TweakDSL *new and/or improved* deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 7.432 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:18:
flauwe post :P
Ik zit momenteel te twijfelen tussen TweakDSL en DirectADSL.

niet al te makkelijk... bij tweak gratis newsserver en 1 mbit upload en bij directadsl gratis wireless modem maar 512K upload...

maar ik lees wel dat veel mensen nogal wat downtimes hebben bij BBNed en Tiscali wholesale, iets waar ik bij KPN geen last van heb. Of ligt dat aan hun ISP?
Gratis modem krijg je alleen als nieuwe klant van KPN.
Dus van ADSL via KPN naar DirectADSL krijg je GEEN nieuw modem.

Edit: zie de voorwaarden: http://www.kpn.com/kpn/show/id=763169/sc=626650
Wanneer u van een internet provider connected by KPN gratis overstapt op Direct ADSL, dan kunt u geen gebruik maken van de modemkorting. Wel profiteert u van de eerste maand gratis abonnement.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 09:45 ]

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
BJCK al een planning in de maak voor upgrades naar ADSL2?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
schiffeb schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:42:
BJCK al een planning in de maak voor upgrades naar ADSL2?
Voor wat? Vervangen apparatuur waar nu nog Cisco DSLAM staat? Aanpassingen in de kaarten op centrales waar nu al wel ADSL2+ DSLAM's in gebruik zijn? Wanneer de 8/1 verbindingen op de aangepaste centrales naar een ADSL2+ profiel gaan?

Geen idee op laatste iig.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
Zijn er nog meer mensen met problemen op het TweakDSL netwerk? BBned.
Mijn verbinding ligt er al uit sinds ca. 11:00 vanmorgen.
Ik hoorde op het telefoonbandje van de TweakDSL helpdesk dat er een probleem met een router was.

• bjck
HoppyF schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:42:
Zijn er nog meer mensen met problemen op het TweakDSL netwerk? BBned.
Mijn verbinding ligt er al uit sinds ca. 11:00 vanmorgen.
Ik hoorde op het telefoonbandje van de TweakDSL helpdesk dat er een probleem met een router was.
Storing bij BBned op core ATM switch kaartje. Monteur onderweg naar Telecity lees ik op IRC.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
bjck schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:03:
[...]

Storing bij BBned op core ATM switch kaartje. Monteur onderweg naar Telecity lees ik op IRC.
Bij mij thuis (eindhoven) ligt het er ook uit...

• schiffeb
bjck schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:57:
[...]

Voor wat? Vervangen apparatuur waar nu nog Cisco DSLAM staat? Aanpassingen in de kaarten op centrales waar nu al wel ADSL2+ DSLAM's in gebruik zijn? Wanneer de 8/1 verbindingen op de aangepaste centrales naar een ADSL2+ profiel gaan?

Geen idee op laatste iig.
Bedoelde idd wanneer de tiscali gebruikers overgezet gaan worden van 8/1 naar 24 / 1.?.
Antwoord staat er al maar waarom is er geen id ? Testen is leuk maar dat loopt al een tijdje toch?

• bjck
schiffeb schreef op woensdag 28 september 2005 @ 13:33:
[...]

Bedoelde idd wanneer de tiscali gebruikers overgezet gaan worden van 8/1 naar 24 / 1.?.
Antwoord staat er al maar waarom is er geen id ? Testen is leuk maar dat loopt al een tijdje toch?
Je kan twee kanten op opzich. Of geduldig wachten tot je het krijgt, of het nu krijgen en niet mogen zeuren als het toch niet lekker blijkt te werken. Vooraf mogen kiezen laat iederen kiezen voor de eerste optie.

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
bjck schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:32:
[...]

Telco-telco naar Tiscali heeft nog niemand probs mee gehad die het hier gemeld heeft.

KPN biedt pas sinds een krap maandje telco-telco aan, Tiscali al vanaf oktober 2004 nu. Succes ;)

* bjck zou naar TisDSL2 stappen in die keuze opties.

Telco-telco geeft downtime van 10 minuten ongeveer. Het fysiek omprikken van de kabels in de centrale, meer niet. Daarna is alle downtime het anders configureren of modemwissellen van jezelf.
Kan ik ook bevestigen hier met migrati -23-9-05 van Xsdsl( bbnet) naar TisADSL 2(tweakDSL) van één lijn(heb er twee).
Ook hier alles vlekkeloos verlopen en nergens geen last mee gehad....zoals inlog gegevens modem etc alles keurig gehad,alleen was een misverstand via mail met service desk wat later snachts werd opgelost :) .
Kan tot nu toen niks vervelends bedenken bij tweakdsl als petje af en keurig hoe alles is verlopen en draait _/-\o_
Als alles zo blijft als deze eerste week dan begin ik babyXL stabieler te vinden als me andere lijn van bbnet!!....,heb daarme de laatse weken wel eens meedere hikje,s mee gehad (al heb ik nu geen last meer er mee sinds een week)
Dus maar hopen dat het zo blijft ,dan ben ik keurig tevreden met tweakdsl en Tisadsl2(en dat voor die prijs netjes hoor )...alleen nu dan nog adsl 2 er op _/-\o_
Iedergeval hier een tevreden klant en mag niet mopperen van wat ik soms lees of dat ellemaal zo is ?
Groeten Ben een xsdsl fan maar nu meer een tweakdsl freak ;-)
ps newserver ook gewoon top :*)

[ Voor 4% gewijzigd door digiben op 28-09-2005 14:15 ]

Verwijderd

Bij mij hier in Groningen werkt mijn internet verbinding weer :D

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:15:
Bij mij hier in Groningen werkt mijn internet verbinding weer :D
Hier ook sinds 30 sec. weer :D

[edit]

Had 3x gebeld, en kreeg steeds zo'n vent (opname) eraan.

[ Voor 14% gewijzigd door Atmoz op 28-09-2005 14:25 ]

• HoppyF
atmoz schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:24:
[...]

Hier ook sinds 30 sec. weer :D

[edit]

Had 3x gebeld, en kreeg steeds zo'n vent (opname) eraan.
Hee hij doet het hier ook weer...
Toch een dikke storing want hij heeft er wel een paar uur uit gelegen. (ca 11:00-14:15).

Van welke TweakDSL-er was de stem op het bandje?
Ik hoorde in de aankondiging wel een enigsinds teleurgestelde medewerker :P

[ Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 28-09-2005 14:28 ]

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:26:
[...]

Hee hij doet het hier ook weer...
Toch een dikke storing want hij heeft er wel een paar uur uit gelegen. (ca 11:00-14:15).
Heeft jouw internet verbinding er de hele tijd uitgelegen? Hier deed hij het af en toe namelijk gewoon.

Verwijderd

Even een schouderklopje voor de mensen van TweakDSL,

Ik vind het top dat jullie de moeite nemen om bij grote drukte vanwege een storing een bandje in te spreken met duidelijke informatie over wat er aan de hand is.

Keep up the good work!
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:30:
[...]

Heeft jouw internet verbinding er de hele tijd uitgelegen? Hier deed hij het af en toe namelijk gewoon.
Hier lag hij er de hele tijd uit iig, wel veel pech de laatste tijd bij tweakdsl (apparatuur die kuren gaat vertonen)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 14:33 ]

Verwijderd

bjck

ik heb inmiddels een splitter ontvangen voor TISadsl 2. werkt die ook op adsl 1. Ik heb nu nog 8mbit lijn van Myadsl/bbned. Zodra ik nieuwe splitter aansluit heb ik geen linesync. De modem die ik nu gebruik is een ASUS AAM6000EV Series. Deze is al voor ingesteld voor bbned. Is daar trouwens nog een mogelijkheid voor om dat ding te programmeren voor tisadsl 2 (8mbit). Mijn andere modem (zyxel) heb ik nog niet ontvangen.

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:32:
bjck

ik heb inmiddels een splitter ontvangen voor TISadsl 2. werkt die ook op adsl 1. Ik heb nu nog 8mbit lijn van Myadsl/bbned. Zodra ik nieuwe splitter aansluit heb ik geen linesync. De modem die ik nu gebruik is een ASUS AAM6000EV Series. Deze is al voor ingesteld voor bbned. Is daar trouwens nog een mogelijkheid voor om dat ding te programmeren voor tisadsl 2 (8mbit). Mijn andere modem (zyxel) heb ik nog niet ontvangen.
Even bellen waarom je een splitter krijgt en geen modem d'r bij zoals besteld zou ik wel doen.

Splitter moet gewoon werken, is geen verschil tussen ADSL of ADSL2+ qua splitters verder. Dus als je de splitter juist hebt aangesloten moet hij net zo goed werken nu mits:

• Splitter van juiste lijntype is
• Splitter juist aangesloten (phone & line niet omgedraaid?)

Asus dingen zijn niet om te configureren zelf, misschien dat ze het bij TweakDSL kunnen doen voor je als je het vraagt. Ze leveren ze zelf ook voor zowel BBned als TisDSL dus moet kunnen blijkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 28-09-2005 14:59 ]

• schiffeb
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:32:
bjck

TISADSL2 (8mbit) is adsl 1.

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:31:
Even een schouderklopje voor de mensen van TweakDSL,

Ik vind het top dat jullie de moeite nemen om bij grote drukte vanwege een storing een bandje in te spreken met duidelijke informatie over wat er aan de hand is.

Keep up the good work!

[...]

Hier lag hij er de hele tijd uit iig, wel veel pech de laatste tijd bij tweakdsl (apparatuur die kuren gaat vertonen)
Ja goede zaak dat er een bandje ingesproken wordt, dat is ook beter voor de helpdesk omdat je dan voorkomt dan je iedere keer hetzelfde moet uitleggen.

Ik had overigens totaal geen verbinding tussen ca 11:00-14:15 en later rond een uur 16:00 wederom wat uitval, alleen nu niet continu.

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Vraag:
1. TweakDSL heeft 6 maanden gedaan om mijn ISDN op te heffen en dat oude ISDN nummer te porteren naar de kaal koper analoge lijn.

Verschillende keren heb ik gevraagd waarom het zo traag ging en telekns kreeg ik de melding niet de ISDN op te heffen omdat de portering dan fout zou gaan.

Ik heb dus NODELOOS 6 maanden ISDN moeten betalen voor een stomme portering. Toen ik met een claim kwam van 6 maanden ISDN kosten, werd door TweakDSL leuk gezegd dat ze niks doen.
"Het is de schuld van KPN".

KPN zegt: Schuld van BBned
BBned zegt je moet bij TweakDSL zijn, want wij leveren niet aan consumenten.

Wat moet ik nu doen? In mijn mening is TweakDSL fout hier, door mij 6 maanden aan het lijntje te houden over de portering. Ik snap best dat er in de procedure ergsn fout ging bij BBNed. Maar waarom moet IK de dupe zijn van BBned rotzooi? Of KPN. Ik denk probleem tussen KPN en BBNed.

Bottomline:
TweakDSL levert portering absurd traag.
BBNed verpest de boel samen met KPN.
TweakDSL wast zijn handen in onschuld en zegt dat ik bij KPN moet klagen.

Op dit moment beschouw ik TweakDSL op hetzelfde niveau als Fiberworld.
Ik ben boos en voel me misleid, altijd zeggen NEE niet opheffen, en geen probleem hoor komt wel goed..OOK toen ik zei dat ik kosten maak wegens nodeloos ISDN, zeggen ze maak geen zorgen en tegemoetkoming is logisch.

Wat moet ik nu doen?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

HoppyF schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:21:
[...]

Ja goede zaak dat er een bandje ingesproken wordt, dat is ook beter voor de helpdesk omdat je dan voorkomt dan je iedere keer hetzelfde moet uitleggen.

Ik had overigens totaal geen verbinding tussen ca 11:00-14:15 en later rond een uur 16:00 wederom wat uitval, alleen nu niet continu.
Zekers super van dat bandje. Ook omdat het per kwartier werd geupdate!! _/-\o_ daarvoor.

Hier ging het 1 of 2 keer tussendoor heel effe goed, en na 1 minuut ofzo lag'ie er weer uit. Nu doet'ie het weer de hele tijd (hopelijk voor altijd) haha.

• bjck
DeGodefroi schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:41:
Vraag:
1. TweakDSL heeft 6 maanden gedaan om mijn ISDN op te heffen en dat oude ISDN nummer te porteren naar de kaal koper analoge lijn.

Verschillende keren heb ik gevraagd waarom het zo traag ging en telekns kreeg ik de melding niet de ISDN op te heffen omdat de portering dan fout zou gaan.

Ik heb dus NODELOOS 6 maanden ISDN moeten betalen voor een stomme portering. Toen ik met een claim kwam van 6 maanden ISDN kosten, werd door TweakDSL leuk gezegd dat ze niks doen.

Wat moet ik nu doen? In mijn mening is TweakDSL fout hier, door mij 6 maanden aan het lijntje te houden over de portering. Ik snap best dat er in de procedure ergsn fout ging bij BBNed. Maar waarom moet IK de dupe zijn van BBned rotzooi? Of KPN. Ik denk probleem tussen KPN en BBNed.

Bottomline:

Ik ben boos en voel me misleid, altijd zeggen NEE niet opheffen, en geen probleem hoor komt wel goed..OOK toen ik zei dat ik kosten maak wegens nodeloos ISDN, zeggen ze maak geen zorgen en tegemoetkoming is logisch.

Wat moet ik nu doen?
Maakt niet uit wil de schuldige is opzich. TweakDSL biedt jou iets aan en zal dat voor jou moeten regellen. Echter kan KPN ook behoorlijk dwars liggen als je al de huisnummer toevoeging anders hebt bij een nummerporteringsverzoek dan dat zij het hebben in één van hun administraties.

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 28 september 2005 @ 07:35:
[...]

Draytek 2600 kan gewoon ADSL1 (G.DMT) aan. Dus functioneert gewoon prima op een (Tis)DSL verbinding. Zal alleen straks de ADSL2+ snelheden niet aankunnen en op maximaal 8/1 blijven draaien.

Verder geen probleem natuurlijk.
Goed en slecht nieuws.
Er is een opvolger de Draytek 2800 mooi ding.
Slecht nieuws nog niet in NL verkrijgbaar:
http://www.draytek.com.au/products/Vigor2800.php

Anders neem je de Linksys WAG354GA:
http://www1.linksys.com/i...oduct.asp?coid=6&ipid=764

• digiben
DeGodefroi schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:41:
Vraag:

Bottomline:

Wat moet ik nu doen?
OOh nou ik weet dan wel dat het bij kpn zit ,,,teminste heb ook nog een isdn lijn staan dan zonder voice....maaar was ééne grote ramp om er af te komen bij KPN.
Als je zelf niet beld en of er achter aan zit dan kan je gewoon door betalen bij kpn .
Doen ze er nog een schepje boven op dat het niet mogelijk is maar als de €€€€ maar binnen komen hahaha.
Dus denk dat de schuld bij alle drie een beetje zit maar ergste is KPN kan je ziek van worden met zulke gevallen,en bbnet is tegenwoordig ook niet één van de snelste hoor dus!!! O-)
Iedergeval sterkte er mee .
Groeten Ben een xsdsl Fan en tweakDSL freak ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:08:
[...]

Goed en slecht nieuws.

Er komt er ook eentje met VOIP poorten:
http://www.draytek.com.au...2800V.php?img=Vigor2800VG

• digiben
[...]

Goed en slecht nieuws.

Zeker mooi ding,zal denk ik ook niet zo lang duren toch voor draytek het ook hier op de markt gaat brengen !!!
Ben zelf altijd wel tevreden geweest over dit merk en werkt altijd uitstekend...maar heb nu de Zyxel Prestige 2602HW-61C en bevalt me tot nu toe ook wel .
Alleen is even zoeken en spitten maar werkt tot nu toe heerlijk....nu alleen adsl2 er nog op _/-\o_ dan eens kijken wat die doet
Groeten Ben ;-)

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28
[...]

Goed en slecht nieuws.
Klopt, daar wacht ik op. Eerst had ik een 2200, toen een 2600. Zeer goede ervaringen mee. Kost wat meer maar dan heb je ook wel wat. Ik had zoiets gelezen dat hij eind oktober begin november leverbaar moet zijn. Ik hoop het.

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
digiben schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:53:
[...]

OOh nou ik weet dan wel dat het bij kpn zit ,,,teminste heb ook nog een isdn lijn staan dan zonder voice....maaar was ééne grote ramp om er af te komen bij KPN.
Als je zelf niet beld en of er achter aan zit dan kan je gewoon door betalen bij kpn .
Doen ze er nog een schepje boven op dat het niet mogelijk is maar als de €€€€ maar binnen komen hahaha.
Dus denk dat de schuld bij alle drie een beetje zit maar ergste is KPN kan je ziek van worden met zulke gevallen,en bbnet is tegenwoordig ook niet één van de snelste hoor dus!!! O-)
Iedergeval sterkte er mee .
Groeten Ben een xsdsl Fan en tweakDSL freak ;-)
Ja het blijft een lastige situatie.
Ik denk dat ik dit naar de HCC ga met dit probleem. Daar hebben ze zo'n expert op dit gebied.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
DeGodefroi schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:12:
[...]

Ik denk dat ik dit naar de HCC ga met dit probleem. Daar hebben ze zo'n expert op dit gebied.
Kan je doen, maar ik denk zelf dat je toch niets verder komt.
Want porteren van ISDN > Analoog (of omgedraaid) is een moeilijk proces (althans, zo vermoed ik)
.
Ten eerste moet de DSL van de ISDN af (dus bbned moet gewaarschuwd worden dat de lijn gesloopt moet worden).Dit duurt 2-3 weken

Dan moet KPN gewaarschuwd worden dat zij het ISDN-signaal gaan omzetten naar analoog, dit kan ook zo 2-3 weken duren.
Voordat je 't weet ben je 3 maanden verder, en zie je nog niets terug van je analoge lijn of je aangevraagd DSL op de analoge lijn..

http://specs.tweak.to/5253

• digiben
DeGodefroi schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:12:
[...]

Nou ik hoop dat ze je kunnen helpen...maar hccnet zelf heb ik het ook niet zo op hoor.
Teminste is mijn ervaring,was zo vanaf de fast-XS(exit) tijd later dutchweb(exit)toen fiberworld(blij dat ik daar toen niet heen ben gegaan hehehe) zaten ze er ook met de neus tussen :Z .
Heeft niet echt veel geholpen als dat ze me belden en waar ik eigenlijks niks mee opschoot hahaha.
Ja voor de eigen leek wel ...maar ja wie weet kunnen ze je hier wel mee helpen ,teminste hoop het voor je !!
Sterkte verder en zal heus denk ik wel goed komen ?
Groeten Ben een xsdsl Fan en nu ook tweakDSL Freak ;-)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb een TisDSL2 verbinding. vandaag mijn modem van postkantoor gehaald.

de speedtouch 140AD6 !

als je een modem uit moet zoeken neem dan NIET deze!!!

erg veel opties die allemaal te bedienen zijn door een teletubbie interface!
En dat werkt niet!

Zo had ik erg veel moeite om t ding te vertellen dat ik geen WEP / WPA wilde en dat ie alleen 802.11b moest doen.
Een ACL op MAC adressen lijkt onmogelijk!

jah er is een soort van optie waarbij je "netwerk devices" alleen toegang kunt geven als ze zich registeren. nu zit ik echter dit stuk te typen over een niet geregistreerd kaartje :S

zijn er hier meer mensen met de speedtouch 140AD6 en wat zijn jullie ervaringen ?

is er een manier om door die moeilijke "maak het makkelijk teletubbie GUI" heen te prikken ?

hmm... blijkbaar werkt de verbinding nog, in de modem lijkt ie al weer op b/g en WPA gesprongen te zijn.... raar ding!

[ Voor 9% gewijzigd door xychix op 28-09-2005 19:56 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

xychix schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:54:
[...]
is er een manier om door die moeilijke "maak het makkelijk teletubbie GUI" heen te prikken ?
telnet 10.0.0.138 ?

Vooral nieuwe speedtouch modems hebben teletubbie GUI, maar ZEER krachtige CLI, kun je vaak zelfs meer mee dan bij modems die wel technische web-interface bieden.

Succes!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:09:
[...]

telnet 10.0.0.138 ?

Vooral nieuwe speedtouch modems hebben teletubbie GUI, maar ZEER krachtige CLI, kun je vaak zelfs meer mee dan bij modems die wel technische web-interface bieden.

Succes!
Bedankt, alle problemen zijn opgelost :)

hij doet niet meer raar, acl kan ik nu gewoon een MAC inzetten ipv als een gestoorde gaan klooien tijdens een soort "detectie fase" _/-\o_

+++++++++++++++++++++++++++++++++
wel hoop ik stiekem dat ik nog op een adsl 8 mbit zit en dat onderstaande nog veranderd als 2+ uitgerold wordt!

437.6 KByte/sec (=3501 kbps) Down
19.4 KByte/sec (=155 kbps) Up
315.0 Conn/min
Connection Information

Uptime: 76 days, 15:15:10
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,61 / 14,29

Modem VANDAAG gekregen 76 days up ???? ROFL
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.776
ik zit dus nog op 8 mbit :) gelukkig!
Nog uit te zoeken:

waar haal ik een leuke voip lijn weg :)

[ Voor 47% gewijzigd door xychix op 28-09-2005 21:04 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• bjck
Dimmu schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:55:
[...]

Kan je doen, maar ik denk zelf dat je toch niets verder komt.
Want porteren van ISDN > Analoog (of omgedraaid) is een moeilijk proces (althans, zo vermoed ik)
.
Ten eerste moet de DSL van de ISDN af (dus bbned moet gewaarschuwd worden dat de lijn gesloopt moet worden).Dit duurt 2-3 weken

Dan moet KPN gewaarschuwd worden dat zij het ISDN-signaal gaan omzetten naar analoog, dit kan ook zo 2-3 weken duren.
Voordat je 't weet ben je 3 maanden verder, en zie je nog niets terug van je analoge lijn of je aangevraagd DSL op de analoge lijn..
Het gaat hier om een nummerportering toch? Niet om een lijntype omzetting bij KPN. Als je van een vaste aansluiting bij KPN (ISDN of PSTN) het (hoofd)nummer porteert naar een andere aanbieder dan KPN wordt door KPN automatisch je telefonie abonnement gestopt. Je DSL blijft dan vanzelf dedicated achter gewoon.

Overigens kan DSL-signaal er in 5 werkdagen vanaf zijn. En duurt een remigratie van ISDN naar PSTN bij KPN ook 5 werkdagen. De 2-3 weken is wat gebruikelijk omdat je iedereen constant op de juiste tijd de juiste actie moet laten uitvoeren ;)
xychix schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:48:
[...]

Nog uit te zoeken:

waar haal ik een leuke voip lijn weg :)
Hier straks?

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 28-09-2005 22:06 ]

Verwijderd

Ben benieuwd wat de prijzen gaan worden bij tweakphone.

Ik hoop nog aantrekkelijker dan de 9,50 van Budgetphone :P

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:00:
Ben benieuwd wat de prijzen gaan worden bij tweakphone.

Ik hoop nog aantrekkelijker dan de 9,50 van Budgetphone :P
Jammer, bij Wanadoo Family kun je gewoon gratis bellen binnen nederland. Waarom kan dat bij Tweak niet?

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:56
Voor mensen die Voipbuster aan de praat willen krijgen op hun Alcatel 716v5
Hier wat screenshots O-) :

Afbeeldingslocatie: http://ierland.tweakdsl.nl/tmp/My_Screenshot7.jpg

Ja in dat uri moet je username en let op wel/geen hoofdteken!! dat heeft mij een paar grijze haren bezorgd }:O

Afbeeldingslocatie: http://ierland.tweakdsl.nl/tmp/My_Screenshot8.jpg

Als alles goed is krijg je dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://ierland.tweakdsl.nl/tmp/My_Screenshot9.jpg

Jaja het werkt... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://ierland.tweakdsl.nl/tmp/My_Screenshot10.jpg

Alleen beetje irritant dat je 0031 moet invullen... :X

Oh en klik niet op zon nummer, dan bel je nog een keer en gaat je eigen telefoon ook over :+

De kwaliteit is verder wel prima, alleen m'n gratis minuten zijn op en weet m'n betaalde account niet meer |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Striker2k2 op 29-09-2005 01:35 ]

• Witlof
  • Laatst online: 08:18
Om een vast IP-adres te krijgen moet je je MAC-adres doorgeven toch? Hoe kan je dat achterhalen bij een Speedtouch 716G? Ik heb gekeken maar kan niets vinden wat er op lijkt :|

• bjck
Witlof schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:31:
Om een vast IP-adres te krijgen moet je je MAC-adres doorgeven toch? Hoe kan je dat achterhalen bij een Speedtouch 716G? Ik heb gekeken maar kan niets vinden wat er op lijkt :|
Kunnen ze bij TweakDSL toch ook zien in de dhcp-logs met welk MAC-adres je je huidige IP aanvraagt :+

• Xandrios
  • Laatst online: 13:10
Ik neem aan dat die logs niet voor het helpdeskpersoneel zomaar door te spitten zijn ;)

Het zou gewoon zichtbaar moeten zijn in je router. Of mischien via een sticker of opdruk op het ding zelf :)

• bjck
Staat op de onderkant meen ik inderdaad.

Volgensmij beginnen die 716v5 modems met 00:14:7f allemaal ;)

• Witlof
  • Laatst online: 08:18
bjck schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:06:
Staat op de onderkant meen ik inderdaad.

Volgensmij beginnen die 716v5 modems met 00:14:7f allemaal ;)
Zal vanavond nog eens kijken maar kon vanmorgen niet echt iets vinden. Kan zijn dat ik nog niet wakker was :O

• digiben
OOh dat ziet er ook mooi uit...had het eigenlijks nog niet eens gelezen of ze daar ca november mee zouden beginnen :)
Heb nu het genomen via budgetphone ,eens kijken of dat wat is...en of het goed werkt!!
Iedergeval wel 9,50 eruro en als tweak zometeen goedkoper er mee komt dan nemen we die weer na een jaar :*)
Groeten Ben ;-)

Verwijderd

Nog meer mensen die last hebben van een wegvallende verbinding?

Ik zit in de 82.197.x.x range en woon in Deventer.
Zit de hele maand al op een brakke verbinding, deze week valt het af en toe weg en deze ochtend al helemaal geen verbinding. :(

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:37

eisbaer

Zie signature

Hier in de omgeving Leiden range 84.xxx geen last van wegvallende verbinding (bbned).

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• schiffeb
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:22:
Nog meer mensen die last hebben van een wegvallende verbinding?

Ik zit in de 82.197.x.x range en woon in Deventer.
Zit de hele maand al op een brakke verbinding, deze week valt het af en toe weg en deze ochtend al helemaal geen verbinding. :(
Roep er even bij welke lijnboer je gebruikt bbned of tiscali.

Verwijderd

BBned ;)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Yep, tis weer (goed) mis bij TweakDSL.
Kom er nu net pas weer op.

Ik meen BBned te hebben.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik zit hier zelf in Maastricht en heb ook dit probleem. Deze keer niet bij Tweakdsl maar BBned. Ik krijg mijn range ook niet. Heb wel sync. Zit nu via de modem

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

Ik heb nu ook weer verbinding....gezeik. :(

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:41:
Ik heb nu ook weer verbinding....gezeik. :(
u bedoelt geen?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• eisbaer
  • Laatst online: 06:37

eisbaer

Zie signature

29-09-2005 10:40 Storing bbned (+storing telefonie)

Door nog onbekende oorzaak zijn er delen van het bbned ADSL netwerk onbereikbaar. Daarnaast is het telefonie verkeer ook verstoord, waardoor ons kantoor momenteel niet bereikbaar is. Het vermoeden bestaat dat dit samenhangt met de netwerk storing. Bbned heeft deze storing in onderzoek.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• digiben
Zit niet bij tweakdsl maar bij BBnet dat gekloot....had zelf net ook me ééne lijn(zit bij xsdsl en is BBnet) even weg(en bij me zus) en de BabyXL lijn(tweede lijn) ging vrolijk verder....dus is niks mis met tweakdsl maar wel het (via) het bbnet netwerk 8)7
Groeten Ben ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door digiben op 29-09-2005 12:24 ]

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:58
Op zich erg jammer dat Tweak geen gratis VoIP gaat bieden. Of begrijp ik de site niet goed en geld die 5 euro voor niet abonnees?
Ook gesprekskosten is wel jammer aangezien zo'n beetje alle andere aanbieders gratis naar vaste telefoons laten bellen.
Maargoed we hebben VoIPbuster nog :P

Verwijderd

Nee, ik bedoel dat ik nu WEL weer verbinding heb, maar dat ik het nogal een gezeik vind allemaal.

• Nijl
  • Laatst online: 17-09 17:37

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

ik ben sinds deze ochtend op TisDSl. Ik heb alleen mijn DHCP gerenewed en alles werkte weer. Tot mijn verbazing ben ik op mijn oude snelheden terug zoals ik ze in het begin bij TweakDSL via BBned had lopen., dus met ruim 850 kb per sec donwloaden. De upload is iets langzamer; misschien komt dit door het oude modem. ik ben zeer tevreden dat alles vlekkenloos is verlopen.

You are NIJL-ed!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:09:
Nee, ik bedoel dat ik nu WEL weer verbinding heb, maar dat ik het nogal een gezeik vind allemaal.
We are currently experiencing core network problems, all DSLAMS and ISP's connected to Global Switch 01 are affected.

Affected locations : All DSLAMS and ISP's connected to
Global Switch 01
Network component(s) affected : Global Switch 01
Impact : No Voice, No data, in some cases no
Linesync
TT Number : CC0000000135529
Start time of outage : 10:45
Outage resolved :
Outage reason : Under Investigation
Additional Information : Update will follow soon
We apologize for the inconvenience.
For further information, please contact directly:
NAME : bbned Service Desk
Voila, volgens een vriend van me die werkt op de servicedesk van Bbned ;)
Niet alleen BBned, maar ook Demon had er last van (bekenden van mijhadden ook 1-2uur geen internet)

• bjck
j_bos schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:57:
Op zich erg jammer dat Tweak geen gratis VoIP gaat bieden. Of begrijp ik de site niet goed en geld die 5 euro voor niet abonnees?
Ook gesprekskosten is wel jammer aangezien zo'n beetje alle andere aanbieders gratis naar vaste telefoons laten bellen.
Maargoed we hebben VoIPbuster nog :P
VoIP kunnen ze wel gratis aanbieden. Maar het 'gratis bellen naar vaste nummers in nederland' is toch niet verplicht? Alleen Wanadoo & Tiscali bieden dat nu aan. Die zijn ook wel ietsjes groter misschien immers ook.

Wat je gaat zien bij VoIP aanbieders (zoals Tele2 nu ook en Casema Telefonie etc) is dat je kan kiezen voor een laag abonnements bedrag per maand + belkosten. Of een abonnement van ~€10 per maand met gratis bellen naar vaste nummers.

Verwijderd

digiben schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:35:
[...]

OOh dat ziet er ook mooi uit...had het eigenlijks nog niet eens gelezen of ze daar ca november mee zouden beginnen :)
Heb nu het genomen via budgetphone ,eens kijken of dat wat is...en of het goed werkt!!
Iedergeval wel 9,50 eruro en als tweak zometeen goedkoper er mee komt dan nemen we die weer na een jaar :*)
Groeten Ben ;-)
Je kan bij Budgetphone per maand opzeggen, dus je kan zodra Tweak goedkoper is bijna direct overstappen.

• digiben
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:41:
[...]

Je kan bij Budgetphone per maand opzeggen, dus je kan zodra Tweak goedkoper is bijna direct overstappen.
hee dat is goed nieuws :*)
Bedankt er voor en zal het in de gaten houden zodra Tweak het handeltje aan het draaien heeft dan hou ik dat even in de gaten ;)
Groeten Ben ;-)

ps @Dimmu etc .. en storing is niet alleen BBnetwerk tweakDSL is ook bij me andere provider(xsdsl) en is landelijk O-)
http://www.xsdsl.net/forum/viewtopic.php?t=537

[ Voor 3% gewijzigd door digiben op 29-09-2005 13:50 ]

Verwijderd

Nijl schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:09:
ik ben sinds deze ochtend op TisDSl. Ik heb alleen mijn DHCP gerenewed en alles werkte weer. Tot mijn verbazing ben ik op mijn oude snelheden terug zoals ik ze in het begin bij TweakDSL via BBned had lopen., dus met ruim 850 kb per sec donwloaden. De upload is iets langzamer; misschien komt dit door het oude modem. ik ben zeer tevreden dat alles vlekkenloos is verlopen.
Goed nieuws...hopelijk komt mijn migratie ook snel rond en ben ik mijn 730 KB speedcap dan ook kwijt.

Verwijderd

Ik had ook rond 11 uur even geen verbinding (msn viel weg, google.com onbereikbaar) Geen idee hoe laat dit weer in orde was (film kijken)

Verwijderd

Ik zit te overwegen om Tweakdsl te nemen maar ik vraag me af of t beetje betrouwbare connex is?

ik heb al verschillende topix gelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :P

• Striker2k2
bij bbned zijn er de laatste tijd veel storingen
tiscali vind ik persoonlijk stabiel

• Nijl

Nijl

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:33:
Ik zit te overwegen om Tweakdsl te nemen maar ik vraag me af of t beetje betrouwbare connex is?

ik heb al verschillende topix gelezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :P
ja zeer betrouwbaar, althans mijn idee.. inmiddels 14 maanden tweakdsl :P

You are NIJL-ed!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:33:

Wat versta je onder betrouwbare connex?

Strakke Ping? Weinig disconnects? and so on.. Laat het even weten.

• Nijl

Nijl

Striker2k2 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:38:
bij bbned zijn er de laatste tijd veel storingen
tiscali vind ik persoonlijk stabiel
idd .. was vanmorgen over gezet (stabiel).. en bbned had storingen.. :)

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Chutney schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:39:
[...]

Wat versta je onder betrouwbare connex?

Strakke Ping? Weinig disconnects? and so on.. Laat het even weten.
gewoon het totaal plaatje. idd een srakke ping en natuurlijk geen disconnects :P en of de snelheid stabiel blijft (snelheid ligt aan hoe ver je van centrale zit dat weet ik )

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:40:
[...]

gewoon het totaal plaatje. idd een srakke ping en natuurlijk geen disconnects :P en of de snelheid stabiel blijft (snelheid ligt aan hoe ver je van centrale zit dat weet ik )
Zit zelf via Tis-ADSL2+, snelheid is erg stabiel (8Mbits gewoon). Piing ook ~10MS. Geen disconnects gehad, sinds oplevering nu 3 weken online (ADSL uptime).. dus dat zit wel snor ;p

Enige is nu nog rustig afwachten op de ADSL2+ upgrades..

Verwijderd

Chutney schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:46:
[...]

Zit zelf via Tis-ADSL2+, snelheid is erg stabiel (8Mbits gewoon). Piing ook ~10MS. Geen disconnects gehad, sinds oplevering nu 3 weken online (ADSL uptime).. dus dat zit wel snor ;p

Enige is nu nog rustig afwachten op de ADSL2+ upgrades..
Voor mij geld sinds vanochtend hetzelfde, de migratie ging allemaal volgens het boekje, heeft tweakDSL allemaal prima voor elkaar!.
De download snelheid is uitstekend op de verschillende speedtests, alleen de upload valt wel een beetje tegen. En op de news server kom ik niet boven de 300kb/s uit, maar wellicht is dat tijdelijk.

Ik gebruik nog mijn oude e-tech modem, alleen die heeft het er volgens mij moeilijk mee. De snelheden zijn niet helemaal op het maximum, en hij zegt in het hoofdmenu dat hij op het versatel netwerk zit en "disconnected" is.

Screenshotje van de stats in mn modem/router:
http://maartenophet.net/adslmodemshot.png

Kan iemand mij vertellen of de SNR en Line anttenuation goed zijn?
Ik schijn 270 meter van de centrale te zitten.

• Xandrios
  • Laatst online: 13:10
Jij zit waarschijnlijk zo'n beetje tegen het maximale van je modem. Je SNR margin heeft nog wel wat ruimte, dus de lijn zou in theorie hoger moeten kunnen halen. Kans dat een ander modem een paar kbit extra haalt dus :)

Maargoed, ikzelf zou me er niet zo druk om maken. Je haalt vrijwel het maximale, en een ander modem is geen garantie voor een snellere verbinding :)

Verwijderd

Ok, de kogel is hier door de kerk.
Ga van Demon 2-8 (Tiscali) naar TweakDSL 24+
Benieuwd hoe vlot de migratie gaat verlopen, downtime, het eventueel dubbel betalen en natuurlijk of de lijn stabiel en snel is.

Probleempje,
was het alweer half vergeten.
Nieuwe Zyxcel modem met 1 lan poort en 2 voip poorten in bridged mode.
Zijn de voip poorten dan nog bruikbaar?
Lijkt me een firmware kwestie en nogal stupide als dat niet mogelijk is maar ik heb een posting gelezen waarbij duidelijk was dat dat normaal gesproken niet mogelijk bleek.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 22:32 ]

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik heb nu ook mijn modem binnen, maar met het config tooltje kan ik niets. Ik krijg de hele tijd deze melding "SysInstallSWError" en dat op 2 verschillende systemen, meerdere netwerkkabels...Het werkt nu wel door zelf alles in te vullen, maar een conf file gebruiken is fijner denk ik. Hebben meer mensen dit probleem met de 716G?

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Xandrios schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:52:
Jij zit waarschijnlijk zo'n beetje tegen het maximale van je modem. Je SNR margin heeft nog wel wat ruimte, dus de lijn zou in theorie hoger moeten kunnen halen. Kans dat een ander modem een paar kbit extra haalt dus :)

Maargoed, ikzelf zou me er niet zo druk om maken. Je haalt vrijwel het maximale, en een ander modem is geen garantie voor een snellere verbinding :)
Aha, tis ook al een vrij oude modem inmiddels.
Maar ik zal, tegen de tijd dat hier adsl2+ beschikbaar komt, toch een nieuwe modem moeten kopen. Dus ik ga maar alvast wat markt onderzoek doen.

Verwijderd

ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADSL2+ ADADSL2+

The summer is al lang voorbij de herfst is al bijna 1 week je aan de gang hoelang duurt het nog volgens, mij krijg ik wel gelijk wij bij tis krijgen pas adsl2+ als bbned ook kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 20:20 ]

• Sjowhan
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:18:

The summer is al lang voorbij de herfst is al bijna 1 week je aan de gang hoelang duurt het nog volgens, mij krijg ik wel gelijk wij bij tis krijgen pas adsl2+ als bbned ook kan.
*zucht* gefrustreerd ofzo :?
Wacht maar af man, na 't testen wordt het uitgerold, eveneens bij BBned. Als je te snel ADSL2+ uitrolt, kan je alleen voor verrassingen komen te staan. Door dit eerst goed te testen, voorkom je dit, en heb je een leuke ervaring met adsl2+, en geen problemen achteraf...

• HoppyF
Dimmu schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:57:
[...]
*zucht* gefrustreerd ofzo :?
Wacht maar af man, na 't testen wordt het uitgerold, eveneens bij BBned. Als je te snel ADSL2+ uitrolt, kan je alleen voor verrassingen komen te staan. Door dit eerst goed te testen, voorkom je dit, en heb je een leuke ervaring met adsl2+, en geen problemen achteraf...
Wacht maar af? BBned is aardig aan het kloten.
Gisteren dikke problemen en vandaag weer... dan kan toch geen toeval zijn lijkt me.
Als dit alles met het testen van ADSL2+ en het ombouwen van centrales te maken heeft gaat het niet goed en vrees ik het ergste straks.

En als het niets te maken heeft met ADSL2+ maar het "gewoon" domme pech is dat er een router defect raakt kan ik me dat nog voorstellen maar wat ik onbegrijpelijk vind is het feit dat deze belangrijke routers/switches niet redundant uitgevoerd zijn.
Er mag best wat stuk gaan maar daar hoeft je als gebruiker geen last van te hebben.
Behalve als het natuurlijk je eigen modem is die de geest geeft.

En @Zoetermeer: je hebt gelijk.
Ik heb het ook al een paar keer geroepen, de zomer is voorbij het is nu echt herfst behalve bij TweakDSL. Van mij mag dat achterlijke plaatje van de site af.
Verder staat er op de site van TweakDSL nog steeds "Storing & Onderhoud - augustus 2005" dat hoeft nu niet meer veranderd te worden naar september, maak er meteen maar oktober van! :Z
bron: BBned website
Snelheid
BBned sluit een Service Level Agreement (SLA) met zakelijke klanten af, waardoor onder meer de snelheid van de geleverde dienst gegarandeerd wordt. BBned biedt een snelheid van 16-24Mb. Bedrijven die minder nodig hebben, kunnen kiezen uit een breed aanbod van snelheden variërend van 4, 8, 10, 12 tot 16Mb. De categorie 16-24Mb heeft een grote upstream capaciteit van 1,3Mb. De overige snelheden garanderen een upstream bandbreedte van 1 Mb. Het product 16-24Mb garandeert een snelheid van 16Mb en heeft een maximale capaciteit van 24Mb. Andere providers bieden veelal pakketten van 20Mb aan, ook daar waar die snelheid niet gehaald kan worden vanwege een te grote afstand tot de wijkcentrale. Klanten van BBned betalen slechts voor de snelheid die daadwerkelijk wordt gehaald.
BBned probeert aan de weg te timmeren met een nieuwe "service" voor de zakelijke markt.
Het vreemde is dat ze wel een SLA afsluiten voor een gegarandeerde snelheid maar niet voor een gegarandeerde uptime!.
Zakelijk gezien lijkt het me belangrijker om 100% in de lucht te zijn dan een af en toe een paar Mbps in snelheid te zakken. Wat maakt het nu uit of je 15 of 16 Mbps haalt?

Gezien de problemen met downtime (vooral van de laatste tijd) maak ik me meer zorgen over de stabiliteit van het netwerk van BBned dan de snelheid. Niet alleen zakelijk maar ook voor de particuliere gebruikers.

[ Voor 34% gewijzigd door HoppyF op 29-09-2005 22:46 ]

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:35:
[...]

Aha, tis ook al een vrij oude modem inmiddels.
Maar ik zal, tegen de tijd dat hier adsl2+ beschikbaar komt, toch een nieuwe modem moeten kopen. Dus ik ga maar alvast wat markt onderzoek doen.
7616Kbps Is omdat de apparatuur nog vervangen moet worden op die centrale. Een klein deel van 't Tiscali DSL-netwerk is nog niet omgebouwd naar ADSL2+ geschikte apparatuur. Aan je IP te zien (uit welk blok) in Den Haag. Laatste 5 centrales daar worden in Week 41 omgebouwd.

Verder ziet je lijn d'r super uit. Maximale snelheid en nog een redelijk ruime SNR ook. Attenuation is zo laag door de korte lijnlengte.

@HoppyF

Behalve als het natuurlijk je eigen modem is die de geest geeft

Je modem communiceert over een koperlijn die al via verschillende stations loopt naar de centrale toe. Je modem communiceert met één poortje op een lijnkaart waar er nog 23 op zitten (of ander aantal). Die lijnkaart zit in een DSLAM met nog 31 of 15 andere lijnkaarten (afhankelijk van type DSLAM). DSLAM hangt met een uplink naar volgende netwerk knooppunt of naar andere centrale en van daaruit verder.

Je zou alles bij de DSLAM al dubbel kunnen uitvoeren, maar gezien kosten van die netwerkstukken behoorlijk zijn zal dat echt een zware impact op de prijs hebben. Zou BBned dat gaan doen worden ze zeker 50% duurder dan nu op de lijnen. En dan? Dan zijn ze over 6 maanden verdwenen want echt maar een enkeling is ook bereid daarvoor te betalen.

Je moet overal dubbelle links neerleggen, waarvan je van de helft als 'backup' hebt liggen in cappaciteit. Tevens alle routers en switches dubbel uitvoeren. Je zou eens moeten kijken wat dit kost aan rackspace, aanschaf en afschrijving en beheer etc. En ondertussen posten mensen dat er wat aan de prijs gedaan 'moet' worden....

Want die paar hikjes door gewoon puur defecte hardware dat binnen zeer korte tijd op locatie is vervangen vallen best mee. Zou je op jaarbasis nog prima >99.5% uptime met scoren zelfs.

't Is echt onzin om tot aan de DSLAM dubbel uit te voeren. Monteurs standby en alle apparatuur netjes spare en getest op de plank, prima.

't Stuk waar verbindingen het meest falen is sowieso niet dubbel uit te voeren al.

[ Voor 64% gewijzigd door bjck op 30-09-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:17:
Er mag best wat stuk gaan maar daar hoeft je als gebruiker geen last van te hebben. Behalve als het natuurlijk je eigen modem is die de geest geeft.
Liep jij een paar maanden terug niet vreselijk te jammeren en te zeuren over de kosten van een upgrade? En nu stel je voor om de kostprijs van je DSL te verdrievoudigen? Dus je bent bereid honderden euro's per jaar meer uit te geven als dat tot een kleine verlaging van het aantal storingsminuten per jaar leidt? Wat was dan het probleem met die upgrade-kosten?

Als je 100% beschikbaarheid wilt moet je zulke absurde maatregelen nemen dat het niet zinnig meer is. Laten we beginnen met een dikke UPS en een dieselgenerator. Niet alleen thuis, maar ook in de telefooncentrale (waar nu voor een paar uur noodstroom voor alleen telefonie is) en alle nodes in het transmissienetwerk. Als je in Limburg zit hebben we het over tientallen generatoren en UPS'es onderweg. De kosten van dat tweede vezeltje langs een ander pad zijn daarbij te verwaarlozen. En dan zit je nog met mogelijke storingen bij je provider, de AMS-IX of de andere kant van wat je probeert te doen. En niet te vergeten je telefoonlijn. Een aannemer met een schep en al je miljoenen zijn voor niets uitgegeven. Dus daar moet je ook vanaf. Twee aparte kabels, invoer aan twee kanten van je pand, gescheiden routes. Graven in de stad kost 150-200 euro per meter. Tweemaal een kilometer graven is duurder dan het huis waar je nu in woont. En wat heb je dan? 99.98% ofzo.

DSL en spijkerharde garanties gaan niet samen. Het enige wat die SLA doet is het garanderen van een inspanningsniveau. En het is zeker geen oplossingsgarantie.

De beste manier om de beschikbaarheid te verhogen is het modem onbereikbaar maken voor de gebruiker. Inbouwen in het IS/RA, geen webinterface of telnet en niets verkeerd in te pluggen. Dat verhelpt zo 90-95% van alle 'storingen'.
Het vreemde is dat ze wel een SLA afsluiten voor een gegarandeerde snelheid maar niet voor een gegarandeerde uptime!
Dat doen ze wel. Je hebt heel netjes over het "onder meer" heen gelezen.
bjck schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:54:
't Stuk waar verbindingen het meest falen is sowieso niet dubbel uit te voeren al.
Als je de eindgebruiker dubbel uitvoert zal het aantal storingen alleen maar toenemen. De eindgebruiker afschaffen doet wonderen, maar is strijdig met het doel van de verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 30-09-2005 02:48 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Burne schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 02:46:
Als je de eindgebruiker dubbel uitvoert zal het aantal storingen alleen maar toenemen. De eindgebruiker afschaffen doet wonderen, maar is strijdig met het doel van de verbinding.
:D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik bedoelde eigenlijk ook niet om fysiek de eindgebruiker te verdubbellen/clonen, maar puur centrale t/m modem :+

HoppyF liet de fouten vanaf ISRA t/m de eindgebruiker even achterwegen in z'n stelling. Ondanks dat daar toch de meeste storingen vandaan komen ging het om de storingen buiten de macht van de eindgebruiker. Maar ben 't met Cyberpope eens ;)

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 30-09-2005 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Laatst online: 16-09 21:44
Situatie schets:

Zyxel adsl2 modem ------- voip port -------- Analoge telefoon
|
|
|
Cisco Pix firewall ------- DMZ
|
|
|
Interne LAN

Oke, ik wil het externe IP op m'n pix hebben. Dan moet het modem in Bridge mode en lijkt voip'en niet te werken. (Klopt dit?)

Nu heeft het modem een intern ipadres (bv 10.1.1.254/24)
Stel nu, dat ik op de pix een tweede vlan interface aanmaak met een 10.1.1.253/24 adres. En ik zet in de voip configuratie in 't modem dat m'n voip server 10.1.1.253 is. Dan gaat m'n modem vanwege de routering naar de pix toe, deze laat ik dmv access-lists en statics naar de juiste voipserver redirecten op 't internet. Kan dit? Of laat 't voip protocol zich niet gemakkelijk natten? Iemand een ander idee hierover? Is het eventueel wel mogelijk een los voip kastje (bv van alcatel) te kopen en dit in het interne lan te zetten? Dus geen extern ip adres in dat kastje? Zou dit werken icm budgetphone of tweakphone? Of heb ik hiervoor van Tweakdsl een tweede ip voor 't modem voor nodig.

Ik kan dit nog niet testen omdat 't modem nog geleverd wordt, maar ik vraag 't me gewoon af.

[ Voor 13% gewijzigd door PisPix op 30-09-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dit zou moeten werken inderdaad ;)

Je moet zorgen dat je VoIP toch een route heeft naar de SIP-server via je PIX. Door de ZyXEL in Bridge-mode werkt het niet 'zomaar' meer. Het schijnt wel mogelijk te zijn dat VoIP via de LAN connect uit je ZyXEL vandaan via je PIX :+

Let wel op dat je op deze manier (in geval van switch) alle machines achter de PIX ook een DHCP-request kunt laten doen naar TweakDSL toe door de Bridge-modem ZyXEL. En dat ze dus allemaal een extern IP kunnen gaan ontvangen. Even alle stations dus een fixed IP geven of zorgen dat die communicatie niet mogelijk is tussen clients en de Bridge-mode ZyXEL :P

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 30-09-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 01:31

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Weet iemand het echte nummer van Tweakdsl?

het nummer wat op de contactpagina staat is een soort 2derangs nummer

Ik heb net 3x achter elkaar 20 minuten in de wacht gestaan omdat er steeds mensen voor mij in de queue werden geplaats

036-5460085 << bellen via dit nummer plaats je dus telkens achterin de queue als iemand via het andere nummer belt.

Het gaat mogelijk om het ADSL2+ nummer, of een andere wellicht zakelijk nummer

het is echter duidelijk dat de 15+ bellers die voor mij werden geplaatst via een ander nummer inbelde, want als ik met mijn andere telefoon belde kwam ik ruim achter mijn 1ste telefoon in de queue

Het ergste was toen ze zei: you are now first in line, the estimated hold time is 20 seconds.
en even later, you are now 4th in line the estamated hold time is 4 minutes 50 seconds

GRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
Tetsuo55 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:28:

Ik heb net 3x achter elkaar 20 minuten in de wacht gestaan omdat er steeds mensen voor mij in de queue werden geplaats

036-5460085 << bellen via dit nummer plaats je dus telkens achterin de queue als iemand via het andere nummer belt.

het is echter duidelijk dat de 15+ bellers die voor mij werden geplaatst via een ander nummer inbelde, want als ik met mijn andere telefoon belde kwam ik ruim achter mijn 1ste telefoon in de queue

Het ergste was toen ze zei: you are now first in line, the estimated hold time is 20 seconds.
en even later, you are now 4th in line the estamated hold time is 4 minutes 50 seconds

GRRR
Zakelijke / belangrijkere klanten worden inderdaad eerder geholpen, een totaal belachelijk beleid natuurlijk... Helpdesk is niet meer zoals ie ooit was... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Laatst online: 01:31

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Bij ons(helaas kan ik niet zeggen wie) word elke klant gelijk behandeld.

uiteraard hebben wij ook meerdere nummers en queue types, maar alles word behandeld op basis van langste wachttijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
bjck schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:10:
Dit zou moeten werken inderdaad ;)

Je moet zorgen dat je VoIP toch een route heeft naar de SIP-server via je PIX. Door de ZyXEL in Bridge-mode werkt het niet 'zomaar' meer. Het schijnt wel mogelijk te zijn dat VoIP via de LAN connect uit je ZyXEL vandaan via je PIX :+

Let wel op dat je op deze manier (in geval van switch) alle machines achter de PIX ook een DHCP-request kunt laten doen naar TweakDSL toe door de Bridge-modem ZyXEL. En dat ze dus allemaal een extern IP kunnen gaan ontvangen. Even alle stations dus een fixed IP geven of zorgen dat die communicatie niet mogelijk is tussen clients en de Bridge-mode ZyXEL :P
Oke, maar dan block ik gewoon dhcp requests door m'n firewall heen. Ik draai intern een eigen private dhcp server. Maar ik zou in principe dan ook twee ipadressen kunnen gebruiken? 1 voor 't modem, 1 voor de pix... Is dit iets wat mogelijk blijft, of nu toevallig werkt? Want ik ga wel m'n domein naar het ipadres in de pix migreren en dat moet niet opeens niet meer werken. Werkt SIP wel stabiel over een NAT translatie? Hij moet namelijk van z'n interne IP af komen. Thnx voor de snelle reactie! Mocht het werken post ik de config wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PisPix schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:06:
[...]

Oke, maar dan block ik gewoon dhcp requests door m'n firewall heen. Ik draai intern een eigen private dhcp server. Maar ik zou in principe dan ook twee ipadressen kunnen gebruiken? 1 voor 't modem, 1 voor de pix... Is dit iets wat mogelijk blijft, of nu toevallig werkt? Want ik ga wel m'n domein naar het ipadres in de pix migreren en dat moet niet opeens niet meer werken. Werkt SIP wel stabiel over een NAT translatie? Hij moet namelijk van z'n interne IP af komen. Thnx voor de snelle reactie! Mocht het werken post ik de config wel.
Je modem heeft aan de LAN kant geen DHCP-client. Dus daar kan je geen IP met opvragen bij TweakDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:10:
Ok, de kogel is hier door de kerk.
Ga van Demon 2-8 (Tiscali) naar TweakDSL 24+
Benieuwd hoe vlot de migratie gaat verlopen, downtime, het eventueel dubbel betalen en natuurlijk of de lijn stabiel en snel is.
In principe hoef je geen downtime (max. +/- 15 minuten) te ervaren.
1) Vraag je TweakDSL-lijn aan
2) Zodra je lijn is gemigreerd (check je IP-adres/hostname) om de dag neem je contact op met Demon (Customer Service) per e-mail, en zeg je dat je lijn per xx-xx-2005 is gemigreerd, en dat je per die datum je abonnement wil opzeggen.

En klaar is kees. Je hoeft niet dubbel te betalen, je hoeft haast geen downtime te ervaren. Wat betreft de lijnstabiliteit en snelheid: je zit nu al op het Tiscali-netwerk, je verbinding zou er in principe niet op achteruit moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
sylvesterrr schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:31:
[...]

In principe hoef je geen downtime (max. +/- 15 minuten) te ervaren.
1) Vraag je TweakDSL-lijn aan
2) Zodra je lijn is gemigreerd (check je IP-adres/hostname) om de dag neem je contact op met Demon (Customer Service) per e-mail, en zeg je dat je lijn per xx-xx-2005 is gemigreerd, en dat je per die datum je abonnement wil opzeggen.

En klaar is kees. Je hoeft niet dubbel te betalen, je hoeft haast geen downtime te ervaren. Wat betreft de lijnstabiliteit en snelheid: je zit nu al op het Tiscali-netwerk, je verbinding zou er in principe niet op achteruit moeten gaan.
Demon kan ook via BBned lopen. Dan is het wel telco-telco. Als lijn nu Demon/BaByXL is is het een korte handeling die ergens rond de klok van 01.00 uur omklapt automatisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
bjck schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:12:
[...]

Je modem heeft aan de LAN kant geen DHCP-client. Dus daar kan je geen IP met opvragen bij TweakDSL.
Uiteraard, dat lijkt me ook niet wenselijk.. Maar als 't modem een Extern ip heeft op de WAN kant, en daarna nog dhcp requests door zou laten, zou m'n pix ook een extern ip kunnen krijgen. Het modem blijft dan via de LAN interface te benaderen op z'n private ip aangezien de request door de pix het internet op gegooid wordt en het dan langs 't modem komt die dan response geeft. Ik heb dan geen routering voor SIP nodig omdat VOIP vanaf het modem direct naar buiten kan. Of geeft 't modem geen dhcp requests door omdat ie niet meer in bridge staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan

Mail geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 16:10
bjck schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:34:
[...]

Demon kan ook via BBned lopen. Dan is het wel telco-telco. Als lijn nu Demon/BaByXL is is het een korte handeling die ergens rond de klok van 01.00 uur omklapt automatisch ;)
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:10:
(..) Ga van Demon 2-8 (Tiscali) naar TweakDSL 24+ (..)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:43

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

GRRR
TweakDSL heeft ook nog een 0900-TWEAKHD of 0900-8932543 nummer en ik denk dat deze mensen voorgaan. Voor het nummer betaal je lokaal tarief, dus dat valt wel mee.
Succes!

Koffie werkt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:15:
Ik bedoelde eigenlijk ook niet om fysiek de eindgebruiker te verdubbellen/clonen, maar puur centrale t/m modem :+

HoppyF liet de fouten vanaf ISRA t/m de eindgebruiker even achterwegen in z'n stelling. Ondanks dat daar toch de meeste storingen vandaan komen ging het om de storingen buiten de macht van de eindgebruiker. Maar ben 't met Cyberpope eens ;)
@bjck en @Burne, bedankt voor jullie reacties en toelichting.
Ik denk dat ik mij niet helemaal goed uitgedrukt heb, ik bedoel dus niet dat er een volledig redundant pad moet liggen naar de eindgebruiker. Dat is immers onbetaalbaar en komt ook ik feite neer op een dubbele lijn.
Waar het mij om gaat is dat het pad van de gebruiker af gezien gewoon één lijn is en dat ook de lijnen vanaf de centrale naar het knooppunt één lijn mag zijn maar dat het daarna wel redundant is.
Dat lijkt me ook logisch omdat bij storing of uitval heel veel mensen tegelijk getroffen worden als er een onderdeel defect raakt wat in dat pad zit.

Dat er toevallig één of een aantal gebruikers last hebben van een storing is niet zo erg, maar als het gaat om een grote groep gebruikers of zelfs meerdere ISP's is het een ander verhaal.
De kosten zijn dan ook niet zo hoog om dit dubbel uit te voeren omdat je dan gebruik maakt van de overcapaciteit in een netwerk lijn. Bij uitval van een redundante lijn heb je dan hooguit last van een slechtere performance doordat er meer mensen over dezelfde lijn moeten. Dit is echter maar tijdelijk en geen ramp. Er is dan ook tijd om een reparatie uit te voeren en daar heb je dan relatief weinig last van.

In het specifieke geval van de afgelopen dagen heb ik begrepen dat het om een "Global switch" ging die de problemen veroorzaakte, je hebt het dan niet over een ding wat in een centrale staat maar over een wezenlijk belangrijk onderdeel van het netwerk. Dat is ook wel gebleken omdat veel mensen last van deze storing hadden.

Over de kosten. Ja dit kost geld, maar als het het over een groot aantal gebruikers hebt is dit niet zo veel. En daar betalen nu juist ons maandelijkse abo geld voor a XXXX Euro's. In mij geval toch 720 Eurotjes per jaar.

Over de SLA.
Er staan inderdaad in het verhaal van BBned "waardoor ondermeer de snelheid..."
Je zou dan verwachten dat men ook een tijdsduur afgeeft voor de downtime, of beter gezegd hoeveel procent de uptime is. En 99 procent is niet goed, dan moet veel hoger zijn. Bijvoorbeeld 4 negens, of te wel 99,99 procent, dat is een een downtime van 52 minuten per jaar.

En dat het probleem van storingen vaak bij de gebruiker zelf zit geloof ik best, maar daar ben je zelf verantwoordelijk voor en dit kun je niet afschuiven op de ISP of netwerk aanbieder.
Kortom, je moet je eigen kabels, aansluiting e.d. controleren als je denk dat er wat mis is.
koffiedrinker schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:43:
[...]

TweakDSL heeft ook nog een 0900-TWEAKHD of 0900-8932543 nummer en ik denk dat deze mensen voorgaan. Voor het nummer betaal je lokaal tarief, dus dat valt wel mee.
Succes!
Als je VoDSL hebt kun je toch gewoon gratis bellen met de TDSL Helpdesk?

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 30-09-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:01:
Da's hier al een paar dagen zo, gecombineerd met een lagere downloadsnelheid... (heb wel linesync op 8064 zoals voorheen en via Tweaknews kan ik nog wel, mits met acht lijntjes, op > 800 kilobyte/sec downloaden).
Ik heb sinds een week TisDSL en heb hier al vanaf het begin hetzelfde probleem.
Tweaknews gaat goed, al het andere komt stotterend/te traag binnen. :'(
Iemand hier nog meer last van? (Tiscali, Tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:50:
[...]

Ik heb hier in Tilburg (Reeshof) exact hetzelfde probleem. Gisteren is de 8 Mbit TISDSL verbinding opgeleverd. Downloaden van de nieuwsserver van TweakDSL gaat redelijk (rond de 600 KB/s), maar verder is alles inderdaad erg stotterig en traag. Af en toe krijg ik zelfs time outs bij het laden van internet pagina's. Bij speedtest zit ik onder de 100 KB/s. Het downloaden van de 100 MB test file van ftp://ftp.tweakdsl.nl/test zit rond de 100 KB/s, zeker niet meer :'(.

Zou er weer een soort storing zijn bij BabyXL/Tiscali, zoals de laatste tijd wel vaker het geval is in Tilburg?

BJCK: Ik heb je advies in een eerdere post opgevolgd. De Telco Telco migratie is verder goed verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:55:
[...]

Ik heb hier in Tilburg (Reeshof) exact hetzelfde probleem. Gisteren is de 8 Mbit TISDSL verbinding opgeleverd. Downloaden van de nieuwsserver van TweakDSL gaat redelijk (rond de 600 KB/s), maar verder is alles inderdaad erg stotterig en traag. Af en toe krijg ik zelfs time outs bij het laden van internet pagina's. Bij speedtest zit ik onder de 100 KB/s. Het downloaden van de 100 MB test file van ftp://ftp.tweakdsl.nl/test zit rond de 100 KB/s, zeker niet meer :'(.

Zou er weer een soort storing zijn bij BabyXL/Tiscali, zoals de laatste tijd wel vaker het geval is in Tilburg?

BJCK: Ik heb je advies in een eerdere post opgevolgd. De Telco Telco migratie is verder goed verlopen :)
Check ff #tweakdsl @ irc.tweakers.net en meld het daar ff

Ik was de eerste die ergens vorige week het probleem opmerkte... 's ochtends ging alles nog lekker, maar 's middags begonnen de problemen... enkel vanaf Tweaknews haal ik nog hoge snelheden, alhoewel ik daar nu acht ipv vier threads voor nodig heb.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
hier geen problemen verder (ijsselstein)

gebruikt er hier verder nog iemand voipbuster icm 716v5?
werkt perfect, heb nu de 0031 nrs gewoon in het telefoenboek van dect telefoon opgeslagen dus das geen probleem meer.
wat wel kut is is dat ik geen Forced FXO service heb. kan dus niet via kpn bellen met *01*
heb wel de firmware gedowngrade... :X

is er iemand die het ook gebruikt en/of zijn firmware NIET heeft gedowngrade en het kan checken?
zit onder toolbox, telephony, configure en dan View telephony services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:50:
[...]

Yup, zelfde probleem. Newsserver strak op 780-800. Maar cistron speedtest of bestanden downloaden van internet maar 80-100 KB/s

Tiscali, Tilburg Heikant, ST 716v5WL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 20:58:

[...]

Yup, zelfde probleem. Newsserver strak op 780-800. Maar cistron speedtest of bestanden downloaden van internet maar 80-100 KB/s

Tiscali, Tilburg Heikant, ST 716v5WL
Het probleem treft heel Tilburg blijkbaar, ik zit op centrale Tilburg-de Reit met een ZyXEL modem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)