TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 7.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21

fjs

PSN: ftltc

Striker2k2 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:34:
hmm was die engelse voor de 716g echt anders qua versie of niet?
bij de v5 geeft hij namelijk aan dat het dezelfde is.
Ik heb deze in mijn 716G http://www.voiptalk.org/p...ad/716firmwareaug2005.zip
En het werkt ongelooflijk goed. Sinds ik deze vandmorgen erin heb gezet is voip nog geen een keer uitgevallen en ook tussen door hoor ik geen geklik meer in mijn modem.

Hij is inderdaad ook anders. De layout van voip ziet er ook iets anders uit.

[ Voor 8% gewijzigd door fjs op 13-10-2005 18:24 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 15:35
Wildfire schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:01:
[...]

Inderdaad. Het dringt gewoon niet tot hem door... BBNed heeft links en rechts een enkele opgeleverde ADSL2+ lijn, de rest moet allemaal nog naar ADSL2+ worden opgewaardeerd -- net zoals de huidige situatie op de Tiscali-lijnen.

Maar sommige mensen lezen niet alles even goed en denken dus "ik heb ADSL2+ besteld en krijg dus meteen ADSL2+"... ach ja, moeten ze maar beter leren lezen,.
Ik heb het nog maar even gechecked en ik heb dus wel degelijk een ADSL2+ lijn. Mijn vraag blijft dus nog steeds bestaan waarom mijn modem zo laag traint?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Rusty schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:25:
[...]

Ik heb het nog maar even gechecked en ik heb dus wel degelijk een ADSL2+ lijn. Mijn vraag blijft dus nog steeds bestaan waarom mijn modem zo laag traint?
Waardoor ben jij zo zeker dat je een ADSL2+ lijn hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 17:30

S1W

Ik heb vandaag twee brieven van TweakDSL gekregen, 1 voor de login van het Customer Menu en 1 voor de login van de webspace en email. Duurt het dan nog lang voordat de lijn wordt opgeleverd?

Owja, de modem is al wel afgeschreven maar ik heb hem nog niet gekregen, is dat normaal?

[ Voor 20% gewijzigd door S1W op 13-10-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-07 19:09
S1W schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:00:
Ik heb vandaag twee brieven van TweakDSL gekregen, 1 voor de login van het Customer Menu en 1 voor de login van de webspace en email. Duurt het dan nog lang voordat de lijn wordt opgeleverd?

Owja, de modem is al wel afgeschreven maar ik heb hem nog niet gekregen, is dat normaal?
Ja.. soms heb je m eerder soms .. later

Have Fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 15:35
Anoniem: 81359 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:10:
[...]

Waardoor ben jij zo zeker dat je een ADSL2+ lijn hebt?
Oh dat was ik vergeten maar Tweak heeft dat per email bevestigd. Ongeveer de reactie was dat ik echt een ADSL2+ aansluiting heb maar dat mijn modem wel walgelijk laag traint.

Maar ik heb weer wat verder zitten testen en rotzooien. Volgens mij zit het in mij vreemde telefoon aansluiting. Dat moet ik even uitzoeken.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 01-07 15:37
Misschien verduidelijkt het iets als Rusty zou aangeven dat het hier gaat om een BBNed aansluiting die al op ADSL2+ is opgeleverd. De overige van jullie hebben een TisDSL2 lijn (denk ik) die nog op 8/1 staan momenteel.

Waarom je lijn zo 'laag' trained. Dat kan echt overal aan liggen. Brak modem, lange lijn, slecht aangesloten (of foutief zelfs met iets voor je splitter) etc etc etc.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 13-10-2005 22:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:32
fjs schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:23:
[...]

Ik heb deze in mijn 716G http://www.voiptalk.org/p...ad/716firmwareaug2005.zip
En het werkt ongelooflijk goed. Sinds ik deze vandmorgen erin heb gezet is voip nog geen een keer uitgevallen en ook tussen door hoor ik geen geklik meer in mijn modem.

Hij is inderdaad ook anders. De layout van voip ziet er ook iets anders uit.
ik heb mijne ook overschreven met de engelse eens testen of die beter is voor de 716v5wl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

13/14 okt 2005 Storing bbned/tiscali
Meer mensen last van me verbinding legt er ongeveer uurtje uit nu fiets nu even me op de buurman wifi, vandaar dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:54

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 111186 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:05:
Meer mensen last van me verbinding legt er ongeveer uurtje uit nu fiets nu even me op de buurman wifi, vandaar dit bericht.
alle werkt goed hoor.. TISCALI

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 111186 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:05:
Werkzaamheden Tiscali: Zoetermeer-Palenstein (Ztm-Pls) en Zoetermeer-Centrum (Ztm-C) van 23:00 tot 04:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

bjck schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:15:
[...]

Werkzaamheden Tiscali: Zoetermeer-Palenstein (Ztm-Pls) en Zoetermeer-Centrum (Ztm-C) van 23:00 tot 04:00
ja maar daar woon IK dus niet .. :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Maar ik wel Zoetermeer-Palenstein (Ztm-Pls) gaat hierom voorbereiding voor adsl2+ werkzaam heden.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 14-10-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
die engelse firmware helpt niets voor de 716v5
kan iemand me vertellen of voip in bridge mode zou moeten werken?
krijg het niet aan de praat namelijk met zelfde settings als in router mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Striker2k2 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:52:
die engelse firmware helpt niets voor de 716v5
kan iemand me vertellen of voip in bridge mode zou moeten werken?
krijg het niet aan de praat namelijk met zelfde settings als in router mode
Die is toch ook voor de 716G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85656

Ik heb de 716G die ik besteld heb bij de speedtouch shop zojuist ontvangen, de doos bleek echter wel van een 716g, maar er zat een 716v5WL in ;)
De mogenlijkheden van het apparaat zijn hetzelfde geloof ik, dus ik ben er tevreden mee.
Nadat ik de firmware geupdate had werkte hij ook perfect in routed mode.
De snelheid waarop hij traint is nu maximaal, dat was met mijn vorige modem nog niet zo (7200/800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo zie je maar, weg met de oude e-tech ;)

Elke modem (chipset) reageert weer anders op elke lijn en DSLAM (chipset).

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 14-10-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
fjs schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:48:
[...]

Die is toch ook voor de 716G...
staat ook 1 voor de 716v5 op de spedtouch.co.uk site hoor :+
IA versie, de NL geeft AA aan.
geeeeeen idee wat het verschil is

zit in elk geval een fout in de nat implementatie van de 716v5, disconnects die ik in de router mode meemaak heb ik niet in de bridge mode.
maar weer een formuliertje invullen bij ST :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13
Gratis bellen via TweakPhone beta-test
Voor diegenen die de VoIP dienst van TweakDSL willen (beta) testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Striker2k2 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:55:
[...]

wtf doe jij? je kan niet met de 716v5 een firmware updaten via de webinterface, gebruik het installatie/flash prog daarvoor.
hoe kom je uberhaupt aan een losse firmware?? :+
heb vermoedelijk de verkeerde firmware gedowned :P
ga nu idd de exe proberen.

alhoewel dat claimed 5.3.2 te zijn en mijn huidige versie claimed 5.3.3 te zijn :?

ik doe toch maar geen downgrade :)

[ Voor 5% gewijzigd door xychix op 14-10-2005 18:32 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

* Pim. heeft een aangetekende brief met opzegging naar Tweak gestuurt MET het verzoek/eis op grond van de wet bescherming persoonsgegevens alle info die ze hebben van mij op te sturen.

Ik ben benieuwd of ze op dat soort briefen wel reageren aangezien communicatie hun zwakke punt is

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ze zijn ook wettelijk verplicht om adminstratie een X periode te bewaren etc. Dus als je denkt dat ze dan geen gegevens meer van je hebben gaat dat niet op. Als dat je doel is thans.

Als er over 2 maanden opeens een brief van officier van Justitie ligt met dossier over bepaald IP adres en jij hebt al opgezegd weten ze ook echt nog wel wie op welk tijdstip welk IP had etc.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 14-10-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

bjck schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:50:
Ze zijn ook wettelijk verplicht om adminstratie een X periode te bewaren etc. Dus als je denkt dat ze dan geen gegevens meer van je hebben gaat dat niet op. Als dat je doel is thans.

Als er over 2 maanden opeens een brief van officier van Justitie ligt met dossier over bepaald IP adres en jij hebt al opgezegd weten ze ook echt nog wel wie op welk tijdstip welk IP had etc.
Ik heb zo vaak met ze moeten bellen en zo verschrikkelijk veel correspondentie gehad dat ik inzicht wil in hoe er met mijn klachten omgegaan is.
Ik ben er benieuwd naar de notes die ze over mij hebben

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Pim. schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:40:
* Pim. heeft een aangetekende brief met opzegging naar Tweak gestuurt MET het verzoek/eis op grond van de wet bescherming persoonsgegevens alle info die ze hebben van mij op te sturen.

Ik ben benieuwd of ze op dat soort briefen wel reageren aangezien communicatie hun zwakke punt is
Pim, waarom zeg je op en heb je zo een dwingende toon genomen bij je opzegging?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik heb zo vaak met ze moeten bellen en zo verschrikkelijk veel correspondentie gehad dat ik inzicht wil in hoe er met mijn klachten omgegaan is.
Ik ben er benieuwd naar de notes die ze over mij hebben
Dat hoeven ze niet zomaar te geven. Ze mogen je bijvoorbeeld een leuke rekening sturen om die gegevens aan je te overhandigen. Neem aan dat je dat weet? ;)

Daarnaast vraag ik me ten sterkste af of dit ook onder die wet valt. Maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het zijn gespreks samenvattingen/logs van 'iemand' die over dat abonnement belde/vragen had. Geen enkele zekerheid dat jij de persoon aan de telefoon was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:06

Floor-is

5.2

Niks ten nadele van TweakDSL, maar het Thomson 716g modem, waar ik op dit moment *geen* VoIP op gebruik, is echt geen goed modem. Ik heb de mijne nu al twee keer compleet moeten resetten omdat hij de internetverbinding laat vallen en eenvoudigweg niet meer wil opbouwen. Een restart helpt niet, opnieuw instellen van de verbinding (met dat ranzige quickstart gedoe) ook niet... Had ik maar zo'n Zyxel :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zolang het een software issue is en geen hardware issue kan Speedtouch het gewoon fixen opzich. Als genoeg mensen maar gedetaileerde klacht/situatie omschrijvingen inbrengen bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107119

Xandrios schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:18:
[...]

Dat hoeven ze niet zomaar te geven. Ze mogen je bijvoorbeeld een leuke rekening sturen om die gegevens aan je te overhandigen. Neem aan dat je dat weet? ;)

Ik twijfel er niet aan dat dat zo is.
Maar daar zal een rechter een oordeel over moeten vellen, denk ik.
Stel je voor dat het Samir A. betrof, dan wil je die gegevens nog wel ff vasthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Even ter info:
15 okt 2005 10:30 Storing tiscali

Door nog onbekende oorzaak zijn alle tiscali ADSL lijnen onbereikbaar. We hebben dit in onderzoek.

<11:41> Het blijkt dat er problemen zijn op een router op het handoverpoint van Tiscali. Op dit moment is Tiscali bezig e.a. te onderzoeken. Er is nog geen indicatie wanneer dit is opgelost.
Neem aan dat dit snel gefixt is, aangezien het behoorlijk wat mensen treft. Hoop het tenminste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
Xandrios schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:56:
Even ter info:

[...]

Neem aan dat dit snel gefixt is, aangezien het behoorlijk wat mensen treft. Hoop het tenminste ;)
Ja dat is ook wel lekker hehehe.
Ben toch nog blij dat me andere lijntje bij bbnet zit en ik die nog niet heb laten migreren naar Tiscali net.
Zie wel altijd makkelijk 1 lijn bbnet(xsdsl) en 1 tiscali(tweakdsl) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je dan ook nog eens verschillende ISP's hebt geeft het wel veel zekerheid. Is de zwakste schakel alleen de grondkabel naar de telefooncentrale en je eigen stroom voorziening thuis ;)

En kan zijn natuurlijk dat Tiscali & BBned een glasvezel hebben in dezelfde bundel naar die centrale wat beide plat gaat als iemand er een damwand in stampt. Een van de twee verbindingen op kabelinternet zou nog een stapje verder gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 21:35
bjck schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:34:
Als je dan ook nog eens verschillende ISP's hebt geeft het wel veel zekerheid. Is de zwakste schakel alleen de grondkabel naar de telefooncentrale en je eigen stroom voorziening thuis ;)

En kan zijn natuurlijk dat Tiscali & BBned een glasvezel hebben in dezelfde bundel naar die centrale wat beide plat gaat als iemand er een damwand in stampt. Een van de twee verbindingen op kabelinternet zou nog een stapje verder gaan ;)
Hoi Bjck,
Dat is ook weer zo dus nog snel even een eigen stroom voorziening thuis aan leggen en nog zelf even een extra grondkabel aan leggen naar de telefooncentrale hahaha :*)
maar tot nu toe ben ik blij dat er nog 1 lijn werkt ,,,wat heet verslaafd aan internet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55648

Zondagskindje schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:15:
[...]

Om de verwarring helemaal compleet te maken:
vandaag is mij telefonisch medegedeeld dat over 2 weken aanbiedingen op hun site zal staan.

Dit lijkt een beetje op "rekken en erbij blijven"
Nou waar blijven die aanbiedingen?...............

Geef in ieder geval wat info vrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en dan ragt de buurman een shovel door de stroomleiding voor het hele appartementencomplex :X
Heb je nog niks.
En nee, ik heb thuis geen noodaggregaat :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Is er een storing in Assen? Ik heb al vanaf vanmorgen geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lezen is ook een vak apart of niet?

Door nog onbekende oorzaak zijn alle tiscali ADSL lijnen onbereikbaar. We hebben dit in onderzoek.

<11:41> Het blijkt dat er problemen zijn op een router op het handoverpoint van Tiscali. Op dit moment is Tiscali bezig e.a. te onderzoeken. Er is nog geen indicatie wanneer dit is opgelost.
Bron: tweakdsl website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106155

hmpf de verbinding naar de nieuwsservers loopt blijkbaar ook via de tiscali-lijnen.. bah

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 106155 op 15-10-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Hehe... en we zijn weer in de lucht. Alhoewel het nog eerst een kwartiertje/twintig minuten niet helemaal goed was... connecten naar irc.tweakers.net en naar tweakers.net zelf ging niet bepaald van een leien dakje...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Ik lag er ook (bijna) compleet uit muv van sommige lokale sites.
UltraDSL @ BBned hier overigens. Had een berichtje achtergelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anoniem: 106155 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:41:
hmpf de verbinding naar de nieuwsservers loopt blijkbaar ook via de tiscali-lijnen.. bah
Ach we zijn er weer. Maar ben er dus wel achter dat de buurmans verbinding (die met zijn onbeveiligde wireless) dus ook via een tiscali-lijntje loopt.. Daar ging mijn backup :( :P ..

He wat raar... Mijn verbinding van de buurman werkt ook weer. ff gecheck waarop hij zit. Bleek @home te zijn (eerste hub en gateway is ***.nb.home.nl)

Gezien zijn verbinding exact tegelijk met die van mij weer opkwam dacht ik niet dat hij kabel internet zo hebben. Loopt @ home ook via tiscali?

[ Voor 29% gewijzigd door Cyberpope op 15-10-2005 15:01 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

bjck schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:12:
Lezen is ook een vak apart of niet?

[...]

Bron: tweakdsl website
Yep :P maar ik denk ik kijk eerst hier even met een inbelverbinding. Staan meestal meer antwoorden. Alles doet het in ieder geval weer.

Enne niet zo boos doen hoor, :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
* bjck boos doen?

Welnee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
Snel opgelost weer vanmorgen die storing 1e grote storing waar ik de klos ben in 2 jaar dus netjes:P _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Gelukkig, ben allang blij met deze forum.
Maar inderdaad is het dan toch vrij snel opgelost.

Weet je trouwens wat dom is, als zo'n storing er is ga je alle kabels bij jezelf controleren en de instellingen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:38
fjs schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:09:
[...]

Gelukkig, ben allang blij met deze forum.
Maar inderdaad is het dan toch vrij snel opgelost.

Weet je trouwens wat dom is, als zo'n storing er is ga je alle kabels bij jezelf controleren en de instellingen. 8)7
Ben ik ff blij dat ik nog op BBned zit :P
Zo zie je maar dat er zowel bij BBned (week of twee geleden) als nu bij TIS problemen kunnen ontstaan. Je kunt hieruit dus niet concluderen dat BBned beter is dan TIS of andersom.

Wat ik wel vreemd vind dat er bij de storingsmelding op TweakDSL staat dat alle Tiscali ADSL lijnen getroffen zouden zijn terwijl er maar 1 kaart van een router defect was.
Gaat alles over 1 kaartje??
Anoniem: 55648 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:41:
[...]
Nou waar blijven die aanbiedingen?...............

Geef in ieder geval wat info vrij!
Als dat zou kunnen graag!
Het is nu half oktober maar ik vrees dat we voor eind deze maand niets gaan horen.

[ Voor 19% gewijzigd door HoppyF op 15-10-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:02:
[...]

Wat ik wel vreemd vind dat er bij de storingsmelding op TweakDSL staat dat alle Tiscali ADSL lijnen getroffen zouden zijn terwijl er maar 1 kaart van een router defect was.
Gaat alles over 1 kaartje??
Eén interconnect tussen beide netwerken hoeft er natuurlijk maar één van beide poorten of glaslink defect te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 15-10-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik heb in de afgelopen 20-30 minuten al 3 á 4 keer een disconnect gehad. De DHCP-lease verliep opeens, en de DHCP-server was dan ook niet meer bereikbaar. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Weet je zeker dat de lease zo snel verliep? Geen andere reden voor een disconnect (Waardoor ie opnieuw een lease aanvraagt)?
Welke leasetijd krijg je op dit moment?

Zelf nergens last van btw, Tiscali netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Er was geen enkele reden voor een disconnect. Welke leasetijd ik nu krijg weet ik niet (m'n router geeft dat niet weer), maar net gaf ie bij ip/gateway etc. allemaal 0.0.0.0 aan.

Overigens gaat het sinds mijn post in dit topic weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 04-07 18:35

eisbaer

Zie signature

Xandrios schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:18:
[...]

Op basis van de Wet openbaarheid van bestuur kun je inzage eisen in de gegevens die over jou zijn vastgelegd.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
eisb4er schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:19:
[...]

Op basis van de Wet openbaarheid van bestuur kun je inzage eisen in de gegevens die over jou zijn vastgelegd.
Over jou als abonnee inderdaad kan je inzage verkrijgen wellicht. Maar dat houdt nog niet direct in dat het ook logs van telefoongesprekken zijn, daar is niet in vast te stellen dat jij die gevoerd hebt. Schriftelijke communicatie en mail weer wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

eisb4er schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:19:
[...]

Gezien tweakdsl (nog) geen openbaar bestuur is, kun je met deze wet totaal niets. Wel mag je op basis van andere wetten altijd zien wat een bedrijf over jou geregistreerd heeft, maar daar mogen zij dan wel redelijke kosten voor in rekening brengen.

De wet openbaarheid van bestuur geld voor bestuursorganen en betreft heel iets anders. :)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 04-07 18:35

eisbaer

Zie signature

Cyberpope schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 04:16:
[...]

Gezien tweakdsl (nog) geen openbaar bestuur is, kun je met deze wet totaal niets. Wel mag je op basis van andere wetten altijd zien wat een bedrijf over jou geregistreerd heeft, maar daar mogen zij dan wel redelijke kosten voor in rekening brengen.

De wet openbaarheid van bestuur geld voor bestuursorganen en betreft heel iets anders. :)
De wet bescherming persoonsgegevens dan?
Daar staat; "Voor een antwoord mag u ten hoogste een door de regering vast te stellen vergoeding in rekening brengen. De regering kan die vergoeding op niet hoger stellen dan 4.50 euro".

[ Voor 17% gewijzigd door eisbaer op 16-10-2005 11:31 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:38
eisb4er schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:25:
[...]

Daar staat; "Voor een antwoord mag u ten hoogste een door de regering vast te stellen vergoeding in rekening brengen. De regering kan die vergoeding op niet hoger stellen dan 4.50 euro".
Je kunt dan inderdaad inzage krijgen in de persoonsgegevens die geregistreerd staan.
Maar wat wil je daarmee bereiken?
Dat je naam, adres, bankrekening bekend zijn bij TweakDSL lijkt me logisch.
Je kunt verder niets afdwingen, dus ook niet de email/telefoon conversatie die je gevoerd hebt.
Ik denk dat geen enkel bedrijft verplicht kan worden dit ter beschikking te stellen behalve als er sprake is van een strafrechterlijke vervolging, dan zal justitie hier actie op nemen en niet de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

eisb4er schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:25:
Weer mis. Die gaat over een register met persoonsgegevens, en niet over logfiles of ticketsystemen. Wat er volgens de WPB afgegeven moet worden zijn NAW-gegevens. Andere gegevens mag Cambrium niet eens opslaan. Daar hebben ze geen toestemming van de WPB en de Toezichthouder voor. (En andere gegevens in deze context zijn zaken als ethnische afkomst, medische gegevens en dat soort dingen..)

De hele discussie is onzin.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Logs van telefoongesprekken, mailconversaties of briefwisselingen kan een ISP bewaren, maar dat hoeft helemaal niet. Je zou zelfs een ticket weg kunnen gooien als het opgelost is weer. Daarnaast, waarom zou een ISP je inzage moeten geven in die gegevens? Je weet toch zelf wel welke mail je gestuurd hebt en wat het antwoord is geweest.

* bjck is het eens met Burne.

Discussie is offtopic, besproken en zinloos in deze thread. Geen verdere discussie over die onderwerp meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

mijn 716 moet ik af en toe rebooten omdat de verbinding wordt verbroken. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik surf via TSIdsl, heb de 5.3.3.4 bios er in. Als router ingesteld...TS 716

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
http://www.speedtouch.com/userform.htm

val ze ook eens lastig, zitten nog erg veel bugs in de 716v5 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Striker2k2 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:30:
http://www.speedtouch.com/userform.htm

val ze ook eens lastig, zitten nog erg veel bugs in de 716v5 firmware
nu reset het ding uit zichzelf.. tig keer achter elkaar..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Wordt het wel tijd dat TweakDSL daar in de ISP lijst komt. :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Al dat gezeik met die modems en onduidelijke levertijden m.b.t. ADSL2+ (bij alle providers overigens)...

Ik ben blij dat ik nog even de kat uit de boom kijk.

* alt-92 zoekt stuk hout op en klopt af

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49
KroontjesPen schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:54:
offtopic:
Unispray???????? (zie lijst).. volgens mij is die lijst zowiezo niet zo accuraat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

KroontjesPen schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:54:
23e reboot van dat kreng in 2 uur .. ik word misselijk..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nijl schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:08:
[...]

23e reboot van dat kreng in 2 uur .. ik word misselijk..
Heb je er VoIP instellingen in staan? Of doe je daar niets met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

bjck schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:34:
[...]

Heb je er VoIP instellingen in staan? Of doe je daar niets met?
voip is helemaal leeg, doe ik niets mee..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ik heb hem gedowngrade.. lijkt nu goed te zijn.. al een half uur geen reboot meer gezien :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 21:34

Wildfire

Joy to the world!

Yup. Nu alweer de tigste storing van TweakDSL. Mijn Tiscali lijn werkt niet meer, tenzij ik in het modem mijn IP enzo statisch instel.

Gezellige boel - ik tel de storingen maar niet meer, ik heb er al zoveel gehad de laatste paar weken hier in Tilburg...

Ik hoop dan maar dat de overschakeling naar ADSL2+ de problemen de wereld uit helpt... :)
sylvesterrr schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:31:
Mjah, sinds ik ben van Demon op TweakDSL, heb ik al twee storingen meegemaakt (1x fiberbreuk en 1x die storing van gisteren). Beide storingen zou ik met Demon ook meegemaakt hebben.

Jammer dat m'n buurman ook een Tiscali-lijntje heeft, want nu kan ik 'm niet als backup-lijn gebruiken (WiFi). ;(
Twee maar? Wees blij. Ik heb er al zeker zes ofzo meegemaakt in een paar weken tijd.

Erg lullig, maar ja...

[ Voor 60% gewijzigd door Wildfire op 16-10-2005 21:34 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Mjah, sinds ik ben van Demon op TweakDSL, heb ik al twee storingen meegemaakt (1x fiberbreuk en 1x die storing van gisteren). Beide storingen zou ik met Demon ook meegemaakt hebben.

Jammer dat m'n buurman ook een Tiscali-lijntje heeft, want nu kan ik 'm niet als backup-lijn gebruiken (WiFi). ;(

/edit: En zojuist had ik weer wat problemen met m'n verbinding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
LinkSys:~#ping www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=7 ttl=57 time=108.4 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=11 ttl=57 time=101.8 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=18 ttl=57 time=98.7 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=19 ttl=57 time=103.8 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=20 ttl=57 time=101.1 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=24 ttl=57 time=111.4 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=28 ttl=57 time=107.5 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
31 packets transmitted, 7 packets received, 77% packet loss
round-trip min/avg/max = 98.7/104.6/111.4 ms

LinkSys:~#ping www.tweakers.net
PING www.tweakers.net (213.239.154.35): 56 data bytes
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=2 ttl=57 time=112.9 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=9 ttl=57 time=131.9 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=10 ttl=57 time=104.8 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=18 ttl=57 time=102.3 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=21 ttl=57 time=100.7 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=22 ttl=57 time=99.6 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=24 ttl=57 time=101.8 ms
64 bytes from 213.239.154.35: icmp_seq=25 ttl=57 time=105.4 ms

--- www.tweakers.net ping statistics ---
26 packets transmitted, 8 packets received, 69% packet loss
round-trip min/avg/max = 99.6/107.4/131.9 ms

LinkSys:~#traceroute www.tweakers.net
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
 1  84.245.26.1 (84.245.26.1)  14.867 ms  14.769 ms  14.526 ms
 2  82.197.223.21 (82.197.223.21)  15.576 ms  15.693 ms  15.443 ms
 3  82.197.223.21 (82.197.223.21)  15.797 ms  15.285 ms  15.938 ms
 4  217.19.16.2 (217.19.16.2)  15.81 ms  16.097 ms  15.91 ms
 5  213.193.213.29 (213.193.213.29)  93.101 ms  103.25 ms *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *

:|

[ Voor 78% gewijzigd door Mawlana op 16-10-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
sylvesterrr schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:31:

Als je buurman andere ISP heeft maar wel een lijn via 't Tiscali DSL-netwerk zou je die geen last moeten hebben nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 09:47
Hier ook heel veel sites onbereikbaar en trage verbinding....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik weet niet of m'n buurman nu last van een storing heeft, heb ik niet gecontroleerd. Ik zei dat alleen maar om aan te geven dat ik geen "backup-lijn" heb omdat hij ook op het Tiscali DSL-netwerk zit.

Enkele minuten geleden had ik gedurende 5 á 6 minuten weer ongelooflijk veel packet-loss. Pingen naar cambrium.nl ging overigens wel lekker vlot (~17 ms) zonder packet-loss.

[ Voor 34% gewijzigd door Mawlana op 16-10-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15
Geloof dat een paar mensen de provider niet mogen, en iets van een DDos uitvoeren ofzo... (wordt dus aan gewerkt ;))

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
Ok ik word hier ook al langzamerhand geirriteerd. Laatste 2 weken zijn niet echt super te noemen kwa verbinding. OK De uptime mag dan nog wel steeds >99% zijn, maar op de momenten dat je het echt gebruikt vliegt het internet er grotendeels uit. Alleen een aantal websites kan ik dan nog bereiken (maar niet Tweakers.net en alles in het buitenland).

Vooral verkeer dat via de Core2 en Core4 lopen lijken er problemen mee te hebben. Oh ja gaat hier om BBned versie van TweakDSL btw. Hier mag echt iets aan gedaan worden, had al paar keer contact met ze gehad, schijnbaar is het probleem nog niet opgelost :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Yay...
World of warcraft USA onspeelbaar.
Als ik erachter kom wie de DDoS doet is ie zijn ballen kwijt!

Hoewel, zo'n ettertje heeft vast geen cojones.

Nee ik ben niet verslaafd...echt niet!!!

*hijg*

[ Voor 17% gewijzigd door Solstice op 16-10-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als Dimmu gelijk heeft kan de ISP er weinig aan doen helaas om het te voorkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:09
Heb een probleempje met VoDSL over tweakdsl netwerk, met een FSK (Duits) toestel heb ik geen nummerweergave, komt dit vaker voor, en is het kwestie van modeminstellingen, of ff de helpdesk bellen? Voor de rest, hulde voor TweakDSL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wildfire schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:01:
BBNed heeft links en rechts een enkele opgeleverde ADSL2+ lijn, de rest moet allemaal nog naar ADSL2+ worden opgewaardeerd -- net zoals de huidige situatie op de Tiscali-lijnen.
Ik weet niet waarom ik dit niet eerder gezien heb. Het is onzin. Nonsens. *Als* 'ie ADSL2+ bestelt krijgt 'ie ADSL2+. BBNed heeft geen 'eerst ADSL1 en later upgraden' zoals Tiscali dat bedacht heeft. Als je voor een gegeven locatie ADSL2+ kunt bestellen krijg je het ook, en direct. ADSL2+ wordt sinds de laatste week van september normaal geleverd. Of Rusty heeft Tis, of iemand bij TweakDSL heeft op het verkeerde knopje geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DeGodefroi schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:19:
Als ik erachter kom wie de DDoS doet is ie zijn ballen kwijt!
Dat gaat je dan wel een retourtje Roemenië kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

Nijl schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:48:
[...]

nu reset het ding uit zichzelf.. tig keer achter elkaar..
Dit probleem heb ik ook gehad.

Sinds ik echter de modem geconfigureerd heb met de config tool die op de site van Speedtouch te downloaden is (versie 4, heeft de correcte tweakdsl instellingen er al in zitten) heb ik geen problemen meer. Ook de DNS server wordt correct doorgegeven.

Ik heb de link naar de goede Speedtouch internetpagina even niet bij de hand. Is een stukje terug in dit topic nog wel vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 17:51
Hmm, kan op het moment mijn webserver thuis niet meer benaderen. Eergisteren ook al problemen (die Tiscali-storing). Gaat niet echt lekker de laatste paar dagen :| Zou de upgrade naar ADSL2+ er aan zitten te komen?

Oh, regio is trouwens Eindhoven (5615)

[ Voor 9% gewijzigd door Witlof op 17-10-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90152

Ik heb ergens een site voorbij zien komen waar je exact kon kijken welke centrales voor welke providers er reeds waren aangepast voor adsl2+, wie helpt mij ff :)

Iets anders, ben over naar tweak (ook domeinnaam meegenomen) kan wel inkomende mail ontvangen maar versturen via de smtp server gaat echt niet (webmail doet het wel) indien ik meerdere mailboxen aanmaak verstuurd outlook wel naar deze "eigen" boxen maar weigert om naar andere mailadressen te mailen.

iemand een idee ??

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 90152 op 17-10-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 90152 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:52:
Ik heb ergens een site voorbij zien komen waar je exact kon kijken welke centrales voor welke providers er reeds waren aangepast voor adsl2+, wie helpt mij ff :)
Pagina van Roger Hunen is dat.

Je kan niet zien per telco (niet provider natuurlijk!) welke wel of niet ADSL2+ geschikt zijn, alleen voor BBned kan je dit zien op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90152

Dat is snel bedankt oke provider is niet het juiste woord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Heb even gekeken en het blijkt toch weer aan mijn modem/router te liggen. Dat ding vertoont wel vaker kuren. Denk dat ik maar eens een nieuwe firmware op mijn Speedtouch 716G ga zetten :|

Blijven de settings bewaard bij het flashen? Of moet ik alles weer opnieuw instellen?

Lees net dit op www.speedtouch.nl:
SpeedTouch 716g R1.1 (DSLGP643AA)
Laatste Firmware versie van de VoIP Gateway software.
Download 716gR1.0 Upgrade v2.21.05 voor VoIP-SIP (3.3 MB)
Na het downloaden van de firmware en uitpakken van het zip bestand gelden de volgende instructies om de firmware op het modem te laden:

Surf naar 192.168.1.1 of 192.168.1.254
Reset router naar fabrieksinstellingen: Management >> Reset Router >> Reset to factory defaults settings >> Reboot
Upgrade met nieuwe firmware: Management >> Update Firmware>> Bladeren naar de zojuist bewaarde firmware en selecteer >> Update Firmware
Volg configuratie instructies hieronder
Das wel minder :|

[ Voor 77% gewijzigd door Witlof op 17-10-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Ben net overgezet op het Cambrium netwerk vanaf een Demon 8/1 lijntje (BabyXL). Mijn oude Demon modem staat op deze lijn (zit nu op werk), maar lijkt gewoon te werken met de TweakDSL lijn, alleen wel traag (max 2 mbit). Kan dat komen omdat ik mijn nieuwe modem nog moet aansluiten of moet ik deze oude ff rebooten om wel gewoon 8mbit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Witlof schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:04:

Blijven de settings bewaard bij het flashen? Of moet ik alles weer opnieuw instellen?
Bij nieuwe firmware altijd resetten naar de factory defaults (gebeurt mogelijk bij ST automatisch) en opnieuw instellen. Oude config draait niet altijd fijn samen met nieuwe software/firmware ;)
S1W schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:09:
Ben net overgezet op het Cambrium netwerk vanaf een Demon 8/1 lijntje (BabyXL). Mijn oude Demon modem staat op deze lijn (zit nu op werk), maar lijkt gewoon te werken met de TweakDSL lijn, alleen wel traag (max 2 mbit). Kan dat komen omdat ik mijn nieuwe modem nog moet aansluiten of moet ik deze oude ff rebooten om wel gewoon 8mbit te halen?
Als je al een BaByXL lijn had is er fysiek niets veranderd, ben je alleen van ISP veranderd. Zou je dus gewoon 8Mbps moeten kunnen halen (als je dat eerder ook haalde/had en je lijn het aankan).

Even een herstart geven zou uitkomst kunnen bieden. En loop je aansluiting eens na of je modem netjes/optimaal/direct (met splitter bij linesharing) bij ISRA hebt aangesloten.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 17-10-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
bjck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:15:
[...]

Bij nieuwe firmware altijd resetten naar de factory defaults (gebeurt mogelijk bij ST automatisch) en opnieuw instellen. Oude config draait niet altijd fijn samen met nieuwe software/firmware ;)
Waar stonden die TweakDSL instellingen ook alweer? Kan ze in de openingspost niet meer terug vinden namelijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
716G --> bjck in "TweakDSL *new and/or improved* deel 14"

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 17-10-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Thanks _/-\o_ (misschien een idee om die in de (volgende) startpost te zetten?)
Anoniem: 125611 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad na deze update (2.21.05.05). Ik heb toen maar de uk firmware 1.0d erop gezet om te proberen en deze werkt heel stabiel (2.21.05.06b). Volgens helpdesk komt er binnenkort een nieuwe firmware versie voor de 716g. Deze zal stabieler zijn en ook de PSTN nummerherkenning doorgeven
Is er al wat meer bekend? Die 2.21.05 is namelijk nog altijd de laatste nieuwe die op de speedtouch-website staat.

Uhm, die laatste 05 en 06b staat niet vermeld. Wel lastig om te zien welke versie het nu is :| Na de download lijkt het om de 2.21.05.05 te gaan volgens mij.

Heb de UK versie ook gevonden (http://www.speedtouch.co.uk/716.asp) maar werkt die gewoon goed? Volgens de quote wel maar zijn er meer mensen die deze getest hebben?

[ Voor 22% gewijzigd door Witlof op 17-10-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Witlof schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:52:
[...]

Thanks _/-\o_ (misschien een idee om die in de (volgende) startpost te zetten?)

[...]

Is er al wat meer bekend? Die 2.21.05 is namelijk nog altijd de laatste nieuwe die op de speedtouch-website staat.

Uhm, die laatste 05 en 06b staat niet vermeld. Wel lastig om te zien welke versie het nu is :| Na de download lijkt het om de 2.21.05.05 te gaan volgens mij.

Heb de UK versie ook gevonden (http://www.speedtouch.co.uk/716.asp) maar werkt die gewoon goed? Volgens de quote wel maar zijn er meer mensen die deze getest hebben?
Ik werk met de engelse met een 716G. Nog geen problemen meer tegengekomen. Werkt perfect met voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik vraag mij 1 ding af. Is nummer weergave nou standaard aan?
Ik krijg geen nummerweergave bij de tweak dsl en bel.
Ook als ik uitbel, komt er 00000000 onbekend, zodat mensen ook niet zien welk nummer ik heb.

Graag wil ik dat beiden aan.

Waar kan ik dat instellen? Of is nhet pech als het niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ben ik de enige die last heeft van wegvallende verbinding (Tiscali, Nijmegen)? Ik had zojuist weer een disconnect waarna de DHCP-server onbereikbaar was. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 17-10-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
sylvesterrr schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:55:
Ben ik de enige die last heeft van wegvallende verbinding (Tiscali, Nijmegen)? Ik had zojuist weer een disconnect waarna de DHCP-server onbereikbaar was. :|
Misschien had/heeft het hier iets mee te maken:
16 okt 2005 netwerkstoringen

Door nog onbekende oorzaak varieert de snelheid in het netwerk nogal. We zijn aan het zoeken naar een oorzaak. Verwachting is dat niet al te lang zal duren

Update: We zijn getroffen door een ddos attack. Het betreffende verkeer is er op onze transit link uitgefilterd en een en ander zou weer naar behoren moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nee, gepland onderhoud in Nijmegen bij Tiscali. Vandaag Nijmegen, Wijchen & Uden. Morgen Arnhem, Zevenaar & Wageningen. Woensdag Almelo, Zutphen & Deventer etc etc etc.

[ Voor 57% gewijzigd door bjck op 17-10-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

bjck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:15:
[...]
Als je al een BaByXL lijn had is er fysiek niets veranderd, ben je alleen van ISP veranderd. Zou je dus gewoon 8Mbps moeten kunnen halen (als je dat eerder ook haalde/had en je lijn het aankan).

Even een herstart geven zou uitkomst kunnen bieden. En loop je aansluiting eens na of je modem netjes/optimaal/direct (met splitter bij linesharing) bij ISRA hebt aangesloten.
Hmmm.. ik had altijd 8/1 op een BabyXL lijntje... ik zal hem als ik thuis ben ff een schop geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-06 08:39
bjck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:10:
[...]

Die 770Kbps komt door je ST 716v5 modem. Wonderbaarlijk verbinden die modems niet op 8064Kbps maar op 7776Kbps bij iedereen. Straks met ADSL2+ functioneren ze vermoed ik net als elk ander modem zonder dit 'vreemde' gedrag :+

En aan je IP te zien (IP ingevuld @ www.ripe.net) hang je ergens in Den Haag aan het Tiscali netwerk. Hier worden de laatste 5 centrales nog omgebouwd volgende week toevallig, schrik niet van de downtime tussen 7:00 14:00:

10-okt-05 Gv-Vb + Gv-Rwk Den Haag-Voorburg en Den Haag-Rijswijk
11-okt-05 Gv-Bnh + Gv-Bzh Den Haag-Benoordenhout en Den Haag-Bezuidenhout
12-okt-05 Gv-Btij Den Haag-Beatrijsstraat

[...]

Denk dat telnr iets te-ver gaat. Maar postcode zonder huisnummer of klantnummer zouden mensen van een ISP misschien al voldoende aan hebben.
Hallo bjck,

Wil niet zeuren want ben gewoon blij hoor, Maar ter info van jouw ik weet niet of mijn centrale is omgebouwd als hij omgebouwd is dan is het probleem er nog steeds dat hij 7776Kbps aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

skommers schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:26:
Heb een probleempje met VoDSL over tweakdsl netwerk, met een FSK (Duits) toestel heb ik geen nummerweergave, komt dit vaker voor, en is het kwestie van modeminstellingen, of ff de helpdesk bellen? Voor de rest, hulde voor TweakDSL!
Dat klopt niet. FSK is niet Duits!
De KPN gebruikt een afgeleide van DTMF en een paar Duitse Telco's doen dat ook.
Verder gebruikt vrijwel de hele wereld FSK. Met een FSK-toestel zal je dus wel nummerweergave hebben, met een DTMF-geval niet. Sommige FSK-nummermelders werken overigens ook goed samen met VoDSL. Mocht je een losse nummermelder willen kopen, spreek dan in de winkel af dat je hem eerst mag testen.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mainuser X schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:16:
[...]

Hallo bjck,

Wil niet zeuren want ben gewoon blij hoor, Maar ter info van jouw ik weet niet of mijn centrale is omgebouwd als hij omgebouwd is dan is het probleem er nog steeds dat hij 7776Kbps aangeeft.
Dat 7776Kbps verhaal komt van de ST 716 die dat doet. Sluit je nu je 510 aan heb je wel 8064Kbps waarschijnlijk, maar is je upstream weer minder omdat je 716 daar de betere combinatie is met de DSLAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een maandje een Tweakdsl BBned Adsl2 abonnement. Mijn SpeedTouch 716v5 WL traint in op 1.241/22.879. Volgens de helpdesk van Tweakdsl zou mijn verbinding dus volledig functioneren op Adsl-2 snelheid. Echter, wat ik ook probeer, ik krijg mijn downloadsnelheid niet hoger dan zo'n 800kb. Het maakt daarbij niet uit of ik dit vanaf Tweaknews doe of vanaf de speedtest van Tweakdsl. Ook de speedtest van Ciston heb ik geprobeerd, daarmee kwam ik niet boven de 400kb uit.

Ik heb vanmorgen de helpdesk gebeld en mijn probleem voorgelegd. Ze hebben de verbinding bekeken en kwamen tot de conclusie dat de lijn ok is en dat het probleem dus wel iets met de instellingen van mijn computer te maken zou hebben. Hier hield het wat de helpdeskman betreft op en kon/wilde hij mij niet verder helpen. Toch even doorgevraagd wat dan de eventuele oorzaak zou kunnen zijn van mijn probleem. Hier begon hij te zeuren dat het gesprek dan te lang ging duren en dat hij mij niet verder kon en wilde helpen. Omdat het gesprek steeds onaangenamer werd heb ik het gesprek maar beëindigd. Sterkste opmerking van zijn kant was nog dat Tweakdsl helemaal niet bedoeld is voor normale computergebruikers maar voor mensen met een goede kennis van computers en netwerken.

Goed, ik ben dus bepaald geen internetdeskundige, maar weet als normale gebruiker wel iets af van computers. Wat ik echter nog steeds niet weet is hoe ik nu aan een normale Adsl2 snelheid kan komen. Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is dit:

- Afstand tot de centrale is 550 meter.
- Verbinding met en zonder splitter geprobeerd en met verschillende kabels (plat, rond en van verschillende lengtes)
- Oude en nieuwe firmware geprobeerd
- Oude en nieuwe configuratiesoftware geprobeerd
- Modem hardware en softwarematig gereset
- Drie verschillende netwerkkaarten geprobeerd
- Verschillende netwerkkabels geprobeerd
- Netwerkkaarten op autonegotiation en op 10 en 100 Mbps full en half duplex geprobeert
- Met en zonder firewall

Het lukt me gewoon niet om een redelijke adsl2 snelheid te halen, terwijl het modem dus wel op een goede waarde intraint.

Mijn vraag is nu natuurlijk wat de eventuele oplossing van mijn probleem zou kunnen zijn. Ik weet het niet meer.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)