Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
klopt het dat er zo weinig rondlopen?
Steam: CatBearCow
Vergeet Ruin niet
Trouwens _wel_ blij met die patch, maar dat zal wel zijn omdat ik een Druid ben
[ Voor 11% gewijzigd door Snappie88 op 15-09-2005 10:00 ]
Surfin' paradise!
Verwijderd
AB is echt geweldig goed. Lekker goeie PvP matches met een echt doel, geen NPC's die je zergen (die mannetjes die rondlopen zijn zelfs niet eens targettable) en Alliance kannie wallwalken naar je basis als ze bijna verliezen ;pSaURoN schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:48:
Damn net AB gedaan lagen 1200-400 achterKomen we nog terug tot 1800-2000
Maar damn er is daar 1horde warrior die Hand of Ragnaros heeftDie klappen komen like HARD aan
Clothies met 1 klap de pijp uit en rogue's met 1-2 klappen
echt ZIEK
Veel plezier ermee gehad gisteren, vooral omdat de assholes in mijn guild om 1 uur al begonnen waren met ZG zodat de mensen die rond 5-6 uur van werk kwamen het niet meer konden spelen. Het hielp vooral dat 50% van m'n guildies zonder een zg raidid niet konden inloggen ook
Maar goed, dan maar even AB spelen tot zaterdag als de raidid verloopt, AB heeft ook goeie rewards. Die plate schoudertjes, mjammie
Die ben ik vergeten erbij te zetten ,maar zit er inderdaad in, deed het ff uit mijn hoofdSnappie88 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:58:
[...]
Vergeet Ruin nietNightfall / Ruin is toch best een veel gebruikte build. Ik denk dat ik van 31/0/20 ook naar 20/0/31 of 15/5/31 ga of iets dergelijks zodra ik met m'n Warlock level 60 bereik.
Hehe, wij waren ook meteen om 13:00 begonnen... ZG is wel leuk jaVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:01:
[...]
AB is echt geweldig goed. Lekker goeie PvP matches met een echt doel, geen NPC's die je zergen (die mannetjes die rondlopen zijn zelfs niet eens targettable) en Alliance kannie wallwalken naar je basis als ze bijna verliezen ;p
Veel plezier ermee gehad gisteren, vooral omdat de assholes in mijn guild om 1 uur al begonnen waren met ZG zodat de mensen die rond 5-6 uur van werk kwamen het niet meer konden spelen. Het hielp vooral dat 50% van m'n guildies zonder een zg raidid niet konden inloggen ook
Maar goed, dan maar even AB spelen tot zaterdag als de raidid verloopt, AB heeft ook goeie rewards. Die plate schoudertjes, mjammie
Hebben nu 5 bosses gedood, hadden meer kunnen doen als er geen MC en Onyxia in de planning stond voor de avond
Blizzard heeft gewoon een totaal nieuwe class gemaakt met deze patch, de stealth hunterSnappie88 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:58:
[...]
Vergeet Ruin nietNightfall / Ruin is toch best een veel gebruikte build. Ik denk dat ik van 31/0/20 ook naar 20/0/31 of 15/5/31 ga of iets dergelijks zodra ik met m'n Warlock level 60 bereik.
Ik ga vanavond als de sodemieter naar contested gebieden toe en lekker casters snipen
Liefst mages
Misschien dat jou realm gaar was, ik had nergens last van. Maandag was de server even down en woensdag uiteraard voor de patch, maar daarna was het weer gewoon stabiel op Stormrage.Miles Teg schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:28:
Hoe lang moet je geduld hebben dan? Het is al maanden een klotezooi met die servers, en het wordt alleen maar erger...
Blizzard
Dat je gefrustreerd bent snap ik, maar dan hoef je nog niet te gaan generaliseren.
Ga naar een andere server (ik heb namelijk nergens last van) of zeg je abo op, met hier te lopen zeiken schiet niemand wat op...Miles Teg schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:28:
[...]
Hoe lang moet je geduld hebben dan? Het is al maanden een klotezooi met die servers, en het wordt alleen maar erger...
Blizzard
Beetje begrip voor gezeur hierover zou best mogen IMO.
Ik vind het vreemd dat hier ook zoveel gezeken wordt, komt het misschien dat alleen highpopulated PVP servers er last van hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door Tranzity op 15-09-2005 10:19 ]
Verwijderd
no shit sherlock XDTranzity schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:18:
Ik vind het vreemd dat hier ook zoveel gezeken wordt, komt het misschien dat alleen highpopulated PVP servers er last van hebben?
Dat weet je zolangzamerhand. Ik vind het een beetje sneu om een raid te plannen op patchday (altijd vet druk als er een nieuwe content patch is), en dan te gaan klagen over "TEH LAGGGGZZZ!!!!1111oneoneone".Kaap schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:56:
Op dit moment hebben volgens mij alle servers last van dikke lag. Kom nu ook niet meer ingelogd en mijn guild heeft zojuist MC raid moeten aflassen terwijl Domo & Ragna op de planning stonden
Het is elke week na patch/maintenance day wel weer wat...
Ghe, je had gisteren eens een undead moeten starten op een van de nieuwe serversYellow|A schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:46:
Irritante priest quest, elke priest op de server was bezig dezelfde 10 mobs dood te maken voor quest drops. Schoot niet echt op totdat ik een hunter vond die me wilde helpen met de beesten te tracken. Vanavond dan maar ST om de drake te slayen en mijnprayer beads te krijgen.
Ben gister ook even op m'n Hunter bezig geweest. Ik heb nog ongeveer dezelfde MM build als ik eerst had, maar heb nu wel 300 hitpoints meer, hogere chance-to hit, do meer damage op Humanoids en m'n Cat heeft 400 hitpoint en 1000 armour meer
[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 15-09-2005 10:36 ]
https://niels.nu
Nope, ik zit op een van de drukste servers...Tranzity schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:18:
De loginservers zijn voor iedereen hetzelfde trouwens, en die liggen er echt niet zo vaak uit als sommige beweren...
Verwijderd
Ik speel op Bladefist en heb daar ook weinig problemen, terwijl anderen dat weer wel hebben. Gisteravond 1 disconnect, 4x in moeten loggen daarna om er weer op te komen, maar daarna wel kunnen spelen, zonder disconnect, enkel soms wat vertraging tussen het rammen op een button en het daadwerkelijke casten, maar verder weinig last, terwijl iemand anders die 100km verderop zat er totaal niet op kon komen. Pas na een uur was die ingelogd. Voor een patchday vind ik dit niet erg en ook niet onverwacht.Tranzity schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:18:
Ik snap het niet op Turalyon heb ik echt nergens last van, ok heb deze week 1x niet kunnen inloggen, en 1x dat het inloggen wat langer duurt. MS staat standaard op 300, ok, nog erg hoog, maar nog steeds speelbaar. Gisteravond wat spikes naar de 500. Vorige weken iets wat last gehad van m'n ping, maar verder nooit problemen gehad, geen disconnects, geen moeilijkheden met inloggen, etc.
Dat is wel heel erg hypothetisch ...On_E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:12:
Ben wel benieuwd hoe de mensen die nergens last van hebben zouden reageren als ze al 2 weken last zouden hebben van superhoge pings, enorme lagspikes en een login server die driekwart van de tijd op zijn gat ligt.
Verwijderd
Waarschijnlijk zit je op het Duitse datacentrum, je kan veel zeggen over Duitsers maar ze hebben hun zooitje daar een stuk strakker geregeld dan die Franse amateurs waar wij op Bladefist last van hebben (oa).Tranzity schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:18:
Ik snap het niet op Turalyon heb ik echt nergens last van, ok heb deze week 1x niet kunnen inloggen, en 1x dat het inloggen wat langer duurt. MS staat standaard op 300, ok, nog erg hoog, maar nog steeds speelbaar. Gisteravond wat spikes naar de 500. Vorige weken iets wat last gehad van m'n ping, maar verder nooit problemen gehad, geen disconnects, geen moeilijkheden met inloggen, etc.
Al 2 avonden achter elkaar BWL moeten afzeggen omdat 10-15 guildies niet kunnen inloggen rond 8 uur na gewoon van de server gegooid te worden.
Een beetje jezelf inhouden zou ook best mogen. Blizzard heeft problemen met een datacenter. Wij hebben als bedrijf ook een keer iets dergelijk meegemaakt. Onze software werd opeens zo traag als dikke stront door een trechter (mental picture..teehee!), en natuurlijk is het dan onze schuld. Blijkt later dat het hosting bedrijf waar de applicatie van die klant gehost stond (en dan hebben we het over een groot systeem met tig racks) een hele achterlijke configfout in een router gemaakt hadden.On_E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:12:
Ben wel benieuwd hoe de mensen die nergens last van hebben zouden reageren als ze al 2 weken last zouden hebben van superhoge pings, enorme lagspikes en een login server die driekwart van de tijd op zijn gat ligt.
Blizzard is NIET diegene die er zorg voor draagt dat de coolers in die machines het doen, dat doet het bedrijf waar ze die machines hebben staan. Die mensen beheren ook de netwerktopologie. Het lijkt er IMHO meer op dat dat bedrijf aan het kutten is.
Inderdaad. Argent Dawn zit ook in 't franse datacentre helaas. Het is wel duidelijk dat je als het op gamen aankomt, niks aan de Fransen (*kuch* GOA *kuch*) over kunt laten.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:40:
Waarschijnlijk zit je op het Duitse datacentrum, je kan veel zeggen over Duitsers maar ze hebben hun zooitje daar een stuk strakker geregeld dan die Franse amateurs waar wij op Bladefist last van hebben (oa).
[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 15-09-2005 10:43 ]
Generaliseren is het mooiste woord van de afgelopen paar jaar.Yokozuna schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:06:
[...]
Misschien dat jou realm gaar was, ik had nergens last van. Maandag was de server even down en woensdag uiteraard voor de patch, maar daarna was het weer gewoon stabiel op Stormrage.
Dat je gefrustreerd bent snap ik, maar dan hoef je nog niet te gaan generaliseren.
Je kunt ermee iedere vorm van discussie of gesprek ontlopen door te zeggen dat iemand generaliseert en dus ongelijk heeft.
Mijn realm is stabiel. Stabiel kut that is.
Valt het jou niet op dan dat het iedere woensdag (maintenance dag) gewoon prut is? Dat de inlogservers er verdacht vaak uitliggen? Dat de lag en latency problemen er niet pas 1 week zijn? En dat Blizzard het gewoon _niet_ oplost?
Toen ik het spel net had, had ik alleen in IF wat lag. Totdat alles geladen was, en dan speelde het weer fijn verder. Nu schokt het in IF, in SW, in GS, bijna de hele vlucht van IF naar SW. Hell, overal waar meer dan 5 spelers tegelijk lopen lagged het als de tering. (In darnassus loopt het perfect dus
Persoonlijk vind ik, als mensen voor een dienst betalen, moet die dienst ook geleverd worden. Kan zijn dat dat in deze kapitalistische wereld een ouderwetse opvatting is natuurlijk.
Persoonlijk vind ik dat iedereen die denkt dat heel Blizzard fijn op Hawai zit, ons in ons sop gaar laat koken met een slechte oververhitte P2 als server, en een hekel heeft aan de class die hij toevallig speelt , maar gewoon moet unsubscriben.Miles Teg schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:44:
Toen ik het spel net had, had ik alleen in IF wat lag. Totdat alles geladen was, en dan speelde het weer fijn verder. Nu schokt het in IF, in SW, in GS, bijna de hele vlucht van IF naar SW. Hell, overal waar meer dan 5 spelers tegelijk lopen lagged het als de tering. (In darnassus loopt het perfect dus).
Persoonlijk vind ik, als mensen voor een dienst betalen, moet die dienst ook geleverd worden. Kan zijn dat dat in deze kapitalistische wereld een ouderwetse opvatting is natuurlijk.
Ja het is kut, Argent Dawn heeft er ook erg veel last van, maar ik weet toch echt vrij zeker dat Blizzard hard aan het werk is die problemen op te lossen.
Verwijderd
Dat ziet er netjes uit, het valt me alleen wel op dat je dus wel op de afstand inboet, dus geen reach, das wellicht wel weer lastig als je kijkt dat je als warlock meestal niet als tank gebruikt wordtOn_E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:47:
Conundrum : Alle locks die ik ken vinden de ZG set niks.
Wolvie : Mijn nieuwe build
5/5 Imp Corruption
5/5 Suppression
2/2 Imp Life Tap
3/5 Imp Drain Life
2/2 Nightfall
5/5 imp Shadowbolt
5/5 Bane
5/5 Devastation
1/1 Shadowburn
2/2 Intensity
4/5 Imp Searing Pain
5/5 Imp Immolate
5/5 Emberstorm
1/1 Conflagrate
Dus ik denk erover om searing pain te laten vallen om toch de reach te hebben.
Wellicht zelfs intensity om in affliction de reach te hebben.
Waar ik vaakt tegen aan loop, is dat als ik rain of fire of hellfire gebruik ik toch alle aggro heb en dat ik 9 van de 10 keer sowieso onderbroken wordt, omdat je als je AoE gebruikt veel aggro trekt.
Kijkende naar PvP lijkt het me dan ook niet echt nuttig, omdat je niet automatisch aangevallen wordt zoals met PvE. Vanuit dat oogpunt lijkt het me zonde de talents zo te gebruiken.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 11:16 ]
Destructive Reach heb ik ook, ik deed het uit mijn hoofd en vergat dus dingen.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:56:
[...]
Dat ziet er netjes uit, het valt me alleen wel op dat je dus wel op de afstand inboet, dus geen reach, das wellicht wel weer lastig als je kijkt dat je als warlock meestal niet als tank gebruikt wordt
Met oplossen bedoel ik niet een hotfix die het probleem voor 1 a 2 dagen oplost. En dat ze er hard aan werken: We zien het resultaatHydra schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:53:
[...]
Persoonlijk vind ik dat iedereen die denkt dat heel Blizzard fijn op Hawai zit, ons in ons sop gaar laat koken met een slechte oververhitte P2 als server, en een hekel heeft aan de class die hij toevallig speelt , maar gewoon moet unsubscriben.
Ja het is kut, Argent Dawn heeft er ook erg veel last van, maar ik weet toch echt vrij zeker dat Blizzard hard aan het werk is die problemen op te lossen.
Overigens, ik heb mn automagische hernieuwing stop gezet zodra ik bij de accountmanagement kon. Jammer dat die net vernieuwd is voor 3 maanden.
WoW is een goed spel, maar de server issues zijn voor mij onoverkomelijk. Wat heb je aan een supercool spel waarvan je nooit weet of je het kunt spelen als je thuiskomt na een dag werken en je toe bent aan ontspanning?
Sterker nog, Blizzard heeft keihard op de website gepubliceert dat het niet aan blizzard ligt maar aan de ISP van de spelers. Toch geven ze "uit courtesy" maar full rested kado. Uh-huh.Miles Teg schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:44:
[...]
Generaliseren is het mooiste woord van de afgelopen paar jaar.
Je kunt ermee iedere vorm van discussie of gesprek ontlopen door te zeggen dat iemand generaliseert en dus ongelijk heeft.![]()
Mijn realm is stabiel. Stabiel kut that is.
Valt het jou niet op dan dat het iedere woensdag (maintenance dag) gewoon prut is? Dat de inlogservers er verdacht vaak uitliggen? Dat de lag en latency problemen er niet pas 1 week zijn? En dat Blizzard het gewoon _niet_ oplost?
Toen ik het spel net had, had ik alleen in IF wat lag. Totdat alles geladen was, en dan speelde het weer fijn verder. Nu schokt het in IF, in SW, in GS, bijna de hele vlucht van IF naar SW. Hell, overal waar meer dan 5 spelers tegelijk lopen lagged het als de tering. (In darnassus loopt het perfect dus).
Verwijderd
Er is een map die de zelfde naam heeft als je account, gooi deze map weg. Nadeel is wel dat je alles weer opnieuw in moet stellen.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:04:
Ik kan sinds de patch geen spelers/npc's en mailboxen meer selecteren. Ook kan ik de muis niet meer gebruiken om camera postitie te wijzigen. We kan ik alles in me ui aanklikken enz. Heb heel me addons map al leeggegooid maat helpt niet. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Kan nu niet spelen hierdoor
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
wis je WTF en WDB folder(ga eerst even naar ..World of Warcraft\WTF\Account\{je account naam} en maak een backup van het bestand macros-local.txt zodat je niet je macro's verliest)Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:04:
Ik kan sinds de patch geen spelers/npc's en mailboxen meer selecteren. Ook kan ik de muis niet meer gebruiken om camera postitie te wijzigen. We kan ik alles in me ui aanklikken enz. Heb heel me addons map al leeggegooid maat helpt niet. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Kan nu niet spelen hierdoor
log daarna opnieuw in en zet je graphic opties enz weer goed (soms moe je je ui mods weer goed op zijn plaats zetten) log uit en plaats de macros-local.txt terug in de folder World of Warcraft\WTF\Account\{je account naam}..
hoop voor je dat dit werkt
Iseci
Uhu daarom heb ik ook (meestal) maar een ping van 70-120, gister in zul gurub 300 (uitzonderlijk hoog voor mij).HTT-Thalan schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:59:
[...]
Sterker nog, Blizzard heeft keihard op de website gepubliceert dat het niet aan blizzard ligt maar aan de ISP van de spelers. Toch geven ze "uit courtesy" maar full rested kado. Uh-huh.
En toch lagspikes, casts die niet starten, dat ik op afstand en mob lucht zie meppen en ik dood ga....
Nee de latancy is gewoon goed, zeer zelden in het gele gebied en eigenlijk nooit in het rode. Maar ik heb veel last van lagspikes (die ik alleen niet zie op mijn latency meter).
Waar ik blij om ben is dat de wild western verhalen over de mage niet kloppen. Gister nog Strat UD gedaan (ik ben nog steeds lvl 60...
Wat weer niet werke was de ui. Mijn castbar bleef leeg en kon dus niet zien hoeveer mijn cast was of mijn channeling (Arcane Missles). Ook is de AM bug nog steeds niet verholpen.
Dus zoals op de US forums wordt aangegeven is gaat de "nerf" om de spells die onder je max zitten. (bijv de rank 1 frostnova op level 60).
Hopen dat vanavond de modsites weer leven, want zonder al mijn mods is het spelen toch lastiger.
[ Voor 3% gewijzigd door nhimf op 15-09-2005 11:20 ]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Verwijderd
Aan de andere kant draagt Demonic Embrace niet bij aan de damage, dus laat ik die alweer vallen.
Als ik aangevallen wordt in PvP door een rogue heb ik toch al een probleem meestal (zeker als het er meerdere zijn, dan maken die 180 hp ook het verschil niet meer) Daar staat tegenover dat ik iemand aanval, dat hij feitelijk zo snel mogelijk dood moet zijn.
Mijn build zou er dan zo uit zien, met als motivatie om zo explosief mogelijk te zijn
Affliction Talents (17 points)
Improved Corruption - 5/5 points
Suppression - 3/5 points
Improved Life Tap - 2/2 points
Improved Drain Life - 5/5 points
Nightfall - 2/2 points
Destruction Talents (34 points)
Improved Shadow Bolt - 5/5 points
Bane - 5/5 points
Devastation - 5/5 points
Shadowburn - 1/1 point
Improved Searing Pain - 4/5 points
Destructive Reach - 2/2 points
Ruin - 1/1 point
Improved Immolate - 5/5 points
Emberstorm - 5/5 points
Conflagrate - 1/1 point
Samengevat komt het erop neer dat ik Nightfall wil en zoveel mogelijk damage vanuit Destruction.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 11:25 ]
Nee hoor. Blizzard zegt idd dat het probleem bij ISP's ligt; maar ISP houdt meer in dan end-user service.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:59:
[...]
Sterker nog, Blizzard heeft keihard op de website gepubliceert dat het niet aan blizzard ligt maar aan de ISP van de spelers. Toch geven ze "uit courtesy" maar full rested kado. Uh-huh.
Zie ook Thundgot
While it is generally correct that it doesn't relate to your ISP, it may still be an ISP issue.
For those not familiar with it ISP stands for Internet Service Provider. An ISP does not necessarily deliver services to an end user, but have networks that other ISPs. Your ISP and our ISP both use other ISPs' network to route internet traffic through Europe. The latency issue about two weeks ago was related to such a network. Unfortunately, when we stated so, some took it as we were saying it's their (end-user) ISP's fault. We'll try be more detailed in the future.
[ Voor 4% gewijzigd door R4NCOR op 15-09-2005 11:27 ]
Verwijderd
Over Destruction zijn we het dus wel eensOn_E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:22:
Wolvie, dit is mijn echte build
http://www.worldofwarcraf...0000000005050005102405151
Bij Affliction heb ik Suppression op 3 gelaten, omdat ik bij curruption en drainlife in nightfall kan raken. Dat betekent dat ik dus regelmatig gebruik zal maken van drainlife. Daar vanuit gaande is het dan handig om (als je het dan toch gebruikt) ook zoveel mogelijk health eruit te trekken.
Zowel corruption als agony zijn bijna instant, dus als ze een keer geresist worden is voor mijn gevoel minder erg. Terwijl je met drainlife dan max damage doet, ook nog met gevolg dat je eerder nightfall krijgt.
Wat denk jij ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 11:30 ]
Met 3/5 Imp Drain Life doe ik 109 dmg per tick (+dmg gearVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:29:
[...]
Over Destruction zijn we het dus wel eens
Bij Affliction heb ik Suppression op 3 gelaten, omdat ik bij curruption en drainlife in nightfall kan raken. Dat betekent dat ik dus regelmatig gebruik zal maken van drainlife. Daar vanuit gaande is het dan handig om (als je het dan toch gebruikt) ook zoveel mogelijk health eruit te trekken.
Zowel corruption als agony zijn bijna instant, dus als ze een keer geresist worden is voor mijn gevoel minder erg. Terwijl je met drainlife dan max damage doet.
Wat denk jij ?
Verwijderd
Check, ik ben overtuigdOn_E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:30:
[...]
Met 3/5 Imp Drain Life doe ik 109 dmg per tick (+dmg gear) en suppression geldt ook voor Fear, Curse of Shadows en Elements, dus vrij belangrijk IMO.
amen to that brotherBrZ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:22:
[...]
Nope, ik zit op een van de drukste servers...
De loginservers zijn voor iedereen hetzelfde trouwens, en die liggen er echt niet zo vaak uit als sommige beweren...
Werkt hier atm ook gewoon lekker
Verwijderd
Heeft dat niet ook iets met DNS updates te maken. (weet niet precies hoe het werkt) Ik denk namelijk dat het deels aan ISP's ligt en deels aan Blizzard, evenals het feit dat ik puur en alleen voor WoW mijn netwerkkaart op halve snelheid moet zetten, heeft ook _puur_ WoW last van het niet op tijd updaten van IP's of DNS-en. (dat zei een WoW GM in onze US guild tenminste, zoveel verstand heb ik er zelf niet van, ik weet niet eens of ik het nu goed formuleer) Oftewel, 50 man worden bijvoorbeeld van de server gekickt tegelijk omdat ze geen reactie van de server meer krijgen, terwijl andere mensen gewoon door kunnen spelen en nergens last van hebben. Dan zijn uiteindelijk de instellingen van je ISP dus het probleem, maar Blizzard hanteert de vreemde werkwijze van servers.R4NCOR schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:26:
[...]
Nee hoor. Blizzard zegt idd dat het probleem bij ISP's ligt; maar ISP houdt meer in dan end-user service.
Zie ook Thundgot
[...]
Hier kun je een online petitie aantekenen.
Ik weet niet of het nut heeft, maar proberen kan altijd.
(over downtime enzo..)
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Gisteren na de patch hadden heel veel mensen last van unknown entities en disconnects. Blizzard geeft dan de standaard copy & paste dat het of aan de UI ligt of aan de netwerkkaart. Sorry maar je ziet toch dat meerdere mensen er opeens last van hebben. Dan besef je toch dat de kans klein is dat het lot zo precies al die mensen hun netwerkkaart kapot heeft laten gaan? En dan stug volhouden dat het probleem bij de gebruiker ligt.
Die smoes van die ISP ook. Er is dus een routeringsprobleem bij een ISP waar Blizzard aan vastzit. Dan heb je als groot entertainmentbedrijf toch gewoon SLA met andere bedrijven die hun service aan jou verlenen? Het blijft gewoon een ketting. Ik neem een produkt af van Blizzard, hun nemen een produkt af van hun ISP etc etc etc en als er problemen zijn dan faalt Blizzard zijn produktgeving nog steeds. Een klant heeft helemaal geen ene moer met andere factoren te maken. Die betaalt voor jouw produkt en jij hebt ervoor te zorgen dat alles in het werk wordt gesteld om dat te garanderen en daar sluit je SLA's voor af.
Ik werk zelf in de ICT, 10.000 deelnemers en 1000 personeel. Als wij zon probleem hebben en we het niet binnen 4 uur oplossen worden we daarop afgerekend en vervolgens bijna publiekelijk gestenigd. Er wordt immers gesteld dat de deelnemers niet krijgen waar ze voor betalen. Dan geldt dat toch ook voor Blizzard?
Als je zon groot bedrijf bent met miljoenen klanten dan is het minste wat je kunt doen SLA's opstellen met bedrijven waar jij zaken mee doet om ervoor te zorgen dat de niet geleverde service binnen x uur is opgelost.
Uiteraard kan dat niet altijd zo snel opgelost worden, maar bij Blizzard is dit inmiddels bijna wekelijks.
De loginservers heb ik eigenlijk ook nooit last van. Ja na een patch, maar dan wilt iedereen tegelijk inloggen om naar de nieuwe meuk te kijken.SaURoN schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:45:
[...]
amen to that brother![]()
Werkt hier atm ook gewoon lekker
Maar mijn server heeft rare acties (Thunderhorn). Veel mensen hebben zeer hoge pings (3000-5000ms) en ik heb wel lage pings (70-120 gemiddeld) maar wel lagspikes.
Maar thunderhorn is drukbevolkt dus daar kan het aan liggen. Maar na weken van lagspikes ben je het wel zat en rerollen doe je niet als je 2 lvl 60's op de server hebt en een eigen guild en een grote friendslist enz enz enz (zit al vanaf het begin op thunderhorn)
Ik had altijd perfecte pings op vashj, ik verbaasde mezelf toen ik het spel net had over de enorme speelbaarheid, een server in midden parijs en toch gemiddel 50 milliseconden ping naar vashj. Ik was ontsteld, de gemiddelde nederlandse server doet hetzelfde. Pas na de 1.6 patch ging het "ineens" verkeerd. Consistent 200+ en bij instance runs en in IF consistent 300 MS en hoger. Hij dropt echt nooit. Mijn internet is 4 mbit en speedtest gaat als een raket. Ik heb slechts enkele MS ping naar bijvoorbeeld een CS server. Alleen wow lagt. Ook bij het casten of het summonen van je paard blijft de hele game soms 10, 20 seconden hangen, om daarna in fast forward alle acties af te spelen die je indrukte toen hij bleef hangen.
Verwijderd
Tja ik nam die netwerkkaart instellingen nooit serieus, maar die bleken uiteindelijk wel AL mijn problemen met WoW op te lossen. Ik had namelijk na iedere nieuwe patch precies een week (ja heel raar) last van disconnects op drukke plaatsen en mega-pings. Na aanpassing nooit problemen op diezelfde server (Bladefist) gehad.
Verdiep je eerst eens even in hoe routering via ISP's werkt voordat je zulke uitspraken doet... Hier kan Blizzard echt niets aan doen...Kaap schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:52:
Die smoes van die ISP ook. Er is dus een routeringsprobleem bij een ISP waar Blizzard aan vastzit. Dan heb je als groot entertainmentbedrijf toch gewoon SLA met andere bedrijven die hun service aan jou verlenen? Het blijft gewoon een ketting. Ik neem een produkt af van Blizzard, hun nemen een produkt af van hun ISP etc etc etc en als er problemen zijn dan faalt Blizzard zijn produktgeving nog steeds. Een klant heeft helemaal geen ene moer met andere factoren te maken. Die betaalt voor jouw produkt en jij hebt ervoor te zorgen dat alles in het werk wordt gesteld om dat te garanderen en daar sluit je SLA's voor af.
Wat voor wijzigingen heb jij gemaakt dan? Ik speel al sinds het begin op de zelfde laptop met dezelfde ingebouwde netwerkkaart, en het heeft nooit problemen opgeleverd. Wat voor logica is het dat mijn netwerkkaart NU ineens voor lags begint te zorgen?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:05:
[...]
Tja ik nam die netwerkkaart instellingen nooit serieus, maar die bleken uiteindelijk wel AL mijn problemen met WoW op te lossen. Ik had namelijk na iedere nieuwe patch precies een week (ja heel raar) last van disconnects op drukke plaatsen en mega-pings. Na aanpassing nooit problemen op diezelfde server (Bladefist) gehad.
Dat moet dan toch op zijn minst een serverinstelling zijn waar je je apparatuur dan nu op aan gaat passen.
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 12:17 ]
Verwijderd
Half Duplex gezet volgens mij, ipv Full. Kijk bij mij was het probleem er ook *ineens* vanaf de 2e patch die uitkwam. Bij start van het spelen van WoW en na de eerste patch was er geen enkel probleem. Dat dat probleem ineens verscheen heb ik dus maar voor lief genomen en uiteindelijk die instellingen aangepast zoals Blizzard dat aangaf en het probleem bleek opgelost. Hoe onlogisch het dus ook lijkt te zijn dat het probleem zich ineens voordoet, het is wel de moeite waard om eerst eens gebruik te maken van de beschikbare troubleshooting tools.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:09:
[...]
Wat voor wijzigingen heb jij gemaakt dan? Ik speel al sinds het begin op de zelfde laptop met dezelfde ingebouwde netwerkkaart, en het heeft nooit problemen opgeleverd. Wat voor logica is het dat mijn netwerkkaart NU ineens voor lags begint te zorgen?
Dat moet dan toch op zijn minst een serverinstelling zijn waar je je apparatuur dan nu op aan gaat passen.
Zolang je dat trouwens niet probeert heb je denk ik geen poot om op te staan (lees: helpen ze je niet verder), want dan geeft men gewoon de gebruiker de schuld van eventuele connectieproblemen. Zo zie ik het ook met mijn ISP als ik een probleem heb. Dan dien je de gehele 'troubleshooting' procedure eerst na te volgen voor ze je probleem doorspelen. Dat is puur voor ontlasting van tech support.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 12:18 ]
ik denk het niet want die kan er helaam niets aan doen.
het 1ige wat ze kunnen doen is kijken of ze het verkeer kan omleiden (wat weer vertraging met zig mee brengt)
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
ik heb zelf een linksys 1gb netwerkkaart en eigenlijk heb ik geen probleem.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:12:
[...]
Half Duplex gezet volgens mij, ipv Full. Kijk bij mij was het probleem er ook *ineens* vanaf de 2e patch die uitkwam. Bij start van het spelen van WoW en na de eerste patch was er geen enkel probleem. Dat dat probleem ineens verscheen heb ik dus maar voor lief genomen en uiteindelijk die instellingen aangepast zoals Blizzard dat aangaf en het probleem bleek opgelost. Hoe onlogisch het dus ook lijkt te zijn dat het probleem zich ineens voordoet, het is wel de moeite waard om eerst eens gebruik te maken van de beschikbare troubleshooting tools.
Zolang je dat trouwens niet probeert heb je denk ik geen poot om op te staan (lees: helpen ze je niet verder), want dan geeft men gewoon de gebruiker de schuld van eventuele connectieproblemen. Zo zie ik het ook met mijn ISP als ik een probleem heb. Dan dien je de gehele 'troubleshooting' procedure eerst na te volgen voor ze je probleem doorspelen. Dat is puur voor ontlasting van tech support.
maar wel als er op een andere pc binnen mijn netwerk azureus of een andere p2p laat draaien met 3 a 4 down- of up- load.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Zeur niet zo. Ze zijn je niks verplicht, als je het niet aanstaat kun je gewoon cancelen. Wees blij dat ze tenminste compenseren, die full rested kwam mij persoonlijk prima uit.HTT-Thalan schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:59:
Alsof het hebben van een SLA iets oplost. Een SLA zorgt alleen maar dat als die ISP de fout in gaat, Blizzard de kosten gaat verhalen. Als Blizzard die ISP voor de rechter daagt zou het zo maar eens kunnen dat er spontaan veel grotere problemen optreden.Kaap schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:52:
Als je zon groot bedrijf bent met miljoenen klanten dan is het minste wat je kunt doen SLA's opstellen met bedrijven waar jij zaken mee doet om ervoor te zorgen dat de niet geleverde service binnen x uur is opgelost.
Wij hebben ook dergelijke agreements met de bedrijven aan wie we onze software leveren, maar als je dan een of andere malloot hebt die botweg componenten gaat disablen (is ons overkomen), schiet je daar niks mee op. Datzelfde probleem heeft Blizzard met z'n datacenters. Ze moeten maar hopen dat ze daar geen idioten als sysadmins hebben, en dat die hosting provider bij een ISP met goeie routers naar andere ISPs zit. En dat kun je niet zo makkelijk vooraf even testen. Zwakke schakels kunnen ook op andere plekken zitten.
Ja, het is hardstikke kut dat het zo slecht is de laatste tijd (ik heb er zelf absoluut veel veel last van, Argent Dawn is gewoon een lagfest de laatste tijd), maar het eindeloze gezeur hier is gewoon vervelend. Als ik whines wil lezen check ik de officiele fora wel.
Daarnaast heeft Blizzard wel een hoop extra nieuwe content (nieuwe BGs en nieuwe raid instance) geleverd, en is bovendien een hoop werk gedaan aan de Hunter talents.
[ Voor 63% gewijzigd door Hydra op 15-09-2005 12:47 ]
Kerel ik zit op Shadowmoon 1 van de grootste servers, maar heb nergens last van , ja soms ff een lag spike maar ach...Noem 1 spel op waar je dat NOOIT hebt ...nhimf schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:52:
[...]
De loginservers heb ik eigenlijk ook nooit last van. Ja na een patch, maar dan wilt iedereen tegelijk inloggen om naar de nieuwe meuk te kijken.
Maar mijn server heeft rare acties (Thunderhorn). Veel mensen hebben zeer hoge pings (3000-5000ms) en ik heb wel lage pings (70-120 gemiddeld) maar wel lagspikes.
Maar thunderhorn is drukbevolkt dus daar kan het aan liggen. Maar na weken van lagspikes ben je het wel zat en rerollen doe je niet als je 2 lvl 60's op de server hebt en een eigen guild en een grote friendslist enz enz enz (zit al vanaf het begin op thunderhorn)
ja soms doet login server het niet maar boeiend..dan maar paar uurtjes niet, gaak wel iets anders doen...Het beheerst me leven niet in ieder geval zoals het bij sommige hier het wel doet
[ Voor 11% gewijzigd door SaURoN op 15-09-2005 12:40 ]
Hehehe gaat nogal makkelijk....alles is down:).Hydra schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:29:
[...]
Zeur niet zo. Ze zijn je niks verplicht, als je het niet aanstaat kun je gewoon cancelen. Wees blij dat ze tenminste compenseren, die full rested kwam mij persoonlijk prima uit.
Ik vind het over het algemeen ook nog wel meevallen. Het is alleen de laatste dagen zo. Voorheen heb ik zeer zelden problemen gehaden kreeg wel regelmatig gratis dagen erbij.
Zucht, snap dan aub dat er zat servers zijn waar IEDEREEN last heeft van hoge pings, lagspikes, en een loginserver die niet werkt, en dat al 2 WEKEN.SaURoN schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:37:
[...]
Kerel ik zit op Shadowmoon 1 van de grootste servers, maar heb nergens last van , ja soms ff een lag spike maar ach...Noem 1 spel op waar je dat NOOIT hebt ...
ja soms doet login server het niet maar boeiend..dan maar paar uurtjes niet, gaak wel iets anders doen...Het beheerst me leven niet in ieder geval zoals het bij sommige hier het wel doet
Sorry hoor, normaal klaag ik niet snel, maar 2 weken lang amper kunnen spelen, 3 Molten Core raids gecancelled, dat is gewoon niet leuk meer, en in plaats van dat er een duidelijke uitleg komt van Blizz, wordt er voor de 20e keer gezegd : we thank you for your patience.
''Dan cancel je toch ?''
Nee, want het spel is te leuk om maar eventjes te cancellen..
Zullen we afspreken dat de zeurders stoppen met zeuren, maar dat dan ook de mensen die geluk hebben en dus niets te klagen hebben dit ook niet meer roepen ? Dat is vrij irritant als je het mij vraagt.
Je kan ook gewoon niet denigrerend doen....SaURoN schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:37:
[...]
Kerel ik zit op Shadowmoon 1 van de grootste servers, maar heb nergens last van , ja soms ff een lag spike maar ach...Noem 1 spel op waar je dat NOOIT hebt ...
Lagspiks zijn niet erg, kan altijd, maar als je zeer vaak lagspikes hebt is hebt gewoon vervelend.
Het beheerst mijn leven niet, ik ga ook rustig wat anders doen als de server stuk is en de meeste doen dat. Maar het blijft vervelend als je niet weet hoe lang de server eruit ligt als je gewoon zin hebt om een instance te doen.
Volgende keer gewoon mensen in hun waarde laten, dat is wel zo sociaal.
PrimaOn_E schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:46:
Zullen we afspreken dat de zeurders stoppen met zeuren, maar dat dan ook de mensen die geluk hebben en dus niets te klagen hebben dit ook niet meer roepen ? Dat is vrij irritant als je het mij vraagt.
Iemand een leuke Hunter build bedacht?
Blizzard zal een produkt van een ISP afnemen en die ISP zal met andere ISP's contracten hebben over serviceverlening.BrZ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:07:
[...]
Verdiep je eerst eens even in hoe routering via ISP's werkt voordat je zulke uitspraken doet... Hier kan Blizzard echt niets aan doen...
Als de AIXMS uit de lucht gaat en na 4 uur er nog niks werkt zullen aaneengesloten bedrijven ook hun contracten in de lucht wapperen mbt overeenkomsten.
Verwijderd
Want dit is wel vreselijk, maar om dit topic te vervuilen met lags etc. Maar blizzard kan dit gewoon niet maken imo het kan gewoon niet .
Het hebben van een SLA waardoor kosten verhaald kunnen worden kan als een extra push dienen om je technische dienst zo in te richten dat bij een dergelijke calamiteit het probleem binnen enkele uren opgelost is omdat je anders torenhoge bedragen moet gaan dokken. Kortom je sla gebruik je actief, niet passief.Hydra schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:29:Alsof het hebben van een SLA iets oplost. Een SLA zorgt alleen maar dat als die ISP de fout in gaat, Blizzard de kosten gaat verhalen. Als Blizzard die ISP voor de rechter daagt zou het zo maar eens kunnen dat er spontaan veel grotere problemen optreden.
heb je gelijk in, moet het wel goed werken om er wel plezier van te kunnen hebben.Hydra schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:29:Daarnaast heeft Blizzard wel een hoop extra nieuwe content (nieuwe BGs en nieuwe raid instance) geleverd, en is bovendien een hoop werk gedaan aan de Hunter talents.
Ik zag by the way tijdens het patchen dat er files geinstalleerd werden met verwijzingen naar the emerald dream. Dat is toch een instance ergens?
ik haal niemand uit hun waardenhimf schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:48:
[...]
Je kan ook gewoon niet denigrerend doen....
Lagspiks zijn niet erg, kan altijd, maar als je zeer vaak lagspikes hebt is hebt gewoon vervelend.
Het beheerst mijn leven niet, ik ga ook rustig wat anders doen als de server stuk is en de meeste doen dat. Maar het blijft vervelend als je niet weet hoe lang de server eruit ligt als je gewoon zin hebt om een instance te doen.
Volgende keer gewoon mensen in hun waarde laten, dat is wel zo sociaal.
Nou, persoonlijk wilde ik gaan voor 20BM en 31MM (ja, MM, ik vind dat je bij Survival teveel punten moet spenderen aan ongein die ik toch niet gebruik voordat het echt interessant wordtHydra schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:49:
[...]
PrimaIk zie sowieso geen reden te gaan zeuren over zeurders als er niet gezeurd wordt
Iemand een leuke Hunter build bedacht?
Daardoor heb je (hoop ik
Zoiets dus
Geen idee of het goed werkt, en er zal ongetwijfeld wel wat beters zijn
Ik moet er wel bijzeggen dat ik puur PvE'er ben.
Warcraft 1SaURoN schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:37:
[...]
...Noem 1 spel op waar je dat NOOIT hebt ...
Een sla gebruikt je passief totdat de schoonmaakster een stekker eruit trektKaap schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:55:
[...]
Het hebben van een SLA waardoor kosten verhaald kunnen worden kan als een extra push dienen om je technische dienst zo in te richten dat bij een dergelijke calamiteit het probleem binnen enkele uren opgelost is omdat je anders torenhoge bedragen moet gaan dokken. Kortom je sla gebruik je actief, niet passief.
Maar het interresseerd mij totaal niets wat blizz heeft afgesproken met zijn leveranciers, ik doe zaken met blizz en niet met hun isp.
Over het algemeen ben ik best tevreden met WoW, alleen de laatste paar weken is het gewoon zwaar achteruit gegaan kwa stabiliteit.
Ik vind wel dat ze veel toevoegen aan het spel. Maar eigenlijk denk ik dat veel toevoegingen al klaar waren voordat wow uitkwam[...]
heb je gelijk in, moet het wel goed werken om er wel plezier van te kunnen hebben.
---
Maar ze moeten nog wel leren dat bugfixxen belangrijk is en dan komt het wel goed.
Ik wacht eigenlijk opp de honorclasses en niet nog meer instances. Meer gebieden waar je ook wat solo kan doen op lvl 60. Want alleen maar instances ben je ook op een gegeven moment klaar mee.
Toch blijft het spel best leuk na zoveel maanden dus dat hebben ze op zich wel goed gedaan.
Ik ben benieuwd wat de populatie is van de nieuwe RP PVP server "Defias Brotherhood"
Kan iemand die een horde heeft en iemand die een alliance heeft het volgende doen:
* Doe een /who 15- (of 13- of 18- etc) net zolang tot er minder dan 49 mensen als resultaat terugkomt.
Post het resultaat hier
Dan kunnen we zien wie er sneller levelt, wie waarschijnlijk in de meerderheid is enzo. De Census site heeft de servers nog niet zag ik.
Gisterenavond 12 uur waren er 2 hordes level 17.
Voor de tweakers die er ook spelen: Ik ben Albion, level 11 Tauren Shaman
Dit dus.
Verwijderd
Dat is bijvoorbeeld iets dat spellen als SWG wel veel beter hebben uitgewerkt dan WoW. Maar ja, daar is de rest nu ruk.
Verwijderd
Alliance levellen sneller (met quests iig) The Barrens is namelijk veel te grootFunkyTrip schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:13:
Vraagje:
Ik ben benieuwd wat de populatie is van de nieuwe RP PVP server "Defias Brotherhood"
Kan iemand die een horde heeft en iemand die een alliance heeft het volgende doen:
* Doe een /who 15- (of 13- of 18- etc) net zolang tot er minder dan 49 mensen als resultaat terugkomt.
Post het resultaat hier
Dan kunnen we zien wie er sneller levelt, wie waarschijnlijk in de meerderheid is enzo. De Census site heeft de servers nog niet zag ik.
Was dat dan ook niet de reden voor die 2e flightpoint die de Barrens erbij heeft gekregen een tijd terug?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:18:
[...]
Alliance levellen sneller (met quests iig) The Barrens is namelijk veel te groot
Daar heb je gelijk in. Een guild is atm eigenlijk een soort veredeld friendslistje.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:17:
ze mogen van mij het community aspect nog wel wat verbeteren. Maar dat gaat men ook doen volgens mij. Instanced guild halls enzo. Een guild storage en dat soort zaken.
Dat is bijvoorbeeld iets dat spellen als SWG wel veel beter hebben uitgewerkt dan WoW. Maar ja, daar is de rest nu ruk.
Voor WoW heb ik nog 3 maanden (oid) conquer online gespeeld en die hadden bijv een guildhouse, guild messageboard en dat soort dingen.
Dat mis ik hier, de informatie die ik kwijt wil past dus echt niet in de motd.
Dus ja het community verhaal mogen ze wel flink uitbreiden.
Amen.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:17:
ze mogen van mij het community aspect nog wel wat verbeteren. Maar dat gaat men ook doen volgens mij. Instanced guild halls enzo. Een guild storage en dat soort zaken.
Guilds stellen nu nog te weinig voor, vind ik. Er is zoveel meer uit te halen, dan alleen een extra naampje boven je hoofd en een chatkanaal.
Verwijderd
Kyliana Jadystana (roepnaam Kyliana ^^), lvl1 ^^ female NE-priestFunkyTrip schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:13:
Vraagje:
Post het resultaat hier
En ik ga fulltime zeiken over ppl die niet RP-en daar...
namen waar ik me aan heb geirriteerd:
Terminator (is Schwarzenegger een nightelf? dachut niet...)
She
... nog een , weet niet meer...
Die Terminator heb ik ingame al afgezeken (in /say... niet gewhispered natuurlijk) en /shoo etc...
Ik ga echt bitchen daar zeg... sukkels ^^
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 13:55 ]
Ik denk dat veel RP-PvEers die nu alliance spelen, daar Horde alts aanmaken. Zou me niet verbazen als die servers een hogere Horde pop krijgen.FunkyTrip schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:13:
Anyway, ik ben na een paar minuten gestopt met m'n undead char, quests waren niet te doen gewoon.
Verwijderd
Ik kan je vertellen dat dat nog weinig uitmaakt. Het hele probleem daar is namelijk dat followup quests de hele tijd op dezelfde plaats zijn als waar je net vandaan komt. Je kunt dus niet alle quest in een bepaald gedeelte van de barrens allemaal in 1 keer doen. Je moet iedere keer terug en terug. Bij Camp Taurajo zitten trouwens maar een stuk of 7 van de ruim 40 quests denk ik, in de buurt. Daar schiet je dus vrijwel niets mee op.kEv4h schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:21:
[...]
Was dat dan ook niet de reden voor die 2e flightpoint die de Barrens erbij heeft gekregen een tijd terug?
ik wordt nu een beetje beu van het niet mee kunnen doen aan raids en ga nu toch maar even ook een euro account openen(denk dat ik een char maak op de nieuwe RP-PVP server)
is wel jammer van 2 lvl 60(hunter-priest) en 1 lvl 50 rogue maar anders wordt het niks en met kinderen in huis enz kan ik niet steeds to 5 uur s'ochtens opblijven.
zijn er nog anderen die op een RPPVP server zitten?
Iseci
Verwijderd
ja dat kan gewoon. Heb ik momenteel ook. Je kunt zelfs je US copy gewoon voor je EU key gebruiken. Dan heb je wel bij iedere patch het probleem dat de EU servers die patch nog moeten gaan gebruiken en je dus een dag niet kunt spelen.tntkiller schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:00:
is het mogenlijk een US en en EURO versie op 1 computer te zetten??
ik wordt nu een beetje beu van het niet mee kunnen doen aan raids en ga nu toch maar even ook een euro account openen(denk dat ik een char maak op de nieuwe RP-PVP server)
is wel jammer van 2 lvl 60(hunter-priest) en 1 lvl 50 rogue maar anders wordt het niks en met kinderen in huis enz kan ik niet steeds to 5 uur s'ochtens opblijven.
zijn er nog anderen die op een RPPVP server zitten?
geeft dat geen problemen met updaten dan? omdat je iets moet veranderen waarnaar hij contact maakt de US of de euro server.(dat herrinner ik mij tenminste)Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:02:
[...]
ja dat kan gewoon. Heb ik momenteel ook. Je kunt zelfs je US copy gewoon voor je EU key gebruiken. Dan heb je wel bij iedere patch het probleem dat de EU servers die patch nog moeten gaan gebruiken en je dus een dag niet kunt spelen.
ik heb namelijk 2 WoW US accounts waarvan 1 nog in verpakking en dus ongebruikt.. je kan deze key om laten zetten via de euro support maar dan zit ik nog met het probleem dat ik de euro versie cd's niet heb maar wel de US
Iseci
Is het normaal dat ik gemiddeld een latency van 320 heb
ik wist het dat alles CS-ers wow zijn gaan spelen
There is no art to find the minds construction in the face
[ Voor 93% gewijzigd door Pjoek op 15-09-2005 15:13 ]
Wat een vergelijking...caspergt schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:49:
Hallo ik speel net 5 dagen WoW ik speel op de server silvermoon, english server.
Is het normaal dat ik gemiddeld een latency van 320 hebterwijl ik bijvoorbeeld, op counterstrike server altijd de beste pings heb . :x
toch zijn er errug veel mensen die wow zijn gaan spelen en cs nu of helemaal of zo goed als links laten liggen...Muppet schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:58:
/sarcasm
ik wist het dat alles CS-ers wow zijn gaan spelen
Ik twijfel wat ik daar ga aanmaken. Aan de ene kant wil ik wel een horde char maken, alleen vink de races zo buttugly dat ik me er toch elke keer niet toe kan verzetten.Hydra schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:55:
[...]
Ik denk dat veel RP-PvEers die nu alliance spelen, daar Horde alts aanmaken. Zou me niet verbazen als die servers een hogere Horde pop krijgen.
Anyway, ik ben na een paar minuten gestopt met m'n undead char, quests waren niet te doen gewoon.
Human females FTW.
En heb je toevallig ook een antwoord op mijn vraag?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:49:
[...]
Kyliana Jadystana (roepnaam Kyliana ^^), lvl1 ^^ female NE-priest
Doe eens een /who tot er minder dan 49 mensen getoond worden. Dan weet je wat de hoogste levels zijn aan Alliance kant. Dan doe ik het zelfde met Horde.
Dit dus.
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
Vond het wel meevallen. 5 uur gespeeld met mijn Shaman en nu level 11 met veel afk gaan en beetje meegaan in het RPen. Nu kun je zeggen, 5 uur wat langzaam, maar ik doe het op mijn gemak. Als je een beetje ruimte hebt, ben je idd level 8-10 in 2-3 uur tijd.Hydra schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:55:
[...]
Ik denk dat veel RP-PvEers die nu alliance spelen, daar Horde alts aanmaken. Zou me niet verbazen als die servers een hogere Horde pop krijgen.
Dit dus.
Vrijdag naar zul'gurub toe, iemand al daar geweest?
Verwijderd
Dit lijkt me toch een redelijk normale vraag voor iemand die het spel net 5 dagen speelt...caspergt schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:49:
Hallo ik speel net 5 dagen WoW ik speel op de server silvermoon, english server.
Is het normaal dat ik gemiddeld een latency van 320 hebterwijl ik bijvoorbeeld, op counterstrike server altijd de beste pings heb . :x
De latency in WoW ligt idd hoger dan in CS, oa omdat de servers veel verder staan (ik neem aan dat je op Nederlandse CS-servers speelt) en er per server veel meer players zijn en vast nog meer redenen. Daarbij komt dat er de laatste tijd wel wat extra onverklaarbare (voor ons, spelers) latency-problemen zijn. Ik heb nu ook regelmatig ene ping van 300+ ms, dit hindert niet bij het spelen trouwens, tot een ping van 500ms is het goed te doen (het is natuurlijk niet zo tijd-critisch als CS).
Mag het helaas niet installeren hier op mijn werk ^^ ik post het vanavond wel (na Onyxia ^^).FunkyTrip schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:12:
[...]
En heb je toevallig ook een antwoord op mijn vraag?
Doe eens een /who tot er minder dan 49 mensen getoond worden. Dan weet je wat de hoogste levels zijn aan Alliance kant. Dan doe ik het zelfde met Horde.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 15:28 ]
In 6uur van 0 naar 18 met mijn shaman.FunkyTrip schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:14:
[...]
Vond het wel meevallen. 5 uur gespeeld met mijn Shaman en nu level 11 met veel afk gaan en beetje meegaan in het RPen. Nu kun je zeggen, 5 uur wat langzaam, maar ik doe het op mijn gemak. Als je een beetje ruimte hebt, ben je idd level 8-10 in 2-3 uur tijd.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
Meeste mensen skippen daarom ook RP tot ze level 60 zijn, en beginnen dan pas met RP, nadeel is dat dan weinig mensen je zullen kennen.
Mjaah, gister dus ook ff gekeken op de Venture server, en gelijk een stapel PvP gastjes die het voor de rest gaan verpesten, dus gelijk /1 weer uit kunnen zetten, leuk...
Wel was er een undead gast geweest die binnen 1/2 uur al de rijkste persoon op de server was, naar stranglethorn geweest en de chest in de arena geloot, een leuke level 40 trinket en nog wat andere zooi als beloning, schiet in elk geval op.
Verwijderd
Orc Rogues zien er ubervet uit natuurlijk, dus die keus is snel gemaaktCrowmeister schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:14:
Hmm ik denk dat ik toch maar voor de grap een Rogue ga maken op Defias. Aangezien ik de Forsaken nog steeds niet mag, neem ik een Orc of Troll. Lijkt het maar zo of heeft de Troll betere Racial Ability's voor Rogue dan een Orc?
Verwijderd
Die server is net nieuw toch? En zonder character transfer right? Dan kun je nooit niet met je lvl1 char naar STV, want je aggro is zo lomp huge dat zodra je van de boot stapt, er al mobs jouw kant op komen. Of mis ik iets?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:00:
Licht er aan, als je op RP-PvP gaat levelen kan je verwachten dat het levelen wat langer kan duren (Als je dus gaat RP'en vanaf level 1).
Meeste mensen skippen daarom ook RP tot ze level 60 zijn, en beginnen dan pas met RP, nadeel is dat dan weinig mensen je zullen kennen.
Mjaah, gister dus ook ff gekeken op de Venture server, en gelijk een stapel PvP gastjes die het voor de rest gaan verpesten, dus gelijk /1 weer uit kunnen zetten, leuk...
Wel was er een undead gast geweest die binnen 1/2 uur al de rijkste persoon op de server was, naar stranglethorn geweest en de chest in de arena geloot, een leuke level 40 trinket en nog wat andere zooi als beloning, schiet in elk geval op.
Corpse hoppenVerwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:13:
[...]
Die server is net nieuw toch? En zonder character transfer right? Dan kun je nooit niet met je lvl1 char naar STV, want je aggro is zo lomp huge dat zodra je van de boot stapt, er al mobs jouw kant op komen. Of mis ik iets?
Niet te vergelijken. Ik heb zowel een Tauren Shaman als een Undead Rogue aangemaakt (hoewel ik die laatste denk ik delete en er een Male voor in de plaats zet), en de Tauren startersarea had nog geen tiende van het aantal forsaken dat in hun area rondliep. Het was echt verschrikkelijk hoe druk het was. M'n Tauren Shaman daarentegen kon gewoon questen, genoeg plainstriders/cats/razorbacks.FunkyTrip schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:14:
Vond het wel meevallen. 5 uur gespeeld met mijn Shaman en nu level 11 met veel afk gaan en beetje meegaan in het RPen. Nu kun je zeggen, 5 uur wat langzaam, maar ik doe het op mijn gemak. Als je een beetje ruimte hebt, ben je idd level 8-10 in 2-3 uur tijd.
OMG, ik vind het wel vrij brilliantVincentio schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:18:
Corpse hoppen
Ook geprobeerd met mn char toen Haumarush net op was (lvl 5 op dat moment), maar toen ik er eindelijk was (met al mn armor in het rood). Bleken er nog een stuk of 5 mensen op dat idee te zijn gekomen en die waren allemaal al lvl 10+. Dat was wel ff goed balen.
Edit: sorry voor de 2 posts, had moeten editen.
[ Voor 6% gewijzigd door UltraR-pc op 15-09-2005 17:06 ]
hier nog een hoor.. ik speel nog wel soms CS, als WoW begint te vervelen. beide erg leukPjoek schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:05:
[...]
toch zijn er errug veel mensen die wow zijn gaan spelen en cs nu of helemaal of zo goed als links laten liggen...
Hehe, sommige mensen zijn idd wel erg extreem. Maar goed, het is een nieuwe server he? En iedereen begint vol goede moed. Straks zakt het ongetwijfeld weg, want dan gaat de levelthreadmill weer draaien en wanneer de eerste harde ganks plaatsvinden, dan hoor de RPers die nu 4 regels per keer neerzetten in /1 of /s niet meerUltraR-pc schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:04:
Had ook ff een char op defias rp-pvp aangemaakt, nou binnen een half uur weer mee gestopt. Niet omdat er van die gasten tussen zaten die anti rp aan het doen waren, maar vanwege de mensen die wel aan rp deden. Ik zat me gewoon te ergeren eraan. RP is dus niet voor mij weggelegd, laat mij maar gewoon het spel spelen op een gewone pvp server en de irritante onaangepaste personen daar op ignore zetten. Maar dat rp gaat me echt te ver
Dit dus.
Hint, alleen je ge-equipte gear raakt beschadigt als je doodgaatUltraR-pc schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:06:
[...]
Ook geprobeerd met mn char toen Haumarush net op was (lvl 5 op dat moment), maar toen ik er eindelijk was (met al mn armor in het rood). Bleken er nog een stuk of 5 mensen op dat idee te zijn gekomen en die waren allemaal al lvl 10+. Dat was wel ff goed balen.
Edit: sorry voor de 2 posts, had moeten editen.
Ik dacht dat je hele inventory een 10% moest inleveren.Miles Teg schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:12:
[...]
Hint, alleen je ge-equipte gear raakt beschadigt als je doodgaat
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Dit topic is gesloten.
Problemen met inloggen?
Je hoeft het hier niet te melden of na te vragen, want je vervuilt er alleen het topic mee!