[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een hitachie 60 GB 7200 rpm ingezet. Idle wordt deze 51 graden (gemeten met speedfan) en stressed met half life 2 gaat deze na een fikse tijd spelen naar de 59 graden hier gelukkig niet iverheen. De laptop wordt wel vrij warm waar de harde schijf zit maar de batterij zit er gelukkig ver genoeg vandaan. Nooit geen lockups of iets in die geest.
Ben van plan om er over niet al te lange tijd ook 2X 512 MB PC3200 geheugen erin te zetten. Ga dan maar naar een winkel waar ik het mag uittesten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Je hebt de kabel dus ingeplugd, en de televisie staat aan?
Als de televisie niet aanstaat dan kan de videokaart niet zien dat de kabel ingeplugd is.
Bij sommige televisies moet je dan ook nog het s-video in kanaal erop zetten.

Als dit allemaal niet werkt kun je tv-detectie forceren.
Hier moet ergens een vinkje voor kunnen worden gezet.
Waar weet ik niet precies, want ik gebruik de nieuwere Catalyst Control Center.
ralphje schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:48:
Zow, ik kom even de orde verstoren. Maar (volgens mij werd dit in dit topic al eerder gevraagd, maar is er toen geen voor mij werkend antwoord uitgekomen) ik wil mijn tv op de laptop aansluiten (dinsdag gekocht). Alleen heeft het ding volgens mij geen flauw benul van wat een tv is, want dit geeft ie aan:

[afbeelding]

En dus kan ik het niet enablen. De verbindingen zijn allemaal in orde, want op mijn ATI RADEON 8500 in mijn desktop (waar dus ook een tv-out op zit) werkt ie wel, ook zonder de stuurprogramma's van ATI.

Kan iemand mij hiermee helpen? Als dit iets heel doms is, of als dit al ergens staat, sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:44:
[...]

Dan heb je me bij deze overgehaald om er een (GOEDE) 7200 rpm er in te gaan zetten:P
Loop niet te hard van stapel, de 7k60 word vrij warm maar er schijnt ook nog een server versie voor te zijn, de E7K60 welke naar wat ik vernomen heb nog beter presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:17:
[...]

Loop niet te hard van stapel, de 7k60 word vrij warm maar er schijnt ook nog een server versie voor te zijn, de E7K60 welke naar wat ik vernomen heb nog beter presteerd.
Amen. Ik zal hem nog even vragen welke type het precies is, vergeet niet dat het een IBM laptop is wat hij heeft en daar zit echt kwaliteit spul in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phirox schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:36:
[...]

Amen. Ik zal hem nog even vragen welke type het precies is, vergeet niet dat het een IBM laptop is wat hij heeft en daar zit echt kwaliteit spul in.
ja da begrijp ik.. maja als voor mij het hitte probleem is opgelost en er een 7200 rpm schijffie inzit... ben ik tevree:)..... zou het erg op prijs stellen als je weet welk type het is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Een schijf in een IBM laptop is ook maar een algemeen beschikbare schijf.
Denk maar niet dat als je de schijf los koopt dat die minder is.
De E versie is een server versie die meer stroom gebruikt en warmer wordt omdat die altijd maximum prestaties levert
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:13:
[...]

[ Voor 40% gewijzigd door MaZeS op 15-10-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
phirox schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:36:
[...]

Ik heb zelf ook een IBM laptop, daar zit ik toevallig nu achter te typen
en ja idd, zeer goede kwaliteit >:)

@Mazes: dat maakt de e serie dus ongeschikt voor gebruik in een laptop zo te horen
(echt een server/blade schijf dus)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

MaZeS schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:24:
Je hebt de kabel dus ingeplugd, en de televisie staat aan?
Als de televisie niet aanstaat dan kan de videokaart niet zien dat de kabel ingeplugd is.
Bij sommige televisies moet je dan ook nog het s-video in kanaal erop zetten.

Als dit allemaal niet werkt kun je tv-detectie forceren.
Hier moet ergens een vinkje voor kunnen worden gezet.
Waar weet ik niet precies, want ik gebruik de nieuwere Catalyst Control Center.

[...]
Je had tussen de regels door kunnen lezen dat ik dus de tv aanheb op het juiste kanaal. En tv-detectie forceren kan niet in de acer-versie. De catalyst control center heeft die optie wel, maar het werkt niet, het beeld blijft zwart :(

Geniet, maar surf met mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Je kunt de catalyst control center wel installeren op de 5024.
Je moet alleen ff de standaard radeon catalyst drivers pakken, en ze modden met patjes modtool.
Draait op dit moment goed bij mij. Ook met tv out.
Als het dus niet werkt is je tv-out kapot, of stel je iets verkeerd in.
Je moet dus wel de gedetecteerde(of geforceerde) tv verslepen naar het lege vakje rechtsboven onder "bureau en beeldscherminstellingen"
ralphje schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

Je had tussen de regels door kunnen lezen dat ik dus de tv aanheb op het juiste kanaal. En tv-detectie forceren kan niet in de acer-versie. De catalyst control center heeft die optie wel, maar het werkt niet, het beeld blijft zwart :(

[ Voor 21% gewijzigd door MaZeS op 15-10-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

MaZeS schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:15:
Je moet alleen ff de standaard radeon catalyst drivers pakken, en ze modden met patjes modtool.
[...]
Je hebt het hier toch over de installatie van de control panel? Volgens mij kan je het gewoon installeren via de link in de topicstarter, ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Nee ik heb het over de Catalyst Control Center(CCC).
Control Panel(CP) is de classic look, en heeft minder opties.
Draai nu de standaard 5.10 catalyst drivers.
Deze zijn gepatcht met de Driverheaven Patje's modtool zodat hij de videokaart terugklokt etc.

Catalyst voor XP 5.10 met CCC:
http://support.ati.com/ic...&accountID=737&deptID=894

Modtool+instructies (en mogelijk ontbrekend ocx bestand):
http://www.driverheaven.net/patje/
ralphje schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:34:
[...]

Je hebt het hier toch over de installatie van de control panel? Volgens mij kan je het gewoon installeren via de link in de topicstarter, ofniet?

[ Voor 25% gewijzigd door MaZeS op 15-10-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

MaZeS schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:15:
Als het dus niet werkt is je tv-out kapot...
[...]
Dat denk ik dus. Wat ik ook doe, het beeld blijft bij mij zwart. Dit zijn mn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ralphje.nl/persoonlijk/files/inst.jpg

Bedankt trouwens voor je tip over CCC.

[ Voor 13% gewijzigd door ralphje op 15-10-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Misschien resolutie naar 640x480 of 800x600 zetten?
Je kabel is dus ook zeker weten in orde?
Verder heb je alles ingesteld zoals het zou moeten volgens mij.
Zou dan een echt hardware probleem moeten zijn.
ralphje schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:14:
[...]

Dat denk ik dus. Wat ik ook doe, het beeld blijft bij mij zwart. Dit zijn mn instellingen:
[afbeelding]

Bedankt trouwens voor je tip over CCC.

[ Voor 15% gewijzigd door MaZeS op 15-10-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

MaZeS schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:37:
Misschien resolutie naar 640x480 of 800x600 zetten?
Je kabel is dus ook zeker weten in orde?
Verder heb je alles ingesteld zoals het zou moeten volgens mij.
Zou dan een echt hardware probleem moeten zijn.

[...]
Mm, daar ben ik dan bang voor, resolutie verzetten helpt niet. Heb nu een e-mailcontact met de helpdesk, ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Heel erg bedankt voor je hulp

Edit:
Nu heb ik een of ander vaag iets dat als ik GTA:SA speel en het vervolgens weer afsluit na het spelen, ik heel kort een blauw scherm krijg en dan de pc herstart. Dan zegt dat ding "Kritieke fout veroorzaakt door onbekend apparaatstuurprogramma", maar daar heb ik dus niets aan. Tijdens het spel draait de CPU volgens Systeem op 800MHz. Hoe kan dit (dus blauw scherm en 800MHz)?

[ Voor 29% gewijzigd door ralphje op 17-10-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook dat probleem met mn videokaart. ik zal morgen die CCP installeren, en kijken hoe het dan gaat. blijf het maar raar vinden.

wil iig niet mn laptop opsture naar acer ,want ik heb m nodig voor mn studie -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi ik me net toch een glas cassis over mijn laptop!!!!!
|:( |:( |:( |:( |:(

Gelukkig werkt de laptop nog maar mijn toetsen plakken aardig.
Heeft iemand al ervaring met het loshalen van het keyboard in deze laptop??
Zo ja, zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten?
Mocht iemand een goede (andere) manier weten om mijn toetsen weer schoon te krijgen, let me know please...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
ralphje schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:48:
Zow, ik kom even de orde verstoren. Maar (volgens mij werd dit in dit topic al eerder gevraagd, maar is er toen geen voor mij werkend antwoord uitgekomen) ik wil mijn tv op de laptop aansluiten (dinsdag gekocht). Alleen heeft het ding volgens mij geen flauw benul van wat een tv is, want dit geeft ie aan:

[afbeelding]

En dus kan ik het niet enablen. De verbindingen zijn allemaal in orde, want op mijn ATI RADEON 8500 in mijn desktop (waar dus ook een tv-out op zit) werkt ie wel, ook zonder de stuurprogramma's van ATI.

Kan iemand mij hiermee helpen? Als dit iets heel doms is, of als dit al ergens staat, sorry daarvoor.
Heb je al geprobeerd m te rebooten terwijl de kabel erin zat en TV al aan?? Ik heb al meerdere keren gehad dat ik eerst nog even een keer moest rebooten voordat ie de tv herkende.

Kijk bovendien even of ie dan wel beeld geeft en de POST etc weergeeft op de TV..

Geeft ie dat wel weer --> software fout

Niet.. tsja dan zul je m even op moeten sturen lijkt me.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:00:

Mocht iemand een goede (andere) manier weten om mijn toetsen weer schoon te krijgen, let me know please...
Heb nog nooit toetsen van mn laptop afgesloopt, en vind m ook te duur om dat even te proberen.. Mischien kun je kijken of dit onder de garantie valt?

[ Voor 23% gewijzigd door --WaaZaa-- op 18-10-2005 00:51 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:50:
[...]

Heb nog nooit toetsen van mn laptop afgesloopt, en vind m ook te duur om dat even te proberen.. Mischien kun je kijken of dit onder de garantie valt?
valt niet onder de garantie, lijkt me duidelijk (anders als ik een kras heb, gaak ff een fles cola halen:P)
msch met een speciale verzekering.

zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic gaak ik deze week een nieuwe hd kopen, mijn oog is gevallen op de wd scorpio 5400 rpmettjes.... zijn er mensen die ervaring hebben met deze HDt??
ik vraag me wel af of het verschil duidelijk merkbaar is??

reden dat ik voor een 5400 ga ipv de 7200 zijn oa geluid en voor games schijnt een 5400 rpm ook voldoende te zijn, zo hebben de pareltjes van Alienware en de Dell gamers lappies allemaal een 5400 rpm er inzitten.....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:00:

Laat je laptop maar ff uit, en haal de accu er uit.

ik heb een tijdje terug op de acer site onder het kopje 'tests performed' gelezen dat ie hier tegen moet kunnen (worden ze dus voor getest), maar je moet gewoon acer ff bellen
en aan hun vragen wat je het beste kan doen, waars. ben je je garantie kwijt als je zelf het TB
los maakt, maargoed, ik weet verder ook niet hoe je dat ding los haalt (mischien heb je wel speciaal gereedschap voor nodig)

(-edit1: waarschijnlijk moet het gedeelte boven het toetsenbord er af.. ik weet niet of dit een klik systeem is of met schroeven..aan de onderkant > en dan kan je het tb los schroeven ->

doe jezelf een lol en trek die brede plastic connecter NIET uit je moederbord, er is dan namelijk een aanzienlijk grote kans dan sommige toetsen het niet meer doen (als het geen stekker is die op je mobo klikt, moet je hem laten zitten..

als je het tb shoon wilt spoelen, kan je denk ik het beste gekookt(en daarna afkoelen, lauw is ok) water pakken, met een 10 a 20% alchol oplossing -> maar let er hier bij op dat die plastic connecter niet nat / of in aanraking met alchol mag komen

http://www.laptopmods.co.uk/album_page.php?pic_id=6 klepje met die blauwe pijlen eerst los denk ik, maar ik weet verder ook niet hoe........ (bel acer nou maar eerst)

(aspire 13xx serie uit elkaar schroeven : > http://www.laptopmods.co....pic.php?t=2&highlight=ati )

(UTFS :D http://www.google.nl/sear...rew+aspire+keyboard&meta=)

-edit2: laaste edit :p, als je hem er zelf uit trekt maak dan ff wat foto's zodat wij ook kunnen zien hoe ie er van binnen uit ziet asjb. :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:02:
[...]

Laat je laptop maar ff uit, en haal de accu er uit.

ik heb een tijdje terug op de acer site onder het kopje 'tests performed' gelezen dat ie hier tegen moet kunnen (worden ze dus voor getest), maar je moet gewoon acer ff bellen
en aan hun vragen wat je het beste kan doen, waars. ben je je garantie kwijt als je zelf het TB
los maakt, maargoed, ik weet verder ook niet hoe je dat ding los haalt (mischien heb je wel speciaal gereedschap voor nodig)

(-edit1: waarschijnlijk moet het gedeelte boven het toetsenbord er af.. ik weet niet of dit een klik systeem is of met schroeven..aan de onderkant > en dan kan je het tb los schroeven ->

doe jezelf een lol en trek die brede plastic connecter NIET uit je moederbord, er is dan namelijk een aanzienlijk grote kans dan sommige toetsen het niet meer doen (als het geen stekker is die op je mobo klikt, moet je hem laten zitten..

als je het tb shoon wilt spoelen, kan je denk ik het beste gekookt(en daarna afkoelen, lauw is ok) water pakken, met een 10 a 20% alchol oplossing -> maar let er hier bij op dat die plastic connecter niet nat / of in aanraking met alchol mag komen

http://www.laptopmods.co.uk/album_page.php?pic_id=6 klepje met die blauwe pijlen eerst los denk ik, maar ik weet verder ook niet hoe........ (bel acer nou maar eerst)

(aspire 13xx serie uit elkaar schroeven : > http://www.laptopmods.co....pic.php?t=2&highlight=ati )

(UTFS :D http://www.google.nl/sear...rew+aspire+keyboard&meta=)

-edit2: laaste edit :p, als je hem er zelf uit trekt maak dan ff wat foto's zodat wij ook kunnen zien hoe ie er van binnen uit ziet asjb. :P
Kijk hier kan ik wel ff wat mee, bedankt voor de reacties!!!
Ik ga vrijdag maar eens knutselen en zal er wel wat mooie pics van maken ;)
Update volgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow man voel me net een noob (benk ook 8)7 ) maar na een hd upgrade wil ik geheugen upgrade.... er zijn zat mensen die 2x512 pc 3200 hebben draaien, maar het schijnt dat het soms niet werkt??

en is het verschil tussen pc2700 en pc3200 groot??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
Net ook maar even de CCC op mn lappie geinstalled, wel 2 uur bezig geweest, omdat ik er toen pas achterkwam dat ik .net framework nog niet erop had gedonderd.. 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door --WaaZaa-- op 18-10-2005 18:39 . Reden: typo ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Die kon ik dus niet vinden, heb je een linkje ? :D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Dennahz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:41:
Die kon ik dus niet vinden, heb je een linkje ? :D
Neem aan dat je bedoeld .net Framework?

http://windowsupdate.microsoft.com

als je het hebt over de ccc moet je even hierboven in een post kijken, dat heb ik deze week ook gevraagd

[ Voor 22% gewijzigd door ralphje op 18-10-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja, kan hem daar nergens downloaden ? Heb alle updates al zegt ie telkens :?

edit:
Ah, nu wel.. thx.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennahz op 18-10-2005 19:50 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:31
Weet iemand welke driver ik nodig heb op deze SM-bus te installeren? heb een eigen windows(32BIT) geinstalleerd, maar krijg deze nog niet werkende. Tis een 5024!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/glaerox/con.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
De dot net framework 1.1 redistributable voor CCC kun je hier downloaden:
http://www.microsoft.com/...4d1e7cf3a3&displaylang=en

De smbus wordt gedetecteerd wanneer je de southbridge drivers installeert voor de xpress 200 chipset.
Deze kunt je hier downloaden voor XP 32 bit:
http://support.ati.com/ic...&accountID=737&deptID=894

[ Voor 3% gewijzigd door MaZeS op 18-10-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

Weet iemand al waardoor de processor slomer gaat lopen en ik deze blauwe (!) fout krijg bij het afsluiten van GTA:SA (bron logboek):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: 805cdf5e, parameter3: ec8a29f4, parameter4: 00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

0000: 53 79 73 74 65 6d 20 45   System E
0008: 72 72 6f 72 20 20 45 72   rror  Er
0010: 72 6f 72 20 63 6f 64 65   ror code
0018: 20 31 30 30 30 30 30 38    1000008
0020: 65 20 20 50 61 72 61 6d   e  Param
0028: 65 74 65 72 73 20 63 30   eters c0
0030: 30 30 30 30 30 35 2c 20   000005, 
0038: 38 30 35 63 64 66 35 65   805cdf5e
0040: 2c 20 65 63 38 61 32 39   , ec8a29
0048: 66 34 2c 20 30 30 30 30   f4, 0000
0050: 30 30 30 30               0000

En na herstarten en afsluiten dezelfde, alleen op adres parameter3: ecd7b9f4.

Ik dacht dat ik iets zag met virtueel nogwat, maar ik weet het niet zeker, zoveel kan ik niet in 2 seconden lezen, en het logboek weet ook niet wat er stond. Overigens heb ik de fout alleen nog maar gezien als ik GTA:SA langer dan 30 min. speel.

[ Voor 9% gewijzigd door ralphje op 21-10-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik zit met een probleem bij het spelen van battlefield2 op 640x480: Af en toe tijdens het spelen, vooral tijdens het vliegen (veel nieuwe dingen) flikkers m'n hdd weleens en lagt het spel. Ligt dit mogelijk aan acer software (ik durf ook niet zeker te zeggen of het de hdd is maar vermoed van wel). Heb al externe geprobeerd met swap en de game, maar dat werkt ook niet.

Battlefield2 op laptop geeft lag: HDD probleem?

Is mijn topic, als iemand iets weet hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trivian schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:29:
Ik heb de laptop weer terug gekregen na de reparatie.
Na een half uurtje werken in windows freezed het scherm, de laptop is dus vast gelopen.
En nu heb ik WEER!!!! hetzelfde probleem als eerst omg wat een stelletje apen daar bij Acer.
Ik geloof goed dat hij het bij jullie wel goed doet maar ik wil mooi m'n geld terug en koop wel een ASUS A6VA laptop.
Troost je Trivian, ik heb hetzelfde voor momenteel. De cpu van m'n notebook bereikte bij belasting temp's van 88°C en de HDD werd daardoor ook veel te warm. Er waren problemen met m'n netwerkkaart en het scherm vertoonde onderaande grijze zones (backlight probleem). Ik heb hem netjes naar Acer gestuurd en vrijdag had ik hem terug.
1) - Aan het scherm hebben ze simpelweg niets gedaan.
2) - Ze hebben de cpu en cooler vervangen (vraag me niet waarom) maar het probleem blijft bestaan. Ik vermoed dat ze daar gewoon onderdelen vervangen zonder maar zelfs na te gaan of hiermee het probleem is opgelost.
3) - De netwerkkaart is ook vervangen (dit probleem heb ik nog niet kunnen controleren).

Als het mogelijk is ga ik m'n geld terugvragen en een PowerBook G4 aanschaffen. Geen problemen meer voor mij. Acer's helpdesk is trouwens om mee te huilen. Telefonisch geraak je er niet binnen (of je moet al veel geluk hebben) en per email duurt het dagen voor je respons krijgt. Je moet dan nog weten dat ik een Acer Advantage Garantie heb genomen ... waarom vraag ik me nog steeds af.

Dit zijn mijn bevindingen. Acer heeft me diep teleurgesteld en een Acer product komt mijn huis nooit meer binnen.

Natural_Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphje

ralphje

Hey, it's me!

ralphje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:17:
[...]

Mm, daar ben ik dan bang voor, resolutie verzetten helpt niet. Heb nu een e-mailcontact met de helpdesk, ben heel benieuwd wat daar uitkomt. Heel erg bedankt voor je hulp
Er is weer nieuws van het front: De tv-out is niet kapot. Ik had even de beschikking over een monitor met s-video-ondersteuning, wat het gewoon deed. Dus:

laptop - svideo - monitor

Geeft het gewenste resultaat: beeld. Ook vanaf mijn desktop naar de tv op de volgende manier, werkt ook perfect:

desktop - svideo -> fbas (zo'n geel bestekkerde tvkabel) - tv

Echter als ik deze combineer, dus laptop - svideo -> fbas - tv, dan krijg ik dus helemaal geen beeld. Ik vermoed dus dat er iets is met de stekkertjes, maar dat begrijp ik niet, want waarom werkt het dan wel op de desktop :? :?.

Acer wilde dat ik mijn laptop af zou geven, maar ik heb geen zin om mijn laptop voor langere tijd kwijt te zijn voor zoiets.

Maar heeft iemand enig idee of het in dit geval aan de stekkertjes kan liggen? Ik heb dus een FBAS-kabel, met een omzetkabeltje van FBAS naar SVIDEO... En zo ja, wat moet ik dan aanschaffen om tv erop te krijgen? (Ik wil er natuurlijk ook geluid bij. Heb voor dat doel een scart -> fbas/audio-stekker gehaald, en dat werkt perfect op mn desktop maar dus niet op de laptop).

Edit: Acer heeft nu ook een 5024 die ipv een slot een inleg heeft... Verder exact hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door ralphje op 25-10-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien n beetje stomme vraag, heeft iemand n beetje of deze laptop zich door een 3 dagen durende lanparty slaat? dat betekend dus 68 uur aan en ook nog gamen, downloaden enz enz

mijn specs zijn btw gewoon de standaard met bios 1.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Als je de stekker gebruikt kan je eeuwig spelen.
Als je hem licht belast gaat hij 3 uur mee
En als je met 3d games belast gaat hij op accu 1uur en 50 minuten mee.
Daarom koop ik deze laptop niet. Omdat ik 1 uur en 50 minuten te weinig vind.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik wacht liever even totdat er laptops komen die zeker 2,5 uur zeker mee gaan volbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Coolmaster: Weet je na bijna een jaar hier op GOT nou nog steeds niet dat er een edit knop op zit.. wel heel erg triest..

@Flipseg: dat moet zeker wel lukken, heb hem hier een paar keer 1 week lang (24/7) aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ok bedankt I_lovemath, je bent opt moment wel de uber gebruiker van de 5024wlmi
(jaja volg t topic al vanaf het hele begin in juli >:) maar bedankt!
trouwens dat ik op de stekker wil gaan spelen leek mij voor zich spreken, n laptopaccu die meer dan 3 dagen stroom kan leveren ---> dat duurt nog even denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal! Om te beginnen wil ik zeggen dat ik nieuw ben op dit forum (zowiezo op het gebied van forums)… dus als er iets mis gaat sorry daarvoor…

Ook ik heb sinds kort de acer aspire 5024 aangeschaft… En ik moet zeggen ik ben er tot nu toe heel tevreden mee! Ik heb heel dit topic doorgelezen, maar graag zou ik toch nog iets meer willen weten over het warmteprobleem van de harde schijf (heb er namelijk ook beetje last van).

Heeft iemand hier toevallig al een goede oplossing voor gevonden? Had namelijk gelezen dat de harde schijf met een coolpad nog steeds erg warm werd.

Is de 7K100 schijf van Hitachi een goede schijf voor deze laptop?

Hoe zit het nou eigenlijk, wordt een snellere schijf nou warmer dan een langzamere of juist niet? Heb al heel wat andere topics doorgelezen maar de één zegt van wel en de ander zegt juist weer van niet… Wordt ik niet echt wijzer van dus… |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Het maakt niet zoveel uit volgens deze vergelijking. Over specifieke schijven zeg ik niets, want op dat gebied ben ik ook een noob :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:57

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:35:
Hallo allemaal! Om te beginnen wil ik zeggen dat ik nieuw ben op dit forum (zowiezo op het gebied van forums)… dus als er iets mis gaat sorry daarvoor…

Ook ik heb sinds kort de acer aspire 5024 aangeschaft… En ik moet zeggen ik ben er tot nu toe heel tevreden mee! Ik heb heel dit topic doorgelezen, maar graag zou ik toch nog iets meer willen weten over het warmteprobleem van de harde schijf (heb er namelijk ook beetje last van).

Heeft iemand hier toevallig al een goede oplossing voor gevonden? Had namelijk gelezen dat de harde schijf met een coolpad nog steeds erg warm werd.

Is de 7K100 schijf van Hitachi een goede schijf voor deze laptop?

Hoe zit het nou eigenlijk, wordt een snellere schijf nou warmer dan een langzamere of juist niet? Heb al heel wat andere topics doorgelezen maar de één zegt van wel en de ander zegt juist weer van niet… Wordt ik niet echt wijzer van dus… |:( |:( |:(
Misschien heb je hier wat aan:

Een eerdere post van me in het 5024WLMi topic deel 0:

Hier een paar voorbeelden over de gevolgen van een snellere hardeschijf:

Travelstar 7K607200rpm 8MB buffer
Momentus5400rpm 8MB buffer
Travelstar 40GN4200rpm 2MB buffer

Dit zou ik een voordeel noemen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kaznobbe/image003.gif _/-\o_

Die paar minuten minder zijn geen onoverkomelijk nadeel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kaznobbe/image006.gif
Summary: Choose The Faster Hard Drive Whenever Possible.

For users faced with the choice between a standard 4200-rpm hard drive and a faster 5400-rpm or even 7200-rpm model, we would recommend picking the faster-turning drive. Although the battery life will be a few minutes less, the performance increase more than outweighs this relatively small downside. The mere fact that a notebook boots up faster when equipped with a 5400-rpm drive justifies the higher price, in our opinion.

Regarding noise levels, we could not determine any significant differences between the different drives.

Price, however, is an entirely different matter. The Hitachi 7K60 is about $60-$70 more expensive than a 5400-rpm hard drive with the same capacity and identical cache size. When buying a built-to-order notebook, the user should still consider whether to "save" a few hundred megahertz on the CPU in order to "finance" the faster hard drive.
Bron: Fast And Furious: Notebooks vs. Battery Life Drain

En aangezien de Hitachi Travelstar 7K60, 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) op dit moment de enige 7200rpm 2.5" hardeschijf is is deze review van 31 oktober 2003 nog steeds van toepassing denk ik.

Er is een reden dat ik niet de Hitachi Travelstar E7K60 60GB (7200rpm, ATA100, 8MB) heb genoemd, want dit is eigenlijk geen notebook hardeschijf. Deze is speciaal ontworpen voor blade server e.d. De maximale werktemperatuur van de E7K60 is ook maar 40 graden tegenover de maximale werktemperatuur van de 7K60: deze is 55 graden. De E7K60 zou in theorie dus eerder kunnen crashen.

Aangezien je in een notebook de hardeschijf niet echt optimaal koelt zou ik gewoon voor de 7K60 gaan wanneer je een 7200rpm hardeschijf in je notebook wilt hebben.

Qua temperatuur:

Ik vond deze tabel hiervan:

Hard Drive Temperature After 15 Minutes of Seek Activity
Hard Disk DriveAverage Temperature (°C)
Hitachi Travelstar 7K60 (7200RPM)45.9
Hitachi DK23EA-40 (4200RPM)43.9
Hitachi DK23EB-20 (5400RPM)44.6
Fujitsu MHS2030AT (4200RPM)43.1
Bron: 7200RPM Comes to 2.5-inch Drives

Dus veel warmer wordt de 7K60 niet.

/Edit
Hier posten sommigen dat bij hen het geheugen wel op 166mhz loopt. :?

/Edit2
Het blijkt dat de gebruikte diagrammen soms het standaard plaatje van ome Tom laten zien ipv de diagrammen die ik wou laten zien, dit heb ik gefixed :)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Alex82: een snellere schijf word warmer, als je snelheid maar ook temperatuur & duurzaamheid belangrijk vind zou ik pers. voor een 5k100 gaan (van hitachi) al zou ik opnieuw moeten kiezen, ik heb zelf de 7k60 maar die word vrij warm.

Waar heb je gelezen dat de hd nog steeds behoorlijk warm word met coolpad, ik heb zelf een coolpad en vind het op zich wel meevallen.. (tenzij ik ga gamen, blijft ie altijd lekker cool : )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAlchemist schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:03:
[...]

/Edit
Hier posten sommigen dat bij hen het geheugen wel op 166mhz loopt.
Liep deze bij jouw nog op 133 MHZ???
bios versie 1.12 uit doos = standaard 166Mhz

@ ALEX. ik heb even met een wd Scorpio gewerkt(5400, 8mb). deze werd tijdens games (hl2 bf2) MAX 49 graden en je hoorde hem niet maar ja dan heb je weer een ander probleem Battlefield2 op laptop geeft lag: HDD probleem?
Ik werk heb de schijf terug gebracht en ga nu beslissen of ik een samsung hd tje ga halen of een hitachi 5400.

Er zit nu de originele seagate momentus(4200@5400) in waar i kqua prestaties niks over te klagen. heb alleen de temperaturen. hij loopt na een potje(zeg: 3kwartier) hl2 toch tegen de 53 graden aan MET antec notepad cooling... zonder antec haalt ie dik de 60 graden.

Het schijnt dat de originele hitachi versie niet zo heel heet word, mijn zussie heeft een 3613 en die schijf komt gewoon ECHT niet boven de 40 graden uit..... ja jongens...tis wa da hitte probleem

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. na verschillende types cdrom speler te hebben gezien.. nu ook verschillende hd's

seagate momentus(4200@5400)
IBM/Hitachi IC25N080ATMR04 80gb (type: GN?)

(kunnen jullie mij precies vertellen welke Seagate schijf dat is.. type nr? > zodat ik de startpost kan aanpassen)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:28:
@Alex82: een snellere schijf word warmer, als je snelheid maar ook temperatuur & duurzaamheid belangrijk vind zou ik pers. voor een 5k100 gaan (van hitachi) al zou ik opnieuw moeten kiezen, ik heb zelf de 7k60 maar die word vrij warm.

Waar heb je gelezen dat de hd nog steeds behoorlijk warm word met coolpad, ik heb zelf een coolpad en vind het op zich wel meevallen.. (tenzij ik ga gamen, blijft ie altijd lekker cool : )
Ik had het ergens gelezen in het engels... maar kan niet meer vinden waar 8)7 Jij hebt ook al wel gezegd dat ie met zware belasting over de 55c komt, Linkje maar toen had je al de 7K60... maar goed die moet ook cool blijven... daarom dacht ik eigenlijks ook aan de 7K100 volgens mij is dat een redelijk nieuw model (toch?) en dacht misschien blijft deze wel wat cooler ;) of zou dat niet zo zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:46:IBM/Hitachi IC25N080ATMR04 80gb (type: GN?)
De schijf in mijn 5024WLMi is in ieder geval een 4200rpm "IBM/Hitachi Travelstar 80GN IC25N080ATMR04 (08K0635) 80GB Laptop Hard Drive".
De "4K80" (HTS428080F9AT00) die in de startpost genoemd word is weer een andere schijf, maar met nagenoeg gelijke specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik heb een probleem met de cardreader. Als ik de meegeleverde drivers (7.7.0.262) installeer, staat de card reader goed weergegeven bij apparaatbeheer. Als ik echter mijn Olympus XD-kaartje van 512MB erin steek, detecteert hij helemaal niets. Als ik in apparaatbeheer ga zoeken naar gewijzigde apparaten, wordt er na een minuut of 3 een "Algemeen volume" gevonden. Dit volume is echter nog niet geformatteerd volgens Windows. Onzin, er staan gewoon foto's op, mijn camera kan het ook gewoon inlezen. Ik heb op internet al gezocht naar nieuwere drivers, ik kon echter geen nieuwere vinden. Iemand een oplossing? Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1076912

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:46:
hmmm.. na verschillende types cdrom speler te hebben gezien.. nu ook verschillende hd's

seagate momentus(4200@5400)
IBM/Hitachi IC25N080ATMR04 80gb (type: GN?)

(kunnen jullie mij precies vertellen welke Seagate schijf dat is.. type nr? > zodat ik de startpost kan aanpassen)
dat kan in mijn 5024Wmli zit origineel:

(gekopieerd uit Everest home ed.)

Apparaateigenschappen
Soort Besturingssoftware ST9808210A
Datum Besturingssoftware 1-7-2001
Versie Besturingssoftware 5.1.2535.0
Leverancier Besturingssoftware Microsoft

Teschnische Informatie harde schijven

Fabrikant Seagate
Naam harde schijf Momentus 4200.2 808210
Groottefactor(Form Factor) 2.5"
Capaciteit Geformatteerd 80 GB
Schijven 2
Opnameopervlaktes 3
Fysieke Afmetingen 100.2 x 69.85 x 9.5 mm
Totaal Gewicht 102 g
Gemiddelde Rotatie Toegangssnelheid 5.6 ms
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Maximale Interne Datadoorvoersnelheid 386 Mbit/s
Gemiddelde toegangstijd 12.5 ms
Interface Ultra-ATA/100
Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 100 MB/s
Buffergrootte 8 MB

Apparaatfabrikant
Firmanaam Seagate Technology LLC
Productinformatie http://www.seagate.com/products

Omdat de hd werkelijk 5400 rpm`s draaid, maar word verkocht als 4200 rmp noemde ik het 4200@5400

komt volgende week een andere hd in:)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@malizia: Bedankt voor de complete informatie, ik zal de SP aanpassen.

@Alex: vergeet niet dat de maximale ambient (=omgevings) temp. 55 graden mag zijn.nergens staat aangegeven wat de maximale temp. van de HD zelf mag zijn.

Iemand zich geroepen voelt om dit even uit te zoeken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14
MBT geheugen: 1GB Dane-Elec PC3200 DDR So-Dimm werkt in ieder geval niet met de 5024WLMI (Bios 1.12). Na 20 seconden slaat de notebook vast, ook in combinatie met een originele geheugenmodule. Nu maar een RMA gestuurd naar perfect-systems.

Ik heb zelf een E7K60 erin zitten. De temp is 49 graden idle, dus zeker geen aanrader om te kopen. Is ook al duidelijk vermeld in een van de bovenstaande posts. Ik ga binnenkort de originele hdd terugzetten en de E7K60 in de externe behuizing doen. Een 7200 RPM schijf zorgt er in ieder geval voor dat Par-checken, rar bestanden uitpakken, en grote bestanden kopieren veel sneller gaat.

Doorvoersnelheid originele hdd (Seagate Momentus 4200.2 80GB, model: ST9808210A) : zo'n 11 MB/s
E7K60 zo'n 38-42 MB/s

Ik kan helaas op internet geen proggie vinden dat mijn E7K60 langzamer laat draaien. Bij energiebeheer de hdd na 3 minuten uitzetten heeft geen zin. Ik kan mij herinneren dat ergens in dit topic of het voorgaande een programma werd genoemd om je hdd minder performance te geven voor minder geluid en warmte, maar ik kan dit helaas niet meer vinden.

edit: correctie op doorvoersnelheden, originele hdd had ik gebenchmarkt via externe behuizing, waardoor dit een vertekend beeld geeft. Gemiddelde doorvoersnelheid is 23,3 MB/s (HDTUNE). Valt wel op dat de externe behuizing, Sweex 2.5" mobile storage solution USB 2.0" zo'n lage doorvoersnelheid heeft..., maximaal 15,2 MB/s voor E7K60 in externe behuizing ipv 40 MB/s intern.

[ Voor 16% gewijzigd door JShal op 29-10-2005 00:48 ]

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
JShal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:41:
MBT geheugen: 1GB Dane-Elec PC3200 DDR So-Dimm werkt in ieder geval niet met de 5024WLMI (Bios 1.12). Na 20 seconden slaat de notebook vast, ook in combinatie met een originele geheugenmodule.
Is er iemand die een 1gb module wel aan het werken heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

MaZeS schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:24:
[...]

Is er iemand die een 1gb module wel aan het werken heeft gekregen?
het begint er steeds meer op te lijken dat die 'max 2GB memory'-specificatie van Acer niet helemaal waargemaakt kan worden, bij mij werkte mn reepje 1GB pc3200 kingston alleen icm 256mb pc2700, dus 1.25GB op PC2700 snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
Op http://shop.tweakers.net/geheugen is te zien dat er speciale Dane-Elec PC2700 So-Dimm Acer geheugenbankjes compatible zijn.

DA-91.49V29.003 Dane-Elec 256MB Sodimm PC2700 Acer € 32,-
DA-91.49V29.002 Dane-Elec 512 MB Sodimm PC2700 Acer € 69,-
DA-91.49V29.001 Dane-Elec 1 GB Sodimm PC2700 Acer € 162,-

Deze zijn echter wel duurder dan reguliere geheugenbankjes en zeldzaam. Maar ik neem aan dat deze wel werken, stom dat ze deze niet in een PC3200 uitvoering hebben. Ik heb een mailtje gestuurd (3 dagen geleden) naar Dane-Elec om te vragen of er PC3200 geheugen is compatible met de 5024WLMi. Helaas heb ik hier geen reactie van ontvangen.

edit: misschien kan er een lijstje worden gemaakt van geheugencombinaties die wel werken?

Werkt:
1x1GB PC3200 Kingston + 1x256MB PC2700 Acer Bios 1.12 (Jeroen__online)
2x512MB PC3200 Kingston Artnr 130320 Informatique € 62,- p/s (FormatKing)
2x512MB PC3200 OCZ (Maxjuh)
2x1GB PC3200 Apacer Bios1.12 (notebookreview.com)
1x1GB PC3200 PQI CL2.5 + 1x256MB PC2700 Acer (Phirox)

Werkt niet:
1x1GB PC3200 Dane-Elec Bios1.11 & 1.12(JShal)
1x1GB PC3200 Dane-Elec + 1x256MB PC2700 Acer Bios1.11 & 1.12 (JShal)
1x1GB PC3200 PQI CL2.5 (Phirox)
1x1GB PC3200 Kingston Bios1.12(Jeroen__online)

Uit te zoeken:
PC3200 Crucial geheugen
Corsair CMXSD512-3200LL (2,5v!)

[ Voor 34% gewijzigd door JShal op 30-10-2005 15:36 ]

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:18
2x Crucial 512MB 64MX64 DDR PC3200 werkt hier naar behoren

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JShal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:11:
Op http://shop.tweakers.net/geheugen is te zien dat er speciale Dane-Elec PC2700 So-Dimm Acer geheugenbankjes compatible zijn.

DA-91.49V29.003 Dane-Elec 256MB Sodimm PC2700 Acer € 32,-
DA-91.49V29.002 Dane-Elec 512 MB Sodimm PC2700 Acer € 69,-
DA-91.49V29.001 Dane-Elec 1 GB Sodimm PC2700 Acer € 162,-

Deze zijn echter wel duurder dan reguliere geheugenbankjes en zeldzaam. Maar ik neem aan dat deze wel werken, stom dat ze deze niet in een PC3200 uitvoering hebben. Ik heb een mailtje gestuurd (3 dagen geleden) naar Dane-Elec om te vragen of er PC3200 geheugen is compatible met de 5024WLMi. Helaas heb ik hier geen reactie van ontvangen.

edit: misschien kan er een lijstje worden gemaakt van geheugencombinaties die wel werken?

Werkt:
1x1GB PC3200 Kingston + 1x256MB PC2700 Acer Bios 1.12 (Jeroen__online)
2x512MB PC3200 Kingston Artnr 130320 Informatique € 62,- p/s (FormatKing)
2x512MB PC3200 OCZ (Maxjuh)
2x1GB PC3200 Apacer Bios1.12 (notebookreview.com)
1x1GB PC3200 PQI CL2.5 + 1x256MB PC2700 Acer (Phirox)

Werkt niet:
1x1GB PC3200 Dane-Elec Bios1.11 & 1.12(JShal)
1x1GB PC3200 Dane-Elec + 1x256MB PC2700 Acer Bios1.11 & 1.12 (JShal)
1x1GB PC3200 PQI CL2.5 (Phirox)
1x1GB PC3200 Kingston Bios1.12(Jeroen__online)

Uit te zoeken:
PC3200 Crucial geheugen
Corsair CMXSD512-3200LL (2,5v!)
Ik denk echt dat het aan de snelheid ligt (pc 2700 vs pc 3200) als je upgrade, zou je dan heel erg veel verschil merken tussen pc 2700 en pc 3200 .. lijkt me niet toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
JShal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:11:
Mijn configuratie die goed werkt op 167/333MHz (BIOS 1.12) is: 2 stuks Corsair CMSS512MB-333SOD (512MB, PC2700)

Maar het probleem doet zich volgens mij inderdaad alleen maar voor bij PC3200 sodimms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik 'ook' de Acer Aspire 5024WLMI aangeschaft. Werkt allemaal prima, maar nu staat de koeler constant te draaien en na enkele minuten ook op volle toeren tijdens 'normaal' gebruik (internetten, Word, voor de rest niets open). Het is dus niet zo dat ie even uitgaat en later weer aan, maar dus constant aan blijft. Is dit normaal en/of herkenbaar bij meer gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:55:
Onlangs heb ik 'ook' de Acer Aspire 5024WLMI aangeschaft. Werkt allemaal prima, maar nu staat de koeler constant te draaien en na enkele minuten ook op volle toeren tijdens 'normaal' gebruik (internetten, Word, voor de rest niets open). Het is dus niet zo dat ie even uitgaat en later weer aan, maar dus constant aan blijft. Is dit normaal en/of herkenbaar bij meer gebruikers?
nog niet echt tegengekomen in dit topic, maar wel in het acer 1692 topic..

lees eens met SPEEDFAN je temperatuur van je turion af.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als je nieuwe drivers (proc. drivers) hebt geinstalleerd, heb je dus de verkeerde geinstalleerd.

-edit: zal vdaag of morge de startpost ff aanpassen (met nieuw hd info, mem info -> en mischien nog wat pics)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:12:
-edit: zal vdaag of morge de startpost ff aanpassen (met nieuw hd info, mem info -> en mischien nog wat pics)
Ik heb nog wat foto's gemaakt bij het wisselen van geheugen en hdd. Als je deze nog nodig hebt en in welke resolutie (foto's zijn nu zo'n 2000x3000 groot) laat maar ff weten. (details als het 2.5v logo op de geheugenbanken, etc)

Ik heb ook nog wel een screenshot van HDTune met prestatiecijfers van de originele hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JShal schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:48:
[...]

Ik heb nog wat foto's gemaakt bij het wisselen van geheugen en hdd. Als je deze nog nodig hebt en in welke resolutie (foto's zijn nu zo'n 2000x3000 groot) laat maar ff weten. (details als het 2.5v logo op de geheugenbanken, etc)

Ik heb ook nog wel een screenshot van HDTune met prestatiecijfers van de originele hdd.
cool!!! kom maar op met die fotos:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:15:
cool!!! kom maar op met die fotos:)
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/5340/img9836overzicht1jz.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/929/img9840geheugenbanken5vg.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/4979/img9842geheugenklem7gr.th.jpg

Zoals je ziet moet je de metalen geheugenklemmetje met je nagels naar buiten bewegen, dan klapt het So-Dimmetje automatisch naar boven toe. Deze is er dan gemakkelijk uit te halen. Erin zetten is nog makkelijker: zet de geheugenmodule er schuin in, klap deze daarna naar beneden.

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/905/img98461bankweg2ps.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/8048/img984825v3rj.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/407/img985025v4iy.th.jpg

2.5v staat op de geheugenslots.

Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/8126/img9852schroevendraaien9hv.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/431/img9853hdderuithalen2id.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/4593/img9854hdderuithalen7ec.th.jpg

Schroef de 4 schroefjes van de hddslede los. Trek daarna voorzichtig de hddslede los, let erop dat je de hdd niet direct uit de laptop klapt, want dan verbuig je de aansluitpinnetjes.

Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/4822/img9855aansluitinghdd9zw.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/4073/img9856hdderuit4ye.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/8925/img9857hddslede0bt.th.jpg

Nog wat plaatjes als de hdd eruit is en de losgehaalde hddslede.

Afbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/295/img9858hddslede4bt.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/8897/img9859hddspecs3jv.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img479.imageshack.us/img479/4980/hdtunebenchmarkst9808210a21zs.th.png

Nog wat details van de hdd en benchmarkresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:30
Ik heb vandaag ook deze geweldige laptop gehaald bios 1.13 zit er bij mij in. Nu heb ik de Windows Xp Home eraf gehaald en Windows XP Professional erop gezet. Nu zie ik dus nadat ik die Broadcom Drivers heb geinstalleerd dat de Radio uitstaat en ik krijg hem ook niet aan. Iemand een oplossing ?

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
maversne schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:34:
Ik heb vandaag ook deze geweldige laptop gehaald bios 1.13 zit er bij mij in. Nu heb ik de Windows Xp Home eraf gehaald en Windows XP Professional erop gezet. Nu zie ik dus nadat ik die Broadcom Drivers heb geinstalleerd dat de Radio uitstaat en ik krijg hem ook niet aan. Iemand een oplossing ?
Acer Launchmanager installeren werkt wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
1.13 of is dit een typo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:30
hier ben ik nog ff:)

ik heb dus het systeem nagekeken en die 1.13 bios is dus de nieuwste versie :D, erg stabiel draait het, oh ja de harde schijf. Die is bij mij 100gig !!! Hitachi HTS541010 - 100GB 5400rpm deze zit er in, weet iemand hoe dit komt, ben er wel erg blij mee. Heb de laptop bij Alternate gehaad voor 1099 euries

[ Voor 9% gewijzigd door maversne op 01-11-2005 16:46 ]

PC Specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maversne schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:45:
hier ben ik nog ff:)

ik heb dus het systeem nagekeken en die 1.13 bios is dus de nieuwste versie :D, erg stabiel draait het, oh ja de harde schijf. Die is bij mij 100gig !!! Hitachi HTS541010 - 100GB 5400rpm deze zit er in, weet iemand hoe dit komt, ben er wel erg blij mee. Heb de laptop bij Alternate gehaad voor 1099 euries
nou dan hebbie goed mazzl!!... had je een gewone 5024wmli besteld?? hebbie iig goed gedaan!!!
Bios 1.13 lijken alleen in een ander model voor te komen ( zelfde specs als jouw )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:00
Ik heb een vraag. Ik ben ook van plan om me deze laptop aan te schaffen maar nu kreeg ik een tip van 'n collega van me dat ik hem niet moet kopen omdat het beeldscherm niet geweldig zou zijn. Het is een widescreen en die zouden bij Acer om te huilen zijn.

Ik weet wel dat bij de laptop van m'n vriendin, Acer Aspire 1362, dat de resolutie niet hoger kan als 1024x.. Hij kan wel hoger maar dan moet je als het ware scrollen over het beeldscherm omdat 1280x.. niet "past"

Zou iemand mij hier iets meer over kunnen vertellen? Hoe dat bij dit model zit?

Ik zou namelijk heel graag op 1280x.. willen draaien en deze laptop lijkt me geweldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Master schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:59:

Ik zou namelijk heel graag op 1280x.. willen draaien en deze laptop lijkt me geweldig ;)
Mijn mening en van velen in dit topic.. het 15.4 " cristalbrite scherm is in een woord FAN TAS TISCH... dit was echt wat mij de laptop deed aanschaffen. op 1280x800 draaid ie perfect (wel max) sommige mensen houden niet zo van een iets spiegelend scherm, maar sinds i keraan gewend ben wi ik niets anders meer.

Maja loop anders ff bij de Dynabite binnen bij je in de buurt en kijk even zelf wat je ervan vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jongens is de orginele accu nog ergens vindbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@zmaster: check anders in mediamarkt....... daar staat altijd een rijtje acertjes
of bij een lpc-shop (local pc shop)

@jzal: vind je het goed als ik toevoeg aan de SP?

Zijn er meer mensen met een 100gb schijf? (die er in zat toen ze hem kochten!)

bios ver. 1.13 is nog niet gespot .. op de acer ftp ook niet..
ftp://ftp.support.acer-eu...ok/aspire_3020_5020/bios/

de 2e ftp site van acer welke nog in de startpost staat kan niet meer gebruikt
worden, deze is enkel en nog alleen toeghankelijk voor personeel van acer zelf.

(veel nieuwe info weer de laatste dagen, zal v/daag of morgen de startpost grondig updaten)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg deze post al een tijdje omdat ik ook deze laptop op het oog had, maar nu viel er een foldertje binnen van IT'S en daar staat een HP laptop.
Kijk hier voor de specs en die is ook wel interessant en is maar 999,- maar ik weet nu niet welke ik moet kiezen

Tobas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je hoeft je naam niet onder iedere post te zetten, hij staat er al naast :)
cpu & gpu(64 ipv 32bit) zijn iig een heel stuk beter bij de 5024wlmi, mja hij kost ook iets meer

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
HP heeft wel een desktop CPU en dus minder zuinig. Die 5024 is wel wat zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:54:
@jzal: vind je het goed als ik toevoeg aan de SP?
Geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik heb sinds zaterdag ook een 5024 en ben driftig partities gaan deleten.
Ook de pqservice partitie.

Nu win xppro geinstalleerd op een partitie van 90 Gb. Alle drivers geinstalleerd, alleen usb doet het nu op 1,1.
Hoe krijg ik hem op 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik anders de pqservice partitie rebuilden? Ik heb wel een ghost image gemaakt, is het gewoon fat16? errug onduidelijk voor mij. Wie heeft er een disk image gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:15:
je hoeft je naam niet onder iedere post te zetten, hij staat er al naast :)
cpu & gpu(64 ipv 32bit) zijn iig een heel stuk beter bij de 5024wlmi, mja hij kost ook iets meer
De Hp heeft toch ook een 64 bit proc. ???
alleen de cache is wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 06:39:
[...]

De Hp heeft toch ook een 64 bit proc. ???
alleen de cache is wat minder
volgens mij is het een gewone 32bitter >> dektop model processor.....
oftewel een stroom vreter.

(5024wlmi, beschikt over een 35watt proc -> ik wil niet weten hoeveel die hp proc verbruikt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:29:
[...]
volgens mij is het een gewone 32bitter >> dektop model processor.....
oftewel een stroom vreter.
(5024wlmi, beschikt over een 35watt proc -> ik wil niet weten hoeveel die hp proc verbruikt..)
Volgens de specs waar Tobas naar verwijst is de CPU een echte Athlon 64 3200+, dus echt wel 64 bits.
De Athlon 64 3200+ heeft een iets hogere kloksnelheid maar minder cache dan de Turion in de 5024WLMi, dus in prestaties zul je niet zoveel verschil merken.
Wel in stroomverbruik (zoals reeds vermeld), en ook is de HP ruim 0.5 kg zwaarder dan de 5024WLMi. Bij gebruik als DesktopReplacement maakt dat niet zoveel uit, maar wel als je de notebook "als notebook" wil gebruiken...

En inderdaad: de grafische kaart van de 5024WLMi is stukken beter

[ Voor 6% gewijzigd door JosR op 02-11-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik blijf bij de acer :9
Gaat natuurlijk allemaal om de grafische prestaties

Tobas ( speciaal voor I_LOVEMATH )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: LMAO _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kom ik deze tegen.

Wat denken jullie hiervan ???

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_44/BILD01.JPG

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
• Intel? Pentium M 740-processor 
    (1,73GHz, 2MB L2-cache, FSB 533) 
    met Intel? 915PM-chipset
  • ANALOGE TV
  • FM-radio Tuner
  • 15,4" hoogglans TFT W-XGA 
    breedbeeldscherm 
    (resolutie 1280x800 pixel)
  • draadloze verbinding met uw 
    mobiele telefoon, PDA, etc.
  • 8x multistandaard CD-/DVD-brander 
    met DVD RAM en ondersteuning voor 
    Dual Layer
  • High End grafische kaart ATI? 
    MobilityTM RadeonTM X700 XL 
    PCI-Express technology met 
    128MB DDR RAM
  • 100GB harde schijf met 5400 RPM
  • 1024MB DDR II RAM beide geheugen-
    banken bezet
  • 8-kanaals High Definition audio-uitgang 
    (analoog + S/P-DIF) Voor de digitale 
    thuisbioscoopervaring met optimaal geluid. 
    (Alleen bij een - niet inbegrepen - passend 
    luidsprekersysteem.)
  • Intel? Pro/Wireless 2200
  • IEEE 802.11b/g WLAN 54 Mbit/s
  • 2 geïntegreerde luidsprekers
  • 8 in 2 multikaartlezer
  • 56K/V.90 modem incl. aansluitkabel
  • LED-toetsverlichting
  • netwerkcontroller 10/100 MBit/s
  • Inclusief: afstandsbediening, 
    headset met microfoon, 
    draagtas, 
    TV antenne, 
    DVI adapter, 
    USB scroll muis, 
    externe adapter, 
    Li-ionen accu
  • software meegeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeeuuuh is alleen van Medion :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze ook gezien bij de aldi.. die specs zijn echt geweldig!!!! tevens hoor ik veel goeie dingen over medion....

Ik geloof dat de prijs € 1399 was???

Ik (zelfs als trouwe acer fan) zou zeggen.... doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Op zich lijkt het een hele goede laptop.
Gebruik je alleen ook echt de afstandsbediening, headset met microfoon, TV antenne, S/P-DIF uitgang, analoge tv en DVI adapter?
Had er van mij niet ingehoeven, maar de laptop is er toch redelijk prijzig door.
De Acer Aspire 1692WLMi is redelijk vergelijkbaar zonder al die opties en met een 4200 rpm schijf, en kost 'maar' 1200 euro.
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:12:
[...]

Ik had deze ook gezien bij de aldi.. die specs zijn echt geweldig!!!! tevens hoor ik veel goeie dingen over medion....

Ik geloof dat de prijs € 1399 was???

Ik (zelfs als trouwe acer fan) zou zeggen.... doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een prog gevonden die vergelijkbaar is met Speedswitch maar deze heeft meer mogelijkheden en ziet er mooier uit :9 Ik weet niet of het eerder gepost is, als het gepost is kan je deze post wel vergeten :7

Je kan het hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:29:
Ik heb een prog gevonden die vergelijkbaar is met Speedswitch maar deze heeft meer mogelijkheden en ziet er mooier uit :9 Ik weet niet of het eerder gepost is, als het gepost is kan je deze post wel vergeten :7

Je kan het hier downloaden.
Werkt Notebook Hardware Control ook op je AMD Turion processor? Er staat namelijk op de site dat het werkt op alle pentium-M's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal_Kint schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:11:
[...]

Werkt Notebook Hardware Control ook op je AMD Turion processor? Er staat namelijk op de site dat het werkt op alle pentium-M's.
Ja hoor bij mij werkt het zonder problemen, alleen de CPU Voltage Control werkt niet maar dat vind ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:00
Thx! Ik ben vandaag idd gaan kijken en het beeldscherm zag er goed uit ! Geen twijfel mogelijk :)

Alleen ik ben op het moment aan het twijfelen. Een maat van me heeft 'n Fujitsu Siemens AMILO M1437G gekocht en deze ziet er ook heel erg leuk uit. Ik heb zelf alleen niet zoveel koek gegeten wat betreft geheugen. Hij heeft de volgende screenshots gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/2525/amilo1got1tl.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/6830/amilo2got8kl.th.jpg

Dit ziet er naar mijn mening wel interessant uit maar zou iemand mij kunnen zeggen of dit idd goed/snel geheugen is wat hier in zit tov de 5024? Het grootste verschil is natuurlijk dat er een Pentium M in zit. Maar of dat zoveel verschil is tov de 64bit proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft pc3200 geheugen wat op 2 x 200mhz loopt, de 5024wlmi loopt ook wel op 200mhz - maar niet met al het geheugen / iedere bios - is nog niet helemaal bekend, maar daar zijn dus wat probs mee (geweest) > als je pc3200 geheugen wilt raad ik je aan om dat er dan door de winkel in te laten zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Kun je de 1.13 bios even voor ons online zetten?
Op de volgende pagina staat bovenaan hoe je een backup kunt maken van je huidige bios met Winphlash(phoenix biosen):
http://www.wimsbios.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6396
Wees niet bang dat er iets fout gaat.
Heb het zelf getest, en als je maar "backup BIOS only" kiest kan er niets gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door MaZeS op 04-11-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou idd tof zijn als we een kopietje kunnen krijgen, vind het eig. wel nep van acer
dat ze bios files niet online zetten voordat ze machine's ermee verkopen (zodat wij niet hoeven te ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik ben sinds 3 weken ook een trotse bezitter van een Aspire 5024 :) . Ik volg dit topic al sinds de orginele ACER Aspire 5024WLMi topic maar heb nooit wat gepost omdat ik geen GoT account had (ik wachte al meer dan een jaar tervergeefs op die frontpage/GoT userbase merge :X ). Dus ik heb er maar een aangemaakt om jullie blij te maken met de 1.13 BIOS :P

Zoals jullie kunnen zien heb ik ook een versie met een Hitachi 100 GB schijf en slot DVD brander.
Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/web/searan/MC/acer_summary.jpg
Als ik de datum op de verpakking van de notebook mag geloven is die va mij op 23 sept uit een fabriek in china komen rollen. De BIOS zelf was dus 9 sept al af.
Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/web/searan/MC/acer_bios.jpg

Edit: Ik gebruik SpeedFan om mn temps uit te lezen, de HD wordt zonder problemen uitgelezen maar de overige 3 temps updaten niet meer tenzij ik reboot :?
Zijn er meer mensen met dit probleem? Iemand enig idee welk van de 3 temps bij wat hoort? Ik neem aan dat het CPU/GPU/Mobo is maar weet niet zeker welke waarde bij wat hoort.
Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/web/searan/MC/SpeedFan.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Soar op 05-11-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb net m'n 1 week oude 5024wlmi op laten sturen voor reparatie vanwege een constant sneldraaiende fan tijdens normaal internet en Word gebruik op de laptop. Dit is een screenshot van de waarden die ik tijdens het 'normaal' gebruik doorkrijg van SpeedFan 4.20:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mcauseway/pc/Speedfan%204.2%20-%20meting%206.jpg

Dit zijn toch geen standaard temperaturen als je bijna niets doet op je flaptop?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in mijn speurtocht naar de beste laptop voor weinig ben ik nu op een andere gestuit
Namenlijk deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/products/2500.jpg

Jewel Diamond 2500 ( www.jewelnotebooks.nl )
De Diamond 2500 is in de PCM gids van Maart 2005 als beste koop aangewezen. Dit willen we graag vieren met een speciaal model van de Diamond

Schermdiagonaal: 15.4" WXGA (1280x800); optioneel WSXGA+ (1680x1050)
Videokaart: ATi M11 Radeon 9700 256MB
Processor: Intel® Pentium® M 755 2.0 GHz 400MHz FSB 2MB cache (Dothan CPU)
Geheugen: 1024 MB DDR
Harde schijf: 80GB 5400rpm 8Mb Cache
Optical drive: 8 speed DVD +/- RW DUAL LAYER

verdere specificaties: 10/100mbit lan, 56k modem, FireWire, USB 2.0, PCMCIA, 4-in-1 Cardreader optie voor tv-tuner met afstandsbediening

Adviesprijs Nederland : € 1134,- excl. BTW. € 1349,- incl. BTW.

ik ga zo alleen even langs de dealer om te vragen of deze videokaart shared is of dedicated.
anders is dit goedkoper dan de acer ( met uitbreiding naar 1024 / 5400rpm harde schijf )

Mijn voorkeur blijft uitgaan van de Acer 5024 maar deze maakt het me wel moeilijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je zo ook wel vertellen dat ie dedicated is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:12:
in mijn speurtocht naar de beste laptop voor weinig ben ik nu op een andere gestuit
Namenlijk deze :

[afbeelding]

Jewel Diamond 2500 ( www.jewelnotebooks.nl )
De Diamond 2500 is in de PCM gids van Maart 2005 als beste koop aangewezen. Dit willen we graag vieren met een speciaal model van de Diamond

Schermdiagonaal: 15.4" WXGA (1280x800); optioneel WSXGA+ (1680x1050)
Videokaart: ATi M11 Radeon 9700 256MB
Processor: Intel® Pentium® M 755 2.0 GHz 400MHz FSB 2MB cache (Dothan CPU)
Geheugen: 1024 MB DDR
Harde schijf: 80GB 5400rpm 8Mb Cache
Optical drive: 8 speed DVD +/- RW DUAL LAYER

verdere specificaties: 10/100mbit lan, 56k modem, FireWire, USB 2.0, PCMCIA, 4-in-1 Cardreader optie voor tv-tuner met afstandsbediening

Adviesprijs Nederland : € 1134,- excl. BTW. € 1349,- incl. BTW.

ik ga zo alleen even langs de dealer om te vragen of deze videokaart shared is of dedicated.
anders is dit goedkoper dan de acer ( met uitbreiding naar 1024 / 5400rpm harde schijf )

Mijn voorkeur blijft uitgaan van de Acer 5024 maar deze maakt het me wel moeilijk
Tobas, ik wil niet lullig doen, maar je blijft elke keer met een andere laptop komen, dan zeg je ik ga voor de 5024 en dan zie je weer een andere.

Feit is dat je echt zelf zo moeten kijken naar wat voor een notebook je wil, post ff waar je hem voor gaat gebruiken, desktop repl. of alleen voor school??

Als je echt een laptop wil waar je lekker op kan gamen zorg in iedergeval dat je 1 gb hebt een een 5400 rpm schijf, dit beleef ik nu uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je die jewel diamond 2500 zo interessant vind, kijk dan eens IETS verder op die site, nl de diamond 2600.
Daar heb je een GF6600 kaart ipv een 9700, beide 128MB. lijkt mij toch een stuk beter (correct me if im wrong)
en zoveel verschil zal er vast niet zijn tussen een 1,73 en een 2,0 ghz. je moet er alleen nog ff 512MB bij kopen, en ben je nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Soar schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:41:
Ik ben sinds 3 weken ook een trotse bezitter van een Aspire 5024 :) . Ik volg dit topic al sinds de orginele ACER Aspire 5024WLMi topic maar heb nooit wat gepost omdat ik geen GoT account had (ik wachte al meer dan een jaar tervergeefs op die frontpage/GoT userbase merge :X ). Dus ik heb er maar een aangemaakt om jullie blij te maken met de 1.13 BIOS :P

[...]

Edit: Ik gebruik SpeedFan om mn temps uit te lezen, de HD wordt zonder problemen uitgelezen maar de overige 3 temps updaten niet meer tenzij ik reboot :?
Zijn er meer mensen met dit probleem? Iemand enig idee welk van de 3 temps bij wat hoort? Ik neem aan dat het CPU/GPU/Mobo is maar weet niet zeker welke waarde bij wat hoort.
[afbeelding]
bedankt voor de bios, misschien ga ik m binnenkort ff probben :P
wb speedfan: ik had dat probleem ook, maar ben nu overgestapt op Notebook Hardware Control (mede op aanraden van cnbf ;) ) en die lijkt de temperaturen wel beter weer te geven :) en ze worden direct goed geidentificeerd :P
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:52:
'k Heb net m'n 1 week oude 5024wlmi op laten sturen voor reparatie vanwege een constant sneldraaiende fan tijdens normaal internet en Word gebruik op de laptop. Dit is een screenshot van de waarden die ik tijdens het 'normaal' gebruik doorkrijg van SpeedFan 4.20:
[afbeelding]

Dit zijn toch geen standaard temperaturen als je bijna niets doet op je flaptop?
lijkt op een fout geinstalleerde CPU driver, waardoor PowerNow niet werkt en de laptop dus altijd op volle snelheid (1800Mhz) loopt en redelijk warm wordt.. staat je powerscheme niet toevalig op 'full power' (desktop ofzo) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net bij de Dealer geweest en hij is dedicated

Dus ik ga voor deze Jewel Diamond 2500 ( aktie model )

Ik wil hem namenlijk ook gaan gebruiken voor games dus die 256 Videokaart en 1 gig geheugen komen dan goed van pas.

Ik weet dat ik nu voor de 2 e keer met een andere laptop dan de Acer 5024 kom maar ik wil alleen maar vergelijken.

Ik ga deze vanmiddag bestellen en dan ben ik klaar met mijn zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedenk wel goed dat MB's niet alles zegt he!
en die 9700 is al een oud beesie..
maarja je moet het zelf weten.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.