Welke voeding heb ik nodig? Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 12.633 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
TrIsTaN_tDb15 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:02:
Maakt het eigenlijk uit op welke molex je je videokaart aansluit ?
nee

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-05 09:35
Op de site van antec staat over de smartpower staat dat de exhaust fan alleen aanmgaat als de voeding een bepaalde temperatuur heeft en dat de andere altijd aan staat. Maar is een voeding met 2 kleinere fans niet veel luider als één grote? Ook zie ik bij de truepower staan dat deze PFC heeft en bij de smartpower kan ik dit niet vinden maar ik dacht dat dit verplicht was? Ik zoek er nog wel even verder naar. Zat ook te denken over een tagan 380w maar ik zal het wel bij de antecs houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Topicstarter
DarkLoki schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:20:
Maar is een voeding met 2 kleinere fans niet veel luider als één grote?
Niet noodzakelijk. Hoe er ook rekening dat een voeding met een 120mm fan maar 1 fan heeft en een voeding met een 80mm en 90mm fan wel degelijk 2 fans hebben. 2 fans van dat caliber gaan samen dus meer lucht verplaatsen dan 1 fan van 120mm, hierdoor kunnen de 2 fans ook trager draaien en dus stiller. Maar dat hangt natuurlijk af van geval tot geval en dat kan je alleen uit veel reviews afleiden (hint ;) )
Artikel op deze link behandelt het dual fan-concept.
Ook zie ik bij de truepower staan dat deze PFC heeft en bij de smartpower kan ik dit niet vinden maar ik dacht dat dit verplicht was?
Dat dacht ik ook... (misschien heeft de smartpower wel passieve PFC)
Verder denk ik dat de truepower technisch iets geavanceerder is dan de smartpower...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 24-10-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 16:45
Kan onderstaand systeem met een 250 watt voeding?

AMD Athlon64 3200+ Socket 754, 2.2ghz
MSI K8MM-V M-Atx(VGA, LAN, Sound e.d.,) Dus alles on-board
1 reep geheugen
Simpele harddisk 20 of 40 gb. 7200 rmp
cd brander

Ik ben bang dat 250 eigenlijk te weinig zal zijn, 300 moet wel lukken toch? Het word een simpel office pc-tje.

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:43

Khaine

Python liefhebber

appetoe schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:59:
Kan onderstaand systeem met een 250 watt voeding?

AMD Athlon64 3200+ Socket 754, 2.2ghz
MSI K8MM-V M-Atx(VGA, LAN, Sound e.d.,) Dus alles on-board
1 reep geheugen
Simpele harddisk 20 of 40 gb. 7200 rmp
cd brander

Ik ben bang dat 250 eigenlijk te weinig zal zijn, 300 moet wel lukken toch? Het word een simpel office pc-tje.
Met de extreme PSU calc heb ik berekend aan de hand van jouw informatie dat je op 100% (dus peak) zo ongeveer 210 Watt gaat gebruiken. Dit is met alle onderdelen die jij hierboven opnoemt (ram = DDR 1 reep, en als videokaart een simpele PCI omdat onboard er niet bij staat.).
Ik heb er 2 USB-apparaten en 2 80MM fans bij gerekend.

Ik denk dus dat (mits het type stekkers het toelaat) je aan 250 best wel eens genoeg zou kunnen hebben. Je zult er dan ook alleen maar dat in moeten doen wat je hierboven vermeldde.

Probeer het eens zou ik zeggen !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156375

Ik het volgende systeem:

proc: AMD 1,33 Ghz.
geheugen: 512 MB DDR
HDD: - 40 Gb Maxtor
- 80 Gb Maxtor
- 250Gb Maxtor (pas ingestalleerd, circa 4 weken)
mobo: EPOX-8KTA3+raid
graka: Club3d Geforce TI4200

en dan nog een DVD-ROM, DVD-REWRITER, en een 5.1 geluidskaart.

Ik heb nu een voeding erin van 300watt.

En sinds een paar dagen heb ik problemen als ik files willen kopieren NAAR die HD dan crasht mijn pc telkes, als ik bijv gegevens kopieer naar een "oude"HD bijv. de C:\ schijf dan crash die niet.

Terwijl het de afgelopen weken met dezelfde acties op die nieuwe schijf(kopieren, uitpakken) wel altijd goed ging 8)7

Navraag bij de leverancier van de Hard Disk, zei dat het aan de voeding zou liggen, dat ik dus minimaal een 400 watt voeding nodig zou hebben of zelfs meer.

Wat zouden jullie mij aanraden wat te nemen. Heb er zelf niet echt veel verstand van voedingen.

Dacht zelf als het hier dus echt aan zou liggen om misschien een nieuwe pc aan te schaffen waar al een goede voeding inzit en waar ik dan sommige onderdelen kan overplaatsen.

Dus welke voeding zou ik dus het beste dan eventueel kunnen aanschaffen en wat zal zo'n een ongeveer kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Post eerst eens de specs van je voeding en de voltages idle en stressed (wanneer de pc gaat uitvallen), zo kunnen we er achter komen welk voltage de bottleneck vormt voor je pc. Geef ook wat gegevens of je overklokt of wil gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:20
Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:47:
[...]

Post eerst eens de specs van je voeding en de voltages idle en stressed (wanneer de pc gaat uitvallen), zo kunnen we er achter komen welk voltage de bottleneck vormt voor je pc. Geef ook wat gegevens of je overklokt of wil gaan overklokken.
Moet je mijn ervaring nog in de tabel in de firstpost opnemen?
Breepee in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 13"

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156375

Anoniem: 144949 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:47:
[...]

PC is niet overgeklokt en wil ook niet overklokken.

En wat bedoel je precies met de voltages idle, die voltages die in het bios staan. En waar kan ik die meer specs dan van die voeding vinden(heb daar erg weinig verstand van)

PC valt uit als ik iets ben aan kopierren naar die nieuwe schijf na circa 5 minuten.
Heb ook al een keer chkdsk gedaan op de nieuwe schijf, maar op ca 85% crash de pc.

Na herstart ga die dan de melding :

C:\DOCUME~1\A~1\LOCALS~1\Temp\WERa059.dir00\Mini102405-01.dmp
C:\DOCUME~1\A~1\LOCALS~1\Temp\WERa059.dir00\sysdata.xml

maar het probleem is alleen als ik iets doe(dus kopiereen NAAR en uitpakken op die schijf) met die nieuwe schijf, en dus niet naar een andere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 06:27

Archimond

Lopende Helpdesk

Mijn voeding: Silverstone ST-52F maakt behoorlijk wat lawaai direct als ik opstart en 1min later in windows nog steeds, terwijl de rest van de onderdelen erg stil is. Een geluidsbestand zit in de bijlage, het echte geluid klinkt iets hoger net als windkracht 4. De decibel schat ik op 28-33dba.

Inmiddels heb ik een zalman CNP-7000 op de processor, die wordt nu maar 38graden idle. Zelfs als ik de videokaart eruithaal of een 3Dspel als FEAR speel, blijft de voeding evenhard blazen.
Dus het kan niet door hogere belasting komen en ook niet door hoge temperatuur.

Nu wil ik graag de voeding vervangen maar welke voeding van meer dan 400watt is zeer stil en genoeg voor mijn pc:

AMD 64 X2 3800+ S939 + Zalman CNP-7000 CU
2x512MB Corsair XL (2-2-5)
Samsung 250GB S-ata II
DVD brander Lite-on
BFG 6800 Ultra 256MB DDR3
80cm casefan voor harde schijf
60mm draaibare casefan voor videokaart geheugen
Silverstone ST-52F 520Watt

Op de voeding moet aanwezig zijn:
- 24pins ATX aansluiting
- 6 pins PCI-E voor de videokaart
- Het liefst kabels gesleeved
- 2x S-ata Stroomstekkers
- Genoeg power om mijn systeem te houden

Volgens deze review: reviews: Acht stille voedingen met elkaar vergeleken maakt de Coolermaster 450watt een irritante bromtoon kunnen jullie dat bevestigen?

De volgende voedingen heb ik op het oog:
- Enermax noisetaker 480 of 490watt (wat is het verschil in geluid?)
- Coolermaster 450watt
- Asus 450watt (duurder dan Coolermaster, maar ook beter?)
- Huntkey 550watt
- Seasonic 430watt (weinig winkels hebben die jammergenoeg)
- Nexus 400watt (@load op silentpcreview wordt die vrij luidruchtig)

Eigenlijk wil ik het van www.azerty.nl bestellen samen met mijn andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Laatst online: 04-05 09:35
Ik heb niet heel erg veel reviews kunnen vinden... Maar volgens mij doe ik met de smartpower wel een goede aankoop aangezien de reviews die ik gelezen heb wel positief waren en zo zwaar is mijn systeem ook weer niet. Binnenkort maar bestellen dan. De smartpower is trouwens alleen modulair als je de 500w versie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143959

Anoniem: 143959 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:30:
ik heb het volgende:

amd atlon 2800+barton core @stockspeeds
msi ms 7027 mobo
2 x 256 mb ddr 400 ram
1 dvd speler (oem)
1 dvd brander (pioneer)
350 watt delta voeding :( (wel warmte gestuurd :) )
1 80 gb seagate disk
alles in een medion AirXL kastje (met frontpaneeltje: cardreader usb e.d.)

nu loopt alles stabiel.
ik wil het volgende kopen:

asus v9999/td 128 mb
512 mb ram ddr 400.

als ik dat in mijn comp. zet, trekt mijn voeding dat dan nog??
ik ben bang van niet want het minimum is 350 watt, en ik weet niet of mijn voeding van een A-merk is. en anders koop ik gewoon deze gewoon:

http://www.coolermaster.c...0-PMSR%2FPeXtreme%20Power
pricewatch: Cooler Master RS-380-PMSR/P Extreme Power, 380W (ATX)

is waarschijnlijk ook nog stiller >:)
niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Breepee schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:55:
[...]

Moet je mijn ervaring nog in de tabel in de firstpost opnemen?
Breepee in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 13"
Heb hem opgenomen bij de reviews.
Anoniem: 156375 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:30:
[...]

PC is niet overgeklokt en wil ook niet overklokken.

En wat bedoel je precies met de voltages idle, die voltages die in het bios staan. En waar kan ik die meer specs dan van die voeding vinden(heb daar erg weinig verstand van)

PC valt uit als ik iets ben aan kopierren naar die nieuwe schijf na circa 5 minuten.
Heb ook al een keer chkdsk gedaan op de nieuwe schijf, maar op ca 85% crash de pc.

Na herstart ga die dan de melding :

C:\DOCUME~1\A~1\LOCALS~1\Temp\WERa059.dir00\Mini102405-01.dmp
C:\DOCUME~1\A~1\LOCALS~1\Temp\WERa059.dir00\sysdata.xml

maar het probleem is alleen als ik iets doe(dus kopiereen NAAR en uitpakken op die schijf) met die nieuwe schijf, en dus niet naar een andere schijf.
Specs van je voeding vind je op de sticker die op de voeding plakt of gewoon op internet. Hoe je voltages kan meten staat in startpost. Meet met de multimeter dan heb je heel correcte meting. Meet zowel idle (wanneer je pc gewoon opstaat maar niets staat te doen) en meet ook stressed (wanneer je naar de desbetreffende schijf aan het kopieren bent). Als je ziet dat het voltage stressed lager is dan idle dan kan je al aan je voeding gaan denken. Als je ziet dat het voltage tiptop blijft dan is het je voeding waarschijnlijk niet.
Momenteel denk ik aan je harde schijf mits het probleem zich niet voordoet met een andere harde schijf. Probeer ook eens wanneer je de "probleemschijf" vervangt door 2 ander hd's zodat die 2 samen minstens dezelfde belasting hebben als die ene "probleemschijf". Als het probleem zich dan niet meer voordoet ligt het waarschijnlijk niet aan je voeding.

Voila dit zijn een aantal opties van hoe je te werk kan gaan om uit te zoeken waar het probleem ligt. Er zijn nog genoeg andere manieren te bedenken.
Archimond schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:02:
Mijn voeding: Silverstone ST-52F maakt behoorlijk wat lawaai direct als ik opstart en 1min later in windows nog steeds, terwijl de rest van de onderdelen erg stil is. Een geluidsbestand zit in de bijlage, het echte geluid klinkt iets hoger net als windkracht 4. De decibel schat ik op 28-33dba.

Inmiddels heb ik een zalman CNP-7000 op de processor, die wordt nu maar 38graden idle. Zelfs als ik de videokaart eruithaal of een 3Dspel als FEAR speel, blijft de voeding evenhard blazen.

Nu wil ik graag de voeding vervangen maar welke voeding van meer dan 400watt is zeer stil en genoeg voor mijn pc:

Samsung 250GB S-ata II
DVD brander Lite-on

- 24pins ATX aansluiting

Volgens deze review: reviews: Acht stille voedingen met elkaar vergeleken maakt de Coolermaster 450watt een irritante bromtoon kunnen jullie dat bevestigen?

- Coolermaster 450watt
- Huntkey 550watt

Eigenlijk wil ik het van www.azerty.nl bestellen samen met mijn andere onderdelen.
Zijn de fans van de voeding temperatuursgestuurd, of worden ze gestuurd naargelang de belasting?Bij een temp-gestuurde fans kan het zijn dat ze de temp-sensor net op een erg heet onderdeel hebben geplakt, ofwel dat ze de tempsensor in combinatie met de fans slecht gecalibreerd hebben. Indien dit de oorzaak is kan je dit makkelijk zelf oplossen en dat zou zonde zijn om dan een nieuwe voeding te nemen.
DarkLoki schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:10:
[...]

Ik heb niet heel erg veel reviews kunnen vinden... Maar volgens mij doe ik met de smartpower wel een goede aankoop aangezien de reviews die ik gelezen heb wel positief waren en zo zwaar is mijn systeem ook weer niet. Binnenkort maar bestellen dan. De smartpower is trouwens alleen modulair als je de 500w versie neemt.
Mooi zo, neem gewoon degene waarbij je je goed voelt.
Die kaart zal vooral een extra belasting geven op 12V. Heb je nu ook al een kaartje?
Ik ken de specs van de voeding niet, maar als het een beetje meezit zou die het toch moeten kunnen trekken.

[ Voor 123% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 26-10-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136301

Waarschijnlijk heb ik ook te weinig watt voeding. Ik heb nu 350 maar hij reboot af en toe bij het spelen van spelletjes. Nu heb ik met speedfan (relax programma trouwens :)) Voor de zekerheid wou ik ook ff de temps controleren.

Nu zegt ie dat ze allemaal op een goede temperatuur zijn, alleen de temp1 met als chip Winbond geeft ie op 51graden...
Ik heb op google zitten zoeken maar niets kunnen vinden wat die winbond chip inhoudt, denk geheugen of processor, iemand idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is gewoon een chip op je mobo, dus eigenlijk gewoon je mobo temp. Maar sla me niet dood als ik verkeerd ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83357

M'n qtec 450 voeding begint kuren te vertonen, dus ik ben toe aan een andere.
M'n systeem:
  • Abit NF-7S
  • Athlon XP 2500+ Barton @ 2200
  • 2*512 MB Kingston geheugen
  • Radeon 9800 Pro
  • 4*HDD, 1*5400 rpm, 2*7200rpm PATA, 1*7200 rpm SATA
  • Tvkaart
  • 3 casefans
Met het oog op wat uitbreidingsmogelijkheden wil ik minimaal een 400watt voeding.. Budget is ongeveer 60 euro. Ik heb de volgende op het oog:De Fortron lijkt op papier beter, met meer vermogen op de 12v lijn en alvast compleet sleeved, maar welke is de betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137486

AMD 64 3000+
2x 512 MB DIMM
MSI RS480M2
ATI Radeon x800 RX
Arctic Freezer 64
Zalman VF700 CU
160 GB STA HD
20 GB HD (slave)
DVD Brander/lezer 16x speed/48 x speed

Alles zit in een Silentium T2, met een 350 watt voeding ingebouwd.
Ik vraag me alleen af hoe ik die voeding ga vervangen :?

Maar is dit genoeg om mijn systeempje soepel te kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:34

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Okee, ik ben op zoek naar een goede voeding die mijn systeem met SLI config zou kunnen trekken, eerst zal het maar
  • 2 7800 GT worden, (overclocked) *SLI voor de toekomst...
  • met een 64 bits 3500+ die ook overclocked gaat lopen,
  • 2x 120 mm fan, 2x 80 mm fan
  • A8N-SLI met 2x 1024 MB Twinmos geheugen dat licht gaat oc'en, zal niet ver komen maar toch.
Ik heb het idee dat een Coolermaster Acryl Power 450 watter dit wel zal redden, prijs is goed, looks zijn goed, spec's zijn goed, en reviews zijn goed. Dus is dit aan te raden?

[ Voor 9% gewijzigd door DualDevil op 27-10-2005 22:24 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Hoeveel watt heb ik nodig?

AMD 64 3000+ 1,8Ghz
2x 512 MB DDR400 PC3200 Kingston
Asus A8V Deluxe
ATI Radeon 9600XT 26MB
CM Arctic CPU Silencer 64 UltraTC
Zalman VF700 CU
Western Digital 200GB 7200 WD2000JB 8MB
DVD Brander/lezer 16x speed/48 x speed
CDWI LiteOn 52327S 52/32/52
DVDI Samsung 16/48x
FDD 3,5" Floppy 1,44 MB

Ik heb nu een "GEH Codegen 6049-C9 ATX 350W zilver", maar ik heb het idee dat mijn voeding het niet helemaal trekt i.v.m. BSOD's enzo (al zou dat ook aan de combinatie moederbord/CPU kunnen liggen)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik heb het volgende systeem:
ASRock 939Dual-SATA2 mobo
AMD Athlon64 3800+ X2 cpu
2x 512mb DDR500 Adata ram
ATI Radeon 9700 pro videoplank
NEC dvd writer geval
Maxtor 7200rpm 80gb schijfje

Dit alles hangt nu aan een merkloze 300watt voeding, maar zodra ik de videokaart een beetje stress komt er een soort vogelgeluid uit en verschijnen er artifacts (dit ligt niet aan mn videokaart, hetzelfde gebeurt met andere kaarten, wel in mindere mate). Verder geen crashes of problemen in windows (cpu stressen gaat ook goed).
Voltages zijn verder wel ok, geen multimeter bij de hand maar bios zegt:
VCORE: 1,49V
+3.3V: 3,26V
+5V: 5,16V
+12V: 12,16V
-12V: 1,79V
-5V: 2,59V

Desondanks weet ik toch wel bijna zeker dat dit probleem met mn voeding te maken heeft. Wat zou dit nog meer kunnen veroorzaken en als het dan toch echt de voeding is, wat zou ik dan minimaal nodig hebben voor deze configuratie (met misschien in de toekomst nog een schijf extra) en welk merk raden jullie mij aan?
Liefst niet al te duur (student ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Ik heb een vraagje heeft de Huntkey LW-6400H 400 Watt voeding ook atx2 aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100141

Voor mijn Medion 8080XL:

-Intel Pentium 4 s478 3.00 Ghz
-MSI moederbord met WLAN
-4x256 Mb PC3200 DDR SDRAM op 3-8-3-3
-Sony DVD-rom
-Pioneer D-106 +/- DVD-brander
-Front I/O panel / cardreader
-TV-tuner kaart
-160 Gb Seagate ATA100 7200 rpm

Wil ik de volgende grafische kaart gaan kopen:
-Asus V9999 Geforce 6800 128 Mb DDR, AGP/DVI/TVo

Mijn (overleden :( ) grafische kaart was een:
-ATI Radeon 9800XL (op 380/340) 128 Mb AGP met Arctic Ati Silencer

De voeding is een 340 W voeding.. Gaat dit waarschijnlijk goed of kan ik beter een voedingkje meebestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuddy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 06:56
Zaterdag heb ik mn nieuwe grafische kaart ontvangen ter vervanging van de oude 9600.

Mijn specificaties nu:

AMD 2800+
K8N4-E DeluXe
Twinmos DDR 400 1024MB Ram
Sapphire X800GTO2
1DVDspeler
1x80 gig HD
merkloos 300W PSU

Ik twijfelde al over de PSU, maar CS: S liep eerst lekker(zonder OC en unlocken 80 tot 110 FPS op de hoogste instellingen!) totdat ik een blauw scherm zag. Ik zoek dus nu een vervangende voeding die vooral de videokaart tot last heeft. Mijn budget is zon 50 euro.

Ik heb al wat rondgekeken en is deze PSU een goede voor deze prijs? link: http://www.huntkey.com/eng/LW-6500H-3.htm

Alvast bedankt voor advies:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 06:27

Archimond

Lopende Helpdesk

Oude post:
Archimond schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:02:

Samsung 250GB S-ata II
DVD brander Lite-on

- 24pins ATX aansluiting

- Coolermaster 450watt
- Huntkey 550watt

Ik heb de voeding Silverstone SST-52F uitelkaar gehaald en het blijkt nu dat zelfs met 3 92mm casefans op de voeding blazen, een koelblok in de voeding nog steeds gloeiend heet wordt (boven de 100 graden). Ik kan er minder dan 1 sec mijn vinger erop leggen. De voeding zelf wordt dus super heet, daarom draaien de fans altijd op topspeeds.

Op www.citypc.nl heb ik de goeie seasonic voeding gezien, maar die heeft weer geen 6pins PCI-E connector.
Ik heb een beetje apart probleem, want de processor zit maar 1cm onder voeding in een oversized barebone (1,5x zo groot als de shuttle). De processor temp is tussen de 41-58 graden met de zalman CNP-7000-CU op full speed.

Ik heb een voeding nodig die veel airflow + bij 41-45 graden superstil moet zijn, want dan is de processor idle en kan ik tenminste goed slapen :z

Is het raadzaam om een apart topic voor mijn probleem te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb een vraagje.
Ik ben van plan om mijn pc te gaan upgraden, en dan zal de pc er zo uit gaan zien:

AMD64 3000+ Winchester
Asus A8N-Sli
7800GT
2×512MB GEiL DDR400
Samsung 200GB S-ATA
Creative Audigy2 Value
NEC DVD brander IDE
Samsung CD-ROM IDE
+ nog wat neon staafjes.

Nu wil ik ook een nieuwe voeding aan gaan schaffen omdat ik denk dat mijn huidige voeding, Techsolo 500W, het niet meer trekt. Ik kwam deze voeding tegen, de Tagan TG430-U15. Nu zou ik graag willen weten of deze voeding genoeg is voor dit systeem (430W), en of de voeding het ook nog gaat trekken als ik 2 7800GT's in Sli zet.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159007

Aller eerst, dit is natuurlijk een briljant topic, mijn dank daarvoor.
Ik heb zoveel mogelijk gelezen, maar iedere pc is natuurlijk anders. Daarom post ik mijn vraag.
Het kan zijn dat het eerder is gevraagt, maar kon het niet vinden na 4 verschillende delen.

Ik ga mijn systeem uitbreiden en hij komt er als volgt uit te zien:

Systeem
Win XP Pro engels,
Asus A8V Deluxe ( onboard: audio, gb ethernet)
AMD 64 939 boxed 3000
Realtek 100/10 ethernet (internet deling naar pc met win98)
4x 256 mb 2700 ddr dual-channel
GF 6600GT van XFX met eigen voedingsconnector
2x 120gb maxtor ata 8mb (1x langzaam stervende, zal niet vervangen worden)
2x 200gb maxtor sata 16mb raid 0
Nec DVD speler 16x
Lite-On cd-rw 48x
Floppy drive

Dit alles zit in een Coolermaster kast een ATC 200
Afbeeldingslocatie: http://pages.cthome.net/trau/images/atc200.jpg
(kast is ongeveer 3 jaar oud)
In de kast zitten 4 fan's met ledjes.
De voeding is meegeleverd met de kast
Het is een FSP group inc. 300W

Doeleinden
Games

Overclocken
Nee

Voltages
wat ik heb gezien was,

FSP Group Inc.
Max output 300 Watt
(+3.3V & +5V = 200W MAX)

ik heb het idee dat het de voeding is die djolaff getest heeft.
( toch een link )

Wat nieuw is in mijn Systeem zijn de 2 sata schrijven in Raid 0.
Ik hoop ze eind deze week binnen te krijgen.

Mijn vraag is: kan mijn voeding dit aan? In de test van djolaff laat hij zien dat hij ook 4 hd's gebruikt, maar weer 1 cd-dvd drive.

Als mijn voeding het niet aan kan, wat is dan een goed alternatief, voor weinig mogelijk geld.
Ik ben natuurlijk wel student :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 17:20
Ik post dit berichtje even voor een vriend van mij:

Specs:
P4 3.0Ghz met zalman koeler welke weet ik niet precies
Asus P4P800 mobo of iets in die reeks
Kingston 1024mb geheugen 2.5cas
Dvd-rom driver
Dvd-brander volgens mij een NEC 2500
Asus Radeon 9600 XT
2 Case fans
Fan controller van coolermaster
Op dit moment cheapy voeding 350w ofzo..

Overclocken: Ja

Doeleinden: Vooral gaming

Deze jongen wil een fatsoenlijke voeding
Richtlijnen:
1. Goede prestaties!
2. 400W of hoger denk ik ongeveer (blik op toekomst)
3. Moet er beetje leuk uitzien (kleurtjes etc)
4. Prijs rond de €75,-

Enige modellen:
Coolermaster Realpower 450W
Tagan 420W i-Xeye (deze heb ik op dit moment, deze zou ik hem aanraden!)
Levicom visible power 450W
Aerocool Aeropower 1 of 2 450w
Thermaltake PurePower serie

[ Voor 19% gewijzigd door Fuske op 01-11-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:27

ChangeLife4Ever

owned by above

Beste mensen,

ik heb het onderstaande systeem en wil daar een Nvidia 6200 128 (die low-profile) bijprikken, maar vraag me af of dat wel zal gaan.

[b]Systeem[/b[
Athlon XP 2000+ (Thoroughbred-A)
2*128MC PC133 Kingston
ECS K7VMM+
SAMSUNG SP0812N (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133 8MB cache)
Onboard videokaart/audio/netwerk
(voor install hangt er nu een CD-ROM aan)

Antec LifeStyle Minuet (mATX, 220W, Zwart/Zilver)
Voltages wanneer ik de computer scan (met Everest :D )
3,3V=3,33
5V=4,87V
12V=12,16V

Andere voltages kan ik niet zien en aangezien ik dit allemaal via extern bureaublad zie, kan een ieder begrijpen dat ik niet (nu) in de bios kan kijken ;)

Kortom,

Kan dit systeem nog een Asus N6200/TD (http://www.asus.com/produ...3=0&model=484&modelmenu=1) aan? M'n gevoel zegt ja, omdat de voltages nog wel (redelijk) goed zijn en omdat de 6200 alleen "leeft" van de stroom die het via de AGP poort krijgt en dat is (naar ik heb gevonden via google) +/- 25WATT. Verder heb ik ook een ander systeem gezien met een P4 3,6GHZ (en vergelijkbare andere componenten op Anandtech, dacht ik) dat 200WATT trok, maar wie weet het zeker ;) ??

Overclocken: NEEN

Doeleinden:
gamen
server

[ Voor 8% gewijzigd door ChangeLife4Ever op 01-11-2005 12:12 ]

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

even een vraagje, Trust heeft sinds kort (nog geen maand geloof ik) ook voedingen in zijn assortiment...ik kan er echter niks over vinden op GOT en hun site is ook niet al te duidelijk, ze noemen het wel "450 real watt PSU"

http://trust.com/products/productgrp.aspx?grp=PSU

ik wil een 450 watt voeding, (ivm later upgrades) en de Realpower van Coolermaster lijkt me een idee, maar deze heeft een leleijke led erin, en de Trust is zwart, en de fan ook...en aangezien ze beiden "real watt/realpower" genoemd worden, en ik weet dat dat bij de CM klopt, vraag ik me dus ook af of dit bij de Trust ook zo is...

ik heb ook niks concreets kunnen vinden over piekwattages en combined power e.d.

heeft iemand een idee?

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Laatst online: 07-02-2024
Scuddy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:04:
Zaterdag heb ik mn nieuwe grafische kaart ontvangen ter vervanging van de oude 9600.

Mijn specificaties nu:

AMD 2800+
K8N4-E DeluXe
Twinmos DDR 400 1024MB Ram
Sapphire X800GTO2
1DVDspeler
1x80 gig HD
merkloos 300W PSU

Ik twijfelde al over de PSU, maar CS: S liep eerst lekker(zonder OC en unlocken 80 tot 110 FPS op de hoogste instellingen!) totdat ik een blauw scherm zag. Ik zoek dus nu een vervangende voeding die vooral de videokaart tot last heeft. Mijn budget is zon 50 euro.

Ik heb al wat rondgekeken en is deze PSU een goede voor deze prijs? link: http://www.huntkey.com/eng/LW-6500H-3.htm

Alvast bedankt voor advies:)
Ik heb 3 van diezelfde HuntKey voedingen gekocht bij euromaxi.nl (goede zaak: snel, goede service). Nu nog steeds te koop voor het niet al te hoge bedrag van 50 euries. Prijs/Kwaliteit zeer tevreden over. De voeding trekt bij mij een: Athlon 3000+ (SKT-A), 1512MB RAM, MSI 6800GT 256MB, 40GB HDD, CD/DVD brander. Het mooie is dat er twee 12V lijnen zijn. Jij zult er dus een gebruiken voor je processor (de 4PIN connector) en de rest voor je videokaart etc. Je zult er goed mee uit de voeten kunnen. Ben iig zeer tevreden met de voedingen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45043

Ik ben van plan een nieuwe voeding te kopen, momenteel heb ik een coolermaster 380 watt voeding

Chieftec kast,

Moederbord: P4P800-E Deluxe
Processor: Pentium 4 northwood, 2.8 Ghz... draait op 3.08 Ghz
Geheugen: 2x256MB + 2x512MB
Hardeschijven: 1x120GB WD, 1x160GB WD beide 7200rpm, 8mb cache, (ben nog van plan er 1 bij te kopen van 300GB)
Videokaart: Nvidia Geforce 6800GT AGP
DVDspeler
DVDrewriter
floppy
3 fan's

dit was het zo ongeveer

hoeveel watt voeding raden jullie mij aan, of is die 380 watt wel gewoon genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Volgend Systeem:

AMD X2 4400
Asus A8N32-Sli Deluxe
2Gb Corsair 3500LLPRO
Samsung Spinpoint P120 250GB Sata2
Nvidia 6600V 512MB Pci-E

Zoekt:

Frisse, Stille, het liefst zwartkleurige kast (midikast is meer dan genoeg) (Ik denk erover om WEER een Chieftec Matrix Miditower Zwart te bestellen, puur vanwege het feit dat ik dit een enorm mooie kast vind, er zijn speciale geluidsdempende setjes voor te koop)
en
Stevige, Stille voeding (minimaal 480Watt denk ik) (Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e?)

Prijs? Niet geheel belangrijk, als het setje samen maar van een liefdevolle samenwerking mag genieten :)

(max prijs voor kast ongeveer 175 a 200 euro, voeding 100 tot maximaal 150 euro)

Wie kan me helpen?

[ Voor 51% gewijzigd door deeltje op 01-11-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Laatst online: 22:32
Anoniem: 45043 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:03:
Ik ben van plan een nieuwe voeding te kopen, momenteel heb ik een coolermaster 380 watt voeding

Chieftec kast,

Moederbord: P4P800-E Deluxe
Processor: Pentium 4 northwood, 2.8 Ghz... draait op 3.08 Ghz
Geheugen: 2x256MB + 2x512MB
Hardeschijven: 1x120GB WD, 1x160GB WD beide 7200rpm, 8mb cache, (ben nog van plan er 1 bij te kopen van 300GB)
Videokaart: Nvidia Geforce 6800GT AGP
DVDspeler
DVDrewriter
floppy
3 fan's

dit was het zo ongeveer

hoeveel watt voeding raden jullie mij aan, of is die 380 watt wel gewoon genoeg?
Ik hem ff snel door eXtreme PSU Calculator gegooid, en daar kwam ik (inclusief overclock & 3 HDD's) op ongeveer 330 Watt uit. Lijkt me dat je met een 380 Watt merkvoeding nog gewoon goed zit :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuddy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 06:56
norris92 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:27:
[...]

Ik heb 3 van diezelfde HuntKey voedingen gekocht bij euromaxi.nl (goede zaak: snel, goede service). Nu nog steeds te koop voor het niet al te hoge bedrag van 50 euries. Prijs/Kwaliteit zeer tevreden over. De voeding trekt bij mij een: Athlon 3000+ (SKT-A), 1512MB RAM, MSI 6800GT 256MB, 40GB HDD, CD/DVD brander. Het mooie is dat er twee 12V lijnen zijn. Jij zult er dus een gebruiken voor je processor (de 4PIN connector) en de rest voor je videokaart etc. Je zult er goed mee uit de voeten kunnen. Ben iig zeer tevreden met de voedingen. Succes
Je kwam net iets te laat, heb al een voeding aangeschaft uit een duurdere klasse(Coolermaster 450 watt). Alsnog bedankt voor die feedback, er is op t internet heel weinig info over de huntkey voedingen ;(

Mn pc doet t voor de rest op zijn minst vreemd, ik zal zo een topic erover posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:27

ChangeLife4Ever

owned by above

e.vanbeijnum schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 12:11:
Beste mensen,

ik heb het onderstaande systeem en wil daar een Nvidia 6200 128 (die low-profile) bijprikken, maar vraag me af of dat wel zal gaan.

[b]Systeem[/b[
Athlon XP 2000+ (Thoroughbred-A)
2*128MC PC133 Kingston
ECS K7VMM+
SAMSUNG SP0812N (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133 8MB cache)
Onboard videokaart/audio/netwerk
(voor install hangt er nu een CD-ROM aan)

Antec LifeStyle Minuet (mATX, 220W, Zwart/Zilver)
Voltages wanneer ik de computer scan (met Everest :D )
3,3V=3,33
5V=4,87V
12V=12,16V

Andere voltages kan ik niet zien en aangezien ik dit allemaal via extern bureaublad zie, kan een ieder begrijpen dat ik niet (nu) in de bios kan kijken ;)

Kortom,

Kan dit systeem nog een Asus N6200/TD (http://www.asus.com/produ...3=0&model=484&modelmenu=1) aan? M'n gevoel zegt ja, omdat de voltages nog wel (redelijk) goed zijn en omdat de 6200 alleen "leeft" van de stroom die het via de AGP poort krijgt en dat is (naar ik heb gevonden via google) +/- 25WATT. Verder heb ik ook een ander systeem gezien met een P4 3,6GHZ (en vergelijkbare andere componenten op Anandtech, dacht ik) dat 200WATT trok, maar wie weet het zeker ;) ??

Overclocken: NEEN

Doeleinden:
gamen
server
M'n Bios waarden zijn:

+12V: 12.096
-12V: -11.803
+5V: 4.892
+3.3V: 3.328

op m'n voeding staat

+5V 20A
-5V 0.2A
+12V 12A
-12V 0.3A
+3.3V 17A

Blijft m'n vraag staan: Kan er een Asus Nvidia 6200 in?

PS

Volgens de eXtreme PSU Calculator zou het moeten kunnen, maar wat denken jullie?

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
e.vanbeijnum schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:58:
[...]

M'n Bios waarden zijn:

+12V: 12.096
-12V: -11.803
+5V: 4.892
+3.3V: 3.328

op m'n voeding staat

+5V 20A
-5V 0.2A
+12V 12A
-12V 0.3A
+3.3V 17A

Blijft m'n vraag staan: Kan er een Asus Nvidia 6200 in?

PS

Volgens de eXtreme PSU Calculator zou het moeten kunnen, maar wat denken jullie?
Zou volgens mij ook moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158212

hoi , ik wil een nieuwe voeding kopen

Deze http://www.tagan.com/pages/products/2forceS/e_tg580_u22.html
of
http://www.tagan.com/page...580-U15_Tagan_DE_mini.pdf

het voordeel van de laatste is dat je kan kiezen welke kabels je gebruikt maar wat is het nadeel ervan ?

of de deze van aerocool
http://www.aerocool.com.tw/p-psu/II%2BSE/ii%2Bse.htm

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 158212 op 02-11-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

ObliviA007 schreef op woensdag 02 november 2005 @17:10:

hoi , ik wil een nieuwe voeding kopen

Deze http://www.tagan.com/pages/products/2forceS/e_tg580_u22.html
of
http://www.tagan.com/page...580-U15_Tagan_DE_mini.pdf

het voordeel van de laatste is dat je kan kiezen welke kabels je gebruikt maar wat is het nadeel ervan ?
staat in de startpost: een losse connectie zal altijd minder betrouwbaar blijven dan een vaste...

[ Voor 6% gewijzigd door Colan op 02-11-2005 19:26 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158212

Nog een vraagje

deze voeding http://ultraproducts.com/...2&pPath=296&productID=295
iemand ervaring mee ?

Nu het probleem is dat je er een 20 pin ATX power cable bijkrijgt , maar ik moet een 24 pin hebbe , hoe kan ik dat oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:19
ik dacht een verloopstukje dat die er voor bestond..

zit vanmiddag ook met dat probleem, dus laatde oplossing je weten!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
AMD Venica 3000+ (overklokken natuurlijk)
2x 512 mb DDR Corsair
6800GT (overklokken natuurlijk)
2x 160 gig 7200 rpm
1x dvd+rw/cd-r
3 usb devices

Ik kwam via die watt bereken site met 100% op 348 watt.
Zelf bezit ik een Enermax 350watt voeding met 18A op de 12 volt lijn, dit lijkt mij ERG weinig als ik lees dat mensen hier 2 12 volt lijnen.

Gaat hierboven werken met 350watt enermax?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem
  • Laatst online: 05-03 12:54

cem

Ik zit te worstelen met de vraag of ik een dubbele PSU opstelling moet gaan inzetten of niet: :?

Systeem
Athlon 64 X2 4400 met Zalman CNPS9500 of Ninja
Asus A8N-SLI Premium MoBo
4x1GB DDR
7x250GB SATA 7200 (geen RAID opstelling!)
3x250 GB PATA 7200
2xDVD-ROM/RW
nVidia 6/7800 xx VGA (geen SLI opstelling)
SoundBlaster Audigy 4 geluidskaart
3-4 case fans (92 en/of 120 mm) plus 1x80mm

Doeleinden
DV Montage, Photoshop, Music Processing ==> stabiliteit is zeer belangrijk!

Overclocking
Nee :-)

Zelf heb ik de volgende cijfers berekend:
3,3 V x 10 A ==> 13 A (80% efficientie)
5V x 27 A ==> 36 A (80% efficientie)
12V x 34 A ==> 45 A (80% efficientie)
Totaal vermogen: 570W
Piek geschat vermogen (80%): 712 W (worst case scenario!)

Nu weet ik wel dat deze pieken nooit gehaald zullen worden aangezien ik geen RAID gebruik. Dus zijn er nooit meer dan 3-5 disks tegelijkertijd actief. Ik heb een paar zware PSUs gevonden die in theorie hiermee om zouden kunnen gaan, zoals de Enermax EG701AX-VH 600W of bijvoorbeeld de Tagan TG580-U15 580W. Maar de vraag blijft of het verstandig zal zijn? Ik kan eventueel ook voor een dubbele PSU opstelling kiezen, maar dan moet ik uitwijken naar de "oude" Stacker van CM. Eigelijk had ik mijn oog laten vallen op de nieuwe Stacker 810 vanwege enkele verbeteringen, maar die ondersteunt geen dubbele PSU opstelling :'( .

Jullie inzicht en mening zal erg worden gewardeerd :) BVD!

Cem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 15:48
knights16 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:47:
ik dacht een verloopstukje dat die er voor bestond..

zit vanmiddag ook met dat probleem, dus laatde oplossing je weten!
Anoniem: 158212 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:42:
Nog een vraagje

deze voeding http://ultraproducts.com/...2&pPath=296&productID=295
iemand ervaring mee ?

Nu het probleem is dat je er een 20 pin ATX power cable bijkrijgt , maar ik moet een 24 pin hebbe , hoe kan ik dat oplossen ?
Dat kan met het volgende

OEM 20 naar 24 pin converter € 8,- bij azerty.nl

Heb hetzelfde probleempje gehad met een systeem van bekenden van me. Verloopstukje werkt prima :)

[ Voor 19% gewijzigd door Breaker op 03-11-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10

ST10©DE

Dus.............

knights16 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:21:
AMD Venica 3000+ (overklokken natuurlijk)
2x 512 mb DDR Corsair
6800GT (overklokken natuurlijk)
2x 160 gig 7200 rpm
1x dvd+rw/cd-r
3 usb devices

Ik kwam via die watt bereken site met 100% op 348 watt.
Zelf bezit ik een Enermax 350watt voeding met 18A op de 12 volt lijn, dit lijkt mij ERG weinig als ik lees dat mensen hier 2 12 volt lijnen.

Gaat hierboven werken met 350watt enermax?
Mijn systeem:
AMD XP2500+
2*256 MB
ATI 8500 AGP VGA
SiS 6326 PCI VGA
2* 80 GB 5400rpm IDE Samsung
1* 80 GB 7200rpm IDE WD
2* 18.2 GB 7200 rpm (dacht ik althans) Seagate SCSI in raid 1
1* Compaq raid controller
1* dvd rewriter
1* 3C905TX
1* PCI Wlan kaart
onboard sound en netwerk
minimaal 4 USB apparaten in gebruik

En dan een Aopen 350 watt voeding, dit draait al zeker twee jaar stabiel.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Paulusje: Er zit aardig wat verschil in een AMD64 3000 icm overklokken en een GT6800 die ook wat harder zijn best mag doen waar die voor gemaakt is.. dit kost wat meer stroom, vandaar me vraag ;d

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cem schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:54:
Ik zit te worstelen met de vraag of ik een dubbele PSU opstelling moet gaan inzetten of niet: :?

Systeem
Athlon 64 X2 4400 met Zalman CNPS9500 of Ninja
Asus A8N-SLI Premium MoBo
4x1GB DDR
7x250GB SATA 7200 (geen RAID opstelling!)
3x250 GB PATA 7200
2xDVD-ROM/RW
nVidia 6/7800 xx VGA (geen SLI opstelling)
SoundBlaster Audigy 4 geluidskaart
3-4 case fans (92 en/of 120 mm) plus 1x80mm

Doeleinden
DV Montage, Photoshop, Music Processing ==> stabiliteit is zeer belangrijk!

Overclocking
Nee :-)

Zelf heb ik de volgende cijfers berekend:
3,3 V x 10 A ==> 13 A (80% efficientie)
5V x 27 A ==> 36 A (80% efficientie)
12V x 34 A ==> 45 A (80% efficientie)
Totaal vermogen: 570W
Piek geschat vermogen (80%): 712 W (worst case scenario!)

Nu weet ik wel dat deze pieken nooit gehaald zullen worden aangezien ik geen RAID gebruik. Dus zijn er nooit meer dan 3-5 disks tegelijkertijd actief. Ik heb een paar zware PSUs gevonden die in theorie hiermee om zouden kunnen gaan, zoals de Enermax EG701AX-VH 600W of bijvoorbeeld de Tagan TG580-U15 580W. Maar de vraag blijft of het verstandig zal zijn? Ik kan eventueel ook voor een dubbele PSU opstelling kiezen, maar dan moet ik uitwijken naar de "oude" Stacker van CM. Eigelijk had ik mijn oog laten vallen op de nieuwe Stacker 810 vanwege enkele verbeteringen, maar die ondersteunt geen dubbele PSU opstelling :'( .

Jullie inzicht en mening zal erg worden gewardeerd :) BVD!

Cem
Hmm, het pijnpunt van deze setup gaat vooral het aantal hd's zijn. Bij het opstarten gaan ze allemaal tegelijk opspinnen wat toch voor een redelijke piek-belasting zorgt. Persoonlijk zou ik in dit geval toch eerder neigen naar een dual psu ipv een enkele psu, omdat zo'n enkele dan toch ook al constant zwaar belast gaat zijn. Bij de meeste 2 rails psu's is het zo dat de grafische kaart op dezelfde rail staat als de schijven dus ik denk dat dit wel eens problemen kan gaan veroorzaken. Kijk dus bij de aankoop van (een) psu('s) zeker naar welke connectoren op welke rails zijn aangesloten. Ook de 5V lijn gaat zwaar belast worden en je gaat ook moeten gaan oppassen voor de combined power waardes...

Op het eerste zicht zou ik in jou situatie het volgende doen: de oude stacker nemen als case, voordelen hiervan zijn: lekker veel plaats voor 10hd's en daarbij worden ze nog eens goed gekoeld en plaats voor 2 psu's, ook al gebruik je voorlopig nog geen 2de, je behoudt dan wel de optie om nog een 2de bij te steken als dit later nog nodig zou zijn.
Verder zou ik misschien toch voor 2 psu's gaan en dan als volgt:
- de master PSU een goede relatief zware psu met 2 aparte 12V rails en met dus genoeg wattage op de 12V (bijvoorbeeld de Enermax Noisetaker modelletjes hebben vanaf de 370W versie allemaal 2 rails van elk 18A), dit staat je dan toe om gans het systeem op aan te sluiten met cpu op eerste rail en grafische kaart op 2de rail, eventueel nog een paar schijven (of optical drives)bij op deze rail
- slave psu een goedkope misschien 2de handse lichte psu met 1 rail van 12V die toch nog voldoende is om de (rest van de hd's) op aan te sluiten

Misschien nog een tipje omdat je nogal veel sata schijven wilt gebruiken. Ik weet dat je bij de enermax liberty de mogelijkheid hebt om tot 10 sata power connectoren ter beschikking te hebben...
Ik zal eens kijken of ik er een linkje over kan vinden.
Ik probeer je nu geen enermax aan te smeren hoor, je moet ook maar eens bij andere merken zien, ik weet enkel uit het hoofd dat de enermax liberty die mogelijkheid heeft.

EDIT> gevonden !
ik zal even quoten:
ENERMAX LIBERTY series features an extraordinary innovation, ENERMAX ETERNITY connectors, which may not be confound with its modular cable management. Up to now, any user of any PSU from any brand (even including ENERMAX) had the problem of having fixedly defined 4p Molex and SATA connectors, e.g. 6*Molex and 4*SATA. If e.g. 7*Molex or 5*SATA were needed, everybody had a problem. The only emergency solution was to use Y-adaptors as 2*Molex to 1*SATA, which cause performance loss and instability and are blocking even 2, most likely needed, Molex connectors.

ENERMAX solution is as brilliant as simple: ENERMAX ETERNITY connectors feature every connector twice in pairs! Besides every Molex connector a S-ATA connector is placed. This means, whenever somebody would like to replace a connected Molex HD by a S-ATA HD, he or she can just unplug it from its Molex connector and use instead the S-ATA connector besides it! This can be done without any other reconnection of the system as before, if all S-ATA would have been in use. Following up a.m. example, you can connect now instead of just 6 Molex and 4 S-ATA devices up to the maximum of 10 Molex or 10 S-ATA devices as you like, now and forever. Without adaptors, nor any reconnection of the system, nor performance losses or instability, nor the purchase of a new PSU or as for cable management PSUs without purchasing spare cable strings, which sometimes cost nearly as much as a new PSU itself.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 03-11-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
heb het topic & startpost doorgezocht (de andere 12 niet ;))
maar ik kon niet terugvinden of een voeding met een hoger wattage ook je stroomkosten omhoog brengt.

dus als ik mijn huidige voeding vervang (350w) voor een nieuwe van 500W, op hetzelfde systeem, verbruik ik dan ook meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkChylde schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:15:
heb het topic & startpost doorgezocht (de andere 12 niet ;))
maar ik kon niet terugvinden of een voeding met een hoger wattage ook je stroomkosten omhoog brengt.

dus als ik mijn huidige voeding vervang (350w) voor een nieuwe van 500W, op hetzelfde systeem, verbruik ik dan ook meer?
Dit is een klassieke vraag. Antwoord is nee, een 500W voeding gaat niet noodzakelijk je elektriciteits rekening verhogen. Als je voor een 500W voeding kiest betekent dit gewoon dat deze voeding 500W kan leveren, maar als je systeem maar 200W aan vermogen trekt zal deze voeding ook maar 200W aan vermogen leveren.
Je kan het vergelijken met een ferrari: deze kan 300 km/u rijden maar de auto kan ook tegen constant 20km/u rijden als hij door een oude bompa gekocht wordt die altijd traag rijdt. ;)
Er kan wel een licht verschil in stroomverbruik zijn, maar dit hangt af van een aantal andere factoren zoals efficientie e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
dit was het antwoord waar ik op hoopte :D
dan ga ik upgraden naar een mooi 500 seasonic.
was aan het twijfelen tussen de 430 en de 500. is maar een prijsverschil van 25 euro.
ga nu voor de 500...
en als het goed is zal mijn stroomrekening dus omlaag gaan door verbeterde efficiency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkChylde schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:44:
dit was het antwoord waar ik op hoopte :D
dan ga ik upgraden naar een mooi 500 seasonic.
was aan het twijfelen tussen de 430 en de 500. is maar een prijsverschil van 25 euro.
ga nu voor de 500...
en als het goed is zal mijn stroomrekening dus omlaag gaan door verbeterde efficiency?
Ja en nee ... ;)
Als je van no-name naar een kwalitatieve seasonic gaat, gaat de algemene efficientie beter zijn en dit is dus goedkoper voor de energierekening.
Anderszijds als je van 300W naar 500W gaat, gaat de procentuele belasting van je voeding veel lager liggen, en bij een procentueel lagere belasting ligt de efficientie lager dan bij een procentueel hogere belasting.(staat ook in de topcstart uitgelegd dacht ik)

-> 2 factoren die elkaar min of meer gaan compenseren, ik denk niet echt dat je iets gaat merken aan de energierekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem
  • Laatst online: 05-03 12:54

cem

@disco stu
Hartelijk bedankt voor het zeer uitgebreide en duidelijke antwoord. :)
Ik ga je advies volgen en zal proberen om een dubbel-psu systeem samen te stellen.

Trouwens, ik dacht dat het bij de "oude" stacker niet mogelijk was om 10 schijven (plus minstens 1 optische drive) in te bouwen. Ik heb me vergist waarschijnlijk, of niet soms??

Vriendelijke groeten,

Cem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cem schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:44:
@disco stu
Hartelijk bedankt voor het zeer uitgebreide en duidelijke antwoord. :)
Ik ga je advies volgen en zal proberen om een dubbel-psu systeem samen te stellen.
Nu ja, is maar een redenering van mij hoor, je hoeft er niet op verder te gaan. Kan misschien gewoon een hulp zijn... Ik kan ook een fout maken. Redeneer zelf ook maar eens over alle opties ;)
Trouwens, ik dacht dat het bij de "oude" stacker niet mogelijk was om 10 schijven (plus minstens 1 optische drive) in te bouwen. Ik heb me vergist waarschijnlijk, of niet soms??

Vriendelijke groeten,

Cem
In elke module kan je 4 schijven kwijt en ik heb momenteel 3 modules ingebouwd dus daar geraak ik eventueel 12 schijven in kwijt. Dan heb ik nog ruimte over voor 2 optical drives en het frontpanel. Als jij dan maar 10 van de 12 beschikbare schijfplaatsen ineemt komt er zelfs nog ruimte vrij voor een floppy drive... (of zelfs al bij 11 vd 12 beschikbare plaatsen) Elke module heeft ook nog eens een 120mm fan om de schijven gekoeld te houden. Maar dit hoort thuis in het Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3 dus ga ik er verder over zwijgen hier... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159149

Ik ga binnenkort een nieuwe grafische kaart erbij halen, een 6800GT. Alleen vraag ik me nu af of ik dan ook niet me voeding moet vernieuwen. Er zit nu in me kast een standaard voeding van 300 watt, waarvan ik niet eens weet wat het merk is.

Specs van me pc:
Asus A8N Sli Deluxe
AMD Athlon 64 3000+ (1,8 ghz)
1024 mb geheugen
120 gb hd van Maxtor
DVD brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik ben bezig met wat aanpassingen aan mijn pc. Ten eerste heb ik een nieuwe voeding gekocht (coolermaster eXtreme Power 38-watt), nu wil ik graag wat lampjes, ccfl's e.d. in mijn pc. Ik wil deze graag op een aparte voeding aansluiten.
Maar ik wil niet dat deze voeding al te veel ruimte inneemt. Ik ben dus op zoek naar een kleine voeding die in een extra hdd module past of van deze afmeting is (127mm x 183mm x 152mm).

Ik weet niet of deze bestaan en hoe deze dan heten. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disco stu, ik kan geen mail button vinden, maar zou je naar mijn post kunnen kijken op pagina 14 boven aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerpeter
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

de laatste tijd heb ik wat probleempjes met me computer

ik heb er een tweede harde schijf bijgehangen.

een paar dagen erna computer s nachts aan laten staan om te downloaden --> s ochtends vastgelopen vaag beeld. 's middags videokaart verrot en niet meer aan de praat te krijgen.
ik zit nu op onboard video, maar heb nu niet zo veel last meer van vastlopers, af en toe wel als ik tweede schijf aanspreek

nu checkte ik de temperaturen met speedfan en mbm:

en kwam erachter dat de 3.3 volt lijn gemiddeld op 2.75 zit
en de 12 volt gemiddeld op 11.7

hieruit kom ik tot de conclusie dat de voeding waarschijnlijk de oorzaak is 350 Watt Qtec is originele voeding uit P!!! 800 kast, er zit nu een AMD XP 2600+ en er zat een 9800 SE AIW in. voor de rest cd-dvd spelerbrander, cardreader en tweede NIC.

weet iemand een goede alternatief voor mijn voeding, ik zou het liefst een voeding met een temperatuurgestuurde 12 cm fan hebben, deze zijn nogal prijzig weet iemand er een voor ongeveer 30-40 euro, liefst minder. de voeding die mij wat leek en ik snel kon vinden is een coolermaster 380 Watt voor 31 euro, die heeft 8 cm fan aan de achterkant en niet aan de onderkant maar volgens mij wel temperatuurgestuurd :

http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=11390

weet iemand of deze mijn systeempje zal trekken ik zou liefst wat gaan overklokken met mijn athlon xp-m 2600+ en er gaat waarschijnlijk binnenkort weer een 9800 of iets anders in.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 159007 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:33:
Aller eerst, dit is natuurlijk een briljant topic, mijn dank daarvoor.
Ik heb zoveel mogelijk gelezen, maar iedere pc is natuurlijk anders. Daarom post ik mijn vraag.
Het kan zijn dat het eerder is gevraagt, maar kon het niet vinden na 4 verschillende delen.

Ik ga mijn systeem uitbreiden en hij komt er als volgt uit te zien:

Systeem
Win XP Pro engels,
Asus A8V Deluxe ( onboard: audio, gb ethernet)
AMD 64 939 boxed 3000
Realtek 100/10 ethernet (internet deling naar pc met win98)
4x 256 mb 2700 ddr dual-channel
GF 6600GT van XFX met eigen voedingsconnector
2x 120gb maxtor ata 8mb (1x langzaam stervende, zal niet vervangen worden)
2x 200gb maxtor sata 16mb raid 0
Nec DVD speler 16x
Lite-On cd-rw 48x
Floppy drive

Dit alles zit in een Coolermaster kast een ATC 200
[afbeelding]
(kast is ongeveer 3 jaar oud)
In de kast zitten 4 fan's met ledjes.
De voeding is meegeleverd met de kast
Het is een FSP group inc. 300W

Doeleinden
Games

Overclocken
Nee

Voltages
wat ik heb gezien was,

FSP Group Inc.
Max output 300 Watt
(+3.3V & +5V = 200W MAX)

ik heb het idee dat het de voeding is die djolaff getest heeft.
( toch een link )

Wat nieuw is in mijn Systeem zijn de 2 sata schrijven in Raid 0.
Ik hoop ze eind deze week binnen te krijgen.

Mijn vraag is: kan mijn voeding dit aan? In de test van djolaff laat hij zien dat hij ook 4 hd's gebruikt, maar weer 1 cd-dvd drive.

Als mijn voeding het niet aan kan, wat is dan een goed alternatief, voor weinig mogelijk geld.
Ik ben natuurlijk wel student :)
Hmm is een twijfelgevalletje hoor, geen garanties dus. Het rare is idd dat de voeding veel amps levert voor maar een 300W model (tot 416W juist uitgerekend). Heb er dan ook mijn twijfels over of dit niet de piekwaardes zouden zijn. In het ene geval, als de waardes kloppen, zou hij het toch moeten kunnen trekken. In het andere geval moet je dan al veel geluk hebben. Anderszijds kijk ik naar de specs van de reviewer en als ik die vergelijk met jou specs komen ze toch ongeveer overeen qua voedingsbelasting. Uit de review is ook af te leiden dat de voeding zijn systeem goed kan trekken.
Een optische drive die niet in gebruik is kan je verwaarlozen voor belasting.

Kortom krijg ik de indruk dat het geen probleem zou mogen zijn, maar sla me niet dood als ik het verkeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:53
weet iemand wat voor voeding dit is (550 watt)
http://www.de-venter.nl/p...pload/images/DSCK0012.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amd 3200
asus a8n-e
1gb ram
nvidea 6600 256mb
Tv kaartje
160gb hitacie hdd
dvd fikker
nog wat verlichting

is dan een 380watt voeding van cooler master genoeg?

of heb ik meer nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 05-11-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 157044 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:18:
amd 3200
asus a8n-e
1GB ram
nvidea 6600 256MB
Tv kaartje
160GB hitacie hdd
dvd fikker
nog wat verlichting

is dan een 380watt voeding van coolmasters genoeg?

of heb ik meer nodig?
Ik kan totaal niets vinden over Coolmasters voedingen, weet je zeker dat je niet een ander merk bedoelt? (je hebt de rest van de merken namelijk ook niet goed geschreven, dus dit lijkt me ook een typo).
In principe is een 380W voeding genoeg om die bak van jou te kunnen trekken, mits het een beetje een fatsoenlijk merk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147518

Net een hele uitgebreide voeding calculator gevonden. (geen idee of ie in een eerder deel al gepost is, maar wellicht heeft men er wat aan :)

http://extreme.outervision.com/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynaclock
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2022
Zo mijn eerste post en gelijk maar met de deur in huis vallen.
Sinds ik bezig ben geweest met het OCen van mijn 6800LE toch steeds meer interesse gekregen in het OCen.
Daarom wil ik nu een "budget" pc bouwen.
De componenten die erin komen zijn nu bekend maar de voeding is voor mijn gevoel het grootste issue.

De volgende spullen komen aan de voeding te hangen :

MSI K8N SLI Platinum
Athlon64 of 3000+ of 3200+ venice
1GB Kingston HyperX CL2
2x SATA disk (200GB IBM-Hitachi waarschijnlijk)
2x6600GT SLI eventueel over een jaartje 2x6800GT
DVD fikker
Floppy
Aantal silent fans + fancontrollers

Nu zag ik de Tagan 530-U22 met de volgende specs

Vermogen 530 Watt
Ingangsspanning 230V, 50Hz

Moederbordaansluiting
1 x ATX (20-polig)
1 x ATX 2.0 (24-polig)
1 x ATX12V (4-polig)
1 x ATX12V (8-polig)

Stroomaansluitingen
6 x 5,25 inch
2 x 3,5 inch
2 x Serial-ATA
2 x PCIe O+

Stroomsterkte
+3,3V 28 A
+5Vsb 2,5 A
+5V 42 A
-5V 12 A
+12V1 20 A
+12V2 20 A
-12V 0,8 A

Achterzijde Aan/Uit schakelaar 1
Koeler Ventilator 80 mm 2

Mijn gevoel zegt me alleen dat dit een beetje overkill is voor bovenstaande configuratie :?
Het enige wat me super lijkt zijn de 2 PCI-e aansluitingen.
Wie zou mij daar wat meer duidelijkheid in kunnen verschaffen of een andere voeding adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-06 16:25
Mijn Systeem

AMD Athlon xp 2700+
Chieftec voeding 300 WATT
Aopen Geforce 6600 GT
MSI KT4V Mobo
1x Maxtor 120 GB, 7200rpm
1x 512 ddr 2100

Mijn voeding is gaar aan het worden, trekt de nieuwe videokaarten niet meer.

is een ASUS Atlas 36H, 360 watt voldoende voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de doos kan ik nog net aflezen: S ... ility
Terw_Dan schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:28:
Ik kan totaal niets vinden over Coolmasters voedingen
Coolermaster heeft toch een 2 (misschien 380W) modelletjes dacht ik.
Anoniem: 147518 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 06:00:
Net een hele uitgebreide voeding calculator gevonden. (geen idee of ie in een eerder deel al gepost is, maar wellicht heeft men er wat aan :)

http://extreme.outervision.com/index.jsp
Link staat al in de startpost, iemand is je voor geweest ... ;)
Op het eerst zicht lijkt het mij inderdaad nogal ruimschoots voldoende maar alles hangt af van hoever je gaat met overklokken. Volgens mij is een exemplaar met 2 rails van 18A toch ook al genoeg hoor. Misschien eens gaan kijken bij de mid-range-watters van enermax, kans is dat die ook goedkoper zijn, en verder tja, zoeken naar voedingen die zich in jou "klasse" bevinden...

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 05-11-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 05-11-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terw_Dan schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:28:
[...]

Ik kan totaal niets vinden over Coolmasters voedingen, weet je zeker dat je niet een ander merk bedoelt? (je hebt de rest van de merken namelijk ook niet goed geschreven, dus dit lijkt me ook een typo).
In principe is een 380W voeding genoeg om die bak van jou te kunnen trekken, mits het een beetje een fatsoenlijk merk is
http://www.coolermaster-e...-PMAR%2FP+eXtreme%20Power

Hij heeft geen atx2 dat ik wel nodig heb maar ze hebben van die adapters van 20pin naar 24pin werken die ook gewoon goed?

Al die atx2 voedingen vind ik zo duur.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 05-11-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit toch nog een klein beetje te twijfelen, dus ik denk ik kan het net zo goed even vragen :)

Mijn systeem (bijna af):

1x CM Stacker (oude)
1x AMD Athlon x2 4400+
2x 512 Mb Mushkin Redline XP4000
1x Mobo (waarschijnlijk een DFI lanparty variant)
1x Graka (waarschijnlijk 7800 serie)
1x WD Raptor 73.4 Gb (OS)
3x Maxtor Diamondmax 10 250 Gb, 16mb cache SATA (raid 0, nieuw firmware :P)
1x Creative X-fi Extreme Music (nieuwe BIOS :P)
1x Logitech G15 Gaming Keyboard
1x Razer Diamondback
1x Fancontroller met LCD
3x 120mm fan
1x 80mm fan

Ik heb veel reviews gelezen met pc's met iets zwaardere configuraties die het allemaal er goed op deden, heel veel goede dingen erover gelezen, alleen kon ik weinig vinden over zware systemen waarbij en de processor en het geheugen en de videokaart ook geOCd werden. Overigens ga ik alles met luchtkoeling OCen dus aan koeling ben ik denk ik niet heel veel power kwijt.

Ik heb al een tagan 480W u22 2-force voeding aangeschaft, maar ik vraag me dus af of het voldoende is. Ik kan eventueel een 2e voeding bijplaatsen in de CM Stacker.
Wat ik me ook afvroeg is of de x2 processor in single threaded games minder energie verbruikt omdat maar 1 van de processors gebruikt wordt en hoeveel dat zou schelen.
Als ik info vergeten ben, vraag maar raak ;)

BVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

even een vraagje, wat vinden jullie van deze Enermax EG701AX-VE (G) SFMA 600 Watt voeding:
Afbeeldingslocatie: http://www.enermaxusa.com/catalog/images/eg_495_ax_1_big.jpg
(klik plaatje voor link naar enermax)

is het een kwalitatief goede?? die ook daadwerkelijk genoeg Amps levert voor de snelle pc's (4800+x2 / 7800gtx in sli, stel sata's, enz..) van tegenwoordig?

[ Voor 43% gewijzigd door Raven op 05-11-2005 20:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Jemig, kan dat plaatje niet kleiner?

Review http://www.bigbruin.com/reviews05/enermaxeg701ax/index2.php

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartgrefte schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:42:
even een vraagje, wat vinden jullie van deze Enermax EG701AX-VE (G) SFMA 600 Watt voeding:
[afbeelding]
(klik plaatje voor link naar enermax)

is het een kwalitatief goede?? die ook daadwerkelijk genoeg Amps levert voor de snelle pc's (4800+x2 / 7800gtx in sli, stel sata's, enz..) van tegenwoordig?
Heb hem in mij pc-tje. Als je hem koopt zie dan dat je de 2.0 versie hebt en je zit gebeiteld. Is een héél mooie voeding als je er het budget voor hebt. Heb hem nog niet getest onder full stress maar bij 99% van de reviews komt hij er heel goed uit. Hij is wel een ietsiepietsie luider als zijn lichtere broertjes, maarja het is dan ook een 600W monster dat goed gekoeld moet worden en de ingenieurs hebben de fan zodanig ingesteld dat hij initieel al zeker voldoende airflow krijgt voor in een zware setup. Ik overweeg om wanneer de garantie vervallen is, er 2 stille papst fans in te bouwen. Desalnietemin is hij toch heel stil. Het positieve is ook dat de fans temp-gestuurd zijn en dat je nog een knopje hebt waarmee je de fans in een bepaald interval kan harder of stiller zetten. Nog een heel grote plus is dat hij enorm veel beveiligingen heeft. Er kan gewoon niets mis gaan want bij het minste onraad schakelt deze voeding zichzelf uit als veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Laatst online: 11-06 17:40
beste mensen,

mijn pc is zeer onstabiel

het is een

amd athlon 2000
512 mb geheugen (2 x 256 corsair)
80 gb harde schijf samsung 7200 rpm
10 gb harde schij seagate 5400 rpm
9200 ati club3d kaart
lite-on dvd speler
litec cd-brander
jetway v226b moederbord

dit alles wordt nu gevoed door een q-tec 300 watt voeding, maar mijn pc valt spontaan op standbay, netals of je een bluescreen krijgt, en moet ik de pc rebooten. wat adviseert men mij moet ik bij de q-tec blijven of overstappen op een andere, zo ja welke, is bijv. de tagan 350 watt genoeg voor deze systeem of heb ik meer nodig

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

da's em niet, tenzij er meerdere versies zijn. De versie die ik gezien heb, bij pcmegastore, heeft 2 pci-express connectors volgens site enermax
20+4 Pins Main Power: 1 (support 24P and 20P MB)
P4 +12V (8pins) CPU : 1
6 Pins PCI Express : 2
Serial ATA : 4
HDD Power : 7
FDD Power : 2
Fan Monitor: 1
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:13:
[...]

Heb hem in mij pc-tje. Als je hem koopt zie dan dat je de 2.0 versie hebt en je zit gebeiteld. Is een héél mooie voeding als je er het budget voor hebt. Heb hem nog niet getest onder full stress maar bij 99% van de reviews komt hij er heel goed uit. Hij is wel een ietsiepietsie luider als zijn lichtere broertjes, maarja het is dan ook een 600W monster dat goed gekoeld moet worden en de ingenieurs hebben de fan zodanig ingesteld dat hij initieel al zeker voldoende airflow krijgt voor in een zware setup. Ik overweeg om wanneer de garantie vervallen is, er 2 stille papst fans in te bouwen. Desalnietemin is hij toch heel stil. Het positieve is ook dat de fans temp-gestuurd zijn en dat je nog een knopje hebt waarmee je de fans in een bepaald interval kan harder of stiller zetten. Nog een heel grote plus is dat hij enorm veel beveiligingen heeft. Er kan gewoon niets mis gaan want bij het minste onraad schakelt deze voeding zichzelf uit als veiligheid.
2.0? wat is het verschil met de ?andere? versies?

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 06-11-2005 00:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm sorry, ik heb de EG701AX-VE (W) SFMA 600 Watt ipv de EG701AX-VE (G) SFMA 600 Watt zoals degene die jij denkt te kopen. De foto die er staat is echter van de W versie.
Bij de link van de winkel staat een andere foto, namelijk met een rode voeding, dit is als ik mij goed herinner de V versie. Even verwarring dus. Die 2.0 versie die ik vermeld geldt voor de W versie, voor de G versie weet ik niet.
Kan je er nog aanuit ? ;)

Verschil tussen de gewone en de 2.0 is (en dan heb ik het over de W versie, van de V versie weet ik het dus niet direct) dat daarbij de 3.3V en 5V rail ook onafhankelijk van elkaar zijn + nog enkele andere kleine aanpassingen.

:D

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 06-11-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54475

Aangezien ik er nergens wat over kan vinden, kunnen jullie me wellicht hier helpen.
Ik heb de volgende setup in gedachten:
Antec Aria 300Watt
gigabyte nforce 4-4x mAtx plankje.
athlon x2 4000.
2 x 512mb kingston hyperX.
250Gb wd hdd.
7800gtx.
DVD rw.

Zou de 300 watt het trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 144949 schreef op zondag 06 november 2005 @ 01:38:
Hmm sorry, ik heb de EG701AX-VE (W) SFMA 600 Watt ipv de EG701AX-VE (G) SFMA 600 Watt zoals degene die jij denkt te kopen. De foto die er staat is echter van de W versie.
Bij de link van de winkel staat een andere foto, namelijk met een rode voeding, dit is als ik mij goed herinner de V versie. Even verwarring dus. Die 2.0 versie die ik vermeld geldt voor de W versie, voor de G versie weet ik niet.
Kan je er nog aanuit ? ;)

Verschil tussen de gewone en de 2.0 is (en dan heb ik het over de W versie, van de V versie weet ik het dus niet direct) dat daarbij de 3.3V en 5V rail ook onafhankelijk van elkaar zijn + nog enkele andere kleine aanpassingen.

:D
maar die versie van pcmegastore, is dat nu die van die enermax link? die sli-certified versie? ik kom der namelijk niet meer uit..

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 06-11-2005 10:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat is niet de Noistaker versie die er staat op de site van de winkel. Dat is een coolergiant versie of nog een andere.

Als je zeker wilt zijn dat je de juist gaat nemen, ga dan naar de officiële site van Enermax kijk naar de specificaties van de voeding die jij wilt, en ga enkel voort op de productcode die je van de officiele site haalt. Ga dan op zoek naar winkels waar ze die verkopen en controleer altijd met de productcode of het wel om exact dat model gaat. De verschillen zitten soms maar in 1 lettertje.

De dingen die ik met zekerheid kan zeggen zijn:
- De Noisetaker 600W heeft 2 PCI-E connectoren (waarvan ik vermoed dat je dat graag zou hebben)
- de productcode van de Noistaker 600W is EG701AX-VE(W) en soms zetten ze er ook nog SFMA achter maar soms ook niet.

Maar dubbelcheck dus altijd of je wel met het juiste exemplaar te maken hebt a.d.h van de productcode van enermax zelf.
Als je de noistaker wilt nemen is mijn raad om zeker de 2.0 versie te nemen.

Ik hoop dat nu alles een beetje duidelijk begint te worden. :) Laat nog maar weten wat je gaat doen, en eventueel als je hem hebt, wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

Anoniem: 54475 schreef op zondag 06 november 2005 @ 08:33:
Aangezien ik er nergens wat over kan vinden, kunnen jullie me wellicht hier helpen.
Ik heb de volgende setup in gedachten:
Antec Aria 300Watt
gigabyte nforce 4-4x mAtx plankje.
athlon x2 4000.
2 x 512mb kingston hyperX.
250Gb wd hdd.
7800gtx.
DVD rw.

Zou de 300 watt het trekken?
ik ben bang van niet...een voeding van 400watt of hoger is hier een beter idee

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 144949 schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:34:
Nee dat is niet de Noistaker versie die er staat op de site van de winkel. Dat is een coolergiant versie of nog een andere.

Als je zeker wilt zijn dat je de juist gaat nemen, ga dan naar de officiële site van Enermax kijk naar de specificaties van de voeding die jij wilt, en ga enkel voort op de productcode die je van de officiele site haalt. Ga dan op zoek naar winkels waar ze die verkopen en controleer altijd met de productcode of het wel om exact dat model gaat. De verschillen zitten soms maar in 1 lettertje.

De dingen die ik met zekerheid kan zeggen zijn:
- De Noisetaker 600W heeft 2 PCI-E connectoren (waarvan ik vermoed dat je dat graag zou hebben)
- de productcode van de Noistaker 600W is EG701AX-VE(W) en soms zetten ze er ook nog SFMA achter maar soms ook niet.

Maar dubbelcheck dus altijd of je wel met het juiste exemplaar te maken hebt a.d.h van de productcode van enermax zelf.
Als je de noistaker wilt nemen is mijn raad om zeker de 2.0 versie te nemen.

Ik hoop dat nu alles een beetje duidelijk begint te worden. :) Laat nog maar weten wat je gaat doen, en eventueel als je hem hebt, wat je er van vindt.
(ik ben nog bezig met wakkerworden dus mischien dat ik het daarom nóg niet snap)...., die van pcmegastore is dus NIET die van de link? is toch zelfde type alleen staat die (w) of (G) op enermaxusa.com er niet bij, of kijk ik nu niet goed.... Er staat op pcmegastore bij die voeding dat ie sli ready is.... Dus toch mischien wél dezelfde als die van de enermax-link?? die is ook sli-ready....

ga trouwens eens met de muis over de produktlink op pcmegastore, staat noisetaker in de link alleen doet die link het niet meer.... bij die voeding op enermaxusa.com staat ook noisetaker, dus geen coolergiant of sow.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 06-11-2005 15:09 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 11:42

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb de volgende voedingen op het oog:

De coolermaster Extreme Power v1.3
Link naar: Voeding in pricewatch (coolermaster)

De Asus A-45 GA
Link naar: Voeding in pricewatch (Asus)

Ik vroeg me af welke verstandig is om aan te schaffen? In vergelijking met andere voedingen van het zelfde wattage zijn ze erg goedkoop.Plus mijn ervaring leert dat je vooral niet moet besparen op voedingen. En kan de asus voeding aangesloten worden op een agp mobo?

Mijn specs zijn:

Pentium 4 2800mhz ht @ 3125mhz
2x 256mb en (binnenkort extra reep geheugen erbij) 2x 512mb pc2700 geheugen
Asus p4p800se mobo
Ati x850xt 256mb (komt morgen binnen)
1x 80gb ata hdd
(binnenkort) 1x 160gb sata hdd
3x coolermaster led blauw
2x neonbuizen (merk of wattage onbekend)
er hangt een logitech webcam aan
Audigy 2 ZS (binnenkort)
Stock cpu koeler.
Coolermaster aerogate II
DVD speler
CD-RW brander
floppy drive.
3com 100bmit netwerkkaartje

Hier heb ik nog een handige link om uit te rekenen hoeveel je computer aan stroom verbruikt:
PSU Calculator

Qua wattage zou de voeding dus wel goed zijn, mijn vraag is hoe het met de kwaliteit van de voeding zit omdat de prijs zo laag is. Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Vuurvoske op 06-11-2005 14:37 ]

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-03 13:38
Ik zou even een review van de volgende voeding willen toevoegen, geen a-merk voeding maar ik kom hem nog wel soms tegen op GoT.
Namelijk de Codegen 400w voor mensen die dit ergens van kennen, ik heb m op de hcc gekocht en zit in een merkloze kast die er wel strak uitziet overigens :)

Goed ik draai dit systeem eraan al ruim een half jaar:

Amd 64 3000+ (s754)
MSI k8n neo platium
2 x512mb ddr pc3200
XFX 6600 gt (agp met stekkertje dus)
160 gb sata
2 dvd/cd spelers/writers
en misschien overbodig een pci draadloos netwerkkaartje

Goed ik heb met dit systeem een score van 3995 3dmark05 gehaald, de proc liep toen op 2250 mhz en de graka op 600/1250mhz op de standaard koelers!

Maar goed de voeding hielt dat allemaal prima, ik heb verder nooit problemen gehad met instabiliteit of iets dergelijks. Ookal is het een b-merk voeding hij voldoet aan mijn eisen dus ik ben er tevreden mee echter met wel in het achterhoofd dat als je meer wil de voeding t waarschijnlijk niet trekt.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartgrefte schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:15:
[...]

(ik ben nog bezig met wakkerworden dus mischien dat ik het daarom nóg niet snap)...., die van pcmegastore is dus NIET die van de link? is toch zelfde type alleen staat die (w) of (G) op enermaxusa.com er niet bij, of kijk ik nu niet goed.... Er staat op pcmegastore bij die voeding dat ie sli ready is.... Dus toch mischien wél dezelfde als die van de enermax-link?? die is ook sli-ready....

ga trouwens eens met de muis over de produktlink op pcmegastore, staat noisetaker in de link alleen doet die link het niet meer.... bij die voeding op enermaxusa.com staat ook noisetaker, dus geen coolergiant of sow.
Lijkt mij toch niet dezelfde hoor. zijn beiden idd wel SLI certified, maar de noistaker heeft 2 SLI connectoren en de "rode" heeft er maar 1 dacht ik.

De vraag is dan ook welke eisen stel je aan je voeding, wil je 2 connectoren of 1? Zijn er nog andere zaken waar je aan gedacht hebt? Ga daar op verder om je voeding te kiezen, ipv eerst uit te kijken naar een voeding in een winkel en dan te hopen/wensen dat het een noisetaker is.

Daarmee dat ik je de raad geef om op de site van enermax uit te pluizen wat de eigenlijke verschillen zijn tussen de 600W types die ze hebben, vervolgens het type te kiezen dat jij zelf graag wilt, en dan te gaan kijken in welke winkels ze hem verkopen en dan te dubbelchecken of het wel om dezelfde gaat.

EDIT>Ok in de link op de site van de winkel komt het woordje noisetaker voor, maar toch vind ik het maar louch. De link linkt naar een chinese site dus je kan niet lezen wat daar staat, en op zich wilt het woordje noisetaker in de url nog niets zeggen. Daarbij is het typenummer die de winkel vermeld al niet het typenummer van de noisetaker, en de foto op de site van de winkel is een rode voeding en de noisetakers zijn altijd blauw.
Zijn toch al een aantal aanwijzingen dat er iets niet klopt he ;)
Ik zal sewes nog eens gaan rondsnuffelen op de site van enrermax.
Als je naar de specs op beide links gaat kijken wordt het wel duidelijk waar het prijsverschil zit. Je linkt naar 2 nogal uiteenlopende voedingen. Je moet eerst controlleren of je moederbord een 20pins of een 24pins connector heeft. De coolermaster waar je naar linkt is ATX1.3, dus heeft een 20pins connector. De Asus waar je naar linkt is ATX2.x, dus heeft een 20+4pins connector.
Dit is dus al heel belangrijk om hier een onderscheid tussen te maken en natuurlijk gaat technisch de voorkeur op dit gebied uit naar de Asus.
Nog een verschil is dat de Coolermaster 1 12V rail heeft van 19A en de Asus heeft 2 12V rails (van 14A en 15A) Staat wel een foutje op de site van Asus, de 2e rail wordt aangeduid als een -5V lijn, maar dan zou 15A nogal onrealistisch zijn, dus ik ben 99% zeker dat het gewoon om een 2e 12V rail gaat Dus weeral gaat hier de voorkeur uit naar de Asus voeding (voor normaal gebruik toch).

Dan kom je al gauw aan een redelijk prijsverschil dat heel goed verklaarbaar is. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 06-11-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 11:42

Vuurvoske

Nunquam cede!

Wat versta je onder normaal gebruik? Volgens die calculator kom ik dalijk tussen de 370 en 390watt uit, ik wil gewoon een voeding die er een eind boven zit :)

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Normaal gebruik is als de voeding gewoon je pc moet voeden. Dan ben je het beste af met 2 rails van 12V. In andere gevallen zoals, wanneer je hem gebruikt voor een peltier only te voeden of als slave voeding, ben je beter af met 1 rail die wat krachtiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 144949 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:59:
[...]

Lijkt mij toch niet dezelfde hoor. zijn beiden idd wel SLI certified, maar de noistaker heeft 2 SLI connectoren en de "rode" heeft er maar 1 dacht ik.

De vraag is dan ook welke eisen stel je aan je voeding, wil je 2 connectoren of 1? Zijn er nog andere zaken waar je aan gedacht hebt? Ga daar op verder om je voeding te kiezen, ipv eerst uit te kijken naar een voeding in een winkel en dan te hopen/wensen dat het een noisetaker is.

Daarmee dat ik je de raad geef om op de site van enermax uit te pluizen wat de eigenlijke verschillen zijn tussen de 600W types die ze hebben, vervolgens het type te kiezen dat jij zelf graag wilt, en dan te gaan kijken in welke winkels ze hem verkopen en dan te dubbelchecken of het wel om dezelfde gaat.

EDIT>Ok in de link op de site van de winkel komt het woordje noisetaker voor, maar toch vind ik het maar louch. De link linkt naar een chinese site dus je kan niet lezen wat daar staat, en op zich wilt het woordje noisetaker in de url nog niets zeggen. Daarbij is het typenummer die de winkel vermeld al niet het typenummer van de noisetaker, en de foto op de site van de winkel is een rode voeding en de noisetakers zijn altijd blauw.
Zijn toch al een aantal aanwijzingen dat er iets niet klopt he ;)
Ik zal sewes nog eens gaan rondsnuffelen op de site van enrermax.

knip-knip
SLI certified = 2 pci-express connectoren toch??

maar ok, ik wil graag een hele zware betrouwbare voeding zodat ik me daar later geen zorgen meer over hoef te maken als ik de pc flink upgrade.... Dus die 600w enermax van pcmegastore lijkt me wel wat maar dan moet ie wél die vele aansluitingen hebben zoals op site enermax staat. deze dus:
20+4 Pins Main Power: 1 (support 24P and 20P MB)
P4 +12V (8pins) CPU : 1
6 Pins PCI Express : 2
Serial ATA : 4
HDD Power : 7
FDD Power : 2

het type van pcmegastore is trouwens de enigste 600watt'er van enermax die er is volgens de site, en dan ook nog eens de enigste die 2 pci-express aansluitingen heeft (toch?)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bij gebrek aan werkende edit knop...

ik vond net deze voeding: SilverStone ST65ZF 650 Watt PFC op sallantautomatisering.nl
Deze heeft flink wat connectoren:
1 x 24/20-pin motherboard connector (550mm)
1 x 8-pin ATX12V connector (550mm)
1 x 8-pin to 4-pin ATX12V converter (150mm)
1 x 6-pin AUX connector (550mm)
2 x 6-pin PCI-E (550mm)
2 x dual SATA power connectors (500mm + 250mm)
1 x dual 4-pin IDE power connectors (500mm + 250mm)
2 x triple 4-pin IDE & single floppy power connectors

8 molexen? lees ik dat goed?

Staat dit merk bekend om kwalitatief goede voedingen??

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartgrefte schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:29:
het type van pcmegastore is trouwens de enigste 600watt'er van enermax die er is volgens de site, en dan ook nog eens de enigste die 2 pci-express aansluitingen heeft
Dat zou ik echt niet met zekerheid durven zeggen. Maar ik zou als je het zeker wilt weten eens een mail sturen naar de winkel om wat duidelijkheid te vragen. Is het wel degelijk de noisetaker die ze aanbieden? Wat is het werschil tussen de W en de G in het typenummer en ook eens vragen naar welke connectoren en de concrete specificaties, omdat die link chinees is.
bartgrefte schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:04:
bij gebrek aan werkende edit knop...

ik vond net deze voeding: SilverStone ST65ZF 650 Watt PFC op sallantautomatisering.nl
Deze heeft flink wat connectoren:
1 x 24/20-pin motherboard connector (550mm)
1 x 8-pin ATX12V connector (550mm)
1 x 8-pin to 4-pin ATX12V converter (150mm)
1 x 6-pin AUX connector (550mm)
2 x 6-pin PCI-E (550mm)
2 x dual SATA power connectors (500mm + 250mm)
1 x dual 4-pin IDE power connectors (500mm + 250mm)
2 x triple 4-pin IDE & single floppy power connectors

8 molexen? lees ik dat goed?

Staat dit merk bekend om kwalitatief goede voedingen??
Heeft op het eerste zicht dezelfde soorten en hoeveelheden van connectoren als de noisetaker behalve dan de AUX connector. Lijkt mij zo een beetje de tegenhanger te zijn van de noisetaker.
Het merk heeft een goede naam, je gaat er zeker geen slechte koop mee doen. Ik vind dat de amperes over de 12V rails nogal raar verdeeld zijn, maar ik zal eens nakijken welke connectoren op welke rail staan.

EDIT>
+12V1: 13A ----> EPS 12V 8pin
+12V2: 18A ----> sata - AUX ----> EPS 12V 8pin
+12V3: 16A ----> 24pins - PCI-E
+12V4: 8A ------> molex & floppy

Hmm dit is inderdaad wel een heel alternatieve indeling. 8)7
De eerste CPU krijgt 13A ter beschikking wat voldoende is voor een goed zware cpu te voeden.
De 2de rail moet alle sata connectoren & 2de cpu voeden.
De 3de rail moet het mobo en de SLI connectoren voeden, en verder blijft er dan nog 8A over voor alle molex connectoren en floppy connectoren.

Misschien dat deze info al wel handig kan zijn. Ik denk dat de nadruk bij deze voeding eerder ligt op een goede voorziening voor CPU en grafische kaarten dan een goede voorziening voor schijven (vanwege de maar 8A en de 5V lijn die ook wat aan de lage kant is). Ook de specs van de combined power zijn uitgebreid vermeld dus vergeet die ook niet eens te bekijken.

Nu de vraag is natuurlijk welk systeem je er net mee wilt voeden, waar je de accenten wilt leggen en welke mogelijkheden je voor de toekomst wilt openhouden. Ik denk dat OCZ en Thermaltake misschien ook goede alternatieven aanbieden voor jou (evenals natuurlijk Antec, Tagan, de klassieke producenten van zware voedingen)

Je gaat best eens alle opties rond de 600W van alle merken vergelijken en veel reviews lezen en dan kies je degene eruit waarvan je denkt dat hij het best bij jou eisen/noden/vragensysteem past. Dan kan je op zoek gaan naar winkels waar je hem kan kopen.

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 07-11-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 144949 schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:24:
[...]

Dat zou ik echt niet met zekerheid durven zeggen. Maar ik zou als je het zeker wilt weten eens een mail sturen naar de winkel om wat duidelijkheid te vragen. Is het wel degelijk de noisetaker die ze aanbieden? Wat is het werschil tussen de W en de G in het typenummer en ook eens vragen naar welke connectoren en de concrete specificaties, omdat die link chinees is.

[...]

Heeft op het eerste zicht dezelfde soorten en hoeveelheden van connectoren als de noisetaker behalve dan de AUX connector. Lijkt mij zo een beetje de tegenhanger te zijn van de noisetaker.
Het merk heeft een goede naam, je gaat er zeker geen slechte koop mee doen. Ik vind dat de amperes over de 12V rails nogal raar verdeeld zijn, maar ik zal eens nakijken welke connectoren op welke rail staan.

EDIT>
+12V1: 13A ----> EPS 12V 8pin
+12V2: 18A ----> sata - AUX ----> EPS 12V 8pin
+12V3: 16A ----> 24pins - PCI-E
+12V4: 8A ------> molex & floppy

Hmm dit is inderdaad wel een heel alternatieve indeling. 8)7
De eerste CPU krijgt 13A ter beschikking wat voldoende is voor een goed zware cpu te voeden.
De 2de rail moet alle sata connectoren & 2de cpu voeden.
De 3de rail moet het mobo en de SLI connectoren voeden, en verder blijft er dan nog 8A over voor alle molex connectoren en floppy connectoren.

Misschien dat deze info al wel handig kan zijn. Ik denk dat de nadruk bij deze voeding eerder ligt op een goede voorziening voor CPU en grafische kaarten dan een goede voorziening voor schijven (vanwege de maar 8A en de 5V lijn die ook wat aan de lage kant is). Ook de specs van de combined power zijn uitgebreid vermeld dus vergeet die ook niet eens te bekijken.

Nu de vraag is natuurlijk welk systeem je er net mee wilt voeden, waar je de accenten wilt leggen en welke mogelijkheden je voor de toekomst wilt openhouden. Ik denk dat OCZ en Thermaltake misschien ook goede alternatieven aanbieden voor jou (evenals natuurlijk Antec, Tagan, de klassieke producenten van zware voedingen)

Je gaat best eens alle opties rond de 600W van alle merken vergelijken en veel reviews lezen en dan kies je degene eruit waarvan je denkt dat hij het best bij jou eisen/noden/vragensysteem past. Dan kan je op zoek gaan naar winkels waar je hem kan kopen.
ik wil dus gewoon een voeding die dit (x2 4800+, 7800gtx in sli, stel ide schijven, stel sata schijven, dvdbrander en cdbrander, nodige fans, audigy2 zs platinum, zoiets) aankan en dan ook nog wat "speling" heeft voor evt nog meer upgrades. En de voeding moet dan ook flink wat aansluitingen hebben, dus minstens 6 molexen, 2 floppy-power connectoren, 2* pci-express, stuk of 4 sata's. en de mogelijkheid om deze voeding op een 20pins mobo aan te sluiten.
en als het kan, een stille voeding...., hoeft niet perse zolang het maar geen stofzuigerachtig kabaal is

die thermaltake lijkt me wel wat, zijn der trouwens 2 van:
http://www.thermaltake.com/purepower/w0049/w0049.htm
http://www.thermaltake.co...049atx12v/w0049atx12v.htm

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 07-11-2005 14:33 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121348

Beste tweakers,

2 vrienden van mij gaan een nieuwe pc aanschaffen en ik wilde even zeker weten of ze wel de juiste voeding nemen (in ieder geval dat ze het aankunnen:P)

pc1:
-amd x2 3800+
-asus a8n-e
-arctic freezer64
-ati x850pro of geforce6800gt
-zalmanvf700cu
-2*hitachi t7k250
-antec p-180 met 3 casefans
-2*1gb kingston valueram
-dvd-writer
-tv-kaart
De gekozen voeding hierbij is de coolermaster realpower 450W, is deze voldoende voor deze opstelling met de gedachte dat hij binnenkort nog 2 hdd's eraan wil hangen. En is er nog verschil qua verbruik bij de 2 videokaarten? (er wordt niet overgeklokt).

pc2:
-intel 640 3,2ghz 2mb cache
-asus p5.... premium (weet de nummering niet meer)
-zalman 9500led
-ati x800xl
-zalman vf700cu
-4*maxtordiamondplus10 250gb in raid5
-antec p-180 met 3 casefans
-2*1gb pc4300 (geen idee welk merk)
-dvd-rom
-dvd-writer
De gekozen voeding hierbij: coolermaster realpower 550W, is de 550W hierbij teveel van het goeie of is 450w dan weer te weinig? (wordt niet overgeklokt).

Alvast bedankt voor de replies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 121348 schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:00:
knipknip

is de 550W hierbij teveel van het goeie of is 450w dan weer te weinig? (wordt niet overgeklokt).

Alvast bedankt voor de replies ;)
je kunt beter een te zware nemen dan een te lichte. dan heb je tenminste wat speling voor evt extra upgrades. voor zover ik der wat van weet, die 450 lijkt me wat krapjes. je kunt beter een a-merk 550watt nemen. Dus targan, antec, enermax etc... Maar géén sweex en q-tec

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 07-11-2005 18:22 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
globaal systeem dat ik wil halen:

amd athlon 3200/3500 +
Corsair 1 GB TWINX CAS2 PC3200 DDR S
ASUS A8N-SLI deluxe
Maxtor SATA 80Gb 7200rpm 8Mb
XFX GF 6800GT 256Mb PCI-E TV/DVI

Heb ik genoeg aan deze kast met voeding: CoolerMaster Centurion 530 Black + 380W voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Laatst online: 22:34

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

standaard, denk ik bijna zeker dat je genoeg hebt. Wil je gaan overclocken mag je met je setup beter richting de 450 watt (kwaliteitsvoeding) toe gaan.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit toch nog een klein beetje te twijfelen, dus ik denk ik kan het net zo goed even vragen :)

Mijn systeem (bijna af):

1x CM Stacker (oude)
1x AMD Athlon x2 4400+
2x 512 Mb Mushkin Redline XP4000
1x Mobo (waarschijnlijk een DFI lanparty variant)
1x Graka (waarschijnlijk 7800 serie)
1x WD Raptor 73.4 Gb (OS)
3x Maxtor Diamondmax 10 250 Gb, 16mb cache SATA (raid 0, nieuw firmware :P)
1x Creative X-fi Extreme Music (nieuwe BIOS :P)
1x Logitech G15 Gaming Keyboard
1x Razer Diamondback
1x Fancontroller met LCD
3x 120mm fan
1x 80mm fan

Ik heb veel reviews gelezen met pc's met iets zwaardere configuraties die het allemaal er goed op deden, heel veel goede dingen erover gelezen, alleen kon ik weinig vinden over zware systemen waarbij en de processor en het geheugen en de videokaart ook geOCd werden. Overigens ga ik alles met luchtkoeling OCen dus aan koeling ben ik denk ik niet heel veel power kwijt.

Ik heb al een tagan 480W u22 2-force voeding aangeschaft, maar ik vraag me dus af of het voldoende is. Ik kan eventueel een 2e voeding bijplaatsen in de CM Stacker.
Wat ik me ook afvroeg is of de x2 processor in single threaded games minder energie verbruikt omdat maar 1 van de processors gebruikt wordt en hoeveel dat zou schelen.
Als ik info vergeten ben, vraag maar raak ;)

BVD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:50
Systeem:

- AMD Athlon64 3000+ Winchester
- Gigabyte GA-K8NS Ultra-939
- 2x512MB DDR-SDRAM
- ATi Radeon 9800 Pro
- 2x ATA harddisk
- CD-RW
- DVD-ROM
- Soundblaster
- Nog enkele USB devices

Momenteel draai ik met een wokkie-tokkie 300W voeding, maar durf er niet echt mee te gaan gamen oid want heb zowat geen speling. Nu is het budget beperkt en heb ik de volgende 2 voedingen op het oog:

* Asus Atlas 36H w/PPFC (360W)
* Codegen 400W

Wat zou de beste keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102704

Wakkaman schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:37:
globaal systeem dat ik wil halen:

amd athlon 3200/3500 +
Corsair 1 GB TWINX CAS2 PC3200 DDR S
ASUS A8N-SLI deluxe
Maxtor SATA 80Gb 7200rpm 8Mb
XFX GF 6800GT 256Mb PCI-E TV/DVI

Heb ik genoeg aan deze kast met voeding: CoolerMaster Centurion 530 Black + 380W voeding?
is een sli opstelling haalbaar met die voeding en config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynaclock
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2022
Hmmm even nog wat verder gezocht en ik zie nu dus dat er 2 uitvoeringen zijn van de Tagan TG530 namelijk de U15 (easycon) en de U22 (2Force)

De specs lijken redelijk overeen te komen maar de U15 heeft kabels die je met connectoren kan verwijderen/bijplaatsen. En hij is wat stiller. Deze geniet nu dus mijn voorkeur.

Het prijsverschil is gelijk maar ik heb toch het idee dat de U22 meer power kan leveren.

de U22
http://www.tagan.com/page...530-U22_Tagan_DE_mini.pdf
de U15
http://www.tagan.com/page...530-U15_Tagan_DE_mini.pdf

Of zijn de PDF's gewoon crappy ? Daar lijkt het namelijk wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151009

klote firefox crasht, is mn hele verhaaltje weer pleitte... :( maargoed, nog een keertje dan maar.

Ik ga een pc opbouwen met volgende specs:

3200+ Venice
Sapphire X800 GTO 256 PCIe
ASUS A8N-E
Geheugen wordt 2x512, merk nog niet over uit...
1x40GB Maxtor (geloof 7200rpm)ps. Kan ik deze ATA aansluiten en de 250 tegelijkertijd SATA?
1x250GB Maxtor 7200rpm
DVD brandertje

Nu heb ik een no-name 300W voedinkje, maar ik vrees dat die mij in de steek zal laten. Maakt het voor mij uit (ga niet overclocken) om als middelmatige gamer te investeren in een Amerk voeding? Of merk je het verschil bij gewoon gebruik niet tussen (ik noem maar wat) een voeding van 110 of 50 euro? En is het prestatieverschil ook echt het verschil in euro waard?
Hoeveel watt raden jullie aan en wat zijn merken die (als het nodig is voor mij) ook betrouwbaar en stabiel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Hallo jongens, ik heb een klein probleempje....

Ik heb een Tagan U22 versie 480 watt, maar de 12V rails zijn zo zwak als ik weet niet wat!

Ik heb een paar dagen geleden een Zalman 9500-Led gekocht, en ben begonnen aan wat zwaarder overclocken....

Het gaat om de volgende specs:

Pentium 4 2.4 Ghz 1 MB 533 Mhz fsb (89 watt)
Asus P4P800

2x 512 MB CL 2.5-3-3-5 2.85V
Radeon 9700 TX (263-263@ 430-317)

WD 80 GB 8 MB
Aerogate
Musketeer

3x 8 MM fans op 5v
Zalman 9500-Led

CDRW
DVD

Het probleem is dat als ik hem op 4 Ghz 223 Mhz fsb 1.6v clock gaat de 12v rail naar 11.6 en soms nog minder! Terwijl de tempratuur onder de 44 graden blijft.Ow jah verbruik op 4000 Mhz is 204 watt. :)

Resultaat crash als de cpu 100% belast wordt.

Welke voeding kan ik het beste eringooien dat deze systeem trekt?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 08-11-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:31:
[...]

Hmm is een twijfelgevalletje hoor, geen garanties dus. Het rare is idd dat de voeding veel amps levert voor maar een 300W model (tot 416W juist uitgerekend). Heb er dan ook mijn twijfels over of dit niet de piekwaardes zouden zijn. In het ene geval, als de waardes kloppen, zou hij het toch moeten kunnen trekken. In het andere geval moet je dan al veel geluk hebben. Anderszijds kijk ik naar de specs van de reviewer en als ik die vergelijk met jou specs komen ze toch ongeveer overeen qua voedingsbelasting. Uit de review is ook af te leiden dat de voeding zijn systeem goed kan trekken.
Een optische drive die niet in gebruik is kan je verwaarlozen voor belasting.

Kortom krijg ik de indruk dat het geen probleem zou mogen zijn, maar sla me niet dood als ik het verkeerd heb.
Ik ga niemand slaan..
Eerder een pilsie voor je uitleg.
Thanks, ik wacht nog heel even met een nieuwe voeding.
Als ik toch problemen krijg, koop ik een wat zwaardere voeding uit de lijst (zie pagina 1)

iig bedankt voor je check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bartgrefte schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:01:
[...]

ik wil dus gewoon een voeding die dit (x2 4800+, 7800gtx in sli, stel ide schijven, stel sata schijven, dvdbrander en cdbrander, nodige fans, audigy2 zs platinum, zoiets) aankan en dan ook nog wat "speling" heeft voor evt nog meer upgrades. En de voeding moet dan ook flink wat aansluitingen hebben, dus minstens 6 molexen, 2 floppy-power connectoren, 2* pci-express, stuk of 4 sata's. en de mogelijkheid om deze voeding op een 20pins mobo aan te sluiten.
en als het kan, een stille voeding...., hoeft niet perse zolang het maar geen stofzuigerachtig kabaal is

die thermaltake lijkt me wel wat, zijn der trouwens 2 van:
http://www.thermaltake.com/purepower/w0049/w0049.htm
http://www.thermaltake.co...049atx12v/w0049atx12v.htm
disco stu, klopt dat, dat er 2 zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 08-11-2005 12:05 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-06 11:54

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik heb voor m'n nieuwe systeem een voeding besteld namelijk de alom bekende Coolermaster Realpower 450 Watt.
Nu is het alleen zo dat deze bij die webshop niet helemaal goed leverbaar is dus ben ik bijdezelfde shop aan het kijken naar een voeding die wel op voorraad is met ongeveer hetzelfde prijskaartje.
Mijn oog viel op de OCZ Modstream 450 watt.
De specs komen aardig overeen volgens mij zijn de ampere waardes wat in het voordeel van de OCZ net als de aansluitingen (de OCZ heeft een pci-e aansluiting die de CM niet heeft).
Om even to-the-point te komen er is wel één belangrijk verschil en dat is dat de OCZ geen twee 12V rails heeft, ik kan in de FAQ niet vinden wat de voordelen van twee 12V rails zijn dus misschien kunnen jullie dat wel zeggen. :?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dat je goede waardes post - voltages uit programma's (met name Speedfan) zijn NIET te vertrouwen. Het beste is een multimeter, maar als je dat niet kunt, lees de waardes op uit BIOS!

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24434261#24434261