[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:29
Een paar maanden geleden heb ik mijn 5024 gekocht. Na een schijfupdate is nu ook de geheugenupgrade aan de beurt. Nu heb ik al zitten zoeken, maar ik weet er gewoon te weinig vanaf om de juiste keuze te maken.

Ik heb de keuze tussen:
OCZ
*2x512MB CL2,5-4-4 PC3200 (OCZ400512VSO)
*1x1024MB CL2,5-4-4 PC2700 (OCZ3331024VSO)+1 latje van 265MB van acer

Corsair
2x512MB CL2,5-?-? PC2700 (VS512SDS333)
1x1024MB CL2,5-?-? PC2700 (VS1GSDS333)+1 latje van 265MB van acer

(de vetgedrukte zijn voor mij de goedkoopste)

Deze zouden allemaal moeten werken aangezien de 1024MB-latjes allebij op PC2700 werken.

Dan heb ik ook nog deze gevonden:
OCZ
1x1024MB CL2,5-4-4-8 PC3200 (OCZ4001024VSO)
deze module schijnt ook op 2,5v te werken (al ben ik daar nie helemaal zeker van, kan iemand dit bevestigen??)

Mijn vraag is nu: welke is de beste keuze voor mij?? de programma's die ik het meeste draai zijn acad, 3dsmax, vmware, en af en toe een game zoals Far Cry of NFSMW.

Hebben deze toepassingen snel (2x512MB PC3200 van OCZ) of veel (1024+265MB PC2700 van Corsair) geheugen nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14
Ronald1852 schreef op zondag 02 april 2006 @ 15:05:
Mijn vraag is nu: welke is de beste keuze voor mij?? de programma's die ik het meeste draai zijn acad, 3dsmax, vmware, en af en toe een game zoals Far Cry of NFSMW. Hebben deze toepassingen snel (2x512MB PC3200 van OCZ) of veel (1024+265MB PC2700 van Corsair) geheugen nodig??
Ik kan helaas niet vinden hoeveel daadwerkelijk het verschil in snelheid is tussen PC2700 en PC3200. Uiteraard is de totale snelheid van je systeem niet alleen afhankelijk van alleen de snelheid van je geheugen. Dit hangt ook van andere componenten af, zoals je hdd en de gebruikte software. Geheugenintensieve programma's zoals autoCAD, photoshop zullen meer baat hebben bij sneller geheugen. Als je vooral meerdere programma's tergelijkertijd gebruikt zal meer RAM meer zin hebben.

Zelf gebruik ik voor mijn bouwkunde studie tegelijkertijd sketchup, autoCAD, maya, photoshop, illustrator, indesign, en dan is veel geheugen belangrijk. Tijdens studiewerkzaamheden gebruik ik toch wel zo'n 1,2 - 1,5 GB RAM.

a) Wil je multitasken? Veel RAM.
Voordeel van 1024 + 256(org) is dat je alsnog verder je geheugen kan upgraden door je 256 reepje te vervangen. Bij 2x512 is het zonde dat bij upgraden gelijk een nieuw aangekocht 512 reepje moet worden vervangen.

b) Weinig multitasken?
Je kan voor sneller RAM gaan, al zal je systeem maar 1-5% (gokje) sneller worden.

IMHO zou ik gaan voor 1024+256. Je hebt meer geheugen en je blijft flexibeler met geheugenupgraden. 2x512 is de mindere flexibiliteit niet waard voor 1-5% winst. (Misschien kan je zelfs je PC2700 repen op 3200 snelheid laten werken met A64tweaker.)

Hieronder nog een quote van vnl geheugengrootte op de prestaties van je systeem bij normaal gebruik. (in het midden gelaten wat normaal gebruik is? Ik neem aan dat dit niet geldt voor de poweruser.)
http://www.viperlair.com/...ive/index.php/t-2069.html
ok here's the average performance increase in memory size, let alone core bus speed

128->256 ~40%
256->512 ~15%
512->1024~6%

as you can see theres a large diminishing returns on the amount of memory in the system
upgrading from pc2700-> 3200 won't have that large of an effect.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:14:
ik ben misschien van plan deze laptop (5024) aan te gaan schaffen. Nu lees ik echter veel kritiek over de kwaliteit van de behuizing. Is het verstandig om deze laptop aan te schaffen of is er nog een vergelijkbare laptop met soortgelijke specs voor deze prijs?
Ik zit na het lezen ook te twijfelen nu.
Ga maybe toch anders voor de Acer Aspire 3025WLMi ( Sempron 3300+ 2000 Mhz & X700 128 MB ) voor maar € 888,00.
Of de Acer Ferrari 4002WLMi ( Turion ML-30 1600 Mhz & X700 128 MB ) voor € 922,25.
Ben er nog niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik heb al een tijdje een Aspire 5024WLMi en heb nu een 1 GB PC3200 SO-DIMM reepje van Micron via Ebay (Is een paar keer eerder in dit topic langsgekomen) binnen gekregen.

Ik heb dus de 2 * 256 PC2700 reepjes, die met de laptop meegeleverd zijn, eruit gehaald 1 GB module erin en er wordt netjes 1 GB herkend. Zover alles leuk en aardig, maar het geheugen blijkt dus op 166 Mhz te draaien en in de BIOS is nergens een submenu om de geheugen fequentie in te stellen of zie ik wat over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Soar schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:05:
Ik heb al een tijdje een Aspire 5024WLMi en heb nu een 1 GB PC3200 SO-DIMM reepje van Micron via Ebay (Is een paar keer eerder in dit topic langsgekomen) binnen gekregen.

Ik heb dus de 2 * 256 PC2700 reepjes, die met de laptop meegeleverd zijn, eruit gehaald 1 GB module erin en er wordt netjes 1 GB herkend. Zover alles leuk en aardig, maar het geheugen blijkt dus op 166 Mhz te draaien en in de BIOS is nergens een submenu om de geheugen fequentie in te stellen of zie ik wat over het hoofd :?
Kun je niet instellen in de bios. Het wordt goed herkend of niet....
Als je dat nog niet hebt gedaan zou je kunnen proberen om je bios te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:55
Is die behuizing nu echt zo brak ? Of was dat alleen bij de eerste lichting 5024's zo ?
Als je er gewoon voorzichtig mee omgaat en de laptop vervoert in een stevige daarvoor bestemde tas dan moet het toch wel meevallen met die scheurtjes in de klep ? EN zo NIET dan is dat toch gewoon garantie werk mag ik hopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

WiLLoW_TieN schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:13:
Is die behuizing nu echt zo brak ? Of was dat alleen bij de eerste lichting 5024's zo ?
Als je er gewoon voorzichtig mee omgaat en de laptop vervoert in een stevige daarvoor bestemde tas dan moet het toch wel meevallen met die scheurtjes in de klep ? EN zo NIET dan is dat toch gewoon garantie werk mag ik hopen ?
ik heb nog geen problemen met de behuizing van mn laptop (heb 'm sinds augustus 2005), ziet er allemaal nog netjes uit en geen scheurtjes, ik ben er dan ook heel zuinig op en gebruik 'm niet 24/7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
MaZeS schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:47:
[...]

Kun je niet instellen in de bios. Het wordt goed herkend of niet....
Als je dat nog niet hebt gedaan zou je kunnen proberen om je bios te updaten.
Bedankt voor je reactie, ik heb de SPD van het reepje maar eens uit laten lezen door CPU-Z en Rightmark Memory Analyzer en daar komt uit dat het om een PC2700 module gaat i.p.v. een PC3200 module...

Ik heb dus het volgend berichtje, een beetje in telegram style aangezien ik slechts 1k tekens kon gebruiken,naar de verkoper via e-bay verstuurd:
I paid for this object on the 26th of march and received it today. I noticed the DIMM has a plain label on it stating it's a 1 GB 400 Mhz DIMM whereas I expected to see a label from Micron. But since I saw the mem chips on the pcb are Micron chips I didn't think too much of it.

So after properly installing the DIMM in my laptop it neatly recognized it as a 1 GB module, however the SPD in CPU-Z or Rightmark Mem Analyzer indicated that this is a 166 (333 effectively since it's DDR afteral) Mhz DIMM manufactured by Raytheon (I googled that one and turns out to be a military contractor WTF?). So I assume the mem chips are from Micron but the end product itself has been assembled by that company.

Either you guys have been relabeling or your supplier has messed up, I need an explanation here. I paid for a 1 GB 400 Mhz Micron DIMM and instead gotten a 1 GB 333 Mhz 3rd party DIMM with Micron chips on it. I can provide screenshots or photo's if needed.

Regards,

----------
The Netherlands
In other words, I am not amused :(

Aangezien iemand eerder in dit topic dit object van dezelfde verkoper had gekocht en er tevreden mee was, ging ik er van uit dat het wel in orde zou zijn. Ik raad het de mensen, die van plan waren om het daar te kopen, dus voorlopig af totdat ik een acceptable verklaring van ze krijg...

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/web/searan/Rightmark%20Mem%20Analyzer%20SPD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Tsja, dat is het nadeel van ebay en helemaal als je in het buitenland koopt.
Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik 1GB MDT geheugen kopen(o.a. bij cdromland en alternate te koop geloof ik vanaf 100 euro)
Heb nu Crucial geheugen en dat werkt ook goed op 400mhz, maar het is toch geen CL2.5 en net iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:13:
ik heb hem zinds 4 juli 2005 vervoer hem elke dag naar school (10 min fietsen) in een samsonite laptoptas. Ook ga ik elk weekend "naar huis" (1,5 u met de trein) dus vervoer hem bijna elke dag. Het enige waar ik last van heb gehad is het dvd klepje wat eraf viel, maar dat kwam door een constructiefout. verder is er niets aan te zien of te horen wat niet in orde zou zijn, het lijkt mij dus puur een geval hoe je ermee omgaat en ook een kwestie van een beetje geluk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Da BJ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:06:
Hey,
Weet iemand of de interne microfoon van de 5024 ook uitgeschakeld kan worden? Ik heb 'm al softwarematig gemute, maar wanneer ik op de microfoon tik, hoor ik dat toch in m'n koptelefoon. Waar maak je je druk om zou je zeggen, maar als ik dus ff een stil stuk heb in muziek/game dan hoor ik dus gewoon dat ik aan het typen ben. Dat moet toch uit kunnen!
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArjenG schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:48:
[...]

Zoals YourChoice al aangaf is het niet zozeer de videokaart welke meer geheugen heeft maar de 100 gb HDD i.p.v. 80 Gb en natuurlijk de snellere proc.......en dat alles voor maar 100 euro meer.

Vanmiddag zijn ze langsgeweest om de laptop te brengen maar ik was niet thuis 8)7 . Morgen ben ik er wel en zal van het weekend wel wat benchmarks posten.
Ik heb me Acer 5023 WLMi nu een week binnen.
Mooi ding, de X700 128MB video kaart vind ik super.
Ik heb even een 3Dmark2003 test gedaan en haal rond de 5300 punten.
Wat haal je met de Acer 5025 met de X700 256MB video kaart? ben benieuwd.
Jewwy!

Edit:
Geheugen:
Vanuit de fabriek draait het geheugen standaard op 133mhz of (en bij sommige zelfs op 166mhz)
met bios v1.0x t/m v1.10.
Types die met met bios v1.11 of v1.12 zijn uitgerust lopen op respectievelijk 166mhz,
wat tergelijkertijd ook meteen de max is van de soDIMM modules.

Op het moment dat je met bios v1.12 / 200mhz PC3200 soDIMM modules gebruikt schakelt de processor automatisch over op 200mhz, dit alleen niet helemaal zonder problemen. (bij gebruiker 'FormatKing' loop 2 x512mb pc3200 zonder problemen) maar bij verschillende andere gebruikers is dit niet het geval.

Dit staat in het begin van de topic.
Nu is mijn vraag, wat is het standaard geheugen. Is dat PC3200 soDIMM?, en kan ik met een bios update hem op 200MHz laten draaien.
Of moet ik daarvoor nieuw geheugen aanschaffen *PC3200 soDIMM* (en is me max nu 166HMz)
Het gaat hier om de Acer 5023.
Vast bedankt gr jewwy

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:34:
[...]
Dit staat in het begin van de topic.
Nu is mijn vraag, wat is het standaard geheugen. Is dat PC3200 soDIMM?, en kan ik met een bios update hem op 200MHz laten draaien.
Of moet ik daarvoor nieuw geheugen aanschaffen *PC3200 soDIMM* (en is me max nu 166HMz)
Het gaat hier om de Acer 5023.
Vast bedankt gr jewwy
het standaard geheugen is PC2700, officieel wordt er dus ook alleen maar tot 2GB PC2700 geheugen ondersteund, maar vanaf BIOS 1.11/1.12 wordt PC3200 gewoon op PC3200 gedraaid (200Mhz). PC2700 zal altijd op PC2700 blijven draaien, tenzij je 't gaat forceren met zoiets als A64 Tweaker.
Wil je dus PC3200 (200Mhz) geheugen in je laptop, dan zul je ALLEEN PC3200 reepjes erin moeten stoppen, als er een PC2700 reepje bij geprikt zit, pakt ie automatisch de laagste snelheid.
(voor welke reepjes PC3200: zie bovenaan deze pagina en de vorige pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16
jeroen__online schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:13:
[...]

(voor welke reepjes PC3200: zie bovenaan deze pagina en de vorige pagina)
Stel ik koop dit reepje 2x, past dat dan in de laptop? Misschien een vrij stomme vraag aangezien er al 2 reepjes in zitten :P maar ik weet het liever zeker voordat ik ze koop :) de 5024 met 2GB geheugen is vrij.. acceptabel als game machine :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
MoiZie schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:40:
[...]

Stel ik koop dit reepje 2x, past dat dan in de laptop? Misschien een vrij stomme vraag aangezien er al 2 reepjes in zitten :P maar ik weet het liever zeker voordat ik ze koop :) de 5024 met 2GB geheugen is vrij.. acceptabel als game machine :+
Dat lijkt me inderdaad MDT MDTSO924-400-16B geheugen gezien de omschrijving.
Zou dus moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje leek het me toch wel even beleefd mijn ervaringen te posten. Ik zit nu op GoT met m'n laptop. Mijn 5023 bevalt heel goed t.o.v. mijn oude PC (AMD 2600+ met ATI Radeon 9600SE 128mb, 512mb geheugen.)

Ik gebruik hem nu ook voor games, maar dan met extern toetsenbord en beeldscherm. Nog geen problemen gehad met de laptop, behalve dat ik een keer systeemherstel wilde doen. Mijn batterij was nog vrij vol (rond de 90% geloof ik), dus ik probeerde de laptop terug naar fabrieksinstellingen te brengen , met de CDroms (Ik had een onoplosbaar probleem met spyware). In ieder geval, halverwege viel de batterij uit. Toen heb ik hem opnieuw gestart en hij leek probleemloos verder te gaan. Wat bleek, er was een bestand niet meegeïnstalleerd, of onjuist geïnstalleerd. Dus heb een aantal uren zitten prutsen met die CDroms, tot ik er uiteindelijk ook achter kwam dat bij systeemherstel geen CDroms nodig waren, het kan ook vanaf de notebook zelf. Handig dus.

Ik ben heel erg over de laptop te spreken. De enige nadelen waar ik zo op kom zijn de batterijduur, en het gewicht (rond de 3kg geloof ik). Voor de rest, een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenG
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-03 12:26
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 23:34:
[...]

Ik heb me Acer 5023 WLMi nu een week binnen.
Mooi ding, de X700 128MB video kaart vind ik super.
Ik heb even een 3Dmark2003 test gedaan en haal rond de 5300 punten.
Wat haal je met de Acer 5025 met de X700 256MB video kaart? ben benieuwd.
Jewwy!

[...]
Ik heb net die benchmark gedraait en kom op 5687 punten in 3Dmark03. Wat mij betreft prima, had zoiets ook wel verwacht. Misschien zet ik er nog sneller geheugen in maar denk dat dat op termijn wel een keer komt, heb geen haast ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt voor je benchemark scores.
Ik ben ook zeer tespreken over de laptop.

Alleen ik heb 2 maal de Acer 5023 gehaald ook voor aan maat van me.
Alles is het zelfde scores met 3dmark spellen laden enz.
Alleen als ik iets van een cd rom lees en naar me schijf kopieer dan hapert alles.
Muziek gaat stoteren me muis schokt, best lastig dus, als dat op de andere laptop (zelfde systeem) gedaan word is er niks aan de hand muziek gaat goed alles loopt lekker zo als het hoort.
Ook is hij sneller dan mijne met bestanden naar hdd kopieeren, hebben we getest na reboot.
Weet iemand hier iets voor software matig iets instellen mischien?
Ik hoop dat iemand me kan helpen het is namelijk best lastig.
Gr jewwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ik zou eens nakijken of je psies dezelfde HD hebt.. Mijn HD was iig ook anders dan die in de spec van de advertentie (groter en sneller gelukkig).

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRG schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:49:
Ik zou eens nakijken of je psies dezelfde HD hebt.. Mijn HD was iig ook anders dan die in de spec van de advertentie (groter en sneller gelukkig).
Bedankt voor de tip.
Is hier een programma voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

-Eigenschappen van deze computer (windows knop + break)

-Apparaatbeheer (device manager)

-Schijfstations (diskdrives)

Als je op die laatste klikt, krijg je als het goed is al het merk en de modelnaam te zien van je HD. Die kan je vervolgens weer makkelijk googlen.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
ik heb mijn 5024 nu sinds september 2005 en nu zitten er scheurtjes bij het scharnier. Ik heb m al opgestuurd naar duitsland, maar nu wil ik graag weten hoe lang de reparatie ongeveer duurt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeebus schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:33:
ik heb mijn 5024 nu sinds september 2005 en nu zitten er scheurtjes bij het scharnier. Ik heb m al opgestuurd naar duitsland, maar nu wil ik graag weten hoe lang de reparatie ongeveer duurt. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
van 5 dagen tot ruim 2 maanden, afhankelijk van de voorraad onderdelen die ze hebben. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Jeebus schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:33:
Ik moest zo'n twee weken wachten... licht er gewoon heel erg aan of de onderdelen op voorraat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:23

Ad Hox

N/A

Ik heb een 5024 met 512MB en ik heb een probleem met DVD's afspelen:

als ik een muziek dvd of film dvd wil afspelen blijft hij haperen! Het geluid & het beeld. Wat me opvalt is dat hij in Windows Media Player iedere keer de instellingen terug zet naar niet standaard waardes. Heel irritant. PowerDVD en de Acer Arcade software helpen ook niet (ook haperen).

Weet iemand voor mij een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Ik heb vandaag mijn laptop uitgebreid met:

2x 512 MB kingston PC3200 (Kingston ValueRam 512 MB, PC3200, 400 MHz, 3 (KVR400X64SC3A/512))
80GB 7200RPM Hitachi schijf met 8 MB cache van maar 128 euro (Hitachi HDD 2.5\" Travelstar E7K100 RoHS 80 GB (HTE721080G9AT00))
Cheape notebookkoeler (NewStar CM COOL Notebook NEWSTAR NS-LC100 Laptopkoeler (NSLC100))

De oude HD (80GB 5400RPM) zit nu in een externe case, en de opstelling bevalt me prima zo. Mijn nieuwe HD wordt onder gamen met de koeler aan minder warm dan de vorige HD. Dus ik voorzie geen tempprobs oid.

Mijn 3Dmark2003 score is van 4698 naar 5757 gegaan, dus das 22% extra. Mijn favo schietspel draait nu eindelijk ZONDER schokken of korte freezes. Ik ben dus wel blij.

Zeker de moeite waard deze uitbreiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er laatst windows XP 64 op gezet. Werkt allemaal super op deze laptop. Het geheel voelt iets stabieler en sneller aan als de 32 bits editie. Drivers van acer werken er allemaal prima mee. Enige wat wel verandert is, is dat het wifi lampje nu niet meer of aan of uit is, maar rhytmisch knippert met de snelheid van de gebruikte bandbreedte. Als je een film aan het kijken ben in het donker is dat wel even wennen. Ik heb er ook een hitachi 7k60 al ingezet. Werkt allemaal net een stuk sneller als met de originele 5400 rpm schijf. Merk eigenlijk weining verschil in warmte en energie verbruik.

Bij welke windows setting gaat de accu bij jullie eigenlijk het langste mee? Ik heb em meestal op laptop staan en dan gaat de accu iets meer dan 2 uur mee met alleen office/wifi, maar dat moet volgens mij toch hoger kunnen. Ik heb in powerplay van ati al aangepast dat de videokaart ook bij een volle accu op de langzaamste snelheden moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het ook eens proberen 64 bit versie van windows ik heb de acer 5023.
Werken games en office ook nog met 64 bit?
gr jewwy

Edit: ik heb nog niet gekeken hoe lang me accu draaid met office, game lukt zo'n 60 min bij mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle 32 bits software werkt gewoon op Xp 64 (worden wel in een aparte 32 bits program folder geinstalleerd). Alleen alle drivers moeten echt 32 bit zijn. Office draait als een zonnetje. Enig nadeel wat ik tot nu toe gevonden heb is dat je via word de pdf printer niet meer kan gebruiken omdat dat een 32 bits driver is, en adobe geen 64 bits driver (voorlopig) gaat uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Dan moet je een andere pdf printer gebruiken zoals cutepdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 19:33
Kheb alle drivers (denk ik :/) geinstalleerd maar telkens als ik op mn bluetooth knopje druk zegt ie no device en dan valt mn wlan uit :/ Weet iemand hoe ik dat werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

cls schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 21:47:
Kheb alle drivers (denk ik :/) geinstalleerd maar telkens als ik op mn bluetooth knopje druk zegt ie no device en dan valt mn wlan uit :/ Weet iemand hoe ik dat werkend krijg?
de 5024 heeft geen Bluetooth ingebouwd en volgens mij de andere 502x-laptops ook niet, dus helaas, de 'no device' melding klopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11
Ik ga binnenkort een huis kopen met m'n vriendin O+ en er rond 1 augustus wonen. Maar wat wil het geval, de PC mag niet in de woonkamer :P En aangezien ik het niet zo gezellig vind om vaak boven te zitten achter de PC ben ik ook aan het rondkijken voor een laptop.

Ik heb eigenlijk maar een paar eisen:

- ik moet er goed op kunnen gamen (vooral WoW)
- het moet een mooi scherm zijn (crystalbrite of crystalsharp, hoe de verschillende fabrikanten het ook noemen :))
- wireless LAN (ook dit voor WoW, en om lekker op de bank te kunnen internetten ;))

Na een tijdje onderzoek kwam ik eigenlijk op de Acer 5025wlmi uit. Enige waar ik een beetje mee zit is dat ik al een tijdje niet meer "into" de videokaarten ben, en dus absoluut niet weet of ik met de ATi X700 wel een beetje vooruit kan komen. 1 gig geheugen lijkt me iig prima, net als de Turion processor die erin zit.

Ik had mezelf eigenlijk 1250 euro als budget gesteld, helemaal omdat ik al een goede PC heb. Kan ik met deze laptop een tijd vooruit?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

X700 is een prima videokaart, maar je hoeft niet te verwachten dat je alle games met AA op 8, alles high etc kan spelen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
TRG schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:49:
Ik heb vandaag mijn laptop uitgebreid met:

2x 512 MB kingston PC3200 (Kingston ValueRam 512 MB, PC3200, 400 MHz, 3 (KVR400X64SC3A/512))
80GB 7200RPM Hitachi schijf met 8 MB cache van maar 128 euro (Hitachi HDD 2.5\" Travelstar E7K100 RoHS 80 GB (HTE721080G9AT00))
Cheape notebookkoeler (NewStar CM COOL Notebook NEWSTAR NS-LC100 Laptopkoeler (NSLC100))

De oude HD (80GB 5400RPM) zit nu in een externe case, en de opstelling bevalt me prima zo. Mijn nieuwe HD wordt onder gamen met de koeler aan minder warm dan de vorige HD. Dus ik voorzie geen tempprobs oid.

Mijn 3Dmark2003 score is van 4698 naar 5757 gegaan, dus das 22% extra. Mijn favo schietspel draait nu eindelijk ZONDER schokken of korte freezes. Ik ben dus wel blij.

Zeker de moeite waard deze uitbreiding!
Maar pakt hij de geheugenmodules ook echt op 400MHz of clockt 'ie ze terug op 200? Interessante upgrade in elk geval, wat kost zo'n module gemiddeld ongeveer? En 7200 HD? Ik heb volgens mij het worst case scenario, een 4200 Seagate ingebouwd.. best bagger als je bepaalde games *kuch* WoW wilt spelen, want de rest van de config trekt die game als een zonnetje.
DenMan schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:15:
Ik ga binnenkort een huis kopen met m'n vriendin O+ en er rond 1 augustus wonen. Maar wat wil het geval, de PC mag niet in de woonkamer :P En aangezien ik het niet zo gezellig vind om vaak boven te zitten achter de PC ben ik ook aan het rondkijken voor een laptop.

Ik heb eigenlijk maar een paar eisen:

- ik moet er goed op kunnen gamen (vooral WoW)
- het moet een mooi scherm zijn (crystalbrite of crystalsharp, hoe de verschillende fabrikanten het ook noemen :))
- wireless LAN (ook dit voor WoW, en om lekker op de bank te kunnen internetten ;))

Na een tijdje onderzoek kwam ik eigenlijk op de Acer 5025wlmi uit. Enige waar ik een beetje mee zit is dat ik al een tijdje niet meer "into" de videokaarten ben, en dus absoluut niet weet of ik met de ATi X700 wel een beetje vooruit kan komen. 1 gig geheugen lijkt me iig prima, net als de Turion processor die erin zit.

Ik had mezelf eigenlijk 1250 euro als budget gesteld, helemaal omdat ik al een goede PC heb. Kan ik met deze laptop een tijd vooruit?
Specifiek voor WoW kan ik je als verstokte medespeler zeggen dat de 5024WMLi absoluut een aanrader is, maar alleen als je rekening houdt met een HD-upgrade. De (meestal) standaard ingebouwde 4200rpm HD is voor WoW een enorme bottleneck, zeker in drukbevolkte gebieden/steden, zelfs op de lage settings... terwij de rest van het systeem het duidelijk met gemak trekt (onafhankelijk van settings goede framerates, totdat er veel ingeladen moet worden dus, rampzalige framerates tot soms 10-20 sec freezes).

[ Voor 6% gewijzigd door SuperPotato op 03-05-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 01:11
-RMW- schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:15:

Specifiek voor WoW kan ik je als verstokte medespeler zeggen dat de 5024WMLi absoluut een aanrader is, maar alleen als je rekening houdt met een HD-upgrade. De (meestal) standaard ingebouwde 4200rpm HD is voor WoW een enorme bottleneck, zeker in drukbevolkte gebieden/steden, zelfs op de lage settings... terwij de rest van het systeem het duidelijk met gemak trekt (onafhankelijk van settings goede framerates, totdat er veel ingeladen moet worden dus, rampzalige framerates tot soms 10-20 sec freezes).
Hmm kijk daar had ik dan weer ff niet over nagedacht. Bedankt voor de tip!

Worden er dan ook 5025's geleverd met een snellere harde schijf? of is het altijd standaard 4200rpm? Eigenlijk wil ik de laptop meteen compleet hebben en er geen latere upgrades op doen...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
DenMan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:32:
[...]

Hmm kijk daar had ik dan weer ff niet over nagedacht. Bedankt voor de tip!

Worden er dan ook 5025's geleverd met een snellere harde schijf? of is het altijd standaard 4200rpm? Eigenlijk wil ik de laptop meteen compleet hebben en er geen latere upgrades op doen...
Volgens mij is het standaard 4200rpm, bij wijze van uitzondering (geluk) hier en daar wat snellere HD's meegeleverd. Laatst overigens bij wijze van toeval (AC zat niet goed aangesloten) een batterij leeggespeeld met WoW, niks van gemerkt (terwijl hij continu 800MHz ipv 1.8GHz draaide).. dus het is overduidelijk de HD, bij een game als CoD2 bijv weer amper problemen gehad.

[ Voor 34% gewijzigd door SuperPotato op 03-05-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Maar pakt hij de geheugenmodules ook echt op 400MHz of clockt 'ie ze terug op 200? Interessante upgrade in elk geval, wat kost zo'n module gemiddeld ongeveer? En 7200 HD? Ik heb volgens mij het worst case scenario, een 4200 Seagate ingebouwd.. best bagger als je bepaalde games *kuch* WoW wilt spelen, want de rest van de config trekt die game als een zonnetje.
Ze draaien 'echt' op 400 :

Afbeeldingslocatie: http://www.nietbelangrijk.nl/files/cpu-z_mem_923.jpg

En ja je moet die 200 met 2 vermenigvuldigen.

Verder:
- geheugen 512 mb voor 40 euro (exc btw)
- hd 108 euro (exc btw)

Allen bij sallandautomatisering.nl

En voor games is een derg upgrade idd erg handig. Voor mij heeft het veel gescheeld iig. Ik speel op deze laptop Americas Army (UT2004 engine), en samen met mijn razor muis speelt het prima. Alleen over het geluid zou je nog kunnen klagen, maargoed, het houdt ook nooit op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een acer aspire 5025, speel WOW als een malle... geen problemen met dit spel.
Echter 1 ding, TV-Out krijg ik echt niet werkend op tv.. alles vanuit dit forum geprobeert, vanaf internet en via ACER zelf. Hun zeggen opsturen... Maar 1 vraag aan jullie of iemand kan aangeven welke kabels hetbeste te gebruiker, en waar deze te bestellen(liefst met foto van kabel). Ik wil graag van s-video 9 pin(acer laptop) naar scart op de tv. Ik heb nu een verloop stukje van 9 pin naar female tulp, kabel met 2 male tulps ertussen, 1 kant in verloop stukje andere kant ik scart blokje, scart blokje op INPUT gezet en deze in de tv... maar helaas beeld blijft zwart! Misschien toch deze kabel, ik hoor het graag.

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Zojuist heb ik ook een Aspire 2025WLMi besteld, de enige reden dat ik voor de 202x serie en niet de 200x serie heb gekozen is eigenlijk het ontbreken van S-Video bij laatstgenoemde... (en natuurlijk de onboard GPU en algehele 'minder-coolheid' 8) ).

Als ik hem maandag binnen heb ga ik eens kijken wat de meest geschikte tweaks zijn om los te laten op mijn nieuwe aanschaf!

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit mogelijk misschien om de 5024 met 1 latje so-dimm te draaien i.p.v.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk geheugen is er aanteraden bij de 5024?
Heb al gekeken bij mdt,corsair en crusial.
Dit moet 2,5volt zijn en liefst cl 2,5.
Waar is dat gemakkelik te krijgen in belgie of online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:12:
Is dit mogelijk misschien om de 5024 met 1 latje so-dimm te draaien i.p.v.2?
ja, 1 latje is mogelijk, de ATI chipset van de 502x ondersteunt geen dualchannel, dus het maakt qua performance niets uit of je nu 1 of 2 reepjes geheugen hebt.
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:24:
Welk geheugen is er aanteraden bij de 5024?
Heb al gekeken bij mdt,corsair en crusial.
Dit moet 2,5volt zijn en liefst cl 2,5.
Waar is dat gemakkelik te krijgen in belgie of online?
ten eerste: er is zoiets als een EDIT-knop ;)
ten tweede: dit topic doorzoeken naar de term 'geheugen' levert 7 pagina's vol posts op met betrekking tot geheugen, de do's en don't's. Daarnaast geef je zelf het antwoord al; het moet 2.5v zijn (als je PC3200 geheugen wilt, bij PC2700 maakt het niet uit of het 2.5v of 2.6v hebt).
over de verkrijgbaarheid moet je bij de pricewatch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:47
Plankton schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:02:
Ik was vanmiddag bezig op mijn laptop (Acer 5024wlmi), op een gegeven moment bleef het beeld hangen, het werd allemaal een beetje wazig, en al gauw een blauw scherm plus restart. Heb daarna de laptop even een kwartiertje af laten koelen, opnieuw opgestart, maar nu is het beeld wat softer dan normaal.

Iemand een idee wat er gebeurd is en hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? En hoe mijn beeld weer scherp wordt zoals vroeger?

edit:

onderstaand beeld krijg ik constant na ongeveer 15 minuten actief laptoppen (witte vlak even wegdenken, geen beeldbewerkingssoftware op de laptop...)

[afbeelding]

Wat kan ik hier aan doen? Heb reeds nieuwste vga-drivers geinstalleerd van de acer-website
Ik had precies hetzelfde probleem. Bij mij kwam het nadat ik hem op de TV had aangesloten. De strepen bleven nadat ik nieuwe drivers had geinstalleerd. Ze waren ook zichtbaar op een extern scherm. En zelfs zichtbaar in het bios... conclusie videokaart kaduk.

Gemaild met ACER. Kreeg gelijk een mail terug met bon voor UPS. Op laten halen en vijf dagen later had ik hem alweer terug met nieuw mobo. Ik heb hem nog niet op de TV aangesloten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke so-dimm is het best voor de 5024?
1024mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiteindelijk gekozen voor
OCZ
*2x512MB CL2,5-4-4 PC3200 (OCZ400512VSO)

We zullen aizn wat het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Probleem

De Acer van mij loopt na het terug zetten van de fabrieksconfiguratie vast. windows start niet door enigste oplossing dan is een verse instalatie windows... ik zie niet waar het probleem ligt aangezien ik dezelfde laptop heb en der precies dezelfde programmas op draai... lijkt mij dat er ergens in de computer zelf iets kapot is .

helpdesk medewerker verteld mij je moet windows er op nieuw instaleren en daarna hitmanpro uhm ja ik weet zeker dat het niet door spyware etc komt anders zou die andere laptop er natuurlijk ook last van hebben en als een comp spyware bevat dan laat het windows niet na een dag crashe.

Probleem zelf van niet opstarten is
systeem start op krijgt dat leuke schermpje xp en daarna een snelle flits van een blauw scherm en comp begint weer opnieuw maar dan krijg je het opstart scherm veilige modus etc met de melding door iets is de computer plots uitgeschakeld.

maar wat denken jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Dewaterweg schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:35:
Probleem
[...]
maar wat denken jullie
ik denk dat ik maar de helft van je verhaal begrijp :P
als ik het goed begrijp heb je er een windows-installatie op gehad die vanaf een installatie-cd (geen recovery-cd van acer) geinstalleerd is, maar die heb je terug moeten zetten met de Acer recovery-cd (fabrieksconfig) en nu doet ie t niet meer?
heb je bij het installeren van de niet-acer windows-versie wat aan de harddisk-partities veranderd? zo ja, dan ligt daar waarschijnlijk je probleem, je zegt namelijk ook dat een 'schone' windows installatie wel goed werkt (daaruit kun je denk ik concluderen dat de hardware OK is).
bij de weg: start de veilige modus wel goed op, bij de 'fabriekconfiguratie' (die in normale modus een bsod geeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de acer aspire 5024WLMI vanaf juli 2005 nu zit ik er aan te denken deze te verkopen en een goede game pc ervoor in de plaats te kopen weet iemand wat ik ongeveer kan vragen voor mijn laptop?
bvd
klik hier voor de advertentie:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/38072

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
jeroen__online schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:43:
[...]

ik denk dat ik maar de helft van je verhaal begrijp :P
als ik het goed begrijp heb je er een windows-installatie op gehad die vanaf een installatie-cd (geen recovery-cd van acer) geinstalleerd is, maar die heb je terug moeten zetten met de Acer recovery-cd (fabrieksconfig) en nu doet ie t niet meer?
heb je bij het installeren van de niet-acer windows-versie wat aan de harddisk-partities veranderd? zo ja, dan ligt daar waarschijnlijk je probleem, je zegt namelijk ook dat een 'schone' windows installatie wel goed werkt (daaruit kun je denk ik concluderen dat de hardware OK is).
bij de weg: start de veilige modus wel goed op, bij de 'fabriekconfiguratie' (die in normale modus een bsod geeft)?
sorry voor de gebrekkige post

maar het is dus zo
laptop deed het tot 1,5 maand geleden goed toen crashde die dus blauw scherm en computer herstart en blauw scherm herstart je komt dus nooit in windows safe mode lukt niet laats bekende configuratie werkt niet.
daarna gewoon de 3 cdtjes van acer der in en windows starte wel op maar na ongeveer een dag of 2 weer hetzelfde probleem... weer opnieuw en weer 2 dagen... dit is tog vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 PCS 315961 OCZ Value DDR SO-DIMM PC3200 512MB,
400Mhz, 200pin geplaatst en werkt zeer goed;
goeie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik een beetje noob ben op dit gebied.
Dan is het mogelijk om hier wat aan te doen, met de Soundblaster Audigy ZS2 (7.1) kan je geluid afspelen op je surround-set, of via de interne speakers (dit kon voorheen niet maar tegenwoordig is dit geen probleem meer, met de nieuwe Audigy ZS2 drivers kan je ook de interne speakers gebruiken)
Betekent dit dat de eventuele slechte/holle speakers die origineel in de laptop als het ware vervangen worden door mooie, goed-klinkende speakers?

Bedankt voor het antwoord alvast, TommyDJ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Nee, je stuurt de bestaande speakertjes in je laptop nu aan via de Audigy, en niet via de onboard geluidskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Ik heb vorige week mijn laptop eindelijk terug gehad. Ik heb 5 weken moeten wachten op het vervangen van het deksel, waar een scheur in zat. Na 3 weken wachten had ik gebeld met de vraag wanneer ik mijn laptop kon terugverwachten. Het antwoord was dat er werd gewacht op onderdelen. Mijn laptop was anderhalf uur nadat ik de helpdesk had gebeld al opgehaald door UPS en de volgende dag al in Duitsland. Het lijkt mij dus onwaarschijnlijk dat er ruim 4 weken gewacht moet worden op onderdelen, al helemaal niet bij een reparatie centre waar onderdelen op voorraad moeten liggen. Ik raad dus iedereen aan om acer vooral vaak te bellen als het lang duurt. Nadat ik de 2e keer had gebeld met het verhaal dat ik mijn laptop nodig had voor mijn werk had ik m binnen een week terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeebus op 19-05-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:29
Ik heb men laptop een paar maanden op Windows X64 lopen. Nu heb ik het vervelende probleem dat op willekeurige momenten de driver van de touchpad blijft hangen waardoor de muis “bevriest”, en ik ook het toetsenbord niet meer kan gebruiken. De rest van de machine blijft gewoon werken. Door een usb-muis in te pluggen kan ik de muis weer in beweging krijgen. Als ik dan opnieuw opstart blijft elke keer SynTPEnh.exe hangen, en moet ik hem uitzetten door de aan/uit-knop een aantal seconden in te houden. Ik heb de nieuwste drivers van de Acer-site, en die al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd. Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen??

En dan nog een vraagje over de Card Reader. Ik kan negens vinden hoe snel de LEZER is voor bijvoorbeeld de compact flash kaartjes. Kan ik bijvoorbeeld een kaartje dat 120x kan lezen/schrijven ten volle benutten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ronald1852 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:25:
Ik heb men laptop een paar maanden op Windows X64 lopen. Nu heb ik het vervelende probleem dat op willekeurige momenten de driver van de touchpad blijft hangen waardoor de muis “bevriest”, en ik ook het toetsenbord niet meer kan gebruiken. De rest van de machine blijft gewoon werken. Door een usb-muis in te pluggen kan ik de muis weer in beweging krijgen. Als ik dan opnieuw opstart blijft elke keer SynTPEnh.exe hangen, en moet ik hem uitzetten door de aan/uit-knop een aantal seconden in te houden. Ik heb de nieuwste drivers van de Acer-site, en die al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd. Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen??
[...]
ik had ook problemen met de driver voor win32, die kon mozilla niet laten scrollen. op de website van synaptics vond ik een nieuwere versie dan de acer site die wel goed werkte, daar staat er ook een voor win64, die kun je iig proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Heeft iemand ervaring met deze reepjes? pricewatch: 1GB PC3200 DDR SO-DIMM, CL2.5 (PQI, MDCD-528LA0101) Volgens de sites heeft hij een CL2,5 maar op andere gedeeltes staat weer CL3, het voltage staat wel op 2,5V, maar ik weet niet of iemand dat kan bevestigen? Anders bestel ik er meteen 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
Ronald1852 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:25:
En dan nog een vraagje over de Card Reader. Ik kan negens vinden hoe snel de LEZER is voor bijvoorbeeld de compact flash kaartjes. Kan ik bijvoorbeeld een kaartje dat 120x kan lezen/schrijven ten volle benutten??
Volgens mij kan de ingebouwde cardreader helemaal geen CompactFlash kaartjes lezen!
Ik gebruik daarvoor een aparte (SanDisk ImageMate) CF Card Reader/Writer aangesloten op een USB poort, en dat werkt erg snel i.i.g. met een Extreme III CF card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus graag mn geheugen uitbreiden, en heb nu 2 mogelijkheden

2x 512
1x 1024 (+oude 256)

wat zal het beste rendement opleveren qua performance?

voor een 1024 module dacht ik aan de volgnde
1GB SO-DIMM DDR333 PC2700
CL2.5 16 DS (64Mx8) BGA
goed? slecht? past niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:14:
Ik wil dus graag mn geheugen uitbreiden, en heb nu 2 mogelijkheden

2x 512
1x 1024 (+oude 256)

wat zal het beste rendement opleveren qua performance?

voor een 1024 module dacht ik aan de volgnde

[...]

goed? slecht? past niet?
hier zijn 7 pagina's met posts over geheugen, ga daar eerst maar eens in zoeken ;) (vooral de laatste paar pagina's zullen nuttig zijn denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
JosR schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:09:
[...]

Volgens mij kan de ingebouwde cardreader helemaal geen CompactFlash kaartjes lezen!
Ik gebruik daarvoor een aparte (SanDisk ImageMate) CF Card Reader/Writer aangesloten op een USB poort, en dat werkt erg snel i.i.g. met een Extreme III CF card.
Ik vind de snelheid wel tegenvallen, althans met mijn externe geheugenkaartlezer voor o.a. CF. Dit komt door het feit dat de USB 2.0 poorten van de laptop "Full Speed" poorten zijn, dat wil zeggen eigenlijk USB 1.1. Acer Helpdesk heeft dit mij ook bevestigd. Op mijn PC met "echte" USB 2.0 (High Speed) poorten kan ik mijn CF kaartjes veel sneller leegtrekken.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
JShal schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:18:
[...]
Ik vind de snelheid wel tegenvallen, althans met mijn externe geheugenkaartlezer voor o.a. CF. Dit komt door het feit dat de USB 2.0 poorten van de laptop "Full Speed" poorten zijn, dat wil zeggen eigenlijk USB 1.1. Acer Helpdesk heeft dit mij ook bevestigd. Op mijn PC met "echte" USB 2.0 (High Speed) poorten kan ik mijn CF kaartjes veel sneller leegtrekken.
Maar dat "veel sneller" zal toch wel meevallen?
Want een zgn. "120x" CF kaart heeft een theoretische maximum transfersnelheid van 17,6 MB/s.
Dat is inderdaad meer dan wat een USB (Full Speed, spec 1.1) theoretisch haalt (1,5 MB/s) maar veel lager dan het theoretische maximum van High Speed USB (60 MB/s).
Stel dat je in de praktijk 15 MB/s met HighSpeed USB, dan is dat dus hoogstens een factor 2 sneller. inderdaad veel sneller.
Zie ook b.v. http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-7883-7912 voor een interessant artikel en database over CF-card readers en gemeten transfersnelheden.

[ Voor 10% gewijzigd door JosR op 02-06-2006 13:44 . Reden: sorry: MB is niet Mb 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
JShal schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:18:
[...]
Ongeacht mijn vorige post:
De USB poorten van de Aspire 5024WLMi zijn WEL HI-SPEED USB !!!

Ik heb namelijk net even een test gedaan:
van een Sandisk CompactFlash Extreme III 2.0GB kaartje
via een Sandisk ImageMate CF Reader (met ESP logo op de verpakking)
aangesloten op een USB poort van mijn Aspire 5024WLMi:

De transfer van 694 MB (412 bestanden) van de CF kaart naar de harde schijf duurde 53 seconden.
Dat is dus een transfersnelheid van ruim 13 MB/s.
Dat kan nooit met een USB FullSpeed 1.1 poort van max. 1.5 MB/s, maar alleen met een echte Hi-Speed USB 2.0 poort!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
JosR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:02:
[...]
Ongeacht mijn vorige post:
De USB poorten van de Aspire 5024WLMi zijn WEL HI-SPEED USB !!!
...
De transfer van 694 MB (412 bestanden) van de CF kaart naar de harde schijf duurde 53 seconden.
Dat is dus een transfersnelheid van ruim 13 MB/s. Dat kan nooit met een USB FullSpeed 1.1 poort van max. 1.5 MB/s, maar alleen met een echte Hi-Speed USB 2.0 poort!!
Hmm, vreemd dat de helpdesk dan wat anders zegt. Zie hieronder:
Vraag:
Ik heb een vraag over de USB 2.0 aansluitingen op mijn notebook (Aspire 5024 WLMi). Zijn deze High Speed of Full Speed? Ik heb namelijk een gecertificeerde High Speed USB externe hardeschijf gekocht, maar ik kom niet boven de 11,3 MB/s uit, terwijl de theoretische snelheid van USB 2.0 High Speed een ruime factor 5 hoger ligt. Ligt de beperking van de USB datasnelheid aan de hardware of software kant?

Reply Helpdeksmedewerker:
Volgens mijn gegevens zijn dit USB 2.0 (1.0 en 1.1 compatibel). Deze werkt dus tot 12 MB/s. Dit is te wijden aan de hardware in de laptop.
Als de poorten van de Acer 5024 WLMi "echte" High Speed poorten zouden zijn geweest, dan moet de opgegeven snelheid van de helpdeskmedewerker wel hoger liggen dan 12 MB/s, deze is 60MB/s. Tenzij hij dit verwisseld met 12mb/s, bits dus, echter is dit de snelheid van USB 1.1. De snelheid zit tussen USB 1.1 en 2.0 in.

Misschien is de reden dat de snelheid effectief zo'n 11-13 MB/s is aan het feit dat er 4 USB poorten op de 5024WLMi zitten, verbonden via een USB hub. Theoretisch is USB 2.0 60MB/s, het lijkt erop dat de USB hub dit gelijkmatig verdeeld over de poorten. Ik dacht echter dat een hub dit ook ongelijkmatig kan verdelen, dat apparatuur die meer bandbreedte nodig hebben deze ook krijgen, maar blijkbaar kan dat niet.

@JosR, je hebt gelijk dat mijn bewering van USB 1.1 poorten niet juist is.
Echter komt het in de praktijk bij deze laptop er op neer dat de "echte" snelheid van de USB 2.0 poorten niet gehaald kunnen worden, hoogstens een kwart. Is het mogelijk om in de hardware instellingen de bandbreedte per poort aan te kunnen geven? (Ik heb dit nog nooit gezien, maar zou wel mooi zijn, of een soort QoS zoals bij netwerkkaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
@Jshal
Dat antwoord van Helpdesk slaat nergens op:
- USB poorten/devices die voldoen aan de USB 2.0 specificatie zijn ALTIJD backwards compatible met poorten/devices die voldoen aan de 1.0 en 1.1 specificatie
- 12 MB/s is waarschijnlijk inderdaad een vergissing, en moet 12 Mb/s zijn (dat had ik in m'n eerste post ook eerst fout gedaan)

Let wel: de transfersnelheid van Hi-Speed USB wordt wel aangegeven als 480 Mb/s of 60 MB/s, maar dit is een THEORETISCH MAXIMUM en zul je in de praktijk bijna nooit halen.
In mijn geval met de CF card reader heeft de CF card zelf een theoretische limiet van ca. 17 MB/s. Als ik dan in de praktijk 13 MB/s haal ben ik redelijk tevreden (op m'n andere PC, ook met "USB 2.0" poorten, haalde ik maar 12 MB/s....).
(Ik heb zelf geen sneller device om te testen of de 5024WLMi USB poorten toch sneller kunnen.)

Maar weet je zeker dat jouw externe harddisk niet de bottleneck vormt? Want "certified Hi-Speed USB" is natuurlijk een mooie advertentiekreet (en als je 11,3 MB/s haalt zit je ruim boven USB full-speed, en klopt die advertentie-kreet ook nog) maar 60MB/s zul je echt in de praktijk nooit halen. (even ge-googled, maar geen enkele externe USB drive gevonden die meer dan 20MB/s in de praktijk getest is; zie b.v. http://www.cnet.com.au/de...,39029473,40062880,00.htm of http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,121966,00.asp)
Dus ik denk dat jouw limiet van 11.3 MB/s gewoon de limiet van jouw externe USB drive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ik ben van plan mijn acer 5024 over een maand te verkopen... Wat zou ik ervoor kunnen vragen? (dan 10 maanden gebruikt)... Hoop er zelf wel iets van 700 euro voor te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vandaag Vista beta 2 op mijn 5024 geinstalleerd, werkt al een trein moet ik zeggen!!!

Alleen 1 probleem pje, ik krijg de wireless niet aan de gang. alle drivers zijn geinstaleerd voor de kaart, maar het knopje brand niet en kan op geen manier deze aanzetten:(

iemand msch een ideetje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Heeft iemand al geprobeerd om Ubuntu 6.06 te installeren op zijn 5024?
Zo ja, wat werkt er wel, en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet hoe je de laptop 5025 aansluit via tv-out naar scart van de tv?
Laptop is naar acer geweest, poort is getest en ok bevonden.

niemand weet welke kabel nodig is..... om het aan tesluiten.

emailadres:hardstyledwarf@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThatsHollywood schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:31:
Vandaag Vista beta 2 op mijn 5024 geinstalleerd, werkt al een trein moet ik zeggen!!!

Alleen 1 probleem pje, ik krijg de wireless niet aan de gang. alle drivers zijn geinstaleerd voor de kaart, maar het knopje brand niet en kan op geen manier deze aanzetten:(

iemand msch een ideetje???
ik heb ineens met win xp home (standaard geleverde van acer) hetzelfde probleem. lampje brandt niet en bij de broadcom tool staat radio uitgeschakeld, als ik hem wil inschakelen via de software zegt die dat ik dat hardware matig moet doen via de knop, maar die werkt ineens niet precies :s

ook het knopje van bluetooth doet ook niks als ik er op druk. normaal zegt die dan no device omdat er geen bluetooth inzit, maar nu helemaal niks ook

lijkt me dus software matig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:42:
[...]

ik heb ineens met win xp home (standaard geleverde van acer) hetzelfde probleem. lampje brandt niet en bij de broadcom tool staat radio uitgeschakeld, als ik hem wil inschakelen via de software zegt die dat ik dat hardware matig moet doen via de knop, maar die werkt ineens niet precies :s

ook het knopje van bluetooth doet ook niks als ik er op druk. normaal zegt die dan no device omdat er geen bluetooth inzit, maar nu helemaal niks ook

lijkt me dus software matig??
heb je de 'launch manager' per ongeluk gedeinstallerd ofzo? die is noodzakelijk om wlan te laten werken onder winxp (misschien ook vista?), naast de broadcom drivers uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx het was idd de launch manager, had em nochtans niet uninstalled, met de driver van acer site maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd en toen werkte ie weer

thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Dr_Hell schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 01:26:
Heeft iemand al geprobeerd om Ubuntu 6.06 te installeren op zijn 5024?
Zo ja, wat werkt er wel, en wat niet?
Ik heb vorige week geprobeerd om Ubuntu als dual boot te installeren, en dat is niet helemaal gelukt:
Zodra de live cd is opgestart krijg je geen beeld.
Dit is op te lossen door een aanpassing in de xorg.conf. Dan werkt het beeld wel prima.

Wireless icm WPA is niet aan de praat te krijgen. Ik heb verschillende how-to's geprobeerd, maar geen van alle werkte. Omdat ik wireless essentieel vind, heb ik ubuntu weer verwijderd, en ga ik gewoon verder in XP.

Ook heb ik het idee dat Ubuntu niet zo stabiel werkt op mijn laptop. Een aantal keer liep het systeem compleet vast zonder duidelijk aanwijsbare reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:00:
Na een tijdje leek het me toch wel even beleefd mijn ervaringen te posten. Ik zit nu op GoT met m'n laptop. Mijn 5023 bevalt heel goed t.o.v. mijn oude PC (AMD 2600+ met ATI Radeon 9600SE 128mb, 512mb geheugen.)

Ik gebruik hem nu ook voor games, maar dan met extern toetsenbord en beeldscherm. Nog geen problemen gehad met de laptop, behalve dat ik een keer systeemherstel wilde doen. Mijn batterij was nog vrij vol (rond de 90% geloof ik), dus ik probeerde de laptop terug naar fabrieksinstellingen te brengen , met de CDroms (Ik had een onoplosbaar probleem met spyware). In ieder geval, halverwege viel de batterij uit. Toen heb ik hem opnieuw gestart en hij leek probleemloos verder te gaan. Wat bleek, er was een bestand niet meegeïnstalleerd, of onjuist geïnstalleerd. Dus heb een aantal uren zitten prutsen met die CDroms, tot ik er uiteindelijk ook achter kwam dat bij systeemherstel geen CDroms nodig waren, het kan ook vanaf de notebook zelf. Handig dus.

Ik ben heel erg over de laptop te spreken. De enige nadelen waar ik zo op kom zijn de batterijduur, en het gewicht (rond de 3kg geloof ik). Voor de rest, een mooi ding.
Ik moet hier toch ff op terug komen :Z

Sindsdien is ie 2x bij het reparatiecentrum geweest. Beide keren is er een nieuw moederbord in gekomen en de laatste keer (heb em sinds vandaag terug) is het geheugen ook vervangen. Hij lijkt nu weer helemaal in orde; behalve 1 ding, dat voordat ik hem wegbracht ook niet goed was:
iets waar ik dringend jullie ervaringen/adviezen voor nodig heb.

de x700 werkt voor geen meter en ik heb geen idee waar het aan ligt.

Ik heb de laptop niet alleen voor het gamen gehaald, maar dit wil ik er wel veel mee kunnen doen. Het spel dat ik speel is CS1.6, een spel dat vlekkeloos de 100fps stabiel moet halen. (toch?) Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd, instellingen naar beneden geschroefd, alles op hoogste prestatie gezet, maar ik blijf lasten houden van dikke FPS drops naar rond de 35/40 die CS onspeelbaar maken.

Nu wilde ik weten voor welke games jullie je 502x gebruikten en wat jullie ervaringen daarmij zijn. Natuurlijk hoop ik dat iemand een oplossing weet voor dit (voor mij gróte) probleem.

HELP alstjeblieft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:23:
Ik moet hier toch ff op terug komen :Z

Sindsdien is ie 2x bij het reparatiecentrum geweest. Beide keren is er een nieuw moederbord in gekomen en de laatste keer (heb em sinds vandaag terug) is het geheugen ook vervangen. Hij lijkt nu weer helemaal in orde; behalve 1 ding, dat voordat ik hem wegbracht ook niet goed was:
iets waar ik dringend jullie ervaringen/adviezen voor nodig heb.
Wat waren de klachten waarvoor ie terug is geweest? ik ben gewoon nieuwsgierig hoor ;)
de x700 werkt voor geen meter en ik heb geen idee waar het aan ligt.

Ik heb de laptop niet alleen voor het gamen gehaald, maar dit wil ik er wel veel mee kunnen doen. Het spel dat ik speel is CS1.6, een spel dat vlekkeloos de 100fps stabiel moet halen. (toch?) Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd, instellingen naar beneden geschroefd, alles op hoogste prestatie gezet, maar ik blijf lasten houden van dikke FPS drops naar rond de 35/40 die CS onspeelbaar maken.

Nu wilde ik weten voor welke games jullie je 502x gebruikten en wat jullie ervaringen daarmij zijn. Natuurlijk hoop ik dat iemand een oplossing weet voor dit (voor mij gróte) probleem.

HELP alstjeblieft :Y)
ik neem aan dat je de Catalyst MOBILITY driver versie 6.5 hebt geinstalleerd, en als ik je verhaal goed begrijp heb je Powerplay ook al geprobeerd uit te schakelen (die klokt de kaart namelijk terug bij gebruik op de accu of bij een bepaalde idle-tijd).
De fpsdrops kunnen ook worden veroorzaakt door een te hete CPU, heb je de temperatuur daarvan tijdens gamen al gecheckt? Daarnaast uiteraard zo weinig mogelijk programma's op de achtergrond draaien tijdens gamen, sporadisch updatende virusscanners zijn niet mijn favoriet tijdens een potje gamen ;)
Heb je al een 3DMark05 run gedaan om een referentie te maken? ik haal 2300-2400 punten, kom maar op met je score :P
Ik gebruik m'n laptop zo nu en dan voor een potje R6 Raven Shield, BF1942: DC, FlatOut, GTA: San Andreas en een heel enkele keer BF2, met alle spellen heb ik geen problemen, draait prima en precies zoals ik zou verwachten met deze specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e keer: viel opeens uit tijdens het gamen en startte daarna niet meer opnieuw op, hij was helemaal dood. Moederbord vervangen en het was weer ok.

2e keer: Kreeg BSOD's, bleef hangen dus. Clean windows install uitgevoerd en na een aantal keer herhaaldelijk hetzelfde probleem te hebben gehad deed hij opeens helemaal niets meer; dwz het beeldscherm sprong niet eens meer aan.

---

zal die 3dmark05 even proberen

-> wat moet ik trouwens waar instellen om max. gebruik van de CPU te maken? Ik heb het volgens mij goed ingesteld bij speedswitchXP maar misschien zie ik iets over het hoofd?

edit* Ik heb nog steeds problemen met downloads die om een of andere reden niet af worden gemaakt? Op mijn oude (desktop)systeem heb ik hier geen last van. Waar kan dit aan liggen?

ps. Sinds ik m'n notebook heb opeens allemaal problemen die ik tijdens het 6jarig gebruik van desktops nooit ben tegengekomen. Is dat toeval, of ben ik gewoon genaaid met een 'zieke' laptop?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

typisch: zit ik op 91% van die installer met het downloaden, blijft ie hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:47:
1e keer: viel opeens uit tijdens het gamen en startte daarna niet meer opnieuw op, hij was helemaal dood. Moederbord vervangen en het was weer ok.

2e keer: Kreeg BSOD's, bleef hangen dus. Clean windows install uitgevoerd en na een aantal keer herhaaldelijk hetzelfde probleem te hebben gehad deed hij opeens helemaal niets meer; dwz het beeldscherm sprong niet eens meer aan.
vage problemen, met vervanging van het mobo en/of geheugen lijkt me dat idd opgelost.
-> wat moet ik trouwens waar instellen om max. gebruik van de CPU te maken? Ik heb het volgens mij goed ingesteld bij speedswitchXP maar misschien zie ik iets over het hoofd?
in speedswitchxp heet het max performance geloof ik, dan draait je cpu continu op 1800Mhz (tenzij ie te warm wordt, >85c, dan gaat ie alsnog naar 800Mhz).
edit* Ik heb nog steeds problemen met downloads die om een of andere reden niet af worden gemaakt? Op mijn oude (desktop)systeem heb ik hier geen last van. Waar kan dit aan liggen?

ps. Sinds ik m'n notebook heb opeens allemaal problemen die ik tijdens het 6jarig gebruik van desktops nooit ben tegengekomen. Is dat toeval, of ben ik gewoon genaaid met een 'zieke' laptop?
dat afgebroken downloads kunnen liggen aan een storing in je draadloze verbinding of een storing in de verbinding met de server, wat voor andere problemen 'die je met je desktop nooit had' ben je nog meer tegengekomen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lage FPS in games, met specs die het spel gewoon aan moeten kunnen

als ik met mn oude desktop gewoon via de kabel internet en download (wat ik ook doe met m'n laptop) heb ik geen problemen

*edit* : ik zie nu inderdaad dat tijdens het gamen de cpu snelheid naar 800 mhz versteld wordt bij vlagen. Dit hoewel ik SpeedswitchXP op max. performance heb staan. Iemand een idee welke instellingen ik moet gebruiken om constant 1800mhz te gebruiken??

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:27:
lage FPS in games, met specs die het spel gewoon aan moeten kunnen

als ik met mn oude desktop gewoon via de kabel internet en download (wat ik ook doe met m'n laptop) heb ik geen problemen

*edit* : ik zie nu inderdaad dat tijdens het gamen de cpu snelheid naar 800 mhz versteld wordt bij vlagen. Dit hoewel ik SpeedswitchXP op max. performance heb staan. Iemand een idee welke instellingen ik moet gebruiken om constant 1800mhz te gebruiken??
Klinkt gewoon als het terugschakelen wegens een hitte probleem :) Erg bekend bij de 5024, leg eens een boek onder de achterkant van de laptop, dan staat je laptop dus schuin (werkt ook erg fijn, ergonomischer) en kan hij zijn hitte beter kwijt :) Dan schakelt de laptop ook niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het proberen waard.. zo'n antec coolpad oid werkt ook goed heb ik gehoord? ik moet wel zeker weten dat het inderdaad aan het te warm worden ligt.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:51:
het proberen waard.. zo'n antec coolpad oid werkt ook goed heb ik gehoord? ik moet wel zeker weten dat het inderdaad aan het te warm worden ligt.. :(
notebook hardware control kan de temperatuur meten (en o.a. power profiles switchen), speedfan is een ander mooi alternatief wat de temperatuur meet + hd SMART info uit kan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja tijdens het gamen hang ik ook steeds, door een plugin die de verblijvende tijd aangeeft, en bij speciale events een sound geeft, dan freezed het beeld ff als het ware

ik heb de laatste realtek drivers al geinstallleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

ik heb de 5024 al ruim 7 maanden en ik ben nog steeds blij ermee.
Alles werkt nog prima, en dan bedoel ik ook alles!
Overigens is er een paar maanden geleden yoghurtdrank over mn toetsen gevallen.
Klote, maar toch werkt mn toetsenbord nog prima!!!!

Nu heb ik wel een vraagje,
Ik wil graag een betere harde schijf (7200 ipv 4200) voor een betaalbare prijs.
Alleen weet ik niet of dat ook echt de moeite waard is?
Is 7200 rpm echt veel sneller en beter dan m'n huidige (4200)?
En aan wat voor harde schijf modellen moet ik dan denken?

thnx,

[ Voor 38% gewijzigd door Steelo op 26-06-2006 21:58 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Steelo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:37:
ik heb de 5024 al ruim 7 maanden en ik ben nog steeds blij ermee.
Alles werkt nog prima, en dan bedoel ik ook alles!
Overigens is er een paar maanden geleden yoghurtdrank over mn toetsen gevallen.
Klote, maar toch werkt mn toetsenbord nog prima!!!!

Nu heb ik wel een vraagje,
Ik wil graag een betere harde schijf (7200 ipv 4200) voor een betaalbare prijs.
Alleen weet ik niet of dat ook echt de moeite waard is?
Is 7200 rpm echt veel sneller en beter dan m'n huidige (4200)?
En aan wat voor harde schijf modellen moet ik dan denken?

thnx,
Denk dan ook aan een geheugen upgrade, ik zit nog te twijfelen over 2gb geheugen, maar ik denk dat ik meer aan 2gb geheugen heb dan een 7k2 schijf :). Swap file uit en gaan met die banaan, alleen nog maar trager laden (daarnaast vind ik de 7k2 schijven in verhouding te duur voor een laptop, maar dat is persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
MoiZie schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:11:
[...]

Denk dan ook aan een geheugen upgrade, ik zit nog te twijfelen over 2gb geheugen, maar ik denk dat ik meer aan 2gb geheugen heb dan een 7k2 schijf :). Swap file uit en gaan met die banaan, alleen nog maar trager laden (daarnaast vind ik de 7k2 schijven in verhouding te duur voor een laptop, maar dat is persoonlijk).
Ligt er ook compleet aan wat je doet met je computer. Beiden hebben nut, het ligt eraan waar nu vooral de bottleneck zit. Met een 7200 rpm HDD start Windows sneller op en werkt quickpar en uitpakken van bestanden sneller. Ook het opslaan van bijvoorbeeld grote photoshop bestanden en het laden van verschillende spellen gaat sneller. Maar dat ligt ook aan het type spel, hoeveel deze de HDD moet aanspreken.

Bij NFS Most Wanted 2 heb ik gemerkt dat laadtijden tussen verschillende levels zowat instantaan wordt bij 2GB en framedrops niet meer voorkomen. Dit geld alleen niet voor het eerste keer opstarten van het spel.
Dus: pomp je veel data door en heb je zeer grote spellen die vaak een hdd moeten aanspreken (om bv nieuwe maps te laden) dan is een hdd een goede investering. Wil je soepel kunnen multitasken en zit je nu vaak op de swapfile van de hdd te wachten ga dan eerder voor geheugenuitbreiding.

Ik heb een 7200 rpm hdd en 2 GB PC2700 RAM. Als ik meer tijd heb (nu tentamens) kan ik wel voor je testen wat meer uitmaakt voor de prestaties (door mijn hdd en mem te wisselen). Maar dan moet je wel aangeven welke tijden en welke programma's je belangrijk vindt (bijvoorbeeld een top 5). Dan weet ik wat ik moet meten (mits ik uiteraard de programma's heb).

EDIT Voorbeeld HDD's: Hitachi Travelstar 7K100 of bijvoorbeeld een Seagate schijf. Loop gewoon testen en websites van hdd fabrikanten langs, en check uiteindelijk in de pricewatch welke prijs/prestatie/kwaliteit verhouding het best voor je is. Het is voor mij alweer een jaar geleden dat ik een laptop hdd heb gekocht. Ik kan je daarom geen up-to-date advies geven.

EDIT2: How Much RAM Do You Really Need? (tomshardware)

[ Voor 16% gewijzigd door JShal op 28-06-2006 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Laatst online: 17-09 12:50
Net mijn Acer opgehaald, tweedehands welliswaar. Maar ik haal maar 4320 punten met 3dMark 2003. Dit is met 512 Mb intern en een Hitachi 7200 rpm 60 GB schijf. Tevens zijn de nieuwste Catalyst Mobile drivers geinstalleerd. Had het eigenlijk rond de 5600 punten verwacht. Wat kan er fout zijn? Kom maar op met de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wat voor een instelling staat Ati's Powerplay? Deze bepaald de kloksnelheid bij bij bepaalde accu percentages. Als je het maximale eruit wil halen, even adapter in het stopcontact steken of handmatig op performance zetten. (staat bij bij configuratiescherm->beeldscherm->geavanceerd->Powerplay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankpaul1
  • Laatst online: 17-09 12:50
Powerplay staat goed. Heb trouwens net weer een 3dmark03 gedraaid vlak na het opstarten van de laptop en hij gaf nu 5400 3dmarks aan. Dus een behoorlijke verbetering met daarvoor. Heeft de hitte dan zoveel effect op de prestaties, want hij wordt echt behoorlijk heet. Hitachi 7200 rpm meet 58 graden. CPU rond de 78 graden en de andere temparaturen rond de 65 a 70.

Misschien toch maar een extra koeler aanschaffen?

Tevens kan ik de CPU niet vast op 1800 mhz laten draaien, ik heb alle hier aangegeven programma's al gedraaid, maar als ik een CPU-meting hou naast de 3dmark03 test valt hij om de zoveel minuten terug naar 800 mhz. Terwijl ik ingesteld heb dat ik hem altijd op 1800 mhz wil laten draaien. Hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik pleit voor een 'wat-doe-ik-als-mijn-laptop-te-warm-wordt'-sectie in de TS...

Zorg dat je laptop op een vlakke en harde ondergrond staat, zodat de openingen rond de fan voldoende lucht kunnen aanzuigen en wegblazen. Probeer uiteraard de ruimtes rond de fan zoveel mogelijk stofvrij te houden.
Als de CPU te warm wordt zal deze automatisch terugklokken naar 800Mhz (ipv 1800Mhz), dit is een ingebouwde beveiliging, daar is niets aan te doen behalve de CPU koeler te houden.
De harddisk kan een boel warmte hebben en zal bij intensief gebruik rond de 60 graden (max 70) worden, daar is heel weinig aan te doen.
Als je laptop, vooral richtend op de CPU, ondanks voorgaande maatregelen nog te warm wordt kun je drie dingen doen:
- een extra/speciale laptopkoeler aanschaffen
- garantie claimen wegens niet goed functioneren van de boel
- undervolten met RMClock ('the hard way', alleen aan te raden als je weet wat je doet)

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen__online op 29-06-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze week wil ik mijn geheugen uitbreiden. ik kan opzich nog wel uit de voeten met 512MB maar gezien de games toch iets beter draaien (BF2) en ik het wel merk met photoshop en zeker indesign wil ik meer.

ik ben van plan om 1 bankje van 256MB eruit te halen, en deze te verwisselen met een nieuwe bankje van 1024MB. dus in totaal 1280MB. vooral met een eventuele verdere upgrade naar 2GB lijkt mij dit de beste keuze.

ik heb de topics doorgelezen en ben veel tegengekomen over geheugenuitbreidingen, maar heb niet echt een goed antwoord gekregen.

voor het bijplaatsen van 1024MB ram; gaat dit problemen met zich meebrengen (ik herinner me iets van Kingston geheugen?)

en welk geheugenbankje raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
jeroen__online schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 20:18:
ik pleit voor een 'wat-doe-ik-als-mijn-laptop-te-warm-wordt'-sectie in de TS...

Zorg dat je laptop op een vlakke en harde ondergrond staat, zodat de openingen rond de fan voldoende lucht kunnen aanzuigen en wegblazen. Probeer uiteraard de ruimtes rond de fan zoveel mogelijk stofvrij te houden.
Als de CPU te warm wordt zal deze automatisch terugklokken naar 800Mhz (ipv 1800Mhz), dit is een ingebouwde beveiliging, daar is niets aan te doen behalve de CPU koeler te houden.
De harddisk kan een boel warmte hebben en zal bij intensief gebruik rond de 60 graden (max 70) worden, daar is heel weinig aan te doen.
Als je laptop, vooral richtend op de CPU, ondanks voorgaande maatregelen nog te warm wordt kun je drie dingen doen:
- een extra/speciale laptopkoeler aanschaffen
- garantie claimen wegens niet goed functioneren van de boel
- undervolten met RMClock ('the hard way', alleen aan te raden als je weet wat je doet)
Undervolten scheelt bij mij 10 graden :) Dat vind ik nogal wat :) Onder stress weet ik niet hoeveel trouwens, maar idle 10 graden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ik heb ubuntu 6.0.6 hier nu al een tijdje draaien.
Alles werkt ook verder wel goed, maar de live cd heeft inderdaad kuren.
De (in mijn ogen) eenvoudigste oplossing is een extern beeldscherm te gebruiken tijdens de installatie via de live cd.
Hij probeert namelijk standaard de vga uitgang te gebruiken en schakelt de lcd uit. Na de installatie werkt het vanzelf weer goed.
Ubuntu 6.0.6 heeft nu ook echte linux drivers ingebouwd voor de broadcom. Voor wireless lan moet je echter wel aan de gang met acer-acpi.
Dr_Hell schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:35:
[...]

Ik heb vorige week geprobeerd om Ubuntu als dual boot te installeren, en dat is niet helemaal gelukt:
Zodra de live cd is opgestart krijg je geen beeld.
Dit is op te lossen door een aanpassing in de xorg.conf. Dan werkt het beeld wel prima.

Wireless icm WPA is niet aan de praat te krijgen. Ik heb verschillende how-to's geprobeerd, maar geen van alle werkte. Omdat ik wireless essentieel vind, heb ik ubuntu weer verwijderd, en ga ik gewoon verder in XP.

Ook heb ik het idee dat Ubuntu niet zo stabiel werkt op mijn laptop. Een aantal keer liep het systeem compleet vast zonder duidelijk aanwijsbare reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
Ik kan de WiFi module wel aanzetten dmv acer-acpi, dan gaat het knopje vooraan de laptop ook knipperen.

Het vinden van een draadloos netwerk is al een stuk lastiger, helaas.
Toen ik dat éénmaal voor elkaar had, bleek het niet mogelijk te zijn om op een normale manier WPA te gebruiken.

Als je dan een paar dagen bezig bent, ondertussen al een aantal keer opnieuw hebt geïnstalleerd omdat je weer eens wat verkloot hebt, en het werkt dan nog steeds niet zoals het zou moeten, dan geef ik het op... dan maar geen Ubuntu op m'n laptop.

Edit: Zou je misschien kunnen posten hoe jij alles aan de praat gekregen hebt?
Dan wil ik het nog wel een keer proberen :)

Overigens werkt Ubuntu op mn gewone pc's wel prima _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Dr_Hell op 04-07-2006 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ik heb recent de 5025 gekocht. Na dagen puzzelen op tweakers en webshops was ik er toch wel uit dat voor rond de 1000 euro deze laptop boodt wat ik zocht. Ik heb wel zitten twijfelen tussen deze en de 5672 die een iets mindere videokaart had maar wel een 5400 rpm hdd en Dual Core. Beide zijn ongeveer even duur. De betere videokaart in de 5025 gaf voor mij toch de doorslag.

Aanvankelijk kwam ik erachter dat de behuizing bij het toetsenbord niet goed was gemonteerd maar dat heb ik zelf met een schroevendraaier gefixed na advies te vragen op GoT. Het is natuurlijk wel erg slordig dat een laptop op die manier wordt geleverd.

In games presteert de laptop beter dan ik had gehoopt. Ik heb zelfs het gevoel dat ik er minstens net zo goed op kan gamen als op mijn desktop, een 3200+ met 9800Pro en 1024MB. Games als F.E.A.R en TES: Oblivion en FarCry zijn prima te spelen, ware het natuurlijk niet met AA en AS op z'n hoogst. 1280x800 is geen probleem.

Van scheuren in de behuizing heb ik nog niets gemerkt. Wellicht hebben ze dit sinds de 5024 aangepast. De accu is binnen drie uur leeg, waarschijnlijk zelfs sneller als je aan het gamen bent. Ik gebruik hem dus ook bijna nooit zonder de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze week komt mn nieuwe geheugen.

ik heb het volgende gekocht: Curcial 1GB SODIMM PC3200.

daarnaast ga ik woensdag voor een nieuwe externe hdd. mijn oog is gevallen op de LaCie 250GB met het porche ontwerp.

iemand ervaringen met de bovengenoemde producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt9
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 15:00
Met de externe HD wel, fijn ding, word niet al te warm (ook al kan ik geen vergelijkingen trekken).
Kun je eventuele opmerkingen geven over het werkgeheugen na de uitbreiding? Ik zat er ook aan te denken om er een gig bij te prikken (of beter: een 256mb te wisselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt9 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:07:
Met de externe HD wel, fijn ding, word niet al te warm (ook al kan ik geen vergelijkingen trekken).
Kun je eventuele opmerkingen geven over het werkgeheugen na de uitbreiding? Ik zat er ook aan te denken om er een gig bij te prikken (of beter: een 256mb te wisselen)
is goed. krijg het hopelijk vrijdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Je moet dus iedere keer voordat je wireless kunt gebruiken acer-acpi modproben, of de kernel zelf opnieuw compileren met acer-acpi erin.
Voor wireless gebruik ik verder (gnome) network manager (zoeken in de synaptic package manager), en die ondersteunt automatisch wep, wpa1, en wpa2.
Je moet na installatie van networkmanager /etc/networks/interfaces bewerken en alles behalve wat met "lo" te maken heeft uitcommentariseren, anders werkt het niet.

Om gebruik te maken van de de linux wireless driver moet je aan de gang met de bcm43xx-fwcutter (wederom synaptic). Lees het e.e.a. hier:
https://help.ubuntu.com/c...ocs/Driver/bcm43xx/Dapper

Daarnaast zou ik nog even de fglrx drivers downloaden voor acceleratie door je x700.
Downloaden via synaptic is alleen niet genoeg, want je moet ook je xorg.conf nog even aanpassen.

Het enige wat ik verder nog nooit fatsoenlijk aan de praat het gekregen is trouwens de touchpad.
Die doet gewoon niet wat hij moet doen.
Dr_Hell schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 03:53:
Ik kan de WiFi module wel aanzetten dmv acer-acpi, dan gaat het knopje vooraan de laptop ook knipperen.

Het vinden van een draadloos netwerk is al een stuk lastiger, helaas.
Toen ik dat éénmaal voor elkaar had, bleek het niet mogelijk te zijn om op een normale manier WPA te gebruiken.

Als je dan een paar dagen bezig bent, ondertussen al een aantal keer opnieuw hebt geïnstalleerd omdat je weer eens wat verkloot hebt, en het werkt dan nog steeds niet zoals het zou moeten, dan geef ik het op... dan maar geen Ubuntu op m'n laptop.

Edit: Zou je misschien kunnen posten hoe jij alles aan de praat gekregen hebt?
Dan wil ik het nog wel een keer proberen :)

Overigens werkt Ubuntu op mn gewone pc's wel prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
Ik krijg de fn knoppen van play/pause, stop, previous en next niet aan de praat onder XP. Ik wil deze knoppen gebruiken voor Winamp. Ook nog geprobeerd via TrueLaunchBar (TLB) een toetsencominatie aan de knoppen te koppelen voor Winamp, helaas zonder succes. TLB geeft voor [fn]+[home] de toets [G] aan. Zo zijn de overige knoppen in TLB:
[fn]+[pageUp] = [J]
[fn]+[pgDn] = [Q]
[fn]+[End] = [P]
Het lijkt mij dat TLB dit verkeerd registreert, aangezien deze letters niet in bv Word e.d. worden weergegeven. In het helpbestand van Acer ( [fn]+[F1] ) staan de hotkeys van play, pause e.d. wel gegeven. Ze moeten dan op de een of andere manier toch wel werken neem ik aan. Weet iemand een oplossing?

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.