[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.520 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 122815

Topicstarter
'Acer Aspire 5024WLMi Turion 64 ML-34, 1,8GHz, 1MB, 2x 256MB DDR, 15.4", 80 GB
Kensington SaddleBag Sport Notebook Backpack (Moet nog serieus opzoek)
Acer Advantage Garantie Upgrade To 3 Year Notebook Pickup Return Incl Verzekering
Corsair CMXSD512-3200LL 512 400 2.5-3-3-6 U 512 MB, PC3200, 400 MHz 2x
Hitachi Travelstar 5K100 100 GB
Logitech Cordless DiNovo Desktop For Notebook Retail 2x (voor mn moeder en mij)
Creative SoundBlaster Audigy II ZS/Notebook Retail'

ROFL, ik weet zeker dat deze config een heel stuk sneller is dan een standaard A6V

die audigy.. daar ga je echt nooit spijt van krijgen. (tenzij je een doa koopt :P)

mischien zijn het mijn zaken niet hoor, maar vind je negentienhonderdeuro niet een beetje erg veel geld :X (ook gezien het feit dat je student bent)

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 22:08

AoD

Coolmaster schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:01:
[...]

Hoe lang doe je met de accu als je games speelt?
Als je mijn bericht goed leest zie je ergens staan:

"Ik heb nog geen games gespeeld"

;)

Dit gaat nog steeds op. Helaas heb ik Acer nog niet kunnen bellen, te veel colleges vandaag. Morgen moet lukken, daarna hoop ik wat meer duidelijkheid te hebben en uiteraard zal ik hier verslag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

Anderhalf uur met accu als je een game speelt, denk ik. Als ik het accu metertje zie als ik DVD kijk staat ie op volledige snelheid (snap niet waarom :p)en dan ist iets meer dan 2 uur.. met gamen zal het dan wel 1.30u zijn.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153576

jeroen__online schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:31:

Ik heb zelf de Belkin NE-07 notebook tas gekocht om m te vervoeren, past ie precies in, ziet er netjes uit (niet zo'n saaie zwarte koffer oid) en is bijzonder praktisch.
heb ik ook, een van de mooiere en betere tassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:40
Oke m'n notebook is weer opgehaald door UPS ik ben benieuwd wat ze er ditmaal mee uitspoken, ik houd jullie op de hoogte.
Nu ik er over nadenk ben ik de enigste die problemen heeft met mijn 5024wlmi of niet?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb totaal _geen_ problemen.. had eerst dat het scherm ineens zwart werd enzo.. maar nu al een hele tijd niet meer.

Kwam vast door de standby ofzo.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132008

*KNIP*

ROFL, ik weet zeker dat deze config een heel stuk sneller is dan een standaard A6V

die audigy.. daar ga je echt nooit spijt van krijgen. (tenzij je een doa koopt :P)

mischien zijn het mijn zaken niet hoor, maar vind je negentienhonderdeuro niet een beetje erg veel geld :X (ook gezien het feit dat je student bent)
Hahaha mag je best vragen

Ik mag een Laptopt uitzoeken als stage vergoeding, en wat ik die tijd heb geleerd is dat je daar altijd hoog in moet zetten >:) en met een beetje afdingen lukt het misschien ook nog wel!

Hardeschijf kan 80gig ipv 100, scheelt 60 euro
Geheugen wil ik toch echt graag die corsair hebben ivm de lage latencies.
En die audigy koop ik desnoods zelf :9~
of leg er zelf wat bij

EDIT: Ik zat ff te google naar mn geheugen, Corsair CMXSD512-3200LL en zag daar dat ie op 2,5 volt werkte!
Linkie: http://www.newegg.com/Pro...asp?Item=20-145-540&DEPA=
100 euro voor 512 MB Reepje is wel duur, maar ik haal er ook wel een zekerheid van stabiliteit in huis hoop ik :9~

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 132008 op 30-09-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
@ReTeC
Er is ook nog wel ander geheugen wat goedkoper is en ook keurig op CL2.5 draait (bijv OCZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136558

BAH! Ik heb em net een week en kom er nu acter dat er een dode pixel in zit, gelukkig is het er maar 1tje en hij valt niet echt op, heb is net een vuiltje.

Maar toch, jammer dat ik em niet in kan wisselen, ik heb namelijk nog niet die 3 jaar all-risk verzekering gekocht, dat wou ik vandaag gaan doen.

Achja, 1 dode pixel. het is jammer maar nog steeds ben ik hastikke blij met deze laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 136558 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:43:
BAH! Ik heb em net een week en kom er nu acter dat er een dode pixel in zit, gelukkig is het er maar 1tje en hij valt niet echt op, heb is net een vuiltje.

Maar toch, jammer dat ik em niet in kan wisselen, ik heb namelijk nog niet die 3 jaar all-risk verzekering gekocht, dat wou ik vandaag gaan doen.

Achja, 1 dode pixel. het is jammer maar nog steeds ben ik hastikke blij met deze laptop
kan dat niet nogsteeds dan, gewoon die verzekering afsluiten
en dan zeg je volgende week gewoon dat je er in eene een dooie pixel bijgekregen heb

Denk je dat dit vanaf het begin af aan al zo is?, ik had met een laptop van een vriend van me afgelopen weekend, zit ik er achter - komt er in eene een hot pixel in het beeld

dus ik masseer ff heeel voorzichtig het scherm op dat punt waar die dooie pixel zit en weg is ie :D

@Retec: dan doe je het verkeerd, zet in op een dell XPS laptop met dual core (twv 4500dollar)
vervolgens als ze nee zeggen zak je terug op een goedkopere XPS, en als ze dan weer nee zeggen

ga je voor de 5024wlmi >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 30-09-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132008

haha 8)7
dat kan ook ja, we houden het wel beetje reeël he :P

Maar die corsair is wel 2,5 Volt, en dat is nie onbelangrijk in deze lappie
En draait die ocz ook op 2,5 Volt? ik heb ze nog nie vaak gezien, ocz so-dimm

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 132008 op 30-09-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138851

@I_LOVEMATH
dell xps :9~ met de 7800go :9~

@rest
maargoed over de 5024wlmi wat zijn de temperaturen van jullie harde schijf? ligt hoger of lager dan de andere temperaturen (tijdens inetten en textverwerken) bij mij heeft af en toe de neiging mn touchpad in een kookplaat te veranderen :S en op het moment is er bij speedfan temp3 75 graden das nogal heet maar als ik voel aan de onderkant of bovenkant kan ik de warmtebron niet vinden (overal is ie niet al te heet) waar is deze sensor van?

ik ben gelukkig nog geen enkel dode pixel tegen gekomen _/-\o_

wel een klein vraagje ik probeer slackware te installeren maar als ik xorg probeer te starten zegt ie geen screen device gevonden why? (weten iemand dat of zal ik naar linnuxquestions gaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 138851 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:16:
@I_LOVEMATH
dell xps :9~ met de 7800go :9~

wel een klein vraagje ik probeer slackware te installeren maar als ik xorg probeer te starten zegt ie geen screen device gevonden why? (weten iemand dat of zal ik naar linnuxquestions gaan?)
Idd :9~

yourilima, als je ff in het vorige 'deel' kijkt, waar alles is begonnen - linkje staat helemaal bovenaan in de startpost.

dan kom je als het goed is ook een xorg.conf tegen, je moet ff vanaf pagina 10 in het vorige deel gaan zitten 'bladeren' kom je genoeg leuks tegen! :)

-edit: ACER Aspire 5024WLMi hier vind je mijn xfree confje, maar dat video stukje kan je zelf wel even omzetten naar xorg toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 30-09-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:28:
yourilima, als je ff in het vorige 'deel' kijkt, waar alles is begonnen - linkje staat helemaal bovenaan in de startpost.

dan kom je als het goed is ook een xorg.conf tegen, je moet ff vanaf pagina 10 in het vorige deel gaan zitten 'bladeren' kom je genoeg leuks tegen! :)

-edit: ACER Aspire 5024WLMi hier vind je mijn xfree confje, maar dat video stukje kan je zelf wel even omzetten naar xorg toch?
oke tnx dat omzetten lukt wel ;) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
www.tuxmobile.org (had je vast al zien staan in de startpost :P )

voor je wlan heb je de ndis wrapper nodig inc. met je windows drivers, als je problemen hebt moet je het laten weten, er zijn genoeg mensen hier die linux al een keer op hun laptop geinstalleerd hebben.

Kan je me vertellen of de tijd goed loopt als je in X kijkt, command prompt kan ook.. met je klok ernaast :P

[ Voor 154% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 30-09-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147083

ik ondervind wat problemen met het gebruiken van mn tv-out. Ik heb de 5.9 (catalyst) drivers.

kan iemand misschien even kort aangeven wat ik moet doen om mn tv-out te laten werken? of zal het liggen aan mn oude tv? (10jr)

ik gebruik een s-video kabel die ik in een SCART-plug heb zitten met een s-video ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35
Je hebt mobility drivers nodig en geen catalyst. Catalyst is alleen voor desktop videokaarten.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coolmaster schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:13:
Je hebt mobility drivers nodig en geen catalyst. Catalyst is alleen voor desktop videokaarten.
klopt, en de instellingen die Johnns kan gebruiken zijn :)

Sowieso aangeven dat je een dual screen setup hebt, (door in het tabje 'weergave' de tv aan te zetten en op 2secundary)

800x600 op 16 OF 32 bit

en de PAL stand (b,g of?? ) maakt volgens mij niet zoveel uit, maar ook daar moet je wel rekening mee maken, soms doet ie het anders niet goed

en dan zou ie het moeten doen

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 30-09-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nu weer de "oude" drivers geinstalleerd (van de Acer website)

kabel aangesloten ; maar als ik via BEELDEIGENSCHAPPEn ? DISPLAYS > kan ik niet op de "aanknop" van de tv klikken :s

iemand ideeen?

het is niet dat mn tv te oud is, want een vriend van me kon wel met zijn 2jr oude Dell beeld op mn tv krijgen (dan wel in zwart-wit , maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:32:
www.tuxmobile.org (had je vast al zien staan in de startpost :P )

voor je wlan heb je de ndis wrapper nodig inc. met je windows drivers, als je problemen hebt moet je het laten weten, er zijn genoeg mensen hier die linux al een keer op hun laptop geinstalleerd hebben.

Kan je me vertellen of de tijd goed loopt als je in X kijkt, command prompt kan ook.. met je klok ernaast :P
yup ik had em gezien ;)

i knew that one tnx anyway ;)

en de tijd loopt perfect bij mij (kdraai slack 10 of had ik dat al gezegd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146131

2 vraagjes.

1. Ik ondervind bij m'n 5024 dat bij dowloaden het éné op 600kb/s dowload en bv. msn messanger aan 8 kb/s. Heb dat bij andere ook. ligt dat aan m'n laptop of verbinding.

2. Wat is de beste instelling van video voor battlefield 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat van MSN ligt aan je verbinding (router?) moet je even googlen, het schijnt dat er bepaalde poorten open moeten staan. En als je iets download via msn van iemand anders moet die persoon zijn max. uploadsnelheid natuurlijk wel meer dan 8kb/s toestaan.

ikzelf draai Battlefield 2 op 1024 op MEDIUM. Op deze instellingen ziet het spel er mooi uit, en draait ie gewoon relaxt (vrienden waren er eerst verbaasd over). Ik heb dan ook maar 512 ram, als je geupgrade hebt naar 1024mb ram kan je HIGH wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb problemn met call of duty en age of empire3.
Bij opstarten verkrijg ik een blauw scherm en start de laptop terug op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
Anoniem: 147083 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:12: ikzelf draai Battlefield 2 op 1024 op MEDIUM. Op deze instellingen ziet het spel er mooi uit, en draait ie gewoon relaxt (vrienden waren er eerst verbaasd over). Ik heb dan ook maar 512 ram, als je geupgrade hebt naar 1024mb ram kan je HIGH wel proberen.
Ik doe dat ook, en je ziet dat het goed loopt(50 tot 60 fps) zelfs met 4xAA aan. Maar toch kan ikniet lekker spelen, dit komt bij mij door het geluid. Je merkt dat zodra er veel geluiden komen dat die hapert. Ik heb zowel Software als Hardware settings geprobeert maar dat helpt allemaal niks. Wat zijn jouw instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139258

Anoniem: 146131 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:17:
AOE 3 werkt hier wel goed maar met de demo van Call of Duty 2 heb ik ook dezelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 146131 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:17:
Doe ff een search op AOE3 in dit topic, ..magische woorden blijven het

zoek, en gij zult vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91315

zet de gamemode op dx7 en dan werkt het wel. Heb ik tocbh voor op men m6va .. maar ik zou liever willen dat het tegoei draait met dx9 want daar betaal ik tenslotte voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Ik irriteer me aan 1 klein dingetje van deze laptop. Als ik een licht scherm(zoals dat van msn) over een donkere achtergrond sleep hoor ik een krassend geluid, ongeveer bij de powerknop. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jeebus schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:22:
Ik irriteer me aan 1 klein dingetje van deze laptop. Als ik een licht scherm(zoals dat van msn) over een donkere achtergrond sleep hoor ik een krassend geluid, ongeveer bij de powerknop. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat zou dit kunnen zijn?
tis echt niet m'n bedoeling om je van het kastje naar de muur te sturen, maar dit kan aan een aantal dingen liggen, en er zijn best wat topics al over geweest.. (niet specifiek over de 5024wlmi)

kan oa. liggen aan de mosfets / vibrerende spoelen etc etc

http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart

^^met bovenstaande link vind je ..
Rare geluiden uit m'n computer bij bepaalde bewerkingen
[rml][ winXP] Bij scrollen met muis piept PC[/rml]

en als je beter gaat zoeken dan vind je ook dingen die ongeveer dit probleem beschrijven (raar gebluid bij bewegen muis, laptop..)

ik wil niet op de feiten vooruit lopen maar ik denk dat het met een brak component in je laptop te maken heeft: bel acer ff

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 02-10-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phirox schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:57:
[...]
Wat zijn jouw instellingen?
ik heb eigenlijk geen idee, gewoon standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35
Jeebus schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:22:
Mijn desktop had het ook, ik kan je vertellen dat dit naar een tijdje vanzelf weer weg gaat.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46

Xeo

Hmmm mijn HD word 56 graden? kan dit heel erg veel kwaad? want ik had ergens gelezen dat hij max 55 graden mocht worden.... Het zou fijn zijn als jullie mij wat meer konden vertellen. ( ik heb het gemeten met Everest )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xeo schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:58:
Hmmm mijn HD word 56 graden? kan dit heel erg veel kwaad? want ik had ergens gelezen dat hij max 55 graden mocht worden.... Het zou fijn zijn als jullie mij wat meer konden vertellen. ( ik heb het gemeten met Everest )
beetje weinig info, wanneer word ie 56 graden?

die 56c is trouwens de ambient max. temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136558

Wat is een hot pixel? ik weet alleen dat die van mij rood is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 03:08

Nobby

Nuts!

Anoniem: 136558 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:56:
Wat is een hot pixel? ik weet alleen dat die van mij rood is
Hot pixels zijn sensoren op je CCD die rood, oranje of groen (geelgroen) oplichten bij langere belichtingstijden. Dit heb je dus alleen bij digitale fotocamera's.

Wat jij hebt is een defecte sub-pixel. Een pixel in een tft bestaat uit 3 sub-pixels. Bij jou blijft de rode sub-pixel dus steken.

Ik heb hier op GoT wel verhalen gelezen dat ze ineens kunnen gaan werken en dat iemand beweerde ze aan de praat te krijgen door er op te drukken oid. Moet je maar zoeken m.b.v de search.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137424

Nou ik heb deze laptop ook besteld maar als ik zo die reacties lees dan is het niet echt denderend 8)7 Gelukkig heb ik hem bij Otto bestelt en als daar maar dan ook iets aan mis dan haal ik me wel een andere...

Die laptop is al er al een tijdje en volgens mij heeft die nog steeds kinderziektes of ligt dat aan mij?
Trouwens op de site staat dat er een 9700 pro met 64 mb op zit, klopt toch niet is toch een VGA van 128 > x700 ati?

Naja noem eens een paar punten die dan WEL goed zijn aan deze laptop :*)

(Ik bedoel op de site van Otto en niet van Acer)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 137424 op 03-10-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Hoe kom je erbij dat er kinderziektes zijn?
Alleen het geheugen liep niet op de goede snelheid met de oude bios, maar dat is nu dus opgelost.
Alle overige problemen worden veroorzaakt door of technische mankementen, of treden op bij bepaalde uitbreidingen.
9700 heb ik niet zien staan op de Acer site.
Anoniem: 137424 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:26:
Nou ik heb deze laptop ook besteld maar als ik zo die reacties lees dan is het niet echt denderend 8)7 Gelukkig heb ik hem bij Otto bestelt en als daar maar dan ook iets aan mis dan haal ik me wel een andere...

Die laptop is al er al een tijdje en volgens mij heeft die nog steeds kinderziektes of ligt dat aan mij?
Trouwens op de site staat dat er een 9700 pro met 64 mb op zit, klopt toch niet is toch een VGA van 128 > x700 ati?

Naja noem eens een paar punten die dan WEL goed zijn aan deze laptop :*)

(Ik bedoel op de site van Otto en niet van Acer)

[ Voor 3% gewijzigd door MaZeS op 03-10-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32991

Ik heb m'n laptop vandaag ontvangen en direct XP Pro geinstalleerd inclusief alle drivers. Alleen ik heb nu het probleem dat ik mijn wireless LAN netwerk niet meer kan ontvangen. Er wordt geen enkel netwerk gevonden, waar dat eerder met de standaard XP Home installatie wel het geval was. Ik heb de driver al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Heb je je wireless kaartje wel aanstaan? (Brand het rechter oranje lampje aan de voorkant van je laptop?).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennahz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:05:
Heb je je wireless kaartje wel aanstaan? (Brand het rechter oranje lampje aan de voorkant van je laptop?).
Nee, lampje brandt niet. Als ik het apparaat verwijder en ik start XP opnieuw op, dan wordt ie wel weer opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Als het lampje niet brand staat ie ook niet aan en vind hij dus geen netwerken.

Ik weet niet precies welke het is >> http://support.acer-euro....otebook/as_3020_5020.html

Launch Manager 1.0.8.3
Acer eManager 1.0.27.40

o.i.d.

Anders werkt die knop niet.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennahz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:26:
Als het lampje niet brand staat ie ook niet aan en vind hij dus geen netwerken.

Ik weet niet precies welke het is >> http://support.acer-euro....otebook/as_3020_5020.html

Launch Manager 1.0.8.3
Acer eManager 1.0.27.40

o.i.d.

Anders werkt die knop niet.
Hartstikke bedankt, het was de Launch Manager die geïnstalleerd moest worden om idd die knop te kunnen activeren. Nooit aan gedacht. Wist ook niet dat je wireless LAN op die manier aan kon zetten. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 08:25

Valkyre

Kitesurf FTW!

ben momenteel ook even in de rondte aan het kijken voor een laptoppie, en is natuurlijk mijn oog op de 5024 gevallen, prijs prestaties.
maar het trage geheugen dat zal wel zo blijven? of komen er nog andere revisies die misschien wel snel geheugen hebben?

en een tv-out is eigenlijk must voor mij, maar zijn er eigenlijk ook PMCIA tvout kaartjes? dat iemand weet?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft deze laptop nu wel of geen TV-out mogelijkheid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Anoniem: 137424 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 01:27:
Heeft deze laptop nu wel of geen TV-out mogelijkheid? :?
Wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
Gohan-san schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:49:
maar het trage geheugen dat zal wel zo blijven? of komen er nog andere revisies die misschien wel snel geheugen hebben?
Met de eerste BIOS draaide het geheugen inderdaad maar op 133/266MH, maar dat probleem is inmiddels opgelost.
Met BIOS 1.11 of 1.12 draait het geheugen, afhankelijk van de geinstalleerde modules, in ieder geval op 167/333MHz, en meerdere mensen halen ook wel 200/400MHz, de maximum geheugen snelheid voor een Turion64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46

Xeo

Anoniem: 122815 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:44:
[...]

beetje weinig info, wanneer word ie 56 graden?

die 56c is trouwens de ambient max. temp.
Nou eh terwijl ik een spel aan t installeren ben, en een kwartier na de installatie ook nog terwijl ik niet game ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
k heb een powermanagement probleem, mijn laptop draait enkel @ fullspeed, ik heb nix qua setting veranderd, powermanagement staat gewoon op laptop/portable, maar still laptop draait @ 1.8ghz ook als de powercable eruit is, ik wordt gek van die fan!

iemand enig id welke setting ik over het hoofd zie, heb laatst emanager opnieuw geinstalleerd zou dat het geweest zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

BlowFish schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:09:
k heb een powermanagement probleem, mijn laptop draait enkel @ fullspeed, ik heb nix qua setting veranderd, powermanagement staat gewoon op laptop/portable, maar still laptop draait @ 1.8ghz ook als de powercable eruit is, ik wordt gek van die fan!

iemand enig id welke setting ik over het hoofd zie, heb laatst emanager opnieuw geinstalleerd zou dat het geweest zijn ?
dit probleem had ik alleen toen mn CPU drivers vern**kt waren (uninstall, reinstall, en opeens had ie alleen nog maar standaard windows shizzle), controleer dus even het versienummer van je CPU driver via de Device Manager (Apparaatbeheer), dit zou 1.1.0.0 of 1.2.2.2 moeten zijn geloof ik. Anders ff downen van de Acer site (v1.1.0.0) of via www.amd.com (v1.2.2.2) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Nu online
jeroen__online schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:28:
[...]

dit probleem had ik alleen toen mn CPU drivers vern**kt waren (uninstall, reinstall, en opeens had ie alleen nog maar standaard windows shizzle), controleer dus even het versienummer van je CPU driver via de Device Manager (Apparaatbeheer), dit zou 1.1.0.0 of 1.2.2.2 moeten zijn geloof ik. Anders ff downen van de Acer site (v1.1.0.0) of via www.amd.com (v1.2.2.2) :)
indd v1.1.0.0 stond op mijn laptop, echter ht installeren van v1.2.2.2 mocht niet baten, laptop draait nog steeds op fullpeed :/ .. accu gaat nu slechts uurtje +- mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mannen iemand enig idee hoe ik de infra rood functie op deze lappie aan de praat krijg?? of welk programma ik hiervoor moet gebruiken...krijg hem maar niet aan de praat:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10-2024
BlowFish schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:28:
[...]

indd v1.1.0.0 stond op mijn laptop, echter ht installeren van v1.2.2.2 mocht niet baten, laptop draait nog steeds op fullpeed :/ .. accu gaat nu slechts uurtje +- mee :'(
Energieschema op minimaal verbruik zetten ipv laptop/portable :)

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 153576 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:15:
mannen iemand enig idee hoe ik de infra rood functie op deze lappie aan de praat krijg?? of welk programma ik hiervoor moet gebruiken...krijg hem maar niet aan de praat:(
Ik neem aan dat je in de BIOS nog gewoon infrarood aan hebt staan (was bij mij standaard), daarnaast moet je volgens mazes deze instelling gebruiken:
MaZeS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:33:
De infrarood is overigens een Vishay TFDS-6500 sensor. (in te stellen bij standaard Microsoft irda drivers)
dit dus via Apparaatbeheer ;) ik heb er geen probs mee hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Nu online
MauBro schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:50:
[...]

Energieschema op minimaal verbruik zetten ipv laptop/portable :)
mag niet baten nothing happens :(
edit:
een kleine footnote, ik gebruik bios 1.12 welke mijn fsb van mijn geheugen controller op 200mhz laat lopen, kan dit de fixed 1800mhz veroorzaken?

[ Voor 27% gewijzigd door BlowFish op 06-10-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 06:57
Nee, dat zou niks uit moeten maken, want hij verandert de multiplier en niet de FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Nu online
cryonic90 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:18:
Nee, dat zou niks uit moeten maken, want hij verandert de multiplier en niet de FSB
mjah, sucks dan, nu ben ik helemala clueless :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155360

probeer speedswitchxp anders eens, werkt bij mij prima...
draait nu lekker op 800mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
@jeroen_online et. al. betreffende memory modules:
Op Notebookreview.com claimt een 5021wlmi gebruiker dat het geheugen op 200MHz draait met bios 1.12 en 2xApacer 1GB PC3200.
En dat is dan waarschijnlijk op 2.6 V, aangezien Apacer op z'n website alleen maar 2.6V CL3 PC3200 sodimms aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Heb wel al een tijdje een probleem. Als ik op de batterij werk dan wordt het beeld soms ineens helemaal raar en loopt de laptop half vast. Na 10 seconden komt er weer beeld met de melding dat VPU recovery zich hersteld heeft o.i.d. (Als het weer komt maak ik ff een screenshot) komt iemand dat bekend voor? T'is wel irritant..

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Dat moet dan aan de videokaart drivers liggen lijkt me.
Die VPU recovery kun je het beste uitzetten: Eigenschappen beeldscherm - Instellingen - Geavanceerd - VPU recovery - uitvinken

Ik heb trouwens nogsteeds m'n laptop niet terug....echt te erg voor woorden, ik heb nu al meer dan 2 weken m'n laptop niet kunnen gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Bapawe op 07-10-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Trivian schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:56:
Dat moet dan aan de videokaart drivers liggen lijkt me.
Die VPU recovery kun je het beste uitzetten: Eigenschappen beeldscherm - Instellingen - Geavanceerd - VPU recovery - uitvinken

Ik heb trouwens nogsteeds m'n laptop niet terug....echt te erg voor woorden, ik heb nu al meer dan 2 weken m'n laptop niet kunnen gebruiken.
:X Gaat lekker dan.

Bedankt, zal eens kijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennahz op 07-10-2005 18:22 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

JosR schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:04:
@jeroen_online et. al. betreffende memory modules:
Op Notebookreview.com claimt een 5021wlmi gebruiker dat het geheugen op 200MHz draait met bios 1.12 en 2xApacer 1GB PC3200.
En dat is dan waarschijnlijk op 2.6 V, aangezien Apacer op z'n website alleen maar 2.6V CL3 PC3200 sodimms aangeeft.
dat is heel interessant, dan zou het misschien toch aan mn reepje kingston hebben gelegen of vindt de laptop 1gb pc3200 reepjes kingston gewoon niet zo aardig... wel erg raar en ietwat spijtig, maar ik kreeg het met geen mogelijkheid stabiel.
ik vind m met 512mb pc2700 ook helemaal niet slecht draaien, dus ik hou m nog ff zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlowFish schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:45:
[...]

mjah, sucks dan, nu ben ik helemala clueless :(
jo blowdude >:) (nofi)

ik weet zeker dat je de verkeerde drivers gebruikt, heb het zelf ook meegemaakt

als je het anders echt niet meer weet kan je natuurlijk ook ff de acer cd's erin mieteren

(ik gebruik proc driver: 1.2.2.0 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154156

@Jeroen-Online: Het is vreemd dat je Kingston geheugen niet werkte aangezien Acer zelf Kingston geheugen aanraadt.

Anyway - bij ons op 't werk ben ik één van de weinigen die niet met Mac werkt en ik begin daar stilaan spijt van te hebben. Er scheelt heel wat aan m'n Acer en m'n volgende zal wellicht geen Acer zijn. Volgende week laat ik hem binnenbrengen. 'k Ben eens benieuwd of ik hem binnen de vijf vooropgestelde werkdagen (Acer Advantage) terug in m'n bezit zal hebben en hoe ie zal draaien.

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Nu online
Anoniem: 122815 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:45:
[...]

jo blowdude >:) (nofi)

ik weet zeker dat je de verkeerde drivers gebruikt, heb het zelf ook meegemaakt

als je het anders echt niet meer weet kan je natuurlijk ook ff de acer cd's erin mieteren

(ik gebruik proc driver: 1.2.2.0 )
hehe, Ja ik heb nu de 1.2.2.0 maar volgens mij heb je gelijk :) , ik las nl elders op een forum dat er 2 verschillende versies zijn:
1. de eerste regelt de voltages
2. de tweede regelt de MP ,

volgens mij heb k de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlowFish schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:39:
[...]

hehe, Ja ik heb nu de 1.2.2.0 maar volgens mij heb je gelijk :) , ik las nl elders op een forum dat er 2 verschillende versies zijn:
1. de eerste regelt de voltages
2. de tweede regelt de MP ,

volgens mij heb k de eerste.
in de devicemanager, kan je ff op je proc dubbel klikken - dan zie je ook welke bestanden ie gebruikt
als je die nou weg gooit en de orignele probeerd te verkrijgen

moet het toch ook goedkomen, (ftp site van acer staat geen driver??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En sowieso raad ik iedereen aan om speedswitchxp te installeren :) werkt erg prettig..
gebruik het al maaanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem ook gekocht bij de Otto!

Heerlijk wat een supervet gaaf ding zeg, echt te gek!
Die wireless-lan prachtig, zit ik op station van de NS krijg ik gewoon internet ;-)

Heb alleen 1 dode (sub??)pixel iemand die ik ken had hem ook(acer 5024) en zei dat je via een proggie hem weer kon activeren? maja we will see!

Game gaat echt master op dit ding! WoW vloeiend, NFSU vloeiend --> echt vet!
Ik vind alleen bout dat die energie zuipt, maja wat verwacht je met game.
Kan je niet zon speedstep-gedoe instaleren ofzo dat die niet steeds op OF 800 OF op 1800 mhz loopt? Filmie kijken moet toch ook op 800 mhz kunne? Magoed...

Verder moet ik Windows pro nog ff bestellen ben student dus goedkoper voor mij :P

Maar ff voor de gein wat is nu het verschil tussen home en pro?? Anders laat ik die home erop staan.

Mensen die twijfelen >> voor prijs/kwaliteit hoef je het echt niet het af te laten weten, 1200 euro voor deze machiene is goed klasse! Ik had zelf ook een budget van 1000 maar wauw gewoon fatsoenlijk game en dat gaat echt met deze! >:)

Je moet namelijk grezen stellen want anders blijf je aan de gang voor 150 meer had je een 6800 Dell pc, voor 100 euro meer had je een acer 169x en zo blijf je door gaan!

Mijn desktop is namelijk:

AMD 3500 +
6600 gt vga
1 gb geheugen
2 x 10.000 rpm schijve in raid 0
Windows pro
MSI k8 neo 2 nforce 3 ultra

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 137424 op 08-10-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Kan je niet zon speedstep-gedoe instaleren ofzo dat die niet steeds op OF 800 OF op 1800 mhz loopt? Filmie kijken moet toch ook op 800 mhz kunne? Magoed...
Anoniem: 122815 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:56:
En sowieso raad ik iedereen aan om speedswitchxp te installeren :) werkt erg prettig..
gebruik het al maaanden
Post boven je..... werkt prima iig!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25
Black & white 2 werkt ook vloeiend, helaas is de hdd de bottleneck, hij is constant aan het schrijven, dus ik denk dat het tijd word voor een snellere hdd, of een externe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MoiZie schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 00:15:
Black & white 2 werkt ook vloeiend, helaas is de hdd de bottleneck, hij is constant aan het schrijven, dus ik denk dat het tijd word voor een snellere hdd, of een externe :).
zat ik ook aan te denken (externe hd) sowieso een 7200 rpm.. maar ik heb hier nog wat vraagjes over....

1) word de hardeschijf van de acer minder belast, wat resulteerd in een coolere hd bij gamen ed?
2) is de interface snel genoeg? usb ...
3) zijn er nog dingen waarmee ik echt rekening moet houden bij aanschaf van een externe hd??

Thx guys!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, je moet een high-speed enclosure kopen geen full
12mbit - vs - 480mbit ; )

480mbit is minder dan 50mb, maar dat is meer dan je hd aan snelheid kan leveren..
dus daar zou je wel goed mee zitten..

ik persoonlijk zou een 5400rpm(100gb) schijf gekocht hebben als ik jou was, die in je laptop
en dan je 4200rpmetje in zo'n enclosure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:21:
ja, je moet een high-speed enclosure kopen geen full
12mbit - vs - 480mbit ; )

480mbit is minder dan 50mb, maar dat is meer dan je hd aan snelheid kan leveren..
dus daar zou je wel goed mee zitten..

ik persoonlijk zou een 5400rpm(100gb) schijf gekocht hebben als ik jou was, die in je laptop
en dan je 4200rpmetje in zo'n enclosure
haha kun je dit ff in naab taal vertalen :+

*dikke edit.. Nu breekt m`n klomp.. ik ben net aan het kijken wat voor hd ik pesies heb met everest, zie ik dat er een seagate momentus 4200 inzit die 5400 rpm`s draait..

ff googlen en --> (quote) Spindle speed (RPM) 4,200 RPM-Class performance
(actual spin speed 5,400 RPM) (quote) ik snap er niks meer van... ook speedfan geeft dit aan...

betekent dit dat ik een 4200 hd heb die 5400 rpm draait??

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 153576 op 09-10-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144069

hey kunnen wat meer mensen wat fotos posten van deze laptop
heb het niet zo op de fotos van de websites zelf ze zien er allemaal stuk voor stuk prachtig uit natuurlijk
reeds bedankt :)

betreft de 5024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 144069 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:49:
hey kunnen wat meer mensen wat fotos posten van deze laptop
heb het niet zo op de fotos van de websites zelf ze zien er allemaal stuk voor stuk prachtig uit natuurlijk
reeds bedankt :)

betreft de 5024
1ste pagina, vorige topic:
ACER Aspire 5024WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik heb de laptop weer terug gekregen na de reparatie.
Na een half uurtje werken in windows freezed het scherm, de laptop is dus vast gelopen.
En nu heb ik WEER!!!! hetzelfde probleem als eerst omg wat een stelletje apen daar bij Acer.
Ik geloof goed dat hij het bij jullie wel goed doet maar ik wil mooi m'n geld terug en koop wel een ASUS A6VA laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

das echt zwaar zuur trivian.... wat een sukkels daar bij acer....... voor dat geld verwacht je wel een goeie laptop... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139657

inderdaad zwaar zuur, maar ik verwacht voor ieder bedrag bij laptops een goede kwaliteit, tgaat altijd om veel geld IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:27
Anoniem: 153576 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:38:
[...]

haha kun je dit ff in naab taal vertalen :+

*dikke edit.. Nu breekt m`n klomp.. ik ben net aan het kijken wat voor hd ik pesies heb met everest, zie ik dat er een seagate momentus 4200 inzit die 5400 rpm`s draait..

ff googlen en --> (quote) Spindle speed (RPM) 4,200 RPM-Class performance
(actual spin speed 5,400 RPM) (quote) ik snap er niks meer van... ook speedfan geeft dit aan...

betekent dit dat ik een 4200 hd heb die 5400 rpm draait??
ik heb de aspire 1692 met ook dezelfde schijf geloof ik dus ik heb t ffe opgezocht, in de datasheet staat ergens onder een klein 2tje "actual spin speed is 5400rpm"!!! volgens mij worden we getilt met die schijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sharkzor schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:17:
[...]

ik heb de aspire 1692 met ook dezelfde schijf geloof ik dus ik heb t ffe opgezocht, in de datasheet staat ergens onder een klein 2tje "actual spin speed is 5400rpm"!!! volgens mij worden we getilt met die schijf...
getilt? als er een 5400 inzit, de 5024 word verkoch met 4200... ik vind maar raar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trivian schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:29:
Ik heb de laptop weer terug gekregen na de reparatie.
Na een half uurtje werken in windows freezed het scherm, de laptop is dus vast gelopen.
En nu heb ik WEER!!!! hetzelfde probleem als eerst omg wat een stelletje apen daar bij Acer.
Ik geloof goed dat hij het bij jullie wel goed doet maar ik wil mooi m'n geld terug en koop wel een ASUS A6VA laptop.
Je hebt groot gelijk, maar doe ons en jezelf ff een lol en stuur ze asjeblieft een brief met je verhaal
liever nog naar het asus hoofdkantoor. (pwnen die shit, ik vind dit echt niet normaal)

mischien sturen ze je wel een acer ferrari :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
sharkzor schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:17:
In de datasheet van die Momentus schijf staat wel "actual spin speed 5,400 RPM" maar er staat ook "4,200 RPM-Class performance".
Inderdaad is b.v. de internal transfer speed (48.25 MB/s) maar weinig hoger dan bij de 4200rpm IBM/Hitachi Travelstar 80GN (IC25N080ATMR04-0) die in mijn 5024WLMi zit (43.75 MB/s).
Maar echte 5400rpm performance levert die Momentus schijf zeker niet.
Als die Momentus jou verkocht is als een "echte 5400rpm" schijf ben je inderdaad getilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Anoniem: 122815 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:58:
[...]

Je hebt groot gelijk, maar doe ons en jezelf ff een lol en stuur ze asjeblieft een brief met je verhaal
liever nog naar het asus hoofdkantoor. (pwnen die shit, ik vind dit echt niet normaal)

mischien sturen ze je wel een acer ferrari :P
Je bedoelt Acer hoofdkantoor? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de beste en snelste draadlozerouter voor kabel. Voor de ACER 5024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Linksys WRT54G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JosR schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:17:
[...]
In de datasheet van die Momentus schijf staat wel "actual spin speed 5,400 RPM" maar er staat ook "4,200 RPM-Class performance".
Inderdaad is b.v. de internal transfer speed (48.25 MB/s) maar weinig hoger dan bij de 4200rpm IBM/Hitachi Travelstar 80GN (IC25N080ATMR04-0) die in mijn 5024WLMi zit (43.75 MB/s).
Maar echte 5400rpm performance levert die Momentus schijf zeker niet.
Als die Momentus jou verkocht is als een "echte 5400rpm" schijf ben je inderdaad getilt.
Bij mij zat ie er dus standaard in:)... maaja toch maar "echte" 5400 rpm kijken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144069

heeft de 5024 nou een slot dvd of zon normale dvd

sorry dat ik het niet beter kan verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144069 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:59:
heeft de 5024 nou een slot dvd of zon normale dvd

sorry dat ik het niet beter kan verwoorden.
"slot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik heb een snellere HDD gekocht, van 80GB een 5400RPM. Maar met spellen als battlefield heb ik toch erg veel last van een hapering, waarbij de harddisk knipperd. Dus die schijfjes zijn gewoon niet alles.

Ik heb nu een externe harddisk besteld laatst, ik laat wel even weten hoe die werkt.

Ik heb op internet wat dingen tussen USB2 en Firewire(de eerste) vergeleken. Het komt erop neer dat ze ongeveer even snel zijn, maar dat firewire toch vaak net ff ietsjes sneller is dan USB. Dus ik heb een firewire extern ding gekocht voor een 3,5inch schijf. Even wachten op de bestelde harddisk alleen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trivian schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:42:
[...]

Je bedoelt Acer hoofdkantoor? :D
die ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
Ik heb nieuw geheugen gekocht. Een PQI 1GB PC3200 CL2.5 SO-DIMM reepje, en helaas werkt het niet perfect. Als ik hem los in de laptop zet, wil die helemaal niet opstarten. Zowel met 1.11 als 1.12
Maar gelukkig werkt het wel i.c.m. de oude 256MB PC2700. Ik heb dus het vermoedde dat dat komt doordat de laptop niet op 200MHz wil draaien, en door de oude erbij te zetten ik hem forceer op 166MHz.

Voorlopig werkt het dus wel met 1,25GB op 166MHz maar nu steekt het volgende probleem op, de PowerNow functie laat windows crashen zodra ik die installeer. Dit komt mischien doordat die cpu driver het geheugen alsnog op 200 wil laten draaien?

Iemand idee'en hoe ik het reepje eventueel los kan laten lopen of anders PowerNow weer functioneel krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Kun je niet in de bios instellen dat je het geheugen op 166 Mhz wil laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

phirox schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:39:
Ik heb nieuw geheugen gekocht. Een PQI 1GB PC3200 CL2.5 SO-DIMM reepje, en helaas werkt het niet perfect. Als ik hem los in de laptop zet, wil die helemaal niet opstarten. Zowel met 1.11 als 1.12
Maar gelukkig werkt het wel i.c.m. de oude 256MB PC2700. Ik heb dus het vermoedde dat dat komt doordat de laptop niet op 200MHz wil draaien, en door de oude erbij te zetten ik hem forceer op 166MHz.

Voorlopig werkt het dus wel met 1,25GB op 166MHz maar nu steekt het volgende probleem op, de PowerNow functie laat windows crashen zodra ik die installeer. Dit komt mischien doordat die cpu driver het geheugen alsnog op 200 wil laten draaien?

Iemand idee'en hoe ik het reepje eventueel los kan laten lopen of anders PowerNow weer functioneel krijg?
ik had exact eenzelfde probleem met mn reepje Kingston 1GB PC3200, in zn eentje deed ie t niet goed: bij stressen (gamen, langere benchmarks en zo) liep mn flaptop gewoon vast. Op PC2700 snelheid (idd met een standaard reepje 256MB erbij) deed ie t wel goed... (alles met BIOS 1.12)
het lijkt echter zo te zijn dat 2x 512MB PC3200 wel goed functioneert, er zijn genoeg mensen hier die dat hebben draaien.

ik heb ook even met 1,25GB gewerkt, had echter geen problemen met de CPU driver of wat dan ook. De driver staat ook los van je geheugen in principe, de BIOS zegt al dat je geheugen op PC2700 draait, de CPU driver kan daar helemaal niets aan doen.
Je kunt twee versies proberen: v1.1.0.0 (van de acer ftp site) of v1.2.2.2 (van de AMD site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb B&W 2 proberen te spelen op deze laptop... ging voor geen meter:( ik ben bang dat de hardeschijf echt de bottleneck is bij het spelen van games is.. dus opzoek naar een 7200 rpm dan maar!!!!!

ik ben alleen bang dat ie echt TE warm word ( mijn 4200 word al warm zonder coolingsplaatje) ervaringen wat de temps zijn bij intensief gebruik met een 7200 rpmettje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
jeroen__online schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:15:
[...]

ik had exact eenzelfde probleem met mn reepje Kingston 1GB PC3200, in zn eentje deed ie t niet goed: bij stressen (gamen, langere benchmarks en zo) liep mn flaptop gewoon vast. Op PC2700 snelheid (idd met een standaard reepje 256MB erbij) deed ie t wel goed... (alles met BIOS 1.12)
het lijkt echter zo te zijn dat 2x 512MB PC3200 wel goed functioneert, er zijn genoeg mensen hier die dat hebben draaien.

ik heb ook even met 1,25GB gewerkt, had echter geen problemen met de CPU driver of wat dan ook. De driver staat ook los van je geheugen in principe, de BIOS zegt al dat je geheugen op PC2700 draait, de CPU driver kan daar helemaal niets aan doen.
Je kunt twee versies proberen: v1.1.0.0 (van de acer ftp site) of v1.2.2.2 (van de AMD site)
Ik heb beide cpu drivers geprobeert, en allebei zelfde probleem. Als ik reboot na de installatie krijg ik direct een BSOD bij het opstarten, image terugezet en toen die 2de versie geprobeert en dus weer hetzelfde. Er gaat dus degelijk iets mis met het aansturen van de geheugen snelheid via PowerNow.

Ik heb overigens memtest86 gedraait en na 12 passes geen errors. Dus wat dat betreft werkt het allemaal goed met 1,25GB. Maar ja, je koopt toch die PC3200 omdat je op sneller geheugen wilt draaien, en door die stomme powernow is die nu ook niet echt batterij zuinig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
Anoniem: 153576 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:57:
Ik heb B&W 2 proberen te spelen op deze laptop... ging voor geen meter:( ik ben bang dat de hardeschijf echt de bottleneck is bij het spelen van games is.. dus opzoek naar een 7200 rpm dan maar!!!!!

ik ben alleen bang dat ie echt TE warm word ( mijn 4200 word al warm zonder coolingsplaatje) ervaringen wat de temps zijn bij intensief gebruik met een 7200 rpmettje??
Ik heb geen ervaring met B&W 2 maar ik weet wel dat de hoeveelheid geheugen de bottleneck is en zeker niet de harde schijf. Waar ik eerst met 512MB veel last had van spontane lag momenten door geswap in games zoals BF2, Farcry, RTW is dat nu weg met 1,25GB. Ook audio doet het nu goed(moest eerst overal op low ingesteld worden).

En ja die HD wordt echt heet, ik vindt het ook vervelend. Een vriend van mij heeft een IBM laptop met een travelstar 7200RPM 60GB erin en na omwissellen ter test had ik nergens last van en hij het hitte probleem :)
Het is dus degelijk het type HD helaas, en heeft dus niks met de RPM's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb al eerder aangegeven dat de temps zodanig de pan uit rijzen dat ik het niet vertrouw,
(4200rpm)

(is er iemand die zich geroepen voelt om wat meer onderzoek te verrichten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij staat dat een Seagate ofzo HD heeft met 5400 rpm ipv 4200 rpm. Dus ik hoop dat het dan ook ECHT een 5400 is, wel leuk.

Enigste probleem wat ik heb is dat die bij Deze Computer>Eigenschappen daar 5,2 ghz aangeeft, dat slaat dus royaal nergens op en het maakt dan ook geen zak uit of je nieuwe amd drivers erop zet. Heb zelf de bios geflash maar nog steeds of 2.4 of 5.2 ghz. Maja boeiend...

Verder loopt die erg lekker, heb nergens problemen mee! Prachtig ding zeg, zie nergens qua design mooiere laptops dan bij Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phirox schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:46:
[...]

En ja die HD wordt echt heet, ik vindt het ook vervelend. Een vriend van mij heeft een IBM laptop met een travelstar 7200RPM 60GB erin en na omwissellen ter test had ik nergens last van en hij het hitte probleem :)
Het is dus degelijk het type HD helaas, en heeft dus niks met de RPM's te maken.
Dan heb je me bij deze overgehaald om er een (GOEDE) 7200 rpm er in te gaan zetten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

Zow, ik kom even de orde verstoren. Maar (volgens mij werd dit in dit topic al eerder gevraagd, maar is er toen geen voor mij werkend antwoord uitgekomen) ik wil mijn tv op de laptop aansluiten (dinsdag gekocht). Alleen heeft het ding volgens mij geen flauw benul van wat een tv is, want dit geeft ie aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.ralphje.nl/persoonlijk/files/tv.jpg

En dus kan ik het niet enablen. De verbindingen zijn allemaal in orde, want op mijn ATI RADEON 8500 in mijn desktop (waar dus ook een tv-out op zit) werkt ie wel, ook zonder de stuurprogramma's van ATI.

Kan iemand mij hiermee helpen? Als dit iets heel doms is, of als dit al ergens staat, sorry daarvoor.

Geniet, maar surf met mate!

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.