Ik was eigenlijk van plan om het wireless-deel van dat modem uit te schakelen en 'm gewoon op m'n huidige Linksys WRT54G aan te sluiten ... of kan dat niet? En als die monteur komt moet 't modem zeker (tijdelijk) rechtstreeks op een PC worden aangesloten?
vertel ons watWouter! schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:55:
Er loopt wel één en ander langs mekaar daar dus schijnbaar.
modem op router aansluiten moet toch geen enkele problemen geven!Wouter! schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:55:
Ik was eigenlijk van plan om het wireless-deel van dat modem uit te schakelen en 'm gewoon op m'n huidige Linksys WRT54G aan te sluiten ... of kan dat niet? En als die monteur komt moet 't modem zeker (tijdelijk) rechtstreeks op een PC worden aangesloten?
[ Voor 53% gewijzigd door assass op 28-10-2005 03:04 ]
Verwijderd
Geen matches
Bij een forum als deze hoor je meer negatieve dan positieve reactie's.
Ik zal eens wat tegengewicht bieden.
Na afhankelijk wat problemen te hebben met installatie en installatie datum.
Wat lag aan 1/ onjuiste voorlichting en 2/ domme pech KPN lijn lag eruit in de wijk centrale.
Heb ik nu vanaf begin september 20Mb voetbal.
En ik moet zeggen razendsnel.
In deze periode 1 maal storing gehad deze was geloof ik landelijk.
duurde 3 uur voor mij was om 19uur s'avonds thuis dus kan langer hebben geduurd.
De rest van de tijd altijd stabiel online.
Ik download (ook op niet test servers) met grote regelmaat boven de 1MB p/sec.
Met uitschieters naar 1,5 MB.
Het valt dan tegen als je bij een drukke vebinding slechts 300 á 400 KB/psec haalt.
Wat bij Chello mijn standaard was
Ik host nu regelmatig een gameserver AA waarop dan 20 player kunnen inloggen zonder lag.
Dus al met al hier een zeer tevreden klant.
Ik zal eens wat tegengewicht bieden.
Na afhankelijk wat problemen te hebben met installatie en installatie datum.
Wat lag aan 1/ onjuiste voorlichting en 2/ domme pech KPN lijn lag eruit in de wijk centrale.
Heb ik nu vanaf begin september 20Mb voetbal.
En ik moet zeggen razendsnel.
In deze periode 1 maal storing gehad deze was geloof ik landelijk.
duurde 3 uur voor mij was om 19uur s'avonds thuis dus kan langer hebben geduurd.
De rest van de tijd altijd stabiel online.
Ik download (ook op niet test servers) met grote regelmaat boven de 1MB p/sec.
Met uitschieters naar 1,5 MB.
Het valt dan tegen als je bij een drukke vebinding slechts 300 á 400 KB/psec haalt.
Wat bij Chello mijn standaard was
Ik host nu regelmatig een gameserver AA waarop dan 20 player kunnen inloggen zonder lag.
Dus al met al hier een zeer tevreden klant.
ik heb alleen problemen met de telefoon gedeelte. vaak geen toon, mensen kunnen mij niet bereiken of steeds in gesprektoon.
ps: werkt de nieuwe nummer van versatel wel?. ik heb geen kiestoon op.
Verwijderd
Matched: versatel
Mijn afspraak om telefonie aan te sluiten is afgezegd door Imtech -> de monteur is donderdagmiddag ziek naar huis gegaan.
Klote dat je dan pas om 11:45 uur vrijdagmorgen gebeld wordt....het kost mij wel een dag vrij!
Ik heb een e-mail naar Versatel gestuurd...ben benieuwd of ik een reactie krijg van de KS.
Klote dat je dan pas om 11:45 uur vrijdagmorgen gebeld wordt....het kost mij wel een dag vrij!
Ik heb een e-mail naar Versatel gestuurd...ben benieuwd of ik een reactie krijg van de KS.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 12:23 ]
Verwijderd
Geen matches
Inderdaad schandalig, bij mij sinds 16 okt. (Almere)Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:13:
heb net met klantenservice gebeld, en de meneer\mevrouw die ik sprak zei idd dat de wijkcentrale plat lag. Des te erger vind ik het dat het dan zo lang duurt voordat het opgelost is!
Mijn monteur deed daar niet moeilijk over, had m in een switch gestopt die weer naar de wlan router ging, en dat vond ie allemaal wel goed hoorWouter! schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:55:
Verwijderd
Ben zeer te spreken over versatel wat de lijn bij mijn vriendin betreft, hier minder.
Bij ons kwam een installateur een 4Mbit pakket aansluiten; de gozer kreeg het echter niet voor elkaar. Hij liet de spullen staan en vertrok, en ik ging maar naar mn werk.
Thuisgekomen ben ik zelf maar gaan aansluiten, en alles werkt nu, op het voetbal na. Daarvoor komt echter volgende week dinsdag een monteur. Ik heb zelf wel 305 Meter UTP kabel liggen, maar puur om het feit hoe ik behandeld ben mogen ze van mij terugkomen. Het is gewoon geen stijl mensen te laten zitten met de spullen; en nu heb ik het geluk dat ik 500-en-meer-lijnen netwerken gewend ben, maar de gemiddelde consument zit dan gewoon met de gebakken peren.
Wat mij betreft komen ze dus lekker komende week dinsdag een UTP-kabeltje leggen. Daar ben ik dan heel kinderachtig in.
Dit alles omdat ze ook weigeren de gemaakte kosten voor het aansluiten terug te betalen; maar de gozer heeft niets aangesloten! En met de TPG had ik een íéts goedkopere 'leverancier' van de troep gehad dan deze gozer. Meer heeft ie namelijk niet gedaan.
Mede hierom ben ik gisteren bij mijn vriendin gaan zitten; zelfde monteur. Blijkbaar had deze een spoedcursus o.i.d. gekregen, want hij wist nu zowaar de splitter te vinden.
Echter sneedt hij de kabel open met een STANLEYMES?! Toen heb ik mijn UTP kniptang maar even gepakt, en er even zelf connectortjes op gedouwd. En zelf ook maar even de TV-kabel geknipt, want de gozer had bij ons thuis zelfs de kleurtjes van de UTP-kabel verkeerd in de kabel gedouwd:
Van rechts naar links:
Wit van bruin, bruin, blauw, wit van blauw, oranje, wit van oranje, wit van groen, groen... D'oh!
Klopt dus werkelijk van geen kant, er zat maarliefst 1 kleurtje op de goede plek, wit-van-blauw.
Telefoon aangesloten, internet aangesloten, decoder zelf ingesteld, en huppa; 1.6 MB down, voetbaldecoder werkte en telefonie ook.
Wat Versatels' centrale betreft ben ik supergelukkig al 5 jaar zonnet klant (en nu dus een 4mbit-versatel-pakket-klant) te zijn geweest, want geloof me; downtime heb ik nog NOOIT gehad bij versatel.
Echter hadden ze de monteurs wel wat beter op kunnen leiden.... Maar die zijn voor wat ik weet van een ingehuurd bedrijf.
iig. werkt bij mij en mijn vriendin nu alles lekker, dus dát is fijn.
Maar die monteurs... tjongejongejonge.....
Overigens hadden die gasten ons al op 19 oktober afgesloten, en mijn vriendin ook! Wij krijgen 21 oktober internet dus dat boeide niet echt, maar mijn vriendin pas 2 December! En dat terwijl ze wel planet internet tot 1 december moest blijven betalen.
Versatel gebeld, afspraak verzet naar 27 oktober (gister dus), en de aansluiting tot en met 2 december wordt betaald door versatel. wat we wel eerst moeten betalen, en dan terug kunnen vorderen
Bij ons kwam een installateur een 4Mbit pakket aansluiten; de gozer kreeg het echter niet voor elkaar. Hij liet de spullen staan en vertrok, en ik ging maar naar mn werk.
Thuisgekomen ben ik zelf maar gaan aansluiten, en alles werkt nu, op het voetbal na. Daarvoor komt echter volgende week dinsdag een monteur. Ik heb zelf wel 305 Meter UTP kabel liggen, maar puur om het feit hoe ik behandeld ben mogen ze van mij terugkomen. Het is gewoon geen stijl mensen te laten zitten met de spullen; en nu heb ik het geluk dat ik 500-en-meer-lijnen netwerken gewend ben, maar de gemiddelde consument zit dan gewoon met de gebakken peren.
Wat mij betreft komen ze dus lekker komende week dinsdag een UTP-kabeltje leggen. Daar ben ik dan heel kinderachtig in.
Dit alles omdat ze ook weigeren de gemaakte kosten voor het aansluiten terug te betalen; maar de gozer heeft niets aangesloten! En met de TPG had ik een íéts goedkopere 'leverancier' van de troep gehad dan deze gozer. Meer heeft ie namelijk niet gedaan.
Mede hierom ben ik gisteren bij mijn vriendin gaan zitten; zelfde monteur. Blijkbaar had deze een spoedcursus o.i.d. gekregen, want hij wist nu zowaar de splitter te vinden.
Echter sneedt hij de kabel open met een STANLEYMES?! Toen heb ik mijn UTP kniptang maar even gepakt, en er even zelf connectortjes op gedouwd. En zelf ook maar even de TV-kabel geknipt, want de gozer had bij ons thuis zelfs de kleurtjes van de UTP-kabel verkeerd in de kabel gedouwd:
Van rechts naar links:
Wit van bruin, bruin, blauw, wit van blauw, oranje, wit van oranje, wit van groen, groen... D'oh!
Klopt dus werkelijk van geen kant, er zat maarliefst 1 kleurtje op de goede plek, wit-van-blauw.
Telefoon aangesloten, internet aangesloten, decoder zelf ingesteld, en huppa; 1.6 MB down, voetbaldecoder werkte en telefonie ook.
Wat Versatels' centrale betreft ben ik supergelukkig al 5 jaar zonnet klant (en nu dus een 4mbit-versatel-pakket-klant) te zijn geweest, want geloof me; downtime heb ik nog NOOIT gehad bij versatel.
Echter hadden ze de monteurs wel wat beter op kunnen leiden.... Maar die zijn voor wat ik weet van een ingehuurd bedrijf.
iig. werkt bij mij en mijn vriendin nu alles lekker, dus dát is fijn.
Maar die monteurs... tjongejongejonge.....
Overigens hadden die gasten ons al op 19 oktober afgesloten, en mijn vriendin ook! Wij krijgen 21 oktober internet dus dat boeide niet echt, maar mijn vriendin pas 2 December! En dat terwijl ze wel planet internet tot 1 december moest blijven betalen.
Versatel gebeld, afspraak verzet naar 27 oktober (gister dus), en de aansluiting tot en met 2 december wordt betaald door versatel. wat we wel eerst moeten betalen, en dan terug kunnen vorderen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 15:19 ]
same here...cgok schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:32:
ik heb alleen problemen met de telefoon gedeelte. vaak geen toon, mensen kunnen mij niet bereiken of steeds in gesprektoon.
Verwijderd
Geen matches
Ik heb precies hetzelfde... mijn nummerweergave doet het trouwens ook (nog) niet, terwijl ik wel een DECT-telefoon heb (vrij nieuwe van Philips).cgok schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:32:
.
Verwijderd
Heeft te maken met een instelling. KPN gebruikt een afwijkend protocol voor nummerherkenning. Je zult dit op je telefoon opnieuw moeten instellen voor Versatel.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:14:
[...]
Ik heb precies hetzelfde... mijn nummerweergave doet het trouwens ook (nog) niet, terwijl ik wel een DECT-telefoon heb (vrij nieuwe van Philips).
Hebben jullie dit al gezien?

Ik ben benieuwd wanneer dit er is, want ik doe de kabel pas weg als ik weet welke tvzenders er komen en uiteraard radiozenders

Ik ben benieuwd wanneer dit er is, want ik doe de kabel pas weg als ik weet welke tvzenders er komen en uiteraard radiozenders
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Geen matches
werd gister meerdere keren gebeld door de storings dienst, dus er zit eindelijk een beetje schot in mijn storing. Desbetreffende persoon zei dat er maandag een monteur naar mijn centrale gestuurd zou worden en dat het dan hopelijk zou werken! wel jammer dat ik weer een voetbal weekend mis maar beter iets dan niets.
Verwijderd
Geen matches
Gelukkig doet-ie het weer bij mij!!, lag niet aan de splitter.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:39:
werd gister meerdere keren gebeld door de storings dienst, dus er zit eindelijk een beetje schot in mijn storing. Desbetreffende persoon zei dat er maandag een monteur naar mijn centrale gestuurd zou worden en dat het dan hopelijk zou werken! wel jammer dat ik weer een voetbal weekend mis maar beter iets dan niets.
Ik heb nooit contact gehad met een storingsdienst
Vrijdagavond om half tien werd alles weer groen. Kan na 12 dagen downtime weer internetten en
voetbal aanschouwen.
Maar waarom moet het zo lang duren.
Verwijderd
Geen matches
Ik heb wat probleempjes gehad met mijn draadloos en af en toe telefonie. Verder werkt het wel goed hier. Alleen heb ik een vraag of er mensen zijn die ook zo'n belabberd bereik hebben met draadloos? als ik 8 meter verder naar de slaapkamer ga dan is mijn bereik zeer laag en ffkes later valt hij uit. niet normaal toch?
moet er geen nieuw deel?
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Ik weet niet of dit ergens anders in een van de Versatel posts besproken wordt....
Maar...
Is er iemand die weet hoe je de Decoder in je draadloze netwerk kunt opnemen. Mijn Xbox hangt nu via een ethernet bridge in mijn netwerk, werkt prima.
Dat moet ook met de decoder kunnen. Als ik alles aansluit, brand het link lamkje op de decoder, maar ook het error lampje (en kan hij geen verbinding maken).
Iemand die weet hoe je dit kunt regelen??
Maar...
Is er iemand die weet hoe je de Decoder in je draadloze netwerk kunt opnemen. Mijn Xbox hangt nu via een ethernet bridge in mijn netwerk, werkt prima.
Dat moet ook met de decoder kunnen. Als ik alles aansluit, brand het link lamkje op de decoder, maar ook het error lampje (en kan hij geen verbinding maken).
Iemand die weet hoe je dit kunt regelen??
Met een US Robotics USR805450 kan dat.
Je stelt het apparaat in als wireless client met juiste sleutels e.d.en verbind de lan poort met de ontvanger. Het zal dan voor de decoder hetzelfde zijn alsof het ding aan de LAN kant zit.
Nu weet ik niet of het uitmaakt of het ding niet aan de eerste 2 poorten zit van het modem zoals de monteur die het bij mij niet kon laten werken zei.
Je stelt het apparaat in als wireless client met juiste sleutels e.d.en verbind de lan poort met de ontvanger. Het zal dan voor de decoder hetzelfde zijn alsof het ding aan de LAN kant zit.
Nu weet ik niet of het uitmaakt of het ding niet aan de eerste 2 poorten zit van het modem zoals de monteur die het bij mij niet kon laten werken zei.
ik kom van de een op de andere dag niet meer boven de 1.1 mb per sec heb al 2 weken 1.6 mb
ik hoop dat er niet weer een soort speedcap opgezet is want dan word ik gek
ga nog eens naar mijn netwerk instellingen kijken of het daar aan ligt
jullie horen het nog groeten rob
- Tetsuo55
- Registratie: Oktober 2001
- Laatst online: 31-08 18:23
*~*GrahF Emperor of Darkness*~
Geen matches
ik heb een vraagje over de modem
ik hoorde dat je alleenmaar 1 van de UTP poorten kan gebruiken, en dat als je meerdere pc's wilt aansluiten je de wlan moet gebruiken
klopt dit???
ik hoorde dat je alleenmaar 1 van de UTP poorten kan gebruiken, en dat als je meerdere pc's wilt aansluiten je de wlan moet gebruiken
klopt dit???
Hi,rjn27 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:27:
ik kom van de een op de andere dag niet meer boven de 1.1 mb per sec heb al 2 weken 1.6 mb
Heb ook sinds 3 dagen er last van kom ook niet verder dan 1.1 mb p/sec, ik zat voorheen rond de 1.85 mb p/sec. Omgeving Rotterdam
https://card.exophase.com/1/1116015.png
update na het rebooten van het modem haal ik wel weer de 1.6 mb maar schommelt wel onwijs tussen de 800 kb en 1.6 mb/sec nou ik wachr het wel even af
weet dan ook niet waar het aan ligt het ligt in iedegeval niet aan windows omdat ik even snel geboot heb met knoppix ( linux ) en daar het zelfde probleem
weet dan ook niet waar het aan ligt het ligt in iedegeval niet aan windows omdat ik even snel geboot heb met knoppix ( linux ) en daar het zelfde probleem
Hmmmm, ben nu op werk dus kan het niet proberen, maar met update bedoel je neem ik aan het resetten van de modem.rjn27 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:53:
update na het rebooten van het modem haal ik wel weer de 1.6 mb maar schommelt wel onwijs tussen de 800 kb en 1.6 mb/sec nou ik wachr het wel even af
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Verwijderd
Geen matches
@MathijsK
Ik snap dat dat zo werkt, zo is de 'setup' ook. Sterker nog; de decoder ziet en maakt verbinding met de bridge en het modem/router, getuige het brandende link lampje. Alleen maakt hij geen verbinding met 'buiten'.
Dit is ongetwijfeld een instelling probleem in het modem/router of de decoder zelf. Iemand die het IP address van de Decoder weet?
Iemand die zelf al de Decoder draadloos heeft, of een link naar een ander forum?
Ik snap dat dat zo werkt, zo is de 'setup' ook. Sterker nog; de decoder ziet en maakt verbinding met de bridge en het modem/router, getuige het brandende link lampje. Alleen maakt hij geen verbinding met 'buiten'.
Dit is ongetwijfeld een instelling probleem in het modem/router of de decoder zelf. Iemand die het IP address van de Decoder weet?
Iemand die zelf al de Decoder draadloos heeft, of een link naar een ander forum?
Ik had afgelopen nacht ook ff geen internet meer. Decoder werkte wel dus ff de modem van stroom af en er weer op. Toen kreeg ik een update binnen. 2 rooie lampjes die een tijdje gaan knipperen.. Daarna werkte het weer als een stiersekeroglan schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:56:
[...]
Hmmmm, ben nu op werk dus kan het niet proberen, maar met update bedoel je neem ik aan het resetten van de modem.
Verwijderd
Geen matches
Lokatie Almere, Kampenweg.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:07:
en op welke centrale ben jij aangesloten?
idd heb even de stekker er uit gehad dat hielp toch wel bij mij al is de snelheid niet echt stabielsekeroglan schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:56:
[...]
Hmmmm, ben nu op werk dus kan het niet proberen, maar met update bedoel je neem ik aan het resetten van de modem.
nou het is slechts 5 dagen goed gegaan tot nu toe (heel stabiel, telefoon, tv, snelheid). Sinds gisteravond is internet en tv plat hier (Sittard). Het Inet lampje blijft rood/oranje knipperen. Met de helpdesk gebeld en 90!!! minuten aan de lijn gehangen voordat ik erdoor kwam... nu hebben ze het probleem naar de 2e lijn gestuurd. Ben benieuwd... 
/update
het werkt nu allemaal weer perfect. 5 uur nadat ik de call via de helpdesk heb gedaan. op zich netjes..
/update
het werkt nu allemaal weer perfect. 5 uur nadat ik de call via de helpdesk heb gedaan. op zich netjes..
[ Voor 15% gewijzigd door zoooper op 30-10-2005 16:02 ]
Verwijderd
Ga in het nieuwe jaar toch maar versatel nemen ivm de kosten ben toch dan goedkoper uit en kpn kan weg.
Tis nml de enige aanbieder met telefonie alleen ik kijk geen voetbal maar ik hoorde een bericht dat er ook meedere zenders op komen.
Klopt dit
En zit er toevallig al iemand in omg rhoon poortugaal via versatel ?
Ik zag ook dat imtech dit installeerde maar ik heb gehoord uit zeer betrouwbare bron dat planhold dit ook deed.
Hoi hoi
Tis nml de enige aanbieder met telefonie alleen ik kijk geen voetbal maar ik hoorde een bericht dat er ook meedere zenders op komen.
Klopt dit
En zit er toevallig al iemand in omg rhoon poortugaal via versatel ?
Ik zag ook dat imtech dit installeerde maar ik heb gehoord uit zeer betrouwbare bron dat planhold dit ook deed.
Hoi hoi
Weet iemand toevallig hoeveel telefoontoestellen je op dat modem kunt aansluiten (zonder thuis-telefooncentrale ertussen)?
(i.v.m. spanning/stroomsterkte van de lijn, want hij moet toch ook alle telefoons laten rinkelen e.d. hè ...)
(i.v.m. spanning/stroomsterkte van de lijn, want hij moet toch ook alle telefoons laten rinkelen e.d. hè ...)
Verwijderd
Geen matches
Ik heb nu een week telefonie, maar het bevalt helemaal niet. Minstens 1x per minuut kan de andere persoon mij niet horen voor een aantal seconden terwijl ik de ander wel hoor. Eigenlijk is er geen normaal gesprek mee te voeren.
Meer mensen met dit probleem en hoe hebben ze dit opgelost?
2 utp poorten kan je gebruikenTetsuo55 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:35:
ik heb een vraagje over de modem
klopt dit???
anders ff switch of router of hub ofzo tussen zetten..
maar met wlan vrijwel onbeperkte pc's volgens mij.. alleen gedraaddde aansluiting werkt wel beter
3 toch? Je hebt er 1tje voor je decoder en dan blijven er toch 3 poorten over voor pc's? Of is die 2e voor een eventuele 2e decoder?assass schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:25:
[...]
2 utp poorten kan je gebruiken
anders ff switch of router of hub ofzo tussen zetten..
maar met wlan vrijwel onbeperkte pc's volgens mij.. alleen gedraaddde aansluiting werkt wel beter
en draadloos is inderdaad altijd onbeperkt. Alleen is het natuurlijk zo dat hoe meer pc's je eraanhangt, hoe meer de bandbreedte verdeelt moet worden. Hoewel er genoeg te delen valt, met onze verbinding
Verwijderd
Geen matches
2 voor pc's, 2 voor decoders.psychonikeo schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:52:
3 toch? Je hebt er 1tje voor je decoder en dan blijven er toch 3 poorten over voor pc's? Of is die 2e voor een eventuele 2e decoder?
Goed, ik heb de zaken hier thuis vandaag even zo voorbereid dat die monteur dinsdag maar 'n half uurtje werk heeft
. Alle bedrading lag er opzich al (@Home-modem en router staan nu ook naast het ISRA-punt), alleen was de manier waarop de oude telefooninstallatie was aangesloten nogal een zooitje
(en nog 'n oude analoge telefooncentrale die er ook uit moest). Ik heb nu wat RJ11-doosjes gemaakt zodat alles zo omgeplugd kan worden en ook even een kabel richting de TV getrokken omdat dat waarschijnlijk teveel werk was geweest voor die monteur en hij het dus misschien niet eens had gedaan (paste allemaal net door een bestaande leiding, eerst oude draden eruit en toen alles in één keer opnieuw er weer doorheen met de UTP-kabel erbij).
Laat 'm maar komen
.
Wat betreft het aansluiten van telefoontoestellen heb ik inmiddels begrepen dat dat iets met de aansluitfactor te maken heeft. Bij geen enkel toestel hier thuis staat echter de aansluitfactor vermeld
. Hoeveel mag die factor zijn bij dit Versatel-modem
... iemand een idee?
En hoe zit dat nou met dat extra telefoonnummer wat je krijgt? Zitten er dus twee telefonie-poorten op dat modem? In dat geval moet ik nog even een extra telefoondraadje naar m'n kamer trekken
.
Laat 'm maar komen
Wat betreft het aansluiten van telefoontoestellen heb ik inmiddels begrepen dat dat iets met de aansluitfactor te maken heeft. Bij geen enkel toestel hier thuis staat echter de aansluitfactor vermeld
En hoe zit dat nou met dat extra telefoonnummer wat je krijgt? Zitten er dus twee telefonie-poorten op dat modem? In dat geval moet ik nog even een extra telefoondraadje naar m'n kamer trekken
[ Voor 18% gewijzigd door Wouter! op 31-10-2005 01:06 ]
Ik heb op het moment nog exact hetzelfde. De heldere lichten van de servicedesk probeerden uit te leggen dat dit lag aan interferentie met de analoge KPN lijn. Daarbij zou alles opgelost zijn zodra de nummerportering is doorgevoerd.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:44:
Ik heb nu een week telefonie, maar het bevalt helemaal niet. Minstens 1x per minuut kan de andere persoon mij niet horen voor een aantal seconden terwijl ik de ander wel hoor. Eigenlijk is er geen normaal gesprek mee te voeren.
Dat gaat vandaag gebeuren, dus ik ben benieuwd.
Ik heb ze voor nu het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik heb er een hard hoofd in.
Na 6 weken zonder internet gezeten te hebben is Versatel er nu achter dat mijn modem defect is. Iets wat ik al vanaf het begin heb aangegeven maar wat nooit geloofd werd door Versatel. Door mijn vele contacten in die 6 weken met Versatel heb ik een aardige lijst van telefoonnummers opgesteld om voorbij de klantenservice te kunnen komen en niet alsmaar aan het lijntje te worden gehouden. Mochten er nog meer mensen net als ik in dezelfde situatie zitten en er na vele weken wachten niet uitkomen dan kan je me mailen op superdajel apenstaartje xs4all punt nl ..
grtzz
grtzz
Je kunt kiezen voor een contract van 1, 2 of 3 jaar. waarom zou ik een contract van 3 jaar willen? Heeft dat voordelen?
Verwijderd
Geen matches
Voor hén wel ja, aangezien je dan niet zomaar je contract op kan zeggen.kmmartins schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:30:
Je kunt kiezen voor een contract van 1, 2 of 3 jaar. waarom zou ik een contract van 3 jaar willen? Heeft dat voordelen?
Sowieso is het dom jezelf 3 jaar vast te leggen op een techniek die volgend jaar misschien al 5 keer zo snel kan bij een ander voor 20 euro minder; de voordelen die mogelijk geboden zouden worden voor een meerjarig contract wegen daar niet tegen op.
Toch vraag ik me wéér af:
Zijn jullie 20mbitters al gewoon het volle pond aant betalen (dus die 39,95 of 49,95 per maand)?
Want ik heb nog steeds geen rooie cent betaald voor het internet (alleen de telefoonkosten a 5 euri per maand)... en gebruik het al sinds eind juli ofzo..
Kvind het verder wel prima, maar heb geen zin om straks ineens een rekening van 400 euro op mijn deurmat te krijgen van achterstallige administratie ofzo.. of mogen ze dat dan niet meer doen als ze hun eigen fout hebben achterhaald (van het niet innen van geld)?
Thanx for replies
Zijn jullie 20mbitters al gewoon het volle pond aant betalen (dus die 39,95 of 49,95 per maand)?
Want ik heb nog steeds geen rooie cent betaald voor het internet (alleen de telefoonkosten a 5 euri per maand)... en gebruik het al sinds eind juli ofzo..
Kvind het verder wel prima, maar heb geen zin om straks ineens een rekening van 400 euro op mijn deurmat te krijgen van achterstallige administratie ofzo.. of mogen ze dat dan niet meer doen als ze hun eigen fout hebben achterhaald (van het niet innen van geld)?
Thanx for replies
Verwijderd
Geen matches
Hoi, zal je vast uit de droom helpen, mijn nummer is al een aantal dagen geporteerdhermanh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:12:
[...]
Ik heb op het moment nog exact hetzelfde. De heldere lichten van de servicedesk probeerden uit te leggen dat dit lag aan interferentie met de analoge KPN lijn. Daarbij zou alles opgelost zijn zodra de nummerportering is doorgevoerd.
Dat gaat vandaag gebeuren, dus ik ben benieuwd.
Ik heb ze voor nu het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik heb er een hard hoofd in.
Verwijderd
Geen matches
Heb jij inmiddels al weer verbinding? Ik helaas nog niet..........Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:39:
Verwijderd
Geen matches
Ik ben sinds begin augustus aangesloten maar er is ook nog niets afgeschreven.Robinter79 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:53:
Thanx for replies
Zou wel een maand korting krijgen i.v.m.niet werkend internet (10 dagen) in het begin.
Verwijderd
Jou mailen lukt niet, krijg een foutmelding terug.superdajel schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:23:
Na 6 weken zonder internet gezeten te hebben is Versatel er nu achter dat mijn modem defect is. Iets wat ik al vanaf het begin heb aangegeven maar wat nooit geloofd werd door Versatel. Door mijn vele contacten in die 6 weken met Versatel heb ik een aardige lijst van telefoonnummers opgesteld om voorbij de klantenservice te kunnen komen en niet alsmaar aan het lijntje te worden gehouden. Mochten er nog meer mensen net als ik in dezelfde situatie zitten en er na vele weken wachten niet uitkomen dan kan je me mailen op superdajel apenstaartje xs4all punt nl ..
grtzz
Ik betaal gewoon vanaf het begin € 39.95, heb één creditnota van een halve maand gehad, maar verder gewoon betaald. 't Lijkt me btw sterk dat ze je niet alsnog zouden mogen facturerenRobinter79 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:53:
Thanx for replies
Ik heb alleen aansluitkosten betaald en diverse storingen gemeld in het begin, die allang verholpen zijn.
Als Versatel toch opeens gaat afboeken dan ben ik iig wel voorbereid
Als Versatel toch opeens gaat afboeken dan ben ik iig wel voorbereid
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Geen matches
nope ik ook nog niet, morgen maar weer ff bellen, was jij vrijdag avond ook gebeld door de storings dienst?Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:11:
[...]
Heb jij inmiddels al weer verbinding? Ik helaas nog niet..........
Nou, die monteur komt hier vandaag langs om alles te installeren. Hij zal ergens tussen 8:00 en 13:00 uur komen
dus ik ben al een half uurtje wakker. Gisteren heb ik ongeveer een half uur in de wacht gestaan bij dat 020-nummer om te achterhalen of ze misschien een iets betere indicatie kunnen geven over wanneer die monteur langskomt maar na een half uur had ik geen zin meer om te blijven hangen. 't Is dus maar gewoon afwachten, maar 't was wel vroeg vanmorgen voor mijn doen
.
Zou die monteur me ook kunnen vertellen waar hier de dichtstbijzijnde centrale staat, want de informatie die daarover te vinden is (via die afstands-check) is enorm achterhaald ... volgens die check is hier nog helemaal geen Versatel
. Of zal die centrale sowieso op dezelfde plek als de KPN en bbNed-centrales zijn
. Ik hoor 't straks wellicht
...

Zou die monteur me ook kunnen vertellen waar hier de dichtstbijzijnde centrale staat, want de informatie die daarover te vinden is (via die afstands-check) is enorm achterhaald ... volgens die check is hier nog helemaal geen Versatel
[ Voor 31% gewijzigd door Wouter! op 01-11-2005 08:41 ]
Ik durf er wel wat geld op te zetten dat het inderdaad gewoon dezelfde centrale is.Wouter! schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:38: Of zal die centrale sowieso op dezelfde plek als de KPN en bbNed-centrales zijn.
Verwijderd
Hier weer een ontevreden klant.
Na fout op fout al een tijd zonder internet. Ik ben benieuwd naar de naam van het installatiebedrijf in de regio Rotterdam. Dit bedrijf wil haar naam niet zeggen, heeft geen postadres waar klachten naar gestuurd kunnen worden, zelfs geen mail adres. Gister enorme ruzie aan de telefoon gehad met dit bedrijf door enorm slechte service. Meer dan 1 uur aan de lijn gehangen eer ik iemand aan de lijn kreeg die mij niet meer kon vertellen dan "geen idee".
Het is toch van de gekke dat een bedrijf haar naam geen eens durft uit te spreken en zelfs de helpdesk van Versatel deze niet geeft?
De helpdesk van versatel is snel en vriendelijk maar dat 020 nummer haalt mij de bloed onder de nagels vandaan.
Na fout op fout al een tijd zonder internet. Ik ben benieuwd naar de naam van het installatiebedrijf in de regio Rotterdam. Dit bedrijf wil haar naam niet zeggen, heeft geen postadres waar klachten naar gestuurd kunnen worden, zelfs geen mail adres. Gister enorme ruzie aan de telefoon gehad met dit bedrijf door enorm slechte service. Meer dan 1 uur aan de lijn gehangen eer ik iemand aan de lijn kreeg die mij niet meer kon vertellen dan "geen idee".
Het is toch van de gekke dat een bedrijf haar naam geen eens durft uit te spreken en zelfs de helpdesk van Versatel deze niet geeft?
De helpdesk van versatel is snel en vriendelijk maar dat 020 nummer haalt mij de bloed onder de nagels vandaan.
Yeaaah :

Enneh...donderdag komt een monteur de boel aansluiten

Enneh...donderdag komt een monteur de boel aansluiten
Verwijderd
Geen matches
Yeaa:
Bij mij zijn ze 26 oktober al geweest.
En op de order stautus zijn punt 5 t/m 8 nog leeg????
Rara.
Rara.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 11:54 ]
Bij mij ook zoiets... Gisteren is alles geinstalleerd en werkt perfect, 1,2MB/s. Nu keek ik gisteravond bij de status en zag dat er bij 5 en 7 een rood kruis stond en de verwachte technische oplevering op 7 november is, terwijl het eerst rond 28 okt was en al "groen" was afgevinkt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:53:
Yeaa:
Rara.
Ik heb gelijk een mail gestuurd dat ze van de lijn af moeten blijven.

Edit:
WTF, nu is punt 4 ook rood geworden en de opleverdatum:
"5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 09 december 2005 "
[ Voor 12% gewijzigd door RvV op 01-11-2005 12:05 ]
Y'24
Zo, in een half uurtje ongeveer was alles aangesloten. Alleen de decoder werkte in eerste instantie nog niet goed maar die moest eerst z'n updates ophalen. De monteur ging alvast naar een volgende klant en belde net om te vragen of de decoder werkte (als dit niet het geval was geweest was hij opnieuw langsgekomen). Inmiddels werkt alles prima naar behoren
.
Net even een klein testje gedaan, met de decoder ook aangeschakeld haalde ik ongeveer 1,20mb/s. Ik zit hier ruim 2km van de centrale (volgens die monteur zit hij inderdaad op dezelfde plek als die van KPN en bbNed).
Tot dusver ben ik tevreden
(maar ja ... ik ben nog maar een uurtje aangesloten
).
Maar nu het volgende ... ik krijg m'n router niet fatsoenlijk op dat modem aangesloten. Hij krijg wel netjes een intern IP aangewezen van het modem, maar volgens mij vertaalt de router de DNS-adressen niet helemaal goed naar de computers in de rest van het netwerk
. Iemand een idee hoe ik dit goed kan instellen? Ik heb m'n huidige router namelijk vrij goed beveiligd en wilde eigenlijk geen gebruik gaan maken van het wireless-gebeuren van het Versatel-modem ...
Al met al heeft 't een maandje geduurd. 30 september aangevraagd, 1 november aangesloten
.
Net even een klein testje gedaan, met de decoder ook aangeschakeld haalde ik ongeveer 1,20mb/s. Ik zit hier ruim 2km van de centrale (volgens die monteur zit hij inderdaad op dezelfde plek als die van KPN en bbNed).
Tot dusver ben ik tevreden
Maar nu het volgende ... ik krijg m'n router niet fatsoenlijk op dat modem aangesloten. Hij krijg wel netjes een intern IP aangewezen van het modem, maar volgens mij vertaalt de router de DNS-adressen niet helemaal goed naar de computers in de rest van het netwerk
Al met al heeft 't een maandje geduurd. 30 september aangevraagd, 1 november aangesloten
[ Voor 13% gewijzigd door Wouter! op 01-11-2005 12:21 ]
- Tetsuo55
Geen matches
Hoe en wanneer krijg je de inlogcodes om je status te bekijken?
Ehh..die kreeg ik gelijk nadat ik me had aangemeldTetsuo55 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:59:
Hoe en wanneer krijg je de inlogcodes om je status te bekijken?
- Tetsuo55
Geen matches
per brief/email? of kreeg je login+pass over de telefoon?TheVisionMaster schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:06:
[...]
Ehh..die kreeg ik gelijk nadat ik me had aangemeld
ik heb me vorige week aangemeld, nog niets gezien of gehoord
[ Voor 12% gewijzigd door Tetsuo55 op 01-11-2005 13:10 ]
Vandaag aangesloten, prima monteur, goeie snelheid, de tv decoder moest alleen wat updates downloaden.
Gistermiddag ging BBned signaal eraf, dus maar halve dag offline geweest.
Zeer tevreden tot nu toe.
Gistermiddag ging BBned signaal eraf, dus maar halve dag offline geweest.
Zeer tevreden tot nu toe.
ik heb me telefonisch aangemeld in september ergens.. en heb nu al een paar weken versatel.Tetsuo55 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:09:
[...]
per brief/email? of kreeg je login+pass over de telefoon?
Maar tot op heden nog geen welkomsbrief mogen ontvangen. Hieron staan namelijk je login en pass
Mail nu al weken met de KS dat ik nog steeds geen briefje heb (niet noodzakelijk dus ik ga er niet voor bellen)
Maar probeer eens in te loggen met voorlettervoorletterachternaam of voorletter.voorletter.achternaam en wachtwoord versatel
Dit was bij mij namelijk de manier en bij vele andere dacht ik. Als je maar 1 voorletter hebt hoef je er natuurlijk maar 1 te gebruiken trouwens
- Tetsuo55
Whaahhapsychonikeo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:08:
[...]
ik heb me telefonisch aangemeld in september ergens.. en heb nu al een paar weken versatel.
Maar tot op heden nog geen welkomsbrief mogen ontvangen. Hieron staan namelijk je login en pass
Mail nu al weken met de KS dat ik nog steeds geen briefje heb (niet noodzakelijk dus ik ga er niet voor bellen)
Maar probeer eens in te loggen met voorlettervoorletterachternaam of voorletter.voorletter.achternaam en wachtwoord versatel
Dit was bij mij namelijk de manier en bij vele andere dacht ik. Als je maar 1 voorletter hebt hoef je er natuurlijk maar 1 te gebruiken trouwens
dat noem ik nou een serieuse security leak
en bedankt dus want het werkt.
nog een vraag, als ik de montuer mijn internet draadgebonden laat installeren krijg ik dus geen wlan kaartje?
want ik wil 1 draadloos aansluiten en de andere 2 met draad
Wlan kaartje krijg je sowieso niet. Indien nodig test hij de verbinding MET DRAAD aan een laptop die hij zelf bij zou moeten hebben.
- Tetsuo55
Geen matches
Dus met ""hij instaleerd op verzoek een wlan kaartje" betekend dat je er een van hem kan kopen?
Ik dacht dat Versatel juist een modem leverdie zowel draad als draadloos werkt, en als het goed is heb je al een wlan kaartje in je laptop.redfoxert schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:49:
Wlan kaartje krijg je sowieso niet. Indien nodig test hij de verbinding MET DRAAD aan een laptop die hij zelf bij zou moeten hebben.
Bij mij komt ie op donderdag 3 november tussen 0800 en 1200. Ik hoop alleen dat de monteur in kwestie alles via de bestaande kabelgoten, middels een trekveer, aansluit.
Ik wil namelijk mn modem gelijk na de ISRA punt in de meterkast plaatsen, en vandaar dus een kabel naar mn pc op de 2e verdieping en een kabel op dezelfde verdieping naar de tv decoder door de bestaande kabelgoten van de kabel tv en telefoon.
Per mail volgens mijTetsuo55 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:09:
[...]
per brief/email? of kreeg je login+pass over de telefoon?
Bij mij komt de monteur ook donderdag 3 nov. tussen 8:00 en 12:00. Overigens heb ik in de woonkamer (waar mijn tv staat haha) al een RJ-45 aansluiting zitten die in de metkast uitkomt op mijn patchpaneel. Hij hoeft dus geen kabeltjes te trekken (zelfde geldt overigens voor de pc op de 1e verdieping...ook netjes RJ-45 aansluiting).Enver schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:45:
[...]
Ik dacht dat Versatel juist een modem leverdie zowel draad als draadloos werkt, en als het goed is heb je al een wlan kaartje in je laptop.
Bij mij komt ie op donderdag 3 november tussen 0800 en 1200. Ik hoop alleen dat de monteur in kwestie alles via de bestaande kabelgoten, middels een trekveer, aansluit.
Ik wil namelijk mn modem gelijk na de ISRA punt in de meterkast plaatsen, en vandaar dus een kabel naar mn pc op de 2e verdieping en een kabel op dezelfde verdieping naar de tv decoder door de bestaande kabelgoten van de kabel tv en telefoon.
Ik hoop dat voor de monteur geen probleem is
Verwijderd
Dat doet ie niet, hoor! Alles wordt in het zicht aangelegd...Enver schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 15:45:
[...]
Ik dacht dat Versatel juist een modem leverdie zowel draad als draadloos werkt, en als het goed is heb je al een wlan kaartje in je laptop.
Ik had ook alles al vantevoren aangelegd, was plug&pray..;-)
Het 020 nummer is het zakelijke gedeelte, en deze zitten op een andere locatie en kunnen niet bij de gegevens van prive klanten.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:43:
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
- SambalBij
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 12-09 19:34
We're all MAD here
/u/11917/cheshirecat.png?f=community)
Klachten over de installatie moet je ook niet bij dat bedrijf neerleggen maar bij Versatel.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 09:43:
Hier weer een ontevreden klant.
Het feit dat de installaties door een derde partij worden uitgevoerd is voor de klant eigenlijk helemaal niet interessant. Ze werken voor het aansluiten van deze lijnen uit naam van Versatel, en daar moet je ook met klachten e.d. terecht. Vandaar dat de naam van dat bedrijf helemaal niet spannend is. (Ik ga die je ook niet vertellen)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
Geen matches
Euuhh is dat niet gewoon Imtech of Cable One?
Daar is toch niets geheimzinnigs aan
Daar is toch niets geheimzinnigs aan

Verwijderd
Geen matches
Heb gisteren ook nog even gebeld. Er schijnt een of andere storing op een cyclus of slot te zijn, waar slechts een beperkt aantal mensen last van hebben (waaronder wij). Ik ben trouwens nog nooit (terug)gebeld door een of andere storingsdienst; wat ik overigens wel vreemd vind........... maar ja, er wordt aan gewerkt!!!!!!!!! Alleen de grote vraag blijft wannneer het nu eindelijk is wordt opgelost!Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:42:
[...]
nope ik ook nog niet, morgen maar weer ff bellen, was jij vrijdag avond ook gebeld door de storings dienst?
OMG vandaag zou mijn Versatel 20Mbit actief moeten zijn, maar er staat nog een DEMON signaal op
SHIT....SHIT...SHIT..... Dat zou er gisteren afgehaald worden
De verwachte technische oplevering vindt plaats op 02 november 2005
Afspraak gemaakt om op 3 november de boel aan te laten sluiten.
Volgende mail gekregen van speedlinq:
We zullen uw opzegging definitief doorvoeren en uw contract dan ook per
eind oktober 2005 beëindigen. Hopende u hiermee voldoende te hebben
geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
Wendy
Vandaag 1 november nog steeds internet...gaat dit wel goedkomen
Wat gebeurt er als ik overmorgen nog steeds internet heb via Speedlinq (BBned) en de monteur komt langs?
geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
Wendy
Wat gebeurt er als ik overmorgen nog steeds internet heb via Speedlinq (BBned) en de monteur komt langs?
Ik heb hetzelfde met demon.risjard schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:55:
De verwachte technische oplevering vindt plaats op 02 november 2005
geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Speedlinq Customer Care
Wendy
Zojuist contact gehad met zowel versatel als demon. De meneer van Versatel vertelde mij dat hij het wel apart vond dat iemand vantevoren al ging bellen of het wle goed ging komen enzo en dat ik een DEMON signaal had (terwijl ik een mail van Versatel heb gehad dat de lijn is opgeleverd).....
Hij adviseerde me even met DEMON te gaan bellen. Dit heb ik gelijk gedaan. De meneer daar vertelde mij dat ik een VERSATEL signaal op de lijn had staan. Wel vond hij het apart dat ik nog een IP had van DEMON en nu ook nog kon internetten via de lijn die niet meer bestond (ik typte dit nog via mijn demon lijn).
Overigens kon ik ook al niet meer inloggen op MyDSLEXpress (website) van DEMON. De meneer bij Demon verzekerde mij dat zodra de Versatel monteur kwam en het modem aansloot ik gewoon een IP van versatel zou krijgen en dat Demon dan van Versatel een signaal krijgt dat ze de lijn verder af konden breken.
Heeeeeel vreemd, maar de helpdesk bij Demon lijkt me toch wel kundig...dus ik ga er vooralsnog maar vanuit dat het klopt.
Hmm...eens ff me firewall resetten en kijken of ik dan NOG een ip van Demon heb. (jaja..ik heb een backuplijn via me buurman
Verwijderd
Versatel telefonie heb ik er nu ook bij...werkt vooralsnog prima. ff wachten tot de portering plaatsvindt of alles nog goed werkt.
Ik bel die laatste 5 dagen gewoon nog via KPN, ik vind die doorschakeloptie minder...kost je toch iets van 30 eurocent per doorschakeling?
(mocht ik lang naar een vast nummer willen bellen, kan ik de lijn altijd ff in het modem/router prikken)
Die monteur had voor mij niet langs hoeven komen, hij was er pas om 22:00 uur...
-> Lijn in het modem/router en 0800-0645 bellen om je aan te melden...(2 x door een bug in de aanmeldsoftware)
Ik bel die laatste 5 dagen gewoon nog via KPN, ik vind die doorschakeloptie minder...kost je toch iets van 30 eurocent per doorschakeling?
(mocht ik lang naar een vast nummer willen bellen, kan ik de lijn altijd ff in het modem/router prikken)
Die monteur had voor mij niet langs hoeven komen, hij was er pas om 22:00 uur...
-> Lijn in het modem/router en 0800-0645 bellen om je aan te melden...(2 x door een bug in de aanmeldsoftware)

Verwijderd
Geen matches
Is dat alles wat de monteur doet. Stekker in modem steken 0800 nummer draaien. Stekker terug in isra van kpn, vervolgens *21 nieuw nummer#, stekker terug en klaar is kees?Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:13:
Bingo, dat is alles wat hij zou doen jaVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:28:
[...]
Is dat alles wat de monteur doet. Stekker in modem steken 0800 nummer draaien. Stekker terug in isra van kpn, vervolgens *21 nieuw nummer#, stekker terug en klaar is kees?
Ja inderdaad, ik had ook liever een "doe-het-zelf" pakket gehad zodat ik een week eerder aan de gang kon.XiN-eViL schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:27:
[...]
Bingo, dat is alles wat hij zou doen ja. Ik heb ook gezegd dat ie niet hoefde langs te komen
.
Y'24
Verwijderd
Yep, maar ik heb niet voor het doorschakelen gekozen...onnodig kosten maken.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:28:
[...]
Is dat alles wat de monteur doet. Stekker in modem steken 0800 nummer draaien. Stekker terug in isra van kpn, vervolgens *21 nieuw nummer#, stekker terug en klaar is kees?
Die 5 dagen kom ik wel door...en evt. voor een lang gesprek de tel. lijn ff omzetten naar het Versatel-modem. ;-)
Dat had ook wel met een e-mail gekund, niet?
Vandaag 20mbit+ voetbal geinstalleerd. wat ben ik teleurgesteld over de snelheid.. haal niet meer dan 6mbit, ( instalatiebedrijf heeft het ook getest vanaf hun kant) ligt dus aan de afstand vanaf de wijkcentrale ( 2.3 km..). weet iemand hoe het precies zit met het opzeggen van het contract? ben hiet natuurlijk zwaar teleurgesteld over, verbinding is zelfs slomer dan wat ik eerst had!
thx
thx
Dat is wel heel waardeloos natuurlijkAdarkar schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:17:
Vandaag 20mbit+ voetbal geinstalleerd. wat ben ik teleurgesteld over de snelheid.. haal niet meer dan 6mbit, ( instalatiebedrijf heeft het ook getest vanaf hun kant) ligt dus aan de afstand vanaf de wijkcentrale ( 2.3 km..). weet iemand hoe het precies zit met het opzeggen van het contract? ben hiet natuurlijk zwaar teleurgesteld over, verbinding is zelfs slomer dan wat ik eerst had!
thx
Wat is het btw druk op de 'afspraken lijn', hang al 20 min in de wacht. Morgen komt de monteur en ik wil ff informeren hoelaat hij ongeveer komt...
Waarschijnlijk kunnen ze toch weinig over die tijd vertellen.. Hij komt tussen de tijd dat met jou is afgesproken, dus bereidt je maar voor om of heel snel geholpen te worden of heel lang te moeten wachtenTheVisionMaster schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:20:
[...]
Dat is wel heel waardeloos natuurlijkgelukkig zit ik op 570 meter v/d centrale af.
Wat is het btw druk op de 'afspraken lijn', hang al 20 min in de wacht. Morgen komt de monteur en ik wil ff informeren hoelaat hij ongeveer komt...

Verwijderd
Geen matches
Of dattie niet komt zoals bij mijpsychonikeo schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:46:
[...]
Waarschijnlijk kunnen ze toch weinig over die tijd vertellen.. Hij komt tussen de tijd dat met jou is afgesproken, dus bereidt je maar voor om of heel snel geholpen te worden of heel lang te moeten wachten

Ik wilde daar ook naar informeren want vond tussen 8:00 en 13:00 uur wel erg ruim genomen ... maar nadat ik ruim een half uur in de wacht had gestaan heb ik maar weer opgehangen. Toen ik de afspraak voor de aansluiting maakte heb ik werkelijk nog geen 3 minuten in de wacht gestaan en dat was op hetzelfde nummer. Gelukkig maarTheVisionMaster schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:20:
[...]
Dat is wel heel waardeloos natuurlijkgelukkig zit ik op 570 meter v/d centrale af.
Alles werkt hier nog steeds prima naar behoren, niks te klagen!
Inmiddels werkt m'n router ook weer goed, dus ben helemaal tevreden
[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 02-11-2005 19:03 ]
Heb je die snelheid ook als de decoder uit staat?Adarkar schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:17:
thx
Ik zit ruim 3km van de centrale en ik haal 11Mb/s
De decoder snoept daar 4Mb/s van af als je tv kijkt.
Je kan misschien met je vorige modem de lijndemping zien (als ie synct op 8Mb/s), bij mij is dat 41dB.
Idem hier, alleen dan met XSALL.TheVisionMaster schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:22:
[...]
Ik heb hetzelfde met demon.
Zojuist contact gehad met zowel versatel als demon. De meneer van Versatel vertelde mij dat hij het wel apart vond dat iemand vantevoren al ging bellen of het wle goed ging komen enzo en dat ik een DEMON signaal had (terwijl ik een mail van Versatel heb gehad dat de lijn is opgeleverd).....
Hij adviseerde me even met DEMON te gaan bellen. Dit heb ik gelijk gedaan. De meneer daar vertelde mij dat ik een VERSATEL signaal op de lijn had staan. Wel vond hij het apart dat ik nog een IP had van DEMON en nu ook nog kon internetten via de lijn die niet meer bestond (ik typte dit nog via mijn demon lijn).
Overigens kon ik ook al niet meer inloggen op MyDSLEXpress (website) van DEMON. De meneer bij Demon verzekerde mij dat zodra de Versatel monteur kwam en het modem aansloot ik gewoon een IP van versatel zou krijgen en dat Demon dan van Versatel een signaal krijgt dat ze de lijn verder af konden breken.
Heeeeeel vreemd, maar de helpdesk bij Demon lijkt me toch wel kundig...dus ik ga er vooralsnog maar vanuit dat het klopt.
Hmm...eens ff me firewall resetten en kijken of ik dan NOG een ip van Demon heb. (jaja..ik heb een backuplijn via me buurmandus kan wel internetten
)
Ik word volgende week dinsdag aangesloten op het versatel netwerk en ik heb XS4ALL per 1 Nov. opgezegt en ik kan nog steeds op internet....
Ik vind het wel goed zo... dan heb ik tenminste weinig down tijd
Verwijderd
Geen matches
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:03:
[...]
Joost, je moet even in de het lokale dorpskrantje kijken onder lezers schrijven. Er zijn nog meer mensen die ook al meer dan twee weken storing hebben. Wellicht iets voor een gezamenlijke klacht?
[...]
Joost, je moet even in de het lokale dorpskrantje kijken onder lezers schrijven. Er zijn nog meer mensen die ook al meer dan twee weken storing hebben. Wellicht iets voor een gezamenlijke klacht?
Hier nog een heel tevreden gebruiker, sinds 25 oktober aangesloten en t loopt als een zonnetje. Enige nadeel zijn de ping tijden, die moeten echt strakker imo...
Met mn vorige planet internet/kpn 1mbit adsl abo haalde ik ongeveer 40 naar een server daar waar dat nu tussen de 60 en 70 ligt...beetje jammer.
Over de download snelheden niets dan lof uiteraard, 1.5 mbit haal ik wel
Met mn vorige planet internet/kpn 1mbit adsl abo haalde ik ongeveer 40 naar een server daar waar dat nu tussen de 60 en 70 ligt...beetje jammer.
Hmm...ik haal hier soms 11ms met Battlefield 2Stoffa schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:41:
Hier nog een heel tevreden gebruiker, sinds 25 oktober aangesloten en t loopt als een zonnetje. Enige nadeel zijn de ping tijden, die moeten echt strakker imo...
Ook maar eens een positief bericht.
17 oktober aangesloten. De eerste dag had ik ee aardig aantal storingen, dus vreesde het ergste... maar sindsdien een stabiele verbinding op 1.5MB/sec. Niks te klagen dus!
NB: Digitale TV gebruik ik nooit, want trage bende (menu), irritant.
17 oktober aangesloten. De eerste dag had ik ee aardig aantal storingen, dus vreesde het ergste... maar sindsdien een stabiele verbinding op 1.5MB/sec. Niks te klagen dus!
NB: Digitale TV gebruik ik nooit, want trage bende (menu), irritant.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik ben op dit moment in afwachting van de monteur. Volgens de mevrouw gsisteren aan de telefoon zou hij zich tussen 8:00 en 13:00 moeten melden
Hoe heb je je migratie aangevraagd?TheVisionMaster schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:21:
OMGde monteur is weer weg..en het werkt NIET
Ik krijg geen IP, volgens de monteur komt dat omdat er een DEMON signaal op de lijn staatbij DEMON zeggen ze dat er een Versatel signaal op de lijn....
Ik lees dat je niet meer kunt inloggen op je dslexpress pagina?
Heb je soms Demon te vroeg opgezegd?
Bij mij ging BBned/Demon in de middag eraf en dus geen verbinding meer, volgende ochtend kwam monteur, een prima migratie dus.
Toen pas Demon opgezegd.
Ik heb demon opgezegd ehh..maand terug. Keurig vermeld dat ik gemigreerd ging worden, overigens bij Versatel vertelden ze me dat ik demon moest OPZEGGEn...dolby schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:29:
[...]
Hoe heb je je migratie aangevraagd?
Ik lees dat je niet meer kunt inloggen op je dslexpress pagina?
Heb je soms Demon te vroeg opgezegd?
Bij mij ging BBned/Demon in de middag eraf en dus geen verbinding meer, volgende ochtend kwam monteur, een prima migratie dus.
Toen pas Demon opgezegd.
ik heb bij versatel aangegeven dat ik een ISP migratie wilde van DEMON naar hun....
Ach..uiteindelijk werkt het vast wel
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2005 11:31 ]
Hehe ja dat bedoel ik iddTheVisionMaster schreef op donderdag 03 november 2005 @ 02:46:
[...]
Hmm...ik haal hier soms 11ms met Battlefield 2(had DEMON) enneh.. 1.5 Mbit?? Ik hoop toch MEGAbyte..
ping van 11 is lekker hoor, als ik in css een server refresh doe krijg ik als beste ping iets van 37 en das een server in nederland...nog steeds best wel slecht imo
Verwijderd
Geen matches
Heeft het niet halen van 100.000 abonnees voor eind 2005, wat gister op het nieuws was, eigenlijk gevolgen voor het voetbal gedeelte?
OMG.....al 87 min in de wacht NOG NIEMAND aan de lijn
je hebt hetd enk ik niet goed gedaan ik denk dat de lijn gesloopt is je had versatel moeten aanvragen demon NIET opzeggen dan migreerd versatel de lijn automatisch als versatel de lijn werkend heb dan pas demon opzeggen .TheVisionMaster schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:42:
OMG.....al 87 min in de wacht NOG NIEMAND aan de lijn
dan kan je demon met terugwerkende kracht opzeggen en heb je GEEN opzegtermijn
je had niet je lijn van te voren moeten opzeggen want dan word er overgegaan tot sloop van de lijn
ik hoop dat je er uit komt het is mischien het beste om kpn even te bellen met de vraag of er nog daadwerkelijk adsl signaal op de lijn zit
mij een migratie zit je maar heel kort zonder signaal... max een uur geloof ik
Dit topic is gesloten.