Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 10.065 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beamer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:14:
Neem 1 ding van mij aan. Neem echt geen VERSATEL. Wat een OPLICHTERS! Ik heb me verbinding in Mei aangevraagd. Zou in Juni worden opgeleverd, nog altijd werkt het niet! (nu oktober)!
Echt ongelooflijk! Gelukkig heb ik nog kunnen internetten via de buren want anders had ik echt om het hand gezeten.
Zit nu in principe 5 maanden zonder internet. Gewoon niet normaal die gasten. oplichters 1e categorie. De overheid zou moeten ingrijpen dit is gewoon grootschalige oplichting.
Ik heb me abbonnement opgezegd en me geld terug geeist. Ben benieuwd zullen ze wel niet op reageren. maar alles wat ze nu nog afschrijven laat ik storneren.

http://kassa.vara.nl/port...dialoog&frm=90429&cat=606
Hee erg vervelend voor je Beamer, maar wat is er aan gedaan door Versatel?
Wat zei de monteur bij het aansluiten?
Wat heb je gedaan om dingen uit te sluiten?
Heb je het direct op het ISRA-punt geprobeerd?
Is er een lijnmeting uitgevoerd?

Als het allemaal niet heeft mogen baten is het heel schraal te noemen, maar ik kan mij niet voorstellen dat Versatel niets heeft geprobeerd om jouw probleem te verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Echt tis altijd zelfde verhaaltje, het is heel spijtig Beamer dat het bij jou zo gelopen is maar dat maakt Versatel in de verste verte nog geen oplichters. Ik en vele andere met me zijn tevrede klanten en ik word persoonlijk altijd netjes geholpen (sommige helpdesk medewerkers zijn alleen niet zo snugger maar dat buitenbeschouwing gelaten). Maar goed ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt maar kom niet aan met zo bek dat het oplichters zijn want dat slaat nergens op. En als je wil af koelen ga dan onder een koude douche staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 09:02

Beamer

Return of the legend

WeAreLegion schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:27:
Echt tis altijd zelfde verhaaltje, het is heel spijtig Beamer dat het bij jou zo gelopen is maar dat maakt Versatel in de verste verte nog geen oplichters. Ik en vele andere met me zijn tevrede klanten en ik word persoonlijk altijd netjes geholpen (sommige helpdesk medewerkers zijn alleen niet zo snugger maar dat buitenbeschouwing gelaten). Maar goed ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt maar kom niet aan met zo bek dat het oplichters zijn want dat slaat nergens op. En als je wil af koelen ga dan onder een koude douche staan :D
Ik hoop dat jij een koude douche krijgt en 6 maanden zonder internet komt kijken of je dan nog zo blij loopt te praten.

Ik heb alles maar ook alles gedaan gedaan om die k*t verbinding werkend te krijgen. Maar het is gewoon zo heb wel signaal maar niet werkend. Versatel erkend het probleem en zegt iedere keer er aan bezig te zijn als ik ze bel/mail.Ze zeggen dat het in de wijcentrale zit, dan stuur je er een monteur heen lijkt me maar die zal er wel net zo veel verstand van hebben als de rest van de medewerkers daar.

En ik ben 5 maanden rustig gebleven en ben het nu gewoon zat lijkt me enigzins begrijpelijk en als je dat niet kan begrijpen ben je nog dommer als die figuren bij versatel op de helpdesk.

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Na een maand(je) wachten bij mij is er dan nu ook een afspraak gemaakt met Versatel. Vorige week deed de status pagina een beetje raar. Elke dag ging hij 1 dag verder, van 2 november tot 4 november.

Maar dan stond er vandaag ineens 18 oktober, en dus heb ik meteen gebeld en de 19de een afspraak gemaakt. Hoop dat ik wat meer geluk heb dan andere. Een gozer bij mij in de buurt heeft geen problemen, dus hopelijk is dat bij mij ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Beamer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:00:
[...]

Ik hoop dat jij een koude douche krijgt en 6 maanden zonder internet komt kijken of je dan nog zo blij loopt te praten.

Ik heb alles maar ook alles gedaan gedaan om die k*t verbinding werkend te krijgen. Maar het is gewoon zo heb wel signaal maar niet werkend. Versatel erkend het probleem en zegt iedere keer er aan bezig te zijn als ik ze bel/mail.Ze zeggen dat het in de wijcentrale zit, dan stuur je er een monteur heen lijkt me maar die zal er wel net zo veel verstand van hebben als de rest van de medewerkers daar.

En ik ben 5 maanden rustig gebleven en ben het nu gewoon zat lijkt me enigzins begrijpelijk en als je dat niet kan begrijpen ben je nog dommer als die figuren bij versatel op de helpdesk.
Je hoort mij niet zeggen dat ik niet snap dat je boos ben. Je heb groot gelijk dat je boos ben. Ik zag alleen dat het dan nog geen oplichters zijn zoals jij dus zeg. Maar goed ik ga hier geen nutteloze discussie voeren over zo iets. Hoop voor je dat je snel je geld terug krijg en een provider vind die je wel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Beamer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:00:
Ze zeggen dat het in de wijcentrale zit, dan stuur je er een monteur heen lijkt me maar die zal er wel net zo veel verstand van hebben als de rest van de medewerkers daar.
Alleen deze statement zegt al meer over jouw gedrag dan dat van versatel.

Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niQ2001 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 09:36:
[...]

Bij mij is mijn orderstatus ook weg.
Ik was dan wel al een stap verder, ik heb al een datum wanneer ze langskomen voor de installatie.
Hmm Ze hebben mij inmiddels ook gebeld voor een afspraak. :) Dus dat zal nu wel goed komen. Blijft toch vreemd dat ze dan ook maar meteen de order status verwijderen, schept toch verwarring...

Anyways thx voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WasBak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:17:
Na een maand(je) wachten bij mij is er dan nu ook een afspraak gemaakt met Versatel. Vorige week deed de status pagina een beetje raar. Elke dag ging hij 1 dag verder, van 2 november tot 4 november.

Maar dan stond er vandaag ineens 18 oktober, en dus heb ik meteen gebeld en de 19de een afspraak gemaakt. Hoop dat ik wat meer geluk heb dan andere. Een gozer bij mij in de buurt heeft geen problemen, dus hopelijk is dat bij mij ook zo.
waren bij jou alle vakjes aangevinkt in jouw staus ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:18:
[...]

waren bij jou alle vakjes aangevinkt in jouw staus ???
Yup sinds vandaag wel, tenminste de vakjes tot "Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.". Toen heb ik meteen naar dat 020 nummer gebeld en een afspraak gemaakt.

Nu wordt het dus afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Ja, ik heb het ook eindelijk. De aanloop procedure ging niet bepaald van een leien dakje

1) 15 april aangevraagd
2) de oplevering was 29 juli, op 30 juli stond dat de oplevering 16 juli was. Bij abonnementshistorie was mijn order afgekeurd
3) gebeld, na een uur wachten kreeg ik iemand eraan die op een knopje drukte zodat ik weer aangemeld was
4) Hele bestelling was verdwenen, ik kreeg een mail dat ze geannuleerd hebben omdat ik ergens anders een aanvraag had lopen voor adsl (wat dus niet klopte)
5) Gemaild, en ik werd opnieuw geregistreerd en het zou 30 september opgeleverd worden
6) Dertig september werd het inderdaad opgeleverd, mijn huidige abonnement (versatel adsl plus) deed het opeens niet meer. Lullig dat het installatie bedrijf geen afspraak had gemaakt...
7) Afspraak gemaakt en vandaag was de eerste dag dat vrij was.
8) Vandaag aangesloten (na bijna 6 maanden), geen complicaties gelukkig

De verbinding is wel goed moet ik zeggen, van de msdn site haal ik 1200 kB/s, mijn upload is rond de 85 met uitschieters tot 93 ongeveer. Voor de rest ziet alles er ook goed uit (routermenu + opties, digitale decoder enzo). Dus ben al met al toch tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:13:
Ja, ik heb het ook eindelijk. De aanloop procedure ging niet bepaald van een leien dakje

1) 15 april aangevraagd
2) de oplevering was 29 juli, op 30 juli stond dat de oplevering 16 juli was. Bij abonnementshistorie was mijn order afgekeurd
3) gebeld, na een uur wachten kreeg ik iemand eraan die op een knopje drukte zodat ik weer aangemeld was
4) Hele bestelling was verdwenen, ik kreeg een mail dat ze geannuleerd hebben omdat ik ergens anders een aanvraag had lopen voor adsl (wat dus niet klopte)
5) Gemaild, en ik werd opnieuw geregistreerd en het zou 30 september opgeleverd worden
6) Dertig september werd het inderdaad opgeleverd, mijn huidige abonnement (versatel adsl plus) deed het opeens niet meer. Lullig dat het installatie bedrijf geen afspraak had gemaakt...
7) Afspraak gemaakt en vandaag was de eerste dag dat vrij was.
8) Vandaag aangesloten (na bijna 6 maanden), geen complicaties gelukkig

De verbinding is wel goed moet ik zeggen, van de msdn site haal ik 1200 kB/s, mijn upload is rond de 85 met uitschieters tot 93 ongeveer. Voor de rest ziet alles er ook goed uit (routermenu + opties, digitale decoder enzo). Dus ben al met al toch tevreden :)
wat is jou afstand van de tel. centrale ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Hebben nog meer mensen sinds vorige week een (zeer) slechte verbinding? Ik haal max 300 kB/s maar dan wel met pings van boven de 1000ms.

Ik zou het zeer op prijs stellen om te horen of meer mensen van een soortgelijke verbinding last hebben, of dat ik toch maar eens de helpdesk moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:57

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier in Gouda geen last, alleen nog steeds kan ik www.plato.nl niet bereiken, terwijl die website gewoon beschikbaar is via andere providers.
Het gekke is dat ik die website met Zonnet family wel kon bereiken 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:46
Hoelang duurt het voordat de status van "3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel." naar
"4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding." verandert? Hij staat nu al twee weken op "in behandeling" bij punt 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:06:
Hebben nog meer mensen sinds vorige week een (zeer) slechte verbinding? Ik haal max 300 kB/s maar dan wel met pings van boven de 1000ms.

Ik zou het zeer op prijs stellen om te horen of meer mensen van een soortgelijke verbinding last hebben, of dat ik toch maar eens de helpdesk moet bellen.
Hier hetzelfde, vooral 's avonds zakt de verbinding bij eweka drastisch in naar 50kb/sec, hetzelde doet Tweak ook.

Gisteren 10-09 heeft het internet er hier de hele dag eruit gelegen, 3x contact gehad met de helpdesk, en bij het laatste belletje kreeg ik de bevestiging dat er een storing was in mijn centrale.
(nu lijkt alles weer normaal)

Ook kan ik bepaalde tv zenders via de decoder niet ontvangen, en heb hier melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb nu een technische opleverdatum met een groen vinkje, helaas is het pas over een maand. Gaat KPN echt _op_ deze datum de lijn overzetten, of kan het ook eerder zijn? Dit ivm het maken van een afspraak met IMTECH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
WasBak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:42:
[...]
Yup sinds vandaag wel, tenminste de vakjes tot "Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.". Toen heb ik meteen naar dat 020 nummer gebeld en een afspraak gemaakt.

Nu wordt het dus afwachten. :)
Dude, ik zal wel helemaal blind zijn, maar waar heb je dat 020 nummer gevonden??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:40:
wat is jou afstand van de tel. centrale ??
Volgens de link in de topicstart is het onbekend, de routeplanner op die site geeft 1,7 km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
hermanh schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:15:
[...]

Dude, ik zal wel helemaal blind zijn, maar waar heb je dat 020 nummer gevonden??? :)
Als je naar dat 0900 nummer belt, dan kom ja na 100 opties bij een afspraak maken met de installatie dienst. Dan krijg je dit nummer; 020-8900589, ik had binnen 5 minuten een afspraak gemaakt plus een bevestigings mail.

Als dit nummer niet hier geplaatst mag worden van de mods dan merk ik het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
WasBak schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:23:
[...]

Als je naar dat 0900 nummer belt, dan kom ja na 100 opties bij een afspraak maken met de installatie dienst. Dan krijg je dit nummer; 020-8900589, ik had binnen 5 minuten een afspraak gemaakt plus een bevestigings mail.

Als dit nummer niet hier geplaatst mag worden van de mods dan merk ik het wel. :P
Tuurlijk mag dit hier geplaatst worden, het staat zelfs in de topicstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer...
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 23:03
wian schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:52:
Heb nu een technische opleverdatum met een groen vinkje, helaas is het pas over een maand. Gaat KPN echt _op_ deze datum de lijn overzetten, of kan het ook eerder zijn? Dit ivm het maken van een afspraak met IMTECH.
Ik heb ook een vinkje staan achter verwachte opleverdatum. Is ook pas over ongeveer een maad. Ben ook benieuwd wanneer ik nu moet bellen. Of moet aangezien verwachte opleverdatum nog best ver weg is me maar laten bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ook net het 020 nummer gebeld binnen 5 minuten een afspraak & bevestigingsmail. Helaas kon ik pas een afspraak maken _na_ de technische opleveringsdatum. Maar goed, er zit schot in de zaak. Totale levertijd wordt dan exact 6 weken (27 september aangevraagd en 8 november oplevering). Volgens mij kan het niet veel sneller met telco migratie en telefonie. Als alles bij oplevering goed werkt ben ik uitermate tevreden met de aanvraagprocedure en klantenservice _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
Enige jammere aan de klant communicatie is dat men niet echt duidelijk is betreffende de oplevering.
Toen ik 'eindelijk' IMTECH aan de lijn had voor een afspraak, bleek dat ik een 10 dagen na technische oplevering pas een monteur kan verwachten.

Op zich geen probleem (heb geen haast) echter loopt voor mij een abonnement met Full Unbundling van de KPN lijn. En de afspraken man van IMTECH wist mij niet met zekerheid te vertellen of mijn KPN lijn al bij technische oplevering of bij complete oplevering werd omgezet.
Ook kon ik deze case niet direct terugvinden op de veelgestelde vragen.

Uiteindlijk bleek de service desk uitkomst te bieden. De lijn wordt fysiek omgehaakt op het moment dat er een monteur aanwezig is. Je hebt dus een onderbreking van een aantal minuten op je telefoonlijn.

Overigens als je een monteur over de vloer hebt dan zijn ze door versatel verplicht om alle kabels netjes aan te leggen EN weg te werken. Mocht een monteur hier moeilijk over doen, even doorverbinden naar de servicedesk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
hermanh schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:54:De lijn wordt fysiek omgehaakt op het moment dat er een monteur aanwezig is. Je hebt dus een onderbreking van een aantal minuten op je telefoonlijn.
Volgens mij is dit onzin. De lijn wordt door KPN omgezet op het moment dat ze daar tijd voor en zin in hebben. Dit zou in principe de technische opleverdatum moeten zijn. Bij mijn vorige overstap was dit echter al op een vrijdag, terwijl mijn migratie pas de maandag daarop zou plaatsvinden. Lijkt me sterk dat de Imtech monteurs zulke goede connecties bij KPN hebben dat ze ff een KPN monteur kunnen bellen om je lijntje om te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm misschien rare vraag maar goed, als ik telefoon bestel nu bij helpdesk moet ik dan weer aansluitkosten betalen omdat er een monteur komt om 2 kabeltjes aan te sluiten? Hoop van nie want dan hoeft het niet vind het dan beetje zonde van me centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
wian schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:33:
Bij mijn vorige overstap was dit echter al op een vrijdag, terwijl mijn migratie pas de maandag daarop zou plaatsvinden.
Inderdaad, zo hebben die helden van Versatel het bij mij ook gepland: vrijdag Demon eraf, maandag pas Versatel aangesloten...

Is er nog een mogelijkheid dat je die zooi zelf aan de praat krijgt met een oude router?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Hmm, iets meer dan een week geleden aangevraagd en vandaag zijn alle status vinkjes tot en met de technische opleveringsdatum (9 november) aangekruisd. Net ook even gebeld om een afspraak te maken, maar de persoon aan de lijn vertelde me dat ik eerst een brief van versatel zou moeten ontvangen met de mededeling dat ik dan een afspraak zou kunnen maken met het installatiebedrijf ?
Volgens mij is het juist de bedoeling dat zij mij normaal gesproken zou moeten bellen voor een afspraak, die brief lijkt me dan onzin. Iemand met dezelfde ervaringen of is het een kwestie van de goede aan de lijn krijgen ?

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
^^0nMe schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:54:
Hmm, iets meer dan een week geleden aangevraagd en vandaag zijn alle status vinkjes tot en met de technische opleveringsdatum (9 november) aangekruisd. Net ook even gebeld om een afspraak te maken, maar de persoon aan de lijn vertelde me dat ik eerst een brief van versatel zou moeten ontvangen met de mededeling dat ik dan een afspraak zou kunnen maken met het installatiebedrijf ?
Volgens mij is het juist de bedoeling dat zij mij normaal gesproken zou moeten bellen voor een afspraak, die brief lijkt me dan onzin. Iemand met dezelfde ervaringen of is het een kwestie van de goede aan de lijn krijgen ?
Ik had niks geen brief ontvangen, gewoon meteen gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Morgen nog een keer bellen, dan sta je bij ze in het systeem en kun je een afspraak maken voor 10 november :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 20:09
Is er misschien ergens nog een topic wat wel inhoudelijk over de diensten gaat? Ik kijk hier nauwelijks meer, de laatste honderd posts gaan alleen nog maar over aansluitdata of statussen van personen.. Er was een tijd dat je nog een waarschuwing kreeg voor statusupdates... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Ah dat zou nog wel een reden zijn, hij vroeg om een klanten nr enz, omdat ie me niet echt op zijn computer kon vinden leek het, morgen nog maar een keer proberen ja. :)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
CopyCatz schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:27:
Is er misschien ergens nog een topic wat wel inhoudelijk over de diensten gaat? Ik kijk hier nauwelijks meer, de laatste honderd posts gaan alleen nog maar over aansluitdata of statussen van personen.. Er was een tijd dat je nog een waarschuwing kreeg voor statusupdates... :(
Ik geloof dat er (godzijdank) momenteel gewoon niet zo veel boeiends over de diensten te melden is.. Internet is bij de meeste gewoon up-and-running, de helpdesk is weer te bereiken, de voetbal rolt vrolijk verder en de rekeningen komen eens per maand... 't wordt hier op die manier net zo saai als een topic over de gemiddelde aanbieder van gas, licht of water.

Het enige wat de gemoederen nog enigszins kan bezighouden, zijn de speedcap, de dichtgetimmerde router en de (naar mijn mening) belabberde ping-snelheid. Op gebied van deze onderwerpen is echter geen enkele verandering te bespeuren ten opzichte van enkele maanden geleden... saai saai saai...

Nu ik toch zit te posten... even een copy-paste van de versatel pagina's(http://www2.versatel.nl/h...es/help_detail_v2.php)... zijn jullie ook weer op de hoogte..

Netwerkonderhoud (14-10-2005)
Op Vrijdag 14-10-2005 worden er tussen 03:00 en 05:00 uur werkzaamheden verricht aan de Power (Voeding) Infratructuur. Dit heeft impact op alle Versatel klanten met een internetverbinding. De geplande outage zal maximaal een uur zijn maar de verwachting is dat de onderbreking slechts enkele minuten zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
wian schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:33:
[...]
Volgens mij is dit onzin. De lijn wordt door KPN omgezet op het moment dat ze daar tijd voor en zin in hebben. Dit zou in principe de technische opleverdatum moeten zijn. Bij mijn vorige overstap was dit echter al op een vrijdag, terwijl mijn migratie pas de maandag daarop zou plaatsvinden. Lijkt me sterk dat de Imtech monteurs zulke goede connecties bij KPN hebben dat ze ff een KPN monteur kunnen bellen om je lijntje om te prikken.
Zowiezo zijn er verschillende soorten overstappen.
Je hebt je relatief eenvoudig Telco hop (bijv. van KPN-netwerk naar versatel-netwerk) dit zou met een outage van hooguit een uur moeten zijn.
Zodra je een unbundling aanvraagt vervalt je KPN-lijn volledig. Op het moment dat versatel geen monteur heeft klaarstaan om je DSL verbinding op gang te brengen ben je dus volledig van de buitenwereld (telefonisch dan) afgesloten.
Ik geloof vast dat zo'n overstap niet in een minuutje is gebeurt, maar het punt is dat ze dit synchroniseren met het aanwezig zijn van een monteur.
De stap technische opleverdatum is het moment dat Versatel hun DSLAM locatie netjes voor de nieuwe klant hebben voorbereid, zodat de KPN monteur alleen nog maar een kabeltje hoeft om te haken.

Vergeet ook niet dat telefonie een basis voorziening is, internet niet. Dus ook vanuit de OPTA regelementen zijn hier specifieke overdrachtsperiodes voor gedefinieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Volgens de bevestigingsmail wordt je KPN lijn pas non-actief binnen 5 dagen nadat je Versatel telefoonverbinding opgeleverd is, niet synchroon. Maar goed, waar hebben we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
wian schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:51:
Volgens de bevestigingsmail wordt je KPN lijn pas non-actief binnen 5 dagen nadat je Versatel telefoonverbinding opgeleverd is, niet synchroon. Maar goed, waar hebben we het over.
8)7 indeed.
Zat in de trein naar huis de bevestigingsmail van imtech te lezen en daar stond alles in de volle glorie te lezen. :)
Hoe dan ook, ik zie wel hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sloten ze vrijdags mn planet af en woensdag daarna kwam pas versatel monteur :S

maja overbuurman heeft draadloos internet >:) >:)

ohja die preview films via die decoder zijn echt bagger, echt slechte b-films, iemand enig id wanneer de videotheek echt gaat werken?

verder ben ik wel blij met mn verbindinkje
alleen die router van samsung vind ik niet echt goed... ik heb mn linksys er met een utp aan verbonden en hem het draadloze werk laten doen, en nu gaat alles lekker snel...
en als ik een ping doe op google bv ping www.google.com -t dus een oneindige ping
dan heb ik soms wel variatie van 180 ms
en 2% op de 800 pakketten is een time out :S, enig wat het probleem kan zijn, ik heb dan soms problemen met mn vpn naar mn werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg dan eindelijk volgende week mijn versatel maar nu heb ik toch nog ff een vraag je over de nieuwsgroepen. Hoe is de snelheid met bijvoorbeeld Grabit? Hoeveel connecties heb je? en hoelang blijft het op de nieuwsgroepen staan? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
  • Laatst online: 30-06 16:56
Zijn er meerdere mensen met Versatel die de laatste week een enorme vermindering in snelheid hebben bij het downloaden van betaalde nieuwsservers? Ik maak gebruik van Proofnews en Astraweb. Waar ik vorige week nog een gemiddelde snelheid had van 1500-1800kb/sec, zit ik nu op 500kb/sec. Ongeacht tijdstip/drukte.

Ga ik het 100Mb testbestand van Versatel downloaden dan zit ik wel rond de 1800kb/sec.

Rara hoe kan dit? :(

[ Voor 5% gewijzigd door Ponymaster op 11-10-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:39
Ponymaster schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:55:
Zijn er meerdere mensen met Versatel die de laatste week een enorme vermindering in snelheid hebben bij het downloaden van betaalde nieuwsservers? Ik maak gebruik van Proofnews en Astraweb. Waar ik vorige week nog een gemiddelde snelheid had van 1500-1800kb/sec, zit ik nu op 500kb/sec. Ongeacht tijdstip/drukte.

Ga ik het 100Mb testbestand van Versatel downloaden dan zit ik wel rond de 1800kb/sec.

Hier geen problemen met Giganews, maar die server staat in Amsterdam. Misschien problemen met de lijn naar de VS?

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56

Hier geen problemen met o.a. Newshosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 18:29
Ik heb 28 september mezelf aangemeld voor ADSL family.
Op 29 september hebben ze het inschrijfforumulier ontvangen en accoord bevonden, sinsdien loopt de verwachte leverdatum elke dag een dag op, nu 9 november. Bij bestelling is verder verwerkt door Versatel staat als sinds 29 september een -.

Hoe lang kan dit duren?
En kan ik dit versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

Omdat toevallig ergens een partij van transit/upstream partner is gewisseld en de route vanaf die usenetproviders nu over een iets minder vlotte route loopt misschien. Kan zoveel zijn en zitten zoveel netwerken tussen wellicht dat Versatel er niets aan kan doen.
pwvliet schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:05:
[...]

Hier geen problemen met Giganews, maar die server staat in Amsterdam. Misschien problemen met de lijn naar de VS?
"de lijn naar de VS" is niet echt duidelijk. Zijn er vele en verkeer gaat van de VS naar hier, je download het immers. Route terug kan anders zijn dan die je ziet op de heenweg in een traceroute. Vaak hebben die usenetboeren wel een reverse traceroute mogelijkheid op hun website.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 12-10-2005 09:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 15:18
He allemaal. Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker hoor, alleen MSN klapt er continue uit. Er frustrerend. Een zoektocht in dit topic levert op dat ik mijn MTU moet aanpassen, naar een bepaalde poort, DHCP. Dan nu mijn vraag: wat is MTU???

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het inmiddels al duidelijk hoe je de televisie beelden via de decoder direct op je pc kunt krijgen? Enige tijd geleden werd gemeld dat iemand dit gelukt is, ik zou dit ook heel graag willen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Waarom via de decoder, als het via versatel.nl ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:41:
Is het inmiddels al duidelijk hoe je de televisie beelden via de decoder direct op je pc kunt krijgen? Enige tijd geleden werd gemeld dat iemand dit gelukt is, ik zou dit ook heel graag willen :Y)
Dat was dus zonder de decoder te gebruiken :+
Vanuit de decoder naar je pc kan met een tvkaart in je pc, heb ik ook :)
Als je videokaart een video ingang heeft (cvbs of svhs) en je installeert de juiste driver dan kun je ook tv kijken, maar da's wel minder mooi dan met een tvkaart :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
smoken schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:19:
Ik heb 28 september mezelf aangemeld voor ADSL family.
Op 29 september hebben ze het inschrijfforumulier ontvangen en accoord bevonden, sinsdien loopt de verwachte leverdatum elke dag een dag op, nu 9 november. Bij bestelling is verder verwerkt door Versatel staat als sinds 29 september een -.

Hoe lang kan dit duren?
En kan ik dit versnellen?
Ik heb dus dezelfde vraag enkele dagen geleden ook al gesteld. Tot op heden bij mij ook nog geen verandering. De datum blijft steeds een dag opschuiven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 19:47
Waar kan je de order-status vinden?

Ik inloggen kom ik op de pagina "Mijn Versatel", maar toch vind ik die optie nergens, boven staat het wel. Klik ik erop, moet ik weer inloggen :? , weer inloggen kom ik weer op de pagina met "Mijn Versatel". huh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 13:52
WeAreLegion schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:39:
Hmmm misschien rare vraag maar goed, als ik telefoon bestel nu bij helpdesk moet ik dan weer aansluitkosten betalen omdat er een monteur komt om 2 kabeltjes aan te sluiten? Hoop van nie want dan hoeft het niet vind het dan beetje zonde van me centen.
Er komt een monteur, en nee, je hoeft er niet voor te betalen :)

Althans volgens een medewerker van Versatel

[ Voor 6% gewijzigd door Ralphie op 13-10-2005 11:03 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Wouter! schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 20:42:
[...]

Ik heb dus dezelfde vraag enkele dagen geleden ook al gesteld. Tot op heden bij mij ook nog geen verandering. De datum blijft steeds een dag opschuiven ...
Dat schiet dan weer niet op he?!
MIsschien een een belletje wagen......of helpt dat helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 23:40
hmm ik heb iets heel stoms gedaan, namelijk bij de aanmelding een wachtwoord gekozen wat ik normaal nooit gebruik (omdat ik de mail voor meerdere huisgenoten toegankelijk wilde houden), en nou heb ik geen flauw idee meer welk WW ik heb gekozen...
En nou weet ik niet hoe ik erachter kan komen welke het was, want ik kan geen telefoonnummer vinden op de Versatel site, en het mailtje wat ik al een week geleden heb gestuurd krijg ik geen antwoord op... Hebben jullie nog ideeën? Of maar gewoon blijven mailen tot ze wel een keer reageren?

Gefixt :) na nog effe zoeken had ik toch een telnr gevonden en ik ben inmiddels geholpen.. :)

[ Voor 9% gewijzigd door CeeDeeS op 13-10-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al iemand gelukt om een Zyxel 650R aan de gang te krijgen op de 20mbit lijn van Versatel?
Zo ja, met welke settings?
Het wachten op zo'n monteur duurt me iets te lang en wil gewoon weer online zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoken schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:01:
[...]

Dat schiet dan weer niet op he?!
MIsschien een een belletje wagen......of helpt dat helemaal niet?
Ik heb afgelopen weekend een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Twee dagen geleden kreeg, ja ja het kan wel snel :D, ik een antwoord van de helpdesk. Versatel onderkend dat er problemen zijn met het order systeem op internet ze zijn aanhet onderzoeken waarom dit fout gaat. In het eigen registratiesysteem staat wel de juiste opleverdatum.
Bij mij stond in eerste instantie oplevering op 28 oktober. Dit stond tot gisteren op 29 november :?. Maar zijn de technische voorbereidingen gereed en staat de opleverdatum weer op 28 oktober. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn versatel 20mb abonnement werkt nu op dit moment na 2 maanden aankloten.
Snelheid:

Download: 1446.6 KByte/sec
Upload: 99.8 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die nog steeds last hebben van wegvallend beeld tijdens bijvoorbeeld het kijken naar voetbal?

Het internet ligt er ook nog regelmatig uit bij mij. Maar verder werkt het inmiddels wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
hoe reset ik de decoder? Ik kom net thuis en moest dat ding opnieuw activeren. Afijn, ik ram user name en wachtwoord in, zegt ie dat deze decoder al geregistreert is, en dat ik hem moet resetten. Ik kan alleen niet vinden hoe dat moet.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is zou m'n nummer omgezet worden en ik kreeg vanmiddag een email:
Wij hebben uw bestaande telefoonnummer succesvol omgezet van KPN naar Versatel. Vanaf nu kunt u weer gewoon bellen via, of gebeld worden op uw oude telefoonnummer. Daarnaast wordt uw contract met KPN ontbonden. U ontvangt mogelijk nog een slotnota van KPN met daarop uw laatste gesprekskosten en/of resterende maandbedragen.

Stond uw telefoon vanaf uw oude nummer doorgeschakeld via *21 en was uw telefoon al aangesloten op het Multimedia Modem? Dan hoeft u verder niets te doen. Uw *21 doorschakeling is automatisch komen te vervallen en u belt weer via uw bestaande telefoonnummer.
Maar ik ben nu al de hele dag niet meer bereikbaar op het oude nummer en als ik zelf bel wordt het extra Versatel nummer meegezonden. De klantenservice vertelde me dat "het inderdaad nog niet is afgerond" en dat ik geduld moet hebben. Toen ik vroeg of het uren of dagen kan duren zei ze dat het onbekend is... :(

Tot nu toe was ik steeds meer tevreden maar dit valt weer erg tegen. Even wachten is geen probleem maar een hele dag vind ik veel en dat ze geen indicatie kunnen geven. Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/nooo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:51:
hoe reset ik de decoder? Ik kom net thuis en moest dat ding opnieuw activeren. Afijn, ik ram user name en wachtwoord in, zegt ie dat deze decoder al geregistreert is, en dat ik hem moet resetten. Ik kan alleen niet vinden hoe dat moet.
Stroom er even afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Sorry ik bedoelde de fabrieksinstelingen herstellen, dat kan je normaal doen via het menu, maar daar kom ik dus niet meer in :(

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt zeker telefonie erbij gekregen. Hierzo hetzelfde probleem. Stroof eraf halen helpt bar weinig. Iemand een beter idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de voicemail en doorschakelen aan de praat gekregen? Heb de klantenservice gebeld en die zeiden dat ik "heel binnenkort" een extra keuze krijg in om dit te regelen.

Hebben mensen deze optie al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Ik had hetzelfde, (nadat telefonie vandaag op was geleverd) maar ik heb de boel weer aan de praat. Probeer het volgende:
1 stekker van de decoder er een minuut uit.
2 stekker er weer in en ff een kwartier laten staan
3 decoder aan zetten en gebruikersnaam invullen
4 je wachtwoord invullen
Als het goed is moet je nu weer TV hebben. Bij werkte het zojuist op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:27:
Heeft iemand de voicemail en doorschakelen aan de praat gekregen? Heb de klantenservice gebeld en die zeiden dat ik "heel binnenkort" een extra keuze krijg in om dit te regelen.

Hebben mensen deze optie al?
Om voicemail in te stellen heb je een pincode nodig. Deze is de eerste keer standaard 0000. Als je van je toestel 1233 belt kom je in het menu waar je je voicemail in kan stellen nadat je de pincode hebt veranderd. Op de site van Versatel (klantenservice) kun je een handleiding downloaden in pdf formaat met daarin de meetse instellingen. Heb je "mijn Verstel" niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doctor Yes schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:34:
[...]

Ik had hetzelfde, (nadat telefonie vandaag op was geleverd) maar ik heb de boel weer aan de praat. Probeer het volgende:
1 stekker van de decoder er een minuut uit.
2 stekker er weer in en ff een kwartier laten staan
3 decoder aan zetten en gebruikersnaam invullen
4 je wachtwoord invullen
Als het goed is moet je nu weer TV hebben. Bij werkte het zojuist op deze manier.
Bij mij begint ie automatisch met een wachtwoord, zonder eerst een gebruikersnaam te vragen?!?!?
Ze zijn er mee bezig...
Heb alles al geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 01:10:
[...]

Bij mij begint ie automatisch met een wachtwoord, zonder eerst een gebruikersnaam te vragen?!?!?
Ze zijn er mee bezig...
Heb alles al geprobeerd overigens.
Dat is bij mij ook zo, alleen vul je daar je gebruikersnaam in gevolgd door met je afstandsbediening. Daarna wordt er weer om het wachtwoord gevraagd. Dat voer je dan in. Als het goed is zie je dan sterretjes. Daarna weer met je afstandsbediening, en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Nou, er is iets veranderd in mijn status.
Dit is het scherm van zojuist:

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. V
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. V
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. V
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. -
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 13 oktober 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

Hoe moet ik dit begrijpen, wordt ik nu binnenkort gebeld, of heb ik sinds gisteren ADSL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Zou niet te vroeg juichen. Waarschijnlijk wordt je lijn 28 dagen na nu technisch opgeleverd en kan je voor 29 dagen na nu een afspraak met de installateur maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Ik juich ook niet, vroeg me alleen af wat deze status betekend.
Gisteren stond de oplevering nog op 10 november.....en steeg het elke dag een dag.

Maar, ik wordt vast wel een keer gebeld neem ik aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Hoe zit het nou met de nieuwsserver van versatel? Kmeende dat ie gecapped was op 20 a 30 kb/s, maar zonet haalde ik toch een paar minuten het maximum uit men verbinding, alleen nu staan ze weer gecapped of zo, want nou is het weer 20/30 kb/s :(

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
FRoSTy schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:13:
Hoe zit het nou met de nieuwsserver van versatel? Kmeende dat ie gecapped was op 20 a 30 kb/s, maar zonet haalde ik toch een paar minuten het maximum uit men verbinding, alleen nu staan ze weer gecapped of zo, want nou is het weer 20/30 kb/s :(
Versatel werkt met cache servers. Mocht het bestand er daarin staan, krijg je fullspeed. Zoniet, wordt het gecapt (dat is die 20-30kB/s) vanaf news-service.com afgehaald.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Dimmu schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:17:
[...]

Versatel werkt met cache servers. Mocht het bestand er daarin staan, krijg je fullspeed. Zoniet, wordt het gecapt (dat is die 20-30kB/s) vanaf news-service.com afgehaald.
agh ja tis ook zo, naja gelukkig heb ik usenetserver ernaast :)

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:27:
Vandaag is zou m'n nummer omgezet worden en ik kreeg vanmiddag een email:

[...]

Maar ik ben nu al de hele dag niet meer bereikbaar op het oude nummer en als ik zelf bel wordt het extra Versatel nummer meegezonden. De klantenservice vertelde me dat "het inderdaad nog niet is afgerond" en dat ik geduld moet hebben. Toen ik vroeg of het uren of dagen kan duren zei ze dat het onbekend is... :(

Tot nu toe was ik steeds meer tevreden maar dit valt weer erg tegen. Even wachten is geen probleem maar een hele dag vind ik veel en dat ze geen indicatie kunnen geven. [afbeelding]
Dit stond bij mij ook nog in het E-mailtje.
U hoort geen kiestoon?
Dan stond uw telefoon waarschijnlijk niet doorgeschakeld en/of was uw telefoon nog niet aangesloten op het Multimedia Modem. U moet de splitter openmaken (de splitter is het kleine doosje bij uw modem waarop drie kabeltjes zijn aangesloten.) en de de stekker waarbij ?telefoon? in het groene vakje staat, eruit halen. U steekt dit kabeltje vervolgens in de 'Tel 1' aansluiting van uw Multimedia Modem. Hierna hoort u weer een kiestoon. Hoort u nog steeds geen kiestoon, raadpleeg dan uw Versatel Telefonie handleiding of bezoek de helppagina's op www.versatel.nl/klantenservice of stuur een e-mail naar klantenservice@versatel.nl.

Misschien heb je hier iets aan.

Evengoed ben je mooi je tweede nummer kwijt, want dat werkt niet meer.

Zijn er nog meer mensen die geen tweede nummer meer hebben?
Je kunt wel zeggen dat het missen van een tweede nummer nou niet zo'n ramp is.
Maar ze adverteren er wel mooi mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:37:

Jij hebt tenminste nog duidelijkheid. Ik weet helemaal niet hoe het nu zit. Er is een monteur geweest die boos is geworden omdat ik al een toestel aan de 2e lijn had gehangen en daar rustig gratis mee belde al 2 weken. Maar nu is de monteur geweest en snap er geen zak van wat ie nou gedaan heeft, niets geen communicatie of iets achtergelaten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:06:
[...]

Jij hebt zeker telefonie erbij gekregen. Hierzo hetzelfde probleem. Stroof eraf halen helpt bar weinig. Iemand een beter idee???
Na twee keer met de helpdesk gebeld te hebben, bleek dat mijn login gegevens dubbel in het systeem stonden. Nadat zij handmatig mijn gegevens uit die server hadden gehaald hadden, kon ik mijn gegevens weer inkloppen en toen werkte het weer.

Vreemd was wel dat er stons dat je je wachtwoord moest ingeven, terwijl dit de eerste keer gewoon je gebruikersnaam moest zijn. Lekker verwarrend :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 weken heb ik nu versatel en alles werkt naar behoren. 1 keer een kleine storing gehad van 5 minuten ofzo maar dat was alles.

Ik heb nu wel al een paar keer gehad dat mijn IP adres van mijn lokale computer verandert van 192.168.1.6 naar *.7 Dit is wel erg irritant omdat ik diverse poorten heb doorgerouterd naar mijn pc en dat werkt dan niet meer. Ik heb de lease time van DHCP al verhoogd, maar heeft helaas niets geholpen. Nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook last met het activeren van de decoder. Ik heb gewoon een mailtje gestuurd en ik hoop dat ze het kunnen oplossen zonder dat ik hoef te bellen (hoelang is die wachttijd ongeveer). Als mensen iets weten wat ook helpt, hoor ik het graag. De decoder van het stroom halen en 15 minuten later gebruiken werkte niet, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:03:
Sinds 2 weken heb ik nu versatel en alles werkt naar behoren. 1 keer een kleine storing gehad van 5 minuten ofzo maar dat was alles.

Ik heb nu wel al een paar keer gehad dat mijn IP adres van mijn lokale computer verandert van 192.168.1.6 naar *.7 Dit is wel erg irritant omdat ik diverse poorten heb doorgerouterd naar mijn pc en dat werkt dan niet meer. Ik heb de lease time van DHCP al verhoogd, maar heeft helaas niets geholpen. Nog meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb bij de router ingesteld dat de dhcp-range voortaan bij 192.168.1.30 moet beginnen.. Dat geeft me de ruimte om daaronder van 192.168.1.6 t/m 192.168.1.29 handtmatig static ip-adressen uit te delen voor devices waar een vast adres noodzakelijk voor is (zoals servers of xboxen)... Dit werkt (voor mij dan) perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:07:
Ik heb dus ook last met het activeren van de decoder. Ik heb gewoon een mailtje gestuurd en ik hoop dat ze het kunnen oplossen zonder dat ik hoef te bellen (hoelang is die wachttijd ongeveer). Als mensen iets weten wat ook helpt, hoor ik het graag. De decoder van het stroom halen en 15 minuten later gebruiken werkte niet, toch bedankt.
Zie mijn reactie, jij zal misschien ook dubbel in het systeem staan. Even bellen gaat toch echt wel iets sneller dan wachten op je mail, waar waarschijnlijk toch een antwoord word gegevens waar je niets aan hebt. Ik zou bellen, gisteravond max 10 minuten in de wacht gezeten.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik zie het al.. ik kan de lease time niet veranderen in de router? Ook al verander ik de lease time en druk op Save/Reboot dat ding blijft op 24uur staan. Wat achterlijk zeg, 24uur lease time voor een IP Adres :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:37:
Misschien heb je hier iets aan.

Dat stond ook in mijn email maar is niet relevant want alles is goed aangesloten, de nummerportering is gewoon nog steeds niet afgerond. Ik heb nu alleen dat tweede nummer, dat kan me gestolen worden. Dat nummer werkt op de TEL1 aansluiting, op TEL2 hoor ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 15:44:
[...]

Zie mijn reactie, jij zal misschien ook dubbel in het systeem staan. Even bellen gaat toch echt wel iets sneller dan wachten op je mail, waar waarschijnlijk toch een antwoord word gegevens waar je niets aan hebt. Ik zou bellen, gisteravond max 10 minuten in de wacht gezeten.
In het antwoord van de mail staat inderdaad dat ik even moet bellen. Dus ik bel versatel gewoon even en dan zeg ik wat er bij jouw het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:07:
[...]

Na twee keer met de helpdesk gebeld te hebben, bleek dat mijn login gegevens dubbel in het systeem stonden. Nadat zij handmatig mijn gegevens uit die server hadden gehaald hadden, kon ik mijn gegevens weer inkloppen en toen werkte het weer.

Vreemd was wel dat er stons dat je je wachtwoord moest ingeven, terwijl dit de eerste keer gewoon je gebruikersnaam moest zijn. Lekker verwarrend :)
Ook bij mij leerde een telefoontje naar de helpdesk dat ik dubbel geregistreerd was. Helpdeskmedewerker zei dat dit een veelvoorkomend probleem was en heeft het probleem vervolgens verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 19:47
Achmedd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:47:
Waar kan je de order-status vinden?

Ik inloggen kom ik op de pagina "Mijn Versatel", maar toch vind ik die optie nergens, boven staat het wel. Klik ik erop, moet ik weer inloggen :? , weer inloggen kom ik weer op de pagina met "Mijn Versatel". huh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Na exact twee weken geen line-sync... storing zeiden ze, sinds gister weer signaal en televisie. Maar geen IP adres. ADSL status PASS, maar geen WAN en geen internet. Iemand ook eerder geen signaal gehad en hoe snel was internet er weer? Schijnt ook grote storing te zijn in Oost-Nederland, zou ook daarmee te maken kunnen hebben, maar zonder internet is er zo weinig te controleren of te lezen. :'(

Overigens werkt het TV signaal dus zonder IP... eenrichtingssignaal kennelijk?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem een 4MB setje (39,95 euro)

verschillen die ik heb gezien zijn ALLEEN het aantal wedstrijden (alles tov selectie)

klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt inderdaad, alleen bij het 20 Mb pakket krijg je meerdere kanalen met alle wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 21:01

MaDLiVe

.-Observer-.

Heb je hier nou een KPN telefonie abbo voor nodig?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Kennelijk is donderdagmiddag een nieuwe "wijkcentrale/DSLAM" of wat dan ook er neer gezet. Ipv een Starcom staat er nu een Samsung (of dat beter is...). TV werkte dus gelijk weer, internet 48 uur daarna. Dit voor de mensen die eenzelfde probleem krijgen of hadden, weet je wat je te wachten staat als er echt iets kapot gaat. Tussentijds verschillende medewerkers aan de lijn gehad om te vragen of er al nieuws was, konden in alle gevallen weinig vertellen, tot vanmiddag. Technische kennis is over het algemeen goed, zolang het maar heren zijn :o . Spijtig, maar 't was in mijn geval wel te duidelijk ;)

Ook al heb ik 16 dagen zonder internet gezeten, toch goed en snel opgelost toen de nieuwe apparatuur er eenmaal stond. KS heeft niets voor me hoeven doen, geen ticket of wat dan ook, loste zich vanzelf op. Snelheidscap wel nog steeds erop, max 13,6 MBit strak in DU-meter (15323kbit als statsadsl.htm het nog deed ;) ) Heb zelfs hetzelfde IP gehouden.

Is bij sommigen de speedcap er al af btw?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 14:33
Ik heb sinds 2 weken flinke problemen met mijn verbinding:

meerder keren per dag valt de verbinding plotseling weg

rebooten helpt meestal maar enkele minuten later is de verbinding ineens weer weg om na enkele minuten weer vrolijk op te komen.

hier is echt niet mee te werken

Ik ben aangesloten sinds begin augustus en heb de eerste 2 maanden geen probleem gehad

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
geduld hebben en afwachten. Dat is helaas het enige wat je er aan kan doen.
Als het over een week oid nog niet weg is kan je eens gaan bellen, maar daar wordt je meestal helaas niet veel wijzer van.

Is er niet toevallig een kabel beschadigd bij kluswerkzaamheden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Laatst online: 14:33
Nee, niet erg waarschijnlijk.

Ik heb ook de kabel tussen splitter en modem uit voorzorg al een keer vervangen. Aansluiting van IS/RA naar splitter gecontroleerd. Hard reset van het modem uitgevoerd.

Het modem geeft de volgende status:

Bij een werkende verbinding:

PWR: continu groen
STS: snel knipperend groen
ADSL: continu groen
INET: zeer snel knipperend groen

Bij een NIET werkende verbinding:

PWR: continu groen
STS: snel knipperend groen
ADSL: continu groen
INET: continu rood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat rode inet lampje duidt op een probleem bij Versatel of misschien je modem, op dat moment zie je bij http://192.168.1.1 in het menu waarschijnlijk dat je geen IP krijgt toegewezen of alles staat op 192.168.1.1.
Met een slechte of losse telefoonkabel zou dit ook af en toe kunnen gebeuren en soms is de splitter het probleem, er komt dan geen adsl signaal binnen op het modem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Aangezien het ADSL lampje netjes groen blijft en je INET lampje rood wordt, heeft het te maken met de tcp/ip verbinding. Het ligt dus niet aan een gaar kabeltje oid. Controleer of je inderdaad een ip adres hebt gekregen en probeer eens je default gateway te pingen. Geef het resultaat dan ook door aan de helpdesk, dan kunnen zij gerichter naar het probleem speuren.

Je kan ook eens proberen je ip adres vast in te stellen ipv dhcp (ook default gateway en dns servers invullen) en kijken of het dan beter gaat.

EDIT:
Uit handleiding:

ADSL
AAN (groen) DSL verbinding werkt
UIT Geen stroomverbinding modem
Knipperend per 0.5 seconde DSL verbinding wordt gezocht
Blijvend Rood Geen DSL verbinding

INET
AAN (groen) IP adres wordt aangevraagd
UIT Geen stroomverbinding of geen DSL verbinding
Knipperend Groen Verbinding met het internet werkt
Knipperend Oranje Software wordt ververst

Je INET led kan dus niet rood blijven, dus dat zal dan wel je ADSL ledje zijn. In dat geval heeft Speedy Andre gelijk en kan het dus _wel_ een kapot kabeltje, stekkertje of de splitter zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door wian op 16-10-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
* Bekijk myReact van Speedy-Andre
* Bezoek homepage van Speedy-Andre

Reg. datum: 13 maart 2002
Matched: vlc

quote:
mjm1802 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:05:
[...]

Heb je nog iets meer info svp

DHCP werkt dan niet, dus een vast ip adres op de netwerkkaart? 1.2 of 1.3? subnet? gateway?
UDP Multicast kiezen in VLC: wat is dan het adres en is het poort 1234?

TIA

Me2 :9
Ik heb VLC nu ook draaien, hij is ingesteld op local (weergave op eigen display) en poort 1234 staat standaard ingevuld.
Goed dit is wat ik vond over via VLC kijken naar de videostreams.
Bij mij gebeurd er echter vrij weinig. Kan iemand die het in deel 2 voor elkaar heeft gekregen een iets betere beschrijving geven? Bijvoorbeeld, de decoder is wel of niet aan geschakeld en afgesteld op een kanaal. Of is dat juist niet nodig.

Zo direct even met EtheReal checken wat er binnen komt aan data over de decoder poorten.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Voor mensen waarbij de decoder het na installatie van telefonie het niet meer doet, is dit de oplossing. Had zelf ook dit probleem. Bleek dat als je op menu drukt, je wel gewoon in het menu kan komen, waarna alles het schijnt te doen. Schijn bedriegt echter: zet je de decoder weer uit, kom je weer in het activatiescherm.

Ik heb het opgelost door de decoder weer te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dit zit onder: Mijn instellingen - Persoonlijke instellingen - fabrieksinstellingen. Bevestig dit, en de decoder komt weer met de vraag om opnieuw te registreren. Nu gaat dit echter wel goed, en blijft het weer bewaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

...krijg ik vorige week een brief in de bus met de mededeling:

"Uw adres komt niet overeen met uw telefoonnummer, dus wij kunnen u niet aansluiten..."

Nee dat klopt aangezien ze met met KLEM hebben gewaarschuwd NIET zelf de KPN lijn te verhuizen omdat zij dat wel zouden doen.. Nou lekker dan.
Morgen dus gewoon KPN zelf verhuizen en Versatel inlichten.

Gelukkig heeft een van mijn buren een open AP staan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Inmiddels is de technische voorbereiding gestart en wordt de oplevering 25 oktober verwacht ... hopelijk gaat dat lukken.

Ik kan dus zelf contact opnemen met IMTECH wanneer de technische oplevering is gerealiseerd i.p.v. te wachten totdat IMTECH contact met mij opneemt?

Hoelang duurt het vervolgens ongeveer voordat er een monteur langskomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Niet online
Wouter! schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 01:34:
Inmiddels is de technische voorbereiding gestart en wordt de oplevering 25 oktober verwacht ... hopelijk gaat dat lukken.

Ik kan dus zelf contact opnemen met IMTECH wanneer de technische oplevering is gerealiseerd i.p.v. te wachten totdat IMTECH contact met mij opneemt?

Hoelang duurt het vervolgens ongeveer voordat er een monteur langskomt?
Dat ligt dus gewoon aan de planning, als ze niet zo druk zijn zou het al 26 oktober kunnen zijn. Maar het kan dus ook gewoon net zo goed pas een week later zijn. Lijkt me dus gewoon een kwestie van mazzel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende vreemde probleem.

Mijn kabel van de meterkast naar mijn PC boven is te kort dus ik heb geprobeerd de verbinding te verlengen met:

- verloopblokje (RJ45 naar RJ45)
- switch
- Linksys WRT54G

het vreemde is dat mijn Dell notebook het wel doet en mijn PC als ik mijn netwerkkaart op 100mb (half of full duplex) zet niet. Op 10 mb half of full duplex doet mijn PC het wel.

Met een rechtstreekse kabel van de Versatel modem naar de PC doet mijn PC het wel op 100mb half en full duplex.

Ik heb drie verschillende netwerkkaarten geprobeerd op mijn PC en allemaal hetzelfde effect.

Mijn verbinding verbreekt elke 20 a 30 minuten terwijl de bovenste 4 lampjes gewoon groen blijven. Modem geeft wel IP adres maar heeft geen toegang tot het internet en decoder valt ook uit.

Wie weet wat dit zou kunen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

wian schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:20:
Je kan ook eens proberen je ip adres vast in te stellen ipv dhcp (ook default gateway en dns servers invullen) en kijken of het dan beter gaat.
Dit kan dus niet op de Versatel modem... Alle opties zijn afgesloten sinds de laatste firmware update.
wian schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:20:Je INET led kan dus niet rood blijven, dus dat zal dan wel je ADSL ledje zijn. In dat geval heeft Speedy Andre gelijk en kan het dus _wel_ een kapot kabeltje, stekkertje of de splitter zijn.
Dit is dus onzin; het INET lampje blijft wel rood. Ik heb zo'n modem thuis staan en daarop gebeurt dat toch echt met enige regelmaat. 9 van de 10 keer komt het omdat ik geen IP adres krijg. Als ik er dan een ADSL1 modem aanhang met een fixed IP adres & DNS servers dan doet de verbidning het weer prima.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.