[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 15.591 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ronald1852 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:57:
Oei, das kl***. Je kan wel weer een andere connector erop zetten, maar waarom zou deze dan niet opnieuw afbreken... Ik heb ook nog eens gezocht hoe ik men laptop open krijg. Eigenlijk is het niet ZO moeilijk. Als je een beetje voorzichtig bent, en genoeg foto's maakt zodat je weet hoe het weer dicht moet, kan er eigenlijk maar weinig mis gaan. Wat ik wel ga proberen is om de ontvanger in zijn geheel erin te stoppen (met de usb-connector en de plastiek). Want als dan de ontvangst minder (lees: slecht) is (wat ik nu niet echt meer verwacht aangezien de antenne achter het scherm zit), kan ik altijd nog terug. Maar op de foto's kan ik nergens zien waar ik hem kwijt kan...
Ik probeerde hem in te bouwen maar er viel een grote tin druppel op het moederboard en nu doet hij NIETS meer!!!

Grapje, hij is ingebouwd en het werkt prima!!! Rechts onder vlak naast de cdromspeler was een mooie plek waar je ook nog eens kabeltjes naar toe kon leiden. Dit heb ik op het mobo gesoldeerd bij de bovenste usb en werkt perfect. Dit is ook nog eens de beste plek omdat je het dichtst bij je hand zit zo. Hier heb je ook de minste stoorsignalen, en er zit alleen nog maar een dun laagje plastic voor de buitenlucht. De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/1.jpg
Zo zit hij nou in de laptop
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/2.jpg
Hier zie je de draden lopen die op het mobo aangesloten worden.
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/7.jpg
Hier zie je de 4 punten waar ik de draadjes op heb aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~Felixcorbey@kpnplanet.nl/10.jpg
De ontvagner, uit zijn behuizing gesloopt. Ik heb trouwens een andere muis gekocht omdat ik niet tevreden was over het bereik van de oude.

Heeft er trouwens iemand een idee wat er gebeurt als ik nou een apparaat in de usb poort prik waar de muis al op is aangesloten? Beantwoord: dan doen allebei de apparaten niets meer totdat je opnieuw hebt opgestart.

[ Voor 39% gewijzigd door Felixje op 03-11-2006 00:05 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:28
FIJN GRAPJE!!!!! Ik viel hier bijna van men stoel!!! :+

Voor de rest: perfect gedaan!! Alleen jammer dat je die poort niet meer kunt gebruiken! (wat is het verschil dan met een gewone hub??)

Verder kan ik nu natuurlijk niet meer achter blijven ;) ...
morgen ben ik wel een beetje tijd, misschien dat ik er dan eens aan ga beginnen. Ik laat alleszins nog van mij weten.

En dan nog een klein vraagje: heb je hem open gemaakt volgens de foto's van mijn post,(deze link dus) of heb je een eigen methode gevonden??

[ Voor 0% gewijzigd door Ronald1852 op 03-11-2006 11:35 . Reden: Hoofdletters, leestekens,... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Ronald1852 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:34:
FIJN GRAPJE!!!!! Ik viel hier bijna van men stoel!!! :+

Voor de rest: perfect gedaan!! Alleen jammer dat je die poort niet meer kunt gebruiken! (wat is het verschil dan met een gewone hub??)

Verder kan ik nu natuurlijk niet meer achter blijven ;) ...
morgen ben ik wel een beetje tijd, misschien dat ik er dan eens aan ga beginnen. Ik laat alleszins nog van mij weten.

En dan nog een klein vraagje: heb je hem open gemaakt volgens de foto's van mijn post,(deze link dus) of heb je een eigen methode gevonden??
Ik heb veel gehad aan jouw plaatjes. Ik heb gewoon het balkje boven het toetsenbord losgeklikt, toetsenbord losgemaakt, daarna alle schroefjes aan de onderkant losgemaakt (onder het klepje waar de HD zit zit ook nog een schroef), monitor eraf gehaald en dan kan je de bovenkant (het gedeelte waar het touchpad aanzit) er van boven af losklikken.
welke verbindingen je los moet maken:
toetsenbord
monitor
draadloos internet antenne kabel (loopt rechts de monitor in)
kabel van het speakertje
kabel van de standby stand als je monitor dicht maakt
touchpad van de muis.
Als je hem weer inelkaar zit blijft er een slot linksboven aan het moederboard leeg, hier hoef je dus niet van te schrikken (zoals ik eerst ook deed). Ik raad je aan de ontvanger ook rechts onderin te maken omdat je hier weinig last van stoorsignalen hebt en er geen ijzer omheen zit.
Als je nog vragen hebt stel ze!
Nog een ding: ik heb de 5023 wlmi in tegenstelling tot de meesten die de 5024 wlmi hebben. Het kan dus iets anders zijn.
Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid als het misgaat! :P :P :P

[ Voor 3% gewijzigd door Felixje op 03-11-2006 15:31 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Formateer probleem met mijn acer aspire 5020.
Toen ik hem kreeg heb ik een recovery dvd gemaakt en heb hem daar al meerdere malen mee geformateerd ging perfect.
Nu was ik bezig en tijden installeeren op 95% van de hele installatie viel de laptop uit.
Ik heb hem opnieuw opgestart, dat ging niet kreeg fout melding NTLDR en daar kan ik het mee doen.
Ik heb geprobeerd opnieuw die recovery dvd te gebruiken, in het begin vraagt hij om language, die voer ik in en hij begint. Als de recovery voltooit is springt hij terug naar language selection en als ik dan verder ga begint alles weer opnieuw. Als ik na de recovery de laptop uit druk dan krijg ik weer foutmedling NTLDR. Heb met de zelfgemaakte recovery dvd geprobeerd en met de 3 cd's van acer zelfde probleem. Wat wel raar is dat hij alles nu op D wil insalleren en niet meer op de C partitie.
Ik heb windows van een origineele windows cd geinstalleerd die installeerd windows goed alleen wel op D zonder dat ik heb kan aangeven.
Ik wil dus terug naar me recovery zodat alles word geinstleerd de windows die op de laptophoort plus drivers enz. Heb ook al alt-f10 geprobeerd tijden opstarten geen effect of is dat een andere combinatie?.
Ik hoop dat iemand me kan helpen dit is knap lastig.
Groeten Jewwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:02:
Hallo,

Ik heb een Formateer probleem met mijn acer aspire 5020.
Toen ik hem kreeg heb ik een recovery dvd gemaakt en heb hem daar al meerdere malen mee geformateerd ging perfect.
Nu was ik bezig en tijden installeeren op 95% van de hele installatie viel de laptop uit.
Ik heb hem opnieuw opgestart, dat ging niet kreeg fout melding NTLDR en daar kan ik het mee doen.
Ik heb geprobeerd opnieuw die recovery dvd te gebruiken, in het begin vraagt hij om language, die voer ik in en hij begint. Als de recovery voltooit is springt hij terug naar language selection en als ik dan verder ga begint alles weer opnieuw. Als ik na de recovery de laptop uit druk dan krijg ik weer foutmedling NTLDR. Heb met de zelfgemaakte recovery dvd geprobeerd en met de 3 cd's van acer zelfde probleem. Wat wel raar is dat hij alles nu op D wil insalleren en niet meer op de C partitie.
Ik heb windows van een origineele windows cd geinstalleerd die installeerd windows goed alleen wel op D zonder dat ik heb kan aangeven.
Ik wil dus terug naar me recovery zodat alles word geinstleerd de windows die op de laptophoort plus drivers enz. Heb ook al alt-f10 geprobeerd tijden opstarten geen effect of is dat een andere combinatie?.
Ik hoop dat iemand me kan helpen dit is knap lastig.
Groeten Jewwy
Ik zou eens toch eens goed kijken tijdens het installeren vanaf die window cd. Er moet ergens iets zitten van partitie verwijderen. Dan verwijder je hem en maak je hem opnieuw aan. Ik kan me niet voorstellen dat het niet kan. Zelf ook al vaker zo gedaan.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:15:
[...]

Ik zou eens toch eens goed kijken tijdens het installeren vanaf die window cd. Er moet ergens iets zitten van partitie verwijderen. Dan verwijder je hem en maak je hem opnieuw aan. Ik kan me niet voorstellen dat het niet kan. Zelf ook al vaker zo gedaan.
Klopt, bij de origineele versie van windows wel. Maar bij de recovery van Acer zit het niet.
Ik heb het nu opgelost, eerst met de windows cd de 2 partities die ik had verwijderd. Daarna 2 partities gemaak na het maken daarvan laptop uitgezet. Recovery dvd er in en het werkt. Heel raar dat windows opeens via de recovery dvd op station D werd geinstalleerd. Maar het werkt weer.
Bedankt voor je snelle reactie groeten jewwy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje: waar is het koelblok van je ati?

in jouw laptop zit toch ook een x700? :|

-edit: denk dat ik volgende week ff 1 van deze in bouw + de bluetooth ontvanger ;)
https://www.dynabyte.nl/image.php?i=18448&w=175

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
Hoi, hier ben ik alweer (een dagje eerder als verwacht)

Normaal was er afgesproken dat ik bij iemand anders langs ging, maar toen die het verhaal hoorde dat er een ontvanger in men laptop gestoken moest worden, is ie snel naar hier gekomen, en zijn we daar maar meteen mee begonnen. :)

In die tijd had Felixje al weer opnieuw gepost (bedankt voor het snelle antwoord) en dat samen met de foto's kon er eigenlijk niets mis gaan! (Altijd met goede moed beginnen! ;) )

We zijn begonnen met aan de onderkant de harde schijf, het geheugen, de batterij en de wireless lan uit het moederbord te pluggen. Hierna hebben we de zwarte balk aan de bovenkant (boven het toetsenbord) verwijderd. Hier ging het helaas mis: er is 1 zon nokje afgebroken. :( Maar ja, niets meer aan te doen.(Achteraf bleek dit geen effect op het eindresultaat te hebben) Na het toetsenbord en het scherm ook ervanaf geschroefd te hebben, hebben we even een kleine pauze gehouden. De glazen nog eens vol gegoten en over andere dingen gepraat... Na een kwartiertje zijn we er weer in gevlogen. (figuurlijk dan natuurlijk! :P )

Na heel veel gepruts (vanwege de pauze natuurlijk, het zal nooit aan ons liggen :D :P :+ ) zijn we er dan uiteindelijk in geslaagd om de bovenkant (de grijze plastiek) los te krijgen waardoor het moederbord helemaal zichtbaar werd. (de voorkant wou op een of andere manier niet echt mee :? ) Na hier alle componenten eens goed bestudeerd te hebben zijn we aan het "echte" werk begonnen. Het plan was als volgt: de usb-ontvanger zou in zijn geheel in de laptop komen. (Op de plaats waar Felixje aan geeft.) Dan zou er een usb verlengkabel (zo'n ding dus)doorgeknipt en gestript worden, en die 4 draadjes zouden aan de bovenste usb poort gesoldeerd worden (Wat waren deze pootjes klein!!). Zo gezegd zo gedaan, de ontvanger met de connector pasten precies op zijn plaats, en de draadjes pasten makkelijk tussen de DVD lezer en de wireless lan. Hierna kwam het solderen... Ik ben totaal geen soldeertallent, maar al bij al moet ik toch zeggen dat het goed is afgelopen. Niet te veel tin aan de connectoren, maar toch sterke verbindingen. Na nog een beetje te kijken (ook aan de andere kant van het mobo) hebben we de hele boel maar weer dichtgeschroefd (en daarna weer open omdat ik dacht dat we het kabeltje van de boxen vergeten waren opnieuw aan te sluiten => was dus niet het geval 8) :+ ) , de stroom ingeplugd, aangezet en afgewacht... (altijd spannend :) ) Buiten een reeks piepjes van de interne speaker gebeurde er totaal niets!! :? Ik begon al met reeks onbeleefde woorden uit te spreken :X , maar men vriend langs mij lachte mij plots vierkant uit!! Onbegrijpelijk keek ik naar hem :? , en toen zag ik het ook. Op tafel lag er nog netjes een batterij, 2 geheugenmodules, de harde schijf, een wireless lan, en een reeks schroefjes uitgestald :+ 8)7 :+ .Na de Heer verontschuldigd te hebben voor onze daarnet uitgesproken woorden O-) , en ons eens goed geschaamd te hebben voor zo een beginnersfout ;( hebben we die ook nog maar snel ingebouwd, en opnieuw geprobeerd. En nu ging het natuurlijk een "beetje" beter. Windows startte netjes op (met geluid! ;) ), er werd een nieuw usb-apparaat ontdekt (altijd fijn :) ) en er werden verschillende routers gevonden. Ik veronderstel dus dat alles in orde is. Zondag moet ie weer een uurtje in mijn tas zitten en op de trein gebruikt worden, dus dan is de "echte" test. Maar aangezien ik alles goed vastgeplakt heb verwacht ik weinig problemen.
Men muis heeft nog altijd een perfecte ontvangst, net zoals mijn wireless lan, dus ook hier zit alles wel snor.
Een half uurtje later kwam mijn broer thuis, en die was natuurlijk ook wel geïnteresseerd! na heel mijn verhaal aangehoord te hebben vond hij het toch wel jammer dat je geen ander apparaat meer aan kon sluiten. En hij flapte er zomaar uit:"Ik had er een klein schakelaartje tussen gezet, waarmee ik de usb-ontvanger mee kon uitschakelen!!" (waarom kom ik nooit op zo'n ideeën :? ) Dusja, ik zal zien of er veel situaties voorkomen waar ik liever die extra poort zou gebruiken voor iets anders als die ontvanger, dan anders gaat men laptop misschien nog wel eens open. Maar eerst zo maar eens gebruiken.

Dus, een lang verhaal kort: de eerste echte "operatie" van mijn flaptop (eerder alleen een harde schijf vervangen) is met succes afgerond. :*)

Foto's zijn te vinden op de reeds bekende site (vanaf regel 7). Maar ik kan je bij voorbaat al zeggen dat ze crappy zijn. Blijkbaar is een Aldi camera niet in staat een scherpe foto te trekken 8)7

Ook wil ik Felixje bedanken voor eerst en vooral het idee, en daarna ook om de werkwijze te posten. Het is toch wel gemakkelijk als je een soort handleiding hebt waarmee je nog eens snel kan controleren of je nog op de juiste manier bezig bent. Dus bij deze. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat ik me nu wel afvraag is hoe het zit met de garantie (een beetje laat é |:( ). Ik veronderstel dat de garantie op het moederbord nu niet meer van toepassing is, maar hoe zit het bijvoorbeeld met die van de dvd lezer?? Heeft iemand hier een idee van??

en dan nog ff aan rvanleeuw.: de cpu en de grafische chip zitten aan de andere kant ( en dus ook de koeblokken)

[ Voor 7% gewijzigd door Ronald1852 op 04-11-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het apparaat open maakt ben je natuurlijk de garantie op je HELE laptop kwijt,
zo gaat dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
Verwijderd schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:27:
als je het apparaat open maakt ben je natuurlijk de garantie op je HELE laptop kwijt,
zo gaat dat
Jammer. Ik koop vorig jaar deze laptop met een "uitbreidingspak" voor de garantie van 3 jaar voor weet ik veel hoeveel geld... Daar ben ik nu vet mee... Maarja, ik heb natuurlijk wel een ingebouwde muis-ontvanger natuurlijk 8) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald1852 op 04-11-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Wat leuk om te horen dat het bij jou ook goed is gegaan! Ik zal de foto's eens even bekijken.
En rvanleeuw.: ook veel succes met inbouwen. Jij hebt het nog aangedurfd om het hele moederboard eruit te pakken? Zo ver ben ik niet gegaan.
Mocht ik nog eens iets erbij willen hebben dan bouw ik denk ik ook nog een hubje in. Zoals je wel gezien zult hebben was boven de cd-rom speler ook nog redelijk veel plaats voor een hub bijvoorbeeld.

Zie ik trouwens goed dat er bij jou ook een aantal rubbertjes aan de onderkant zijn losgelaten die zorgen dat hij niet wegglijd? Ik heb er vandaag weer iets nieuws onder gelijmd, omdat ik gek werd van dat geschuif.

[ Voor 72% gewijzigd door Felixje op 04-11-2006 00:52 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
Felixje schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:44:
Zie ik trouwens goed dat er bij jou ook een aantal rubbertjes aan de onderkant zijn losgelaten die zorgen dat hij niet wegglijd? Ik heb er vandaag weer iets nieuws onder gelijmd, omdat ik gek werd van dat geschuif.
Dat klopt inderdaad. Ik ben er 3 kwijt, en de 4e heb ik er dan ook maar onderuit gehaald. Ik heb dan geprobeerd om zon tochtstrip (die je ook soms op de binnendeurkozijnen plakt) eronder te plakken, maar dat was ook niet alles (plakte wel, maar werd helemaal plat geduwd, en schoof nog altijd...) Ik heb de moed toen maar opgegeven, maar ik sta altijd open voor ideeën!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Ronald1852 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 09:09:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ik ben er 3 kwijt, en de 4e heb ik er dan ook maar onderuit gehaald. Ik heb dan geprobeerd om zon tochtstrip (die je ook soms op de binnendeurkozijnen plakt) eronder te plakken, maar dat was ook niet alles (plakte wel, maar werd helemaal plat geduwd, en schoof nog altijd...) Ik heb de moed toen maar opgegeven, maar ik sta altijd open voor ideeën!!
Ik heb er een soort rubberen dingen die uit zich zelf al horen te plakken met bison kit onder gelijmd. Ze waren van de praxis, kleine 4kante en ronde plakkertjes, bedoeld voor onder dvd-spelers, cd spelers etc. te maken. Dit werkt best goed.
Zo gaan onze laptops wel erg op elkaar lijken, er moet toch nog wel een beetje onderscheid zijn? Owja het onderscheide is mijn dode pixel :P

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik ben ook alle 4 de glijblokjes al bijna een jaar kwijt. Ze zijn gewoon veel te smal, dus als je zijwaards schuift hebben ze te weinig plakkracht. Heb ook met bouwmarktblokjes wat geprobeerd, maar ze waren met een paar dagen zo plat dat het weinig zin had en ze vielen er alsnog af. Het grootste nadeel van de missende schuifblokjes is dat de koeling er nog minder van wordt.
Heb trouwens Vista RTM 32 bit geinstalleerd om m'n 5024 en heb een score van 3.8 gekregen(cpu kreeg minste score) Launchmanager werkt wel als je met adminrechten en wk3 compatibiliteit het setupprogramma draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
MaZeS schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:33:
Heb trouwens Vista RTM 32 bit geinstalleerd om m'n 5024 en heb een score van 3.8 gekregen(cpu kreeg minste score) Launchmanager werkt wel als je met adminrechten en wk3 compatibiliteit het setupprogramma draait.
Werk je dan met een gigabite ram, of gewoon 512 MB? Misschien dat ik over een paar maandjes ook wel ga overstappen, alleen vrees ik dat ik dan naar min. 1 GB ram moet upgraden. Met Windows XP heb ik nu ongeveer 350-400MB in gebruik met gewoon een beetje te surfen. Van het moment dat ik met Autocad of Photoshop werk stijgt dit naar 500-600MB. Ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot 2GB standaard word, en er massaal veel geheugenlatjes van 512MB op de markt komen (zoals nu 256MB). maar ik heb eigenlijk geen idee of dit nog lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Ronald1852 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:28:
[...]

Werk je dan met een gigabite ram, of gewoon 512 MB? Misschien dat ik over een paar maandjes ook wel ga overstappen, alleen vrees ik dat ik dan naar min. 1 GB ram moet upgraden. Met Windows XP heb ik nu ongeveer 350-400MB in gebruik met gewoon een beetje te surfen. Van het moment dat ik met Autocad of Photoshop werk stijgt dit naar 500-600MB. Ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot 2GB standaard word, en er massaal veel geheugenlatjes van 512MB op de markt komen (zoals nu 256MB). maar ik heb eigenlijk geen idee of dit nog lang gaat duren.
Werkt hier prima met 512mb hoor, maar heb er nog niet mee gegamed enzo. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ronald1852 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:28:
[...]

Werk je dan met een gigabite ram, of gewoon 512 MB?
1GB PC3200 RAM, en een 7200rpm hdd (die kreeg trouwens de hoogste score, een 4.9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

Zozo, het topic begint oud te worden...

Ik heb twee weken terug mijn 1024 RAM ontvangen en het werkt goed. Besteld bij Salland Automatisering voor iets meer dan 100 euro: http://shop.sallandautomatisering.nl/?pid=15335

Ten tweede had ik een tijdje terug een probleem met mijn video. Nu ik Vista heb, is het probleem er nog steeds. Dit is niet mijn eigen laptop, maar het is wel exact hetzelfde probleem:
Afbeeldingslocatie: http://www.laptoprepairguy.com/wp-images/LCD-screen-no-image-2.jpg (bron http://www.laptoprepairgu...cd-screen/comment-page-8/)
Bij mij treedt dit op bij het veranderen van een resolutie, of iig waar een beeldscherm even knippert, maar ook niet altijd.

Het onderschrift: "Reseating the video cable didn’t make any change and the problem was fixed after I replaced the LCD screen."... moet ik hem opsturen? Voglens mij is mijn garantie verlopen namelijk :P. Het ligt niet aan mijn drivers denk ik.

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Bij mij treedt dit op bij het veranderen van een resolutie'

zoiets heb ik ook welles gehad, maaruh - krijg je hem niet in de native 1280x800 resolutie?

bij mij was het opgelost na het installeren van een andere driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Hij staat wel in de native resolutie, maar als ik een fullscreenspel opstart, laten we zeggen GTA:SA, dan verandert het spel de resolutie. Maar ook als je in Vista van het inlogscherm naar je Bureaublad gaat, knippert hij even, hoewel hij dan geen resolutie verandert. Dan bestaat er de kans dat hij die geweldige mooie lijntjes laat zien.

Het is dus niet altijd zo dat hij die lijnen laat zien, en het is niet zo dat ik opeens dit krijg als ik mijn resolutie in het configpanel aanpas. Op mijn XP versie heb ik de Mobility Drivers 6.11 geinstalleerd,wat naar mijn weten het nieuwste is. Op Vista had ik nog geen zin om ze te downloaden.

Edit: Als ik een extern beeldscherm (tv in mijn geval) aansluit, laat deze de lijntjes niet zien.
Edit2: Ik heb op Vista nu de RTM drivers van ATI geinstalleerd, maar dit heeft geen effect op de streepjes

[ Voor 14% gewijzigd door ralphje op 09-12-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Die Vista Ati drivers zijn nog in een Beta stadium. Heb wel eens dat mijn scherm onleesbaar is nadat de screensaver aan de gang is geweest, maar als ik de klep even dicht en open doe is het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

ik heb mn 5024 inmiddels een jaar en hij werkt nog perfect.
Oke, moet windows maar es opnieuw installeren (hij is af en toe traag) maar verder perfect.
Heb inmiddels er 1gb mb ram in zitten en heb ook al drinkyoghurt over mn toetsenbord laten vallen en nog altijd werkt ie goed.
Dus nog altijd geen spijt er van gehad.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Nou heb me laptop opgestuurd zodat ze die scheuren bij de scharnieren konden maken, waar meerdere mensen last van hebben gehad. Aleen ze beweren dat het geen fout van acer is maar dat ik blijkbaar iets gedaan heb. Of ik effe 180 euro wil betalen, want ook me toetsenbord werkt blijkbaar niet :S....dus morgen helpdesk van ze maar is lastig vallen. Ga geen cent betalen aangezien alles binnen me garantie valt..

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeeDRaZoR3 schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:33:
Nou heb me laptop opgestuurd zodat ze die scheuren bij de scharnieren konden maken, waar meerdere mensen last van hebben gehad. Aleen ze beweren dat het geen fout van acer is maar dat ik blijkbaar iets gedaan heb. Of ik effe 180 euro wil betalen, want ook me toetsenbord werkt blijkbaar niet :S....dus morgen helpdesk van ze maar is lastig vallen. Ga geen cent betalen aangezien alles binnen me garantie valt..
het blijven een stel ramdebielen daar bij acer, kijk maar uit dat je hem niet met een 1.6ghz terug krijgt
of een kapot scherm

dit is een bekend probleem dat met die scheuren bij de scharnieren, net als het klepje van de cdrom

lui zijn echt niet goed snik, acer - nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 03:10:
[...]

het blijven een stel ramdebielen daar bij acer, kijk maar uit dat je hem niet met een 1.6ghz terug krijgt
of een kapot scherm

dit is een bekend probleem dat met die scheuren bij de scharnieren, net als het klepje van de cdrom

lui zijn echt niet goed snik, acer - nooit meer
Ja zo denk ik ook erover..was van plan een Acer Aspire 5002 aan te schaffen voor me vriendin, maar die moet hem ook gebruiken voor school (ikzelf gebruik hem alleen huis,en dan nog die klote scheuren in het scherm)..Denk dat ik voor een toshiba ga ofzo want lees dat die wel meer als laptop gebruikt kan worden,aleen minder prijs/snelheid :(

[edit] Nou gebeld met klantenservice van Acer nederland..na 15 wachten eindelijk iemand aan de telefoon. Deze zei dat ze fotos zouden nemen in duitsland van mijn laptop en dan zouden beslissen of het de "normale" standaard schade is die Acers krijgen of dat ik op een of andere manier te lomp met mijn laptop ben omgegegaan. Dus ga ervanuit dat ik niets hoef te betalen aangezien de scheur precies hetzelfde eruit ziet als fotos op dit forum. Will keep it updated..[edit]

ps..nu krijg ik hun wacht liedje niet meer uit mijn hoofd |:( ...fly high in the sky.....

[ Voor 27% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 12-12-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop een t42 / t43 ibm voor d'r, weet je iig zeker dat ze meer dan tevreden is..

Verwijderd

Ok.. baal moment.

Sinds dinsdag start mijn laptop niet meer op: Fan loopt, hd lampje knippert drie keer,
en dat is het dan. Zwart scherm en niks, nada noppes.

Net gebeld door de reparatie dienst van mijn leverancier: Na overleg met Acer komen ze
op een bedrag van -mogelijk meer dan- 500 Euro uit. Of te wel: een laptop van 14 mnd oud,
is total loss.

Morgen maar eens Acer gaan bellen, en kijken of ik iets met ze kan regelen, anders
is het schluss met Acer als leverancier.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:09:
Ok.. baal moment.

Sinds dinsdag start mijn laptop niet meer op: Fan loopt, hd lampje knippert drie keer,
en dat is het dan. Zwart scherm en niks, nada noppes.

Net gebeld door de reparatie dienst van mijn leverancier: Na overleg met Acer komen ze
op een bedrag van -mogelijk meer dan- 500 Euro uit. Of te wel: een laptop van 14 mnd oud,
is total loss.

Morgen maar eens Acer gaan bellen, en kijken of ik iets met ze kan regelen, anders
is het schluss met Acer als leverancier.
heb je enig idee wat de oorzaak hiervan is? is ie nat geworden of heeft ie een stootje gehad of zo?
waarschijnlijk wil men bij Acer het hele scherm vervangen of het complete mobo, dat kost idd wel wat...

Verwijderd

jeroen__online schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:25:
[...]

heb je enig idee wat de oorzaak hiervan is? is ie nat geworden of heeft ie een stootje gehad of zo?
waarschijnlijk wil men bij Acer het hele scherm vervangen of het complete mobo, dat kost idd wel wat...
Niets bijzonders.. Maandag avond gewoon de tas in gegaan, tas in kast, dinsdag defect.

Altijd uitermate voorzichtig mee geweest; 't is verdorie mijn brood en spelen zo'n laptop.

Verwijderd

Ik heb het idee dat Acer zich met al deze gedragingen niet aan de wet houdt.

@TIM al een extern scherm aan gehangen, haal ook ff je accu er uit en alle overige (usb dingen als die er aan hangen) ?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 20:38:
Ik heb het idee dat Acer zich met al deze gedragingen niet aan de wet houdt.

@TIM al een extern scherm aan gehangen, haal ook ff je accu er uit en alle overige (usb dingen als die er aan hangen) ?
Allemaal al geprobeerd, helaas. De reparatie dienst is grondig geweest.

Laatste stand: vraag een RMA aan, betaal 41 euro onderzoeks kosten, en dien een coulance verzoek in. Met de feestdagan ben ik dus op zijn best 4 weken kwijt..

We zullen zien..

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

MaZeS schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:51:
Die Vista Ati drivers zijn nog in een Beta stadium. Heb wel eens dat mijn scherm onleesbaar is nadat de screensaver aan de gang is geweest, maar als ik de klep even dicht en open doe is het weer goed.
Een hardwareprobleem lijkt me ook sterk, maar het is wel vaag dat ik op mijn up-to-date XP hetzelfde probleem heb. Ik ga ATI maar eens lastigvallen... (Scherm open/dicht werkt niet, standby en dan weer terug echter wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:54:
[...]

Allemaal al geprobeerd, helaas. De reparatie dienst is grondig geweest.

Laatste stand: vraag een RMA aan, betaal 41 euro onderzoeks kosten, en dien een coulance verzoek in. Met de feestdagan ben ik dus op zijn best 4 weken kwijt..

We zullen zien..
Heb ook een coulance brief opgestuurd en ook nog steeds geen antwoord, ga ervan uit dat volgende week een brief ontvang..of maybe me laptop wel repaired thuis |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:30
ik heb vandaag ook 1gig dimmetje erbij gezet en hij loopt en stuk lekkerder naar mijn gevoel. Nu is mijn vraag of ik die Empowering Technology ook kan gebruiken op de 5024WLMI. Ik kon me namelijk herinneren toen ik de laptop voor het eerst opstarte en die standaard installatie was doorlopen dat ik het er wel op zag zitten.

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben geen frequent tweaker en ben ook niet geheel bekend met deze topicreeks en het spijt me als ik een vraag stel die al vaker is gesteld of niet toegestaan is.

Aangezien ik weer een vast systeem wil gaan aanschaffen en ik geen ervaring heb met PC's / laptops tweedehands verkopen vroeg ik me af of jullie me zouden kunnen helpen met een richtprijs verzinnen voor mijn laptop.

Het is een Acer Aspire 5024WLMi met een extra 512MB geheugen die ik ergens begin dit jaar van acer nieuw heb ontvangen omdat mijn andere laptop (ander type) na een half jaar kapot ging. Volgens pricewatch is ie nog voor 1.093 euro nieuw te koop ( pricewatch: Acer Aspire 5024WLMi (Turion 1.8GHz; 512MB; 80GB; 15,4"TFT; WXP Home) ). De laptop is nog in goede staat en alleen binnenshuis gebruikt als desktop vervanger. Wel is hij veelvuldig gebruikt waardoor de AMD en ATi stikkertjes niet meer als nieuw zijn er een een plastic rubbertje onder de laptop mist. Voor de rest is hij nog als nieuw, verder heeft ie altijd aan de netstroom gehangen op een enkele keer na.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of ik er nu 400 of 700 voor moet vragen of dat die prijzen ook totaal niet kloppen. Moet er wel bij vermelden dat ik geen groot fan van verkopen en handelen ben en dat ik liever de laptop snel verkoop en er iets minder voor terug krijg dan dat ik er maanden mee moet zitten om het maximale er uit te halen.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Bas

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Hij is tegenwoordig al voor 899 euro te koop bij dixons.. en denk dat rond de 500 euro een redelijke prijs is voor een 2dehandse laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Ook ik begin scheurtjes te krijgen rond het scharnier. Ik had acer gebeld, en ze kunnen hem op komen sturen. Als het onder de garantie valt is dit gratis, anders worden er 41 euro kosten in rekening gebracht, en krijg ik een offerte van de reparatie.
Ik vraag me af of acer dit onder garantie rekent omdat ik de laptop een keer open heb gehad, en mijn usb ontvanger erin gesoldeerd heb. Dit heeft natuurlijk niets met het slecht werken van het scharnier te maken. Ik heb nl. geen zin in een rekening van 41 euro en dat er dan nog niets gerepareerd is.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:00:
Hij is tegenwoordig al voor 899 euro te koop bij dixons.. en denk dat rond de 500 euro een redelijke prijs is voor een 2dehandse laptop..
Zo duur? Afzetters :) Voor 950 (50 euro meer) kun je het bakbeest uit mn sig halen (wel met 1GB dan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Felixje schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:28:
Ook ik begin scheurtjes te krijgen rond het scharnier. Ik had acer gebeld, en ze kunnen hem op komen sturen. Als het onder de garantie valt is dit gratis, anders worden er 41 euro kosten in rekening gebracht, en krijg ik een offerte van de reparatie.
Ik vraag me af of acer dit onder garantie rekent omdat ik de laptop een keer open heb gehad, en mijn usb ontvanger erin gesoldeerd heb. Dit heeft natuurlijk niets met het slecht werken van het scharnier te maken. Ik heb nl. geen zin in een rekening van 41 euro en dat er dan nog niets gerepareerd is.
Ben vanmiddag gebeld door een vrouw van Acer uit Den Bosch en uit coulance hebben ze toch gezegd dat de scheuren bij de scharnieren gratis gemaakt worden. Alleen zou nog uitslag krijgen over de kosten van transport, dus hopelijk laten ze dat ook gewoon onder de garantie vallen zoals hoort. Maar als je binnen je jaar garantie opstuurt zou er niets aan de hand moeten zijn, aangezien ze verplicht zijn met het gratis te repareren en ook niet laten afschuiven op dat het niet onder de garantie valt.. en dat van je solderen maakt denk ik niets uit aangezien ze niet daar horen te zijn.

Ps. scharnier kost 10 euro dus dat valt nog wel mee alleen het uurloon van 100 euro is beetje ziek hoog..

@gremlin...nice laptop..me tweede laptop is nu ook een asus en voelt wel iets beter aan. Niet alsof hij zo uit elkaar kan vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 10-01-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus_1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 09:30
Ik had ook eens even een vraagje in verband met scheurtjes rond het scharnier. Mijn laptop begint namelijk ook serieuze scheuren te vertonen. Het probleem is dat hij nu ongeveer één jaar en 3 maanden oud is. (buiten garantie) Net even de helpdesk gebeld en heb hen verteld dat het toch wel een constructie fout moet zijn. Maar daar hadden zeiden ze dat dit geen issue was. Ze zeiden dat dit bij dit type niet voorkwam. Wanneer ik echter veel ervaringen van mensen lees lijkt me dit toch wel een constructiefout te zijn! Ben altijd vrij goed met mijn laptop omgegaan.

Ik heb vooral schrik dat het gaat uitspringen, weten jullie wat het beste is?

- De laptop opsturen en garantie eisen (constructiefout), denk zelfs dat er normaal 2 jaar garantie moet zijn op elk product dat na 01/01/05 is gekocht.

- Zelf proberen om het te repareren me plakband, lijm, ik weet niet wat.

- Hebben jullie enig idee wat het kost, moesten ze het niet onder garantie repareren, want nu ben ik al sowieso 41 euro verzend kosten kwijt als ik hem opstuur.

Alvast bedankt :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bertus_1 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:40:
Ik had ook eens even een vraagje in verband met scheurtjes rond het scharnier. Mijn laptop begint namelijk ook serieuze scheuren te vertonen. Het probleem is dat hij nu ongeveer één jaar en 3 maanden oud is. (buiten garantie) Net even de helpdesk gebeld en heb hen verteld dat het toch wel een constructie fout moet zijn. Maar daar hadden zeiden ze dat dit geen issue was. Ze zeiden dat dit bij dit type niet voorkwam. Wanneer ik echter veel ervaringen van mensen lees lijkt me dit toch wel een constructiefout te zijn! Ben altijd vrij goed met mijn laptop omgegaan.

Ik heb vooral schrik dat het gaat uitspringen, weten jullie wat het beste is?

- De laptop opsturen en garantie eisen (constructiefout), denk zelfs dat er normaal 2 jaar garantie moet zijn op elk product dat na 01/01/05 is gekocht.

- Zelf proberen om het te repareren me plakband, lijm, ik weet niet wat.

- Hebben jullie enig idee wat het kost, moesten ze het niet onder garantie repareren, want nu ben ik al sowieso 41 euro verzend kosten kwijt als ik hem opstuur.

Alvast bedankt :+
Ik zit met precies het zelfde probleem en het wordt er niet minder op :( ik baal hiervan echt gruwelijk, want ik heb gewoon geen garantie meer: en dat acer zegt dat het geen issue is bij dit type??? ik denk dat je met een petitie ruim voldoende bewijs krijgt.

Als je mijn eerste posts in dit topic leest ben ik super tevreden.... maar nu zit ik op het punt dat ik nooit meer een acer koop ( niet alleen laptop )

- garantie
- hoe je behandelt wordt door helpdesk
- gammele structuur ( lijkt wel thrust:P)

al blijf ik erbij dat je veel bang 4 je buck krijgt, maar daar het je geen f*ck aan als ie uit mekaar valt :9 :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Bertus_1 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:40:
Als je ze nou eens deze link geeft [Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)
Zelf heb ik een RMA nummer gekregen, en moet ik een afspraak met ups maken voor het ophalen van m'n laptop. De computerwinkel is helaas maandag failliet gegaan waar ik hem (en veel andere spullen) heb gekocht (Funprice Computers).

[ Voor 12% gewijzigd door Felixje op 25-01-2007 23:51 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb ook last van scheuren... begint wel erger te worden, maar ik denk er niet aan hem te laten repareren. Hoelang ben je hem dan wel niet kwijt? En die fuckers beweren toch bij hoog en laag dat het geen fout is van hun blabla :z Heb de laptop ook langer dan een jaar, dus de garantie is voorbij.

Harde schijf begint ook al redelijk vaag te doen (Springt steeds naar PIO, na verwijderen IDE controllers weer in DMA voor een paar dagen).

Volgende keer gewoon weer een pc of een ander merk laptop.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb een 5023WLMi. ik het ook last van het probleem dat mijn beeld in eens helemaal fucked up wordt wanneer de resolutie is veranderd. erg lastig. ik kan het wel omzeilen door de resolutie vast te pinnen bij bepaalde spellen maar het blijft klote.

echter heb ik wel iets grappigs gevonden over de GPU driver... de vista driver geeft de gpu 255mb extra geheugen... erg appart. bekijk de screenshots maar even

Afbeeldingslocatie: http://minimaal.martelaar.nl/orginelexpdriver.jpg
hier heb ik de orginele driver voor windows xp(van de acer cd) onder vista geïnstaleerd

Afbeeldingslocatie: http://minimaal.martelaar.nl/vistadriver.jpg
dit is de microsoft driver van windows vista... 255 gratis MBtjes

misschien heeft het hier wel mee te maken...

EDIT: bij beide drivers flipt hij... mij de ouwe xp driver krijg ik bluescreen wanneer dan de resolutie wordt aangepast, en wordt de pc automatisch opnieuw opgestart

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou de driver gewoon van ati.amd.com halen. Maar het klopt wel, Vista geeft idd wat extra videogeheugen. Mijn GeForce Go 7600 256MB (die geen TC heeft) heeft zo toch 256MB extra gekregen van Vista in een soort van TC optie. Nu moet ik zeggen dat door dualchannel RAM upgrade ik meer FPS haal in Vista als in XP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps vergeten te vermelden: ik heb de nieuwste catalyst driver er op gehad maar dat leverde geen positive effect op.. veranderde niks. ik heb hier trouwens ook last van gehad in xp toen ik mijn driver had geupdate, toen had ik maar snel weer de orginele van de cd geïnstaleerd. toen was het probleem opgelost... maarja die doen het niet ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Vista geeft idd wat extra videogeheugen.'

niet dus, dat is gewoon shared memory (bij nvidia heet dat 'turbocache')

128+255(gedeeld geheugen) = .. juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

dit lijkt me eerder een soort 'agp aperture size' dan dat windows opeens je kaart voorzien van een turbocache (nvidia) of hypermemory (ati) functie, terwijl ie dat niet ondersteunt :P
de laatste opties zijn direct gerelateerd aan de videokaart en gebruiken het geheugen altijd, de aperture size in het RAM geheugen wordt alleen gebruikt als dat echt nodig is voor bijvoorbeeld textures, dacht ik.
Dat dit erbij gerekend wordt is niet zo gek, het kan immers gewoon gebruikt worden door windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 05:16:
'Vista geeft idd wat extra videogeheugen.'

niet dus, dat is gewoon shared memory (bij nvidia heet dat 'turbocache')

128+255(gedeeld geheugen) = .. juist
Zoals ik al zei: Dat heeft een Go 7600 niet, heb niks veranderd, staat niet in Xp driver/Vista driver, niet in de Bios. Mijn 7600 heeft gewoon geen TC, het is echt puur wat Vista geeft! Eerder zei iemand op t.net het al, die had een 6600GT van de tijd dat TC er nog niet eens was en die had ook opeens 256MB ipv 128MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier toch niet over jouw nvidia kaartjes maar de ATI X700 :?

*kijkt naar topic titel* iig > turbocache is het idd niet, omdat daar een andere techniek voor gebruikt word, maar het is en blijft gewoon shared memory

of dacht je dat vista iC's op de pcb van je vga-kaart kan laten groeien? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee daarom, maar door mijn ervaring laat ik weten dat het standaard bij vista is al heb je geen TurboCache of Hypermemmory. Veder kan ik het nergens uitzetten of instellen, dat vind ik dus appart. En het geld dus voor zowel ATi als nVidia waardoor we Vista de schuld kunnen geven :)

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 29-01-2007 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Voor alle mensen die problemen hebben met de wireless knop onder vista:
These models are Windows Vista™ Capable but are not currently included in the Acer Express Upgrade to Windows Vista™ program. Acer will post the updated BIOS, drivers, utilities, and application programs for these models on the Acer Service Website in early March.
Er komen dus drivers in maart. Ik heb inmiddels al een oem 64 bit nederlands home premium besteld.

Morgen gaat m'n laptop naar acer voor reparatie van het scharnier.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het launch manager programmatje installeerd onder xp compatebiliteits modus doet je wireless knopje het ook! wanneer je dat namelijk niet doet installeert hij de helft van de bestanden niet... dom ding.

EDIT: dat progje staat op de driver cd die je bij de laptop hebt gekregen en het gaat om het bestand "wbutton.exe" die nodig is voor het wireless knopje

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:20:
als je het launch manager programmatje installeerd onder xp compatebiliteits modus doet je wireless knopje het ook! wanneer je dat namelijk niet doet installeert hij de helft van de bestanden niet... dom ding.

EDIT: dat progje staat op de driver cd die je bij de laptop hebt gekregen en het gaat om het bestand "wbutton.exe" die nodig is voor het wireless knopje
Spreek je uit ervaring? Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd, maar het lukte maar niet. Ik heb hem na een heleboel gekloot een keer aan de praat gehad, maar vraag me niet hoe.
Anders wacht ik gewoon op de vista drivers.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Vista op mijn 5024 draaien waarbij de wireless button het gewoon doet. Je moet van te voren bij de eigenschappen van launch manager.exe aanvinken dat die systeemrechten krijgt en in compatibiliteitsmodus draait met XP SP2. Dan gewoon installeren. Dan moeten in de launch manager folder oa. de wbutton (application) staan. Alle applications in die folder in compatibiliteitsmodus met XP SP2 zetten en dan werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:50:
[...]

Spreek je uit ervaring? Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd, maar het lukte maar niet. Ik heb hem na een heleboel gekloot een keer aan de praat gehad, maar vraag me niet hoe.
Anders wacht ik gewoon op de vista drivers.
ja, ik had het zelfde probleem. ik ben op zoek gegaan en vond deze (<--klik) site. en verrek, het werkt! succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
Ook ik heb last van scheuren bij de scharnieren. Ik heb mijn laptop in september 2005 gekocht, in mei 2006 heb ik mijn laptop al een keer teruggestuurd wegens scheuren bij de scharnieren. Nu heb ik WEER hetzelfde probleem, als sinds november zie ik haarscheurtjes die alleen maar erger worden. Ik heb contact opgenomen met TakeitNow, de winkel waar ik 'm heb gekocht, en ik mag 'm nu weer opsturen.

Ik vind het belachelijk dat een laptop van 1100 euro destijds het niet langer uithoudt dan een half jaar. Als ik over een half jaar weer hetzelfde probleem heb ga ik gewoon weer terug naar de winkel waar ie vandaan komt en eis ik een vervangend model, dit slaat werkelijk nergens op.

Acer ontkent dat het een constructiefout betreft en dat is ronduit een leugen. Ik heb op meerdere fora gelezen over dit probleem, en dat zijn dan alleen nog maar de mensen die er iets over op internet posten, wie weet hoeveel mensen er last van hebben.

Voor mij is wel duidelijk geworden: NOOIT meer een Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Jeebus schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:28:
Ook ik heb last van scheuren bij de scharnieren. Ik heb mijn laptop in september 2005 gekocht, in mei 2006 heb ik mijn laptop al een keer teruggestuurd wegens scheuren bij de scharnieren. Nu heb ik WEER hetzelfde probleem, als sinds november zie ik haarscheurtjes die alleen maar erger worden. Ik heb contact opgenomen met TakeitNow, de winkel waar ik 'm heb gekocht, en ik mag 'm nu weer opsturen.

Ik vind het belachelijk dat een laptop van 1100 euro destijds het niet langer uithoudt dan een half jaar. Als ik over een half jaar weer hetzelfde probleem heb ga ik gewoon weer terug naar de winkel waar ie vandaan komt en eis ik een vervangend model, dit slaat werkelijk nergens op.

Acer ontkent dat het een constructiefout betreft en dat is ronduit een leugen. Ik heb op meerdere fora gelezen over dit probleem, en dat zijn dan alleen nog maar de mensen die er iets over op internet posten, wie weet hoeveel mensen er last van hebben.

Voor mij is wel duidelijk geworden: NOOIT meer een Acer
En toch vind ik het jammer dat acer niet erkent dat het een constructiefout is, ik vind dat ze goede producten hebben, en alleen door zo iets krijgen ze boze klanten. Ik zit me ook dood te ergeren aan die scheuren die ik had en dat m'n laptop nu weg is, maar verder ben ik altijd tevreden geweest.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ook iemand dat er zoiets bestaat als een driver voor het lcd scherm van de laptop??
ik krijg het vermoeden dat er een miscommunicatie is tussen de grafische kaart en het scherm. waardoor die deze kuren krijgt.
want wanneer ik een extern beeldscherm aansluit, en wanneer hij dan gaat flippen... gaan het externe beeldscherm niet flippen.

EDIT: hmm kan het zijn dat die ACPI aangestuurd is ofzo.....? ik denk dat het dan wacht geblazen is op een nieuwe bios driver :/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst Vista op deze laptop gezet maar nu heb ik een nare "bug" bij het standby/hibernate zetten. De laptop blijft dan gewoon hangen. Scherm gaat uit maar de powerbutton/wlan blijven gewoon branden en de laptop reageert nergens meer op. Hebben meerdere mensen hier last van dat het een bios/driver probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:13:
weet ook iemand dat er zoiets bestaat als een driver voor het lcd scherm van de laptop??
ik krijg het vermoeden dat er een miscommunicatie is tussen de grafische kaart en het scherm. waardoor die deze kuren krijgt.
want wanneer ik een extern beeldscherm aansluit, en wanneer hij dan gaat flippen... gaan het externe beeldscherm niet flippen.

EDIT: hmm kan het zijn dat die ACPI aangestuurd is ofzo.....? ik denk dat het dan wacht geblazen is op een nieuwe bios driver :/
ik heb dezelfde problemen, maar afgelopen LAN party had ik het alleen met een bepaald spel met m'n reepje PQI PC3200 @ 200Mhz, de LAN party ervoor had ik met hetzelfde spel (geen enkel spel zelfs) nergens last van, toen draaide ik PQI + Samsung reepje @ 166Mhz.
Ik vermoedde dus in eerste instantie dat dit met geheugen corruptie te maken heeft, of heb jij gewoon de standaard reepjes er nog in (@ 166Mhz)?
Raar is idd waarom het externe beeldscherm niet flipt, dat zou duiden op een fout in de controller van de GPU of, wat ik ook goed mogelijk acht, fouten van het scherm door oververhitting van een bepaald deel van de laptop. Treedt het bij jou ook alleen op bij (zware) grafische belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 10:20
Hee guys, cool dat deze topic nog meedraait, moet wel populair ding zijn dan.
Mijne werkt nog altijd deftig, enkel wat scheurtjes aan de scharnieren maar hij gaat dan ook elke dag mee naar school.

Ik zou wel es een paar dingen willen weten;
Ik heb windows opnieuw moeten installeren wegens problemen, maar ik heb daar niet de Acer cd's voor gebruikt; voor zover ik kon zien was alles wat de enige bootable cd (kon enkel nog van een bootable werken) kon doen, heel de C: schijf leeggooien en alles standaard maken, wat ik compleet niet wou. Ik heb dan maar een XP cd'tje dat bij een Aldi pc zat gebruikt en dat ging, maar nu wil die klote windows activation niet werken met de key die onderaan de laptop staat. Nog 22 dagen te gaan, dus ik bel best eens naar dat nummer dat die activation toestand je opgeeft ?

Also, ik speel niet echt veel games meer op dit ding, maar binnenkort komt Test Drive Unlimited uit, en dat is nu echt eens een van de eerste games in jaren waar ik geld voor wil betalen. Is er toevallig iemand die de beta(s) heeft gespeeld op een 5024 en kan zeggen of dat draait ? Anders een voorspelling van iemand die meer inzicht heeft in de systeemeisen van deze game ? Low graphics kan mij niet schelen, ik verwacht niet beter dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen__online schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:20:
[...]

ik heb dezelfde problemen, maar afgelopen LAN party had ik het alleen met een bepaald spel met m'n reepje PQI PC3200 @ 200Mhz, de LAN party ervoor had ik met hetzelfde spel (geen enkel spel zelfs) nergens last van, toen draaide ik PQI + Samsung reepje @ 166Mhz.
Ik vermoedde dus in eerste instantie dat dit met geheugen corruptie te maken heeft, of heb jij gewoon de standaard reepjes er nog in (@ 166Mhz)?
Raar is idd waarom het externe beeldscherm niet flipt, dat zou duiden op een fout in de controller van de GPU of, wat ik ook goed mogelijk acht, fouten van het scherm door oververhitting van een bepaald deel van de laptop. Treedt het bij jou ook alleen op bij (zware) grafische belasting?
ik heb de standaard reepjes er nog in. ik heb de laptop nog in de staat als hoe ik m gekregen had. ik heb dit probleem gekregen nadat ik in xp nieuwe drivers(nieuwste catalyst) voor mijn grafische kaart(ATI radeon mobility x700) er op heb gezet. toen had ik maar als oplossing de ouwe drivers terug gezet, en daarmee was het probleem ook weg. maar nu heb ik windows vista er op gezet en heb weer last van dit probleem.

bij mij treed het op wanneer:
- mijn laptop uit slaap/sluimer stand komt
- resolutie wordt veranderd/ververst
- mijn klep(scherm) dicht heb gehad wanneer de laptop nog aanstaat(dus alleen beeld gaat uit), en weer open doe...

ik ben er vandaag achter gekomen dat wanneer je klep een aantal keer open en dicht doet, hij het weer gewoon doet(in alle gevallen)... echt super vaag! dat is natuurlijk niet DE oplossing... :N want op deze manieren heb ik zo ook een defect aan mijn schanieren :9 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoliul
  • Laatst online: 11-09 10:20
Ik bedenk net, ik heb dit probleem ook even gehad, is net zoals wat andere problemen weer weggegaan. Ik loste het toen ook op door het scherm te sluiten weer te openen. Kwam bij mij denk ik vooral voor als ik uit een game kwam of in 3DS Max werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xoliul schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:56:
Also, ik speel niet echt veel games meer op dit ding, maar binnenkort komt Test Drive Unlimited uit, en dat is nu echt eens een van de eerste games in jaren waar ik geld voor wil betalen. Is er toevallig iemand die de beta(s) heeft gespeeld op een 5024 en kan zeggen of dat draait ? Anders een voorspelling van iemand die meer inzicht heeft in de systeemeisen van deze game ? Low graphics kan mij niet schelen, ik verwacht niet beter dan dat.
als je hier even kijkt: \[X360/PC] Test Drive Unlimited
ik denk dat hij wel zou kunnen draaien op je laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

[...]
je zit denk ik goed met je verwachtingen, als ik de performance van m'n laptop vergelijk met m'n desktop, is TDU met alles op 'low' net speelbaar :P Zorg iig voor minstens 1GB geheugen, dan heb je de meeste kans er een speelbaar aantal FPS uit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14
... Ik heb dan maar een XP cd'tje dat bij een Aldi pc zat gebruikt en dat ging, maar nu wil die klote windows activation niet werken met de key die onderaan de laptop staat. Nog 22 dagen te gaan, dus ik bel best eens naar dat nummer dat die activation toestand je opgeeft ?
Ik had hetzelfde probleem, ik had de OEM installatiecd van mijn oude computer gebruikt (deze gebuikte ik al twee jaar niet meer). Activatie lukte met de sticker van mijn laptop. Toen ik echter na twee jaar op mijn oude computer opnieuw Windows XP met de daarbij behorende sticker installeerde kon ik de computer niet activeren. Ik had toen de activatielijn gebeld. De medewerker zei dat er 3 dingen nodig zijn voor een sucesvolle installatie:
  1. hardwaresleutel
  2. "sticker"sleutel, dit is de code op je sticker op de case
  3. "installatie"sleutel, een unieke sleutel die wordt gemaakt door je OEM cd.
Ik dacht dus dat het alleen de bovenstaande nummers 1 en 2 benodigd waren. Helaas, dat is dus niet zo. De medewerker kon mijn sleutel vrijgeven, echter zou ik dan binnen enkele dagen de melding op mijn laptop krijgen dat deze niet is geactiveerd. Mijn oude computer kon ik dan wel activeren.

Kortom, een OEM installatiecd kan je niet gebruiken om op meerdere computers XP te installeren, ook al heeft elke computer een unieke hardware id en sticker. De medewerker zag het als voorkoming dat je ff de cd van je buurman gebruikt. Super irritant, vooral omdat je twee legale licenties hebt, maar bij de Acer notebook geen installatiecd krijgt. Microsoft verwees mij naar Acer en dat ik bij hen moet klagen/vragen voor een originele installatiecd, aangezien je recht hebt op een installatiecd als je een legale licentie hebt.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Nog steeds me laptop niet terug.. na anderhalve maand zei de klantenservice dat alles geregeld zou worden.

Week later nog niets, ik bel ze op en zeiden ze ze waren het vergeten door te geven aan het reperatiecentrum...

2 weken later nog niets en nu moet klantenservice alles opnieuw bekijken...

Is er geen wettelijk iets waarin staat beschreven dat ze niet eeuwig over de reperatie kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACER= BAGGER, maargoed.. dat heb ik al 100x gezegd..

als je geld je lief is ;) doe je geen zaken met dit bedrijf.

maaruh, ik moet zeggen dat Vista toch wel lekker draait met Aero..
als je 1GB er in hebt zitten loopt het echt lekker (niet slechter dan XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:19:
ACER= BAGGER, maargoed.. dat heb ik al 100x gezegd..

als je geld je lief is ;) doe je geen zaken met dit bedrijf.

maaruh, ik moet zeggen dat Vista toch wel lekker draait met Aero..
als je 1GB er in hebt zitten loopt het echt lekker (niet slechter dan XP)
wat vind je er zo bagger aan? Op de scheurtjes na is het een prima laptopje.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 10:20
De service is slecht. Er zijn talloze verhalen van mensen die weken moeten wachten op een simpele reparatie. Ik heb zelf ook het idee dat ze eerst je laptop in een hoek flikkeren en er pas naar kijken als je opbelt. Het motto is dus:VAAK BELLEN, HEEEEEL VAAK BELLEN, net zolang tot de callcenter medewerker doodziek van je wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Heb vreemd probleem. Lampje van laptop (aan- en uitknop) brandt maar doet helemaal niks.

Ik denk dat het is gebeurd nadat ik mijn laptop in standby had staan. Ik werk steeds op netstroom en heb nooit de batterij erin steken. Nu vermoed ik dat zonder het goed te beseffen tijdens de standby de transfo heb uitgetrokken.
Nu wil ik heb opstarten en hij doet helemaal niets meer. Lampje (aan/uit) brandt wel nog, als ik cd of dvd insteek leest ie effe, gaat lamptje van harde schijf even aan, dan niets meer. Als je goed luistert hoor je intern de ventilator draaien. Maar doet voor de rest niets, scherm is helemaal zwart. Wat te doen? Iemand ervaring met dit probleem? Recover cd erin douwen? Zou de HD naar de haaien zijn?

Even recovery cd erin geduwd en ook zo doet ie niets meer. Leest even, lichtje HD en niet meer. Lichtje aan/uit blijft wel branden.

Pc lijkt levend dood }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Hurtebise op 11-02-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Hurtebise schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:54:
Heb vreemd probleem. Lampje van laptop (aan- en uitknop) brandt maar doet helemaal niks.

Ik denk dat het is gebeurd nadat ik mijn laptop in standby had staan. Ik werk steeds op netstroom en heb nooit de batterij erin steken. Nu vermoed ik dat zonder het goed te beseffen tijdens de standby de transfo heb uitgetrokken.
Nu wil ik heb opstarten en hij doet helemaal niets meer. Lampje (aan/uit) brandt wel nog, als ik cd of dvd insteek leest ie effe, gaat lamptje van harde schijf even aan, dan niets meer. Als je goed luistert hoor je intern de ventilator draaien. Maar doet voor de rest niets, scherm is helemaal zwart. Wat te doen? Iemand ervaring met dit probleem? Recover cd erin douwen? Zou de HD naar de haaien zijn?

Even recovery cd erin geduwd en ook zo doet ie niets meer. Leest even, lichtje HD en niet meer. Lichtje aan/uit blijft wel branden.

Met een kapotte hd moet je nog wel kunnen booten van cd, lijkt mij iets met de bios. Wat hier aan te doen is weet ik ook niet.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Mijn HDD doet erg vaag (Kan zijn dat ik dit al gezegd heb in dit topic, maar het ding is atm zo traag dat ik niet veel zin heb om weer terug te zoeken.) Hij werkt in principe prima in UDMA, maar zodra ik veel tegelijk ga doen (Veel torrents downloaden, checken etc) springt hij, na een aantal leesfouten, snel in de PIO modus.

Als ik de IDE controller verwijder en reboot staat hij weer in UDMA en doet hij het perfect, tot dat ik weer iets ga doen wat veel HD activiteit heeft. Nu wil ik best een nieuwe HD kopen, maar ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het de HD, de controller of iets anders is. Hoe kan je hier achter komen zonder er eerst geld voor uit te hoeven geven? (Garantie heb ik niet meer). Heb de HD er al uit gehaald, beetje stof weggeblazen (wat er amper zat) en al met een programma de SMART gegevens uitgelezen. Niks wijst erop dat er een probleem is, maar toch is het dus niet goed.

Ik ga deze week eens Vista installeren om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voor doet (Zal wel, maar je kan het altijd proberen, misschien geeft deze beter aan WAT het probleem precies is).

In het logboek van Windows staan telkens deze fouten:
Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Heb al een register tweak gedaan zodat de HD telkens op UDMA blijft lopen, maar dan freezed ie uiteindelijk gewoon helemaal. (Normaal zou hij op zo'n moment terugschakelen naar PIO).

Iemand tips? Of zou ik hier beter een nieuw topic voor openen omdat het niet specifiek met dit systeem te maken heeft.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdtune draaien

en ons het overzciht laten zien

@Hurtebise: haal ff je accu er uit, en laat hem ff een dag of 2 zonder accu staan

(geen grap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:54:

Dat overkwam mij dus ook.. Helemaal zwart 3x knipperen van het HD lampje. (Overigens,
de mijne stond gewoon uit, niet standby)

Diagnose van Acer: Mobo + geheugen kapot; reken maar op 480 Euro

(En nee.. net 3 maanden buiten de garantie..)

Niet dat ik je bang wil maken of zo.. Probeer het hier boven gesuggereerde experiment
met de batterij eruit eens, en laat eens weten wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
@ TimT.: ai ai ai...

Eerst die andere zaken eens proberen. Heb gelukkig het uitgebreide garantiepack erbij gekocht (3 jaar).

[ Voor 4% gewijzigd door Hurtebise op 12-02-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel klachten over acer,
Ik heb 2 aspire 5023 laptop's maar heb nergens last van.
Ze draaien alle bij nog perfect heb ze nu 10 maanden in huis echt super dingen.
Niks geen scheuren of defecte delen, zo kan het gelukkig dus ook :*) !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
Ik ben erover aan het nadenken om Windows te installeren op een kaartje dat ik in mijn cardreader steek (nog geen idee welke, dat is de volgende stap). Alleen kom ik er niet echt uit hoe de performance dan zal zijn. Ik weet dat bij de 5024 de cardreader op usb is aangesloten wat dus neerkomt op 12,5Mbit/s (full speed). Ook dacht ik te weten dat mijn (laptop) harde schijf ongeveer een 25MB/s kan verzetten. Dit is natuurlijk een hemels groot verschil MAAR heeft Windows zelf dit wel nodig? Windows bestaat voornamelijk uit kleine bestandjes dacht ik, waardoor een kleine seektime ideaal is. Verder zet ik zet mijn laptop altijd op stand-by, en wordt ze alleen opnieuw opgestart als hij merkelijk trager wordt. mijn vraag is dus eigenlijk: heeft Windows,eenmaal opgestart, baat bij een snelle schijf voor normaal gebruik (toepassingen als Autocad, Photoshop, ...) of gaat dit nauwelijks merkbaar zijn?

Het voordeel van dit alles is dat de harde schijf zelf veel minder zal draaien als ik niet bezig ben met mijn pc. Dit scheelt zowel energie als geluid ( geluid is relatief, en vooral als de omgeving stil is erger ik me er wel eens aan)

Voor de rest zijn er dan nog een paar andere problemen zoals: ga ik tegen boot problemen aanlopen, of word dit ondersteund in het bios en hoe groot moet nu precies zo een kaartje zijn

Is er nog iemand die dit van plan is / voor elkaar heeft gekregen en die mij hier verder in kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:31:
@Hurtebise: haal ff je accu er uit, en laat hem ff een dag of 2 zonder accu staan
Heb em nu zonder batterij en netstroomaansluiting 20u laten staan. Als ik em aan de stroom hang net hetzelfde hoor. Als ik em weer opzet, gaat het lichtje wel branden even HD lichtje, maar helemaal niets meer. Ik zal hem anders wat langer laten staan 48u ofzo. Ik vrees het ergste. Heb wel nog garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik ga nog enkel met een Linux boot cd proberen de zaak aan de gang te krijgen. Ik vrees dat het insturen naar Acer wordt (het noodlot, meet the devil zeg maar). Mensen die ervaring met insturen hebben? Hoe ga je te werk? Versturen in originele verpakking? Welke postfirma? Eerst naar support bellen om afspraak te maken voor ophaling (zodat je nummer krijgt en de reparatiestatus online kan volgen)? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Hurtebise schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:32:
Ik ga nog enkel met een Linux boot cd proberen de zaak aan de gang te krijgen. Ik vrees dat het insturen naar Acer wordt (het noodlot, meet the devil zeg maar). Mensen die ervaring met insturen hebben? Hoe ga je te werk? Versturen in originele verpakking? Welke postfirma? Eerst naar support bellen om afspraak te maken voor ophaling (zodat je nummer krijgt en de reparatiestatus online kan volgen)? ...
Mijn laptop is nu de 9e dag weg, ik heb gebeld, en dan krijg je een reparatienummer en moet je een afspraak met ups maken die hem dan komen ophalen. Er staat al heel lang dat hij momenteel in reparatie is. Aan die reparatiestatus heb je dus niet veel.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Zo, Acertje gaat dit weekend of volgende week met UPS mee. Man man, wat een telefoonvaardigheden hebben die mensen bij Acer, zeg. Very not. |:(

Allé, laptop geeft er de brui aan na 1 jaar niet al te actieve dienst.

De aankoop van het dure Acer warranty pack rendeert dan toch ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:31:
hdtune draaien

en ons het overzciht laten zien
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.hoek8/hdtune.JPG

Sorry voor de standaard XP style, net geformat :p

De HD is wel tyfus heet zie ik.... ik weet niet of deze temperatuur echt klopt? Zou wel erg heet zijn voor een 4200rpm laptop HD niet? Hij begint snel, eindigt langzaam... wil best een nieuwe HD kopen, maar moet wel 100% zeker weten of het hier aan ligt en niet aan de controller oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 14-02-2007 22:38 ]

Twitter

• Hurtebise
Felixje schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:36:
[...]

Mijn laptop is nu de 9e dag weg, ik heb gebeld, en dan krijg je een reparatienummer en moet je een afspraak met ups maken die hem dan komen ophalen. Er staat al heel lang dat hij momenteel in reparatie is. Aan die reparatiestatus heb je dus niet veel.
9 dagen? Net effe gesproken met IT'er van het werk. Hij weet dat hij 2 jaar geleden ook Acers terugstuurde. Pas na 6 maanden weer teruggekregen. Laat deze kelk alsjeblief aan mij voorbij gaan.

• Felixje
Hurtebise schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:41:
[...]

9 dagen? Net effe gesproken met IT'er van het werk. Hij weet dat hij 2 jaar geleden ook Acers terugstuurde. Pas na 6 maanden weer teruggekregen. Laat deze kelk alsjeblief aan mij voorbij gaan.
Fijn dat je het even meld :( :( :( Dan zit ik dus nog 5,5 maand te wachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Felixje op 15-02-2007 22:12 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Mja, dat is 2 jaar geleden hè. Ik denk dat ze onderhand wel wat voortdoen. Ze schrijven in hun warranty packs toch (dacht ik) dat je je pc binnen de week terug hebt.

Ik reken op 2 weken. En voor de rest zou ik zeggen, spam de tech support met mails en telefoons. Dat werkt altijd en overal, bij iedereen. Ze gewoon suf melken, zagen en vragen. Hoe kom ik zo snel mogelijk van deze lunatic af: gewoon, zijn pc'tje snel herstellen en als de bliksem per express-straaljet terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is gisteren na pm 6 weken terug gekomen, ongerepareerd..
Vertraging en niet repareren ligt niet helemaal aan Acer.

Even recapituleren:

- Laptop hield er spontaan mee op. Na aanzetten knippert 't disk lampje een keer of drie, de DVD speler
word nog een keer gespind, en verder blijft alles zwart en duister.

Dit alles net 3 maanden buiten de garantie.

Laptop opgestuurd (werkte prima die RMA; ik kon volgen waar mijn laptop was en wat de status
was, daar viel Acer niets te verwijten). Diagnose: defect Mobo en geheugen.

In die 6 weken heb ik met Acer onderhandeld over coulance: een reparatie van 475 Euro op een
laptop van nog geen anderhalf jaar oud, kan natuurlijk niet. Keurig briefje terug met hun interpretatie van de wet:
1. Klant moet kunnen aantonen dat het probleem het eerste jaar al aanwezig was
2. Tevens moet de klant kunnen aantonen dat het om een productie fout gaat.

(Simpel gezegd.. stuur 'm een keer terug met vage klachten tijdens het eerste jaar)

Na overleg met een bevriende advocaat heb ik er maar vanaf gezien; ik heb geen tijd om nog langer met Acer te onderhandelen

Ik heb ook besloten om 'm niet te laten repareren.. voor de rest waarde van de onderdelen (Gave kast, werkende slimline dvd brander en een goede accu en lader) plus het reparatie bedrag koop ik
een nieuwe laptop met dezelfde of betere specs.

Mijn volgende laptop word geen Acer. De volgende order laptops voor de zaak worden ook geen Acers, als het aan mij ligt. Qua prijs prestatie lijken ze niet slecht, maar vergeet niet dat je bij
deze gunstige prijs altijd nog de prijs van het drie jaar garantie contract moet tellen. Een defecte laptop kan ik me niet veroorloven, en gegeven de reparatie en onderdelen prijzen ( 48 Euro voor 256 Mb SODIMM ??) is de reparatie niet economisch verantwoord.

Samenvattend oordeel van anderhalf jaar gebruik:

- Laptop was OK. Geen klachten over het frame.(scheuren bij de schanieren heb ik niet gehad.)
- Disk ( en mogelijk interne controllers) was traag..
- De video kaart : OK
- Audio: gelukkig was dit een brood en spelen laptop met de nadruk op brood. Incidenteel eens
wat beluisterd via kop telefoon: het geluid uit de speakers was en bleef slecht.
- Werkgeheugen: te klein, ik adviseer in combinatie met deze trage harddisk minstens een Gig
- Beeldscherm.. Dat mis ik, daar had ik geen klachten over.
- Prijs prestatie : onder de maat. Als ik de uitgebreide garantie had meegerekend bij de aankoop,
waren er goedkopere kandidaten geweest. Eigenlijk wil je al snel of de disk vervangen, of het
geheugen uitbreiden, waardoor de werkelijke prijs ook nog stijgt. (en je je garantie verspeeld)
- Betrouwbaarheid: laag: Ik heb hier IBM en Mitac/Paradigit laptops liggen van 5 jaar oud, die het nog
prima doen. Die Paradigit is op sommige dingen sneller dan mijn Acer was.. Zal wel aan de
harddisk liggen ;-)

- Acer als leverancier: heb ik geen hoge pet van op. Volgens mij interpreteren ze de wet niet correct,
en te strikt. Als je als leverancier niet bereid bent te investeren in je relatie met je klant, ondanks
een redelijk schikkingsvoorstel, dan houd het op wat mij betreft.

Acer == Bagger zoals hier boven gesteld is gaat me net iets te ver, maar de werkelijke prijs van het
aparaat staat niet in de juiste verhouding tot de prestaties.

Mijn mening, mijn ervaringen; Als iemand andere ervaringen heeft, dan hoor ik het graag..

Heeft iemand nog tips voor een andere laptop (Geen Acer, geen Sony[1]?)

[1] Dat verhaal vertel ik alleen in de kroeg, OK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:09:

Even recapituleren:
[...]

Ik heb ook besloten om 'm niet te laten repareren.. voor de rest waarde van de onderdelen (Gave kast, werkende slimline dvd brander en een goede accu en lader) plus het reparatie bedrag koop ik
[...]
dit verhaal is volledig in de lijn die al even was ingezet in dit topic, over klachten en de niet zo geweldige behandeling van Acer daarvan. ik vind het een steeds triestere zaak en ik hoop er nooit mee te maken te hebben!
interessant vind ik het feit dat je je laptop-onderdelen gaat verkopen, ik heb eigenlijk wel interesse in je oude accu O-)
m'n huidige accu geeft doorgaans een 'wear-level' van rond de 40% aan namelijk, das niet echt ideaal :X
heeft iemand tips om het wear level van je accu te verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:09:

Even recapituleren:

- Laptop hield er spontaan mee op. Na aanzetten knippert 't disk lampje een keer of drie, de DVD speler
word nog een keer gespind, en verder blijft alles zwart en duister.

Dit alles net 3 maanden buiten de garantie.

Laptop opgestuurd (werkte prima die RMA; ik kon volgen waar mijn laptop was en wat de status
was, daar viel Acer niets te verwijten). Diagnose: defect Mobo en geheugen.

In die 6 weken heb ik met Acer onderhandeld over coulance: een reparatie van 475 Euro op een
laptop van nog geen anderhalf jaar oud, kan natuurlijk niet. Keurig briefje terug met hun interpretatie van de wet:
1. Klant moet kunnen aantonen dat het probleem het eerste jaar al aanwezig was
2. Tevens moet de klant kunnen aantonen dat het om een productie fout gaat.
'briefje terug met hun interpretatie'

Heb je met wetsartikellen staan zwaaien, dat hun daar zo mee komen?
(Simpel gezegd.. stuur 'm een keer terug met vage klachten tijdens het eerste jaar)
Right.. we weten allemaal dat Acer niet te vertrouwen is met dit soort zaken, ergens in het begin van het topic screef iemand koelings-problemen te hebben, wat doen ze bij Acer's support center

die stoppen er een 1.6ghz (prutsers)
Na overleg met een bevriende advocaat heb ik er maar vanaf gezien; ik heb geen tijd om nog langer met Acer te onderhandelen
Acer verkoopt troep, de Nederlandse wet beschrijft dat een consument recht heeft op een degelijk product. Of wel, Acer overtreedt de wet zolang ze dit soort bagger verkopen.
Ik heb wel intresse in je slimline (en eventueel de accu), mischien dat we die via een direct-message
kunnen regelen?
Mijn volgende laptop word geen Acer. De volgende order laptops voor de zaak worden ook geen Acers, als het aan mij ligt. Qua prijs prestatie lijken ze niet slecht, maar vergeet niet dat je bij
deze gunstige prijs altijd nog de prijs van het drie jaar garantie contract moet tellen. Een defecte laptop kan ik me niet veroorloven, en gegeven de reparatie en onderdelen prijzen ( 48 Euro voor 256 Mb SODIMM ??) is de reparatie niet economisch verantwoord.

Samenvattend oordeel van anderhalf jaar gebruik:

- Laptop was OK. Geen klachten over het frame.(scheuren bij de schanieren heb ik niet gehad.)
- Disk ( en mogelijk interne controllers) was traag..
- De video kaart : OK
- Audio: gelukkig was dit een brood en spelen laptop met de nadruk op brood. Incidenteel eens
wat beluisterd via kop telefoon: het geluid uit de speakers was en bleef slecht.
- Werkgeheugen: te klein, ik adviseer in combinatie met deze trage harddisk minstens een Gig
- Beeldscherm.. Dat mis ik, daar had ik geen klachten over.
- Prijs prestatie : onder de maat. Als ik de uitgebreide garantie had meegerekend bij de aankoop,
waren er goedkopere kandidaten geweest. Eigenlijk wil je al snel of de disk vervangen, of het
geheugen uitbreiden, waardoor de werkelijke prijs ook nog stijgt. (en je je garantie verspeeld)
- Betrouwbaarheid: laag: Ik heb hier IBM en Mitac/Paradigit laptops liggen van 5 jaar oud, die het nog
prima doen. Die Paradigit is op sommige dingen sneller dan mijn Acer was.. Zal wel aan de
harddisk liggen ;-)

- Acer als leverancier: heb ik geen hoge pet van op. Volgens mij interpreteren ze de wet niet correct,
en te strikt. Als je als leverancier niet bereid bent te investeren in je relatie met je klant, ondanks
een redelijk schikkingsvoorstel, dan houd het op wat mij betreft.

Acer == Bagger zoals hier boven gesteld is gaat me net iets te ver, maar de werkelijke prijs van het
aparaat staat niet in de juiste verhouding tot de prestaties.
Er is niets mis met de IDE controller, de 5024 komt standaard met een 4200rpm schijf..
dat is het probleem..

ACER==BAGGER:
als ze 3 maanden nadat de garantie is verlopen totaal geen coulance tonen,
denk ik daar toch wel anders over >:)
Mijn mening, mijn ervaringen; Als iemand andere ervaringen heeft, dan hoor ik het graag..

Heeft iemand nog tips voor een andere laptop (Geen Acer, geen Sony[1]?)

[1] Dat verhaal vertel ik alleen in de kroeg, OK ?
Drie letters en het is groot en blauw ;)

maargoed, dat ligt een beetje aan wat je budget is, ik persoonlijk vind dit een hele mooie
http://www.bestelibm.nl/c...Express+Selection.htm?p=0
(14.1" precies goed..)

Ik zou iig een laptop kopen met een stevige behuizing, want dan gaan er uberhaupt minder snel iets aan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Misschien kunnen we dan hier eens vermelden welke merken wel bekend staan voor hun goeie support (zowel voor bedrijfs- als particuliere toestellen)

- HP
- Toshiba
- Sony
- Asus
- Dell
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Mijn HD begint nu echt achteruit te gaan (S.M.A.R.T fouten, vaker in PIO etc) dus ik ben op zoek naar een andere HD. Nu ben ik van het principe: Als je iets koopt moet je het goed doen, dus wil ik een snellere en grotere schijf dan wat ik nu heb.

Ik heb uiteraard een beetje research gedaan en mijn oog is gevallen op deze 2 schijven (Hoef geen 7200rpm ivm hitte, stroomverbruik en prijs).:

Samsung SpinPoint M60 (120GB)

Fujitsu MHV2120AH (120GB)

Beide schijven zijn 5400rpm en hebben 8mb cache. Er zijn niet echt veel verschillen.. toegangstijd is bij beide schijven 12ms en ze zijn beide gewoon ATA100. Qua prijs liggen ze bij de € 80,- wat voor mij eigenlijk wel de grens is. Heeft iemand ervaring met 1 van deze schijven? De Fujitsu is volgens Toms Hardware wel een stukje sneller, maar of je dat in de praktijk gaat merken? Heb met beide merken eigenlijk geen ervaring, dus zou ik graag wat ervaringen horen van mensen die dat wel hebben. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 13-09 21:00
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:29:

maargoed, dat ligt een beetje aan wat je budget is, ik persoonlijk vind dit een hele mooie
http://www.bestelibm.nl/c...Express+Selection.htm?p=0
(14.1" precies goed..)

Ik zou iig een laptop kopen met een stevige behuizing, want dan gaan er uberhaupt minder snel iets aan stuk.
Ik heb de 5024 ook gehad, maar kon via de TU goedkoper aan deze laptop komen. Dan alleen wel met een 15 inch scherm maar ik moet zeggen dat het een prima laptop is. Hij voelt sowieso al een stuk steviger aan dan de Acer, en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb dat ik mijn acertje heb verwisseld voor deze IBM Lenovo, zeker nu ik alle negatieve verhalen hoor/lees. Ik zou zeggen die IBM is een echte aanrader.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dennahz spinpoint 5400rpm.. klinkt leuk joh.. is ook wel stil denk ik.. : )

@Hurtebise: scrap Sony maar.. die vragen de nieuwprijs.. als er iets stuk is aan een product
(no.retards.like.sony) > en voeg uiteraard IBM maar toe.. : )

@boaty:.. juist.. ibm is gewoon de shit.. : )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:13:
@Dennahz spinpoint 5400rpm.. klinkt leuk joh.. is ook wel stil denk ik.. : )
Heb ik ook gelezen ja ! Heb deze inmiddels besteld, moet er vrijdag zijn. Post dan wel ff wat benchmarks enzo.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
Hmm, heb nu windows vista ultimate x64 op mn laptop staan:

Eerste indruk, zeer mooi, maar ik ben wel heel blij met mn geheugenuitbreiding naar 2 reepjes pc3200 1gb :). Alles werkt! Drivers gewoon overal vandaan geplukt, synaptics, ati, wlan bij acer (geinstalleerd met win 2k3 compatibility) en de rest gewoon van windows zelf... Alles werkt prima! rmclock, alle programma's... Slechts 1 nadeel: flash werkt niet op 64 bit, dus ik moet voor bijvoorbeeld youtube steeds IE-32bit openen. Verder werken 32 bit versies van Firefox en Thunderbird niet op deze versie, dus ik draai nu Minefield (3.0 a1 x64) en Thunderbird (1.6a1 x64) waarbij vooral de laatste wel eens instabiel kan zijn. Andere dingen die me irriteren: ik moet bij opstarten steeds handmatig hamachi, rmclock en wbutton.exe toestaan, omdat die nog niet helemaal vista compatible zijn denk ik. Verder vind ik het jammer dat er voor dreamscene nog zo weinig content te downloaden valt (maar dat is een kwestie van tijd). Maar buiten dat, alles werkt en flip3d + aero glass maakt het allemaal waard. Zelfs mn batterijtijd is hetzelfde gebleven als onder xp (1,5 uur), ook al gebruikt vista veel meer CPU en mem.

Zonder geheugenupgrade raad ik echter niemand aan om over te stappen, ik idle nu wat met 57 programma's open (waarvan 15 van mezelf of zo) en vista gebruikt 1,05GB van mn geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
@MoiZie
Hoe heb je precies die RMClock draaiende gekregen? Want zover ik weet wordt die elke keer als je opstart dit geblokkeerd door Windows (ben de naam van het programmatje ff vergeten);Je moest dus elke keer rechterklikken op dit pictogram in de taakbalk, en aanduiden dat dit programma veilig was 8)7

• Felixje
MoiZie schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:19:
Zonder geheugenupgrade raad ik echter niemand aan om over te stappen, ik idle nu wat met 57 programma's open (waarvan 15 van mezelf of zo) en vista gebruikt 1,05GB van mn geheugen :)
Is het echt zo erg met het geheugen? Mijn laptop is nu bij acer voor garantie, maar ik heb ook al een 64b ultimate. In dit artikel las ik over Superfetch. Zou je eens kunnen kijken wat er met je geheugen gebeurt als je dit uitzet? Een geheugenupdate is nogal duur.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Vista neemt gewoon bijna al je geheugen in door dat superfetch. Je moet het ook niet zien als geheugen dat in gebruik is, maar juist hetgeen wat niet in gebruik is. (Vista geeft het terug als een programma het nodig heeft).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald1852 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:37:
@MoiZie
Hoe heb je precies die RMClock draaiende gekregen? Want zover ik weet wordt die elke keer als je opstart dit geblokkeerd door Windows (ben de naam van het programmatje ff vergeten);Je moest dus elke keer rechterklikken op dit pictogram in de taakbalk, en aanduiden dat dit programma veilig was 8)7
Datzelfde probleem had ik ook, totdat ik die User Account Control heb uitgezet. RMclock start nu prima gelijk op.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.