scim schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:24:
Een rogue wint alleen maar van een class die kan kiten door bij hem tekomen. Dus als hunter en als frost mage zou je helemaal geen problemen moeten hebben vs een rogue als jij de jump hebt (ik geef zelfs meestal gewoon op als een hunter me begint aan te vallen).
Een rogue doet nog altijd reteveel damage. Je maakt in ieder geval nog aardig wat kans door te proberen in melee range te komen/blijven want dan doet een Hunter niks meer.
Het grote imba deel van een rogue is dat zijn damage ALTIJD hetzelfde is voor zijn finishers. Het maakt geen drol uit of ik lvl1 daggers gebruik of Perdition's Blade/Vis'Kag mijn Eviscerate zal altijd 995 damage zijn (volgens tooltip) en die zal NOOIT veranderen ook al heb ik 5000 attack power en 600dps.
Een mage daarentegen kan z'n damage prima boosten met de juiste equipment, mensen in mijn guild hebben 250+ dmg gear (hebben ze wel bijna geen stats meer over, maar ok).
Ach ja, geen stats meer, geen probleem toch? *zucht*
Dus, je finisher is flat damage. Err. Zijn spells dat niet? Ah, en dat jullie over de zeik gaan als een Hunter Dal'Rends wil hebben heeft zeker niks te maken met een spammable instant welke weapon damage doet?
Een eviscerate crit sowieso niet altijd en zelfs een cold blood eviscerate kan gedodged of geparried worden. Oftewel het is wel een crit van bijv. 1800 op een caster, maar je kunt hem altijd dodgen.
En de dodge rate van casters is ook een stuk hoger dan jouw critrate natuurlijk.
Het enige dat nu uber overpowered is aan rogues is het feit dat ze hun gevecht kunnen uitkiezen. Dit houdt in dat ze hun 1v1 situaties kunnen opzoeken en kunnen kiezen wanneer ze je aanvallen en dat is natuurlijk wanneer jij low mana/low health of iets dergelijks bent. Dit is precies de reden waarom rogues zo gehaat zijn, ze kunnen dikke damage uitdelen waarom en wanneer ze dat willen. Mages konden dat vroeger ook, maar dan RANGED, dat was pas imba.
Ja, invisibility is er danook uitgehaald. Dus?
Speel een rogue naar 60 en zie hoe imba ze werkelijk zijn, ik vind het eigenlijk wel meevallen tbh. Alle PvP is group based tegenwoordig en in AV met z'n massive AOE battles en shouts everywhere zijn we niks waard en worden we constant uit stealth gekicked. Daarbij is stealth heftig generfed. Enige waar we echt monsters in zijn is 1v1 dmg wanneer en hoe wij dat willen. Er is geen andere class die dat kan.
Misschien moet je eens proberen om de blizzards e.d. heen te lopen. True, in BGs / zerg PvP zijn Rogues lastig te spelen, daarom pakken ze meestal de mages die aan de zijkant zitten te drinken inderdaad. Tja. Je kunt niet alles hebben. 1v1 PvP en instance PvE zijn rogues hardstikke sterk.
Maar troost jullie, druids kunnen tegenwoordig casters one shotten als ze slechte equipment hebben met hun boost naar catform dps en ravage. Dus enjoy jullie nieuwe doelwit

Right...
Imo zijn rogues monsters in 1v1 en als damage dealers, maar omdat een groot deel van onze damage niet scaled naar onze wapens worden warriors steeds beter en doen steeds meer damage. Met de nieuwe patch zijn warlocks de mages voorbij gegaan, aangezien we nu shadow priests mee kunnen nemen naar MC/BWl/Ony voor de shadow vulnerability etc. Rogues verliezen terrein op de rest, maar er is geen hond die dat wil toegeven, behalve andere rogues and some blues.
Dus je moet de top 10 in MC delen met locks. Poe poe!
Ik raad iedereen aan om de rogue boards eens door te lezen en te zien wat er allemaal speelt. 1v1 zijn we irritant, maar waar het echt om draait gaan we steeds minder voorstellen.
Ik heb toen ik m'n rogue aan 't levelen was die boards gelezen. Van alle class boards zijn het denk ik ze ergste. Dus no thanks.
Als jij op 26% base crit zit, crit jouw evis 26%. Dat jij denkt dat het minder is, betekent niet dat Blizzard niet kan rekenen, dat heeft alles te maken met hoe onze psyche werkt. Je bent veel minder geneigd crits te onthouden op momenten dat ze goed uitkomen dan andersom. Ik betwijfel sterk of je d'r fatsoenlijke tests mee gedaan hebt.
Momenteel top ik ook dmg meters, dat is geen enkel probleem.
Zelfs met crappy gear! Moet je nagaan hoe uber je wordt met goeie gear

Mages zijn ondanks de resists niet afhankelijk van armor om een crit te behalen. Ik zal nooit critten tegen een warrior, soms tegen een shaman of hunter. Een non-caster zal nooit veel resists hebben, en zeker niet op de 3 verschillende schools of magic die een mage tot zijn beschikking heeft.
Ik heb alleen melee.
Armour heeft helemaal NIKS te maken met critrate, alleen met damage reduction.Dit bewijst maar weer hoe weinig je daadwerkelijk weet. Het enige wat je tot nu toe doet is zeuren over je class omdat er een paar kleine en terechte nerfs gedaan zijn.
De rogue is gewoon niet meer wat hij was. Hij is stevig afgezwakt en sommige nerfs zijn gewoon onlogisch. Jij hebt net zelf een sterk staaltje neergezet door glashard te beweren dat het geen bug is dat jouw pet blijft aanvallen ook al is je target al buiten bereik, out of combat en restealthed, terwijl je mijn parry-from-behind afdoet als "working-as-intended".
Zoals ik al zei, je speelt nu tegen mensen met goeie gear, en veel ervaring. En leer lezen, ik heb helemaal niet gezegd dat die pet follow bug geen bug is. Ook heb ik gezegd dat die parry 'bug' geen bug is als gezegd wordt dat het intended is.
Nogmaals, je laat duidelijk zien dat jij de rogue niet graag ziet, en je doet niets liever dan mijn argumenten onderuit halen. Als jij een 60 met zo veel liefde had geleveld als de hunter die je nu hebt, zo je mijn standpunt begrijpen.
Ik doe niks liever dan slechte argumenten onderuit halen. Dat is overigens niks persoonlijk, zo vat jij het op, en dat is jouw persoonlijkheid (niet lullig bedoeld ofzo, maar je had ADHD ofzo toch?). Ik zie van jouw kant een hoop ongefundeerd gezeur en daar reageer ik op. Dat is alles.
En zoals ik OOK al zei; MM Hunters hebben een nerf te pakken wat betreft damage, en bovendien hebben wij nog steeds onze deadzone imbalance. Daar hoor je mij niet over ofwel? Dat stukje over dat ik mensen die op 3 meter afstand niet kan raken bijvoorbeeld 'vergeet' jij maar even.
Als je enige notie had van hoe ik in mekaar steek (wat je pretendeert te hebben, je speelt immer behoorlijk op de man) had je allang gezien dat het mij nooit ging om een I-WIN button, want zo'n speler ben ik niet, en dat kan Sirdalord voor mij beamen. Ik gank maar af en toe en speel vooral voor het avontuur. Ik kan er gewoon niet tegen dat iedereen klaagt over nerfs, maar de rogues worden afgezeken door iedereen omdat hun nerfs terecht zouden zijn, ze zijn immers een "gank"class.
Diezelfde Sirdalord zegt in een reactie dat je onzin verkoopt. Ik doe hetzelfde.
En wat betreft dit:
"maar de rogues worden afgezeken door iedereen omdat hun nerfs terecht zouden zijn, ze zijn immers een "gank"class."
Men valt jou niet persoonlijk aan, jij vat de 'aanvallen' op als aanvallen op jouw persoon. Ik vind je argumenten onzinnig en bestrijd deze met tegenargumenten. Als jij dat persoonlijk vindt, tja, kan ik echt niks aan doen, dat ligt aan jezelf. Ik heb, vooral dankzei jou, al een waarschuwing aan mijn broek, dus ik kijk wel uit
[
Voor 34% gewijzigd door
Hydra op 19-09-2005 15:46
]