TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 7.428 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
bjck schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:30:
Dus van €80 + payserver naar €39.95 (en KPN-belbudget eventueel minimaal qua kosten).

Nogal een aardige winst per maand ;)
Ja klopt ik betaalde dus 80 euro voor xs4all 39,95 (per kwartaal) dollar voor UNS en kpn da`s zo`n 110 euro per maand voor internet (Ik bel nooit met vast) en nu zo`n 50 euro da`s een besparing :)en het is nu nog 50 kb minder maar straks hoop zo rond de 12 mbit ( zit rond de 800 meter van de centrale :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Mainuser X schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:18:
[...]

Ja klopt ik betaalde dus 80 euro voor xs4all 39,95 (per kwartaal) dollar voor UNS en kpn da`s zo`n 110 euro per maand voor internet (Ik bel nooit met vast) en nu zo`n 50 euro da`s een besparing :)en het is nu nog 50 kb minder maar straks hoop zo rond de 12 mbit ( zit rond de 800 meter van de centrale :( )
Als een postcode check zegt ~800m en in werkelijkheid ligt het er niet ver vanaf heb je grote kans op >16Mbps eigenlijk ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
wie gebruikt er voip icm een 716v5?
hebben jullie ook last van verbreken van verbinding midden in een gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
bjck schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:27:
[...]

Als een postcode check zegt ~800m en in werkelijkheid ligt het er niet ver vanaf heb je grote kans op >16Mbps eigenlijk ;)
Da`s nog beter voor 39,95 met newsserver. Maar ja, je kan het nooit echt ergens zien da`s wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Kan iemand mij vertellen wat ze met een DSL lijn kenmerk bedoelen?
Indien je nu op dezelfde lijn een DSL aansluiting bij een andere provider hebt moet deze aansluiting worden gemigreerd. Hieronder kan je aangeven of dit het geval is en zo ja, welke provider en onder welk lijnkenmerk. Als je het lijnkenmerk niet weet, probeer het dan bij je provider te achterhalen: hoe completer de informatie hoe soepeler de migratie kan verlopen.
Dit wordt gevraagd bij de optie om te migreren van m'n huidige netwerk(KPN) naar Tis Ultra, is dat toevallig de naam van het abonnement? In mijn geval Wanadoo ADSL Basic dus?

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Dubbeldrank schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 01:23:
Kan iemand mij vertellen wat ze met een DSL lijn kenmerk bedoelen?

[...]

Dit wordt gevraagd bij de optie om te migreren van m'n huidige netwerk(KPN) naar Tis Ultra, is dat toevallig de naam van het abonnement? In mijn geval Wanadoo ADSL Basic dus?
Nee, het lijnkenmerk / service ID moet je opvragen bij je huidige provider. Dit is een nummer dat jouw lijn identificeert.

Offtopic: Gaat iemand www.tweakdsl.nl nog opdaten? Speciaal voor nieuwe klanten hebben we het volgende aanbod: TisDSL Ultra nogmaals verlengd tot 1 oktober a.s. Is al lang voorbij... :+

[ Voor 18% gewijzigd door S1W op 04-10-2005 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bij mijn weten is dat serviceID helemaal niet nodig als je naar Tiscali overstapt (telco-telco). BBned wil het altijd graag hebben, maar TisUltra is het niet perse nodig.

Als je hem perse wilt hebben moet de Wanadoo helpdesk hem je kunnen geven. Echter is het altijd al een vervelend iets geweest omdat ze dit gegeven over je lijn helemaal niet hoeven te verstrekken aan je. Als je het gaat vragen vraag dan om je: "serviceid" van je DSL lijn.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 04-10-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:29

rally

Deyterra Consultancy

Kan iemand me vertellen wat de huidge retentie is op de newsserver van TweakDSL?

Ik gebruik nu GigaNews en die zitten (sinds kort) op een retentie van 57 dagen. Dat is wel extreem lang, maar 20 dagen is voor mij soms net te kort. Nu zou Tweak naar 30 dagen gaan in september, maar daar heb ik niets meer over gezien.

Dusssss... Who's got the info :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 17:29
rally schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:01:
Kan iemand me vertellen wat de huidge retentie is op de newsserver van TweakDSL?

Ik gebruik nu GigaNews en die zitten (sinds kort) op een retentie van 57 dagen. Dat is wel extreem lang, maar 20 dagen is voor mij soms net te kort. Nu zou Tweak naar 30 dagen gaan in september, maar daar heb ik niets meer over gezien.

Dusssss... Who's got the info :)
Tussen de 21 en 23 dagen momenteel (uit bijv a.b.ftn zijn headers van 21,4d nog te downloaden ;))

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:12:
Bij mijn weten is dat serviceID helemaal niet nodig als je naar Tiscali overstapt (telco-telco). BBned wil het altijd graag hebben, maar TisUltra is het niet perse nodig.

Als je hem perse wilt hebben moet de Wanadoo helpdesk hem je kunnen geven. Echter is het altijd al een vervelend iets geweest omdat ze dit gegeven over je lijn helemaal niet hoeven te verstrekken aan je. Als je het gaat vragen vraag dan om je: "serviceid" van je DSL lijn.
Bij een overstap naar Tiscali hoef je inderdaad geen service ID op te vragen, mits je op het aanmeldformulier het telefoonnummer vermeld waarop je momenteel via KPN DSL geleverd krijgt. Bij mij is de Telco Telco migratie (van KPN naar Tiscali) op deze manier vlekkeloos verlopen. Alleen jammer dat Tiscali in Tilburg enorm brak is, maar ik verwacht dat daar aan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:26:
[...]
Alleen jammer dat Tiscali in Tilburg enorm brak is, maar ik verwacht dat daar aan gewerkt wordt.
Ze laten het vast zo ;)

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 04-10-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
<zucht> nu al weer de 3de week in met geen internet...
verhuizing gaat goed :( Helemaal precies kunnen ze het niet uitleggen aan de helpdesk, maar kpn schijnt het moeilijk te vinden om het kabeltje van het oude adres in de aansluiten van het nieuwe adres te stoppen :(

vraag me af of de verhuizing sneller was gegaan als ik tegelijk was overgestapt naar tisdsl...

vind het toch wel beetje vaag dat ook niemand iets kan zeggen over een planning van aansluiting.. moet toch niet zo moeilijk zijn om navraag te doen over een ingeplande datum (ga er niet vanuit dat ze 's ochtends eens gaan zitten bedenken wie ze vandaag eens zullen aansluiten). Heb mijn verhuizing 15 juli zo'n beetje doorgegeven.. 15 sept. was mijn tellijn netjes overgezet om 13.00u door kpn, alleen mijn internet nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:42
Waar kan ik de type modems vinden (4 stuks) welke je nu bij TweakDSL kunt kiezen (exacte namen en specificaties). Volgens mij kloppen de modems/routers niet in de startpost of zit ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Je doelt nu op abonnementen via BBned?
Yes sir ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
sun.dace schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:03:
nu al weer de 3de week in met geen internet...
verhuizing gaat goed :( Helemaal precies kunnen ze het niet uitleggen aan de helpdesk, maar kpn schijnt het moeilijk te vinden om het kabeltje van het oude adres in de aansluiten van het nieuwe adres te stoppen :(

vraag me af of de verhuizing sneller was gegaan als ik tegelijk was overgestapt naar tisdsl...

vind het toch wel beetje vaag dat ook niemand iets kan zeggen over een planning van aansluiting.. moet toch niet zo moeilijk zijn om navraag te doen over een ingeplande datum (ga er niet vanuit dat ze 's ochtends eens gaan zitten bedenken wie ze vandaag eens zullen aansluiten). Heb mijn verhuizing 15 juli zo'n beetje doorgegeven.. 15 sept. was mijn tellijn netjes overgezet om 13.00u door kpn, alleen mijn internet nog steeds niet :(
Je hebt een telefoonlijn/abonnement van KPN op nieuwe adres liggen zonder DSL momenteel (zonder linesharing). Linesharing aanleg kan in 4 a 5 werkdagen geregeld zijn bij Tiscali opzich.

Er kunnen ook andere dingen meespelen waardoor het niet kan of geblokkeerd wordt. Zo kan de DSL-aansluiting van de vorige bewonder er nog liggen administratief wat die van jou in de weg zit. Of kan je verhuisd zijn naar een wijk waar glasvezel in het telefonie netwerk van KPN zit en dus DSL technisch onmogelijk is gezien je daar koper voor moet hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 04-10-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
[quote]Gompie98 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:45:
[...]

[...]

Uh... ja denk ik. Het is de Vox Chicago 390 (van kpn, dus van siemens heb ik begrepen)
Je verhaal verklaart een hoop (bedankt), echter zit ik nog met het volgende:
Zodra ik de stekker van uit het nt2-kastje haal en in het modem stop gaan de displays van de handsets dus uit en aan. kan dit dan ook hier mee te maken hebben? En klopt het dan ook, dat als ik de adsl-stekker uit het modem trek (terwijl dus de vox op het modem is aangesloten) dat dan alles weer goed is (displays blijven branden en ik kan weer gewoon intern bellen = kiestoon etc.)

Zou ik dat dan bv hier ook kunnen instellen (H 6.2.2 uit de manual vd copperjet 815)?

6.2.2 Flash on hook timing
Because the requirements of flash on hook timing differ a lot per country, the
minimum and maximum hook flash time can be configured.
Syntax: flashmin <value>
Minimum flash-on-hook time in milliseconds after a hook-flash is detected. Below
this value no flash nor hook state change is detected.
Syntax: flashmax <value>
Maximum flash-on-hook time in milliseconds before a hook flash is detected.
Above this value a hook state change is detected.
Note that if flashmax < flashmin, hook flash detection is disabled. Flashmin can
be used to set the minimum time a hook state change is detected.
Example: to set the minimum flash-on-hook timing to 60 milliseconds, add the
following line to the [file.initiad] section:
flashmin 60
Example: to set the maximum flash-on-hook timing to 200 milliseconds add the
following line to the [file.initiad] section:
flashmax 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:04

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik he nu de 716 er aan. alles via BRIDGE,, wat zijn de interne ip nummers .. ik kan ze niet vinden..
ik had altijd 192.168.0.1 maar da werkt niet meer

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 09:39:
[...]

Gratis modem krijg je alleen als nieuwe klant van KPN.
Dus van ADSL via KPN naar DirectADSL krijg je GEEN nieuw modem.

Edit: zie de voorwaarden: http://www.kpn.com/kpn/show/id=763169/sc=626650
Wanneer u van een internet provider connected by KPN gratis overstapt op Direct ADSL, dan kunt u geen gebruik maken van de modemkorting. Wel profiteert u van de eerste maand gratis abonnement.
Maar ik stap niet over! WIj verhuizen, slopen de ADSL lijn hier, verhuizen de telefoonlijn, en vragen een nieuwe ADSL lijn aan (goedkoper dan verhuizen).

Dan heb ik toch recht op die f*cking modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nijl schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:02:
ik he nu de 716 er aan. alles via BRIDGE,, wat zijn de interne ip nummers .. ik kan ze niet vinden..
ik had altijd 192.168.0.1 maar da werkt niet meer
192.168.1.254 (en ook 10.0.0.138 schijnt te werken wat Speedtouch standaard altijd gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Resinman schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:52:
Ben ik de enige die er om de 20 minuten af lig?
Nee ik *had* dat probleem ook. Eindigt jouw IP wellicht op .253?

Men heeft mij een vast IP gegeven welke (volgens mij) al was uitgedeeld, hierdoor knalde
mijn verbinding eruit op het moment dat de andere klant het IP uitgedeeld kreeg door
de DHCP server. Na een DHCP release/renew had ik weer verbinding.

Sinds vanmorgen heb ik een ander IP, en het probleem lijkt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

bjck schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:44:
[...]

192.168.1.254 (en ook 10.0.0.138 schijnt te werken wat Speedtouch standaard altijd gebruikte).
dat is al ik zelf een ip in voer. ikkan nu via bridge mode surfen. en mijn netwerk op.. maar welke range heb ik dan intern> ik kan dat nergens terug vinden

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:23
CRiSiS schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:50:
[...]

Nee ik *had* dat probleem ook. Eindigt jouw IP wellicht op .253?

Men heeft mij een vast IP gegeven welke (volgens mij) al was uitgedeeld, hierdoor knalde
mijn verbinding eruit op het moment dat de andere klant het IP uitgedeeld kreeg door
de DHCP server. Na een DHCP release/renew had ik weer verbinding.

Sinds vanmorgen heb ik een ander IP, en het probleem lijkt opgelost.
Dit heb ik dus net gehad, laatste tijd al vaker gebeurd, ip is wel anders bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Burne schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 03:04:
[...]
Het is toch gewoon een afweging tussen de kosten van downtijd en de kosten van betere garanties? Achter jouw lease-auto rijdt geen reserve-auto met reserve-chauffeur. Achter die van George W. Bush wel. Een tweede verbinding via een totaal andere partij kost je nogeens zoveel (zeg maar 5000-10000 euro per jaar voor een stevige zakelijke lijn). Als je de schade van een uur extra koffiedrinken becijfert op 1200 euro is het onzin om het te doen. Natuurlijk is het een schadepost, maar de schade vermijden kost driemaal zoveel. Van de andere kant: als een uur downtijd je 700.000 euro kost, kun je je best het nodige aan noodmaatregelen veroorloven. Alleen zou ik dan geen DSL overwegen. DSL is toch vooral verhoudingsgewijs erg goedkoop in vergelijking met voorgaande technieken, maar minder betrouwbaar. Huurlijn, straalverbinding, satelliet, het kan allemaal met dat soort belangen. 'Het bedrijfsleven' kent dat soort rekensommetjes beter dan wie ook. Als het goed is.
Hoe weet jij dat ik een lease auto heb? :*)
Maar het is inderdaad wel een afweging van de kosten.
Een ADSL lijn is dus in feite geen betrouwbare internet link als het gaat om beschikbaarheid. Voor de consument en kleine zakelijke gebruiker is het voldoende, maar een grote zakelijke gebruiker die zich geen (of heel weinig) downtime kan veroorloven zal niet voor ADSL moeten kiezen of naast een ADSL lijn een alternatief moeten nemen voor het geval er een lijn uitstapt.
Dat kan een grote zakelijke klant ook makkelijk betalen dus daar hoeven wel ons geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
Nijl schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:52:
[...]

dat is al ik zelf een ip in voer. ikkan nu via bridge mode surfen. en mijn netwerk op.. maar welke range heb ik dan intern> ik kan dat nergens terug vinden
Als je modem in bridge mode staat, krijgt je PC een extern IP-adres toegewezen, dus dan heb je helemaal geen intern IP-adres. Als je dat wil, zul je het modem als router moeten configureren. In dat geval krijg je van de Speedtouch een 192.168.1.xxx adres toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ziekloon schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:49:
[...]

Als je modem in bridge mode staat, krijgt je PC een extern IP-adres toegewezen, dus dan heb je helemaal geen intern IP-adres. Als je dat wil, zul je het modem als router moeten configureren. In dat geval krijg je van de Speedtouch een 192.168.1.xxx adres toegewezen.
men kan dan toch niet mijn pc op he in bridge?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds gisteren ligt er bij mij de telefoon uit.
Modem al tig keer gereset.Helpt niks.Heb een copperjet 816-2 modem.

Lampje gaat wel aan als in wil bellen maar verder hoor je alleen jezelf in de telefoon.

Weet iemand hier een oplossing voor? Al diverse mailtjes gestuurd maar tot op heden helaas nog geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Nijl schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:01:
[...]

men kan dan toch niet mijn pc op he in bridge?
Jawel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ok ik ben nu routed.. hoe kan ik zien welk mac adres de speedtouch 716 heeft?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nijl schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:26:
[...]

ok ik ben nu routed.. hoe kan ik zien welk mac adres de speedtouch 716 heeft?
Stikkertje onderkant? En anders kan TweakDSL het wel zien in hun dhcp logs als jij aangeeft welk IP je hebt lijkt mij.
HoppyF schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Hoe weet jij dat ik een lease auto heb? :*)
Maar het is inderdaad wel een afweging van de kosten.
Een ADSL lijn is dus in feite geen betrouwbare internet link als het gaat om beschikbaarheid. Voor de consument en kleine zakelijke gebruiker is het voldoende, maar een grote zakelijke gebruiker die zich geen (of heel weinig) downtime kan veroorloven zal niet voor ADSL moeten kiezen of naast een ADSL lijn een alternatief moeten nemen voor het geval er een lijn uitstapt.
Dat kan een grote zakelijke klant ook makkelijk betalen dus daar hoeven wel ons geen zorgen om te maken.
Momenteel is voor klein zakelijk (en soms ook privé) het heel interessant om (gewoon) twee internet verbindingen te nemen. Compleet onafhankelijk van elkaar zoal bijvoorbeeld ADSL/SDSL van ISP A en telco X. en kabelinternet bijvoorbeeld.

Of ADSL/SDSL van ISP A en telco X + ADSL (als backup met lagere snelheid) van ISP B en telco Y.

Zo kan je gemakkelijk omschakellen door even fysiek een kabeltje om te pluggen alleen maar of het te configureren dat het vanzelf gaat. Je ziet het nu al veel dat bedrijven primair een SDSL lijn hebben en een wide-open ADSL lijn bij andere ISP (vaak gewoon consumenten product) via ander DSL-netwerk.

Gaat er wat plat alles over de andere link.

De backuplink kan je ook gewoon actief gebruiken als http/proxy lijn voor je webverkeer van personeel om je SDSL lekker te ontlasten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

bjck,

ik krijg het niet voor elkaar mijn server weer op poort 80 toegangkelijk te maken in de router mode.. zit er ergens iets verborgen ofzo? want de zaken die in de manuel staan, zijn er bij niet.

- Assign the public IP address of a connection to a device

dan zie ik:

Assign the public IP address of a connection to a LAN device

This page allows you to assign the public IP address of your Internet Connection(s) to a specific device on your local network...

You might want to do this if:

* You encounter issues with some applications through the Network Address Translation engine of your SpeedTouch.
* This device is running server applications (web server, ...) and you want it to be accessible from the internet.
* This device has to be considered as the unique entry to your local network (DMZ).

Internet Service Device

No compatible connection found.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo-ver streks mijn kennis van de ST niet. Maak zelf gebruik van een 2602HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
wat doe je moeilijk?
router config geladen met die config tool?
ja, zet dan je server aan, ad/change hem als device bij Home Network > Devices
stel in altijd zelfde ip, ga dan naar Toolbox > Game & Application Sharing
Pick a task...Assign a game or application to a local network device
add webserver aan je device, klaar O-)
werkt allemaal prima hier

[ Voor 4% gewijzigd door Striker2k2 op 05-10-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kun je als je nog niet 1 jaar lid bent, ook overstappen van ISDN naar analoog en dan gebruik maken van de ADSL 2 optie? Ik kom er niet direct uit.

En als je gewoon van lijntype wisselt, wat voor gevolgen heeft dat voor je internet? Onze gebruikskosten zijn namelijk veel minder dan de abonnements kosten van het ISDN abo, dus we willen er sowieso vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:39:
Kun je als je nog niet 1 jaar lid bent, ook overstappen van ISDN naar analoog en dan gebruik maken van de ADSL 2 optie? Ik kom er niet direct uit.

En als je gewoon van lijntype wisselt, wat voor gevolgen heeft dat voor je internet? Onze gebruikskosten zijn namelijk veel minder dan de abonnements kosten van het ISDN abo, dus we willen er sowieso vanaf.
Om van ISDN naar POTS/PSTN (analoog) te remigreren bij KPN mag er geen linesharing op je lijn zitten. Geen DSL-signaal dus.

Als je nog geen jaar abonnee bent zal TweakDSL dit er vast niet zomaar voor je vanaf halen natuurlijk. Ze hebben ook contracten etc met Tiscali misschien over termijnen etc. Je zou het ze moeten voorleggen misschien, maar is een scenario wat weinig helpdesk medewerkers zo zeggenschap over hebben.

Misschien is een duidelijke brief met wat je wilt (of fax) handiger.

Je kan ISDN2 ook naar ISDN1 laten omzetten bij KPN. Even bellen en je levert 2 nummers in en je kan nog maar 1x tegelijk bellen. Scheelt toch weer een hoop euro's per maand direct.

Je kan ook ISDN helemaal opzeggen bij KPN. Dan ga je wel aan TweakDSL €9.95 extra betalen omdat je een dedicated lijn overhoudt. En je kan nogsteeds niet naar de aanbieding overstappen technisch omdat je DSL-lijn aan een annexB poortje hangt bij Tiscali. Die zal daarvoor sowieso eerst los moeten dus dan.

Opzeggen KPN-telefonie (ISDN) kan ook automatisch als je je nummer laat porteren naar een andere aanbieder zoals straks www.tweakphone.nl bijvoorbeeld.

Samengevat: Lastig wat je wilt en omdat je nog geen jaar abonnee bent wellicht onmogelijk en ISDN1 de beste optie die per direct kan door belletje naar KPN.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 05-10-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:29

rally

Deyterra Consultancy

bjck schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:49:

Momenteel is voor klein zakelijk (en soms ook privé) het heel interessant om (gewoon) twee internet verbindingen te nemen. Compleet onafhankelijk van elkaar zoal bijvoorbeeld ADSL/SDSL van ISP A en telco X. en kabelinternet bijvoorbeeld.
Dat heb ik dus gedaan:
1x TweakDSL (Tiscali)
1x Casema
Alles aangesloten op een HotBrick LoadBalancer zodat ik ook nog eens beide tegelijk kan gebruiken (als ik aan het downloaden ben op Usenet kan ik nog steeds normaal surfen).
Gewoon een bSMTP account genomen (draai een eigen mailserver) via Nederhost en mail primair op Tis-lijntje laten afleveren en secundair via Nederhost naar Casema lijntje op poortje 26 (dankzij de poort 25 block van Casema :( ).
Al met al ben ik ondertussen nog voordeliger uit met twee verbindingen dan wat ik vroeger betaalde voor 1 Wide open verbinding (dat begon op € 110,00)

Een aantal van mijn priveklanten gebruiken ook een vergelijkbare setup en dat heeft de bedrijfszekerheid aanzienlijk verhoogd. Zeker omdat ze via twee compleet verschillende technieken verbonden zijn met internet.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[img]=http://home.tiscali.nl/koffiemok/internode-adsl2-distance.jpg[/img]

Kam ik tegen in andere thread. Bron: http://www.internode.on.net/adsl2/graph/index.htm

ADSL2+ gaat rechts onderin verder net als het paars van ADSL2 qua snelheid, maar groen + paars wordt zo'n zooitje denk ik doorelkaar.
IMPORTANT NOTES:

* The speeds indicated on this graph show the theoretical maximum speed on good copper lines having no bad joints, faulty insulation, or high speed 'interferers' (such as bridge taps or loading coils). Your actual achieved speed may vary substantially from these theoretical results.
* In our experience, it is very common for ADSL2+ performance to be very substantially degraded by less-than-ideal existing house wiring and low quality (or missing) filters.
* The most effective way to improve your ADSL2+ performance is to have a licensed cabler install a good quality central splitter (available from Internode) in your premises to use with your ADSL2+ modem.
it is very common for ADSL2+ performance to be very substantially degraded by less-than-ideal existing house wiring

Iedereen met de verleng(& platte) snoeren die denken "werkt altijd prima", succes :+

Gelul over filters gaat niet op, we werken in NL met 1 splitter vooraan de lijn en niet allemaal filters per toestel op de lijn. Is al eerder genoemd, maar toch nog even: Er is geen verschil tussen ADSL en ADSL2+ qua splitters.

[ Voor 113% gewijzigd door bjck op 05-10-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
bjck schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:09:

Gelul over filters gaat niet op, we werken in NL met 1 splitter vooraan de lijn en niet allemaal filters per toestel op de lijn. Is al eerder genoemd, maar toch nog even: Er is geen verschil tussen ADSL en ADSL2+ qua splitters.
Ik geloof je graag als het over die splitters gaat, maar waarom blijven ze bij de helpdesk van tweakdsl dan volhouden dat ik een nieuwe splitter zal moeten kopen? Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijkdat er een andere splitter nodig is, maar ik snap dan het statement van tweakdsl niet hoor 8)7 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:47:
Ik heb wat problemen met VoIP van Budgetphone.nl

Heel vaak is het zo dat mensen niet naar ons kunnen bellen en totaal niets horen via de telefoon. Wij kunnen wel gewoon naar andere nummer bellen.
Alles staat goed ingesteld en Budgetphone is op de hoogte van mijn probleem.

Zijn er toevallig meer mensen die via Budgetphone VoIP hebben met problemen?
Hoi ,,
Ik heb het zelfde sinds vandaag en ben er nu een paar dagen dan mee aan het spelen geweest...echt tevreden ben ik er (nog)niet over.(zoals me vodsl hiervoor werkte bijna uitstekend)
Het bellen ging t/m vanmiddag redelijk goed en ben nu alles kwijt 8)7
Zelf was het drie dagen wel redelijk ...alleen had ik het probleem dat ze me niet goed konden verstaan ,teminste een geplop op de lijn horen ze met praten bij mij vandaan.
Diegene die ik hoor klinkt wel goed ,,alleen is het ook dat het om de 12 a 15 minuten even doodstil is een seconden of 5 a 10 en dat dan alles weer terug komt.
Iedergeval sinds vandaag heb ik helemaal niks meer als me voicemail en dus heb er een mail heen gestuurd ....maar tevreden ben ik(nog) niet er over en eens kijken of het dan bij mij zit en of er nog betere zijn die dit aanbieden???
Zelf gebruik ik hier de zyxel Prestige 2602HW-61C en weet niet of het beter werkt met een ip telefoon zoals deze http://www.talkin2ya.nl/shop/index.php?cPath=22
en of had ik beter misschien deze kunnen nemen...iets duurder met dat kastje maar misschien wel een betere dienst !!!!!
http://www.optibel.nl/
Groeten ben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Striker2k2 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 01:49:
wat doe je moeilijk?
router config geladen met die config tool?
ja, zet dan je server aan, ad/change hem als device bij Home Network > Devices
stel in altijd zelfde ip, ga dan naar Toolbox > Game & Application Sharing
Pick a task...Assign a game or application to a local network device
add webserver aan je device, klaar O-)
werkt allemaal prima hier
daar d8 ik vannacht pas aan: via router modem kan ik mijn eigen url niet zien.. bij bridge wel.. (zo was het vroeger..) heb ik dus een paar uur als een dolle hond van alles lopen instellen; heeft niuets geholpen. de ST is nu weer in router mode; en een test van een externe heeft uitgewezen dat alles gewoon aanspreekbaar is.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:09:
[[url==http://home.tiscali.nl/koffiemok/internode-adsl2-distance.jpg]afbeelding[/url]]

Kam ik tegen in andere thread. Bron: http://www.internode.on.net/adsl2/graph/index.htm

ADSL2+ gaat rechts onderin verder net als het paars van ADSL2 qua snelheid, maar groen + paars wordt zo'n zooitje denk ik doorelkaar.

[...]

it is very common for ADSL2+ performance to be very substantially degraded by less-than-ideal existing house wiring

Iedereen met de verleng(& platte) snoeren die denken "werkt altijd prima", succes :+

Kan dit wel vergelijkbaar zijn voor Nederland. Hoe is de kwaliteit van de koperdraadjes in andere landen. Als dat beroerd is dan zijn de resultaten daar ook na. BV. Ik zit nu 2800 m van de wijkcentrale en haal 6.9 en/of 7.3 mbit. Als ik dan naar het plaatje kijk dan zou ik met adsl2+ 8 mbit
halen. Niet erg een vooruitgang. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:04:
[...]

Kan dit wel vergelijkbaar zijn voor Nederland. Hoe is de kwaliteit van de koperdraadjes in andere landen. Als dat beroerd is dan zijn de resultaten daar ook na. BV. Ik zit nu 2800 m van de wijkcentrale en haal 6.9 en/of 7.3 mbit. Als ik dan naar het plaatje kijk dan zou ik met adsl2+ 8 mbit
halen. Niet erg een vooruitgang. :'(
Zie het niet zo somber in ;) Denk dat je eerder rond de 10mbit uitkomt op 2800m lijnlengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:14:
[...]

Zie het niet zo somber in ;) Denk dat je eerder rond de 10mbit uitkomt op 2800m lijnlengte.
gelukkig,

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ik zit op 730 meter.. is haal ik 10 mbit dan wel?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Nijl schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:31:
[...]

Als je even naar boven scrollt dan kun je het toch zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

CRiSiS schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:34:
[...]

Als je even naar boven scrollt dan kun je het toch zien?
naar onderen bedoel je

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:42
Resinman schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:11:
Waar kan ik de type modems vinden (4 stuks) welke je nu bij TweakDSL kunt kiezen (exacte namen en specificaties). Volgens mij kloppen de modems/routers niet in de startpost of zit ik er nu naast?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Nee, naar boven. Je bent al onder. Maar goed. Ik zeg niets meer. Komt erop neer dat je het kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 12:20
Volgens mij werkt de email niet meer.. Ik heb al vanaf diverse accounts naar mijn tweakdsl account gestuurd , maar ik krijg geen enkele binnen... Hebben meer mensen dit probleem?

(Helpdesk is te druk.. wordt gedisconnect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
om3ega schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:19:
Volgens mij werkt de email niet meer.. Ik heb al vanaf diverse accounts naar mijn tweakdsl account gestuurd , maar ik krijg geen enkele binnen... Hebben meer mensen dit probleem?

(Helpdesk is te druk.. wordt gedisconnect)
Ja, ik heb dit al sinds maandag
'k vond het al zo rustig, en na een paar keer mezelf te hebben gemaild met een ander adres kreeg ik ook helemaal niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:31:
[...]

als ik 2800 m van centrale zit en jij 730. wat denk je dan zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Foxke schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:53:
[...]

'k vond het al zo rustig, en na een paar keer mezelf te hebben gemaild met een ander adres kreeg ik ook helemaal niks :(
Hmm , dat is mooi balen.. Ik zit op een bevestiging e-mail te wachten om een account te activeren. Ik wilde hier vanavond mee aan de slag gaan... had ik nou maar mijn gmail adres ingevuld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
[...]

Hier nergens last mee en werkt gewoon met mails ontvangen en verzenden .
Kijk wel eens vaker zo af en toe of het werkt en alles komt netjes aan dus hier geen problemen .
Groeten Ben een Tweakdsl freak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
om3ega schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:53:
[...]

Hmm , dat is mooi balen.. Ik zit op een bevestiging e-mail te wachten om een account te activeren. Ik wilde hier vanavond mee aan de slag gaan... had ik nou maar mijn gmail adres ingevuld :(
Vreemd
Vanuit hotmail komt het erg snel (dwz: druk op de knop en 't is binnen) aan, evenals met gmail... (dan heb ik het over het *@<domein>.tweakdsl.nl-emailaccount)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjowhan op 05-10-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

[...]

hier komt het gewoon aan

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zyxel modem die je bij tisdasl 2 krijgt kan ik toch ook voor BBned 8/mbit gebruiken. Ik wil hem graag ff testen op mijn huidige adsl lijn.

Opgelost.. werkt super. net voipbuster geconfigureerd en het werkt meteen als een trein. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
slash24 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:30:
[...]
Ik geloof je graag als het over die splitters gaat, maar waarom blijven ze bij de helpdesk van tweakdsl dan volhouden dat ik een nieuwe splitter zal moeten kopen? Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijkdat er een andere splitter nodig is, maar ik snap dan het statement van tweakdsl niet hoor 8)7 |:( |:(
De kans dat je splitter defect raakt is vrij klein. Tenzij je grof geweld gebruikt natuurlijk.
Als je twijfel hebt ook het functioneren van je splitter ruil je hem (tijdelijk) toch even om met iemand die ook ADSL heeft? Daarmee kun je het splitter verhaal uitsluiten.

De pessimistische geluiden over in-huis-bekabeling vallen ook wel mee. Waar hebben we het over?
Stuk kabel van 10-30 meter?
Ook daarvoor geldt, bij twijfel even je modem bij het ISRA punt aansluiten met een kort kabeltje, je laptop er naast en testen maar.
Als ik al aan bekabeling twijfel is het aan de dikke kabel die door mijn straat loopt, die zal er wel de nodige jaren liggen.
We zullen het zien straks als ik ooit nog op ADSL2+ kom. Daar is het wachten op.

Op de TweakDSL website staan nog steeds "geweldige" aanbiedingen die geldig zijn tot 1 oktober.
Van mij mogen ze eraf want het is nu 5 oktober.
De TweakGekte is over, op naar de nieuwe aanbiedingen graag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier mail verstuurd via gmail en met een .mac account, maar beide niks
Ook niet via de webmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Foxke schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:16:
Ik heb hier mail verstuurd via gmail en met een .mac account, maar beide niks
Ook niet via de webmail...
naar welk adres stuur je dan?

Je kan/moet eerst een naam@subdomein.tweakdsl.nl-emailadres/postbus aanmaken. Dit kan je door naar http://mail.cambrium.nl/ te gaan en in te loggen met je subdomein en je wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Dimmu schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:04:
[...]

naar welk adres stuur je dan?

Je kan/moet eerst een naam@subdomein.tweakdsl.nl-emailadres/postbus aanmaken. Dit kan je door naar http://mail.cambrium.nl/ te gaan en in te loggen met je subdomein en je wachtwoord.
Mijn email adres heb ik al sinds het begin van tweakdsl .. en heeft altijd gewerkt. Alleen de laatste dagen niet meer. 1 okt. is het laatste wat ik heb binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
om3ega schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:12:
[...]

Mijn email adres heb ik al sinds het begin van tweakdsl .. en heeft altijd gewerkt. Alleen de laatste dagen niet meer. 1 okt. is het laatste wat ik heb binnen gehad.
teveel gebruikt op je webspace? (mail + webspace tellen samen mee namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Dimmu schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:27:
[...]

BINGO , die stonden inderdaad redelijk vol.. Ik heb eens lekker opgeschoond..

mega thanks _/-\o_

Vraag me alleen af of ik alle mail nu kwijt ben of alsnog binnen krijg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Koperlijnen zijn ongeveer wel vergelijkbaar in diverse landen. Hier ligt alles in de grond en vaak maar 1 koppelstation (wijkverdeler) per lijn.

@HoppyF

Niet alleen een verlenging van 20-30m wat gelijk verlies geeft. Maar wat men vaak doet is dan plat snoer gebruiken wat wel verlies geeft. Of kabels door gootjes trekken en het vanbinnen stuk trekken dan wat nu nog 'best okee' blijkt te werken.

Of een aansluitpunt gebruiken waar nog vertakkingen of koppelstukken tussenzitten naar de hoofdaansluiting toe bijvoorbeeld. Of het ISRA punt ooit eens achter de lambrisering hebben getimmerd waar de kabel is verlengd met een kroonsteentje of de draai-draai-plakband methode etc.

Plat snoer strippen en die onder schoefjes proberen te frummellen in een contactdoosje of stekkertjes er half vanaf trekken of al slecht opzetten etc etc etc.

@ Bohr200x

2800 Meter is behoorlijk lang. Was al bekend natuurlijk dat de + in ADSL2+ niet heel veel meer zal toevoegen dan wellicht. ADSL2 gebruikt dezelfde frequenties als ADSL1, maar dan beter/optimaler. Hier zal je wel enige wint uit halen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Dimmu schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:27:
[...]

vol is vol :) slimme denkert bent u.. was ik nog net niet opgekomen.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Nijl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:22:
[...]

vol is vol :) slimme denkert bent u.. was ik nog net niet opgekomen.
Het klinkt heel aardig, 100MB, maar als je er even niet aan denkt dat het samen met de webspace gedeeld wordt, is het maar een 'truttebeetje' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Dimmu schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:29:
[...]

Het klinkt heel aardig, 100MB, maar als je er even niet aan denkt dat het samen met de webspace gedeeld wordt, is het maar een 'truttebeetje' ;)
die 100 gb bij tweakdsl zit vol bij mij.. maar de mail komt wel hoor

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

bjck schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 22:45:
Koperlijnen zijn ongeveer wel vergelijkbaar in diverse landen. Hier ligt alles in de grond en vaak maar 1 koppelstation (wijkverdeler) per lijn.

@HoppyF

Niet alleen een verlenging van 20-30m wat gelijk verlies geeft. Maar wat men vaak doet is dan plat snoer gebruiken wat wel verlies geeft. Of kabels door gootjes trekken en het vanbinnen stuk trekken dan wat nu nog 'best okee' blijkt te werken.

Of een aansluitpunt gebruiken waar nog vertakkingen of koppelstukken tussenzitten naar de hoofdaansluiting toe bijvoorbeeld. Of het ISRA punt ooit eens achter de lambrisering hebben getimmerd waar de kabel is verlengd met een kroonsteentje of de draai-draai-plakband methode etc.

Plat snoer strippen en die onder schoefjes proberen te frummellen in een contactdoosje of stekkertjes er half vanaf trekken of al slecht opzetten etc etc etc.

@ Bohr200x

2800 Meter is behoorlijk lang. Was al bekend natuurlijk dat de + in ADSL2+ niet heel veel meer zal toevoegen dan wellicht. ADSL2 gebruikt dezelfde frequenties als ADSL1, maar dan beter/optimaler. Hier zal je wel enige wint uit halen natuurlijk.
ik heb een plat snoertje.. als ik dus rond ga halen ga ik er op vooruit?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:08
Vooral bij de grotere lengte's (Say 5-10 meter of meer) kan het veel schelen. Ikzelf gebruik er nu UTP (gewoon cat-5E) voor overigens, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Kan iemand me vertellen wat dat DSL lijn kenmerk is wat ik op moet geven voor migratie naar TweakDSL? Ik heb nu Wanadoo ADSL Basic via KPN.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 18:16

fjs

PSN: ftltc

Nijl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:33:
[...]

die 100 gb bij tweakdsl zit vol bij mij.. maar de mail komt wel hoor
Heb jij 100 gb? Dat wil ik ook :+

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dubbeldrank schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 03:12:
Kan iemand me vertellen wat dat DSL lijn kenmerk is wat ik op moet geven voor migratie naar TweakDSL? Ik heb nu Wanadoo ADSL Basic via KPN.
Dat is je serviceID van je DSL-lijn. Elke DSL-lijn is aangeduidt met een serviceID bijn KPN in de netwerkadministratie.

Als je overstapt naar een TisDSL product bij TweakDSL is hij niet nodig.
Nijl schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:35:
[...]

ik heb een plat snoertje.. als ik dus rond ga halen ga ik er op vooruit?
Net wat Xandrios al zegt. Je moet het wel in proporties zien. Dus een stukje van 1, 2 of 3 meter platsnoer is geen probleem en zal je het verlies waarschijnlijk niet zien/merken.

Je kan het heel simpel testen straks met ADSL2+ of je lijnsnelheid hoger is in je modem wanneer je deze direct/kaal op ISRA aansluit.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 06-10-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo... ben weer on-line. TweakDSL Tilburg lag er weer uit gisteravond, nou ja deze keer niet alle centrales maar toevallig precies de mijne...

Zucht...

* Wildfire wacht met smart op de definitieve oplossing van alle ellende in Tilburg...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
De snelheid is ook echt bagger in Tilburg.
Met m'n 5 Mbit haal ik ongveer 100 kB/s.

Ik zit in de Reeshof trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 06:50
In verband met een uitval in de regio Tilburg heb ik 'mijn' IP-adres, gateway en Routing-tabel handmatig aangepast. Via Wildfire begrijp ik dat alles weer als vanouds werkt. Hoelang duurt het voordat het misgaat met deze handmatige instellingen en dat ik dus weer gebruik moet maken van DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vast instellen kan een tijd werken, alleen gaat het gigantisch mis vanzellf een keer ;)

De TweakDSL DHCP-server weet niet dat jij dat IP nog gebruikt, die denkt dat hij 'vrij' is bijvoorbeeld. En ook als Tiscali apparatuur herstart is de route ook weg en zal alleen worden geplaatst als er weer een DHCP pakket langskomt.

Morgen ochtend is er onderhoud voor Tilburg, mogelijk dat dan de snelheid weer normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Planetlithium schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 12:45:
In verband met een uitval in de regio Tilburg heb ik 'mijn' IP-adres, gateway en Routing-tabel handmatig aangepast. Via Wildfire begrijp ik dat alles weer als vanouds werkt. Hoelang duurt het voordat het misgaat met deze handmatige instellingen en dat ik dus weer gebruik moet maken van DHCP?
Laat het nou gewoon altijd op DHCP staan, je kunt het alsnog statisch zetten als het er weer een keer uitknalt.

Gisteravond werkte dit "trucje" trouwens niet bij mij, de verbinding bleef dood... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ik heb tisdsl ultra met zyxl draadloze router+modem. sommige laptops en comps hebben problemen met verbinden, zelfs als ze naast de zyxel staan zegt ie dat verbinding slecht is. bel je tweak helpdesk, vinden ze het vreemd en gaan ze nieuwe opsturen. maar als dat niet werkt, mag ik opdraaien voor verzedkosten terwijl die zyxel gewoon niet goed werkt. (met andere netwerken heeft de laptop geen probleem). als het wel werkt geen probleem, als het niet werkt is het je eigen probleem, moet je verzendkostenbetalen en zegt die lollige helpdesk dat het wel ufo's ofzo of aardstralen zullen zijn waar tweak niks ana kan doen, dat heeft die lolbroek serieus vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Vandaag mijn login gegevens ontvangen, en hopelijk binnenkort ook de modem zodat we eindelijk van Casema af zijn.

Staat niet in de brief hoe lang het veder nog duurt, iemand een idee?

offtopic:
Dan toch maar goed dat Casema :+ onze opzeggen heeft genegeerd, heb ik nu nog tijdelijk internet })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Ik kan niet meer uploaden op mn webspace, iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
6killer schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:14:
Ik kan niet meer uploaden op mn webspace, iemand een idee hoe dat kan?
Hoeveel mb heb je op je webspace staan? Wellicht dat je over de 100MB bent gegaan, zodat je geen ruimte meer hebt (en dat is logisch :+ )
Geef anders eens de foutmelding die je ftpclient weergeeft als je wat probeert te uploaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Dimmu schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

Hoeveel mb heb je op je webspace staan? Wellicht dat je over de 100MB bent gegaan, zodat je geen ruimte meer hebt (en dat is logisch :+ )
Geef anders eens de foutmelding die je ftpclient weergeeft als je wat probeert te uploaden :?
nee nee er staat nog geen 10 mb op, melding is gewoon Upload failed on 217.19.16.135 (/www/...). (upload not allowed) dat lijkt me geen schrijfbevoegdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
6killer schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:53:
[...]

nee nee er staat nog geen 10 mb op, melding is gewoon Upload failed on 217.19.16.135 (/www/...). (upload not allowed) dat lijkt me geen schrijfbevoegdheid.
Hmm... ik denk dat mail sturen naar de helpdesk het beste is; wellicht staan er rechten niet goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

bjck schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:01:
Vast instellen kan een tijd werken, alleen gaat het gigantisch mis vanzellf een keer ;)

De TweakDSL DHCP-server weet niet dat jij dat IP nog gebruikt, die denkt dat hij 'vrij' is bijvoorbeeld. En ook als Tiscali apparatuur herstart is de route ook weg en zal alleen worden geplaatst als er weer een DHCP pakket langskomt.
Is dat ook zo met een vast ip address? Mijn IP verandert dus niet, maar wat houdt die tiscali apparatuur in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
CRiSiS schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:59:
[...]

Is dat ook zo met een vast ip address? Mijn IP verandert dus niet, maar wat houdt die tiscali apparatuur in dan?
"een vast IP" Is een afspraak tussen jou en je ISP dat je steeds dezelfde krijgt op jou verbinding.

Vast instellen van een IP is heel wat anders en dat werkt niet (of een tijdje wel, maar niet altijd). In het tiscali-dsl-netwerk staan routers(1). Die moeten ook weten welk IP pakket naar welke plek door te sturen. Om nu niet al die informatie statisch te configureren (fout gevoelig, zowel technisch als menselijk (administratief)) komt die informatie uit de DHCP pakketten.

Het kan blijven werken, vast instellen, maar alleen als er hardware herstart wordt om welke reden dan ook ergens in de weg is de informatie er niet meer.

Je ISP zal bij "een vast IP" niet jou IP dus aan een andere lijn toekennen. Echter heb je dat niet en je vult hem toch vast in ziet na 2 uur (leasetijd) de DHCP server hem als 'vrij' en kan hem uitdelen aan iemand die vraagt om een IP. Dan lig jij offline.

1. Die zie je ook in je traceroute als eerste hop en nog 1-tje op het koppelpunt tiscali<-->Cambrium/TweakDSL (die zie je dubbel, niet op letten verder). Ze hebben wel een TweakDSL/Cambrium IP natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 06-10-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:06:
[...]
Op de TweakDSL website staan nog steeds "geweldige" aanbiedingen die geldig zijn tot 1 oktober.
Van mij mogen ze eraf want het is nu 5 oktober.
De TweakGekte is over, op naar de nieuwe aanbiedingen graag. :P
Ja hoor ze hebben het vast gelezen.
TweakDSL heeft de website aangepast.
Letterlijk staat er: " TisDSL Ultra nog-nog-maals verlengd tot 1 november a.s."
(voor nieuwe klanten). Prima natuurlijk maar nu wij (als bestaande klanten) nog!
Ik wacht ... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vatt schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:42:
De snelheid is ook echt bagger in Tilburg.
Met m'n 5 Mbit haal ik ongveer 100 kB/s.

Ik zit in de Reeshof trouwens.
yep....hier 'tzelfde, sinds 2 weken TisADSL en al 2 weken ruk.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik denk erover om ook over te stappen naar TweakDSL ADSL2+. Erg mooie aanbieding en stukken goedkoper dan mijn huidige (XS4All fast). Kan iemand mij vertellen wat ik mag verwachten van de snelheid en stabiliteit van de verbinding bij TweakDSL? Ik zat nl niet te wachten op een verbinding die steeds wisselende snelheden laat zien, of om de zoveel tijd wegvalt.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
afterburn schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:45:
Ik denk erover om ook over te stappen naar TweakDSL ADSL2+. Erg mooie aanbieding en stukken goedkoper dan mijn huidige (XS4All fast). Kan iemand mij vertellen wat ik mag verwachten van de snelheid en stabiliteit van de verbinding bij TweakDSL? Ik zat nl niet te wachten op een verbinding die steeds wisselende snelheden laat zien, of om de zoveel tijd wegvalt.
Tjsa... het probleem is dat niemand het nog kan zeggen hoe stabiel en betrouwbaar de ADSL2+ verbinding zal zijn. Het is zo nieuw dat je hierop nog geen antwoord kunt verwachten.
Over gewoon ADSL kan ik wel zeggen dat het stabiel is.
Er zijn wel korte incidentjes geweest maar dat is gezien over een langere periode (> 1 jaar) erg weinig. Als het met ADSL2+ ook zo gaat zou het prima zijn.

Dan heb je nog twee netwerkaanbieders die actief zijn bij TweakDSL. BBned die het merendeel levert en TIS die druk bezig is om ADSL2+ klantjes te werven.
Hoe dat zich zal ontwikkelingen is ook nog niet bekend. Misschien wordt TIS wel beter dan BBned ... maar het kan ook andersom zijn.
Een andere belangrijke factor is misschien wel de newsserver van TweakDSL die is prima.
Ik denk dat je daar wel beter mee af bent dan bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hangt er ook een beetje vanaf natuurlijk HoppyF. BBned gebruikt aparte poorten voor ADSL1 en ADSL2+ verbindingen. Hoe de stabiliteit etc is op de ADSL2+ poorten daar moet de praktijk uitwijzen.

Ook voor Tiscali aansluitingen moet voor ADSL2+ straks de stabiliteit nog uitwijzen. Echter worden dezelfde poorten ook gebruikt voor de huidige ADSL1 snelheden al een ruim jaar nu. Dus daar kan je eigenlijk al van zeggen dat het prima inorde is gewoon mbt ADSL1.

En stel dat je TisDSL2 aansluiting straks op ADSL2+ instabiel zou zijn. Dan kan je altijd je modem nog van 'multimode' (auto) afhalen en forceren op de G.DMT standaard. Dat resulteert weer in een 8/1 ADSL1 DSL-sync.

Dus om nu over 'gewone ADSL' en 'de ADSL2+ verbindingen' te spreken gaat eigenlijk nergens over mbt TisDSL2 waar de vraag over gaat.

Antwoord zou dus alleen kunnen zijn: Gezien de ervaringen van de mensen in dit hele deel die over zijn gestapt op TisDSL2 van TweakDSL kan je het met een gerust hart doen de overstap.

@ HoppyF

En als de prijs straks voor wide-open 24/1 nu eens naar €69 euro gaat na deze intro-aanbieding slaat hij zich misschien voor z'n kop ook natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 07-10-2005 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
afterburn schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:45:
Hallo Afterburn,

Ik ben zelf nu net over van xs4all fast naar tisdsl2 Wat problemen gehad met de modem kon hem niet gelijk werkend krijgen pas na update van firmware( Bedankt BJCK ). Maar daarna een mooie constante verbinding wel iets mindere senelheid als bij xs4all (50kb+-)maar wel even stabiel. de snelheid is niet lager als 770 kb maar schiet wel uit naar boven. Over de newserver ben ik ook tevreden. Ik denk dat ik voor mij zelf de goede keuze heb gemaakt. De helpdesk is net zo goed als xs4all denk ik maar de bereikbaarheid is minder. Maar je kan altijd hier terecht. Let wel op de helpdesk is tot 17:30 open. Maar je betaaltd de helft minder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Na het onderhoud van vanochtend in Tilburg lijkt het snelheidsprobleem gefixed: ik haal weer zo'n 840-850 kilobyte/sec bij o.a. speedtest.cistron.nl!

Yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:doe ff normaal.

Modbreak: XandriosZie je email voor verdere uitleg. Klagen mag best, maar dan wel op een normale manier.

[ Voor 166% gewijzigd door Xandrios op 07-10-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Als meneer SateUser hier zijn tel. nr plaatst, kan hij misschien door tweak gefoond worden.. is dat een oplossing?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mainuser X schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 07:57:
[...]

Hallo Afterburn,

Ik ben zelf nu net over van xs4all fast naar tisdsl2 Wat problemen gehad met de modem kon hem niet gelijk werkend krijgen pas na update van firmware( Bedankt BJCK ). Maar daarna een mooie constante verbinding wel iets mindere senelheid als bij xs4all (50kb+-)maar wel even stabiel. de snelheid is niet lager als 770 kb maar schiet wel uit naar boven. Over de newserver ben ik ook tevreden. Ik denk dat ik voor mij zelf de goede keuze heb gemaakt. De helpdesk is net zo goed als xs4all denk ik maar de bereikbaarheid is minder. Maar je kan altijd hier terecht. Let wel op de helpdesk is tot 17:30 open. Maar je betaaltd de helft minder dus.
Die 770Kbps komt door je ST 716v5 modem. Wonderbaarlijk verbinden die modems niet op 8064Kbps maar op 7776Kbps bij iedereen. Straks met ADSL2+ functioneren ze vermoed ik net als elk ander modem zonder dit 'vreemde' gedrag :+

En aan je IP te zien (IP ingevuld @ www.ripe.net) hang je ergens in Den Haag aan het Tiscali netwerk. Hier worden de laatste 5 centrales nog omgebouwd volgende week toevallig, schrik niet van de downtime tussen 7:00 14:00:

10-okt-05 Gv-Vb + Gv-Rwk Den Haag-Voorburg en Den Haag-Rijswijk
11-okt-05 Gv-Bnh + Gv-Bzh Den Haag-Benoordenhout en Den Haag-Bezuidenhout
12-okt-05 Gv-Btij Den Haag-Beatrijsstraat
Nijl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:09:
[...]

Als meneer SateUser hier zijn tel. nr plaatst, kan hij misschien door tweak gefoond worden.. is dat een oplossing?
Denk dat telnr iets te-ver gaat. Maar postcode zonder huisnummer of klantnummer zouden mensen van een ISP misschien al voldoende aan hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 07-10-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Nijl schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:09:
[...]

Of de tweakdsl-helpdesk hier meeleest :')
Hij kan zelf bellen als hij dat nodig vind lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 08:53
bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:10:
[...]

Die 770Kbps komt door je ST 716v5 modem. Wonderbaarlijk verbinden die modems niet op 8064Kbps maar op 7776Kbps bij iedereen. Straks met ADSL2+ functioneren ze vermoed ik net als elk ander modem zonder dit 'vreemde' gedrag :+
Bij mijn ST 716G is dat ook op 7776Kbps volgens mij. Hoop dat het straks inderdaad wel opgelost gaat worden.

Mijn IP-adres zit in de range 84.245.40.*** en zou dus in de goede range zitten volgens mij maar gaat Tiscali alles in 1x overzetten (in het hele land dus) of per regio? Zit zelf met de postcode 5615 (Eindhoven) en zou graag gebruik van ADSL2+ willen gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Witlof schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:26:
[...]

Bij mijn ST 716G is dat ook op 7776Kbps volgens mij. Hoop dat het straks inderdaad wel opgelost gaat worden.

Mijn IP-adres zit in de range 84.245.40.*** en zou dus in de goede range zitten volgens mij maar gaat Tiscali alles in 1x overzetten (in het hele land dus) of per regio? Zit zelf met de postcode 5615 (Eindhoven) en zou graag gebruik van ADSL2+ willen gaan gebruiken :)
inetnum: 84.245.40.0 - 84.245.40.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: NAG1.EHV-QML

Daar zijn wel de DSLAMs al vervangen voor ADSL2+ geschikte gezien de NAG*. Ik heb geen idee hoe het gaat met omzetten van provielen naar ADSL2+ straks. Of allemaal in één keer of per centrale of per groep etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
Zolang het dit lekkere weer blijft is het wat mij betreft 'summer' dus de banner op de tweakdsl-frontpage hoeft volgens mij niet aangepast worden.

Maar hoe zit het nu met de aanbiedingen? De "feestmaand" pagina spreekt van acties die verlengd zijn tot 1 oktober 2005? Mag ik aannemen dat de acties nu niet meer geldig zijn?
En kun je nu eigenlijk nou wel of geen VoDSL telefonie via tweakdsl krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:10:

10-okt-05 Gv-Vb + Gv-Rwk Den Haag-Voorburg en Den Haag-Rijswijk
_/-\o_ Goed nieuws.... ZEEER GOED NIEUWS _/-\o_

Dit is errug leuk dat het omgebouwd wordt maar hebben we ook gelijk de snelheid die dag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pluisje2004 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:46:
Zolang het dit lekkere weer blijft is het wat mij betreft 'summer' dus de banner op de tweakdsl-frontpage hoeft volgens mij niet aangepast worden.

Maar hoe zit het nu met de aanbiedingen? De "feestmaand" pagina spreekt van acties die verlengd zijn tot 1 oktober 2005? Mag ik aannemen dat de acties nu niet meer geldig zijn?
En kun je nu eigenlijk nou wel of geen VoDSL telefonie via tweakdsl krijgen?
De aanbiedingen? verlengd naar 1 november, het is onlangs weer aangepast. Zie ook mijn post een stukje verder terug.

@bjck:
Ik weet dat je graag iedereen naar TIS wilt hebben en dat de prijs ook lekker laag is maar ik heb het al vaker gezegd, ik KAN hier geen TIS krijgen. Ik weet ook niet waarom, maar ze komen er gewoon weg niet mee, en ook niet met een planning wanneer de centrale dan wel voor TIS geschikt gemaakt zou moeten worden.
Helaas, pindakaas. Dus al is de actie prijs nog zo mooi en de overstap van ADSL -> ADSL2+ heel soepel, ik heb er niets aan.

Kortom: ik wacht op de acties van BBned (via TweakDSL)
Komen die er niet of zijn ze straks niet aantrekkelijk ben ik wel genoodzaakt om wat anders te gaan zoeken. Liever niet, maar te veel betalen is ook niet alles.
Als ik voor ca € 35-40 per maand ADSL2+ kan krijgen zal ik het zeker doen, en dan wil ik ook nog wel upgrade kosten betalen + een nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mainuser X schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:48:
[...]

_/-\o_ Goed nieuws.... ZEEER GOED NIEUWS _/-\o_

Dit is errug leuk dat het omgebouwd wordt maar hebben we ook gelijk de snelheid die dag ?
Waar kan je dat lezen cq zien?
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)