voor 62% gewijzigd door Xadeon op 11-10-2005 01:42 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Je ziet zelf hopelijk toch ook wel dat er een significant verschil is tussen het limiteren van het aantal teams/speeltijd en aantal highlights
Tuurlijk, alles is mogelijk, maar laten we het wel reëel houden
Nu had ik over "Pro" veel goede dingen gehoord, veel van m'n kameraden vinden het een topspel, maar ik heb het nog nooit eerder gespeeld/gezien. Dus werd ik ook wel benieuwd naar de demo van "Pro 5" en ik moet zeggen; topspel. Zeker als ik het vergelijk met Fifa 2006. Fifa 06 heb ik 10 minuten gespeeld en weer van m'n systeem verwijderd. Pro5 speel ik nu al 2 uurtjes
Er zijn wel een aantal minpuntjes, maar ik kan het alleen vergelijken met Fifa (2006), en dan zie ik alleen maar pluspunten
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
Ik heb het gisteren even getest met PES4. Ik heb op 1 ster een wedstrijd gespeeld en deze gewonnen met 12-0 (met een goal van de keeper oléLoneRanger schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:33:
[...]
Probeer ik het nog een keer.
De tijd is gelimiteerd, het aantal teams gelimiteerd dus waarom niet de higlights?
Ik zeg nergens dat je niet meer dan 6 highlights kunt halen uit 5 minuten, hooguit dat je er waarschijnlijk meer kunt halen uit 20 minuten.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Ik bekijk de herhaling van de doelpunten 1x en maximaal 2x als het een heel mooi doelpunt is. Maar na de wedstrijd druk ik die handel altijd gelijk weg.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
Beetje overdreven reactie hoor..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik vind de hoogtepunten achteraf vaak mooier (beter camerawerk) dan de herhaling direct na de goal.Macer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:16:
Ik zeg toch niet dat het me uitmaakt, ik had alleen niet verwacht dat er echt mensen die hoogtepunten zitten te bekijken.. Ik heb denk ik 600 wedstrijden gespeeld in PES4, maar na een aantal keer heb ik die hoogtepunten wel gezien.
Beetje overdreven reactie hoor..
Dat was voor mij ook wel 's een reden om doelpunten na een wedstrijd online terug te kijken en vervolgens op te slaan met fraps/taksi. Dat levert vaak een veel mooier beeld op dan met die camera vanachter het doel.Exocet schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:32:
[...]
Ik vind de hoogtepunten achteraf vaak mooier (beter camerawerk) dan de herhaling direct na de goal.
And I'm the only one and I walk alone.
Heb ik ook last van, geen idee wat je er aan kunt doen. Ja, blessures op 'No' zettenCyberDoX schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:32:
Bij de demo, als er iemand geblesseerd raakt, loopt het spel bij mij vast. Als ik geluk heb, kom ik nog in Windows, maar soms moest ik m'n computer opnieuw starten
. 'k heb dit bij 'alle' demo's...iemand daar nog meer last van?
Verwijderd
Verwijderd
door o.a. die highlights vind ik pes zo'n geweldige serie. Zoveel gevoel wekt dat op bij mij.. als je ziet hoe heerlijk de bal door de spits op zn slof genomen wordt en die bal knalt in de kruisingBenotti schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:20:
Ik wil dat prachtige schot in de kruising wel nog een keer zien hoor
idd, ik was die fifa-besturing gewend. Bij PES is dat heel anders..Macer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:58:
Vergeet alles wat je eventueel in Fifa hebt geleerd, want dat is echt heel fout in PES... Leer denken als een voetballer.. Begin over de flanken en zoek de vrije man..
Verwijderd
Iemand aub? Of is er misschien een site die mij de handelingen verteld?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:49:
Ik wordt soms gek van het spel. Kan iemand mij uitleggen bij welke handeling op de ps2 controller ik een bepaalde handeling doe in het spel? Ik heb het al aardig wat uurtjes gespeelt, maar als ik scoor weet ik bij god niet hoe ik dat gedaan hebt. Vooral van harde, lage schoten heb ik geen idee hoe je die moet doen. Kan iemand mij de goede schiet, paas en afpak handelingen vertellen?
http://www.pesmoves.com/ ofVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:22:
[...]
Iemand aub? Of is er misschien een site die mij de handelingen verteld?
http://db.gamefaqs.com/co...le/winning_eleven_8_a.txt
En in Pes 4 heb je in het pauze menu ook een optie controls. Misschien dat die optie ook in Pes5 bestaat?
Ik heb het trouwens ook dat het spel vastloopt als er een blessure is

[ Voor 14% gewijzigd door PromoX op 12-10-2005 14:18 ]
Is het wederom zo dat bij PES5 de XBox versie een soort waas over het beeld heeft en de PS2 versie gewoon veel scherper beeld heeft? Dit stoorde mij bij PES4 dermate veel dat ik ben overgestapt op de PS2 versie die veel fijner beeld heeft.
Als je met een gamepad speelt moet je ook even de controller settings een keer af, want mijn ervaring is dat die altijd helemaal door elkaar staan.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:22:
[...]
Iemand aub? Of is er misschien een site die mij de handelingen verteld?

Als Ronaldo op het moment van schieten op goal al buitenspel staat wel, als Ronaldo op het moment van schieten nog voor de laatste man staat en dan de terugkomende bal erin knalt dan niet. Volgens mij is zo de regel.CyberDoX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:42:
Even over buitenspel. Zidane schiet op doel, terwijl Ronaldo buitenspel staat. De keeper bokst de bal net uit het doel en de bal komt bij Ronaldo terecht die hem dan in het netje legt. Staat Ronaldo dan nog steeds buitenspel? Want er wordt bij mij gewoon afgefloten. Wat eigenlijk té vaak gebeurt..
I pitty the fools who took my game-station.....
Ik heb medelijden met scheids/lijnrechtersUlti23 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:46:
[...]
Als Ronaldo op het moment van schieten op goal al buitenspel staat wel, als Ronaldo op het moment van schieten nog voor de laatste man staat en dan de terugkomende bal erin knalt dan niet. Volgens mij is zo de regel.
[ Voor 5% gewijzigd door Exocet op 12-10-2005 15:31 ]
Verwijderd
De pc versie van pes5 is al stukken beter dan pes4 voor de ps2, en aangezien de ps2 versie altijd wel een stukje vlotter wegspeeld dan op pc kan ik niet wachten tot ik pes5 hier heb!
Er zitten idd nogwat dingen in de game die niet helemaal kloppen of irritant zijn maar de meeste dingen zijn toch opgelost.
Ik heb trouwens nu nog meer het gevoel dat elke wedstrijd en ploeg anders is, speel maar eens met arsenal en daarachter met valencia. Wereld van verschil imo.
Dat is ook wat zo ergerlijk is aan fifa, elke speler en ploeg speelt praktisch hetzelfde.
Ronaldo haalt voordeel uit zijn buitenspel positie,dus ja!CyberDoX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:42:
Even over buitenspel. Zidane schiet op doel, terwijl Ronaldo buitenspel staat. De keeper bokst de bal net uit het doel en de bal komt bij Ronaldo terecht die hem dan in het netje legt. Staat Ronaldo dan nog steeds buitenspel? Want er wordt bij mij gewoon afgefloten. Wat eigenlijk té vaak gebeurt..
wijze woorden
Trouwens, op welk niveau (aantal sterren) spelen jullie eigenlijk?
Verwijderd
Bedankt, goede info. Alleen staat er niet tussen hoe ik de bal hard en laag in een bepaalde hoek kan schieten. Weet jij dat misschien?PromoX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:33:
[...]
http://www.pesmoves.com/ of
http://db.gamefaqs.com/co...le/winning_eleven_8_a.txt
En in Pes 4 heb je in het pauze menu ook een optie controls. Misschien dat die optie ook in Pes5 bestaat?
Ik heb het trouwens ook dat het spel vastloopt als er een blessure is.
Ik speel laatste tijd op vier sterren, maar volgens mij zit er maar weinig verschil tussen 3/4/5 sterren. Aanvallen is gewoon iets lastiger, elke kans moet je eigenlijk scoren. Ik ga binnenkort vijf sterren eens proberen. Twee sterren is alleen leuk om schieten te oefenen.CyberDoX schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:39:
ok, duidelijk. 't was eigenlijk ook wel logisch
Trouwens, op welk niveau (aantal sterren) spelen jullie eigenlijk?
http://rapidshare.de/files/5870244/PES5demoSpeech.zip.htmlDelTorro schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:38:
Weet iemand of er een werkende demo expander is voor de demo-versie mét commentaar?
Let wel, alleen de opties veranderen die in het vorige demo ook konden, andere opties veranderen op eigen risico.
Is dus pes5.exe ge-edit me een hex-editor.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik ben er bekend mee, erg bedankt voor de linkt. Kan ik eindelijk weer langere potjes spelen tot de release, dankjewelLet wel, alleen de opties veranderen die in het vorige demo ook konden, andere opties veranderen op eigen risico.
Lol dat is dus niet altijd zo, maar dus afhankelijk van je systeem. Ik geloof niet dat pes4, 5 of welk andere game ook vlotter speelt op een PS2 dan op mijn eigen systeem*. Sterker nog, ik weet wel zeker van niet. En je moet ook niet vergeten dat erop de ps2-versie heel wat minder details te zien is dan op de pc-versie of de xbox-versie. Overigens draai ik pes5 op; 1280*1024, AAx6, AFx16 en dat gaat met gemak.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:35:
Ik speel de demo nu regelmatig en ik moet zeggen de gameplay is toch stukken beter dan pes4 hoor. Heb pes4 eens terug in de ps2 gedaan voor een potje tegen een maat.
De pc versie van pes5 is al stukken beter dan pes4 voor de ps2, en aangezien de ps2 versie altijd wel een stukje vlotter wegspeeld dan op pc kan ik niet wachten tot ik pes5 hier heb!
* MSI K8neo2, AMD64 939 3200+, Twinmos dual 1Gb ddr400, 9800pro@XT 412/740mhz.
[ Voor 5% gewijzigd door Xadeon op 13-10-2005 11:06 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
edit: ben vergeten te zeggen dat je wel radlinker moet hebben wil je anti-aliasing kunnen forcen in pes5, mits je natuurlijk een atikaart hebt.
[ Voor 60% gewijzigd door Xadeon op 13-10-2005 11:42 ]
Pff, als ik met drie sterren speel, kan ik nog wel winnen...maar dat gaat al erg moeizaam. 'k snap niet precies hoe ik de bal nou af ken pakken zonder een overtreding te maken, en hoe ik nou precies gericht op goal schiet..Terryb47 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:50:
Er is zeker wel verschil tussen 3 en 5 sterren, en als je genoeg WENs raad ik je aan om 6* kopenis een stuk realistischer, alles gaat en moet sneller.
Is het spelen met een controller echt makkelijker dan met een toetsenbord?
edit: Heeft iemand Demo 3(incl.ajax) al gespeeld, de grasmat in dat Nakhon stadion is een stuk mooier dan de officiele demo(pc-versie). Ik vraag me eigenlijk af waarom dat op de pc anders moet zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door Xadeon op 13-10-2005 12:13 ]
Heb maandag officieel afscheid genomen van PES4 op de Xbox, ben het nu toch helemaal zat... Toch 11 maanden uitgehouden en 800 online wedstrijden verder..
Gelukkig komt PES5 volgende week
Ik ga het direct proberen. Met je CP of CCC krijg je namelijk AA niet aan de praat in de gehele PES serie. Ik gebruik nu al een tijdje ATT maar heb vroeger ook altijd radlinker gebruikt alleen nooit geprobeerd met PES omdat ik ervan uit ging dat het niet werkte bij PES.Xadeon schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:29:
Lol zet AA maar eens aan, merk je dan vanzelf wel.![]()
edit: ben vergeten te zeggen dat je wel radlinker moet hebben wil je anti-aliasing kunnen forcen in pes5, mits je natuurlijk een atikaart hebt.
Edit: ik krijg AA ook niet met radlinker aan de praat. Er is bij mij geeneens een optie om AA te forceren, een optie die er wel is voor AF maar dat is niets nieuws. Vroeger had je rTool om AA te forceren maar dat is meer uit het Catalyst 3 en 4 tijdperk. Misschien toch eens proberen.
Xadeon, hoe krijg jij AA aan de praat? Ik gebruik de nieuwste versie van radlinker en de nieuwste Catalyst(5.10) met mijn X850 XT PE maar geen optie voor force AA?
[ Voor 29% gewijzigd door Dracul op 13-10-2005 17:13 ]
demo3 ? WAAR ?Xadeon schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:04:
Absoluut
edit: Heeft iemand Demo 3(incl.ajax) al gespeeld, de grasmat in dat Nakhon stadion is een stuk mooier dan de officiele demo(pc-versie). Ik vraag me eigenlijk af waarom dat op de pc anders moet zijn.
edit: die demo is gewoon geedit door iemand, kits en namen.. niet interessant dus
[ Voor 12% gewijzigd door d0s op 13-10-2005 17:06 ]
Verwijderd
Je speelt via ip. Voor pes4 waren er ook een aantal programma's (pes4online, pes4launcher) waarmee je via een online (chat) room kon spelen.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:00:
Ik heb nog nooit met PES online gespeeld... Is het zo dat je gewoon via ip iemand vraagt of zijn er ook leagues enz???
Voor Pes5 zullen er ook ongetwijfeld wel weer diverse online leagues gespeeld worden (misschhien is er ook wel interesse voor een GoT league/cup?). Daarnaast liep er ook een competitie op clanbase.
Ik heb ook niet gezegd dat het een officiele demo is. Ik noem demo3 en de officiele demo(pc-versie) apart, ietsje pietsje beter lezen.d0s schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:05:
[...]
demo3 ? WAAR ?
edit: die demo is gewoon geedit door iemand, kits en namen.. niet interessant dus
[ Voor 14% gewijzigd door Xadeon op 13-10-2005 20:19 ]
officieel:
Demo 1
Demo 2 met de ietwat gewijzigde gamplay.
onofficieel/ge-edit
Demo met o.a. Milan en Barca
Demo met o.a. Ajax
Die twee laatsten is dat alleen tenue/rooster of ook gezichten?
ook gezichtenLoneRanger schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:16:
uhm tijd voor een roundup denk ik.
officieel:
Demo 1
Demo 2 met de ietwat gewijzigde gamplay.
onofficieel/ge-edit
Demo met o.a. Milan en Barca
Demo met o.a. Ajax
Die twee laatsten is dat alleen tenue/rooster of ook gezichten?
edit: kwam net een Best of Demo tegen, met barcelona, chelsea, acmilan en real madrid. En met keuze uit andere ballen en 2 stadions(San Siro, Camp Nou).
[ Voor 84% gewijzigd door Xadeon op 14-10-2005 00:35 ]
met de gameplay van demo 1 dus toch?Xadeon schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:29:
De on-officielen zijn dus demo 2 en 3
Zoals ik het begrepen heb is demo2 zoals pes5 gaat zijn.
pes4 kon ik nog spelen op 3 sterren, maar pes5 is met geen mogelijkheid te doen. Geen enkele pass komt aan, lukt nooit om de bal af te pakken, de tegenstander is altijd beter in de lucht enz enz...
ik verlies gewoon kansloos met topteams tegen mindere teams...
waarom gaat alles zo traag, en voelt het niet natuurlijk aan?
WE6:FE op de gamecube is geweldig, ware het niet dat het alleen in japans is... nu heb ik PES5 op de xbox maar vindt het echt heel erg tegenvallen
zucht, weer 60 euro weggegooid
[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 14-10-2005 19:59 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je zult er nog wel achterkomen dat je die €60,- niet hebt weggegooid. Probeer eens de training die in het spel zit te spelen. Je leert dan 1-2'tjes, voorzetten naar je spits in de 16, verdedigen en meer. En oefen natuurlijk veel wedstrijdjes. Op pesmoves staan moves die handig zijn om te gebruiken tijdens het spelen. Ik denk dat je nog heel veel plezier aan het spel kunt beleven.zucht, weer 60 euro weggegooid
die traingen doen niks? je ziet een voorbeeld en dan mag je de knopjes indrukken, meer niet ... whoepieDelTorro schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:02:
[...]
Je zult er nog wel achterkomen dat je die €60,- niet hebt weggegooid. Probeer eens de training die in het spel zit te spelen. Je leert dan 1-2'tjes, voorzetten naar je spits in de 16, verdedigen en meer. En oefen natuurlijk veel wedstrijdjes. Op pesmoves staan moves die handig zijn om te gebruiken tijdens het spelen. Ik denk dat je nog heel veel plezier aan het spel kunt beleven.
ik zal dat pesmoves eens checken dan
[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 14-10-2005 20:04 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
succes
Verwijderd
Pfffff, wat een ongeduld...
Edit:
P.S. Ik heb gisteren dus de demo's van PES5 en FIFA2006 gedownload en ik moet eerlijk zeggen... PES5 rules! Als je na PES5 naar FIFA2006 is het net alsof je een klap in je gezicht krijgt... De graphics zijn dan opeens zo cartoon-like. Veel te felle kleuren en zo. In PES5 schiet de bal echt van de voeten van de spelers op diverse manieren, elke keer weer anders, terwijl in FIFA2006 de bal altijd op dezelfde manier aan de voeten lijkt te kleven. PES5 lijkt ZOVEEL vrijer en daardoor echter! En dat zeg ik dus na nog minder dan een uurtje beide demo's gespeeld te hebben (en ook nog terwijl ik meer gewend ben aan de FIFA controls omdat ik ooit FIFA-nogwat gespeeld heb...
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 15:02 ]
Verwijderd
Hier moet vast een oplossing voor zijn...
De verbeteringen:
- Langzamer, waardoor het net wat realistischer oogt en voelt.
- Vrije trappen zijn wat makkelijker
- Ballen zijn wat moeilijker af te pakken, timing is essentieel
- Schoten op doel zijn verbeterd qua richting aangeven
- PES4 speel ik nooit meer
Mindere puntjes:
- Lob heeft een andere toewijzing gekregen
- Scheidsrechter is wat strenger
- Wisselen van speler gaat nog niet echt soepel, vaak wordt naar de verkeerde speler geswitched (handmatig)
- Verder moest ik wat wennen aan de bewegingen en reactievermogen, maar dat vind ik nu prima.
Oh ja, mening gaat over Xbox.
Niet te lang naar voren (richting doel) drukken als je wilt schieten.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:53:
Zal wel een domme vraag zijn, maar... Ik heb de demo nu zo vaak gespeeld dat ik ook wel eens een keertje wil scoren...Maar elk schot dat ik doe is HOOG! Alle schoten gaan METERS over! Hoe kan je een schot laag houden...? Ik speel nu op niveau 1 om maar een paar kansen te krijgen, maar wat ik ook doe: een strak hard schot komt er niet uit... Of ik de knop nou lang of kort indruk, ik krijg altijd een niet al te hard schot dat over gaat...
[ Voor 35% gewijzigd door Smarron op 15-10-2005 17:03 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Hmm, dat is een beetje een kwestie van gevoel. De bal moet ook goed liggen, je moet niet uit de draai schieten (soms dus weer wel). Erg moeilijk uit te leggen, maar op een gegeven moment heb je het door en kun je je schoten veel beter timen. Ballen in een keer uit de lucht blijven altijd moeilijk, maar als je daar veel op oefent kun je wel mooie goals maken, zo af en toe.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:53:
Zal wel een domme vraag zijn, maar... Ik heb de demo nu zo vaak gespeeld dat ik ook wel eens een keertje wil scoren...Maar elk schot dat ik doe is HOOG! Alle schoten gaan METERS over! Hoe kan je een schot laag houden...? Ik speel nu op niveau 1 om maar een paar kansen te krijgen, maar wat ik ook doe: een strak hard schot komt er niet uit... Of ik de knop nou lang of kort indruk, ik krijg altijd een niet al te hard schot dat over gaat...
Lob is inderdaad niet zo makkelijk meer, maar goed, kijk vanavond eens naar de wedstrijden, hoeveel lobjes zie je daar? Wisselen ben ik met je eens, gaat niet echt super, maar is geen echt obstakel. De bewegingen en het timen bij slidings en tackles is even wennen, maar zo realistisch en zo veel beter, ik wil nu, met de demo, al niet anders meer...Smarron schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:02:
Mijn bevindingen tot nu toe:
[..]
Mindere puntjes:
- Lob heeft een andere toewijzing gekregen
- Scheidsrechter is wat strenger
- Wisselen van speler gaat nog niet echt soepel, vaak wordt naar de verkeerde speler geswitched (handmatig)
- Verder moest ik wat wennen aan de bewegingen en reactievermogen, maar dat vind ik nu prima.
Oh ja, mening gaat over Xbox.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb het niet over de framerate, de demo draait hier als een zonnetje. Maar je voelt op één of andere manier wel dat het een port is.Xadeon schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:02:
[...]
Lol dat is dus niet altijd zo, maar dus afhankelijk van je systeem. Ik geloof niet dat pes4, 5 of welk andere game ook vlotter speelt op een PS2 dan op mijn eigen systeem*. Sterker nog, ik weet wel zeker van niet. En je moet ook niet vergeten dat erop de ps2-versie heel wat minder details te zien is dan op de pc-versie of de xbox-versie. Overigens draai ik pes5 op; 1280*1024, AAx6, AFx16 en dat gaat met gemak.![]()
* MSI K8neo2, AMD64 939 3200+, Twinmos dual 1Gb ddr400, 9800pro@XT 412/740mhz.
En eerlijk gezegd de ps2 versie mag dan wel minder details hebben, maar ik vind het beeld stukken mooier dan op PC. Op de PC is het nogal hard.
Ik weet niet hoe het nu bij pes5 gaat zijn, maar bij pes4 was de ps2 versie de mooiste, zelfs mooier dan de Xbox versie. Je ziet duidelijk dat het spel geoptimaliseerd is voor de ps2. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het minder plezant is op andere platformen.
In ieder geval ik speel de pc-demo nu bijna elke dag, en het bevalt me beter en beter( zoals bij elke pes versie trouwens )
Ik heb na 3 dual actions versleten te hebben, een rumblepad 2 gekocht. Deze lijkt sterk op de dual action en ziet er bijna hetzelfde uit als ps2 pad.Xadeon schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:50:
Iemand die nog een aanrader voor een bepaald controller voor de pc heeft??
Ik heb ook een paar dagen een originele ps2 pad gebruikt mbv een ps2-usb converter, maar ik vond het maar niets. Vooral het bewegen ging een stuk lastiger; de speler ging regelmatig een iets andere richting op dan wat de bedoeling was...
Verwijderd
Verwijderd
Kalibratie...? Da's met de Rumblepad overbodig, toch...? Want die ga ik misschien kopen (de Dual Action beviel me niet).Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:21:
ook dual action hiero, k heb m nu al n tijdje en niet echt veel klachten. af en toe klopt het niet helemaal meer, maar een nieuwe kalibratie lost dat zo op
Het probleem met de dual actions is/was dat ie op een gegeven moment z'n calibratie verliest. Een bepaalde richting opsturen met de analoge stick gaat dan moeilijk tot helemaal niet meer. Dit is volgens mij wel op te lossen door in de driver de d-pad en de linkerjoystick om te wisselen. Ik heb daarna tenminste het probleem niet meer gehad met m'n 3e dual action. De eerste 2 heb ik overigens gewoon kunnen ruilen voor een nieuwe.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:31:
[...]
Kalibratie...? Da's met de Rumblepad overbodig, toch...?
Ik vraag me af of een rumblepad je dan wel gaat bevallen, aangezien ie niet zoveel verschilt van de dual action.Want die ga ik misschien kopen (de Dual Action beviel me niet).
[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 15-10-2005 20:37 ]
Verwijderd
Mooier in de zin dat je voelt en ziet dat de engine uiteindelijk voor ps2 is geschreven. Net doordat je op PC alle details duidelijk ziet, zie je ook dat de spelers enz... niet echt super zijn afgewerkt. Op de ps2 is het beeld wat softer en en zie je de onvolmaaktheden minder van de toch al redelijk oude engine van pes.Xadeon schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:50:
Hmm, dat het spel geport is alleen al duidelijk als je naar de setupscherm van je controller kijkt(tadaa, een ps2-controller op je scherm) .Lmao, grappig dat je jezelf tegen spreekt in één adem; "ps2 versie mag dan wel minder details hebben, maar ik vind het beeld stukken mooier dan op PC" Lol, zat er even aan te denken dat je ps2 misschien wel krachtiger is dan je pc, vandaar dat je zo'n mening erop nahoud
(flauw geintjuh)......Tjah of je het liever op de ps2, xbox of je pc speelt is voor ieder anders(logisch). Ik heb overigens het spel gisteren op een ps2 gespeeld, en tjah kan alleen zeggen dat de ps2-controller fijner is dan mijn eigen.
Iemand die nog een aanrader voor een bepaald controller voor de pc heeft??
Nuja hopelijk begrijp je me nu. Deze discussie is trouwens ook eens op evo-web forum geweest.
Ik vind trouwens het systeem om de bal af te nemen super, de scheids is streng idd, maar je moet ook niet zomaar gaan tackelen. Ja kan perfect in duel gaan zonder een fout te maken.
Het enigste wat nu nog irritant is dat er zo laat gefloten wordt voor buitenspel.
Is dit opgelost in de final versie?
edit: idd, het laat fluiten en te snel fluiten voor een tackel mag ook wel verbetert worden. Of het niet/wel toepassen van de voordeelregel.
[ Voor 16% gewijzigd door Xadeon op 15-10-2005 21:22 ]
Verwijderd
Vertel, vertel...!Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:50:
Ik vind trouwens het systeem om de bal af te nemen super, de scheids is streng idd, maar je moet ook niet zomaar gaan tackelen. Ja kan perfect in duel gaan zonder een fout te maken.
Verwijderd
Precies op het goede moment op het onderste knopje drukken... net op het moment dat je bij de bal kan om hem af te pakken. Niet zomaar blind op de knop rossen dus maar precies als je er net bij zou moeten kunnen met je voet.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:31:
[...]
Vertel, vertel...!Het enige wat ik weet is dat je op kruisje of vierkantje (of beide) kan drukken en als je die vasthoudt hollen je mannen de hele tijd achter de tegenstander met de bal aan. Is dat het 'systeem'? Of kan je nog iets doen wat beter werkt, want mijn 'methode' levert meestal alleen maar heen en weer gehol op met regelmatig gele kaarten...
Verwijderd
Maar ik zal eens kijken of het sporadisch gebruik van de knop (alleen op HET moment) een beter resultaat heeft!
Verwijderd
Verwijderd
Heb trouwens deze converter: Super Dual Box.
Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|
Verwijderd
Is die ook in de gewone winkel te koop (in Hilversum bijvoorbeeldBig Will schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:20:Heb trouwens deze converter: Super Dual Box.
Verwijderd
Haha, je zou dit eens online moeten proberen tegen een goede tegenstander. Als ik dat zou doen dan zou ik zo weggespeeld worden en dan vooral als de tegenstander begint te draaien(kappen).Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:56:
Okay, op zo'n manier. Op zich vindt ik het overigens wel makkelijk om die knop ingedrukt te houden, omdat ze dan dus constant helemaal vanzelf achter de tegenstander met bal aanhollen! (Ik zit er dus niet op te rossen maar houd hem ingedrukt.) De hele tijd hoef je dan niets te doen met de D-pad of de (linker stick): altijd handig als je tijdens een wedstrijd ff wat wilt drinken.Als de bal naar iemand anders gespeeld wordt gaan er automatisch andere mannen achteraan.
Maar ik zal eens kijken of het sporadisch gebruik van de knop (alleen op HET moment) een beter resultaat heeft!
Hetgeen wat ik altijd doe, is met 1 van die verdedigingsknoppen een 2e man oproepen, en die laat ik dan het duel in gaan. Ik zelf geef dan rugdekking aan m'n cpu medestander, tenzij ik de mogelijkheid zie om dmv een sliding de bal af te pakken, dan switch ik snel terug naar de man die het duel aangaat. Als ik hier domweg de verdedigingsknoppen in zou drukken, zou hij makkelijk een vrije man kunnen vinden, of mijn verdedigers omspelen, mits hij een beetje kwaliteit heeft.
Dit hele verhaal gaat echter niet op als de tegenstander al in het 16-meter gebied is, als ik dan een 2e man zou oproepen en mijn tegenstander kapt, staat er bijna altijd automatisch iemand verderop die de bal kan intikken.
Dit sluit natuurlijk ook aan op mijn speelstijl, waarbij een fout in de verdediging wel eens fataal kan worden(soms 5-4-1, of verdedigend 5-3-2). Anderen moeten het meer hebben van zeer aanvallend spelen en maar hopen dat het aantal doelpunten uiteindelijk hoger ligt dan dat je tegenkrijgt
Het ligt er natuurlijk maar aan welke speelstijl je prefereert..
(ik spreek hier natuurlijk uit pes4 ervaring, in pes5 zal het wellicht wat anders gaan)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 00:35 ]
Is omgeving Utrecht ook goed?Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:40:
[...]
Is die ook in de gewone winkel te koop (in Hilversum bijvoorbeeld) of alleen online?
Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|
Verwijderd
die kleuren tijdens het spel zelf zou ik zo ook niet weten..
Dat kleurtje geeft de mate van aanval / verdediging aan.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:37:
wat betekend eigenlijk die kleurtjes aan de zijkant van de speler zijn naam??? Weet iemand dit, wat kan je ermee?? Soms krijg ik ook dat driehoekje of rondje???
Rood (staat rechts op de kleurbalk) ) is vol op de aanval, elke andere kleur weet de volgorde zo niet, maar als het links een kleurtje heeft is het verdedigend ingesteld (blauw geloof ik)
Verwijderd
*dan bedoel ik voor als je een steekpaas wil geven
Verwijderd
Ik vind de demo erg slecht, waarom?
-Vrijetrappen nog steeds niet verbeterd. Het is echt onmogelijk om te scoren uit een vrije trap, dit is al sinds pro evolution soccer 1 (speel het echt al heel lang)
Dan kan je er geen snars van dus want bij mij vliegen 3 op de 5 erin:D en niet alleen met becks
Verwijderd
Klopt als een bus alleen dat is geen reden om het spel af te kraken is een zwakheid van die gene zelf echt als je fifa ziet en dan dit spel of de anderen uit deze serie dan is dat een verschil van nederland en symbabwe:STerryb47 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:46:
Met Beckham schoott ik ze bijna nooit raak (en penalties ook niet, terwijl met Figo ik vroeger veel makkelijker kon scoren uit vrije trap. Rooney bijvoorbeeld is in PES5 ook erg goed daarvoor, netals Lampard. tis maar wie je ligt, sommige spelers staan anders achter de bal, maakt het mikken ook anders + sommige mensen kunnen minder goed de bal krullen.
Goed oefenen bij de training, het is wel te doen maar gebeurt erg weinig dat je met een vrije trap scoort. Het is me bij PES4 welgeteld 1 keer gelukt.PuDy schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:35:
Ik vind de demo erg slecht, waarom?
-Vrijetrappen nog steeds niet verbeterd. Het is echt onmogelijk om te scoren uit een vrije trap, dit is al sinds pro evolution soccer 1 (speel het echt al heel lang)
Dan kan je er geen snars van dus want bij mij vliegen 3 op de 5 erin:D en niet alleen met becks
Een hele rij microsoft certificeringen.
't Is met mij met PES4 nooit gelukt, met PES5 laatst een keer, met Lampard. Doordat het wat lastiger is, geeft het je wel een goed gevoel. Overigens is het denk ik een kwestie van veel oefenen met de speler waar je ze het meest mee neemt, elke speler neemt hem, naar mijn idee, toch wat anders....Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:32:
[...]
Goed oefenen bij de training, het is wel te doen maar gebeurt erg weinig dat je met een vrije trap scoort. Het is me bij PES4 welgeteld 1 keer gelukt.
Met sneijder scoor ik in pes5 op de goede plek 8/10 vrije trappenZieMaar! schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:53:
[...]
't Is met mij met PES4 nooit gelukt, met PES5 laatst een keer, met Lampard. Doordat het wat lastiger is, geeft het je wel een goed gevoel. Overigens is het denk ik een kwestie van veel oefenen met de speler waar je ze het meest mee neemt, elke speler neemt hem, naar mijn idee, toch wat anders....
[ Voor 11% gewijzigd door Maverick op 17-10-2005 17:00 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
ZimbabweVerwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:52:
[...]
Klopt als een bus alleen dat is geen reden om het spel af te kraken is een zwakheid van die gene zelf echt als je fifa ziet en dan dit spel of de anderen uit deze serie dan is dat een verschil van nederland en symbabwe:S
verder is het echt gewoon oefenen, mensen zeiden dat het makkelijker was geworden met PES5, dat kan wel. Ik raak ook heel vaak de paal of lat. Henry daaraantegen heb ik nog niet mee weten te scoren uit vrije trap. wel vaak met Lampard en Rooney.
Niet echt mijn specialiteit en al helemaal niet met specialisten.
Het grappige is dat ik juist met Minanda [wie kent hem niet :p} er zo'n 2 a 3 per seizoen inschopte
Tja, een combinatie van vorm, kunde en geluk.
Aanvulling op de gekleurde pijlen achter een naam tijdens de wedstrijd, heeft inderdaad te maken met hoe aanvalled/verdedigend een speler [bezig] is.
Dat kon je in-game aanpassen met L2 [?] maar heb geen idee of het ook echt werking had/heeft.
Ooit eens een keer geprobeerd of het idd te wijzigen was en daarna nooit meer geprobeerd.
Iemand hier wel eens echt mee geexpirimiteerd?
Nog even 2 dingen die ik gister voor het eerst tegenkwam in Pes5.
1. Ik ga een kopduel aan en raak de bal met de arm [zag het niet goed] en gelijk 5 man appeleren voor hands. [arm omhoog]
Scheids floot, had het nog niet eerder gezien ook niet in 3 en 4 geloof ik.
2. Ik [verdediger] haal de doorgebroken Aimar neer, cutscene Aimar die met zijn borst tegen mijn verdediger oploopt.
Tuurlijk kreeg mijn verdediger rood maar het filmpje was wel heftig, opstootje
Ik was geloof ik best negatief destijds over het pes4 demo en heb Pes4 intensief gespeeld zei het niet zo inteseif als pes3 [meer dan 30 seizoenen]
Het Demo van Pes5 is zo super, niets dan lof behalve het late fluiten voor buitenspel en een soms te strenge scheids hoewel ik me er niet echt aan erger.
Oh en het commentaar is niet super maar wel minder storend dan in voorgaande edities.
Schiet me toch nog iets negatiefs te binnen waar ik nog nooit iemand over gehoord heb.
Ik heb wel eens het idee dat wanneer de AI een kopduel wint hij de bal kopt in de richting die jij aangeeft.
Iemand anders dat wel eens opgevallen of zit dat gewoon in mijn hoofd?
Mij ook opgevallenLoneRanger schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:38:
Schiet me toch nog iets negatiefs te binnen waar ik nog nooit iemand over gehoord heb.
Ik heb wel eens het idee dat wanneer de AI een kopduel wint hij de bal kopt in de richting die jij aangeeft.
Iemand anders dat wel eens opgevallen of zit dat gewoon in mijn hoofd?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ben blij dat ik niet de enige ben,
edit:
volgens mij zat dit niet in pes3 maar ik kan me vergissen?
[ Voor 20% gewijzigd door LoneRanger op 17-10-2005 22:00 ]
hebben er nog meer mensen bij Play besteld? ik zag dat de PS2 versie gewoon op voorraad is, Xbox versie die ik in pre-order heb staan helaas vrijdags pas uit
Dit topic is gesloten.