dit kan je gewoon in winamp instellen. ga naar preferences > global hotkeys. hier kan je die toetsen instellen, maar zodra je op ok klikt krijg ik de melding dat de hotkey registration is failed. echter werken de toetsen wel gewoon.
Dank je wel, niet aan gedacht. Alleen start hij niet automatisch Winamp op als ik een van deze toetsen indruk. Maar ik wijs wel een shortcut aan winamp op in TLB en dan ben ik wel tevreden.thesystem schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:26:
dit kan je gewoon in winamp instellen. ga naar preferences > global hotkeys. hier kan je die toetsen instellen, maar zodra je op ok klikt krijg ik de melding dat de hotkey registration is failed. echter werken de toetsen wel gewoon.
Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)
Verwijderd
Afgebroken downloads kunnen denk ik niet liggen aan een slechte verbinding, omdat ik tijdens het gamen nooit problemen met mijn internet verbinding heb.jeroen__online schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:08:
[...]
in speedswitchxp heet het max performance geloof ik, dan draait je cpu continu op 1800Mhz (tenzij ie te warm wordt, >85c, dan gaat ie alsnog naar 800Mhz).
[...]
dat afgebroken downloads kunnen liggen aan een storing in je draadloze verbinding of een storing in de verbinding met de server, wat voor andere problemen 'die je met je desktop nooit had' ben je nog meer tegengekomen dan?
Daarnaast wil ik graag DRINGEND jullie aandacht vragen voor mijn hitteprobleem.
Ik heb geprobeerd er een boek onder te leggen ofzo, maar het verandert niks aan het feit dat de laptop tijdens het spelen van games haast om de minuut throttled naar 800mhz. Hebben jullie dit ook zo snel. Zoja, wat is er aan te doen? Zoniet, kan het aan de configuratie van mijn 5023 in het bijzonder liggen? Als ik er mee terugga naar Acer, kunnen ze er dan iets aan doen?
mvg, Nick
een vriend van me had/heeft ook een hitteprobleem met z'n 5024, heeft het ding opgestuurd naar Acer en het enige wat eraan gedaan hebben is de fan een beetje uitblazen, hielp vrijwel niets.... Nu wil ik niet zeggen dat Acer er niets aan doet, want bij andere gebruikers is het wel succesvol verholpen meen ik.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:20:
Daarnaast wil ik graag DRINGEND jullie aandacht vragen voor mijn hitteprobleem.
Ik heb geprobeerd er een boek onder te leggen ofzo, maar het verandert niks aan het feit dat de laptop tijdens het spelen van games haast om de minuut throttled naar 800mhz. Hebben jullie dit ook zo snel. Zoja, wat is er aan te doen? Zoniet, kan het aan de configuratie van mijn 5023 in het bijzonder liggen? Als ik er mee terugga naar Acer, kunnen ze er dan iets aan doen?
mvg, Nick
Ik heb zelf geen last van throttling/oververhitting, volgens mij zelfs niet op het standaard voltage van m'n Turion64 (ik draai 'm al een tijdje op 1.35v ipv 1.45v). De harddisk wordt wel erg warm, maar zorgt niet voor crashes. Er is weinig aan te doen, als je laptop al zo staat dat ie goed geventileerd wordt (dus ruimte rond de fan vrij, liefst op harde ondergrond). De enige oplossing lijkt me het ding op te sturen naar Acer en ze te verzoeken de warmteafgifte van de cpu eens goed te bestuderen, wat uiteraard gewoon onder garantie moet vallen. Bij Acer kunnen ze er absoluut iets aan doen, denk aan een nieuw mobo e.d., maar daarvoor moet je denk ik wel een beetje aandringen en een goede omschrijving van het probleem meegeven
Hmm, je kan je voltage ook op 1,25V zetten hoorjeroen__online schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:50:
[...]
een vriend van me had/heeft ook een hitteprobleem met z'n 5024, heeft het ding opgestuurd naar Acer en het enige wat eraan gedaan hebben is de fan een beetje uitblazen, hielp vrijwel niets.... Nu wil ik niet zeggen dat Acer er niets aan doet, want bij andere gebruikers is het wel succesvol verholpen meen ik.
Ik heb zelf geen last van throttling/oververhitting, volgens mij zelfs niet op het standaard voltage van m'n Turion64 (ik draai 'm al een tijdje op 1.35v ipv 1.45v). De harddisk wordt wel erg warm, maar zorgt niet voor crashes. Er is weinig aan te doen, als je laptop al zo staat dat ie goed geventileerd wordt (dus ruimte rond de fan vrij, liefst op harde ondergrond). De enige oplossing lijkt me het ding op te sturen naar Acer en ze te verzoeken de warmteafgifte van de cpu eens goed te bestuderen, wat uiteraard gewoon onder garantie moet vallen. Bij Acer kunnen ze er absoluut iets aan doen, denk aan een nieuw mobo e.d., maar daarvoor moet je denk ik wel een beetje aandringen en een goede omschrijving van het probleem meegeven
Door te googlen, en dan zou je op rightmark cpu utlity uit kunnen komen.

Verwijderd
helaas, nadat mijn bestelling bij de Norrod na 1,5 week nog niet binnen was heb ik de bestelling maar geannuleerd. stelletje prutsers daar, waar hun levertijd 3-5 dagen is.Shunt9 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:07:
Met de externe HD wel, fijn ding, word niet al te warm (ook al kan ik geen vergelijkingen trekken).
Kun je eventuele opmerkingen geven over het werkgeheugen na de uitbreiding? Ik zat er ook aan te denken om er een gig bij te prikken (of beter: een 256mb te wisselen)
ik ga nu hetzelfde geheugen ergens anders bestellen maar weet nog niet wanneer dit binnenkomt.
ik houd je op de hoogte
Helaas het is weer zover.......de behuizing van mijn laptop is voor de 4e x aan het scheuren/barsten in 11 maanden tijd. De laptop is hier een aantal keren voor terug geweest naar acer en telken hebben ze de behuizing van het tft vervangen. Omdat ik er nu toch echt wel genoeg van heb vraag ik me af of dit bij meerdere mensen zo is en wat er bij hun aan gedaan is. Ik ga morgen acer bellen en hun het probleem voorleggen met als kanttekening dat ik het deze keer niet accepteer dat de behuizing vervangen wordt. Dit omdat ik dan de laptop over een maand of 2 a 3 weer kan retourneren met de zelfde klacht. Als ik hier dan niet uitkom met acer ga ik naar de winkelier waar ik mijn laptop heb aangeschaft en ga proberen om mijn aankoop te laten ontbinden wegens wanprestaties van acer. Zij kunnen mij blijkbaar geen deugdelijk product leveren.
Heeft iemand ervaringen met het ontbinden van aankoop op dit gebied?
Heeft iemand ervaringen met het ontbinden van aankoop op dit gebied?
Hmm, nog steeds nergens problemen mee... Moet wel even melden dat ik woensdag mijn geheugen heb besteld: 2x 1gb pc3200 cl2,5 V2,5 van PQI. Zaterdag kreeg ik een mooi track&trace mailtje binnen van UPS, dus hopen dat ik morgen of overmorgen post krijg
. Zal dan nog wel posten wat precies mijn ervaringen / moeilijkheden / etc etc zijn geweest
.
Het is de laatste tijd weer redelijk stil in dit topic! Jullie hebben toch niet allemaal een andere laptop gekocht hoop ik!!
En ik kan me toch ook niet voorstellen dat er niet meer getweakt wordt!
Och ja, ik heb een paar dagen geleden nog eens mijn windows-schijf geformateerd. Ik ben toen ook terug van windows x64 naar 32 bit gegaan. (wegens geen prestatiewinst)
Ik heb natuurlijk al de nieuwste drivers van de Acer-site geinstalleerd.
Het programma "Richtmark CPU clock" was een vast waarde op men vroegere systeem, en dat heb ik dus nu ook weer geinstalleerd. Maar tijdens het undervolten viel me op dat ik ook op een voltage van 0,900V kon werken (voeger leide dit tot een BSOD
)
Natuurlijk ben ik dan de ondergrens gaan opzoeken
. Zeer verrast kwam ik tot 0,800V!!

met de stabiliteitstest krijg ik dit: geen id of dit goed of slecht is (ook van richtmark)

Heeft nog iemand dit ervaren? Ik was toch wel ff positief verrast!
Ik draai nu al ongeveer een uur met deze instellingen, en alles lijkt stabiel. Misschien kunnen jullie dit ook eens proberen. het scheelt toch weer wat warmte en batterijverbruik.
Ook de bovengrens (multiplayer op 9) ligt bij mij redelijk laag. (op 1,050V).

Dit overtuigt me steeds meer om eens te proberen OVERclocken! Weet iemand hier een goed programmatje voor??
Och ja, ik heb een paar dagen geleden nog eens mijn windows-schijf geformateerd. Ik ben toen ook terug van windows x64 naar 32 bit gegaan. (wegens geen prestatiewinst)
Ik heb natuurlijk al de nieuwste drivers van de Acer-site geinstalleerd.
Het programma "Richtmark CPU clock" was een vast waarde op men vroegere systeem, en dat heb ik dus nu ook weer geinstalleerd. Maar tijdens het undervolten viel me op dat ik ook op een voltage van 0,900V kon werken (voeger leide dit tot een BSOD
Natuurlijk ben ik dan de ondergrens gaan opzoeken

met de stabiliteitstest krijg ik dit: geen id of dit goed of slecht is (ook van richtmark)

Heeft nog iemand dit ervaren? Ik was toch wel ff positief verrast!
Ook de bovengrens (multiplayer op 9) ligt bij mij redelijk laag. (op 1,050V).

Dit overtuigt me steeds meer om eens te proberen OVERclocken! Weet iemand hier een goed programmatje voor??
zeer interessante waarden, bij mij crasht ie vrijwel meteen als ik 0,9v probeer. Heb je al een Prime95 testje gedaan om te kijken of de CPU ook echt goed blijft rekenen?Ronald1852 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:41:
[...]
ik zit er trouwens meer en meer over te denken m'n geheugen te upgraden (heb nu nog standaard 2x256MB). Ik denk dat dat nu aantrekkelijker is dan een harddisk upgrade, aangezien DDR SO-DIMM waarschijnlijk langzaam schaarser zal worden (ivm DDR2). Maar dan nog: eerst maar s op vakantie, dan zie ik wel verder!
Ja, dit lijkt inderdaad laag, maar volgens mij zit in de laatst versie van rmclock een bug. Als je namelijk in bijv. cpu-z kijkt zie je de echte voltages en die zijn mij 0.1 hoger dan wat je in rmclock instelt.Ronald1852 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:41:
...
Heeft nog iemand dit ervaren? Ik was toch wel ff positief verrast!Ik draai nu al ongeveer een uur met deze instellingen, en alles lijkt stabiel. Misschien kunnen jullie dit ook eens proberen. het scheelt toch weer wat warmte en batterijverbruik.
...
Het laagste en hoogste wat ik trouwens heb is 0.975ven 1.225v (gemeten in cpu-z) wat in rmclock dus 0.875v en 1.125v is. Lager gaat wel, maar dan wil ie wel eens crashen en is ie niet prime stable.
@thesystem: ah! dat zou idd wel kunnen. Dat zou ook dit kunnen verklaren:

jammer

jammer
het lijkt erop alsof die bug inmiddels is gefixt, het heeft iig niets te maken met de 'startup'-waarde.Ronald1852 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:07:
@thesystem: ah! dat zou idd wel kunnen. Dat zou ook dit kunnen verklaren:
[afbeelding]
jammer
De bug heeft idd niets te maken met de opstartwaarde, maar die is ook al te laag! (standard moet die op 1,00V lopen ipv 0,90V
Kan iemand een 1Gig reepje ram aanbevelen die bij de 5024 WMLI werkt? Ik zit op dit moment en de VS (meeste elektronica is hier goedkoper) dus probeer er hier eentje op de kop te tikken. Moet ik uiteraard wel zeker weten dat hij zal werken, 'ff' terug gaan bij problemen word lastig.
Verwijderd
Elke PC2700 geheugenreep van 2,5 V moet prima werken. Degene van 2,6 V PC3200 werken ook prima maar daar lopen de meesten maar op PC2700 snelheden. Wil je echt 1 gig PC3200, zou ik eerder 2 modules van 512 MB nemen. Van Kingston, Dane-Elec, OCZ en nog een paar merken die hier in het topic voorbij zijn gekomen werken prima met de laatste bios.
Ik heb hier een 5024WLMi staan van een vriend van me, en dat ding wordt (aldus Everest) 70 tot 75 graden na het gamen. Probleem is hierbij dat bijv. Prince of Persia enorm traag gaat lopen omdat de CPU (denk ik?) terugklokt.
Ik heb de nieuwste CPU drivers gedownload en ook BIOS 1.18...maar de temp. lopt nog steeds hoog op. Ik denk alleen dat de sensor problemen geeft, aangezien hij in Everest van 75 naar 62 gradne zakt binnen 3 seconden.
Kan ik evt. uitzetten dat de CPU terugklokt bij warmte? Ik heb energiebeheer op altijd aan staan (maximum performance), en in de BIOS kan ik niks terugvinden hierover...
Ik heb de nieuwste CPU drivers gedownload en ook BIOS 1.18...maar de temp. lopt nog steeds hoog op. Ik denk alleen dat de sensor problemen geeft, aangezien hij in Everest van 75 naar 62 gradne zakt binnen 3 seconden.
Kan ik evt. uitzetten dat de CPU terugklokt bij warmte? Ik heb energiebeheer op altijd aan staan (maximum performance), en in de BIOS kan ik niks terugvinden hierover...
Ik wil ook graag het standaard geheugen vervangen, is het beter om 2x 512 MB te plaatsen of 1x een gig? Wat prestatie in games en wat prijs betreft.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 15:59:
Elke PC2700 geheugenreep van 2,5 V moet prima werken. Degene van 2,6 V PC3200 werken ook prima maar daar lopen de meesten maar op PC2700 snelheden. Wil je echt 1 gig PC3200, zou ik eerder 2 modules van 512 MB nemen. Van Kingston, Dane-Elec, OCZ en nog een paar merken die hier in het topic voorbij zijn gekomen werken prima met de laatste bios.
Als ik daarnaast een externe HD aansluit gaat dit performance winst in games opleveren? (World of Warcraft bijv.) Zijn deze normaal gesproken 7200 rpm?
Tenslotte is een bios update noodzakelijk om de meeste ram modules volle snelheid te laten draaien?
Alvast bedankt
Verwijderd
Het ligt eraan. Wil je later naar 2 gig dan is het beter om nu een reepje van 1 gig erin te zetten, anders moet je het geheugen weer gaan verkopen. Als je een 1 gig reepje erin wil, let goed op het voltage (moet 2,5 V zijn) als je PC3200 neemt. Voor PC2700 maakt het niet uit. Wil je het geheugen op 400 Mhz laten lopen (PC3200) moet je zowieso de laatste bios erin zetten. Is gelukkig een walk in the park. Kan niet foutgaan als je alles gewoon netjes doet. De meeste externe HD's zijn 7200 rpm's. Je zit toch aande maximale doorvoersnelheid van je USB 2.0 poort dus ik denk haast dat een 7200 rpm laptop schijf erin zetten met sneller en meer geheugen de grootste winst gaat brengen.
Ok, dus bijvoorbeeld dit geheugen zou het in principe gewoon moeten doen?Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:45:
Het ligt eraan. Wil je later naar 2 gig dan is het beter om nu een reepje van 1 gig erin te zetten, anders moet je het geheugen weer gaan verkopen. Als je een 1 gig reepje erin wil, let goed op het voltage (moet 2,5 V zijn) als je PC3200 neemt. Voor PC2700 maakt het niet uit. Wil je het geheugen op 400 Mhz laten lopen (PC3200) moet je zowieso de laatste bios erin zetten. Is gelukkig een walk in the park. Kan niet foutgaan als je alles gewoon netjes doet. De meeste externe HD's zijn 7200 rpm's. Je zit toch aande maximale doorvoersnelheid van je USB 2.0 poort dus ik denk haast dat een 7200 rpm laptop schijf erin zetten met sneller en meer geheugen de grootste winst gaat brengen.
Edit: nog even verder gezocht, het valt me op dat er weinig te vinden is aan compatibel geheugen (of zoek ik niet goed genoeg?)
Trouwens heb ik ook de eerste scheuren in de tft casing ontdekt, maar vooralsnog wacht ik heel even af om te zien hoe en of het erger wordt, erg jammer dat zoveel mensen hier last van hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door SuperPotato op 03-09-2006 14:18 ]
RMW, ga gewoon even naar dat 'duistere' zaakje in Nijmegen
(met mij)
Die lui zijn Acer dealer en op de prijs kun je afdingen
Btw, alle aspires krijgen scheurtjes...de mijne heeft ook een miniscuul scheurtje. Acer = waar voor je geld + scheurtjes
(greetz van Fer
)
Die lui zijn Acer dealer en op de prijs kun je afdingen
Btw, alle aspires krijgen scheurtjes...de mijne heeft ook een miniscuul scheurtje. Acer = waar voor je geld + scheurtjes
(greetz van Fer
[ Voor 28% gewijzigd door Michael Knight op 03-09-2006 21:19 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik heb nogal veel problemen met de me 5024wlmi... Ik lees dat de meeste mensen er ongeveer 2 uur mee kunnen werken nou bij mij is dat nog niet eens een uur en hij begint al te zeiken dat ie leeg is..
Iemand misschien ervaring hiermee en een oplossing voor dit? Ik wordt er gek van...
Groet,
The CarNagE Man
Iemand misschien ervaring hiermee en een oplossing voor dit? Ik wordt er gek van...
Groet,
The CarNagE Man
Verwijderd
Heeft iemand trouwens al nieuwe ati drivers mobility drivers gevonden voor XP 64? Aan de 32 bits drivers kan je redelijk makkelijk aankomen maar de 64 bit drivers op de acer site zijn al redelijk oud.-RMW- schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:11:
[...]
Ok, dus bijvoorbeeld dit geheugen zou het in principe gewoon moeten doen?
Edit: nog even verder gezocht, het valt me op dat er weinig te vinden is aan compatibel geheugen (of zoek ik niet goed genoeg?)
Trouwens heb ik ook de eerste scheuren in de tft casing ontdekt, maar vooralsnog wacht ik heel even af om te zien hoe en of het erger wordt, erg jammer dat zoveel mensen hier last van hebben.
Ja, deze zou moeten werken. In mijn herrinering heeft iemand in dit topic precies hetzelfde geheugen erin gezet. Je kan nog eens proberen te zoeken in dit topic. Ik heb trouwens gelukkig nog geen last van scheuren in de behuizing (hoewel ik bijna de eerste in NL heb gekocht
Bij mij is de accu tijd trouwens ook niet gek lang. Op optimale instellingen zo rond de 1 uur 50 min. Ik heb er dan al wel een iets energiezuipende harde schijf in gezetn (hitachi 7K60). Ik ben nog van plan om het geheugen uit te gaan breiden dat er minder geswapped moet worden over de harde schijf en zo hopelijk de accu het weer wat langer gaat volhouden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 22:26 ]
Bah, ik heb al sinds 3 weken een kapotte laptop, heb contact op genomen met mijn winkel en die zou ervoor zorgen dat acer contact met me opnam. Tot nu toe nog helemaal niets vernomen
. Het probleem: hij wil niet meer opladen als de laptop aan staat. De adapter levert dan te weinig stroom oid. Heb het getest met een andere adapter (dezelfde, type, voltage en amperage kwamen overeen). van een andere laptop. Hierbij deed hij het wel, maar onder een bepaalde hoek alsnog niet. Ik vermoed nu dat het contactje IN de laptop kapot is. Leuk om te repareren, maar dan moet ik wel Acer aan de lijn krijgen
. Als ik morgen nog niets hoor ga ik maar wéér bellen, maar nu direct naar Acer zelf.
Zeer slechte service
.
Zeer slechte service
Oh het wordt nog leuker
. De laptop is 1 WEEK buiten de garantie kapot gegaan... Nu is er een coulanceverzoek (per brief) onderweg naar het hoofdkantoor, daar wordt vervolgens bepaald of hij nog binnen de garantie gerepareerd wordt. Anders wordt het een nieuw moederbord en gaat het me 3 - 400 euro kosten.
Edit: na veel klungelen is het me nog steeds niet gelukt met de laatste ATI drivers (van vorige maand) fatsoenlijk op 85Hz refresh rate te kunnen werken (op 1280x800 uiteraard). Vaak zit er niets anders op dan rebooten omdat het beeld bij het switchen naar een game totaal verstoord raakt (er is dan niets meer te zien behalve horizontale grijze lijnen en ruis). Weet iemand hoe dit komt en heeft iemand een oplossing? Voorheen kon ik probleemloos op 85Hz werken zowel desktop als games.
Ook de laatste CPU drivers willen niet installeren omdat de oude eerst verwijderd moeten worden, maar deze staan niet (meer?) in de Add or Remove programs/Software beheer in Control Panel. Is het veilig deze handmatig via Device Manager te uninstallen? Iemand met hetzelfde probleem?
Ook de laatste CPU drivers willen niet installeren omdat de oude eerst verwijderd moeten worden, maar deze staan niet (meer?) in de Add or Remove programs/Software beheer in Control Panel. Is het veilig deze handmatig via Device Manager te uninstallen? Iemand met hetzelfde probleem?
[ Voor 109% gewijzigd door SuperPotato op 08-09-2006 16:11 ]
* Nobby heeft nu ook 2GB in z'n 5024WLMi.
Het gaat hier om 2x1GB PC3200 DDR SO-DIMM, CL2.5 (PQI, MDCD-528LA0101)
Het werkt tot nu toe als een zonnetje.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Dit probleem heb ik EXACT hetzelfde. Ik dacht dat misschien het beeldscherm stuk is, omdat het beeld op een externe monitor of tv wel goed is. Tot nu toe heb ik geen oplossing gevonden, behalve het in slaapstand zetten er weer aan zetten.-RMW- schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:22:
Edit: na veel klungelen is het me nog steeds niet gelukt met de laatste ATI drivers (van vorige maand) fatsoenlijk op 85Hz refresh rate te kunnen werken (op 1280x800 uiteraard). Vaak zit er niets anders op dan rebooten omdat het beeld bij het switchen naar een game totaal verstoord raakt (er is dan niets meer te zien behalve horizontale grijze lijnen en ruis). Weet iemand hoe dit komt en heeft iemand een oplossing? Voorheen kon ik probleemloos op 85Hz werken zowel desktop als games.
P.S. Ook een volledige reinstall met zowel de drivers op de Acer site, als nieuwste drivers van de fabrikanten helpt niet.
Call me stupid, maar er is geen verschil tussen 60 en 85 hz op een tft? En volgens mij kan hij ook maar maximaal 60 hz aan op 1280x800?
Nog niets gehoord van acer over coulance
my thoughts exactlyMoiZie schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:58:
Call me stupid, maar er is geen verschil tussen 60 en 85 hz op een tft? En volgens mij kan hij ook maar maximaal 60 hz aan op 1280x800?
[...]

Het probleem is alleen dat het switchen tussen 60Hz en lager zelfs al niet meer mogelijk is, evenals het schakelen naar/van een game met een andere refresh rate dan de desktop. Soms (ongeveer de helft van de tijd) werkt het, de andere helft krijg je dus een grijze brei met allerlei lijnen e.d en dat is 100% zeker gekomen door het installeren van de nieuwe ATI drivers.MoiZie schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:58:
dat is bijzonder interessant vind ik, ik zag deze namelijk ook al in de pricewatch en wil binnenkort eigenlijk wel het geheugen van mn laptop uitbreiden. Daar wil ik uiteraard niet teveel geld aan kwijt zijn en toch als het kan een goed functionerende (enkele) 1GB PC3200 module voor hebben.DAlchemist schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:38:
* jeroen__online heeft nu ook 2GB in z'n 5024WLMi.
Kun je bevestigen dat een reepje 1GB PQI op 2.5v in plaats van 2.6v werkt? (staat dat op een stickertje op het reepje?)
Heb je het geheugen al uitgebreid kunnen testen op stabiliteit? (ok, bij mij was het destijds met een reepje kingston PC3200 @ 2.6v al snel duidelijk dat ie niet werkte, elke game die ik startte crashte binnen 5 minuten)
Graag zou ik je ervaringen horen, ben erg benieuwd
Deze heb ik zelf ook (zie een stukje hierboven). Werkte prima (behalve dat mn laptop nu kapot isjeroen__online schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:58:
[...]
dat is bijzonder interessant vind ik, ik zag deze namelijk ook al in de pricewatch en wil binnenkort eigenlijk wel het geheugen van mn laptop uitbreiden. Daar wil ik uiteraard niet teveel geld aan kwijt zijn en toch als het kan een goed functionerende (enkele) 1GB PC3200 module voor hebben.
Kun je bevestigen dat een reepje 1GB PQI op 2.5v in plaats van 2.6v werkt? (staat dat op een stickertje op het reepje?)
Heb je het geheugen al uitgebreid kunnen testen op stabiliteit? (ok, bij mij was het destijds met een reepje kingston PC3200 @ 2.6v al snel duidelijk dat ie niet werkte, elke game die ik startte crashte binnen 5 minuten)
jeroen__online schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:58:
[...]
dat is bijzonder interessant vind ik, ik zag deze namelijk ook al in de pricewatch en wil binnenkort eigenlijk wel het geheugen van mn laptop uitbreiden. Daar wil ik uiteraard niet teveel geld aan kwijt zijn en toch als het kan een goed functionerende (enkele) 1GB PC3200 module voor hebben.
Ik heb het PQI geheugen bij dollarshop.nl gekocht voor €204.00. Dit is 2x 1GB. Tot nu toe geen vastlopers oid gehad. Ik geef het geheugen zeker wel op z'n donder. Ik ben er zeer tevreden over.MoiZie schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 01:24:
[...]
Deze heb ik zelf ook (zie een stukje hierboven). Werkte prima (behalve dat mn laptop nu kapot is) maar is CL3.0 ipv 2.5
.
Het geheugen werkt op 2.5 volt en het draait hier op 200mhz(400mhz ddr enz) met de volgende waarden:
Ik kan het verschil tussen 512MB en 2GB geheugen zeer goed merken en ik kan niet wachten om Vista te gaan draaien. Over Vista i.c.m. met de 5024WLMi zal ik zo snel mogelijk mijn ervaringen posten.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Verwijderd
Ik heb hier ook last van. ik heb de Omega drivers.-RMW- schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 14:22:
Heeft iemand van jullie ook last van het geluid dat zorgt dat het beeld tijdens het spelen van games freezed?
Al een tijdje geleden ben ik afgestapt van de origine (Acer-)installatie die standard meegeleverd wordt, en heb ik nu de gewone Windows 32bit geinstalleerd. Om de drivers te installeren, heb ik de site van Acer bezocht, en daar alles geinstalleerd behalve die van de modem (omdat ik die toch nooit gebruik). Maar bij apparaatbeheer blijven er 2 "overige apparaten" staan: de PCI-modem, en een Controller voor massaopslag
. Ik heb me hier nooit druk over gemaakt, maar vandaag wilde ik een filmpje van de harde schijf afspelen (HD), en toen viel me op dat de schijf niet kon volgen!!
. Ik veronderstel toch wel dat deze laptop films van 720p vlot moet kunnen afspelen. Nu denk ik dat het iets met die 'controller voor massaopslag' te maken heeft. maar ik kan geen driver hiervoor vinden. Weet iemand wat die controller precies inhoud, en weet iemand een linkje naar de driver?
alvast bedankt.
ps: een half jaartje geleden heb ik een schijfupgrade gedaan naar een 5400tr schijf. Ik heb hier nooit last mee gehad, maar ook nooit een echte 'boost' van gemerkt.

alvast bedankt.
ps: een half jaartje geleden heb ik een schijfupgrade gedaan naar een 5400tr schijf. Ik heb hier nooit last mee gehad, maar ook nooit een echte 'boost' van gemerkt.
Zeker weten dat je je chipset drivers hebt geinstalleerd? (Zaten in de vga driver
Toch wel. (en nu net nog eens opnieuw om zeker te weten
)
Hier ook een screenshot om alles een beetje duidelijker te maken:

Ik zat net nog ff te zoeken, en regelmatig wordt het in verband gebracht met usb-schijven. Maar op dit vlak heb ik totaal geen problemen...
Hier ook een screenshot om alles een beetje duidelijker te maken:

Ik zat net nog ff te zoeken, en regelmatig wordt het in verband gebracht met usb-schijven. Maar op dit vlak heb ik totaal geen problemen...

Wel, je modem is overduidelijk niet geinstalleerd, anders zag je wel ergens "Modem" staan
. En die controller voor massaopslag is overduidelijk (jaja) je cardreader, waar ik toch echt Texas Instruments heb staan hier, heb jij algemene cardbus controller staan
.
mijn ervaring met HD videos is dat het heel zwaar is zonder hardware support/acceleratie, volgens mij heeft de X700 geen hardwarematige support voor het afspelen van HD content, dus dat zou je probleem kunnen verklaren.Ronald1852 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:05:
[...]
Ik heb me hier nooit druk over gemaakt, maar vandaag wilde ik een filmpje van de harde schijf afspelen (HD), en toen viel me op dat de schijf niet kon volgen!!. Ik veronderstel toch wel dat deze laptop films van 720p vlot moet kunnen afspelen. [...]
Daarnaast geeft een HD movie zoveel dataverkeer (door de hoge bitrates), dat ik twijfel of de harddisk het wel bij kan houden (ondanks de upgrade)
Heb zelf nochtans geen problemen gehad met afspelen van HD films, maar ik weet niet of dat komt doordat ik mijn films meestal streamend afspeel (direct tijdens downloaden kijken).jeroen__online schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:21:
[...]
mijn ervaring met HD videos is dat het heel zwaar is zonder hardware support/acceleratie, volgens mij heeft de X700 geen hardwarematige support voor het afspelen van HD content, dus dat zou je probleem kunnen verklaren.
Daarnaast geeft een HD movie zoveel dataverkeer (door de hoge bitrates), dat ik twijfel of de harddisk het wel bij kan houden (ondanks de upgrade)
Even een reactie op jeroen__online:
Ik veronderstel dat zelfs een 4200tr schijf minimaal 35MB/s kan lezen.
Dit wil zeggen: 126GB/u en ook: 576GB/2u (een film duurt +-2u). Neem nu dat de helft van deze transfer-rate ingenomen wordt door Windows zelf en een paar andere programma’s die op de achtergrond lopen en dan houd je nog 126GB over. Hieruit kan je dus concluderen dat zelf een 4200tr schijfje makkelijk kan volgen.
Ook de videokaart zou moeten kunnen volgen. Voor zover als ik weet kunnen de huidige kaarten alleen maar MPG2 accelereren (correct me if I'm wrong!). Maar de HD-films zijn allemaal in MPG4 opgenomen. Verder is er ook geen verschil tussen een onderclockte of overclockte GPU.
De CPU wordt ongeveer 70 tot 80% gebruikt. Dus ook hier zie ik geen probleem.
Aangezien MoiZie wel een hd-film kan streamen, geeft dat toch weer een schijfprobleem aan! En dus zou er dus iets fout zitten bij mijn berekeningen (dit alles wel op voorwaarde dat MoiZie het over HD heeft, en niet over DVD!!)
Aangezien de film wel speelt op een laptop met een 5400tr-schijf, x1600, core duo, 1GB ram, … zie ik iets totaal over het hoofd.
Toch bedankt voor het meedenken. Ik houd jullie op de hoogte bij eventuele verbeteringen.
Ik veronderstel dat zelfs een 4200tr schijf minimaal 35MB/s kan lezen.
Dit wil zeggen: 126GB/u en ook: 576GB/2u (een film duurt +-2u). Neem nu dat de helft van deze transfer-rate ingenomen wordt door Windows zelf en een paar andere programma’s die op de achtergrond lopen en dan houd je nog 126GB over. Hieruit kan je dus concluderen dat zelf een 4200tr schijfje makkelijk kan volgen.
Ook de videokaart zou moeten kunnen volgen. Voor zover als ik weet kunnen de huidige kaarten alleen maar MPG2 accelereren (correct me if I'm wrong!). Maar de HD-films zijn allemaal in MPG4 opgenomen. Verder is er ook geen verschil tussen een onderclockte of overclockte GPU.
De CPU wordt ongeveer 70 tot 80% gebruikt. Dus ook hier zie ik geen probleem.
Aangezien MoiZie wel een hd-film kan streamen, geeft dat toch weer een schijfprobleem aan! En dus zou er dus iets fout zitten bij mijn berekeningen (dit alles wel op voorwaarde dat MoiZie het over HD heeft, en niet over DVD!!)
Aangezien de film wel speelt op een laptop met een 5400tr-schijf, x1600, core duo, 1GB ram, … zie ik iets totaal over het hoofd.

Toch bedankt voor het meedenken. Ik houd jullie op de hoogte bij eventuele verbeteringen.
Mijn eerdere hints al geprobeert? Ben je in ieder geval van die onbekende apparaten af. Ik heb een 4200rpm schijf en kan 1080p films (lijkt me HD heRonald1852 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:32:
Aangezien de film wel speelt op een laptop met een 5400tr-schijf, x1600, core duo, 1GB ram, … zie ik iets totaal over het hoofd.![]()
Probeer anders eens een programma als HDTune, dan weet je of het aan de hdd ligt, of aan 1 of andere codec die niet erg lief werkt
[ Voor 29% gewijzigd door MoiZie op 23-09-2006 19:05 ]
Verwijderd
Kan iemand misschien ook nu concreet zeggen welk geheugen (1gb) wel en welke niet werkt op een Acer 5024? En wat ik na de aanschaf moet doen (bios update etc zijn voor mij raadsels!)?
Simpel, de goedkoopste en snelste die werkt is: pricewatch: 1GB PC3200 DDR SO-DIMM, CL2.5 (PQI, MDCD-528LA0101)Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:40:
Kan iemand misschien ook nu concreet zeggen welk geheugen (1gb) wel en welke niet werkt op een Acer 5024? En wat ik na de aanschaf moet doen (bios update etc zijn voor mij raadsels!)?
De biosversie die je moet hebben voor een succesvolle werking van je geheugen is 1.18, wat je op acer.com wel kan vinden. Verder staat daar genoeg aan handleiding bij om je verder te helpen met de bios update en het bestellen van geheugen heb je geen hulp bij nodig lijkt me
Verwijderd
Bedankt, heb 'm net besteld! Als er problemen zijn straks laat ik het wel even weten!MoiZie schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:28:
[...]
Simpel, de goedkoopste en snelste die werkt is: pricewatch: 1GB PC3200 DDR SO-DIMM, CL2.5 (PQI, MDCD-528LA0101)
De biosversie die je moet hebben voor een succesvolle werking van je geheugen is 1.18, wat je op acer.com wel kan vinden. Verder staat daar genoeg aan handleiding bij om je verder te helpen met de bios update en het bestellen van geheugen heb je geen hulp bij nodig lijkt me.
Verwijderd
wat een jokers daar bij Acer.
Ik heb net mijn laptop weer terug, nog steeds mbt. het hitteprobleem. Dat is nu opgelost, geen throttling meer als ik het niet wil. Guess what; ze hebben dr een 1,6GHZ processor ingezet ipv de 1,8GHZ proc. die er in hoort.
Los daarvan heb ik nog een probleem; weet niet of het software of hardwarematig is, maar de laptop download bestanden vanaf rond de 50+ mb (soms minder zelfs) niet volledig. Halverwege hangt ie dan, en kan ik de download niet vervolgen. (ps. dit ligt 100% zeker niet aan mijn internetverbinding)
Ik heb net mijn laptop weer terug, nog steeds mbt. het hitteprobleem. Dat is nu opgelost, geen throttling meer als ik het niet wil. Guess what; ze hebben dr een 1,6GHZ processor ingezet ipv de 1,8GHZ proc. die er in hoort.
Los daarvan heb ik nog een probleem; weet niet of het software of hardwarematig is, maar de laptop download bestanden vanaf rond de 50+ mb (soms minder zelfs) niet volledig. Halverwege hangt ie dan, en kan ik de download niet vervolgen. (ps. dit ligt 100% zeker niet aan mijn internetverbinding)
Weet iemand de beste instellingen voor de 5024 op de accu? Bij mij gaat ie namelijk maximaal maar 1,5 uur mee terwijl de 5024 van me vader bijna 2,5 uur kan doorwerken...
Ik heb een eigen windows installatie erop staan en de nieuwste AMD chipset drivers...
Ik heb een eigen windows installatie erop staan en de nieuwste AMD chipset drivers...
wat een prusters indeedVerwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:29:
euhm, wat valt er aan in te stellen?The_CarNagE_Man schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:35:
Weet iemand de beste instellingen voor de 5024 op de accu? Bij mij gaat ie namelijk maximaal maar 1,5 uur mee terwijl de 5024 van me vader bijna 2,5 uur kan doorwerken...
Ik neem aan dat je AMD CPU driver bedoelt, anders heb je een andere laptop denk ik
Ik ga er van uit dat je alle juiste drivers (desnoods die van de acer website) goed hebt geinstalleerd. Als je powerscheme (in het configuratiescherm > power options) op 'portable/laptop' staat klokt ie automatisch terug naar 800Mhz (ipv 1800Mhz), ATI Powerplay moet uiteraard ook aanstaan (dat is standaard, als je de juiste driver hebt geinstalleerd), daarmee moet ie de 2.5u wel kunnen halen, mits je je scherm niet op de helderste stand hebt staan. Het scherm is namelijk de grootste verbruiker (denk ik), zorg dus dat die redelijk gedimd is.
[ Voor 4% gewijzigd door jeroen__online op 25-09-2006 13:55 ]
Ja ik bedoel de CPU driver ja... Ik zal dat van ATI Powerplay even nakijken misschien heb ik dat uit staan...jeroen__online schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:49:
euhm, wat valt er aan in te stellen?![]()
Ik neem aan dat je AMD CPU driver bedoelt, anders heb je een andere laptop denk ikDe 502x heeft namelijk een ATI chipset.
Ik ga er van uit dat je alle juiste drivers (desnoods die van de acer website) goed hebt geinstalleerd. Als je powerscheme (in het configuratiescherm > power options) op 'portable/laptop' staat klokt ie automatisch terug naar 800Mhz (ipv 1800Mhz), ATI Powerplay moet uiteraard ook aanstaan (dat is standaard, als je de juiste driver hebt geinstalleerd), daarmee moet ie de 2.5u wel kunnen halen, mits je je scherm niet op de helderste stand hebt staan. Het scherm is namelijk de grootste verbruiker (denk ik), zorg dus dat die redelijk gedimd is.
Bedankt voor de info!
het probleem van de afgebroken downloads ligt aan de lan driver. Op de site van de fabrikant is een veel nieuwere te vinden waardoor het opgelost is.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb de Acer 5024 met turion 64 bit processor.
Nu heb ik vista geinstalleerd alleen krijg ik me wlan niet aan de praat.
Vista zeg telkens dat ik me wlan aan moet zetten met die knop aan de voorzeide van me laptop.
Deze knop knippert niet en er is geen reactie bij het indrukken hier van.
Ik heb launch manager 32 bit en 64 bit geprobeerd maar die geeft aan dat de ''hoy key's'' niet geladen kunnen worden.
Is er een andere manier om me wlan in te schakelen, softwarematig bijvoorbeeld?
Vast bedankt
Groeten jewwy
Vista zeg telkens dat ik me wlan aan moet zetten met die knop aan de voorzeide van me laptop.
Ik heb launch manager 32 bit en 64 bit geprobeerd maar die geeft aan dat de ''hoy key's'' niet geladen kunnen worden.
Vast bedankt
Groeten jewwy
Ik ben ook al lang opzoek naar de oplossing...en nog steeds. Op internet staan er een aantal, bv launchmannager uitvoeren in win SERVER 2003 comp. mode. ben er echter nog niet aan toegekomen en waarschijnelijk werkt deze niet.. dusse als iemand heeft die .. GRRAAGVerwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:27:
Hallo,
Vast bedankt
Groeten jewwy
Speel momenteel moeiteloos Oblivion met dat bakje.
Wat zijn de laatste nieuwe drivers voor de ATi X700 128 MB? Die
1/ goed werken en betere performantie opleveren
2/ bij voorkeur goed zijn bevonden bij het spelen van spellen
Ik blijf de Ati drivers vrij onoverzichtelijk vinden.
Wat zijn de laatste nieuwe drivers voor de ATi X700 128 MB? Die
1/ goed werken en betere performantie opleveren
2/ bij voorkeur goed zijn bevonden bij het spelen van spellen
Ik blijf de Ati drivers vrij onoverzichtelijk vinden.
Gewoon de laatste mobility drivers draaien? Ik draai hier nu die van acer zelf nog steeds, de x64 versie (want die hbben ze niet in de mobility variant), maar als ik ga upgraden wordt het de normale catalyst, werkt evengoed (met wat aanpassingen
).
Catalyst Mobility 6.9 for Windows XP?MoiZie schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:16:
Gewoon de laatste mobility drivers draaien? Ik draai hier nu die van acer zelf nog steeds, de x64 versie (want die hbben ze niet in de mobility variant), maar als ik ga upgraden wordt het de normale catalyst, werkt evengoed (met wat aanpassingen).
http://support.ati.com/ic...&accountID=737&deptID=894
Deze? X700, Acer staat er wel niet bij. Eerst de oude driver installen? Of is het geen probleem om die er gewoon over te installeren?
[ Voor 31% gewijzigd door Hurtebise op 03-10-2006 14:00 ]
Om het wireless gedeelte te activeren wordt bij xp etc. het bestand WButton.exe opgestart.ThatsHollywood schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:06:
[...]
Ik ben ook al lang opzoek naar de oplossing...en nog steeds. Op internet staan er een aantal, bv launchmannager uitvoeren in win SERVER 2003 comp. mode. ben er echter nog niet aan toegekomen en waarschijnelijk werkt deze niet.. dusse als iemand heeft die .. GRRAAG
Werkt het niet als je handmatig dat programma'tje start?
Catalyst mobility werkt out of the box, de normale (non-mobility) versie werkt ook, alleen krijg je tijdens de installatie een error dat er een INF file mist. Gewoon negeren en doorgaanHurtebise schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:37:
[...]
Catalyst Mobility 6.9 for Windows XP?
http://support.ati.com/ic...&accountID=737&deptID=894
Deze? X700, Acer staat er wel niet bij. Eerst de oude driver installen? Of is het geen probleem om die er gewoon over te installeren?
Verwijderd
Je koopt een 1.8Ghz laptop, stuurt hem op omdat er problemen mee zijnVerwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:29:
en je krijgt een 1.6Ghz terug
zijn ze verder wel helemaal lekker bij hun hoofd daar bij acer?
't Lijkt erop dat ik ook 'n oververhittingsprobleem heb met m'n 5024.. Ik wilde 'n nieuwe installatie van XP op m'n laptop zetten, maar tijdens 't kopiëren van benodigde drivers voor de setup valt de laptop gewoon uit.
Ik kan de setup elke keer opstarten, maar even zoveel keren valt de laptop uit. Ik heb dit probleem 'n hele tijd terug ook gehad, stond op 't punt om de laptop op te sturen maar heb 't toen niet gedaan omdat 't probleem ineens verholpen leek. Ik dacht dat 't door 'n verrotte driver kwam.
Volgens mij ben ik nu door de garantie heen, of zouden ze daar niet zo moeilijk over doen? (gekocht op 9 sept vorig jaar)
Ik kan de setup elke keer opstarten, maar even zoveel keren valt de laptop uit. Ik heb dit probleem 'n hele tijd terug ook gehad, stond op 't punt om de laptop op te sturen maar heb 't toen niet gedaan omdat 't probleem ineens verholpen leek. Ik dacht dat 't door 'n verrotte driver kwam.
Volgens mij ben ik nu door de garantie heen, of zouden ze daar niet zo moeilijk over doen? (gekocht op 9 sept vorig jaar)
Pff, geloof me, garantie doen ze heel moeilijk over
, zie mijn probleem in dit topic. Probeer de laptop op z'n kant te zetten en een ventilator op de achterkant te laten blazen, dat hielp tijdens memtest in ieder geval wel
. Nadeel van bios en ook windows installaties, is dat powernow en cool'n'quiet niet werkt. Ook het voltage staat veel te hoog, gevolgen --> te hoge temperatuur en verkorte acculevensduur.
Verwijderd
Ik heb precies het zelfde probleem hierEric_Cantona schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:12:
't Lijkt erop dat ik ook 'n oververhittingsprobleem heb met m'n 5024.. Ik wilde 'n nieuwe installatie van XP op m'n laptop zetten, maar tijdens 't kopiëren van benodigde drivers voor de setup valt de laptop gewoon uit.
het probleem is, dat je processor cooler niet meer voldoende functioneerd
Ik pakte m'n antec cool plate vorige week, schoof die er onder en de installatie ging vrolijk verder
Acer naait mensen gewoon waar ze bij staan, na precies 1 jaar is deze laptop gewoon helemaal op
volgens de wet mag dit niet eens.
hoor je trouwens je cpu fan nog welles goed aan slaan >> denk het niet..
ding is gewoon versleten
(Stelletje ********** ************************* ********************* ********************* ******************* bij acer)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 19:23 ]
Bedankt voor jullie tips, misschien wil dit werken. Zou ik zelf iets aan die cooler kunnen doen? 'n Andere erin of zo?
Of ga ik zo teveel risico lopen dat 't hele zaakje niet meer werkt?
Of ga ik zo teveel risico lopen dat 't hele zaakje niet meer werkt?
M'n laptop schakelt nog goed om van 800 naar 1800 mHz als je dat bedoelt, je hoort 'm wel aanslaan ja.hoor je trouwens je cpu fan nog welles goed aan slaan >> denk het niet..
[ Voor 33% gewijzigd door Eric_Cantona op 12-10-2006 20:30 ]
Verwijderd
ik heb hier een link naar de service manual:
http://VERKEERDE-MANUAL-N...ire%203000-3500-5000.html
En hier staat hoe je hem open maakt ... 502x model is het zelfde ...
http://doube.net/3023wlmi-dissection.html
Het bedrijf wat de reparaties /onderdelen voor acer regelt.. > let wel, iets bestellen -kost 25 EURO ADMINISTRATIE KOSTEN... (gladiolen)
http://www.imd.nl
mischien dat ik er zelf ook wel een nieuw koelertje in zet, mja.. als dat over 1 jaar ook stuk is
lekker zin vol...
ACER
http://VERKEERDE-MANUAL-N...ire%203000-3500-5000.html
En hier staat hoe je hem open maakt ... 502x model is het zelfde ...
http://doube.net/3023wlmi-dissection.html
Het bedrijf wat de reparaties /onderdelen voor acer regelt.. > let wel, iets bestellen -kost 25 EURO ADMINISTRATIE KOSTEN... (gladiolen)
mischien dat ik er zelf ook wel een nieuw koelertje in zet, mja.. als dat over 1 jaar ook stuk is
lekker zin vol...
ACER

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 18:34 ]
Ik heb toevallig niet de Acer die jullie bespreken hier, maar is het niet mogelijk om de fan op 'ALWAYS ON' te zetten? Zo zou je nog door de installatie heen kunnen komen
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Je kunt PowerPlay uitzetten in de drivers dacht ik, en de modus van je huidige XP-installatie aanpassen etc, maar ik weet niet of je dit nog kunt en of dit uberhaupt werkt voor een nieuwe XP-installatie.
--
Mijn probleem is van een totaal andere aard. Als ik mijn schermresolutie aanpas, de diepte, etc, zoals veel games doen met deze resolutie, dan wordt mijn beeld fucked up, in de zin van allemaal streepjes, met een kans van 60% dat het niet gebeurd, dus in 40% van de gevallen gebeurt het wel, waarna ik de computer opnieuw op kan starten. De extern aangesloten TV blijft het wel gewoon doen. Bios-versie 1.18.
Is dit een OS-, driver-, BIOS-, software- of hardwareprobleem?
--
Mijn probleem is van een totaal andere aard. Als ik mijn schermresolutie aanpas, de diepte, etc, zoals veel games doen met deze resolutie, dan wordt mijn beeld fucked up, in de zin van allemaal streepjes, met een kans van 60% dat het niet gebeurd, dus in 40% van de gevallen gebeurt het wel, waarna ik de computer opnieuw op kan starten. De extern aangesloten TV blijft het wel gewoon doen. Bios-versie 1.18.
Is dit een OS-, driver-, BIOS-, software- of hardwareprobleem?
Geniet, maar surf met mate!
Verwijderd
riekt naar driver problemen..
als het namelijk je GPU was geweest, had je dat ook in andere dingen terug gezien.
als het namelijk je GPU was geweest, had je dat ook in andere dingen terug gezien.
nope, de ingebouwde ACPI gaat over de fancontrol (meen ik?), is niets aan te doen in de BIOS of waar dan ook (en dat weet ik zekerMichael Knight schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:55:
Ik heb toevallig niet de Acer die jullie bespreken hier, maar is het niet mogelijk om de fan op 'ALWAYS ON' te zetten? Zo zou je nog door de installatie heen kunnen komen
De bovengeposte manuals en dergelijke zijn erg handig, als ik geen garantie meer zou hebben zou ik m'n laptop zeker ff openschroeven en de boel inspecteren, zo niet modden
Ik heb vanmiddag m'n reepje 1GB PC3200 van PQI gekregen trouwens, draait prima! Ik ga 'm volgend weekend stresstesten op een 3daagse LAN-party

Verwijderd
ik merkte vanaf het begin af aan al dat het fannetje steeds minder hard op spinde,
zijn er meer mensen (naast Eric_Cantona) die nu met een slecht werkende fan zitten.. ?
mischien dat we samen iets kunnen verzinnen (IBM fan erin
en 5jaar geen last er meer van
)
mja.. welke diameter, etc etc...
plaatje van de cpu heatsink / fan zit in de service manual.. . 3 posts hier boven ergens.....
zijn er meer mensen (naast Eric_Cantona) die nu met een slecht werkende fan zitten.. ?
mischien dat we samen iets kunnen verzinnen (IBM fan erin

mja.. welke diameter, etc etc...
plaatje van de cpu heatsink / fan zit in de service manual.. . 3 posts hier boven ergens.....
Ik heb vandaag m'n laptop (5024 wlmi) van 'n verse install voorzien en dat ging goed met de ventilator tegen de achterkant aan waaiend. Wat me ook opviel was dat er behoorlijk wat stof tegen 't roostertje van de fan aanzat. Dat heb ik weggehaald met 'n borsteltje (van 'n scheerapparaat
). De nieuwe installatie werkt op dit moment erg goed. Dus ik hou 't even zo, en ga niets tweaken/modden/o.i.d. 
Met normaal gebruik heb ik er sowieso weinig last van en misschien is 't nu helemaal verholpen na 't verwijderen van 't stof

Met normaal gebruik heb ik er sowieso weinig last van en misschien is 't nu helemaal verholpen na 't verwijderen van 't stof
Ik zou juist wel meteen met rmclock je voltage even achteruit draaien (0,950 en 1,150 zijn de minima voor 4x en 9x bij mijEric_Cantona schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:28:
Ik heb vandaag m'n laptop (5024 wlmi) van 'n verse install voorzien en dat ging goed met de ventilator tegen de achterkant aan waaiend. Wat me ook opviel was dat er behoorlijk wat stof tegen 't roostertje van de fan aanzat. Dat heb ik weggehaald met 'n borsteltje (van 'n scheerapparaat). De nieuwe installatie werkt op dit moment erg goed. Dus ik hou 't even zo, en ga niets tweaken/modden/o.i.d.
Leg eens even uit, ik snap niet helemaal hoe je dit bedoelt. Ben niet zo'n techneut namelijkMoiZie schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:37:
[...]
Ik zou juist wel meteen met rmclock je voltage even achteruit draaien (0,950 en 1,150 zijn de minima voor 4x en 9x bij mij).
Kuch 
Meteen de eerste post. Je moet door trial and error zelf maar de laagste voltages mogelijk vinden die bij jouw laptop passen (niet standaard van uitgaan dat wat daar werkt, ook bij jou werkt!). (daar, 0,900V, bij mij, 0,950V, daar, 1,200V, hier, 1,150V bijvoorbeeld).
Meteen de eerste post. Je moet door trial and error zelf maar de laagste voltages mogelijk vinden die bij jouw laptop passen (niet standaard van uitgaan dat wat daar werkt, ook bij jou werkt!). (daar, 0,900V, bij mij, 0,950V, daar, 1,200V, hier, 1,150V bijvoorbeeld).
na wat intensiever testen bleek 0.950v @ 800Mhz stabiel, evenals 1.325v @ 1800Mhz (getest met Prime95). Dat scheelt zeker een graad of 5 bij volledige belasting, maar het is wel een 'noodoplossing', een stofvrij fannetje is altijd een vereisteMoiZie schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:04:
Kuch
Ach, mijn punt van zelf testen blijft staan
Ik heb de laptop 2 dagen (ja echt) laten draaien met oa prime95 en cpu-burn, volledig stabiel, geen crashes. De temperatuur van de core is van 89 naar 67 gegaan
.
Ik heb wel het probleem dat het systeem TOCH af en toe random lijkt te freezen (en dan doel ik niet op die brakke synaptics executable
). Mijn gevoel zegt me echter dat dit aan de windows installatie ligt, aangezien ik het bij de vorige installatie (en volgens mij wel dezelfde voltages) niet had.
Ik heb wel het probleem dat het systeem TOCH af en toe random lijkt te freezen (en dan doel ik niet op die brakke synaptics executable
Wou even wat kwijt over de 5024 en koelingsproblemen:
De Turion ML-34 is echt ideaal om te undervolten.
Heb nu via rightmark cpu clock ingesteld dat ie op 800 mhz op 0,85v werkt en op 1800mhz op 1.1v.
Dat scheelt 0.3 volt bij volledige cpu belasting en heeft als resultaat dat de fan nooit meer op maximale snelheid draait omdat de cpu bijna nooit meer boven de 40 graden komt.
Een oplossing voor zowel koelingsproblemen als voor batterijduur problemen.
Ik draai zelf x64 en daar draait cpumark dus ook goed op.
Het is even zoeken en proberen(en een paar keer rebooten als je te laag zit met het voltage) maar is dus zeker de moeite waard.
Ik denk dat dit bovendien ook mijn problemen met het terugklokken van de processor opgelost heeft bij het gamen.
Heb nu via rightmark cpu clock ingesteld dat ie op 800 mhz op 0,85v werkt en op 1800mhz op 1.1v.
Dat scheelt 0.3 volt bij volledige cpu belasting en heeft als resultaat dat de fan nooit meer op maximale snelheid draait omdat de cpu bijna nooit meer boven de 40 graden komt.
Het is even zoeken en proberen(en een paar keer rebooten als je te laag zit met het voltage) maar is dus zeker de moeite waard.
Ik denk dat dit bovendien ook mijn problemen met het terugklokken van de processor opgelost heeft bij het gamen.
dat probleem had ik in het begin ook (enkele spontane freezes op een LAN-party bijvoorbeeld, dus heb ik m'n voltages ietsje omhoog gebracht, waardoor de freezes vrijwel zijn verdwenen: ik denk dat er een grote kans is dat dit toch aan het undervolten ligt.MoiZie schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:23:
[...]
Ik heb wel het probleem dat het systeem TOCH af en toe random lijkt te freezen (en dan doel ik niet op die brakke synaptics executable). Mijn gevoel zegt me echter dat dit aan de windows installatie ligt, aangezien ik het bij de vorige installatie (en volgens mij wel dezelfde voltages) niet had.
Op de voltages die ik hiervoor draaide (0.925v en 1.3v) was m'n CPU wel (ok, maar een uurtje getest
absoluut mee eensMaZeS schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 01:00:
Wou even wat kwijt over de 5024 en koelingsproblemen:
Echter, het blijft IMO wel een noodoplossing, want de Aspire 502x moet 'out-of-the-box' natuurlijk wel gewoon zijn werk kunnen doen!! Jammer dat Acer de hitte problemen niet echt lijkt te erkennen of effectief op te lossen
Verwijderd
Acer erkent de hitteproblemen inderdaad niet. Een paar weken geleden begon mijn 5024 regelmatig strepen op het scherm te vertonen. Na wat opzoekingswerk kwam ik erachter dat het de videokaart moest zijn die te warm werd. Ik stuur de laptop op naar Acer en ze vervangen het moederbord. Probleem opgelost...
Toch niet. Na enkel dagen waag ik mij aan een game en weer krijg ik strepen op mijn scherm. Maar deze keer valt de laptop gewoon uit omdat ook de cpu te warm wordt, terwijl dat ding op een Antec notebook cooler staat die op volle snelheid draait! Ik stuur de laptop opniew op naar Acer en krijg hem vandaag terug. Ze kunnen geen oververhittingsproblemen vinden. Als er strepen op het scherm komen, als de laptop uitvalt en als het stickertje met de windowskey een gat heeft dat erin gebrand is door de hitte die uit dat ding komt, dan is er wel een hitteprobleem volgens mij. Spijtig dat ze er bij Acer anders over denken.
Moeten er eerst enkele laptops spontaan ontbranden voor Acer merkt dat er iets mis is?
Toch niet. Na enkel dagen waag ik mij aan een game en weer krijg ik strepen op mijn scherm. Maar deze keer valt de laptop gewoon uit omdat ook de cpu te warm wordt, terwijl dat ding op een Antec notebook cooler staat die op volle snelheid draait! Ik stuur de laptop opniew op naar Acer en krijg hem vandaag terug. Ze kunnen geen oververhittingsproblemen vinden. Als er strepen op het scherm komen, als de laptop uitvalt en als het stickertje met de windowskey een gat heeft dat erin gebrand is door de hitte die uit dat ding komt, dan is er wel een hitteprobleem volgens mij. Spijtig dat ze er bij Acer anders over denken.
Moeten er eerst enkele laptops spontaan ontbranden voor Acer merkt dat er iets mis is?

Verwijderd
Ik ben ook aan de slag gegaan met undervolten en 0,85 V@ 800 Mhz en 1,1 V @ 1800 MHz zijn prima te doen. Lager resulteerd gelijk in een vastloper. Temperatuur komt eigenlijk nauwelijks boven de 46 graden uit. Heerlijk die stilte, de fan draait nooit meer voluit.
Verwijderd
In CPU Rightmark kun je het zo instellen dat er 0,85 V bij de laagste multiplier hoort en 1,1 bij de hoogste en het voltage per multiplier in stapjes opbouwd tot 1,1 V.
Ik wil graag de usb ontvanger van m'n muis inbouwen, maar kan niet vinden hoe je het toetsenbord eruithaalt. Heb ook al alle schroeven aan de onderkant los gehad, maar toen kreeg ik hem ook niet open.
Ik denk dat ik het nu via het toetsenbord moet proberen.
Ik denk dat ik het nu via het toetsenbord moet proberen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Hey! Wat een goed idee!! Ik erger mij ook vaak aan dat "stompje" dat uitsteekt. Kun je ons op de hoogte houden van je project? Hoe je gemakkelijk bij het moederbord komt weet ik niet, maar op deze site staan een paar foto's van in de laptop... misschien dat je daar verder mee komt?
Alvast succes.
ps: de toestsen van het toetsenbord zelf (allemaal tegelijk dan, de plaat met de toetsen op) is los te klikken door vanboven links en rechts met een schroevendraaier de plaat een beetje op te tillen.
Alvast succes.
ps: de toestsen van het toetsenbord zelf (allemaal tegelijk dan, de plaat met de toetsen op) is los te klikken door vanboven links en rechts met een schroevendraaier de plaat een beetje op te tillen.
Er zitten een paar erg mooie foto's tussen. Ik heb nou de ontvanger opengemaakt, en usb connector erafgesloopt en met 4 adertjes van een ide kabel weer vast gemaakt. Er zit in de ontvanger een gaatje en die heb ik bij de vga poort vastgezet.Ronald1852 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 09:09:
Hey! Wat een goed idee!! Ik erger mij ook vaak aan dat "stompje" dat uitsteekt. Kun je ons op de hoogte houden van je project? Hoe je gemakkelijk bij het moederbord komt weet ik niet, maar op deze site staan een paar foto's van in de laptop... misschien dat je daar verder mee komt?
Alvast succes.
Ik ben erg bang m'n laptop te slopen als ik hem open maak. Misschien ga ik toch nog wel eens proberen hoe ver ik kom met openmaken, maar ik weet niet of ik zo ver durf te gaan als op de foto. Een ding kan natuurlijk al fataal zijn.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Het is natuurlijk altijd een beetje riskant om een laptop helemaal bloot te leggen.Felixje schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:00:
[...]
Er zitten een paar erg mooie foto's tussen. Ik heb nou de ontvanger opengemaakt, en usb connector erafgesloopt en met 4 adertjes van een ide kabel weer vast gemaakt. Er zit in de ontvanger een gaatje en die heb ik bij de vga poort vastgezet.
Ik ben erg bang m'n laptop te slopen als ik hem open maak. Misschien ga ik toch nog wel eens proberen hoe ver ik kom met openmaken, maar ik weet niet of ik zo ver durf te gaan als op de foto. Een ding kan natuurlijk al fataal zijn.
Je zult deze al wel kennen, maar je weet maar nooit. Hier staan over de hele pagina foto's en uitleg over het openen van de laptop om er een andere processor of een bluetooth adapter te leggen. Als je nog niet verder komt kan je misschien een mailtje sturen naar die "soki" ??
Ik snap eerlijk gezegd maar weinig van je uitleg (kan ook aan mij liggen hoor

excuses voor de crappy kwaliteit
Hier heb je de cover en de usb-connector afgehaald. Nu heb opnieuw draadjes gesoldeerd tussen de usb-connector en de ontvanger? Ik veronderstel dat je nu gaat proberen om die draadjes aan het contactpunt van de usb-poort en het moederbord te solderen?? Hier dus ergens...

...of zou dit niet mogelijk zijn? (niet echt te zien op de foto's) En dan de ontvanger zelf op de plaats de bluetooth adapter proberen te steken?
Of ben je misschien helemaal iets anders van plan?? Dit is waar ik mee in men hoofd zit...
alvast bedankt om ons op de hoogte te houden.
Verwijderd
je kan een bluetooth 'addon' voor deze laptop kopen als ik het niet verkeerd heb..
LET OP, DEZE SERVICE MANUAL IS VOLGENS MIJ NIET VOOR DEZE LAPTOP >
http://www.eserviceinfo.c...ire%203000-3500-5000.html
staat het artikel nr in.
LET OP, DEZE SERVICE MANUAL IS VOLGENS MIJ NIET VOOR DEZE LAPTOP >
http://www.eserviceinfo.c...ire%203000-3500-5000.html
staat het artikel nr in.
Het klopt wel wat je zegt, alleen ik zat te denken om hem bij de usbpoort boven aan te sluiten. Ik zal eerst nog wel eens een foto maken van hoe het nu zit. Ik denk dat het plaatsen van de ontvanger niet zo'n probleem wordt. Ik ben alleen bang dat het ontvangst een stuk slechter wordt als hij ingebouwd zit.Ronald1852 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 19:44:
[...]
Het is natuurlijk altijd een beetje riskant om een laptop helemaal bloot te leggen.
Je zult deze al wel kennen, maar je weet maar nooit. Hier staan over de hele pagina foto's en uitleg over het openen van de laptop om er een andere processor of een bluetooth adapter te leggen. Als je nog niet verder komt kan je misschien een mailtje sturen naar die "soki" ??
Ik snap eerlijk gezegd maar weinig van je uitleg (kan ook aan mij liggen hoor). Ik veronderstel dat je begonnen bent met met zo'n ding:
[afbeelding]
excuses voor de crappy kwaliteit
Hier heb je de cover en de usb-connector afgehaald. Nu heb opnieuw draadjes gesoldeerd tussen de usb-connector en de ontvanger? Ik veronderstel dat je nu gaat proberen om die draadjes aan het contactpunt van de usb-poort en het moederbord te solderen?? Hier dus ergens...
[afbeelding]
...of zou dit niet mogelijk zijn? (niet echt te zien op de foto's) En dan de ontvanger zelf op de plaats de bluetooth adapter proberen te steken?
Of ben je misschien helemaal iets anders van plan?? Dit is waar ik mee in men hoofd zit...
alvast bedankt om ons op de hoogte te houden.
[ Voor 4% gewijzigd door Felixje op 30-10-2006 23:24 ]
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Die ontvangst valt wel reuze mee denk ik. Mijn batterijen in mijn muis zijn nu alweer een paar maanden oud, maar ik kan nog makkelijk een afstand van 12m overbruggen. De maximale afstand waarbij ik(!) mijn muis gebruik is een 6tal meter. (van de tv tot de zetel) dus dat moet wel kunnen. Het enige nadeel waar ik niet weet wat ik ervan moet denken is dat dat mijn zender/onvanger op 2,4GHz werken. Dit is dezelfde band als mijn draadloos netwerk (voor zover als ik mij kan herinneren). Je moet dus en beetje opletten dat deze niet TE dicht bij elkaar komen te liggen. (Al lijkt dit geen effect op elkaar te hebben, het is me nog nooit opgevallen dat mijn lan ontvangst minder werd toen ik mijn muisontvanger in stak)Felixje schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:20:
[...]
Het klopt wel wat je zegt, alleen ik zat te denken om hem bij de usbpoort boven aan te sluiten. Ik zal eerst nog wel eens een foto maken van hoe het nu zit. Ik denk dat het plaatsen van de ontvanger niet zo'n probleem wordt. Ik ben alleen bang dat het ontvangst een stuk slechter wordt als hij ingebouwd zit.
voor de rest wacht ik op je foto's...
Ik heb deze: http://www.logitech.com/i...CRID=2135,CONTENTID=10522 Hiermee heb ik een bereik van zo'n meter. Vanmiddag maak ik wel wat foto's.Ronald1852 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:57:
[...]
Die ontvangst valt wel reuze mee denk ik. Mijn batterijen in mijn muis zijn nu alweer een paar maanden oud, maar ik kan nog makkelijk een afstand van 12m overbruggen. De maximale afstand waarbij ik(!) mijn muis gebruik is een 6tal meter. (van de tv tot de zetel) dus dat moet wel kunnen. Het enige nadeel waar ik niet weet wat ik ervan moet denken is dat dat mijn zender/onvanger op 2,4GHz werken. Dit is dezelfde band als mijn draadloos netwerk (voor zover als ik mij kan herinneren). Je moet dus en beetje opletten dat deze niet TE dicht bij elkaar komen te liggen. (Al lijkt dit geen effect op elkaar te hebben, het is me nog nooit opgevallen dat mijn lan ontvangst minder werd toen ik mijn muisontvanger in stak)
voor de rest wacht ik op je foto's...
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Verwijderd
Zou wel zorgen dat alle draden / contacten zoveel mogelijk geisoleerd zijn...
Zijn hier meer mensen die merken dat het beeld / lichtoprengst van deze laptop afneemt?
als ik de laptop naast mijn LG lcd/tft zet, lijkt het net alsof ik naar een 20jaar oude crt zit te kijken .. zo donker / brak
hoe kant dit komen
> brightness met de fn-toetst staat zo hoog mogelijk uiteraard.
Zijn hier meer mensen die merken dat het beeld / lichtoprengst van deze laptop afneemt?
als ik de laptop naast mijn LG lcd/tft zet, lijkt het net alsof ik naar een 20jaar oude crt zit te kijken .. zo donker / brak

Och, helder zat toch? Het blijft een laptop en je kan het lampje natuurlijk altijd door een sterkere bouwlamp vervangen uiteraard
. Vergeleken met mn desktop TFT, waar hij nu naast staat, is hij een stuk minder helder ja, maar om nou te zeggen dat het erg is, de kleuren zijn op de desktop vaak juist uit balans, terwijl de laptop dit best aardig doet
.
Trouwens, de monitor van de laptop staat hier nog steeds dusdanig helder, dat ik bij donkere games nooit een flashlight nodig heb
, maar dat ligt meer aan de gamma denk ik, misschien dat jij daar ook wat bij kan aanpassen?
Trouwens, de monitor van de laptop staat hier nog steeds dusdanig helder, dat ik bij donkere games nooit een flashlight nodig heb
Verwijderd
Nee, ik gebruik geen windows/driver, maar kubuntu edgy met aiglx & beryl. En sowieso zie ik dit als een hardware probleem..
ik weet niet hoe lang jij dit laptopje al hebt, en hoe lang ie heeft aan gestaan maar het is toch wel duidelijk merkbaar dat het scherm minder backlight krijgt / en minder licht dus opbrengt..
en alweer een minpunt aan deze laptop, over de snelheid valt niet te klagen
maar als je er naar kijkt - ho maar -.. want dan valt ie al uit elkaar..
Kan het zo kan zijn dat de inverter van het ccfl/backlightje (het is toch een ccfl..) nogal 'slijt' oid?
('Het blijft een laptop en je kan het lampje natuurlijk altijd door een sterkere bouwlamp vervangen uiteraard' -> of je reageerd gewoon niet)
ik weet niet hoe lang jij dit laptopje al hebt, en hoe lang ie heeft aan gestaan maar het is toch wel duidelijk merkbaar dat het scherm minder backlight krijgt / en minder licht dus opbrengt..
en alweer een minpunt aan deze laptop, over de snelheid valt niet te klagen
maar als je er naar kijkt - ho maar -.. want dan valt ie al uit elkaar..
Kan het zo kan zijn dat de inverter van het ccfl/backlightje (het is toch een ccfl..) nogal 'slijt' oid?
('Het blijft een laptop en je kan het lampje natuurlijk altijd door een sterkere bouwlamp vervangen uiteraard' -> of je reageerd gewoon niet)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 16:34 ]
Verwijderd
Felixje: erg leuk gedaan -> je zou natuurlijk het printje in kunnen tapen - of een epoxy/kunsthars hulsje geven
mischien dat je ook het stekkertje wat dunner / kleiner zou kunnen maken - zodat er praktisch niets uit steekt?
mischien dat je ook het stekkertje wat dunner / kleiner zou kunnen maken - zodat er praktisch niets uit steekt?
Zoals rvanleeuw. zegt: mooi gedaan! Als je het nog een beetje afplakt zou het zelfs zo kunnen blijven!! Al zou het natuurlijk nog mooier zijn als je hem helemaal in kon bouwen (je bent niet voor niets Tweaker
)
Ik denk ook dat ik het zo laat. Ik vind openmaken een beetje een groot risico, en het bereik wordt waarschijnlijk ook nog eens slechter.Ronald1852 schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:08:
Zoals rvanleeuw. zegt: mooi gedaan! Als je het nog een beetje afplakt zou het zelfs zo kunnen blijven!! Al zou het natuurlijk nog mooier zijn als je hem helemaal in kon bouwen (je bent niet voor niets Tweaker)
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Slecht nieuws: er is een pinnetje van de usb plug afgebroken, moet er dus weer een andere usb connector inzetten of toch maar inbouwen. Hij is afgebroken door een paar keer in en uit een tas.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Oei, das kl***. Je kan wel weer een andere connector erop zetten, maar waarom zou deze dan niet opnieuw afbreken... Ik heb ook nog eens gezocht hoe ik men laptop open krijg. Eigenlijk is het niet ZO moeilijk. Als je een beetje voorzichtig bent, en genoeg foto's maakt zodat je weet hoe het weer dicht moet, kan er eigenlijk maar weinig mis gaan. Wat ik wel ga proberen is om de ontvanger in zijn geheel erin te stoppen (met de usb-connector en de plastiek). Want als dan de ontvangst minder (lees: slecht) is (wat ik nu niet echt meer verwacht aangezien de antenne achter het scherm zit), kan ik altijd nog terug. Maar op de foto's kan ik nergens zien waar ik hem kwijt kan...
Dit topic is gesloten.