[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.176 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 138821

Ik heb gewacht op de Belinea 101920 (ref. 111919) en zat de denken om de tft te kopen, maar ik kan ook voor een aantrekkelijke prijs een Viewsonic VP191b kopen (2de hands).
Het uiterlijk maakt mij niet veel uit, maar prestaties zeker wel en het liefst zo goedkoop mogelijk. De Belinea 101920 (ref. 111919) lijkt naar mijn doen de tft die ik zoek, maar ik twijfel of ik niet de Viewsonic VP191b zal kopen. Die heeft behoorlijk veel goede reviews gehad. Het enigste verschil is de contrast zover ik weet. Voordat ik een tft koop wil ik graag jullie mening: de Belinea 101920 (ref. 111919) of de Viewsonic VP191b???

Anoniem: 147332

Modbreak:Hint dan ook niet naar V/A graag!

[ Voor 94% gewijzigd door Remy op 15-09-2005 08:49 ]

Anoniem: 152995

Anoniem: 131051 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 01:06:
Als er nog zijn die de belinea willen maar twijfelen omwille van het design...

In het vorige deel naar het einde toe heb ik gemeld dat ik bij een andere shop een belinea, met zelfde specs, maar met dit nummer: 101920-1 gevonden had. Maar dan wel met een veel mooier design. Nu staat er bij die foto: symbolfoto. Ik heb al gemaild om te weten of de monitor gelijkt op die van de foto, maar ze hebben nog steeds geen antwoord gegeven (wel al iets in de aard van: niet verkrijgbaar dus we kunnen het niet weten, maar onderhand is de stock al van 9 naar 1 gegaan, dus ik nog eens gevraagd maar nog steeds geen antwoord.)

Het kan zijn dat het een vergissing betreft, maar ik vind het vreemd dat de specs gelijk zijn maar de monitor aangeduid wordt met een index '1' achter het nummer.

Dus als iemand zich geroepen voelt om ook eens te mailen, ga gerust uw gang. (ik mail in het engels, want ik kan geen duits, maar misschien als je in het duits mailt krijg je sneller een antwoord, of uberhaupt een antwoord)

Ik kan er ook helemaal naast zitten, en is het niets bijzonder, maar ik zou graag uitsluitsel willen.

vorige post met foto's:
klik
klik

de webwinkel: www.snogard.de (kijken bij monitore=>tft)
en het adres: info at snogard . de

Want dit ziet er toch al heel wat beter uit dan de originele belinea. Dus vind ik het wel de moeite waard om hier toch duidelijkheid over te proberen krijgen. Misschien kan ik dan toch nog een belinea overwegen.
Terug in deze topic had ik dit antwoordd ook al gepost meen ik, dit is vrijwel uitsluitsel dat deze mooi tft bestaat. Misschien in de toekomst en is dit voor belinea niks meer dan een trial met oudere behuizingen. Het antwoord op mijn mail van wednesday 7 september luidt:

These Type of Modell Belinea (Maxdata) 101920-1 in our shop on www.snogard.de is the same one as on the link on www.maxdata.de !

May we take a different pic, you see the little mark : "Symbolfoto", means could be a different look as on our page!

About the Pixel-Warrenty is the same as maxdata says! Means as a HIGH-END Panel-Type could be one, maximum two death pixels!

So itŽs not possile to change the monitor if they have one or two death pixels!

Kind Regards
ProCoCo GmbH

En op maxdat.de staat gewoon de wat lelijktuiziende monitor, maar desondankds dat het geen schoonheids prijs wint, is ie wel heel erg goed voor die 399,=. En wat ledt je om hem zelf zwart te spuiten, dat kan vast wel!!.

Dan nog even dit....als ik zo even aan het kieken ben op maxdat.de lijkt de BELINEA
101925 TFT 19,0" DUAL+USB ook wel erg veel op de zgn mooie versie van de belinea 101920 (111919). Zie link..
http://www.maxdata.de/app...&parm02=230&parm03=111924

Ik vind het ook wel jammer van dat uiterlijk, in eerste instantie kon het me niet bijster veel schelen, want hetgeen wat ik belangrijk vind is prijs/kwaliteit van het beeldscherm en dat zit erg snor. Eventueel de P19-2 (versie 5) maar die is meteen een 100,= duurder incl. verzenden vanuit duitsland, hier is ie niet te krijgen voor zover ik weet. En wat ik eerder noemde, volgens mij kan je je beeldscherm best wel verfspuiten toch?? Misschien dat iemand ervaring heeft met het soort materiaal en of dat inderdaad gespoten kan worden.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Reply van Samsung Nederland na navraag over de 770P en 970P:
Geachte heer/mevrouw,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de 770P en 970P.

Het is helaas nog niet bekend of en wanneer deze hier op de markt zal komen.
Ik raad u aan om af en toe bij de persberichten op onze site te kijken of te informeren bij een vanonze dealers.
Via de dealerdatabase op onze site kunt u zien welke dealers er bij u in de buurt zitten.

Ik hoop dat dit voor u van nut was.Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op tenemen.

Met vriendelijke groet,

Michaëla
Samsung Electronics

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 07:20
DaCoTa schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:16:

[...]
zal wel rond midden oktober worden, als hij in de Benelux komt, Lets hope (ik ga voor de 970p)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Anoniem: 131051

Anoniem: 152995 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:12:
Ik vind het ook wel jammer van dat uiterlijk, in eerste instantie kon het me niet bijster veel schelen, want hetgeen wat ik belangrijk vind is prijs/kwaliteit van het beeldscherm en dat zit erg snor.
Uiteraard, prijs kwaliteit is zeker dik in orde hier, maar hou er rekening mee dat je elke dag naar je monitor gaat moeten kijken. Als je dan steeds niet kan nalaten van te denken: "goh, wat is die toch lelijk ... " ;) Dan is dat misschien ook een domper op de vreugde van een nieuwe display.

Maar kwalitatief is het zeker één van de beste display's op de markt lijkt mij.

Dat van die 'mooiere' belinea zal dan ook wel en foutje zijn. Dus belinea valt dus ook af.

( en zelf overspuiten ga ik dus echt niet doen, als je dat verprutst, dan sta je daar met uw 400€ kostende display :) )

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:58:
Ik wil wel met iemand 'n test doen tussen mijn Ilyama E431S en de Samsung 730BF!

Kunnen we misschien 'n keer wat afspreken met meerdere GoTters op 'n avond ofzo, waarop we dan allerlei schermen kunnen bekijken en misschien kunnen we er dan wel wel 'n lan-party-achtige avond van maken ofzo
spk2go schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:54:
[...]

Hmmm....das geen slecht idee. "De grote TFT vergelijkingstest" In december lijkt me dat wel wat, dat is de 770P er ook. Misschien een idee om 19" er ook mee te nemen? Die zullen dit ook wel willen. :)
Animo? Lijkt mij wel heel kick

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Zie ik nou de 193P+ bij 4launch voor 485 staan?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:48
SayWhatAgain! schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:53:
Zie ik nou de 193P+ bij 4launch voor 485 staan?
zoubest kunnen, ze hebben zelfs de juiste vendorcode erbij staan

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
DaCoTa schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:16:

[...]
Dit is een standaard antwoord. Ik heb exact dezelfde mails in het verleden ontvangen.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Raymond schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:34:
[...]

zoubest kunnen, ze hebben zelfs de juiste vendorcode erbij staan
En een wachttijd van 1 tot 5 dagen, dat zou kunnen betekenen dat die dingen op voorraad zijn bij de leverancier!! Helaas is het linkje wel weer naar de oude 193P...

[ Voor 8% gewijzigd door Krisp op 15-09-2005 08:03 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
ZjieB schreef op donderdag 15 september 2005 @ 02:04:
Dit is een standaard antwoord. Ik heb exact dezelfde mails in het verleden ontvangen.
Ik ook, maar het klopt wel :)
En een wachttijd van 1 tot 5 dagen, dat zou kunnen betekenen dat die dingen op voorraad zijn bij de leverancier!!
Ik heb Samsung hierover een tijde terug gemailed en die zeggen dat NL winkels alleen via de grijze markt (import uit landen waar hij wel officiel wordt verkocht) aan de 193P+ kunnen komen. Zo hebben sommige postordershops het moederbedrijf in Scandinavie staan.

[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 15-09-2005 10:28 ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Yokozuna schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:26:
Ik heb Samsung hierover een tijde terug gemailed en die zeggen dat NL winkels alleen via de grijze markt (import uit landen waar hij wel officiel wordt verkocht) aan de 193P+ kunnen komen. Zo hebben sommige postordershops het moederbedrijf in Scandinavie staan.
wat maakt het uit , als hij maar leverbaar is. ;) Ik weet alleen niet of er europese garantie op zit, of iets anders... Ik hoop op europese of wereldwijde.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:26
djbuzzz schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:19:
[...]

Op de Belinea site staat nog het oude type 101920 (de ref. 111912), er is nu een nieuwe versie van, namelijk de 111919, welke ook in de start post staat
Ah zo. Nogal vervelend dat Belinea dezelfde type-aanduiding gebruikt voor verschillende versies. Dus zolang een shop het referentienummer er niet bij zet, kan ik niet weten over welke versie het gaat??
Ik denk dat ik eerst maar eens mijn oude CRT ga proberen te repareren. Ik heb gezien dat een condensator in het hoogspanningcircuit het begeven heeft (onderdeel van een filter, denk ik). Hopelijk kan het scherm na 6 jaar dienst dan nog een tijdje dienst doen want ik zou graag nog even de kat uit de boom willen kijken :) Ik zou namelijk willen weten hoe de ervaringen met de Viewsonic VP930 en de Samsung 970p zijn. En misschien ook nog wachten totdat er meer S-PVA panelen op de markt verschijnen.

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 15-09-2005 13:03 ]

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 16:43
Laagvliegerke schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:58:
...En misschien ook nog wachten totdat er meer S-PVA panelen op de markt verschijnen.
Zover ik weet zijn de 193P+, P19-2, S1910(van eizo ja), en de 970P allemaal S-PVA, dus daar hoef je niet echt op te wachten lijkt me.

Verder vraag ik me af wat er zo bijzonder gewledig is aan die S2110W in die review:
de snelheid blijkt nog prutje te zijn(en Behardware zegt zelfs dat ze echt de overdrive-gloed kunnen zien), het contrast is nog lager dan 500:1, terwijl de andere PVA's rond de 1000:1 zitten, en ook de kleurkwaliteit na kalibratie valt me tegen, met aardig veel deltaE's boven de 2.
De enige goede dingen aan dat scherm zijn dus eigenlijk: De kleurkwaliteit voor kalibratie(heeft weinig met S-PVA te maken, maar wel met de electronica), de kijkhoek(maar dat geld voor elke *VA), en de ergonomie(maar dat heeft weer vrij weinig met S-PVA te maken)

Eigenlijk lijkt het paneel me dus slechter dan alle andere PVA-panelen, dus waarom zou je vanwege die review speciaal S-PVA willen?

Anoniem: 37308

Ik moest en zou hem krijgen.. en het is me dan ook gelukt ;)

Sinds vanmiddag in het bezit van een Samsung 193P+ :D (besteld bij Komplett.nl) Wat een geweldig mooi apparaatje! :)

Enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de MagicTune software (nog) niet compatible is met mijn videokaart (6800GT). Hoop dat ze een beetje snel zijn met hun software updates. Switchen van digitaal/analoog kan gelukkig met de powerknop.

• stonefox
  • Laatst online: 31-05 14:01
Anoniem: 37308 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:41:
Sinds vanmiddag in het bezit van een Samsung 193P+ :D ......
Gefeliciteerd! Volgens mij ben jij de eerste in Nederland met dit scherm ;)
Een uitgebreidere review (+ foto's :9~ ) is zeer gewenst. Ik hoop dat je daar nog tijd voor vrij wil maken.

Op prad.de is een uitgebreide userreview geplaatst van de 193P+ (http://www.prad.de/board/thread.php?postid=187842#post187842). De betreffende gebruiker is ook heel erg tevreden. Toch raar dat dit model niet officieel in de Benelux geintroduceerd is.

Anoniem: 15354

Zijn er eigenlijk ook breedbeeld 19" schermen?

• stonefox
Ik las trouwens ook nog op prad dat de 970p "slechts" een 8 bit scherm is. Dat had voor de verwachte prijs (€ 640 - € 680) toch eigenlijk wel een 10 bit scherm mogen zijn.

Kan iemand mij vertellen wat het essentiele verschil is tussen Overdrive MVA en S-PVA oftewel ik probeer een keus te maken tussen de Belinea 101920 (111919...ja ja dat weten jullie) en de Samsung 193P+.

De belinea is niet moeders mooiste qua uiterlijk, de samsung (zwart) daarintegen wel. Maar toch 100 eutjes duurder. Vandaar mijn vraag, ik laat het nu van het verschil tussen PVA en MVA afhangen.
Ik kan niet wachten om me complete systeem zsm voor me te hebben staan, dat wordt zowieso genieten. (ik werk nu nog met laptop 366mHZ en PC AMD 900MHZ en ik ga nu voor INtel 3,2 Ghz, ATI X800GT, DDR2 (2x512MB) 667mhz, 925XE chipset moederbord who..daar hoort natuurlijk een dik beeldscherm bij, toch?) Maar goed ik probeer hier niet te "poshen", maar misschien van jullie nog een reactie los te krijgen over de gekozen configuratie, ik heb 0,0 ervaring met de hedendaagse techniek.Cheers

• n-i-x
Anoniem: 152995 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:01:
Kan iemand mij vertellen wat het essentiele verschil is tussen Overdrive MVA en S-PVA oftewel ik probeer een keus te maken tussen de Belinea 101920 (111919...ja ja dat weten jullie) en de Samsung 193P+.
Overdrive MVA(van AUO bij de Belinea) is dus een techniek die goede kijkhoeken, goede snelheid, en goed zwart combineert, met als enige nadeel de backlight-leakage.

S-PVA = overdrive PVA.
Bij de PVA,s heb ik minder(geen) berichten gehoord over backlight-leakage, en ook de kijkhoek en het contrast zijn goed.
Het enige nadeel is(volgens Behardware tenminste) dat de overdrive de snelheid niet verbeterd, en dat het spoor van een zwart->grijs overgang zelfs zichtbaar te licht is, waardoor er een nieuwe, meer pvallende vorm van ghosting ontstaat.
Over die snelheid zijn Prad.de en alle userreviews die ik heb gelezen(over 19" S-PVA tenminste) wel tevreden, dus de slechte snelheid die Behardware zag op de P19-2 kan liggen aan een defect testmodel.

De belangrijkste verschillen zijn dus:
- Bij AUO overdrive MVA zijn alle reviews positief over de snelheid, terwijl er over S-PVA eentje negatief is(Behardware)
- Bij PVA-monitoren zal je waarschijnlijk geen waarneembare backlight bleeding krijgen, terwijl AUO overdrive MVA lichte bleeding in de hoeken heeft.

• n-i-x
StoneFox schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:06:
Ik las trouwens ook nog op prad dat de 970p "slechts" een 8 bit scherm is. Dat had voor de verwachte prijs (€ 640 - € 680) toch eigenlijk wel een 10 bit scherm mogen zijn.
1. waar had je dat dan precies gelezen? ik kan het niet vinden...
2. Het maakt me vrij weinig uit dat ie 'maar' 8 bits is, want plaatjes e.d. zijn toch nooit meer dan 8(24) bits.

Op Prad.de las ik trouwens wel iets over philips backlight-knipper-techniek.
Als ik het goed begrijp willen ze dus ook overdrive toepassen(6ms), en gaan ze het blijkbaar echt zo maken dat er 0% van de ghosting over is.(en zwart zou ook nog beter moeten worden, maar alleen als de andere kleuren op het beeld niet te licht zijn, dus het echte contrast verandert dan niet lijkt me...)

Alleen wel jammer dat die monitoren dan wel gaan knipperen, dan raak je dus bljkbaar wel een van de voordelen van de huidige LCD's kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 15354 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:03:
Zijn er eigenlijk ook breedbeeld 19" schermen?
volgens mij niet als PC-monitor, ik heb er nog nooit van gehoord tenminste...
Wel heb ik laatst ergens op een gedeelte van de samsung site waar je hun panelen kan bekijken gezien dat ze een 19" breedbeeld paneel wouden gaan maken(S-PVA), maar of die ook echt uit gaat komen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138821

Ik was wat aan het surfen en kwam dit tegen:

http://www.icg.com/promoSamsung.htm

Ik weet niet of het bij jullie al bekend is en ik weet dat we in een forum zitten voor 19 inch schermen maar is effies leuk om naar te kijken. Een 21 inch scherm met 8ms respons, Samsung is flink zijn best aan het doen als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
hoe langer ik dit forum lees hoe lastiger het wordt.
Ik denk nu toch echt eraan om voorlopig even een 2de hands 21 inch crt te kopen voordat ik
me aan tft's ga branden.
Ik bedoel eerst lijkt de 970P de bijna perfecte vervanging te worden maar nu is er weer overdrive ghosting op S-PVA schermen?
Ik neem in ieder geval geen genoegen met grijs, ghosting, backlightbleeding etc.
Ik weet dat je er aan went maar je zet toch echt een stap terug.
Maar ik blijf dit topic nog even volgen, ik hoop nml dat de 970p mij kan overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kort kort: Benq komt met een 20" TFT met 8ms TN panel:

nieuws: BenQ komt met snelle 20" lcd-monitor

Voor alle gamefreaks die graag breedbeeld + 20" hebben.
Alleen wel jammer dat die monitoren dan wel gaan knipperen, dan raak je dus bljkbaar wel een van de voordelen van de huidige LCD's kwijt
Vast niet, want dan zal zelfs jan met de pet zeggen "euh, die andere geeft een veel rustiger beeld" en dan verkoop Philips minder van hun TFT's. Dat de ene TFT niet zo'n diep zwart weergeeft, dat boeit veel mensen niet als ik bij een paar klasgenootjes zie dat ze prima tevreden zijn met hun TFT terwijl het zwart lijkt op donkerblauw, maar knipper/rustig beeld, dat ziet bijna iedereen, dus daar zal Philips vast wel iets voor hebben. Ik heb er wel vertrouwen in, alleen ze mogen allemaal weleens opschieten, zowel Philips met hun knipperlicht techniek als Samsung met hun 970/770p als de reviewsites met hun reviews. Mocht Philips ze toch een knipper-rate hanteren die even hoog is als de refreshrate, dan zou het voor MIJ nog niet een nadeel zijn, werk al jaren op 75Hz, ook op deze CRT, omdat de verhouding van het beeld helemaal gaar is bij 85/100Hz :)

[ Voor 148% gewijzigd door Yokozuna op 16-09-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
ALFfx schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:00:
...
Ik bedoel eerst lijkt de 970P de bijna perfecte vervanging te worden maar nu is er weer overdrive ghosting op S-PVA schermen?
...
Behardware heeft het alleen in hun S2110-review(21" breedbeeld S-PVA) over de echte overdrive-ghosting)
Bij de 19" SPVA zou het beter kunnen zijn(Behardware zegt wel dat hun P19-2 traag is, maar op die foto's heeft ie ook een kleinere kijkhoek dan andere *VA's, dus dat wijt ik even aan een defect scherm)

21"-breedbeeld is blijkbaar dus traag, maar dat hoeft niet te betekenen dat andere S-PVA's ook traag zijn, en de 970P zou ook nog een tandje sneller worden volgens de specs(6ms GTG)
Over S-PVA(andere formaten dan 21" breedbeeld) kan je dus eigenlijk nog vrij weinig zeggen over de snelheid lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:08:
...werk al jaren op 75Hz, ook op deze CRT, omdat de verhouding van het beeld helemaal gaar is bij 85/100Hz :)
Ik dacht dat je een VP912 had? of heb je die naast een CRT?
Ik zie tegenwoordig(na 3 jaar TFT's) het geknipper bij 85Hz(op een CRT) nog vrij duidelijk, en zelfs bij 100Hz(ook op een CRT) vindt ik het beeld niet echt stabiel, maar ik kan me wel voorstellen dat de mensen die tot nu toe altijd aan een CRT hebben gewerkt het niet/nauwelijks zien.(ongeveer hetzelfde als de kijkhoek bij LCD's: De kijkhoek van een TN is wel goed tot je een IPS/*VA hebt gezien)

Dus als de ghosting echt weg is, ze het toepassen op een *VA(voor het zwart en de kijkhoek), en hij knippert met de refreshrate mee, dan is het een prima vervanger van een CRT, maar dat maakt het in mijn ogen nog geen ultieme TFT.
Om ook nog voor de naam 'Ultieme TFT' in aanmerking te komen vindt ik dat er geen geknipper zichtbaar mag zijn voor de mensen die een TFT gewend zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 16-09-2005 21:57 . Reden: typo en (op een CRT) toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
StoneFox schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:06:
XiN schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:59:[...]
1. waar had je dat dan precies gelezen? ik kan het niet vinden...
Hier: http://www.prad.de/board/...php?threadid=20827&page=3
Zie het bericht van "vanom" en de bevestiging door "Member1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:24
Ik dacht dat je een VP912 had? of heb je die naast een CRT?
Ik zie tegenwoordig(na 3 jaar TFT's) het geknipper bij 85Hz nog vrij duidelijk, en zelfs bij 100Hz vindt ik het beeld niet echt stabiel, maar ik kan me wel voorstellen dat de mensen die tot nu toe altijd aan een CRT hebben gewerkt het niet/nauwelijks zien.(ongeveer hetzelfde als de kijkhoek bij LCD's: De kijkhoek van een TN is wel goed tot je een IPS/*VA hebt gezien)

Dus als de ghosting echt weg is, ze het toepassen op een *VA(voor het zwart en de kijkhoek), en hij knippert met de refreshrate mee, dan is het een prima vervanger van een CRT, maar dat maakt het in mijn ogen nog geen ultieme TFT.
Om ook nog voor de naam 'Ultieme TFT' in aanmerking te komen vindt ik dat er geen geknipper sichtbaar mag zijn voor de mensen die een TFT gewend zijn.
Nee, die heb ik overgenomen van hem ;)
Beetje jammer dat hij raar doet op 75Hz en er n groene dode pixel inzit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:05

n00bs

Het is weer Zomer!

XiN schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:01:
[...]

Ik zie tegenwoordig(na 3 jaar TFT's) het geknipper bij 85Hz nog vrij duidelijk, en zelfs bij 100Hz vindt ik het beeld niet echt stabiel, maar ik kan me wel voorstellen dat de mensen die tot nu toe altijd aan een CRT hebben gewerkt het niet/nauwelijks zien.
Sorry maar dit geloof ik echt niet en zal eerder een afwijking van jouw ogen/hersenen zijn ;)

Al je posts zjin geloofwaardig maar dit: nee niet echt. TFT's knipperen simpelweg niet doordat zij geen refreshrate kennen zoals bij een normaal beeldbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
n00bs schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:59:
[...]

Sorry maar dit geloof ik echt niet en zal eerder een afwijking van jouw ogen/hersenen zijn ;)

Al je posts zjin geloofwaardig maar dit: nee niet echt. TFT's knipperen simpelweg niet doordat zij geen refreshrate kennen zoals bij een normaal beeldbuis.
uhm...
Ik had het eigenlijk over 85Hz op een CRT, op een TFT maakt de refreshrate voor het geknipper niks uit.
Volgens mij hebben ze trouwens wel een refreshrate(voor het verzenden van PC->monitor), maar het paneel knippert gewoon niet.
(TFT's schijnen wel te knipperen als de backlight niet op 100% brand, maar dat is op een frequentie ergens tussen de 250Hz en 1KHz, dus dat zie je niet echt lijkt me)

Ik zal het(voor de duidelijkheid maar even in mijn post zetten...

[ Voor 17% gewijzigd door n-i-x op 16-09-2005 22:03 ]

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Is er ook iemand die ervaring heeft met de BenQ FP91V+? Of is dit een slechte monitor die niet interessant is?

Thnx :Y)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• n-i-x
review van de FP91V+
Wat ik uit die review kan halen is dat ie wel snel is(maar iets minder snel dan de 930BF), en een redelijke kijkhoek heeft voor een TN, maar het zwart is vreselijk(meer dan 1 nit) en er is een spiegeleffect.

Anoniem: 155194

Ok mensen, ik heb even misschien jullie hulp nodig ik sta namelijk op het punt om een nieuwe monitor te kopen en ik zit te twijfelen tussen een aantal monitoren.

Namelijk de:

Acer AL1951As (19", 8ms, D-sub/DVI-D)
Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D)
BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)
Viewsonic VX912 (19", 8ms, D-sub/DVI-D)
Iiyama ProLite E481S-B3 (19", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)
Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)

Ik kan namelijk niet echt kiezen :P
Heb wel wat reviews gelezen maar het zit aardig dicht bij elkaar.

Hier even een paar punten waar opgelet moet worden:

- Mijn budget ligt rond de 380 euro max
- Het liefst een monitor met DVI
- Monitor gaat gebruikt worden voor games,office, beetje photoshop

*Vandaag de Acer AL1951As gezien bij de media markt erg mooi scherm alleen toen ik hier op GOT las dat die super veel back light leakage vertoont moet ik hier misschien toch maar van af zien of toch niet??

Anoniem: 155195

Ik heb ongeveer hetzelfde lijstje voor een nieuwe monitor (2x in Dual setup).
Volgens mij is de Samsung 930BF de beste keuze (en DVI). Maar ik kan het mis hebben. Ik zit eigenlijk ook te twijfelen of een 20 inch niet iets is, maar dat is een ander topic :)

• xenobia12345
  • Laatst online: 15-06 11:14
Jawel, sinds gisteren in het gelukkige bezit van de Belinea 101920 (rev. 111919)!

Was toch weer even spannend bij het aansluiten hoe het met onze pixels zat, gelukkig geen dode!

Wat me gelijk opviel tijden het afspelen van een DVD is dat het een erg helder beeld is, soms zelfs te helder. In de donkere schaduwen zijn regelmatig uitgebeten blokartefacten te zien.

Ik heb reeds lopen schuiven met contrast en brightness, ook de RGB instellingen verhelpen dit probleem niet. Ik heb het scherm via DVI aangesloten op mijn 6600GT videokaart.

Hiervoor had ik met dezelfde videokaart en een andere TFT (IIyama 4315UT) deze uitgebeten beelden niet.

Bij alle andere toepassingen is het beeld perfect.

Is iemand bekend met dit fenomeen en is er iets aan te doen?

Prometeia cooled P4 2,4B@3,15 Ghz, Abit IT7MAX2 v2.0, Corsair 3500C2 512 mb, 2x WD800JB RAID 0 striping

Anoniem: 155194

xenobia12345 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:28:

Bij alle andere toepassingen is het beeld perfect.

Misschien ligt het aan de dvd dat die gewoon licht is kwa kleurweergave heb je al andere dvd's geprobeerd?

• xenobia12345
Anoniem: 155194 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:31:
[...]

Misschien ligt het aan de dvd dat die gewoon licht is kwa kleurweergave heb je al andere dvd's geprobeerd?
Yup, diverse (originele) DVD's geprobeerd.....

Prometeia cooled P4 2,4B@3,15 Ghz, Abit IT7MAX2 v2.0, Corsair 3500C2 512 mb, 2x WD800JB RAID 0 striping

• Cinner
  • Laatst online: 14-06 13:08
xenobia12345 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:42:
[...]

Yup, diverse (originele) DVD's geprobeerd.....
Ik heb het scherm ook, en zal zometeen eens wat DVD's voor je testen. Wel kan ik alvast zeggen dat ik ook zeer snel compressie artefacten kan ontdekken, maar dat heb je met zo'n goed TFT scherm denk ik dan. Op mijn CRT was dat allemaal veel minder zichtbaar. Nu zie je opeens hoe slecht veel films gecomprimeerd zijn :/

• Yokozuna
Ik heb het scherm ook, en zal zometeen eens wat DVD's voor je testen. Wel kan ik alvast zeggen dat ik ook zeer snel compressie artefacten kan ontdekken, maar dat heb je met zo'n goed TFT scherm denk ik dan.
Precies, blaim de DVD compressie, niet je TFT. Het is juist erg HiFi dat je oneffenheden snel ontdekt. (ook erg handig bij Photoshop etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 17-09-2005 20:32 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:48
Ik heb sinds een paar weken ook een nvidia videokaart. In de driver zit een optie om de kleuren voor de video-overlay aan te passen. Als je je gamma instellingen iets terugschroeft zou een hoop van je problemen moeten verdwijnen, gok ik.

Ik heb voor mijn CRT de gamma instellingen juist iets moeten opschroeven, anders zijn alle films wat aan de donkere kant. Zal wel komen omdat die monitor alweer 7 jaar meegaat :P Daarom ben ik nu ook zo vaak in de 17 en 19" TFT-topics te zien, ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuw *VA scherm :9

• virtuality143
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 09:00
Jawel, sinds gisteren in het gelukkige bezit van de Belinea 101920 (rev. 111919)!

Was toch weer even spannend bij het aansluiten hoe het met onze pixels zat, gelukkig geen dode!
?
Ben al dagen op zoek naar een all-round scherm, super mva/pva met de spec zoals de Belinea.. Elke keer als ik een scherm zie in de review / forums die me wat lijkt, dan is ie of moeilijk te krijgen, of helemaal niet te krijgen (Samsung 193+ bijvoorbeeld).
Ik ben er nu eindelijk uit dat het toch de Belinea 101920 (rev. 111919) gaat worden.
Ben alleen bang om hem zomaar ergens online te bestellen omdat het hier om een overgang naar een nieuw revisie gaat. (dode pixels, slechte serie, teruggestuurd product).
Ik ben benieuwd waar jij hem hebt kunnen krijgen en wat je indruk is van de huidige levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 155194 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:33:
Ok mensen, ik heb even misschien jullie hulp nodig ik sta namelijk op het punt om een nieuwe monitor te kopen en ik zit te twijfelen tussen een aantal monitoren.

Namelijk de:

Acer AL1951As (19", 8ms, D-sub/DVI-D)
Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D)
BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)
Viewsonic VX912 (19", 8ms, D-sub/DVI-D)
Iiyama ProLite E481S-B3 (19", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)
Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)

Ik kan namelijk niet echt kiezen :P
Heb wel wat reviews gelezen maar het zit aardig dicht bij elkaar.

Hier even een paar punten waar opgelet moet worden:

- Mijn budget ligt rond de 380 euro max
- Het liefst een monitor met DVI
- Monitor gaat gebruikt worden voor games,office, beetje photoshop

*Vandaag de Acer AL1951As gezien bij de media markt erg mooi scherm alleen toen ik hier op GOT las dat die super veel back light leakage vertoont moet ik hier misschien toch maar van af zien of toch niet??
Aangezien alle monitoren die je uitgezocht hebt TN's zijn neem ik aan dat het gamen veel zwaarder weegt dan het beetje photoshop.
Let er alleen wel op dat de kijkhoek bij TN's wat slechter is, en dat je dus(vooral van onder/boven) verkeerde kleuren krijgt.
Met een TN zal je daardoor moeilijk echt foto's kunnen corrigeren, omdat dat wat je op je monitor ziet niet helemaal klopt.

Als je daar mee kan leven, dan is een TN inderdaad een goede keuze voor het gamen(als je je nu toch bedenkt, dan zou je aan de Belinea 101920 kunnen gaan denken).
De 913N zou ik als ik jou was niet doen vanwege het ontbreken van een DVI-aansluiting, dan kan je beter een Benq 937S+ kopen met DVI, en ook nog goedkoper.
Het enige voordeel van de E481-3 boven de FP937S+ is dat je em in het zwart kan krijgen, dus als dat je niet zoveel uitmaakt dan kan je die ook wegstrepen.
Die Acer daarbij zal je in de winkel moeten controleren op backlight leakage, want ik denk niet dat je blij wordt van die hoeveelheid leakage van uit dat andere topic.
Verder is er over de VX912 niet zo heel veel bekend, maar ik heb wel een(sterk) vermoeden dat het hetzelfde paneel is als in de FP91V(Benq) en de VX924(maar dan zonder overdrive), die weer last hebben van een enorm slecht zwart en backlight-leakage.
De 930BF lijkt wel mooi als je het snelste van het snelste wilt hebben(niet alleen in ms maar ook volgens Behardware), en hij heeft ook nog goed contrast(net zo goed als 8ms samsung), dus als je het geld ervoor over hebt dan lijkt het me de beste uit het rijtje.

[ Voor 2% gewijzigd door n-i-x op 18-09-2005 00:18 . Reden: UBB-fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenobia12345
virtuality schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:47:
[...]

Ben al dagen op zoek naar een all-round scherm, super mva/pva met de spec zoals de Belinea.. Elke keer als ik een scherm zie in de review / forums die me wat lijkt, dan is ie of moeilijk te krijgen, of helemaal niet te krijgen (Samsung 193+ bijvoorbeeld).
Ik ben er nu eindelijk uit dat het toch de Belinea 101920 (rev. 111919) gaat worden.
Ben alleen bang om hem zomaar ergens online te bestellen omdat het hier om een overgang naar een nieuw revisie gaat. (dode pixels, slechte serie, teruggestuurd product).
Ik ben benieuwd waar jij hem hebt kunnen krijgen en wat je indruk is van de huidige levering
Ik heb hem gewoon via de Tweakers.net pricewatch bij de goedkoopste aanbieder gehaald. Zondag besteld, vrijdag in huis. Nette levering, het bedrijf reageert niet (snel) op emails, alleen via de eigen berichtfunctie via hun site.

Ik kreeg bij het afhalen te horen dat ze bij hun bedrijf alleen maar nieuwe voorraad hebben en dat dat kans op een oude revisie daardoor erg klein is. Ik had hem persoonlijk niet geaccepteerd als het de oudere revisie was geweest. En als je voor afhalen kiest kan je gewoon kijken of het juiste revisie nummer op de doos staat. Dan kan je hem altijd nog laten staan.

Dode pixels blijft altijd een risico, of je moet dat afkopen middels een dode pixel garantie, welke sommige webshops aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtuality143
Erg bedankt voor je antwoord.
Ik was ook van plan om hem maar bij de goedkoopste te bestellen (OCBS in dit geval).
Zij bieden ook een dode pixel garantie. Weet alleen niet of je er wat aan hebt, want in hun geval geldt deze niet voor subpixels. ;( En het is toch wel irritant als je steeds een rode of groene pixel hebt, terwijl je er een garantie voor had afgesloten. Zou deze monitor graag ergens willen halen, maar de winkels hier in de buurt (Groningen) hebben er dus geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb de Belinea 101920 sinds donderdag in huis. (Dinsdag besteld bij OBCS)

Is mijn eerste tft, dus ik heb geen vergelijkings materiaal.
Wat wel opvalt is dat het verstellen van de hoogte ontzettend soepel gaat en dat de voet lekker zwaar is. In de hoeken, bij volledig zwart scherm (geen input) zie je wel wat backlight-bleading. Wat ik toe nu toe mis is een instelling 'hoe om te gaan met non-native' input. Volgens mij rekt hij alles op naar full-screen. Scherm is pixel-perfect afgeleverd, en ghosting heb ik nog nergens waar kunnen nemen.

Het bovengenoemde blok effect bij het full-screen afspelen van dvd's is me ook opgevallen, maar ik denk dat het scherm daar niet de schuld voor kan krijgen.

Voor de prijs van dit scherm moet je wel een enorme die-hard gamer, of een vrek :), zijn om nog een TN scherm te overwegen.

[ Voor 25% gewijzigd door Coen Rosdorff op 18-09-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtuality143
Heb nu naar aanleiding van jullie ervaringen de Belinea 111919 besteld.
Toch maar een pixelgarantie afgesloten... Je weet nooit waar het goed voor is.
Volgens mij is dit het beste all-round TFT panel met de beste prijs.
Mijn bevindingen post ik wel zodra ik hem binnen heb.

Ik heb ondertussen zo'n beetje alle reviews en forums afgelopen om een beslissing te maken.
Aan alle schermen kleefde wel bezwaren.
Wat ik zocht was een scherm met goede kleurweergave, uitgebreide mogelijkheden (pivot, in hoogte verstelbaar) en een redelijke responsetijd zodat je er ook films op kan kijken en games kan spelen.

Een TN scherm was geen optie door de kleurweergave, beperkt contrast en kijkhoek (een snel scherm is wel voor gamers interessant denk ik zoals de Samsung 930 BF)
Viewsonic VP191b viel af door de prijs en de lelijke voet, net als de Fujitsu-Siemens P19-2.
Samsung schermen hadden mijn voorkeur, maar de 193p vond ik te traag.
Zo heb ik nog wat opties doorgelopen.
Volgens mij moet dit gewoon een goed scherm zijn voor de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155234

little_soundman schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:01:
Ik heb de Belinea 101920 sinds donderdag in huis. (Dinsdag besteld bij OBCS)

Is mijn eerste tft, dus ik heb geen vergelijkings materiaal.
Wat wel opvalt is dat het verstellen van de hoogte ontzettend soepel gaat en dat de voet lekker zwaar is. In de hoeken, bij volledig zwart scherm (geen input) zie je wel wat backlight-bleading. Wat ik toe nu toe mis is een instelling 'hoe om te gaan met non-native' input. Volgens mij rekt hij alles op naar full-screen. Scherm is pixel-perfect afgeleverd, en ghosting heb ik nog nergens waar kunnen nemen.

Het bovengenoemde blok effect bij het full-screen afspelen van dvd's is me ook opgevallen, maar ik denk dat het scherm daar niet de schuld voor kan krijgen.

Voor de prijs van dit scherm moet je wel een enorme die-hard gamer, of een vrek :), zijn om nog een TN scherm te overwegen.
Heeft iemand inmiddels al afbeeldingen van de nieuwe belinea????
Ik heb begrepen dat het een erg lelijk scherm moet zijn maar wat is lelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Anoniem: 155234 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:05:
[...]

Heeft iemand inmiddels al afbeeldingen van de nieuwe belinea????
Ik heb begrepen dat het een erg lelijk scherm moet zijn maar wat is lelijk?
Kijk even bij de review van Prad.de die in de startpost genoemd staat, daar staan foto's van de Belinea.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

Wat ik mij eigenlijk afvraag. Ik heb in de winkels wel even verschillende schermen bekeken, maar ik kon nu niet echt duidelijk een heel erg groot kleurverschil zien tussen een TN scherm of een MVA scherm. Wanneer begint dit storend te worden? Dus wanneer valt het echt op. Pas als je diehard gaat photoshoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Anoniem: 13710 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:51:
Wat ik mij eigenlijk afvraag. Ik heb in de winkels wel even verschillende schermen bekeken, maar ik kon nu niet echt duidelijk een heel erg groot kleurverschil zien tussen een TN scherm of een MVA scherm. Wanneer begint dit storend te worden? Dus wanneer valt het echt op. Pas als je diehard gaat photoshoppen?
Het is ook niet echt en heel groot verschil, want een mens kan niet meer als 16 miljoen kleuren zien. Hooguit lijken de kleuren wat "sprekender". Het grote verschil wat je wel goed ziet is de kijkhoek, daar verschillen TN en MVA/PVA schermen wel heel erg van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoe kom je erbij dat een mens niet meer kan zien :?
En sinds wanneer ziet een mens digitaal... je kijkt als het ware analoog en dan heb je dus een oneindig aantal grijswaarden!

Het is wel zo dat sommige mensen minder of meer onderscheid kunnen maken tussen 2 nabij gelegen grijswaarden, maar om zomaar te zeggen een mens kan niet meer dan 24 bits kleur zien, dat is net zo een onzin als een mens kan niet meer horen dan 16bits geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 11:50
spk2go schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:35:
[...]

Het is ook niet echt en heel groot verschil, want een mens kan niet meer als 16 miljoen kleuren zien. Hooguit lijken de kleuren wat "sprekender". Het grote verschil wat je wel goed ziet is de kijkhoek, daar verschillen TN en MVA/PVA schermen wel heel erg van elkaar.
Een TN paneel heeft echter maar iets van 2xx.xxx kleuren2^6 x 2^6 x 2^6 = 64 x 64 x 64 = 262,144, de rest wordt geinterpoleerd. Als je twee schermen naast elkaar zet. Dan is het verschil toch wel erg duidelijk.

8)7 Damn, N00bs kan sneller rekenen...

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 18-09-2005 15:11 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 13710 schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:51:
Een TN scherm heeft maar 6bits aan grijswaarden per kleur (Rood, Groen, Blauw). Dat maakt het totaal om 18bits WARE kleuren die hij kan weergeven, kom je ergens rond de 260 duizend aan kleuren.

Sommige fabricanten bewerken wel dat je 16 miljoen kleuren kan zien op dat scherm, maar dat zijn geinterpoleerde kleuren. Je zal dan ook zien dat ze meestal 16.2 miljoen kleuren neerzetten bij de specs van TN panelen. Dit houdt in dat er bijna 16 miljoen FAKE kleuren zijn!!! en dus echt niet heel erg geschikt voor professioneel werk ;)

Andere panelen geven 16.7 miljoen kleuren weer (8 bits aan grijswaarden per kleur).

En wat is storend? dat is subjectief en voor ieder weer anders... ik vind het werkelijk niets om achter een TN paneel foto's te bewerken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het hangt er allemaal van af hoe serieus met met grafisch werk bezig bent, als het alleen voor je hobby/de fun is kun je ook wel een TN paneeltje nemen, maar nu de Belinea met overdrive-MVA panel er voor minder dan 400 euro is, zou ik OF de hele goedkope TFT met TN panel nemen (300-330 euro) OF meteen voor de Belinea gaan. Niet ertussenin, want dan kun je voor een paar tientjes extra de Belinea kopen, welke alle voordelen van MVA panels combineert met een heel lage responstijd.

Jammer om te horen dat er nog wat backlight leakage is, maar dat is bij TN panelen vaak ook. De enige panels die er eigenlijk nooit van van hebben zijn de PVA'tjes.
2^6 x 2^6 x 2^6 = 64 x 64 x 64 = 262,144
Oftewel gewoon 2^18 = 262.144 :)
Het is wel zo dat sommige mensen minder of meer onderscheid kunnen maken tussen 2 nabij gelegen grijswaarden, maar om zomaar te zeggen een mens kan niet meer dan 24 bits kleur zien, dat is net zo een onzin als een mens kan niet meer horen dan 16bits geluid.
Inderdaad, net zoals die onzin dat een mens niet meer dan 24fps kan zien "omdat een film ook vloeiend lijkt en niet meer dan dat heeft".

[ Voor 85% gewijzigd door Yokozuna op 18-09-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:13:
...
[...]

Inderdaad, net zoals die onzin dat een mens niet meer dan 24fps kan zien "omdat een film ook vloeiend lijkt en niet meer dan dat heeft".
Een film van 24fps is, naar mijn mening, ook niet vloeiend(bij 60Hz+ begint het op vloeiend te lijken), maar het is net genoeg om die opeenvolging van frames te zien als een beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151413

Nu hier toch de discussie gaande is over het verschil tussen mva/pva en tn panelen, kan ik het meteen vragen.
Ik zit nu te twijfelen tussen belinea en de samsung 770p (17 inch). Ik ben een die-hard gamer, dus foto's bewerken doe ik nooit. Soms kijk ik een film, maar niet vaak.
De belinea heeft dus een contrast van 1000:1 en de 770p een contrast van 1500:1. De 770p is ook mooier, maar daar hecht ik niet echt veel waarde aan. De 770p is ook 2 ms sneller, maar dat is haast te verwaarlozen. Dat zijn eigenlijk de enige verschillen tussen de schermen. Het nadeel is dat de 770p 444 euro kost en de belinea ''maar'' 375 euro...
Nou is mijn vraag:
Zou je dat verschil in contrast nou echt merken bij games?
Ik ben best bereid 444 euro voor een 17 inch neer te leggen, maar als het verschil echt zo klein is, dan neem ik natuurlijk liever de belinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Levathian>

Daar is geen zinnig antwoord op te geven, totdat er reviews verschijnen van dit scherm!!!

De 193P+ zou ook een ultieme overdrived 8ms PVA scherm zijn, maar het werd alles behalve ultiem. Dus wacht nog gewoon rustig af, er zullen vast wel binnen een maand hier en daar reviews verschijnen op de grote sites.

Verder zou ik zelf voor 19" gaan, omdat je dan ook nog eventueel kan kiezen om op 1024x768 te gamen met zwarte balken en dan toch nog een redelijk formaat aan display over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151413

n00bs schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:03:
Levathian>

Daar is geen zinnig antwoord op te geven, totdat er reviews verschijnen van dit scherm!!!

De 193P+ zou ook een ultieme overdrived 8ms PVA scherm zijn, maar het werd alles behalve ultiem. Dus wacht nog gewoon rustig af, er zullen vast wel binnen een maand hier en daar reviews verschijnen op de grote sites.

Verder zou ik zelf voor 19" gaan, omdat je dan ook nog eventueel kan kiezen om op 1024x768 te gamen met zwarte balken en dan toch nog een redelijk formaat aan display over te houden.
Ja, je hebt gelijk. Ik wacht wel ff af en dan beslis ik in oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
XiN schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:51:
Een film van 24fps is, naar mijn mening, ook niet vloeiend(bij 60Hz+ begint het op vloeiend te lijken), maar het is net genoeg om die opeenvolging van frames te zien als een beweging.
Ja precies. Die 24fps zijn er ook gewoon voor het "film effect". Soaps en nieuwprogramma's etc. worden vaak in een twee keer zo hoge refreshrate (weet niet zo goed hoe dat zit met horizontaal/verticaal, maargoed) uitgezonden en dat verschil is superduidelijk :)
Dat zou voor mij DE reden zijn om een 19" te halen, toch nog de keuze om 1024x768 'in' de native resolutie te draaien, terwijl het beeldoppervlak nog acceptabel is. Toch weet ik het nog niet, want met een gemiddelde moderne videokaart scheelt het nou ook niet zo bijster veel meer in FPS, 1024 versus 1280. Heb World of Warcraft (nog meer spelers hier trouwens?) al even op 1280x1024 getest op de CRT, draait nog wel acceptabel (zeker niet supervloeiend, vooral niet in Ogrimmar, maar het is ook geen first person shooter).

Ik wacht inmiddels al zolang op de TFT, ik zou het geen wachten meer noemen :) Dus we zien wel wat er van komt met de 770p! 970p wordt voor mij ook te duur. Als de 770p gaat zuigen, wat me sterk lijkt, dan wordt het misschien de Belinea. In de tussentijd zal Eizo nog met betaalbaardere TFT's komen en er zullen vast nog een paar TFT bakkers het nieuwe AUO paneel gaan gebruiken. Ik denk niet dat er na de 770p nog bijzondere ontwikkelingen komen op TFT-panel gebied, tenzij Philips hoge ogen gaat gooien met hun knipperlicht techniek. Laten we het hopen. PVA power + geen zichtbare ghosting = geen woord meer voor de CRT aanbidders :)
Ja, je hebt gelijk. Ik wacht wel ff af en dan beslis ik in oktober...
Goeie keuze :) Helaas is niet iedereen zo geduldig, maar dat kan ik me wel voorstellen.

[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 18-09-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 12:37
ben nu ook al een hele tijd aan het wachten (vanaf begin juli :()

ik hoop dat die samsungs zwaar gaan rocken, ik wil van dit 15" "tijdelijk" crt'tje af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

-Tarantula- schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:37:
ben nu ook al een hele tijd aan het wachten (vanaf begin juli :()

ik hoop dat die samsungs zwaar gaan rocken, ik wil van dit 15" "tijdelijk" crt'tje af :(
Ahum ik wacht al meer dan een jaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Anoniem: 151413 schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:59:
Het nadeel is dat de 770p 444 euro kost en de belinea ''maar'' 375 euro...
Nou is mijn vraag:
Zou je dat verschil in contrast nou echt merken bij games?
Ik ben best bereid 444 euro voor een 17 inch neer te leggen, maar als het verschil echt zo klein is, dan neem ik natuurlijk liever de belinea.
Het verschil in deze twee schermen moet je niet zoeken in het paneel, of tenminste, niet volledig. Het grootste verschil dat het prijsverschil veroorzaakt (en de moeite waard maakt m.i.) is de behuizing, de looks en de verstelmogelijkheden. Die zijn zeker wel wat meerprijs waard, maar of het voor iedereen de uiteindelijk meerprijs ervoor over heeft, valt nog te bezien. Zeker op het 19" vlak, want daar is het prijsverschil wel erg groot met andere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Het verschil zit hem dus echt niet voornamelijk in de behuizing maar in alles:
het paneel
electronica
behuizing

of terwijl het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 151413 schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:59:
...Zou je dat verschil in contrast nou echt merken bij games?...
Ik denk het niet(zeker weten kan ik het niet).
Het contrast heeft namelijk vooral invloed op hoe zwart weergegeven wordt, en aangezien je puur zwart niet zo heel gauw zal tegenkomen in games denk ik niet dat je het verschil merkt.

Verder is de 770P inderdaad 6msGTG terwijl de 101920 8ms GTG is, maar ik wil eerst eens weten of dat verschil komt door een 'verbeterde benchmark' (zoals 3ms VX924 vs 4ms VX924 vs 6ms F91V+), of dat het nou echt sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 16:42
zit hier in et topic lekker te lezen.
ik wil morgen een tft gaan kopen maar weet niet welke HELUP

Eisen aan mijn nieuwe tft
Geen ghosting(speel bf2 en flight sim 2004)
en af en toe een dvdtje spelen.
en wat is nu eigelijk beter dan?17 inch of toch maar een 19 inch.
heb deze avond alle topic afgespit en wil is even een oordeel hebben want ik zie zoveel dingen.
dus wat is voor mijn doeleinden een goede tft.

Groeten
AMdboY 8)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139170

amdboy1983 schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:46:
zit hier in et topic lekker te lezen.
ik wil morgen een tft gaan kopen maar weet niet welke HELUP

heb deze avond alle topic afgespit en wil is even een oordeel hebben want ik zie zoveel dingen.

Groeten
AMdboY 8)
al heb je het afgespit heb je je antwoord al zeker 10 keer zien langs komen denk ik maargoed

ik heb voor mezelf besloten maar de 930bf te gaan orderen binnen 2 weken omdat ik voornamelijk game af een toe een filmpje kijk en zowat nooit met fotoshop speel

volgens mij doe ik daar geen miskoop mee ik zou nog 1 of 2 maandjes kunnen wachten al zou er echt een hele verbetring optreden qua tft gebied maar volgens mij is dat niet het geval
en aangezien ik mijn 7jaar oude 15 inch crt zat ben ga ik hem nu gelijk bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
amdboy1983 schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:46:
...
...
Als je het snelste van het snelste wilt hebben, dan moet je de 930BF nemen.
Dit is alleen wel een TN, dus zijn de inkijkhoeken niet zo heel groot.
Door die inkijkhoek kan het lastig worden om met een groepje mensen films te kijken, verder is ie wel geschikt om soms in je eentje(eventueel met zijn tweeën) een film te kijken.

Verder over het 17" vs 19" gebeuren:
de twee gebruiksdoelen die jij nmoemt(games en films kijken) hebben geen hoge resolutie nodig, dus heeft een 19" voordelen boven een 17"(de grootte dus vooral, hierdoor kom je er meer 'in' te zitten).
de enige redenen die je voor 17" kan bedenken zijn:
- Ze zijn goedkoper.
- Als je bureau niet zo diep is, dan vinden sommige mensen een 17" handigger(Omdat een 19" te groot is om van dichtbij te kijken).

Voor mijzelf geld dat laatste punt trouwens niet, ik heb een bepaalde afstand tot mijn monitor nodig om er rustig naar te kijken(en gelukkig is mijn bureau vrij diep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:49:
[...]Ahum ik wacht al meer dan een jaar!!
O-)
Het grootste verschil dat het prijsverschil veroorzaakt (en de moeite waard maakt m.i.) is de behuizing
Yeah, je kunt het ook zien aan de enorm hoge prijzen voor aparte TFT voetjes en klemmen (enkele uitzondering weg gelaten). Natuurlijk worden aparte TFT voetjes in kleinere hoeveelheden afgenomen, maar dan nog.

[ Voor 142% gewijzigd door Yokozuna op 19-09-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
De eerste grote nieuwe techniek die om de hoek komt kijken is led backlight. AUO maakt op dit moment al een snel 20" 1600x1200 paneel met led backlighting, dus die komt op niet al te lange termijn in meer schermen. Mijn schatting is dat binnen 6 maanden ook de 19" en 17" hierop overgaan. De ander groter nieuwe technieken spelen pas over langere tijd, als de nieuwe paneeltypen productierijp en commercieel interessant geworden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb een tijd terug over LED-backlighting een artikel gelezen op t.net, weet nog dat ik niet echt overtuigd was :)

nieuws: NEC presenteert 21" lcd met led-backlighttechnologie

Het contrast wordt er zo te zien niet hoger op (zwart blijft zwart-grijs wat inherent is aan IPS panelen, welke gebruikt zijn). De responstijd wordt ook niet beter (20ms IPS panel). Stel dat de prijs daalt tot 1000 euro, en dat alleen voor weergave van meer kleuren (mogelijk daardoor ook nauwekeuriger, NA calibratie). Dat wordt dan een echte pro-grafici monitor, niet voor de gewone mensch, die zal het verschil volgens mij nauwelijks zien, heck, ze zijn vaak al tevreden met TN paneeltjes. Ik denk dat het een wonder is als deze dingen als warme broodjes over de toonbank gaan.

Ben benieuwd wat AUO er van gaat bakken, maar als contrast/kijkhoek/responstijd er niet door verbetert zal het andere voordeel wel ERG groot moeten zijn wil deze technologie zo'n grote meerprijs rechtvaardigen. Misschien dat AUO hiermee eindelijk van hun backlight bleeding afkomt, maar dan zou ik nog niet zoveel daarvoor betalen, want als je voor diep zwart+geen backlight leekage gaat kun je voor minder geld een Samsung zalm-neusje kopen.

[ Voor 229% gewijzigd door Yokozuna op 19-09-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb eerst ook de Samsung 930BF overwogen, maar nu ik de Belinea heb ben ik blij dat ik niet voor de Samsung gegaan ben. Niet vanwege het beeld, wat ik heb ze niet naast elkaar gezien.

Maar de Belinea kan je een heel stuk omhoog schuiven, en dat werkt echt geweldig fijn. Met de toch wat beperkte kijkhoek van TFT schermen is het heerlijk als het ding gewoon recht voor je staat.

Met de Samsung zou je er dan weer dingen onder moeten gaan leggen, of een apparte arm/voet kopen. En dat is ten eerste niet mooi, en ten tweede ben je gelijk je prijs winst kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 04:24
little_soundman schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:08:
Ik heb eerst ook de Samsung 930BF overwogen, maar nu ik de Belinea heb ben ik blij dat ik niet voor de Samsung gegaan ben. Niet vanwege het beeld, wat ik heb ze niet naast elkaar gezien.

Maar de Belinea kan je een heel stuk omhoog schuiven, en dat werkt echt geweldig fijn. Met de toch wat beperkte kijkhoek van TFT schermen is het heerlijk als het ding gewoon recht voor je staat.

Met de Samsung zou je er dan weer dingen onder moeten gaan leggen, of een apparte arm/voet kopen. En dat is ten eerste niet mooi, en ten tweede ben je gelijk je prijs winst kwijt.
Euhm, je kan hem toch ook gewoon iets omhoog/achterover kantelen? Dat hoef ik niet met mijn 930BF, maar het zou wel kunnen als het moet..

Probleem met de kijkhoek is er dus echt niet als ie omhoog moet.. Wel heb je een probleem als je monitor te hoog staat, want met een TN scherm wordt dat al heel snel (te) donker van onderen gezien, en naar beneden/naar voren kantelen kan dus niet..

[ Voor 20% gewijzigd door Inflatable op 19-09-2005 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155303

Hoi, ik heb me net geregistreed op dit forum :)

Dit topic bezoek ik al heel vaak, omdat ik een TFT zocht voor bij mijn nieuwe pc te samenstellen... Ik gebruik deze pc puur en alleen voor games en verder andere dingen die niet veel van je pc vragen. Ik speel met name FPS games (CoD:UO, binnekort CoD 2). Ik had zelf de Samsung 930BF in gedachten, dit leek mij de beste keus voor mijn doelgroep... Heb ik hier een goede keuze aan gedaan of raden jullie mij een andere TFT aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97321

Ik heb me zelf 1,5 week geleden een ACER AL1914MS gehaald. Ik had een TFT-scherm nodig, om een beetje mee te webdesignen, maar ook om te gamen en films te kijken. Ik wilde eerst voor een overdrive PVA/MVA gaan, maar toen ik de prijzen zag, ben ik gaan twijfelen. Toen ik vervolgens bij de mediamarkt ging kijken, en deze er van de hele rij écht uitsprong qua beeldkwaliteit, heb ik toch maar voor een TN gekozen. Vooral de prijs heeft ook voor deze beslissing gezorgd, €330,- (enige nadeel is, dat ie geen DVI-aansluiting heeft). Anders had ik me een 17" sony gehaald (die stond daar ook, die had ook zo'n goed beeld, was alleen nog 10 euro duurder en was 2" kleiner).
Tot m'n schrik zag ik net dat ik een luie pixel had, en na het gebruik van dat PSP-filmpje (http://www.psp-vault.com/Article168.psp) bleef ie. Maar toen ik vervolgens datzelfde filmpje fullscreen afspeelde, en tegelijk op de pixel tikte, was ie opeens weg. Ik hoop maar dat ie weg blijft, want hij zit best op een irritante plek.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97321 op 19-09-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115210

De belinea 101920 (111919)

1. Het vorige scherm
Dit is mijn eerste TFT scherm dus ik heb geen vergelijk materiaal.
Mijn vorige beeldscherm was een 17” Crt van compaq (compaq s720)

2. Bijzonderheden
Ik heb het scherm gekocht bij Blomhardware. Deze had het scherm al heel snel tekoop staan op internet. Over de winkel; ik ben tevreden met hun service. Je word er netjes op de hoogte gehouden over de staat van je bestelling (via mailtjes). Ik heb voordat ik het scherm kocht nog een aantal dingen nagevraagd en kreeg hier gelijk een duidelijk antwoord op.

(de monitor)
Ik heb de monitor gelijk aangesloten op mn pc en ben defecte pixels gaan zoeken. Niet gevonden dus das een meevaller. Verder zat er geen Dvi kabel bij maar een Vga kabel. Heb nog geen tijd gehad een Dvi aan te schaffen dus heb alles ok met de Vga getest.

3. Kleurweergave
Over de kleuren ben ik zeer tevreden. Natuurlijk ben je al snel tevreden als je het vergelijkt met de kleuren van een goedkope 17” Crt monitor maar het is gewoon duidelijk mooier. Ik heb ook eindelijk geen weerspiegeling meer van licht (wat heel irritant was). Om te kijken of de kleuren een beetje kloppen met de werkelijkheid heb ik een X aantal foto’s zitten bekijken. Mij valt in ieder geval niets geks op aan de kleuren.

4. Ghosting
(games)
Omdat ik nog een oude Pc heb (duron 750 met een radeon9000) heb ik geen zware test uit kunnen voeren (doom3 bijv.). Ik heb wel even zitten gamen (serious sam 2) maar ik weet niet of dit goed genoeg is om op Ghosting te testen.
Ik heb in het spel niet gemerkt van Ghosting.

(films)
Wat me gelijk opviel bij het afspelen van een film is dat je gelijk kunt zien of het een DVD is of een Divx film. Ik heb een aantal Divx films voor goede kwaliteit maar nu zie ik duidelijk dat het een Divx is. (soms zijn sommige stukken wat blokkerig) Dit valt totaal niet op als je dezelfde film kijkt op een crt.
Als ik een DVD afspeel heb je een perfecte kwaliteit.

5. Contrast & helderheid ( Uniformiteit)
Hier kan ik niet al teveel van zeggen, simpelweg omdat ik er geen verstand van heb. Wit is wit, zwart is zwart. Voor mij dan. Ik heb nog geen Dvi kabel in misschien nieteens de juiste kleurinstellingen. Dus hier kan ik niet zoveel over zeggen.
Er valt wel iets op als je erachter zit en je maakt de achtergrond zwart. Er zit namelijk een heel lichte grijze gloed in de hoeken (backlight-bleading). Ik heb er nog geen last van gehad maar het zou wel hinderlijk kunnen zijn als je veel met zwarte achtergrond werkt. Ik denk dat je het beste gewoon even zelf kunt kijken. De backlight-bleading is in ieder geval vrij gering.

Zijn er andere mensen die een scherm hebben met backlight-bleading?? (zoals VP191b)
Ik zou wel een willen weten hoe hinderlijk dit gevonden wordt.

7. Kijkhoek
De kleuren blijven goed als je “ernaast” gaat staan. Uiteraard zijn de kleuren het beste als je er recht voor zit maar dat spreek voor zich. Als ik ernaast ga staan ( en dan bedoel ik dus ook bijna helemaal naast) kan ik nogsteeds lezen wat er op mijn scherm staat. Alleen de kleuren zijn wat dof.

8. Bouwkwaliteit
Stevig scherm.
Zware voet.
Makkelijk in hoogte te verstellen.
Kantelbaar, draaibaar
Pivot mode
Omhulsel en knopjes zien er eenvoudig uit.
Alles ziet er wel stevig uit en dat is belangrijk.
Als je de voet tegen de muur plaatst, zit het scherm op ongeveer 15 cm van de muur.

9. Vormgeving
Ik heb geen digitale camera dus kan geen foto’s maken. Het ledje is niet irritant fel.
Persoonlijk vind ik het tot nu toe een goed scherm. Het is allemaal functioneel en stevig.
Natuurlijk is dit mijn eerste TFT dus hou daar rekening mee.

(reden aanschaf TFT)
Mijn oude Crt was van mindere kwaliteit en nam veel ruimte in. Hij stond recht voor me op het bureau, de afstand tussen mijn ogen en het scherm was dus tekort en hierdoor kreeg ik al snel last van mijn ogen. Daarnaast gebruik ik mijn PC (monitor) als TV (hauppauge tv kaart).
En moet het dus een groot scherm zijn. (vandaar 19“ ipv. 17” ).

Voor & nadelen
Voordelen:
- Redelijk goedkope overdrive TFT
- Goede beeldkwaliteit
- Goed voor gamen
- Goed voor films, TV
- Heel funcioneel (kantelbaar, draaibaar, in hoogte verstelbaar, Pivot)

Nadeel:
- Lichte backlight-bleading in de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Heeft iemand ervaring met de Benq T905 die bij Albert Heijn in de bonus is? Leek me wel een leuk schermpje voor weinig geld, maar kon er weinig over vinden op GOT.

http://www.ah.nl/aanbiedingen en zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://cmgtcontent.ahold.com/cmgtcontent/media//000336500/000/000336516_001_benq_19_groot.jpg
·Specificaties:
Type model BenQ T905
Kleur Silver Bezel
Beeldgrootte 19"
Breedbeeld Nee
Max. resolutie 1280 x 1024
Max. hor. freq 82 kHz
Dot-pitch 0.294 mm
Muurbevestiging Ja (Optional)
Kantelbaar Nee
Helderheid 250 cd/m2
Contrast ratio 450:1
max. Vert. freq 77 Hz
Digitale ingang Nee
Draaibaar Nee
Responstijd 12 ms
Ingebouwde speakers Nee
Voeding Ingebouwd
Garantie 3 jaar On-site service

299.00 Per stuk
Ze hebben voor 239 euro ook de 17" versie.

[ Voor 53% gewijzigd door Syntagma op 19-09-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Een beetje veel geld voor deze monitor...

pricewatch: BenQ T905 (19", 12ms, D-sub/DVI-D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

hmm, ik vind het jammer dat de sites die de belinea 101920 (111919) verkopen zo ontzettend veel vragen voor de pixelgarantie. Maar aan de andere kant bij ons op de universiteit doen ze er helemaal niet aan.
Ik denk dat ik toch voor deze monitor ga, maar dan wel even af ga wachten totdat hij wat beter beschikbaar gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 16:42
ok ik zit te twijfelen nu tussen 2 schermen
De Hyundai L90D+ En de SAMSUNG SyncMaster 930BF
Ik zie dat de hyundai meer mogelijkheden heeft betreft hoogte etc
maar dat de Samsung 4 Ms heeft en de hyundai 8Ms

Heb ze beiden even vergelijkt zijn beiden zeer goed bij diverse testen.
maar kan niet weerbrengen welke van de 2 beter is
is ga voornamelijk gaming doen en ook af en toe een dvd'tje kijken.

wie weet et antwoord.
alvast bedankt

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 07:37
Ik zou dan voor de hyundai gaan... Die samsung 4ms is een tn overdrive paneel en dan heb je volgens mij meer last van noise/artifects/sneeuw tijdens films. Ik heb zelf de Samsung 913N die heeft hetzelfde paneel als de hyundai en ik ben zeer tevreden. Van die Samsung bestaat ook een pivot/hoogte verstelbaar versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62724

amdboy1983 schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:43:
ok ik zit te twijfelen nu tussen 2 schermen
De Hyundai L90D+ En de SAMSUNG SyncMaster 930BF
Die L90D+ is zeker een goede keus (hij staat hier voor me). Voor games is hij prima. De kijkhoek is niet zoals bij PVA natuurlijk, want het is een TN scherm, maar dat is de Samsung ook. Wel lekker snel in games, ik merk er niks van. Ik denk niet dat je een sneller scherm nodig hebt dan dit. Ook heerlijk om (teken)films op te kijken.
Het belangrijkste is voor mij de pivot, voor tekst en surfen. Ik ga niet meer zonder pivot, want in plaats van grijze balken naast bv Anandtech heb je gewoon 256 pixels meer omlaag. Pixels die anders niks doen, lege ruimte. Echt lekker. Ook documenten zijn langer dan ze breed zijn, en het is handig als je scherm dat ook is.
De lijst is mooi dun, echt een fijne monitor. Tilt en heigth adjustment, great.

Het is gewoon kiezen tussen een nog sneller scherm, of een scherm dat prettiger is in gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 04:24
Anoniem: 62724 schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:58:
[...]Het is gewoon kiezen tussen een nog sneller scherm, of een scherm dat prettiger is in gebruik. :)
Alsof de 930BF niet prettig in gebruik is? Ik ben er heel erg tevreden mee, en toevallig is ook alles wat ik doe afentoe een filmpje kijken, wat surfen op het net, en vooral gamen.. Als fanatieke gamer kan je gewoon niet om de 930BF heen imho, het is het snelste LCD/TFT scherm wat je kan krijgen op dit moment, ook sneller dan die L90D+ (en dus niet alleen op papier, je ziet het verschil echt)..

[ Voor 6% gewijzigd door Inflatable op 19-09-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonlamp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik weet niet of deze al gepasseerd zijn: een paar Australische discussies en user reviews (of tenminste "eerste impressies") van de ViewSonic VP930.

Viewsonic VP930b (replaces the VP191b)
Viewsonic VP930B 19" 8ms - First takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik heb mijn oog laten vallen op de Benq 937s+, maar ik vind de voet bijzonder lelijk. Nu wil ik hem dus graag aan de muur hangen, zodat de voet niet nodig is. De Benq 937s+ is "wall mountable", kan ik hem dan dus aan de muur hangen, of moet ik nog iets speciaal kopen waaraan die moet hangen (behalve dan schroeven :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Inflatable schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:12:
[...]
Alsof de 930BF niet prettig in gebruik is? Ik ben er heel erg tevreden mee, en toevallig is ook alles wat ik doe afentoe een filmpje kijken, wat surfen op het net, en vooral gamen.. Als fanatieke gamer kan je gewoon niet om de 930BF heen imho, het is het snelste LCD/TFT scherm wat je kan krijgen op dit moment, ook sneller dan die L90D+ (en dus niet alleen op papier, je ziet het verschil echt)..
Ik denk dat hij gewoon bedoelt dat de L90D+ meer bewegingsvrijheid heeft (meer in hoogte verstelbaar, pivot).

Heb zelf besloten ook nog ff te wachten, de Belinea ziet er wel goed uit maar ik wil eerst nog wat meer reviews lezen of hij goed is voor te gamen. Verder vind ik hem er ook niet echt uitzien en design is toch wel belangerijk voor iets waar je dag in dag uit op zit te kijken.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7765

Wat ik me nou afvroeg, er worden hier voor grafische ontwerpers wel steeds (duurdere) mva panelen aangeraden, maar hoe nuttig is het nou als alle gebruikers TN panelen hebben (even de CRT's buiten beschouwing laten)? Jij als designer ziet de kleuren zoals ze horen te zijn (of iig beter), maar de mensen die naar je websites kijken zien alsnog gay kleurtjes op de TN panelen. Als 90% van Nederland straks aan de TFT met TN panelen zit, doe jij er als designer dan ook niet beter aan om een TN paneel te hebben ter vergelijking? Dan zit je uiteraard weer met het punt dat niet elk TN panelen dezelfde foute kleurweergave heeft, maar toch.

In een ideale internetwereld zou iedereen FireFox en een MVA paneel hebben. Maar helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Elke monitor heeft een kleurafwijking, maar niet elke monitor heeft die afwijking in dezelfde richting.
Als de ontwerpers enzo dus op een (ongekalibreerde) tn-monitor gaan ontwerpen, dan zien mensen met een andere tn-monitor een dubbele afwijking.

Ook lijkt mij dat niet alles dat ontworpen wordt op het internet wordt gezet: er bestaat bijvoorbeeld ook nog zoiets als fotobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7765

Mjah ok, ik richt me dan vooral op webdesign ;). Ik snap het punt ook wel, maar er wordt zo erg op een precieze kleurweergave gelet waarbij ik me dus afvraag in hoeverre het nuttig is om een scherm van 650 euro te kopen omdat ie nog net iets betere kleuren weergeeft. Zelfs voor een designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
die €650,- geld -volgens mij- alleen voor de 970P, en dat vindt ik zelf ook heel erg duur.
Als je alleen maar aan ontwerpen doet, dan kan je een PVA-monitor kopen voor rond de €400,-(of daaronder als je een ander merk dan Samsung neemt) , en als ie ook nog snel moet zijn, dan lijkt de 101920 me wel intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 155303 schreef op maandag 19 september 2005 @ 06:46:
Hoi, ik heb me net geregistreed op dit forum :)

Dit topic bezoek ik al heel vaak, omdat ik een TFT zocht voor bij mijn nieuwe pc te samenstellen... Ik gebruik deze pc puur en alleen voor games en verder andere dingen die niet veel van je pc vragen. Ik speel met name FPS games (CoD:UO, binnekort CoD 2). Ik had zelf de Samsung 930BF in gedachten, dit leek mij de beste keus voor mijn doelgroep... Heb ik hier een goede keuze aan gedaan of raden jullie mij een andere TFT aan?
Nope, het is een goede keuze voor jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
neonlamp schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:16:
Ik weet niet of deze al gepasseerd zijn: een paar Australische discussies en user reviews (of tenminste "eerste impressies") van de ViewSonic VP930.

Viewsonic VP930b (replaces the VP191b)
Viewsonic VP930B 19" 8ms - First takes
Nice, toegevoegd aan TS.
Zijn er andere mensen die een scherm hebben met backlight-bleading?? (zoals VP191b)
Ik zou wel een willen weten hoe hinderlijk dit gevonden wordt.
Kwam in de vorige userreviews ook naar voren, het lijkt bij alle Belinea 101920 ref. 111919's te zijn, als het zo blijft zal ik het bij de de opmerkingen in de TS plaatsen. Wel jammer natuurlijk, maar zo te horen blijft het gewoon een scherm met onverslaanbare prijs/prestatieverhouding.
Heb zelf besloten ook nog ff te wachten, de Belinea ziet er wel goed uit maar ik wil eerst nog wat meer reviews lezen of hij goed is voor te gamen.
Lijkt me wel he, er zit een overdrive-MVA panel van AUO in en die zijn gewoon damn snel.
Elke monitor heeft een kleurafwijking, maar niet elke monitor heeft die afwijking in dezelfde richting.
Als de ontwerpers enzo dus op een (ongekalibreerde) tn-monitor gaan ontwerpen, dan zien mensen met een andere tn-monitor een dubbele afwijking.
Precies. Bovendien zijn er hier nauwelijks echte grafici die om advies vragen en dat krijgen. Die komen niet op GoT, die kopen gewoon een Eizo/Lacie bak welke ze vervolgens mij hun eigen colorimeter calibreren :)

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 19-09-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153530

Ik ben zojuist mijn samsung 930BF gaan halen.

Zeer degelijk beeld tegenover hun 913N!

Maar is het normaal dat de hoeken van dat zwarte latje zo uit steken aan de hoeken van het scherm

dat lijkt juist of het daar niet goed zit ingeklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:05:
...
[...]

Kwam in de vorige userreviews ook naar voren, het lijkt bij alle Belinea 101920 ref. 111919's te zijn, als het zo blijft zal ik het bij de de opmerkingen in de TS plaatsen. Wel jammer natuurlijk, maar zo te horen blijft het gewoon een scherm met onverslaanbare prijs/prestatieverhouding.
...
Overal vang ik inderdaad iets op als 'lichte backlight-leakage in de hoeken', maar dat hadden alle VP191's ook(en sommigen hadden zelfs nog erger in de bovenrand.)
Als allround-monitor doet die Belinea het dus gewoon goed, maar als snelheid je echt niks kan schelen kan je beter een PVA-monitor uitzoeken(zoals bijvoorbeeld de oude 101920, of de 910T of 193P) want daarbij heb ik nog niks over leakage gehoord, en ook uit deze review blijkt dat bleeding bij PVA's verwaarloosbaar is.
Yokozuna schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:05:
...
[...]

Precies. Bovendien zijn er hier nauwelijks echte grafici die om advies vragen en dat krijgen. Die komen niet op GoT, die kopen gewoon een Eizo/Lacie bak welke ze vervolgens mij hun eigen colorimeter calibreren :)
Het leuke is dat(als we de reviewsites mogen geloven tenminste) De dure merken na kleurkalibratie geen betere(en soms zelfs slechtere) kleurweergave hebben.
Voor kalibratie schijnen de Nec, Eizo, en waarschijnlijkook wel de Lacie's(sommige Lacie's zijn gewoon Nec's met een andere naam) wel een stuk precieser te zijn, maar ik denk dat je dan toch beter een goedkoop mer monitor kan kopen + een kleursensor zodat je zowat perfecte kleuren hebt(deltaE=1) dan voor hetzelfde bedrag een dure monitor te kopen zonder kleursensor om op een deltaE van 3-4 uit te komen.

offtopic:
Wat wordt het?
volgens mij of vervolgens?

[ Voor 37% gewijzigd door n-i-x op 19-09-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
Waar komt deze Samsung 913TM nou ineens vandaan: http://www.prad.de/guide/screen2412.html
Hier had ik nog niets over gelezen, terwijl het zo te zien ook een 8 ms overdrive PVA scherm betreft met een contrast van 1000:1. En verder zit alles er ook op en aan (pivot, hoogte verstelbaar, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 153530 schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:45:
...
Maar is het normaal dat de hoeken van dat zwarte latje zo uit steken aan de hoeken van het scherm

dat lijkt juist of het daar niet goed zit ingeklikt
Wat bedoel je met een zwart latje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

StoneFox schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:10:
Waar komt deze Samsung 913TM nou ineens vandaan: http://www.prad.de/guide/screen2412.html
Hier had ik nog niets over gelezen, terwijl het zo te zien ook een 8 ms overdrive PVA scherm betreft met een contrast van 1000:1. En verder zit alles er ook op en aan (pivot, hoogte verstelbaar, etc).
Hmmmm.... erg interessant! Hij ziet er in elk geval wel wat beter uit dan de Belinea, nu maar hopen op een goede prijs! (als hij ook echt uitkomt)

Hij staat ook op de Duitse Samsung site en is al te koop op Alternate.co.at (waar is dat eigenlijk?) voor 496 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door anonimoes op 19-09-2005 21:42 ]

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133505

anonimoes schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:18:
[...]

Hmmmm.... erg interessant! Hij ziet er in elk geval wel wat beter uit dan de Belinea, nu maar hopen op een goede prijs! (als hij ook echt uitkomt)
wow als er een tft is die ik wil kopen dan word het die wel!!!
ze zeggen dat een pva scherm stabielere ms heeft
op alle kleuren het zelfde aantal ms terwijl een tn scherm dat niet zozeer heeft dus meer schommelende aantal ms.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.