TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 7.391 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
nee eerst ombouwen, daarna onderhoud, daarna testen? daarna pas over
zo heb ik het begrepen, reken er maar niet op voor november-december dan voorkom je teleurstellingen

ps. mijn centrale is allang omgebouwd maar onderhoud word pas gepleegd op 28 oktober

[ Voor 21% gewijzigd door Striker2k2 op 07-10-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Wildfire

Joy to the world!

Mainuser X schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:48:
[...]

_/-\o_ Goed nieuws.... ZEEER GOED NIEUWS _/-\o_

Dit is errug leuk dat het omgebouwd wordt maar hebben we ook gelijk de snelheid die dag ?
Nee.

Je hebt enkel een upgrade in die centrales, de lijn blijft voorlopig nog gewoon ADSL1.

Ik zit zelf op een ADSL2+ geschikte centrale (zoals vele TweakDSL'ers) maar heb nog gewoon ADSL1. Men is momenteel nog aan het testen, men wil 100% zekerheid dat de switch goed gaat.

Voor diegenen die op de hoogte willen blijven, kom langs op #tweakdsl @ irc.tweakers.net

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:23
Heeft er iemand een idee in hoeverre het E-Tech adsl2+ modem het leuk gaat vinden om via TisDSL bitjes naar binnen te slepen? Prijstechnisch (€75) is ie best interessant:

Afbeeldingslocatie: http://www.fascom.nl/images/uploadimagefascom/thumbnailfascom/thumbnail_art4403.gif

Wireless ADSL modem router. Dit apparaat biedt alle mogelijkheden in één: een ADSL modem, router, wireless Access Point en 4-poorts switch.
  • Wireless Router met ingebouwd ADSL modem
  • Draadloos Access Point 54Mbps (802.11g+b)
  • ADSL2+, tot 24 Mbps download en 1 Mbps upload
  • Router met NAT firewall
  • Switch 10/100Mbps met 4 poorten
  • DHCP server voor LAN
  • DHCP client voor ADSL WAN poort
  • MAC address filter
  • 64 en 128 bit draadloze beveiliging
  • WPA beveiliging
  • Virtual Server voor public LAN server
  • DMZ (voor games en public server)
  • Eenvoudige Web user interface
  • UPnP ondersteuning
  • Voor Windows, Linux en Apple MAC
  • ADSL modem Certified voor BBNED ISP (Annex A)

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85656

Deze e-tech modem staat in de pricewatch voor 55 euro.
Ik zit er ook over te denken om deze aan te schaffen, hij is vergeleken met de speedtouch een stuk beter geprijst, en ik heb momenteel de adsl1 variant, waar ik wel over te spreken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
digiben schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:44:
[...]

Hoi ,,
Ik heb het zelfde sinds vandaag en ben er nu een paar dagen dan mee aan het spelen geweest...echt tevreden ben ik er (nog)niet over.(zoals me vodsl hiervoor werkte bijna uitstekend)
Het bellen ging t/m vanmiddag redelijk goed en ben nu alles kwijt 8)7
Zelf was het drie dagen wel redelijk ...alleen had ik het probleem dat ze me niet goed konden verstaan ,teminste een geplop op de lijn horen ze met praten bij mij vandaan.
Diegene die ik hoor klinkt wel goed ,,alleen is het ook dat het om de 12 a 15 minuten even doodstil is een seconden of 5 a 10 en dat dan alles weer terug komt.
Iedergeval sinds vandaag heb ik helemaal niks meer als me voicemail en dus heb er een mail heen gestuurd ....maar tevreden ben ik(nog) niet er over en eens kijken of het dan bij mij zit en of er nog betere zijn die dit aanbieden???
Zelf gebruik ik hier de zyxel Prestige 2602HW-61C en weet niet of het beter werkt met een ip telefoon zoals deze http://www.talkin2ya.nl/shop/index.php?cPath=22
en of had ik beter misschien deze kunnen nemen...iets duurder met dat kastje maar misschien wel een betere dienst !!!!!
http://www.optibel.nl/
Groeten ben ;-)
Zo even terug komend op mijn problemen met weg vallen van verbinding(BudgetPhone) af en toe en gestotter...lijkt dat het probleem is verholpen met even modem in te stellen met andere CODEC te kiezen G711 of G729
Even modem opnieuw opgestart en tot nu toe werkt alles prima met telefoneren en gebeld worden dus hopen dat het zo blijft !!
Alleen was me nog gezegd frame size in te stellen ...alleen waar en hoe dat moet hahaha.
Iedergeval zit er maar niet meer aan hij werkt (tot nu toe) goed en dus problemen verholpen !!!!
Groeten Ben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07

fjs

PSN: ftltc

Je kunt zien dat volgende week de centrales in den haag worden omgebouwd. Kun je dat ook voor andere plaatsen zien?

Zit in Assen nog steeds te wachten. Ook op een andere ip trouwens, maar da's eigenbelang i.v.m. torrent site's ;)

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Ik blijf maar wachten, maar wanneer komen nu in godsnaam eens de aanbieding voor de bestaande klanten...? Al weken zeggen ze dat het eraan komt... :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Martijn schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:00:
Ik blijf maar wachten, maar wanneer komen nu in godsnaam eens de aanbieding voor de bestaande klanten...? Al weken zeggen ze dat het eraan komt... :? |:(
Over welke aanbieding heb je het? ADSL2+ voor bestaande klanten? Want die actie staat dus al tijden op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Martijn schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:00:
Misschien toelichten inderdaad naar: "Wanneer komt die aanbieding voor bestaande klanten via BBned die niet kunnen of willen overstappen naar de TisDSL2 aanbieding?"
fjs schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:59:
Je kunt zien dat volgende week de centrales in den haag worden omgebouwd. Kun je dat ook voor andere plaatsen zien?

Zit in Assen nog steeds te wachten. Ook op een andere ip trouwens, maar da's eigenbelang i.v.m. torrent site's ;)
Nog geen planning gezien voorbij volgende week momenteel. Misschien later dat hij verschijnt op de kwartaal 4 planning.

Nieuw IP krijg je al als je met ander MAC-adres met TweakDSL DHCP-server gaat babbellen, of je laat jezelf een 'vast' IP toekennen door de helpdesk, krijg je ook een andere dan gewoon via DHCP altijd bij TweakDSL.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 07-10-2005 17:04 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87709

Wildfire schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 08:22:
Na het onderhoud van vanochtend in Tilburg lijkt het snelheidsprobleem gefixed: ik haal weer zo'n 840-850 kilobyte/sec bij o.a. speedtest.cistron.nl!

Yay!
eindelijk, hier ook!
na 2 weken tobben is de snelheid in Tilburg inderdaad normaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-06 08:39
bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:10:
[...]

Die 770Kbps komt door je ST 716v5 modem. Wonderbaarlijk verbinden die modems niet op 8064Kbps maar op 7776Kbps bij iedereen. Straks met ADSL2+ functioneren ze vermoed ik net als elk ander modem zonder dit 'vreemde' gedrag :+
Hallo,

Ik ben net thuis en heb geprobeerd met een andere modem te conecten maar het zelfde probleem de st 510i geeft de zelfde snelheid aan. Maakt niet zoveel uit hoor maar het is niet alleen de 716v5 die het probleem heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_odijk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik heb sinds een week ADSL2+ van Tweakdsl en eerlijk gezegd vind ik de snelheden die ik haal nog tegen vallen... Ik zit op minder dan 400meter van de centrale en haal maximale snelheden van ongeveer 820 kb/s, vergelijkbaar met mijn 8mbit verbinding van Demon die ik hiervoor had.. .
Nu zat ik net in de instellingen van mijn Zyxel 2602R te kijken en zag het volgende overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://84.245.25.222/screenshot.gif
Die upload- en download speed horen toch hoger te liggen? Begrijp ik het verkeerd of kunnen jullie uitleggen hoe dit komt?
Thanks in advance!

[ Voor 12% gewijzigd door j_odijk op 07-10-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
j_odijk schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:16:
Ik heb sinds een week ADSL2+ van Tweakdsl en eerlijk gezegd vind ik de snelheden die ik haal nog tegen vallen... Ik zit op minder dan 500 meter van de centrale en haal maximale snelheden van ongeveer 820 kb/s, vergelijkbaar met mijn 8mbit verbinding van Demon die ik hiervoor had.. .
Nu zat ik net in de instellingen van mijn Zyxel 2602R te kijken en zag het volgende overzicht:
[afbeelding]
Die upload- en download speed horen toch hoger te liggen? Begrijp ik het verkeerd of kunnen jullie uitleggen hoe dit komt?
Thanks in advance!
Hoi,
Dat klopt ik heb de zelfde modem Prestige 2602HW-61C en ook zelfde up en down ...ze zijn ook nog niet begonnen met adsl2 .
Zal denk nog wel even duren voor dat er is en hopelijk nog dit jaar !!!
Iedergeval gewoon nog even gedult :*)
Staat ook hier toen je adsl2 afsloot ,teminste van Tisadsl2
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/tisadsl2.html
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/
TisADSL2

Wegens groot succes blijft ons TisADSL2 aanbod van toepassing: Schrijf je in voor TisADSL2 dan krijg je eerst een 2-8Mbit TisDSL Ultra verbinding, welke we zodra het kan upgraden naar ADSL2 over het Tiscali (voorheen BabyXL) netwerk.

Groeten Ben een tweakDSL freak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:02:

Nieuw IP krijg je al als je met ander MAC-adres met TweakDSL DHCP-server gaat babbellen, of je laat jezelf een 'vast' IP toekennen door de helpdesk, krijg je ook een andere dan gewoon via DHCP altijd bij TweakDSL.
Hoi BJCK,
dat heb ik ook gemerkt vandaag ,na aanvragen voor mijn ip vast te zetten kreeg ik ineens een ander ip toegewezen O-)
Maar maakt niet uit,als het zo blijft werken als de eerste weken dan ben ik zeeeer tevreden met de Tisadsl2 actie en stabiel etc .....misschien dat ik me tweede lijn ook er bij gooi en dus maar weg haalt bij BBnet :*)
Groeten Ben een Tweakdsl freak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_odijk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2021
digiben schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:21:
[...]

Hoi,
Dat klopt ik heb de zelfde modem Prestige 2602HW-61C en ook zelfde up en down ...ze zijn ook nog niet begonnen met adsl2 .
Zal denk nog wel even duren voor dat er is en hopelijk nog dit jaar !!!
Iedergeval gewoon nog even gedult :*)
Staat ook hier toen je adsl2 afsloot ,teminste van Tisadsl2
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/tisadsl2.html
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/
TisADSL2

Wegens groot succes blijft ons TisADSL2 aanbod van toepassing: Schrijf je in voor TisADSL2 dan krijg je eerst een 2-8Mbit TisDSL Ultra verbinding, welke we zodra het kan upgraden naar ADSL2 over het Tiscali (voorheen BabyXL) netwerk.

Groeten Ben een tweakDSL freak ;-)
Dat verklaard een hoop! Thnx voor je snelle reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Wildfire schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:05:
[...]

Over welke aanbieding heb je het? ADSL2+ voor bestaande klanten? Want die actie staat dus al tijden op de site...
Ik bedoel dus het volgende. TweakDSL zou in gesprek zijn met BBned over snelheidsverhoging van de huidige ADSL1-ers, aangezien dit bij andere providers ook gebeurd, en omdat KPN de snelheid omhoog heeft gegooid... Elke keer wordt er alleen gezegd dat het de komende week bekend wordt... Maarja, dat heb ik nu dus al 3 weken gehoord... :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 22:45

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

j_odijk schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:16:
Ik heb sinds een week ADSL2+ van Tweakdsl en eerlijk gezegd vind ik de snelheden die ik haal nog tegen vallen... Ik zit op minder dan 400meter van de centrale en haal maximale snelheden van ongeveer 820 kb/s, vergelijkbaar met mijn 8mbit verbinding van Demon die ik hiervoor had.. .
[afbeelding]
Thanks in advance!
dit is 8 mbit ja ;) je bent nog niet op dsl 2 , zoals vele anderen met jou.. dat komt nog !

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Martijn schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:57:
[...]

Ik bedoel dus het volgende. TweakDSL zou in gesprek zijn met BBned over snelheidsverhoging van de huidige ADSL1-ers, aangezien dit bij andere providers ook gebeurd, en omdat KPN de snelheid omhoog heeft gegooid... Elke keer wordt er alleen gezegd dat het de komende week bekend wordt... Maarja, dat heb ik nu dus al 3 weken gehoord... :? :?
Hoi Martijn.,
ja dat zou dan deze maand er moeten komen te staan !!!
Ook ik had dan twee lijnen van BBnet via xsdsl en één dan laten migreren naar TisAdsl2 aanbod.
De andere lijn heb ik nog bij me andere provider en zit nog op BBnet en ik kreeg een week of 3 geleden ca 20 september deze mail...>>

Goedenavond,

Voor beide lijnen geldt dat u kunt kiezen of u ze over wilt zetten.
De ene waar nog een telefoonnummer opzit is de meest gemakkelijke en ook al PSTN. Daarvoor is zowel TisADSL2+ als BB-ADSL2+ te krijgen.
De andere is een zogenaamde "kaal koperlijn" waarop geen telefonie zit, maar ook door ons kan daar ADSL2+ op gezet worden via zowel Tis als BB. De non-linesharing is bij ons 9,40 euro per maand omdat de KPN ons dat ook in rekening brengt voor het gebruik van hun infrastructuur.

Alleen de datum van 1 januari is wat laat, dat zou namelijk betekenen dat u op dit moment geen gebruik kunt maken van onze TisADSL2+ aanbieding en da's jammer. Niettemin raad ik u aan om de komende weken de site in de gaten te houden, want er komt nog een BB-ADSL2+ aanbod aan en wellicht dat u daar meer aan heeft.

Met vriendelijke groet,
de Helpdesk/
<<<<<
Dus zou er denk ik wel heus wat komen deze maand hoor !!
Ik zit er ook nog naar te kijken wanneer dat komt....maar weken kan nog wel even dus zal het denk ik deze maand moeten zijn ?
Groeten Ben een Tweakdsl Freak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04
[...]

Waaruit blijkt dat ADSL1-ners via BBned (bij een andere provider) al zijn geupgrade? Heb je daar 'bewijzen' van? Het kan namelijk wel op de website staan (voor de nieuwe klanten dus) maar als de huidige klanten (bij een andere provider) ook nog niet zijn geupgrade, is er helemaal nog geen schaap over de dam, en kan je het beste afwachten...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
[...]

Ja dit verhaal sukkelt maar een beetje door. We worden aan het lijntje gehouden lijkt het wel.
De mensen die er wel iets over weten houden angstvallig hun mond dicht. (Ghandi/Floris?)
Het lijkt wel of er een embargo op rust.
Op zich heb ik er niets op tegen dat BBned bv een aankondiging doet dat ze per 1 dec. pas wat kunnen doen voor bestaande ADSL1 gebruikers maar ze zijn gewoon niet duidelijk.
Ik hou niet zo van vage beloftes en toezeggingen die niet nagekomen worden.

En als men technische of administratieve problemen heeft zou ik het ook graag weten want dan kan ik naar alternatieven gaan zoeken.
Ik heb zo langzamerhand het idee dat alle centrales onderhand al gereed zijn gemaakt voor ADSL2+ maar dat er verder nauwelijks iets gebeurt.

Wacht men soms op KPN? :P
........ maar als de huidige klanten (bij een andere provider) ook nog niet zijn geupgrade, is er helemaal nog geen schaap over de dam, en kan je het beste afwachten...
Nee, ik geloof niet dat er bestaande ADSL1 gebruikers zijn die bij andere providers al geupgrade of overgestapt zijn.
Het is volgens mij ook niet TweakDSL die niet wil, maar vooral BBned die dwars ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 07-10-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mainuser X schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:45:
[...]

Hallo,

Ik ben net thuis en heb geprobeerd met een andere modem te conecten maar het zelfde probleem de st 510i geeft de zelfde snelheid aan. Maakt niet zoveel uit hoor maar het is niet alleen de 716v5 die het probleem heeft
Er zijn twee aparte beperkingen hier. Jij zit nu (nog, niet lang meer) op een Cisco DSLAM. Dat resulteert bij Tiscali in 7616Kbps downstream.

Nu op de nieuwe DSLAMS (ADSL2+ geschikte UTStarcom) zou je met ADSL1 gewoon 8064Kbps moeten kunnen halen (als je lijn 't toelaat natuurlijk). Echter blijkt dat de 716v5's dan 7776Kbps noteren.

Elk ander modem dat je dan (dus even wachten met testen tot halverwege volgende week) wel hoger kunnen halen op ADSL1 ;)
HoppyF schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:33:
[...]

En als men technische of administratieve problemen heeft zou ik het ook graag weten want dan kan ik naar alternatieven gaan zoeken.
Ik heb zo langzamerhand het idee dat alle centrales onderhand al gereed zijn gemaakt voor ADSL2+ maar dat er verder nauwelijks iets gebeurt.

Wacht men soms op KPN? :P
Zo'n beetje bijna alle centrales zijn in het Tiscali netwerk omgebouwd reeds inderdaad. En ook KPN-DSL doet enorm veel onderhoud momenteel (rara). BBNed heeft ook een enorm deel van haar centrales ADSL2+ geschikte poorten beschikbaar gemaakt naast de ADSL1 poorten (daar wijkt BBned dus als enigste af van de andere telco's).

Maar de markt is redelijk verzadigd en dus voornamelijk overstappers en 'upgraders' voor ADSL2+. Nu BBned mensen die willen upgraden dus soort van 'telco-telco-migratie' van BBNed naar BBned moet gaan faciliteren zijn er nog weinigen die het hebben. Eind van het jaar moet het mogelijk zijn toch bij BBNed.

Enigste die dus nu een DSL verbinding hebben via BBned met ADSL2+ techniek/snelheden zijn aanvragen zonder DSL op de telefoonlijn (kabelaar overstappers etc) en telco-telco migraties vanaf andere netwerken naar BBNed toe.
digiben schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:21:
[...]

Hoi Martijn.,
ja dat zou dan deze maand er moeten komen te staan !!!
Ook ik had dan twee lijnen van BBnet via xsdsl en één dan laten migreren naar TisAdsl2 aanbod.
De andere lijn heb ik nog bij me andere provider en zit nog op BBnet en ik kreeg een week of 3 geleden ca 20 september deze mail...>>

Goedenavond,

Voor beide lijnen geldt dat u kunt kiezen of u ze over wilt zetten.
De ene waar nog een telefoonnummer opzit is de meest gemakkelijke en ook al PSTN. Daarvoor is zowel TisADSL2+ als BB-ADSL2+ te krijgen.
De andere is een zogenaamde "kaal koperlijn" waarop geen telefonie zit, maar ook door ons kan daar ADSL2+ op gezet worden via zowel Tis als BB. De non-linesharing is bij ons 9,40 euro per maand omdat de KPN ons dat ook in rekening brengt voor het gebruik van hun infrastructuur.

Alleen de datum van 1 januari is wat laat, dat zou namelijk betekenen dat u op dit moment geen gebruik kunt maken van onze TisADSL2+ aanbieding en da's jammer. Niettemin raad ik u aan om de komende weken de site in de gaten te houden, want er komt nog een BB-ADSL2+ aanbod aan en wellicht dat u daar meer aan heeft.

Met vriendelijke groet,
de Helpdesk/
<<<<<
Dus zou er denk ik wel heus wat komen deze maand hoor !!
Ik zit er ook nog naar te kijken wanneer dat komt....maar weken kan nog wel even dus zal het denk ik deze maand moeten zijn ?
Groeten Ben een Tweakdsl Freak ;-)
Hmmm, waarom zou een wensdatum van 2 Januari niet kunnen? (1 Januari kan ik mij wel voorstellen).

En een linesharing (PSTN dan wel) of dedicated lijn telco-telco-migreren maakt verder geen verschil opzich natuurlijk. Enigste waarop je moet letten is je modem bij die dedicated als dat annexB is omdat het ooit ISDN-linesharing was ;)

Zou die dedicated ook gewoon navragen nogmaals en doen met wensdatum begin Januari. Heel vroeg Januari is misschien minder handig, ook KPN-ers drinken vermoedelijk champagne dan :+

[ Voor 79% gewijzigd door bjck op 07-10-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
HoppyF schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:33:
[...]

Tiscali is nog steeds bezig met het upgraden van de centrales, ik denk daarom ook dat bbned ongeveer net zo ver is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dimmu schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:36:
[...]
Tiscali is nog steeds bezig met het upgraden van de centrales, ik denk daarom ook dat bbned ongeveer net zo ver is..
Ja kan best dat TIS nog bezig is, maar BBned zet dit op zijn website:
BBned levert sinds half augustus ADSL2+ op ruim 275 wijkcentrales. Hiermee worden vier miljoen koperlijnen bereikt, dit is ruim 50 procent van het hele kopernetwerk in Nederland.

Er is dus geen reden om bestaande ADSL1 gebruikers die op de betreffende centrales zitten alvast de mogelijkheid te geven om te upgraden.
Is alleen maar een voordeel want dan gaat het in stappen en wil niet iedereen straks tegelijk. Dat zal immers logistiek wel wat lastig zijn.
Smoesjes van "we moeten het nog testen" gaan er niet meer in, de testen en pilots zijn al lang uitgevoerd dat is achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
HoppyF schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:45:
[...]

Ja kan best dat TIS nog bezig is, maar BBned zet dit op zijn website:
BBned levert sinds half augustus ADSL2+ op ruim 275 wijkcentrales. Hiermee worden vier miljoen koperlijnen bereikt, dit is ruim 50 procent van het hele kopernetwerk in Nederland.

Er is dus geen reden om bestaande ADSL1 gebruikers die op de betreffende centrales zitten alvast de mogelijkheid te geven om te upgraden.
Is alleen maar een voordeel want dan gaat het in stappen en wil niet iedereen straks tegelijk. Dat zal immers logistiek wel wat lastig zijn.
Smoesjes van "we moeten het nog testen" gaan er niet meer in, de testen en pilots zijn al lang uitgevoerd dat is achter de rug.
De mogelijkheid om te upgraden is er niet, iig niet van ADSL 1 naar 2+:

Gevonden op qfast.net, bij een adsl2+ abonnement (maximaal 34,90/mnd) van 10/1:
Deze aktie is geldig voor nieuwe aanvragen!
tevens voor nieuwe lijn of verhuizing vanaf andere Telco's (geen bbned).
Ik wacht dus maar af, ook omdat ik nog in me eerste jaar zit, is sowieso een upgrade naar TIS niet van toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjowhan op 07-10-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Dimmu schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:31:
[...]

Waaruit blijkt dat ADSL1-ners via BBned (bij een andere provider) al zijn geupgrade? Heb je daar 'bewijzen' van? Het kan namelijk wel op de website staan (voor de nieuwe klanten dus) maar als de huidige klanten (bij een andere provider) ook nog niet zijn geupgrade, is er helemaal nog geen schaap over de dam, en kan je het beste afwachten...
Zie nieuws: Casema en Bbned reageren op snelheidsverhoging KPN. Bij Internl.net zijn ze nog niet overgezet, maar dat gebeurd dus per 1 november, voor nieuwe EN bestaande klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 07:49

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

In de optiek van BBned is het gaan van ADSL1 naar ADSL2+ geen upgrade als ik dit draadje goed heb gevolgd. Zitten beide in andere delen van hun centrale.
Verder zijn ze het contractueel ook niet verplicht. Of dit nu echt slim is, is een tweede.
Ze hebben wel de macht met die 50% lijn bezetting.

Zelf ben ik nu een stap verder in de overstap naar TISadsl2+.
BBned is net na middennacht er van af gegaan en KPN gaat lijn op 21 oktober om zetten naar analoog. Hoop dat TIS er daarna gauw op zit.
Kan gelukkige, zoals nu, op m'n werk dit draadje volgen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KroontjesPen schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:14:
In de optiek van BBned is het gaan van ADSL1 naar ADSL2+ geen upgrade als ik dit draadje goed heb gevolgd. Zitten beide in andere delen van hun centrale.
Verder zijn ze het contractueel ook niet verplicht. Of dit nu echt slim is, is een tweede.
Ze hebben wel de macht met die 50% lijn bezetting.

[..]
De opzet van BBned om niet alle huidige poorten die in bedrijf zijn te upgraden, maar ADSL2+ poorten naast de huidige te plaatsen is een keuze. De enigste telco die deze keuze heeft gemaakt is BBned.

Ze zullen dus voor een overstap van een huidige abonnee die een overstap wenst een mogelijkheid moeten faciliteren in hun orderstraat. Het zal voor de ISP's er een beetje uit gaan zien als een verhuizing waarschijnlijk.

Ze zullen KPN moeten verzoeken een soort telco-telco van BBned naar BBned maar dan naar een andere poort dan de huidige uit te voeren. Dit is mogelijk en bestaat al een tijdje. Vandaar waarschijnlijk de kosten ondanks het een upgrade lijkt richting ISP en dus consument.

Inbouwen van de mogelijkheid zodat ISP's het kunnen orderen duurt gewoon lang alleen bij BBned.

En als telco schiet je niets op eigenlijk met overstappers van ADSL1 naar ADSL2+. Je laat immers een ADSL1 poort achter waarvan het nog maar de vraag is of die ooit nog gebruikt gaat worden. Ze zullen ook liever alle nieuwe/extra ADSL2+ poorten vullen met nieuwe lijnen en de bestaande in takt laten.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 07-10-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:36:
De opzet van BBned om niet alle huidige poorten die in bedrijf zijn te upgraden, maar ADSL2+ poorten naast de huidige te plaatsen is een keuze. De enigste telco die deze keuze heeft gemaakt is BBned.
Voor zover ik weet is die keus niet gemaakt. Je verwijst naar een op dat moment feitelijk correcte weergave van de situatie in juli en de overwegingen die toen speelden. Er is nooit gezegd dat dat altijd zo gaat blijven. Andere telco's hebben andere beslissingen genomen. De een andere gaat met Samsung in zee en zit nu met een halve stad aan Koreanen opgescheept (niet dat dat veel uit lijkt te maken) en de ander koopt, vlak nadat het bedrijf bijna kopje onder ging door het niet doorgaan van een order voor China, z'n spullen bij het toch niet failliete UTStarcom. KPN heeft, met 100 aangesloten klanten en 60 procent dekking, het vreemdste uitrolbeleid van iedereen. Wie het snapt mag het zeggen.

Ik heb al eerder geroepen dat de rook pas ergens in december ofzo gaat optrekken, en het lijkt er misschien wel op dat ik daar nog gelijk in ga krijgen ook.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gaat inderdaad nog tot einde van jaar duren voordat er beetje inzage komt in wie, welke, wat etc. Doet er voor ons consumenten ook niet echt veel toe opzich natuurlijk. We willen gewoon dat het werkt, snel werkt, correct werkt en niets kost ;)

edit:
Oja, en nu werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 08-10-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:36:
[...]

Ze zullen dus voor een overstap van een huidige abonnee die een overstap wenst een mogelijkheid moeten faciliteren in hun orderstraat. Het zal voor de ISP's er een beetje uit gaan zien als een verhuizing waarschijnlijk.

Ze zullen KPN moeten verzoeken een soort telco-telco van BBned naar BBned maar dan naar een andere poort dan de huidige uit te voeren. Dit is mogelijk en bestaat al een tijdje. Vandaar waarschijnlijk de kosten ondanks het een upgrade lijkt richting ISP en dus consument.

Inbouwen van de mogelijkheid zodat ISP's het kunnen orderen duurt gewoon lang alleen bij BBned.

En als telco schiet je niets op eigenlijk met overstappers van ADSL1 naar ADSL2+. Je laat immers een ADSL1 poort achter waarvan het nog maar de vraag is of die ooit nog gebruikt gaat worden. Ze zullen ook liever alle nieuwe/extra ADSL2+ poorten vullen met nieuwe lijnen en de bestaande in takt laten.
Dit is interessant.
Dus omdat BBned voor een techniek gekozen heeft die het onnodig ingewikkeld maakt om makkelijk van ADSL1 naar ADSL2+ over te stappen moeten we als dit als gebruikers maar gewoon accepteren?
Ik geloof best wel dat er een prijskaartje aanhangt om je te kunnen omzetten, want dat is wat er blijkbaar moet gebeuren. Als de prijs binnen de perken blijft is dat niet zo erg.

Dat er een ADSL1 poort over blijft is wel logisch, dat heb je met een dergelijke constructie.
Maar als BBned denkt dat er vanzelf wel nieuwe ADSL2+ gebruikers komen (vanaf andere netwerken) dan BBned hebben ze het wel mooi mis.
Dat zal slechts een klein deel zijn, want zoals eerder al gezegd het merendeel van de nieuwe ADSL2+ aansluitingen zal moeten komen van de bestaande ADSL1 gebruikers die een hogere snelheid wensen.

Als BBned denkt de migratie vooruit te schuiven om daardoor meer inkomsten van ADSL1 binnen te krijgen zal die ook niet in goede aarde vallen.
ADSL2+ is een ontwikkeling die doorgaat en niet exclusief is bij BBned dus als ze het de huidige gebruikers extra moeilijk maken zullen ze zeker klanten kwijtraken.
Het beleid zou er op gericht moeten zijn om klanten te behouden niet om ze weg te jagen.

Ok, de maandelijkse prijs is lager, dat is echter een marktontwikkeling en niet tegen te houden.
Maar je moet hoe dan ook kosten maken, een nieuw abo (nu met afsluitkosten), upgrade/overstap kosten en een nieuw modem.
Dus gratis en goedkoop overgaan is er al niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:55:
[...]

Het beleid zou er op gericht moeten zijn om klanten te behouden niet om ze weg te jagen.
En alleen deze zin, deze zin hebben ze in Hoofddorp mijn inziens echt nog nooit begrepen :P

Opzich is de opzet om het naast elkaar op te bouwen helemaal niet gek. Kosten technisch kan het veel lager zijn dan alles ombouwen. Je schrijft immers ook je huidige apparatuur niet in één keer af. Het blijft immers gewoon nog in bedrijf.

Wat Burne al aangeeft is KPN-DSL misschien voor de consument 'vriendelijk' bezig om alles om te bouwen. Maar ze hebt hoeveel % FAST klanten? Was dat niet zo'n 10% ongeveer totaal? Dus alles ombouwen naar ADSL2+ enkel alleen om de mensen met een FAST abonnement naar 12/1 te kunnen upgraden.

Je hebt het wel over totaal meer dan 1mln ADSL poorten over meer dan 1300 centrales :?

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 08-10-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik had al weer enige tijd last van instabiele lijn op het tis(waar al paar weken op stond) en bbnet netwerk in Hoofddorp, Tot vorige week toen mijn verbinding er een paar uur uit lag sinds dien gaat het eindelijk goed met mijn verbinding na een jaar zeuren bij ze, snelheid is stuk hoger dan dat het was, haal nu makkelijk 750kbps wat 500 was en online gamen gaat ook weer stukken beter zo werkte het voor de 1ste week ook dat ik tweakdsl nam daarna alleen maar elende .. 1200meter van centrale

goed werk tweakdsl _/-\o_

Beetje jammer dat ze zelf niet eens weten wat er gebeurt aan onderhoud en werkzaamheden op hun netwerk, de hepldesk vertelde mij telefonisch dat tis bezig was met het probleem zij hadden voor het eerst een call zelf opgepakt vervolgens krijg ik een week later een mailtje dat ze niks konden vinden aan mijn verbinding en ze geen call er van konden maken omdat de lijn goed was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-07 18:48
Rusty schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:47:
Afgelopen vrijdag is mijn ADSL2+ lijn opgeleverd alleen de snelheid wil nog niet helemaal lukken. Ik haal max 650KB/s en mijn modem (Alcatel 1616-2p) traint op 5888000 bits wat dan weer wel in lijn ligt met mijn snelheid.

Ik heb al van alles geprobeerd: zonder splitter, zonder router, verschillende computers er aan gehangen, andere kabels etc..
Allemaal met het zelfde resultaat. Mijn vorige 8Mbit lijn ook van BBned haalde wel met gemak 800KB/s dus aan de koperlijn of afstand tot centrale ligt het denk ik niet.

Ik heb ook aan Tweak gevraagd mijn lijn door te meten, maar nog niets terug gehoord (ook pas net gemailed dus dat is niet zo gek.)

Maar ik vroeg me af of iemand anders nog iets weet wat ik kan proberen waar het wellicht aan kan liggen.
Ik quote mezelf even, ondertussen na lang wachten bericht van tweak terug dat volgens hen alles in orde is met de lijn.

Wat wel vreemd is aan mijn situatie is dat er als ik het goed heb een telefoon contact punt voor de splitter zit (appartement met vreemde indeling.) Als ik hier geen telefoon op aansluit (punt wat voor zover ik weet voor de splitter zit dus) dan krijg ik helemaal geen verbinding. Met mijn gewone ADSL lukte dat wel.
Nu snap ik dat die aansluiting eventueel mijn snelheid zou kunnen beinvloeden, maar de splitter en aansluiting rechtstreeks op dat punt leverd de zeldfe resultaten op. Dus ik heb toch het idee dat het daar niet aan ligt.

Ik snap het niet meer tweak zegt alles in order maar ik haal maar 600KB/s op een ADSL2 lijn. Iemand suggesties wat ik nog kan proberen?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 08:39:
En alleen deze zin, deze zin hebben ze in Hoofddorp mijn inziens echt nog nooit begrepen
In Hoofddorp verkopen ze geen DSL. Ze leveren een halffabrikaat aan ISP's die het moeten verkopen. Het zijn de ISP's die het verkopen en die de klant tevreden moeten houden. Ze blijven het kopen, dus zal er met het halffabrikaat niet meer mis zijn dan met dat van anderen.

Zo zijn ISP's helemaal niet blij met van bovenaf opgelegde snelheidsverhogingen. Hun leverancier besluit dat ze ter eer en meerdere glorie van die leverancier best een deel van hun toch al heel krappe winstmarge in mogen leveren. De afnemers van het KPN-product zijn welliswaar dochters van KPN, maar intern gaat erg wel een factuur gestuurd worden, en die betalen aan het eind van de maand gaat de komende tijd weer een stuk spannender worden.

Vorig jaar gingen er een paar kleintjes stuk aan de prijzenslag, de laatste maanden zijn er ook een paar grotere kopje onder gegaan. Je moet niet gek opkijken als er begin 2006 een hele grote DSL-provider omdondert. Ter eer en meerdere glorie van de telco en de eeuwig over centen mekkerende consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:05:
[...]

In Hoofddorp verkopen ze geen DSL. Ze leveren een halffabrikaat aan ISP's die het moeten verkopen. Het zijn de ISP's die het verkopen en die de klant tevreden moeten houden. Ze blijven het kopen, dus zal er met het halffabrikaat niet meer mis zijn dan met dat van anderen.

Zo zijn ISP's helemaal niet blij met van bovenaf opgelegde snelheidsverhogingen. Hun leverancier besluit dat ze ter eer en meerdere glorie van die leverancier best een deel van hun toch al heel krappe winstmarge in mogen leveren. De afnemers van het KPN-product zijn welliswaar dochters van KPN, maar intern gaat erg wel een factuur gestuurd worden, en die betalen aan het eind van de maand gaat de komende tijd weer een stuk spannender worden.

Vorig jaar gingen er een paar kleintjes stuk aan de prijzenslag, de laatste maanden zijn er ook een paar grotere kopje onder gegaan. Je moet niet gek opkijken als er begin 2006 een hele grote DSL-provider omdondert. Ter eer en meerdere glorie van de telco en de eeuwig over centen mekkerende consument.
BBned levert dan misschien een halffabrikaat maar dan moeten ze wel een compleet halffabrikaat leveren en niet een stukje daarvan. Anders is het voor de ISP's ook moeilijk verkopen.
De nadruk ligt eigenlijk bij alle ISP's op het werven van nieuwe klanten. Daar is niks mis mee maar men vergeet dat nieuwe klant al snel bestaande klanten worden, meestal na 1 jaar.
Klanten zijn ook niet gek en willen graag vanwege de prijs of snelheid makkelijk kunnen switchen dan wel upgraden.
Als men daar nu goed op inspeelt zit er handel in, want business is business of de maandelijkse prijzen nu omlaag gaan of niet.
Er zijn nu zo langzamerhand genoeg ADSL aansluitingen in NL om van een succes te kunnen spreken, het aantal nieuwe klanten wat binnengehaald zal kunnen worden neemt af maar de interne markt (van Telco-Telco, of ISP-ISP) zal toenemen.
Verder is er nog een wisselwerking tussen kabelaars en ADSL. Er zullen altijd mensen zijn die het een of het ander beter vinden.

De opgelegde snelheidsverhogingen is ook niet altijd de wens van de klant. Veel mensen zijn best tevreden met bv 1 of 2 Mbps en surfen of emailen wat rond meer niet.
Die willen geen verhoging maar wel graag een prijsverlaging.
Dit is gewoon een marktwerking en niet te stoppen.
Dat er kleine bedrijfjes zijn die het niet trekken zal best, ook dat ze je overal gebeuren.
De een wint de ander verliest. In de supermarkt wereld zie je dat ook.

En dat consumenten te veel op hun centen zitten is ook niet zo gek, dat hebben we o.a. te danken aan de regering :'(
Als we allemaal een dik salaris hadden en makkelijk ADSL2+ turbo GT konden betalen was het makkelijk...

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 08-10-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:36:
[...]

Er zijn twee aparte beperkingen hier. Jij zit nu (nog, niet lang meer) op een Cisco DSLAM. Dat resulteert bij Tiscali in 7616Kbps downstream.

Nu op de nieuwe DSLAMS (ADSL2+ geschikte UTStarcom) zou je met ADSL1 gewoon 8064Kbps moeten kunnen halen (als je lijn 't toelaat natuurlijk). Echter blijkt dat de 716v5's dan 7776Kbps noteren.

Elk ander modem dat je dan (dus even wachten met testen tot halverwege volgende week) wel hoger kunnen halen op ADSL1 ;)
Dan gaan we het volgende week testen :). Heb geen haast goede verbinding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
digiben schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:19:
Zo even terug komend op mijn problemen met weg vallen van verbinding(BudgetPhone) af en toe en gestotter...lijkt dat het probleem is verholpen met even modem in te stellen met andere CODEC te kiezen G711 of G729
Even modem opnieuw opgestart en tot nu toe werkt alles prima met telefoneren en gebeld worden dus hopen dat het zo blijft !!
Alleen was me nog gezegd frame size in te stellen ...alleen waar en hoe dat moet hahaha.
Iedergeval zit er maar niet meer aan hij werkt (tot nu toe) goed en dus problemen verholpen !!!!
Groeten Ben ;-)
tnx voor de tip, ik heb zelf oook last van wegvallen van verbinding met voip met de st716v5
eens testen welke codec er is ingesteld en welke misschien wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Meer mensen die vandaag even zonder internet zitten af en toe...?
Hickupjes van 1 tot 15 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Zijn er meer mensen met een sukkelende ADSL verbinding? Ik zit hier in Almere, UltraDSL (BBned).
Sinds 12 uur vliegt de verbinding eruit, dan weer terug en dan weer weg en zo is het al de hele middag. Zie geen storingsmelding op de website, heb ook al gemeld op de storingslijn. Modem blijft gewoon up met line-sync. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Azqi schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:52:
Meer mensen die vandaag even zonder internet zitten af en toe...?
Hickupjes van 1 tot 15 minuten?
Vanmorgen vroeg dus, eerst een hickup van 5 minuten en sinds 12 uur regelmatig

[ Voor 18% gewijzigd door ShadowBumble op 08-10-2005 13:57 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67663

Is het wel eens anders geweest ?

In het begin was het goed stabiel.

Toen is Tweak gaan groeien, groeien....en nu zit je met haperende verbindingen.

Het storingsnummer is alleen voor zakelijke klanten...mail heb ik opgesteld.

Ben eigenlijk langzaam aan helemaal ellendig aan het worden.
Zeker als je 70 euro per maand betaald, en je niet krijgt waar voor je betaald.

Ja, ik heb nu een vast-ip nummer, dat is het enigste voordeel....maar verder ?

Verbinding dondert continue in elkaar, hikjes, verbrekingen, en niemand die er voor de normale consument is.....lekker is dit.

Geeft mij, na 1 jaar, maar eens een stabiele verbinding.

OF....is dat meegeleverde ASUS modem soms so slecht ?????

(ik gebruik dat ding in bridged mode, zoals aangeleverd.......dat moet toch niet zo'n probleem zijn ??)

Nou ik stop maar weer, voordat ik dadelijk alweer opnieuw kan beginnen.

Groeten en succes met het wachten...

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38
Dat je lijn onstabiel is kan vele redenen hebben, maar dat Tweakdsl gegroeid zou zijn is daar geen van ;) Het tweakdsl netwerk zelf is stabiel, maar BBned / Tiscali kan natuurlijk op een bepaalde centrale problemen of onderhoud hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ligt niet aan je modem, ligt puur aan de IP verbinding ik vind het ook tamelijk irritant dat de helpdesk alleen maar open is van 9:00 t/m half 6 's avonds precies waarop iedere normale consument aan het werk is en in het weekend niet bereikbaar.

Ja dan kan ik op maandag ook zeggen nee hoor meneer welke storing wij hebben niks gehoort.

maar ja ben toch al aan het kijken voor een andere provider verhuis binnekort toch en dan houd het op voor mijn verbinding bij tweakdsl.

En voor we dat krijgen nee dat ik opstap heeft veel meer mee te maken dan alleen deze hikjes van vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67663

Dat bedoel ik.....

Ik 2 weken geleden ook eens gebeld met Tweak.....toen ik van afstand thuis zat te werken.

: Ja meneer er is een storing.

Dan denk ik, zal wel op de website staan ofzo....nee hoor niets.

Je mocht dan zelf weer ontdekken dat het zo was.

En dat vindt ik niet kloppen.

Ik vind het niet erg om iets meer te betalen, maar dan moet het ook wel GOED zijn.

Zit er ook over te denken, om het maar op te zeggen, en b.v. planet te nemen (want zo ver ik zie, zijn deze lijnen een stuk stabieler (en dus geen BBNED meer..)

Ken BBNED ook van vroeger, toen ik zelf bij een ISP werkte.

Allemaal mooie dingen, maar het is niet eens allemaal goed getest, en ze drukken het gewoon door.
Zodat je als ISP maar dat moet accepteren (b.v. port migratie's , storingen die er zijn, maar volgens BBNED niet, etc etc)

Werkt al te lang in deze sector, en ik kan namens meerdere zeggen dat wij niet te spreken zijn over de te leveren dienst.

Lang leve internet!...niet.....op deze manier.

Maar goed, er zijn er meerdere dus we wachten maar weer af.

Jammer dat er geen support-forum is op de site van Tweakdsl, want dan zouden er volgens mij veel meer meldingen te zien zijn.....

Raar eigenlijk dat het niet zo is.....men denkt dat tweakers het wel oplost..(er was indertijd ook promotie voor/door tweakers) (o.a. de directeur die het wel een goed product vond...denkt hij er nu nog zo over ?)

Succes allen....ik ga lekker een frisse neus halen, ipv te blijven ruiken aan mijn internet verbinding :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:05:
[...]

Natuurlijk zijn niet alle ISP's daar blij met. De kosten worden immers hoger, de inkomsten niet. En er zijn ook altijd een deel consumenten die vinden dat ze het laagste abonnement hebben (qua prijs) en dat willen behouden. Als je iedereen in snelheid verhoogd komt er een nieuw laagst geprijst abonnement onder weer.

Er zullen vast nog meer ISP's zijn die het niet kunnen bolwerken. Zeker als je puur alleen van internet toegang moet leven en geen andere activiteiten hebt (of internet toegang primair) is het zwaar wellicht. En nu is het 'gratis bellen' weer een hype waar de belminuten gratis moeten naar vaste nummers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
{admin}[voice codec]=>list
Codec Type Packet Delay Voice Act. Detection Priority Status
----------------------------------------------------------------------
g711u 30 enabled 1 enabled
g711a 30 enabled 1 enabled
g726_40 30 enabled 4 disabled
g726_32 30 enabled 5 disabled
g726_24 30 enabled 6 disabled
g726_16 30 enabled 7 disabled
g723.1 30 enabled 3 disabled
g729 30 enabled 2 disabled

in de 716v5 stond g729 al op priority1 en enabled, heb beide g711 van 2 op 1 gezet en de g729 naar 2 en disabled.
bellen werkt nog, nu maar testen of het wegvallen van verbinding nu over is :)
weet iemand het verschil tussen die u en a g711?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Hoi DaWizzkid....,,,
Zou toch dan eens kijken naar Tis netwerk....teminste is tot nu toe lijkt het wel stabieler als dat BBnet !!
Heb zelf hier twee lijnen liggen en allebij zaten ze op BBnet via xsdsl en zelfs ik werd ook wel eens gek de laatste weken met de 8mb lijn ....begon meer op een stoplicht te lijken af en toe dus dat was niet bij tweakdsl hehehehe.
Nu een paar weken de 8mb lijn laten migreren naar tweakdsl Tisadsl2 en werkt zeeeeer goed kan ik (tot nu toe dan) zeggen _/-\o_
Hopelijk blijft dat ook zo want in het begin van bbnet.. was ik ook G##L op dit netwerk en laatste tijd sinds dat adsl2 er is is het een gekloot geworden bij mij dan op het BBnetwerk ;-)
Dus geen problemen meer met de Tisadsl2 lijn en zelfde snelheden ongeveer.
Zit nu te denken maar ook de andere lijn naar tweakdsl te verhuizen!!!!
Groeten Ben een tweakdsl Freak ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door digiben op 08-10-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:36:
[...]

[...]

Hmmm, waarom zou een wensdatum van 2 Januari niet kunnen? (1 Januari kan ik mij wel voorstellen).

En een linesharing (PSTN dan wel) of dedicated lijn telco-telco-migreren maakt verder geen verschil opzich natuurlijk. Enigste waarop je moet letten is je modem bij die dedicated als dat annexB is omdat het ooit ISDN-linesharing was ;)

Zou die dedicated ook gewoon navragen nogmaals en doen met wensdatum begin Januari. Heel vroeg Januari is misschien minder handig, ook KPN-ers drinken vermoedelijk champagne dan :+
Hoi Bjck,
Ga ik ook doen de komende maand O-)
Eens even kijken en denken wat ik doet..
Iedergeval zat er nog aan te komen dat ik ook deze over gooi naar Tis...
Groeten Ben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 23:37
digiben schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:47:
[...]

Hoi Bjck,
Ga ik ook doen de komende maand O-)
Eens even kijken en denken wat ik doet..
Iedergeval zat er nog aan te komen dat ik ook deze over gooi naar Tis...
Groeten Ben ;-)
Waarom groet jij steeds, dat is niet gewenst zoals je in de regetljes kan lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 12:52
Kloppen die routers wel in de openingspost? Ik zou toch zweren dat we andere routers krijgen dan deze hier beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

:(

Mijn verbinding is alweer 2 dagen niet vooruit te branden. Ik heb echt niks bijzonders gedaan. Vorige week ging het nog best wel goed, toen was browsen ook snel. Nu moet ik gemiddeld 5 seconden wachten voordat er maar iets gebeurt op een website. :( Blijft toch wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:32
BJCK heb jij enig idee of centrale Goes nog een keer geschikt word gemaakt voor Tiscali? Goes is toch een redelijk grote stad.. Maar geen TIS beschikbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Mijn verbinding is helemaal in orde de laatste maanden. Daarom valt het bij mij juist op als er wel wat mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 20:21

BHQ

Ik zag een paar mensen met datums wanneer hun DSLAM wordt vernieuwd, waar kan ik dit checken of kan iemand op 3142LM kijken wanneer de Cisco naar een nieuwe gaat hier?

Voor de mensen op een cisco en 7616: Dit had ik ook en met ANSI connect zowel mijn SMC automatisch op 8064 en mijn Alcatel op een forcering daarop (Standaard DMT) ook 8064. Misschien het waard te proberen. (Als je geen linesync hebt gewoon weer terug op G.DMT :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 67663 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:15:
Zit er ook over te denken, om het maar op te zeggen, en b.v. planet te nemen (want zo ver ik zie, zijn deze lijnen een stuk stabieler
Kijk voor de gein eens bij KPN4all op de storingspagina. Voor zover ik zie, zie je het niet goed.

Het gehaper nu lijkt uit ring13.net.cambrium.nl te komen, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Wat betreft de BBned hapering; dit klopt, en dit is dus ook te lezen op de tweakdsl-website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
j_bos schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:55:
BJCK heb jij enig idee of centrale Goes nog een keer geschikt word gemaakt voor Tiscali? Goes is toch een redelijk grote stad.. Maar geen TIS beschikbaar..
Geen idee helaas.
Yapser schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:21:
Ik zag een paar mensen met datums wanneer hun DSLAM wordt vernieuwd, waar kan ik dit checken of kan iemand op 3142LM kijken wanneer de Cisco naar een nieuwe gaat hier?
Ook geen idee nog.
Burne schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:39:
[...]

Kijk voor de gein eens bij KPN4all op de storingspagina. Voor zover ik zie, zie je het niet goed.

Helemaal met eens. Neem Planet die toch echt een tijdje terug een serieus bandbreedte probleem had wat misschien wel meer dan een week heeft geduurd. En daar hadden echt alle Planhet/Hetnet/ADSL-Direct klanten last van.

Ook KPN-DSL heeft problemen hier en daar natuurlijk. Zeker nu ze in enorm tempo heel veel aan het upgraden zijn voor ADSL2+ en vast ook meer bandbreedte overal aanleggen. Zelfs KPN-DSL gewoon overdag onderhoud op hele rijen met centrales. En bij onderhoud gaat ook bij KPN-DSL wel eens wat mis of loopt ea uit.

Rustig wachten tot alles weer een beetje rustig is overal. De maffe acties (€39.95 voor wide-open is al maf, en helemaal voor wide-open ADSL2+) voorbij zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 08-10-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Burne schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:39:
[...]

Geen storingen hier (gelukkig), ik ben bijna de hele dag al aan het downloaden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:50:

Helemaal met eens. Neem Planet die toch echt een tijdje terug een serieus bandbreedte probleem had wat misschien wel meer dan een week heeft geduurd. En daar hadden echt alle Planhet/Hetnet/ADSL-Direct klanten last van.
LOL dat je die verglijking durft te trekken, ik kan me herinneren dat er ping snelheids en bandbreedte problemen voor een half jaar gespeelt hebben bij BBNED :P Dus Het mes snijd 2 kanten op.

Hoe dan ook , mijn besluit staat vast TweakDSL begon extreem goed en nu zakt het gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@ShadowBumble

Je haalt nu ISP bandbreedte problemen en mogelijk telco bandbreedte problemen door elkaar.

Planet had een probleem op hun backbone netwerk ergens. Hierdoor waren grote groepen (misschien echt alle) abonnees gehinderd.

Als een telco ergens een probleem heeft kan dat een enkele ISP betreffen, een deel van de klanten van een ISP of alleen één enkele centrale of regio wellicht. Nu is dat ook nog 'tricky' om uitspraken over te doen gezien de dienst verkocht wordt door BBned naar de ISP als 1:25 overboekt. Wanneer spreek je dan over een 'bandbreedte probleem'. Je merkt als consument dat het 'minder' is geworden dan het is geweest inderdaad.

Met die 1:25 heb je als consument niet veel te maken als je dat niet hebt afgesproken tussen jou en je ISP natuurlijk.

Ik heb wel verhalen gehoord van mensen die vanaf een aansluiting via BBned zijn overgestapt naar TisDSL2 van TweakDSL. En dat die via BBNed wel merkt dat hun linesync gewoon goed was (8064Kbps zelfs maximaal) en die snelheid gewoon niet meer haalde op de lijn. Na overstappen weer perfect inorde.

Zulke verhalen zijn er ook vast andersom. En is niet vast te stellen of de oorzaak nu ISP of BBned of beide (koppeling tussen beide) is geweest als iemand van bijv Demon/BBned naar TweakDSL/Tiscali over is gestapt.

ik kan me herinneren dat er ping snelheids en bandbreedte problemen voor een half jaar gespeelt hebben bij BBNED

Mijn ervaring was dat dit enkel alleen bij Demon/BBned het geval is geweest voor inderdaad een extreem lange periode.

Hoe dan ook , mijn besluit staat vast TweakDSL begon extreem goed en nu zakt het gewoon in.

Heb je het nu over het algemene plaatje van je verbinding? Heb je het over een specifiek deel zoals snelheid of latency van je verbinding? Of misschien over compleet iets anders zoals communicatie en/of service etc. Aanvullende diensten etc etc etc.

De hikjes van vandaag is helaas een storing en toevallig bij BBned gerelateerd in iedergeval aan de 10K waar ook een deel van de TweakDSL mensen op zit aangesloten.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 08-10-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Sorry dat ik om de hoek kom waaien,maar ik geniet echt van deze Tisadsl2 Abbo.Constant strakke snelheid(weet het niet misschien omdat ik :) ;) een hele nieuwe koperdraadlijn heb,IVB nieuwbouwwoning) En ik wilde BJCK en zijn mannen hier bedanken voor alle juiste en goede informatie wat ze hier neerzetten(mag ook een keer gezegt worden).Nu nog wachten op ADSL2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 13-07 07:38

eisbaer

Zie signature

AirtjE schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:53:
Zijn er meer mensen met een sukkelende ADSL verbinding? Ik zit hier in Almere, UltraDSL (BBned).
Sinds 12 uur vliegt de verbinding eruit, dan weer terug en dan weer weg en zo is het al de hele middag. Zie geen storingsmelding op de website, heb ook al gemeld op de storingslijn. Modem blijft gewoon up met line-sync. :S
Nope ultradsl draait hier (al weken) stabiel (bbned) omgeving Leiden.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 19:38:
Je haalt nu ISP bandbreedte problemen en mogelijk telco bandbreedte problemen door elkaar.

Planet had een probleem op hun backbone netwerk ergens. Hierdoor waren grote groepen (misschien echt alle) abonnees gehinderd.
Dit was KPN zijn Backbone en was dus ook een Backbone probleem waar andere de dupe van zijn HetNet/Planet zijn namelijk volboed dochters van KPN ;)
Mijn ervaring was dat dit enkel alleen bij Demon/BBned het geval is geweest voor inderdaad een extreem lange periode.
Nee hoor dit was een probleem wat onder andere ook speelde bij de Wanadoo BBned verbindingen en nog een aantal andere ISP's.
Heb je het nu over het algemene plaatje van je verbinding? Heb je het over een specifiek deel zoals snelheid of latency van je verbinding? Of misschien over compleet iets anders zoals communicatie en/of service etc. Aanvullende diensten etc etc etc.

De hikjes van vandaag is helaas een storing en toevallig bij BBned gerelateerd in iedergeval aan de 10K waar ook een deel van de TweakDSL mensen op zit aangesloten.
Nee hoor samenloop van omstandigheden over het afgelopen half jaar.
  • Te Duur ( Vind ik althans )
  • Slechte bereikbaarheid helpdesk ( Niet dat ik die vaak nodig heb maar als je ze nodig heb zijn ze der niet )
  • Slechte Service als je de helpdesk dan toch te pakken krijgt. ( met uitzondering van Ed dan )
  • Ben in het afgelopen tijd vaker eruit gelegen dan normaal 12x binnen 1 maand tijd ( exclusief hikjes van 1 minuut dus alles langer dan 10 minuten )
  • Zeer slechte communicatie
Hieruit heb ik gewoon geconcludeerd dat het misschien beter tijd is om te verhuizen van ISP bovendien ga ik binnekort ook waarschjinlijk zel fverhuizen dus dat word dan een mooie overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 22:45

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 150297 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:00:
Sorry dat ik om de hoek kom waaien,maar ik geniet echt van deze Tisadsl2 Abbo.Constant strakke snelheid(weet het niet misschien omdat ik :) ;) een hele nieuwe koperdraadlijn heb,IVB nieuwbouwwoning) En ik wilde BJCK en zijn mannen hier bedanken voor alle juiste en goede informatie wat ze hier neerzetten(mag ook een keer gezegt worden).Nu nog wachten op ADSL2. ;)
Sinds ik op TISdsl 2+ zit (nu nog 8 mbit) geniet ook IK weer! Hij zit VOl (1 rechte lijn) te leechen.. de upload is zelfs hoger dan bij BBned.. ik ben hier onwijs blijde mee... ik geniet met volle teugen!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

bjck schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:09:
[...]

Dat is je serviceID van je DSL-lijn. Elke DSL-lijn is aangeduidt met een serviceID bijn KPN in de netwerkadministratie.

Als je overstapt naar een TisDSL product bij TweakDSL is hij niet nodig.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Chutney schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:58:
[...]

Waarom groet jij steeds, dat is niet gewenst zoals je in de regetljes kan lezen :D

Thanks _/-\o_
Heb ik van jou weer wat geleerd O-)
Maar eigenlijks zit dat er auto ingebakken bij mij .
Groeten Ben ;-)

oepsssss sorry 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door digiben op 08-10-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Laatst online: 03-07 20:27
De firmware voor de st716g staat er nu ook op:

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716g

het kan aan mij liggen maar alles lijkt stukken sneller te laden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152023

Is deze trage afhandeling normaal voor Tweakdsl
Yep, erg normaal bij TweakDSL. Je kan je vraag beter hier stellen, medewerkers van TweakDSL (Xandrios o.a.) beheren deze topic.
De meesten hier weten sowieso meer dan de 2 helpdesk/administratie kippen bij TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:52

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Anoniem: 152023 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 02:17:
[...]

Yep, erg normaal bij TweakDSL. Je kan je vraag beter hier stellen, medewerkers van TweakDSL (Xandrios o.a.) beheren deze topic.
De meesten hier weten sowieso meer dan de 2 helpdesk/administratie kippen bij TweakDSL.
Xandrios werkt niet bij TweakDSL of dat moet dan sinds kort anders zijn?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152023

Alle gedupeerden hebben toen 1 maand lang gratis internet aangeboden gekregen. Storing zal je overal weleens tegen komen. Waar het om gaat is de service. Men vertelde je gewoon wat er aan de hand was ipv een lul smoes "Ligt niet aan ons, ligt aan BBned ".
Welk aanbieder kan ik het beste kiezen voor mijn startende onderneming. Moet niet alleen goedkoop zijn maar ook goed bereikbaar
Mijn bedrijf had diverse aanbieders om een offerte gevraagd om regio kantoren te voorzien van een huurlijn. Ik schrok van de prijzen zeg! Deze verschillen erg veel dan de prijzen voor consumenten. Betekend dit dat de consumenten veel korting krijgen of moeten de bedrijven meer belasting betalen over hun lijn?
Kies gewoon KPN voor je bedrijf. Is duurder dan de rest, maar 1 ding is zeker. Ze zijn bereikbaar en hebben meer dan 2 personen op hun helpdesk zitten. 99% dat ze hun afspraken na komen. Dat is 100% meer dan tweak! Je bent binnen 7 dagen aangesloten en je lijn werkt meteen. Dus niet opleveren en vervolgens jou achter laten met storing in je lijn. Voor je bedrijf kan je beter geen gezeik aan je hoofd hebben. Veel succes met je onderneming. Ik heb je een p.m. gestuurd, mail me voor mijn ervaring met Tweak. Deze kan ik hier niet zetten, wordt door de mods verwijderd. Je mag niet al te negatief over Tweak zijn hier. Het is 1 grote Tweak reclame bord hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 07:49

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Ach, Planet heeft het tov mij 3 maanden volgehouden dat de fout bij KPN lag en v.v. .
Zo kan iedereen wel een probleem bij zijn of haar ISP hebben.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149860

Prijs verschil zakelijk en consument is meestal aan te geven dat zakelijk je een SLA hebt en consument niet.

/mamoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zondagskindje schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 02:19:
[...]

Xandrios werkt niet bij TweakDSL of dat moet dan sinds kort anders zijn?
Werkt hij ook niet. Er werkt geen enkele Moderator of Admin van GoT voor TweakDSL. Xandrios is gewoon klant als concument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Anoniem: 152023 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 02:33:
[...]

Alle gedupeerden hebben toen 1 maand lang gratis internet aangeboden gekregen. Storing zal je overal weleens tegen komen. Waar het om gaat is de service. Men vertelde je gewoon wat er aan de hand was ipv een lul smoes "Ligt niet aan ons, ligt aan BBned ".

[...]

Mijn bedrijf had diverse aanbieders om een offerte gevraagd om regio kantoren te voorzien van een huurlijn. Ik schrok van de prijzen zeg! Deze verschillen erg veel dan de prijzen voor consumenten. Betekend dit dat de consumenten veel korting krijgen of moeten de bedrijven meer belasting betalen over hun lijn?
Kies gewoon KPN voor je bedrijf. Is duurder dan de rest, maar 1 ding is zeker. Ze zijn bereikbaar en hebben meer dan 2 personen op hun helpdesk zitten. 99% dat ze hun afspraken na komen. Dat is 100% meer dan tweak! Je bent binnen 7 dagen aangesloten en je lijn werkt meteen. Dus niet opleveren en vervolgens jou achter laten met storing in je lijn. Voor je bedrijf kan je beter geen gezeik aan je hoofd hebben. Veel succes met je onderneming. Ik heb je een p.m. gestuurd, mail me voor mijn ervaring met Tweak. Deze kan ik hier niet zetten, wordt door de mods verwijderd. Je mag niet al te negatief over Tweak zijn hier. Het is 1 grote Tweak reclame bord hier.
pfffff nou dan heb ik andere ervaringen met planet en KPN :( })
Blaas dat bedrijf liefst op met die nep medewerkers.....zo kan het eigenlijks overal zijn hoor en heb nu al verschillendeISP,s gehad :*)
Heb er nog geen één die me echt bevalt gehad ,,,ja het eerst half jaar en daarna kwamen de problemen en of begon het gekloot.
Dus nu maar hopen dat tweakdsl zo blijft als ze nu zijn dan hoor je mij niet klagen _/-\o_
Iedergeval ze noemen me niet voor niks Ben de ISP ho*r en of slet hahaha.
;)

[ Voor 4% gewijzigd door digiben op 09-10-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

textnews.tweakdsl.nl is flink van slag.

Kon er zojuist eerst een tijdje niet opkomen. En nu blijkt 'ie flink achter de tijd aan te lopen, de laatste berichten dateren van eind mei.

* Wildfire wacht af tot het storinkje weer verholpen is

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 09-10-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Wildfire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:28:
textnews.tweakdsl.nl is flink van slag.

Kon er zojuist eerst een tijdje niet opkomen. En nu blijkt 'ie flink achter de tijd aan te lopen, de laatste berichten dateren van eind mei.

* Wildfire wacht af tot het storinkje weer verholpen is
waarom gebruik je in vredesnaam textnews :?
News.tweakdsl doet het perfect, ook voor tekstgroepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dimmu schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:45:
[...]

waarom gebruik je in vredesnaam textnews :?
News.tweakdsl doet het perfect, ook voor tekstgroepen :)
Omdat textnews er speciaal is voor tekstgroepen. En ik af en toe ook nieuwsgroepen wil kunnen lezen wanneer ik vanaf news.tweakdsl.nl aan het downloaden ben zonder lijntjes hoeven in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

-------
Ajuto
-------

Weet iemand hoe je Edonkey goed aan de praat krijg icm de ST 716v5WL. Ik krijg een lage ID waardoor de download een klein druppeltje wordt.

Firewall in modem aan/uit maakt niet uit. Blijft de melding: WARNING : "You have a lowid. Please review your network config and/or your settings" krijgen.

Ik heb al geprobeerd om de gebruikte poorten toe te voegen in de modem.

De softwarematige firewall kan het probleem niet zijn aangezien die bij het vorige modem geen problemen veroorzaakte.

UPnP onder Game & Application Sharing staat ook al aan

De modem in geconfigureerd als router > MER enz

Verbonden met UTP-5 kabeltje.

Internetverbinding blijft trouwens klaperen hier in Tilburg. Het leek even goed te gaan maar vandaag en gisteren heb ik alweer 2x moeten herstarten en viel de verbinding weer een paar keer (half) weg. MAar dat is een andere kwestie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Wildfire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:00:
[...]

Omdat textnews er speciaal is voor tekstgroepen. En ik af en toe ook nieuwsgroepen wil kunnen lezen wanneer ik vanaf news.tweakdsl.nl aan het downloaden ben zonder lijntjes hoeven in te leveren.
4-5 lijntjes trekt mijn verbinding dicht, heb je nog 3 over voor tekst, genoeg lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ShadowBumble schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 20:17:
Nee hoor dit was een probleem wat onder andere ook speelde bij de Wanadoo BBned verbindingen en nog een aantal andere ISP's.
Wanadoo neemt z'n diensten op een totaal andere manier af dan Demon. Als Wanadoo een snelheidsprobleem heeft of had is er exact 1 partij die daar iets aan kan doen, en dat is Wanadoo zelf. De technische achtergrond is nogal complex, dus die zal ik je besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
digiben schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:53:
[...]

pfffff nou dan heb ik andere ervaringen met planet en KPN :( })
Blaas dat bedrijf liefst op met die nep medewerkers.....zo kan het eigenlijks overal zijn hoor en heb nu al verschillendeISP,s gehad :*)
Ben ook ooit bij planet geweest maar arggg wat is dat een rotzooi daar. Ik zat daarvoor bij xs4all en deed veel vragen met mail geen problemen je krijgt binnen 24 uur antwoordt van xs4all (mijn ervaring) dus denk ik mail die vraag naar planet twee dagen later standaard anwoord. Dus ik weer mail mailen van nee dit lost mijn problemen niet op wat krijg ik toegestuurt weer het zelfde 8)7. Ik snap het niet. Ik heb drie keer het zelfde mailtje gehad en de vierde keer kreeg ik antwoord van een "specialist" die me niet kon helpen dus ben ik op verschillende forums gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dimmu schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

4-5 lijntjes trekt mijn verbinding dicht, heb je nog 3 over voor tekst, genoeg lijkt me :)
Heb je ook wel weer gelijk in natuurlijk.

Maar ik zag zojuist dat ik via news.tweaknews.nl een enorme zut berichten dubbel heb. Ook niet de bedoeling lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Wildfire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:48:
[...]

Heb je ook wel weer gelijk in natuurlijk.

Maar ik zag zojuist dat ik via news.tweaknews.nl een enorme zut berichten dubbel heb. Ook niet de bedoeling lijkt me.
Waarschijnlijk omdat je de oude cache nog niet geleegd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 21:55
Nou , op dit moment is er voor mensen die pas een paar maanden bij Tweakdsl zitten dus geen mogelijkheid om over te stappen naar adsl2 , getuige dit mailtje wat ik mocht ontvangen

Ls,

allereerst kun je nog geen gebruik maken van deze aanbieding omdat je pas een paar maanden klant bent. De actie was in eerste instantie voor nieuwe klanten en mensnen die langer dan 1 jaar klant zijn.

Dus, nog even afwachten.

Groet,

TweakDSL

Nou maar hopen dat ze met een goed alternatief komen. Anders vallen de mensen die net pas een paar maanden bij tweakdsl zitten mooi tussen wal en schip :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Dancis schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:09:
Nou , op dit moment is er voor mensen die pas een paar maanden bij Tweakdsl zitten dus geen mogelijkheid om over te stappen naar adsl2 , getuige dit mailtje wat ik mocht ontvangen

Nou maar hopen dat ze met een goed alternatief komen. Anders vallen de mensen die net pas een paar maanden bij tweakdsl zitten mooi tussen wal en schip :? :(
't Is altijd zo hoor, je moet minimaal een jaar (bij elke adsl-provider) lid zijn mocht je naar iets anders willen (of evt. afbetalen, maar denk dat je daar niet op zit te wachten). Je kan alleen nu hopen op een (evt) verhoging van de abonnementen, voor de rest niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is inderdaad altijd zo. Als je nog contractueel gebonden bent kan je niet gelijk naar een aanbieding stappen. Je zal dan moeten wachten tot het product ook in het vaste portfolio verschijnt zodat je naar dat product kunt upgraden. (mits zelfde netwerk natuurlijk).

Aanbiedingen zijn voor nieuwe abonnees. Het is al heel tof van TweakDSL dat mensen die al reeds klant zijn daar via het BBned netwerk kunnen overstappen (mits >1 jaar abonnee) naar TisDSL2 opzich. Ze hadden ook hun poot stijf kunnen houden en zeggen dat je dan eerst moet opzeggen en opnieuw moet aanvragen (vrij suf, maar 't zou kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dimmu schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:29:
[...]

Waarschijnlijk omdat je de oude cache nog niet geleegd hebt?
Jawel, ik ben niet dom hoor... :)

In Outlook Express heb ik de boel teruggezet naar de beginwaarden. Dan begint 'ie weer met een schone lei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wildfire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:58:
[...]

Jawel, ik ben niet dom hoor... :)

In Outlook Express heb ik de boel teruggezet naar de beginwaarden. Dan begint 'ie weer met een schone lei.
offtopic:
Begin eens met installeren van Mozilla Thunderbird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
bjck schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:24:
[...]

offtopic:
Mesnews voldoet ook prima, iig (veel) beter dan Outlook Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07

fjs

PSN: ftltc

Iemand al problemen gehad met de nieuwe firmware van de 716G?

Ik heb mijn modem geupdate, maar nu moet ik hem regelmatig aan/uit zetten omdat ik er niet meer in kan komen en mijn voip het niet doet het regelmatig niet meer.

Met de oude firmware deed voip het soms ook niet, maar nu is het erger geworden.

Het is net of de relais (de klik die je hoort in de modem, als je gebeld wordt) vastzit.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 16:47

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Hebben er hier mensen ook last van mail die niet doorkomt. Ik stuur een mail van mijn tweakdsl account naar mijn Gmail en dat gaat gewoon goed, alleen terug komt er niets aan. Ik kwam hierachter omdat ik een bevestigingsmail niet binnen heb gekregen,.

Mijn mail via Webmail.tweakdsl.nl bekijken geeft hetzelfde resultaat, geen mail daar...misschien is er een storing, alleen zie ik niets staan opde site van tweak.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38
Heb je je reply-to adres goed staan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
tymiek schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:19:
Hebben er hier mensen ook last van mail die niet doorkomt. Ik stuur een mail van mijn tweakdsl account naar mijn Gmail en dat gaat gewoon goed, alleen terug komt er niets aan. Ik kwam hierachter omdat ik een bevestigingsmail niet binnen heb gekregen,.

Mijn mail via Webmail.tweakdsl.nl bekijken geeft hetzelfde resultaat, geen mail daar...misschien is er een storing, alleen zie ik niets staan opde site van tweak.
Eerst even de vraag naar welk emailadres je 't precies stuurt ;)
Daarnaast; heb je 100MB aan ruimte gebruikt voor je webspace? Zoja> komt het inderdaad niet meer aan, 100mB is namelijk gedeeld; zowel voor mail als voor je webruimte.

(mail van gmail > me tweakdsl-emailadres komt gewoon (gelijk) aan)

[ Voor 8% gewijzigd door Sjowhan op 10-10-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:24:
[...]

offtopic:
Zucht... dat gepush om Outlook Express niet te gebruiken is vervelend. Outlook Express voldoet voor mij uitstekend om te e-mailen en af en toe in nieuwsgroepen wat te lezen en te posten.

-- Edit: momenteel lijkt het ok via textnews, alhoewel 'ie nog steeds niet up-to-date is. De meest recente berichten zitten nu in september, dus de laatste loodjes... heeft dus wel bijna een hele dag geduurd om weer up-to-date te raken, maar goed het werkt weer en daar gaat het om.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 10-10-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Xandrios schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:23:
Heb je je reply-to adres goed staan? :)
Ik stuur het direct naar het adres zonder reply te gebruiken, dus uit het hoofd
Dimmu schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:24:
[...]

Eerst even de vraag naar welk emailadres je 't precies stuurt ;)
Daarnaast; heb je 100MB aan ruimte gebruikt voor je webspace? Zoja> komt het inderdaad niet meer aan, 100mB is namelijk gedeeld; zowel voor mail als voor je webruimte.
Ik zit sinds september via tiscali bij tweak, voorheen BBned...Ik stuur het naar * tymiek AT tweakdsl.nl.
Op mijn webspace kan ik nu niet inloggen time out (foutmelding 425 unable to build data connection), maar daar staat al maanden hetzelfde op, dus lijkt het me sterk dat die opeens vol is, maar dat ga ik ff nakijken. Ik krijg geen bounce op het adres iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
tymiek schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:46:
[...]

Ik stuur het direct naar het adres zonder reply te gebruiken, dus uit het hoofd

[...]

Ik zit sinds september via tiscali bij tweak, voorheen BBned...Ik stuur het naar * tymiek AT tweakdsl.nl.
Op mijn webspace kan ik nu niet inloggen time out (foutmelding 425 unable to build data connection), maar daar staat al maanden hetzelfde op, dus lijkt het me sterk dat die opeens vol is, maar dat ga ik ff nakijken. Ik krijg geen bounce op het adres iig.
je adres is geen <tymiek> At tweakdsl.nl maar tymiek AT subdomein.tweakdsl.nl
Als je een tymiek <at> tweakdsl wil hebben als emailadres, moet je dat aangeven aan de helpdesk.

Wat betreft je FTPinlog; pasv transfer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Dimmu schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:51:
[...]

je adres is geen <tymiek> At tweakdsl.nl maar tymiek AT subdomein.tweakdsl.nl
Als je een tymiek <at> tweakdsl wil hebben als emailadres, moet je dat aangeven aan de helpdesk.

Wat betreft je FTPinlog; pasv transfer?
Nee ik heb echt tymiek AT tweakdsl.nl (is al 2 jaar zo via helpdesk)

Hoe kan je dat nakijken dat pasv transfer want ik doe het gewoon via explorer, geen ftp progje voorhanden, soms kom ik er wel ff in, maar dan kapt ie het weer af na 30 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
tymiek schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:55:
[...]

Nee ik heb echt tymiek AT tweakdsl.nl (is al 2 jaar zo via helpdesk)

Hoe kan je dat nakijken dat pasv transfer want ik doe het gewoon via explorer, geen ftp progje voorhanden, soms kom ik er wel ff in, maar dan kapt ie het weer af na 30 sec.
Kijk eens in de opties van Internet Explorer/Explorer bij tabblad geavanceerd, of de optie 'gebruik passive FTP' aan in gevinkt?
(eventueel overstappen op een ftpclient doet wonderen ;))

daarnaast; Ho1 was net weer dood, BBned verloor dus weer even de connectiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 03-07 16:23
Gaat er een structurele oplossing komen voor de BBned problemen? De verbinding heeft er hier nu al regelmatig uitgelegen de afgelopen maanden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

IK heb een 716v5(WL) en het ding stoort erg vaak (wireless connecties vallen vaak even kort weg, net lang genoeg om ssh sessies en vpn verbindingen te slopen).

Nu kan ik op het moment gewoon internetten... dacht ik, het blijkt dat www.speedtouch.nl nooit bereikbaar is aldus mijn geweldige modem.

Ook kan ik het mac adres niet vinden maar ik zal nu de CLI-handleiding eens lezen. kijken of daar wat in staat.

het mac adres van de 716 staat op de onderkant van de modem ik ken nu de hele CLI interface ondertussen uit mijn hoofd... laat ik het maar van de positieve kant bekijken. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door xychix op 10-10-2005 11:48 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)