Beste acer gebruikers,
Ik heb ook de acer aspire 5024wm l nog wat.
Ik zag dat iemand een linkje poste over beeld corruptie... nou ik heb precies het zelfde!
Dit gebeurt bij mij alleen als ik een 3d programma afsluit, in mij geval Soldier of Fortune 2. Hij wisselt dan van resolutie en daar gaat het fout en krijg ik dus alleen maar strepen en vage kleuren in beeld. En als ik dan toevallig nog muziek aan had staan bleef dat gewoon doorspelen. De laptop werkte dus nog wel alleen ik kon het niet meer zien.
Ik ben er wel achter gekomen wanneer ik het wel en niet heb... het volgende...
- Vanaf ATI Catalyst driver versie 6.3 krijg ik het alleen!
- We zitten nu bij versie 7.1 en daar is het nog steeds.
- als ik versie 6.2 of lager installeer dan is er niks aan de hand en sluiten mijn programma's netjes af. En dus zonder rare strepen enzo.
Ik heb Windows Vista Ultimate erop gezet build 6000 beta dan in 64 bit.
Werkt op zich goed en vrij vlot. Maarja ik zet er wel weer Catalyst versie 7.1 op, 64-bits weliswaar maar nog steeds het rare beeld zoals in XP met verrsie 7.1.
Ik weet niet en heb er ook niet naar gekeken of er ook versie 6.2 is voor vista, maar nieuwere drivers benne altijd beter

lijkt mij.
Het rarre beeld krijg ik nu dus ook als ik mijn scherm dichtklap en weer opendoe. het scherm gaat ff uit en het pijltje is weer te zien en dan weer!
Harde schijf:
Ik heb em vervangen voor de Samsung die ik eerder hier in een post heb gezien ook 120 gig.
Lekker stil, 5400rpm, ook wel wat sneller geworden maar niet om te zeggen van hij is heel erg op vooruit gegaan!
Ik had er een Seagate schijf in zitten maar dat is echt bagger. Kreeg vaak meldingen van SMART en hij werd heel erg traag met bepaalde dingen...dus dat ging niet goed.
Had ook al 2 keer eerder problemen met andere schijven van dat merk. Dus dat moet ik niet meer hebben.
Scheuren?!? geen last van, gelukkig. Ik wil em niet weken of zelfs maanden kwijt zijn! zoals ik hier zie
Geheugen:
Ik vind het erg triest dat ze er 166MHz geheugen in hebben gezet. Slechte zet van acer, alles moet waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk. Toch een bottleneck voor games en vista. Het is ook maar 512MB en voor vista is het beter om 1 Gig te nemen. Je gaat er vanuit dat ze er PC3200 in tiefen, toen ik zag dat het langzaam geheugen was baalde ik daar toch wel een beetje van.
DVD rom:
Ik heb een normale dvd brander erin zitten met zo'n laadje
Laatst leeste die mijn dvd's heel schokkerig. Beeld liep niet goed. Branden duurde een uur.
Niet Goed!
Gelukkig had ik wat gevonden op internet en kon ik de dvdrom flashen. Daarna werkte hij weer normaal. Pfff had ik em bijna op moeten sturen lol
Vista en Wifi:
Ik krijg nog steeds mijn draadloze zooi niet aan de praat onder vista. Broadcom driver geinstalleerd. Launch manager erop gezet volgens instructie op verschillende websites... maar niet werken!

Als die launch manager opstart zegt ie dat ie een bestand niet kan laden: hotkey.sys. maar Wbutton staat er wel op dus ik heb geen idee hoe ik het kan maken. Iemand wel?!?!?!!?
Voor de rest is het een prima laptoppie, ik heb em sinds december 2005. Had hem ook gekocht vanwege de videokaart en de prijs. Ik wou toch games spelen en ook een beetje internetten enzo. Ook gebruik ik em voor school en werk, verslagen tikken en een beetje autocadden
Ik heb nog nooit echt serieuze problemen gehad waarvoor ik em op moest sturen... afkloppen dus!
Dat waren mijn ervaringen met acer, zit nog te twijfelen of ik volgende keer weer een acer zou kopen. Ze zien er strak en netjes uit en ook wel vrij stevig, maar wat erin zit valt vaak toch wel weer een beetje tegen!