[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.598 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
changelog (uit de zip)
code:
1
2
3
4
5
<Bios v1.20>
1. update M26 VBIOS to 0010000P.
2. Add CF to IDE card Boot.
3. Reduce M26-64 VRAM clock from 330MHz to 300MHz
4. M24/UMA modify the version to sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
BIOS 1.20 is dus Videokaart upgrade + booten vanaf Compact Flash via een "CF naar IDE converter".
Je krijgt er alleen ook een lagere kloksnelheid van het videogeheugen voor terug.
Ben benieuwd of je daarmee veel prestatie inlevert.

edit:

Bij de 5024 die de meeste mensen hier hebben( X700 128mb ) gelden dus alleen upgrade punt 1 & 2.
3 is voor X700 64mb, en 4 voor X600.

[ Voor 94% gewijzigd door MaZeS op 25-02-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

MaZeS schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:50:
BIOS 1.20 is dus Videokaart upgrade + booten vanaf Compact Flash via een "CF naar IDE converter".
Je krijgt er alleen ook een lagere kloksnelheid van het videogeheugen voor terug.
hmm, heeft iemand 'm al geprobeerd om te zien of ie echt de geheugensnelheid naar beneden brengt? ik denk niet dat het heel veel impact heeft op de performance, maar zeker ook niet op de warmte die de kaart afgeeft (meeste lijkt me van de core afkomen), dus waarom zouden ze dit doen? :?
misschien ga ik 'm zelf wel ff probben binnenkort, maar ik denk dat er weinig veranderd is vergeleken met 1.18 (behalve de CF-IDE boot optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:10
MaZeS schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:50:
Op Notebookreview.com las ik dat men dacht dat alleen de kloksnelheid bij de 64 mb versie van ce x700 werd teruggebracht. Ook las ik dat men zei dat het weinig uitmaakte in de benchmarks.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
thesystem schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:39:
Ik ben aan het twijfelen tussen de 5023wlmi en de 5024 wmli. Zover ik kan zien is het enige verschil het geheugen (2*512 vs. 2*256), maar het prijsverschil bij Salland is €120.
Zijn er nog andere verschillen, zoals de snelheid van het geheugen en de harde schijf, en of er ddr1 of ddr2 geheugen wordt gebruikt?
Anders zou het toch het goedkoopste zijn om de goedkoopste te kopen met 2*256, deze te koop aan bieden, en dan 1*1024 te kopen?
Zoals ik me hier al afvroeg, zijn er nog andere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 12:11
Heb nu ook een 5023WLMi besteld :) Zal mn ervaringen wel posten als ik hem maandag of dinsdag binnenkrijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

thesystem schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:03:
[...]

Zoals ik me hier al afvroeg, zijn er nog andere verschillen?
zoals ie op de Salland site staat zijn er volgens mij geen andere verschillen met de 5024WLMi dan de 1024MB RAM ipv 512MB.
Echter, mij viel op acer.co.uk wel het volgende op:
Configurations

Aspire 5024WLMi AMD Turion ML34 (35W), Microsoft® Windows® XP Home Edition, 512MB (2*256), 80GB, DVD Dual double layer (Tray), 15.4" WXGA Acer CrystalBrite TFT Display , 128MB ATI Mobility Radeon X700, Gigabit Ethernet & 802.11b/g wireless LAN, 6-in-1 card reader, 8-Cell Li-Ion Battery, Acer GridVista, Acer Arcade, MS-Works LX.A4605.174

--------------------------------------------------------------------------------

Aspire 5022WLMi AMD Turion ML30 (35W), Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15.4" WXGA Acer CrystalBrite, 128MB ATI X600, 1024MB (2*512), 100GB, DVD Dual double layer (tray), LiIon, Gigabit Ethernet & 802.11b/g wireless LAN, 6-in-1 card reader, Acer GridVista, Acer Arcade, MS-Works LX.A4605.176

--------------------------------------------------------------------------------

Aspire 5024WLMi AMD Turion ML34 (35W), Microsoft® Windows® XP Home Edition, 1024MB (2*512), 100GB, DVD Dual double layer, 15.4" WXGA Acer CrystalBrite TFT Display , 256MB ATI Mobility Radeon X700, Gigabit Ethernet & 802.11b/g wireless LAN, 6-in-1 card reader, Li-Ion Battery, Acer GridVista, Acer Arcade, MS-Works LX.AA505.002
geen 5023 in de UK blijkbaar, maar wel een 5024WLMi met een 256MB Radeon X700, ipv de 128MB versie...

een kijkje op acer.nl toont vervolgens wat anders leuks:
Configurations

Aspire 5023WLMi_1024 AMD Turion™ 64 ML-32 processor (1MB L2 cache, 1.8 GHz, 400MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB RAM (2x512), 80GB HDD, DVD Dual double layer (tray), LiIon, 56K modem, Wired Gigabit Lan & Wireless 802.11b/g, no FDD, 128MB ATI X700, 6-in-1 card reader
de 5023WLMi is in Nederland wel leverbaar blijkbaar, maar dan met een nietbestaande Turion64 ML-32 @ 1.8Ghz met 1MB cache 8)7
een foutje van Acer lijkt me, het is de ML-34 die op 1.8Ghz loopt met 1MB chache, de ML-32 loopt ook op 1.8Ghz maar heeft 512kb cache.
ik neem aan dat ze hier dus gewoon de ML-34 bedoelen, zoals op de Salland site ook vermeld staat bij de specs ;)
ennieweez, het enige andere verschil dat ik kan ontdekken is de vermelde tray versie van de DVD-combo drive, de 5024WLMi is meestal geleverd met een slot-in drive, maar de laatste paar weken zijn er al enkele mensen geweest met een tray versie op de 5024WLMi, meen ik?
ook wel opmerkelijk dat de 5024WLMi volgens de Nederlandse website van acer niet (meer) leverbaar is...

EDIT: ik heb zojuist BIOS 1.20 geflasht, de geheugensnelheid van de X700 verandert niet en ook de VGA BIOS versie is nog dezelfde!

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen__online op 25-02-2006 12:49 . Reden: bios 1.20 ervaring toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Ik heb een 5024WMLi met tray DVD unit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Dr_Hell schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:46:
Ik heb een 5024WMLi met tray DVD unit
En ik heb een computer

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEY MENSEN IK zit dus met een probleem;

mijn caps lock toets is van mijn toetsenbord af vertel me niet hoe maar ik bleef er een soort onder haken en nu licht hij er compleet af het lijkt alsof er niets is gebroken, heeft iemand hier ervaring mee om een toets er weer op te zetten?
please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:13
Gewoon erop klikken..

Nieuwe bios nog niet getest, maar ik hoef dat ook niet zo nodig, hij doet het dus tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Heel grappig... :O

Ik reageerde op jeroen_online, die zich afvroeg of er de laatste weken meer mensen waren die een 5024 met tray hadden.

En btw ben ik wel blij dat ik een versie met tray heb, als ik zo die verhalen lees over de loskomende frontjes bij de slot-in versies

[ Voor 20% gewijzigd door Dr_Hell op 26-02-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Ik heb nu inmiddels zo'n 4 maand de 5024 wlmi, maar geen problemen met de slot in! Het lijkt me dat het probleem met dat klepje al lang opgelost is en in dat geval lijkt me een slot-in veel veiliger, zo'n tray kun je alleen maar tegenaan beuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ik heb een 5024 en heb problemen met het afspelen van dvd's. De audio schokt en lijkt de afspeelsnelheid van de filmdvd te beïnvloeden. Probleem in dit topic reeds aangehaald. Heb al met meerdere dvd's geprobeerd en ook daar hetzelfde resultaat. Nog geen audiocd geprobeerd.
Ik heb gemerkt dat het erger is met het Arcade programma dan met Windows Media Player. Heel even speelde de film zonder schokken, maar dat duurde 10 seconden ofzo. Heb intussen mijn Realtek Audio driver eraf gezwierd en er weer een laatste versie opgezet (site Acer): versie A3.76. Maar ook daar weer dat schokkende en vervormde geluid met dito beeld.

Heb intussen gezien dat Realtek nieuwe drivers online heeft gezwierd: A3.84, zal die eens uittesten.
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

Maar al bij al vind ik het heel straf dat een fabrikant een laptop op de markt brengt waarbij dvd's en audio niet deftig afspelen wegens ondermaatse drivers.

Met gamen heb ik totaal geen probleem. Geluid is daar super (met koptelefoon, want de boxjes zijn maar zwakjes).

[ Voor 6% gewijzigd door Hurtebise op 02-03-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Hurtebise schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:11:
Ik heb een 5024 en heb problemen met het afspelen van dvd's. De audio schokt en lijkt de afspeelsnelheid van de filmdvd te beïnvloeden. Probleem in dit topic reeds aangehaald. Heb al met meerdere dvd's geprobeerd en ook daar hetzelfde resultaat. Nog geen audiocd geprobeerd.
Ik heb gemerkt dat het erger is met het Arcade programma dan met Windows Media Player. Heel even speelde de film zonder schokken, maar dat duurde 10 seconden ofzo. Heb intussen mijn Realtek Audio driver eraf gezwierd en er weer een laatste versie opgezet (site Acer): versie A3.76. Maar ook daar weer dat schokkende en vervormde geluid met dito beeld.

Heb intussen gezien dat Realtek nieuwe drivers online heeft gezwierd: A3.84, zal die eens uittesten.
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

Maar al bij al vind ik het heel straf dat een fabrikant een laptop op de markt brengt waarbij dvd's en audio niet deftig afspelen wegens ondermaatse drivers.

Met gamen heb ik totaal geen probleem. Geluid is daar super (met koptelefoon, want de boxjes zijn maar zwakjes).
probeer eens WMV-acceleratie in het ATI Control Panel (options tabblad?) uit te zetten, dat zorgt bij mij voor fouten in de (video)playback van WMV files, misschien zorgt het ook voor jouw (weliswaar dvd) problemen.
Als dat niet helpt zou ik je aanraden je Catalyst driver te updaten (ik draai zelf een mobility catalyst 6.1) en/of een ander programma voor dvd playback te proberen, ik heb zelf nooit problemen gehad met bijvoorbeeld powerdvd5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
dus het ligt volgens jou niet aan die realtek drivers?

zal het vanavond eens testen. thanx voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Hurtebise schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:45:
dus het ligt volgens jou niet aan die realtek drivers?

zal het vanavond eens testen. thanx voor de uitleg.
ik gebruik zelf ook al een tijd de officiele Realtek drivers (op het moment nog 3.83, maar hiervoor zo'n beetje elke versie t/m 3.76) en heb er nooit problemen mee gehad, dus daar lijkt het probleem me niet liggen.
heb je trouwens al verschillende dvd's (films) geprobeerd, om een fout in de dvd-disc uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ja, al verschillende films geprobeerd. Zal straks ook eens met een audiocd testen. Dacht ook dat het misschien dvd-gerelateerd kon zijn.

UPDATE: deactivatie van WMV-acceleratie werkt niet. Nog steeds hetzelfde effect.

[ Voor 24% gewijzigd door Hurtebise op 02-03-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Alles geprobeerd

- WMV deactivatie
- Realtek driver update
- Powerdvd 6
- Catalyst driver
- audiocd

Geen effect, ook audiocd's spelen slecht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik heb vandaag de aspire 5023 binnen gekregen. Maar bij sommige spellen, kan ik geen hogere resolutie kiezen dan 1024x768 (battle for middle earth 2 en warcraft 3) terwijl ik bij call of duty 2 wel de resolutie 1280x800 kan kiezen. Dit terwijl de andere spellen zeker een hogere resolutie steunen. Waar kan dit aan liggen? Ik heb de bijgeleverde ati drivers verwijderd en de nieuwste omega drivers geinstalleerd, maar ik heb er nog steeds geen extra resoluties bij. Zou het dan toch aan het spel of het beeldscherm liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

thesystem schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:25:
Ik heb vandaag de aspire 5023 binnen gekregen. Maar bij sommige spellen, kan ik geen hogere resolutie kiezen dan 1024x768 (battle for middle earth 2 en warcraft 3) terwijl ik bij call of duty 2 wel de resolutie 1280x800 kan kiezen. Dit terwijl de andere spellen zeker een hogere resolutie steunen. Waar kan dit aan liggen? Ik heb de bijgeleverde ati drivers verwijderd en de nieuwste omega drivers geinstalleerd, maar ik heb er nog steeds geen extra resoluties bij. Zou het dan toch aan het spel of het beeldscherm liggen?
dat ligt eraan of het spel de native widescreen resolutie van het scherm (1280x800, tevens max) ondersteunt. Alle standaard resoluties (dus ook 1024x786) worden blijkbaar door wc3 en bfme2 ondersteund, cod2 kent ook de widescreen 1280x800 resolutie. Dit is puur een beperking van het scherm, daar doen je ATI drivers niets aan :P
ik kies zelf het liefst voor 1024x768 met 2x AntiAliasing of 1280x800 native, staat garant voor erg mooi beeld :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Neem ook een kijkje bij http://www.widescreengamingforum.com/ daar staan patches voor veel games die native de breedbeeldresolutie niet ondersteunen. Een overzicht vind je op http://www.widescreengamingforum.com/masterlist.php.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Betreft DVD en audioafspeelprobleem:

Net naar Acer gebeld. Wat zij voorstellen: gewoon Windows herïnstalleren zeggen ze. Vind ik eerlijk gezegd een vrij makkelijk antwoord. De vraag of het daarmee opgelost zal zijn. Als iemand betere ideeën heeft.

Is me eerlijk gezegd niet gelukt om Catalyst drivers te installeren. Lukt niet, gaf problemen.
Welke procedure kan ik best volgen om deze drivers makkelijk geïnstalleerd te krijgen. Op basis van mijn lijstje geïnstalleerde software:
Originele Ati control panel verwijderen, de originele Ati Display driver verwijderen? Er staat ook zoiets als Ati - Software Uninstall Utility bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Hurtebise schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:22:
Betreft DVD en audioafspeelprobleem:

Net naar Acer gebeld. Wat zij voorstellen: gewoon Windows herïnstalleren zeggen ze. Vind ik eerlijk gezegd een vrij makkelijk antwoord. De vraag of het daarmee opgelost zal zijn. Als iemand betere ideeën heeft.

Is me eerlijk gezegd niet gelukt om Catalyst drivers te installeren. Lukt niet, gaf problemen.
Welke procedure kan ik best volgen om deze drivers makkelijk geïnstalleerd te krijgen. Op basis van mijn lijstje geïnstalleerde software:
Originele Ati control panel verwijderen, de originele Ati Display driver verwijderen? Er staat ook zoiets als Ati - Software Uninstall Utility bij?
de (oude) ATI Control Panel en Display Driver mogen idd weg, de 'ATI Software' in je software (add/remove programs) lijstje is volgens mij van de chipset drivers, dus die kun je maar het beste laten staan.
Ik meen zelf geen problemen ondervonden te hebben bij installeren van de ATI drivers op de Acer-installatie destijds, ik heb niet lang nadat ik mn laptop had wel een schone windows erop geinstalleerd, werkt als een t00t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan ik tussendoor even gal spuwen over de Acer klantenservice? Inmiddels wacht ik al meer dan 5 weken op de reparatie van m'n Aspire 5024wlmi, waarvan de linker muisknop defect is. Ze moeten (nog steeds) wachten op onderdelen. Reken maar niet dat Acer je ook maar 1 mm tegemoet komt met een alternatieve oplossing (bijvoorbeeld vervangende laptop oid). Klachtenbrieven gaan regelrecht in de prullenbak (althans, dat wordt bevestigd!).

Anyways, als de laptop het doet is het een prachtding, maar met dit soort problemen krijg je alleen maar meer problemen! Uiteraard is het verstandig om in zo'n geval beroep te doen op het verkooppunt van de laptop wat ik inmiddels ook gedaan heb , maar afwachten dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
yip, probleem opgelost door een reinstall van windows

thanx allemaal voor de suggesties en de zinvolle tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of deze reply hier helemaal thuishoort maar daar gaat ie?

waar hebben jullie je 5023wlmi besteld? mijn eerste keus is daar namelijk op gevallen, gezien het geheugen de videokaart en de prijs. nu is het me opgevallen dat die prijs wel sterk uiteenloopt.

webshop progress biedt hem aan voor 1081 euro, maar daar heb ik slechte dingen over gehoord qua service en zuiverheid van het artikel. iemand een idee wat grijze import inhoudt? daar zouden ze veel gebruik van maken namelijk.

Bij welke webshop (of gewone winkel) hebben jullie hem vandaan, want ik wil wel graag zekerheid met betrekking tot garanties en dergelijke, aangezien het voor mij nog een (enorme) investering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze geheugenmodules in de acer aspire 5024wlmi werken?

Kingston KVR333X64SC25/1G DDR SO-Dimm, 1 GB, PC2700, 333 MHz

Pricewatch: pricewatch: 1GB PC2700 SoDimm (Kingston, KVR333X64SC25/1G)=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:03:
Weet iemand of deze geheugenmodules in de acer aspire 5024wlmi werken?

Kingston KVR333X64SC25/1G DDR SO-Dimm, 1 GB, PC2700, 333 MHz

Pricewatch: pricewatch: 1GB PC2700 SoDimm (Kingston, KVR333X64SC25/1G)=
PC2700 werkt altijd, al is het alleen al omdat Acer claimt dat de 5024wlmi 2048MB RAM kan hebben (en ze de laptop standaard ook met pc2700 leveren) :)
de enige problemen zijn er met PC3200 reepjes die 2.6v willen (voornamelijk reepjes van 1GB), PC2700 moet echt gewoon werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
Ik gebruik sinds een aantal weken nu ook Gentoo 2006.0 x86_64 met enig success op deze laptop. Met een dual boot setup en ext3 data paritites kan ik mooi alle bestanden delen met windows.

Ik heb alleen 2 problemen onder linux die ik gewoonweg niet opgelost krijg, toevallig allebei te maken met ATI.

- Alle fullscreen applicaties zorgen ervoor dat de hele kernel crasht zodra ik terug switch naar window mode. Dit is met de ati-drivers 8.22.5
- Met de ATI IXP alsa sound drivers krijg ik elke 2 min. een lange rare ruis als ik een full duplex applicatie gebruik zoals TeamSpeak of Skype.

Heeft iemand hetzelfde probleem of mischien zelfs een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14
Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:53:
waar hebben jullie je 5023wlmi besteld? mijn eerste keus is daar namelijk op gevallen, gezien het geheugen de videokaart en de prijs. nu is het me opgevallen dat die prijs wel sterk uiteenloopt.
Ik heb hem bij Encyclue (www.encyshop.nl) besteld voor € 1059,- incl, maar dat was op 30-08-2005. Ik heb het nu ff gecheckt, maar ik zie alleen nog maar de 5023 en 5025 op de site staan. Maar een belletje doet wonderen, soms hebben ze wel wat op voorraad terwijl het niet op de site te vinden is. Vandaag betalen = morgen op de post en overmorgen binnen. Over garantie ervaringen: ik heb nog (gelukkig) geen aanspraak hoeven te doen op garantie, dus daar kan niets over zeggen bij Encyclue.
Ik zou als ik jou was gewoon bij de shopsurvey kijken wat de mening van anderen m.b.t. een bepaalde (web)winkel is.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Het ging toch ook juist om de 5023 en niet om de 5024?
Persoonlijk zou ik alleen niet weten waarom je eigenlijk een 5023 zou willen?
Neem een 5024 + 1 gb geheugen en je bent goedkoper uit.
JShal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:48:
[...]

Ik heb hem bij Encyclue (www.encyshop.nl) besteld voor € 1059,- incl, maar dat was op 30-08-2005. Ik heb het nu ff gecheckt, maar ik zie alleen nog maar de 5023 en 5025 op de site staan. Maar een belletje doet wonderen, soms hebben ze wel wat op voorraad terwijl het niet op de site te vinden is. Vandaag betalen = morgen op de post en overmorgen binnen. Over garantie ervaringen: ik heb nog (gelukkig) geen aanspraak hoeven te doen op garantie, dus daar kan niets over zeggen bij Encyclue.
Ik zou als ik jou was gewoon bij de shopsurvey kijken wat de mening van anderen m.b.t. een bepaalde (web)winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZeS schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:22:
Het ging toch ook juist om de 5023 en niet om de 5024?
Persoonlijk zou ik alleen niet weten waarom je eigenlijk een 5023 zou willen?
Neem een 5024 + 1 gb geheugen en je bent goedkoper uit.

[...]
ik heb express de 5023 besteld omdat ik dan geen 'maatwerk' laptop heb. Misschien dom, maar ik dacht dat ik op deze manier sowieso aanspraak kan maken op de garantie, mocht dat nodig zijn.

ik heb de 5023 inmiddels besteld bij sallandautomatisering.. ik hoop dat alles goed gaat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Hmmm ik heb een 5023WMLi... En was dus net slackware aan het installeren, ging even in bed liggen, ik keek weer op en hij was uit.. En ik kan hem gewoon niet maar aanzetten nu, adapter ff een tijdje er in gezet, batterij er uit, tijdje laten staan, NIKS, hij gaat gewoon niet meer aan. Is hij nu dood of kan ik nog iets anders proberen? :? Ik heb hem pas een weekje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Adapter niet kapot toevallig?
Lijkt met in ieder geval sowieso een garantiekwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Lampje op de adapter brandt wel gewoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Da BJ schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:54:
Ik heb nu inmiddels zo'n 4 maand de 5024 wlmi, maar geen problemen met de slot in! Het lijkt me dat het probleem met dat klepje al lang opgelost is en in dat geval lijkt me een slot-in veel veiliger, zo'n tray kun je alleen maar tegenaan beuken!
Vertel dat even tegen mijn slot in ;(

Zit ik afgelopen weekend op een lanparty met mn 5024 Wlmi, wordt mn de speler niet meer herkend.. Ik na een nachtje gamen dus echt in de WTF-stemming. Beetje voorzichtig kijken en blijkt dat mn speler er een paar milimeter uithangt. Ik proberen heb voorzichtig weer erin te duwen, lukt niet echt, dan maar kijken of met een beetje bewegen t wel lukt.. 5 seconden later sta ik ineens met de hele dvd speler in mn handen :( . Ikke uiteraard helemaal pissed, want nu moet ik elke keer mn speler aanduwen om 'm goed contact te laten maken..

Nou zie ik wel een schroefgat wat aan het uiteinde van de speler zit, zou ik de laptop even open moeten maken om dee weer vast te schroeven aan de laptop? Of toch maar even Acer bellen en hopen..? Overigens blijft het frontje van de speler ook niet meer goed vastzitten.. zucht... hij was zo mooi toen ik 'm net had... ;(

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
--WaaZaa-- schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:19:
[...]

Vertel dat even tegen mijn slot in ;(

Zit ik afgelopen weekend op een lanparty met mn 5024 Wlmi, wordt mn de speler niet meer herkend.. Ik na een nachtje gamen dus echt in de WTF-stemming. Beetje voorzichtig kijken en blijkt dat mn speler er een paar milimeter uithangt. Ik proberen heb voorzichtig weer erin te duwen, lukt niet echt, dan maar kijken of met een beetje bewegen t wel lukt.. 5 seconden later sta ik ineens met de hele dvd speler in mn handen :( . Ikke uiteraard helemaal pissed, want nu moet ik elke keer mn speler aanduwen om 'm goed contact te laten maken..

Nou zie ik wel een schroefgat wat aan het uiteinde van de speler zit, zou ik de laptop even open moeten maken om dee weer vast te schroeven aan de laptop? Of toch maar even Acer bellen en hopen..? Overigens blijft het frontje van de speler ook niet meer goed vastzitten.. zucht... hij was zo mooi toen ik 'm net had... ;(
Je kunt een dvd speler er meestal wel uithalen. Dit is niet schadelijk.
Die schroef die hem op zijn plaats moet houden zit aan de onderkant van je laptop( het gat in ieder geval ). Zit naast het klepje met de draadloze netwerkkaart.
Haal je dvd speler er ander maar eens uit en hou hem tegen de bodem van je laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door MaZeS op 08-03-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil de Acer 5024WLMI halen, alleen ben ik opzoek naar een winkel die ze heeft.
Heeft iemand tips voor een winkel lieft geen online shop.
Vast bedankt groeten Jewwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou jewwy, om toch ff een webshop te geven. ik heb em sinds vandaag (wel de acer 5023) van salland automatisering. de 5024 hebben ze ook

afgelopen zondag besteld, vandaag opgehaald. alles doet t, alleen krijg ik er nog geen internet op, ik ben zon noob :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loof de heer, k internet nu vanaf mn laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:49:
Hallo,

Ik wil de Acer 5024WLMI halen, alleen ben ik opzoek naar een winkel die ze heeft.
Heeft iemand tips voor een winkel lieft geen online shop.
Vast bedankt groeten Jewwy
En waar maakt niet uit?
Kijk anders een een keer in de pricewatch of je wat kunt vinden:
pricewatch: Acer Aspire 5024WLMi (Turion 1.8GHz; 512MB; 80GB; 15,4"TFT; WXP Home)=
Of misschien hier:
http://www.pcbuy.nl/cs9/i...=&tref=5024wlmi&zoek=Zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even rond gekeken het scheeld best in prijs hier en daar.
Het liefst haal ik hem bij een winkel van wegen garantie of gaat dit toch allemaal via Acer?

De Acer 5023 heeft 1024 mb intern geheugen en voor de rest is alles het zelfde volgens mij.
Ik zit te twijvelen tussen 5023 en 5024, in bijde zit een x700 128 mb los geheugen toch.
Is dat wat om mee te gamen? niet de zwaarste spellen maar was C&C en gta sa vorige generatie games.

Ik heb eens bij bcc gevraagt ze zouden me vandaag meer laten weten ik wacht even af.
Bedankt! jewwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:27:
[...]
De Acer 5023 heeft 1024 mb intern geheugen en voor de rest is alles het zelfde volgens mij.
Ik zit te twijvelen tussen 5023 en 5024, in bijde zit een x700 128 mb los geheugen toch.
Is dat wat om mee te gamen? niet de zwaarste spellen maar was C&C en gta sa vorige generatie games.
[...]
op pagina 29 heb ik mijn bevindingen omtrent de specificaties van de 5024 en 5023 gepost, beide uitvoeringen hebben inderdaad dezelfde Mobility Radeon X700 met 128MB dedicated (dus niet shared) videogeheugen.
Ik game zelf zo nu en dan ook eens op mn laptop, GTA: SA is absoluut geen probleem, zelfs op de zuinigste stand (800Mhz CPU, ~100Mhz/~100Mhz GPU/mem) is dat nog te doen!
Ook R6: Letdown, euh, Lockdown draait prima, nieuwere games kan ie ook best goed aan dus ;) ik heb trouwens nog maar de standaard 512MB ram, met 1024MB speelt het ongetwijfeld nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dat is mooi,
En met de garantie van acer ik heb daar het een en ander over gelezen hier.
Duurt soms lang maar word uit teraard wel gemaakt, heeft iemand hier meer ervaring mee.
Daarom wil ik eigelijk geen online winkel kan ik hem gewoon naar de winkel brengen waar ik hem gehaald heb.

Voor het geld lijkt het me een mooi systeem heb het nog norgens anders voor dat geld gezien.
Vooral die video kaart.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:10:
En met de garantie van acer ik heb daar het een en ander over gelezen hier.
Duurt soms lang maar word uit teraard wel gemaakt, heeft iemand hier meer ervaring mee.
........
Daarom wil ik eigelijk geen online winkel kan ik hem gewoon naar de winkel brengen waar ik hem gehaald heb.
Hier sla je de spijker op zijn kop. Zolang je laptop 't doet heb je er een goed systeem aan, maar zodra er problemen zijn ben je je laptop gewoon kwijt (ik inmiddels al 2 maanden). De klantenservice van Acer komt je absoluut niet tegemoet met een alternatief (zoals leen/vervangingslaptop). Het is dus aan te raden om bij een gewone winkel te kopen zodat je daarmee kunt onderhandelen wat betreft lange reparaties e.d.. , want bij online webshops gaat dit een stuk lastiger (of helemaal niet).

~Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:25:
[...]

Hier sla je de spijker op zijn kop. Zolang je laptop 't doet heb je er een goed systeem aan, maar zodra er problemen zijn ben je je laptop gewoon kwijt (ik inmiddels al 2 maanden). De klantenservice van Acer komt je absoluut niet tegemoet met een alternatief (zoals leen/vervangingslaptop). Het is dus aan te raden om bij een gewone winkel te kopen zodat je daarmee kunt onderhandelen wat betreft lange reparaties e.d.. , want bij online webshops gaat dit een stuk lastiger (of helemaal niet).

~Mike
Wat was/is er mis met jouw laptop dat het zo lang duurde?

Ik heb nu al een behoorlijke tijd een scheur in de behuizing van me beeldscherm maar kan mijn laptop eigenlijk gewoon niet missen vanwege mijn studie... Als het zo lang duur w8 ik liever tot de zomervakantie omdat ik hem dan toch nauwelijks gebruik maar ik zie het liever ook zo snel mogelijk gerepareerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:48:
[...]

Wat was/is er mis met jouw laptop dat het zo lang duurde?

Ik heb nu al een behoorlijke tijd een scheur in de behuizing van me beeldscherm maar kan mijn laptop eigenlijk gewoon niet missen vanwege mijn studie... Als het zo lang duur w8 ik liever tot de zomervakantie omdat ik hem dan toch nauwelijks gebruik maar ik zie het liever ook zo snel mogelijk gerepareerd...
M'n linker muisknop is kapot, ze "wachten" op onderdelen. 'k Zou inderdaad het risico niet nemen en wachten tot de zomervakantie. Een eerdere reparatie van m'n laptop was overigens binnen 5 dagen geregeld, dus je kan ook geluk hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:14:
[...]

M'n linker muisknop is kapot, ze "wachten" op onderdelen. 'k Zou inderdaad het risico niet nemen en wachten tot de zomervakantie. Een eerdere reparatie van m'n laptop was overigens binnen 5 dagen geregeld, dus je kan ook geluk hebben :P
oki... Dan ga ik toch maar is contact opnemen met acer want heb ook het idee dat de scheur steets groter word en er zijn dacht ik nogal veel mensen met dit zelfde probleem dus mss is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Ik ben ook van plan de 5024 te kopen.
Maar heb één vraagje betreffende het scherm.
Bij andere laptops - waaronder sommige andere modellen van Acer - heb ik gemerkt dat wanneer je zijwaarts op het scherm kijkt, je helemaal niets meer van het beeld ziet. Bv. iemand speelt een spel en je kijkt mee van zijwaarts op het scherm en je ziet bijna alles zwart op het scherm.
Is dit bij de 5024 ook het geval of niet?
Waarschijnlijk heeft dit te maken de kijkhoek, maar ik wou deze vraag stellen om zeker te zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
papichulo schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:10:
Ik ben ook van plan de 5024 te kopen.
Maar heb één vraagje betreffende het scherm.
Bij andere laptops - waaronder sommige andere modellen van Acer - heb ik gemerkt dat wanneer je zijwaarts op het scherm kijkt, je helemaal niets meer van het beeld ziet. Bv. iemand speelt een spel en je kijkt mee van zijwaarts op het scherm en je ziet bijna alles zwart op het scherm.
Is dit bij de 5024 ook het geval of niet?
Waarschijnlijk heeft dit te maken de kijkhoek, maar ik wou deze vraag stellen om zeker te zijn. :D
Ik vind de kijkhoek van de acer 5024 prima. Het beeld is nog prima te lezen en te zien als je van zij kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01-2008
Ik heb een vraag over de DVD lezer, die bij de 5024 geleverd wordt. Ikzelf heb de laptop nog maar een kleine maand, en heb een versie gekregen dus met tray.

Nu heb ik iets heel raars voor: de driver is goed geïnstalleerd, maar lezen, en vooral copiëren verloopt heel raar. Als ik bvb. 1 gieg aan mp3's wil copiëren van een dvd naar mijn harde schijf, dan duurt dit maar liefst zo'n half uur. Ook, als ik het station gewoon wil lezen, blijft muziek die op de achtergrond speelt, serieus hangen. Dat dit even blijft hangen is uiteraard normaal, maar heel het proces, is niet zo normaal. En als ik tenslotte een dvd wil bekijken, dan komt het geluid ook met schokken door, of in het beste geval gewoon achter.
Nog iemand met deze problemen of weet wat eraan te verhelpen is?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een tray dvd speler?
Ik heb even gezocht ''google'' maar kan even snel niets vinden.
Je heb tray en slot in drive? of heb ik dit fout. Een slot in drive zal wel removeble zijn en de tray dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tray: Met een uitschuifbare lade.
Slot-In (Of Slot load): Een gleuf die de DVD's opvreet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
Inderdaad, een tray uitvoering is diegene die met het laatje en al uit je laptop tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
highflyingf schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:19:
Inderdaad, een tray uitvoering is diegene die met het laatje en al uit je laptop tevoorschijn komen.
wat raar dat ze ook een tray uitvoering van deze laptop hebben... Heb je al gekeken of er niet toevallig een ander proces op je notebook veel resources vraagt waardoor het zo traag gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
@highflyingf: Staat DMA aan? (in apparaatbeheer-ide controllers)
Dat kan een hoop schelen qua snelheid en processorbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
Geen idee, of DMA aan staat, zou dat normaal niet standaard zo moeten zijn?
Anyway, ik heb eens gekeken maar heb het niet gevonden. Bij apparaatbeheer vond ik er niet echt iets van. Kan je me zeggen waar ik die DMA settings dan kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
highflyingf schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:04:
Geen idee, of DMA aan staat, zou dat normaal niet standaard zo moeten zijn?
Anyway, ik heb eens gekeken maar heb het niet gevonden. Bij apparaatbeheer vond ik er niet echt iets van. Kan je me zeggen waar ik die DMA settings dan kan vinden?
waarschijnlijk staat die wel in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
(Zucht)

IDE ATA/ATAPI controllers --> Primary IDE Channel / Secondary IDE channel, properties, advanced settings, transfer mode dma if available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
mja, staat zo ingesteld, dat zal het probleem dus nie zijn...
meer info?
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ligt het nou aan mijn brander/cd's, of brandt die Matsushita brander nou atijd zo slecht cd's?
DVD's geen probleem, maar er zitten altijd happeringen in audio cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
highflyingf schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:02:
mja, staat zo ingesteld, dat zal het probleem dus nie zijn...
meer info?
grtz
Inderdaad, meer info? Wat stond daar nou? Not applicable? Je geeft zelf ook niet echt info he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels krijg ik eindelijk, na 2 maanden wachten op reparatie, een vervangende laptop van Acer en voor het lange wachten ook nog 'ns 3 jaar extra garantie.... 't is dus ff wachten maar dan heb je ook wat (desondanks is lang wachten op je laptop voor niemand gewenst!)...

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Ik was vanmiddag bezig op mijn laptop (Acer 5024wlmi), op een gegeven moment bleef het beeld hangen, het werd allemaal een beetje wazig, en al gauw een blauw scherm plus restart. Heb daarna de laptop even een kwartiertje af laten koelen, opnieuw opgestart, maar nu is het beeld wat softer dan normaal.

Iemand een idee wat er gebeurd is en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? En hoe mijn beeld weer scherp wordt zoals vroeger?

edit:

onderstaand beeld krijg ik constant na ongeveer 15 minuten actief laptoppen (witte vlak even wegdenken, geen beeldbewerkingssoftware op de laptop...)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v164/hermanrietema/ellende.jpg

Wat kan ik hier aan doen? Heb reeds nieuwste vga-drivers geinstalleerd van de acer-website

[ Voor 29% gewijzigd door Plankton op 18-03-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Plankton schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:02:
Ik was vanmiddag bezig op mijn laptop (Acer 5024wlmi), op een gegeven moment bleef het beeld hangen, het werd allemaal een beetje wazig, en al gauw een blauw scherm plus restart. Heb daarna de laptop even een kwartiertje af laten koelen, opnieuw opgestart, maar nu is het beeld wat softer dan normaal.

Iemand een idee wat er gebeurd is en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? En hoe mijn beeld weer scherp wordt zoals vroeger?

edit:

onderstaand beeld krijg ik constant na ongeveer 15 minuten actief laptoppen (witte vlak even wegdenken, geen beeldbewerkingssoftware op de laptop...)

[afbeelding]

Wat kan ik hier aan doen? Heb reeds nieuwste vga-drivers geinstalleerd van de acer-website
Is dit een creenshot of een foto? indien het het eerste is doet het me denkken aan een defecte/oververhitte video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Indeed, gooi die laptop uit, backup je hdd en RMA dat ding, artifacts over het hele scherm :P Het lijkt mij duidelijk een screenshot gepost in paint trouwens Magicw00b :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
MoiZie schreef op zondag 19 maart 2006 @ 00:07:
Indeed, gooi die laptop uit, backup je hdd en RMA dat ding, artifacts over het hele scherm :P Het lijkt mij duidelijk een screenshot gepost in paint trouwens Magicw00b :P.
Artifacts heten die strepen? Bedankt voor de toelichting. Wat houdt RMA in? Laptop retour naar acer/computerwinkel? (ben nogal een n00b)

Screenshot is uiteraard gemaakt met MS Paint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Plankton schreef op zondag 19 maart 2006 @ 00:24:
[...]

Artifacts heten die strepen? Bedankt voor de toelichting. Wat houdt RMA in? Laptop retour naar acer/computerwinkel? (ben nogal een n00b)

Screenshot is uiteraard gemaakt met MS Paint
Jap. .Je stuurt dan je laptop terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt of acer zelf. Ik heb hem vorige week terug gestuurd voor reparatie en heb hem gelijk direct naar acer teruggestuurd. Dit omdat ik het idee heb dat ik hem dan nog sneller weer terug heb als dat ik het via de internetwinkel waar ik hem vandaan heb laat opsturen.

Tefefoon acer: 0900-20 20 767 (€ 0.10 p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op zondag 19 maart 2006 @ 10:33:
[...]
Dit omdat ik het idee heb dat ik hem dan nog sneller weer terug heb als dat ik het via de internetwinkel waar ik hem vandaan heb laat opsturen.
Ben ik heel benieuwd waarom je dit denkt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:07:
[...]

Misschien wel omdat de webwinkel dan weer Acer belt om hem te komen ophalen? Denk niet dat de winkel zelf even een nieuw moederbord inbouwt. En als ie ouder dan een maand is kunnen ze hem vast ook niet DOA doen (omruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:07:
[...]

omdat de internetwinkel waar ik hem heb besteld een niet al te beste service heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Mijn oog is eigenlijk gevallen op de 5025WLMi, en niet de 5024, en deze heeft de volgende specs:

AMD Turion™ 64 ML-37 processor (1MB L2 cache, 2.0 GHz, 400MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB RAM (2x512), 100GB HDD, DVD Dual double layer (tray), LiIon, 56K modem, Wired Gigabit Lan & Wireless 802.11b/g, no FDD, 256MB ATI X700, 6-in-1 card reader

Wat ik zo zie heeft deze een snellere processor, meer geheugen, grotere HD en een 256mb videokaart.

Verder staat er op de acer website dit:

Two front-access LED-buttons: WLAN and Bluetooth®

Maar deze laptop heeft toch helemaal geen bluetooth standaard? Wat kost het om zoiets in te bouwen?

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:27:
[...]
omdat de internetwinkel waar ik hem heb besteld een niet al te beste service heeft...
Ok, mijn ervaring is dat ook Acer geen al te beste service heeft (en dat is nog een understatement), maar een routine RMA zou iig iets (als het goed is) van 4-5 dagen moeten duren ;)
misbehavingman schreef[/message]:
En als ie ouder dan een maand is kunnen ze hem vast ook niet DOA doen (omruilen).
Een winkel zou de service kunnen verlenen jou een vervangend exemplaar te leveren (als het binnen de garantie termijn is en de wachttijd v/d reparatie buitengewoon lang is), Acer doet dit alleen als je minimaal twee maanden hebt gewacht, brieven hebt geschreven en vele minuten aan de telefoon hebt gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:21
Heeft iemand al de infrarood als afstandsbediening kunnen gebruiken voor bv winamp?? Ik ben al de hele dag aan het zoeken, maar kom er niet uit.

deze link helpt je (mij) al een stuk verder, maar op één of andere manier wil mijn infrarood niet op de compoort komen 8)7

Heeft iemand dit al wel voor elkaar gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ronald1852 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:54:
Heeft iemand al de infrarood als afstandsbediening kunnen gebruiken voor bv winamp?? Ik ben al de hele dag aan het zoeken, maar kom er niet uit.

deze link helpt je (mij) al een stuk verder, maar op één of andere manier wil mijn infrarood niet op de compoort komen 8)7

Heeft iemand dit al wel voor elkaar gekregen??
Hoe bedoel je precies infrarood als afstandsbediening voor winamp, en welke link?

[ Voor 9% gewijzigd door MaZeS op 20-03-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
MoiZie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:32:
[...]

Inderdaad, meer info? Wat stond daar nou? Not applicable? Je geeft zelf ook niet echt info he 8)7
Na het weekend eindelijk terug online geraakt. Ik heb eens wat rondgekeken, en daar vond ik dat dma aanstond zoals je suggereerde: zie screenshot.
Moet hier nog eens zoeken hoe ik hier screenshots invoeg...

Een andere mogelijkheid misschien? Iets flashen ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door highflyingf op 21-03-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben misschien van plan deze laptop (5024) aan te gaan schaffen. Nu lees ik echter veel kritiek over de kwaliteit van de behuizing. Is het verstandig om deze laptop aan te schaffen of is er nog een vergelijkbare laptop met soortgelijke specs voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

highflyingf schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:09:
Na het weekend eindelijk terug online geraakt. Ik heb eens wat rondgekeken, en daar vond ik dat dma aanstond zoals je suggereerde: zie screenshot.
Moet hier nog eens zoeken hoe ik hier screenshots invoeg...

Een andere mogelijkheid misschien? Iets flashen ofzo?
om even terug te komen op je vraag:
highflyingf schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:39:
Ik heb een vraag over de DVD lezer, die bij de 5024 geleverd wordt. Ikzelf heb de laptop nog maar een kleine maand, en heb een versie gekregen dus met tray.

Nu heb ik iets heel raars voor: de driver is goed geïnstalleerd, maar lezen, en vooral copiëren verloopt heel raar. Als ik bvb. 1 gieg aan mp3's wil copiëren van een dvd naar mijn harde schijf, dan duurt dit maar liefst zo'n half uur. Ook, als ik het station gewoon wil lezen, blijft muziek die op de achtergrond speelt, serieus hangen. Dat dit even blijft hangen is uiteraard normaal, maar heel het proces, is niet zo normaal. En als ik tenslotte een dvd wil bekijken, dan komt het geluid ook met schokken door, of in het beste geval gewoon achter.
Nog iemand met deze problemen of weet wat eraan te verhelpen is?

Mvg
ligt dit niet aan een brakke cd/dvd? hoor je de speler veel geluid maken, in de zin van 'wisselen van snelheid'? aangezien je de tray-versie hebt, kun je zien of de lens erg vies is, of er misschien wat vuil voor zit (je hebt m nog maar kort, maar misschien gooit een haar o.i.d. roet in het eten)?
ik zou in eerste instantie uitgaan van een hardware probleem, maar misschien heeft t ook met software te maken.
hapert de muziek op de achtergrond ook als je grote bestanden op, van of naar de hardeschijf kopieert (vanaf bijvoorbeeld LAN, niet vanaf cd/dvd in dit geval)? draait er geen harddisk- of CPU-slurpende soft- of spyware mee op de achtergrond?
gebruik je nog de originele Acer-installatie? zo nee, dan zou ik eens kijken of alle drivers wel goed geinstalleerd zijn, zo ja, dan zou ik eens kijken voor driver updates of misschien zelfs een BIOS update (1.20 is de laatste BIOS versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
ligt dit niet aan een brakke cd/dvd? hoor je de speler veel geluid maken, in de zin van 'wisselen van snelheid'? aangezien je de tray-versie hebt, kun je zien of de lens erg vies is, of er misschien wat vuil voor zit (je hebt m nog maar kort, maar misschien gooit een haar o.i.d. roet in het eten)?
ik zou in eerste instantie uitgaan van een hardware probleem, maar misschien heeft t ook met software te maken.
hapert de muziek op de achtergrond ook als je grote bestanden op, van of naar de hardeschijf kopieert (vanaf bijvoorbeeld LAN, niet vanaf cd/dvd in dit geval)? draait er geen harddisk- of CPU-slurpende soft- of spyware mee op de achtergrond?
gebruik je nog de originele Acer-installatie? zo nee, dan zou ik eens kijken of alle drivers wel goed geinstalleerd zijn, zo ja, dan zou ik eens kijken voor driver updates of misschien zelfs een BIOS update (1.20 is de laatste BIOS versie).
De cds/dvds die ik gebruik zijn zeker in goede staat. Veel geluid maakt het station niet echt, toch niet meer als normaal. De lens vies... ook niet het geval: ziet er heel goed uit.
Een hardware probleem lijkt mij ook logischer, maar moeilijk aan te nemen in dit geval.
Ik heb die problemen enkel bij gebruik van cdrom/dvd station, niet op harde schijf, het ligt dus normaal niet aan spyware of andere malafide toestanden.
De originele acer installatie heb ik al een heel tijdje overboord gegooid. Ik heb die niet echt gebruikt, en kan dus niet zeggen of er in dat geval ook dezelfde problemen waren.
Ik heb wel al de driver via apparaatbeheer nu vergeleken met de clean installatie van acer, en dat geeft net het zelfde resultaat.
De bios upgraden heb ik inderdaad ook al eens aan gedacht, maar heeft dit ook invloeg op mijn dvd station?

Alvast bedankt voor je vele tips en goede raad, maar helaas kan ik er nog niet zoveel mee aanvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

highflyingf schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:36:
[...]
De originele acer installatie heb ik al een heel tijdje overboord gegooid. Ik heb die niet echt gebruikt, en kan dus niet zeggen of er in dat geval ook dezelfde problemen waren.
het makkelijkst is natuurlijk om onder die installatie te kijken of ie hetzelfde probleem geeft, maar ik weet dat herinstalleren een heleboel rotzooi geeft :P
wat misschien wel een optie is, is de DVD drive in een andere laptop testen, hij is makkelijk uitneembaar en (als het goed is) past ie ook in andere laptops (vooral richtend op Acer modellen, als het kan een andere Aspire 502x). Dan pas kun je met zekerheid zeggen of je drive brak is of (als een andere drive hetzelfde probleem geeft in jouw laptop) dat het een software probleem is.
Ik heb wel al de driver via apparaatbeheer nu vergeleken met de clean installatie van acer, en dat geeft net het zelfde resultaat.
De bios upgraden heb ik inderdaad ook al eens aan gedacht, maar heeft dit ook invloeg op mijn dvd station?
je hebt, neem ik aan, alle drivers van de Acer-support site geinstalleerd op je niet-Acer installatie? het gaat hier dan met name om de Ati chipset (southbridge) drivers. heb je ook WinXP Service Pack 2 geinstalleerd? (just to be sure, misschien zat er pre-SP2 nog wel een bugje in)

Misschien helpt een driver upgrade, volgens mij zijn de laatste chipset drivers (ook voor notebooks) hier te downloaden, dan zou het vooral gaan om de Southbridge drivers (hoewel deze zo te zien alleen de SMBus driver installeert voor deze laptop, en die lijkt hetzelfde als de versie op de Acer site)
misschien helpt een update van je geluidsdrivers, maar dat zou weer niet verklaren waarom de transfersnelheid zo laag is vanaf het cd/dvd station..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:14:
ik ben misschien van plan deze laptop (5024) aan te gaan schaffen. Nu lees ik echter veel kritiek over de kwaliteit van de behuizing. Is het verstandig om deze laptop aan te schaffen of is er nog een vergelijkbare laptop met soortgelijke specs voor deze prijs?
De behuizing is gevoelig voor krassen, dat is duidelijk. Als je gewoon voorzichtig met je laptop omgaat dan heb je geen krassen. Helaas heeft voorzichtig gebruik geen invloed op de haarscheurtjes die ontstaan bij de bevestiging van het scherm. (ik heb ze ook, alleen heb ik wel bijna een vergrootglas nodig).
Puur prijs / prestatie gezien is het een erg aantrekkelijke laptop. Ik heb er nooit spijt van gehad. De behuizing is wat goedkoop en is gevoelig, maar er moet natuurlijk ergens op worden bespaard als Acer zo'n goede prijs/prestatie kan neerzetten.

Of het verstandig is om hem te kopen: als je de behuizing niet erg boeiend vindt en het vooral belangrijk vindt dat hij goed en snel werkt dan kan je hem met een gerust hart kopen. Ga je vooral op het uiterlijk af en wil je absoluut geen krasjes, dan is het niet zo handig om deze te kopen. Persoonlijk maakt mij de behuizing van het ding niet uit zolang hij maar werkt. (ik ben nog arme student :) )

Over andere laptops met een vergelijkbare prijs / prestatieverhouding: tijdens mijn aankoop vorig jaar kon ik deze niet vinden. Elk ander merk was duurder (of duurder bij upgrade van geheugen)

Maar ik zou als ik jou was gewoon op internet zoeken naar de specs die jij wilt. In laptopland zijn er vooral enkele grote spelers actief waarbij de keuze is minder groot is als op de desktopmarkt. Je kan dus sneller een overzicht en een keuze maken.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ieddereen,

1.
Ik heb mijn aspire 5024 al bijna een jaar. Toen ik de temperaturen zag vond ik ze hoog maar alles werkte behoorlijk. Maar toen ik tit topic leezde ben ik nog eens gaan kijken en nam ik de volgende
screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/4688/screenshot019wq.th.jpg
Wat moet ik doen, ik heb nieuwste bios en drives voor x700 en turion, je ziet dat hij op 800Mhz draait omdat hij te warm is (soms 90° bij zwaar en lang game) en hij staat op thuis/kantoor met de stekker in.
Ik kan dus ook niet optimaal genieten van games. Wat moet ik doen? (de truc van iets er onder te zetten heb ik al gedaan en helpt niet veel) Valt dit onder een garantie ofzo?

2.
ik heb een bruine plek op de plaats van de.. (??????) de drie vierkantjes zijn de plakers die ik er op had gelaten. (Over verhiting?)
Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/4601/img23955xl.th.jpg

3.
Zoals ik ook al op dit topic gezien heb , is er een lelijke scheur. Garantie?
Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/6792/img23943md.th.jpg

4.
Ik zou mijn ram willen upgraden. Zou je eens een duidelijke overzicht kunnen geven van de mogelijkheden?

Graag een antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Volgens mij zit op de plaats waar de bruine plek op de behuizing zit je processor. Omdat Temp 1 bij Speedfan ook die van de processor is lijkt het mij bijna zeker dat de bruine plek ontstaan is door de warmte. De processor zou normaal niet zo heet moeten kunnen worden dus volgens mij klopt dat niet. Ik zou i. i. g. garantie proberen te claimen. Maar als je een poos gegamed hebt, is de bruine plek dan nog aan te raken? Je moet modules hebben die op 2,5 en niet op 2,6 volt draaien. Dat is het algemene antwoord op de vraag welk geheugen het doet. Het meeste geheugen draait namelijk op 2,6 volt, maar Micron heeft geheugen dat op 2,5 volt draait, en er is nog een merk 8)7 k weet even niet welk merk precies.

[ Voor 46% gewijzigd door boaty op 27-03-2006 20:01 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de replay,
als ik game word het idd heeel warm en ik zal dus probere om mijn garantie te claime ;)

maar waar moet ik da vragen? :P

hier is alles van Micron
past er één van of zou iemand zijn hoofd wille breken en zeggen wat het andere merk is?
thx B)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

onder de bruine plek zit niet de CPU maar de harddisk, als die boven de 80 graden uitkomt lijkt me er iets goed fout zitten!! ik neem aan dat je gewoon op een harde, vlakke ondergrond werkt, niet op een kleed o.i.d. want die zorgen gauw voor teveel warmteontwikkeling.
is de bruine plek echt veroorzaakt door oververhitting en niet door het neerleggen van je hand(palm) op die plek? als het echt door oververhitting komt zou de harddisk richting de 100 graden geweest moeten zijn en zouden de plekken waar de stickers zaten ook aangetast moeten zijn denk ik...

daarnaast vraag ik me af of je ook daadwerkelijk loeihete lucht vanaf de fan (linksachter in de hoek van de laptop ;) ) en op de plek van de harddisk voelt komen? het kan zijn dat je sensors brak zijn en dat je cpu en dergelijke wel een redelijke temperatuur hebben, iig niet echt oververhitten (richting 60 graden CPU temp is normaal bij belasting).
heb je veel last van freezes, blue screens en dergelijke? bij deze temperaturen moet er (na wat langere tijd) echt wat gaan falen (met als gevolg een freeze of bsod).

wat betreft RAM: het niet goed functioneren met 2.6v lijkt alleen van toepassing op 1GB PC3200 modules, bijvoorbeeld:
2x 512MB PC3200 SO-DIMM Kingston (2.6v) werkt wel, 1x 1GB PC3200 SO-DIMM Kingston (2.6v) werkt niet. 1GB en 512MB 2.5v modules werken altijd! Evenals PC2700 modules trouwens, ook al heb je een 1GB PC2700 2.6v module ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal mijn handen nog maar is wassen :*)
(maar het is maar aan één kant..)

1.
als ik game is het >85° en gaat dan geforceert op 800Mhz draaien ipv 1800Mhz, de lucht uit de fans is dus wel degelijk heet en bij gewoon werk is het 75° ofzo. Ik werk normaal op een houte tafel.

2. bedankt voor de de RAM info :) Maar wat is verschil tussen 2700 en 3200? En moet het SO-DIMM zijn?

3.
Enwaar moet ik nu zijn voor mijn garantie? Verkoper of acer bellen, mailen?
_/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
[zeikmode]De harddisk zit onder het touchpad, en niet onder de bruine plek. Maak je notebook maar eens open aan de onderkant. Hij zit daar wel in de buurt maar iets meer naar rechts van boven gezien :P [/zeikmode]. Ik zou met de winkel waar je hem gekocht hebt contact opnemen, die zijn wat garantie betreft voor jouw de verantwoordelijke. Het andere merk is Crucial. Op ebay zijn er goedkoop 1 gb modules te koop die op 2,5 volt werken.
Kijk hier: http://cgi.ebay.nl/MICRON...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
en hier:http://cgi.ebay.nl/MICRON...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 64% gewijzigd door boaty op 27-03-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:32:
[...]
2. bedankt voor de de RAM info :) Maar wat is verschil tussen 2700 en 3200? En moet het SO-DIMM zijn?
[...]
PC2700 wordt standaard met de laptop geleverd, dat draait op 333Mhz, de laptop kan echter ook PC3200 aan, dat loopt op 400Mhz en is dus sneller. Het MOET SO-DIMM zijn, dat is namelijk speciaal voor (moderne) laptops; gewoon DDR RAM past niet eens en zal dus al helemaal niet werken ;)

de enige opmerking hierbij is zoals ik in mn vorige reply al zei: PC2700 is geen probleem, zowel alle 512MB als 1GB reepjes zullen werken, bij PC3200 moet je er bij 1GB modules op letten dat ze expliciet 2.5v zijn, 512MB modules werken waarschijnlijk wel als ze 2.6v zijn, maar de voorkeur verdienen 2.5v modules :)

en zoals boaty al zegt: ik zou voor garantie contact opnemen met de winkel waar je 'm gekocht hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
jeroen__online schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:40: 512MB modules werken waarschijnlijk wel als ze 2.6v zijn, maar de voorkeur verdienen 2.5v modules
Volgens mij worden er helemaal geen 2.6volt 512mb modules gemaakt. 2.6volt geldt eigenlijk alleen voor 1gb modules en die werken dus (meestal) niet.
PC3200 1gb modules die werken zijn:
MDT MDTSO924-400-16B CL2.5
Crucial CT12864X40B CL3
Apacer 78.02055.113 CL3

[ Voor 21% gewijzigd door MaZeS op 28-03-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenG
  • Laatst online: 31-03 12:26
MaZeS schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:13:
[...]

Volgens mij worden er helemaal geen 2.6volt 512mb modules gemaakt. 2.6volt geldt eigenlijk alleen voor 1gb modules en die werken dus (meestal) niet.
Het is meer standaard dat laptop geheugen (SODIMM) op 2.6 volt loopt dan op 2.5. Ook 512 PC3200loopt op 2.6 volt bij sommige merken (Kingston KVR400X64SC3A/512, MDT). Waarom 512 PC3200 op 2.6 volt wel zou moeten werken en 1 gb niet dat weet ik niet.

Vanmiddag heb ik bericht gekregen dat mijn Acer 5025 binnenkort wordt geleverd (die ik gisteren heb besteld trouwens :9 ) en zal de resultaten wel posten voor diegene die het boeiend vinden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou je het over de 5025 heb, die heeft de X700 met 256 mb.
Ik wil de 5023 die heeft de X700 met 128 mb.
Is daar nu een erg groot verschil tussen of valt dat mee.
En is de X700 geschikt om wat nieuwere game's te spelen BF2, GTA, Far Cry?
Gr Jewwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:29:
Gr Jewwy
ik denk dat de 256mb in vergelijking met 128mb op een mobility x700 niet heel veel uitmaakt (hoogstens 5% bij zware games, schat ik), 1gb ram ipv 512mb maakt meer verschil uit denk ik :)
ik speel zelf de meeste games op 1024x768 op m'n laptop, dan is er niet superveel vga-geheugen nodig voor textures e.d., de snelheid van de GPU lijkt me eerder de bottleneck (voor zover die er is ;) )
de mobility x700 staat prima z'n mannetje in de door jou genoemde games, de 1gb ram die de 5023 aan boord heeft is absoluut een aanrader voor 'nieuwere' games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merovingian schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:39:
Ik heb een probleem met de cardreader. Als ik de meegeleverde drivers (7.7.0.262) installeer, staat de card reader goed weergegeven bij apparaatbeheer. Als ik echter mijn Olympus XD-kaartje van 512MB erin steek, detecteert hij helemaal niets. Als ik in apparaatbeheer ga zoeken naar gewijzigde apparaten, wordt er na een minuut of 3 een "Algemeen volume" gevonden. Dit volume is echter nog niet geformatteerd volgens Windows. Onzin, er staan gewoon foto's op, mijn camera kan het ook gewoon inlezen. Ik heb op internet al gezocht naar nieuwere drivers, ik kon echter geen nieuwere vinden. Iemand een oplossing? Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1076912
Ik heb nu Windows XP MCE 2005 op mijn 5024wlmi geinstallerd en ik heb voor de cardreader ook de Acer drivers geinstalleerd en ik heb hetzelfde probleem als Merovingian.
In apparaatbeheer staat alles wel geinstalleerd, maar zodra ik een SDkaart in de reader stop, wordt er niks gezien.
Wie heeft er al een oplossing voor gevonden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
Hoe zit het nou eigenljk met de ATI drivers? Ik zie door de bomen het bos niet meer. De officiele Mobility Catalyst pakt hij niet (5024WMLi) omdat Acer niet ondersteund wordt (daar lijkt het op in elk geval) en misschien is dit al eens vaker besproken maar kan iemand mij uitleggen welke drivers je het beste kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ik heb de gewone ati catalyst drivers gepakt, ik kreeg 1 ini fout tijdens de installatie, maar het draait prima (control center doet het alleen niet, maar who cares, dat ding kost toch 40 MB geheugen :P, heb dat ook meteen gedeinstalleerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

-RMW- schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:56:
Hoe zit het nou eigenljk met de ATI drivers? Ik zie door de bomen het bos niet meer. De officiele Mobility Catalyst pakt hij niet (5024WMLi) omdat Acer niet ondersteund wordt (daar lijkt het op in elk geval) en misschien is dit al eens vaker besproken maar kan iemand mij uitleggen welke drivers je het beste kunt installeren?
het programma dat je via de ati site krijgt zegt idd dat ie geen ondersteuning heeft voor 502x, maar een simpele zoekopdracht naar 'catalyst' in dit topic of zelfs alleen een kijkje in de startpost had je hier naartoe geleid ;)
dat is de directe installer van de laatste Mobility Catalyst Driver (atm 6.3), zonder dat er eerst een 'verification' proggie aan te pas komt! :P
ik draai zelf al een hele tijd de laatste officiele mobility catalyst drivers en heb er absoluut geen problemen mee :)

[ Voor 2% gewijzigd door jeroen__online op 30-03-2006 11:42 . Reden: (ik draai 'm trouwens met de oude control panel, niet de catalyst control center welke me teveel geheugen vreet) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Hey,
Weet iemand of de interne microfoon van de 5024 ook uitgeschakeld kan worden? Ik heb 'm al softwarematig gemute, maar wanneer ik op de microfoon tik, hoor ik dat toch in m'n koptelefoon. Waar maak je je druk om zou je zeggen, maar als ik dus ff een stil stuk heb in muziek/game dan hoor ik dus gewoon dat ik aan het typen ben. Dat moet toch uit kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenG
  • Laatst online: 31-03 12:26
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:29:
Gr Jewwy
Zoals YourChoice al aangaf is het niet zozeer de videokaart welke meer geheugen heeft maar de 100 gb HDD i.p.v. 80 Gb en natuurlijk de snellere proc.......en dat alles voor maar 100 euro meer.

Vanmiddag zijn ze langsgeweest om de laptop te brengen maar ik was niet thuis 8)7 . Morgen ben ik er wel en zal van het weekend wel wat benchmarks posten.

[ Voor 2% gewijzigd door ArjenG op 31-03-2006 16:51 . Reden: kzag dat de 5023 ook 1 Gb intern heeft ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Iemand die weet of er al fatsoenlijke Catalyst Mobility drivers zijn voor x64 ?
Ik draai nu 5.13 die gemod is met patjes modtool, maar vanaf catalyst versie 6 lijkt de modtool niet meer te werken.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.