[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.177 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 16:43
Ik denk dat je wat in de war bent:
TN en IPS schermen hebben een redelijk constante reactietijd, terwijl de MVA's en PVA's bij zwart->donkergrijs veel trager zijn dan bij zwart->wit

Overdrive schermen zouden in theorie een 100% constante reactietijd moeten hebben, maar dat blijkt ook weer niet altijd op te gaan, dus kunnen we over de snellheid van die 913TM nog niets zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133505

ow ik zag altijd op grafieken dat een mva overdrive scherm contineu de zelfde reactie tijd had ongeveer en de Tn panelen een zeer wisselende reactie tijd had. :?

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 133505 op 19-09-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TN's hebben inderdaad niet helemaal een constante reactietijd, maar ook niet zo heel erg toenemend als *VA.
Mag ik trouwens vragen welk grafiekje van een *VA je dan hebt gezien?
komt die toevallig van de VP191 af?
De VP191 is een overdrive MVA, en heeft daardoor een zowat helemaal constante reactietijd.
Even voor het vergelijken:
IPS: Lg.Philips 16ms 20" Nec 20ms 21,3"
TN: Samsung 8ms 19" Lg.Philips 12ms 19" AUO 12ms 19"
*VA: Lg.Philips 25ms ? ? ?
Overdrive MVA: (het onderste plaatje) AUO 8msGTG

[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 19-09-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05
De samsung 194T, welk model was dat nou ook alweer? Was dat niet het typenummer voor de 193p+?
Of is het een geheel ander scherm?

Ik kwam hem net namelijk ergens tegen en er ging een belletje bij me rinkelen, maar ik heb de laatste tijd zoveel monitoren bekeken, dat ik het gewoon niet meer weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133505

XiN schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:06:
TN's hebben inderdaad niet helemaal een constante reactietijd, maar ook niet zo heel erg toenemend als *VA.
Mag ik trouwens vragen welk grafiekje van een *VA je dan hebt gezien?
komt die toevallig van de VP191 af?
De VP191 is een overdrive MVA, en heeft daardoor een zowat helemaal constante reactietijd.
Even voor het vergelijken:
IPS: Lg.Philips 16ms 20" Nec 20ms 21,3"
TN: Samsung 8ms 19" Lg.Philips 12ms 19" AUO 12ms 19"
*VA: Lg.Philips 25ms ? ? ?
Overdrive MVA: (het onderste plaatje) AUO 8msGTG
ja dat grafiekje bedoelde ik maar is dat scherm ook een goed game scherm als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 194T is een andere monitor, met hetzelfde paneel als de 910T(voor specs, zie samsung.nl(even zoeken doet wonderen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 133505 schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:20:
[...]

ja dat grafiekje bedoelde ik maar is dat scherm ook een goed game scherm als ik het vragen mag?
Die VP191 is volgens de reviews en de userreviews wel snel, maar net niet zo snel als TN´s)de reactietijden zijn bij de VP191 constanter, maar in praktijk blijken de TN´s toch iets sneller te zijn.

Maar je kan denk ik dan beter voor de nieuwe Belinea 101920 gaan, die is goedkoper, en het paneel van die Belinea is de opvolger van het paneel in de VP191, en is even snel met een hoger contrast.(ps. lees ook even de startpost door, daar staan allemaal intressante monitoren in, en daarmeer kan je zelf al bepalen welke monitor het beste bij je past).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153530

@ XiN: Dat zwarte plastic randje aan de voorkant waar samsung opstaat dat om het scherm zit bij de 930BF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 04:24
Anoniem: 153530 schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:42:
@ XiN: Dat zwarte plastic randje aan de voorkant waar samsung opstaat dat om het scherm zit bij de 930BF
Dat zit bij mij gewoon goed.. Ik weet ook niet precies wat je bedoelt met 'uitsteken'? Lijkt mij dat het gewoon rondom goed vast moet zitten etc..

P.s. Ik dacht eerst dat je het over het afdekklepje achterop had.. Dat kan iid een beetje gammel vastzitten soms..

[ Voor 216% gewijzigd door Inflatable op 19-09-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de hoeken van dat latje komen ongeveer 1mm uit waarvan rechtsboven 2mm.
Ik dacht misschien dat dat het design van het scherm was, maar het lijkt voor mij meer op gekneld zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hier een paar pics van hoe het hoord te zijn(ik hoop dat je het er op kan zien, op die plaatjes staat vooral het midden van het latje)
Als je er nog niet uit komt, dan kan je in de startpost([rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11"[/rml]) iemand uitkiezen die het scherm ook heeft, en daarmee contact opnemen, het lijkt me dat die je beter kunnen vertellen of het zo hoort dan ik.

[ Voor 12% gewijzigd door n-i-x op 19-09-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kan ik dat juist uitleggen: er is een spatie in de hoeken tussen het zwarte en zilveren plastic, juist of dat het daar van het scherm weggebogen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
uhm...
Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

batterij van gsm is leeg en die wilt dus geen foto's trekken (grrrrrr)

heb jij morgen voormiddag ook nog tijd voor op de chat te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Denk het niet, bovendien heb ik geen 930BF dus je zal iemand anders moeten zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inflatable bleek toch een scherm te hebben, maar antwoord ondertussen al niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
anonimoes schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:18:
Hmmmm.... erg interessant! Hij ziet er in elk geval wel wat beter uit dan de Belinea, nu maar hopen op een goede prijs! (als hij ook echt uitkomt)

Hij staat ook op de Duitse Samsung site en is al te koop op Alternate.co.at (waar is dat eigenlijk?) voor 496 euro.
Lijkt wel een Fujitsu P19-2 :)
Het leuke is dat(als we de reviewsites mogen geloven tenminste) De dure merken na kleurkalibratie geen betere(en soms zelfs slechtere) kleurweergave hebben.
Voor kalibratie schijnen de Nec, Eizo, en waarschijnlijkook wel de Lacie's(sommige Lacie's zijn gewoon Nec's met een andere naam) wel een stuk precieser te zijn, maar ik denk dat je dan toch beter een goedkoop mer monitor kan kopen + een kleursensor zodat je zowat perfecte kleuren hebt(deltaE=1) dan voor hetzelfde bedrag een dure monitor te kopen zonder kleursensor om op een deltaE van 3-4 uit te komen.
Jep, daar geloof ik ook in, maar pro-grafici hebben waarschijnlijk lak aan de prijs :)

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 20-09-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
kavorka schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:38:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Benq 937s+, maar ik vind de voet bijzonder lelijk. Nu wil ik hem dus graag aan de muur hangen, zodat de voet niet nodig is. De Benq 937s+ is "wall mountable", kan ik hem dan dus aan de muur hangen, of moet ik nog iets speciaal kopen waaraan die moet hangen (behalve dan schroeven :) )
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42771

Kan nu echt niemand een foto maken van de nieuwe Belinea???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:10
Anoniem: 42771 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:30:
Kan nu echt niemand een foto maken van de nieuwe Belinea???
Zoals hiervoor reeds is vermeld, er staan foto's uit alle hoeken in de review van Prad.de die je vindt in de TS.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Je hebt dan een muurbeugel nodig, voor zover ik weet kan je de monitor niet direct als een soort schilderij aan de muur hangen met een schroef :P Muurbeugels zijn wel in verschillende shops te koop en worden duurder naarmate ze meer verstelmogelijkheden bieden (ze zijn soweiso vrij prijzig vind ik). Je zet dan dus de monitor aan de beugel vast en de beugel aan de muur.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 04:24
Anoniem: 153530 schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:54:
hoe kan ik dat juist uitleggen: er is een spatie in de hoeken tussen het zwarte en zilveren plastic, juist of dat het daar van het scherm weggebogen is
Ik ben er weer! :Y)

Spatie in de hoeken tussen het zwart en het zilver? Dat lijkt me niet juist, bij mij sluit het rondom netjes aan allemaal..

Post eens een foto ofzo, dan weten we tenminste wat je precies bedoeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:01

n00bs

Het is weer Zomer!

Yokozuna schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:50:
[...]

Lijkt wel een Fujitsu P19-2 :)

[...]

Jep, daar geloof ik ook in, maar pro-grafici hebben waarschijnlijk lak aan de prijs :)
Op de Samsung site staat dat hij 16.2 miljoen kleuren kan weergeven, dan zou het een TN paneel zijn, maar de rest van de specs lijken eerder op PVA :?

Verder vind ik het scherm verdacht veel op de 930MP lijken (die heeft ook een ingebouwde TV tuner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ inflatable:

het was inderdaad niet juist, de toonmodellen hadden deze handicap ook met niet in zo sterke maten als ik.
Ik heb nu een nieuw scherm gekregen, deze heeft deze handicap niet (links onder een klein tikje, maar dar zal nu wel zijn omdat ik daar specifiek op let)
En op het eerste zich ook geen kapotte pixels, een opluchting!!!
Ik ben echt super content van dit scherm zeker mits deze een TN paneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90368

Largamelion schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:34:
[...]

Zoals hiervoor reeds is vermeld, er staan foto's uit alle hoeken in de review van Prad.de die je vindt in de TS.
Hehe,
Iedereen roept en tiert dat de nieuwe Belinea 101920 een lelijk ding is.
Wel ik geef jullie gelijk, maar de 101920 is wel de oude!
De review op Prad.de is eveneens de oude. Het nieuwe model is namelijk 101920-1
En die hoeft qua uiterlijk zeker niet onder te doen tov andere merken.
Vergelijk de foto's maar eens:
Blablabla

Edit:
Whoops, :X Ik vrees dat de foto's van hierboven ook niet echt betrouwbaar zijn.
Een ander model heeft namelijk dezelfde afbeelding.
Heeft er dan niemand de "echte" foto's?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 90368 op 20-09-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat ziet er idd. erg fraai uit! zie ik nou USB aansluitingen in de voet :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Anoniem: 90368 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:46:
[...]

Hehe,
Ok, ik dacht dat Prad.de foto's had van de nieuwe... :X .

In ieder geval vind ik deze toch ook niet echt een pronkstuk, niet echt een 'slik' design te noemen imho. De voet ziet er ongelooflijk licht uit en ik snap echt niet dat ze er weer boxen bijsteken... dat verbrodt voor mij het hele design en er is toch geen kat die die gebruikt... jammer.

PS: ik dacht dat de nieuwe pivot had?? Dat zie ik niet direct gebeuren met deze voet :? .

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 20-09-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Laatst online: 18:12
@kavorka
Officieel heb je natuurlijk een VESA wallmount dingetje nodig. Doe goedkoopste die ik ooit gezien had was iets van €15,- ofzo..
Zelf heb ik een tijd geleden ook al een simpel tft-tje gehaald en besloot later pas hem aan de muur te hangen. Ik had geen zin om te wachten/bestellen/geld uit te geven dus heb ik zelf maar een super lelijk primitief ding gemaakt. Kost niks.. is superlelijk als je hem NIET aan de muur hebt hangen..maar als hij er toch aan hangt zie je er niks van.
Zelf heb ik het gemaakt met 2 plankjes (kan ook een grote als je toevallig wel iets groters in de schuur hebt liggen dan ik:P) boort in alle 2 de plankjes gewoon 2 gaatjes op de juiste plekken en schroeft het moet 2 bouten per stuk vast (van de juiste dikte uiteraard.. en let wel even op dat ze niet te lang zijn he! niet dat je door blijft draaien en je scherm sloopt)
Dan even twee ringetjes bovenaan in de plankjes... 2 schroefjes in de muur waar hij aan moet komen te hangen.. en je hebt je monitor-schilderij ;)
Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.exxellland.nl/temp//IMG_14752.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

[...]

Hehe,
Nieuw model:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's oud model:
Zie Prad
is 101920-1 al te koop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

[...]

Hehe,
Blablabla

Edit:
Whoops, :X Ik vrees dat de foto's van hierboven ook niet echt betrouwbaar zijn.
Een ander model heeft namelijk dezelfde afbeelding.
Heeft er dan niemand de "echte" foto's?
Ik vind dit een beetje vreemd, het lijkt me dat Prad toch niet een 25ms scherm (de oude) voor een 8ms scherm zal aanzien en dan ook nog het nieuwe referentie nummer erbij zetten (111919). Deze -1 versie is hier ook al eens eerder langsgekomen volgens mij en toe kregen we ook niet echt duidelijkheid mbt wat voor monitor dit nu zou moeten zijn. Maar waar heb jij de info vandaan dat dit het nieuwe Belinea scherm zou zijn dan? (graag een link ofzo)

[ Voor 28% gewijzigd door anonimoes op 20-09-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:47:
[...]

Op de Samsung site staat dat hij 16.2 miljoen kleuren kan weergeven, dan zou het een TN paneel zijn, maar de rest van de specs lijken eerder op PVA :?

Verder vind ik het scherm verdacht veel op de 930MP lijken (die heeft ook een ingebouwde TV tuner)
Samsung zelf zegt vrij duidelijk dat het een PVA is, dus die 16,2 miljoen zal wel een foutje zijn(marketing mensen weten vaak weinig van de echte producten af)
Verder vindt ik de 930MP(rechts) en de 913TM(links) niet bepaald op elkaar lijken, de enige overeenkomsten in uiterlijk zijn dat ze allebei zilvergrijs met boxjes zijn:
Afbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/images/produkte/913tm_m.jpgAfbeeldingslocatie: http://monitor.samsung.de/images/produkte/930mp_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
@Trebble

Is het wel heel zeker dat die foto's van die nieuwe zijn?
Ik herken dat logo-ding wat erbij zit en deze komen van snogard af... en ik zie tevens exact dezelfde "symbolfoto" bij 2 andere modellen ook voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[...]

Hehe,
...
Fout!
Dit is de oude, die foto's in de startpost en bij prad.de zijn van de nieuwe, en die foto's die jij daar hebt(had) zijn van een monitor die nog niet uitgebracht is.

Dat uiterlijk van die 101920-1(zoals jij het noemde) is trouwens wel vrij mooi vind ik, alleen hebben ze blijkbaar de uitgebreidde verstelbaarheid van de voet daarvoor opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

FaZe schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:01:
--------knip------------
Dan even twee ringetjes bovenaan in de plankjes... 2 schroefjes in de muur waar hij aan moet komen te hangen.. en je hebt je monitor-schilderij ;)
Ter illustratie:
[afbeelding]
Hehe, ja da's inderdaad wel geniaal en low-budget! Nadeel is natuurlijk wel dat je hem niet kan verstellen en hem in een keer op precies de goede plek moet hangen (wat natuurlijk met een "echte" statische (niet verstelbare) muurbeugel ook wel moet eigenlijk). Maar wel erg goed bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik weet niet of dit hier al een keertje voor bij geweest is maar ik kwam via retecool deze link tegen

http://www.psp-vault.com/Article168.psp

Ze hebben het hier over dat als je last hebt van stuck pixels (pixel met een kleur) je dit filmpje op die plaats van je scherm moet laten af draaien en dat zou de stuck pixel weer doen herleven. Volgens dat artikel is het voor een LCD tv maar misschien zou het ook kunnen werken voor een TFT Ik heb dit zelf nog niet kunnen testen omdat ik nog steeds geen keuze heb kunnen maken over welke 17" TFT nou het beste bij mij past (webdesigner en gamer) maar misschien is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je een manier vindt om het op een PC te draaien dan kunnen we het door mensen met een dode-pixel scherm laten proberen(je hebt toch niks te verliezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Jongens,

Hier in de buurt, wordt overmorgen een Mycom geopent. Ik kreeg een krantje, met wat leuke aanbiedingen. Althans, zo ziet het eruit.

Een Philips 19'' TFT monitor, de 190S. Prijs: 269 euro. (12 ms. 250cd/m² helderheid)

Nu is mijn vraag, kan ik deze volgens jullie goed gebruiken, om DVD's te kijken, af en toe een spelletje, en andere taken, zoals 'n work station dient. (Photoshop, i'net)

Ik zoek dus mensen, die ervaringen hebben met deze monitor.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

XiN schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:01:
Als je een manier vindt om het op een PC te draaien dan kunnen we het door mensen met een dode-pixel scherm laten proberen(je hebt toch niks te verliezen).
Er is onlangs al 's iemand geweest in dit topic die het gebruikt heeft:
[rml]karl-e in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11"[/rml]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Review van de Philips 190S5
Zoals je in die review kan zien is het een snelle monitor(dus spelletjes zal niet zo'n probleem zijn), en i'netten kan op elke monitor.
Het DVD-kijken zal wel gaan als je in je eentje of met zijn tweeën bent ofzo, maar als je er meer mensen bijhaalt dan wordt de inkijkhoek wat beperkend(niet teveel letten op het knippereffect, dat schijnt elke TN te hebben en dat merk je pas als je wat veeleisender bent)
Het Photoshop-gedeelte wordt alleen lastig:
omdat het een TN is is de inkijkhoek niet zo heel groot(wel iets groter dan Samsung's, maar er is nog steeds vrij gauw een verkleuring als je er niet helemaal recht op kijkt(denk er aan dat je altijd met 50 graden inkijkhoek naar de hoeken kijkt) waardoor het moeilijk wordt om de kleuren goed te zien).

ps. Ik heb geen ervaring met die monitor, maar ik heb em wel meerdere keren in de winkel zien staan, en ik heb daar dus gezien hoe het met de inkijkhoek van de monitor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 87842 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:03:
Jongens,

Hier in de buurt, wordt overmorgen een Mycom geopent. Ik kreeg een krantje, met wat leuke aanbiedingen. Althans, zo ziet het eruit.

Een Philips 19'' TFT monitor, de 190S. Prijs: 269 euro. (12 ms. 250cd/m² helderheid)

Nu is mijn vraag, kan ik deze volgens jullie goed gebruiken, om DVD's te kijken, af en toe een spelletje, en andere taken, zoals 'n work station dient. (Photoshop, i'net)

Ik zoek dus mensen, die ervaringen hebben met deze monitor.

Alvast bedankt.
Dit scherm heeft toch een TN paneel? en maakt hem daarmee ondergeschikt aan overdrived xVA panelen voor jouw doel. Wat voor games speel je? als dit simpele games zijn of 2D games zou ik lekker voor een PVA paneel gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net de Belinea maar gekocht bij 4launch. Ik ben het afwachten maar zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
Zo ik probeer eens (voor mezelf) en ook uiteraard voor dit topic wat meer informatie over de Belinea 101920-1 te pakken te krijgen (net een mail gestuurd aan maxdata duitsland). Ik laat het horen!

Edit: Aargh.. heeft weinig nut zo te zien. Blijkbaar noemen ze de ref.111919 in duitsland gewoon 101920-1 (opzich wel handig..). (bron: http://www.gsg-shop.info/...)/produktinfo.aspx?ID=670)...zat stiekem te hopen op de ref 111919, maar dan met een mooi(er) design ;)

[ Voor 45% gewijzigd door FaZe op 20-09-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155468

Hoi,

Heb na veel lezen en dubben maar eens een tft scherm gehaald bij de mediamarkt, onder het motto 'kan altijd weer terug'. (binnen 2 weken althans).
Heb veel tests gelezen maar op een-of-andere manier zijn die modellen vaak niet of slecht te krijgen, en in de meeste winkels (ook mediamarkt) draaien ze zulke bedroevende filmpjes op de schermen dat je er nog niks van kunt zeggen.

Ik dacht dus 'ik kies uit wat me hier het mooiste lijkt' en heb nu een samsung syncmaster 930 bf, lekker groot enzo, en het bevalt op zich wel goed, helder, scherp. Alleen blijf ik (na m'n oude iiyama vision master 17 crt") wel wat last houden van kleurverloop, kleurvlakken zijn gewoon niet helemaal 'effen', ook al zit ik er recht voor. Vooral bij websites met een effen achtergrond valt dat toch op.

Ik maak vooral websites op dit scherm, en wat foto bewerking enz, maar geen spelletjes. (!) Is dat kleurverloop nou een kwestie van wennen (het scherm lijkt ook wel wat hol te staan, verschijnsel van gewend zijn aan een crt) of kan ik toch beter een PVA scherm nemen? (in de winkel zag ik niet veel verschil tussen de aanwezige tn en pva panelen maar ja die demofilmpjes...)
Zijn er meer 'effen' schermen te krijgen (bij voorkeur bij de mediamarkt?)

Tips/hulp gewaardeerd!
groeten,

david

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Aankondiging van de 770P en de 970P
De prijs van die 970P valt me eigenlijk best mee(vergeleken met de €650,- die eerder is genoemd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

XiN schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:58:
De prijs van die 970P valt me eigenlijk best mee(vergeleken met de €650,- die eerder is genoemd...)
De verkoopadviesprijzen bedragen respectievelijk 469,- en 569,- Euro inclusief B.T.W
Dat valt idd mee, ik schatte toen tussen de 550 en 650 euro. Maar winkels bieden meestal prijzen onder de adviesprijs aan. Dus die 970P moet in ieder geval wel voor 550 Euro te krijgen zijn. Ik neem ook aan dat dit artikel gaat over Nederlandse prijzen? zoja dan kan het wel eens zo zijn dat die in Duitsland voor 450-500 over de toonbank rolt!

Ik ben zeer benieuwd naar de reviews, maar ik denk echt dat dit MIJN scherm gaat worden en ik hem lekker in Duitsland bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155194

Anoniem: 155468 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:56:
Hoi,

Heb na veel lezen en dubben maar eens een tft scherm gehaald bij de mediamarkt, onder het motto 'kan altijd weer terug'. (binnen 2 weken althans).
Heb veel tests gelezen maar op een-of-andere manier zijn die modellen vaak niet of slecht te krijgen, en in de meeste winkels (ook mediamarkt) draaien ze zulke bedroevende filmpjes op de schermen dat je er nog niks van kunt zeggen.

Ik dacht dus 'ik kies uit wat me hier het mooiste lijkt' en heb nu een samsung syncmaster 930 bf, lekker groot enzo, en het bevalt op zich wel goed, helder, scherp. Alleen blijf ik (na m'n oude iiyama vision master 17 crt") wel wat last houden van kleurverloop, kleurvlakken zijn gewoon niet helemaal 'effen', ook al zit ik er recht voor. Vooral bij websites met een effen achtergrond valt dat toch op.

Ik maak vooral websites op dit scherm, en wat foto bewerking enz, maar geen spelletjes. (!) Is dat kleurverloop nou een kwestie van wennen (het scherm lijkt ook wel wat hol te staan, verschijnsel van gewend zijn aan een crt) of kan ik toch beter een PVA scherm nemen? (in de winkel zag ik niet veel verschil tussen de aanwezige tn en pva panelen maar ja die demofilmpjes...)

Tips/hulp gewaardeerd!
groeten,

david
Dan had je denk beter een andere monitor kunnen kopen bijvoorbeeld de Hyundai L90D+ heeft ook nog is pivot, maar waarom zou je deze monitor aanschaffen als je amper games speelt, deze monitor is er puur gemaakt voor gamers in mijn ogen. Dit is mijn mening over het hele verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 155468 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:56:
...

...
Die oneffenheid komt door de kleine vertekale kijkhoek waar alle TN's last van hebben, als je dat niet wilt hebben dan moet je dus een *VA hebben(toevallig game je ook niet, dus je hoeft geen extra geld uit te geven aan een overdrive-monitor).
Welke monitoren mediamarkt heeft weet ik niet, maar ik hoop in ieder geval dat ze wel de specs aangeven.
Als dat zo is, dan kan je zelf een PVA-monitor uitzoeken(contrast = 1000:1, en kijkhoek => 170 graden).
Op het aantal ms hoef je helemaal niet te letten, omdat je toch niet gamed, dus dan kan je gewoon de goedkoopste PVA(en als dat er niet is MVA die alleen wat lager contrast heeft) uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar is een gamers-monitor dan per-se slecht voor ander (grafisch) werk? Ik vind dit scherm verder wel okee, 't is alleen die effenheid.

ps ik gebruik de analoge ingang, kan dat nog effect hebben? (moet ik een andere videokaart halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De meeste gamers-monitoren zijn gebouwd rondom een TN-paneel, en TN-panelen hebben over het algemeen een lager contrast, een slechtere kijkhoek, en minder preciese kleuren dan een *VA
Als je speciaal een moniotr wil hebben die snel is en ook nog eens goed is in de andere dingen, dan moet je een overdrive *VA nemen, maar aangezien je al aangegeven hebt om niet te gamen kan je beter een gewone *VA nemen om geld uit te sparen.

Die analoge ingang maakt trouwens niets uit voor die oneffenheid(wel voor eventuele storing van buitenaf of onscherpte, maar niet voor verkleuring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155194

Anoniem: 155468 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:07:
maar is een gamers-monitor dan per-se slecht voor ander (grafisch) werk? Ik vind dit scherm verder wel okee, 't is alleen die effenheid.

ps ik gebruik de analoge ingang, kan dat nog effect hebben? (moet ik een andere videokaart halen)
tis denk niet echt slecht maar ook weer niet goed ervoor, wat mijn mede Got collega :P hierboven al zei kan je beter doen. The chose is up to you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha okee dat dat verschil er was wist ik wel zo'n beetje, maar als ik in de mediamarkt langs wat schermen keek leek deze beter in kijkhoek dan sommige pva schermen..

david

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je zij zelf al dat ze bij mediamarkt filmpjes afspeelden, terwijl je eigenlijk een stilstaand beeld moet hebben om iets zinnigs over de inkijkhoek kan zien.
Ook moet je niet alleen naar de links/rechts inkijkhoek kijken(daar scoren TN's nog best goed), maar ook naar de boven/beneden kijkhoek.
Bij je 930BF zal je waarschijnlijk zien dat het beeld van bovenaf wittig wordt, terwijl het van onderaf heel gauw zwart wordt.
*VA's hebben onder/boven zowat dezelfde inkijkhoek als links/rechts, waardoor je als je er redelijk voor zit geen kleurverloop zal zien bij egale vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

samsung 193 p dan?

weet iemand of die bij de mediamarkt te verkrijgen is? (wat een nutteloze website hebben die zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

n00bs schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:19:
[...]

Dit scherm heeft toch een TN paneel? en maakt hem daarmee ondergeschikt aan overdrived xVA panelen voor jouw doel. Wat voor games speel je? als dit simpele games zijn of 2D games zou ik lekker voor een PVA paneel gaan!
Ik speel niet hele nieuwe games. America's Army, Flightsimulator, en af en toe GTA SA. Het gaat mij erom, dat het niet minder wordt, dan m'n huidige 17" CRT. Deze is namelijk best groot, in omvang. Hier wil ik iets vervangends voor zoeken, en kwam ik bij deze uit.
XiN schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:19:
Review van de Philips 190S5
Zoals je in die review kan zien is het een snelle monitor(dus spelletjes zal niet zo'n probleem zijn), en i'netten kan op elke monitor.
Het DVD-kijken zal wel gaan als je in je eentje of met zijn tweeën bent ofzo, maar als je er meer mensen bijhaalt dan wordt de inkijkhoek wat beperkend(niet teveel letten op het knippereffect, dat schijnt elke TN te hebben en dat merk je pas als je wat veeleisender bent)
Het dvdkijken zal voornamelijk voor mezelf zijn, in bed. Ook dan lig ik niet helemaal recht voor het scherm. Ik kan hem natuurlijk zo neerzetten, dat dat wel het geval is.

Heel veeleisend ben ik top op heden niet. Althans, ik heb er gewoon geen ervaringen mee. Vandaar dat ik eerst even polshoogte neem, hier.
Het Photoshop-gedeelte wordt alleen lastig:
omdat het een TN is is de inkijkhoek niet zo heel groot(wel iets groter dan Samsung's, maar er is nog steeds vrij gauw een verkleuring als je er niet helemaal recht op kijkt(denk er aan dat je altijd met 50 graden inkijkhoek naar de hoeken kijkt) waardoor het moeilijk wordt om de kleuren goed te zien).
Oké. Ik hoor inderdaad mensen zeggen, dat het verkleurd is. Dit wanneer ik het laat zien op m'n laptop.
ps. Ik heb geen ervaring met die monitor, maar ik heb em wel meerdere keren in de winkel zien staan, en ik heb daar dus gezien hoe het met de inkijkhoek van de monitor zit.
Ik moet mijn hoofd er nog even goed over laten gaan. Bedankt voor jullie bijdragen. Mochten jullie nog iets willen toevoegen, weten jullie een leuk alternatief, laat het me maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hou er rekening mee dat een 17" al 1 inch groter in scherm diameter is dan een 17" CRT!
Dus als je jouw 17" CRT al groot vind, wordt een 19" TFT HUGE! :)

Misschien zou het dus ook een alternatief zijn om een 17" TFT te kopen? en daar op te besparen. Ik denk wel voor die games die je speelt dat het fijn is als je een "iets" sneller scherm hebt, maar je komt niet over als een diehard gamer ;) dus misschien kan je van een TN paneel afstappen en voor een overdrived xVA paneel gaan?
Dan heb je dus betere kijkhoeken en is het filmkijken een stuk fijner dan op een TN paneel. Daarnaast zijn de kleuren (meestal) mooier, dieper zwart etc ;)

Ik zou eens voor de grap een winkel binnenstappen en een paar schermen bekijken om een indruk te krijgen... maar sommige TN panelen doen het naar mijn mening weer wel erg goed! maar het zwakste punt van ook een goed TN paneel vind ik zelf de vertikale kijkhoek die verloopt heel snel van kleur en de ene kant op is het beeld zwart en de andere kant wit. Met een xVA paneel heb je dat dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Zozo, 550-560€ voor de samsung 970P

Valt heel erg mee (ik had op minstens honderd euro meer gegokt, zoals iedereen hier wel denk ik)

In ieder geval, met die prijs, hasta la vista viewsonic. Hoe populair die ook moge geweest zijn in de voorbije maanden met de oude revisie (¨VP191b) Als je toch al 520-530€ uitgeeft voor een viewsonic kan je al evengoed dat beetje extra bijleggen voor een toch wel veel mooier scherm.

Dat valt me heel erg mee van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

+/- 569 euro, ergens begin 2006 onder de 400 lijkt me niet onaannemelijk? Ik vrees dat ik ook mijn pc moet updaten wil ik nog leuke games spelen op native, dus dat zou een flinke financiele klap worden. Ik moet mezelf echt inhouden straks, het is wel heel veel geld voor een monitor!! Maar ik merk dat ik er door gepakt word, als ik kijk naar Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/Rzwart.jpg (klikbaar) dan visualiseer ik het hier in mijn kleine kamer, waar die nog groter lijkt!!! Maargoed, 't is nu dus zeker dat ie in de benelux komt en in november dus, tijd voor SP-update

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104627 op 20-09-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En reken maar dat die er in Duitsland eerder is dan bij ons en voor minder geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 87842 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:35:
...
Ik moet mijn hoofd er nog even goed over laten gaan. Bedankt voor jullie bijdragen. Mochten jullie nog iets willen toevoegen, weten jullie een leuk alternatief, laat het me maar weten.
Als je bereid bent om wat extra te betalen(zo'n €100,-) dan kan je vor de nieuwe Belinea 101920 gaan die in de startpost staat, dat is namelijk een overdrive MVA die dus een grote kijkhoek en een beter zwart heeft dan de Philips, en nog steeds snel genoeg is voor de meeste spellen.

Als je die €100,- er niet voor over hebt, dan kan je de Philips 190S5FS nemen: die is goedkoop, snel(iets minder snel dan 8ms samsung maar toch nog snel), en heeft een kijkhoek die-voor een TN- wel aardig groot is.
Je kan ook voor de LG L1950H of de Iiyama E483S-S gaan, met hetzelfde paneel als de philips, maar dan met DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 104627 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:34:
[...]

+/- 569 euro, ergens begin 2006 onder de 400 lijkt me niet onaannemelijk?...
In Duitsland mischien(daar zal ie ook wel goedkoper gelanceerd worden).
Ik verwacht niet dat Samsung vlak na de lancering al weer prijsverlagingen door gaat voeren, want:
1. Met €500-€550 zitten ze al in hetzelfde prijsgebied als Viewsonic.
2. Als het goed is dan wordt de 970P de beste 19" monitor, waardoor Samsung een soort van prijsbepaler wordt(hij kan duurder zijn dan de rest omdat ie ook beter is).
De enige (toekomstige) reden voor Samsung om de prijs al snel omlaag te gooien zou volgens mij zijn dat er nu ook wat snellere 20"+ - monitoren gaan komen, die dan moeten zorgen dat de 19" monitoren wat afprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

XiN schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:49:
[...]

In Duitsland mischien(daar zal ie ook wel goedkoper gelanceerd worden).
Ik verwacht niet dat Samsung vlak na de lancering al weer prijsverlagingen door gaat voeren, want:
1. Met €500-€550 zitten ze al in hetzelfde prijsgebied als Viewsonic.
2. Als het goed is dan wordt de 970P de beste 19" monitor, waardoor Samsung een soort van prijsbepaler wordt(hij kan duurder zijn dan de rest omdat ie ook beter is).
De enige (toekomstige) reden voor Samsung om de prijs al snel omlaag te gooien zou volgens mij zijn dat er nu ook wat snellere 20"+ - monitoren gaan komen, die dan moeten zorgen dat de 19" monitoren wat afprijzen.
Plausibel. Ik baseerde mijn statement op prijsgrafieken op tweakers, maar je hebt me overtuigd van de ongelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat is inderdaad een PVA.
Op www.samsung.nl kan je opzoeken of monitoren PVA's of TN's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:47
Anoniem: 104627 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:34:
[...]

+/- 569 euro, ergens begin 2006 onder de 400 lijkt me niet onaannemelijk? Ik vrees dat ik ook mijn pc moet updaten wil ik nog leuke games spelen op native, dus dat zou een flinke financiele klap worden. Ik moet mezelf echt inhouden straks, het is wel heel veel geld voor een monitor!! Maar ik merk dat ik er door gepakt word, als ik kijk naar [afbeelding] (klikbaar) dan visualiseer ik het hier in mijn kleine kamer, waar die nog groter lijkt!!! Maargoed, 't is nu dus zeker dat ie in de benelux komt en in november dus, tijd voor SP-update
Wow! In het zwart ziet ie er op eens echt een heel stuk beter uit zeg dan die witte versie die steeds door Samsung geshowd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Damn.... die prijs voor de 970P is toch weer net zodanig dat ik flink aan het twijfelen sla! Het design is natuurlijk wel echt super! Daarnaast is het ook nog eens de snelste PVA van dit moment........ twijfel twijfel twijfel........ Dit soort dingen zijn niet goed voor je nachtrust :)

Hebben jullie trouwens gezien hoeveel energie deze monitor gebruikt? Slechts 36W terwijl dit volgens mij bij veel schermen zo'n 45W is! Dat vind ik wel zeer netjes van Samsung. (Is gewoon weer minder hitte productie in je kamer en da's altijd lekker vind ik, als ik het warm wil hebben zet ik de verwarming wel aan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 19:05
<spuit 11> :'(

[ Voor 97% gewijzigd door Raymond op 20-09-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Idd. en aangezien komend jaar de energieprijzen sterk omhoog gaan is dit een behoorlijke vooruitgang!
Mijn CRT verbruikt namelijk nu max 150Watt! dat is dus 4x zoveel stroom en dat ding geeft echt TEveel warmte af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Ik zat nog even wat te zoeken op 970P en nu vond ik een berichtje van Behardware aangaande 193P+ en de 970P. Samsung gooit de 193P+ er nl. nu al weer uit en vervangt hem door de 970P. Dan is, zoals Behardware al aangeeft, de 193P+ inderdaad wel een erg kort leven beschoren. Maar dit verklaard denk ik ook wel waarom de 970P een wat lagere prijs krijgt, zouden ze dit niet doen dan verkopen ze m.i. gewoon te weinig monitoren. (alhoewel er dus wellicht een 913TM aan zit te komen die ook overdriven PVA is zoals enkele pagina's geleden gemeld werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

anonimoes>

Dat zei ik al veel eerder ;) ik zei al hele tijd terug dat ik al dacht dat die 193P+ een flop zou worden en de 970P the bomb! toen niemand die nog kende :)

Anoniem: 134408

tis nu ni om ambetant te doen maar wanneer zou deze nu moeten uitkomen

angezien ze hun reeks nu al verkorten van levensduur denk ik dat hij voor november zou uitkomen, maar wanneer, of ligt hij nog steeds op planning zoals ervoor

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
XiN schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:49:
[...]
Samsung is idd op dit moment al 20" 1600x1200 panelen met 8ms GtoG aan het massaproduceren. Die zitten nog niet in schermen en ik heb geen idee hoe lang dat duurt, maar ze komen er iig aan. Als er nog een 270P of 2070P of whatever ze dat mogen noemen, de 970P behuizing met zo'n paneel, dan ben ik blij :) Dat is de nog ultiemere monitor, maar die hoort niet meer in dit topique thuis.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Meer dan 19" zou voor mij te groot zijn voor standaard werkt en gaming... allleen voor films niet. Ik zou dan liever kiezen voor 2 17" schermen dan 1 20" scherm

• n-i-x
anonimoes schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:12:
...
Hebben jullie trouwens gezien hoeveel energie deze monitor gebruikt? Slechts 36W terwijl dit volgens mij bij veel schermen zo'n 45W is! Dat vind ik wel zeer netjes van Samsung. (Is gewoon weer minder hitte productie in je kamer en da's altijd lekker vind ik, als ik het warm wil hebben zet ik de verwarming wel aan :) )
Maar dan vraag ik me toch af hoe dit gemeten is, en onder welke instellingen(als je de backlight minder fel zet dan verbruikt ie ook een stuk minder)

• anonimoes

anonimoes

n00bs schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:42:
anonimoes>

Dat zei ik al veel eerder ;) ik zei al hele tijd terug dat ik al dacht dat die 193P+ een flop zou worden en de 970P the bomb! toen niemand die nog kende :)
_/-\o_ Dat is dus inderdaad een goed inzicht gebleken! Toen er berichten kwamen dat de 193P+ hier waarschijnlijk ook in het geheel niet geleverd zou gaan worden werd dit eigenlijk natuurlijk ook al wel een beetje duidelijk bedenk ik me nu. (maar dat was natuurlijk al wel een stuk later dan "toen niemand die nog kende" (de 970P))
XiN schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:36:
[...]

Maar dan vraag ik me toch af hoe dit gemeten is, en onder welke instellingen(als je de backlight minder fel zet dan verbruikt ie ook een stuk minder)
Ja, daar heb je gelijk in, maar andere merken kunnen dit trucje natuurlijk ook toepassen en zullen (naar ik aanneem) ook niet schromen om dat te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door anonimoes op 21-09-2005 00:46 ]

• n-i-x
DaCoTa schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:35:
[...]

Samsung is idd op dit moment al 20" 1600x1200 panelen met 8ms GtoG aan het massaproduceren. Die zitten nog niet in schermen en ik heb geen idee hoe lang dat duurt, maar ze komen er iig aan. Als er nog een 270P of 2070P of whatever ze dat mogen noemen, de 970P behuizing met zo'n paneel, dan ben ik blij :) Dat is de nog ultiemere monitor, maar die hoort niet meer in dit topique thuis.
Die monitor met dat paneel is er al, alleen niet van Samsung: Fujitsu-Siemens P20-2 (review) (prijs)(ok de specs zeggen 11ms GTG, maar het lijkt me vrij duidelijk dat het een overdrive-PVA is.)
Eigenlijk verdenk ik Samsung ervan dat ze dat paneel ook in de 204T hebben gestopt(niet verkrijgbaar in europa :( ), maar ze hebben geen GTG-tijd gegeven.
Mischien handig om informatie over de P20-2 in het 20"-topic te zetten, dan kan ik in mijn volgende post weer ontopic zijn :)

• n-i-x
anonimoes schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:45:
...
Ja, daar heb je gelijk in, maar andere merken kunnen dit trucje natuurlijk ook toepassen en zullen (naar ik aanneem) ook niet schromen om dat te doen.
Ja, maar er moet er eentje de eerste zijn om een nieuwe meetmethode te 'ontdekken'.
Verder lijkt het me ook vrij onwaarschijnlijk dat de Samsungs echt zuiniger zijn dan andere monitoren met hetzelfde paneel, dezelfde backlights, en gelijkwaardige electronica...

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Anoniem: 104627 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:52:
[...]

Plausibel. Ik baseerde mijn statement op prijsgrafieken op tweakers, maar je hebt me overtuigd van de ongelijkheid.
Mag ik vragen hoe je daar aan komt?

Dit is namelijk de grafiek van de 193P:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=77566

En deze van de 173P:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=77567

Zo'n hele grote prijsdaling in het begin is er helemaal niet, MIsschien in het begin bij de 193P, voor de rest ook bijna niet. Pas na augustus kan je zien dat Samsung de monitoren goedkoper heeft gemaakt, en na de introductie van de 1*3P plus serie.

Neem van mij aan, zeker tot de nieuwe CeBIT zakken ze niet meer als 75 euro. Of je dat wilt afwachten, zul je zelf willen weten, maar ik geef durf niet te zeggen of ze daarna wel zullen zakken. Ik denk dat dat alleen gebeurt wanneer een concurrent met een AUO-panel gelijkwaardige specificaties neerzet.

Overigens snap ik wel dat je al begijpt dat het niet klopt, maar toch...

[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 21-09-2005 07:42 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
DaCoTa schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:35:
Het wachten op een mooie 20" overdrive *VA breedbeeld zal nog lang duren dan zeker :'( Dit, plus de positieve prijs van de 770/970P zal waarschijnlijk betekenen dat ik hier binnenkort een mooie 17/19" heb staan. 550 is een mooie adviesprijs, zou mooi zijn als we hem voor 500 kunnen bestellen.

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Doordat ze vorige week mijn hele kantoor hebben leeg geroofd :( kan ik nu weer nieuwe spullen aanschaffen. Aangezien ik zowel veel games speel als aan fotobewerking e.d. doe ben ik op zoek naar twee monitoren die hiervoor geschikt zijn. Nu heb ik, na het doorlezen van dit topic, mijn oog laten vallen op een Samsung 910T (voor fotobewerking e.d.) en de Samsung 930BF (voor games). Nu is het natuurlijk altijd mooier om twee dezelfde monitoren aan te schaffen en nu attendeerde een vriend van mij erop de 930BF ook zeer goed geschikt is voor fotobewerking. Is dit ook echt zo of kan ik toch beter de twee aparte monitoren nemen? Het is voor mij geen groot bezwaar om twee verschillende monitoren te hebben en geld speelt ivm het verzekeringsgeld niet zo'n hele grote rol (in de zin van, duurder dan de 910T moet het niet worden).

Ik had btw de 191T (mooiste monitor van Samsung ooit ;( ) en de 913N.

• Largamelion
Qua design vind ik de 970P echt wel een top scherm, de bewegingsvrijheid van de voet is dan ook nog eens subliem, maar 550 euro vind ik helaas toch iets te veel. Als het scherm ook maar iets van ghosting/backlight leakage/andere kwalen vertoont, gaat het volgens mij toch geen groot succes worden. Het belooft mooi te worden, maar ik denk dat iedereen onder ons wel weet dat een scherm niets is zonder een positieve review ;) ... afwachten dus.

Als het dan inderdaad is wat het belooft te worden, zal ik toch nog moeten wachten op een prijs van 450 euro, meer geef ik niet aan een scherm ook al is het een subliem ding :7 .

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

550 Euro is ook veel, maar met een beetje mazzel koop je hem in Duitsland voor 50-100 Euro minder :)
Daarnaast hoop ik nog een paar 10tjes te krijgen voor mijn huidige scherm... en dan overleef ik het wel weer. Dat Samsung scherm heeft ook nog eens 3 jaar garantie, dus dat is gewoon top!

• Yokozuna
Gaaf! En zoals beloofd ook automatische scherm aanpassing bij het 90 graden kantelen van je scherm, nog minder gedoe. Dat i.c.m. de rest voor een prijs die niet hoger is dan mijn budget -> dit jaar toch nog de ultieme TFT? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 21-09-2005 12:32 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben wel bang dat de eerste maand alleen de witte versie leverbaar zal zijn, aangezien ik nergens iets conreets over die andere kleuren kan vinden. Iemand poste wel een plaatje van de zwarte versie wat er echt supergeil uitziet, maar daar kan ik dus niets zinnigs over terugvinden... maar wit vind ik nou niet echt mijn style

• Yokozuna
De witte is natuurlijk veel trendyer ;)

Nahja, voor mij maakt het weinig uit, mijn muismat is zwart, muis grijs/zwart (MX518) toetsenbord alu/wit, bureau wit. Wit of zwart zouden allebei passen, ik weet in ieder geval dat ik niet voor de blauwe/rode ga. Denk dat je pas echt over de kleur kunt oordelen als je ze zelf in het echt ziet. Ik wil ze ook met eigen ogen zien, kijken of de geclaimde 1500:1 zichtbaar verschil maakt met 1000:1. Kans is groot dat ik een x70P haal, maar 19/17" weet ik nog niet.

We kijken er eigenlijk niet meer van op (de lange wachters), maar volgens mij gaat de ultieme TFT toch echt komen! Nu maar hopen dat er snel reviews komen en nog belangrijker, dat MediaMarkt of andere winkel ze in hun winkels gaat zetten. Deze MOET ik echt zelf zien voordat ik ze koop :)

[ Voor 152% gewijzigd door Yokozuna op 21-09-2005 12:58 ]

• Largamelion
Ik zou 'm graag eens persoonlijk testen tegen een 930BF of de nieuwe Belinea en dan zien of hij die extra 150 euro wel waard is... helaas zal ik deze mogelijkheid nooit krijgen en mij moeten baseren op reviews :| .

Ik ben beginnen zoeken naar een 19" TFT met de gedachte van rond de 300 euro te spenderen, ondertussen heb ik dit al herzien naar 400 euro, maar hoger ga ik echt niet tenzij de 970P de ultieme TFT wordt, dan ga ik mss tot 450 (is toch weeral 150 euro meer dan mijn beginbudget 8)7 )

[ Voor 43% gewijzigd door Largamelion op 21-09-2005 14:47 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen goed plan om het uit te stallen in een winkel: allemaal van die geile tweakertjes die de hele dag op dat scherm staan te kwijlen :D

• n-i-x
Dat trekt toch juist aandacht = reclame?

• n-i-x
ThaBuz schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:40:
Doordat ze vorige week mijn hele kantoor hebben leeg geroofd :( kan ik nu weer nieuwe spullen aanschaffen. Aangezien ik zowel veel games speel als aan fotobewerking e.d. doe ben ik op zoek naar twee monitoren die hiervoor geschikt zijn. Nu heb ik, na het doorlezen van dit topic, mijn oog laten vallen op een Samsung 910T (voor fotobewerking e.d.) en de Samsung 930BF (voor games). Nu is het natuurlijk altijd mooier om twee dezelfde monitoren aan te schaffen en nu attendeerde een vriend van mij erop de 930BF ook zeer goed geschikt is voor fotobewerking. Is dit ook echt zo of kan ik toch beter de twee aparte monitoren nemen? Het is voor mij geen groot bezwaar om twee verschillende monitoren te hebben en geld speelt ivm het verzekeringsgeld niet zo'n hele grote rol (in de zin van, duurder dan de 910T moet het niet worden).

Ik had btw de 191T (mooiste monitor van Samsung ooit ;( ) en de 913N.
Ik zou als ik jou was toch een *VA-monitor voor fotobewerking nemen.
Voordelen van *VA tegenover TN zijn:
- Preciezere kleuren(geld vooral voor kalibratie).
- Veel grotere inkijkhoek(TN's worden naar boven vrij gauw licht, en naar onder nog veel gauwer dankerder, waardoor je nooit op je hele scherm tegelijk precieze kleuren kan hebben)
- Hoger contrast(dit verschilt niet zo heel erg tegenover TN's van Samsung, maar alle beetjes zijn meegenomen).
- Geen backlight-leakage(PVA's schijnen er zo goed als nooit last van te hebben, MVA's soms(afhankelijk van de fabrikant) een beetje, en TN's nog iets meer).
- 8-bits kleuren vs 6-bits(+dithering), waardoor de kleurovergangen iets vloeiende zouden moeten zijn.

De 910T kan je echt zien als een opvolger van de 191T: een monitor die nergens slechter in wordt, maar wel een hoger contrast krijgt.
De 930BF kan je eigenlijk het beste zien als een opvolger van de 913N(met iets kleinere kijkhoeken), dus je kan zelf waarschijnlijk wel een beetje bedenken of je dat voldoende vindt of niet.

Als je toch alles in één monitor wilt stoppen, dan zal je moeten afwachten of de 970P echt zo snel wordt als beloofd is(of je moet de Belinea 101920 nemen met een klein beetje backlight-leakage).

• n-i-x
Largamelion schreef op woensdag 21 september 2005 @ 13:21:
...
Ik ben beginnen zoeken naar een 19" TFT met de gedachte van rond de 300 euro te spenderen, ondertussen heb ik dit al herzien naar 400 euro, maar hoger ga ik echt niet tenzij de 970P de ultieme TFT wordt, dan ga ik mss tot 450 (is toch weeral 150 euro meer dan mijn beginbudget 8)7 )
Dan deed ik het toch een stuk beter toen ik mijn monitor kocht, ik ben 0% van de prijs die ik in gedachten had afgeweken, maar ik heb verder wel een hele andere monitor gekocht(van IPS->MVA, omdat ik na beide naast elkaar gezien te hebben de extra beeldkwaliteit van de MVA ruimschoots op vondt wegen tegen het beetje extra ghosting)

Ik krijg net een mailtje van 4launch dat ik nog tot maandag moet wachten :( Ze hadden geen belinea's meer zonder pixelfouten. Ben ik even blij dat ik die pixelgarantie heb genomen :)

• anonimoes

anonimoes

Nu worden er in dat aankondigingsbericht wel erg mooie prijzen genoem voor de 770P en 970P maar wat ik dan weer een beetje vreemd vind is dat er op de Duitse Samsung site voor Duitsland toch flink hogere prijzen vermeldt staan terwijl tft's in Duitsland juist vaak goedkoper zijn dan hier :?

"Beide Monitore sind ab Mitte Oktober 2005 verfügbar. Der SyncMaster 770P wird zum Preis von 444 Euro im Handel erhältlich sein, Modell SyncMaster 970P kommt für 649 Euro auf den Markt."

Nu zijn deze prijzen hier al eens eerder gepost maar ik vind het toch maf dat de prijzen nu voor Duitsland ineens veel hoger zouden liggen...... Wat wel maf is, is dat de 770P in Duitsland ongeveer net zou duur zou zijn als in Nederland maar dat de 970P vooral veel duurder is.

Anoniem: 131051

Ik hoop vooral dat over de constructie van die arm goed nagedacht is. (van de 970P)

Het is een soort scharnier mechanisme maar ik zie nergens iets wat er op wijst dat je het in die positie zou kunnen vastzetten (iets aandraaien of zo)

Dus, ik hoop dat het na verloop van tijd niet uit zichzelf zal doorzakken onder het gewicht van het scherm. (na veel verplaatsen, verhogen, verlagen wordt die weerstand die het op zijn plaats moet houden misschien te klein.) Het zal wel niet, en ik ben ervan overtuigd dat de kwaliteit in orde is, en het scherm zal ook wel zo zwaar niet zijn. Maar toch...

Anoniem: 28333

Anoniem: 13710 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:54:
Ik krijg net een mailtje van 4launch dat ik nog tot maandag moet wachten :( Ze hadden geen belinea's meer zonder pixelfouten. Ben ik even blij dat ik die pixelgarantie heb genomen :)
:X net daar besteld, zónder pixelgarantie.. even mailen of ik dat nog kan toevoegen dan

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 28333 op 21-09-2005 18:12 . Reden: wow 50 euro, dat is wel erg veel :\, beetje jammer dat ik nu persé moet kiezen tussen monitor mét pixelproblemen of een zonder voor 50 e extra :\ ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waar maak je je druk om? als het scherm niet bevalt stuur je hem gewoon terug! Daar heb je recht op binnen 7 dagen... Pixelgarantie is totale BS

Anoniem: 147126

Ik heb vandaag mijn Belinea 101920 (ref. 111919) scherm binnen gekregen :)
(Keuze gemaakt dankzij de startpost hier :) )
Prachtig scherm, stevige voet, mooi helder beeld

Nou is het probleem dat ik (volgens mij) 4 kapotte pixels heb. Alle 4 in de rechterbovenhoek en steeds ongeveer 1 cm van elkaar.
Volgens http://www.belinea.com/kontakt/Warrenty_2004.asp voldoet het scherm aan de ISO 13406-2 norm.
Nou mogen er volgens de ISO 13406-2 norm maar 3 pixels kapot zijn. (volgens http://www.iiyama.ru/service/ISO_13406_2.pdf, is op de iiyama website, maar belinea houdt zich ook aan deze norm)

Nou is mijn vraag: wat is een kapotte pixel en wat is een kapotte sub-pixel. Ik heb het scherm met een testprogrammatje getest en alle 4 de pixels zijn zwart in alle kleuren, groen, rood, blauw en wit. Het gekke is dat 1 van de 4 dode pixels behoorlijk opvalt terwijl de andere 3 meer waziger zijn. Ze zijn dus wel alle 4 altijd zwart. Zijn die 3 nou dan kapotte subpixels, of zijn dat ook gewoon dode pixels?

Ik ga morgen zoiezo bellen en met een beetje mazzel komen ze dan gewoon hier bij mij thuis langs het scherm omwisselen... :)

• Yokozuna
"Kapotte pixel" = altijd wit/zwart
"Kapotte subpixel" = altijd rood/groen/blauw (en soms een samenstelling daarvan)

Soms wordt er nog onderscheid gemaakt tussen een bright dot of niet (wit of zwart). Ja, het is een zootje.

[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 21-09-2005 18:27 ]

• n-i-x
Als ze allemaal zwart zijn, dan zijn het hele dode pixels(of het zijn 4 keer een rode, een groene, en een blauwe subpixel naast elkaar maar van verschillende pixels, in dat geval moet je een zwart puntje als 3 subpixels rekenen)

ps. je weet zeker dat het geen stofjes zijn?
Met stofjes lijkt het me

Anoniem: 147126

"Kapotte pixel" = altijd wit/zwart
"Kapotte subpixel" = altijd rood/groen/blauw (en soms een samenstelling daarvan)
Danku, zoiets dacht ik al. 4 dode pixels dus => garantie ( ben ik ff blij dat het 4 zijn en geen 3 >:) )
Maar 1 is echt heel duidelijk, en 3 anderen echt wazig...
Ik dacht dat er eerst ook maar 1 kapot was maar na heel goed kijken heb ik er nog 3 gevonden. Iemand een verklaring hiervoor? Een pixel is toch een pixel en die zijn toch allemaal even groot? Dan zou een kapotte ook evenveel moeten opvallen...

edit: nee geen stofjes, of in iedergeval niet op het scherm. misschien erin? Maar ik bel morgen mooi belinea en dan komen ze hier maar ff langs...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 21-09-2005 18:30 ]

• Yokozuna
4 dode pixels dus => garantie
Jep, je bent hiermee trouwens een van de eerste mensen die van de ISO-norm-garantie gebruik kan maken. De meesten hebben last van 1 of 2 defecte/dode/kapotte subpixels wat niet genoeg is voor ISO-garantie.

Ik las hierboven dat je defecte pixels soms wegkrijgt door je scherm alle kleuren snel achter elkaar te laten knipperen, er zal vast wel iemand zijn die zo'n programma ook voor windows kan scripten :)

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 21-09-2005 18:31 ]

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vind de x70P ook zeker een mooie monitor met mooie specs, wil hem graag gaan halen (als ie uit is :)) maar zit ook te twijfelen tussen 17"/19". Ik zit nu op 1280x1024 op een 17" CRT, en dat bevalt goed. Nou is een 17" CRT effectief dus iets van 15,4", dus die 17" TFT is dan sowieso groter, dus ik vraag me af of ik het niet te groot ga vinden op die 19" als ik het al goed vindt op 15,4". Nou kan ik me goed voorstellen dat er hier mensen zijn die van 1280x1024 @ 17" CRT naar 19" TFT zijn overgestapt, dus ik vroeg me af hoe die (en andere) mensen erover denken.

Ik heb niet echt het topic uitgebreid gelezen, maar ik zie op een aantal foto's (ondere andere hier en in de brochure, waar overigens ook wat onduidelijke plaatjes staan van de verschillende kleuren :)) dat er ook nog een extra kastje bij zit. De brochure zegt dat er een DVI-A naar D-Sub kabel bij de monitor zit, is dat het mss?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

The_Shad0w >

Heb je al geprobeerd die plek te masseren op je scherm :?
En probeer anders dit filmpje http://www.psp-vault.com/...ownload&req=getit&lid=355
Speel deze op repeat voor een paar uur! (met je scherm aan natuurlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 21-09-2005 18:34 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.