[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 15.597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:29
en dan nog een vraagje, (t valt wal op de laatste tijd hoeveel vrage dak heb!!)

ik heb een paar weken geleden mijn hdd vervangen. deze (seagate momentus 4200.2) zou ik nu extern willen gebruiken. al bij al is dit niet zo moeilijk, alleen, ik zou hier maar 1 usb poort aan willen besteden, en geen externe voeding willen hebben. nu heb ik al verschillende dingen gelezen op GoT, maar ze komen allemaal terug op het zelfde, nml: proberen. er wordt wel gezegd da je uit 1 usb poort maximaal 500mA kunt trekken. mijn mijn schijf trekt 0,46A (5V). theoretisch wil dit dus zeggen dat het zou kunnen. er wordt echter ook aangehaald dat die 500mA nogal eens wil varieren, en voral bij laptops al eens lager wil liggen.

heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand hoe je de A over een usbpoort kunt meten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ronald1852 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:30:
PS: ik meen me te herinneren dat AMD zijn mobile technogoly verkocht heeft aan Intel??
t is januari, geen 1 april ;) :+
[EDIT]
Net ff op acer.be gaan kijken: hier staat wel degelijk dat er in de 5020 een 60Wh Li-Ion battery Pack zit. Terwijl in de 1690 een 65 W Li-Ion battery pack (geen Wh, ik veronderstel een foutje van Acer??) het verschil is dus echt niet zo groot. Dus ik denk dat de waardes toch niet juist worden afgelezen... helaas :( :'(
het lijkt er idd op dat de waardes verkeerd worden uitgelezen, maar volgens mij ligt dat niet aan NHC, maar aan de chipset/ACPI. Ik heb een ander proggie gevonden dat vergelijkbare waardes aangeeft:
Afbeeldingslocatie: http://alt.biervogels.nl/pics/5024batterymon.jpg

we worden dus eigenlijk voor de gek gehouden :/

en Ronald, gebruik de EDIT-knop eens ipv 3x achtereen te posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 07:14
Ronald1852 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:57:
en dan nog een vraagje, (t valt wal op de laatste tijd hoeveel vrage dak heb!!)

ik heb een paar weken geleden mijn hdd vervangen. deze (seagate momentus 4200.2) zou ik nu extern willen gebruiken. al bij al is dit niet zo moeilijk, alleen, ik zou hier maar 1 usb poort aan willen besteden, en geen externe voeding willen hebben. nu heb ik al verschillende dingen gelezen op GoT, maar ze komen allemaal terug op het zelfde, nml: proberen. er wordt wel gezegd da je uit 1 usb poort maximaal 500mA kunt trekken. mijn mijn schijf trekt 0,46A (5V). theoretisch wil dit dus zeggen dat het zou kunnen. er wordt echter ook aangehaald dat die 500mA nogal eens wil varieren, en voral bij laptops al eens lager wil liggen.

heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand hoe je de A over een usbpoort kunt meten??
Ik heb de originele hhd in een Sweex Mobile Storage Solution externe behuizing gedaan. Hij werkt op 1 USB poort. Helaas blijft de doorvoersnelheid op maximaal 11 MB/s staan, ik weet alleen niet of dit een probleem met de USB aansluiting is of met de externe behuizing. Ook de 7200 rpm nieuwe hdd geeft in een externe behuizing dezelfde 11 MB/s aan, terwijl in mijn notebook dit veel hoger is.

Een ander vraagje: weet iemand in de buurt van Delft een computerbedrijf die 1GB So-Dimm geheugen verkoopt en waarbij het wel mogelijk is het geheugen alvorens te kopen kan testen of het werkt? Ik wil namelijk 2x 1GB Kingston PC2700 So-Dimm geheugen (KVR333X64SC25/1G) kopen, maar dan moet ik wel weten of het werkt.

In Delft heb ik al bij de volgende zaken gekeken: budget +/- max € 140,- per reep.
*) www.bestelict.nl, wil niet eerst het geheugen testen, computergeheugen wordt niet teruggenomen als het niet defect is.
*) www.atembo.nl, heeft geen 1GB So-Dimm geheugen
*) www.csdelft.nl heeft het wel, maar is € 189,- per reep
*) www.goris.nl, niet in assortiment.

Kortom, zijn er mensen die in de buurt van Delft (zeg tussen Den Haag en Rotterdam) een degelijk bedrijf (met ov te bereiken) weten, waar voor +/- max € 140,- per 1 GB PC2700/3200 So-Dimm reep deze verkocht worden, waarbij het geen probleem is om geheugen in de winkel te testen in mijn laptop alvorens deze te kopen?
En optioneel (misschien teveel gevraagd): je korting krijgt als je 2x 256 MB originele Acer geheugenreepjes inleverd bij ze?

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

JShal schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:48:
Ik heb de originele hhd in een Sweex Mobile Storage Solution externe behuizing gedaan. Hij werkt op 1 USB poort. Helaas blijft de doorvoersnelheid op maximaal 11 MB/s staan, ik weet alleen niet of dit een probleem met de USB aansluiting is of met de externe behuizing. Ook de 7200 rpm nieuwe hdd geeft in een externe behuizing dezelfde 11 MB/s aan, terwijl in mijn notebook dit veel hoger is.
klinkt mij als een beperking van USB 1.1, de USB controller van de Sweex MSS lijkt me niet USB 2.0 compliant en doet dus z'n werk volgens de USB 1.1-standaard, das maximaal 11Mbit/s (~1 MegaByte/s). USB 2.0 doet 480mbit/s, das zo'n 45MByte/s, maar je schijf zal dat niet snel halen bij grote bestanden (wel burst, uit de cache gelezen).
Een ander vraagje: weet iemand in de buurt van Delft een computerbedrijf die 1GB So-Dimm geheugen verkoopt en waarbij het wel mogelijk is het geheugen alvorens te kopen kan testen of het werkt? Ik wil namelijk 2x 1GB Kingston PC2700 So-Dimm geheugen (KVR333X64SC25/1G) kopen, maar dan moet ik wel weten of het werkt.
[...]
Kortom, zijn er mensen die in de buurt van Delft (zeg tussen Den Haag en Rotterdam) een degelijk bedrijf (met ov te bereiken) weten, waar voor +/- max € 140,- per 1 GB PC2700/3200 So-Dimm reep deze verkocht worden, waarbij het geen probleem is om geheugen in de winkel te testen in mijn laptop alvorens deze te kopen?
En optioneel (misschien teveel gevraagd): je korting krijgt als je 2x 256 MB originele Acer geheugenreepjes inleverd bij ze?
Ik woon zelf vlakbij Informatique en ben zeer te spreken over hun service, met 153 euro/stuk zitten ze helaas wel iets boven je budget. ik kon mijn reepje 1GB PC3200 Kingston destijds gewoon weer inleveren (wegens 'incompatible'), ik kreeg een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag er voor terug. Als ik 'm binnen 8 dagen had teruggegeven had ik mn geld teruggehad, geloof ik. Testen in de winkel doen ze er niet, maar de laatste optie lijkt me ook acceptabel.
Je Acer 256MB-reepjes zul je denk ik bij geen enkele winkel in kunnen wisselen voor korting, ze kennen de reepjes niet en kunnen er dus geen garantie op geven en dergelijke wanneer ze ze door willen verkopen, die zul je echt zelf moeten weten te slijten aan een particulier.
Ik ben trouwens wel overtuigd dat reepjes PC2700 van 1GB goed samenwerken in de 5024, PC3200 zorgt voor de meeste problemen.
Daarnaast is het zo dat ze volgens de specs van Acer wel MOETEN werken, ze leveren zelf PC2700 modules in de laptop, ze beweren vervolgens dat ie max. 2GB aankan, combineer die twee en 2GB PC2700 moet zeker weten werken, anders zwammen ze uit hun nek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Misschien werkt 2 gb pc2700 geheugen wel.
Wordt er ook beweerd dat pc3200 geheugen draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

MaZeS schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:17:
Misschien werkt 2 gb pc2700 geheugen wel.
Wordt er ook beweerd dat pc3200 geheugen draait?
neen, de Acer site zegt:
Memory
DDR memory, upgradeable to 2 GB using dual soDIMM modules
als ze de laptop standaard zouden leveren met PC3200 modules zou het wel moeten werken volgens deze bewering, maar aangezien er PC2700 modules inzitten lijkt het me niet meer dan logisch dat ze hier garanderen dat 2x 1GB PC2700 moet werken :)

mijn ervaring is dat 1GB PC3200 @ PC2700 wel werkt (al dan niet in combo met 256MB PC2700), dus 2GB lijkt me ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
heren, ik ben all enige tijd(4 a 5 maanden) de eigenaar van deze prachtlaptop(inmiddels geheugen verdubbeld en andere hardeschijf)

Nu viel mij vandaag op dat er kleine scheurtjes beginnen te ontstaan rond de scharnieren in de deksel. Hebben hier nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Magicw00b schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:03:
Nu viel mij vandaag op dat er kleine scheurtjes beginnen te ontstaan rond de scharnieren in de deksel. Hebben hier nog meer mensen last van?
ik heb ze bij mijn laptop nog niet opgemerkt, heb je enig idee wat de oorzaak ervan is? past het hele scharniermechanisme niet goed en scheurt het daarom in? of is het scherm misschien eens met veel kracht helemaal open geklapt? :?

ik heb gister nog even getest of 1800Mhz @ 1.2v stabiel is, dit was het geval :) ik wilde mn accu weer eens in 1 keer helemaal leegtrekken (gaf nog maar 87% aan en zei al helemaal opgeladen te zijn), mn laptop heeft iets meer dan 1 uur een (windowed) game-benchmark gedraaid @ 1800Mhz (1.2v) met het PowerPlay UITgeschakeld, toen viel ie uit (auto afsluiten/hibernaten staat uit, dus hij was echt helemaal leeg :P ). Het verbruik lag tussen de 13 en 14 watt volgens NHC, maar we zijn er inmiddels al achter dat dat niet klopt.
Als we uitgaan van een 60.000mWh accu (volgens de specs van Acer) en NHC geeft 16.000mWh aan, verbruikte mn laptop bij volle belasting zo'n 45 ~ 50 watt (60.000/16.000 * 13w, ongeveer). Bij normaal surfwerk is dat 15 ~ 20 watt (60.000/16.000 * 5w, ongeveer).
De temperatuur van mn Turion64 @ 1800Mhz en 1.2v kwam niet boven de 62 graden uit (meestal 60, soms net wat warmer), de laptop stond op een vlakke, harde ondergrond. Ik draai BIOS 1.18 trouwens, die zou een net wat 'lossere' fan-regeling hebben.
Geen verbazingwekkende resultaten denk ik, de 'lage' temperatuur is wel een leuk voordeel, voorheen haalde de CPU nog wel eens de 67 graden of meer :)
edit: op 800Mhz bleek 0.9v ipv 1.0v net niet stabiel genoeg, 0.925v is dat wel :P

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen__online op 09-01-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
jeroen__online schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:51:
[...]

ik heb ze bij mijn laptop nog niet opgemerkt, heb je enig idee wat de oorzaak ervan is? past het hele scharniermechanisme niet goed en scheurt het daarom in? of is het scherm misschien eens met veel kracht helemaal open geklapt? :?
Nee ik ben altijd heel voorzichtig met de laptop om gegaan, ook heb ik hem bijna niet vervoerd. heb net even acer avantage gebeld........en wat denkje ze zijn maar tot 3 uur geopend:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23
Ik heb deze laptop nog niet zo lang maar ik heb ook een paar kleine scheurtjes aan de achterkant waar het scherm bevestigt is in de laptop. Ik vermoed dat het bij mij komt omdat ik een keer gestruikeld ben met mn laptoptas in de hand terwijl de laptop in de tas zat. Ik heb echter nog niet kunnen ontdekken dat de scheurtjes groter worden...
Ik hoop dat dat zo blijft

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
boaty schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:36:
[...]

Ik heb deze laptop nog niet zo lang maar ik heb ook een paar kleine scheurtjes aan de achterkant waar het scherm bevestigt is in de laptop. Ik vermoed dat het bij mij komt omdat ik een keer gestruikeld ben met mn laptoptas in de hand terwijl de laptop in de tas zat. Ik heb echter nog niet kunnen ontdekken dat de scheurtjes groter worden...
Ik hoop dat dat zo blijft
Ik vermoed dat die scheurtjes ontstaan doordat het scharnier druk uit oefend op die plek, als ik de klep open die en op de scheurtjes let, worden ze smaller. Als ik de laptop vervolgens weer open worden de scheurtjes breder, en ze lijken na het een aantal keren herhaald te hebben ook iets langer te worden.....ik hoop dat acer hier coulant mee omgaat en gewoon de klep vervang( lijkt me toch gewoon onder de "normale" garantie te vallen tevens heb ik acer avantage afgesloten. Na mijn inzien is dit een constructie fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen,
Ik ben ook al een maand of 3 eigenaar van deze laptop. Spijtig genoeg heb ik er niet al te goede ervaringen mee:
3 weken geleden ongeveer ging mijn harde schijf kapot (dit was de originele, een Hitachi 5400rpm), na nog geen 3 maanden dienst, te snel naar mijn mening. Na een 3 weken lange RMA periode is ze hersteld en heb ik nu een seagate aan 5400 toeren.
Geen probleem dus, zou je denken. Ik vrees er enkel voor dat mijn huidige harde schijf een even kort leven te wachten staat omdat ze, net als de vorige, zeer warm wordt. Temperaturen die ik momenteel na 1u idlen heb zijn:
-HD: 52°C (max 58 zegt smart)
-CPU: 46°C (geraakt tot 68°)
Het touchpad voelt warm aan (nog aanraakbaar warm, maar wel heel warm)) en de onderkant (waar de HD zit) is zo warm dat je de warmte door mijn buro heen kan voelen. Ik heb aan acer gevraagd om tijdens die herstelling ook even naar de temperaturen te kijken en zij hebben er een nieuwe BIOS opgezet die alles koeler zou moeten houden, ik merk spijtig genoeg niet veel verschil.

Thuis hebben we 2 centrino Laptops en die worden absoluut niet warm. Aangezien ik een beetje vrees voor de levensduur van mijn HD zou ik willen weten of jullie dezelfde temperaturen hebben en of er nog HD problemen zijn voorgekomen.

Hartelijk dank,

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:29
hoi joris.

Ik heb in mijn laptop ook een seagate momentus met 5400 toeren zitten.
deze wordt ook rond de 50 graden onder normaal gebruik (op harde ondergrond), en is zelfs ooit over de 60 geweest.(games)
Omdat mijn originele schijf (momentus 4200) ook rond deze waardes zat, heb ik me er verder geen zorgen over gemaakt. ik heb de schijf nu 4 maanden, en nog nooit last gehad van schrijffouten of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. ik heb vermoedelijk een probleem met m'n 5024 WLMi.

Ik gebruik mijn laptop veel gedurende de dag en als ik ga slapen zet ik hem op slaapstand.
Het probleem is echter dat hij dan in de ochtend daarom zeer moeilijk opstart. De eerste drie boot pogingen kan hij de hardeschijf niet vinden, bij de vierde komt hij tot het begin van windows en slaat dan vast. Bij de vijfde poging moet je eerst 30 minuten wachten totdat hij vanalles gecontroleerd heeft. Dit kun je overslaan, maar dan werkt windows voor geen meter. (er moeten veel koppelingen herstelt worden etc.) Dus al met al ben ik 45 minuten tot een uur bezig om m'n laptop te booten. Het stomme is dat de laptop dan gedurende de rest van de dag perfect werkt. Ik heb het bios geupdate naar 1.18 maar dat mocht niet baten. De S.M.A.R.T. status van de orginele schijf is goed. Maar toch wil het niet echt vlotten. Vooral het feit dat hij de hardeschijf gedurende de eerste pogingen gewoon dowmweg niet ziet doet me vermoeden dat het iets is van een colt boot syndroom. Hebben jullie enig idee wat de oplossing kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:04:
Tja.. ik heb vermoedelijk een probleem met m'n 5024 WLMi.

Ik gebruik mijn laptop veel gedurende de dag en als ik ga slapen zet ik hem op slaapstand.
Het probleem is echter dat hij dan in de ochtend daarom zeer moeilijk opstart. De eerste drie boot pogingen kan hij de hardeschijf niet vinden, bij de vierde komt hij tot het begin van windows en slaat dan vast. Bij de vijfde poging moet je eerst 30 minuten wachten totdat hij vanalles gecontroleerd heeft. Dit kun je overslaan, maar dan werkt windows voor geen meter. (er moeten veel koppelingen herstelt worden etc.) Dus al met al ben ik 45 minuten tot een uur bezig om m'n laptop te booten. Het stomme is dat de laptop dan gedurende de rest van de dag perfect werkt. Ik heb het bios geupdate naar 1.18 maar dat mocht niet baten. De S.M.A.R.T. status van de orginele schijf is goed. Maar toch wil het niet echt vlotten. Vooral het feit dat hij de hardeschijf gedurende de eerste pogingen gewoon dowmweg niet ziet doet me vermoeden dat het iets is van een colt boot syndroom. Hebben jullie enig idee wat de oplossing kan zijn?
Oorzaak is duidelijk voor mij: je harde schijf unctioneerd niet meer goed waarschijnelijk. Dit probleem heb ik ook gehad met mijn 5024 ( seagate 5400 rpm fietelijk 4200 rpm) ik heb een WD scorpio erin gezet: niks anders als lof over deze schijf maar gamen lukte niet, dus heb ik nu een hitachi.

Wat je kan doen is iemand vinden met een externe hd. kijk of hij hem vanaf deze schijf wel boot. Je hebt dan voor je zelf ook een aanknopingspunt. De kleine kans dat het software matige is (niet uit te sluiten) kun je daarna gaan bekijken dmv een fresh install.

Igg geval succes en hou ons op de hoogte :)

EDIT: al hou ik het zelf altijd wel in de gaten, SMART zegt helemaal niks, zoek maar eens op het forum;)

[ Voor 4% gewijzigd door ThatsHollywood op 12-01-2006 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
Hmm, ik heb nu nog een externe hdd erbij gekocht met een Firewire en USB 2.0 High Speed verbinding. Alleen heb ik nog steeds de bottleneck van 11 MB/s. (In de behuizing zit een Maxtor 250 GB 7200 RPM).

Ik kan helaas nog niet de firewire koppeling proberen, aangezien bij het externe kastje alleen een firewire 6 pins kabel was bijgesloten. De notebook heeft een 4 pins aansluiting. Ik zal maandag kijken met een 6 -> 4 pins kabeltje of dit sneller werkt.

Het lijkt wel of de USB poorten van mijn notebook geen USB 2.0 High Speed levert, alleen Full Speed. Ik las eens eerder op het forum dat iemand hier ook al last van had. Heeft iemand hier ook problemen mee en is dit met drivers op te lossen, of is dit stiekem toch een hardwarebeperking en moet ik contact opnemen met Acer?

EDIT: 11 MB/s is wel hoger dan Full Speed (12Mb/s = 1,5 MB/s) maar het is ook ruim niet High Speed (480Mb/s = 60 MB/s)

Ik zie in mijn device manager maar 1 enhanced USB host controller staan. Volgens een site geeft enhanced aan dat het gaat om een USB High Speed verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/9625/devicemanager3jy.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door JShal op 15-01-2006 13:06 ]

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Laatst online: 12-06-2020
Heeft iemand al IrDA aan de slag gekregen? Ik probeer al een tijdje met mijn PocketPC te synchroniseren via het programma Activesync. Maar het lukt totaal niet.

Ik heb de IrDA poorten op Vishay TFDS-6500 gezet en ook de standaard. Maakt niet uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Volgens mij kun je de poorten gewoon tegenover elkaar houden (als ze allebei aanstaan) en dan ziet Win XP gelijk dat er een ander apparaat is. Dat is iig zo bij mijn 5024 en de telefoon van mijn moeder.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Misschien irDa activeren op de pda?
Verder gaat alles vanzelf bij mij met xp en xp x64 als je de vishay sensor hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
phirox schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:45:
Heeft iemand al IrDA aan de slag gekregen?
Als ik mijn Mobiel (Samsung SGH-E700) bij mijn infrapoort hou en ik zet de functie op mijn mobiel aan, dat ziet XP dit direct. Ik heb geen enkele instelling veranderd van de ir poort.

Ik heb trouwens een reactie terug gehad van een Acer medewerker mbt USB:
Volgens mijn gegevens zijn dit USB 2.0 (1.0 en 1.1 compatibel).
Deze werkt dus tot 12 MB/s.
Dit is te wijden aan de hardware in de laptop.
Ik heb nu een firewire kabeltje aangeschaft en ik kan nu gelukkig op zo'n 33 MB/s communiceren met mijn externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hmm, ik heb de logitech quickcam chat. Nu heeft deze nog geen x64 drivers, is er een manier waarop ik deze zelf kan maken (eventueel uit de bestaande drivers of zo)? Ik vind het op zich wel prettig om een webcam te hebben die het doet :P Anders is het zo zonde. Wat heb je ervoor nodig om die driver aan te passen? En hoe zou dat ongeveer moeten?

edit: mag dit eigenlijk wel? :X Is dit geen reverse engineering of zo :?

[ Voor 10% gewijzigd door MoiZie op 18-01-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Laatst online: 12-06-2020
Ahh ik heb eindelijk IrDA aan de slag. Mijn eigen fout, ik had de "Terminal Services" service uitgezet, deze heb je nodig voor de Infrared devices service(dependancy). Weer erg lelijk, maar het werkt nu ten minste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoliul
  • Laatst online: 11-09 10:20
Ik heb zonet mijn PC3200 1GB reepje ontvangen, en mijn laptop draait al een urtje stabiel.
Gekocht op eBay, gaat om dit item. Kostte een kleine 100 euro inclusief verzending, en werkt dus zoals het hoort. Heb zelf geen goedkoper gevonden, dus ik kan dit alleen maar aanraden. Je moet wel wat geduld hebben voor de verzending, duurt een paar weekjes.

En wat Gerjanpeelen zegt, ik heb iets gelijkaardig, maar minder erg. Soms (als mijn laptop lang heeft uitgestaan), dan blijft hij een halfuur staan op "Windows wordt gestart", dat met die blauwe achtergrond en windows logo, net voor het gebruikersscherm. Zet ik hem uit en weer aan, doet hij dit niet en start perfect op. Eigenlijk niet zo'n last, behalve dat hij dan altijd scandisk wil uitvoeren. Weet iemand dus hoe ik die scandisk kan uitzetten ? Is vor niks nodig en enkel lastig.

En ook heb ik nog altijd het probleem dat mijn dvd-writyer willekeurige DVDs niet wil beschrijven. Lege dvds van een bepaald merk gaan de ene keer wel, de andere keer geeft hij altijd dezelfde schrijffout. Heeft niets te maken met DVD+ of -. Snap er niets van...

Ohja, iets dat misschien ook nog van belang kan zijn:
Ik heb zo'n Crumpler The Gimp zak besteld, waar ik heel tevreden van ben. Stevig, en handig om gewoon in je rugzak te stoppen. Heb alleen twee keer op verzending moete wachten, aangezien de 5024 niet in de 15" wide versie past, maar enkel in de 17" versie. Terugsturen was het dus de eerste keer voor mij. Kwestie dat je gewaarschuwd bent moest je ook zo'n Gimp willen (handig als je geen laptop-rugzak wil, maar toch crumpler bescherming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Nu online
MoiZie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:44:
Hmm, ik heb de logitech quickcam chat. Nu heeft deze nog geen x64 drivers, is er een manier waarop ik deze zelf kan maken (eventueel uit de bestaande drivers of zo)? Ik vind het op zich wel prettig om een webcam te hebben die het doet :P Anders is het zo zonde. Wat heb je ervoor nodig om die driver aan te passen? En hoe zou dat ongeveer moeten?

edit: mag dit eigenlijk wel? :X Is dit geen reverse engineering of zo :?
schopje en toevoeging:

mn laptop haalt een 3dmark06 score van 572 :D Valt me nog best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Xoliul schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:59:
Ik heb zonet mijn PC3200 1GB reepje ontvangen, en mijn laptop draait al een urtje stabiel.
Gekocht op eBay, gaat om dit item. Kostte een kleine 100 euro inclusief verzending, en werkt dus zoals het hoort. Heb zelf geen goedkoper gevonden, dus ik kan dit alleen maar aanraden. Je moet wel wat geduld hebben voor de verzending, duurt een paar weekjes.
Weet je of je module op 2,5 of op 2,6 volt draait. Want op de site van Micron geven ze aan dat hij op 2,6 volt draait, maar die gozer op ebay zegt dat hij op 2,5 volt draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd dat als ik het beeldscherm dichtklap dat het op standby gaan blijft hangen totdat je de klep nog een keer open doet. Heeft iemand anders daar ook last van of misschien een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

MoiZie schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:46:
[...]

schopje en toevoeging:

mn laptop haalt een 3dmark06 score van 572 :D Valt me nog best mee :)
Ik 684 ofzo, maar snap niet waarom het zo laag is met zo'n videokaart :? Ligt dat aan het werkgeheugen, of is het kaartje toch niet zo supersnel als ik dacht :D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
Dennahz schreef op zondag 22 januari 2006 @ 11:23:
[...]

Ik 684 ofzo, maar snap niet waarom het zo laag is met zo'n videokaart :? Ligt dat aan het werkgeheugen, of is het kaartje toch niet zo supersnel als ik dacht :D
Ik haal 612 (SM2.0 Score 300 (GT1 2.7 fps / GT2 2.3 fps) en CPU Score 488 (CPU1 0.15 fps / CPU2 0.25 fps) en ik heb er 2 GB geheugen in zitten, dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:59:
Ik heb de laatste tijd dat als ik het beeldscherm dichtklap dat het op standby gaan blijft hangen totdat je de klep nog een keer open doet. Heeft iemand anders daar ook last van of misschien een oplossing voor.
een vriend van me had exact hetzelfde probleem met zn 5024wlmi, het knopje aan de rechterkant onder het beeldscherm bleef hangen, dat was bij hem de oorzaak. Of en hoe ie dat opgelost heeft weet ik niet, ik zal t eens vragen :P

w.b. 3dmark06: ik haalde 550 punten, de lage score is vooral te danken aan het ontbreken van Shader Model 3 in de X700..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik dan weer met een vraag....

soms maakt mij 5024 laptop een raar geluid
Het is echter maar soms, ik denk telkens wanneer mijn laptop een programma moet opstarten.

Het geluid komt uit de linkse kant waar de verluchting is.
Iemand ook dit probleem
soms kan dit echt vervelend zijn.

alvast bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:29:
Hier ben ik dan weer met een vraag....

soms maakt mij 5024 laptop een raar geluid
Het is echter maar soms, ik denk telkens wanneer mijn laptop een programma moet opstarten.

Het geluid komt uit de linkse kant waar de verluchting is.
Iemand ook dit probleem
soms kan dit echt vervelend zijn.

alvast bedankt voor het antwoord
Welcome op GOT..

Tja, wat is een raar geluid - er zit namelijk een fan om de processor te koelen..
je mag dus ook nooit deze gaten (voor / achter / zeikant) blokkeren, anders loopt ie warm/vast
en dan kan ie dood gaan :P

'Het is echter maar soms, ik denk telkens wanneer mijn laptop een programma moet opstarten'

Deze processor schakelt, dus je moet je voorstellen dat wanneer ie niks te doen heb.. dat ie dan terug zakt naar 800mhz (ipv 1.8ghz).. als ie op volle toeren draait heeft ie wat meer koeling nodig
en hoor je de fan blazen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoliul
  • Laatst online: 11-09 10:20
boaty schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:49:
[...]

Weet je of je module op 2,5 of op 2,6 volt draait. Want op de site van Micron geven ze aan dat hij op 2,6 volt draait, maar die gozer op ebay zegt dat hij op 2,5 volt draait.
Op het reepie zelf staat 2,5, en hij draait hier nu al de hele tijd probleemloos. CPU-Z zegt ook dat hij aan 300mhz draait, dus dat Micron ram werkt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren, ik ben all enige tijd(4 a 5 maanden) de eigenaar van deze prachtlaptop(inmiddels geheugen verdubbeld en andere hardeschijf)

Ja hier heb ik er ook last van. Helaas zijn de kleine scheurtjes ook iets groter geworden al. Moet hem helaas dus wegbrengen :|
Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~schaar06/scheurtjes.jpg
Sorry voor de vage foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Dit inderdaad wel erg extreem.
Ik heb ook wel een beetje last van scheurtjes aan de linkerkant, maar het viel me pas op toen ik hier de berichten las.
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:15:
[...]

Ja hier heb ik er ook last van. Helaas zijn de kleine scheurtjes ook iets groter geworden al. Moet hem helaas dus wegbrengen :|
[afbeelding]
Sorry voor de vage foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 03:57

Nobby

Nuts!

MaZeS schreef op maandag 30 januari 2006 @ 00:05:
Dit inderdaad wel erg extreem.
Ik heb ook wel een beetje last van scheurtjes aan de linkerkant, maar het viel me pas op toen ik hier de berichten las.

[...]
Ik keek net ook even goed, ik zie nu ook kleine scheurtjes aan de bovenkant bij de scharnieren.

[ Voor 7% gewijzigd door Nobby op 30-01-2006 00:12 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 17:43
Dit zijn toch wel erge dingen....
Ik wou mezelf ook graag een acer laptop aanschaffen maar als ik dit zo zie :? .
Specs en prijs zijn heel mooi maare de behuizing is toch wel heel belangrijk bij een laptop..

Zonde dit zie je toch bij teveel acer laptops terug.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[afbeelding]
Sorry voor de vage foto
WTF man, en bij mij begint het scherm aan de linkerkant los te laten, als ik links het scherm iets omhoog trek zie je duidelijk dat er een stuk speling in zit. ********

ik zit er over na te denken om ze aansprakelijk te stellen voor het niet leveren van een degelijk product, dit kan toch volgens de nederlandse wetgeving?

-Lak is van bagger kwaliteit, valt er bij normaal gebruik binnen een week van af
-Scherm scheurt in (of in mijn geval, laat los)
-CD klepje valt er af
-Laptop valt bijna uit elkaar als je hem met een hand vast houd.

Even voor de duidelijkheid, over performance valt echt niet te klagen..
maar de kwaliteit van dit apparaat laat echt te wensen over, ze geven op hun website aan dat er zoveel duizenden tests worden uitgevoerd. Ze leveren geen degelijk product, en dat is erg jammer -> als ze de behuizing van een mag/alu legering hadden gemaakt was 50% van deze problemen waarschijnlijk niet voorgekomen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Die crucial 1gb pc3200 module heeft inderdaad maar 2.5 volt nodig, zie website:
http://www.crucial.com/st...2864X40B&WSPN=CT12864X40B

Het typenummer van dit geheugen is CT12864X40B, en is onder andere te koop bij pcgate en norrod voor ongeveer €135,-

(Sorry, ff Micron en Crucial door elkaar gehaald. Verhaal blijft echter van toepassing, maar heeft niets met die micron module te maken)

[ Voor 24% gewijzigd door MaZeS op 30-01-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Nu online
MoiZie schreef op maandag 26 december 2005 @ 20:41:
Hmm er zit nu 4 centimeter tussen de laptop en het bureau, maar hij blijft (zij het wat minder) downclocks naar 800 maken tijdens het gamen :( Is een _goed_ coolpad echt effectief? Als het me geld kost en het werkt amper, heb ik er natuurlijk geen zin in om iets uit te geven :P Iemand al ervaringen ermee? en zijn er ook coolpads waarbij je wel de inputs kan blijven gebrtuiken? Dus niet die van Steelo zeg maar...

+

MoiZie schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:40:
Weet iemand trouwens hoe je het scherm écht uit krijgt? dat lijkt me zwaar schelen in de stroomkosten, fn + f6 schakelt alleen de backlight uit, je kan nog steedso phet scherm kijken bij voldoende omgevingslicht. Maakt dit qua stroom veel uit? En zo jah, hoe kan ik het uitzetten?

+

MoiZie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:44:

=

Iemand een antwoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die Turion klokt terug binnen een seconde, veel games pakken de CPU niet voor de volle 100% constant naar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
@MoiZie:
Backlight is de grote stroomverbruiker, uitschakelen van scherm heeft dus eigenlijk geen zin.
Zelf kun je geen drivers maken voor je logitech webcam. Ik heb ze niet kunnen vinden met google, dus je moet waarschijnlijk maar afwachten of ze ooit uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb net mn ouwe Jewel 2785 verkocht. Dat kreng had last van een dode accu x2 en een gescheurde behuizing. Maar nu ik dit zo lees kruipen de rillingen over mn rug! Nu al gescheurde deksel (schanieren lopen aan en hebben Teflon nodig!) en een hoop WLAN, Temp, HDD, en DDR problemen. Ik had mn zinnen heel erg op deze laptop gezet, maar krijg twijfels. Of gewoon gelijk de schanieren ff inspuiten!

Ik heb geen zin in nogmaals gezeik zoals met de vorige Jewel (Jewel service :r, is niet gelijk aan Acer uiteraard!)

Blijft een mooie laptop met goede specs en performance!

[ Voor 8% gewijzigd door Stinger666 op 02-02-2006 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Stinger666 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 03:35:
[...] hoop WLAN, Temp, HDD, en DDR problemen. [...]
problemen met WLAN ben ik nog nauwelijks in dit topic tegengekomen, en als dat zo is lijkt me dat eerder een externe oorzaak hebben :P
temperatuursproblemen zijn er soms wel idd, hoewel ik er zelf geen last van heb (heb m'n Turion dan ook een beetje undervolted en nog de standaard harde schijf). het is nu eenmaal een laptop met enkele high performance elementen die bij volle belasting aardig wat warmte afgeven (turion, x700, harddisk), voor wat hoort wat! :9
DDR problemen doen zich alleen voor als je het geheugen upgrade met een reepje van 1GB PC3200, welke dan op 200Mhz en specifiek 2.6v dient te lopen, terwijl de laptop maar 2.5v geeft. Een kwestie van de juiste (2.5v rated) reepjes uitzoeken, dan loopt ie als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen ik zit nu ook te denken aan een geheugen upgrade en evt een grotere en snellerre hd...
misschien is het handig dat in de startpost een overzichtje komt te staan met alle "geschikte" geheugenmodules + merk en dit idem voor de hdd's geschikte hd's iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Als ik nou geheugen zou moeten kopen zou in voor de 1gb Crucial module gaan die ik op deze pagina heb genoemd. Heb alleen nog niemand gehoord die deze getest heeft, maar hij draait wel op 2.5 volt.
Dane-elec zegt op hun website ook 2.5 volt modules te leveren, maar het lijkt een beetje een globaal verhaal, dus zou best eens 2.6 volt kunnen zijn voor 1 gb modules.
Als harde schijf zou ik voor een 7200 toeren hitachi gaan of eventueel een koelere 5400 toeren schijf.
Alle ide laptop harde schijven zouden in principe verder moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 19:23

Ad Hox

N/A

Hoeveel inch moet zon hdd zijn? Heb weinig ervaringen met laptops.

Heb gister de Acer 5024 WLMI gekocht ter vervangen van mijn desktop (specs @ sign), en het valt me helemaal niet tegen! Wellicht met de tijd wat meer geheugen en een nieuwe schijf.

Trouwens, kan de resolutie niet op 1280x1024 op een externe monitor zonder dat je door het bureablad moet 'scrollen'?

[ Voor 3% gewijzigd door Ad Hox op 09-02-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
In een laptop gaat in het algemeen een 2,5 inch harddisk. Zo ook in de 5024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
Ad Hox schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:20:
Trouwens, kan de resolutie niet op 1280x1024 op een externe monitor zonder dat je door het bureablad moet 'scrollen'?
Je bedoeld clone? (dwz beeld op laptop = beeld op extern beeldscherm) Als je dan de resolutie op je laptop boven de 1280x1024 zet heb je het scrolleffect, omdat je lcd scherm geen hogere resolutie aankan. Bij clone is de resolutie van beide schermen hetzelfde.

Beter kan je je bureaublad uitbreiden naar een tweede monitor. Op de tweede monitor kan je een willekeurige resolutie instellen (wat de specs daarvan toelaten uiteraard), onafhankelijk van je primaire monitor. (=je laptopmonitor dus)

Zelf gebruik ik de tweede mogelijkheid. Een externe 19" monitor op 1280x1024 boven mijn laptopbureaublad van 1280x800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 16-09 22:43
Erg feine laptop helaas is ontbreekt hij een DVI aansluiting, welke voor mij een pree is geworden :( . Denk dat ik hem maar ga verkopen..

offtopic:
Wie een Acer 5024 zoekt met 1gig corsair ram en een audigy 2 geluidskaart, stuur me een mailtje.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
[...]

[afbeelding]
Sorry voor de vage foto
dit heb ik ook (precies de zelfde plek) maar dat komt omdat ik met mijn laptop tegen een deur aan kwam. Vraag me af of dat ook binnen de garantie valt?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
maxjuh schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:23:
[...]

dit heb ik ook (precies de zelfde plek) maar dat komt omdat ik met mijn laptop tegen een deur aan kwam. Vraag me af of dat ook binnen de garantie valt?...
zo extreem heb ik het niet, maar de scheurtjes worden wel steeds groter. Hij word maandag opgehaald(kon hem eerder niet missen, nu eigenlijk ook nog niet maja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 16:36:
Erg feine laptop helaas is ontbreekt hij een DVI aansluiting, welke voor mij een pree is geworden :( . Denk dat ik hem maar ga verkopen..

[offtopic] Wie een Acer 5024 zoekt met 1gig corsair ram en een audigy 2 geluidskaart, stuur me een mailtje. [offtopic]
heel even offtopic heb wil je je geheugen evt ook los verkopen zo ja voor hoeveel? stuur me anders n mail (ik kon die van jou niet achterhalen :P) gijsflipse @ gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewittema530
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
met de Soundblaster Audigy ZS2 (7.1) kan je geluid afspelen op je surround-set, of via de interne speakers (dit kon voorheen niet maar tegenwoordig is dit geen probleem meer, met de nieuwe Audigy ZS2 drivers kan je ook de interne speakers gebruiken)
Is iemand dit gelukt? Soms is het handig de audigy de interne speakers te laten gebruiken. Ik zie de optie alleen nergens. Heb drivers versie SBA2_PCDdrvBeta_LB_2_08_0002 (de nieuwste die ik zie op download van creative)
Wat doe ik fout?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-01-2008
Kan ik met dit toestel mijn surround systeem van creative gebruiken? Op mijn huidige pc werkt dit met 3 jacks op line in,line out, en mic. Softwarematig wordt dit dan correct aangestuurd.
Ik weet niet of de 5024 hiervoor genoeg aan boord heeft...
Ziet er voor de rest wel heel knap systeem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
iemand ervaring met het versturen van een laptop via ups naar acer? ze hebben me aan de telefoon gezecht dat ik de laptop in de originele doos moet inpakken, maar ze hebben niet gezecht dat ik nog wat op die doos moet schrijven of iets dergelijks. Hoe moet ups nu weten waar dat ding heen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je dan nog een keer moet bellen en ff naar het adres vragen, verder zou ik er breekbaar / fragile enz enz opzetten! ;-) voor de zekerheid misschien dat er op de acer site zelf een policy staat over hoe en wat bij het terugsturen?

btw nog een andere vraag?

ik kan redelijk goedkoop aan deze komen:

http://www.bestelict.nl/p...MEMORY+(THINKPAD).htm?p=0http://www.bestelict.nl/p...MEMORY+(THINKPAD).htm?p=0

zou deze passen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, vanochtend geschrokken.

startte mn 5024 op, teriwjl ik aan het tandenpoetsen was. keek achter me en zag dat er een fout melding was. dus ik startte maar op met [normaal opstarten] ipv [veilige modus].

even later krijg ik weer dit zwarte scherm met de keuze voor normaal en veilige modus. iets voor dat de eerst "foutmelding" kwam zag ik nog snel dat er een blauwscherm was, maar kon niet zien wat er precies stond.

nu is het probleem alleen dat de pc niet verder opstart oid. scherm blijft zwart, er gebeurd niks, en ik kan mn laptop niet afsluiten. langdurig inhouden aanknop reageert niet.

iemand idee waqt het kan zijn? wikl graag weer werken op mn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Laatst online: 14-09 20:11
Dit topic ging over de 502x series, maar ik lees alleen over de 5024WLMi.

Ik heb nu m'n oog laten vallen op de Acer Aspire 5023WLMi,
Amd Turion 1.8 Ghz 64 bits
2*512 mb Ram
15.4" Crystalbrite
Klasse II
ATI X700,128mb
80 Gb
Dual Dvd RW
802.11g
Windows XPH
56k6,Gbit Lan
4xUSB,mic/kopt.
Ext.Vga,Fir,Firewire
S-Vid/Tv-Out
6-1 Cardreader

Apparaat kost bij Progress €1111. Is dit een betere koop dan de 5024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
KlaasjeNL schreef op maandag 13 februari 2006 @ 14:45:
Dit topic ging over de 502x series, maar ik lees alleen over de 5024WLMi.

Ik heb nu m'n oog laten vallen op de Acer Aspire 5023WLMi,
Amd Turion 1.8 Ghz 64 bits
2*512 mb Ram
15.4" Crystalbrite
Klasse II
ATI X700,128mb
80 Gb
Dual Dvd RW
802.11g
Windows XPH
56k6,Gbit Lan
4xUSB,mic/kopt.
Ext.Vga,Fir,Firewire
S-Vid/Tv-Out
6-1 Cardreader

Apparaat kost bij Progress €1111. Is dit een betere koop dan de 5024?
Volgens mij zit er alleen 2x512mb i.p.v. 2x256mb geheugen in.
Als we het bij Progress houden betaal je daar dus 1111-966 = 145 euro extra voor, terwijl een nieuwe 2.5 volt 1gb module(niet bij Progress) op dit moment 102 euro kost en je houdt 2 modules extra over. Die 2x512mb modules zijn waarschijnlijk ook nog eens pc2700 ipv pc3200.
De harde schijf zou ook anders kunnen zijn, maar de laatste 5024-ers hebben al een snellere harde schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZeS op 13-02-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 16-09 22:43
highflyingf schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:55:
Kan ik met dit toestel mijn surround systeem van creative gebruiken? Op mijn huidige pc werkt dit met 3 jacks op line in,line out, en mic. Softwarematig wordt dit dan correct aangestuurd.
Ik weet niet of de 5024 hiervoor genoeg aan boord heeft...
Ziet er voor de rest wel heel knap systeem uit.
Dan heb je een Audigy 2 geluidskaart PCMCIA nodig. o.i.d welke surround ondersteunt.

offtopic:
Je kan mijn 5024 met 1gig ram en audigy 2 wel overnemen voor 1050 euri (bijna nieuw) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door BlowFish op 13-02-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Vandaag heb ik een RMA moeten aanvragen op mijn 5024 omdat het beeldscherm alleen nog maar witte pixels laat zien (alhoewel ik de extra kamerverlichting op prijs stel, is dit niet wat ik verlang van mijn laptop ;-) )

Ik ben zeer snel en vriendelijk te woord gestaan door de acer support lijn (6 minuten 14 seconden incl. wachten) De laptop wordt opgehaald via ups voor levering aan het repair center in Ahrensburg, Duitsland.

Mijn oordeel over deze laptop blijft (gematigd) positief. kwa specificaties was deze laptop in mei '05 gewoon cheap, en de kracht die hij bezit merk je hedendaags nog steeds. minpunt vind ik de ietwat matige koeling, bij intensief gebruik van proc & videokaart throttled hij aardig snel terug naar 800MHz, iets wat natuurlijk niet leuk is als je een spelletje aan het spelen bent.

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Ik ga vandaag ook maar is bellen met acer om te laten kijken naar mijn scheur in de bezuizing van me beeldscherm. Hoop dat ik hem wel weer snel terug heb omdat ik eigenlijk niet zonder kan (studie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
maxjuh schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:45:
Ik ga vandaag ook maar is bellen met acer om te laten kijken naar mijn scheur in de bezuizing van me beeldscherm. Hoop dat ik hem wel weer snel terug heb omdat ik eigenlijk niet zonder kan (studie)
Ik zit met hetzelfde dilemma: kan hem eigenlijk niet missen voor school, maar de scheur wordt wel steeds iets erger.
Iemand enig idee hoelang je je laptop ongeveer kwijt bent als je hem voor zoiets opstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZeS schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:04:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma: kan hem eigenlijk niet missen voor school, maar de scheur wordt wel steeds iets erger.
Iemand enig idee hoelang je je laptop ongeveer kwijt bent als je hem voor zoiets opstuurt?
Ik was hem een volle week kwijt. Had ook last van scheuren (zie mijn eerdere posts) Er staan gewoonlijk 10 werkdagen voor als alles op voorraad is. Het kan dus uitlopen naar 2 weken :-s

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ik heb de 5024 nu ook sinds 2 weken (via salland), het hij bevalt me prima..

Er zijn echter nog wat zaakjes mbt tot gaming. Ik speel voornamelijk Americas Army (draait op de Unreal 2004 engine), en dit is zeker niet een van de zwaarste spellen. Ik speel het spel al een behoorlijke tijd, dus vereiste voor mij is dat het eerder vloeiend loopt, dan dat het er mooi uitziet.

Nu heb ik het probleem, dat het spel wel vloeiend draait, maar om de 10/15 seconden even hapert (0.5 seconden ofzo - een eeuwigheid in een vuurgevecht). Dit haperen komt ook vooral voor bij een handeling als schieten oid. Nu viel het me ook op dat het HD lampje even aangaat onder het haperen.

Het is voor mij natuurlijk noodzaak om deze hapering eruit te krijgen, maar ik weet nou eigenlijk niet zo goed waar deze vandaan komt. De HD heeft er iets mee te doen, maar ik heb niet het idee dat dit door het wisselbestand komt, want als ik alle gamesettings op LOW zet, mag de halve gigabyte aan geheugen zeker niet grotendeels gebruikt worden...

Mijn HD is een Samsung MP0804H die 80GB heeft op 5400 rondjes per minuut.

Ik zit nu te twijfelen of ik: alleen 2x512 PC3200 erin moet prikken, of hierbij OOK nog eens een 7200RPM schijf bij te steken (die ik per gigabyte maar duur vind). De mogelijke temperatuur problemen daargelaten...

Zijn er meer mensen met dit soort haperingen? Ligt het mss totaal ergens anders aan? (geheugen graka / system instellingen?)

Ik ga iig even die omega drivers proberen, maar ik denk niet dat het helpt...

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
mja maar 7200 rpm is sneller reageren en meer ram == minder swappen dus minder hitte productie van HD.

Heft elkaar een beetje op vind ik.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

De (nieuwste - gebaseerd op catalyst 6.1 geloof ik) omega drivers hebben het probleem helaas niet opgelost.. maar ze geven wel een verbetering van bijna 10% op de FPS in Americas Army. Niet slecht al zeg ik het zelf.

Ik heb nog wat reviews gelezen van HD's op 7200 RPM, en het is zeker wel de moeite lijkt me..
Iemand trouwens ervaring met 60GB model van 7K100 van Hitachie? Deze is namelijk redelijk betaalbaar, vind ik. Alleen vraag ik me af of zijn 80GB en 100GB broers niet veel beter presteren door de hogere platterdichtheid...

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Dat haperen komt waarschijnlijk puur door het swappen van geheugen. Videokaart staat daar dus los van. De oplossing is naar mijn mening in eerste instantie meer geheugen, en daarna eventueel een andere harde schijf.
Heb btw aan het begin van deze week die crucial 1gb module besteld, dus binnenkort hoort iedereen hier of die wordt geaccepteerd door de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyingf
  • Laatst online: 25-01-2008
Zijn er al mensen die een variant van de 5024 gezien hebben met tray i.p.v. slot?
In België wordt deze namelijk ook aangeboden met tray heb ik gemerkt.
Heb zelf wel voorkeur voor slot.

Verwijderd

ewittema schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:19:
[...]

Is iemand dit gelukt? Soms is het handig de audigy de interne speakers te laten gebruiken. Ik zie de optie alleen nergens. Heb drivers versie SBA2_PCDdrvBeta_LB_2_08_0002 (de nieuwste die ik zie op download van creative)
Wat doe ik fout?

Alvast bedankt
Audigy over de interne luidsprekers laten spelen:
Installeer de driver + software van de meegeleverde cd en download eventueel de laatste update van de creative site (mocht je de nieuwste niet op de cd hebben) download in ieder geval niet de BETA drivers want die ondersteunen de functie niet. na dit alles te hebben uitgevoerd krijg je in de systemtray een icoontje met een dubbel groen vinkje.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/remcovrielink/audigy.JPG

• R_M
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Ik heb de versie met tray. Het enige voordeel dat je daarmee hebt, is dat je minicd's en -dvd's kan afspelen. Verder is het handig als je niet zo goed bent met het invoeren van schijfjes in slotdrives. Ik heb de tray gekozen voor dat laatste ;)

• ThaPegasus
  • Laatst online: 17-09 19:09
Nu heb ik het probleem, dat het spel wel vloeiend draait, maar om de 10/15 seconden even hapert (0.5 seconden ofzo - een eeuwigheid in een vuurgevecht). Dit haperen komt ook vooral voor bij een handeling als schieten oid. Nu viel het me ook op dat het HD lampje even aangaat onder het haperen
Ik heb dus het zelfde probleem met mijn 5024 alleen dan met WoW, zelfs al zet ik de options op z'n laagst... en op mijn ouwe P4 2,8ghz met ATI 9600 had ik geen last... ik snap er niks van... alle drivers geupdate, FAT32 naar NTFS omgezet... i

• TRG

TRG

Technotium99-m

Ik neem aan dat jij ook nog steeds een halve GB hebt? (ik hoop het echt, anders ziet het er slecht voor me uit....)

• ThaPegasus
nog wel ja... maar heb al 1gig besteld vandaag, krijg het volgende week binnen... maar goed me vorige laptop had ook 512mb en geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Ik heb mijn nieuwe laptop nu ongeveer anderhalve week in huis. Wat een ding! _/-\o_

Het enige probleem wat ik had was dat het geluid heel erg raar klonk, alsof het van onder water kwam zeg maar. En dat ik niet normaal DVDtjes kon afspelen (ging heel schokkend).

Na een reinstall met XP professional, de nieuwste drivers en nieuwe bios nergens problemen meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:09:
ik denk dat je dan nog een keer moet bellen en ff naar het adres vragen, verder zou ik er breekbaar / fragile enz enz opzetten! ;-) voor de zekerheid misschien dat er op de acer site zelf een policy staat over hoe en wat bij het terugsturen?

btw nog een andere vraag?

ik kan redelijk goedkoop aan deze komen:

http://www.bestelict.nl/p...MEMORY+(THINKPAD).htm?p=0http://www.bestelict.nl/p...MEMORY+(THINKPAD).htm?p=0

zou deze passen?
Het Vervolg: De persoon van UPS had een mooie sticker die hij op de doos heeft geplakt. de laptop is naar Acer in Den bosch gestuurd, terwijl ik van de meeste hoor dat deze naar reparatie centra in duitsland gaan. Vandaag is de laptop terug gekomen, hij is echter bij de buren afgelevert waar op dit moment niemand thuis is :( moet ik hem nog langer missen..............

Edit: ik moet er wel even bij vermelden dat ik Acer avantage heb gekocht.

Edit2: heb de laptop terug,de deksel is idd vervangen door een nieuw exemplaar, ook is dit volgens mij een stevigere deksel en voelt het materiaal wat ruwer aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Magicw00b op 17-02-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik ben aan het twijfelen tussen de 5023wlmi en de 5024 wmli. Zover ik kan zien is het enige verschil het geheugen (2*512 vs. 2*256), maar het prijsverschil bij Salland is €120.
Zijn er nog andere verschillen, zoals de snelheid van het geheugen en de harde schijf, en of er ddr1 of ddr2 geheugen wordt gebruikt?
Anders zou het toch het goedkoopste zijn om de goedkoopste te kopen met 2*256, deze te koop aan bieden, en dan 1*1024 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Ik heb de scheuren ook...niet alles gelezen maar op deze pagina zag ik al paar mensen met dezelfde problemen :(.. Enige probleem is ik zit een half jaar lang in SUriname dus kan me laptop niet naar acer sturen...Zal ze is komende week mailen en kijken of er een oplossing voor is... Zo zonde...

En aangezien iedereen er last van heeft aangezien dit een constructiefout is..heeft iemand meer compensatie gekregen behalve een nieuwe fatsoenlijke cover ?

[ Voor 22% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 19-02-2006 02:50 ]

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 02:46:
Ik heb de scheuren ook...niet alles gelezen maar op deze pagina zag ik al paar mensen met dezelfde problemen :(.. Enige probleem is ik zit een half jaar lang in SUriname dus kan me laptop niet naar acer sturen...Zal ze is komende week mailen en kijken of er een oplossing voor is... Zo zonde...

En aangezien iedereen er last van heeft aangezien dit een constructiefout is..heeft iemand meer compensatie gekregen behalve een nieuwe fatsoenlijke cover ?
je hebt toch International Travellers Warranty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ik heb mijn scherm laatst los gehad, en de scheuren lijken (bij mij) te worden veroorzaakt door een losgetrild schroefje die het scharnier aan het metalen schermframe bevestigd. Als deze los zit komt het scharnier bij het sluiten dus tegen het plastic aan en krijg je scheuren.
Heb de schroefjes ff weer aangedraaid en het lijkt nu weer iets steviger.

Mijn laptop had overigens overal loszittende schroefjes. Lijkt wel alsof de schroefmachine te los staat afgesteld bij Acer.
SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 02:46:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een ATI X700 Mobility driver voor Windows XP 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:05:
Is er ook een ATI X700 Mobility driver voor Windows XP 64 bit?
Jazeker, ze zijn best wel makkelijk te vinden op de www.ati.com site :X

Catalyst 6.2 Windows XP Professional x64 Edition - Driver Download

Daarna natuurlijk ombouwen naar Mobility drivers. Dit kun je met een beetje zoeken op google wel vinden.

Alstu ;)

/Edit
Ik ben toch nog verder gaan kijken en vond de volgende WinXp 64-bit drivers op de ftp:Acer 5024WLMi WinXP 64-bit Drivers
Hier staat ook een 64-bit VGA driver.

[ Voor 32% gewijzigd door Nobby op 21-02-2006 01:57 ]

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ik heb de Crucial 1gb module nu binnen, en hij draait nog als een zonnetje.
Heb dus 1 module van 1gb pc3200 draaien nu.
Iemand die nog een tooltje weet om te checken of hij daadwerkelijk op 400 mhz draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Bijvoorbeeld CPU-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
CPU-Z geeft 200mhz aan met CL 3. Gaat dus om de Crucial CT12864X40B module van 102 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZeS op 21-02-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik heb vandaag mijn laptop retour mogen ontvangen, dus voor de mensen die bang zijn dat ze hem lang kwijt zijn: ik heb hem in welgeteld 5 dagen retour ontvangen (incl het weekend ertussen). Aangezien het voor de studenten onder ons nu vakantie is, is het wellicht een mooie gelegenheid om een RMA aan te vragen ;-)

De problemen zijn netjes opgelost. de beeldschermkabel is vervangen, evenals de bezel van de slot-in speler en volgens mij is er ook stof verwijderd bij de intakes aangezien hij minder snel aanslaat.

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
MaZeS schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:26:
[...]

CPU-Z geeft 200mhz aan met CL 3. Gaat dus om de Crucial CT12864X40B module van 102 euro.
Dus draait hij als een pc3200 module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
boaty schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:43:
[...]

Dus draait hij als een pc3200 module
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
Ik heb vandaag dus mijn 1024mb in mijn 5024 gezet en WoW draait nu als een zonnetje! Alleen soms in IF nog wat schokjes... maja das bijna altijd zo. Het is in ieder geval veel beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
ThaPegasus schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:49:
Ik heb vandaag dus mijn 1024mb in mijn 5024 gezet en WoW draait nu als een zonnetje! Alleen soms in IF nog wat schokjes... maja das bijna altijd zo. Het is in ieder geval veel beter nu.
Dus je hebt nu 1 geheugen module van 1gb draaien? Welk merk gaat het bij jou om dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
MaZeS schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:58:
[...]

Dus je hebt nu 1 geheugen module van 1gb draaien? Welk merk gaat het bij jou om dan?
Kijk effe iets verder (omhoog) als je neus lang is :X :
MaZeS schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:26:
[...]

:P

[ Voor 7% gewijzigd door boaty op 21-02-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Ik krijg m'n WLAN maar niet aan de praat op die laptop...

Als ik in apparaatbeheer de radio in- en uitschakel zegt t'ie

'de radio van de 802.11-netwerkadapter is nog steeds uitgeschakeld. Gebruik de radiosysteemschakelaar van de hardware om de radio in te schakelen.'

En die knop voorop is toch de radiosysteemschakelaar (van WLAN), maar als ik daar op druk krijg ik geen reactie... Moet die gaan oplichten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

twinkey schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:58:
Ik krijg m'n WLAN maar niet aan de praat op die laptop...

Als ik in apparaatbeheer de radio in- en uitschakel zegt t'ie

'de radio van de 802.11-netwerkadapter is nog steeds uitgeschakeld. Gebruik de radiosysteemschakelaar van de hardware om de radio in te schakelen.'

En die knop voorop is toch de radiosysteemschakelaar (van WLAN), maar als ik daar op druk krijg ik geen reactie... Moet die gaan oplichten ofzo?
Heb je de software van acer wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Je moet launchmanager installeren voordat die knop het gaat doen.. wel erg irritant want die troep gebruik je verder toch niet :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
boaty schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:36:
[...]

Kijk effe iets verder (omhoog) als je neus lang is :X :

[...]

:P
Kijk naar je eigen neus! :9
Ik stel de vraag aan thePegasus. Degene met de Crucial module was ikzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Pegasus heeft volgens mij gewoon 2x512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Gisteren ingebouwd: 2x Crucial DDR SO-DIMM PC3200 512MB CL3 (CT6464X40B)

Werkt prima hier op de goede snelheid :)
(ik heb een 5024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
512mb modules waren het probleem ook niet. Die werken volgens mij bijna altijd omdat die altijd op 2.5volt werken.
1GB modules werken echter meestal op 2.6 volt en werken daarom niet in de 5020 serie. Het geheugen van Crucial werkt echter wel.
Crucial is toevallig ook nog onderdeel van Micron waar iemand anders succes mee had. CPU-Z geeft ook aan dat er Micron geheugen is geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door MaZeS op 22-02-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
MaZeS schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:10:
[...]

Kijk naar je eigen neus! :9
Ik stel de vraag aan thePegasus. Degene met de Crucial module was ikzelf.
:X 8)7 |:(
sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Er is een nieuwere biosversie uit:
Versie 1.20
Ik heb hem alleen nog niet geinstalleerd.

[ Voor 16% gewijzigd door boaty op 24-02-2006 12:26 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.