[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.509 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 153576

Trivian schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:39:
Nieuwe situatie:
internet ----> wireless router ----> draadloos internet ----> laptop
.............................. |
......................2 computers
maar de 2 pc`s die er nu zijn moeten (!) op de kabel zitten, wireless is geen optie :D

Anoniem: 90171

Anoniem: 122815 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:02:
[...]

*kugh*.. onderaan in de startpost...

PCMCIA SB Audigy 7.1,, maaruh hij word wel warm.. (ik denk niet dat andere componenten hier last van hebben) -> pcmcia bussen zijn aardig afgesloten van de andere apparatuur.
Ja, en? Wat wil je daarmee zeggen :p Dat het er staat wil niet zeggen dat (andere) mensen dat ook lezen :)

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 90171 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:23:
Jeroen__Online, ik zal het vanavond nakijken en hier posten of het 2.5 of 2.6v is :)
weet je al wat meer? ik ben wel benieuwd namelijk :P
JShal schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:00:
Verder heb ik i.p.v. de dvd-speler Panasonic type DVR-K04RA, een Matshita UJ-845D erin zitten. Zijn er nog meer mensen met deze brander?

[afbeelding]
ik heb deze fikker er ook in zitten, heb er nog maar enkele schijfjes mee gefikt maar bevalt prima :)

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Anoniem: 153576 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:22:
[...]

maar de 2 pc`s die er nu zijn moeten (!) op de kabel zitten, wireless is geen optie :D
Dat kan nu toch ook.
2 pc's via kabel op de router aangesloten.
De laptop zit er wireless op.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Het is mij wel gelukt om de catalyst 5.9 x64 drivers te modden.
Je moet wel de standaard drivers downloaden hè, niet de mobility drivers.
Een uitleg staat verder wel op de download pagina.
maxjuh schreef op donderdag 22 september 2005 @ 01:34:
De nieuwste bios drivers staan sinds vandaag ook gewoon keurig op de acer ftp

ftp://ftp.support.acer-eu...5020/bios/bios%201.12.zip

ook zijn er nieuwe catalyst drivers... alleen lukt het mij niet om ze te installeren met behulp van de DH MODTOOL

Anoniem: 122815

Topicstarter
Anoniem: 90171 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:46:
[...]

Ja, en? Wat wil je daarmee zeggen :p Dat het er staat wil niet zeggen dat (andere) mensen dat ook lezen :)
Inderdaad, een hoop mensen zullen er snel doorheen flitsen.. en dat is best jammer

want mis je bv. ook die ontzettend handige 5024wlmi tweak-guide die onderaan bij de linkjes vermeld word.

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
MaZeS schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:56:

[...]
Installatie van de Mobility Catalyst 5.9 drivers werkt zonder problemen en zonder MODding als je de drivers rechtstreeks download van de al vaker genoemde link:
http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/index.html

Misschien zou deze link ook in de topic-start moeten staan ?
(want de daar al aanwezige link laat je alleen atimcatw.exe downloaden, die vervolgens zegt dat de drivers niet geschikt zijn voor een Acer notebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JosR schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:29:
[...]
Installatie van de Mobility Catalyst 5.9 drivers werkt zonder problemen en zonder MODding als je de drivers rechtstreeks download van de al vaker genoemde link:

(want de daar al aanwezige link laat je alleen atimcatw.exe downloaden, die vervolgens zegt dat de drivers niet geschikt zijn voor een Acer notebook)
Dankjewel JosR, ik heb de topicstart aangepast.
(als jullie dingen in de topicstart willen zien, laat me het dan even weten -> het moet natuurlijk wel specifiek over de 502x serie gaan, of daaraan gerelateerd zijn.)
mailto: 5024wlmi@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
MaZeS schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:56:

[...]
Het is mij inmiddels (gister)vanochtend ook al gelukt hoor :P ... Had gewoon de goeie drivers gepakt maar lukte toch niet helemaal. Daarna in veilige modus geprobeerd en dat ging prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
JosR schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:29:
[...]

Dat zijn de 32bit drivers en niet de 64bit drivers... correct me if i'm wrong. Dus daar had ik in mijn geval niks aan gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90171

jeroen__online schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:26:
[...]
weet je al wat meer? ik ben wel benieuwd namelijk :P
Nee eerlijk gezegd nog niet kunnen kijken. Moet sowieso een kleine schroevendraaier hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
maxjuh schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 01:21:
Dat zijn de 32bit drivers en niet de 64bit drivers... correct me if i'm wrong. Dus daar had ik in mijn geval niks aan gehad...
Dat klopt.
Ik weet niet eens of er wel aparte "Mobility" drivers voor x64 bestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
Anoniem: 122815 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:25:
[...]
Dankjewel JosR, ik heb de topicstart aangepast.
Are you sure ??

Ik zie daar nog steeds de 'verkeerde' link staan (www.ati.com/products/catalyst/mobility/index.html) en niet de
Directe link naar 32 bits ATI Mobility Catalyst drivers:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
excus et moi, ik liep een beetje met die links te googelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Maar euh werken de mobility drivers voor 32 bit nu wel goed op onze laptop dan?
Met de 5.8 versie kreeg ik onder xp altijd foutmeldingen bij het opstarten.
Met de gemodde 5.8 standaard drivers dus niet.
JosR schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:06:
[...]
Are you sure ??

Ik zie daar nog steeds de 'verkeerde' link staan (www.ati.com/products/catalyst/mobility/index.html) en niet de
Directe link naar 32 bits ATI Mobility Catalyst drivers:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MaZeS schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:47:
Maar euh werken de mobility drivers voor 32 bit nu wel goed op onze laptop dan?
Met de 5.8 versie kreeg ik onder xp altijd foutmeldingen bij het opstarten.
Met de gemodde 5.8 standaard drivers dus niet.

[...]
geen foutmeldingen, 2d ziet alles er prima uit ..

3d ga ik nog testen

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik kreeg ook foutmeldingen bij het opstarten, maar heb inmiddels dat control panel uitgezet bij het opstarten.

Heb alweer Fable gespeeld en geen problemen dus :)

Twitter

Anoniem: 154156

Blijkbaar schuilt er in mijn Acer toch een probleem. Als ik m'n laptop intensief gebruik (gamen, cd's rippen met iTunes, ...) dan valt hij na een tijdje gewoon uit. Eerst dacht ik dat het aan het PC3200 geheugen lag (1GB PC3200) maar na vervanging door 512MB PC2700 bleef het probleem zich voordoen. Volgens mij loopt het systeem gewoon te warm. Dit is niet aanvaardbaar voor een nieuwe notebook. 'k Ga eens naar het Call Center bellen. Gelukkig heb ik een Acer Advantage garantie genomen en zou ik hem (in theorie) na vijf dagen terug moeten hebben.

NT

Topicstarter
Anoniem: 154156 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:13:
Blijkbaar schuilt er in mijn Acer toch een probleem. Als ik m'n laptop intensief gebruik (gamen, cd's rippen met iTunes, ...) dan valt hij na een tijdje gewoon uit. Eerst dacht ik dat het aan het PC3200 geheugen lag (1GB PC3200) maar na vervanging door 512MB PC2700 bleef het probleem zich voordoen. Volgens mij loopt het systeem gewoon te warm. Dit is niet aanvaardbaar voor een nieuwe notebook. 'k Ga eens naar het Call Center bellen. Gelukkig heb ik een Acer Advantage garantie genomen en zou ik hem (in theorie) na vijf dagen terug moeten hebben.

NT
NT...

heb je met speedfan al bekeken hoe warm ie word?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 24-09-2005 14:28 ]

Met speedfan krijg ik de volgende temperaturen:
HD0: 45°C
Temp1: 83°C
Temp2: 71°C
Temp3: 65°C

Het probleem is dat ik niet weet welke temp waar wordt gemeten, maar ik denk dat 83°C sowieso onaanvaardbaar is - niet?

NT

Anoniem: 154156 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:01:
Met speedfan krijg ik de volgende temperaturen:
HD0: 45°C
Temp1: 83°C
Temp2: 71°C
Temp3: 65°C

Het probleem is dat ik niet weet welke temp waar wordt gemeten, maar ik denk dat 83°C sowieso onaanvaardbaar is - niet?

NT
WTF.... die 83 is van je turion..... en NEE dit is niet goed!!! bij mij na een half uur gamen word deze max 47-50 graden... je hd is in orde, die onderste 2 zijn (volgens mij) je geheugen..... die zijn ook echt veel te hoog.....

niet nadenken en terug naar Acer dat ding!!!!!

EDIT: voor de geinteresseerde(n): met een antec notebook coolpad komen mij temps niet bover de 50 graden uit, zelf de hd niet na gamen die voorheen ruim 59 graden werd!!!!!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 24-09-2005 18:46 ]

Topicstarter
Anoniem: 153576 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 18:42:
[...]

EDIT: voor de geinteresseerde(n): met een antec notebook coolpad komen mij temps niet bover de 50 graden uit, zelf de hd niet na gamen die voorheen ruim 59 graden werd!!!!!!!!
Die witte antec X koeler?

ik heb zelf een 7200rpm 7k60 erin hangen, en als ik echt hardcore bezig ben.. gamen/kopieeren/dvd kijken (half uur lang)

dan gaat ie over de 55c, met de antect koeler aan!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 00:00
Ik heb vandaag naar laptops gekeken. Ik kwam ook de 5002wlmi tegen. Zeer goede laptop alleen jammer van de SIS videokaart. Eigenlijk twijfel ik nog, maar ik denk heel waarschijnlijk dat ik liever nog even wacht totdat er laptops komen met AMD turion 64 met ML processoren. (De zuiniger versie)
Is het al bekend hoeveel zuiniger die is tegenover de AMD 64 turion MT processoren?

Enigste waarom ik twijfel is dan de pentium M geen 64-bit ondersteund, want dit vind ik wel een beetje jammer omdat 64-bit wel al voor de deur staat. Ik wil het liefst met de laptop zeker wel 5 jaar en langer mee willen doen. Zijn er mensen die er anders over denken en misschien toch mij overhalen om voor de 1692WLMI. Ik zit ook nog te twijfelen tussen de 1692WLMI en de ASUS A6VA
Ik was zeker wel onder de indruk van die acer laptops, want ze zien er goed uit voor het geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 24-09-2005 22:20 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Anoniem: 139258

Ik heb ook deze laptop besteld nadat ik jullie (positieve :) ) berichten heb gelezen, alleen nu heb ik een probleem, ik kan niet van mijn USB HDD booten, weet iemand of dit kan zo ja hoe je het doet?

alvast bedankt :)

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Coolmaster schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:19:
Ik heb vandaag naar laptops gekeken. Ik kwam ook de 5002wlmi tegen. Zeer goede laptop alleen jammer van de SIS videokaart. Eigenlijk twijfel ik nog, maar ik denk heel waarschijnlijk dat ik liever nog even wacht totdat er laptops komen met AMD turion 64 met ML processoren. (De zuiniger versie)
Is het al bekend hoeveel zuiniger die is tegenover de AMD 64 turion MT processoren?

Enigste waarom ik twijfel is dan de pentium M geen 64-bit ondersteund, want dit vind ik wel een beetje jammer omdat 64-bit wel al voor de deur staat. Ik wil het liefst met de laptop zeker wel 5 jaar en langer mee willen doen. Zijn er mensen die er anders over denken en misschien toch mij overhalen om voor de 1692WLMI. Ik zit ook nog te twijfelen tussen de 1692WLMI en de ASUS A6VA
Ik was zeker wel onder de indruk van die acer laptops, want ze zien er goed uit voor het geld.
de MT-versie is zuiniger dan de ML-versie van de Turion64, zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/Additional/33227A-1_Mobility_Performance_chart.gif
25W tegenover 35W dus ;)
ik heb zelf de 5024 gekozen vanwege de 64bits ondersteuning, ik denk dat dat zeker voordelen gaat bieden boven 32bits, daarnaast is de 5024 (door de CPU en de Mobility Radeon X700) niet vies van een gamepje en laat ik dat nou ook niet zijn :Y) en qua prijs biedt ie absoluut waar voor zn geld :)

als je mensen zoekt om je over te halen voor de 1692 te gaan, moet je denk ik in het andere topic zijn btw :P

Topicstarter
Anoniem: 139258 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:47:
Ik heb ook deze laptop besteld nadat ik jullie (positieve :) ) berichten heb gelezen, alleen nu heb ik een probleem, ik kan niet van mijn USB HDD booten, weet iemand of dit kan zo ja hoe je het doet?

alvast bedankt :)
als je het bios in gaat zie je bij boot-sequence een lijstje staan

bij harddisk staat daar een plusje voor, als je die met enter even expand

dan zie je dat de usb hd onder je (interne) hd staat waars, met ctrl+ kan je ze nu omdraaien

-edit: zorg er natuurlijk voor dat die hd aangesloten is voor het opstarten nog.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 24-09-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95477

ff een vraagje tussen door maar wat scoren de meeste van jullie met 3dmark03 en 05 want ik ben op zoek naar een goede desktop replacement en met die scores kan ik een beetje vergelijken met andere laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik had met 2005 een score van rond de 2200.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
jeroen__online schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 22:47:
[...]

de MT-versie is zuiniger dan de ML-versie van de Turion64, zie:
[afbeelding]
25W tegenover 35W dus ;)
ik heb zelf de 5024 gekozen vanwege de 64bits ondersteuning, ik denk dat dat zeker voordelen gaat bieden boven 32bits, daarnaast is de 5024 (door de CPU en de Mobility Radeon X700) niet vies van een gamepje en laat ik dat nou ook niet zijn :Y) en qua prijs biedt ie absoluut waar voor zn geld :)

als je mensen zoekt om je over te halen voor de 1692 te gaan, moet je denk ik in het andere topic zijn btw :P
Zal die 25watt veel verschillen tegenover de huidige 35watt aan accu duur? Of moet ik voor een langer accu duur toch een pentium-M hebben.

Liever heb ik de turion64 omdat die al 64-bit ondersteuning heeft. Want ik wil niet dat ik met een andere 32-bit laptop maar 2 a 3 jaar mee kan doen en dan alweer moet gaan verkopen. Ik zit daarom liever niet te wachten op verassingen. Ook de x700 doet me heel veel goeds. Ik hoorde dat de 5024 kwa zuinigheid 3 uur zou kunnen doen met de accu. En met wat zwaarder verbruik ongeveer 2 uur wat net iets te weinig voor me is. Een extra accu lijkt me niet echt zo snel de oplossing omdat die ook niet bepaald goedkoop zijn. Nou heb ik wel een optie om tot volgend jaar februari te gaan wachten, maar ik wil liever binnenkort al een laptop hebben.

Dus als iemand de accu duur zou kunnen testen van de 5025 en eventueel de 5002 dan zou ik daar heel blij mee zijn.
Ik zou dan willen weten hoelang hij werkelijk op de zuinigste stand uithoud. En als je voor de helft hebt gegamed en lichte dingen en dat je de hele tijd gegamed hebt.

Ik neem aan dat de turion64 acer 5024 een ML versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ I_LOVEMATH

Bedankt werkt perfect :)

Even een andere vraag, is het iemand gelukt de demo van Age of Empires 3 te draaien op deze laptop? mij geeft die een fout aan en ik heb gelezen dat er meerdere mensen zijn met de zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147083

Anoniem: 139258 schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:36:
@ I_LOVEMATH

Bedankt werkt perfect :)

Even een andere vraag, is het iemand gelukt de demo van Age of Empires 3 te draaien op deze laptop? mij geeft die een fout aan en ik heb gelezen dat er meerdere mensen zijn met de zelfde probleem.
hier werkt ie ook - nog - niet :s

eers begon ie te zeuren over dat mn pc maar op 800mhz liep ; maarja, dat komt door de mobile technologie.

maar ik krijg een error:
- old graphic driver
- direct x iets

naja, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146131

Had dit ook bij ace of empire 3 demo.

Na dit te installeren moet dit werken.
Het probleem is een oude driver.
Anoniem: 147083 schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:29:
[...]

hier werkt ie ook - nog - niet :s

eers begon ie te zeuren over dat mn pc maar op 800mhz liep ; maarja, dat komt door de mobile technologie.

maar ik krijg een error:
- old graphic driver
- direct x iets

naja, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146131

Bij downloaden van ati driver voor age of empire 3 moet het wel de 5.8 versie zijn de 5.9 heeft problemen bij de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand een linkje n aar de 5.8 drivers? ik zie alleen 5.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 147083 schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:43:
heeft iemand een linkje n aar de 5.8 drivers? ik zie alleen 5.9
si voila monsieur: https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27

de ati omega drivers doen het ook met de mobiles... linkje volg nog (in de topicstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 122815 schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:51:
de ati omega drivers doen het ook met de mobiles... linkje volg nog (in de topicstart)
dat ze het doen kan ik me voorstellen, maar maken ze ook nog op de correcte manier gebruik van PowerPlay vraag ik me af?
Ik heb nog geen Omega driver getest, maar wellicht kan iemand mij dit vertellen :)

k heb gister mn 5024 (geheel standaard, behalve de WinXP installatie) voor het eerst langere tijd gebruikt om te gamen, na 3uur lang Operation Flashpoint was mn harddisk 60 graden en mn cpu ook ergens in die richting, maar heb absoluut geen probleem gehad :P behalve soms brak of missend geluid, maar dat zal aan mn AC97 driver liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jeroen__online schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:48:
[...]

dat ze het doen kan ik me voorstellen, maar maken ze ook nog op de correcte manier gebruik van PowerPlay vraag ik me af?
Ik heb nog geen Omega driver getest, maar wellicht kan iemand mij dit vertellen :)

k heb gister mn 5024 (geheel standaard, behalve de WinXP installatie) voor het eerst langere tijd gebruikt om te gamen, na 3uur lang Operation Flashpoint was mn harddisk 60 graden en mn cpu ook ergens in die richting, maar heb absoluut geen probleem gehad :P behalve soms brak of missend geluid, maar dat zal aan mn AC97 driver liggen..
ik heb van iemand een linkje gekregen naar een omega die het prima deed.. of er powerplay support in zit weet ik niet. maar de NIEUWE omega's 2671 als ik me niet vergis..die doen het echt mega brak op de 5024

zodoende wou ik gister de 5.9 mobility drivers installeren, installatie verliep pfect. en vervolgens nadat het systeem opgestart was bleef alles hangen (alles zat muurvast, zelfs me muis deed het niet meer /ctrl+alt+del niet eens)

dus ik zit nu weer op de orginele drivers die op de acer ftp staan, en daar ben ik goed te spreken over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146131 schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:29:
Had dit ook bij ace of empire 3 demo.

Na dit te installeren moet dit werken.
Het probleem is een oude driver.
[...]
Bedankt voor de link, ik kan AOE3 nu op de hoogste settings spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx voor de link naar de driver :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5.9 drivers geinstalleerd, en aoe 3 demo werkt! alles mooi op het hoogst.

ik heb wel dat wanneer ik naar de ATI Catalyst Control Center ga, ik een fout krijg, dat ie CLI.exe niet kan initialiseren :s

mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij moet je de .Net Framework installeren voor de Control Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beste mensen,

ik weet niet of jullie er verstand van hebben maar ik kon het niet vinden op het forum...

als ik op mijn lappie een film of streaming video wil bekijken dan krijg ik in media player een soort "negatief" beeld, wat ik ook probeer, niks lijkt te werken.. weten jullie msch wat er mis kan zijn????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 153576 schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:43:
beste mensen,

ik weet niet of jullie er verstand van hebben maar ik kon het niet vinden op het forum...

als ik op mijn lappie een film of streaming video wil bekijken dan krijg ik in media player een soort "negatief" beeld, wat ik ook probeer, niks lijkt te werken.. weten jullie msch wat er mis kan zijn????
waars. mis je de juiste codecs, mijn advies - installeer een codec pack

zelf gebruik ik het kazaa-lite mega codec pack, daar zitten zoveel codecs in dat je nooit meer gesodemieter hebt met films die het niet doen.

aangezien je bepaalde dingen niet tegelijk mag installeren is voorzichtigheid is wel geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
Anoniem: 153576 schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:43:
beste mensen,

Bekend probleem, je moet bij je Display Properties onder Advanced Setting bij Ati Options 'WMV Acceleration' uit zetten. Deze f*cked je wmv bestanden behoorlijk op, zonder werkt alles perfect. No need for acceleration ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb de laatste tijd soms dat mijn beeld ineens heel raar begint te doen.. soort van lijnen erdoor, muis wordt een blok en het scherm valt uit. Na een reboot ist weer goed :? Driver foutje ofzo ? Is wel irritant.

Met AOE3 had ik die fout ook ja.. weet niet hoe het is met deze drivers. Die negatief @ WMP heb ik ook op m'n pc ! Erg irritant.. dus gewoon die optie in WMP instellen en dan moet t goed wezen ? Tof ! Ik stelde het altijd in in Windows :x

Damn ben echt blij met dit lapdoosje :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phirox schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:38:
[...]

Bekend probleem, je moet bij je Display Properties onder Advanced Setting bij Ati Options 'WMV Acceleration' uit zetten. Deze f*cked je wmv bestanden behoorlijk op, zonder werkt alles perfect. No need for acceleration ;)
Mag ik jouw ZEER hartelijk bedanken _/-\o_

edit: alleen het werkt niet.. streaming nog steeds brak :(

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 27-09-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Die card reader is trouwens wel apart.. kaartje erin gaat erg stroef.. en eruit gaat ook al niet echt lekker. Hij werkt verder wel, maar dat moet toch gewoon soepel gaan of niet ?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Dennahz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:50:
Die card reader is trouwens wel apart.. kaartje erin gaat erg stroef.. en eruit gaat ook al niet echt lekker. Hij werkt verder wel, maar dat moet toch gewoon soepel gaan of niet ?
Zelfde probleem hier, gaat wel steeds makkelijker

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ja, dat wel... naja t zal wel moeten slijten dat stroeve denk ik. Anders maar wat glijmiddel op't geheugenkaartje :P

[ Voor 29% gewijzigd door Dennahz op 27-09-2005 18:19 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF een kleine tip voor peepz die veel gamen op deze laptop..

De notepad cooler van Antec is echt een prima oplossing om je lapje koel te houden. de temps schieten bij mij niet meer boven de 55 graden uit na een dik uur intensief gamen.

de cooler is ook perfect voor als je gewoon internet/msn`d ed. waar ik voorheen een gemiddelde temp. had van 53 graden bijft ie nu lekker 40 -45 graden.... ideaal ( hdd temp)

de cooler zelf is redelijke kwaliteit, alleen aan de prijzige kant ( € 30)

ik ben er iig zeer tevrden over :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 153576 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:32:

De notepad cooler van Antec is echt een prima oplossing om je lapje koel te houden. de temps schieten bij mij niet meer boven de 55 graden uit na een dik uur intensief gamen.

ik ben er iig zeer tevrden over :9
Welke bedoel je nou!, die witte x vorm achtige koeler?

die heb ik zelf ook, maar als je hem dubbel klapt en er een dvdtje in doet begint ie na een half uur toch wel te koken hoor (55 / 60+, moet er wel even bij vermelden dat er bij mij een 7K60 in zit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:42:
[...]

Welke bedoel je nou!, die witte x vorm achtige koeler?

die heb ik zelf ook, maar als je hem dubbel klapt en er een dvdtje in doet begint ie na een half uur toch wel te koken hoor (55 / 60+, moet er wel even bij vermelden dat er bij mij een 7K60 in zit )
ja die bedoel ik!!!!! maar dan zit er wel veel verschil in de hd`s mijn originele word eg nie veel warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb trouwens wel een soort van "probleem". Als ik een DVD'tje kijk gaat de CPU op de volledige snelheid terwijl ik zelf zeg dat hij "minimale energie" moest gebruiken. Terwijl dat als ik Fable speel op de batterij hij niet eens naar volledige snelheid gaat :?

Hoop dat er een oplossing voor is.. :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 153576 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:59:
[...]

ja die bedoel ik!!!!! maar dan zit er wel veel verschil in de hd`s mijn originele word eg nie veel warmer
komt dat mischien doordat ie 3000 rondjes meer draait per minuut :/

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jongens mag ik weten waarom jullie voor de 5024 hebben gekozen? En hoelang is de totale accu duur en hoe lang kan ik ermee doen als ik ga gamen op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Anoniem: 122815 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:16:
[...]

[...]

1. Lees ff die review van de startpost, 'Merk je echt dat deze laptop langzamer is dan een centrino?'
HAHA dat is ie niet.

2. Ja

3. Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord. :Z
Waar kan ik dan een krachtiger accu kopen?

BTW ik denk dat ik deze laptop ook ga kopen.

Voordeel
64-bit
4x USB 2.0 (1692 heeft er maar 3)
Accu is minder duur dan die van 1692
x700 Mobilty 128MB
1MB Cache (Sommige hebben maar 512mb)
Leuke laptop voor weining geld in begin
WIFI

Nadeel
Kortere accu (2e accu kan dit probleem redelijk oplossen)
80GB 4200RPM (Voordeel is wel de 80GB) alleen jammer dan dit een 4200RPM model is. Als ik de aspire 1692 zou kopen zit ik nog met een 4200RPM model wat ik wil vervangen.
2x256MB DDR333, Jammer maar gelukkig wel te upgraden
Geluidskaart is niet super. Audigy 2ZS of audigy 2NX een oplossing
Veel extra dingen aanschaffen.
Geen blue tooth (Maar ik heb toch al een dongle)

[ Voor 53% gewijzigd door Robin4 op 27-09-2005 22:49 ]

Anoniem: 138851

ello beste mensen,
ik heb de 5024wlmi ook gekocht en ik ben er zeer tevreden over er is all1 een probleempje ik heb zelf een voorkeur voor windows proffessionall en ook vind ik dat de windowsinstallatie die je krijgt na de recovery niet helemaal optimaal lopen (ik kan bijvoorbeeld geen aeo3 spelen en ik krijg zomaar -letterlijk zomaar- dat hij bij het opstarten diskcheck gaat doen).
maar nu wil het dat als ik windows proffessional installeer dat er geen driver is voor de ckstate device (die is als ik het goed heb voor de switch voor het in en uit schakelen van de wireless mogelijkheid) en nu kan ik dus niet op wireless inetten|:( weet iemand waar ik de driver hiervoor kan vinden (en het liefst ook voor linux) of wellicht een andere oplossing?
alvast bedankt

EDIT:
btw ik doe er ook nogal wat spelletjes en laatst zat ik te lannen maar dat ding heeft het gewoon de hele 6 uur vlgehouden zonder uit te schakelen. dus ik heb nog niet echt zon last gehad van de warmte (oke hij is wel erg warm na het lannen maar das lekker voor in de kou als ik op de metro wacht.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 138851 op 28-09-2005 07:09 ]

Coolmaster schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:35:
[...]

Waar kan ik dan een krachtiger accu kopen?

BTW ik denk dat ik deze laptop ook ga kopen.

Voordeel
64-bit
4x USB 2.0 (1692 heeft er maar 3)
Accu is minder duur dan die van 1692
x700 Mobilty 128MB
1MB Cache (Sommige hebben maar 512mb)
Leuke laptop voor weining geld in begin
WIFI

Nadeel
Kortere accu (2e accu kan dit probleem redelijk oplossen)
80GB 4200RPM (Voordeel is wel de 80GB) alleen jammer dan dit een 4200RPM model is. Als ik de aspire 1692 zou kopen zit ik nog met een 4200RPM model wat ik wil vervangen.
2x256MB DDR333, Jammer maar gelukkig wel te upgraden
Geluidskaart is niet super. Audigy 2ZS of audigy 2NX een oplossing
Veel extra dingen aanschaffen.
Geen blue tooth (Maar ik heb toch al een dongle)
coolmaster ik heb ook je berichten gelezen in het 169x - ervaringen topic.. en als ik dit hier zo lees ga jij veel meer (of althans gelukkiger zijn ) met de 5024... zet er 1 gig in, een 5200 rpm hd.. en voila!!!! je bent het zelfde kwijt als een aspire 1692. wel voordelig op inet kopen dan he :+

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 138851 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 06:57:
maar nu wil het dat als ik windows proffessional installeer dat er geen driver is voor de ckstate device (die is als ik het goed heb voor de switch voor het in en uit schakelen van de wireless mogelijkheid) en nu kan ik dus niet op wireless inetten|:( weet iemand waar ik de driver hiervoor kan vinden (en het liefst ook voor linux) of wellicht een andere oplossing?
alvast bedankt
het knopje voor Wlan valt onder de Launchmanager, deze is te downen op de acer site: http://support.acer-euro....otebook/as_3020_5020.html

voor linux weet ik geen oplossing en k vraag me af of die er ook wel is :P

Bij deze wil ik toch even opmerken dat de service ook niet onbelangrijk is. De service van Acer is niet meteen schitterend te noemen. Op emails wordt zeer traag gereageerd en als je dan al een reply ontvangt, is dit enkel om mede te delen dat hij is doorgestuurd naar de technische dienst. Er wordt netjes vermeld dat de helpdesk ook telefonisch bereikbaar is. Dat is inderdaad zo maar probeer vooral niet te bellen want je geraakt toch niet binnen. Het is bovendien een betalend nummer (078 - dus niet eens goedkoop).

Als je dacht dat met het Acer Advantage garantieprincipe alles is opgelost ... vergeet het. Het nummer van de helpdesk is hetzelfde. Hoe je Acer het best kan contacteren? Wie zal het zeggen.

Dat was mijn gal effe ...

P.S.: Dit stukje proza is een exacte weergave van waargebeurde feiten.

NT

Topicstarter
Anoniem: 154156 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:37:
Bij deze wil ik toch even opmerken dat de service ook niet onbelangrijk is. De service van Acer is niet meteen schitterend te noemen. Op emails wordt zeer traag gereageerd en als je dan al een reply ontvangt, is dit enkel om mede te delen dat hij is doorgestuurd naar de technische dienst. Er wordt netjes vermeld dat de helpdesk ook telefonisch bereikbaar is. Dat is inderdaad zo maar probeer vooral niet te bellen want je geraakt toch niet binnen. Het is bovendien een betalend nummer (078 - dus niet eens goedkoop).

Als je dacht dat met het Acer Advantage garantieprincipe alles is opgelost ... vergeet het. Het nummer van de helpdesk is hetzelfde. Hoe je Acer het best kan contacteren? Wie zal het zeggen.

Dat was mijn gal effe ...

P.S.: Dit stukje proza is een exacte weergave van waargebeurde feiten.

NT
Laat me raden, je woont in Belgie?

Anoniem: 138851

jeroen__online schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:09:
[...]

het knopje voor Wlan valt onder de Launchmanager, deze is te downen op de acer site: http://support.acer-euro....otebook/as_3020_5020.html

voor linux weet ik geen oplossing en k vraag me af of die er ook wel is :P
tnx _/-\o_ it works nu ken ik eindelijk inetten in de les :P

@I_LOVEMATH: Inderdaad. Hoezo ;-)?

Topicstarter
nou euhm..
'Het is bovendien een betalend nummer (078 - dus niet eens goedkoop).'

078 het netnummer is van oa. Dordrecht hier in Nederland, zoveel kost het niet om daar naartoe
te bellen :)

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 00:58
Coolmaster schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:25:
[...]
Dus als iemand de accu duur zou kunnen testen van de 5025 en eventueel de 5002 dan zou ik daar heel blij mee zijn.
Ik zou dan willen weten hoelang hij werkelijk op de zuinigste stand uithoud. En als je voor de helft hebt gegamed en lichte dingen en dat je de hele tijd gegamed hebt.
[...]
Ik heb net op de faculteit zo'n 3.15 minuten op de accu gewerkt. De batterijstatusmonitor gaf aan dat ik nog 15 minuten te gaan had.

- Energieschema Portable
- Scherm 80-90% helderheid
- WLAN aan
- Programma's continu in gebruik: Firefox, ACDSee, Word, Excel, incl printen
- Half uur Winamp
- 10 minuten scherm uitgezet

Verder kan ik niets meer verzinnen, hopelijk is dit uitgebreid genoeg? ;) Alleen niet gegamed, dus ik kan je vraag niet erg beantwoorden.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Anoniem: 155360

Anoniem: 122815 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:40:
[...]

Laat me raden, je woont in Belgie?
Heb trouwens geen slechte ervaring met de helpdesk. Had ook last van een frontje wat kapot was van de dvd speler. Heb gebeld en 3 dagen later netjes per post een nieuw frontje....
Nou maar hopen dat we de helpdesk niet vaker nodig hebben.

• Bapawe
Anoniem: 155360 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:36:
[...]

Heb trouwens geen slechte ervaring met de helpdesk. Had ook last van een frontje wat kapot was van de dvd speler. Heb gebeld en 3 dagen later netjes per post een nieuw frontje....
Nou maar hopen dat we de helpdesk niet vaker nodig hebben.
Ik ben nog steeds aan het wachten op m'n laptop.....
Hij zou eerst uiterlijk woensdag terugkomen maarja dat zal nu wel vrijdag worden.

• Robin4
Jongens waar kan ik een nieuwe accu kopen en het liefste 1 die wat krachtiger is?
En welk geheugen moet je kopen om stabiel 200MHz te kunnen draaien?

[ Voor 30% gewijzigd door Robin4 op 28-09-2005 19:03 ]

• maxjuh
Coolmaster schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:32:
Jongens waar kan ik een nieuwe accu kopen en het liefste 1 die wat krachtiger is?
Volgens mij is elke bekend merk zoals: Dane-Elec, A-Data, Corsair, Kingston, OCZ enz prima te draaien op 200MHz. Ik heb er zef OCZ geheugen inzitten...

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

maxjuh schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:50:
[...]

Volgens mij is elke bekend merk zoals: Dane-Elec, A-Data, Corsair, Kingston, OCZ enz prima te draaien op 200MHz. Ik heb er zef OCZ geheugen inzitten...
dat is dus ook nog steeds mijn vraag een beetje, aangezien mijn reepje 1GB PC3200 Kingston weigerde op 200Mhz zn werk te doen (op PC2700 deed ie t wel goed)
een enkele 5024-gebruiker heeft hier laten weten dat ie wel succesvol bijvoorbeeld (2x) 512MB Kingston PC3200 op 200Mhz had lopen, maar bijvoorbeeld natural_tweaker zou er nog steeds problemen mee hebben, meen ik?

mijn voorzichtige conclusie naar aanleiding van mn weigerende reepje Kingston was dat 2,6v geheugen (wat elk reepje Dane-Elec EN Kingston SO-DIMM is) niet lekker op 2.6v wil werken, mn laptop geheugensocket geeft immers 2.5v aan, wat op zich dus best logisch kan zijn.
Ik ben nog steeds op zoek naar bevestigingen van gebruikers die wel zonder problemen (vermeend) 2.6v geheugenreepjes (zeg: Kingston, Dane-Elec) op PC3200 (liefst met BIOS 1.12) hebben draaien met de Acer Aspire 5024 WLMi...

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 22:08

AoD

Ik heb nu bijna twee weken deze laptop en ben er zeer tevreden over. Nu vind ik het wel tijd worden om wat ervaringen te delen, aangezien ik ook al zo'n drie weken mee lees.
De Acer 5024 WLMi heb ik gekocht bij 4Launch in Eindhoven. Ze hebben een erg goede service moet ik zeggen. Als upgrade zit er momenteel 2x PQI 512MB DDR SODIMM PC3200 CL2.5 in, netjes op 200 MHz. Windows XP Pro die ik geinstalleerd heb draait lekker stabiel. Dit is samen met bios v1.12.
Wat dat betreft heb ik helemaal niets te klagen, zowel over de geleverde service als over de prestaties van de 5024.
Ik heb nog geen games gespeeld, maar de duur van de batterij is imo erg goed. Met wat standaard MS Word en IE gebruik heb ik toch ruim 3.5 uur kunnen werken, met WLAN aan en de helderheid van het scherm op 50%.

Er is echter wel 1 probleem wat ik sinds afgelopen vrijdag heb. Als ik de plug van de AC adapter in de laptop steek merkt deze vaak niet dat ie op netstroom moet werken. Er wordt simpelweg aangegeven dat er nog op de batterij wordt gewerkt. Tussendoor geeft ie dan soms wel en dan ineens weer niet aan dat de netstroom adapter is aangesloten. Met alle irritante piepjes die er mee gepaard gaan als gevolg. Dit is met name 's nachts, als de laptop nog aan of in standby staat, verschrikkelijk. Ik weet niet of het aan de aansluiting van de laptop, aan de adapter of aan iets anders ligt. Iemand misschien enig idee?

Dit vervelende probleem uitgezonderd is het een fantastische laptop en ben ik er zeer over te spreken!

Topicstarter
AoD187 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:04:
Ik heb nu bijna twee weken deze laptop en ben er zeer tevreden over. Nu vind ik het wel tijd worden om wat ervaringen te delen, aangezien ik ook al zo'n drie weken mee lees.
De Acer 5024 WLMi heb ik gekocht bij 4Launch in Eindhoven. Ze hebben een erg goede service moet ik zeggen. Als upgrade zit er momenteel 2x PQI 512MB DDR SODIMM PC3200 CL2.5 in, netjes op 200 MHz. Windows XP Pro die ik geinstalleerd heb draait lekker stabiel. Dit is samen met bios v1.12.
Wat dat betreft heb ik helemaal niets te klagen, zowel over de geleverde service als over de prestaties van de 5024.
Ik heb nog geen games gespeeld, maar de duur van de batterij is imo erg goed. Met wat standaard MS Word en IE gebruik heb ik toch ruim 3.5 uur kunnen werken, met WLAN aan en de helderheid van het scherm op 50%.

Er is echter wel 1 probleem wat ik sinds afgelopen vrijdag heb. Als ik de plug van de AC adapter in de laptop steek merkt deze vaak niet dat ie op netstroom moet werken. Er wordt simpelweg aangegeven dat er nog op de batterij wordt gewerkt. Tussendoor geeft ie dan soms wel en dan ineens weer niet aan dat de netstroom adapter is aangesloten. Met alle irritante piepjes die er mee gepaard gaan als gevolg. Dit is met name 's nachts, als de laptop nog aan of in standby staat, verschrikkelijk. Ik weet niet of het aan de aansluiting van de laptop, aan de adapter of aan iets anders ligt. Iemand misschien enig idee?

Dit vervelende probleem uitgezonderd is het een fantastische laptop en ben ik er zeer over te spreken!
Ik denk dat je acer beter even kan bellen over dit probleem, het kan zoals je zelf al aan geeft de adapter zijn..

je hebt verder niets veranderd aan energie beheer in windows, alles gewoon standaard toch?

-edit: bij nader inzien: dit is een hardware probleem, zeer waars. je adapter denk ik
Coolmaster schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:32:
3e keer dat je het nu vraagt, ik heb je eerder al een antwoord gegeven een een product nummer
kijk in de prijslijst van acer daar staat een 8cell accu bij.

over het geheugen kunnen we nog geen zinnig antwoord geven, ik raad je dan ook aan om dit door een winkel te laten doen.

Acer heeft dmv een brief aan een got gebruiker (Sorry ben even je naam kwijt ; ) laten weten dat het socket 2.5v sodimms ondersteund, veel modules zijn 2.6v dus dit kan het probleem zijn

maargoed, met zekerheid valt hier niet veel over te zeggen.. daarom raad ik je het ook aan om het door een winkel te laten doen, als het dan niet goed is kunnen hun het omwisselen

Doe je het zelf, dan kunnen ze moeilijk gaan lopen doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 28-09-2005 23:13 ]

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 22:08

AoD

Anoniem: 122815 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:07:
[...]

Ik denk dat je acer beter even kan bellen over dit probleem, het kan zoals je zelf al aan geeft de adapter zijn..

je hebt verder niets veranderd aan energie beheer in windows, alles gewoon standaard toch?

-edit: bij nader inzien: dit is een hardware probleem, zeer waars. je adapter denk ik
Ja, het energiebeheer is standaard. Maakt ook niet uit welke instelling ik pak, het probleem blijft. Dus ik denk dat het de accu is maar helemaal zeker durf ik dat nog niet te zeggen. Ik bel Acer er morgen wel over op, eens horen wat die er van vinden.

-edit: De adapter wordt overigens gigantisch heet. Nou lijkt me wat warmte ontwikkeling niets abnormaals maar je kan er ongeveer een ei op bakken :P

[ Voor 10% gewijzigd door AoD op 28-09-2005 23:38 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik heb dit probleem gehad bij mijn Compaq Presario 2700 (AKA dinosaurus). Het was de connector met het moederbord. Probeer eens een adapter van iemand anders..

@Jeroen_Online: Ik begin sterk te twijfelen of het het geheugen is dat de laptop telkens deed uitvallen. Afgelopen weekend heb ik er een halve GB PC2700 in gestoken en het probleem is niet verdwenen. De processor van de laptop loopt op tot 83°C en dat zou de oorzaak zijn volgens mij. Het is dus een probleem dat bij Acer zelf te zoeken is lijkt me.

NT

Topicstarter
AoD187 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:16:
[...]

Ja, het energiebeheer is standaard. Maakt ook niet uit welke instelling ik pak, het probleem blijft. Dus ik denk dat het de accu is maar helemaal zeker durf ik dat nog niet te zeggen. Ik bel Acer er morgen wel over op, eens horen wat die er van vinden.

-edit: De adapter wordt overigens gigantisch heet. Nou lijkt me wat warmte ontwikkeling niets abnormaals maar je kan er ongeveer een ei op bakken :P
dat heb ik met mijn adapter ook, je zou bijna gaan vrezen voor brandgevaar...
maar als je acer toch op belt kan je dan gelijk vragen of dit normaal is??

• MaZeS
Bij mij wordt de adapter ook loeiheet mits je laptop aanstaat als je aan het opladen bent.
Als hij uitstaan blijft hij redelijk koel.
Het is trouwens een hele algemene adapter van lite-on die volgens mij door meerdere merken wordt gebruikt.(ook dell/compaq)
Gevaarlijk zal het dus wel niet zijn

[ Voor 12% gewijzigd door MaZeS op 29-09-2005 11:31 ]

• Bapawe
Ik heb m'n laptop weer terug.
Nu ff installeren en dan laat ik straks wat meer horen :)

Topicstarter
Trivian schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:55:
Ik heb m'n laptop weer terug.
Nu ff installeren en dan laat ik straks wat meer horen :)
goed zo, laten we hopen dat alles het nu wel goed doet.

• Bapawe
Hahha dit is echt te erg.
Tijdens het terugzetten van de image met de dutch install, stop ie ermee en krijg ik precies hetzelfde wat ik eerst had.
Ik ben er dus helemaal NIKS mee opgeschoten!!! ARG

Anoniem: 142202

Hey mensen,

Ik heb deze laptop sinds gister ook in mijn bezit.
Mijn vader had hem enkele weken geleden gekocht maar wilde alsnog de Acer Ferari 4005.
Die gaat hij nu halen en heb ik deze voor een belachelijk lage prijs van hem over genomen. :D
We hadden er bij aankoop al 1024 mb in laten zetten, dit werkt erg lekker.

Mijn volgende plannen voor deze laptop zijn:

- Een aluminium koffertje zodat niet iedereen ziet dat je met een laptop over straat gaat.
Kijk hiervoor eens op Ebay.de (duitsland) erg leuke prijsjes voor een leuk koffertje!

- Kijken of een Bluetooth SD kaart ook gaat werken ipv steeds die USB dongle er in te doen.
( Bluetooth SD kaartje wat voor PDA's gebruikt kan worden)

- Virtual PC of iets gelijkwaardigs om daar mijn Server 2003 en client omgevingen op te simuleren voor studie doeleinden. (MCSE)

- Andere partitie indeling maken met Partition Magic.

- Windows XP 64 bit op de 2e partitie installeren en hier eens mee te stoeien.
Iemand wat tips voor 64 bit drivers voor deze laptop of zijn deze gewoon op de Acer site te downloaden?

- Wat leuke games op deze laptop testen/spelen als Half life 2 enz. Speel al een jaar alleen nog maar games op m'n PS2 en wil nu wel weer eens wat leuks op de PC zien!

Wat doen jullie verder allemaal met jullie machine?
Het lijkt me erg leuk om wat leuke progjes en dergelijke te verzamelen wat men zoal gebruikt op deze laptop. Wat leuke tips zijn dus altijd welkom! :*)

Trivian schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:20:
Hahha dit is echt te erg.
Tijdens het terugzetten van de image met de dutch install, stop ie ermee en krijg ik precies hetzelfde wat ik eerst had.
Ik ben er dus helemaal NIKS mee opgeschoten!!! ARG
om man.... das echt klote voor :( was er dan precies aan de hand nu??

• Dennahz

Dennahz

Anoniem: 142202 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:48:

- Windows XP 64 bit op de 2e partitie installeren en hier eens mee te stoeien.
Iemand wat tips voor 64 bit drivers voor deze laptop of zijn deze gewoon op de Acer site te downloaden?
Kijk eens beste man:

ftp://ftp.support.acer-eu...0_5020/driver/winxp64bit/

Laat je je bevindingen even weten ? Ben wel benieuwd of die 64 bit echt sneller is ofzo :)

Twitter

• Bapawe
Anoniem: 153576 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:58:
[...]

om man.... das echt klote voor :( was er dan precies aan de hand nu??
Hij heeft precies dezelfde symptomen waar hij eerst voor gerepareerd was, ze hadden toen het moederbord vervangen.
Nu krijg ik hem vandaag terug met een nieuwe moederbord erin. Eerst met de accu gewoon opgestart en dat ging allemaal goed.
Toen heb ik boven netstroom er op aangesloten en na een tijdje viel hij tijdens het terugzetten van de image uit.
Als ik hem nu aanzet start hij voor 2 seconden op en valt ie weer uit, het aan lichtje brand nog gewoon dat had hij eerst out of the box dus ook.
Ik heb ze nu opgebeld dat ik zo snel mogelijk een nieuwe laptop wil en ik stuur die adapter ook mee op want die vertrouw ik niet meer.

//edit
Ik had ook nog gevragen of ze een doekje erbij konden doen wat je tussen het toetsenbord en beeldscherm kunt doen, de medewerker zei dat deze gewoon in de verpakking moest zitten wat dus niet het geval was.
Hebben jullie dat doekje er wel bij gekregen? want anders krijg je redelijk snel krassen op je scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door Bapawe op 29-09-2005 15:33 ]

Dennahz schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:06:
[...]

Kijk eens beste man:

ftp://ftp.support.acer-eu...0_5020/driver/winxp64bit/

Laat je je bevindingen even weten ? Ben wel benieuwd of die 64 bit echt sneller is ofzo :)
Kijk eens aan. Bedankt. Ik laat het zeker ff weten. Maar om het echt goed te testen zul je ook 64 bit applicaties moeten gaan draaien en daar zijn er nog niet zo veel van.

Ohja, iemand nog wat leuke tips voor wallpapers in 1280 * 800??

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
@Trivian: Nee ik heb geen doekje erbij gekregen, raar verhaal. Ik gebruik zelf een zachte vaatdoek i.c.m speciaal tft schoonmaak spul. Is een spuitflesje wat je bij veel computer winkels kan halen, werkt erg goed en is vrij goedkoop.
Anoniem: 142202 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:10:
Ohja, iemand nog wat leuke tips voor wallpapers in 1280 * 800??
Zelf gemaakte wallpaper van de aarde. Ingepakt aangezien het .bmp formaat is(I hate active desktop)

http://nexus.are-b.org/~phirox/sol-earth.zip

Trivian schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:12:
[...]

//edit
Ik had ook nog gevragen of ze een doekje erbij konden doen wat je tussen het toetsenbord en beeldscherm kunt doen, de medewerker zei dat deze gewoon in de verpakking moest zitten wat dus niet het geval was.
Hebben jullie dat doekje er wel bij gekregen? want anders krijg je redelijk snel krassen op je scherm.
nee hoor bij mij zat die er ook niet bij :( , zat er toevallig gisteren aan te denken toen ik de laptop van een maat van mij zag een hp MET een mooi doekje tussen tobo en lcd :D

iemand enig idee hoe deze dingen heten???? :P

• MaZeS
De volgende 64 bits programma's draai ik nu:
Avast virusscanner
Meestal werk ik met Internet explorer 64 bit.
Firefox x64
Artic torrent bittorrent client.

Al deze programma's werken best snel, maar niet heel veel sneller dan de 32 bits versies denk ik
Anoniem: 142202 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:00:
[...]

Kijk eens aan. Bedankt. Ik laat het zeker ff weten. Maar om het echt goed te testen zul je ook 64 bit applicaties moeten gaan draaien en daar zijn er nog niet zo veel van.

• Robin4
AoD187 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:04:

Hoe lang doe je met de accu als je games speelt?

Topicstarter
Coolmaster schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:01:
[...]

Hoe lang doe je met de accu als je games speelt?
Het is toch niet nodig om daar voor z'n hele post te quoten, en nogmaals ook deze vraag
heb je ook al 20 x gesteld....

:+

even een andere redenatie... meestal als ik ga gamen .. zit ik achter een bureau..
simpelweg omdat je voor bijna alle (grafische 3d) spellen ook een muis nodig hebt (of mischien wel een stuur).. uitzonderingen daar gelaten...

maar als ik dus achter m'n bureau zit, heb ik meestal ook een stopcontact tot m'n beschikking

mag ik vragen waarom het voor jou zo belangrijk is dat je er langdurig mobiel ermee kan gamen?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 29-09-2005 19:11 ]

• Robin4
[b]Anoniem: 122815 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:07

[...]

3e keer dat je het nu vraagt, ik heb je eerder al een antwoord gegeven een een product nummer
kijk in de prijslijst van acer daar staat een 8cell accu bij.

over het geheugen kunnen we nog geen zinnig antwoord geven, ik raad je dan ook aan om dit door een winkel te laten doen.

Acer heeft dmv een brief aan een got gebruiker (Sorry ben even je naam kwijt ; ) laten weten dat het socket 2.5v sodimms ondersteund, veel modules zijn 2.6v dus dit kan het probleem zijn

maargoed, met zekerheid valt hier niet veel over te zeggen.. daarom raad ik je het ook aan om het door een winkel te laten doen, als het dan niet goed is kunnen hun het omwisselen

Doe je het zelf, dan kunnen ze moeilijk gaan lopen doen.
Zijn er dan geen andere winkels waar je die accu kan kopen? BTW ik heb nog steeds geen antwoord gehad op de vraag. Hoe lang je kan gamen met de accu?
Volgens iemand hierboven kan je 3.5 uur halen met alleen licht werk.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 29-09-2005 19:11 ]

Topicstarter
Hoe vaak heb ik je al verteld dat een 8cells accu in de acer prijslijst staat?

beetje onnodig quoten wat je doet imho..

en nogmaals, van alle vragen die ik heb gesteld : heb je er nog niet 1 beantwoord.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 29-09-2005 19:31 ]

• Robin4
Beetje onnodig commentaar geven is wat jij doet. Je kan toch gewoon een antwoord op me vraag geven?(dat hoef ik het imho ook niet steeds te vragen) Of moet je het toevallig geheim houden hoelang hij mee zou gaan met mobiel gamen.
Ik wil niet weten dat ik een accu bij acer kan kopen, ik wil gewoon weten of er andere winkels zijn waar ik ook die accu`s zou kunnen kopen. (In de winkel zal het goedkoper zijn dan bij acer zelf)

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 29-09-2005 19:30 ]

Topicstarter
Coolmaster schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:29:
Beetje onnodig commentaar geven is wat jij doet. Je kan toch gewoon een antwoord op me vraag geven?(dat hoef ik het imho ook niet steeds te vragen) Of moet je het toevallig geheim houden hoelang hij mee zou gaan met mobiel gamen.
Ja
Ik wil niet weten dat ik een accu bij acer kan kopen, ik wil gewoon weten of er andere winkels zijn waar ik ook die accu`s zou kunnen kopen. (In de winkel zal het goedkoper zijn dan bij acer zelf)
1 x googelen met het product nummer wat ik je heb gegeven geeft genoeg resultaten
voor winkels etc etc, hier op got verwachten we ook dat je zelf initiatief toont

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 29-09-2005 19:44 ]

• maxjuh
Anoniem: 122815 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:42:
[...]
1 x googelen met het product nummer wat ik je heb gegeven geeft genoeg resultaten
voor winkels etc etc, hier op got verwachten we ook dat je zelf initiatief toont
Ben het hier helemaal mee eens... GoT is geen helpdesk staat ook in de algemene gedragsregels:
"Het is hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt."

maar we dwalen af dit is een beetje of topic

[ Voor 5% gewijzigd door maxjuh op 29-09-2005 21:04 ]

Anoniem: 132008

Ik twijfel nog steeds tussen 5024 en Asus a6v,

Asus betere garantie en persoonlijk mooier :p
Acer AMD met 64bit

Maar welke behuizing is beter? Asus is lichter.

Anoniem: 132008 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:40:
Ik twijfel nog steeds tussen 5024 en Asus a6v,

Asus betere garantie en persoonlijk mooier :p
Acer AMD met 64bit

Maar welke behuizing is beter? Asus is lichter.
hmmmzzz dis wel een moeilijke vraag.. vertel eerst eens ff wat je er allemaal mee wil etc. ik denk dat in dit topic veel acer fans zitten (ik ook) in het hele topic staan min punten en plus punten..

maar om op je vraag terug te komen: maat van mij heeft een asus, deze voelt mijn inziens iets degelijker aan.. asus is wel duurder....

v oor de rest weinig verschil alleen de dothan vs de turion...

EDIT: tjek anders ook ff : [rml][ Ervaringen] Asus A6 serie deel 4[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 29-09-2005 22:27 ]

Anoniem: 132008

tsja ben student he :p

Aangezien ik nog op MBO zit en op school veel vrije tijd heb is gamen een must, verder moet VMware en meer heftige progamma`s erop kunnen draaien.

Het liefst ga ik voor een AMD, deels uit "liefde" maar ook voor cool & quit en 64bit.

Asus heeft weer een voordeel dat ze steviger zijn en "persoonlijk" mooier, verder ook betere garantie afhandeling.

Asus A6K is ook wel netjes maar heeft Geforce 6200GO :'(

Tis en blijft een moeilijke beslissing,

Op dit moment denk ik bij Salland Automatisering een Acer 5024 te kopen met 80GB 5400RPM en 2x512 Corsair met low latancie (aangezien amd daarvan houd), reepje 512mb kost wel 100 euro per stuk :7

Asus of Acer? tblijft moeilijk

EDIT: Die topic volg ik ook al geruime tijd, kom er maar niet uit

EDIT2: Voorlopige Offerte (ruim inzette altijd geleert :p )

Acer Aspire 5024WLMi Turion 64 ML-34, 1,8GHz, 1MB, 2x 256MB DDR, 15.4", 80 GB
Kensington SaddleBag Sport Notebook Backpack (Moet nog serieus opzoek)
Acer Advantage Garantie Upgrade To 3 Year Notebook Pickup Return Incl Verzekering
Corsair CMXSD512-3200LL 512 400 2.5-3-3-6 U 512 MB, PC3200, 400 MHz 2x
Hitachi Travelstar 5K100 100 GB
Logitech Cordless DiNovo Desktop For Notebook Retail 2x (voor mn moeder en mij)
Creative SoundBlaster Audigy II ZS/Notebook Retail

Kosten incl BTW 1900

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 132008 op 29-09-2005 23:12 ]

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

w.b. gamen en accuduur: ik denk dat je met de CPU op de zuinigste stand (800Mhz) en de X700 ook op zn zuinigst een dik uur tot anderhalf uur (en misschien wel langer) zeker kan gamen op de accu, als je m gewoon op volle kracht laat lopen haal je met wat geluk iets over een uur denk ik. Ik heb het niet zelfs getest, maar ik schat dit aan de hand van mijn ervaringen ;)

w.b. Asus A6 vs. Acer Aspire 5024: met de A6 serie heb ik geen ervaring, maar k kan je wel vertellen de Turion64 en de X700 me prima bevallen en de behuizing me zeker niet tegenvalt, is aardig solide en goed draag- en bruikbaar.
Ik heb zelf de Belkin NE-07 notebook tas gekocht om m te vervoeren, past ie precies in, ziet er netjes uit (niet zo'n saaie zwarte koffer oid) en is bijzonder praktisch.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.