Wie weet hoe ik kan zien op die Zyxel 2602 modem op hoeveel die eigenlijk traint.
telnetten naar je modem, menu 24.1Anoniem: 67119 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:31:
Wie weet hoe ik kan zien op die Zyxel 2602 modem op hoeveel die eigenlijk traint.
Of in webinterface bij 'system status' de knop helemaal onderaan drukken. Krijg je pop-up.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 67119
Thanks.bjck schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:35:
[...]
telnetten naar je modem, menu 24.1
Of in webinterface bij 'system status' de knop helemaal onderaan drukken. Krijg je pop-up.
dom dom dom. popup killer...

Op school lukte het wel en er stond idd teveel op de ftp, nu doet de mail het weer.Dimmu schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:16:
[...]
Kijk eens in de opties van Internet Explorer/Explorer bij tabblad geavanceerd, of de optie 'gebruik passive FTP' aan in gevinkt?
(eventueel overstappen op een ftpclient doet wonderen)
daarnaast; Ho1 was net weer dood, BBned verloor dus weer even de connectiviteit.
Het vreemde is alleen dat die ftp al maanden niet gebruikt is, dus al maanden staat er teveel in, en toch kwam mijn mail door.
Hoe zit dat nou met de mailtjes die verzonden zijn en niet aangekomen. De afzenders hebben ook geen bounce gehad, dus opnieuw sturen doen ze niet. Heeft Tweak die nog ergens staan denk je?
Die van eerder zijn nu ook doorgekomen, dus misschien andere mailtjes ook nog...hopen hopen hopen.
[ Voor 7% gewijzigd door tymiek op 10-10-2005 12:27 ]
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Speedtouch 716 update knop?
onder het menu item "Speedtouch" staan bij mij alleen "information" "configuration" en "event logs"
op speedtouch.nl en in de help van het apparaat zelf wordt gesproken over een update knop om firmware te uploaden. Deze kan ik toch echt niet vinden. Kan iemand mij een hint geven ?
onder het menu item "Speedtouch" staan bij mij alleen "information" "configuration" en "event logs"
op speedtouch.nl en in de help van het apparaat zelf wordt gesproken over een update knop om firmware te uploaden. Deze kan ik toch echt niet vinden. Kan iemand mij een hint geven ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Anoniem: 10034
Mn Zyxel 650R-33 (ISDN) via Cistron/BBned doet:Anoniem: 67119 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:31:
Upstream Speed: 992 kbps
Downstream Speed: 7648 kbps
Mn Zyxel 2602R-61 (POTS) via Tweakdsl/Tiscali doet:
Upstream Speed: 768 kbps
Downstream Speed: 8064 kbps
dat weet ik niet, aangezien ik geen inzicht heb in het functioneren van het quotabeheer bij tweakdsltymiek schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:12:
[...]
Op school lukte het wel en er stond idd teveel op de ftp, nu doet de mail het weer.
Het vreemde is alleen dat die ftp al maanden niet gebruikt is, dus al maanden staat er teveel in, en toch kwam mijn mail door.
Hoe zit dat nou met de mailtjes die verzonden zijn en niet aangekomen. De afzenders hebben ook geen bounce gehad, dus opnieuw sturen doen ze niet. Heeft Tweak die nog ergens staan denk je?
Die van eerder zijn nu ook doorgekomen, dus misschien andere mailtjes ook nog...hopen hopen hopen.
Wat betreft dat er toch eerst mail doorkwam (ik weet niet of je Imap of pop gebruikt), wellicht dat er nog wat ruimte over was die rustig aan gevuld werd met mailtjes die naar je verzonden werd?
http://specs.tweak.to/5253
Je moet onder management zijn.xychix schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:19:
Speedtouch 716 update knop?
To boldly go where no man has gone before...
Bij mij zijn die waardes exact hetzelfde.. betekenend zoals al bekend was dat de zyxel 2602 met adsl1 gewoon niet hoger kan komen, maar betekend niet dat dat met adsl2+ zo isAnoniem: 10034 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:46:
[...]
.....
Mn Zyxel 2602R-61 (POTS) via Tweakdsl/Tiscali doet:
Upstream Speed: 768 kbps
Downstream Speed: 8064 kbps
Ja net zoals vanmorgen ...bartvb schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:26:
Gaat er een structurele oplossing komen voor de BBned problemen? De verbinding heeft er hier nu al regelmatig uitgelegen de afgelopen maanden
Het is wel toevallig dat het iedere keer de Cisco 10K zijn die de problemen geven of is het misschien één Cisco 10K die de problemen geeft?
Gelukkig duurde het niet zo lang, maar goed is het niet.
Ik vermoed zelf dat het steeds dezelfde cisco is die de problemen geeft.HoppyF schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:07:
[...]
Ja net zoals vanmorgen ...
Het is wel toevallig dat het iedere keer de Cisco 10K zijn die de problemen geven of is het misschien één Cisco 10K die de problemen geeft?
Gelukkig duurde het niet zo lang, maar goed is het niet.
Ook upstream 832Kbps komt prima voor met een ZyXEL 2602. Zegt verders niets over de ADSL2+ upstream.j_bos schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:58:
[...]
Bij mij zijn die waardes exact hetzelfde.. betekenend zoals al bekend was dat de zyxel 2602 met adsl1 gewoon niet hoger kan komen, maar betekend niet dat dat met adsl2+ zo is
Anoniem: 122806
Vrijdag ben ik overgezet van Bbnet naar het tiscali netwerk.
Ik krijg op de modem netjes 2 groen lampjes branden. Dus er is een verbinding.
Ik krijg alleen geen ip-adres van het modem terug.
Ik heb een Alcatel Speedtouch Home (ja ik weet dat dit een oud bakje is). Heeft iemand ervaring
hoe je deze modem moet configureren om toch op het tiscali adsl2+ netwerk te komen.
Voordat je begin dat ik een nieuw modem moet bestellen, dit is gebeurt, tegelijk met
de aanvraag voor adsl2+ en het geld is ook al afgeschreven. Op dit moment, heb ik gebeld met tweakdsl
helpdesk en het bleek dat de modem nog niet eens was opgestuurd ???????? !!!!!!!
Dus aub weet iemand de instellingen van een speedtouch home modem ??
Ik krijg op de modem netjes 2 groen lampjes branden. Dus er is een verbinding.
Ik krijg alleen geen ip-adres van het modem terug.
Ik heb een Alcatel Speedtouch Home (ja ik weet dat dit een oud bakje is). Heeft iemand ervaring
hoe je deze modem moet configureren om toch op het tiscali adsl2+ netwerk te komen.
Voordat je begin dat ik een nieuw modem moet bestellen, dit is gebeurt, tegelijk met
de aanvraag voor adsl2+ en het geld is ook al afgeschreven. Op dit moment, heb ik gebeld met tweakdsl
helpdesk en het bleek dat de modem nog niet eens was opgestuurd ???????? !!!!!!!
http://www.speedtouch.nl/home.htmlAnoniem: 122806 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:48:
Anoniem: 122806
Bedankt.
Moet je dan ook nog een vpn verbinding naar 10.0.0.138 configureren voor het tiscali netwerk?
Ik vraag dit nu maar want vanavond heb ik geen verbinding meer en kan dat dus niet meer
nakijken
Anoniem: 111186
LOL Welke zomer dan.
http://www.tweakers.net/advertenties/banners/unknown.gif
http://www.tweakers.net/advertenties/banners/unknown.gif
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 10-10-2005 15:24 ]
kijk naar buiten, jaja het is zonnig en lekker weer
misschien officieel geen zomer meer maar toch
misschien officieel geen zomer meer maar toch
Dat is niet nodig. Tiscali instellingen er in en een PC d'r aan hangen met de netwerk kaart op 'automatisch ip verkrijgen' gewoon.Anoniem: 122806 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:15:
[...]
Bedankt.
Moet je dan ook nog een vpn verbinding naar 10.0.0.138 configureren voor het tiscali netwerk?
Ik vraag dit nu maar want vanavond heb ik geen verbinding meer en kan dat dus niet meer
nakijken
Als ik overstap van een KPN provider naar tisdsl2+, wat is dan de procedure? Na hoeveel weken zou ik een werkende internet verbinding moeten hebben. Wanneer krijg ik me modem? Hoelang zou ik zonder internet zitten? Kunnen de gebruikers die al over zijn daar iets over vertellen?
Je zou binnen een dag kunnen overstappen, dus maximaal 1 dag downtime kunnen hebben.E-jey schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:01:
Als ik overstap van een KPN provider naar tisdsl2+, wat is dan de procedure? Na hoeveel weken zou ik een werkende internet verbinding moeten hebben. Wanneer krijg ik me modem? Hoelang zou ik zonder internet zitten? Kunnen de gebruikers die al over zijn daar iets over vertellen?
Hoe precies de procedure gaat: lees de OP eens door.
Ik ben overgestapt en verhuisd ik ben volgens mij een dag down geweest en dat was tijdens mij verhuizing na het opzeggen en het aanvragen duurt 3 weken voor de nieuwe verbinding. Dit is mijn ervaring.E-jey schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:01:
Van de OP word ik ook niet veel wijzer. Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een Telco-Telco migratie
ALs ik overstap via een telco-telco migratie dan zou het er als volgt uit zien:
- Ik meld me aan bij tweakdsl
- De modem ed word naar me toegestuurd
- De overstap vind plaats
- na een tijdje wachten kan je je modem aansluiten en gebruik maken va de nieuwe verbinding.
- hccnet word automatisch opgezegt.
Totale downtime zou max een halve dag moeten zijn.
Totale overstap ongeveer drie weken
Zonder telco-telco:
- Na een week word de lijn gesloopt, hccnet word automatisch opgezegt
- Ik krijg modem ed
- Vanaf dat moment testen of de lijn over is. Kan meteen zijn, kan wat langer duren.
Totale downtime zou ong een week moeten zijn.
Klopt dit een beetje? Dit is wat ik er tot nu toe van begrepen heb
Ik weet alleen niet of het klopt
Bedankt iig voor de hulp
- na een tijdje wachten kan je je modem aansluiten en gebruik maken va de nieuwe verbinding.
Zonder telco-telco:
- Ik krijg modem ed
- Vanaf dat moment testen of de lijn over is. Kan meteen zijn, kan wat langer duren.
Klopt dit een beetje? Dit is wat ik er tot nu toe van begrepen heb

Bedankt iig voor de hulp
Nu wilde ik even met MRTG de readings uit mijn Speedtouch 716G lezen en weer laten geven maar welke moet ik hebben om het totale traffic van mijn modem weer te geven? Dit zijn de mogelijkheden: usb0, atm, cpcs0, dsl0, wl0, eth0, br0 en nas25. Dacht zelf dsl0 maar die blijft aardig op 0 staan. eth0 geeft wel readings weer. En is wl0 het wireless gedeelte? Kan het echt nergens terug vinden.
Ik hier pas nog over gecomuniceerd met Tweakdsl:Dimmu schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:13:
[...]
Ik vermoed zelf dat het steeds dezelfde cisco is die de problemen geeft.
Eerste reactie van Tweakdsl op een mail van mij over internetproblemen:
Mijn mail:Hoi Bas,
Jaja, gaming.. Ook hier ben ik er zeker van dat de Cisco-10000 de troublemaker is. Waarom: nou, dimpel. Geen van onze gamers met Tis-DSL heeft problemen en een bij klager waren zijn problemen verholpen na zijn verhuizing...Nu is het zo, dat disconnects alleen voorkomen bij ofwel het wegvallen van de lijn (timeouts), danwel UDP-drops. Het enige stukje BBned waar het verkeer geen ATM is, is op de Cisco-10000. In ons domein is er 100% zeker geen UDP-drop. Wij zouden dat ogenblikkelijk merken en bovendien hebben wij de logs nageplozen. Ik vrees dus, dat dit probleem niet opgelost zal worden voordat BBned eindelijk heeft besloten om de hele cisco te vervangen. Ik houd het erop dat niet alleen de PRE-kaarten (die afgelopen weekeind vervangen zijn) slecht waren, maar dat het hele chassis rijp is voor de recycling.
Vriendelijke groet//TweakDSL
Hun reactie:Ik heb een tijd terug een mail gestuurd over problemen met spellen (hoge ping). Ik kreeg toen een mail terug dat dit aan de Cisco-10000, bij BBNed, de gene was die de problemen veroorzaakte en eigenlijk een vervanger dit zou kunnen oplossen, is hier al wat over bekend of zullen ze dat voorlopig niet veranderen? (Ik heb dit probleem na de storing van enkele weken terug). Het is in ieder geval geen storing in jullie domein, dat snap ik! Ik hoor het graag als jullie hier meer over weten! Ik zie nu ook dat BBNed druk bezig is met hun netwerk? Omdat ze veel problemen hebben met hun netwerk m.b.t. de snelheid, dat de huidige NRP's de snelheden niet trekken?
Kortom, BBNed zou er druk mee bezig zijn dus wij moeten nog even geduld hebbenLs,
klopt. bbned is hard bezig om a. hun netwerkcomponnenetne stabiel te
krijgen, dat inmiddels uitgevoerd is en b. het gamen mogelijk te maken.
Hier gaat binnen afzienbare tijd een patch plaatsvinden. Even geduld dus
nog.
BVD
Groet,
TweakDSL

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Ik zal het je even voorkauwen:
Je vraagt aan middels een overstap (telco-telco) vanaf een huidige DSL-aansluiting die je reeds hebt. Dat is de volgende optie van de 4 keuze mogelijkheden:
Op het moment wordt mijn analoge verbinding via KPN gebruikt door mijn huidige ADSL
ISP, het telefoonnummer is: __________________
Je wacht nu tot je van TweakDSL een mailtje ontvangt (dus wel mailadres opgeven) met daarin de bevestiging van de overstap. Hierin wordt ook de overstap datum aangegeven. Wacht dus altijd op deze mail met datum!
Als je die hebt ontvangen is de overstap naar het Tiscali netwerk bevestigd en kan je veilig (netjes) opzeggen bij HCCnet. Dit is toch altijd netjes om te doen. Je ISP zal vast bericht krijgen dat je lijn is/wordt overgezet van je huidige DSL-netwerk leverancier (telco), maar opzeggen is altijd netjes even.
Let wel op met aanvragen van overstap & opzeggen:
• Zeg nooit op voordat je bevestiging hebt (dus met datum!) van je omzetting. (1)
• Houdt eventueel wel rekening met lopende contracten bij huidige ISP en opzegtermijn.
(1) Een DSL-aansluiting die opgeheven gaat worden (gesloopt) kan niet meer gemigreerd worden!
Je kan een wensdatum voor omzetting op geven bij TweakDSL. Stel je hebt 2 maanden opzegtermijn kan je die op een datum prikken over 2 maanden. Nadat je na ongeveer een week (misschien iets langer) de bevestiging (met overstap datum!) hebt ontvangen kan je opzeggen en betaal je zo maximaal een weekje of 2 dubbel.
Opzeggen bij je huidige ISP. Wachten tot er geen DSL-signaal meer op je lijn staat. Dan aanvragen bij TweakDSL met de optie:
Ik heb een analoge verbinding via KPN waarover geen ADSL wordt geleverd. Deze wil ik
gebruiken voor TIS ADSL2, het telefoonnummer is: __________________
Echter zit je dan een week ruim zonder DSL aansluiting. En de actie kan wel eens aan je neus voorbij gegaan zijn
Je vraagt aan bij TweakDSL middels dit formulier.E-jey schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:12:
Van de OP word ik ook niet veel wijzer. Hoe weet je of je in aanmerking komt voor een Telco-Telco migratieALs ik overstap via een telco-telco migratie dan zou het er als volgt uit zien:
Je vraagt aan middels een overstap (telco-telco) vanaf een huidige DSL-aansluiting die je reeds hebt. Dat is de volgende optie van de 4 keuze mogelijkheden:
Op het moment wordt mijn analoge verbinding via KPN gebruikt door mijn huidige ADSL
ISP, het telefoonnummer is: __________________
Je wacht nu tot je van TweakDSL een mailtje ontvangt (dus wel mailadres opgeven) met daarin de bevestiging van de overstap. Hierin wordt ook de overstap datum aangegeven. Wacht dus altijd op deze mail met datum!
Als je die hebt ontvangen is de overstap naar het Tiscali netwerk bevestigd en kan je veilig (netjes) opzeggen bij HCCnet. Dit is toch altijd netjes om te doen. Je ISP zal vast bericht krijgen dat je lijn is/wordt overgezet van je huidige DSL-netwerk leverancier (telco), maar opzeggen is altijd netjes even.
Let wel op met aanvragen van overstap & opzeggen:
• Zeg nooit op voordat je bevestiging hebt (dus met datum!) van je omzetting. (1)
• Houdt eventueel wel rekening met lopende contracten bij huidige ISP en opzegtermijn.
(1) Een DSL-aansluiting die opgeheven gaat worden (gesloopt) kan niet meer gemigreerd worden!
Je kan een wensdatum voor omzetting op geven bij TweakDSL. Stel je hebt 2 maanden opzegtermijn kan je die op een datum prikken over 2 maanden. Nadat je na ongeveer een week (misschien iets langer) de bevestiging (met overstap datum!) hebt ontvangen kan je opzeggen en betaal je zo maximaal een weekje of 2 dubbel.
edit:
Mocht je nu een DSL-aansluiting hebben bij HCCnet die niet via KPN-DSL loopt zou het kunnen zijn dat je een dedicated (of kaal-koper) DSL-aansluiting hebt. Dus zonder dat daar KPN-telefonie op dezelfde koperlijn zit. Dan zou het "Ik heb een kaal koper verbinding voor mijn ADSL, deze wil ik voor TIS ADSL2 gebruiken." zijn als keuze optie voor telco-telco
Mocht je nu een DSL-aansluiting hebben bij HCCnet die niet via KPN-DSL loopt zou het kunnen zijn dat je een dedicated (of kaal-koper) DSL-aansluiting hebt. Dus zonder dat daar KPN-telefonie op dezelfde koperlijn zit. Dan zou het "Ik heb een kaal koper verbinding voor mijn ADSL, deze wil ik voor TIS ADSL2 gebruiken." zijn als keuze optie voor telco-telco
Zonder telco-telco zou het zijn:Zonder telco-telco:
- Ik krijg modem ed
Klopt dit een beetje? Dit is wat ik er tot nu toe van begrepen hebIk weet alleen niet of het klopt
![]()
Bedankt iig voor de hulp
Opzeggen bij je huidige ISP. Wachten tot er geen DSL-signaal meer op je lijn staat. Dan aanvragen bij TweakDSL met de optie:
Ik heb een analoge verbinding via KPN waarover geen ADSL wordt geleverd. Deze wil ik
gebruiken voor TIS ADSL2, het telefoonnummer is: __________________
Echter zit je dan een week ruim zonder DSL aansluiting. En de actie kan wel eens aan je neus voorbij gegaan zijn
[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 10-10-2005 21:54 ]
Ik kan wel connecten maar hij haalt geen mail meer op, ik miste vrijdag al een mail en ik hoor nu dat mensen mails teruggestuurd krijgen, bovendien kan ik niet meer uploaden op mn webspace (had ik al gezegd hier)Anoniem: 100320 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:29:
Mail werkt niet lekker op dit moment???
Krijg geen kontakt met de pop.server...
iemand die dit bekent voorkomt?
dat uploaden klopt idd.. dat kon ik ook al niet.6killer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:27:
[...]
Ik kan wel connecten maar hij haalt geen mail meer op, ik miste vrijdag al een mail en ik hoor nu dat mensen mails teruggestuurd krijgen, bovendien kan ik niet meer uploaden op mn webspace (had ik al gezegd hier)
iemand die dit bekent voorkomt?
You are NIJL-ed!
Mensen met mail/ftp problemen:
Het storage-systeem is aangepast, waardoor de quota nu heel exact wordt aangehouden. Zit je dus op of over je quota, zal er niets meer binnenkomen qua mail.
Kortom: Zorg dat te ten alle tijde minimaal 20MB vrijhebt op je webspace, zodat er ruimte genoeg is voor je email
Het storage-systeem is aangepast, waardoor de quota nu heel exact wordt aangehouden. Zit je dus op of over je quota, zal er niets meer binnenkomen qua mail.
Kortom: Zorg dat te ten alle tijde minimaal 20MB vrijhebt op je webspace, zodat er ruimte genoeg is voor je email
kan het niet terug vinden bij TWEAKDSL: de quota's.. hdd space en trafficXandrios schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:44:
You are NIJL-ed!
Op de website staat het niet, maar neem van mij aan dat dit bericht klopt.Nijl schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:48:
[...]
kan het niet terug vinden bij TWEAKDSL: de quota's.. hdd space en traffic
ja maar wat is de quaota dan... kan ik er rekening mee houdenDimmu schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:54:
[...]
Op de website staat het niet, maar neem van mij aan dat dit bericht klopt.
You are NIJL-ed!
Stond ook wel op de website onder 'home'
Als je een TweakDSL abonnement neemt krijg je:
• Een vast IP-adres, mits gewenst
• Geen datalimieten, ook geen fair-use-policies
• Toegang tot onze eigen nieuwsserver met 10 dagen retentie, met snelheden tot 8Mbit/s
• 100MB ruimte voor je homepage en mail, inclusief een onbeperkt aantal e-mail adressen op je subdomein
Anoniem: 107119
Wel frappant dat er deze week ineens veel problemen waren.
Heeft me wel een paar belletjes gekost om het op te lossen.
Maar goed, 100 MB = 100 MB (zat op 160 dacht ik)
Heeft me wel een paar belletjes gekost om het op te lossen.
Maar goed, 100 MB = 100 MB (zat op 160 dacht ik)
Ik had dus maanden 230 mb op mijn webspace staan kwam ik gisteren achter
Nu staat er niets meer en komt al mijn mail van een week geleden fijn weer binnen. Gelukkig dacht Dimmu logisch na, anders had ik nooit op mijn ftp gekeken (en tegen mijn vriendin gezegd dat ze die ruimte niet zo moet abusen
)
Nu staat er niets meer en komt al mijn mail van een week geleden fijn weer binnen. Gelukkig dacht Dimmu logisch na, anders had ik nooit op mijn ftp gekeken (en tegen mijn vriendin gezegd dat ze die ruimte niet zo moet abusen
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Ik heb een probleem met mijn Speedtouch 716v5. Ik ben gisteren overgezet van BBned naar Tiscali Wholesale en heb dus met de laatst beschikbare setup-tool netjes voor het Tiscali-netwerk een bridged router geconfigureerd, zoals dat voor BBned perfect werkte.
Dat werkte dus niet.... blijkt dat het ding de VPC op 8.35 i.p.v. 0.34 zet. In de webinterface kan ik alleen een bridged connectie zonder router aanmaken. De op CD meegeleverde tool geeft problemen (DNS-en worden niet meegegeven etc.), dus dat gaat ook niet.
Hoe kan ik nu een bridged-router-connectie voor Tiscali aanmaken?? Misschien kan ik de VPC via de CLI aanpassen?
Dat werkte dus niet.... blijkt dat het ding de VPC op 8.35 i.p.v. 0.34 zet. In de webinterface kan ik alleen een bridged connectie zonder router aanmaken. De op CD meegeleverde tool geeft problemen (DNS-en worden niet meegegeven etc.), dus dat gaat ook niet.
Hoe kan ik nu een bridged-router-connectie voor Tiscali aanmaken?? Misschien kan ik de VPC via de CLI aanpassen?
Krijg je eigenlijk van TweakDSL email, over facturen of andere belangerijke zaken?
Aangezien ik geen gebruk maak van de TweakDSL email adressen. Ik zou niet eens weten of ik het wachtwoord heb
Aangezien ik geen gebruk maak van de TweakDSL email adressen. Ik zou niet eens weten of ik het wachtwoord heb
Programmer - an organism that turns coffee into software.
factuur wel ja, andere mails nog niet gehad
maar geef gewoon je emailadres door, hoeft niet perse bij tweak te zijn
maar geef gewoon je emailadres door, hoeft niet perse bij tweak te zijn
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716ziekloon schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:31:
Ik heb een probleem met mijn Speedtouch 716v5. Ik ben gisteren overgezet van BBned naar Tiscali Wholesale en heb dus met de laatst beschikbare setup-tool netjes voor het Tiscali-netwerk een bridged router geconfigureerd, zoals dat voor BBned perfect werkte.
Hier staat nieuwe/andere firmware en tootlje. Misschien dat het hier wel mee gaat? DNS-probleem heeft niet iedereen meer ook, dus dat is opgelost blijkbaar.
Met de oudere firmware kan je in de webinterface inderdaad hem alleen als bridge configureren voor TisDSL.
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 11-10-2005 12:23 ]
Ik heb de volgende device in mijn ST716 staan. Wat kan dit zijn?
Unknown-00-0e-00-00-00-01
Information
Status: Active
Type: Generic Device
Addressing
Physical Address: 00:0e:00:00:00:01
IP Address Assignment: Static
IP Address: 84.245.26.1
Connection Sharing
There is no game or service assigned to this device.
Unknown-00-0e-00-00-00-01
Information
Status: Active
Type: Generic Device
Addressing
Physical Address: 00:0e:00:00:00:01
IP Address Assignment: Static
IP Address: 84.245.26.1
Connection Sharing
There is no game or service assigned to this device.
You are NIJL-ed!
Dat is je gateway (van tweakdsl) IP. Die krijgt je modem via DHCP van TweakDSL binnen en maakt hij een interface van.
[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 11-10-2005 12:37 ]
Krijg nou wat, nooit geweten dat er zoveel verborgen stondXandrios schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:44:

Deze firmware heb ik al, en tooltje biedt geen mogelijkheid om een router voor het Tiscali netwerk te configureren. Wel voor BBNed, en dat werkte prima, maar daar heb ik nu niks meer aan.bjck schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:22:
[...]
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716
Hier staat nieuwe/andere firmware en tootlje. Misschien dat het hier wel mee gaat? DNS-probleem heeft niet iedereen meer ook, dus dat is opgelost blijkbaar.
Met de oudere firmware kan je in de webinterface inderdaad hem alleen als bridge configureren voor TisDSL.
Het rare is dat ik, als ik het tooltje van de CD gebruik, WEL een router kan configureren... alleen dan heb ik het oude probleem van de ontbrekende DNS-en terug EN gaat de router over z'n nek zodra ik een bittorrent-client opstart. Problemen die (voor mijn oude BBned-verbinding) met de nieuwe firmware/config-tool opgelost waren.
Wat heb ik spijt dat ik dit gare ding heb gekocht zeg. Waarom laten ze mij nou niet gewoon de boel op 0.34 zetten... dan is alles goed. Maar nu moet je alles met die rare tooltjes instellen.
[ Voor 18% gewijzigd door ziekloon op 11-10-2005 13:01 ]
M'n IP is van het ene op het andere moment gewijzigd.
Ik probeer remote in te loggen en krijg ineens een inlogscherm van iemand anders....
Misschien wordt ik wel ge-upgrade nu
Update:
Nee, geen upgrade, zelfde snelheid, alleen een ander IP.
Ik probeer remote in te loggen en krijg ineens een inlogscherm van iemand anders....
Update:
[ Voor 20% gewijzigd door MrDirect op 11-10-2005 13:38 ]
Gewoon ding gebruiken om 'm op 0/35 te zetten, en als je klaar bent via de webinterface even op 0/34 zetten. Klaar.ziekloon schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:58:
Waarom laten ze mij nou niet gewoon de boel op 0.34 zetten... dan is alles goed.

I don't like facts. They have a liberal bias.
Mag jij mij vertellen waar ik die settings kan vinden... ik heb een 716v5, GEEN 716g, voor alle duidelijkheid. Als ik in mijn web-ding kijk, staat er: "You cannot directly edit the service settings of your SpeedTouch. In order to modify those settings, you must use the Configuration Wizard and follow the instructions appearing on the screen."Burne schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:42:
[...]
Gewoon ding gebruiken om 'm op 0/35 te zetten, en als je klaar bent via de webinterface even op 0/34 zetten. Klaar.
Ik heb nog nergens iets kunnen vinden waar ik 'm op 0/34 KAN zetten.. dat is nou juist het probleem.
Klopt het dat die Config. Wizzard een .ini bestand gebruikt? Kun je in die .ini 0/35 niet veranderen naar 0/34?
Via Tis of BBned? En had je (als je bij BBned zat) een vast ip aangevraagd bij de helpdesk?Vatt schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:28:
M'n IP is van het ene op het andere moment gewijzigd.
Update:
Via TISdsl, en ik had geen vast IP adres gevraagd via de helpdesk.
Dit is de eerste keer dat m'n IP veranderd is, sinds de aansluiting had ik hetzelfde nummer.
Vandaar dat ik dacht dat er misschien een upgrade kwam.
Kan ook aan de vele storingen in Tilburg liggen de laatste tijd. Misschien vervangen ze wel een hele zooi apparatuur en krijgt iedereen een nieuw IP.
Dit is de eerste keer dat m'n IP veranderd is, sinds de aansluiting had ik hetzelfde nummer.
Kan ook aan de vele storingen in Tilburg liggen de laatste tijd. Misschien vervangen ze wel een hele zooi apparatuur en krijgt iedereen een nieuw IP.
Nee, geen ini-bestand.. maar een .tpl file. Wat ik nu heb gedaan:Xandrios schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:56:
Klopt het dat die Config. Wizzard een .ini bestand gebruikt? Kun je in die .ini 0/35 niet veranderen naar 0/34?
- Opstarten ST716v5_ST585_R53_config_nl_v4.exe (self extracting)
- Uit C:\Documents and Settings\peter\Local Settings\Temp\WZSE0.TMP\Templates de file 53_tiscali2_dhcc_7xx_WL_v1.tpl gekopieerd naar mijn desktop
- In de file heb ik op één plek 0.35 naar 0.34 gewijzigd, maar ik vermoed dat dat niet eens nodig is
- zodra ik het profiel moest kiezen, 'diskette' geklikt en bovenstaande file geselecteerd
en het werkt! DNS gegevens worden weer netjes meegegeven en het lijkt erop dat mijn bittorrent client niet meer de boel om zeep helpt.
Gebruikt geen .ini meer in de 716 serie.Xandrios schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:56:
De 716v5 kan je met tooltje van CD-ROM als router instellen voor TisDSL. Of nieuwe tooltje (zie url boven) kan je dacht ik "Tiscali" gewoon kiezen.
Met oude tool is het: Expert --> MER
Anoniem: 150963
Gisteren was het alweer raak, de lijn stond steeds te klapperen. Sommige sites deden het wel andere niet, soms de newsserver wel verbinding soms niet. Ik wordt er niet echt vrolijk vanVatt schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:19:
Via TISdsl, en ik had geen vast IP adres gevraagd via de helpdesk.
Heeft Tweak trouwens een meldpunt voor dit soort storingen. Als uit Tilburg misschien maar genoeg meldingen komen, gaan ze er misschien wel iets aan doen
Waar moet je op gaan letten om uit te vinden of de lijn een probleem is? Logs van de modem?bjck schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:54:
Klinkt meer als een individueel lijn probleem eigenlijk.
Als een site niet te bereiken is dat krijg ik de melding: www.speedtouch.lan not found ( of iets wat daar op lijkt, zit nu op mijn werk en mijn geheugen is niet altijd goed
ST 716v5WL via 10 m UTP Cat 5
Klinkt als je PC die niet bij je modem kan. En als je modem als DNS-server/relay voor je computers werkt (dus op je netwerkkaart IP van ST als DNS hebt staan) kan je zo'n melding krijgen.Anoniem: 150963 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:58:
[...]
Waar moet je op gaan letten om uit te vinden of de lijn een probleem is? Logs van de modem?
Als een site niet te bereiken is dat krijg ik de melding: www.speedtouch.lan not found ( of iets wat daar op lijkt, zit nu op mijn werk en mijn geheugen is niet altijd goedDus dat zou dan geen internet probleem zijn. Iemand nog suggesties.
ST 716v5WL via 10 m UTP Cat 5
't Kan dus nog wel eens een PC <--> modem probleem zijn gewono
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 11-10-2005 17:06 ]
Anoniem: 85656
Om hier even op terug te komen, het is inmiddels week 41, en gisteren is volgens mij de centrale hier omgebouwd. Ik heb er een paar uur downtime van gehad.bjck schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:54:
[...]
7616Kbps Is omdat de apparatuur nog vervangen moet worden op die centrale. Een klein deel van 't Tiscali DSL-netwerk is nog niet omgebouwd naar ADSL2+ geschikte apparatuur. Aan je IP te zien (uit welk blok) in Den Haag. Laatste 5 centrales daar worden in Week 41 omgebouwd.
Verder ziet je lijn d'r super uit. Maximale snelheid en nog een redelijk ruime SNR ook. Attenuation is zo laag door de korte lijnlengte.
De snelheid is er echter niet op vooruit, maar juist achteruit gegaan.
Voorheen waren dit de gegevens die mn modem weergaf:
http://maartenophet.net/adslmodemshot.png
En sinds dat onderhoud van gisteren geeft mn modem dit aan:
Data Rate: 7200/704
SNR Margin: 7.0 down 10.0 up
Line Attenuation 6.0 down up 3.0
Kan iemand hier een goede verklaring voor geven? Ik vind het een beetje tegenvallen zo.
Ik heb overigens nog een adsl1 modem, en ik zit op 270meter van de centrale vandaan.
Dat kan natuurlijk ook, dat dit type modem toevallig met de nieuwe apparatuur minder lekker samenwerkt dan met de oude.
Probeer eens een ander modem. Ben al helemaal niet zo'n fan van e-tech.
Tip voor mensen die het hadden over E-tech ADSL2+ modems...
Probeer eens een ander modem. Ben al helemaal niet zo'n fan van e-tech.
Tip voor mensen die het hadden over E-tech ADSL2+ modems...
[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 11-10-2005 17:36 ]
Anoniem: 85656
Mijn e-tech modem heeft het gisteren na de downtime begeven, na een aantal keer re-booten wilde hij niet meer.
Keb nu een speedtouch 510 van een vriend geleend, en die geeft deze statistieken weer.
Maar ik zal toch binnenkort over moeten op een adsl2+ gechikte modem, dus dat zal waarschijnlijk een 716G worden.
Ik koop in iedergeval binnenkort niet die e-tech adsl2+ modem, heb met deze al teveel problemen gehad.
Keb nu een speedtouch 510 van een vriend geleend, en die geeft deze statistieken weer.
Maar ik zal toch binnenkort over moeten op een adsl2+ gechikte modem, dus dat zal waarschijnlijk een 716G worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 85656 op 11-10-2005 18:09 ]
Je zou dan de 716v5 moeten kopen. De 716G is er maar even geweest en wonderlijk als je die nog ergens kan vinden. 'k Vermoed dat je die hooguit nog ergens koopt bij een winkel met veel/oude voorraad.
Ook de ST 516 & 546 hebben mooie linesync op de Tiscali apparatuur op ADSL1. Alleen geen VoIP mogelijkheid in je modem dan.
Je e-tech bouwt helemaal geen linesync meer op? Of krijg je geen IP via DHCP? Dat is te verhelpen door firmware 3.40 of 3.46 te installeren, daar heeft e-tech een foutje in opgelost mbt dhcp/ip wat gaat spelen op de nieuwe apparatuur van Tiscali opeens
Ook de ST 516 & 546 hebben mooie linesync op de Tiscali apparatuur op ADSL1. Alleen geen VoIP mogelijkheid in je modem dan.
Je e-tech bouwt helemaal geen linesync meer op? Of krijg je geen IP via DHCP? Dat is te verhelpen door firmware 3.40 of 3.46 te installeren, daar heeft e-tech een foutje in opgelost mbt dhcp/ip wat gaat spelen op de nieuwe apparatuur van Tiscali opeens
[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 11-10-2005 20:05 ]
Heeft iemand anders met een St 716v5 ook last van het stoppen van ftp transfers?
Midden in een file kapt hij ermee, timed out verliest de verbinding en logged dan weer opnieuw in en gaat gewoon weer verder. Gebeurd totaal random.
Zelfde gezeik met VOIP, ene keer na 10minuten verbroken tijdens een gesprek. Andere keer pas na 30minuten ofzo.
Iemand met soortgelijke ervaringen?
Midden in een file kapt hij ermee, timed out verliest de verbinding en logged dan weer opnieuw in en gaat gewoon weer verder. Gebeurd totaal random.
Zelfde gezeik met VOIP, ene keer na 10minuten verbroken tijdens een gesprek. Andere keer pas na 30minuten ofzo.
Iemand met soortgelijke ervaringen?
Kan iemand mij vertellen welk modem er bij TisUltra geleverd wordt op dit moment?
It takes one to know one...
Asus 1 poorts dacht ik. Is een puur bridge modem en kan je zelf nog elke router naar wens (of gewoon 1 PC) achter hangen.
Is het een vooruitgang op m'n Alcatel Speedtouch Home?bjck schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:34:
Asus 1 poorts dacht ik. Is een puur bridge modem en kan je zelf nog elke router naar wens (of gewoon 1 PC) achter hangen.
Doen exact hetzelfde, maar die ST HOME is wel een 'beetje' bejaard.Dubbeldrank schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 02:16:
[...]
Is het een vooruitgang op m'n Alcatel Speedtouch Home?
Ik heb in mijn netwerkinstellingen van de pc gewoon de dns van Tweak ingevuld 217. enz is dat geloof ik. In de instelling van de modem heb ik volgens mij de dns servers niet ingevuld.bjck schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:05:
[...]
Klinkt als je PC die niet bij je modem kan. En als je modem als DNS-server/relay voor je computers werkt (dus op je netwerkkaart IP van ST als DNS hebt staan) kan je zo'n melding krijgen.
't Kan dus nog wel eens een PC <--> modem probleem zijn gewono
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 150963 op 12-10-2005 09:00 ]
Anoniem: 67119
kloptbjck schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:32:
[...]
Ook upstream 832Kbps komt prima voor met een ZyXEL 2602. Zegt verders niets over de ADSL2+ upstream.
mijn zyxel traint dus in met de volgende waardes (via bbned)
upstream : 832 kbs
Downstream : 8064
Om nog even terug te komen op de datatraffic van mijn modem. Heb nu wat grafiekjes weten te maken van alle interfaces die ik uit mijn modem heb gekregenWitlof schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 20:31:
Nu wilde ik even met MRTG de readings uit mijn Speedtouch 716G lezen en weer laten geven maar welke moet ik hebben om het totale traffic van mijn modem weer te geven? Dit zijn de mogelijkheden: usb0, atm, cpcs0, dsl0, wl0, eth0, br0 en nas25. Dacht zelf dsl0 maar die blijft aardig op 0 staan. eth0 geeft wel readings weer. En is wl0 het wireless gedeelte? Kan het echt nergens terug vinden.
OK, bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Witlof op 12-10-2005 13:10 ]
Asynchronous Transfer Mode
Google doet wonderen scheelt weer misschien
Google doet wonderen scheelt weer misschien
Anoniem: 154981
@ziekloon:ziekloon schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:48:
[...]
Mag jij mij vertellen waar ik die settings kan vinden... ik heb een 716v5, GEEN 716g, voor alle duidelijkheid. Als ik in mijn web-ding kijk, staat er: "You cannot directly edit the service settings of your SpeedTouch. In order to modify those settings, you must use the Configuration Wizard and follow the instructions appearing on the screen."
Ik heb nog nergens iets kunnen vinden waar ik 'm op 0/34 KAN zetten.. dat is nou juist het probleem.
Telnet 10.0.0.138 is de oplossing
Zoals vaker gezegd, Alcatel is de weg ingeslagen dat de webinterface een teletubby interface is.
De CLI (command line interface via telnet) is heel erg krachtig en daar kun je alles mee.
En zo hoort het ook op de zyxel kan je nog wel alles via de webinterface maar mijn ervaring met die zyxel is dat die nog wel is op de webinterface dingen roept die niet overeenkomen met de huidige config. Kijk je dan in CLI dan staat het wel goed weergegeven.
Ik quote heel bijdehand mijzelf weer even. Nog even contact gehad met Tweak over mijn probleem.Rusty schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 09:48:
[...]
Ik quote mezelf even, ondertussen na lang wachten bericht van tweak terug dat volgens hen alles in orde is met de lijn.
Wat wel vreemd is aan mijn situatie is dat er als ik het goed heb een telefoon contact punt voor de splitter zit (appartement met vreemde indeling.) Als ik hier geen telefoon op aansluit (punt wat voor zover ik weet voor de splitter zit dus) dan krijg ik helemaal geen verbinding. Met mijn gewone ADSL lukte dat wel.
Nu snap ik dat die aansluiting eventueel mijn snelheid zou kunnen beinvloeden, maar de splitter en aansluiting rechtstreeks op dat punt leverd de zeldfe resultaten op. Dus ik heb toch het idee dat het daar niet aan ligt.
Ik snap het niet meer tweak zegt alles in order maar ik haal maar 600KB/s op een ADSL2 lijn. Iemand suggesties wat ik nog kan proberen?
Met het advies hier na te vragen en op IRC (Dat zal ik vanavond ofzo eens even doen.)
Andere adviezen waren kabels veranderen, maar dat heb ik al geprobeerd.
Modem op bridge, heb ik al geprobeerd.
Kan er in mijn modem een verkeerde instelling staan dat ie max op 600KB/s uitkomt? En kan ik mijn oude adsl modem gebruiken voor ADSL2? Dan kan ik kijken of die wel hoger komt dan die 600KB/s?
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Rusty: dat komt omdat je helemaal geen ADSL2+ hebt, maar nog op het oude ADSL zit. Sim-pel.
Dat zal trouwens ook al wel 32 keer zijn uitgelegd

Bericht hierboven
Inderdaad. Het dringt gewoon niet tot hem door... BBNed heeft links en rechts een enkele opgeleverde ADSL2+ lijn, de rest moet allemaal nog naar ADSL2+ worden opgewaardeerd -- net zoals de huidige situatie op de Tiscali-lijnen.Floris schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:54:
Rusty: dat komt omdat je helemaal geen ADSL2+ hebt, maar nog op het oude ADSL zit. Sim-pel.
Maar sommige mensen lezen niet alles even goed en denken dus "ik heb ADSL2+ besteld en krijg dus meteen ADSL2+"... ach ja, moeten ze maar beter leren lezen,.
De SpeedTouch Home is wel bejaard maar heeft wel meer uploadcapaciteit dan de 800kbps van de Asus er van uitgaande dat het dit model betreft. Dus wat is wijsheid, hij mag wel oud zijn maar als hij betere prestaties heeft dan blijf ik hem wel gebruiken.bjck schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 07:02:
[...]
Doen exact hetzelfde, maar die ST HOME is wel een 'beetje' bejaard.
[ Voor 11% gewijzigd door Dubbeldrank op 12-10-2005 16:26 ]
Toch begrijp ik die mensen wel, want wanneer word het dan wel beschikbaar. Daar word geen duidelijkheid over gegeven. Op zich vind ik het niet erg dat ik nog geen ADSL 2 heb, maar ik kijk elke dag even naar mijn modem in de hoop dat ik inmiddels ben gemigreerd naar ADSL2. Tot op heden nog niet....Wildfire schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:01:
[...]
Inderdaad. Het dringt gewoon niet tot hem door... BBNed heeft links en rechts een enkele opgeleverde ADSL2+ lijn, de rest moet allemaal nog naar ADSL2+ worden opgewaardeerd -- net zoals de huidige situatie op de Tiscali-lijnen.
Maar sommige mensen lezen niet alles even goed en denken dus "ik heb ADSL2+ besteld en krijg dus meteen ADSL2+"... ach ja, moeten ze maar beter leren lezen,.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Precies!LuCarD schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:45:
[...]
Toch begrijp ik die mensen wel, want wanneer word het dan wel beschikbaar. Daar word geen duidelijkheid over gegeven. Op zich vind ik het niet erg dat ik nog geen ADSL 2 heb, maar ik kijk elke dag even naar mijn modem in de hoop dat ik inmiddels ben gemigreerd naar ADSL2. Tot op heden nog niet....
Duidelijkheid is er helemaal niet zowel voor TIS als voor BBned.
Er is al weken geleden toegezegd dat er meer info beschikbaar komt voor BBned ADSL2+ voor bestaande BBned gebruikers maar dit komt maar niet los.
Dat er mensen zijn die TIS ADSL2+ besteld hebben en voorlopig ADSL 8 Mbps hebben is wel duidelijk, maar de volgende stap wanneer hun naar ADSL2+ gaan blijft vaag.
Deze stap kan dan wel automatisch gaan maar ik denk wel dat deze gebruikers het op prijs zouden stelling als ze een indicatie van de planning krijgen.
Het komt echt niet op een dag aan maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Officieel gaat de G.DMT (ADSL1) standaard maar tot 832Kbps voor annexA.Dat sommige fabrikanten toch 1024 opgeven en andere 832Kbps zegt niets eigenlijk. Hangt van de combinatie modemtype (chipset) en DSLAMtype (chipset) af bij ADSL1 qua upstream.Dubbeldrank schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:13:
[...]
De SpeedTouch Home is wel bejaard maar heeft wel meer uploadcapaciteit dan de 800kbps van de Asus er van uitgaande dat het dit model betreft. Dus wat is wijsheid, hij mag wel oud zijn maar als hij betere prestaties heeft dan blijf ik hem wel gebruiken.
Wel leuk al die stilte rondom adsl2+ testen maar waarom niet zeggen wat de planning is die hebben jullie neem ik aan toch wel??? Naar mijn weten wordt er al sinds augustus geroepen we zijn aan het testen tijd voor een nieuwsupdate denk ik zo.HoppyF schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:02:
[...]
Precies!
Duidelijkheid is er helemaal niet zowel voor TIS als voor BBned.
Er is al weken geleden toegezegd dat er meer info beschikbaar komt voor BBned ADSL2+ voor bestaande BBned gebruikers maar dit komt maar niet los.
Dat er mensen zijn die TIS ADSL2+ besteld hebben en voorlopig ADSL 8 Mbps hebben is wel duidelijk, maar de volgende stap wanneer hun naar ADSL2+ gaan blijft vaag.
Deze stap kan dan wel automatisch gaan maar ik denk wel dat deze gebruikers het op prijs zouden stelling als ze een indicatie van de planning krijgen.
Het komt echt niet op een dag aan maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Het is een leuke media stunt deze aanbiedingen maar op deze manier niet meer dan een lokkertje om klanten te winnen en aan je te verbinden en dat is niet wat ik gewend ben van Tweakdsl.
Luister als ik alleen maar mails en brieven krijg waarin gesproken wordt over mijn DSL lijn dan ga ik er dus inderdaad vanuit dat als mijn lijn opgeleverd wordt dat dit mijn ADSL2 lijn is. Dat is geen kwestie van niet goed lezen, want ik kan niet iets lezen wat nergens staat,Wildfire schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:01:
[...]
Inderdaad. Het dringt gewoon niet tot hem door... BBNed heeft links en rechts een enkele opgeleverde ADSL2+ lijn, de rest moet allemaal nog naar ADSL2+ worden opgewaardeerd -- net zoals de huidige situatie op de Tiscali-lijnen.
Verder heb ik dit topic ondertussen al een aantal maal doorgespit en kan me niet herinneren dat ik dit ergens gelezen heb, maar daar heb ik dan waarschijnlijk over heen gekeken.
Bovendien als ik een mail stuur naar Tweak om de situatie uit te leggen (inclusief opmerking over ADSL2) en ik krijg niet een reactie terug van goh, je hebt nog geen adsl2 misschien dat het daar door komt, hoe moet ik dat dan weten?
Maar goed ik heb dat van dat normale ADSL lijn dus op 1 of andere manier gemist. Mijn excuses dat ik er nogmaals over begonnen ben dan
[ Voor 6% gewijzigd door Rusty op 12-10-2005 19:06 ]
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Als er een ISP begint met zo'n "voorverkoop" zal je moeten volgen. Je ziet nu dat bijvoorbeeld Demon helemaal nog niets laat horen en mensen rennen daar nu weg naar Versatel, Wanadoo & TweakDSL omdat die voor lagere bedragen alvast snellere verbindingen in het vooruitzicht stellen.schiffeb schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:01:
[...]
Wel leuk al die stilte rondom adsl2+ testen maar waarom niet zeggen wat de planning is die hebben jullie neem ik aan toch wel??? Naar mijn weten wordt er al sinds augustus geroepen we zijn aan het testen tijd voor een nieuwsupdate denk ik zo.
Het is een leuke media stunt deze aanbiedingen maar op deze manier niet meer dan een lokkertje om klanten te winnen en aan je te verbinden en dat is niet wat ik gewend ben van Tweakdsl.
Zou TweakDSL dit nu niet gedaan hebben (en ook voor wide-open ADSL1 is €39.95 een strakke prijs incl usenet) had iedereen hier zitten klagen en had opgestapt. Niemand zou het nemen als ze zeggen: "wij komen ook, maar melden dit pas als het er echt is. Tot die tijd blijft nu natuurlijk wel gewoon €69.96 betalen".
Dan stap je toch vanzelf naar een Wanadoo of Versatel, of hoe-lang wil je dan klagen
Beetje het: "als er één ISP over de dam is ...."
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 12-10-2005 19:16 ]
Waar het bij TweakDSL om gaat is dat op de website (het ADSL2+ plaatje) staat vermeld "THIS SUMMER"bjck schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:15:
[...]
Zou TweakDSL dit nu niet gedaan hebben (en ook voor wide-open ADSL1 is €39.95 een strakke prijs incl usenet) had iedereen hier zitten klagen en had opgestapt. Niemand zou het nemen als ze zeggen: "wij komen ook, maar melden dit pas als het er echt is. Tot die tijd blijft nu natuurlijk wel gewoon €69.96 betalen".
En dat schept toch verwachtingen, ondanks dat verder duidelijk is gemaakt dat we in eerste instantie een ADSL1 lijn opgeleverd krijgen.
Maar goed, ik wacht met smart af...
[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 12-10-2005 19:21 ]
Ik vind alle afspraken bij tweakdsl helder. Ik vind 39.95 voor 8 mbit en usenet niet veel. Voor Adsl 2+ werd duidelijk vertelt dat er nog geen verwachte datum was bij het aangaan van het contract en het kan misschien ook een jaar duren(Zal wel niet). Dus geduld is een schone zaak en in de tussen tijd genieten van de stabiele 8mbit lijn van tweakdslWildfire schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:20:
[...]
Waar het bij TweakDSL om gaat is dat op de website (het ADSL2+ plaatje) staat vermeld "THIS SUMMER"
En dat schept toch verwachtingen, ondanks dat verder duidelijk is gemaakt dat we in eerste instantie een ADSL1 lijn opgeleverd krijgen.
Maar goed, ik wacht met smart af...
OK, duidelijk. Dankjebjck schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:04:
[...]
Officieel gaat de G.DMT (ADSL1) standaard maar tot 832Kbps voor annexA.Dat sommige fabrikanten toch 1024 opgeven en andere 832Kbps zegt niets eigenlijk. Hangt van de combinatie modemtype (chipset) en DSLAMtype (chipset) af bij ADSL1 qua upstream.
Anoniem: 125611
Ik heb precies hetzelfde gehad na deze update (2.21.05.05). Ik heb toen maar de uk firmware 1.0d erop gezet om te proberen en deze werkt heel stabiel (2.21.05.06b). Volgens helpdesk komt er binnenkort een nieuwe firmware versie voor de 716g. Deze zal stabieler zijn en ook de PSTN nummerherkenning doorgevenfjs schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 08:51:
Iemand al problemen gehad met de nieuwe firmware van de 716G?
Ik heb mijn modem geupdate, maar nu moet ik hem regelmatig aan/uit zetten omdat ik er niet meer in kan komen en mijn voip het niet doet het regelmatig niet meer.
Met de oude firmware deed voip het soms ook niet, maar nu is het erger geworden.
Het is net of de relais (de klik die je hoort in de modem, als je gebeld wordt) vastzit.
Zo is dat. De deal was volkomen duidelijk.Mainuser X schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:51:
[...]
Ik vind alle afspraken bij tweakdsl helder. Ik vind 39.95 voor 8 mbit en usenet niet veel. Voor Adsl 2+ werd duidelijk vertelt dat er nog geen verwachte datum was bij het aangaan van het contract en het kan misschien ook een jaar duren(Zal wel niet). Dus geduld is een schone zaak en in de tussen tijd genieten van de stabiele 8mbit lijn van tweakdsl.
39.95 voor 8Mbit met een nieuwsserver die volle snelheid levert is nog steeds een mooie tussenoplossing.
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Eerst was ik zeker blij,
Was 6 oktober ADSL vrij.
Maar KPN zei: 'Sorry nee,
Dat is technische pas over 'n week of twee.'
Wie was het die mij bedroog,
De zaak remde naar analoog,
Na 20 oktober nog laat wachten,
Naar ADSL laat smachten.
Dus maak ik een praatje,
In 'n irc draadje.
Na wat overleg,
Kwam er een einde aan de pech.
Bedankt voor de steun,
Na die overwachte dreun.
Ok, het is maar ADSL,
Maar de hulp vergeet ik niet snel.
Was 6 oktober ADSL vrij.
Maar KPN zei: 'Sorry nee,
Dat is technische pas over 'n week of twee.'
Wie was het die mij bedroog,
De zaak remde naar analoog,
Na 20 oktober nog laat wachten,
Naar ADSL laat smachten.
Dus maak ik een praatje,
In 'n irc draadje.
Na wat overleg,
Kwam er een einde aan de pech.
Bedankt voor de steun,
Na die overwachte dreun.
Ok, het is maar ADSL,
Maar de hulp vergeet ik niet snel.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Er zit verschil tussen het TIS ADSL2+ verhaal van TweakDSL en het BBned verhaal.Mainuser X schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:51:
[...]
Ik vind alle afspraken bij tweakdsl helder. Ik vind 39.95 voor 8 mbit en usenet niet veel. Voor Adsl 2+ werd duidelijk vertelt dat er nog geen verwachte datum was bij het aangaan van het contract en het kan misschien ook een jaar duren(Zal wel niet). Dus geduld is een schone zaak en in de tussen tijd genieten van de stabiele 8mbit lijn van tweakdsl.
Voor TIS heeft men inderdaad een goede deal gemaakt en zet men mensen over naar 8 Mbps in afwachting van ADSL2+, daarmee voorkom je een hoop gezeur van: wanneer krijg ik het nou?
Voor BBned ligt het anders, daar worden vage beloftes gedaan, zoiets van het komt er aan, we gaan ooit migreren e.d. Technisch gezien is de opbouw van ADSL2+ van BBned anders dan TIS dus men kan dezelfde constructie niet gebruiken door eerst 8 Mbps aan te bieden en dan later op dezelfde poort over te stappen naar ADSL2+.
Maar ik verwacht wel dat men enige vaart zet achter het migratie proces voor BBned gebruikers en niet zoals nu de mensen probeert aan het lijntje (?) te houden.
Dat er een voorinschrijving, introductie e.d. is begrijp ik wel maar dat moet tijdelijk zijn en geen half jaar gaan duren, als het zo door gaat hebben we eind van het jaar nog geen ADSL2+ van BBned.
Voordeel is dan misschien wel dat KPN er mee komt en we wellicht een betere deal kunnen krijgen dan via BBned. Dat zet ze misschien wel onder druk en stemt tot nadenken.
blijkbaar heeft de sp 715v5(WL) een andere web interface.
Ik kan nog steeds niet vinden waar ik mijn firmware kan uploaden. Ik heb onder de eerste knop "speedtouch" slechts 3 sub menu's en geen hiervan is management.
Ik zal morgen een screenshot maken en even posten.
* xychix vind de telnet interface erg handig maar de webinterface super onduidelijk!
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
lol
Het is weer eens wat anders zo'n reactie
Ik snap best dat het commercieel aantrekkelijk is om dit zo te doen en vind het netjes dat we eerst op 8 MBIT zijn gezet 2 handelingen voor de prijs van 1. 1st naar 8 daarna naar 24. Maar wat ik vraag is een update als jij zegt we testen het ziet er goed uit maar om bijv. overboekingsgezeik te voorkomen moet de pijp breder worden gemaakt dan accepteer ik dat. Beter strak 8 mbit dan af en toe 24 en uitval. Maar roep iets je voorkomt nu weglopen op het 1e moment maar een klant krijgen is 1 ding maar houdt hem ook.bjck schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:15:
[...]
Als er een ISP begint met zo'n "voorverkoop" zal je moeten volgen. Je ziet nu dat bijvoorbeeld Demon helemaal nog niets laat horen en mensen rennen daar nu weg naar Versatel, Wanadoo & TweakDSL omdat die voor lagere bedragen alvast snellere verbindingen in het vooruitzicht stellen.
Dan stap je toch vanzelf naar een Wanadoo of Versatel, of hoe-lang wil je dan klagen
Beetje het: "als er één ISP over de dam is ...."
wtf doe jij? je kan niet met de 716v5 een firmware updaten via de webinterface, gebruik het installatie/flash prog daarvoor.xychix schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:12:
[...]
blijkbaar heeft de sp 715v5(WL) een andere web interface.
Ik kan nog steeds niet vinden waar ik mijn firmware kan uploaden. Ik heb onder de eerste knop "speedtouch" slechts 3 sub menu's en geen hiervan is management.
Ik zal morgen een screenshot maken en even posten.
* xychix vind de telnet interface erg handig maar de webinterface super onduidelijk!
hoe kom je uberhaupt aan een losse firmware??
Hee ik heb de uk versie erop gezet en nu werkt het weer goed. Bedankt.Anoniem: 125611 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:35:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gehad na deze update (2.21.05.05). Ik heb toen maar de uk firmware 1.0d erop gezet om te proberen en deze werkt heel stabiel (2.21.05.06b). Volgens helpdesk komt er binnenkort een nieuwe firmware versie voor de 716g. Deze zal stabieler zijn en ook de PSTN nummerherkenning doorgeven
Volgensmij worden de 716G en de 716v5(WL) door elkaar gehaald
Die heb ik niet doorelkaar gehaald hoor. Ik heb voor de 716G de 1.1 firmware gebruikt en deze is niet goed.bjck schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:11:
Volgensmij worden de 716G en de 716v5(WL) door elkaar gehaald
Nu heb ik de engelse firmware voor de 716G erin gezet en ik hoor geen klikken meer in de modem en ik kan gewoon bellen vie voipbuster.
hmm was die engelse voor de 716g echt anders qua versie of niet?
bij de v5 geeft hij namelijk aan dat het dezelfde is.
bij de v5 geeft hij namelijk aan dat het dezelfde is.
[ Voor 89% gewijzigd door Striker2k2 op 13-10-2005 17:43 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test
Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test
Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)