[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.235 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:34:
Heb je al geprobeerd die plek te masseren op je scherm :?
En probeer anders dit filmpje http://www.psp-vault.com/...ownload&req=getit&lid=355
Speel deze op repeat voor een paar uur! (met je scherm aan natuurlijk).
Masseren heb ik al even gedaan ja. En dat programmatje ga ik mooi niet draaien, ik ga morgen eerst bellen >:)
Straks is er door dat programmatje plotseling eentje weer goed, en heb ik nog maar 3 kapotte pixels... :P

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:34:
The_Shad0w >

Heb je al geprobeerd die plek te masseren op je scherm :?
En probeer anders dit filmpje http://www.psp-vault.com/...ownload&req=getit&lid=355
Speel deze op repeat voor een paar uur! (met je scherm aan natuurlijk).
Dat heb ik even toegevoegd aan de TS:

[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11"[/rml]#stap4

(zet er alleen even bij: eigen risico :) )
Straks is er door dat programmatje plotseling eentje weer goed, en heb ik nog maar 3 kapotte pixels..
+1 inzichtvol ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 21-09-2005 18:39 ]

Verwijderd

Hallo, ik heb vandaag mijn Samsung 930BF binnengekregen. Na alle posts te hebben gelezen heb ik voor deze monitor gekozen. Nou heb ik een aantal vragen, misschien kan iemand mij helpen.

ik speel wel eens pro evolution soccer 4, hier heb ik dus last van ghosting. Aangezien deze monitor een responsetijd van 4ms heeft mag dit toch niet? Misschien heb ik iets niet goed ingesteld... Moet je dat magictune installeren? Ik heb een 6800 GT en die staat niet op de lijst. Ik heb de drivers geinstalleerd. In de nvidia instelling staat als beeldscherm samsung syncmaster, zonder dat er 930 BF staat.

Moet ik nog wat instellen of heb ik nog wat vergeten?

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Yokozuna schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:38:
[...]

Dat heb ik even toegevoegd aan de TS:

[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11"[/rml]#stap4

(zet er alleen even bij: eigen risico :) )

[...]

+1 inzichtvol ;)
Als je me kan uitleggen hoe ik(men) dat6 bestand op een PC af kan spelen, dan krijg jij een +1 Behulpzaam van mij.

• n-i-x
@ boccakill:
Je hoeft niks in te stellen om van je 4ms te genieten, dus daar ligt het niet aan...
Het zou er wel aan kunnen liggen dat je monitor nog niet goed ingespeeld is, laat em gewoon een hele tijd bewegende beelden weergeven, en kijk soms even of het beter wordt.

Die ghosting trouwens, was dat licht/donker/grijzig/in de oorspronkelijke kleur/veel/weinig?
En heb je em via D-sub of via DVI aangesloten?

[ Voor 7% gewijzigd door n-i-x op 21-09-2005 19:35 ]

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:14:
Waar maak je je druk om? als het scherm niet bevalt stuur je hem gewoon terug! Daar heb je recht op binnen 7 dagen... Pixelgarantie is totale BS
Het probleem is dat het altijd moeilijk wordt om je geld terug te krijgen als je het product al hebt gebruikt (dus bekeken). Wat topicstarter nu desnoods het beste kan doen als hij de pixelgarantie nu niet kan toevoegen is de koop gewoon ongedaan maken mbv de colportagewetgeving. Krijgt hij zowieso z'n geld terug.

• n-i-x

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

XiN schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:31:
[...]

Als je me kan uitleggen hoe ik(men) dat6 bestand op een PC af kan spelen, dan krijg jij een +1 Behulpzaam van mij.
Ik wil scoren. :D

Openen als... programma in lijst selecteren -> je Favo mediaplayer selecteren, Windows mediaplayer doet het iig, en dan fullscreen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:17:
Hallo, ik heb vandaag mijn Samsung 930BF binnengekregen. Na alle posts te hebben gelezen heb ik voor deze monitor gekozen. Nou heb ik een aantal vragen, misschien kan iemand mij helpen.

ik speel wel eens pro evolution soccer 4, hier heb ik dus last van ghosting. Aangezien deze monitor een responsetijd van 4ms heeft mag dit toch niet? Misschien heb ik iets niet goed ingesteld... Moet je dat magictune installeren? Ik heb een 6800 GT en die staat niet op de lijst. Ik heb de drivers geinstalleerd. In de nvidia instelling staat als beeldscherm samsung syncmaster, zonder dat er 930 BF staat.

Moet ik nog wat instellen of heb ik nog wat vergeten?
Magictune heb je opzich niet nodig, dat kan je ook met de knoppen op de monitor bedienen.. Heb je wel de monitor driver geinstalleerd? En heb je hem via DVI aangesloten (digital dus)?

Ook is het aan te bevelen al je games op de native resolutie te draaien, 1280x1024.. En wel op 75Hz ipv 60Hz..

Maar dan nog.. Ondanks dat dit de snelste LCD/TFT is die je op dit moment kan kopen is ie nog steeds niet 100% zo snel als een CRT, dus kan het best dat jij nog iets ghosting ziet.. Maar veel kan dat nooit zijn.. Ik zie het althans in al mijn FPS games niet tot nauwelijks, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat met voetbalgames als evo 4 zit.. Misschien is die game er gevoeliger voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 21-09-2005 20:09 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Sinds een week de Belinea 101920 Artikelnummer 111919 op mijn bureau staan. Een verbetering ten opzichte van mijn Acer 1715sm (Wat een 12ms TN-paneel had).

Geen last van ghosting of soortgelijken tijdens gamen, films kijken.
Netjes van de website driver en kleurprofiel (Voor Photoshop) gedownload en de kleuren getest.

Ik vind het scherm heel erg helder. Samen met het contrast ben je even bezig dit goed in te stellen naar wens maar als het dan eenmaal lekker staat is het ook goed. Ingesteld op 9300K kleuren voor meest reële kleuren.
Ati X800 herkend netjes dat er via DVI een monitor aanhangt en is goed in te stellen met deze kaart.

Positief punt:

Geen dode pixels of dode subpixels. Helemaal goed het scherm.
Beweegbare voet omhoog en omlaag en kantelbaar en een goede baseplate.
Afwerking van de monitor is gewoon strak.

Negatief punt:

Geen DVI kabel bijgeleverd. Had ik wel verwacht, maarjah duur is het scherm niet.
OSD menu is niet al te brilliant qua gebruik

Vraag:

Kan ik ergens controleren of er werkelijk het nieuwste AUOptronics paneel in zit?

• n-i-x
spk2go schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:53:
[...]

Ik wil scoren. :D

Openen als... programma in lijst selecteren -> je Favo mediaplayer selecteren, Windows mediaplayer doet het iig, en dan fullscreen. :)
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/5750/fout3yn.png
En nu?
(Andere mediaspelers geven een vergelijkbaar resultaat, en hier was k trouwens ook al opgekomen hoor :z )

• n-i-x
Stinger666 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:17:
...
Vraag:

Kan ik ergens controleren of er werkelijk het nieuwste AUOptronics paneel in zit?
Ziet ie eruit als in de topicstart? dan moet het wel de nieuwe zijn.
De oude versies hadden namelijk een ander uiterlijk.

• Stinger666
XiN schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:20:
[...]

Ziet ie eruit als in de topicstart? dan moet het wel de nieuwe zijn.
De oude versies hadden namelijk een ander uiterlijk.
Ik ga er gewoon vanuit. Het is dezelfde als bovenstaande review en de topicstart en het artikelnummer 111919 klopt.

BTW raden jullie overigens aan om sRGB of 6500K kleuren in te stellen en waarom. Ik heb me namelijk laten vertellen dat 9300K het eerlijkste kleurenbeeld geeft.

Moet je voor dat pivotteren software installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Stinger666 op 21-09-2005 20:29 ]

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

XiN schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:18:
[...]

[afbeelding]
En nu?
(Andere mediaspelers geven een vergelijkbaar resultaat, en hier was k trouwens ook al opgekomen hoor :z )
Apple Quicktime installeren en bestand openen met Quicktime Player. Of installeer iTunes van Apple( = incl. Q'time), heb je meteen een goeie MP3 speler erbij... ;)

Specs

• n-i-x
Stinger666 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:27:
[...]

Ik ga er gewoon vanuit. Het is dezelfde als bovenstaande review en de topicstart en het artikelnummer 111919 klopt.

BTW raden jullie overigens aan om sRGB of 6500K kleuren in te stellen en waarom. Ik heb me namelijk laten vertellen dat 9300K het eerlijkste kleurenbeeld geeft.

Moet je voor dat pivotteren software installeren?
Voor internet en digitale foto's moet je zo dicht mogelijk bij de sRGB-standaard zitten(gamma 2,2 en kleurtemperatuur 6500K)
Verder zegt Behardware dit:
Standard 6500K and sRGB modes are quite similar. The first is slightly better in black and the second for bright colors. We prefer the sRGB, but it is just a matter of taste. Here is the result of the analysis of this mode (6500K is very close):
Voor het Pivotteren hoef je geen speciale software te installeren, kan meestal ook via de videokaartdrivers, maar een snelknop ofzo is mischien wel handig...

Verwijderd

Ja... met bf2 heb ik helemaal geen ghosting.... 75hz?? Ik kan alleen maar 60hz kiezen... Misschien is pes4 gewoon echt gevoelig.... Ik heb hem via dvi aangesloten. Sommige dingen kan ik niet selecteren op het paneel van de monitor. Zoals bv contrast :S

• n-i-x

Verwijderd

spk2go schreef op woensdag 21 september 2005 @ 07:41:
[...]

Mag ik vragen hoe je daar aan komt?

Dit is namelijk de grafiek van de 193P:
enz...
Nog boven de terechte aanvullingen van XiN: Wellicht dat ik met onder de 400 wat overdreven heb. Het was dan ook een vluchtige benadering en meer om de dialoog over de prijs op gang te brengen. Desalniettemin goed dat je de informatie toetst en uiteenzet.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

XiN schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:39:
@ Yoko:
Je hebt werk te doen :+

[...]

En:
Pricewatch
En deze dan? pricewatch: Belinea 101920 (19", ms, D-sub/DVI-D)
Meeste sites verkopen de nieuwe versie, mss eerst ff de shop mailen voor zekerheid :)

en zo is het voorspeld!

• n-i-x
Dat is in principe de pricewatch van de oude versie, dus als we in de topicstart daarnaar verwijzen kunnen we gaan wachten op iemand die per ongeluk een oude heef gekregen.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Iemand zin om op een gunstig moment een inkoopactie te plannen voor de 970p/770p?

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hier is animo :D Ik zou wel willen dat we dan allemaal bij introductie zo'n scherm krijgen... Dus nu inschrijven, en in november bij intro ontvangen. (Btw, organiseren zit er vanwege drukte niet in)

[ Voor 86% gewijzigd door Krisp op 22-09-2005 08:18 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Verwijderd

Ik ben misschien van plan om de Belinea 101920 aan te schaffen ik vraag me het volgende af:

Stel ik koop over een tijdje een Xbox360 die een VGA uitgang heeft en 1280x720 uitstuurd dan zou je perfect HD beeld hebben op een tft monitor zonder dat ik als arme student een Plasmascherm hoef te kopen. Zo switch je makkelijk tussen je PC(DVI) en je console (VGA) .

Er zitten dan natuurlijk wel zwarte balken boven en onder je tft omdat de Xbox een breedbeeld resolutie uitstuurd.... echter las ik in een eerder bericht dat native resoluties bij dit scherm altijd omhoog gescaled worden naar 1280x1024, dan heb ik dus nix meer aan mijn tft voor die Xbox360 :(

Zouden eigenaren van een Belinea 101920,of natuurlijk andere monitoren, eens als test 1280x720 op hun pc als resolutie kunnen instellen en kijken of er zwarte balken zijn. Misschien kun je in je scherm instellen dat niet native resoluties niet gescaled worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:26:
Ik ben misschien van plan om de Belinea 101920 aan te schaffen ik vraag me het volgende af:

Stel ik koop over een tijdje een Xbox360 die een VGA uitgang heeft en 1280x720 uitstuurd dan zou je perfect HD beeld hebben op een tft monitor zonder dat ik als arme student een Plasmascherm hoef te kopen. Zo switch je makkelijk tussen je PC(DVI) en je console (VGA) .

Er zitten dan natuurlijk wel zwarte balken boven en onder je tft omdat de Xbox een breedbeeld resolutie uitstuurd.... echter las ik in een eerder bericht dat native resoluties bij dit scherm altijd omhoog gescaled worden naar 1280x1024, dan heb ik dus nix meer aan mijn tft voor die Xbox360 :(

Zouden eigenaren van een Belinea 101920,of natuurlijk andere monitoren, eens als test 1280x720 op hun pc als resolutie kunnen instellen en kijken of er zwarte balken zijn. Misschien kun je in je scherm instellen dat niet native resoluties niet gescaled worden.
Hier ben ik stiekem ook wel benieuwd naar. Doet de belinea altijd aan interpolatie of kun je ook zwarte balken laten ontstaan?

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Passenger schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:13:
Iemand zin om op een gunstig moment een inkoopactie te plannen voor de 970p/770p?
Ik heb ook te weinig tijd, en al helemaal geen ervaring, om dit te organiseren maar ik heb zeker interesse in zo'n actie! (Nu is er alleen met de viewsonic ook zoiets geprobeerd en daar kregen ze eigenlijk niet tot nauwelijks korting op)

Gemberthee: water met een smaakje.

Verwijderd

Op Behardware staat trouwens een review van de Belinea 101920 (ref. 111919) wel vraag ik me af waarom er zo een hoge prijs wordt aangegeven omdat hij niet zo duur is in Nederland.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:37:
[...]

Hier ben ik stiekem ook wel benieuwd naar. Doet de belinea altijd aan interpolatie of kun je ook zwarte balken laten ontstaan?
Hangt van je videokaart(instellingen) en drivers af, niet van je monitor.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wil wel meedoen (als de 1e reviews verschenen zijn) en als distrib. punt dienen, maar het organiseren heb ik zelf geen zin in met dit soort grote en dure producten ;)

Ontopic:
De Belinea 10 19 20, lijkt op dit moment nog de meest perfecte keuze als all round scherm en heeft dus de Viewsonic van zijn troon verstoten. Ook mooi dat op behardware nu wat screenshots gemaakt waren met een nieuwe test van hen, en duidelijk was dat het 4ms TN paneel van BenQ (FP91V) echt bijna 0 aan ghosting kon laten zien. Ik denk zelfs dat je met het blote oog dit niet meer kan waarnemen en dit dus een mooi alternatief is op de Samsung 930BF als game monitor.

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:22:
[...]

Dus volgens jou kan geen een monitor een Xbox360 relaxt breedbeeld weergeven met balken, immers werken je "drivers" van windows niet als je het beeld via die console weergeeft. Lijkt me sterk Ik ken namelijk oudere monitoren die deze optie in het menu hadden zitten om bijv 800x600 klein weer te geven op de monitor. Mijn vraag was eerder hebben moderne monitoren dit, iemand al 1280x720 getest?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:22:
[...]

Dat hangt wel (ook) af van je monitor. Ik heb zelf een Dell 2005FWP. Die kun je instellen:
1. Hij rekt het gewoon uit, dat is wel jammer omdat je dan vervormingen krijgt, maar je wel beeldvullend je applicatie hebt draaien.
2. Scale, hij rekt het scherm uit, maar behoudt de aspectratio (je zult dus 2 zwarte balken aan de zijkant hebben.
3. 1:1, de resolutie wordt aangehouden van de applicatie, draait deze dus 800*600 dan zie je in het midden een 800*600 schermpje en de rest daaromheen blijft zwart.
Daarnaast kun je ook nog is zoomen. Dus dan kun je dus wel je Xboxje in breedbeeld spelen.

Maar zolang er een 1:1 functie op het belinea scherm zit, kun je dus met je Xbox in breedbeeld spelen (met zwarte balken).

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2005 11:51 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:27:
[...]

Dus volgens jou kan geen een monitor een Xbox360 relaxt breedbeeld weergeven met balken, immers werken je "drivers" van windows niet als je het beeld via die console weergeeft. Lijkt me sterk Ik ken namelijk oudere monitoren die deze optie in het menu hadden zitten om bijv 800x600 klein weer te geven op de monitor. Mijn vraag was eerder hebben moderne monitoren dit, iemand al 1280x720 getest?
STOM laat maar ik zat niet na te denken, je sluit je XBOX direct aan op je TFT! EXCUSES!!! ben niet echt wakker blijkbaar. Heeft dus niets met je videokaart te maken noch je drivers!

Ik heb eigenlijk geen idee :D maar ik "denk" dat je gewoon zwarte balken krijgt net als een DVD speler die je op een breendbeeld TV aansluit met 4:3 opnames

Verwijderd

Nog meer animo, maar geen behoefte om 't te organiseren ;). Daar is het me te veel geld voor.

• Yokozuna
Zo te zien is het contrast met het nieuwe paneel van AUO helemaal niet gestegen, dus net zoiets als 3ms versus 4ms van Viewsonic. Wel is duidelijk dat de Belinea gewoon evengoed presteert als de VP912 en dat voor een zacht prijsje, dus het blijft zeker de beste keus voor velen!

Nah, ik denk dat het een kerstcadeautje wordt, die 970/770p :)
XiN schreef op donderdag 22 september 2005 @ 01:03:
Dat is in principe de pricewatch van de oude versie, dus als we in de topicstart daarnaar verwijzen kunnen we gaan wachten op iemand die per ongeluk een oude heef gekregen.
Bij de pricewatch link van jou staat versie 101919 (ipv 111919), mail effe foute productomschrijving naar de pricewatch mods... Behardware review toegevoegd, thanks!

[ Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 22-09-2005 15:24 ]

• n-i-x
Yokozuna schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:55:
Zo te zien is het contrast met het nieuwe paneel van AUO helemaal niet gestegen...
Dat dacht ik eerst dus ook, maar toen las ik dit:
...white at 175 cd/m² and black at 0.3 cd/m². The contrast ratio was measured at 600:1, which is good, but not at the level of the claimed 1000:1. Belinea´s measurements must be established with a higher brightness level.
Toen dacht ik: wat nou als Belinea bij deze mointor geen optie heeft meegeleverd om de backlight zachter te laten branden(of Behardware die optie niet gevonden heeft)?
Dan maakt de ingestelde helderheid inderdaad uit voor het gehaalde contrast, en dan is het mogelijk dat ie op 250nits 250/0,3 = 833:1 haalt, wat wel een verbetering is tegenover het vorige paneel.
Als dat het geval is, dan heeft de Belinea inderdaad geen beter zwart dan de VP191(bij een bruikbare helderheid), maar dan zou de 930VP het wel kunnen halen.

Iets anders waar ik de laatste tijd nogal over nagedacht heb, dat is backlight leakage en contrast.
Bij backlight leakage zal op bepaalde plaatsen op het scherm het contrast omlaag gaan(door minder diep zwart), waardoor het waargenomen zwart slechter wordt.
Als je toevallig op die plaatsen je zwartmeting doet, dan haal je dus ook een slechter zwart(wat ook wel eerlijk is omdat je bij leakage ook slechter zwart krijgt), maar als je bij de ene monitor met leakage nou in het goede deel meet, en bij de andere monitor in het slechte deel, dan wordt het toch een oneerlijke vergelijking.
...Wel is duidelijk dat de Belinea gewoon evengoed presteert als de VP912 en dat voor een zacht prijsje...
VP191?
...
Bij de pricewatch link van jou staat versie 101919 (ipv 111919), mail effe foute productomschrijving naar de pricewatch mods... Behardware review toegevoegd, thanks!
Het Ref-nummer is inderdaad fout, maar uit de beschrijving in die naam(8ms) en de winkels blijkt wel duidelijk dat het de nieuwe is lijkt me...

Verwijderd

iemand al 1280x720 getest?
Jk heb hier een belinea 101920 staan, en ff getest op 1280x720.
Hij rekt het beeld gewoon uit tot het beeldvullend is, ik heb ff het menu doorgebladerd maar geen optie gevonden om dit uit te schakelen :(

Verwijderd

Dan valt die belinea 101920 monitor al af, ik was al enorm aan het twijfelen vanwege de slechte looks van de monitor maar als hij ook nog niet mijn toekomstige console behoeftes kan lessen..... ik wacht wel weer

misschien ooit :z

S-PVA+mooi uiterlijk+zwarte balken bij 1280x720+DVI voor niet meer dan 400 eurie

Hebben andere mensen al de "resolutie test gedaan" ? Samsung eigenaren beweeg uzelf

• n-i-x
n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:27:
...Ook mooi dat op behardware nu wat screenshots gemaakt waren met een nieuwe test van hen, en duidelijk was dat het 4ms TN paneel van BenQ (FP91V) echt bijna 0 aan ghosting kon laten zien. Ik denk zelfs dat je met het blote oog dit niet meer kan waarnemen en dit dus een mooi alternatief is op de Samsung 930BF als game monitor.
Het nadeel van dit paneel(dat ook in de VX924 zit) is alleen, dat ie vreselijk zwart weergeeft(Benq Viewsonic) en hij heeft behoorlijke backlight bleeding(Eigenlijk zijn het niet eens meer lichte vlekken op het scherm, het zijn eerder donkere vlekken met daaromheen bleeding).

Daarom denk ik dat we beter de 930BF kunnen aanraden, die iets sneller is, even duur is als die Benq, en goedkoper dan die Viewsonic is, beter zwart heeft, en waarbij de meeste mensen maar een klein beetje bleeding vinden.

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:11:
...
S-PVA+mooi uiterlijk+zwarte balken bij 1280x720+DVI voor niet meer dan 400 eurie
...
Samsung 970P als je een paar jaar wacht, of mischien de P19-2 van Fujitsu-siemens?(ik weet niet of ie die optie heeft, maar het is een betaalbare S-PVA met een aardig uiterlijk.

• n-i-x
Ik kwam net(in een ander topic) dit tegen:
[rml]erik© in "[ 19" TFT] Dell 1905FP ervaringen"[/rml]
[rml]erik© in "[ 19" TFT] Dell 1905FP ervaringen"[/rml]
Dat gaat over een 19" PVA-paneel met 'boomerang'-pixels, die de volgende(slechte) eigenschappen hadden: traag(zelfs voor een *VA), en een kleine kijkhoek(voor een *VA dan).

Toen ik dat doorgelezen had dacht ik meteen aan de P19-2 review van Behardware(daar hadden ze het ook over een relatief kleine inkijkhoek, en dat ie nog steeds zo traag was als een 25ms MVA)
Zou het mischien kunnen dat Behardware een testmodel met de boomerang-pixels heeft gehad, en dat ie daarom zo slecht presteerde?

• anonimoes

anonimoes

XiN schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:19:
[...]

Samsung 970P als je een paar jaar wacht, of mischien de P19-2 van Fujitsu-siemens?(ik weet niet of ie die optie heeft, maar het is een betaalbare S-PVA met een aardig uiterlijk.
Dan moet je wel een manier zien te vinden om via de console de schalingsopties van de 970P aan te passen, aangezien er geen knopjes op zitten lukt dat niet met de hand. Als de 970P deze optie dus ondersteund dan zal dat een standaardwaarde moeten zijn wil je er wat aan hebben i.c.m. je console (waar naar ik aanneem geen magictune op kan draaien (totaal geen ervaring met consoles)).

Verwijderd

Ik heb net even met Belinea gebeld over mijn 4 dode pixels. Komen gewoon volgende week een nieuwe brengen hier aan de deur :D
Dat is dus hoe garantie hoort te zijn en er zijn een hoop bedrijven die hier iets van kunnen leren.

Belinea _/-\o_

edit:
Wat vind je dan slecht aan de looks van de 101920? Ik vind het grijs/zwarte eigenlijk wel mooi, en dat is ook vooral waarom ik dit scherm genomen heb, maar da's natuurlijk persoonlijk.
(en de prijs natuurlijk, 321 euro)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 16:58 ]

• n-i-x
anonimoes schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:44:
[...]

Dan moet je wel een manier zien te vinden om via de console de schalingsopties van de 970P aan te passen, aangezien er geen knopjes op zitten lukt dat niet met de hand. Als de 970P deze optie dus ondersteund dan zal dat een standaardwaarde moeten zijn wil je er wat aan hebben i.c.m. je console (waar naar ik aanneem geen magictune op kan draaien (totaal geen ervaring met consoles)).
Oja...
K was vergeten dat Samsung een OSD overbodig vindt...

Verwijderd

@The_Shad0w
edit:
Wat vind je dan slecht aan de looks van de 101920? Ik vind het grijs/zwarte eigenlijk wel mooi, en dat is ook vooral waarom ik dit scherm genomen heb, maar da's natuurlijk persoonlijk.
(en de prijs natuurlijk, 321 euro)
Waar had je deze Belinea besteld/gekocht voor 321 Euriesss?
Ik ben blij met de komst van deze TFT, en de positieve reacties. Zeker dat ik hem ga bestellen, maar voor 321 ipv 399 is het natuurlijk helemaal de! TFT.

Verwijderd

• anonimoes

anonimoes

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:54:
@The_Shad0w

[...]

Waar had je deze Belinea besteld/gekocht voor 321 Euriesss?
Ik ben blij met de komst van deze TFT, en de positieve reacties. Zeker dat ik hem ga bestellen, maar voor 321 ipv 399 is het natuurlijk helemaal de! TFT.
Ik vermoed dat The_Shadow zijn tft zonder BTW heeft kunnen halen.

Als je trouwens naar de foto's van de Belinea kijkt die in de Behardware review staan vind ik hem op de een of andere manier minder lelijk dan het lijkt op de foto's van Prad.

[ Voor 18% gewijzigd door anonimoes op 22-09-2005 18:24 ]

Verwijderd

Ja dat denk ik ook, toch handig belasting vrij...niet makkelijker wel Goedkoper..of toch wel makkelijk eigenlijk..

Verwijderd

Op donderdag 22-09-2005 is de status van uw bestelling met bestelnummer ******* veranderd naar verzonden. Uw bestelling is naar het opgegeven afleveradres verzonden. U kunt de afhandeling van de zending door TPG Post volgen via onderstaande link.
Morgen dus even een review schrijven voor dit topic. Ik ben echt benieuwd :)

Verwijderd

Ik heb een probleem met de samsung 930 BF, ik wil een dvd afspelen, maar de kleuren lijken nergens op. Het lijkt net een gedownloade film (en deze dvd is gekocht) Moet ik iets anders instellen. Ik wil de dvd afspelen in wmp 10. Of classic... Battlefield 2 ziet er wel mooi uit :S

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:13:
Ik heb een probleem met de samsung 930 BF, ik wil een dvd afspelen, maar de kleuren lijken nergens op. Het lijkt net een gedownloade film (en deze dvd is gekocht) Moet ik iets anders instellen. Ik wil de dvd afspelen in wmp 10. Of classic... Battlefield 2 ziet er wel mooi uit :S
Begin als eerste eens om een DVD af te spelen met fatsoenlijke software!!! download eens de laatste versie van PowerDVD en zorg dat je de laatste videodrivers hebt geinstalleerd.
Hoe ziet de film eruit op TV? wel goed? misschien is de kwaliteit gewoon crap. En als je niet zegt wat je hebt ingesteld, kunnen wij ook niet zeggen wat je anders moet doen!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Wat ik interessant vind is of TFT's ook last hebben van 'tearing' (twee of meer opvolgende frames van de videokaart die in tegelijkertijd één beeld zichtbaar zijn). Ik dacht dat dat bij TFT's minder zou zijn, maar ik las onlangs dat sommige mensen er toch last van hebben. Zijn er hier mensen die snelle FPS games (zoals Quake 3) spelen die op dit soort dingen letten? Is tearing bij TFT's over het algemeen beter of slechter dan bij CRT's?

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:22:
[...]

Begin als eerste eens om een DVD af te spelen met fatsoenlijke software!!! download eens de laatste versie van PowerDVD en zorg dat je de laatste videodrivers hebt geinstalleerd.
Hoe ziet de film eruit op TV? wel goed? misschien is de kwaliteit gewoon crap. En als je niet zegt wat je hebt ingesteld, kunnen wij ook niet zeggen wat je anders moet doen!
MPC zou op zich de dvd wel goed af moeten spelen. En Windows media player kan toch alleen maar dvd's afspelen met een decoder van een ander pakket?

• n-i-x
Aham brahmasmi schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:31:
Wat ik interessant vind is of TFT's ook last hebben van 'tearing' (twee of meer opvolgende frames van de videokaart die in tegelijkertijd één beeld zichtbaar zijn). Ik dacht dat dat bij TFT's minder zou zijn, maar ik las onlangs dat sommige mensen er toch last van hebben. Zijn er hier mensen die snelle FPS games (zoals Quake 3) spelen die op dit soort dingen letten? Is tearing bij TFT's over het algemeen beter of slechter dan bij CRT's?
Even goed, tearing wordt niet door de monitor veroorzaakt, maar door de videokaart(Een V-sync verhelpt het, voor als je er geen last van wilt hebben).

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ey leute,

Ik heb besloten een TFT aan te schaffen. Nou heb ik altijd met CRT gedaan tot nog toe, maar m'n kamer lijdt aan chronisch ruimtegebrek dus wordt het toch maar eens tijd om wat ruimte te creëren en deze grote 19'' CRT(Iiyama HM903DT) te verkopen aan m'n broertje.
Nou doet zich het volgende voor: Ik heb heel erg gehecht aan goeie beeldkwaliteit, mede omdat ik zo'n top CRT-monitor had. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk inleveren qua beeldkwaliteit. Het punt is dat je dan al snel voor een MVA-panel zou gaan, ware het niet dat deze niet al te snel zijn qua reactie snelheid. En dat is nu juist het probleem, ik speel dan wel niet alteveel spelletjes, maar als ik speel is het wel een snelle FPS zoals UT (old school hè ;) ) (misschien wil ik ook wel teveel, en moet ik gewoon mijn prioriteiten stellen, of beeldkwaliteit, of snelheid, maar daarom post ik dit ook, zodat jullie me dat kunnen vertellen)
Nu zit ik dus echt te twijfelen voor welke monitor ik zou gaan. Qua prijs maakt het me niet zo erg veel uit, ik wil vooral goede spullen. Dan ben ik best bereid wat meer te betalen. Nu ben ik vandaag al even langs de mediamarkt, staffhorst en mycom geweest, maar daar ben ik niet veel wijzer geworden.
Mediamarkt (utrecht) verkocht weinig 19'' schermen en daarbij hadden ze allemaal een TN-panel. Hetzelfde geldt voor mycom, helaas. Bij staffhorst hadden ze wel mooie schermen, maar allemaal sony, en die ben ik nog zeer weinig tegengekomen in dit topic, behalve dan degene in de startpost, maar die is duidelijk te traag voor een FPS.
Nou hoop ik dat jullie wat mooie dingetjes aan te raden hebben voor moi. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.

Verwijderd

jurjenarnold schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:05:
Ey leute,

Ik heb besloten een TFT aan te schaffen. Nou heb ik altijd met CRT gedaan tot nog toe, maar m'n kamer lijdt aan chronisch ruimtegebrek dus wordt het toch maar eens tijd om wat ruimte te creëren en deze grote 19'' CRT(Iiyama HM903DT) te verkopen aan m'n broertje.
Nou doet zich het volgende voor: Ik heb heel erg gehecht aan goeie beeldkwaliteit, mede omdat ik zo'n top CRT-monitor had. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk inleveren qua beeldkwaliteit. Het punt is dat je dan al snel voor een MVA-panel zou gaan, ware het niet dat deze niet al te snel zijn qua reactie snelheid. En dat is nu juist het probleem, ik speel dan wel niet alteveel spelletjes, maar als ik speel is het wel een snelle FPS zoals UT (old school hè ;) ) (misschien wil ik ook wel teveel, en moet ik gewoon mijn prioriteiten stellen, of beeldkwaliteit, of snelheid, maar daarom post ik dit ook, zodat jullie me dat kunnen vertellen)
Nu zit ik dus echt te twijfelen voor welke monitor ik zou gaan. Qua prijs maakt het me niet zo erg veel uit, ik wil vooral goede spullen. Dan ben ik best bereid wat meer te betalen. Nu ben ik vandaag al even langs de mediamarkt, staffhorst en mycom geweest, maar daar ben ik niet veel wijzer geworden.
Mediamarkt (utrecht) verkocht weinig 19'' schermen en daarbij hadden ze allemaal een TN-panel. Hetzelfde geldt voor mycom, helaas. Bij staffhorst hadden ze wel mooie schermen, maar allemaal sony, en die ben ik nog zeer weinig tegengekomen in dit topic, behalve dan degene in de startpost, maar die is duidelijk te traag voor een FPS.
Nou hoop ik dat jullie wat mooie dingetjes aan te raden hebben voor moi. Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Ik zou dan, net zoals ik gedaan heb, een overdrive MVA scherm halen. Dus 1 van de allround schermen hier in de startpost.

Verwijderd

Word je niet wijs genoeg uit deze reeks -ultieme tft topics-?

Verwijderd

@noobs

Ik heb eigenlijk vrij weinig ingesteld. Ik heb brightness op 25 staan en ik heb de drivers geinstalleerd. het rare is dat ik Powerdvd niet krijg opgestart, ik heb hem maar doet het niet. Kan het aan wmp liggen of moet ik nog wat instellen aan de samsung?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat is vreemd... PowerDVD is toch wel 1 van de betere players en zover ik weet bugvrij. Probleem met je computer ;) misschien is je Windows gaar, maar of daardoor het beeld echt zoveel slechter wordt... veel mensen installeren ook allemaal van die 3rd party codecs wat ik nooit kan aanraden waardoor ook vaak veel problemen ontstaan.

Kijk het blijft een TN paneel dus het zal niet perfect zijn voor film kijken... maar dat wist je blijkbaar al, maar slecht hoort het niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Gewoon 375 incl. BTW (Heb zelf 410 betaald)

Ik heb overigens geen last van zichtbare ghosting op de 101920 (111919) en de looks zijn gewoon goed en de voet is absoluut okey! Draaien 360 graden op voet, 90 graden pivotteren, omhoog/omlaag en tilten! >:) Hulde! En bovendien geen dode pixels!

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger666 op 23-09-2005 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:31
Mediamarkt (utrecht) verkocht weinig 19'' schermen en daarbij hadden ze allemaal een TN-panel.
Heb ik ook gemerkt hier in België, ik dacht even mijn keuze te gaan verduidelijken in Mediamarkt maar die hadden slechts een klein aanbod van 19" TFT 's en geen enkele die in één van deze 19" topics is vermeld :( , dan nog vooral MVA panelen terwijl ik op zoek ben naar een goed game scherm.

Bij Vandenborre staan er ook een heleboel TFT 's opgesteld, maar die staan nog wat achter (Samsung 913N etc,...).

Ivm DVD 's afspelen, ik denk niet dat je veel aan de kwaliteit kan veranderen door codecs/software te installeren, als je de film namelijk kan zien en horen dan heb je de juiste codecs en ga je geen andere vinden die betere kwaliteit geven... misschien je scherm anders calibreren??

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop is doorgehakt, na allerlei Samsung modellen te hebben afgewacht en de 193p overwogen te hebben. Is het nu de Eizo S1910 geworden, erg mooi scherm, een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
XiN schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:53:
[...]

Even goed, tearing wordt niet door de monitor veroorzaakt, maar door de videokaart(Een V-sync verhelpt het, voor als je er geen last van wilt hebben).
F*ck. Daar was ik al bang voor. Ik dacht/hoopte dat TFT's op een andere manier het beeld zouden verversen en niet meerdere frames in één verticale retrace zouden tonen, maar aangezien TFT's slechts een refresh tussen de 60 en 75 Hz hebben zijn ze dus bijna twee keer zo slecht als CRT's op dit punt. Maar valt tearing bij TFT's net zo op als bij CRT's?

De reden waarom ik liever geen vsync gebruik is dat het input lag van de muis veroorzaakt in Quake 3 (het spel wat ik speel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pas je op dat die eizo een inkijkhoek probleem heeft.
Kleuren verschieten bij het veranderen van je positie.

>> www.prad.de, forum

blickenwinkel , eizo S1910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het Ref-nummer is inderdaad fout, maar uit de beschrijving in die naam(8ms) en de winkels blijkt wel duidelijk dat het de nieuwe is lijkt me..
Het moet er gewoon goed staan. Er is al genoeg gezeik met 10+ getallen die mensen per TFT moeten onthouden, als ze dan ook nog fout staan dan schiet het helemaal niet op. Misschien maakt het voor ons niet uit omdat wij die getallen nu wel kennen maar anderen niet. OBCS en PCone hebben een pricewatch lock maar voegen hun prijs niet toe, misschien wel omdat het ref nummer niet klopt. Ik heb de mods zelf al gemailed.
Maar valt tearing bij TFT's net zo op als bij CRT's?
Weet ik niet, zet V-sync standaard aan bij TFT's.

Ik snap trouwens niet hoe je erbij komt dat dit tearing heet, het heeft weinig met tranen te maken. Je beeld wordt in 2 of 3 schijfjes gehakt omdat je scherm per verversing meerdere frames krijgt aangeleverd van je videokaart. Dat zou ik eerder cutting ofzo noemen. Tearing zou ik eerder met ghosting in verband brengen.

[ Voor 92% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtuality143
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-07 08:40
Stinger666 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 05:32:
[...]

Gewoon 375 incl. BTW (Heb zelf 410 betaald)

Ik heb overigens geen last van zichtbare ghosting op de 101920 (111919) en de looks zijn gewoon goed en de voet is absoluut okey! Draaien 360 graden op voet, 90 graden pivotteren, omhoog/omlaag en tilten! >:) Hulde! En bovendien geen dode pixels!
Gisteren ook mijn 101920 (111919) binnengekregen. €371 bij obcs.nl. _/-\o_
Prima zaak, vlotte afhandeling en goede communicatie over de levering.

Ik sluit me helemaal aan bij Stinger zijn mening over het scherm.
Scherm ziet er goed uit, ondanks de ingebouwde speakers (waarom laten ze die dingen niet weg?, nou ja).
De voet is niet mooi, maar wel super solide. De hoogte instelling werkt perfect en de pivot functie is top! Kortom: kwaliteit
De beeldkwaliteit is goed zover ik het kan beoordelen.
Wel een klein beetje last van bleeding. De kijkhoek is erg goed, alleen als je iets schuin gaat zitten zie je toch wel wat kleurveranderingen.
En last but not least: 0 dode pixels (had voor de zekerheid wel een pixelgarantie afgesloten)

Kortom: erg blij met dit scherm (heb hiernaast ook een 19" trinitron btw)

Enige minpuntje is eigenlijk de verwarrende produktnummering.
Als Belinea nou leert om dit duidelijk te krijgen, zouden ze wel beter verkopen.

Over de reviews van dit scherm op prad.de en behardware:
De foto's op beide reviews geven een goede indruk van dit scherm.
Ook het algehele beeld wat er in naar voren komt, komt overeen met mijn ervaring op dit moment.

Conclusie:
Ik heb het scherm nog niet getest met games en films, alleen met pixeran en tft-bleeding en de resultaten mbt ghosting zijn volgens verwachting. Goed dus.
De prijs is super en het scherm is volgens verwachting.
Als je een goed all-round scherm wil hebben voor een goede prijs dan hoef je niet te wachten of te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Yokozuna schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:03:
[...]

Het moet er gewoon goed staan. Er is al genoeg gezeik met 10+ getallen die mensen per TFT moeten onthouden, als ze dan ook nog fout staan dan schiet het helemaal niet op. Misschien maakt het voor ons niet uit omdat wij die getallen nu wel kennen maar anderen niet. OBCS en PCone hebben een pricewatch lock maar voegen hun prijs niet toe, misschien wel omdat het ref nummer niet klopt. Ik heb de mods zelf al gemailed.

[...]

Ik snap trouwens niet hoe je erbij komt dat dit tearing heet, het heeft weinig met tranen te maken. Je beeld wordt in 2 of 3 schijfjes gehakt omdat je scherm per verversing meerdere frames krijgt aangeleverd van je videokaart. Dat zou ik eerder cutting ofzo noemen. Tearing zou ik eerder met ghosting in verband brengen.
Je beschrijft heel erg goed waarom het juist WEL tearing moet heten. Het heeft namelijk niets met tranen te maken, maar is de vervoeging van het werkwoord 'to tear', dat je hetzelfde schrijft als traan, maar niet uitspreekt als 'tir', maar als 'tèr' (ongeveer - weet niet precies hoe je dit fonetisch spelt). Kortom: het beeld scheurt. Dit is de officiële naam voor dit verschijnsel.

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
[...]

Ik snap trouwens niet hoe je erbij komt dat dit tearing heet, het heeft weinig met tranen te maken.

[...]
ROFL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ey leute,

Als ik je eisen hoor, dan denk ik dat je of een overdrive-MVA(de Belinea bijvoorbeeld) moet nemen, dat is zo ongeveer de op-één-na beste in beeldkwalitiet(samen met alle andere monitor met een AUO overdrive MVA paneel), alleen het contrast en het de leakage zijn iets slechter dan PVA's.
Een andere mogelijkheid is een overdrive-PVA(zijn waarschijnlijk een klein beetje langzamer dan de overdrive MVA's(let niet teveel op de P19-2 review van Behardware, die is duidelijk op een defecte monitor gedaan)), maar hebben iets hogere beeldkwaliteit.
Als je allebei wilt, dan moet je de 970P afwachten(hij is al gelanceerd, en zou zo'n €560,- moeten gaan kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[...]

...
Het moet er inderdaad gewoon goed staan omdat dit ook verwarring oproept(ik heb het er niet neergezet, dus ik ben onschuldig).
Ik bedoelde alleen te zeggen dat dat wel de pricewatch-link van de goede versie van de Belinea is, en dat je daar dus kan(zou moeten kunnen) kijken waar ie te koop is(de link verandert dacht ik niet bij een andere naam...)
...

tering(scheuren) is inderdaad een verschijnsel waarbij het beeld in meerdere stukjes gehakt is, maar het ontstaat al in de videokaart.
De videokaart berekent (als V-sync uitstaat) gewoon zoveel mogelijk beeldjes, waardoor het beeld soms al ververst wordt als ie nog bezig is het vorige beeldje naar de monitor te sturen, en waardoor ie soms midden in het beeld al overstapt op een nieuwe frame.
Als ik me niet vergis, dan sorgt V-sync ervoor dat het nieuwe beeldje pas beschikbaar is, als je videokaart net klaar is met een beeldje versturen.
Op die manier krijg je die overschakeling dus ergens buiten het beeld, waardoor je geen tearing hebt.
Dit is dus ook voor CRT's nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:11:
pas je op dat die eizo een inkijkhoek probleem heeft.
Kleuren verschieten bij het veranderen van je positie.

>> www.prad.de, forum

blickenwinkel , eizo S1910
Kan k niet vinden, heb je een directe link naar het topic op prad?(ik kan het forum wel vinden, maar ik zie geen topics over een beperkte kijkhoek bij de S1910)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Scheuren, zijn wel extreem rechte dan (8>

Maargoed, V-sync for standard! }) V-sync = videokaart stuurt slechts 1 frame per verversing van je beeld. Hoe het dan zit als je videokaart bijv. maar 45FPS kan creeren terwijl je refreshrate 70Hz is, dat is nog steeds niet duidelijk. Sommigen zeggen dat je videokaart dan domweg 35frames per seconde naar je beeld stuurt, maar dat is in de praktijk toch duidelijk niet zo (niet op mijn twee PC's).

[ Voor 130% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
mischien houd ie het nieuwe beeld dan gewoon eventjes in een buffer apart?
dan kan de videokaart door blijven rekenen, terwijl tearing toch verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens mij, als je videokaart maar 45FPS kan weergeven en je scherm staat op 70Hz + V-sync wordt de ene frame 2 verversingen weergegeven, de andere weer 1 verversing, de andere weer 1, dan weer een nieuwe frame die 2 verversingen wordt weergegeven -> en dat zo afgewisseld. Zodat 45FPS netjes in de refreshrate van de scherm "past".

Zo krijg je altijd het aantal FPS te zien dat je videokaart maximaal kan creeren, met als 2e maximum de refreshrate van je scherm. Daarvoor krijg je een net beeld terug. Daarom heb ik altijd gewoon V-sync aan. Quake3 speel ik niet meer, daar stond het trouwens ook altijd aan. Voor benchmarks moet je V-sync wel uitzetten, maarja die draai ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2005 14:59 ]

• Gwaihir
  • Niet online
Dode pixelgarantie: wat gebeurt er met de kapotte schermen?

Binnenkort twee TFTs aan te schaffen, waarschijnlijk de Belinea all-rounder. Dode pixel-garantie kan, maar kost 50-80 euro per scherm extra. Ach, dan wil ik best het gokje nemen. Maar wordt dit "spel" wel eerlijk gespeeld? Ik zie tot nu toe bij slechts één winkelier (Salland) schermen met dode pixels op de site staan tegen korting (maar deze levert de betreffende monitor niet). Wat doet de rest met de schermen die terugkomen op basis van deze garanties? Ik krijg nogal de indruk dat deze in veel / de meeste gevallen verkocht worden aan de volgende koper die geen dode pixelgarantie had gekocht. Weet iemand hier meer van? Is het mogelijk vast te stellen of een winkel je echt een scherm rechtstreeks van de fabriek verkoopt of een waarvan evt. al bekend is dat het fouten heeft? Is het mogelijk / gebruikelijk een reeds geopende verpakking te weigeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Gwaihir op 24-09-2005 02:36 ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ten eerst ben je het recht om de TFT binnen 7 dagen terug te sturen in het geval van een ongeopende verpakking. Als die verpakking daar al geopend is, kun je daar onmogelijk aan voldoen.....

Je zou hem dan niet meer terug kunnen sturen, maar dat lijkt me onlogisch. Waarschijnlijk zul je moeten bewijzen dat de verpakking al geopend was toen hij bij jou kwam, dat kan heel simpel door de postbode met de geopende verpakking op de foto te zetten, en hem een verklaring te laten ondertekenen dat hij een geopende verpakking heeft gebracht. Je kunt hem dan open maken, bekijken, constateren dat er dode pixels opzitten, en terugsturen onder het motto van die 7 dagen garantie. Hun kunnen niet klagen, want de verpaking was open.

Als de doos is dicht is, zul je moeten gokken Dan is het dus wel "eerlijk". :)

Overigens weet ik dat Azerty het ook doet, alleen zetten hun de schermen in het gewone rijtje. :)

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ik zit sterk te denken om de Belinea 101920 te gaan bestellen.
Nu werk ik op een Iiyma Vision Master Pro 510 21". Is het verstandig om dan wel de overstap te maken naar de 19" Belinea?
Het feit dat ik gekozen heb voor de 19" is dat ik ook geregeld een spelletje speel, en de grotere schermen zijn naar mijn weten te traag.
Mijn vraag is eigenlijk of ik er spijt van ga krijgen als ik ga overstappen van een 21" CRT naar een 19" LCD?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

spk2go schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 08:14:
Ten eerst ben je het recht om de TFT binnen 7 dagen terug te sturen in het geval van een ongeopende verpakking. Als die verpakking daar al geopend is, kun je daar onmogelijk aan voldoen.....

Je zou hem dan niet meer terug kunnen sturen, maar dat lijkt me onlogisch. Waarschijnlijk zul je moeten bewijzen dat de verpakking al geopend was toen hij bij jou kwam, dat kan heel simpel door de postbode met de geopende verpakking op de foto te zetten, en hem een verklaring te laten ondertekenen dat hij een geopende verpakking heeft gebracht. Je kunt hem dan open maken, bekijken, constateren dat er dode pixels opzitten, en terugsturen onder het motto van die 7 dagen garantie. Hun kunnen niet klagen, want de verpaking was open.

Als de doos is dicht is, zul je moeten gokken Dan is het dus wel "eerlijk". :)

Overigens weet ik dat Azerty het ook doet, alleen zetten hun de schermen in het gewone rijtje. :)
Ahum: wet koop op afstand heeft NIETS te maken met verpakking! verpakking is geen onderdeel van het product volgens de wet en een winkel kan en mag hier dus geen eisen aan stellen!
Als een product niet aan jouw verwachting voldoet mag je hem zonder opgave van reden ten alle tijde terugsturen en heb je recht op volledige teruggave van je geld (behalve de verzendingskosten)

Verwijderd

Mijn "review" voor de Belinea 101920 (ref. 111919)

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een iiyama visionmaster pro 451, deze is inmiddels al 4,5 jaar oud. Ik dacht dat hij altijd nog vrij scherp was, vooral vergeleken met de monitoren van m’n huisgenoten. Maar wat een verschil toen ik m’n Belinea aansloot. Ik durf niet eens meer naar de crt te kijken, zo’n groot verschil is er.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Geen pixeldefecten, maar daar had ik ook al 50 euro extra voor betaald.
Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleurweergave is erg goed, m’n crt is veel donkerder dan dit scherm. Op maximale brightness is m’n crt veel donkerder dan m’n tft op 50%. De kleuren zien er erg goed uit. Precies wat ik ervan verwachtte.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Kan ik erg kort overzijn. Geen Ghosting gezien.
Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Wit is wel heel erg wit. Ik moest hem gewoon minder fel zetten. Ik werd er blind van 

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Geen backlight leakage gezien. Ik heb een zwart plaatje fullscreen gezet en hij is overal even zwart.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoek is goed, maar valt me toch nog een beetje tegen vergeleken met een CRT, maar hier kan ik wel mee leven.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Robuust, de voet is lekker zwaar en het scherm draait heel soepel naar pivot mode of omhoog/omlaag. Ik vermoed dat er een soort contra-gewicht inzit die alles lekker stabiel houdt.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)

Simpel, doch strak. Niets mis mee

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

Voordelen
prijs
geen ghosting
goede kleuren
goede kijkhoek
Geen backlight leakage (hier ben ik blij mee)
Nadelen
Kijkhoek is toch niet zoals crt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 11:26 ]

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 09:05
n00bs schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:25:
[...]
Ahum: wet koop op afstand heeft NIETS te maken met verpakking! verpakking is geen onderdeel van het product volgens de wet en een winkel kan en mag hier dus geen eisen aan stellen!
Als een product niet aan jouw verwachting voldoet mag je hem zonder opgave van reden ten alle tijde terugsturen en heb je recht op volledige teruggave van je geld (behalve de verzendingskosten)
Uitzondering: Voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur mogen ze dus wél eisen stellen aan het wel of niet openen van de verpakking. Die info kan je nalezen bij de consumentenbond, een link zat ergens in een eerder topic in deze reeks...

Edit:
http://www.consumentenbon...004/390658?ticket=nietlid

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie1 op 24-09-2005 11:49 ]

Verwijderd

@ Yokozuna: misschien is het verstandig de C19-4 uit de startpost te halen? Deze wordt nu immers niet meer verkocht, en de Pricewatch link is nu al langere tijd dood.

Misschien kan je nog een notitie in de startpost zetten over de Fujitsu-Siemens C19-7, ook al is deze (nog) niet goed beschikbaar in NL? In NL wordt deze monitor alleen verkocht door online-systems.nl en hd.nl. Ook al is ie DVI-loos, deze monitor is in Duitsland wel goed beschikbaar en erg goedkoop, rond de 305 Euro, en met een beter uiterlijk dan de Belinea 111919. Zie voor meer info de Fujitsu Siemens shop Duitsland en de PDF datasheet. Wellicht hebben sommige mensen het er voor over om deze in Duitsland te bestellen.

BTW, misschien kun je ook de misleidende foto van de Belinea 111919 in de startpost vervangen door een foto uit de review van behardware/prad.de?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 12:20 ]

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:09:
@ Yokozuna: misschien is het verstandig de C19-4 uit de startpost te halen? Deze wordt nu immers niet meer verkocht, en de Pricewatch link is nu al langere tijd dood.

Misschien kan je nog een notitie in de startpost zetten over de Fujitsu-Siemens C19-7, ook al is deze (nog) niet goed beschikbaar in NL? In NL wordt deze monitor alleen verkocht door online-systems.nl en hd.nl. Ook al is ie DVI-loos, deze monitor is in Duitsland wel goed beschikbaar en erg goedkoop, rond de 305 Euro, en met een beter uiterlijk dan de Belinea 111919. Zie voor meer info de Fujitsu Siemens shop Duitsland en de PDF datasheet. Wellicht hebben sommige mensen het er voor over om deze in Duitsland te bestellen.

BTW, misschien kun je ook de misleidende foto van de Belinea 111919 in de startpost vervangen door een foto uit de review van behardware/prad.de?
Ik wil niet vervelend doen (maar doe het dus toch :P) Maar die C19-7 mag dan wel 'mooier' zijn, maar is dan ook een totaal ander scherm (met ook ander paneel, ander contrast andere aansluitingen), dus niet echt een uiterlijk-only vergelijking waard.
Verder is de foto van de belinea toch dezelfde als die van behardware en prad? ik zie niet echt een verschil...

• Yokozuna
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:09:

Mee eens, is gedaan, zie startpost :) Heb ook pricewatch notering aangevraagd, komt er dus binnenkort op als het goed is.
De foto in de startpost is de juiste:

Startpost foto:
Afbeeldingslocatie: http://img286.echo.cx/img286/9125/belinea1ji1uq.jpg

Prad.de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/belinea_101920_no111919.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/belinea_101920_no111919_schwenklinks.jpg

Behardware:
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/14/IMG0014438.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 24-09-2005 13:21 ]

Verwijderd

Weet iemand al wanneer de Samsung 970p uitkomt?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:53:
Weet iemand al wanneer de Samsung 970p uitkomt?
http://www.mcdos.nl/wwwcontrol/news?id=1998&country=nl

Waarschijnlijk November

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Yokozuna
Maar die C19-7 mag dan wel 'mooier' zijn, maar is dan ook een totaal ander scherm (met ook ander paneel, ander contrast andere aansluitingen), dus niet echt een uiterlijk-only vergelijking waard.
Toch kun je de schermen vergelijken:

De C19-7 is gebaseerd op het AUO paneel in de VP191b en is een compleet gestript model (nauwelijks instelbaarheid van de voet, alleen verticaal draaibaar, geen DVI).
De Belinea 101920 ref. 111919 is ook gebaseerd op de AUO paneel in de VP191b maar heeft alles erop en eraan (hoogte verstelbaarheid, vertical+horizontaal draaibaar, pivot mode, DVI).

Het is gebleken dat de contrastratio bij het nieuwe en oude paneel gewoon hetzelfde is, ondanks de andere GEGEVEN specs (zie reviews in TS). Dus het paneel blijft hetzelfde, ook het backlight bleed probleem is bij nog lang niet alle schermen opgelost wat benadrukt dat het 1000:1 paneel ook verder hetzelfde is als de 800:1.

Ben het wel met je eens, als je voor 70 euro meer de Belinea kunt kopen zou ik dat ook zeker doen, maar sommige mensen hebben gewoon geen 375 euro voor een TFT over en hechten meer waarde aan design dan ons. Dan is de C19-7 een goede oplossing. Hoewel... mensen die weinig voor een TFT overhebben (dus geen 370-550 euro) zullen hem ook minder snel buiten NL kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Yokozuna op 24-09-2005 13:23 ]

Verwijderd

Damn, ik wou er binnenkort een gaan halen maar november is wel erg laat.

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
dat heb ik dus ook. Verdikkie ik wil een TFT scherm en die samsung wordt ik wel een beetje opgewonden van.

Zou het ding een beetje beschikbaar zijn tegen november????

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Ik ben nog steeds zoekende naar de Belinea 101920 ref 111919 in de omgeving utrecht/amersfoort/zwolle. Tot nu toe staan er op tweakers alleen winkels in eindhoven, bodegraven en halsteren. Heeft iemand een winkel in de omgeving utrecht/amersfoort/zwolle deze monitor gezien, zo ja waar?

Ik wil de TFT namelijk alleen maar kopen nadat ik deze in de winkel heb gezien en heb (uit luiheid :P ) nou niet veel zin om een roteind te moeten reizen voor een monitor.

Thx

Verwijderd

Yokozuna: bedankt voor het snel toevoegen. De foto in de startpost mag dan wel de juiste zijn, maar het is wel misleidend IMO, het ziet er zo gefotoshopped uit, op die foto lijkt de monitor zilvergrijs en glanst dat ding helemaal. In werkelijkheid ziet het grijs op de Belinea er heel anders uit, veel saaier zoals je ook kan zien op de foto's die wat realiteitsgetrouwer zijn.
Verder, sorry als ik nu mierenneuk, maar misschien kan je bij de C19-7 nog vermelden dat deze monitor niet officieel verkocht wordt in NL, en in Duitsland wel. En dat deze in Nederland door hd.nl en online-systems.nl verkocht worden voor de mensen die niet in Duitsland willen kopen.

BTW: aangezien de Belinea 111919 nog niet op de NL website van Belinea zelf staat, misschien dat de winkels die hem nu aanbieden de monitor importeren? Misschien is dat ook een verklaring voor wat beperkte beschikbaarheid, alleen een paar internetwinkels verkopen de monitor?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 14:48 ]

• FaZe
Nee hij wordt niet door de winkels geimporteerd zover ik kan zien hoor. Bij o.a. distributeur McDOS staat hij gewoon in het assortiment (met juiste ref nummer erbij).

[ Voor 1% gewijzigd door FaZe op 24-09-2005 15:06 . Reden: typo ]

• Gwaihir
  • Niet online
spk2go schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 08:14:
Waarschijnlijk zul je moeten bewijzen dat de verpakking al geopend was toen hij bij jou kwam, dat kan heel simpel door de postbode met de geopende verpakking op de foto te zetten, en hem een verklaring te laten ondertekenen dat hij een geopende verpakking heeft gebracht.
Lol, dat noem je simpel? ;) De postbode gaat daar niet op wachten en heeft ook niets te maken met de binnenverpakkingen: wanneer het pakket als geheel is overgekomen is het voor hem klaar. Of fabrieksverpakkingen daarbinnen open zijn of niet is niet zijn zaak.

Voor de 7 dagen afkoelen is het inderdaad niet helemaal duidelijk in hoeverre verpakkingen open mogen worden gemaakt. Het mag op zich wel, maar het product moet wel als nieuw verkoopbaar blijven en dat is al snel niet meer het geval. Dat 7 dagen recht blijkt evenwel bij de gemiddelde webshop zo moeilijk uit te oefenen dat ik het daar sowieso nooit op wil gooien. Bovendien betreft dit een zakelijke aankoop en daar geldt het niet voor.

Voor het overige: ik hoop dat er nog wat mensen hier langs komen die wat meer weten van wat er met die "half afgekeurde" TFTs gebeurd - medewerkers van winkels / distributeurs bijvoorbeeld.

• FaZe
Zelf heb ik een (erg) klein winkeltje... en ik weet iig dat ik ze niet zo terug kan sturen naar de distributeur of iets dergelijks. Ooit een keer een laptop gehad voor een klant (van Acer) met een defecte pixel... en zag het bij de installatie dus al.. voordat ik het hem verkocht. Heb ik met een beetje moeilijk doen uiteindelijk via Acer zelf kunnen omruilen, maar het klonk in ieder geval dat ik er niet op kon rekenen dat ze dat altijd zouden doen.
Ik heb het ook wel eens aan een vriend gevraagd die bij een pc-zaak werkt, maar die gaf alleen als antwoord: gewoon de tegen de pixel tikken totdat hij het weer doet.. schoot ik dus ook niks mee op ;)
Maar zelf ben ik inderdaad ook benieuwd! Voor mij als klein winkeltje blijft het uiteraard ook super eng tft's te verkopen. Ik test ze altijd van te voren, en drink er een pilsje op als hij in orde is ;)

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

bij sommige zaken kan je ze als klant kopen, tegen een lagere prijs.

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 15:51:
bij sommige zaken kan je ze als klant kopen, tegen een lagere prijs.
Sommige zaken verkopen ze gewoon als nieuw, mits het binnen de marge van de fabrikant valt. Waar ik mijn scherm gekocht heb wel tenminste. Gelukkig had ik pixelgarantie.

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 21:11
Nou, ik heb gister een Samsung 913n aangeschaft, en ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben. Ik heb altijd met 2 19" CRT schermen gewerkt en vond t wel eens tijd om de overstap naar TFT te maken.
Ik vind de kleurweergave van dit ding maar slecht. En het is ook zwaar irritant dat de onderkant van t beeld lichter is dan de bovenkant (hoe ik er ook voor ga zitten).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit scherm een beetje in moet stellen zodat ie alles een beetje fastoenlijk weergeeft? bvd

Verwijderd

Na lang nadenken, twijfelen en urenlang doelloos zitten surfen op internet heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en het TFT scherm gekocht dat mij het best geschikt leek.
Ik heb nog een Belinea 101920 geprobeerd maar dit bleek de oude versie die er mooi uitziet, goed beeld geeft maar VEEL ghosting heeft door zn 25ms.
Mn pa wilde het scherm wel hebben dus hij hoefde niet terug naar de winkel en ik kon een nieuwe bestellen.
Heb veel verschillende reviews gelezen over de Samsung, de meeste tweakers en andere gebruikers vinden hem top terwijl de grote reviewsites hem keihard afkraken. (enkel voor games geschikt)

Ben zeer tevreden over de Samsung, vind hem top, ook voor bureauwerk en films.

Mijn "review" voor de Samsung 930BF

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een IIYAMA CRT LS902UT. Mooi scherm dat ik destijds eigenlijk alleen gekocht heb als tussenstap, omdat ik TFT nog te duur vond. Altijd wel tevreden geweest over het scherm, maar natuurlijk een BAKBEEST vergeleken met de Samsung TFT.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Geen pixelfouten, wel even getest in de winkel waar ik werk.
Speciale features van het scherm zijn o.a. magicbright, zie daar het nut niet echt van in. Als ik dit gebruik zien de kleuren er absurd flashy uit, net of je een pilletje genomen hebt.
Zal dit dus ook niet echt gaan gebruiken.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Er is absoluut geen ghosting. Tenminste mijn ogen kunnen niets raars aan het beeld ontdekken, dit is op de Belinea 101920 (oude revisie) van mn vader wel anders. Ook nagloeien heb ik niet gezien.
Heb getest met diverse snelle spellen (UT2004, FarCry, NFSU2, MOHAA,....) maar alles draait als een trein. Heerlijk gewoon.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Bij NFSU2 zag ik aan de linkerrand een soort kartelrand(wit). Ik denk dat dit met de leakage te maken had? Dit is het enige spel waarbij ik dit gezien heb, bij alle andere spellen en toepassingen is er niets raars te zien.
Wit is gewoon wit, en lekker fel wit.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Er wordt op internet veel gezeurd over de inkijkhoek, ikzelf heb hier geen last van. We hebben met 3man voor het scherm gezeten, allemaal vrij ver uit elkaar, en film gekeken. Iedereen kon het goed zien, met de goede kleuren. Denk dat het allemaal wat overdreven is. Wanneer je onder je scherm gaat liggen wordt het inderdaad snel zwart, maarja wie gaat er ook onder zn scherm liggen?

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Lekker zware voet, degelijke constructie van het scherm, behalve de klep die alle aansluitingen aan de achterkant weg moet werken, deze zit er wat prullerig op en is moeilijk dicht te krijgen wanneer je alle kabels aangesloten hebt.
De knopjes zitten aan de onderkant, heb hier geen problemen mee.
Sommige mensen klagen over het OSDmenu, ook hier geen problemen mits je even weet hoe het werkt.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Zwart/Zilver, ziet er strak en zakelijk uit, geen poespas gewoon professionele indruk.
Het powerledje is groen, klein en niet hinderlijk fel.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen
geen ghosting
zeer scherp beeld
Mooie kleurweergave
Mooi uiterlijk

Nadelen
Zwart is inderdaad niet erg donkerzwart
Niet in hoogte verstelbaar/roteerbaar

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 17:00 ]

• Yokozuna
Fraggertje; wat relativering, altijd handig :) Userreview toegevoegd, samen met die van Nephilium uiteraard.

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:03:
Zijn er eigenlijk ook breedbeeld 19" schermen?

XiN schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:01:
[...]

volgens mij niet als PC-monitor, ik heb er nog nooit van gehoord tenminste...
Wel heb ik laatst ergens op een gedeelte van de samsung site waar je hun panelen kan bekijken gezien dat ze een 19" breedbeeld paneel wouden gaan maken(S-PVA), maar of die ook echt uit gaat komen weet ik niet.
Op prad.de is bij de "neuzugange" een 19" breedbeeldmonitor toegevoegd van Fujitsu Siemens W19-1: http://www.prad.de/guide/screen2437.html.
Dit is de zwarte versie, maar hij is er ook in zilver en is voorzien van een TN paneel met een resolutie van 1440 x 900. Voor zover ik weet is dit de eerste 19" breedbeeldTFT die op de markt komt.

[ Voor 5% gewijzigd door stonefox op 24-09-2005 20:16 ]

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dus happy met de 930bf? Want ik zag hem hier zij aan zij staan met de benq http://www.behardware.com...vey-4-8-ms-tn-ips-va.html
En dan lijken die kleuren wel wat teleurstellend (en ik zat ook echt aan deze samsung te denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
StephaN schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:32:
Dus happy met de 930bf? Want ik zag hem hier zij aan zij staan met de benq http://www.behardware.com...vey-4-8-ms-tn-ips-va.html
En dan lijken die kleuren wel wat teleurstellend (en ik zat ook echt aan deze samsung te denken)
Het is maar net hoe je je brightness etc instelt denk ik.. Mijn 930BF ziet er iig niet zo overbright uit met UT2004 als in die review, maar meer als die linker, de benq..

Ik ben er dus erg tevreden mee, vooral omdat ik fanatiek gamer ben, en er wat dat betreft dus geen betere LCD/TFT te vinden is imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:20:
[...]

Kan k niet vinden, heb je een directe link naar het topic op prad?(ik kan het forum wel vinden, maar ik zie geen topics over een beperkte kijkhoek bij de S1910)
http://www.prad.de/board/...php?threadid=20258&page=4

en volgende paginas.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.