[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

klopt....idd is die 193p+ 8ms....maar ik wil toch voor de 197p gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147332

Sony geeft volledige pixelgarantie op PSP
nieuws: Sony geeft volledige pixelgarantie op PSP

Gaan de fabrikanten eindelijk inzien dat een TFT met dooie pixels eigenlijk een
defect product is? Het zou eens tijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08
n00bs schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:30:
Mijn excuses dan, ik dacht dat het prijsverschil een stuk groter was :D
De 193P+ kan je bij iig één nederlandse distributeur kopen en de prijs voor de 193P en de 193P+ is daar exact hetzelfde.

Ondanks het feit dat de 193P+ niet aan de verwachtingen voldoet, zou ik voor hetzelfde geld wel voor de + gaan, ipv de gewone 193P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11
Jongens ik zit nou ook nog met een oude crt scherm die ik graag vervangen wil zien.
Ik zou graag een 19 inch willen. En liefst onder de 400 euro. Welke is een aanrader?
Ik wil er ook op gamen?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Coolmaster schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:05:
Jongens ik zit nou ook nog met een oude crt scherm die ik graag vervangen wil zien.
Ik zou graag een 19 inch willen. En liefst onder de 400 euro. Welke is een aanrader?
Ik wil er ook op gamen?
Wat een mooie startpost staat er toch in dit topic! Echt boordevol met informatie, alle populaire schermen ingedeeld in categorien, met alle specificaties en met links naar reviews en prijsinformatie... Waarom roep ik eigenlijk zomaar? Nouja, zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 00:17
DaCoTa schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:10:
[...]

Wat een mooie startpost staat er toch in dit topic! Echt boordevol met informatie, alle populaire schermen ingedeeld in categorien, met alle specificaties en met links naar reviews en prijsinformatie... Waarom roep ik eigenlijk zomaar? Nouja, zal wel aan mij liggen.
Zit wel iets in...
Yoko heeft deze startpost hopelijk niet voor niets gemaakt, en als je een beetje moeite ervoor doet dan kan je een stuk wijzer worden uit de startpost, en vaak kan je zelfs al een monitor kiezen.

Wat je dan hier nog kan doen, is bijvoorbeeld een userreview plaatsen als je al een monitor hebt gekocht, vragen stellen over een monitor waar je in de startpost geen antwoord in kan vinden, vragen om bepaalde gebruikerservaringen e.d.

Verder is het, als je geholpen wilt worden, wel handig om tenminste te zeggen waar je em voor gaat gebruiken, dat moet je namelijk weten als je een monitor wilt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:03
Op dit moment heb ik een Samsung SyncMaster 172v scherm. Deze heeft een reactietijd van 25 ms, en voor een gamer is dat nét iets teveel. Nu zag ik in de startpost de Samsung SyncMaster 930 BF, welke ik er toch wel heel erg mooi uit vind zien en goede specs heeft voor zijn prijs.

Ik vraag me echter af wat de gebruikers van 930 BF vinden. Is het design echt zo mooi als dat het er op zo'n (klein) plaatje eruitziet? En vooral, doet het scherm wat het moet doen? Ik ga het scherm voor ongeveer de helft van de tijd voor normaal thuisgebruik (office, corel draw, photobewerking) gebruiken, en voor de andere helft voor gamen. Het moet dus een stil beeld, én een snel scherm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

TranceSetter schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:07:
Op dit moment heb ik een Samsung SyncMaster 172v scherm. Deze heeft een reactietijd van 25 ms, en voor een gamer is dat nét iets teveel. Nu zag ik in de startpost de Samsung SyncMaster 930 BF, welke ik er toch wel heel erg mooi uit vind zien en goede specs heeft voor zijn prijs.

Ik vraag me echter af wat de gebruikers van 930 BF vinden. Is het design echt zo mooi als dat het er op zo'n (klein) plaatje eruitziet? En vooral, doet het scherm wat het moet doen? Ik ga het scherm voor ongeveer de helft van de tijd voor normaal thuisgebruik (office, corel draw, photobewerking) gebruiken, en voor de andere helft voor gamen. Het moet dus een stil beeld, én een snel scherm zijn.
Dan zou ik niet de 930BF nemen, dat is een TN scherm. Een willekeurige overdrive MVA is en snel en heeft beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 21:13
TranceSetter schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:07:

Design is kwestie van smaak, maar de meeste mensen (waaronder ik) vinden het wel mooi.. Zwart met zilver afgewerkt..

Voor games is dit absoluut het beste scherm wat je kan kopen..

Voor dingen als fotobewerking etc is ie minder geschikt denk ik.. Want er zijn mensen die zeggen dat het zwart niet helemaal zwart is, en dat de kleuren niet helemaal kloppen.. Maar ik als gewone gebruiker merk daar weinig tot niks van, enige wat ik erop doe is beetje internetten en gamen, en dan is ie perfect..

Het is dus een beetje moeilijke beslissing denk ik.. Je zal hem toch ff zelf moeten gaan bekijken, en als de kleuren etc je niet bevallen zal je naar een iets trager meer allround scherm moeten kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119490

Is het mogelijk om mijn samsung 930 BF op 75 hz te laten werken?? Ik kan namelijk het alleen maar op 60hz zetten. Moet ik de nieuwste drivers installeren? Of zijn er ergens drivers voor samsung te downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Anoniem: 119490 schreef op maandag 26 september 2005 @ 02:18:
Is het mogelijk om mijn samsung 930 BF op 75 hz te laten werken?? Ik kan namelijk het alleen maar op 60hz zetten. Moet ik de nieuwste drivers installeren? Of zijn er ergens drivers voor samsung te downloaden??
Tuurlijk kan dat, je moet het vinkje bij "modi verbergen die deze monitor niet ondersteund" weghalen, dan kan het heel goed. :)

overigens is het geloof ik de derde keer dat ik deze vraag langs zie komen...

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja kan wel... Niemand reageerde erop :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Waarom zouden ze toch 75 hertz verbergen? }:O
Er staat niet voor niets op de doos van een TFT en in de documentatie dat de boel op 60Hz draait. Waarom willen mensen toch zo graag op 75 hertz draaien.
Alsof het verschil zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 22:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Meer FPS en zover ik weet een lagere response tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Mensen, de Fujisu-Siemens C19-7 staat nu in de pricewatch, als jullie prijzen hiervan vinden, graag toevoegen aan: pricewatch: Fujitsu-Siemens Scaleoview C19-7 (19", 8ms, D-sub)
Meer FPS en zover ik weet een lagere response tijd.
Een hogere refreshrate zorgt niet voor lagere responstijd in de zin van minder ghosting, wel een lagere responstijd in de zin van- je krijgt de volgende frame sneller te zien dan bij 60/70Hz :)
Waarom willen mensen toch zo graag op 75 hertz draaien.
Waarom willen mensen toch op 60/70Hz draaien terwijl je zonder beeldkwaliteit verlies op 75Hz kan draaien? Hoe klein het voordeel ook is, er zitten alleen maar voordelen aan. Tussen 75Hz en 70Hz is het verschil behoorlijk klein, maar tussen 60- en 70Hz zit zeker een zichbaar verschil kwa vloeiendheid in spellen, als je videokaart natuurlijk 70FPS+ weergeeft.

[ Voor 109% gewijzigd door Yokozuna op 26-09-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:45:
Mensen, de Fujisu-Siemens C19-7 staat nu in de pricewatch, als jullie prijzen hiervan vinden, graag toevoegen aan: pricewatch: Fujitsu-Siemens Scaleoview C19-7 (19", 8ms, D-sub)
...
Ik mag hopen dat ie in andere winkels goedkoper is, zo is ie maar een €10-tje duurder dan de Belinea 101920(8ms), die wel een DVI-poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mickman schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:55:
Waarom zouden ze toch 75 hertz verbergen? }:O
Er staat niet voor niets op de doos van een TFT en in de documentatie dat de boel op 60Hz draait. Waarom willen mensen toch zo graag op 75 hertz draaien.
Ik kan me herrinneren dat ik een tijdje geleden ook dat 'modi die de monitor niet weer kan geven verbergen' heb uitgezet, en toen ingestelt had dat min monitor(DVI) op 75Hz moest draaien, maar als ik daarna in mijn OSD keek, dan stond daar gewoon nog 60Hz.

Bij mij blijft de DVI-verbinding dus gewoon 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:53
Misschien voor de geintereseerde:

http://www.samsung.com/nl...s_20050922_0000193116.asp
http://www.tweakzone.nl/nieuws/7963
http://www.pc-source.nl/i...ina=artikel&artikelid=253

November 2005
770p €469
970p €569 :) (valt nog mee voor z'n monitor vind ik)

[ Voor 20% gewijzigd door Cyrus The Virus op 26-09-2005 20:02 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NICE NICE

:)

Ik kan niet w8ten totdat die nieuwe Samsung op mijn tafel staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Wat ik een beetje raar vind: Zit er nu wel of niet een usb hub in de 970P? Op de samsung site en in de product sheet wordt hier met geen woord over gerept. Ik meen echter dat ik een keer een plaatje gezien heb waarop er aan de rechterkant van de voet (als je er voor zit) twee usb poorten te zien waren. Nu keek ik nog even naar de plaatjes van die hongaarse review van de 970P (wat voor zover ik weet nog steeds de enige review is) en daar stond het volgende plaatje van het aansluitingskastje en daar is toch duidelijk een usb ingang te zien.... Ook staat daar dit plaatje waar als je goed kijkt rechts vooraan de voet (weer als je ervoor zou zitten) een inkepingkje ziet in de zijkant waar dus best eens die twee usb poorten zouden kunnen zitten. (dit was ook de plaats waar ik ze m.i. had zien zitten op een ander plaatje)

Hebben de heren plaatjesmakers van de 970P nu allemaal een proefexemplaar waar wel die usb hub op zit en dat ie dan niet op de consumentenversie komt of noemt Samsung het gewoon niet op de site terwijl het er wel op zit?

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

@ Cyrus The Virus en Johnny Macclane over de 970P:

Dit was toch al een tijdje bekend? :? Vorige week ofzo zijn de prijzen bekend geworden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
anonimoes schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:32:
@ Cyrus The Virus en Johnny Macclane over de 970P:

Dit was toch al een tijdje bekend? :? Vorige week ofzo zijn de prijzen bekend geworden......
Ow sorry had het nog niet voor bij zien komen, over die USB hub weet ik niet

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik ben toch van plan om de Samsung 930 BF aan te schaffen, aangezien ik hem het meeste gebruik voor games, en de fotobewerking niet verder gaat dan een beetje bijsnijden, contrast verhogen, enz.

Verder is het beeld sowieso beter als mijn huidige Samsung SyncMaster 172v, waardoor ik besloten heb om toch de 930BF te halen. Echter is mijn vraag nu of het ook mogelijk is om deze via de VESA-standaard op te hangen aan de muur. Op de Samsung site staat van wel, maar in een aantal reviews weer van niet. En als het dan mogelijk is, is het dan ook mogelijk om de voet onder het scherm vandaan te halen? Ik weet dat het bij mij huidige monitor niet gaat, dus daarom vraag ik het maar. Misschien iemand die hier al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hier kan je zien dat er achterop gewoon 4 gaten zitten, dus je kan er een andere voet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ben de laatste tijd aan't rondkijken voor een 19" TFT. De belangrijkste taak waar ik hem voor aanschaf is voor DTP gebruik en met name ook kleurechtheid. Vandaar dat ik op zoek ben naar een scherm met een contrast ratio van > 800:1

Ben in de MediaMarkt al es wezen kijken en was daar zeer te spreken over een Samsung scherm, eentje uit de 193 serie (weet ff de juiste letter niet, prijs rond de € 500,-).

Nu heeft een vriend van me een pc zaakje en melde me vanmorgen dat hij aan een Samsung 193P plus (+) kon bestellen.

Nu zit ik echter nog met wat twijfels;

[list]• Pixel garantie, wat geld er voor pixelgarantie op de 193P+?
• Hoe zit het precies met die groene kleurzweem die hij zou bezitten?
• Wat voor andere 19" schermen komen er evt in de buurt met een max prijs van € 550,-?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou even wachten op de 970p als ik jou was...

En als ik mezelf was ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je zal wel de 193P hebben gezien, dat was tot voor kort de enige 193-monitor.
de 193P+ is de opvolger, die dankzij overdrive sneller zou moeten zijn.
De 193P(+) is(samen met alle andere monitors die rondom een PVA-paneel gebouwd zijn) de beste LCD's voor grafisch werk.
De 193P(+) zou dus een prima keuze zijn, maar als je geld wilt besparen en je zonder het uiterlijk van de 193P(+) kunt leven dan zou je geld kunnen besparen door een 910T te kopen.
Het enige vershil is dan het uiterlijk en de snelheid.

Verder over die groene kleurzweem: er is één review die hier iets over zegt, en daar zeggen de reviewers niks over het vergelijkingsmateriaal.(mischien had hun monitor wel een paarse kleurzweem, en was de 193P gewoon goed?)
Daarom twijfel ik eigenlijk aan de betrouwbaarheid van die site.
Maar als je er wel in wilt geloven, dan zit je met de 910T dacht ik veilig, daar zeiden ze er niets over.

Verder is er nog geen enkele fabrikant die standaard een pixelperfect-garantie leverd, dus dan kan je één van de volgende twee dingen doen:

1. Een pixelperfect-garantie afsluiten bij de winkel.

2. De wet 'kopen op afstand' bied je de mogelijkheid om je monitor na 7 dagen terug te brengen zonder opgave van reden.
Veel winkeliers zullen hier echter moeilijk mee doen, dus als je niet teveel gezeur wilt, dan moet je hiervoor een winkel uitzoeken die zelf ook al adverteert met niet goed = geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 88208 schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:18:

Waarom zou hij moeten wachten?
de 970P bied alleen verbetering op het gebied van snelheid, en uit zijn verhaal kan ik niet echt opmaken dat ie er op wil gaan gamen.
De 970P is dan dus gewoon weggegooid geld(of enorm veel geld voor het uiterlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Ik heb nog even gezocht naar een plaatje van de 970P ivm die usb hub:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.kasper/970p%20zwart%20usb%20klein.jpg
Pic is afkomstig van pcpop.com waar nog meer leuke, highres, plaatjes staan van de zwarte 970P.

Zo te zien is er dus echt sprake van zo'n hub, toch vreemd dat dit niet vermeld wordt op de samsung site.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
XiN schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:28:
[...]

Waarom zou hij moeten wachten?
de 970P bied alleen verbetering op het gebied van snelheid, en uit zijn verhaal kan ik niet echt opmaken dat ie er op wil gaan gamen.
De 970P is dan dus gewoon weggegooid geld(of enorm veel geld voor het uiterlijk).
Nou hier ben ik het niet mee eens, de 970p zou een veel helder beeld en scherper beeld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Inderdaad staat op de meeste plaatjes van Samsung zelf geen USB-hub, maar op de foto's wel. Ik neem aan dat ie er gewoon in zit.

Iemand nog een antwoord op deze?
Tsunami schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:33:
Ik vind de x70P ook zeker een mooie monitor met mooie specs, wil hem graag gaan halen (als ie uit is :)) maar zit ook te twijfelen tussen 17"/19". Ik zit nu op 1280x1024 op een 17" CRT, en dat bevalt goed. Nou is een 17" CRT effectief dus iets van 15,4", dus die 17" TFT is dan sowieso groter, dus ik vraag me af of ik het niet te groot ga vinden op die 19" als ik het al goed vindt op 15,4". Nou kan ik me goed voorstellen dat er hier mensen zijn die van 1280x1024 @ 17" CRT naar 19" TFT zijn overgestapt, dus ik vroeg me af hoe die (en andere) mensen erover denken.

Ik heb niet echt het topic uitgebreid gelezen, maar ik zie op een aantal foto's (ondere andere hier en in de brochure, waar overigens ook wat onduidelijke plaatjes staan van de verschillende kleuren :)) dat er ook nog een extra kastje bij zit. De brochure zegt dat er een DVI-A naar D-Sub kabel bij de monitor zit, is dat het mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Alles went, ook een 19" scherm. Het hangt helemaal van jou af, lees het 19" versus 17" topic even door.

[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 27-09-2005 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aburrir
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 21:51
Ik heb sinds kort de BenQ FP937s+, maar kan mijn instellingen niet optimaal zetten, waardoor ik nu af en toe hoofdpijn heb... Hoe hebben andere gebruikers van deze tft de instellingen gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik wilde deze week serieus overwegen de BenQ FP937s+ te kopen maar realiseerde me dat er geen usb hubje in zat, wat ik wel erg handig vind.
Weet iemand een vergelijkbare tft voor rond de 300 euro met een usb hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonlamp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
In de user review thread op het Whirlpool forum hebben ze het nu ook over backlight leakage. Rechtstreekse links: hier en hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Tsunami schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:54:
Ik heb niet echt het topic uitgebreid gelezen, maar ik zie op een aantal foto's (ondere andere hier en in de brochure, waar overigens ook wat onduidelijke plaatjes staan van de verschillende kleuren :)) dat er ook nog een extra kastje bij zit. De brochure zegt dat er een DVI-A naar D-Sub kabel bij de monitor zit, is dat het mss?
[...]
Dat kastje is het aansluitkastje voor de monitor, hier moet je dus je kabel vanuit je pc inprikken en niet op de monitor zelf zoals meestal het geval is. Die DVI-A naar D-Sub kabel gaat dus tussen dit kastje en je pc. Als je echter via DVI je scherm aan wil sturen moet je dus een DVI-A naar DVI-D kabel erbij kopen. Samsung heeft dit zo gedaan om maar 1 kabel vanaf de monitor te hoeven laten lopen, dit vinden ze een beter design opleveren (is ook wel zo vind ik, alleen een beetje vreemd dat ze niet gewoon een D-sub en een DVI-D aansluiting erop gezet hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:28
Victorio schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:15:
Ik wilde deze week serieus overwegen de BenQ FP937s+ te kopen maar realiseerde me dat er geen usb hubje in zat, wat ik wel erg handig vind.
Je koopt toch geen scherm voor een USB hub...? Meestal zitten die poorten toch op een moeilijk bereikbare plaats dus koop beter een scherm dat je ligt zónder USB hub en koop de hub apart. Er zijn namelijk slechts weinig schermen die dit hebben (van degene die hier gereviewed zijn toch).

Op m'n werk zijn er verschillende HP 's en Dell 's met een USB hub, maar de poorten zitten steeds achteraan of aan de zijkant achter een randje wat ik niet echt praktisch vind als je veel moet koppelen/loskoppelen. Dus als je het doet voor de handigheid om niet meer achter je pc te hoeven kruipen dan ga je goed moeten zoeken om een scherm te vinden waar je ook niet achter moet kruipen :) .

PS: Ik hoop echt dat er enkel positieve reviews over de 970P verschijnen, als dit idd de ultieme TFT wordt, hoop ik m via via aan inkoopprijs te kunnen krijgen en dan zal ie wel betaalbaar zijn. Het design is gewoon subliem en de vrijheid die hij biedt qua beweging zeker. Er vertrekt idd maar 1 kabel en dan nog uit de voet wat super handig is aangezien meerdere kabels echt wel een kwaal zijn bij schermen met pivot mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: http://img2.pcpop.com/ProductImages/Original/0/61/000061204.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Largamelion op 27-09-2005 11:05 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
anonimoes schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:31:
[...]

Dat kastje is het aansluitkastje voor de monitor, hier moet je dus je kabel vanuit je pc inprikken en niet op de monitor zelf zoals meestal het geval is. Die DVI-A naar D-Sub kabel gaat dus tussen dit kastje en je pc. Als je echter via DVI je scherm aan wil sturen moet je dus een DVI-A naar DVI-D kabel erbij kopen. Samsung heeft dit zo gedaan om maar 1 kabel vanaf de monitor te hoeven laten lopen, dit vinden ze een beter design opleveren (is ook wel zo vind ik, alleen een beetje vreemd dat ze niet gewoon een D-sub en een DVI-D aansluiting erop gezet hebben)
Ja idd, ik vind het juist wel fijn als ik twee aansluitingen heb, dan kan ik er tenminste 2 computers op aansluiten :*) Ik vroeg me vanmorgen al af hoe je dan tussen de twee inputs switcht, maar dat kan dus gewoon niet :(

@Yokozuna: bedankt, ik heb het topic ff doorgelezen en ik denk dat ik binnenkort gewoon ff een winkel binnenstap om te kijken hoe 19" eruitziet (17" kan ik bij mijn broer bekijken :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
over de 970P
op die hongaarse site staat ook nog een quake filmpje niet dat ik daar wat aan kan zien door de compressie maar toch. onderaan de pagins,
http://www.prohardver.hu/...ent.php?mod=20&id=801&p=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152995

Ik krijg binnenkort een Belinea 101902 111919 binnen. Nu weet ik dat ik ergens gelezen heb dat er verschillende tests bestaan om een TFT te kunnen checken op pixels.
Deze teste staan in de ST
tft-test.exe en de DPB.zip
Een andere manier is natuurlijk gewoon verschillende kleuren achtergrond in windows nemen en je taakbalk minimaliseren.
Kan iemand mij hier meer over vertellen, zijn er nog andere tests?? Ik wil zoveel mogelijk proberen in me pixel garantie termijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 152995 op 27-09-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
die progjes vullen allemaal het beeld achter elkaar met zwart, wit, de primaire kleuren, en de secundaire kleuren.
Dit is genoeg om dode pixels te zien(zwart en wit zouden eigenlijk al voldoende zijn)

Verder kan je inderdaad ook gewoon de achtergrondkleur veranderen, maar let dan wel op dat er dode pixels kunnen zitten in de pictogrammen, of in het balkje van 2 pixels hoog dat overblijft als je de taakbalk minimaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
aburrir schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 06:59:
Ik heb sinds kort de BenQ FP937s+, maar kan mijn instellingen niet optimaal zetten, waardoor ik nu af en toe hoofdpijn heb... Hoe hebben andere gebruikers van deze tft de instellingen gezet?
Als je hoofpijn krijgt, maar de kleuren er wel goed uitzien en het beeld wel stabiel is, dan heb je de monitor te helder staan ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Victorio schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:15:
nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Cyrus The Virus schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:47:
[...]

Nou hier ben ik het niet mee eens, de 970p zou een veel helder beeld en scherper beeld hebben
Helderder denk ik niet...
250 nits is al aan de hoge kant(lees: te hoog).
Verder geven alle TFT's die op DVI zijn aangesloten perfect scherp beeld als 't beeld maar stilstaat.
De 970P zal bewegende beelden met minder ghosting(en dus scherper) weergeven, maar als je dus geen spellen speelt heb je dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

ALFfx schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:43:
over de 970P
op die hongaarse site staat ook nog een quake filmpje niet dat ik daar wat aan kan zien door de compressie maar toch. onderaan de pagins,
http://www.prohardver.hu/...ent.php?mod=20&id=801&p=4
Misschien leuk om nog even te vermelden over de 970p (hoewel hoogstwaarschijnlijk bij de meesten al bekend)

Ghosting:
970 (6ms):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/ms970p.jpg

P19-2 (8ms):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/p19%202.jpg

193p:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/193p.jpg

Kijkhoek: (kijk op de site voor andere modellen waarin de kijkhoek op dezelfde manier wordt getoetst):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/kijkhoek3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/kijkhoek1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/kijkhoek2.jpg

Paar leuke plaatjes uit dezelfde review. (Ik vind de witte toch wel erg mooi als ik deze foto's bekijk. 'T ziet er hier toch al weer anders uit.)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/stand.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/stand1.jpg

Zie ook deze vergelijking qua ghosting (zelfde site):
970p (6ms):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/ms970p.jpg

vx924 (4ms):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/GoT/msvx924.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 104627 op 27-09-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Dat Quake 3 filmpje ziet er wel erg belabberd uit. Ondanks de 6 ms een responstijd komen de muren met een vertraging achter je aan als je achteruit loopt in dat filmpje... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:50:
Dat Quake 3 filmpje ziet er wel erg belabberd uit. Ondanks de 6 ms een responstijd komen de muren met een vertraging achter je aan als je achteruit loopt in dat filmpje... :o
Uit dat fimpje kun je niets afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 104627 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:53:
[...]

Uit dat fimpje kun je niets afleiden.
Precies, de videocamera heeft ook ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 88208 schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:18:

Mja, weet niet hoe lang het duurd voordat die uitkomt? Mijn huidige 19" crt staat op het punt om dood te gaan. Heb nog wel een 2e 17" crt als backup, maar na 5 jaar werken op dual monitor setups voel ik me behoorlijk gehandicapt op 1 scherm dat maar een resolutie aan kan van 1184 bij nogiets.

Maar wat zouden precies jouw beweegredenen zijn om voor die 970P te gaan?
XiN schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:26:
Je zal wel de 193P hebben gezien, dat was tot voor kort de enige 193-monitor.
Geen idee precies welke, er stonden er verschillende van Samsung bij de MediaMarkt.
de 193P+ is de opvolger, die dankzij overdrive sneller zou moeten zijn.
De 193P(+) is(samen met alle andere monitors die rondom een PVA-paneel gebouwd zijn) de beste LCD's voor grafisch werk.
De 193P(+) zou dus een prima keuze zijn, maar als je geld wilt besparen en je zonder het uiterlijk van de 193P(+) kunt leven dan zou je geld kunnen besparen door een 910T te kopen.
Het enige vershil is dan het uiterlijk en de snelheid.
Die Samsung 193P+ kan ik voor net iets meer dan 500 euro kopen via een vriend van me die net een pc zaakje gestart is. De andere monitoren die hij me aanbood kwamen niet echt in de buurt van de specs die ik zocht. De 910T is volgens de pricewatch wel een zowat een 100 euro goedkoper;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=85448
tov
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=118276

Moeilijk..... Al vind ik die 910T kwa delay wel een heel stuk trager. En heel af en toe een race spelletje spelen vind ik nog steeds ontzettend leuk en zou ik er ook graag nog op willen doen...
Verder over die groene kleurzweem: er is één review die hier iets over zegt, en daar zeggen de reviewers niks over het vergelijkingsmateriaal.(mischien had hun monitor wel een paarse kleurzweem, en was de 193P gewoon goed?)
Daarom twijfel ik eigenlijk aan de betrouwbaarheid van die site.
Maar als je er wel in wilt geloven, dan zit je met de 910T dacht ik veilig, daar zeiden ze er niets over.
Mja, echt zekerheid over die groene kleurzweem is er dus niet.
Verder is er nog geen enkele fabrikant die standaard een pixelperfect-garantie leverd, dus dan kan je één van de volgende twee dingen doen:

1. Een pixelperfect-garantie afsluiten bij de winkel.

2. De wet 'kopen op afstand' bied je de mogelijkheid om je monitor na 7 dagen terug te brengen zonder opgave van reden.
Veel winkeliers zullen hier echter moeilijk mee doen, dus als je niet teveel gezeur wilt, dan moet je hiervoor een winkel uitzoeken die zelf ook al adverteert met niet goed = geld terug.
Wat ik al zei, ik koop hem bij een vriend van me. Hij's net begonnen, heeft neem ik aan gaan pixel garantie en koop op afstand gaat voor hem waarschijnlijk betekenen dat ie die monitor dan aan iemand anders moet gaan slijten. maw, ik zou hem dan met kosten opzadelen. Ik zal het hem nog es navragen.

Hmz, m'n voorkeur gaat op de één of andere manier toch nog steeds uit naar de 913P+....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Laatst online: 12:15
@julius
Ik adviseer je hem niet bij die vriend te kopen ;) Echt niks tegen hem of iets dergelijks, super dat hij een eigen zaakje heeft en moet je gerust steunen en klangen geven :) maar hij geeft hem jou natuurlijk tegen een mooi vriendenprijsje e.d. maar als er iets mis mee is (dode pixel ofzo), dan kun je natuurlijk lastig bij hem gaan klagen, want je hebt hem voor een vriendenprijs gekregen en hij is een vriend van je. Tevens omdat hij hem (iets) goedkoper geeft zal hij er zo goed als niks op verdienen, dus loopt hij niet echt inkomsten door jou mis. Alle andere pc-onderdelen maakt natuurlijk niks uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 19-12-2024

TetsuoShima

low energy output

Jammer dat er niet wat meer schermen in staan om te vergelijken, maar toch een mooie vondst...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Jongens, nofi hoor, maar die hongaarse review is al een maand oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TetsuoShima schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:03:
[...]

Jammer dat er niet wat meer schermen in staan om te vergelijken, maar toch een mooie vondst...
Er zullen vast wel nieuwe schermen bijkomen, volgens mij hebben ze dit ook pas sinds kort.

Merk ook op dat die Mitsubishi ghosting weergeeft bij tekst, terwijl de snelle LCD's dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaCoTa schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:09:
[...]
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ondertussen weet ik dat de Samsung 930BF via een VESA ophanging is op te hangen ( 8)7 ), maar nu wil ik alleen nog weten of de voet eronderuit is te schroeven...

Anyone

offtopic:
Samsung is ook niet de snelste met reageren op e-mailtjes... zit nu al een week te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
julius schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:39:
Die Samsung 193P+ kan ik voor net iets meer dan 500 euro kopen via een vriend van me die net een pc zaakje gestart is. De andere monitoren die hij me aanbood kwamen niet echt in de buurt van de specs die ik zocht. De 910T is volgens de pricewatch wel een zowat een 100 euro goedkoper;
Dan houdt die vriend van je nog zeker 20 euro voor zichzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

FaZe schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:03:
@julius
Ik adviseer je hem niet bij die vriend te kopen ;) Echt niks tegen hem of iets dergelijks, super dat hij een eigen zaakje heeft en moet je gerust steunen en klangen geven :) maar hij geeft hem jou natuurlijk tegen een mooi vriendenprijsje e.d. maar als er iets mis mee is (dode pixel ofzo), dan kun je natuurlijk lastig bij hem gaan klagen, want je hebt hem voor een vriendenprijs gekregen en hij is een vriend van je. Tevens omdat hij hem (iets) goedkoper geeft zal hij er zo goed als niks op verdienen, dus loopt hij niet echt inkomsten door jou mis. Alle andere pc-onderdelen maakt natuurlijk niks uit ;)
Mja, 't is moeilijk idd, maar laat het nu net zijn dat ik laatst iets voor hem gedaan heb :9.
BTW, ik had er al vantevoren over nagedacht en al eens eerder iemand anders afgeslagen die ook een eigen winkel heeft. Maar denk dat zoiets toch wel vriendschappelijk is op te lossen op een zakelijke manier zonder dat het de vriendschap kost. Als hij van mening is goede producten te verkopen tegen een vriendenprijs, prima. Als hij er dan niks op verdient, prima. Hij weet er van dat ik nogal een zeur kan zijn. Nu is het bij een TFT scherm natuurlijk helemaal kritisch, maar zolang je het er vantevoren goed uitgesproken hebt over hoe je handeld, dan lijkt me het niet zo'n gigantisch probleem.

Daarnaast, weet niet hoe Samsung zijn garantie regelt? Maar heb al vaker gelezen over on-site garantie; bij een defect product dat dan een koerier bij je langskomt en het defecte product bij je komt ophalen. Dat zou helemaal super zijn natuurlijk.
Raymond schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:09:
[...]
Dan houdt die vriend van je nog zeker 20 euro voor zichzelf :)
Of de groothandel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het probleem is dat Samsung(en alle andere monitorfabrikanten) te dom zijn om te snappen dat een foute pixel toch echt een defect is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155951

Hallo,

na de openingspost gelezen te hebben (ja,echt :P ) en alle informatie een beetje op een rijtje gezet heb, vind ik het nog moeilijk om tot een keuze te komen.

Ik wil geen ghosting bij het gamen, dus ik ben geneigd om voor een gamers-scherm te gaan. (de Benq FP937s+ i guess..)
Maar de laatste tijd kijk ik steeds meer dvd's op mijn computer, en webdesignen heb ik altijd al een beetje gedaan. Je zou kunnen zeggen dat het dus 50/50 is, en een allround scherm lijkt dan logischer. (de Belinea 101920 (ref. 111919) denk ik zelf)
Maar de monitor die ik nu heb doet alles nog goed eigenlijk, behalve dus: games. Dus ik zou ze allebei kunnen aansluiten en die van nu gebruiken voor het kijken van films (NEC Multisync FE700). Tenminste, ik neem aan dat ik 2 schermen op mijn pc kan aansluiten, of heb ik dan een 2de gfx kaart nodig?
Ik heb er nu een ASUS A9600PRO in zitten. Met DVI en dual VGA. Zou ik er dan een tft en een gewoon scherm op kunnen aan sluiten? Sorry als dit een stomme vraag is.
Ow en ik heb ook nog een oude TNT2, die ik eventueel erin zou kunnen stoppen, als het daarmee wel gaat (1 pc, 2 monitors)

Goed.. in het 'kort':
- DVI
- geen ghosting
- mits 2 schermen niet kan, ook goed dvd's kijken
- 400€ ?

wat raden jullie me aan, de benq of de belinea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TranceSetter schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:24:
Ondertussen weet ik dat de Samsung 930BF via een VESA ophanging is op te hangen ( 8)7 ), maar nu wil ik alleen nog weten of de voet eronderuit is te schroeven...

Anyone

offtopic:
Samsung is ook niet de snelste met reageren op e-mailtjes... zit nu al een week te wachten
Volgens mij wel... Er zitten 3 kleine schroeven aan de voet...

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 119490 op 27-09-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
XiN schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:40:
Het probleem is dat Samsung(en alle andere monitorfabrikanten) te dom zijn om te snappen dat een foute pixel toch echt een defect is...
Jammer joh, maar dat zijn ze dus niet. Als je wilt dat ze dat gaan erkennen, gaat de prijs van TFT schermen simpelweg 10% omhoog. Dat betekend dat ze klanten verliezen aan bedrijven die dat niet doen. En dus verkoopt bijna elke fabrikant zijn monitoren met ISO-II als specificatie. Dat betekent dat wanneer je 1 of 2 defecte pixels hebt, de monitor dus niet defect is, maar gewoon binnen de specs valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Groothandels werken met 3-5% marge, dus dat denk ik niet :)
Maar het is op zich wel slim van hem dat'ie hem niet helemaal tegen de inkoopprijs wegdoet. Dat betekend dat'ie evt. garantie ed ook nog voor je kan afhandelen zonder dat hij erbij inschiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

DaCoTa schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:09:
[...]
Ja dat klopt, ik had hem alleen even aangehaald om te laten zien dat er zeer waarschijnlijk, ondanks dat het niet op de Samsung site staat, toch een USB hub op zit. Maar ik had natuurlijk even moeten vermelden dat ik die link vanuit jouw post opgedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Raymond schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:38:
[...]

Jammer joh, maar dat zijn ze dus niet. Als je wilt dat ze dat gaan erkennen, gaat de prijs van TFT schermen simpelweg 10% omhoog. Dat betekend dat ze klanten verliezen aan bedrijven die dat niet doen. En dus verkoopt bijna elke fabrikant zijn monitoren met ISO-II als specificatie. Dat betekent dat wanneer je 1 of 2 defecte pixels hebt, de monitor dus niet defect is, maar gewoon binnen de specs valt.
Dus omdat de fabrikanten geen nieuwe monitor willen leveren bij een foute pixel is het opeens geen defect meer?

Als je een foto hebt met een zwarte vlek dan is de foto mislukt, als er een zwarte vlek in je print zit dan is je print mislukt, en als één van de toetsen op je toetsenbord het niet doet dan is je toetsenbord stuk.
Dus is een LCD-monitor defect als er een dode pixel op zit, of fabrikanten er nou garantie op geven of niet, het is een defect.

Als de fabrikanten standaart een pixelperfect-garantie gaan geven dan zal de prijs daardoor inderdaad mischien iets omhooggaan, maar daar staat tegenover dat ze een betere naam krijgen omdat ze niet moeilijk doen over dode pixels.
Ook worden ze dan pas gemotiveerd om zoveel mogelijk foutvrije schermen te maken omdat ze zelf last gaan hebben van pixelfouten.
Verder twijfel ik sterk aan de 10% prijsverhoging die volgens jou nodig zou zijn: ik gok dat ik ruim 50 verschillende LCD's gezien heb, en slechts één ervan had een dode pixel.
Dat zou dan dus op 2% uitkomen, mischien dat sommige fabrikanten zoveel foute pixels maken dat het op 3% uitkomt.
3% van zo'n €400,- = €12,- , en dat heb ik wel over voor een pixelperfect scherm.

Dan vraag je je waarschijnlijk af 'waarom is pixelgarantie dan zo duur?'
Pixelgarantie koop je meestal bij een winkel, en vooral voor de kleinere winkels is het vrij lastig als ze de pech hebben om toevallig een pixelfoute monitor te moten omruilen op eigen kosten.
Om dus de zekerheid te hebben dat ze, zelfs als ze een pixelfoute monitor moeten vergoeden, nog winst draaien maken ze de pixelgarantie dus behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Raymond schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:41:
[...]

Groothandels werken met 3-5% marge, dus dat denk ik niet :)
Maar het is op zich wel slim van hem dat'ie hem niet helemaal tegen de inkoopprijs wegdoet. Dat betekend dat'ie evt. garantie ed ook nog voor je kan afhandelen zonder dat hij erbij inschiet :)
5% van €500,- = €25,-
4% van €500,- = €20,-
3% van €500,- = €15,-
Klopt dus precies lijkt me...

[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 27-09-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
XiN schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:07:
[...]

Dus omdat de fabrikanten geen nieuwe monitor willen leveren bij een foute pixel is het opeens geen defect meer?
Inderdaad. Er wordt aangegeven wat de specificaties zijn van de monitor. Als de monitor daaraan voldoet, is'ie goed.

Als jij een monitor wilt met betere specificaties, dan koop je die. Niks aan het handje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

CRT Afterglow/Ghosting

Ik had dit zelf al eerder ergens in een deel gezegd en hier hebben ze het nu eindelijk getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 155951 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 21:20:
Hallo,

na de openingspost gelezen te hebben (ja,echt :P ) en alle informatie een beetje op een rijtje gezet heb, vind ik het nog moeilijk om tot een keuze te komen.
...
:D Leren ze het toch nog een keer :)
...
Maar de monitor die ik nu heb doet alles nog goed eigenlijk, behalve dus: games. Dus ik zou ze allebei kunnen aansluiten en die van nu gebruiken voor het kijken van films (NEC Multisync FE700). Tenminste, ik neem aan dat ik 2 schermen op mijn pc kan aansluiten, of heb ik dan een 2de gfx kaart nodig?
Ik heb er nu een ASUS A9600PRO in zitten. Met DVI en dual VGA. Zou ik er dan een tft en een gewoon scherm op kunnen aan sluiten? Sorry als dit een stomme vraag is.
Ow en ik heb ook nog een oude TNT2, die ik eventueel erin zou kunnen stoppen, als het daarmee wel gaat (1 pc, 2 monitors)
...
Als 't goed is dan moet je met je videokaart gewoon 2 monitoren kunnen aansturen, dus dat lukt wel.

Maare...
De FE700 lijkt een CRT te zijn als ik er op zoek, en daar lukt het gamen niet op?
Verder over het films-gedeelte:
-die FE700 lijkt 17"(15,5% zichtbaar), is dat groot genoeg voor films kijken?
-Films kijken op een TN zal in je eentje wel lukken(zo vreselijk is het geknipper niet volgens de userreviews), pas als je met een groep wilt gaan kijken lijkt een (overdrive) *VA me handig voor de inkijkhoek(Of je moet het op je CRT doen).
...
Goed.. in het 'kort':
- DVI
- geen ghosting
- mits 2 schermen niet kan, ook goed dvd's kijken
- 400€ ?

wat raden jullie me aan, de benq of de belinea?
De Belinea als je bedenkt dat je films eigenlijk op 19"wilt kijken.
De Benq als je films op je CRT kijkt(of alleen in je eentje voor je LCD)
Of de Samsung 930BF als jij tot de groep mensen hoort die het snelste van het snelste nodig hebben om te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Raymond schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:22:
[...]

Inderdaad. Er wordt aangegeven wat de specificaties zijn van de monitor. Als de monitor daaraan voldoet, is'ie goed.

Als jij een monitor wilt met betere specificaties, dan koop je die. Niks aan het handje :)
Dan moeten er wel monitoren zijn met betere 'specificaties'(ik noem het liever garantie), anders dan is er best wel iets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:22:
CRT Afterglow/Ghosting

Ik had dit zelf al eerder ergens in een deel gezegd en hier hebben ze het nu eindelijk getest.
Ik wil niet al te lastig zijn hoor, maar bij Behardware hebben ze die plaatjes van deze site af, die ik al eerder gepost had hier.
Op die site kan je ook nog een paar andere monitoren ermee vergelijken, en je kan ook de kleurkwaliteit en de inkijkhoek vergelijken.

Anoniem: 155951

XiN schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:33:
[...]
:D Leren ze het toch nog een keer :)
i try :P
Als 't goed is dan moet je met je videokaart gewoon 2 monitoren kunnen aansturen, dus dat lukt wel.

Maare...
De FE700 lijkt een CRT te zijn als ik er op zoek, en daar lukt het gamen niet op?
Verder over het films-gedeelte:
-die FE700 lijkt 17"(15,5% zichtbaar), is dat groot genoeg voor films kijken?
-Films kijken op een TN zal in je eentje wel lukken(zo vreselijk is het geknipper niet volgens de userreviews), pas als je met een groep wilt gaan kijken lijkt een (overdrive) *VA me handig voor de inkijkhoek(Of je moet het op je CRT doen).
Ja het is een CRT. Ik heb hem nu al vrij lang en hij doet raar. Alle desktop resoluties boven 1024 worden heel unfocussed en wazig. Er zijn sowieso op de resoluties daaronder al enkele vage plekken, die gewoon permanent onscherp zijn.
Gamen ging goed, tot hij nou opeens dus sommige spellen groter maakt dan full-screen. Dus hoe ik de resolutie van het spel ook instel, hij is wel fullscreen maar ik zie alleen het midden.. er zijn randen die gewoonweg buiten het scherm vallen. Ik vermoed dat hij als ik bv in 1024 speel, hij maar 500 laat zien. Of ik het nou op 640,of 1024 instel maakt allemaal niks uit.
Films kijken is voor mij alleen, dat kan op de CRT.
Tnx!
De Belinea als je bedenkt dat je films eigenlijk op 19"wilt kijken.
De Benq als je films op je CRT kijkt(of alleen in je eentje voor je LCD)
Of de Samsung 930BF als jij tot de groep mensen hoort die het snelste van het snelste nodig hebben om te overleven.
Haha, nee dat laatste gaat niet op voor mij, maar ik wil wel gewoon een tijdje vooruit kunnen :) .
Dus blijven de Benq en de Belinea over.. mmm, kben meer gecharmeerd van de Belinea, maar denk je dat ik daar fatsoenlijk op kan gamen? Er zijn nogal verschillende meningen, maar over het algemeen is men optimistisch.
Films kijken kan ik op de CRT, das geen probleem. Dus blijft de afweging voor het gamen over. En ben ik weer een stap dichterbij een beslissing :P

Harstikke bedankt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

XiN schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:38:
[...]

Ik wil niet al te lastig zijn hoor, maar bij Behardware hebben ze die plaatjes van deze site af, die ik al eerder gepost had hier.
Op die site kan je ook nog een paar andere monitoren ermee vergelijken, en je kan ook de kleurkwaliteit en de inkijkhoek vergelijken.
Joh ;) ik had die link idd gezien, maar aangezien mijn Frans het laat afweten klikte ik die site weer weg :p

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
nou, ik heb na een paar dagen wikken en wegen net via een online-shop een Samsung 930bf 19" TFT besteld. Mijn 4 jaar oude LG 915ft plus is langzaam aan het sterven dus leek het me tijd voor iets nieuws. Zat te twijfelen tussen een BenQ 937s+ en deze Samsung. Ik wilde graag een DVi ingang en een snelle responstijd. Ik speel regelmatig racegames (geen die-hard gamer) en zit veel op internet enz. Dus binnen mijn budget staken deze 2 er bovenuit.. (350-400 euro).
Ook het design van de Samsung vind ik zelf erg mooi, hij staat ook nog eens goed bij mijn Samsung plasmascherm.. zelfde kleurstelling enz. Mijn pc staat nl in de woonkamer.
Nou hij zou op voorraad zijn dus hoop ik hem overmorgen ofzo te ontvangen. Als ik hem heb zal ik hier even mijn ervaringen met jullie delen. In ieder geval zal ik straks wat meer ruimte op mijn meubel hebben....

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• n-i-x
Anoniem: 155951 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:12:
...
Haha, nee dat laatste gaat niet op voor mij, maar ik wil wel gewoon een tijdje vooruit kunnen :) .
Dus blijven de Benq en de Belinea over.. mmm, kben meer gecharmeerd van de Belinea, maar denk je dat ik daar fatsoenlijk op kan gamen? Er zijn nogal verschillende meningen, maar over het algemeen is men optimistisch.
Films kijken kan ik op de CRT, das geen probleem. Dus blijft de afweging voor het gamen over. En ben ik weer een stap dichterbij een beslissing :P

Harstikke bedankt.
Behardware(en die is vrij streng in hun tests) geven ze hem 4 van de 5 punten voor games.
Even ter vergelijking: ze geven de overdrive TN's 4,5 punten, en de ips-en krijgen 2 punten.
Ook kan je op deze site plaatjes van de ghosting(en andere dingen) zien en vergelijken.(schrik niet voor het frans, je hoeft geen woord frans te kennen om het te gebruiken.)

Voor de meeste games zal de Belinea dus snel genoeg zijn, en waarschijnlijk is het verschil met de Benq FP937S+ te verwaarlozen.

De grote vraag is dan dus:
Heb jij €75,- over voor een grotere kijkhoek, betere kleuren, en een voet met extra verstelmogelijkheden?

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 10:58
Bij informatique staan twee 19 inch Samsung 930B TFT schermen met een of twee dode pixels voor 300 euro. http://shop.informatique.nl/inh/bvoorraad/monitoren.htm

[ Voor 22% gewijzigd door Toad op 28-09-2005 14:14 ]

Toad schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:11:
Bij informatique staan twee 19 inch Samsung 930B TFT schermen met een of twee dode pixels voor 300 euro. http://shop.informatique.nl/inh/bvoorraad/monitoren.htm
Zelf 2 dode pixels erbij maken (hoe?) en dan opsturen naar de fabrikant :X

• Toad
Anoniem: 104627 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:17:
[...]

Zelf 2 dode pixels erbij maken (hoe?) en dan opsturen naar de fabrikant :X
Jij hebt hem door! })

Hoe kan dat?

Je pakt een hamer...nee hehe :+

Mss ff een vonk 220 op je scherm laten rollen ofzo :9

Anoniem: 88208 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:04:
Je pakt een hamer...nee hehe :+

Mss ff een vonk 220 op je scherm laten rollen ofzo :9
Don't try this at home ;)

Jim... its amazing.

Anoniem: 138821

Ik heb vandaag de Belinea 101920 (ref. 111919) besteld bij 4launch met pixelgarantie. Ik heb de keuze gemaakt dank zij dit forum. Bedankt daarvoor. Als ik hem binnen heb zal ik een review schrijven.

Anoniem: 139170

Toad schreef op woensdag 28 september 2005 @ 14:11:
echt bedankt voor je tip :D
heb gebelt of ze er nog waren en jahoor
er gelijk heengegaan helaas niet daar kunnen bezichtigen maar zit er nu achter en ben er erg blij mee

aleen 2 pixels die anders zijn in het midden een hele kleine rode stip en rechtsonderin 1 kleine blauwe die nu weg lijkt te zijn :S stoort me echt totaal niet zit er zon 60 cm vanaf en alleen als ik er echt op ga letten valt ie op en als een witte achtergrond heb

Anoniem: 138821 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:54:
Ik heb vandaag de Belinea 101920 (ref. 111919) besteld bij 4launch met pixelgarantie. Ik heb de keuze gemaakt dank zij dit forum. Bedankt daarvoor. Als ik hem binnen heb zal ik een review schrijven.
Goede monitor en een goede zaak met prima service. Was er erg over te spreken bij mijn Belinea !

http://www.stichtingdeomb...nsument/Koopopafstand.htm

Na het kennen van deze wet weet je dat het geldklopperij is om een pixelgarantie af te sluiten bij koop op afstand, ongeacht of een winkel meewerkend wil zijn of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 104627 op 28-09-2005 22:36 ]

Anoniem: 7765

Anoniem: 104627 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:32:

Na het kennen van deze wet weet je dat het geldklopperij is om een pixelgarantie af te sluiten bij koop op afstand, ongeacht of een winkel meewerkend wil zijn of niet.
Voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan u de verzegeling heeft verbroken;
Maar wat dat dan weer inhoudt..

Anoniem: 104627 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:32:

En het geld en tijd wat je dan kwijt bent om je geld terug te krijgen weegt er absoluut niet tegen op.

• n-i-x
Anoniem: 7765 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:44:
[...]

[...]

Maar wat dat dan weer inhoudt..
programmatuur = software ( best logisch eigenlijk dat je software dan niet meer terug kan brengen, je kan het dan al gekopieerd hebben).

Monitor = randapparatuur

Lijkt me vrij duidelijk dus.

Anoniem: 7765

Mjah ok, klinkt ook wel logischer in combinatie met video en audio opnamen.

• Toad
Anoniem: 139170 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:10:
[...]

echt bedankt voor je tip :D
heb gebelt of ze er nog waren en jahoor
er gelijk heengegaan helaas niet daar kunnen bezichtigen maar zit er nu achter en ben er erg blij mee

aleen 2 pixels die anders zijn in het midden een hele kleine rode stip en rechtsonderin 1 kleine blauwe die nu weg lijkt te zijn :S stoort me echt totaal niet zit er zon 60 cm vanaf en alleen als ik er echt op ga letten valt ie op en als een witte achtergrond heb
Ik heb zelf een Benq 937S+ met een dode subpixel(constant rood) voor 245 euro bij Informatique gekocht. In het begin let je er wel op, maar als je echt aan internetten bent valt het helemaal niet op. Na een tijdje vergeet je gewoon dat die dode subpixel er zit. Ik vind het het prijsverschil wel waard: voor een leuk prijsje een topscherm met een klein foutje dat niet opvalt.

Succes met je scherm.

• Largamelion
  • Laatst online: 14:28
Toad schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:27:
[...]

Ik heb zelf een Benq 937S+ met een dode subpixel(constant rood) voor 245 euro bij Informatique gekocht. In het begin let je er wel op, maar als je echt aan internetten bent valt het helemaal niet op. Na een tijdje vergeet je gewoon dat die dode subpixel er zit. Ik vind het het prijsverschil wel waard: voor een leuk prijsje een topscherm met een klein foutje dat niet opvalt.

Succes met je scherm.
En dan te geloven dat sommige mensen hier de volle prijs voor betalen... schande! Zo hoort het imo: volmaakt scherm -> volle prijs, scherm met dode pixels -> korting.

Als je geluk hebt kan je hem mss terug tot leven wekken, door erover te wrijven of één van die progjes te draaien met snelle opeenvolgende beelden in verschillende kleuren, dat zou pas mooi zijn ;) .

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Yokozuna
Anoniem: 13710 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:05:
[...]En het geld en tijd wat je dan kwijt bent om je geld terug te krijgen weegt er absoluut niet tegen op.
Dat is gewoon NIET waar. In elke regio heb je een onafhankelijk rechtswinkel welke je gratis helpt mits je in dezelfde regio woont. Weinig mensen weten hiervan, maar je kunt er zo binnenlopen, je krijgt gewoon gratis advies en ze kunnen het desbetreffende bedrijf ook bellen/ dwangbrief sturen.
Monitor = randapparatuur
Juustem.

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 29-09-2005 11:54 ]

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
kavorka schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:38:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Benq 937s+, maar ik vind de voet bijzonder lelijk. Nu wil ik hem dus graag aan de muur hangen, zodat de voet niet nodig is. De Benq 937s+ is "wall mountable", kan ik hem dan dus aan de muur hangen, of moet ik nog iets speciaal kopen waaraan die moet hangen (behalve dan schroeven :) )
Bij mijn leverancier is de Benq FP937s+ niet meer leverbaar en kan daarvoor voor dezelfde prijs de FP91G+ krijgen. Is dat een goede deal? Ik kan weinig tot geen reviews vinden van deze monitor.

Wel zie ik dat ze beide 8ms zijn, maar dat de FP91G+:
Contrast 550:1
Helderheid 250 cd/m2

en de Benq 937s+:
Contrast 700:1
Helderheid 300 cd/m²

Kan ik hieruit concluderen dat de FP91G+ een mindere monitor is dan de FP937s+?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 08:42

houthakker

Poehé

Ik kreeg dezeflde mail van de leverancier (hardware4all). Ik weet niet of ik hier akkoord mee moet gaan, alhoewel de monitor in dezelfde prijsklasse ligt, maar wel mindere specs :(.

Specs

Anoniem: 156171

Ik ben van plan om de Samsung 930BF te kopen. Is dit een goede keus? Ik spel vaak games(Ut2004, BF2) en zit vaak op msn. Ik koop hem pas in Januari 2006. Dan zal de prijs toch al wel gezakt zijn?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-06 08:42

houthakker

Poehé

houthakker schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:12:
Ik kreeg dezeflde mail van de leverancier (hardware4all). Ik weet niet of ik hier akkoord mee moet gaan, alhoewel de monitor in dezelfde prijsklasse ligt, maar wel mindere specs :(.
Heb de order nu gecanceld, en de monitor bij azerty besteld, deze verzekerde mij dat ze het scherm bij de leverancier nog op voorraad hadden.

Specs

• frogger3d
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Ik vroeg me af waarom jullie niks over LG monitoren posten, zijn die minder goed?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit deel is vol btw :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.