Normaal gezien kan het geen kwaad wat je hebt gedaan (zolang je niks geforceerd/verbogen/geplooid hebt en alles goed contact maakt) maar als je 100% zeker/veilig wil zijn bestaan er 24pins -> 20pins verloopstukjes en 20pins -> 24pins verloopstukjes.awolte schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:44:
hallo,
Ik weet niet of deze vraag al langs is geweest maar ik heb laatst een moederbord gekocht, te weten de asus K8N en daarbij een coolermaster voeding (rs-380-pmap 380W).
Maar nu heb ik een klein probleempje dat de voeding een vaste 24-pins aansluiting heeft, en mijn moederbord maar 20-pins.
Aan mijn voeding zit ook nog wel een 4-pins stekker voor de 12V voor mijn cpu maar ik heb dus nog 4 pinnetjes over naast mijn atx-stekker op mijn moederbord. Ik heb deze er met een klein beetje kracht wel op gekregen. Maar mijn vraag is of dit wel goed gaat?
Volgens mij kan je perfect voor de Tagan gaan en de Antec wegdoen. Post anders eens hoeveel amperes ze beiden op de verschillende voltlijnen kunnen leveren. Voor uitbreiding van harde schijven wil je vooral extra op de 12V lijn hebben en in mindere mate ook op de 5V.
Vervolg in Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 27-11-2005 10:58 ]