Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 10.077 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: versatel
versatel 4mb voetbal.

vrijdag 21 oktober 2005
20.30 Heracles Almelo - NEC
zaterdag 22 oktober 2005
19.30 NAC Breda - FC Twente
zondag 23 oktober 2005
12.30 PSV - Ajax

de voorwaarden zijn toch 5 wedstrijden ;(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:24:
[...]

sorry maar welk programma bedoel je? ik heb trouwens geen wireless maar gewoon een kabeltje
lees dit even, en werkt ook op het kabeltje........daarom juist.

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Wij zitten hier met 14 man achter de versatel router (20mbit). Als ik torrents gebruik om te downloaden capt. het hele netwerk en kan niemand meer fatsoenlijk internetten. Ik gebruik azureus em utorrent. Maar met beide heb ik het probleem. (ook bv dat de ping weg is en 1 gast niet meer kan gamen).

Hoe los ik dit op? en wat zijn de instellingen die ik in azureus moet instellen zodat de rest wel fatsoenlijk kan internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:57:
[...]

lees dit even, en werkt ook op het kabeltje........daarom juist.

.
ja ik heb het ff gedaan en nu haal ik dus met die 100mb.bin van versatel 2.25mb per seconde ;) heel erg bedankt jonge, ik hoop dat eweka hierdoor nu ook sneller gaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:13:
[...]

ja ik heb het ff gedaan en nu haal ik dus met die 100mb.bin van versatel 2.25mb per seconde ;) heel erg bedankt jonge, ik hoop dat eweka hierdoor nu ook sneller gaat _/-\o_
graag gedaan
en eweka heeft een max van 800 geloof ik........heb het zelf niet

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:29:
[...]

kees! zit ook aangesloten op wassenaar centrum, en sinds maandag lag mijn telefoon lijn er ook uit. Telefoon is inmiddels gefixed alleen doet versatel weer eens sloom! zal niet blij worden als ik zondag voetbal moet gaan missen.
ik ben iig blij dat ik niet de enigste ben, dan hoef ik niet te vrezen voor 4-6 weken downtime net als mn vorige storing
Ben ook blij dat ik niet de enige ben. Volgens mij is er iets flink fout in de telefooncentrale in wassenaar en moet Versatel (of wellicht KPN, maar dat denk ik niet...) dat oplossen. Dit doen ze helaas niet (of wel heeeeeeeeeeeeel erg traag), waardoor ik denk dat heel wassenaar centrum nu al een paar dagen zonder versatel zit, maar dat zullen waarschijnlijk nog niet zo veel abonnees zijn........, waardoor versatel er geen haast mee maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 08:29
[...]

Hé, zou dat betekenen dat ze de speedcap eraf hebben gehaald?!? Of is het gewoon zo dat die er bij nieuwe aansluitingen er nog niet opzet (denk het niet, want zo'n cap wordt dacht ik via de centrale geregeld...)

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Constateer je die snelheid met DU-meter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Geen matches
Ik ben benieuwd. Ik ga maandag direct testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43

ralfbosz

xm create bosz -c

tennisbal schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:02:
Wij zitten hier met 14 man achter de versatel router (20mbit). Als ik torrents gebruik om te downloaden capt. het hele netwerk en kan niemand meer fatsoenlijk internetten. Ik gebruik azureus em utorrent. Maar met beide heb ik het probleem. (ook bv dat de ping weg is en 1 gast niet meer kan gamen).

Hoe los ik dit op? en wat zijn de instellingen die ik in azureus moet instellen zodat de rest wel fatsoenlijk kan internetten?
Simpel, je upload limiteren tot de helft van je werkelijke upload. Misschien niet het idee achter bittorrent, maar soms moet je wel...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:23:
[...]

Constateer je die snelheid met DU-meter??
sorry maar wat bedoel je daarmee? ik download gewoon die 100mb.bin file van versatel en deze snelheid geeft hij aan, bedoel je dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
DU-meter is een gratis (tijdelijk) programma wat de doorvoer van je netwerkkaart meet. Het downloadvenster van IE of firefox klopt niet echt, als je 40 seconden wacht met "save to disk" bevestigen, loopt je download schijnbaar met ruim 21.000 kB binnen, omdat 60% al op de achtergrond is gedownload. Ik liet me in het begin ook foppen door windows. Hier, als je ongeveer 40 sec. wacht met "save to disk" klikken. 21.435 kB per sec., nog 1 dikke sec. te gaan:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y215/daargaje/21435.jpg:

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 00:46:
DU-meter is een gratis (tijdelijk) programma wat de doorvoer van je netwerkkaart meet. Het downloadvenster van IE of firefox klopt niet echt, als je 40 seconden wacht met "save to disk" bevestigen, loopt je download schijnbaar met ruim 21.000 kB binnen, omdat 60% al op de achtergrond is gedownload. Ik liet me in het begin ook foppen door windows. Hier, als je ongeveer 40 sec. wacht met "save to disk" klikken. 21.435 kB per sec., nog 1 dikke sec. te gaan:

[afbeelding]:
ik heb ff gedownload met die DU-meter erbij en heb het versatel 100mb gedownload. De download schommelde tussen de 1.53mb en 1.58mb dus dan zal ik dus nog wel die speedcap hebben :'( maar ik ben wel tevreden hoor want kheb nog geen problemen gehad en download met 1250kb via Tweaknews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer mensen waarbij versatel voetbal via internet t niet doet (de decoder staat bij mn buren en die zijn er niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Geen matches
Werkt prima hier, de decoder loopt soms wel vast, stekker eruit en erin en hij doet het weer.
Beetje lastig in dit geval, dan moet je bij hun stoppenkast kunnen :P
Op het modem kun je zien of het lan lampje voor de decoder af en toe nog knippert, anders ff het modem een schop geven (ook spanning eraf en weer terug) ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bendedit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 10:19
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:06:
meer mensen waarbij versatel voetbal via internet t niet doet (de decoder staat bij mn buren en die zijn er niet)
Het ligt er hier (Groningen) ook uit. geen internet en geen voetbal. Gelukkig heeft de buurman ook draadloos internet :)

Er blijkt een storing te zijn:
http://www2.versatel.nl/helpdesk/pages/help_detail_v2.php

[ Voor 12% gewijzigd door bendedit op 23-10-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zuig modem levert versatel zeg.

Ikheb een contactdoos te kort, dus moet ik een stekker er uit halen als ik mijn mobieltje wil opladen.
Ik haal dan meestal de stekker van de modem eruit en doe de adapter van m'n tel erin.

Elke keer als ik dit doe en ik wil daarna weer gaan internetten dan kan ik niet op internet komen. Ik krijg wel een ip, alle instellingen zijn goed. Alle lampjes branden zoals ze horen te branden. Alleen bij mijn lan-verbinding zie ik dat ikh eel weinig pakketjes binnen krijg en heel weinig eruit gaan. Heletijd 1 of 2 erbij.

Ik heb dit zovaak, ik snap niet hoe dit komt, kan iemand mij dit uitleggen? Dit heb ik dus alleen als ik de modem uit zet. Ik heb al gereset maar dat heeft ook geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
Geen matches
ralfbosz schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:25:
[...]

Simpel, je upload limiteren tot de helft van je werkelijke upload. Misschien niet het idee achter bittorrent, maar soms moet je wel...
Tja, ik heb meestal, als ik (met Azureus) m'n upload niet limiteer, een downloadsnelheid van bijv. 40 kB/s. Als ik dan de upload op 70 kB/s limiteer is m'n downloadsnelheid minstens 150 kB/s. Zo gek is dat limiteren dus niet. Bovendien vind ik 70 kB/s meer dan genoeg uploadsnelheid om het systeem in stand te houden, zeker aangezien ik na het downloaden altijd net zo lang blijf uploaden totdat ik (minstens) net zoveel heb geupload als gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel nog geen woord van Versatel. Zit op antwoord te wachten van 2 mails en een fax :(

Vrijdag middag IMtech gebeld en die hadden nog steeds geen opdracht van Versatel om mijn modem om te ruilen.

Heb Usenetserver maar een mailtje gestuurd dat ik niet de volle snelheid haalde van hun server en kreeg het volgende antwoord:

Are you trying to route ICMP a weird way in your router? Or port 119? If not
then you will need to forward this trace to your isp to look into.

1 ge5-3.news-rt3.usenetserver.com (208.49.83.45) 0.878 ms 0.170 ms 0.180 ms
2 ge-4-3-1.mpr2.atl6.us.above.net (209.249.11.105) 0.558 ms 0.433 ms 0.357
ms
3 so-2-1-0.cr1.dca2.us.above.net (64.125.29.42) 11.655 ms 11.720 ms 11.701
ms
MPLS Label=101552 CoS=3 TTL=1 S=0
4 so-6-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net (64.125.31.185) 83.623 ms 83.746 ms 83.808
ms
MPLS Label=107968 CoS=3 TTL=1 S=0
5 so-0-0-0.cr2.lhr3.uk.above.net (208.184.231.146) 83.618 ms 83.713 ms
84.104 ms
MPLS Label=105632 CoS=3 TTL=1 S=0
6 so-7-0-0.mpr1.ams5.nl.above.net (64.125.27.178) 97.432 ms 97.732 ms
97.247 ms
MPLS Label=190800 CoS=3 TTL=1 S=0
7 so-0-0-0.mpr3.ams1.nl.above.net (64.125.27.181) 97.084 ms 97.504 ms
97.049 ms
8 PNI-1.Versatel.ams1.nl.above.net (82.98.253.18) 101.323 ms 100.965 ms
105.010 ms
9 ge-0-0-0-651.br01sara.versatel.net (212.53.18.33) 105.919 ms 104.002 ms
104.646 ms
10 ge-1-1-0-610.ncr01asd2.versatel.net (217.16.47.69) 102.349 ms 102.740 ms
105.279 ms
11 gi2-1-1134.bras01asd2.versatel.net (217.16.40.2) 102.986 ms 105.406 ms
107.169 ms
12 ipxxxxx .adsl2.versatel.nl ( xxxxxxxx) 125.895 ms 120.755 ms
122.473 ms
13 ipxxxxx .adsl2.versatel.nl (xxxxxxx) 2552.878 ms !H 3125.118
ms !H 3129.214 ms !H

Bovenstaande zegt mij niets wie weet wat dit zou kunnen zijn?

Het ip van de computer staat in de DMZ van de Versatel Router.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:40:

Ikheb een contactdoos te kort, dus moet ik een stekker er uit halen als ik mijn mobieltje wil opladen.
Ik haal dan meestal de stekker van de modem eruit en doe de adapter van m'n tel erin.
Is een stekkerdoos geen optie? Als je modem/router weer werkt, gewoon niet aankomen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zondagmiddag een probleem met mijn decoder:
die vroeg om mijn loginnaam plus wachtwoord bij het opstarten.
-> wanneer ik die dan invoerde, gaf die een [E01010]-foutmelding.

Ik had mijn login + ww al ingegeven, was de melding.
Na de reset, precies hetzelfde.

Versatel gebeld, zij verwijderen dan je decoderlogin, 15 minuten wachten, decoder weer aanzetten, login + ww invoeren en dan werkt het weer...

Hebben andere mensen dit probleem ook ondervonden?

Versatel is prima! (als het werkt) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vorige week woensdag ben ik aangesloten bij Versatel en alleen maar goeds eigenlijk. De man kwam eigenlijk wat laat voor mijn gevoel, tegen een uur of 5.:P Maar ja dat is uiteindelijk boeien.

Helemaal geen klachten, op dit moment dan. ;) *afklopt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Geen matches
ik heb ook verder geen problemen. Alleen af en toe wat problemen met de telefoon. Geluid is een beetje met een echo en soms zijn we niet te bereiken of valt de verbinding even weg.

De telefoonlijn is zelf nog niet helemaal omgezet van kpn, dus ik denk (hoop) dat dat het probleem is en dat dat binnenkort dus weg is..

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:49
Even een balletje opgooien hier over iets wat ik zojuist van de XS4ALL helpdesk hoorde.
Volgens XS4ALL geldt de prijs van 39,95 / 49,95 alleen TOT het eind van dit jaar en dat Versatel daarna de prijs omhoog zal gooien tot minstens 80 euro en wellicht tot zelfs over de 100 euro.
Ik kan er niet zo snel iets vinden in de algemene voorwaarden behalve dat je je contract mag opzeggen als Versatel een prijsverhoging doorvoert anders dan een wettelijke verhoging.

Weet iemand hiervan?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV27 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:28:
Even een balletje opgooien hier over iets wat ik zojuist van de XS4ALL helpdesk hoorde.
Volgens XS4ALL geldt de prijs van 39,95 / 49,95 alleen TOT het eind van dit jaar en dat Versatel daarna de prijs omhoog zal gooien tot minstens 80 euro en wellicht tot zelfs over de 100 euro.
Weet iemand hiervan?
Gelukkig heb ik een contract voor 2 jaar ! >:)
Lijkt me overigens onzin aangezien versatel nu Tele2 is en dat een pure prijsvechter is, ik verwacht dus eerder dat de prijzen omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:08:
[...]

Is een stekkerdoos geen optie? Als je modem/router weer werkt, gewoon niet aankomen... ;)
kheb er al 3... nog een erbij en ik word gek!

Dit zou dan alsnog niet mogen, een modem hoort naar behoren te functioneren. Zelfs als die aan en uit wordt gezet. Als je een auto start en daarna weer uit zet, dan verwacht je toch ook dat die de volgende keer het gewoon weer doet als je de auto wilt starten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:32:
[...]
Gelukkig heb ik een contract voor 2 jaar ! >:)
Lijkt me overigens onzin aangezien versatel nu Tele2 is en dat een pure prijsvechter is, ik verwacht dus eerder dat de prijzen omlaag gaan.
even goed lezen..... :)
je hebt een contract voor 2 jaar maar staat er in je contract dat de prijs gedurende die 2 jaar niet omhoog kan? Denk het niet.... Versatel mag dus de prijzen verhogen als ze dat willen en als consument mag je je abbo opzeggen bij een dergelijke prijsverhoging. Het zou op zich niet gek zijn als je bekijkt dat bij UPC het 20 mbit abbo ook 80 euro is. Ik hoop dat er meer mensen reageren hier die er misschien iets vanaf weten... op zich is het natuurlijk een sneaky manier om mensen te lokken met lage prijzen en dan na een poosje de boel omhoog gooien... de enige escape die de consument heeft is de regel in de algemene voorwaarden.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan er niet zo snel iets vinden in de algemene voorwaarden behalve dat je je contract mag opzeggen als Versatel een prijsverhoging doorvoert anders dan een wettelijke verhoging.

Weet iemand hiervan?
Dit is echt grote onzin. KPN is nu echt wild om zich aan het slaan.

Je hebt gewoon een contract met Versatel en die gaan echt niet over de 100 euro vragen. Ik snap wel dat KPN al zijn XS4all abonees ziet weglopen (ik ben er zelf ook een), maar dan moet je een eerlijke prijs vragen, en dat doet XS4all niet.

Een tevreden versatel gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou hier is de telefonie al de hele dag ruk. Bellen lukt amper en gebeld worden 1 op de 50 keer zo'n beetje met constant netwerk bezet.. Lekker kut dus :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:33

-d-

Ik vind dit soort verhalen van een concurrent zo kansloos ; dit is puur dingen lopen verzinnen om mensen van Versatel weg te houden, omdat tegen hun prijzen er waarschijnlijk weinig nieuwe abo's komen.

Denk je nou echt dat Versatel in 1 x 100 euro gaat vragen ? Tuurlijk niet ; geen hond die voor zo'n tarief (100 Euro :? ) lid gaat worden/blijven. Genoeg andere punten wat ze kunnen gebruiken om klanten te winnen, maar dit vind ik echt treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

idd... dat soort stijgingen mogen geen eens.. en al zou het kunnen zou er wel een stokje voor gestoken worden door de stokjesstokende instellingen als opta/consumentenbond etc..

maar goed.. ik heb er weer vertrouwen in.. ik heb nog in het versatel topic deel 2 en 3 ook gepost over mn bestelling.. nu na een paar maanden heb ik eindelijk weer een afspraak voor de eerste installatie

vorige keer hadden we een niet capabele monteur die de isra aansluiting niet snapte.. vette onzin volgens mij,.. hij wilde deze vervangen hebben voor een rj45 punt en dat zou KPN wel kosteloos doen.. naja niet dus, ondertussen helemaal niks vervangen aan de situatie, maar mocht de aansluiting weer problemen geven hopen we eindelijk duidelijkheid te krijgen over wat het probleem is, wie het oplost, hoe het opgelost wordt en gaan we maar niet akkoord met:

'jullie moeten KPN bellen, dan even vragen of ze langs komen om de isra te veranderen naar rj45 en dan met ons weer een afspraak maken'

hoe simpel dat ook klinkt.. kpn doet niks, versatel zou de 75 euro voor een dergelijke wijziging van aansluiting ook niet vergoeden en uit eigen initiatief een nieuwe afspraak met versatel voor elkaar krijgen zou je nooit lukken.

dat heb ik nu ervaren :) maar goed.. versatel lijkt de zaakjes langszaam maar zeker op te pakken, ik ben benieuwd woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:59:
Nou hier is de telefonie al de hele dag ruk. Bellen lukt amper en gebeld worden 1 op de 50 keer zo'n beetje met constant netwerk bezet.. Lekker kut dus :{
ik woon in Sneek en de telefonie is inderdaad niet wat ik gewenst had. Wij zijn heel vaak in gesprek terwijl er niemand aan de telefoon hangt. Ook is het vaak onmogelijk om zelf een nummer te bellen :r maar ja ik hoop maar dat het snel weer normaal word want hier word ik niet echt vrolijk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:40:

Elke keer als ik dit doe en ik wil daarna weer gaan internetten dan kan ik niet op internet komen. Ik krijg wel een ip, alle instellingen zijn goed. Alle lampjes branden zoals ze horen te branden. Alleen bij mijn lan-verbinding zie ik dat ikh eel weinig pakketjes binnen krijg en heel weinig eruit gaan. Heletijd 1 of 2 erbij.

Ik heb dit zovaak, ik snap niet hoe dit komt, kan iemand mij dit uitleggen? Dit heb ik dus alleen als ik de modem uit zet. Ik heb al gereset maar dat heeft ook geen nut.
Simpel, ligt aan je netwerk kaart, gewoon effe je lan verbinding vernieuwen, binnen xp:
lan verbinding opzoeken bij je netwerkverbindingen, rechtermuisknop, status, 2e tabblad,herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:43

defiant

Moderator General Chat
Sowieso een rare actie van xs4all om zoiets te beweren, ze hebben een reputatie een serieuze internet provider te zijn, daar horen geen speculatie/onzin verkoperij bij imho.

En de prijs/aanbod/snelheid verhoudingen zijn nu inderdaad wel op scherp gezet door versatel en wannadoo. KPN heeft een stabiel netwerk, maar of het genoeg zal zijn zal de komende maanden wel blijken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Defiant schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:46:
[...]

Sowieso een rare actie van xs4all om zoiets te beweren, ze hebben een reputatie een serieuze internet provider te zijn, daar horen geen speculatie/onzin verkoperij bij imho.

En de prijs/aanbod/snelheid verhoudingen zijn nu inderdaad wel op scherp gezet door versatel en wannadoo. KPN heeft een stabiel netwerk, maar of het genoeg zal zijn zal de komende maanden wel blijken.
Het was zelfs nog leuker... de vriendelijke jongeman voorspelde soap taferelen over Versatel in programma's als Tros Radar e.d. omdat veel consumenten boos gaan worden door de prijsstijging. Het klonk erg geloofwaardig.... gelukkig ben ik lekker eigenwijs dus geef Versatel een eerlijke kans.... we zien wel wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Defiant schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:46:
[...]

|Dat doet kpn / XS4all ook helemaal niet. Dat is gewoon een gerucht wat daar in de wandelgangen loopt ofzo en wat een medewerker dan maar gaat vertellen tegen klanten. Ontzettend stom natuurlijk. Andere bedrijven zwartmaken slaat altijd meer terug naar jezelf.
KPN heeft naast een stabiel netwerk ook nog meer marge, een betere service afhandeling, een goedkoper nummer en een veel betere naam die door fouten bij versatel en wanadoo en al die andere prijsvechters alleen maar beter wordt.

XS4all is wel duur ja, maar als je een keer een probleem hebt (wat al minder vaak voorkomt gemiddeld) dan wordt je wel een stuk beter geholpen. Zie bijvoorbeeld dit... En dan met name de manier waarop de bedrijven reageren :o.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 25-10-2005 09:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een week lang iedere dag aan het bellen met IMTECH voor een afspraak. Telkens krijg ik te horen dat mijn gegevens nog niet bekend zijn! Ik word daar een beetje moe van. Na een maand te hebben gewacht op versatel, is het nu wachten op Imtech. Hoelang kan dit duren? Ik kreeg vanochtend een bevestigings mailtje van versatel met de mededeling dat de voorbereidingen voor mijn ADSL-pakket zijn afgerond. Dit stond er o.a. in:

Indien u het 20 Mb ADSL-pakket in combinatie met Live Eredivisievoetbal heeft besteld dan heeft Versatel inmiddels contact met u gezocht met betrekking tot de installatie van het Multimedia Modem en de Digitale Decoder. Mocht dit onverhoopt niet gelukt zijn, dan kunt u zelf contact opnemen met Versatel via telefoonnummer 020-89 00 589 (lokaal tarief).

Nou, contact opgenomen en nog steeds niks!
Hebben meer mensen hier problemen mee of problemen mee gehad? Wat kunnen jullie mij adviseren?

Hieronder wat gegevens:

Bestelling: Versatel Compleet (adsl+ voetbal+ Tel)

Orderstatus:

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. V
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. V
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. V
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding. V
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 25 oktober 2005 V
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak. -
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel. V
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant

Abonnementshistorie:

1. 25 oktober 2005 De Versatel systemen zijn gereed voor gebruik.
2. 25 oktober 2005 Versatel heeft de ADSL systemen opgeleverd
3. 17 oktober 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
4. 17 oktober 2005 De Versatel systemen zijn gereed voor gebruik.
5. 17 oktober 2005 Een opdracht wordt verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
6. 13 oktober 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
7. 13 oktober 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
8. 22 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
9. 21 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:48:
Ik ben al een week lang iedere dag aan het bellen met IMTECH voor een afspraak. Telkens krijg ik te horen dat mijn gegevens nog niet bekend zijn! Ik word daar een beetje moe van. Na een maand te hebben gewacht op versatel, is het nu wachten op Imtech. Hoelang kan dit duren? Ik kreeg vanochtend een bevestigings mailtje van versatel met de mededeling dat de voorbereidingen voor mijn ADSL-pakket zijn afgerond. Dit stond er o.a. in:

Orderstatus:

8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant
Nou, de status bij mijn broer is dus precies hetzelfde!
(zoals eerder gemeld, broer buurman en ik hebben opdezefde dag aangevraagd, alledrie in dezelfde straat, bij de buurman en mijzelf komt morgen iemand van Imtech langs om te installeren, van mijn broer hebben ze nog geen gegevens).

Laatste dingetje wat in zijn status veranderd is: incasso verstuurd....
Doen ze lekker....geen gegevens wel afschrijven!

Hij heeft vanmorgen (nog) eens met Versatel gebeld en zei zetten de gegevens vandaag (weer?) door naar Imtech. Volgens Imtech kan er dan morgen een afspraak gemaakt worden.......
Het zal mij benieuwen.....

Mochten andere mensen dit probleem hebben gehad dan hoop ik dat ze een oplossing weten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Ik lig er al vanaf zondagmiddag uit (Purmerend), het inet-lampje op de modem is rood. Dit bij Versatel aangemeld en de wijkcentrale ligt er uit.....gister maar even om de status gevraagd maar daar konden ze weinig zinnings over zeggen :(

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
bij mij gaat mijn storing in week 2. Is het dan echt niet mogelijk om een storing vlot op te lossen?

Kees_kees, heb jij al werkende verbinding of is et ook nog niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 11:47
10 oktober is de orderregistratie formulier ontvangen door versatel, 2 dagen later belde monteur 2 November komt ie langs, 3 weken tussen bestellen en oplevering dus.. Snap niet waarom sommige mensen maanden moeten wachten?? zal het misschien ook liggen aan waar je woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
chello is de laatste tijd ook niet meer wat het is, nu zat ik eens naar versatel te kijken maar dat is hier (7064) nog niet te krijgen, iemand enig idee of er ergens een planning te vinden is waar dit bekend is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:32:
bij mij gaat mijn storing in week 2. Is het dan echt niet mogelijk om een storing vlot op te lossen?

Ik zit zonder vanaf 16 oktober, volgens helpdesk ligt het probleem in mijn wijk (kastje)
2x gebeld, antwoord: wordt aan gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is het al iemand gelukt om de DHCP-server uit te zetten of als DHCP-relay agent in te stellen.
Zo ja, ben ik zeer geinterreseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Geen matches
Hier is zojuist de installatie geweest. Alles werkt perfect. Snelheid ong 1500 kb/sec. Ik zit ongeveer 1 km van de centrale.. duidelijk een speedcap.

de monteur had wel een rare mededeling.. dat mijn nieuwe telefoonnummer een tijdelijk nummer is. Dus zodra het nummer van kpn is geporteerd dat het andere nummer vervalt... :?
volgens mij klopt dit toch niet he?

[ Voor 95% gewijzigd door zoooper op 25-10-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zoooper schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:10:
Hier is zojuist de installatie geweest. Alles werkt perfect. Snelheid ong 1500 kb/sec. Ik zit ongeveer 1 km van de centrale.. duidelijk een speedcap.

de monteur had wel een rare mededeling.. dat mijn nieuwe telefoonnummer een tijdelijk nummer is. Dus zodra het nummer van kpn is geporteerd dat het andere nummer vervalt... :?
Nee, is niet waar. Mijn KPN - verbinding is inmiddels vervallen, en beide nummers zijn nog steeds in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Monteurs zijn hier om 12uur weggegaan zijn half uurtje binnen geweest.
Alles verliep als een trein, had ook alles al van te voren aangelegt voor de mannen.
Aardige gasten, meteen wifi poortje open gezet voor me, voor hij ze e-mail ff kon checken had ik de beveiliging dr al opstaan was wel lachwekkend.
Tot nu toe haal ik 2MB/s en dat terwijl me moeder Big Brother kijkt ik vind het wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik lees hier allemaal goeie en slechte dingen....

Ik ben nu zelf ook aan het twijvelen als ik overstap van chello naar Adsl.
Maar is dat verstandig?

Bij de laatste post zie ik iemand iets zeggen over, ik haal 2Mbp terwijl me moeder Tv kijkt.

Dus als me ouders beneden geen Tv kijken is me Inet sneller? of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 19:11
Geen matches
Ja,klopt. Als er tv gekeken wordt, gaat verbinding ong. 4mbit naar beneden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
kan iemand ff die url geven waar je die 100mb. bin kan downloaden, kan het niet vinden!
dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het antwoord dat ik krijg na bijna twee weken een instabiele verbinding en een fax en mail verleden week donderdag.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben gezien in het systeem dat u telefonisch contact heeft gehad en uw klacht reeds in behandeling is genomen ,door de enorme drukte is het helaas onmogelijk geweest om uw mail eerder te beantwoorden onze welgemeende excuses hiervoor.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Tele2-Versatel

Weer zo'n standaard copy paste antwoord en niemand die mij laat weten wat ze er aan gaan doen en wanneer.

Sinds een week de toezegging dat mijn modem omgeruild zou worden maar Imtech heeft nog steeds geen opdracht van Versatel hiervoor.

Vanmorgen weer een fax gestuurd, ze hebben tot vrijdag de tijd om het op te lossen (ze hebben dan 10 werkdagen de tijd gehad) anders ben ik echt klaar met ze. :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:47:
kan iemand ff die url geven waar je die 100mb. bin kan downloaden, kan het niet vinden!
dank!
www.google.nl -> 100 mbit speedtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pffffffff Versatel heb een *** klantenservice. Heb net gebeld voor informatie, heb gehad van die gast en daarna zeg ik ik bel van de week even terug en dan hangt hij gwn op terwijl ik nog nie eens was uitgesproken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Bij mij is het nu zo ver:

8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

Betekent dat nou dat ik kan gaan bellen met IMTECH? Wat was dat rechtstreekse 020-nummer ook alweer? Is wat goedkoper dan via de helpdesk hè :P.

edit: Ik heb 't al: 020-8900589 ... laat ik 't maar gewoon eens proberen :).

edit2: En de afspraak is gemaakt! Volgende week dinsdag 1 november 's ochtends :).

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 25-10-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lieve mensen..

sinds afgelopen vrijdag doet het mijn telefonnie via versatel niet meer...
ik ben dus onbereikbaar.
meer malen een klacht indienen bij versatel maar dat help niet.
zou ik mijn telefoon abonnement kunnen opzeggen.?
internetten als er uitval kan mee leven maar de telefoonnnnnnnnnnnnnnn nooooooooo
wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:32:

Ook hier nog niets..........kan nu nog internetten via mijn oude provider, maar eind oktober loopt dit abo af en moet ik weer inbellen via een 56k lijntje............Vaak gebeld met helpdesk maar kom er niet door heen... blijft om ' algemene storing' gaan. Wordt hard aan gewerkt..... monteurs zijn er met spoed mee bezig....... hangt af van de aard van het probleem wannneer eea is verholpen.........dus zal nog wel even duren verwacht ik. Nog een paar dagen en ik ga een brief schrijven. Heeft bij jou vorige keer ook geholpen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV27 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:17:
[...]

even goed lezen..... :)
je hebt een contract voor 2 jaar maar staat er in je contract dat de prijs gedurende die 2 jaar niet omhoog kan? Denk het niet.... Versatel mag dus de prijzen verhogen als ze dat willen en als consument mag je je abbo opzeggen bij een dergelijke prijsverhoging. Het zou op zich niet gek zijn als je bekijkt dat bij UPC het 20 mbit abbo ook 80 euro is. Ik hoop dat er meer mensen reageren hier die er misschien iets vanaf weten... op zich is het natuurlijk een sneaky manier om mensen te lokken met lage prijzen en dan na een poosje de boel omhoog gooien... de enige escape die de consument heeft is de regel in de algemene voorwaarden.
Nog even gebeld met sales en de prijs kun je voor 2 of 3 jaar vastzetten ik had hem voor 2 jaar vast gezet aangezien ik dan zeker ben van het gratis voetbal !
Ik kon het contract zelfs voor 3 jaar vastzetten voor dezelfde prijs inclusief het 'gratis' voetbal, de helpdesk waarschuwde echter wel dat als je het vast zet je niet kan profiteren van PRIJSVERLAGINGEN _/-\o_ en acties die TELE2 (versatel) in de toekomst in petto heeft.

Je kunt volgens de helpdesk in december ook TV erbij nemen waardoor er een speciale Tripple Play (Tv /Telefonie/internet) actie komt. (Tv er gratis bij i.p.v. voetbal ?). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:47:
[...]

Je kunt volgens de helpdesk in december ook TV erbij nemen waardoor er een speciale Tripple Play (Tv /Telefonie/internet) actie komt. (Tv er gratis bij i.p.v. voetbal ?). :P
Bestaande klanten gaan hiervan ook genieten?
Of geldt dit alleen voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
smoken schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:36:
[...]

Bestaande klanten gaan hiervan ook genieten?
Of geldt dit alleen voor nieuwe klanten?
Als dat komt dan zal daar vast wel één of andere regeling of mogelijkheid voor komen. Met telefonie via Versatel kon dat toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:27:
Ik lees hier allemaal goeie en slechte dingen....

Ik ben nu zelf ook aan het twijvelen als ik overstap van chello naar Adsl.
Maar is dat verstandig?

Bij de laatste post zie ik iemand iets zeggen over, ik haal 2Mbp terwijl me moeder Tv kijkt.

Dus als me ouders beneden geen Tv kijken is me Inet sneller? of zie ik dat verkeerd?
Niemand die me tips kan geven ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag overstappen naar Versatel maar heb een aantal vragen. Wellicht dat iemand hier ze kan beantwoorden, want Versatel belt niet terug en reageert niet op mijn mail...

1. Ik woon in een oud huis. Vroeger waren dit 2 huizen boven elkaar, maar er is 1 huis van gemaakt. De tv aansluiting zit beneden, maar de telefoonaansluiting zit boven. Moeten deze twee aansluitingen bij elkaar in de buurt zitten om de diensten allemaal te kunnen gebruiken??

2. Ik zit momenteel nog bij Tweakdsl en maak daar ook gebruik van de telefonie. Per 1 december houd dit abonnement op. Kan Versatel ook de telefoonlijn migreren vanaf Tweak of moet dit perse vanaf KPN zijn?

3, Is het mogelijk om afspraken te maken met Versatel over de datum van aansluiting? Het liefst krijg ik het op 1 december, want ik zit thuis dan niet zonder internet....

Thanx alvast voor degene die antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:24:
[...]

Niemand die me tips kan geven ofzo?!
lol, we zitten al in deel 4, tips genoeg ;)
Maar wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Geen matches
Owk, installatie in vandaag uitgeveord en zover mijn buurman (die gemachtigd was) me heeft kunnen vertellen is alles goed gegaan! (zelfs twee kabeltjes naar mijn tv laten trekken......nu heb ik ook weer netwerk voor mijn xbox .... :-) )

Ik heb dus het Family pakketje:

Snelheid volgens speedstest was ongeveer 800 bij mij.
Bij mijn buurman volgens speedstest 560, een 100 MB download duurde 1:40 minuut, omgereken 1 mb per seconde, is dat snel?

Televisie schijnt ook goed te werken....zeker nadat ik het goede wachtwoord doorgegeven had :D

Maar hoe zit het nu met telefonie?
Ik moet over een dag of 5 een stekkertje ompluggen nadat ik een brief gehad heb van KPN?
M.a.w ik bel nu nog niet gratis?

(edit: ik heb trouwens vorige week al een brief van KPN gehad waarin ze ook aangaven dat ik opgezegd heb?)

[ Voor 8% gewijzigd door smoken op 26-10-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoken schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:49:
[...]

Hij heeft vanmorgen (nog) eens met Versatel gebeld en zei zetten de gegevens vandaag (weer?) door naar Imtech. Volgens Imtech kan er dan morgen een afspraak gemaakt worden.......
Het zal mij benieuwen.....
En is het nog gelukt om een afspraak te maken? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Als het goed is heeft imtech morgen mijn gegevens binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:47:
[...]
Nog even gebeld met sales en de prijs kun je voor 2 of 3 jaar vastzetten ik had hem voor 2 jaar vast gezet aangezien ik dan zeker ben van het gratis voetbal !
Ik kon het contract zelfs voor 3 jaar vastzetten voor dezelfde prijs inclusief het 'gratis' voetbal, de helpdesk waarschuwde echter wel dat als je het vast zet je niet kan profiteren van PRIJSVERLAGINGEN _/-\o_ en acties die TELE2 (versatel) in de toekomst in petto heeft.

Goed om te weten... ik heb het 1 jaar vast gezet juist ook ivm de ontwikkelingen... stel dat je 3 jaar zo'n abbo hebt terwijl er over een jaar een glasvezel verbinding geleverd kan worden op jouw adres voor weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:09:
Is het al iemand gelukt om de DHCP-server uit te zetten of als DHCP-relay agent in te stellen.
Zo ja, ben ik zeer geinterreseerd.
Dat kon voordat het modem op slot ging. Probleem was echter dat er een range van minimaal 5 ip adressen uitgegeven moeten worden om de decoder van een IP adres te voorzien. Krijgt waarschijnlijk nog een aantal scope opties mee. Ik heb mijn DHCP service weer aanstaan, maar als een PC in mijn netwerk een adres krijgt van het Versatel modem, trek ik even de stekker van het modem eruit, wacht tot de PC een nieuwe lease krijgt van mijn Windows 2003 DHCP server. Is wat knullig, geef ik toe, maar helaas weet ik geen andere oplossing. Vaste adressen kan natuurlijk ook nog altijd.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:03:
Ik wil ook graag overstappen naar Versatel maar heb een aantal vragen. Wellicht dat iemand hier ze kan beantwoorden, want Versatel belt niet terug en reageert niet op mijn mail...

1. Ik woon in een oud huis. Vroeger waren dit 2 huizen boven elkaar, maar er is 1 huis van gemaakt. De tv aansluiting zit beneden, maar de telefoonaansluiting zit boven. Moeten deze twee aansluitingen bij elkaar in de buurt zitten om de diensten allemaal te kunnen gebruiken??

2. Ik zit momenteel nog bij Tweakdsl en maak daar ook gebruik van de telefonie. Per 1 december houd dit abonnement op. Kan Versatel ook de telefoonlijn migreren vanaf Tweak of moet dit perse vanaf KPN zijn?

3, Is het mogelijk om afspraken te maken met Versatel over de datum van aansluiting? Het liefst krijg ik het op 1 december, want ik zit thuis dan niet zonder internet....

Thanx alvast voor degene die antwoord kan geven.
Iemand die me antwoorden kan geven op bovenstaande vragen? Ik kan ook nergens een nummer vinden om Versatel zelf te bellen over de vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Geen matches
Antwoord op vraag 1: bij mij zit er een kabel van 20 meter tussen router en tv-kastje. Maar waarschijnlijk mag die ook langer zijn, want er ligt een gewone cat5e kabel tussen (die mogen tot 100 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:26:
[...]

Iemand die me antwoorden kan geven op bovenstaande vragen? Ik kan ook nergens een nummer vinden om Versatel zelf te bellen over de vragen...
Lees eens de goede openingspost, daar staan telefoonnummers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:34:
[...]

Lees eens de goede openingspost, daar staan telefoonnummers. :)
Lees mijn post eens goed.. :P Versatel belt mij niet terug...... (ik heb ze al gesproken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
sewer schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:33:
Antwoord op vraag 1: bij mij zit er een kabel van 20 meter tussen router en tv-kastje. Maar waarschijnlijk mag die ook langer zijn, want er ligt een gewone cat5e kabel tussen (die mogen tot 100 meter)
Ok, thanx!! Dat maakt dus niks uit waar de beide aansluitingen in de muur zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Ook versatel heeft moeite om de klanten goed te bedienen.
De eerste lijns weet eigenlijk niet waar ze het over hebben of heeft geen bevoegdheid.
Als het gaat om security haken ze al snel af en adviseren om dit schriftelijk aan de directie te melden.
Zoals:

Punt 1: Het hele DHCP-verhaal is leuk voor een eenvoudig netwerk.
Maar wat nou als je al een DHCP-server hebt? Die in principe alles regeld?
Diabelen is niet toegestaan en als je begint over DHCP-relay agents haakt de helpdesk meteen af.

Punt 2: Ik wil het antwoorden op een ping aanvraag blokkeren. Helpdesk haakt meteen af. Geen kennis en geen bevoegdheid. Dit is een security issue die alle versatel gebruikers aan gaat. Als een "hacker" je ip-nummer kan pingen ben je meteen potentieel slachtoffer. Waarom zet Versatel dat dan niet standaard uit?

Als er iemand is die mij kan helpen om de bovengenoemde punten te wijzigen in het modem, be my guest.
Het admin wachtwoord is de beste oplossing, maar die dan ff mailen om geen slapende honden wakker te maken.
Overigens is iedere reactie op dit stuk welkom.

Gr. S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:54:
Beste lezers,

De eerste lijns weet eigenlijk niet waar ze het over hebben of heeft geen bevoegdheid.
Als het gaat om security haken ze al snel af en adviseren om dit schriftelijk aan de directie te melden.
Zoals:

Diabelen is niet toegestaan en als je begint over DHCP-relay agents haakt de helpdesk meteen af.

Punt 2: Ik wil het antwoorden op een ping aanvraag blokkeren. Helpdesk haakt meteen af. Geen kennis en geen bevoegdheid. Dit is een security issue die alle versatel gebruikers aan gaat. Als een "hacker" je ip-nummer kan pingen ben je meteen potentieel slachtoffer. Waarom zet Versatel dat dan niet standaard uit?

Als er iemand is die mij kan helpen om de bovengenoemde punten te wijzigen in het modem, be my guest.
Het admin wachtwoord is de beste oplossing, maar die dan ff mailen om geen slapende honden wakker te maken.

Gr. S
dus als ik over mijn auto ga praten over dat het spuitstuk nogal eens gek doen en mijn meter op 2 staat ipv 3 olie druk weet je ook waarover ik het heb.... dream on boy! oh mijn carbarateur doet nogal gek ik moet hem op 5 graden zetten Verder zie je 2 blauwe condensatortjes zitten: een van 47uF/16V en een van 100uF/16V. Vervang deze allebei. Let erop dat deze condensators een plus en een min poot hebben. De kans is groot dat de klok het dan weer doet. snap jij het nee! enough said en hou op je lijkt wel een nerd!

VT XS planet etc etc .. geen enkele Helpdesk zit op zulke wannabee verhalen te wachten. Leuk voor jouw niet voor hun! alsof ik van jouw wil horen hoe goed je bent in van alles en nog wat. hou dit lekker voor je of zoek en andere

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen matches
Hou het ff gezellig hier jongens.

1. Als je een dhcp server hebt, zet je toch gewoon de ip adressen vast ahdv het mac adres? Probleem opgelost toch?

2. Jammer dat het niet kan inderdaad. Maar een hacker is meer geinteresseerd in bereikbare services dan in een ping reply. Er wordt meestal direct gescand op web of ftp servers. De ping ervoor is overbodig en werkt vertragend omdat dit vaak geblokkeerd wordt :)

Mocht iemand dit nerdpraat vinden. Negeer het, of stel een vraag als iets niet duidelijk is, dan probeer ik het uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Geen matches
Afgelopen maandag is mijn Family verbinding geinstalleerd.
Alles is eigenlijk vrij gladjes verlopen (verbazingwekkend genoeg)
Enig puntje van zorg is nog dat het telefonie gebeuren nog niet lekker loopt.

Verbinding zoeken met iemand kost veel moeite. (routering in het netwerk die plotseling stoppen)
En tijdens een gesprek valt de spraak aan beide kanten even uit (een seconde of 4)

Hebben meer mensen hier last van????

Overigens zegt de technische helpdesk dat het te maken heeft met interferentie tussen de signalen van ADSL2+ en het analoge frequentie bereik van de oude KPN lijn, kortom het is opgelost zodra de nummerportering is gedaan.
Volgens mij is dit een broodje aap van de eerste klasse, maar op dit soort verhalen moet je aan de telefoon niks beginnen bij een helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoooper schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:10:

Ook bij mij heeft de monteur deze melding gedaan met daarbij de toevoeging dat het krijgen van een tweede telefoonlijn een verkooppraatje is van Versatel. Inmiddels is het nummer van kpn geporteerd en idd het versatelnummer werkt niet meer. Probleem gemeld bij de helpdesk en nu is het wachten op een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:20:
[...]
Ook bij mij heeft de monteur deze melding gedaan met daarbij de toevoeging dat het krijgen van een tweede telefoonlijn een verkooppraatje is van Versatel. Inmiddels is het nummer van kpn geporteerd en idd het versatelnummer werkt niet meer. Probleem gemeld bij de helpdesk en nu is het wachten op een oplossing.
Raar verhaal. Ik heb in ieder geval nog wel mijn twee nummers en mijn KPN - signaal is er 2 weken geleden afgehaald.

Het enige dat veranderd is, is dat ik de tweede telefoonaansluiting op het modem moet gebruiken voor het versatel nummer, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Geen matches
smoken schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:37:
Maar hoe zit het nu met telefonie?
Ik moet over een dag of 5 een stekkertje ompluggen nadat ik een brief gehad heb van KPN?
M.a.w ik bel nu nog niet gratis?

(edit: ik heb trouwens vorige week al een brief van KPN gehad waarin ze ook aangaven dat ik opgezegd heb?)
Weet iemand nu hoe dit zit?
Bel ik nu wel/niet gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

smoken schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:17:
[...]

Weet iemand nu hoe dit zit?
Bel ik nu wel/niet gratis?
Ik moest gewoon 0800-0645 bellen ofzo zodra mn versatelnummer bekend was (met het telefoonstekkertje al in de modem), dan even ding terug ik kpn-lijn, ff *21*versatelnummer# doen, en dan kon ik zodra ik hem weer deed in de modem gratis bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
XiN-eViL schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:32:
[...]

Ik moest gewoon 0800-0645 bellen ofzo zodra mn versatelnummer bekend was (met het telefoonstekkertje al in de modem), dan even ding terug ik kpn-lijn, ff *21*versatelnummer# doen, en dan kon ik zodra ik hem weer deed in de modem gratis bellen....
Duidelijk verhaal! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Beste lezers,

Zoals:

wian schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:02:
Hou het ff gezellig hier jongens.

1. Als je een dhcp server hebt, zet je toch gewoon de ip adressen vast ahdv het mac adres? Probleem opgelost toch?
1. DHCP kun je niet vast zetten op mac adres. Die optie is voor de gebruikers niet toegankelijk. Je kunt alleen een LEASED Time instellen. Nadeel: als het modem even onderbroken wordt van de stroom of gereset moet worden, worden toch weer nieuwe adressen uitgegeven. Vaste adressen instellen (buiten de DHCP range) is ook geen optie. Dat heb ik ook geprobeert en dan de NAT instellen (Port forwarding) naar dat adres. Er kwamen echter geen pakketjes aan bij de server. Pas toen ik DHCP weer inschakelde op de server en de port forwarding instelde op het toegewezen ip adres, werkte het weer. Alleen kan dat toegewezen adres best weer wijzigen (en moet de portforwarding steeds weer aangepast worden).
wian schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:02:
2. Jammer dat het niet kan inderdaad. Maar een hacker is meer geinteresseerd in bereikbare services dan in een ping reply. Er wordt meestal direct gescand op web of ftp servers. De ping ervoor is overbodig en werkt vertragend omdat dit vaak geblokkeerd wordt :)
2. Maar ook de webserver van het modem staat open naar buiten toe en kan je niet dicht zetten als gewone user. Standaard op poort 80 en bij gebruik van een eigen webserver, verhuist het modem naar 8080 (extern).

Gr. S
Dan moet versatel eerst zorgen dat alle modems dicht staan naar buiten toe. Bij iedereen staat bv. de webserver open. Iedere hacker die dat username/password weet (en dat komen ze dan wel te weten) kan zo in het modem bv. de wireless wijd open zetten en kan zo binnen. De gewone gebruiker zal nooit zelf alles dicht spijkeren (ze weten niet hoe dat moet) en zijn dan dus niet beveiligd.

Ik ben verder voor dat de gebruikers zelf het modem kunnen beheren of de PPPoE username/wachtwoord vrijgeeft (zodat een ander modem gebruikt kan worden), maar zoals geschreven wel pas nadat versatel het modem veilig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
Geen matches
RoyPh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:51:
1. DHCP kun je niet vast zetten op mac adres. Die optie is voor de gebruikers niet toegankelijk. Je kunt alleen een LEASED Time instellen. Nadeel: als het modem even onderbroken wordt van de stroom of gereset moet worden, worden toch weer nieuwe adressen uitgegeven. Vaste adressen instellen (buiten de DHCP range) is ook geen optie. Dat heb ik ook geprobeert en dan de NAT instellen (Port forwarding) naar dat adres. Er kwamen echter geen pakketjes aan bij de server. Pas toen ik DHCP weer inschakelde op de server en de port forwarding instelde op het toegewezen ip adres, werkte het weer. Alleen kan dat toegewezen adres best weer wijzigen (en moet de portforwarding steeds weer aangepast worden).
1. Volgens mij heeft degene die jij quote het over een EIGEN dhcp server en niet die van het modem.
2. Ik heb gewoon een vast IP ingesteld voor m'n PC en laptop en kan gewoon poorten forwarden. Voorwaarde is wel dat de DHCP server zo geconfigureerd is dat hij niet vanaf 192.168.1.2 IP-adressen uitdeelt maar bijvoorbeeld vanaf .50, anders zijn de forwards niet in te stellen.
2. Maar ook de webserver van het modem staat open naar buiten toe en kan je niet dicht zetten als gewone user. Standaard op poort 80 en bij gebruik van een eigen webserver, verhuist het modem naar 8080 (extern).
Heb je dit daadwerkelijk getest en werkt dit? Ik kan namelijk niet van buiten bij m'n modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
bigben04 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:57:
[...]

1. Volgens mij heeft degene die jij quote het over een EIGEN dhcp server en niet die van het modem.
2. Ik heb gewoon een vast IP ingesteld voor m'n PC en laptop en kan gewoon poorten forwarden. Voorwaarde is wel dat de DHCP server zo geconfigureerd is dat hij niet vanaf 192.168.1.2 IP-adressen uitdeelt maar bijvoorbeeld vanaf .50, anders zijn de forwards niet in te stellen.

[...]

Heb je dit daadwerkelijk getest en werkt dit? Ik kan namelijk niet van buiten bij m'n modem.
1. dit was mijn ervaring en dit werkte niet bij mij. Ik zal vanmiddag nog eens testen met vaste ip adressen. Ik had ingesteld dat de dhcp range van .2 to/m .99 zou zijn en de server een adres boven de .100 gegeven. Intern was de server gewoon te benaderen op dat adres, alleen de port-forwarding deed het toen niet. Ik zal de resultaten van vanmiddag laten weten.

2. Ja, ik had dit getest (toen ik ook met de port-forwarding aan het testen was). Ik had toen via de laptop via telefoonlijn ingebeld en ik kwam toen op mijn modempagina terecht. De laptop had geen netwerkverbinding toen, dus zo kon hij er ook niet opkomen.
Momenteel kom ik er niet meer op (misschien sinds de laatste update??) Het ziet er naar uit dat dit in ieder geval niet meer open staat gelukkig.

Edit: ik heb de server net als test vaste adressen gegeven. Eerst .102 (net buiten de dhcp range dus). Intern werkte de server op dat adres, alleen de port-forwarding deed het niet. Daarna .90 geprobeert (binnen de dhcp range). Hier hetzelfde verhaal. Toen de dhcp weer ingeschakeld op de server. Hij kreeg .11 toegewezen. Portforwarding weer naar dit adres gezet en het werkt weer wel. Als ik het probleem kon oplossen door zelf een dhcp server te draaien, deed ik dat (ik heb toch al een server draaien met linux, dus een dhcp server opzetten is dan peace of cake). Maar de decoder heeft de dhcp in het modem nodig dacht ik en twee dhcp servers op een netwerk is ook niet goed.

Nog even getest: modem is niet bereikbaar (meer). Zowel met portforwarding aan (poort 8080) als portforwarding uit (poort 80).

[ Voor 24% gewijzigd door RoyPh op 27-10-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
Geen matches
Hmm, vreemd dat het bij jou niet werkt dan. Enige verschil is dan nog dat jij een vast IP boven de dchp range gebruikt en ik een vast IP eronder. Maar als dat het probleem zou zijn is het modem wel heel crappy 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Ik heb net weer een softwareupdate gehad. Ik ga zo nog eens proberen. Ik zag dat de security-settings van de wireless in ieder geval veranderd zijn. Je kunt hier (buiten de mac filtering) alleen kiezen voor open (zonder verdere opties), shared (wederom zonder verdere opties) en wpa (waar je een geldige radius server in moet stellen). Laat je in de laatste optie radius op 0.0.0.0 staan (standaard), geeft hij aan dat dit onjuist is bij het toepassen.

Ik heb echter momenteel problemen met m'n netwerk (had ik bij mijn vorige modem, de speedtouch 510 v4, ook al exact hetzelfde), dus dat ga ik eerst oplossen. Ik heb een switch op het modem aangesloten. Dat gaat ongeveer een week goed. Dan begint opeens de verbinding soms weg te vallen (tussen modem/switch). De rest van het netwerk onderling blijft gewoon draaien, evenals het wireless. Een andere pc die rechtstreeks op het modem aangesloten is, blijft eveneens gewoon internet houden. Oplossing is dan eventjes de kabel uit de switch (of modem) en dan weer opnieuw inpluggen. Dan gaat het weer een paar uurtjes goed en dan weer hetzelfde. Dat een keer of 3 achter elkaar. Daarna is de enige oplossing het modem uitschakelen (spanning eraf) en opnieuw starten. Probleem is dan dat alle pc's weer een nieuw ip adres krijgen (incl. server), wat ik juist niet wil.

Dit gebeurde eerst met een goedkope sweex switch. Hier gaf ik de switch de schuld (goedkoop merk). Toen de switch vervangen door een 3com officeconnect switch 8 poorts. Hier echter exact hetzelfde probleem. De switch uitschakelen en opnieuw insteken geeft geen oplossing. Hiervoor had ik een 10Mbit HUB, die het wel goed deed (bijna 3 jaar lang), maar aangezien die nu te langzaam werd, heb ik die vervangen.

Ik zit te denken om de server een tweede netwerkkaart te geven en die tussen modem en switch te zetten (en dan met ipchains of zo alles door te sturen, om zo te kijken of dan wel alles blijft lopen qua verbinding). En dan tevens FreeRadius te installeren op de server (om zo het wireless te beveiligen).

Maar: wie kent dit probleem met de switch en wie heeft hier evt. een oplossing voor?

Edit: ik had niet goed gekeken bij de wireless security. Bij zowel de optie open als shared kun je wel nog wep instellen, alleen moet je dan naar onder scrollen. Het stond buiten beeld. Bovenaan 4 regels tekst of zo, dan de rest van het scherm wit en onderaan (buiten beeld) de optie web.

Edit2: en ja hoor: doordat ik zonet weer de stroom van het modem heb moeten afhalen (zie bovenstaand probleem) had mijn server weer een nieuw ip adres gekregen. Hij was verhuist van .11 naar .8.

[ Voor 12% gewijzigd door RoyPh op 27-10-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geen matches
RoyPh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:11:
[...]
1. dit was mijn ervaring en dit werkte niet bij mij. Ik zal vanmiddag nog eens testen met vaste ip adressen. Ik had ingesteld dat de dhcp range van .2 to/m .99 zou zijn en de server een adres boven de .100 gegeven. Intern was de server gewoon te benaderen op dat adres, alleen de port-forwarding deed het toen niet. Ik zal de resultaten van vanmiddag laten weten.
Ik laat ook ip-adressen uitdelen vanaf 30 en alles daaronder stel ik static in. Dit werkt bij mij prima en ook port-forwards naar de static adressen lopen zonder problemen.. Verder is het zowieso niet handig om vanaf .2 uit te gaan delen, omdat alles onder de .6 wordt gebruikt voor de multimedia diensten van de decoder.
2. Ja, ik had dit getest (toen ik ook met de port-forwarding aan het testen was). Ik had toen via de laptop via telefoonlijn ingebeld en ik kwam toen op mijn modempagina terecht. De laptop had geen netwerkverbinding toen, dus zo kon hij er ook niet opkomen.
Momenteel kom ik er niet meer op (misschien sinds de laatste update??) Het ziet er naar uit dat dit in ieder geval niet meer open staat gelukkig.
Hier op tweakers hebben we al zo'n twee/drie maanden geleden ontdekt dat de webserver van de router gewoon naar buiten toe open stond. Nadere inventarisatie (middels port-scans) heeft echter nooit uitgewezen dat het mogelijk was om de router daarwerkelijk 'vanaf buiten' te benaderen. Als jou dat wel gelukt is, vraag ik me sterk af wanneer dat was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
.._knip_
.._knip_
Ik geef je op beide punten volledig gelijk. Ik snap echter ook dat versatel kost wat kost dit modem zo simpel mogelijk willen houden om de stroom vragen richting helpdesk te kunnen minimaliseren en heb daar alle begrip voor. Wat ik alleen niet snap is dat ze daardoor een aantal belangrijke veiligheidsaspecten gewoon 'vergeten'.

Wat ik in jouw verhaal mis (waarschijnlijk maak je er geen gebruik van) en wat ik eigenlijk een nog veel groter veiligheidsprobleem vind is het niet kunnen beschikken over WPA in het WLAN-gedeelre de router. Iedereen weet dat WEP zo lek is als een mandje, maar omdat Versatel geen zin heeft (?) om dit te ondersteunen slopen ze de veiligere variant gewoon uit het router-menu. Echt onvoorstelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem, misschien weet iemand raad.
Reeds 2 weken geen internet en decodersignaal.
Versatel helpdesk adviseert nu, na 4x bellen, om de splitter even buiten te sluiten, dus een rechtstreekse lijn naar het modem.
Dit om te kijken of het aan de splitter ligt.
Weet iemand hoe dit te doen.?
Ik zit op mijn werk en heb vrijdagavond pas tijd.
vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:07:
Versatel helpdesk adviseert nu, na 4x bellen, om de splitter even buiten te sluiten, dus een rechtstreekse lijn naar het modem.
Dus versatel vertelt DAT je dit moet doen, maar zegt er niet bij HOE je het voor elkaar kan krijgen? Typisch :)

Als je nou gewoon de binnenkomende telefoonlijn (die in de splitter wordt opgesplitst naar het adsl-deel en het normale telefonie-deel) uit de splitter haalt, en deze rechtstreeks in de router plugt (hiervoor moet je wel even de stekker van de bestaande verbinding tussen de router en de splitter uit de router halen).. Dan heb je de splitter 'buitengesloten', lijkt me zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:06:
[...]

Wat ik in jouw verhaal mis (waarschijnlijk maak je er geen gebruik van) en wat ik eigenlijk een nog veel groter veiligheidsprobleem vind is het niet kunnen beschikken over WPA in het WLAN-gedeelre de router. Iedereen weet dat WEP zo lek is als een mandje, maar omdat Versatel geen zin heeft (?) om dit te ondersteunen slopen ze de veiligere variant gewoon uit het router-menu. Echt onvoorstelbaar...
Mijn modem is twee dagen geleden aangesloten en heb ivm met de slechte ontvangst het hele WiFi uit gezet. Maar volgens mijn zit er bij wel een WPA encriptie op. Zal vanavond ff checken. Hoor je nog.

Even terugkomend op een eerder bericht: Het lukt mijn niet op met http mijn modem te beheren vanaf het internet. Hoogt waarschijnlijk omdat http intern niet geforward wordt in mijn NAT. Dat wil zeggen dat de web interface van de router dus niet open staat. (Zoals het hoort).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
scorpion303 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:52:
Hier op tweakers hebben we al zo'n twee/drie maanden geleden ontdekt dat de webserver van de router gewoon naar buiten toe open stond. Nadere inventarisatie (middels port-scans) heeft echter nooit uitgewezen dat het mogelijk was om de router daarwerkelijk 'vanaf buiten' te benaderen. Als jou dat wel gelukt is, vraag ik me sterk af wanneer dat was...
Wanneer dat precies was weet ik ook niet meer. Het was toen ik aan het testen was met port-forwarding en een vast ip adres voor de server. Dat wilde toen niet lukken. Ik kreeg toen het router-scherm opeens te zien. Ik kreeg toen opeens het router-scherm te zien (al weet ik niet meer of ik toen een wachtwoord heb moeten intypen). Ik heb er toen verder geen aandacht aan geschonken, aangezien dat niet was wat ik wilde zien (ik wilde de server zien, niet de router). Nu kan het misschien zijn (is ook maar een wilde gok, maar komt opeens in me op) dat dit nog ergens in de cache of zo zat?? Zoals ik al eerder schreef, lukt het me nu niet meer om in het modem te komen vanaf internet.

De port-forwarding ga ik nog proberen. Momenteel lig ik overhoop met het netwerk. Het wil zelfs na een herstart (power eraf / erop) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kan het misschien zo zijn dat de webserver alleen bereikbaar is vanaf een bepaald ip adres of reeks? Gezien het feit dat Versatel graag de touwtjes in handen houdt, lijkt me dit niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:16:
[...]

Dus versatel vertelt DAT je dit moet doen, maar zegt er niet bij HOE je het voor elkaar kan krijgen? Typisch :)

Als je nou gewoon de binnenkomende telefoonlijn (die in de splitter wordt opgesplitst naar het adsl-deel en het normale telefonie-deel) uit de splitter haalt, en deze rechtstreeks in de router plugt (hiervoor moet je wel even de stekker van de bestaande verbinding tussen de router en de splitter uit de router halen).. Dan heb je de splitter 'buitengesloten', lijkt me zo?
Ja, eigenlijk wel logisch.
hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Ik heb de dhcp range gezet van 192.168.1.10 t/m 192.168.1.98

De ip adressen worden ook netjes in deze range afgegeven (onderaan beginnend). De server heb ik vast ip 192.168.1.8 gegeven. Vanaf het interne netwerk is dit ook gewoon benaderbaar. Ik heb poort 80 geforward naar 192.168.1.8. Vanaf internet wordt er niets gevonden. Vanaf het interne netwerk is de pagina gewoon opvraagbaar.

Ik stel op de server weer dhcp in. Adres 192.168.1.16 wordt afgegeven. Ik forward poort 80 nu naar 192.168.1.16 en vanaf internet werkt de pagina probleemloos. Wat doe ik fout voor wat betreft het vaste ip adres? De webserver (apache 2.0.50) is ingesteld dat hij luisterd op poort 80 en alle ip adressen moet toelaten (alles inkomend op *:80). Het enige wat veranderd is, is statisch ip naar dhcp omzetten. De server heeft ook al gedraaid op verschillende toegewezen adressen (.8 .11 .15 en nu .16) en werkt gewoon op alle, zolang het adres maar via dhcp is toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:07:
Ik heb een probleem, misschien weet iemand raad.
Reeds 2 weken geen internet en decodersignaal.
Ik zit op mijn werk en heb vrijdagavond pas tijd.
vast bedankt.
Hier in Wassenaar soort gelijk probleem al bijna twee weken geen ADSL verbinding. Net even deze oplossing geprobeerd, maar heeft helaas geen resultaat................ Probleem ligt volgens mij in de wijkcentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
heb net met klantenservice gebeld, en de meneer\mevrouw die ik sprak zei idd dat de wijkcentrale plat lag. Des te erger vind ik het dat het dan zo lang duurt voordat het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

jaaa :)

versatel heeft m'n 20mbit eindelijk (na 2 maanden tussentijdse vertraging) geinstalleerd en het werkt nagenoeg vlekkeloos.. er was wel wat met de telefoonaansluiting.. oud huis, hele kpn bedrading ligt er nogal 'profesorisch' en monteurs moeten kennelijk officieel vanaf het punt waar de lijn het huis binnenkomt werken, maar wij wonen in een bovenwoning en voor een of andere reden was het btje lastig oid

maar ik had een super relaxte monteur (2 zelfs) die gewoon scheit had aan hoe het officieel moest aangelegd worden en gewoon zorgde voor een manier dat het iig werkte.. zou het digitv misschien mindere kwaliteit zijn vanwege afstand naar de plek waar de lijnen binnen komen, maar we hadden hem duidelijk gemaakt dat het ons echt niet om dat 24/7 big brother en voetbal ging maar gewoon om btje vlot internet.. wij gebruiken toch geen vaste telefoon (hebben we niet eens, gewoon belbudget om kpn lijn iig intakt te houden) .. en zodoende heeft hij volgens mij zelfs zonder splitter gewoon het hele gebeuren aangelegd en het werkt perfect (digitv overigens ook :)) zit iig op effectief 1.5mb/s bij het downloaden van die 100 mb binfile.. nou ja daar zijn wij hoe dan ook tevreden mee

we zitten op 1.5km van centrale, maarja intern waren er dus ook nog wat probleempjes met de lijnen waardoor de aansluiting evt niet optimaal zou zijn, maar 1.5mb/s is mooie score lijkt me (iig stelt het ons tevreden)

vraagske.. nu versatel ook telefonie aanbiedt buiten KPN om.. betekent dit dat zij zelf die infrastructuur/bedrading kunnen maintainen, dus dat je niet zoals voorheen een KPN abbonement aan moet houden tijdens het ADSL? niet dat we telefonie willen, maar kan ik alsnog nu ik het voetbal/20mb pakket heb KPN BelBudget stop zetten, of gaat dan het hele zaakje niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Laatst online: 07-07 03:56
assass schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:45:
jaaa :)

vraagske.. nu versatel ook telefonie aanbiedt buiten KPN om.. betekent dit dat zij zelf die infrastructuur/bedrading kunnen maintainen, dus dat je niet zoals voorheen een KPN abbonement aan moet houden tijdens het ADSL? niet dat we telefonie willen, maar kan ik alsnog nu ik het voetbal/20mb pakket heb KPN BelBudget stop zetten, of gaat dan het hele zaakje niet meer werken?
Nee je kan het niet opzeggen , je kan wel de betaling van het belbudget abbo door versatel laten overnemen zodat je 1 totaal rekening krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Geen matches
Hmm ... vandaag ineens een brief dat ze herhaaldelijk hebben geprobeerd een afspraak te maken maar dat dat niet is gelukt en of ik even contact op kan nemen :?... vreemd dus, aangezien ik enkele dagen terug toen het juiste groene vinkje in de orderstatus er nèt op stond meteen zelf een afspraak heb gemaakt. Er loopt wel één en ander langs mekaar daar dus schijnbaar 8)7. Voor de zekerheid maar even gebeld en 't is inderdaad allemaal wèl gewoon in orde :). Ik ben benieuwd dinsdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:30:
[...]

Mijn modem is twee dagen geleden aangesloten en heb ivm met de slechte ontvangst het hele WiFi uit gezet. Maar volgens mijn zit er bij wel een WPA encriptie op. Zal vanavond ff checken. Hoor je nog.
Ik heb inderdaad WPA. Je moet dan alleen een RADIUS server hebben. Ik ga morgenmiddag ff testen of dat werkt. Je hoort wederom van me.

Gr. S
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.