Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:
  • 5.761 views sinds 30-01-2008

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Anoniem: 100320 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:35:
Ik hoorde dat vanaf begin januari tiscali adsl2+ gaat leveren...

Testen beginnen medio december a.s.

Was mijn voorspelling van 1 1/2 maand geleden dat het eind van dit jaar zou worden toch nog niet zo slecht ingeschat.

Die dingen zitten altijd tegen.
Heb je toevallig ook nog een bron :Y)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 08:05
Anoniem: 100320 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:35:

Testen beginnen medio december a.s.

Was mijn voorspelling van 1 1/2 maand geleden dat het eind van dit jaar zou worden toch nog niet zo slecht ingeschat.

Die dingen zitten altijd tegen.
Hoezo zit het tegen geniet nu van je 8 mbit ipv je druk te maken en straks met adsl2+ kan je smullen met je snelheid.

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
Sinds dinsdag online (Tiscali) met mijn st 716v5WL, dinsdagnacht is ie eruit geklapt daarna geen last meer gehad. Maar de sw is versie 5.3.1.5.0 , dus ik de laatse versie downen maar ik krijg hem niet installed krijg steeds fout " Systeemfout SysInstall SW Error" . Ook de versie op de cd geeft deze melding ? Iemand hiermee ervaring?

edit:
Heb het reeds gevonden, ff mijn firewall uitzetten 8)7 Zou ik nog een sw-matige firewall nodig hebben nu er op de 716 ook een firewall zit?

[Voor 28% gewijzigd door Rickstur op 20-10-2005 12:44]

Anoniem: 100320

LuCarD schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:06:
[...]

Testen beginnen medio december.

Heb je toevallig ook nog een bron :Y)
Helpdesk tiscali.. Lag er hier in Deurne straks rond 12.00 uur trouwens weer uit (BBNED)...zag dat we er gisteren ook uit hebben gelegen op website.

Ga volgens planning morgen over naar Tiscali...kijken hoe dat gaat draaien.

Ik ben dik tevreden trouwens met 8 mbit snelheid..gaat mij rap genoeg..(mededeling was slechts bedoeld als info voor al die mensen die om nieuws zitten te springen wanneer adsl 2+ over Ttiscali netwerk wordt geactiveerd...is ook maar de vraag of planning van Tiscali ook geldt voor ons tweakdsl'ers???....misschien zijn wij wel de testers/tweakers?)nog meer snelheid wordt je alleen maar inhaliger van.

Zat net alweer enige tijd zonder verbinding...linesync blijft gewoon gehandhaafd op 8064/1024 maar kom dan niet op internet.

Is BBNed nog bezig om het probleem van gisteren op te lossen?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 20-10-2005 13:57]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Burne schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:39:
[...]

Ja, dat komen ze. Er zelfs in juli voorspeld (door ondergetekende) wanneer dat ongeveer gaat zijn: november of december. En voor zover ik als niet-tweakdsl medewerker kan zien, gaat die voorspelling nog uitkomen ook. Dus: nog heel even geduld.
Ik ben bang dat je voorspelling (of inzicht :)) wel uit gaat komen.
Als we nog even wachten is oktober al weer voorbij en gaan we richting december.
Heel "even" geduld is het dus niet, zeg maar rustig veel geduld.

En over de mensen van TIS die nu 8 Mbps hebben en ook wachten op ADSL2+ kan ik zeggen dat dat niet zo'n ramp is. Het is veel vervelender voor BBned-ers die op een veel lagere snelheid zitten en dus relatief veel betalen voor een dergelijke snelheid.

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

HoppyF schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:21:
[...]

Als we nog even wachten is oktober al weer voorbij en gaan we richting december.

En over de mensen van TIS die nu 8 Mbps hebben en ook wachten op ADSL2+ kan ik zeggen dat dat niet zo'n ramp is. Het is veel vervelender voor BBned-ers die op een veel lagere snelheid zitten en dus relatief veel betalen voor een dergelijke snelheid.
Zal best, maar ik neem aan dat Tweak zich wel aan hun afspraak zal houden. Heb niet voor niks de zomer actie genomen zodat ik de 'premiere' mee mag maken met adsl2. Wel mijn broer zit bij speedxs en heeft nu al adsl2 (veel later aangemeld dan ik bij tweak). En overal om mij heen zie ik mensen adsl 2 krijgen. Steekt toch wel een beetje. Ondanks dat ik nu een stabiele goede verbinding heb.

[Voor 7% gewijzigd door fjs op 20-10-2005 13:43]

To boldly go where no man has gone before...

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

HoppyF schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:21:
[...]

Inderdaad.. Als het voip gebeuren dalijk uitgerold is .. ik mijn nummer kan overzetten en niet afhankelijk ben van vodsl oplossingen dan kan ik mijn 2Mbit verbinding ook overzetten.. Nu betaal je daar in verhouding eigenlijk wel erg veel voor ;)

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:35
Als je nu een nieuwe BBned ADSL2+ aansluiting aanvraagt bij Tweakers, weet iemand dan wat dat kost?

Ik zie niks op de website staan namelijk en ze worden schijnbaar al wel geleverd.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Anoniem: 111186

Dus als ik goed begrijp maken tiscali/bbned je van af de zomer 2005 helemaal gek met adls2+ maar ze gaan pas in 2006 pas waar maken MOOIE boel is dat. :( :( :(

• Rickstur
Ik zal wel iets fout doen maar er is iets vreemds, als ik een sw upgrade doe geeft hij aan dat het gelukt is en als ik dan naar het modem ga zie ik bij sw versie gewoon nog de oude versie staan ?

• Jiriki
@Rickstur: wel reset/reboot gedaan na het flashen?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Anoniem: 81359

om3ega schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:42:
[...]

Inderdaad.. Als het voip gebeuren dalijk uitgerold is .. ik mijn nummer kan overzetten en niet afhankelijk ben van vodsl oplossingen dan kan ik mijn 2Mbit verbinding ook overzetten.. Nu betaal je daar in verhouding eigenlijk wel erg veel voor ;)
Waarom neem je dan niet tijdelijk via Budgetphone VoIP ?

• Rickstur
Jiriki schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:20:
@Rickstur: wel reset/reboot gedaan na het flashen?
Oke, ik dacht dat je met een reset weer naar de factory instellingen gaat. Maar ik zal het eens proberen thanx.

Edit: restart geeft niet het gewenste resultaat hij blijft gewoon de oude versie weergeven??

[Voor 15% gewijzigd door Rickstur op 20-10-2005 14:38]

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Anoniem: 81359 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:23:
[...]

Waarom neem je dan niet tijdelijk via Budgetphone VoIP ?
Omdat ik verwacht dat er problemen kunnen zijn met het over-en-weer porteren van mijn nummer waar ik om historische redenen aan gehecht ben. Of zal dat zonder meer goed gaan?

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Jiriki
@Rickstur: naar de factory instellingen is goed, altijd verstandig bij een upgrade. Zit je niet naar een pagina uit de cache van je browser te kijken?

• Rickstur
Jiriki schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:46:
@Rickstur: naar de factory instellingen is goed, altijd verstandig bij een upgrade. Zit je niet naar een pagina uit de cache van je browser te kijken?
Ik kan restarten en naar factory instellingen, wat ik net heb geprobeerd is restart. Ik heb de pagina een aantal keer ververst dus geen cache pagina. Moet je soms voor upgraden naar factory instellingen?

Anoniem: 81359

om3ega schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

Omdat ik verwacht dat er problemen kunnen zijn met het over-en-weer porteren van mijn nummer waar ik om historische redenen aan gehecht ben. Of zal dat zonder meer goed gaan?
Ik heb met het overzetten van ons nummer (van VoDSL naar Budget) geen problemen ondervonden. Ik neem aan dat dat straks ook zo is als ik van Budget naar Tweakphone (of andere) zou willen.

• PisPix
  • Laatst online: 10:32
*zucht* wat is die lijnmeting van KPN toch een wassen neus... 1 minuut werk, 75 euro, terwijl de vorige bewoner van mijn pand ook ADSL had. Maar goed, het werk, kom maar op met die 24Mbit... :-)

• Rickstur
Rickstur schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:04:
[...]

Ik kan restarten en naar factory instellingen, wat ik net heb geprobeerd is restart. Ik heb de pagina een aantal keer ververst dus geen cache pagina. Moet je soms voor upgraden naar factory instellingen?
Vergeet alles wat ik gezegd, my name is stupid 8)7 8)7 8)7 , Ik heb steeds de configuratiewizard gebruikt en ik maar denken dat dit de upgrade is 8)7 8)7 8)7

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
PisPix schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:22:
*zucht* wat is die lijnmeting van KPN toch een wassen neus... 1 minuut werk, 75 euro, terwijl de vorige bewoner van mijn pand ook ADSL had. Maar goed, het werk, kom maar op met die 24Mbit... :-)
Is een controle of koperlijn tussen DSLAM en je ISRA (of contactdoos cq aansluitpunt) wel inorde is en niet onderweg ergens onderbroken is. Je hebt immers geen kiestoon om te kijken of het aankomt.

D'r zijn genoeg situaties dat mensen een aansluitpunt gewoon in de muur hebben en een aderpaar los ligt. Of een bos met losse draadjes ergens in huis. Dit voorkom je wel allemaal door bij oplevering van nieuwe lijnen (NLS) de lijn commpleet op te leveren.

[Voor 21% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 16:15]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• fjs

fjs

Ik lees trouwens op tweakers.net dat Tiscalli de snelheden heeft opgeschroeft en dat adsl2 (12mb/s) binnenkort wordt ingevoerd. Is dit voor ons een bevestiging dat tweak binnenkort ook overgaat op adsl2?

Moet wel mijn centrale zijn omgebouwd. Is nog steeds geen 'NAG' :+

• bjck
Is nog steeds geen 'NAG'

Je bedoelt: Ik heb nogsteeds een IP uit een blok waar Cambrium niet aangeeft in de omschrijving dat ik op een centrale/netwerkgedeelte zit wat uitkomt op een NAG.

Anoniem: 157840

Het is inderdaad een vox nuance... Ik ben niet zo bekend met alle technische eigenschappen van analoog, isdn, adsl etc etc... Maar als jullie me even willen melden wat ik moet uitzoeken (dus of ik één analoge ljin heb of 2, of isdn of wat dan ook) zal ik dat doen.. Dan denk ik dat ik een stuk verder kan komen met hulp vragen over het veilig aanleggen van adsl :9 (met hulp van jullie uiteraard :))

• fjs

fjs

bjck schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:58:
Is nog steeds geen 'NAG'

Je bedoelt: Ik heb nogsteeds een IP uit een blok waar Cambrium niet aangeeft in de omschrijving dat ik op een centrale/netwerkgedeelte zit wat uitkomt op een NAG.
Beter kan ik het niet zeggen. ;)

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
Anoniem: 157840 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:35:
Het is inderdaad een vox nuance... Ik ben niet zo bekend met alle technische eigenschappen van analoog, isdn, adsl etc etc... Maar als jullie me even willen melden wat ik moet uitzoeken (dus of ik één analoge ljin heb of 2, of isdn of wat dan ook) zal ik dat doen.. Dan denk ik dat ik een stuk verder kan komen met hulp vragen over het veilig aanleggen van adsl :9 (met hulp van jullie uiteraard :))
wat dacht je ervan om kpn eens te bellen om te vragen wat je precies hebt? O-)

Anoniem: 157840

hehe, heb het er net nog eens met me vader over gehad... Kwamen op hetzelfde neer als jij nu zegt ;). Ik laat wel horen hoe het verlopen is, mocht er in de toekomst nog een gelijke vraag komen dan hebben we de oplossing al :) Tog bedankt!

• Terrestra
  • Laatst online: 28-05 17:23
Heeft iemand ook last dat de nieuwsserver ontzettend traag is ?

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
Terrestra schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:
Heeft iemand ook last dat de nieuwsserver ontzettend traag is ?
Traag in wat voor opzicht?
Volgens deze link loopt er bijna 3900Mbit/s vanaf de nieuwsserver naar de clients, dus ik vermoed dat het ergens anders aan ligt :)

http://specs.tweak.to/5253

Dimmu schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:11:
[...]

Traag in wat voor opzicht?
Volgens deze link loopt er bijna 3900Mbit/s vanaf de nieuwsserver naar de clients, dus ik vermoed dat het ergens anders aan ligt :)
Gaat hier ook gewoon full speed..al maanden top!! _/-\o_

Leuke link trouwens. ;)

• Sjowhan
Anoniem: 100320 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:32:
[...]

Gaat hier ook gewoon full speed..al maanden top!! _/-\o_

Leuke link trouwens. ;)
Doettie ook bij mij thuis, tussen de 700 en 740kB/s, zo hard als mijn bbnedlijntje het kan trekken :+

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
Wildfire schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:15:
Handige informatie voor Tilburgers:

Als je verbinding wegvalt, stel dan in het modem (als je het modem als router gebruikt) het IP, subnet en gateway statisch in. Kun je in de meeste gevallen weer verder.

Dit ivm regelmatige storingen bij DHCP hier. Als zo'n storing weer 's optreedt (zoals nu, ik zit middenin de zoveelste storing van DHCP) stel je de boel in het modem tijdelijk statisch in.

Zodra je merkt dat met statisch ingesteld modem je verbinding weer wegvalt, dan kun je in de meeste gevallen weer terug naar DHCP omdat DHCP dan weer hersteld is.
En deze tip zorgt ervoor dat ik nu wel internet heb. Via DHCP gebeurt er niks, maar hard inkloppen en ik heb verbinding.
Hoe kan dat nu al zo lang duren in Tilburg?

Thx Wildfire !

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Vatt schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:39:

[...]

En deze tip zorgt ervoor dat ik nu wel internet heb. Via DHCP gebeurt er niks, maar hard inkloppen en ik heb verbinding.
Hoe kan dat nu al zo lang duren in Tilburg?

Thx Wildfire !
Graag gedaan hoor... :)

Ik zat op IRC en rond 19:15 opeens *poef*, alles weg. Meteen alles statisch ingeklopt en het werkte weer. Kortom, DHCP speelt ons weer parten. Maar goed, totdat men de oorzaak heeft gevonden is het statisch instellen iig een workaround.

[Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 20-10-2005 20:45]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Terrestra
Ligt volgens mijn aan de verbinding ja, internet /downloaden alles is traag.( tiscalli )
Keertje mijn router resetten misschien helpt dat..

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Terrestra schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:03:
Ligt volgens mijn aan de verbinding ja, internet /downloaden alles is traag.( tiscalli )
Keertje mijn router resetten misschien helpt dat..
Nee, dat DHCP-gedoe is iets in Tilburg. En traag is het bij mij niet.

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 12:44
Ik heb een klein probleempje.

Ik had een maand geleden mezelf op de site geregistreerd om een abbo te nemen (ultra tweak gekte 8mbit).

Nu had ik daar aangegeven kaalkoper. Het is nu een maand later (Heb toch nog maar even gewacht met de formulieren opsturen) en nu heb ik via kpn een telefoonlijn aangevraagt.

Echter als ik nu nogmaals mezelf wil aanmelden op de site zegt de site dat ik aangemeld ben... logisch maar hoe kan ik nu aangeven dat ik geen kaalkoper wil maar dat ik al een tel nr heb.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• bjck
Justin_Time schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:50:
Ik heb een klein probleempje.

Ik had een maand geleden mezelf op de site geregistreerd om een abbo te nemen (ultra tweak gekte 8mbit).

Nu had ik daar aangegeven kaalkoper. Het is nu een maand later (Heb toch nog maar even gewacht met de formulieren opsturen) en nu heb ik via kpn een telefoonlijn aangevraagt.

Echter als ik nu nogmaals mezelf wil aanmelden op de site zegt de site dat ik aangemeld ben... logisch maar hoe kan ik nu aangeven dat ik geen kaalkoper wil maar dat ik al een tel nr heb.
Bellen met de helpdesk? Kunnen ze vast wel wat mee lijkt me. En waarom de TweakGekte aanbieding als je voor €5 meer ook 8/1 krijgt wat straks 24/1 kan worden als je er een ADSL2+ modem aan zou hangen. Met een ADSL1 modem houdt je gewoon 8/1 zelfs dan nog ;)

Enige verschil is geen gratis modem bij TisDSL2.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Nog een paar vragen:
Maakt het wat uit dat ik in mijn nieuwe woning (semi-flat) geen ISRA punt heb? De telefoonlijn komt uit een gat in de woonkamer, waarna ik hem niet verder kan traceren, in de meterkast is iig geen aansluiting voor kabel/telefoon te vinden.

En hoewel de kans op dit moment gering is, bestaat er de kans ik na 6 maanden mijn woning weer uit moet (tis een zogenaamde sloopwoning, wel enorm goedkoop :) ). Ik weet dat ik mijn adsl/kpn gewoon kan mee verhuizen, maar wat gebeurd er ik verhuis naar een gebied zonder tiscali dekking?

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• bjck
Defiant schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:33:
Nog een paar vragen:
Maakt het wat uit dat ik in mijn nieuwe woning (semi-flat) geen ISRA punt heb? De telefoonlijn komt uit een gat in de woonkamer, waarna ik hem niet verder kan traceren, in de meterkast is iig geen aansluiting voor kabel/telefoon te vinden.
Komt in heel veel woningen voor. Dan komt de kabel in de muur binnen en is je ISRA gewoon een aansluiting in de muur. Soms moet je hem even openmaken omdat er in de muur al een vertakking is bijgeschroeft naar een extra aansluiting elders in de woning. Die kan je gewoon losgooien dan.

Dit zijn de meest voorkomende ISRA's:

http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/stekkerdoos.jpg
En hoewel de kans op dit moment gering is, bestaat er de kans ik na 6 maanden mijn woning weer uit moet (tis een zogenaamde sloopwoning, wel enorm goedkoop :) ). Ik weet dat ik mijn adsl/kpn gewoon kan mee verhuizen, maar wat gebeurd er ik verhuis naar een gebied zonder tiscali dekking?
Geen idee of iemand daar hier een antwoord op weet. Dan zou iemand dat al een keer ervaren moeten hebben. In het ergste geval zal je de resterende maanden moeten betalen netjes.

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 20-10-2005 22:46]

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 14:08
Hallo,

Sorry als het al gevraagd / behandeld is, maar ik kon er zo snel niks over vinden.

Las net dat tiscali de snelheid verhoogt van zijn abonnementen:
nieuws: Tiscali vernieuwt abonnementen en voert snelheid op?

Heeft dit nog enig invloed op mensen die tweakdsl via tiscali hebben?
Ik heb nu nl. Surf (1mbit up / 3mbit down) En ik zie daar staan dat surf veranderd in 4mbit down / 640Kbit up.

Ik ben best blij met mijn 1024Kb upstream nl...

Anoniem: 12748

Hopelijk goed nieuws voor de tilburgers vandaag spoedonderhoud Tiscali in Tilburg zie http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen

Ik heb trouwens in Tilburg alleen last van lage snelheden, ik krijg wel altijd een IP dus dat DHCP probleem heb ik niet.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 12748 op 21-10-2005 09:04]

Net overgezet van BBNED naar Tiscalinetwerk.

Ging soepel...binnen een paar minuten weer online (mede dankzij handleiding Xandrios _/-\o_ )

Lijn traint wat lager in, eerst 8064/1024 met 4,5 db noisemargin op cisco DSLAM

(zal wel aan mijn eminent globespan chipset liggen??..zou mijn speedtouch 510 nog uit de kast kunnen halen)..

nl 7616/800, met noisemargin van 7 db...wat voor soort DSLAM gebruikt Tiscali??, maar haal nu wel weer een strakke en stabiele downsnelheid van ongev. 820, i.p.v. de hakkelende 740 het laatste half jaar via BBNED.

Goed dat ik nog niet mijn interne bekabeling had gesloopt..

Al met al ben ik een blij mens dat ik weer een stabiele en snelle 8mbit lijn heb. ;)

Net even aan de hand van handleiding bjck gekeken op wat voor apparatuur ik zit:

inetnum: 84.245.16.0 - 84.245.16.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: ASD-INX-1

Zou dus inhouden nog oude apparatuur niet geschikt voor adsl2+???

Is vreemd centrale Deurne-centrum is toch pas opgeleverd eind augustus...hebben ze daartoen dus nog oude apparatuur geplaatst??

Zit die dan nog in het upgrade schema van week 37 t/m 43?

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 21-10-2005 09:32]

Anoniem: 27474

Vandaag heeft Tweak het abbo geld van mijn rekening afgeschreven. Het gaat om een bedrag van 49.94. Naar mijn inziens zou Tisadsl2 39.95 gaan kosten. Zit hier soms al die 9.95 bij die men zou gaan berekenen voor op volle speed van de newsserver te kunnen downloaden???
Wel vreemd als adsl2 nog niet op de lijn zit en wel al berekend word voor de newsserver. Of zie ik iets over het hoofd??

• bjck
aal schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:29:
Hallo,

Sorry als het al gevraagd / behandeld is, maar ik kon er zo snel niks over vinden.

Las net dat tiscali de snelheid verhoogt van zijn abonnementen:
nieuws: Tiscali vernieuwt abonnementen en voert snelheid op?

Heeft dit nog enig invloed op mensen die tweakdsl via tiscali hebben?
Ik heb nu nl. Surf (1mbit up / 3mbit down) En ik zie daar staan dat surf veranderd in 4mbit down / 640Kbit up.

Ik ben best blij met mijn 1024Kb upstream nl...
Heeft geen invloed. Je moet het Tiscali-Wholesale DSL-netwerk (voormalig BaByXL) als telco los zien van de ISP Tiscali. Tiscali verhoogd de abonnementen niet, introduceert een nieuw portfolio/productlijn.
Anoniem: 100320 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:16:
Net overgezet van BBNED naar Tiscalinetwerk.

Ging soepel...binnen een paar minuten weer online (mede dankzij handleiding Xandrios _/-\o_ )

Lijn traint wat lager in, eerst 8064/1024 met 4,5 db noisemargin op cisco DSLAM

(zal wel aan mijn eminent globespan chipset liggen??..zou mijn speedtouch 510 nog uit de kast kunnen halen)..

nl 7616/800, met noisemargin van 7 db...wat voor soort DSLAM gebruikt Tiscali??, maar haal nu wel weer een strakke en stabiele downsnelheid van ongev. 820, i.p.v. de hakkelende 740 het laatste half jaar via BBNED.
Blijkbaar zet Tiscali de SNR drempel hoger in dan BBNed om lijnstabiliteit inorde te houden. Gezien je effectieve throughput (downloadsnelheid) hoger is ondanks de lagere lijnsnelheid helpt het blijkbaar wel.
Goed dat ik nog niet mijn interne bekabeling had gesloopt..

Al met al ben ik een blij mens dat ik weer een stabiele en snelle 8mbit lijn heb. ;)
:P
Net even aan de hand van handleiding bjck gekeken op wat voor apparatuur ik zit:

inetnum: 84.245.16.0 - 84.245.16.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: ASD-INX-1

Zou dus inhouden nog oude apparatuur niet geschikt voor adsl2+???

Is vreemd centrale Deurne-centrum is toch pas opgeleverd eind augustus...hebben ze daartoen dus nog oude apparatuur geplaatst??
Blijkbaar wel daar.
Zit die dan nog in het upgrade schema van week 37 t/m 43?
Dat zijn hele andere aanpassingen die alleen betrekking hebben op de reeds omgebouwde centrales.

[Voor 59% gewijzigd door bjck op 21-10-2005 11:04]

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 14:08
bjck schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:59:
[...]

Heeft geen invloed. Je moet het Tiscali-Wholesale DSL-netwerk (voormalig BaByXL) als telco los zien van de ISP Tiscali. Tiscali verhoogd de abonnementen niet, introduceert een nieuw portfolio/productlijn.
Ah ok.. Verder ook nog niks bekend of tweak wat gaat doen in navolging van alle recente snelheids verhogingen overal?

Heb een tijd geleden een post van volgens mij ene Ghandi gezien dat ze daar nog op terug zouden komen.

Heb ik daar of overheen gekeken, of er is nog niets bekend?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 12748 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:41:
Hopelijk goed nieuws voor de tilburgers vandaag spoedonderhoud Tiscali in Tilburg zie http://www.xs4all.nl/nieu...l=nl&msect=Aankondigingen

Ik heb trouwens in Tilburg alleen last van lage snelheden, ik krijg wel altijd een IP dus dat DHCP probleem heb ik niet.
Lage snelheden had ik geen last van, wel het DHCP-probleem. En sinds een paar dagen zo'n 12% packetloss.

Het onderhoud schijnt voor het packetloss-probleem te zijn geweest.

DHCP-Probleem is er ook nog, toen ik zojuist wou gaan surfen zag ik dat het modem alweer even geen IP had. Heb nu dan ook de boel statisch ingesteld in het modem.

[Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 21-10-2005 12:37]

bjck schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:59:
[...]
Dat zijn hele andere aanpassingen die alleen betrekking hebben op de reeds omgebouwde centrales.
Heb jij nog inzage in het ombouw/aanpassingsschema van "oude" tiscali centrales??

Enig idee wanneer Deurne-Centrum (Dne-c) aan de beurt is?

• HoppyF
fjs schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:42:
[...]
Zal best, maar ik neem aan dat Tweak zich wel aan hun afspraak zal houden. Heb niet voor niks de zomer actie genomen zodat ik de 'premiere' mee mag maken met adsl2. Wel mijn broer zit bij speedxs en heeft nu al adsl2 (veel later aangemeld dan ik bij tweak). En overal om mij heen zie ik mensen adsl 2 krijgen. Steekt toch wel een beetje. Ondanks dat ik nu een stabiele goede verbinding heb.
Tweak(DSL) zal zich wel aan de afspraak houden. Ze leveren gewoon ADS2+ aan nieuwe klanten voor zowel BBned als TIS. De TIS klanten krijgen eerst een 8 Mbps totdat hun aansluiting omgezet wordt naar een ADSL2+ aansluiting.
Als je dus nu een TIS aansluiting hebt zul je het al eerste meemaken om naar ADSL2+ te gaan, maar dit gaat in stappen dus het kan best zijn dat gebruikers op andere centrales eerder zijn.
Daar kun je niets aan doen maar datzelfde effect zou je hebben als je later een ADSL2+ via TIS zou aanvragen. Ook dan moet je maar afwachten of op dat moment al ADSL2+ geleverd kan worden.

Dat SpeedXS aan je broer al ADSL2+ geleverd heeft kan best, dat zou TweakDSL dus ook gedaan kunnen hebben als hij via het BBned netwerk is aangesloten.
Dat mensen om je heen dus ADSL2+ krijgen is niet zo gek, maar wat ik al eerder zei, de "grote" massa zal toch (naar mij mening) uit de bestaande ADSL gebruikers moeten komen en daar schiet het dus niet mee op. Het lijkt wel of men het niet wil uitvoeren, of tijd probeert te rekken om maar zoveel mogelijk geld van de -relatief- dure gewone ADSL abonnementen wil binnen halen.
Dat komt zeker niet prettig over. Alleen dat zou al een reden zijn om naar een andere provider (of netwerk aanbieder) over te stappen als de kans zich voordoet.

Op dit moment zit er helaas niet veel meer op dan af te wachten.
De huidige aanbiedingen van TweakDSL lopen op 1 november af, dus wie weet gaan ze dan eindelijk met een compleet pakket aanbiedingen komen voor zowel nieuwe als bestaande klanten.
Tegen die tijd dat dat dan uitgeleverd moet worden zitten we al in 2006 ......

• bjck
Anoniem: 100320 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:36:
[...]

Heb jij nog inzage in het ombouw/aanpassingsschema van "oude" tiscali centrales??

Enig idee wanneer Deurne-Centrum (Dne-c) aan de beurt is?
Nope.

• S1W
  • Laatst online: 08-03 18:29
Ik heb sinds gister mijn Zyxel 2602R modem/router binnen. Ik wil hem alleen gaan gebruiken samen met mijn Draytek Vigor 2900 als firewall, zoiets dus:

INET ---------- Zyxel 2602 --------- Draytek 2900 -------- LOCAL

De Zyxel heeft z'n default IP: 192.168.1.1
De Zyxel heeft een extern IP van tweak gekregen (routed)
De Draytek heeft van de Zyxel IP 192.168.1.2 gekregen (DHCP)
Locaal zitten mijn PCs en servers op 192.168.10.X

Ik krijg alleen geen poorten open op de Zyxel, ik heb alle firewall functies uit staan:

Default Policy ---> Allow Asymmetrical Route aan
Packet direction ---> forward alles

In de NAT configuratie op de Zyxel heb ik SUA only aan staan, anders krijg ik geen internet verkeer:

1 ALL PORTS ALL PORTS 0.0.0.0

Weet iemand hoe ik de Zyxel zover krijg om gewoon alle poorten te forwarden naar mijn Draytek, zodat die NAT en firewall gaat doen?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

S1W schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:31:
Ik heb sinds gister mijn Zyxel 2602R modem/router binnen. Ik wil hem alleen gaan gebruiken samen met mijn Draytek Vigor 2900 als firewall, zoiets dus:

INET ---------- Zyxel 2602 --------- Draytek 2900 -------- LOCAL

De Zyxel heeft z'n default IP: 192.168.1.1
De Zyxel heeft een extern IP van tweak gekregen (routed)
De Draytek heeft van de Zyxel IP 192.168.1.2 gekregen (DHCP)
Locaal zitten mijn PCs en servers op 192.168.10.X

Ik krijg alleen geen poorten open op de Zyxel, ik heb alle firewall functies uit staan:

Default Policy ---> Allow Asymmetrical Route aan
Packet direction ---> forward alles

In de NAT configuratie op de Zyxel heb ik SUA only aan staan, anders krijg ik geen internet verkeer:

1 ALL PORTS ALL PORTS 0.0.0.0

Weet iemand hoe ik de Zyxel zover krijg om gewoon alle poorten te forwarden naar mijn Draytek, zodat die NAT en firewall gaat doen?
Als je de ZyXEL als bridge instelt gaat alles linea recta door naar je Draytek.

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 11:27
Wil je voip gebruiken op de zyxel?? Zo nee zet hem in als bridge.

Wil je hem wel gebruiken met voip zou je is bij de posts van pispix kunnen kijken weet niet of die het al aan het werk heeft maar die had hier wel grappige ideeen over. Dit was echter wel zo opgezet dat de PIX het externe ip moest krijgen en dan de 2602 via het interne lan liet communiceren.

Kijk ff bij de firewall config want er is niet 1 rulebase je hebt lan lan / lan wan / wan lan en wan wan configuraties.

[Voor 17% gewijzigd door schiffeb op 21-10-2005 15:37]

• S1W
schiffeb schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:35:
Wil je voip gebruiken op de zyxel?? Zo nee zet hem in als bridge.

Wil je hem wel gebruiken met voip zou je is bij de posts van pispix kunnen kijken weet niet of die het al aan het werk heeft maar die had hier wel grappige ideeen over. Dit was echter wel zo opgezet dat de PIX het externe ip moest krijgen en dan de 2602 via het interne lan liet communiceren.

Kijk ff bij de firewall config want er is niet 1 rulebase je hebt lan lan / lan wan / wan lan en wan wan configuraties.
Nou ja, ik had hem wel gekocht met de gedachte ook VOIP te gaan gebruiken als Tweak dat gaat leveren. Ik had die post van Pispix gezien ja, alleen kweetniet of dat gaat werken...

Bridge + vast IP in de Draytek werkt inderdaad wel, alleen vinden ze dat bij tweak wel leuk? Moet ik dan mijn ip 84.245.25.xxx doorgeven + het MAC adres van de Draytek?

Anoniem: 87709

Wildfire schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:12:
[...]
Lage snelheden had ik geen last van, wel het DHCP-probleem. En sinds een paar dagen zo'n 12% packetloss.
Het onderhoud schijnt voor het packetloss-probleem te zijn geweest.
DHCP-Probleem is er ook nog, toen ik zojuist wou gaan surfen zag ik dat het modem alweer even geen IP had. Heb nu dan ook de boel statisch ingesteld in het modem.
Vreemd, was bij mij precies andersom.
Geen DHCP problemen, afgelopen week wel packetloss.
Packetloss is nu opgelost, loopt weer als een trein :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 87709 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:37:
[...]

Vreemd, was bij mij precies andersom.
Geen DHCP problemen, afgelopen week wel packetloss.
Packetloss is nu opgelost, loopt weer als een trein :)
Raar. DHCP Zou hier gewoon al de hele dag moeten werken, maar bij mij kwam DHCP pas zojuist weer terug.

Afijn, modem staat nu dus weer op DHCP.

• Terrestra
Bij mij is de snelheid nog steeds om te janken , kom niet boven de 30kb uit waar normaal 890kb heb. Dit sinds gisteren al het geval....Ben pas een maand overgestapt van demon naar tweak en dit valt ff tegen maarja hoop dat het uit zich zelf oplost. Nog maar ff mijn geduld bewaren.....

• Justin_Time
  • Laatst online: 07-03 12:44
bjck schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:09:
[...]

Bellen met de helpdesk? Kunnen ze vast wel wat mee lijkt me. En waarom de TweakGekte aanbieding als je voor €5 meer ook 8/1 krijgt wat straks 24/1 kan worden als je er een ADSL2+ modem aan zou hangen. Met een ADSL1 modem houdt je gewoon 8/1 zelfs dan nog ;)

Enige verschil is geen gratis modem bij TisDSL2.
Ik heb even gebeld met de helpdesk en ik moet het gewoon aangeven op het voorgeprinte contract dat ik moet terugsturen. Nu maar hopen dat, dat goed gaat.

Even over de abbonements keuze:
Uhm ten eerste omdat ik erg gelieft ben aan mijn cisco routertje (vpn, loggen, werk etc...) en ik nu even niet het geld heb voor een 877 zodra ik dit heb kan ik altijd nog omhoog.

Tja... dan zou ik 12x 5euro= 60 euro per jaar extra betalen en regeling hebben dat ik nog even 75 euro kan gaan betalen wanneer ik het abbo stop zet en de snelheid niet kunnen benutten :)

Ik gebruik mijn verbinding voornamelijk voor mijn server waar me upload alleen belangrijk is en hoger dan die 1mbit komen we toch niet met adsl 1/2/2+ .

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• bjck
Mwah, je ziet dat ADSL1 maximaal 1024Kbps heeft en gemiddeld iedereen zo'n beetje rond de 832Kbps uit komt (afhankelijk van modem - DSLAM combinatie en lijn die het toelaat). ADSL2+ gaat tot 1280Kbps en gemiddeld zal iedereen daar zo'n beetje rond de 1000 terecht komen (of net iets hoger) vermoed ik.

Scheelt toch weer iets, alleen moet je dan niet je huidige ADSL1 modem gebruiken inderdaad. Verder duidelijke reden, was gewoon nieuwsgierig.
Terrestra schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:37:
Bij mij is de snelheid nog steeds om te janken , kom niet boven de 30kb uit waar normaal 890kb heb. Dit sinds gisteren al het geval....Ben pas een maand overgestapt van demon naar tweak en dit valt ff tegen maarja hoop dat het uit zich zelf oplost. Nog maar ff mijn geduld bewaren.....
Tiscali (de ISP) helpdesk meldt het ook op bandje als je belt.

[Voor 35% gewijzigd door bjck op 22-10-2005 00:52]

Anoniem: 122806

Ik heb mijn nieuwe modem van tweakdsl ontvangen.
Dit is een 716v5(wl). De eerste stappen die ik gedaan
heb is de nieuwe kabels maar eens uitgeprobeerd met mij
oude modem. Deze werkten, ik had nog internet.

Nieuwe modem aangesloten en eens gekeken of ik direct een
Ip-adres kreeg. Helaas niet.

Software van Speedtouch geprobeerd te installeren. Deze blijft hangen op
het detecteren van de speedtouch modem. Zowel op USB of op Ethernet wordt deze
niet gevonden.

Ik had alle firewall's verwijderd. Zowel zonealarm als windows firewal verwijderd
cq uitgezet. Dit had geen enkel efect.

Geprobeerd met mijn laptop. Deze had het zelfde resultaat. Er wordt geen modem
gevonden.

Tweakdsl gebeldt en ze hebben me een path cd opgestuurd. Helaas heeft het
installeren van deze software het zelfde resultaat.

Nu las ik hier dat er een nieuwe versie van de firmware was bij
speedtouch.nl.
Deze maar eens gedownload en geprobeerd te installeren. Dit heeft
het zelfde resultaat. Bij installatie staat hij nu al vanaf gisterenavond 11.00 uur
te zoeken naar het modem.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn. Ik heb internet verbinding
want mijn oude modem werkt nog. Kabels zijn goed. Alleen zie ik in geen modem.

Systeem informatie:
Desktop:
Windows XP service pack 2 (gedisablede firewall)

Laptop:
Windows XP service pack 1 (geen firewall).

• bjck
Als je de computer aan dat modem hangt (rechtstreeks), krijg je dan wel een IP-adres als je netwerk kaart op 'automatisch' staat?

Probeer anders je PC eens een vast IP te geven zoals: 10.0.0.150/255.255.255.0 of 192.168.1.10/255.255.255.0 en dan nog eens.

PC hangt rechtstreeks aan de modem.

Volgens de documentatie is het ipadres van de modem (speedtouch.lan) 192.168.1.254
als ik dan mijn pc ip adres 192.168.1.10/255.255.255.0 geef en dan een ping naar 192.168.1.254
doe krijg ik een request time out melding terug.

Of het ip-adres van de modem (192.168.1.254) is niet correct of er is nog iets anders aan de hand.

• mietde
  • Niet online
Nou, benieuwd hoelang het nog gaat duren.
Demon loopt hier iig flink te zieken zo lijkt het.

Maar over voip en een draytek voip router.

Draytek geeft aan dat de voip poorten achter een andere router wel werken zolang die 1e router geen NAT gebruikt.
Dus de zyxcel in routermode laten staan met NAT disabled en wellicht via LAN dmv DMZ laten connecten met de Draytek?
Wellicht dat iemand dat eens zou kunnen testen :D

Is maar een suggestie O-)

• S1W
mietde schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:05:
Nou, benieuwd hoelang het nog gaat duren.
Demon loopt hier iig flink te zieken zo lijkt het.

Maar over voip en een draytek voip router.

Draytek geeft aan dat de voip poorten achter een andere router wel werken zolang die 1e router geen NAT gebruikt.
Dus de zyxcel in routermode laten staan met NAT disabled en wellicht via LAN dmv DMZ laten connecten met de Draytek?
Wellicht dat iemand dat eens zou kunnen testen :D

Is maar een suggestie O-)
Ja heb ik geprobeerd... dan nog komen die poortjes niet door. Misschien doe ik iets fout.

Anoniem: 111186

Zo is vandaag 22-10-2005 we zijn weer 3 weken in ocktober gaan ze nou nog eens de boel omzetten, naar ADSL2+ :O :O :O .
Of moeten ze eerst weer paar weken testen of moet soms alle feest dagen op een dag vallen. :z :Z :O
ADSL2+ This Summer 2005 Maak Me Gek Zou Ik Zeggen :) :P :9 :*) 8) _/-\o_ :9~ :Y) .

[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 22-10-2005 19:37]

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10-2022
Anoniem: 122806 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:52:

Volgens de documentatie is het ipadres van de modem (speedtouch.lan) 192.168.1.254
als ik dan mijn pc ip adres 192.168.1.10/255.255.255.0 geef en dan een ping naar 192.168.1.254

Of het ip-adres van de modem (192.168.1.254) is niet correct of er is nog iets anders aan de hand.
Volgens mij is dat modem gewoon kaduuk.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Anoniem: 111186 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:33:
Zo is vandaag 22-10-2005 we zijn weer 3 weken in ocktober gaan ze nou nog eens de boel omzetten, naar ADSL2+ :O :O :O .
Of moeten ze eerst weer paar weken testen of moet soms alle feest dagen op een dag vallen. :z :Z :O
ADSL2+ This Summer 2005 Maak Me Gek Zou Ik Zeggen :) :P :9 :*) 8) _/-\o_ :9~ :Y) .
Zeker weten dat ze zomer 2005 bedoelen en niet de zomer van 2006 ?

You are NIJL-ed!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat gek worden is al gelukt, zo te zien. Kun je dat soort geklier niet naar fok.nl verhuizen ofzo? Daar is het de norm.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Nijl

Nijl

Anoniem: 122806 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:52:

en http://10.0.0.138 dan, werkt die ook en je pc instellen op 10.0.0.150/255.255.255.0

You are NIJL-ed!

• Nijl

Nijl

Burne schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:17:
[...]

Dat gek worden is al gelukt, zo te zien. Kun je dat soort geklier niet naar fok.nl verhuizen ofzo? Daar is het de norm.
een smilie is wel gezellig.. wordt het vrolijk van :)

You are NIJL-ed!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nijl schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:18:
een smilie is wel gezellig.. wordt het vrolijk van :)
Je geeft zelf al de juiste kwantitatieve inschatting van acceptabel smiley-gebruik.

• Nijl

Nijl

Burne schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:21:
[...]
Je geeft zelf al de juiste kwantitatieve inschatting van acceptabel smiley-gebruik.
zo ben ik ook wel weer. 500x :P

You are NIJL-ed!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 03-06 23:30
On-topic graag. De afgelopen paar dagen sinds het onderhoud bij BBned heb ik hier geen last meer gehad van een wegvallende verbinding. Het lijkt volgens mij dus opgelost te zijn, de verbinding is weer stabiel. Hoewel ik niet te vroeg moet juichen.. ben benieuwd of dit zich zo zal blijven houden :)

https://www.hansvaneijsden.com

Nijl schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:17:
[...]

en http://10.0.0.138 dan, werkt die ook en je pc instellen op 10.0.0.150/255.255.255.0
Nop...

Werkt ook niet. Geen ping. Helemaal niks.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:01
laat maar....

[Voor 95% gewijzigd door MrDirect op 23-10-2005 09:33]

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

Anoniem: 122806 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 02:09:
[...]

Nop...

Werkt ook niet. Geen ping. Helemaal niks.
Hoe krijg je die firmware update erin als je modem niet herkent wordt

My 2 €cents

[Voor 18% gewijzigd door Mister_T op 23-10-2005 10:48]

• Witlof
  • Laatst online: 18:21
Heb de afgelopen dagen last van een trage verbinding. Gisteren kwam de download van de ftp van tweak niet sneller dan 13KB/Sec binnen. Nu komt die weer niet boven de 30KB/Sec uit :| Meer mensen hier last van? Het is een Tiscali verbinding.

• bjck
Witlof schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:44:
Heb de afgelopen dagen last van een trage verbinding. Gisteren kwam de download van de ftp van tweak niet sneller dan 13KB/Sec binnen. Nu komt die weer niet boven de 30KB/Sec uit :| Meer mensen hier last van? Het is een Tiscali verbinding.
Eindhoven? Dan is het een bekend probleem.

[Voor 5% gewijzigd door bjck op 23-10-2005 11:49]

• Witlof
bjck schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:48:
[...]

Eindhoven? Dan is het een bekend probleem.
:? Eindhoven inderdaad. Had er eigenlijk nog geen last van gehad. Wat is dit 'bekend probleem'? Waar ligt de oorzaak en wat gaat er mee gedaan worden?

[Voor 7% gewijzigd door Witlof op 23-10-2005 11:59]

• bjck
Witlof schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:56:
[...]

:? Heb er eigenlijk nog geen last van gehad. Wat is dit 'bekend probleem'? Waar ligt de oorzaak en wat gaat er mee gedaan worden?
Tiscali (de ISP) meldt het op het helpdesk bandje ook: 'verminderde snelheid regio eindhoven'. Dus het zit ergens in het Tiscali netwerk.

Wat ermee gedaan gaat worden: Oplossen lijkt me?

• Witlof
Dat is wel te hopen ;) Maar dacht eerder aan een bekend probleem dat het vaker voor kwam doordat het een 'bekend probleem' was maar dit is dus iets 'tijdelijks'. Nou ja, dan hopen we maar dat het snel is opgelost :)

Kan het trouwens nergens terug vinden op internet. Is het alleen maar op dat bandje van Tiscali te horen?

[Voor 25% gewijzigd door Witlof op 23-10-2005 12:05]

• bjck
XS4all meldt het wel, alleen status opgelost. Maar probleem lijkt dus weer terug te zijn momenteel.

Anoniem: 385

Ik heb exact hetzelfde probleem Des.

Mister_T schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:45:
[...]

Hoe krijg je die firmware update erin als je modem niet herkent wordt

My 2 €cents
Ja een goede vraag, dat is dus ook het probleem ik kan hem niet updaten en dus ook niet instellen voor het internet

• Bass69
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-03 20:46
Anoniem: 122806 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:24:
[...]

Ja een goede vraag, dat is dus ook het probleem ik kan hem niet updaten en dus ook niet instellen voor het internet
Ik had hetzelfde probleem. Firewall eerst uitgeschakeld en ik heb de speedtouch 716v5 WL vervolgens via de USB interface aangesloten. Alle andere netwerk interfaces heb ik disabled. Hierna liep de upgrade en configuratie vlekkeloos.

Ik heb zelf veel problemen met de FXO poort. Nadat ik een gesprek heb gevoerd via de FXO-poort(KPN aansluiting), zowel inkomend als uitgaand, reset na ongeveer 30 seconden de Speedtouch zich spontaan. Ook de Phone 1 led blijft na het verbreken van de verbinding dan branden. Dit is niet het geval als via VOIP wordt gebeld. Is iemand anders die toevallig dezelfde problemen heeft? Mijn modem is trouwens al een keer vervangen maar het probleem is daarmee niet verholpen.

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
geen last van hier
maar vul anders een formulier in op de speedtouch site dan kunnen ze de firmware verbeteren

• Anoniem: 105758
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
kun je ook een trage verbinding verhalen op je provider? Of alleen geen verbinding voor een bepaalde tijd. Ik betaal niet voor troep, ik betaal voor 8mbit.

• Witlof
Anoniem: 385 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:43:
Ik heb exact hetzelfde probleem Des.
Sja, dit is niet leuk. Het internetten is bijna niet meer te doen :| Hopelijk gaat er snel verbetering in komen want ik ben bezig een nieuw systeem te installeren wat nog moet updaten :D

• silitek
  • Laatst online: 02-05 11:35

silitek

Tubes Only

haak ff in...lijkt dat het netwerk regio Eindhoven een gort is. Ik heb zelf DEMON...maar met 2.7 KByte/sec word je niet vrolijk ;(

lijk wel een verslaafde i-net junkie

Als meerdere providers problemen hebben zou een soort probleem- fusie/samenwerking onderling tot een snelle herstel kunnen leiden.
Maar ja, ieder runt z'n eigen tokko tot aan de voordeur :+ :+

Tubes....It's what make music music!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 105758 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:13:
kun je ook een trage verbinding verhalen op je provider? Of alleen geen verbinding voor een bepaalde tijd. Ik betaal niet voor troep, ik betaal voor 8mbit.
Nee, je betaalt voor een 2 tot 8 megabit/sec verbinding.

En Silitek: in Eindhoven zijn er inderdaad problemen. Ze waren opgelost, maar het schijnt weer terug te zijn heb ik begrepen.

[Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 23-10-2005 19:13]

Anoniem: 35890

Wie helpt mij.... ik heb zeer regelmatig Grabit gebruikt voor nieuwsgroepen. Nu wil ik na een tijdje weer wat downloaden, maar nu krijg ik wanneer ik iets wil updaten/downloaden de melding:

error while selecting group: 480 authentication required for command

Bij server preferences staat geen gebruikersnaam/wachtwoord ingevuld, wat volgens mij zo hoort. Iemand bekend met dit probleem?

• bjck
Anoniem: 105758 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:13:
Tuurlijk niet, tenzij je daar expliciet afspraken over hebt gemaakt. Dikke SLA met 'boete' clausules en meetbare ondergrenzen aan wat 'geleverd' moet worden etc.

Een mindere performance door een storing op een consumenten abonnement valt daar meestal niet onder. Lees de afspraken die je hebt gemaakt met je ISP na in de voorwaarden van het product die jullie overeengekomen zijn. Meestal wordt hierin gesproken over: "ISP doet haar best om" en "ISP is verplicht zich in te zetten om" etc etc. Vrij onmeetbare en dus ook vrij lastig op aanspreekbare dingen.

[Voor 22% gewijzigd door bjck op 23-10-2005 20:11]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hans van Eijsden schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 01:29:
De afgelopen paar dagen sinds het onderhoud bij BBned heb ik hier geen last meer gehad van een wegvallende verbinding. Het lijkt volgens mij dus opgelost te zijn, de verbinding is weer stabiel.
Er is nieuwe software geinstalleerd op apparatuur. Die gaat in de toekomst gebruikt worden om nieuwere types kaarten te ondersteunen (MGX-kaarten, dus diep in het core-netwerk). Het is niet de bedoeling dat het op het bestaande netwerk enig effect heeft, goed of slecht.

• HoppyF
bjck schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:09:
[...]

Tuurlijk niet, tenzij je daar expliciet afspraken over hebt gemaakt. Dikke SLA met 'boete' clausules en meetbare ondergrenzen aan wat 'geleverd' moet worden etc.

Een mindere performance door een storing op een consumenten abonnement valt daar meestal niet onder. Lees de afspraken die je hebt gemaakt met je ISP na in de voorwaarden van het product die jullie overeengekomen zijn. Meestal wordt hierin gesproken over: "ISP doet haar best om" en "ISP is verplicht zich in te zetten om" etc etc. Vrij onmeetbare en dus ook vrij lastig op aanspreekbare dingen.
Vermindere performance is wel degelijk een reden om te klagen.
Niet als er toevallig even een dipje is maar als er gedurende langere tijd (laten we zeggen 24 uur) aantoonbaar problemen zijn mag je toch verwachten dat hieraan wat gedaan wordt.
Met aantoonbaar bedoel ik meerdere klachten van meerdere gebruikers over een zelfde soort probleem. Het gaat dan niet om een incidentele storing van een gebruiker die toevallig zijn stekkertje niet goed heeft aangesloten.

Er is een overeenkomst met de ISP en dat betekent dat je hiervoor een maandelijks bedrag betaalt en hiervoor een dienst geleverd krijgt.
Als een ISP zich niet aan de afspraken wil houden prima, dan betaal je gewoon ook iets tussen
de € 10-60, net hoe het je uitkomt en wat het je de afgelopen maand waard is geweest? :P

• bjck
HoppyF schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:36:
[...]

Niet als er toevallig even een dipje is maar als er gedurende langere tijd (laten we zeggen 24 uur) aantoonbaar problemen zijn mag je toch verwachten dat hieraan wat gedaan wordt.
Met aantoonbaar bedoel ik meerdere klachten van meerdere gebruikers over een zelfde soort probleem. Het gaat dan niet om een incidentele storing van een gebruiker die toevallig zijn stekkertje niet goed heeft aangesloten.
Kijk, hier sla je al een hele andere weg in. Als je de storing gemeld hebt en ea is uitgesloten als oorzaak of meerdere mensen in dezelfde regio met dezelfde klacht mag je natuurlijk verwachten dat er wat aan gedaan wordt. Storingen zijn er om opgelost te worden, niet om naar te kijken.
Er is een overeenkomst met de ISP en dat betekent dat je hiervoor een maandelijks bedrag betaalt en hiervoor een dienst geleverd krijgt.
Als een ISP zich niet aan de afspraken wil houden prima, dan betaal je gewoon ook iets tussen
de € 10-60, net hoe het je uitkomt en wat het je de afgelopen maand waard is geweest? :P
Denk niet dat je als consument achteraf mag bepalen wat jou de dienstverlenging 'waard' was over een bepaalde periode. Om restitutie vragen kan je altijd doen natuurlijk.

ISP heeft een inspannings verplichting om jou probleem/klacht/storing op te lossen, geen keiharde tijdsgrenzen waarbinnen dit moet zijn opgelost verder.

Met betrekking tot Eindhoven&Tiscali wordt aan gewerkt en is bekend.

• Witlof
Problemen mbt Eindhoven & Tiscali lijken opgelost. Kon net in iedergeval weer flink downloaden :P

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:36:
'klagen' is iets heel anders dan schade verhalen.

Anoniem: 385

's nachts en 's ochtends werkte het de afgelopen dagen toch al Witlof. Kijk vanmiddag en vanavond nog maar eens .... Als het dan ook goed gaat beschouw ik het als opgelost.

Anoniem: 117064

Ik zag dat de site nog erger eruit ziet, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij helpen? Ik heb nu speedling BBNED, daar ben ik hopelijk bijna van af. Ik wil graag nu of in de toekomst VOIP of VODSL, ik wil graag ADSL2+ verbinding en lekker kunnen leechen...... welk Tweakdsl abbo kan ik het beste nemen want nu is het niet meer te volgen. Alvast bedankt!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Anoniem: 35890 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:43:
Wie helpt mij.... ik heb zeer regelmatig Grabit gebruikt voor nieuwsgroepen. Nu wil ik na een tijdje weer wat downloaden, maar nu krijg ik wanneer ik iets wil updaten/downloaden de melding:

error while selecting group: 480 authentication required for command

Bij server preferences staat geen gebruikersnaam/wachtwoord ingevuld, wat volgens mij zo hoort. Iemand bekend met dit probleem?
Je krijgt iig geen toegang tot de server.

1) Je hebt geen Tweakdsl, maar Tweaknews. In dat geval moet je wel een gebruikersnaam met wachtwoord invullen.

2a) Je hebt wel Tweakdsl, dan hoef je niets in te vullen, maar staat er waarschijnlijk iets fout in je serverinstellingen.

2b) Je hebt in het verleden een tweede server(payserver?) gebruikt, waarvan de instellingen nog in Grabit staan.

• Sjowhan
Anoniem: 117064 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:14:
Ik zag dat de site nog erger eruit ziet, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij helpen? Ik heb nu speedling BBNED, daar ben ik hopelijk bijna van af. Ik wil graag nu of in de toekomst VOIP of VODSL, ik wil graag ADSL2+ verbinding en lekker kunnen leechen...... welk Tweakdsl abbo kan ik het beste nemen want nu is het niet meer te volgen. Alvast bedankt!
BBned kan nog niet migreren naar BBned adsl2+, dan heb je als enige Tiscali 24/1 (nu 8/1) over.

• bjck
Anoniem: 117064 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:14:
Als je nu BBned hebt kan je (mits beschikbaar) het TisDSL2 product/actie overstappen. Vul je postcode + huisnummer in op www.tweakdsl.nl en kijk of er TisDSL producten staan langs de linker zijkant. Dan is het beschikbaar.

[Voor 14% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 11:22]

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee