Mensen, trap er niet in. Ze lokken ons met mooie praatjes om dan wanprestatie te leveren. Een bloemlezing van mijn bevindingen:
Tijdens het telfonisch verkoopgesprek:
- ontkent
Versatel dat afstand tot wijkcentrale invloed op snelheid heeft. Dat zou bij ADSL2+ niet van toepassing zijn.
- wordt een minimale snelheid van 16Mb (=1.600KB) gegarandeerd.
- wordt aangegeven dat de nieuwsgroepen vroeger weliswaar niet goed ondersteund werden, maar dat dit nu gewijzigd is.
En dan nu de praktijk:
- snelheid internet is rond 200KB (ca 10% van beloofde snelheid)
- snelheid nieuwsgroepen slechts 20KB (ca 1%)
- verbinding valt meermalen per dag gehaal weg
Snelheid blijkt oa uit de meting via deze link:
http://speedtest.cistron....KB=1583.578125&recorded=1
Hierover contact opgenomen met klantenservice:
- Telefonisch nauwelijks bereikbaar: je hangt erg lang in de wacht, waarbij constant een bandje met standaardtekst herhaald wordt, maar waarbij met 'vergeet' aan te geven hoeveel wachtenden er voor je zijn.
- Als je dan iemand aan de lijn krijgt, dan wordt alleen je probleem genoteerd. Oplossen kan men het niet. Men kan het alleen doorspelen aan de 'techneuten' die alleen overdag werken.
- Daarom heb ik verzocht om teruggebeld te worden of een e-mail te krijgen over de voortgang/oplossing van het probleem. Dit was absoluut onmogelijk. Daar kon men niet aan beginnen. Ik moest het de komende weken elke dag maar proberen en dan zou ik vanzelf wel uitvinden of eea verbeterd was.
- Daarom klacht per e-mail ingestuurd. Daarbij heb ik screenshots gevoegd van meerdere dagen met bovenstaande trage snelheden.
- Je krijgt keurig een 'automatische' ontvangstbevestiging, waarin men aangeeft binnen 24 uur te reageren. Veelal wordt deze reactietijd niet gehaald.
- Als men een e-mail terug stuurt, dan is dit een erg algemene die niet op de problematiek ingaat. Op de screenshots heeft men niet gereageerd. Wel gaf men aan zelf de lijn gemeten te hebben en de snelheid als akkoord bevonden te hebben. Hiervan werd geen bewijs meegestuurd. Verder wat algemeenheden als: gebruik een virusscanner en gebruik ad-aware.
- Op mijn tegenreactie met het verzoek nu wel serieus op de klacht in te gaan, krijg ik weer een e-mail met algemeenheden.
- Inmiddels is het probleem nog steeds niet verholpen.
Kortom:
Ze lokken je met mooie praatjes, plegen wanprestatie tov het beloofde en minachten de klant met een afpoeier taktiek.
ps. pc is virus en spyware vrij. verbinding met router obv vaste utp lijn.