[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.502 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 122815

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/7327/fccandidate49ar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/7845/pointy31pf.jpg Welkom bij het eerste Acer Aspire 5024 / 502x ervaringen topic hier op GOT.

Dit topic gaat voornamelijk over de 5024wlmi, de 5020(1,6ghz) en de 5021 zijn ook hier in europa verkocht (zijn echter niet meer leverbaar), en zijn op wat kleine details nagenoeg identiek.

(En daarom maken we 1 algemeen topic voor de complete 502x serie?)

Naar aanleiding van het topic ACER Aspire 5024WLMi wat powaqqatsi opende, bleek dat er veel animo is voor een ervaringen-topic, en zodoende zijn we hier nu beland.
De hieronder staande specificaties gelden dus voor de 5024wlmi, en kunnen verschillen
met andere types van de 502x serie.

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/6224/break5oj.png

Afmetingen (H x B x D) 3,3 x 36,3 x 27,8 cm

Gewicht: 3070 gram

En wat er verder onder de kap zit..

Het CrystalBrite TFT scherm heeft een diameter van 15.4" (WXGA), en heeft een maximale resolutie
van 1280 bij 800 pixels. Het scherm lijkt een beetje op het Toshiba TruBright / X-Black scherm van Sony, meer hierover vind je meer onder 'Overige informatie'.

Verder telt de tikplank 88-/89 toetsen, en bevat het een 'inverted "T" cursor layout' de toetsen hebben een minimale dikte van 2,5 millimeter.. Uiteraard krijgen de meeste (Fx) functietoetsen er een 2e functie bij met het inhouden van de 'FN' toets.

Het Synaptics touchpad is van redelijke grote, bevat 2 knoppen + 1 extra 4punts-navigatietoets
waarmee je eenvoudig door documenten / webpagina's heen kan scrollen.

CPU & Chipset:
AMD Turion ML-34 (Lancaster) 1.8ghz 64-bit komt met PowerNow & Hyper Transport technologie
en beschikt over 64KB L1-Cache & 1MB L2-Cache

Aanwezige instructiesets: MMX+, 3DNow!(+), SSE, SSE2, SSE3

Chipset: ATI Mobility Radeon XPress 200

North: de noord kant van deze chipset bevat het video (GPU) gedeelte / aansturing naar het scherm
en een PCI-Express interface, laatst genoemde word o.a gebruikt voor de GPU / en Gigabit Ethernet.

South: word gebruikt voor het audio gedeelte (AC97) de USB aanslutingen, PCI-IDE en de ACPI controller.

GPU:
Aan boord bevind zich een ATI Mobility Radeon X700, met 128 MB (dedicated!) VRAM,
voor het benodigde grafische geweld.
ondersteund ATI PowerPlay 5.0 en Microsoft® DirectX® 9.0
en is verbonden via PCI Express™
  • DualView™
  • MPEG-2/DVD hardware-assisted capability
  • Dual independent display support
  • S-video/TV-out (NTSC/PAL) support
  • Aspire CinemaVision™ video (Aspire Arcade)
  • Aspire ClearVision™ video optimalisatie techniek(Aspire Arcade)

Geheugen:
Vanuit de fabriek draait het geheugen standaard op 133mhz of (en bij sommige zelfs op 166mhz)
met bios v1.0x t/m v1.10.
Types die met met bios v1.11 of v1.12 zijn uitgerust lopen op respectievelijk 166mhz,
wat tergelijkertijd ook meteen de max is van de soDIMM modules.

Op het moment dat je met bios v1.12 / 200mhz PC3200 soDIMM modules gebruikt schakelt de processor automatisch over op 200mhz, dit alleen niet helemaal zonder problemen. (bij gebruiker 'FormatKing' loop 2 x512mb pc3200 zonder problemen) maar bij verschillende andere gebruikers is dit niet het geval.

(Volgens Acer mag het geheugen maximaal 2.5v gebruiken, indien je modules hebt die 2.5volt zijn zou het praktisch gezien dus goed moeten werken. FormatKing: kan je ons precies vertellen welk geheugen jij hebt?)

En als laatst.. van dit onderdeel > Turion processoren zijn niet dual channel maar gaan wel efficient met het geheugen om. (hier merk je dus praktisch niets van)

(Als er een definitieve oplossing komt voor het 200mhz PC3200 probleem, word dat uiteraard hier vermeld)

Hardeschijf:
Het schijfje wat met deze laptop komt is een Hitachi Travelstar 4K80 met 8mb cach, bevat
2 platters van 40gb p.stuk. en draait 4200 rondjes per minuut.

Een echt snelle schijf is het dus niet, maar volstaat / doet z'n werk en is voor de meeste gebruikers groot genoeg. (het is niet de bedoeling dat de schijf warmer word dan 55graden?, als de schijf veel belast word bv. bij het spelen van games raad ik je toch aan om een 'coolpad' aan te schaffen -> al helemaal waneer er bv een 7K60 in hangt.)

Het optische loopwerk:
Betreft een DVD-Dual Double Layer drive van Panasonic type DVR-K04RA (of een Matshita UJ-845D?), naar wat ik vernomen
heb is dit een vrij stille drive, het afspelen van muziek en dvd's gebeurd bijna geruisloos.
Bij het kopieeren van data/media word er aanzienlijk meer geluid geproduceerd.

Nero InfoTool:
http://img160.imageshack.us/img160/2403/neroinfo2ta.png

Netwerk faciliteiten:
Voor het draadloze netwerk kan men gebruik maken van de ingebouwde:
Wirless Broadcom 4318 54mbps dual-mode 802.11b/g) Wi-Fi gecertificeerde controller
deze schijnt succesvol met linux gebruikt te kunnen worden. Ook zijn er drivers beschikbaar voor
Windows XP 64.

Verder heeft men de beschikken over een:
Realtek 10/100/1000Mbps Gigabit Ethernet aansluiting met Wake-on-LAN functionaliteit.
(functioneert uiteraard prima onder *nix, etc)

/ Modem: 56K ITU V.92 modem (PTT gecertificeerd) met Wake-on-Ring functionaliteit

Overige Interfaces & aansluitingen

4x USB 2.0 ports
1x FireWire (OHCI compliant)
1x Infrared (FIR) port - Vishay TFDS-6500
1x external display (VGA) port
1x PC Card slot (one Type II)

6-in-1 card reader (SM/MS/MS-Pro/MMC/SD/xD-Picture card™)

1x S-video/ TV-out (NTSC/PAL) port
1x IEEE 1394 port
1x Modem (RJ-11) port
1x Ethernet (RJ-45) port
1x speaker/ headphone/ line-out jack
1x microphone/ line-in jack
1x DC-in jack for AC adapter

Batterij & Power management:

ACPI(1.0b) met ondersteuning voor Standby and Hibernation modes.
60Wh Li-Ion battery pack, Up to 3 hours battery life.
Het opladen duurt 2.5 uur / snelladen en 3.5uur / waneer de laptop in gebruik is.
90W AC adapter.

Software:
  • Windows XP Home - SP2
  • Acer eManager - voor gebruik met een beamer, system recovery en overige instellingen
  • Acer Arcade - voor het afspelen van media (CD/DVD etc), hier hoeft Windows niet voor opgestart te worden (klopt dit?)
  • NTI CD & DVD maker and Backup Now - voor het branden van DVD's en CD's
  • Cyberlink PowerProducer - voor het maken van video / dvd's
  • Norton AntiVirus (90 dagen trial)
zo.. dat waren de specs, ben ik nog iets vergeten?

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/284/break23ag.png

Zijn onderweg, komen er zo aan. (maar ik heb meer foto's nodig, 5024wlmi@gmail.com)

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/2301/break38zl.png

Tweak guide voor de 5024wlmi /kan ook voor andere laptops gebruikt worden -> werkt echt!:
http://dirkjan.argonhosting.nl/xp-tweaks-public.rtf

Acer FTP:
ftp://ftp.support.acer-eu...ok/aspire_3020_5020/bios/

Acer BIOS updates:
http://csd.acer.com.tw/SI...&Count=240&Collapse=33#33

Ati Mobility drivers:
http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/index.html

A64 Tweaker:
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=106

AC97 LINKS:
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

DH Mod tool V2.2 (voor het ombouwen van ''Catalyst drivers'' naar 'Mobile drivers''):
http://www.driverheaven.net/patje

Turion VS Centrino (Pentium Mobile) review:
http://www.laptoplogic.com/resources/articles/42/1/1/

Een mooie review op notebookreview.com
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2379

Wil je *nix op je laptop installeren?:
www.tuxmobile.com

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/6879/break45vu.png

Het geluid van de 5024 liet nog wel eens wat te wensen over, met de nieuwe drivers is dit niet het
geval meer. Wil je geluid af kunnen spelen over je surround-set of ben je toch nog niet helemaal tevreden met het geluid wat uit de AC97 chip komt.

Dan is het mogelijk om hier wat aan te doen, met de Soundblaster Audigy ZS2 (7.1) kan je geluid afspelen op je surround-set, of via de interne speakers (dit kon voorheen niet maar tegenwoordig is dit geen probleem meer, met de nieuwe Audigy ZS2 drivers kan je ook de interne speakers gebruiken)

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/4351/sbaudigyzs26bs.jpg

Als je meer informatie hebt voor de topicstart hebt, of fouten hebt gevonden kan je natuurlijk altijd
even een mailtje sturen naar 5024wlmi@gmail.com

-credits: Horned-Devil voor zijn grandioze support & bijdrage,
maar natuurlijk ook iedereen die in het oorspronkelijke topic een bijdrage heeft geleverd!.

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/6708/break50wf.png

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 17-10-2005 18:55 ]

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Goed begin.

Info over de XPRESS 200M southbridge:

ATI SB400 Chipset
Ultra DMA 66/100/133 master mode PCI EIDE controller
Supports dual channel native Serial ATA/RAID controller that will supply 150MB/s and support RAID 0 or RAID 1
Integrated Hardware Sound Blaster / Direct Sound AC97 audio
ACPI & PC2001 compliant enhanced power management
Supports 8 USB2.0 ports (Rear x 4 / Front x 4)

Anders gezegd:
De ide controller, usb controller, Realtek AC97 geluidschip en de ACPI zitten in de southbridge.

De firewire(OHCI compliant, dus drivers geen probleem), en flashcardreader chip(PCIxx21 ??) zitten ergens in een texas instruments chippies.
De infrarood is overigens een Vishay TFDS-6500 sensor. (in te stellen bij standaard Microsoft irda drivers)

[ Voor 18% gewijzigd door MaZeS op 15-09-2005 20:39 ]

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 12:16
Hallo ik ben ook van plan deze laptop de kopen
maar wat ik zie heeft deze laptop al ongeveer 6 maanden dezelfde specs maar ook met ongeveer dezelfde prijs. zal ik wachten met het kopen van deze laptop totdat ze de specs verhogen of gaat dat nog lang duren.
  • kan iemand ook nog ervaringen vertellen over de duur van de batterij... ik bedoel alleen bij gebruik internet office en wireless is het dan 3 uur of meer
  • op de site staat de logo van bluetooth, is er ook een optie om bleutooth erin te intregreren zodat je niet een pcmcia kaartje hoef te gebruiken
  • ontvangt de wireless module goed, of is mijn senao kaartje toch beter.
  • warmte dan ... heb gelezen in de vorige topic dat bij somige mensen de laptop heel heet word.Stel dat de laptop te heet word schakelt hij zichzelf uit of dat niet
  • de service van acer word over het algemeen niet echt opgehemelt is dit terecht ofniet. Ikzelf ben medion gewend en daar waren ze tot verkort heel makkelijk met het repareren van je laptop.
alvast bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dewaterweg op 15-09-2005 20:57 ]

Topicstarter
MaZeS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:33:
Goed begin.

Info over de XPRESS 200M southbridge:

[knippie]

Anders gezegd:
De ide controller, usb controller, Realtek AC97 geluidschip en de ACPI zitten in de southbridge.

De firewire(OHCI compliant, dus drivers geen probleem), en flashcardreader chip(PCIxx21 ??) zitten ergens in een texas instruments chippies.
De infrarood is overigens een Vishay TFDS-6500 sensor. (in te stellen bij standaard Microsoft irda drivers)
Bedankt voor de nuttige bijdrage MaZeS, ik heb de startpost aangepast.
Aan dit soort informatie hebben we wat, thumbs up.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 15-09-2005 21:06 ]

Anoniem: 139657

goed! nice intro, nu nog ff die 40 pagina's volkrijgen hae voor deel 2 >:)
Superlaptop echt aan te raden voor iedereen (flipseg heeft de 5024wlmi nu 2.5 mnd :9 )

Topicstarter
Dewaterweg schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:53:
Hallo ik ben ook van plan deze laptop de kopen
maar wat ik zie heeft deze laptop al ongeveer 6 maanden dezelfde specs maar ook met ongeveer dezelfde prijs. zal ik wachten met het kopen van deze laptop totdat ze de specs verhogen of gaat dat nog lang duren.
  • kan iemand ook nog ervaringen vertellen over de duur van de batterij... ik bedoel alleen bij gebruik internet office en wireless is het dan 3 uur of meer
  • op de site staat de logo van bluetooth, is er ook een optie om bleutooth erin te intregreren zodat je niet een pcmcia kaartje hoef te gebruiken
  • ontvangt de wireless module goed, of is mijn senao kaartje toch beter.
  • warmte dan ... heb gelezen in de vorige topic dat bij somige mensen de laptop heel heet word.Stel dat de laptop te heet word schakelt hij zichzelf uit of dat niet
  • de service van acer word over het algemeen niet echt opgehemelt is dit terecht ofniet. Ikzelf ben medion gewend en daar waren ze tot verkort heel makkelijk met het repareren van je laptop.
alvast bedankt :)
1. Ik doe er zo'n 2,5 uur mee wanneer ik alleen inet/ en office gebruik, maar dan zit m'n audigy er ook in. En dat ding gebruikt ontzettend veel stroom. Dus 3 uur is een redelijke indicatie .. maar hangt van meer dingen af.. als je de HD veranderd (zoals ik heb gedaan) dan scheelt dat natuurlijk ook
maar er zijn mensen die nog een stuk langer dan 3 uur met hun accu doen
staat ergens in dit topic: http://forum.notebookrevi....php?t=17907&page=1&pp=10

2 & 5. Ik gebruik een bluetooth usb-stick omdat ik snel bluetooth nodig had, maar ik heb ook gezocht naar een transceiver van Acer voor bluetooth maar die kon ik niet vinden, dus je zult even contact met Acer op moeten nemen.. dat krijg je gelijk een idee van hoe de service is.

4. Als de Laptop te warm word schakelt deze idd vanzelf uit, dit betreft technology welke in de processor zit gebakken. / maar het kan geen kwaad om af en toe is aan de onderkan van de laptop (onder het synaptics padje) te voelen, voelt het erg heet aan dan is dat NIET GOED.
de schijf mag niet warmer worden dan 55graden.... je kan de temp van de schijf ook bekijken met bijvoorbeeld 'SpeedSwitchXP'

3. Ik krijg het idee dat WiFi via die Invilink Signal-Up antenna's prima werkt, ik heb nog nooit problemen er verder mee gehad, en het bereik is prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 15-09-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32991

Ook ik sta op het punt om waarschijnlijk de 5024WLMI laptop te halen. Alleen heb ik nog wel wat vragen. Ik zal 'm voornamelijk gebruiken voor school (beetje XP, Access, Word, dat soort zaken). Maar ook voor privé (ik wil nogal eens graag FIFA spelen). Verder wil ik ook een dualboot met Gentoo Linux. Omdat dit eigenlijk mijn enige wensen zijn (ik heb naast de laptop nog een gewone desktop), vraag ik me eigenlijk af of ik met de 5024WLMI niet "teveel" in huis haal, of meer dan ik eigenlijk nodig heb. Natuurlijk is een 64 bits CPU wel handig en een investering voor de toekomst. Maar ik wil ook graag een vrij lichte laptop omdat ik 'm elke keer van en naar school moet meesjouwen. En ook de accuduur is van belang. Als dat allemaal beter is bij een goedkopere (en wellicht lichtere laptop qua specs), dan zou dat mijn keuze weleens kunnen gaan veranderen :) Mijn budget staat de 5024WLMI wel toe, maar is het wel praktisch voor mij?

Iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32991 op 16-09-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32991

foutje

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 32991 op 16-09-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153576

in het vorige topic heb ik gelezen over een coolingpad oid voor deze laptop, kan iemand zeggen wat dit precies is en waar deze evt aan te schaffen is??

edit: nvm guys, ik was weer te snel, zat info op got te vinden exuses |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 16-09-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
De broadcomm WLAN die erin zit support 'Afterburner technologie' wat onder de naam 'Speedbooster' gaat bij LinkSys. Heb je dus zo'n Access Point die dat support zet dit dan aan bij je device manager(staat standaard uit). Het gaf bij mij niet de geclaimde 30% extra maar wel zeker 10-15%.
Ook 'X-Press Technologie' is een optie die standaard uit staat maar helpt bij alle AP's(ongeacht type/merk), aanzetten dus. Dit maakte bij mij alle verbinding, ook die van 11mbps, toch zo'n 5% sneller.

Verder heb ik na het inschakelen van die 2 opties nergens problemen gekregen op andere AP's dus het kan voor zover ik weet geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 09:55
Nette startpost, en dat ga ik dan maar eens goed uittesten met dat Xpress technologie, wel gezien, maar nog nooit echt geprobeerd, toch maar eens doen dan ;) Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
phirox schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:32:
De broadcomm WLAN die erin zit support 'Afterburner technologie' wat onder de naam 'Speedbooster' gaat bij LinkSys. Heb je dus zo'n Access Point die dat support zet dit dan aan bij je device manager(staat standaard uit). Het gaf bij mij niet de geclaimde 30% extra maar wel zeker 10-15%.
Ook 'X-Press Technologie' is een optie die standaard uit staat maar helpt bij alle AP's(ongeacht type/merk), aanzetten dus. Dit maakte bij mij alle verbinding, ook die van 11mbps, toch zo'n 5% sneller.

Verder heb ik na het inschakelen van die 2 opties nergens problemen gekregen op andere AP's dus het kan voor zover ik weet geen kwaad.
Ik heb het net hier ingesteld, en het ziet er prima uit (ik gebruik zelf een 54g linksys APtje)..
verder geen benchmarks gedraait nog maar ik vertrouw je op je woord, als iemand zin heeft om te benchen laat het weten - dat kan ik de resultaten meenemen in de startpost. Zowieso vermeld ik dit in de startpost. (komt nog, eerst ff foto's regelen)

thnx - phirox -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hop hop, net binnengekregen en ik moet zeggen: DAMN wat een ding...

nou ff een vraagje weet niet of ie hier thuis hoort, maar goed jullie weten het wel denk ik

Mijn acer geeft aan dat er 2 onbeveiligde netwerken gevonden zijn, ik denk dat deze van de buren zijn oid. zou ik hier op kunnen zonder dat ze iets merken en het is echt niet om te hacken ofzo hoor, maar mijn draadloos netwerk komt volgende week pas dus zou mooi meegenomen zijn:P

dus hiero mijn vraagjes: - kan ik zonder dat de mensen het zien op het netwerk?
- hoe kan ik voorkomen ( als ik dalijk ook draadl. heb) dat de netwerken door elkaar lopen???

EDIT: ik btw 80 euris uitgespaard met pixel garantie gelukkig, 0 (NUL) dode pixel op mijn 5024 _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 16-09-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 09:55
Anoniem: 153576 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:05:
hop hop, net binnengekregen en ik moet zeggen: DAMN wat een ding...

nou ff een vraagje weet niet of ie hier thuis hoort, maar goed jullie weten het wel denk ik

Mijn acer geeft aan dat er 2 onbeveiligde netwerken gevonden zijn, ik denk dat deze van de buren zijn oid. zou ik hier op kunnen zonder dat ze iets merken en het is echt niet om te hacken ofzo hoor, maar mijn draadloos netwerk komt volgende week pas dus zou mooi meegenomen zijn:P

dus hiero mijn vraagjes: - kan ik zonder dat de mensen het zien op het netwerk?
- hoe kan ik voorkomen ( als ik dalijk ook draadl. heb) dat de netwerken door elkaar lopen???

EDIT: ik btw 80 euris uitgespaard met pixel garantie gelukkig, 0 (NUL) dode pixel op mijn 5024 _/-\o_
Zij kunnen in de router wel zien of er een ip adres actief is wat er niet hoort maar ik ken niet veel mensen die constant in hun router kijken of dat zo is. Nog een mogelijkheid is dat ze MAC adressen hebben ingeschakeld en dat dan alleen pc's met de MAC adressen erop kunnen die zij erin hebben staan.

2e vraag: Lopen waarschijnlijk niet door elkaar heen, maar je moet wel zorgen dat ze niet op dezelfde channel staan, dan moet het goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
sinds kort heb ik ook een 7k60 hddtje erin zitten :). Met siasoft sandra draaide ik met mijn oude hdd 24MB/sec (drive index) met mijn 7k60 77MB/sec. Volgende week ook mijn nieuwe pc3200 OCZ geheugen binnen :+ ...

Nu wil ik mijn nieuwe hdd wat cooler hebben omdat hij toch best warm word (vooral met gamen). Ik heb nog heleaal geen ervaring kwa cooling voor laptops maar welke coolpad kan ik er dan instoppen of past bijna elke coolpad er wel in (zag al een erg mooie van cooler master)?? voor de rest prachtige laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90702

Heb er zelf ook de 7k60 in gezet. Wat een verschil met opstarten is dat zeg. Met het gamen wordt deze schijf helaas ook wel wat warmen, tegen de 60 graden aan. Zit er zelf ook aan te denken om zo'n coolpad te kopen. informatiqe heeft wel een aardige en coolermaster ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ik weet niet of OCZ geheugen op 2.5 volt werkt.
Volgens de volgende link wel:
http://prisguide.hardware...dimm/techinfos/26371.html
Zijn er ook mensen met OCZ geheugen en met bios 1.12?
Werkt dat wel stabiel op 200 mhz?
maxjuh schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:28:
sinds kort heb ik ook een 7k60 hddtje erin zitten :). Met siasoft sandra draaide ik met mijn oude hdd 24MB/sec (drive index) met mijn 7k60 77MB/sec. Volgende week ook mijn nieuwe pc3200 OCZ geheugen binnen :+ ...

Nu wil ik mijn nieuwe hdd wat cooler hebben omdat hij toch best warm word (vooral met gamen). Ik heb nog heleaal geen ervaring kwa cooling voor laptops maar welke coolpad kan ik er dan instoppen of past bijna elke coolpad er wel in (zag al een erg mooie van cooler master)?? voor de rest prachtige laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maxjuh schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:28:

Ik raad dat ding niet voor niets 20 x aan in een topic :D ,als je er een gig pc3200 geheugen in gooit (op het moment dat er een fix is...................) + die audigy zs2... (en natuurlijk die 7K60 schijf ) dan heb je echt een turbo kit

en een super super snelle /mooie machine _/-\o_

(maargoed, dat heb je zonder die dingen ook hoor)

OT-:
Ik vond net een review van T.H..:
http://www.tomshardware.com/firstlook/20040322/

En hier vind je een klein lijstje met nog een aantal coolers die op de markt zijn..
http://www.buyextras.com/notebookcooler.html

Maar ik ben eerlijk gezegd helemaal niet zo tevreden met al die 60mm fans die ze gebruiken

Ik heb er zelf 1 van Antec (die X vorm achtige koeler), welke twee 60mm fans bevat..
en zelfs dan, moet ik uitkijken dat me schijf niet te warm word.

na een kwartiertje gamen / en een 10minuten kopieeren, zijn dit de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/7887/speedfan3ji.th.png

Als ik nog 5 minuten langer door was gegaan, dan was ie zeker over de 55c heen gegaan.
Nou zal dit niet zo snel gebeuren als je onderweg bent, tenzij je 30min lang HL2
gaat zitten spelen..

al bij al, een 7k60 is leuk, maar niet als je onderweg wilt gamen / ik raad je aan om speedfan te installeren, en goed te bekijken of ie niet te warm word (55c is de max voor deze 7k60)

kan iemand me vertellen hoe warm de 80gb/4200rpm standaard schijf word na een half uur intensief gamen?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 17-09-2005 15:04 ]

• phirox356
Ik heb de standaard Hitachi HDD erin en ik vindt hem al aardig heet worden. Zowiezo wordt hij het warmst van alle onderdelen wat ik kan voelen. Na gamen, filmpje kijken of gewoon office'n. Maakt niet uit.

Zelf ben ik wel achter een mooi tooltje gekomen van Hitachi, wat enigzins helpt maar of dit nou mijn fantasie is weet ik niet. Het is eigenlijk bedoelt ter besparing van je batterij, maar dat is indirect ook de hitte ontwikkeling.

Hier is de download link:

http://www.hitachigst.com/downloads/pbinstall.exe

En dit is de website met link + informatie:

http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm

edit: Makkelijk tooltje gevonden om temp's uit te lezen. Het is japanse site, maar tooltje werkt in engels, gewoon download link aanklikken.
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/

[ Voor 30% gewijzigd door phirox356 op 17-09-2005 14:52 ]

• MaZeS
Powerbooster tooltje werkt bij mij niet met xp x64.
Er staat ook dat het tooltje voor w95/98 is.
Werkt hij wel onder xp x32?
phirox schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:38:
Ik heb de standaard Hitachi HDD erin en ik vindt hem al aardig heet worden. Zowiezo wordt hij het warmst van alle onderdelen wat ik kan voelen. Na gamen, filmpje kijken of gewoon office'n. Maakt niet uit.

Zelf ben ik wel achter een mooi tooltje gekomen van Hitachi, wat enigzins helpt maar of dit nou mijn fantasie is weet ik niet. Het is eigenlijk bedoelt ter besparing van je batterij, maar dat is indirect ook de hitte ontwikkeling.

Hier is de download link:

http://www.hitachigst.com/downloads/pbinstall.exe

En dit is de website met link + informatie:

http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm

edit: Makkelijk tooltje gevonden om temp's uit te lezen. Het is japanse site, maar tooltje werkt in engels, gewoon download link aanklikken.
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/

• phirox356
MaZeS schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:19:
Powerbooster tooltje werkt bij mij niet met xp x64.
Er staat ook dat het tooltje voor w95/98 is.
Werkt hij wel onder xp x32?

[...]
sorry vergeten er bij te vertellen, tooltje is voor 95/98 en 2000 maar ik gebruik hem onder XP Pro(32 bit) en daar werkt die ook gewoon onder. XP64 zal inderdaad niet werken, zoals blijkt.

• maxjuh
voor je temp gewoon speedfan gebruiken. Gebruik het zelf ook werkt perfect

Anoniem: 154156

Ik heb hier een seizoen van Friends liggen op DVD. Het vreemde is dat hij alles kan afspelen met uitzondering van de A-kant van de laatste DVD. Op m'n desktop heb ik dit ook geprobeerd en daar is dat geen enkel probleem. Heeft iemand een soortgelijk probleem of weet iemand hoe dit kan opgelost worden?

Alvast bedankt,

NT

Anoniem: 154156

Hoe weet je trouwens welke temperatuur voor welk onderdeel geldt in SpeelFan? Er zijn bij mij temp's die boven de 80° gaan. Toch niet gezond denk ik.

NT

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:24
Heb deze fijne laptop ook in mn bezit, niet echt iets op aan te merken, maar als ik een microfoon wil gebruiken (zowel intern als een externe) moet ik mn mond ertegenaan houden en redelijk hard praten wil het werken... Lijkt me toch neit echt de bedoeling, alle settings van audio staan voorzover ik zie op maximum... Iemand tips?
Iemand nog iets? Aangedragen oplossingen schenen niet te werken, weet niet precies wat ik nog kan doen..

Over de temps, ik heb regelmatig pieken van 77 graden met standaard config allemaal. Enige wat ik dan doe is gamen en mn power options op always on zetten :) dus dan vind ik dat het mag.

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-04 13:19
Hallo

Een kennis van mij heeft een Acer 5024 laptop en wil daar een Siemens CX70 op aansluiten om fotos over te kunnen brengen daar die laptop. Nu staat er in de handleiding van de driver cd dat de telefoon niet werkt op 100ma usb poorten. Weet iemand toevallig of die Acer 5024 laptop gebruik maakt van 100ma poorten? Ik heb namelijk van alles geprobeerd maar de laptop wil de telefoon maar niet herkennen. enige hulp zou welkom zijn.

• MaZeS
Heb geen idee hoeveel mA de usb poorten hebben, maar kun je niet net zo goed Infrarood gebruiken om met je telefoon te communiceren?
edit:

Windows zegt dat er 500mA per poort beschikbaar is.

[ Voor 21% gewijzigd door MaZeS op 17-09-2005 21:20 ]

Topicstarter
MoiZie schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:25:
[...]

Iemand nog iets? Aangedragen oplossingen schenen niet te werken, weet niet precies wat ik nog kan doen..

Over de temps, ik heb regelmatig pieken van 77 graden met standaard config allemaal. Enige wat ik dan doe is gamen en mn power options op always on zetten :) dus dan vind ik dat het mag.
ik vraag me af of dit soort temparaturen wel normaal zijn, volgens de specs van hitachi
http://www.hitachigst.com/hdd/support/4k80/4k80.htm (dit is hem toch!?)

mag de omgevings temp. niet hoger liggen dan 55graden.. maargoed doordat de warmte van de drive
niet weg kan, loopt de omgevingstemp natuurlijk ook wel boven de 55graden uit

80graden is echt niet normaal hoor voor een HD, mischien dat ik Acer een mailtje stuur
als dat nodig is.

-woops: over je probleem met de microfoon, heb je 20% boost aangezet zoals ik zei?

andere drivers voor AC97 geprobeerd? > linkje staat in de startpost.
Volumius schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:33:
Hallo

Een kennis van mij heeft een Acer 5024 laptop en wil daar een Siemens CX70 op aansluiten om fotos over te kunnen brengen daar die laptop. Nu staat er in de handleiding van de driver cd dat de telefoon niet werkt op 100ma usb poorten. Weet iemand toevallig of die Acer 5024 laptop gebruik maakt van 100ma poorten? Ik heb namelijk van alles geprobeerd maar de laptop wil de telefoon maar niet herkennen. enige hulp zou welkom zijn.
De 5024 geeft maximaal 500ma per poort, dus dit is het probleem niet (probeer verschillende poorten, en gebruik geen hubs)

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4351/energy4kh.png

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 17-09-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Nieuwe drivers geinstalleerd, geen verschil, mic boost geeft idd een boost van 10%, 10% op 1db die al gehoord zou worden :). Zou het kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MoiZie schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:56:
Nieuwe drivers geinstalleerd, geen verschil, mic boost geeft idd een boost van 10%, 10% op 1db die al gehoord zou worden :). Zou het kapot zijn?
vaak doet een mic het alleen goed als ie op ''dempen/gedempt'' staat, ja ik weet het .. het
klinkt raar maar het is toch echt zo, speel nog ff met de mircofoon volume opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Misschien een stomme vraag maar ik wil deze week de laptop gaan bestellen.
Wat is een fijne laptopmuis? en welke wireless router werkt zeker met deze laptop?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trivian schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:43:
Misschien een stomme vraag maar ik wil deze week de laptop gaan bestellen.
Wat is een fijne laptopmuis? en welke wireless router werkt zeker met deze laptop?

muis weet ik niet, ik bedoel wil je echt een laptopmuis of gewoon een goeie muis.
Afbeeldingslocatie: http://yopi6.tricnet.de/images/prod_pics/117/e/117657.jpg
deze heb ik zelf (was 14euro fzo, en doet het echt prima... zo'n revoltec muis van 14euro heb ik ook liggen en die doet het ook prima (alleen dat idioootje blauwe licht, echt verschrikkelijk) - in vergelijking met een MS-explorer muis(ver3, van roundabout 60euro) presteren deze muizen lang zo slecht nog niet.. ik ben echt zeer te spreken over die 14e logitech muis

Wireless AP (accesspoint, wap54g) -> van Linksys (cisco), doet het ook super... en dan kan je ook die
speedboost/afterburner technologie gebruiken...... (kost tussen de 60 en 70 euro)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 18-09-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Uiteindelijk moest ik mn mic op mute en op micboost zetten voordat het werkte, HEEL vaag allemaal :Y). Groot is mijn dank jegens I_LOVEMATH ;) Misschien handig om deze oplossing ook in de startpost te vermelden voor mensen die ook problemen hebben met geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Anoniem: 122815 schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:24:
[...]

muis weet ik niet, ik bedoel wil je echt een laptopmuis of gewoon een goeie muis.
[afbeelding]
deze heb ik zelf (was 14euro fzo, en doet het echt prima... zo'n revoltec muis van 14euro heb ik ook liggen en die doet het ook prima (alleen dat idioootje blauwe licht, echt verschrikkelijk) - in vergelijking met een MS-explorer muis(ver3, van roundabout 60euro) presteren deze muizen lang zo slecht nog niet.. ik ben echt zeer te spreken over die 14e logitech muis

Wireless AP (accesspoint, wap54g) -> van Linksys (cisco), doet het ook super... en dan kan je ook die
speedboost/afterburner technologie gebruiken...... (kost tussen de 60 en 70 euro)
K bedankt vooral dat stuk over de router was belangrijk :)

//Edit
Laptop en router besteld :)
Muis koop ik wel in de winkel dan kan ik um ff uittesten.

[ Voor 6% gewijzigd door Bapawe op 18-09-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
De wap54g is dus geen router.
Dan moet je de wrt54g hebben. Die heb ik zelf ook, en bevalt goed.
Van linksys is bekend dat de producten erg stabiel zijn.
Ook zijn er veel alternatieve firmwares voor dat apparaat beschikbaar.
Trivian schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:48:
[...]

K bedankt vooral dat stuk over de router was belangrijk :)

//Edit
Laptop en router besteld :)
Muis koop ik wel in de winkel dan kan ik um ff uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Acer 5024WLMI + Linksys Router WRT54G

Zo ff voor de duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90171

I_LOVEMATH, ik heb 2 x 512MB PC3200 van Kingston, om precies te zijn, ik heb dit besteld bij Informatique:
  • Artnr.: 130320
  • Omschrijving: Kingston SO-Dimm 512Mb DDR SDram PC3200, 200pins
  • Prijs: 62 euro
Ik heb alleen wat lag af en toe met bijvoorbeeld de demo van F.E.A.R., maar dit zal waarschijnlijk aan de demo of de hardeschijf liggen. Ik heb nog geen 7200rpm schijf gekocht.

Kan iemand mij een cooling pad aanraden en waar ik die kan kopen? Ga er wel even vanuit dat er ook een Hitachi 7200rpm disk bij komt.

Ik zal vanavond eens wat foto's schieten en deze mailen.

Btw, ik ben van plan om een Kensington lock te kopen, maar kan die er zo op? Dit is de lock: http://www.kensington.com/html/6311.html <- deze kost 35 euro bij www.sww.nl

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 90171 op 19-09-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155360

Heb afgelopen vrijdag ook de 5024 gekocht en hij bevalt prima moet ik zeggen.
Had alleen zoals velen meteen de eerste dag het frontje van de dvdspeler afliggen, maar we gaan hopen dat daar snel een nieuwe voor komt...

Klein puntje waar de rest misschien ook wel kent, de koeling slaat wel erg makkelijk aan en snel ook. Het plastic gedeelte tussen je touchpad en toetsenbord wordt ook erg warm.
Zit er aan te denken om een Coolmaster Notepal aan te schaffen voor de nodige koeling. Aanrader???

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 155360 op 19-09-2005 19:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 155360 schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:31:
Heb afgelopen vrijdag ook de 5024 gekocht en hij bevalt prima moet ik zeggen.
Had alleen zoals velen meteen de eerste dag het frontje van de dvdspeler afliggen, maar we gaan hopen dat daar snel een nieuwe voor komt...

Klein puntje waar de rest misschien ook wel kent, de koeling slaat wel erg makkelijk aan en snel ook. Het plastic gedeelte tussen je touchpad en toetsenbord wordt ook erg warm.
Zit er aan te denken om een Coolmaster Notepal aan te schaffen voor de nodige koeling. Aanrader???
mooi ding hoor, maar die 2 coolers aan de achterkant! -> daar ga je echt geeN RUK aan hebben
aangezien de warmte van je HD (en een klein beetje van het geheugen...) komt ..

je hebt dus koeling aan de voorkant nodig, mijn antec blaast in het midden... maaruh zoals ik al eerder zei.. die 60mm, raak ik echt niet van onder de indruk... je kan beter zelf een plaatje maken met een 120mm fan, maja.. die kan je niet op je schoot houden dan

als iemand goeie ideeën heeft hou ik me aanbevolen :)

Die warme HD, is nogal als een probleem!, wat gaan we daar aan doen beste mede tweakers?

--edit, ik vind echt op heel veel sites de informatie dat de max operating temp 55graden mag zijn,

ik werd al gek toen ik zag dat m'n 7k60 55c was (Dat gebeurde bijna met dvd kijken gister was ie 55)
maar als ik dan hoor dat jullie standaard schijfjes 70 a 80 graden worden, sorry hoor

maar dat kan echt niet normaal zijn, oem schijf of niet

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 19-09-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat ik dalijk de cooling pad van cooler master ga bestellen, als ik zo kijk komen de fans ongeveer net boven de hd en het geheugen te blazen, hijs iets duurder maja.....

bevindingen post ik asap!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had de laptop besteld bij Informatique toen het nog 1169 euro kostte, op de dag dat ik het afhaalde was de laptop in de aanbieding voor 1099 euro. Gezien ik die 1169 euro heb betaald een klachtmailtje gestuurd en heb nu een tegoedbon van 70 euro gekregen. Deze tegoedbon kan ik dus mooi binnenkort besteden aan de Hitachi schijf :) Nette afhandeling dus :D

Nu rest alleen nog de vraag welke coolingpad het beste is, dit aangezien ik echt niet zelf ga zitten klooien aan de laptop. Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 90171 schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:42:
I_LOVEMATH, ik heb 2 x 512MB PC3200 van Kingston, om precies te zijn, ik heb dit besteld bij Informatique:
  • Artnr.: 130320
  • Omschrijving: Kingston SO-Dimm 512Mb DDR SDram PC3200, 200pins
  • Prijs: 62 euro
Ik heb alleen wat lag af en toe met bijvoorbeeld de demo van F.E.A.R., maar dit zal waarschijnlijk aan de demo of de hardeschijf liggen. Ik heb nog geen 7200rpm schijf gekocht.
zijn dit 2.5v PC3200 geheugenmodules? en lopen ze bij jou (mits met BIOS 1.12) stabiel op PC3200 (200Mhz) snelheid?
ik ga zo bij informatique proberen mn 2.6v 1GB PC3200 kingston module om te ruilen voor 2.5v als ze dat hebben (Dane-Elec of Kingston, desnoods 2x512MB PC3200), ik hoop dat ze me kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen__online schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:04:
[...]

zijn dit 2.5v PC3200 geheugenmodules? en lopen ze bij jou (mits met BIOS 1.12) stabiel op PC3200 (200Mhz) snelheid?
ik ga zo bij informatique proberen mn 2.6v 1GB PC3200 kingston module om te ruilen voor 2.5v als ze dat hebben (Dane-Elec of Kingston, desnoods 2x512MB PC3200), ik hoop dat ze me kunnen helpen :)
Hoe kan ik zien of het de 2.5v modules zijn? :) Geef ook eens wat links naar wat testprogramma's zodat ik het geheugen beter kan testen.

Bios versie weet ik niet zeker, maar dat hoor je vanavond wel aangezien ik nu op werk ben.

Ehm de foto's komen trouwens later, gisteren niet veel tijd daarvoor gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Yeah ik kan m'n laptop dadelijk ophalen inc. de linksys router.
Zondag besteld, dinsdag ophalen redelijk snel al zeg ik het zelf.
Ik zal m'n bevindingen vandaag nog proberen te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Argh, problemen komen nooit alleen :( Misschien hoort het bij de laptop, misschien niet. Ik krijg geen verbinding meer met een draadnetwerk, nu is dat niet volledig afgesloten, als ik de laptop direct op het modem knal werkt het netwerk wel. Als ik de router ertussen gooi (wat dus ook moet gaang ebeuren) krijg ik de melding, limited or no connectivity. Weet iemand of acer standaard iets uit heeft staat mbt routers of zo? Ik heb volgens mij echt alles nagelopen maar ik kan niets vinden wat verkeerd zou moeten staan. Heb zelfs al systeem teruggebracht in oorspronkelijke staat dmv alt + f10 bij opstarten en dan system recovery te gebruiken van acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 90171 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:31:
[...]

Hoe kan ik zien of het de 2.5v modules zijn? :) Geef ook eens wat links naar wat testprogramma's zodat ik het geheugen beter kan testen.

Bios versie weet ik niet zeker, maar dat hoor je vanavond wel aangezien ik nu op werk ben.

Ehm de foto's komen trouwens later, gisteren niet veel tijd daarvoor gehad :)
Om allerlei systeeminformatie op te vragen kun je Everest gebruiken, hier zit ook een kleine benchmarkoptie in. CPU-Z kan je info geven over je BIOS-versie en waarschijnlijk ook over de geheugensnelheden.

Ik ben vanmiddag bij Informatique geweest, heb mn reepje 2.6v 1GB PC3200 Kingston ingeruild (voor een tegoedbon) en heb gelijk gevraagd of ze vervangend 2.5v geheugen hadden. Het bleek echter dat zowel Dane-Elec als Kingston (de twee merken die Informatique standaard levert) alleen 2.6v PC3200 SO-DIMM modules maken :/ ook was het, volgens de verkoper (toevallig een bekende), niet mogelijk om via de inkoopafdeling speciale 2.5v modules in te kopen, dus moet ik op zoek naar wat anders.. Als laatste tip werd mij aangeraden te zoeken naar Crucial PC3200 SO-DIMM modules, deze zouden wel 2.5v zijn.

Mijn brandende vraag: wie heeft er op dit moment met bios v1.12 WEL volledig werkende PC3200 reepjes in zitten? :?
is het een idee een 'compatible geheugen-lijst' op te nemen in de (overigens huldiale) startpost?

@MoiZie: dat lijkt mij een DHCP probleem, niet direct gerelateerd aan de laptop? :?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen__online op 20-09-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal straks eens aan de gang gaan met die tools, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 17:36

Nobby

Nuts!

MoiZie schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:43:
Argh, problemen komen nooit alleen :( Misschien hoort het bij de laptop, misschien niet. Ik krijg geen verbinding meer met een draadnetwerk, nu is dat niet volledig afgesloten, als ik de laptop direct op het modem knal werkt het netwerk wel. Als ik de router ertussen gooi (wat dus ook moet gaang ebeuren) krijg ik de melding, limited or no connectivity. Weet iemand of acer standaard iets uit heeft staat mbt routers of zo? Ik heb volgens mij echt alles nagelopen maar ik kan niets vinden wat verkeerd zou moeten staan. Heb zelfs al systeem teruggebracht in oorspronkelijke staat dmv alt + f10 bij opstarten en dan system recovery te gebruiken van acer.
Er zijn een paar mogelijkheden:

1. Je hebt een dubbele computernaam in je netwerk. Ik weet niet of je @home hebt, maar die is afhankelijk van je computernaam, wanneer je een andere computer in je netwerk hebt die dezelfde computernaam heeft gaat de dhcp server van je router waarschijnlijk over z'n nek.

2. De dhcp server op je router staat uberhaubt niet aan, heb je een andere pc aan je router hangen die wel toegang heeft tot internet? Wat voor een ip-adres krijg je toe gewezen?

3. Heb je je instellingen van je router wel goed staan? Komt die wel online?

4. Probeer eens een andere kabel, is je kabel wel goed?

Als je er nog niet uitkomt kun je beter een topic starten in Network Troubleshooting :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik heb um binnen maar hij wil niet echt opstarten lijkt wel :S
Ik heb de voedingskabel er gewoon inzitten moet de accu eerst opladen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136558

Ik heb sinds vandaag deze latop en het is echt een pracht ding maar de kleuren zijn niet echt geweldig, en hierbij vooral de startbalk.

hier een screen van de taak en startbalk in vergelijking met mijn vensterbalk.
http://img263.imageshack.us/my.php?image=kleur2ek.png

Kan iemand me helpen? ik wil natuurlijk wel goede kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Zo voor mijn gevoel is mijn laptopje nu helemaal af. 7k60 hdd erin (zat er al tijdje in) en vandaag 'eindelijk' mijn ocz pc3200 (2x512 MB) binnen gekregen.

Wat mij verraste is dat het OCZ geheugen gewoon op 200mhz draait met de bios versie 1.11 en zonder gebruik te maken van de tool A64tweaker :7. Hier onder 2 pics:

cpu-z
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~benno2/cpuz_ocz.jpg

siasoft sandra klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~benno2/sandra_ocz_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
DAlchemist schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:39:
[...]

Er zijn een paar mogelijkheden:

1. Je hebt een dubbele computernaam in je netwerk. Ik weet niet of je @home hebt, maar die is afhankelijk van je computernaam, wanneer je een andere computer in je netwerk hebt die dezelfde computernaam heeft gaat de dhcp server van je router waarschijnlijk over z'n nek.

2. De dhcp server op je router staat uberhaubt niet aan, heb je een andere pc aan je router hangen die wel toegang heeft tot internet? Wat voor een ip-adres krijg je toe gewezen?

3. Heb je je instellingen van je router wel goed staan? Komt die wel online?

4. Probeer eens een andere kabel, is je kabel wel goed?

Als je er nog niet uitkomt kun je beter een topic starten in Network Troubleshooting :)
_SCHAAM_ :o Ik heb een nieuwe kabel gekocht en alles lijkt te werken. Mocht ik vanavond boze mensen over de vloer krijgen dat internet daar opeens niet werkt zal ik wel een topic openen. (Mn huisgenoten dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

maxjuh schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:11:
Zo voor mijn gevoel is mijn laptopje nu helemaal af. 7k60 hdd erin (zat er al tijdje in) en vandaag 'eindelijk' mijn ocz pc3200 (2x512 MB) binnen gekregen.

Wat mij verraste is dat het OCZ geheugen gewoon op 200mhz draait met de bios versie 1.11 en zonder gebruik te maken van de tool A64tweaker :7. Hier onder 2 pics:

cpu-z
[afbeelding]

siasoft sandra klikbaar
[afbeelding]
heel erg netjes! :)
heb je toevallig op de reepjes ram kunnen zien of er een vermelding van het voltage staat? daar ben ik wel erg benieuwd naar namelijk, anders heb ik dadelijk mn reepje van 1GB voor niets weer ingeleverd omdat bios versie 1.11 wel 2.6v zou ondersteunen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
jeroen__online schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:43:
[...]

heel erg netjes! :)
heb je toevallig op de reepjes ram kunnen zien of er een vermelding van het voltage staat? daar ben ik wel erg benieuwd naar namelijk, anders heb ik dadelijk mn reepje van 1GB voor niets weer ingeleverd omdat bios versie 1.11 wel 2.6v zou ondersteunen :+
hehe

Daar heb ik niet echt opgeled maar weet haast we zeker dat dat er niet op stond...

[ Voor 5% gewijzigd door maxjuh op 20-09-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Trivian: any news?

@zany: ik en wat andere mensen zien niks aan je screenshot, wat moet er mis mee zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Nope moet morgen acer ff bellen.
Ik vind het wel jammer staat hier z'n mooie laptop kan ik um niet gebruiken.
Hij ziet er trouwens erg gelikt uit meer kan ik er nog niet over zeggen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Bapawe op 20-09-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trivian schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:49:
ja klote man, maja kan je hem niet gewoon bij de winkel ruilen -

zou wel heel stom zijn, koop je een laptop ben je hem gelijk 2weken kwijt

dat kan toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trivian schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:49:
das egklte voor je man, gewoon een nieuwe vragen!!!!!!!!!!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:20
Wat mij opvalt is dat niet veel mensen deze laptop hebben. Aangezien het 1692 topic al een heel stuk verder is. Hoe sterk is nou die behuizing? SLijt het zilververf er makkelijk eraf? Komen er snel krassen op? Zijn de problemen met de sound en front dvd klepje al opgelost?
Kwalitatief gezien lijkt mij de asus a6av een heel stuk beter.

Sneller HDD
Beter geluid
Meer geheugen
Sterkere behuizing

Extra een muis + tas.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik had eerst de winkel gebeld maar die verwezen me eerst naar acer omdat het kan dat je een knopje of zoiets moet omzetten.
Is dit niet het geval ga ik gewoon weer klagen bij de winkel.
Ik vind dit wel jammer zoiets gebeurd me altijd :( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coolmaster schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:36:
Wat mij opvalt is dat niet veel mensen deze laptop hebben. Aangezien het 1692 topic al een heel stuk verder is. Hoe sterk is nou die behuizing? SLijt het zilververf er makkelijk eraf? Komen er snel krassen op? Zijn de problemen met de sound en front dvd klepje al opgelost?
Kwalitatief gezien lijkt mij de asus a6av een heel stuk beter.

Sneller HDD
Beter geluid
Meer geheugen
Sterkere behuizing

Extra een muis + tas.
Die a6va komt toch ook met een 4200rpm 80gb schijf??
en heeft toch ook een AC97 chipset??
en heeft toch ook 512mb intern geheugen??

zullen we anders wat speed / benchmark testjes houden? :9

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 20-09-2005 23:46 ]

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

maxjuh schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:00:
[...]

hehe

Daar heb ik niet echt opgeled maar weet haast we zeker dat dat er niet op stond...
lijkt me wel een redelijke must om te weten, of zowiezo of er meer mensen zijn die PC3200 geheugen aan de praat hebben gekregen op de juiste snelheid, met BIOS 1.11 of 1.12; mocht het OCZ geheugen wel 2.6v zijn, dan zou BIOS 1.11 opeens wel PC3200 op de juiste snelheid ondersteunen en ook nog eens met 2.6v? :?
staat er op je memory-socket uberhaupt ook '2.5v', of hebben we hier misschien zelfs te maken met verschillende revisies (qua geheugenvoltage-ondersteuning)?

Ok hierbij de screenshots van CPU-Z en Everest. Mijn systeem heeft dus 2 x Kingston 512 MB PC3200 (gehaald bij Informatique)

Afbeeldingslocatie: http://static.gameparty.net/sitedata/gameparty/etc/pics/mem200mhz-k.JPG
CPU-Z

Afbeeldingslocatie: http://static.gameparty.net/sitedata/gameparty/etc/pics/everest-k.JPG
Everest

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
*check

Ik heb nu dankzij AMD64tweaker ook mijn geheugen op 200MHz gekregen:

Bios 1.11
Kingston pc3200 geheugen

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Als ik jou was zou ik de bios maar eens flashen :) AMD64tweaker is een leuk programma, maar m'n laptop wilde na het installeren niet meer booten :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 19:18

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb deze laptop nou een dikke week en hij bevalt super ! Nog totaal geen problemen gehad, alles werkt prima perfect en snel :)

Ik heb Fable op z'n hoogst (1024x768, 6xAA alles op high) en geen probleem ! Evenals Farcry :)

Verder gaat de accu een uurtje of 3 mee.. hangt er vanaf wat je doet. Processor blijft btw niet altijd op de helft staan als je accu gebruikt... als ik DVD kijk kan hij toch wel op 792 mhz staan of niet? :) Iemand daar een oplossing voor? Nu gaat ie na 5 min weer op 1,8 staan en dan gaat ie dus iets minder lang mee.

Twitter

• Bapawe
Laptop wordt morgen opgehaald en ik krijg hem binnen maximaal 5 dagen terug, ik ben benieuwd...

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 90171 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:27:
Ok hierbij de screenshots van CPU-Z en Everest. Mijn systeem heeft dus 2 x Kingston 512 MB PC3200 (gehaald bij Informatique)

[afbeelding]
CPU-Z

[afbeelding]
Everest
hmm, nu wordt t heel interessant :P je hebt geen problemen met je 2 reepjes Kingston PC3200? geen vastlopers bij volle belasting (aan netstroom bijvoorbeeld), games, enz..?
Zou je misschien op de reepjes willen kijken of er 2.6v of 2.5v op staat? O+
dan gaat het er toch op lijken dat de laptop iets heeft tegen mijn reepje Kingston 1GB PC3200, en wel gewoon overweg kan met 2x Kingston 512MB PC3200 :? (met BIOS 1.12)

Ik heb geen vastlopers met games en belasting :) Enige game die echt redelijk lagt is de demo van F.E.A.R., maar dat vind ik niet raar. Zou iemand met een 7200rpm hardeschijf even de demo van F.E.A.R. willen spelen en mij kunnen vertellen of je dan ook lag ervaart? Ow en 1 hint als je het gaat spelen, schik niet :p

Jeroen__Online, ik zal het vanavond nakijken en hier posten of het 2.5 of 2.6v is :)

Dennahz schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:18:
Ik heb deze laptop nou een dikke week en hij bevalt super ! Nog totaal geen problemen gehad, alles werkt prima perfect en snel :)

Ik heb Fable op z'n hoogst (1024x768, 6xAA alles op high) en geen probleem ! Evenals Farcry :)

Verder gaat de accu een uurtje of 3 mee.. hangt er vanaf wat je doet. Processor blijft btw niet altijd op de helft staan als je accu gebruikt... als ik DVD kijk kan hij toch wel op 792 mhz staan of niet? :) Iemand daar een oplossing voor? Nu gaat ie na 5 min weer op 1,8 staan en dan gaat ie dus iets minder lang mee.
En wat zijn je temperaturen??? bij mij word na een kwartiertje gamen de hd (of athans het stuk tussen keybord en mousepad) echt gruwelijk warm!!! :'( vanmiddag maar eens ff fable erop zetten kijken hoe ie loopt..

verder heb ik hem nu ook een week en ben er echt tevreden over, deze laptop trekt er mijn desktop met gemak uit:S ( p4 2.4 9800 pro)

Hoe kun je de temperatuur aflezen in Windows? In de BIOS kan ik het wel zien echter dat is niet echt accuraat :)

Anoniem: 90171 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:54:
Hoe kun je de temperatuur aflezen in Windows? In de BIOS kan ik het wel zien echter dat is niet echt accuraat :)
speedfan werkt perfect!!!! http://www.almico.com/speedfan426.exe

EDIT: een vraag voor jullie: momenteel hebben we thuis een router en daar zitten 3 pc`s op, er loopt 1 utp naar mijn kamer... nou wil ik het liefst mijn internet verbinding draadloos hebben, maar de andere pc`s gewoon op de kabel.... weet iemand wat ik hier voor moet aanschaffen??? ik heb namelijk geen flauw idee :o (ik hoop iig dat het verhaal duidelijk is 8) )

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 21-09-2005 11:32 ]

• Bapawe
Je kunt een wireless router aanschaffen of een accesspoint die je aan je router hangt.
Zelf had ik eerst ook een normale router maar heb nu een Linksys WRT54G erbij gekocht.

Anoniem: 132008

Ik ben ook van plan om een acer 5024 te kopen, en nu de 200mhz steeds dichterbij komt hakt het de knoop door. Maar wat ik begrepen hebt zit er standaart een 4200 RPM HD in? En de beste upgrade is dan 5400. qua geheugen is er weinig te kiesen bij alternate, wat is dan het slimst? gewoon geheugen (geen merk) of het merk MDT :s wat mij niet bekend voorkwam. Misschien weten jullie of het wat is.

Dit is mn lijstje:

1
Notebooks
Aspire 5024WLMi (AMD Turion Mobile 1.8 GHz)
€ 1.149,-

1
Notebooks Garantie
Adv. Light Warranty 3 Jaar (garantie acer notebooks)
€ 95,-

1
Notebooks Tassen
Rugtas (diverse notebooks)
€ 39,-

2
Geheugen Notebooks
SO-DIMM 512 MB (voor notebooks)
2x € 65,-
€ 130,-

1
Harddisks 2,5 inch
Travelstar 5K100 (80 GB)
€ 129,-

1
Geluid
SoundBlaster Audigy 2 ZS PCMCIA (Audigy 2)
€ 119,-

1
Toetsenborden
diNovo Cordless Notebook (USB)
€ 92,-

Subtotaal € 1.753,-

De harde schijf is 2,5inch IDE! Klopt toch?
Dit is effe mn vragen uurtje :+

Ik zou voor de 7200rpm gaan, maar het hangt er maar net vanaf wat je met de laptop zal gaan doen. Overigens is het wel aan te raden om een cooling pad te nemen. Zelf denk ik een Antec coolingpad te kopen.

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 00:58
Ik had eerst problemen met het spelen van Deus Ex II - Invisible War. Bleek dat de temp te hoog werd en daardoor de CPU terugklokte, waardoor het spel in slow motion verder ging. Aangezien ik geen zin had om een cooling pad aan te schaffen, heb ik gewoon 2 papieren doosjes van 3 cm hoogte onder de 2 achterste pootjes gezet. De temperaturen zijn nu veel lager en kan ik zonder problemen spellen spelen. (Zie plaatje.)

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/9282/img94116pz.th.jpg

Verder heb ik i.p.v. de dvd-speler Panasonic type DVR-K04RA, een Matshita UJ-845D erin zitten. Zijn er nog meer mensen met deze brander?

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/7990/infotool4kc.th.gif

[ Voor 3% gewijzigd door JShal op 21-09-2005 14:09 ]

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 153576 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:51:
[...]

En wat zijn je temperaturen??? bij mij word na een kwartiertje gamen de hd (of athans het stuk tussen keybord en mousepad) echt gruwelijk warm!!! :'( vanmiddag maar eens ff fable erop zetten kijken hoe ie loopt..

verder heb ik hem nu ook een week en ben er echt tevreden over, deze laptop trekt er mijn desktop met gemak uit:S ( p4 2.4 9800 pro)
De HD werd 59 graden na een halfuurtje Fable.

Rest van de temps>>

Temp1: 50c
Temp2: 41c
Temp3: 45c

Weet niet wat wat is maar dit zegt speedfan.

Twitter

• Robin4
JShal schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:00:
Ik had eerst problemen met het spelen van Deus Ex II - Invisible War. Bleek dat de temp te hoog werd en daardoor de CPU terugklokte, waardoor het spel in slow motion verder ging. Aangezien ik geen zin had om een cooling pad aan te schaffen, heb ik gewoon 2 papieren doosjes van 3 cm hoogte onder de 2 achterste pootjes gezet. De temperaturen zijn nu veel lager en kan ik zonder problemen spellen spelen. (Zie plaatje.)

[afbeelding]

Verder heb ik i.p.v. de dvd-speler Panasonic type DVR-K04RA, een Matshita UJ-845D erin zitten. Zijn er nog meer mensen met deze brander?

[afbeelding]
Die brander zullen ze wel hebben vervangen vanwege het loskomen van de front klepje.

• MaZeS
Er is een nieuwe modtool voor de standaard catalyst drivers.
Je kunt nu ook x64 drivers modden >:)
Download DH modtool hier

• Robin4
Anoniem: 90171 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:52:
Ik zou voor de 7200rpm gaan, maar het hangt er maar net vanaf wat je met de laptop zal gaan doen. Overigens is het wel aan te raden om een cooling pad te nemen. Zelf denk ik een Antec coolingpad te kopen.
Waarpm 7200RPM als een 5400Rpm ook al volstaat? Dan bespaar je ook nog geld op die coolingpad.

• SpeeDRaZoR3
  • Laatst online: 02-06 02:30
Weet iemand waarom de ene keer de 5-in-1 card reader wel werkt en de andere keer niet. Snap er niets van...

Heb nieuwe drivers van ftp://ftp.support.acer-eu...020_5020/driver/cardr.zip gehaald en nu vind de reader wel alles in een keer iedere keer _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 21-09-2005 17:21 . Reden: opgelost ]

PSN: speedrazor3

Dennahz schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:32:
[...]

De HD werd 59 graden na een halfuurtje Fable.

Rest van de temps>>

Temp1: 50c
Temp2: 41c
Temp3: 45c

Weet niet wat wat is maar dit zegt speedfan.
kijk da zijn mooie temps!!!!! * is fable aan het installeren)

• Bapawe
Arg echt irritant dat ik moet wachten.
Tis wel fijn om te weten dat fable goed werkt op die laptop is echt een leuk spel :)

• Robin4
Merk je echt dat deze laptop langzamer is dan een centrino?

• Dennahz

Dennahz

Ik draai hem echt op 1280x800 alles op high en AA op 4x. Behalve shadows want die kan op 3/4de open.. anders ondersteund de hardware het niet volgens t spel zelf :?

Twitter

Coolmaster schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:44:
uhm... nee?? volgens mij doen de turion en centrino niet veel voor mekaar onder, er zijn verschillende benchmarks over te vinden.....*HINT*

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 21-09-2005 18:25 ]

• maxjuh
MaZeS schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:00:
Er is een nieuwe modtool voor de standaard catalyst drivers.
Je kunt nu ook x64 drivers modden >:)
Download DH modtool hier
dat ga ik dan gelijk ff proberen ... :)

[ Voor 10% gewijzigd door maxjuh op 21-09-2005 19:56 ]

• Robin4
Weet iemand misschien of er krachtiger Accu`s zijn te krijgen voor acer laptops?

[ Voor 44% gewijzigd door Robin4 op 21-09-2005 20:50 ]

Coolmaster schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:42:
Weet iemand misschien of er krachtiger Accu`s zijn te krijgen voor acer laptops?
EDIT: post geedit

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 21-09-2005 20:55 ]

Topicstarter
Coolmaster schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:44:
Coolmaster schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:42:
1. Lees ff die review van de startpost, 'Merk je echt dat deze laptop langzamer is dan een centrino?'
HAHA dat is ie niet.

2. Ja

3. Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord. :Z

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 21-09-2005 21:59 ]

• Robin4
Welke vraag?

Waar zijn die krachtiger accu`s dan te krijgen. Want dan word de 5024 wel intressant.
Ik wil zeker wel 3 uur kunnen gebruiken met games.

Topicstarter
Coolmaster schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:43:
Welke vraag?

Waar zijn die krachtiger accu`s dan te krijgen. Want dan word de 5024 wel intressant.
Ik wil zeker wel 3 uur kunnen gebruiken met games.
Zie m'n laatste post op de vorige pagina,

LC.BTP01.005 8 cell 4400mAh Lithium-Ion 136,-
(staat gewoon op de acer site hoor)

Voor wat ik weet bestaat er niet 1 laptop die dit kan, proof the opposite if im wrong..

Als je 3 uur lang wilt gamen, zonder AC.. dan kan dat alleen met een externe batterij.

@Malizia: dan heb je een switchje nodig, dat is zeg maar een soort stekkerdoos (in naaptaal)
in deze switch hang je dan je het kabeltje wat van de router komt

en de computers + AccessPoint, steek je daar dan vervolgens ook in
nu hebben al je computers internet via draad(loos)

ik heb er van het weekend nog 1 gekocht (5ports- 10/100mbit) voor 15euro, doet het prima hoor

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 22-09-2005 01:07 ]

• maxjuh
De nieuwste bios drivers staan sinds vandaag ook gewoon keurig op de acer ftp

ftp://ftp.support.acer-eu...5020/bios/bios%201.12.zip

ook zijn er nieuwe catalyst drivers... alleen lukt het mij niet om ze te installeren met behulp van de DH MODTOOL

[ Voor 26% gewijzigd door maxjuh op 22-09-2005 01:36 ]

Anoniem: 122815 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:58:
[...]

Voor wat ik weet bestaat er niet 1 laptop die dit kan, proof the opposite if im wrong..

Als je 3 uur lang wilt gamen, zonder AC.. dan kan dat alleen met een externe batterij.

@Malizia: dan heb je een switchje nodig, dat is zeg maar een soort stekkerdoos (in naaptaal)

ik heb er van het weekend nog 1 gekocht (5ports- 10/100mbit) voor 15euro, doet het prima hoor
THX man, heb je een linkje voor me waar ik ze kan halen??? 15 euris is dan geen geld!!!

Topicstarter
Anoniem: 153576 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:22:
[...]

THX man, heb je een linkje voor me waar ik ze kan halen??? 15 euris is dan geen geld!!!
Ik heb hem www.ict-traders.nl gekocht (merk: digitus, 5poorts)
http://www.ict-traders.nl...0&omschrijving=Switch/Hub

maar dan komen er ook verzendkosten bij, je kan beter ff je locale compu boer bellen om te vragen wat z'n goedkoopste switch is.. (sowieso moet ie 100mbit zijn) -> meer dan 20e zou ik er niet voor betalen (met verzendkosten zit je op 22e????)

• phirox356
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die BF2 hebben, op welke instellingen spelen jullie de game. Bij mij merk ik bijv. dat High instellingen gewoon werken maar de laptop door de geluidskaart tegen gehouden wordt. Ik heb het 1x voor elkaar gekregen bij Hardware acceleration(advanced audio options) deze op "basic settings" te doen en toen werkte alles perfect. Op medium settings met 1024x768 kreeg ik zelfs 50-60 fps.

Probleem is, hardware acceleration bij de sound options wordt automatisch(door BF?) iedere keer op Full gezet. Iemand anders dit soort vergelijkbare problemen met de game?

Voor betere prestaties en geluid zul je toch echt een externe geluidskaart moeten hebben, zoals bijvoorbeeld de Creative Z2. Realtek is nou niet het beste merk en het geeft vaak genoeg problemen. Als je de Creative Z2 hebt (of andere geluidskaart), disable dan de Realtek in de bios.

Topicstarter
Anoniem: 90171 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:04:
Voor betere prestaties en geluid zul je toch echt een externe geluidskaart moeten hebben, zoals bijvoorbeeld de Creative Z2. Realtek is nou niet het beste merk en het geeft vaak genoeg problemen. Als je de Creative Z2 hebt (of andere geluidskaart), disable dan de Realtek in de bios.
*kugh*.. onderaan in de startpost...

PCMCIA SB Audigy 7.1,, maaruh hij word wel warm.. (ik denk niet dat andere componenten hier last van hebben) -> pcmcia bussen zijn aardig afgesloten van de andere apparatuur.

Anoniem: 122815 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:58:
[...]

Hmmmzzz toch denk ik dat je me verkeerd begrijp:

Huidige situatie ... kabel internet --> router --> 3 computers.... aangezien ik nu deze laptop heb, gaat er 1 computer weg waardoor er 1 aansluiting overblijft (boven) hierop wil ik graag een wireless lan router op zetten.. gaat dat werken????? dus zeg maar

router -----> PC 1 + PC 2 + Wlan router voor draadloos internet

ik hoop dat jullie het snappen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 22-09-2005 14:17 ]

• Bapawe
Nieuwe situatie:
internet ----> wireless router ----> draadloos internet ----> laptop
.............................. |
......................2 computers

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste