Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:
  • 5.763 views sinds 30-01-2008

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Je linesync is prima (perfect) dus dat moet je kunnen halen. Kans dat het dan bij je aansluiting/bekabeling zit tussen telefoonaansluiting (ISRA) en modem is nihil.

Probleem zou ook inderdaad bij modem, netwerk en/of PC etc kunnen liggen. Maar hoeft niet persé inderdaad. Lastig voor een helpdesk ook als je niets kan vinden natuurlijk ook.

[Voor 41% gewijzigd door bjck op 17-10-2005 14:37]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik ben pas verhuist en heb een 8 mbit verbinding bij BBned. Eerst zat ik 750 meter van de dslam, nu 950. Mijn linesync down is nu 7616 op 2 modems maar m'n upload is op een full-rate modem wel gewoon 1024. Volgens het speedtouch-bereken-progje zit ik op 90% vd lijn en zou ik 8,4 mbit moeten kunnen halen. Wie kan hier opheldering over geven?

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

EdGnoj schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:26:
Ik heb sinds een maandje een Tweakdsl BBned Adsl2 abonnement. Mijn SpeedTouch 716v5 WL traint in op 1.241/22.879. Volgens de helpdesk van Tweakdsl zou mijn verbinding dus volledig functioneren op Adsl-2 snelheid. Echter, wat ik ook probeer, ik krijg mijn downloadsnelheid niet hoger dan zo'n 800kb. Het maakt daarbij niet uit of ik dit vanaf Tweaknews doe of vanaf de speedtest van Tweakdsl. Ook de speedtest van Ciston heb ik geprobeerd, daarmee kwam ik niet boven de 400kb uit.

Ik heb vanmorgen de helpdesk gebeld en mijn probleem voorgelegd. Ze hebben de verbinding bekeken en kwamen tot de conclusie dat de lijn ok is en dat het probleem dus wel iets met de instellingen van mijn computer te maken zou hebben. Hier hield het wat de helpdeskman betreft op en kon/wilde hij mij niet verder helpen. Toch even doorgevraagd wat dan de eventuele oorzaak zou kunnen zijn van mijn probleem. Hier begon hij te zeuren dat het gesprek dan te lang ging duren en dat hij mij niet verder kon en wilde helpen. Omdat het gesprek steeds onaangenamer werd heb ik het gesprek maar beëindigd. Sterkste opmerking van zijn kant was nog dat Tweakdsl helemaal niet bedoeld is voor normale computergebruikers maar voor mensen met een goede kennis van computers en netwerken.

Goed, ik ben dus bepaald geen internetdeskundige, maar weet als normale gebruiker wel iets af van computers. Wat ik echter nog steeds niet weet is hoe ik nu aan een normale Adsl2 snelheid kan komen. Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is dit:

- Afstand tot de centrale is 550 meter.
- Verbinding met en zonder splitter geprobeerd en met verschillende kabels (plat, rond en van verschillende lengtes)
- Oude en nieuwe firmware geprobeerd
- Oude en nieuwe configuratiesoftware geprobeerd
- Modem hardware en softwarematig gereset
- Drie verschillende netwerkkaarten geprobeerd
- Verschillende netwerkkabels geprobeerd
- Netwerkkaarten op autonegotiation en op 10 en 100 Mbps full en half duplex geprobeert
- Met en zonder firewall

Het lukt me gewoon niet om een redelijke adsl2 snelheid te halen, terwijl het modem dus wel op een goede waarde intraint.

Mijn vraag is nu natuurlijk wat de eventuele oplossing van mijn probleem zou kunnen zijn. Ik weet het niet meer.
heb je voor tweaknews wel een 20 mbit news account? zo nee, dan kan je idd. niet sneller dan 8 mbit..

You are NIJL-ed!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dank voor je reaktie, bjck.
Kan ik, als ik nu mijn harddisk eens helemaal leeghaal en windows+updates helemaal opnieuw installeer en deze pc alleen op de router aansluit met gebruik van de standaard Windows firewall voor internetverbinding, er vanuit gaan dat het dan aan het modem ligt als ik geen adsl2 snelheid haal?

Volgens de helpdeskman kan het niet aan het modem liggen, omdat deze goed intraint.

• S1W
  • Laatst online: 08-03 18:29
EdGnoj schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:15:
Dank voor je reaktie, bjck.
Kan ik, als ik nu mijn harddisk eens helemaal leeghaal en windows+updates helemaal opnieuw installeer en deze pc alleen op de router aansluit met gebruik van de standaard Windows firewall voor internetverbinding, er vanuit gaan dat het dan aan het modem ligt als ik geen adsl2 snelheid haal?

Volgens de helpdeskman kan het niet aan het modem liggen, omdat deze goed intraint.
Lijkt me heel sterk dat het aan je OS zou liggen... Probeer om dat uit te sluiten even een Knoppix bootcd'tje. Hoef je ook niet je hele OS opnieuw te installen. Is je verbinding dan nog traag:

Loop alle componenten 1 voor 1 na, check dus ook je netwerk kaart, bekabeling. Probeer ook even een rechtstreekse verbinding met je modem, dus zonder routers/switches ertussen...

• EdGnoj
  • Niet online
Nijl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:09:
[...]

heb je voor tweaknews wel een 20 mbit news account? zo nee, dan kan je idd. niet sneller dan 8 mbit..
Volgens de pagina van Tweakdsl is de snelheid van de standaard newsserver 10 mbit, geen 8.

Ook van andere testservers ben ik nooit boven de 8 mbit gekomen. :'(

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

EdGnoj schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:26:
ik krijg mijn downloadsnelheid niet hoger dan zo'n 800kb.
Probeer eens om tegelijkertijd twee of drie van die testbestand te downloaden. Gaat het dan wel sneller?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Gebruik je een losse router? Zoja, probeer eens zonder? :)

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-06 15:49
The_Jester schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:23:
[...]

Dat klopt niet. FSK is niet Duits!
De KPN gebruikt een afgeleide van DTMF en een paar Duitse Telco's doen dat ook.
Verder gebruikt vrijwel de hele wereld FSK. Met een FSK-toestel zal je dus wel nummerweergave hebben, met een DTMF-geval niet. Sommige FSK-nummermelders werken overigens ook goed samen met VoDSL. Mocht je een losse nummermelder willen kopen, spreek dan in de winkel af dat je hem eerst mag testen.
Bedoel daarmee dat het een Duits toestel is, Duitse handleiding en zo voort, en met FSK nummerweergave werkt, echter krijg geen nummerweergave op mn VoDSLlijn. op de site van Siemens, zegt deze trouwens dat mijn gigaset beide formaten ondersteunt, dus zowel FSK als DTMF, dus dat mijn toestel het niet kan interpreteren is niet het probleem!

• EdGnoj
  • Niet online
Burne schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

Probeer eens om tegelijkertijd twee of drie van die testbestand te downloaden. Gaat het dan wel sneller?
Nee, dan wordt de 800 kb keurig over de downloads verdeeld
Xandrios schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:37:
Gebruik je een losse router? Zoja, probeer eens zonder? :)
Ik heb een Speedtouch 716v5WL modem als router ingesteld

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10-2022
EdGnoj schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:45:
[...]

Nee, dan wordt de 800 kb keurig over de downloads verdeeld
[...]

Ik heb een Speedtouch 716v5WL modem als router ingesteld
Draait je netwerk wel op 100 Mb?

• EdGnoj
  • Niet online
Shiiit, probleem opgelost. Ik heb destijds van Tweakdsl een testversie-firmware gekregen, omdat ik geen connectie kon maken met BBned. Deze versie is nieuwer dan de versie die nu op SpeedTouch.nl staat. De SpeedTouch versie heb ik nooit durven gebruiken omdat ik dan zou moeten downgraden, met het risico dat ik de verbinding met BBned zou verliezen.

Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en de SpeedTouch versie geïnstalleerd. Nu haal ik een film binnen van Tweaknews met een snelheid van bijna 19 Mbit :)

Eindelijk mijn probleem opgelost. Ik baal wel van de helpdeskmedewerker die mij niet goed heeft geholpen. Ik heb hem de suggestie van de firmware vanmorgen nog gegeven, maar dat vond hij maar onzin.

Eens te meer is gebleken dat de werkelijke helpdesk van Tweakdsl hier in dit forum zit. Bedankt voor het meedenken.

Poeh, 19 mbit :)

Edit: Ik had in NewsLeecher maar 7 poortjes open staan. Nu met 8 poortjes open haal ik bijna 23 mbit !!! :9~

De 100mb downloadtest van Tweakdsl slingert teveel (tussen 15 en 20 mbit) om hier conclusies aan te kunnen verbinden.

[Voor 13% gewijzigd door EdGnoj op 17-10-2005 16:32]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
EdGnoj schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:19:
Shiiit, probleem opgelost. Ik heb destijds van Tweakdsl een testversie-firmware gekregen, omdat ik geen connectie kon maken met BBned. Deze versie is nieuwer dan de versie die nu op SpeedTouch.nl staat. De SpeedTouch versie heb ik nooit durven gebruiken omdat ik dan zou moeten downgraden, met het risico dat ik de verbinding met BBned zou verliezen.

Ik heb net de stoute schoenen aangetrokken en de SpeedTouch versie geïnstalleerd. Nu haal ik een film binnen van Tweaknews met een snelheid van bijna 19 Mbit :)

Eindelijk mijn probleem opgelost. Ik baal wel van de helpdeskmedewerker die mij niet goed heeft geholpen. Ik heb hem de suggestie van de firmware vanmorgen nog gegeven, maar dat vond hij maar onzin.

Eens te meer is gebleken dat de werkelijke helpdesk van Tweakdsl hier in dit forum zit. Bedankt voor het meedenken.

Poeh, 19 mbit :)
Mooi zo!
Zo zie je maar twijfel niet aan jezelf.
Firmware lost vaak problemen op, het is geen wondermiddel maar het is zeker de moeite waard om uit te proberen als je in de problemen zit.

Maar uhh... hoe krijg je zo'n hoge snelheid op Tweak news?
Maximaal is toch 10 Mbits? of heb je het "full" abo?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
HoppyF schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:30:
[...]

Mooi zo!
Zo zie je maar twijfel niet aan jezelf.
Firmware lost vaak problemen op, het is geen wondermiddel maar het is zeker de moeite waard om uit te proberen als je in de problemen zit.

Maar uhh... hoe krijg je zo'n hoge snelheid op Tweak news?
Maximaal is toch 10 Mbits? of heb je het "full" abo?
Blijkbaar zit de 'cap' er nog niet op :+

* Anoniem: 10739 is wel jemig jaloers nu :/

[Voor 7% gewijzigd door Sjowhan op 17-10-2005 16:31]

http://specs.tweak.to/5253

• Xandrios
EdGnoj schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:19:

Edit: Ik had in NewsLeecher maar 7 poortjes open staan. Nu met 8 poortjes open haal ik bijna 23 mbit !!! :9~

De 100mb downloadtest van Tweakdsl slingert teveel (tussen 15 en 20 mbit) om hier conclusies aan te kunnen verbinden.
Lekker zeg, gefeliciteerd :)

http://test.rbs.leaseweb.net/1000mb.bin Die hangt op 'n Gbit (TweakDSL testfile zit op 100Mbit gok ik). Kansje dat andere testers die 'instabiliteit' veroorzaakten.

[Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 17-10-2005 16:38]

• EdGnoj
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:37:
[...]

Lekker zeg, gefeliciteerd :)

http://test.rbs.leaseweb.net/1000mb.bin Die hangt op 'n Gbit (TweakDSL testfile zit op 100Mbit gok ik). Kansje dat andere testers die 'instabiliteit' veroorzaakten.
Helaas, hier kom ik niet boven de 4mbit uit :(

• Anoniem: 150297
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zo te horen en zo te zien is TweakAdsl2 via Bbned allang begonnen met het open gooien van Dsl2. Is het al bekend wanneer de TisAdsl2 leden worden overgezet naar Adsl2? O+

• bjck
Anoniem: 150297 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:48:
Zo te horen en zo te zien is TweakAdsl2 via Bbned allang begonnen met het open gooien van Dsl2. Is het al bekend wanneer de TisAdsl2 leden worden overgezet naar Adsl2? O+
BBned levert inderdaad al ADSL2+, maar alleen op nieuwe aanvragen. Overstappen is nogsteeds niet mogelijk als je al een BBned aansluiting hebt. En dat is wat de meeste mensen in dit topic hebben.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

bjck schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:18:
[...]

BBned levert inderdaad al ADSL2+, maar alleen op nieuwe aanvragen. Overstappen is nogsteeds niet mogelijk als je al een BBned aansluiting hebt. En dat is wat de meeste mensen in dit topic hebben.
Da's waar ,maar regeren is vooruit zien. En ik neem aan dat een groot bedrijf een goede planning heeft. Waarom dan zo geheimzinnig wanneer adsl2 voor tis komt. Er kan toch een indicatie worden gegeven. Trouwens in Assen zit ik nog steeds op een oude centrale.

Verbinding is goed hoor, wil alleen graag snelleeeeeeeeeeeeeeeeeer

To boldly go where no man has gone before...

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Is de retentie op de newsserver weer omhoog gegaan ?
Kan nu dingen binnen halen van 24 dagen oud, ouder heb ik nog niet geprobeerd :o

• EdGnoj
  • Niet online
fjs schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:34:
[...]

Verbinding is goed hoor, wil alleen graag snelleeeeeeeeeeeeeeeeeer
Ach troost je, ik draai nu al een uur op 23mbit snelheid en moet zeggen dat het snel went. Ik zie nu dat ik nog 14 GB moet downloaden en dat de geschatte tijd hiervoor 2 uren bedraagt. Zucht, wachten duurt nog steeds lang hoor. :+

• Sjowhan
P.K. schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:49:
Kan nu dingen binnen halen van 24 dagen oud, ouder heb ik nog niet geprobeerd :o
Ze gaan zelfs naar 30dagen :P

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 17:40

Crusader

Arc Nature

Dimmu schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:03:
[...]

Ze gaan zelfs naar 30dagen :P
Zo te zien kan ik m'n backup abo bij usenetserver opzeggen :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• afterburn
  • Laatst online: 30-05 09:55

afterburn

No more...

Hoe zit dat trouwens met TisDSL als je adsl2 hebt besteld, en je centrale is al geupgrade naar adsl2? Wordt je dan toch eerst nog op 8mb afgemonteerd, of dan gelijk op 20?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• HoppyF
Dimmu schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:30:
[...]
Blijkbaar zit de 'cap' er nog niet op :+

* Anoniem: 10739 is wel jemig jaloers nu :/
Nee geen cap denk ik.. maar die zal er wel snel opkomen als er meer ADSL2+ gebruikers komen die op volle snelheid aan het leechen slaan.
Het aantal wat er nu is is zeer gering t.o.v. de huidige gebruikers want het zijn alleen nieuwe klanten en dan ook nog niet zo veel. Als we nu (eindelijk) eens gaan migreren gaat de rem er snel op verwacht ik.

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
P.K. schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:49:
Denk dat je aardig richting de 30 dagen komt; er staat inderdaad nog geen cap op.

Voor upgrade naar ADSL-2+ komt een regeling voor bestaande gebruikers; heb alleen nog even geduld want alle afspraken moeten gewoon goed gemaakt worden en alles moet uitgezocht zijn.

[Voor 29% gewijzigd door Ghandi op 17-10-2005 21:28]

• Ghandi
  • Laatst online: 13:39
afterburn schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:02:
Hoe zit dat trouwens met TisDSL als je adsl2 hebt besteld, en je centrale is al geupgrade naar adsl2? Wordt je dan toch eerst nog op 8mb afgemonteerd, of dan gelijk op 20?
Je wordt afgemonteerd op 8 Mbit; ze gaan per centrale de upgrade naar 20Mbit doen. Maar tis is hiermee later dan bbned.

• Nijl

Nijl

ik hoop dat we snel op dsl2+ worden gezet.. kan niet w88 :P

You are NIJL-ed!

• Sjowhan
Crusader schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:27:
[...]

Zo te zien kan ik m'n backup abo bij usenetserver opzeggen :)
ik weet niet of je ook post (upload), maar ik geloof zelf dat tweakdsl nog geen anonieme posting heeft. Als je gegevens je heilig zijn, zou ik het alsnog even bewaren totdat tweakdsl wel dit heeft ;)

Anoniem: 12748

Misschien meer mensen problemen met TIS in regio Tilburg reeshof

Ik heb nog een upload van 39kbps en down 777kbps

Als ik de gegevens van m'n modem bekijk is er niets mis.
Uptime: 0 days, 0:08:10
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.776
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 631,00 / 3,89
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 23,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 13,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Heb zojuist m'n modem al eens gereset.

• Sjowhan
Ghandi schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:24:
[...]

Denk dat je aardig richting de 30 dagen komt; er staat inderdaad nog geen cap op.

Voor upgrade naar ADSL-2+ komt een regeling voor bestaande gebruikers; heb alleen nog even geduld want alle afspraken moeten gewoon goed gemaakt worden en alles moet uitgezocht zijn.
Er was een tijd geleden te lezen dat de regeling voor TweakDSL-abonees 9,95 euro extra 20mbit aangeboden zou worden voor , en 19,95 euro voor externe klanten. Valt dit dus af?

• Witlof
  • Laatst online: 18:21
Dimmu schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:59:
[...]

Er was een tijd geleden te lezen dat de regeling voor TweakDSL-abonees 9,95 euro extra 20mbit aangeboden zou worden voor , en 19,95 euro voor externe klanten. Valt dit dus af?
idd, zou minder zijn als dat nu opeens minder werd. Meer mag altijd natuurlijk ;)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-10-2021

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Na die storing zit ik weer met een upload van 21kb :( Was dat jaar maar al om :)

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:45
Redfish, wordt jij gesponsord door de KPN om te zeiken ofzo? ben je nou nog bezig? :(

• Nijl

Nijl

Lord_Dain schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:15:
Redfish, wordt jij gesponsord door de KPN om te zeiken ofzo? ben je nou nog bezig? :(
Misschien is het Adje scheepbouwer zelf wel. Maar hoe dan ook: een instabiele lijn is zeer frustrerend..!

You are NIJL-ed!

• The Jester
  • Laatst online: 19-04 15:51

The Jester

The fool escaped from paradise

skommers schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:43:
[...]

Bedoel daarmee dat het een Duits toestel is, Duitse handleiding en zo voort, en met FSK nummerweergave werkt, echter krijg geen nummerweergave op mn VoDSLlijn. op de site van Siemens, zegt deze trouwens dat mijn gigaset beide formaten ondersteunt, dus zowel FSK als DTMF, dus dat mijn toestel het niet kan interpreteren is niet het probleem!
Het is een enorm gezeik: nummerweergave op VoDSL: van de 10 producten die FSK zouden moeten ondersteunen, doen er 2 dat niet, c.q. niet correct. De reden is vooralsnog een raadsel.
Niemand, ook niet bij BBned heeft daar ooit een fatsoenlijk antwoord op kunnen geven.
Mijn ervarig is dat producten van Samsung het over het algemeen wel goed doen.
Van Siemens zijn mij geen toestellen bekend dit FSK correct weten weer te geven. Het is te hopen dat BBned eindelijk ook DTMF meestuurt: wordt al sinds april beloofd, maar is tot op heden nog altijd niet waargemaakt. Veel meer dan afwachten zit er voorlopig dus niet in voor je.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• The Jester
  • Laatst online: 19-04 15:51

The Jester

The fool escaped from paradise

Dimmu schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:57:
[...]

ik weet niet of je ook post (upload), maar ik geloof zelf dat tweakdsl nog geen anonieme posting heeft. Als je gegevens je heilig zijn, zou ik het alsnog even bewaren totdat tweakdsl wel dit heeft ;)
Uploaden bij tweak is wel degelijk anoniem. Er worden geen gegevens gelogd.
Als je echt anoniem wilt blijven kun overigens best via een open proxy uploaden en het is natuurlijk altijd aan te raden om niet je eigen naam te gebruiken bij FTD en zo.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
Rickstur schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:52:

Iets anders, ben over naar tweak (ook domeinnaam meegenomen) kan wel inkomende mail ontvangen maar versturen via de smtp server gaat echt niet (webmail doet het wel) indien ik meerdere mailboxen aanmaak verstuurd outlook wel naar deze "eigen" boxen maar weigert om naar andere mailadressen te mailen.

iemand een idee ??
Oke ik denk dat ik het heb misschien dat iemand dit kan bevestigen; ik ben fysiek nog niet over naar tweakdsl (heb nog mijn demon lijn nog open) hier log ik dus ook mee in. pop3 via de tweakdsl inlog geeft geen problemen maar moet je via tweakdsl(de adsl lijn dus) zijn ingelogd om via de smtp-server te kunnen mailen ?? Geldt dit ook voor het inloggen op de tweakpagina, dit lukt namelijk ook niet ??

• Sjowhan
The_Jester schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:15:
[...]

Uploaden bij tweak is wel degelijk anoniem. Er worden geen gegevens gelogd.
Als je echt anoniem wilt blijven kun overigens best via een open proxy uploaden en het is natuurlijk altijd aan te raden om niet je eigen naam te gebruiken bij FTD en zo.
Anoniem is niet alleen maar het loggen van de gegevens, maar ook het meeversturen met IP en host waar vanaf je post, en dat dus met het bestand/bericht wordt meegezonden. Dit wordt nog niet gefilterd bij Tweakdsl.

• bjck
SMTP server kan je alleen gebruiken vanaf een TweakDSL IP-adres. Dus dat kan pas als je overgezet bent compleet. Tot die tijd even uitgaande mail via Demon server(s).

• Rickstur
bjck schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:34:
SMTP server kan je alleen gebruiken vanaf een TweakDSL IP-adres. Dus dat kan pas als je overgezet bent compleet. Tot die tijd even uitgaande mail via Demon server(s).
Hehe eindelijk iemand met verstand _/-\o_ _/-\o_ dat kunnen ze bij tweakdsl toch ook zeggen ik ben al 1,5 dag bezig met het invoeren van allerlei versies van mijn password en domeinnaam.

Geldt dit ook voor de inlogpagina op de tweakdsl site ?

• Sjowhan
Rickstur schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:39:
[...]

Hehe eindelijk iemand met verstand _/-\o_ _/-\o_ dat kunnen ze bij tweakdsl toch ook zeggen ik ben al 1,5 dag bezig met het invoeren van allerlei versies van mijn password en domeinnaam.

Geldt dit ook voor de inlogpagina op de tweakdsl site ?
Om mailboxen aan te maken, om mail te lezen via de webmail en 't customer menu kan je gewoon overal benaderen

• Rickstur
Ja, mailboxen kan ik maken, webmail kan ik in, maar het customer menu niet :(

• bjck
Rickstur schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:50:
Ja, mailboxen kan ik maken, webmail kan ik in, maar het customer menu niet :(
Ben je al 'customer' dan als je lijn nog niet is opgeleverd? Misschien dat dit pas daarna wordt geactiveerd?

• Rickstur
De lijn is/wordt (vandaag) al opgeleverd als het goed is ? Ze hebben alleen vergeten mijn modem op te sturen :( . Het is wel gek dat ik dan in de andere menu's wel kan en niet in het customer menu ? Ik wacht het wel ff af tot de lijn draait, het belangrijkste is dat ik weer uitgaande mail heb.

• Sjowhan
Rickstur schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:15:
De lijn is/wordt (vandaag) al opgeleverd als het goed is ? Ze hebben alleen vergeten mijn modem op te sturen :( . Het is wel gek dat ik dan in de andere menu's wel kan en niet in het customer menu ? Ik wacht het wel ff af tot de lijn draait, het belangrijkste is dat ik weer uitgaande mail heb.
Je moet om in te loggen bij het customer menu het CB-nummer gebruiken, gebruik je dit ook?

• Rickstur
eeeuh wat is een CB nummer? 8)7 :?

Anoniem: 43478

Anoniem: 12748 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:58:

Yep, zelfde probleem hier in de Reeshof (5035). Kom gemiddeld niet meer boven de
80 KB/s uit. Gisteren lag de verbinding er 's middags zelfs even helemaal uit. Tilburg (Reeshof) blijkt wel extreem storingsgevoelig te zijn bij Tiscali ;(

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 43478 op 18-10-2005 10:34]

• bjck
Rickstur schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:15:
De lijn is/wordt (vandaag) al opgeleverd als het goed is?
Dat weet TweakDSL vast wel, gewoon modem aansluiten en proberen als je die binnen hebt gekregen (of ander modem).

Als het een overstap is vanaf andere lijn/ISP merk je het vanzelf of hij is opgeleverd. Zolang de oude ISP op die lijn nog werkt is het nog niet opgeleverd natuurlijk.

[Voor 52% gewijzigd door bjck op 18-10-2005 10:36]

• Tetsuo55
  • Laatst online: 04-06 13:52

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

[...]

is er een geschatte termijn?

Want even geduld betekend voor de een 3 maanden en de ander 2 dagen.

• Rickstur
bjck schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:34:
[...]

Dat weet TweakDSL vast wel, gewoon modem aansluiten en proberen als je die binnen hebt gekregen (of ander modem).

Als het een overstap is vanaf andere lijn/ISP merk je het vanzelf of hij is opgeleverd. Zolang de oude ISP op die lijn nog werkt is het nog niet opgeleverd natuurlijk.
Het is iets anders, ik heb meerdere draadjes bij mij binnen komen dus ik heb een nieuwe aanvraag bij tweakdsl gedaan. Demon account liep via isdn, bij tweakdsl (tiscali adsl2+) was dit niet mogelijk. Volgens customer service was ie gisteren geactiveerd/opgeleverd.

[Voor 47% gewijzigd door Rickstur op 18-10-2005 10:41]

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25

The_Duke

ho gek!

Anoniem: 12748 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:58:

[...]

Heb zojuist m'n modem al eens gereset.
ik zit hier in Tilburg oud noord (5046) en heb hetzelfde probleem. Ik heb nu al een tijdje last van een zeer onstabiele verbinding. soms even snel dan weer helemaal niks en nu weer heel traag. Ik word er een beetje ziek van. Hopen dat ze der snel wat aan doen. :(

• Sjowhan
Als het goed is heb je 2 brieven gehad met (inlog)gegevens van TweakDSL met de post...

• Rickstur
Zou je een isdn splitter ook kunnen gebruiken voor een analoog signaal ?

• bjck
Rickstur schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:17:
Zou je een isdn splitter ook kunnen gebruiken voor een analoog signaal ?
Kan wel, maar je krijgt of geen linesync of een linesync met 32Kbps (heel soms 64) op je upstream. Geen splitter gebruiken kan wel, gewoon alleen je modem aan de lijn hangen.

[Voor 12% gewijzigd door bjck op 18-10-2005 11:29]

• Rickstur
Zou kunnen maar ik zie dat mijn copperjet 823 enkel annex-B is en dat werkt denk ik niet op een analoge lijn, daar heb je toch een annex-A modem voor nodig.

Volgens tweak hebben ze gisteren nog maar een keer een modem opgestuurd ?? Waar is die eerste dan?

• bjck
Waarom stel je dat soort vragen hier? Dit is niet TweakDSL natuurlijk. Alleen zij weten waar je eerste modem mogelijk uit hangt en of die verzonden is en wanneer etc.

[Voor 41% gewijzigd door bjck op 18-10-2005 11:47]

• Witlof
  • Laatst online: 18:21
Sja, die dingen worden toch ook aangetekend verstuurd dus naast het feit dat ze die kunnen traceren kunnen ze ook de kosten verhalen en een nieuwe sturen. Het is eerder slordig van het 'transportbedrijf' dan van Tweak maar die dingen gebeuren nu eenmaal.

• Rickstur
Sorry hoor, was enkel een toelichting op het lopende verhaal en natuurlijk geen directe vraag.

• bjck
Meeste bedrijven versturen niet aangetekend, alleen verzekerd.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 21:35
The_Duke schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:46:
[...]

ik zit hier in Tilburg oud noord (5046) en heb hetzelfde probleem. Ik heb nu al een tijdje last van een zeer onstabiele verbinding. soms even snel dan weer helemaal niks en nu weer heel traag. Ik word er een beetje ziek van. Hopen dat ze der snel wat aan doen. :(
Ik zit ook in Tilburg oud Noord en heb precies dezelfde problemen. Maar dat heb ik al vanaf het begin van mijn aansluiting begin september. Tot op heden is er nog niets verbeterd, hopen dat het met de overschakeling naar adsl2 beter wordt.

• S1W
  • Laatst online: 08-03 18:29
Ben sinds gister on-line via Tweak, binnen 2 weken (telco-telco)! Ik moet zeggen dat alles erg goed loopt, zelfs de modem komt eraan zag ik net :)

Nog een vraagje, omdat ik van Demon ben gemigreerd en ben overgezet nu, gaat mijn opzegging bij Demon nu automatisch of moet ik ze nog een brief sturen?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

S1W schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:22:
Ben sinds gister on-line via Tweak, binnen 2 weken (telco-telco)! Ik moet zeggen dat alles erg goed loopt, zelfs de modem komt eraan zag ik net :)

Nog een vraagje, omdat ik van Demon ben gemigreerd en ben overgezet nu, gaat mijn opzegging bij Demon nu automatisch of moet ik ze nog een brief sturen?
Feli :)
Volgens mij is het zo dat TweakDSL je oude Demonverbinding voor je opzegt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• bjck
Als je Demon over BBned had (moet wel ivm telco-telco, anders is het een ISP-ISP migratie) meldt Tiscali het aan BBned dat ze de lijn hebben overgenomen. BBned zal dit (vermoed ik) aan Demon melden inderdaad.

Het is niet zo dat TweakDSL voor jou bij Demon opzegt natuurlijk.

Het is afhankelijk wat Demon (en/of BBned) doet met de berichten die ze krijgen. Ze kunnen je abonnement opzeggen, maar hoeft niet persé. Een extra opzegging sturen kan geen kwaad immers ook meer. De lijn is niet meer van hun en kunnen hem ook niet slopen.

[Voor 32% gewijzigd door bjck op 18-10-2005 14:17]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
bjck schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:39:
Meeste bedrijven versturen niet aangetekend, alleen verzekerd.
Volgens mij dien je bij TPG Post voor verzekerde zendingen ook te tekenen bij ontvangst.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:54
Als ik TweakDsl neem moet ik dan ook een KPN abbo hebben, voor de lijn

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
ja voor elk adsl abbo

Anoniem: 85656

Op de tweakdsl.nl staat dit:
Voor € 39,95** krijg je TIS ADSL2. Deze prijs is gebaseerd op linesharing (d.w.z. het gebruik maken van het koper van KPN) en automatische incasso. Zeg je je KPN-abonnement op, dan komt hier een toeslag van € 9,40 voor het gebruik van het koperpaar bij

• bjck
Erw schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:18:
Als ik TweakDsl neem moet ik dan ook een KPN abbo hebben, voor de lijn
Je kan ook een ongebruikte koperlijn laten activeren (in gebruik nemen) voor alleen DSL. Je betaalt dan alleen wel €75 aansluitkosten en de maandelijkste toeslag van ~€9.50 per maand voor die koperlijn bovenop je abonnementsprijs.

Noem je ook wel NLS (New Line Service).

Andere optie is om een telefoonlijn (abonnement) bij KPN te nemen. BelBudget kost je eenmalig €47.50 en €9.95 per maand. De toeslag betaal je dan niet aan TweakDSL meer en aansluitkosten zijn dan dacht ik gratis.

Gewoon linesharing.

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 18-10-2005 19:53]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Handige informatie voor Tilburgers:

Als je verbinding wegvalt, stel dan in het modem (als je het modem als router gebruikt) het IP, subnet en gateway statisch in. Kun je in de meeste gevallen weer verder.

Dit ivm regelmatige storingen bij DHCP hier. Als zo'n storing weer 's optreedt (zoals nu, ik zit middenin de zoveelste storing van DHCP) stel je de boel in het modem tijdelijk statisch in.

Zodra je merkt dat met statisch ingesteld modem je verbinding weer wegvalt, dan kun je in de meeste gevallen weer terug naar DHCP omdat DHCP dan weer hersteld is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• HoppyF
[...]

Die 21-30 dagen is prima natuurlijk, maar ik zit (net als zovelen hier) nog steeds te wachten wanneer er een regeling (=upgrade) komt voor bestaande gebruikers.
Ik heb het idee dat het inmiddels geen technisch issue meer is, want ADSL2+ is al getest en wordt al gebruikt door nieuwe gebruikers. Er zijn immers al mensen aangesloten.

Waar wringt dus de schoen? Gaat het om het geld? (zou me niet verbazen....)

Iedere keer schuiven er data door en het is nu half oktober en we weten nog niks.
Ik heb liever dat men nu eens een datum gaat noemen, ook al hoeft dat niet precies op de dag nauwkeurig te zijn.

• Sjowhan
HoppyF schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:56:
[...]

Die 21-30 dagen is prima natuurlijk, maar ik zit (net als zovelen hier) nog steeds te wachten wanneer er een regeling (=upgrade) komt voor bestaande gebruikers.
Ik heb het idee dat het inmiddels geen technisch issue meer is, want ADSL2+ is al getest en wordt al gebruikt door nieuwe gebruikers. Er zijn immers al mensen aangesloten.

Waar wringt dus de schoen? Gaat het om het geld? (zou me niet verbazen....)

Iedere keer schuiven er data door en het is nu half oktober en we weten nog niks.
Ik heb liever dat men nu eens een datum gaat noemen, ook al hoeft dat niet precies op de dag nauwkeurig te zijn.
Ik denk meer dat BBned geen heil meer ziet in de bestaande klanten, en alleen de nieuwe klanten willen hebben ofzo :/ . De mogelijkheid van nieuwe lijn aanvragen, daarop bbned adsl2+ aanvragen etc was al sinds juli een optie, maar ik vermoed dat dit de huidige bbned-ters bij Tweakdsl (en andere providers) liever niet willen. Gewoon een normale upgrade (ook al is het poortje omprikken) schijnt echt niet zo makkelijk te zijn.

Ik zit ook nu een beetje te wachten op de upgrade die zal komen, maar zolang andere bbnedproviders nog niet snellere abonnementen hebben, ben ik (nog) gerustgesteld.

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 03-06 23:30
Ik heb regelmatig kleine disconnects 's nachts.
Zo net lag ik er weer uit, van 0:10 tot 0:20. Meer mensen last?
Van 0:42 tot 0:53 wéér, ik heb ADSL van BBned, een van m'n IP's: 217.19.24.167.

[Voor 29% gewijzigd door Hans van Eijsden op 19-10-2005 00:56]

https://www.hansvaneijsden.com

• Xandrios
Jij zit op BBned? Ik heb met Tiscali nergens last van iig :)

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 03-06 23:30
Xandrios schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:56:
Jij zit op BBned? Ik heb met Tiscali nergens last van iig :)
Inderdaad BBned, ik heb mijn posting hierboven even gewijzigd ;)

https://www.hansvaneijsden.com

• bjck
Onderhoud landelijk BBned afgelopen nacht:

http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

[...]

Misschien kan de info over de newsserver in de TS dan ook geupdate worden, naar 20+ ofzo?
Die staat nu nog op een miezerige 10 dagen ;)

[Voor 3% gewijzigd door Azqi op 19-10-2005 08:30]

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 15:35
Hans van Eijsden schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:24:
Ik heb regelmatig kleine disconnects 's nachts.
Zo net lag ik er weer uit, van 0:10 tot 0:20. Meer mensen last?
Van 0:42 tot 0:53 wéér, ik heb ADSL van BBned, een van m'n IP's: 217.19.24.167.
Hmm ik ook en zit in range 217.19.17.x en woon in Almere
Ook BBned hier en heb er regelmatig last van sinds week of 2.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Dimmu schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:02:
[...]

Ik denk meer dat BBned geen heil meer ziet in de bestaande klanten, en alleen de nieuwe klanten willen hebben ofzo :/ . De mogelijkheid van nieuwe lijn aanvragen, daarop bbned adsl2+ aanvragen etc was al sinds juli een optie, maar ik vermoed dat dit de huidige bbned-ters bij Tweakdsl (en andere providers) liever niet willen. Gewoon een normale upgrade (ook al is het poortje omprikken) schijnt echt niet zo makkelijk te zijn.

Ik zit ook nu een beetje te wachten op de upgrade die zal komen, maar zolang andere bbnedproviders nog niet snellere abonnementen hebben, ben ik (nog) gerustgesteld.
muah, ik wacht ook op die aanbieding, maar niet al te lang, ik bedoel wanadoo heeft 20mbit voor 23 euro.....

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Tetsuo55 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:00:

[...]

muah, ik wacht ook op die aanbieding, maar niet al te lang, ik bedoel wanadoo heeft 20mbit voor 23 euro.....
Ik denk niet dat 20mbit voor 23 euro lang stand kan houden. Dat is namelijk wel erg super-megagoedkoop.

* Wildfire zoekt addertje onder het gras

---

Maar goed, ik heb nu TweakDSL en wacht enkel nog op de omschakeling naar ADSL2+. Zet 'm op! :)

[Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 19-10-2005 14:28]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Tetsuo55

Tetsuo55

Wildfire schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

Ik denk niet dat 20mbit voor 23 euro lang stand kan houden. Dat is namelijk wel erg super-megagoedkoop.

* Wildfire zoekt addertje onder het gras

---

Maar goed, ik heb nu TweakDSL en wacht enkel nog op de omschakeling naar ADSL2+. Zet 'm op! :)
ik wil ook liever niet weg bij tweak

Anoniem: 157840

Mensen,

Ik ben eraan het denken om over te stappen naar TIS ADSL2. Ik heb nu kabel internet van @home, en totaal geen ervaring met ADSL. Nu is er een probleempje: De lijn die binnenkomt wordt gesplitst door een apparaatje Fox Nuance. Hierdoor krijgen wij 2 nummers, een geheim nummer, en een praktijk nummer.
Mijn vraag is dan, hoe verstandig is het ok over te stappen? Aangezien er wel eens wat mis gaat met het aanleggen en het uiterst belangrijk is dat het praktijknummer niet 1 dag eruit ligt! En hoe moet dit dan worden aangesloten?

Ook rest ik met een 2e vraag: Hoe zijn de ervaringen met tweakdsl?
(Afstand tot de centrale is ongeveer 2100 meter, dan houdt ik nog ongeveer 10mbit over)

Groeten,
Yard

• Jiriki
  • Laatst online: 15:35
Ik zie hier al mensen die TweakDSL ADSL2 via BBned hebben, maar ik zie geen prijzen op de website staan? Kijk ik daar overheen?

Ik ga binnenkort verhuizen, en ik wil weten wat de opties zijn, behalve wachten op een overstap aanbieding. Nieuwe aansluiting op mijn nieuwe adres lijkt me een mogelijkheid, ik heb daar geen Tiscali dus dat valt af.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Tetsuo55

Tetsuo55

Jiriki schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:11:
Ik zie hier al mensen die TweakDSL ADSL2 via BBned hebben, maar ik zie geen prijzen op de website staan? Kijk ik daar overheen?

Ik ga binnenkort verhuizen, en ik wil weten wat de opties zijn, behalve wachten op een overstap aanbieding. Nieuwe aansluiting op mijn nieuwe adres lijkt me een mogelijkheid, ik heb daar geen Tiscali dus dat valt af.
ik denk niet dat het verlies zo groot is, je moet eerder denken aan 14-18 mbit afhankelijk van de modem en het koper

Je neemt wel een risico kwa downtime als je een particulier product besteld

[Voor 8% gewijzigd door Tetsuo55 op 19-10-2005 15:33]

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 08:05
Tetsuo55 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:17:
[...]

ik denk niet dat het verlies zo groot is, je moet eerder denken aan 14-18 mbit afhankelijk van de modem en het koper
Wat maakt het modem uit ????

• Tetsuo55

Tetsuo55

Mainuser X schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:31:
[...]

Wat maakt het modem uit ????
Sommige modems trainen hoger dan andere.. lees terug voor meer info

• bjck
Anoniem: 157840 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:43:
Ik ben eraan het denken om over te stappen naar TIS ADSL2. Ik heb nu kabel internet van @home, en totaal geen ervaring met ADSL. Nu is er een probleempje: De lijn die binnenkomt wordt gesplitst door een apparaatje Fox Nuance. Hierdoor krijgen wij 2 nummers, een geheim nummer, en een praktijk nummer.
Mijn vraag is dan, hoe verstandig is het ok over te stappen? Aangezien er wel eens wat mis gaat met het aanleggen en het uiterst belangrijk is dat het praktijknummer niet 1 dag eruit ligt! En hoe moet dit dan worden aangesloten?
Zo'n situatie is apart. Is het niet gewoon een ISDN2 lijn? Wat staat er op je KPN-nota voor dienst? Actie kan alleen icm analoge (POTS) telefoonlijn.

Als je helemaal zeker wilt zijn kan je het beste een extra analoge BelBudget lijn aanvragen bij KPN. Die is eenmalig 47.50 en maandelijks 9.95 bij de KPN. Dan kan je daarop TisDSL2 aanvragen en staat het compleet fysiek los van de andere lijn en kan daar nooit iets mee gebeuren.

Je kan ook door TweakDSL een nieuwe koperlijn laten activeren (NewLineService), maar dat kost 75 euro eenmalig en dezelfde extra 9.95 per maand. Dus bovenstaande is goedkoper. Langs de primafoon gaan heb je gelijk het nummer en 5 dagen later kan KPN het al opleveren.

Linesharing (dus DSL signaal op dezelfde fysieke lijn) op een zeer belangrijke zakelijke lijn is niet aan te raden.
(Afstand tot de centrale is ongeveer 2100 meter, dan houdt ik nog ongeveer 10mbit over)
Moeilijk te zeggen, maar 10Mbps moet wel lukken als het echt werkelijk ook ~2100 meter is.

Verzoek of je volgende keer gewoon een bericht wilt plaatsen en niet een mailtje wilt tikken ;)

[Voor 11% gewijzigd door bjck op 19-10-2005 16:48]

Anoniem: 157840

Dat is me schrijfstijl, maar zal het niet meer doen :9.

Het is zeker geen ISDN lijntje, gewoon analoog die wordt gesplits in 2 lijnen. Ik denk dat je het kan vergelijken met een router die één internetlijn splits in meerdere lijnen en ze een apart nummer geeft...

Ik was eerst aan het denken om over te stappen naar Demon flxpress6000, maar als ik voor dezelfde prijs ADSL2 kan krijgen weet ik het wel :). Ik had dus demon ongeveer dezelfde vraag voorgeschoteld en ik kreeg een antwoord terug dat hun splitter (dus die telefoon van internet scheid) dan VOOR de telefoon splitter moet, en dat we dan gewoon dezelfde nummers behouden. Nu weet ik dus niet wat het verschil tussen ADSL en ADSL2 is, maar mij lijkt het dat het met ADSL2 op dezelfde manier gaat?

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Wat ik overigens van Tweak erg kan waarderen dat standaard gewoon meerdere ip adressen uitgedeelt worden waardoor je niet per se een router ertussen hoeft te prikken. Dat wist ik eerst niet. Las het laatst in dit topic en dat werkt ideaal.

• bjck
Anoniem: 157840 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:24:
Dat is me schrijfstijl, maar zal het niet meer doen :9.

Het is zeker geen ISDN lijntje, gewoon analoog die wordt gesplits in 2 lijnen. Ik denk dat je het kan vergelijken met een router die één internetlijn splits in meerdere lijnen en ze een apart nummer geeft...

Ik was eerst aan het denken om over te stappen naar Demon flxpress6000, maar als ik voor dezelfde prijs ADSL2 kan krijgen weet ik het wel :). Ik had dus demon ongeveer dezelfde vraag voorgeschoteld en ik kreeg een antwoord terug dat hun splitter (dus die telefoon van internet scheid) dan VOOR de telefoon splitter moet, en dat we dan gewoon dezelfde nummers behouden. Nu weet ik dus niet wat het verschil tussen ADSL en ADSL2 is, maar mij lijkt het dat het met ADSL2 op dezelfde manier gaat?
Maar een analoge lijn kan technisch maar 1 nummer hebben. Als het echt twee verschillende nummers zijn is dat een meervoudige PSTN lijn. En op meervoudige lijnen kan je geen ADSL linesharing zetten.

Tegenwoordig komt meervoudig PSTN nihil voor omdat ISDN(2) 't zelfde doet eigenlijk ;)

Maar als die lijn zo belangrijk is, zou ik daar eigenlijk geen linesharing op doen. Bij aanleggen van DSL is hij bijvoorbeeld even onderbroken. En de telefoonlijn gaat door de DSL-apparatuur heen van de telco (Tiscali of BBned). Als die onderhoud hebben kan het ook onderbroken zijn weer bijvoorbeeld (als kabels even los moeten).

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik ga binnenkort verhuizen en tweakdsl lijkt me opzich de beste deal.
Situatie nu: 2.5km+ van de adsl centrale, alleen kpn netwerk. @home breedband a 47.95 pm.
Situatie straks: 1.5km van de adsl centrale, kpn/bbnet/tiscali mogelijk (geen wanadoo familly mogelijk)

De tisadsl2+ aanbieding zal inclusief kpn belbudget ongeveer hetzelfde kosten als @home breedband.

Ik zal denk pas echt profiteren van de snelheid als adsl2+ is opgelevered is, met 1.5km van de centrale zal met wide open de 8mbit wel niet gehaald worden.

Ben me nu nog aan 't orienteren op te kiezen modem, opzich blinkt kabelinternet wel uit in eenvoud, je hebt gewoon domweg geen keuze :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• bjck
Defiant schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:06:
Ik ga binnenkort verhuizen en tweakdsl lijkt me opzich de beste deal.
Situatie nu: 2.5km+ van de adsl centrale, alleen kpn netwerk. @home breedband a 47.95 pm.
Situatie straks: 1.5km van de adsl centrale, kpn/bbnet/tiscali mogelijk (geen wanadoo familly mogelijk)

De tisadsl2+ aanbieding zal inclusief kpn belbudget ongeveer hetzelfde kosten als @home breedband.

Ik zal denk pas echt profiteren van de snelheid als adsl2+ is opgelevered is, met 1.5km van de centrale zal met wide open de 8mbit wel niet gehaald worden.

Ben me nu nog aan 't orienteren op te kiezen modem, opzich blinkt kabelinternet wel uit in eenvoud, je hebt gewoon domweg geen keuze :)
* bjck heeft >2000m en haal 8064Kbps gewoon.

Opzich is die eenvoud er met DSL ook wel, elk modem (bijna dan) kan je als bridge configureren heb je zelfde als een kabelmodem. Als je technisch onderlegd bent en van proberen/pielen houdt is de ZyXEL mijn inziens betere keuze.

De Speedtouches zijn wat meer 'gemiddeld publiek' gericht met icoontjes in de interface etc. Maar ook die hebben een commandprompt/telnet interface waar je U tegen zegt en gaat een wereld voor je open met 300 pagina's dikke manual op je schoot.

[Voor 26% gewijzigd door bjck op 19-10-2005 18:12]

• HoppyF
Anoniem: 157840 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:43:

Ook rest ik met een 2e vraag: Hoe zijn de ervaringen met tweakdsl?
Bedoel je een Vox Nuance (ipv Fox)? Dat is zo te zien een telefooncentrale.
Hoe deze werkt weet ik niet maar wellicht kunnen er toch 2 lijnen op binnenkomen.
Wat je zou kunnen doen is je belangrijke nummer die niet mag uitvallen, laten bestaan en op je tweede analoge lijn ADSL2+ laten zetten eventueel met VoDSL of VoIP erop.
Het risico op uitval is dan klein.
Je zit wel even met wat extra kosten om twee lijnen in de lucht te houden maar je betaald nu waarschijnlijk ook voor twee telefoonabonnementen.
Als het allemaal aangesloten is en goed werkt zou je de belangrijke lijn kunnen laten overzetten en daarna de tweede analoge lijn opheffen.

Het is ook maar de vraag wat je wilt, een TIS (Tiscali) ADSL2+ via TweakDSL of een BBned ADSL2+.
Ik weet niet of je beide kunt krijgen op de plaats waar je woont maar dat kun je even controleren met de postcode checker.
De keus van TIS of BBned is niet alleen de prijs maar ook wat voor voice abo je kunt kiezen.

• bjck
Dat kan ook nog inderdaad, dat het gewoon een huiscentrale is met twee afzonderlijke analoge lijnen vanaf KPN. Dan kan je DSL aanvragen op de minder belangrijke gewoon. Splitter komt natuurlijk als eerste, voor die centrale dan.

• Dancis
  • Laatst online: 20:23
Tetsuo55 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:36:
[...]

ik wil ook liever niet weg bij tweak
Hier nog zo iemand die liever niet bij tweak weg gaat , maar ja het is dat ik nog een aantal maanden moet bij tweak anders had ik er toch wel over zitten denk om naar een ander te gaan.

Ik zit ook op de upgrade te wachten want het is toch wel wat anders , 69,95 betalen voor 8mb of 39,95 voor 20mb

Dus hopelijk komt tweak binnenkort met een upgrade voor bestaande klanten via bbned voor adsl2

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:59:
een huiscentrale is met twee afzonderlijke analoge lijnen vanaf KPN
Een vox Nuance is een serieuze centrale, dus grote kans dat het geen normale ISDN is. (ook al is het 1 lijn, het kan toch 'meervoudig ISDN' zijn.)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dancis schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:32:
Dus hopelijk komt tweak binnenkort met een upgrade voor bestaande klanten via bbned voor adsl2
Ja, dat komen ze. Er zelfs in juli voorspeld (door ondergetekende) wanneer dat ongeveer gaat zijn: november of december. En voor zover ik als niet-tweakdsl medewerker kan zien, gaat die voorspelling nog uitkomen ook. Dus: nog heel even geduld.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
bjck schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:10:
[...]
Opzich is die eenvoud er met DSL ook wel, elk modem (bijna dan) kan je als bridge configureren heb je zelfde als een kabelmodem. Als je technisch onderlegd bent en van proberen/pielen houdt is de ZyXEL mijn inziens betere keuze.
De Speedtouches zijn wat meer 'gemiddeld publiek' gericht met icoontjes in de interface etc. Maar ook die hebben een commandprompt/telnet interface waar je U tegen zegt en gaat een wereld voor je open met 300 pagina's dikke manual op je schoot.
Gezien de ervaringen/probleemgevallen in dit topic, ben ik geneigd naar de ZyXEL, zal wel komen omdat dit ook de officiële modem is die tiscali zelf uitgeeft. Het valt me op dat sommige providers zoals versatel/wanadoo modems leveren zonder bridge mode, dat is juist een punt wat ik zelf wil bepalen (heb zelf een linux bak die functioneerd als firewall).

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• bjck
Versatel en Wanadoo laten je heel minimalistisch een aantal dingen zelf wijzigen. Bij Wanadoo kan je alleen nog wel zelf een ander modem aansluiten waar je wel volledige controle over hebt, Versatel is dit niet het geval (niet gemakkelijk iig).

KPN (ADSL-Direct) is zelfs nog een stapje verder gegaan in hun huidige test. Je kan zelf niet eens je modem in, alles veranderen op een webpagina wat je wilt en ze schrijven het weg in je modem :+ Hier komen ze vast nog op terug op deze methode.

Zowel de ZyXEL als de ST is als bridge te gebruiken gewoon. Alle functionaliteit van modem/router zoals ook VoIP vervalt dan natuurlijk wel.

Anoniem: 100320

Ik hoorde dat vanaf begin januari tiscali adsl2+ gaat leveren...

Testen beginnen medio december a.s.

Was mijn voorspelling van 1 1/2 maand geleden dat het eind van dit jaar zou worden toch nog niet zo slecht ingeschat.

Die dingen zitten altijd tegen.
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee