Ik ben die mensen niet. Ik heb nooit geklaagd over Rogues, hoewel ik het wel een irritante class vindt.
De bedoeling van een rogue buiten instances, pvp dus, is dat hij snel en efficient kan moorden. Het moet geen endurance battle worden, daar is de rogue niet voor bedoeld. Hij moet snel in en uit zijn.
Dat is 'ie nog steeds.
De skill zit hem volgens mij dan in met zo min mogelijk cooldowns, zo vaak mogelijk achter elkaar een succesvolle kill te maken zonder dat je zelf gepakt word. De oefening is om dat bij alle classes te kunnen, en om altijd succesvol je exit te maken. Je moet je moves in de juiste volgorde timen, om niet zonder energy te zitten, want anders verlies je de controle over je gevecht en neemt de tegenstander het over. En dat wil je niet, want de rogue is maar fragiel en snel af te maken.
Die controle, daar gaat het om. Daar waar elke class een manier heeft om controle te behouden, is de controle van de rogue een "chance on hit" geworden. Overpower heeft geen % kans, fear heeft ook niet % chance, dot's worden niet geresist zonder dat je resistance HEBT en een rend, hamstring, curse of exhaustion, of andere slowing abilities WERKEN ALTIJD.
En? Het is compleet onzin om op een dergelijke manier classes te vergelijken. Het zijn nl. ADNERE CLASSES. Een caster werkt gewoon compleet anders dan een rogue. En als rogue, kun je nog steeds van de meeste casters winnen als je het initiatief hebt.
De enige slowing ability in het spel die een zeer grote kans heeft te missen, is de onze: Slowing poison. Als je alle abilities van de rogue bekijkt, zie je dat het allemaal een kansspelletje geworden is. Je wint alleen als je het geluk hebt dat alles land. Je blind, je gouge, je cheapshot, je crits, zelfs BACKSTAB tegen een STUNNED opponent mist gewoon 1 op de 10 keer! Wat is dat voor onzin?
Ja, en een Hunter is afhankelijk van een aimed shot crit als 'ie de opener heeft. En onze crit damage is zwaar generfed in de afgelopen patch. So? Je hebt minimaal een 90% kans te hitten. Neem wat +to hit gear en klaar.
Iedereen heeft wel een "control" ability tegen een tegenstander. Rogues zijn de enige die de "pech" kunnen hebben de controle te verliezen, ondanks of ze wel of niet skilled zijn.
Euh, je hebt vanish en sprint, zeur niet zo. Rogues zijn de enige class die mid-battle kunnen verdwijnen als het niet goed gaat. Als ik als priest of Hunter besprongen wordt moet ik maar hopen dat ik het win, wegkomen gaat me niet lukken.
Ja, grappig. Rogues die zeuren omdat ze met een stunlock build niet meer gegarandeerd winnen. OH NOES!!!111oneoneonetwo.

Anoniem: 106700 schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:59:
Ff noob vraagje tussendoor, maar ik kan er vrij weinig info over vinden.
Wat doet Perception nu eigenlijk, er staat "Dramaticly increases stealth detection"
Krijg je daarmee Rogue's ofzow uit stealth, want ik heb het eigenlijk nog nooit getest in een duel.
In plaats van een rogue 2 meter voor je te zien, zie je 'em 5 meter van je af. 'Dramtic' indeed, vooral aangezien je ze over 't algemeen niet aan ziet komen. Daarnaast zie je ze misschien, maar ze breken niet uit stealth, je kunt ze alleen wel targetten.
its_me schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:59:
Beginnen met een ambush is overigens geen stunlock dus daar hebben we t ff niet over. (maar ook die kan ik denk ik overleven, met mijn 60 rogue crit ik meestal 1200 met ambush, mn priest heeft nu 1100 health)
Dan vergelijk je een level 35 pries ofzo met een level 60 rogue. Mijn priest heeft nu iets over de 1200 hitpoints en 2600 mana, en die is level 34.
Je ziet ze iets eerder, maar met een rogue duel zou ik gewoon een party beginnen voor t duel en dan de minimap in de gaten houden

Alsof een rogue dat zou accepteren.
Dan moeten die Clothdragers eens voor wat meer +sta gaan zorgen, want een aimed shot doet niet ZO veel damage. Helemaal nu ze Mortal Shots generfed hebben (waar ik erg van baal als MM Hunter).
[
Voor 34% gewijzigd door
Hydra op 19-09-2005 13:25
]