[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.676 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

Ik ga weer terug Naar Windows XP x86.. waarom?
Ik kom net tot de ontdekking dat ik Max Payne niet meer kan spelen.. (jaja ff oude game uit de doos gehaald) en ik concludeer daaruit ook dat ik wel meer games niet meer kan spelen :/

Maar toch vooral omdat ik niet meer fatsoenlijk online kan gamen..

[rml][ XP x64] Ping uitschieters[/rml]
Linksys schiet niet op met z'n eigen drivers.. dus ik wacht wel op Windows Vista ofzo.. en dan gooi ik mijn oude games wel weg :P Belachelijk eigenlijk..
Foutmelding die ik krijg is trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/chrisjon/max.JPG

De laatste keer dat ik Max Payne geinstallerd had is al wel weer een tijdje terug.. maar toen deed ie het wel.. dus het lijkt me niet aan de cd te liggen ofzo.. Ik snap de foutmelding ook niet helemaal, maar ik ga ervan uit dat het aan de Windows versie ligt.. :/

compatibility met Windows XP heeft natuurlijk geen zin :Z er zal ook eens iets werken...

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 13-12-2005 01:39 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
wwillem schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:31:
[...]

Heh heh, er is progressie zullen we maar denken. Wel mooi geschreven :+.
Ja :) Toen ik ze een half jaar geleden mailde, toen hadden ze geen idee wat x64 was, dus het begint beter te worden. Ach, als Lexmark geen printerdrivers wil maken, dan halen we wel weer een andere printer, dan is het jammer maar helaas Lexmark :)
St@m schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:36:
Ik ga weer terug Naar Windows XP x86.. waarom?
Ik kom net tot de ontdekking dat ik Max Payne niet meer kan spelen.. (jaja ff oude game uit de doos gehaald) en ik concludeer daaruit ook dat ik wel meer games niet meer kan spelen :/

Maar toch vooral omdat ik niet meer fatsoenlijk online kan gamen..

[rml][ XP x64] Ping uitschieters[/rml]
Linksys schiet niet op met z'n eigen drivers.. dus ik wacht wel op Windows Vista ofzo.. en dan gooi ik mijn oude games wel weg :P Belachelijk eigenlijk..
Foutmelding die ik krijg is trouwens:

[afbeelding]

De laatste keer dat ik Max Payne geinstallerd had is al wel weer een tijdje terug.. maar toen deed ie het wel.. dus het lijkt me niet aan de cd te liggen ofzo.. Ik snap de foutmelding ook niet helemaal, maar ik ga ervan uit dat het aan de Windows versie ligt.. :/

compatibility met Windows XP heeft natuurlijk geen zin :Z er zal ook eens iets werken...
Zit er een setup.msi bestand op de CD? Je kan namelijk de meeste .msi bestanden aanpassen zodat ze wel op x64 installeren :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
St@m schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 01:36:
[afbeelding]

Wat de foutmelding bedoelt is dat de installer geschreven is in hoogbejaarde 16-bit code. Windows x64 heeft geen ondersteuning meer voor deze antieke spullen. Windows XP x32 emuleerde 16-bit nog wel, vandaar dat het daar wel gaat werken.

Windows XP x64 emuleert juist weer 32-bit, maar niets daaronder. Volgens deze zelfde logica kan je ook geen bejaarde dos spellen meer spelen in je command prompt venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik zie dat ik
Filemon en Regmon ten onrechte in de TS heb laten zetten. Ze zijn alleen geschikt voor de Itanium-versie van Windows. Dus wel 64bits, maar niet werkend ;). Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wwillem schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:53:
[...]

Wat de foutmelding bedoelt is dat de installer geschreven is in hoogbejaarde 16-bit code. Windows x64 heeft geen ondersteuning meer voor deze antieke spullen. Windows XP x32 emuleerde 16-bit nog wel, vandaar dat het daar wel gaat werken.

Windows XP x64 emuleert juist weer 32-bit, maar niets daaronder. Volgens deze zelfde logica kan je ook geen bejaarde dos spellen meer spelen in je command prompt venster.
FnF schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 06:41:
[...]

Zit er een setup.msi bestand op de CD? Je kan namelijk de meeste .msi bestanden aanpassen zodat ze wel op x64 installeren :)
Er was nog een setup.exe in de "Disk" map.. deze doet het wel, dus heb net ff Max Payne weer gespeeld :)
Maar ik ga toch nog terug naar de Ouwe Win XP.. ik wil wel online gamen.. schiet gewoon niet op als je om de 3 minuten weer helemaal vast staat :/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja dan heb je toch echt iets helemaal fout zitten/gedaan, want bij mij loopt het beter dan ooit. Me pc heeft nog nooit zo goed gelopen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
ik weet niet zeker of dit probleem thuis hoort, in dit topic. Maar aangezien ik nog niet weet waar het probleem ligt, probeer ik het eerst hier maar eens.

Heeft iemand ook ervaring met emule/ edonkey in x64. Sinds ik een nieuws systeem heb.

a8n sli premium
x2 4200+
met x64 corp

doet emule het niet meer, ik krijg continu een low id. Nu ben ik naar speedtest geweest, en zie ik dat ik totaal geen ping heb. Het was altijd wel goed met mijn oude systeem. Alle poorten zijn vrijgegeven in mn router. Heb de firewall van xp uitgeschakeld en heb geen nvidia firewall geinstalleerd.

Is dit nu een probleem van windows xp 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

The__Virus schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:55:
Tja dan heb je toch echt iets helemaal fout zitten/gedaan, want bij mij loopt het beter dan ooit. Me pc heeft nog nooit zo goed gelopen :X.
Als je mijn andere topic leest.. dan zie je dat ik niets fout gedaan heb maar dat het een bekend probleem is :X

@ hieronder.. stond er dus allang

[rml]St@m in "[ XP64] Windows XP x64 Driver en Software..."[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 13-12-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja als je dat er niet bij meldt :P. Heb ik nog niet gezien/gehoord en ik heb gelukkig nergens last van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:35:
Ik zie dat ik
Filemon en Regmon ten onrechte in de TS heb laten zetten. Ze zijn alleen geschikt voor de Itanium-versie van Windows. Dus wel 64bits, maar niet werkend ;). Excuus.
Zelf ook nog even voor de zekerheid getest, werkte inderdaad niet, meteen verwijderd uit de SP :) Bedankt voor het melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
maurits187 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:55:
ik weet niet zeker of dit probleem thuis hoort, in dit topic. Maar aangezien ik nog niet weet waar het probleem ligt, probeer ik het eerst hier maar eens.

Heeft iemand ook ervaring met emule/ edonkey in x64. Sinds ik een nieuws systeem heb doet emule het niet meer, ik krijg continu een low id. Nu ben ik naar speedtest geweest, en zie ik dat ik totaal geen ping heb. Het was altijd wel goed met mijn oude systeem. Alle poorten zijn vrijgegeven in mn router. Heb de firewall van xp uitgeschakeld en heb geen nvidia firewall geinstalleerd.

Is dit nu een probleem van windows xp 64 bit?
Nee dit is waarschijnlijk geen x64 probleem. Een low ID krijg je als je achter een router zit waar je geen poorten hebt geforward naar eMule. Het is beter om de search te gebruiken, daar staat 100% zeker weten genoeg informatie om je probleem uit de wereld te helpen. Als het daarna nog niet lukt kan je altijd nog een apart topic openen, maar ik verwacht niet dat dit nodig is. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
wwillem schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:55:
[...]

Nee dit is waarschijnlijk geen x64 probleem. Een low ID krijg je als je achter een router zit waar je geen poorten hebt geforward naar eMule. Het is beter om de search te gebruiken, daar staat 100% zeker weten genoeg informatie om je probleem uit de wereld te helpen. Als het daarna nog niet lukt kan je altijd nog een apart topic openen, maar ik verwacht niet dat dit nodig is. Succes!
Ik heb dus wel alle poorten geforward naar emule, dat had ik al gedaan toen ik mijn oude systeem nog had. Alles is nog steeds het zelfde. Ik kan uitsluiten dat het aan mn router ligt. Denk ook niet dat het aan emule ligt. Aangezien ik ook geen ping heb op speedtest. Dus lijkt het me zo dat het in mijn netwerkverbinding zit, of misschien aan xp. Ben er al een tijdtje mee aan het stoeien maar kom nog niet veel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Weet je zeker dat je IP hetzelfde is dan? Kijk eens met CMD -> ipconfig. Bij mij wisselt dit nog wel eens, alhoewel ik heb nu vast heb kunnen zetten ondanks de DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
maurits187 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:03:
Ik heb dus wel alle poorten geforward naar emule, dat had ik al gedaan toen ik mijn oude systeem nog had. Alles is nog steeds het zelfde. Ik kan uitsluiten dat het aan mn router ligt. Denk ook niet dat het aan emule ligt. Aangezien ik ook geen ping heb op speedtest. Dus lijkt het me zo dat het in mijn netwerkverbinding zit, of misschien aan xp. Ben er al een tijdtje mee aan het stoeien maar kom nog niet veel verder
Je hebt alle poorten geforward naar emule? Ik hoop niet dat je hiermee bedoelt dat je alle inkomende pakketjes klakkeloos doorstuurt naar jouw pc, want dat is alles behalve veilig. Hier staat extreem duidelijk uitgelegd hoe je moet forwarden.

Dat je "geen ping hebt" volgens speedtest zegt uiteraard niets. Speedtest stuurt wat zinloze ICMP pakketjes naar je router, welke hoopt dat deze de pakketjes gaat doorsturen naar je computer. Dat staat op de meeste routers en pc's uit, ook bij mij. De meeste firewall blokkeren het bovendien standaard. Op die manier valt jouw pc niet te pingen en kunnen andere mensen ook niet zien of je pc online is. eMule werkt niet met ICMP.

Maar nogmaals: Als je denkt dat je alles al geprobeerd hebt (ik denk het niet), dan kun je een nieuw topic openen met hierin aangegeven wat je allemaal gedaan hebt, wat je gezocht hebt, wat je gevonden hebt en wat je geprobeerd hebt. Je zou bijvoorbeeld eens met de eerder gegeven link kunnen beginnen of met het eMule topic.

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 13-12-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
wwillem schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:36:
[...]

Je hebt alle poorten geforward naar emule? Ik hoop niet dat je hiermee bedoelt dat je alle inkomende pakketjes klakkeloos doorstuurt naar jouw pc, want dat is alles behalve veilig. Hier staat extreem duidelijk uitgelegd hoe je moet forwarden.

Dat je "geen ping hebt" volgens speedtest zegt uiteraard niets. Speedtest stuurt wat zinloze ICMP pakketjes naar je router, welke hoopt dat deze de pakketjes gaat doorsturen naar je computer. Dat staat op de meeste routers en pc's uit, ook bij mij. De meeste firewall blokkeren het bovendien standaard. Op die manier valt jouw pc niet te pingen en kunnen andere mensen ook niet zien of je pc online is. eMule werkt niet met ICMP.

Maar nogmaals: Als je denkt dat je alles al geprobeerd hebt (ik denk het niet), dan kun je een nieuw topic openen met hierin aangegeven wat je allemaal gedaan hebt, wat je gezocht hebt, wat je gevonden hebt en wat je geprobeerd hebt. Je zou bijvoorbeeld eens met de eerder gegeven link kunnen beginnen of met het eMule topic.
Met mn oude systeem heb ik al iets van 2 jaar gedraaid met emule. Dat ging altijd goed. Heb nu dus een nieuw systeem a8n sli premium, met x2 4200+ en windowx x64 corp. En sinds die tijd kan ik niet connecten op emule. Omdat ik een lage ping heb. Omdat hij het 2 jaar heeft gedaan zonder problemen, ga ik er van uit dat de poorten goed staan. Voor zover ik weet is er ook geen firewall geinstalleerd. Heb die van xp uitgeschakeld en die van mn moederbord niet geinstalleerd.

Ik denk dat ik hier vanavond of morgen even een topic over open, maar zal ik hem dan moeten openen in netwerk troubleshooting, of software problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door maurits187 op 13-12-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
maurits187 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:50:
[...]

Met mn oude systeem heb ik al iets van 2 jaar gedraaid met emule. Dat ging altijd goed. Heb nu dus een nieuw systeem a8n sli premium, met x2 4200+ en windowx x64 corp. En sinds die tijd kan ik niet connecten op emule. Omdat ik een lage ping heb. Omdat hij het 2 jaar heeft gedaan zonder problemen, ga ik er van uit dat de poorten goed staan. Voor zover ik weet is er ook geen firewall geinstalleerd. Heb die van xp uitgeschakeld en die van mn moederbord niet geinstalleerd.

Ik denk dat ik hier vanavond of morgen even een topic over open, maar zal ik hem dan moeten openen in netwerk troubleshooting, of software problemen?
Misschien wel handig om hier even een apart topic over te maken, maar het zou wel mooi zijn als er een oplossing is dat je die hier ook even post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nou gewoon mogelijk om 32bits en 64bits software te gebruiken met X64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Yup, ik gebruik gewoon FireFox 32bit, allemaal spellen enz. Alleen dingen voor hardware-ondersteuning, zoals drivers, moeten veelal 64bit zijn. Maar door WoW64 kan alles gewoon gedraaid worden (emulatielaag van Windows zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:09:
Yup, ik gebruik gewoon FireFox 32bit, allemaal spellen enz. Alleen dingen voor hardware-ondersteuning, zoals drivers, moeten veelal 64bit zijn. Maar door WoW64 kan alles gewoon gedraaid worden (emulatielaag van Windows zeg maar).
bedankt, perfect..ik had altijd het idee dat het elkaar dwars zou gaan zitten.
maar nu ik de stap gezet heb van 32 naar 64 bits windows is het me nog niet tegengevallen, vind alleen jammer dat alcohol 120% het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurits187
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:22:
[...]

bedankt, perfect..ik had altijd het idee dat het elkaar dwars zou gaan zitten.
maar nu ik de stap gezet heb van 32 naar 64 bits windows is het me nog niet tegengevallen, vind alleen jammer dat alcohol 120% het niet meer doet.
Dan gebruik je toch deamon tools 4, pakt ook alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Maar die kan weer niet branden ;). Tis gewoon een ander programma, maar ik heb hem zelf ook maar geïnstalleerd. Meestal had ik ze beide in gebruik, omdat Deamon Tools wat sneller toegankelijk is en meer mainstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

ISO branden doe ik toch liever met DVD Decrypter in x64 (jammer dat deze niet meer verder wordt ontwikkeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
AVG Plus Firewall heeft ook een Firewall die x64 ondersteund. Vind je Tiny Firewall, net zoals mij, ook het slechtste product ooit gemaakt, dan is dit zeker een uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tiny Firewall is niets mis mee, je moet alleen die annoying Windows-protection module uitzetten, die geeft echt de hele tijd domme berichten. Verder prima lichte firewall, alleen wel redelijk veel disk-activity, maar dat had Outpost ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:46:
AVG Plus Firewall heeft ook een Firewall die x64 ondersteund. Vind je Tiny Firewall, net als ik, ook het slechtste product ooit gemaakt, dan is dit zeker een uitkomst :)
Tiny is inderdaad prut, maar AVG Plus Firewall kost $49 en is dus helaasch niet gratis. Heeft AVG PF ook zo'n laag resource gebruik net als z'n virusscan-broertje?

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 14-12-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Meestal heb ik een hekel aan Creative qua drivers, maar ik moet toch toegeven dat ze er met X64 aardig bij zijn. :P

Dat was ff de inleiding; nu het nieuws:

De tweede webcam driver is inmiddels online gezet. Nadat ze er wel megalang over gedaan hebben om de eerste cam onder x64 aan de praat te krijgen. (Webcam Instant) Hebben ze nu ook een driver voor de Webcam Live!. (Deze stond voor Q4 2005 op de planning en ook de Live Motion, Live Ultra en Live Ultra Notebook staan nog op Q4 dus die verwacht ik ook nog wel binnenkort.)

Die site is een beetje gaar om naar de linken, maar hier staat de X64 faq, ff op "Where can i download...." klikken en dan de link volgen.

Ik had overgens al een webcam instant gekocht omdat dat echt de enige was die ondersteund werd. (Brak beeld, maarja het werkte iig)

Canon heeft geloof ik ook drivers voor een zwik pixma's losgelaten op het web. Welke ze allemaal hadden weet ik zo niet, maar ik zou zeggen kijk even op Canon Downloadsite

Beetje offtopic, maar nog mensen met problemen met hun Shuttle Sn25P? Ben erachter gekomen dat die sata kabels van shuttle nogal brak zijn.... :| (Had allemaal vage reboots en hangs; dat bleek dus door de sata kabels te komen.)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Vorlon schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:23:
Beetje offtopic, maar nog mensen met problemen met hun Shuttle Sn25P? Ben erachter gekomen dat die sata kabels van shuttle nogal brak zijn.... :| (Had allemaal vage reboots en hangs; dat bleek dus door de sata kabels te komen.)
Nog meer offtopic; maar ik heb een SN26P en geen problemen ;) Maar ik had er inderdaad wel over gelezen.

Ontopic; Er is nog steeds geen Hercules DJ Console driver voor x64... dat vind ik toch wel behoorlijk balen. Heeft iemand toevallig een mailadres van Hercules support oid?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Die site is een beetje gaar om naar de linken, maar hier staat de X64 faq, ff op "Where can i download...." klikken en dan de link volgen.
Dat is top nieuws! Hopen dat ze de Live! Motion cam nu ook x64 compatible gaan maken.

Maar volgensmij is zo de driver chart en Webcam Live! direct te bekijken.

Canon heeft geloof ik ook drivers voor een zwik pixma's losgelaten op het web. Welke ze allemaal hadden weet ik zo niet, maar ik zou zeggen kijk even op Canon Downloadsite
Zie:
Zo te zien kan daar Canon Easy-PhotoPrint en Canon Easy-WebPrint ook aan toegevoegd worden.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:31:
ISO branden doe ik toch liever met DVD Decrypter in x64 (jammer dat deze niet meer verder wordt ontwikkeld).
Branden kan je nu doen met imgburn. Dit lijkt erg op DVD Decrypter. http://www.imgburn.com/index.php?act=screenshots

Het is ook relatief simpel te gebruiken:
How To Burn
1. Insert Disc in Burner.
2. Select Image to burn.
3. Click 'Write' button.

Finished!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 23:56 ]

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:20:
Tiny Firewall is niets mis mee, je moet alleen die annoying Windows-protection module uitzetten, die geeft echt de hele tijd domme berichten. Verder prima lichte firewall, alleen wel redelijk veel disk-activity, maar dat had Outpost ook.
Ik heb echt nog nooit een Firewall gehad die zo verschrikkelijk irritant was, bij het opstarten van het systeem krijg je een lijstje van alles wat draait, sluit je je pc af, of start je hem opnieuw op, krijg je een melding of je de Firewall wel uit wilt zetten, bij ieder programma wat je start vraagt ie wat het is met een gigantisch groot scherm.
wwillem schreef op woensdag 14 december 2005 @ 21:30:
[...]

Tiny is inderdaad prut, maar AVG Plus Firewall kost $49 en is dus helaasch niet gratis. Heeft AVG PF ook zo'n laag resource gebruik net als z'n virusscan-broertje?
Helaas niet, ik denk dat hij makkelijk een 25MB gebruikt. Maar het is heel vreemd, want ik heb gisteren AVG Plus Firewall gedownload via de site, en ik kreeg een serial bij de installatie geleverd, en Licentietype was Volledig :? Ik heb geen idee waarom, maar product eindigd ook pas in 2112, heel vreemd waarom ik die kreeg, alles werkt gewoon _/-\o_

• dCY

dCY

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:55:
[...]

Branden kan je nu doen met imgburn. Dit lijkt erg op DVD Decrypter. http://www.imgburn.com/index.php?act=screenshots

Het is ook relatief simpel te gebruiken:

[...]
Precies hetzelfde! :)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Zo, heb mailtjes van belkin ontvangen... zal ze hier even posten

Beste Thijs,

Helaas hebben wij geen drivers van de F5D6001_version 3000 voor WindowsXP-64bit.
U kunt proberen de driver van deze site http://web.belkin.com/sup....asp?download=1305&lang=1

M.vr.gr.
Mohamed Mokiem
Technical Support

Geachte meneer Mokiem,

Helaas werken deze drivers ook niet. De software wordt geinstalleerd..
maar daar blijft het ook bij. Hoe lang gaat het nog duren? of komen er
uberhaubt geen drivers voor Windows XP64 meer uit? Dat zou wel heel erg
lelijk zijn.

-Thijs

Beste Thijs,

Helaas hebben wij geen drivers voor Windows XP64bit...Wanneer dit uitkomt, weet ik niet.

Nou dank je wel belkin, dat wordt dus een nieuwe Wifi kaart kopen :(... hoe moeilijk kan het zijn om bestaande drivers over te zetten naar 64bit... lijkt me een mooi stage project voor een HBO Student

[ Voor 10% gewijzigd door Nibbz op 15-12-2005 12:10 ]

13:37

Verwijderd

ik weet niet of de volgende site al bekend is bij jullie:

http://www.3dvelocity.com...ibility/win64softlist.htm

kwam hem per toeval tegen.

doe er jullie voordeel mee!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

hij staat zelfs in de TS :P

Verwijderd

Weet iemand mij wat ervaringen te vertellen mbt B-wall firewall?

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:03:
Weet iemand mij wat ervaringen te vertellen mbt B-wall firewall?
Nooit van gehoord, misschien een leuke link?

In ieder geval, ik heb ook nog wat leuks voor mensen met een ATi kaart:
Extreme GT 1.5.12 x64
Erg goede driver, perfecte IQ, erg stabiel, zeker een aanrader :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 15-12-2005 18:30 ]

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:30:
[...]

Nooit van gehoord, misschien een leuke link?
B-wall zit gekoppeld aan de downloadlink in de starttopic. (Sphinx)

• The__Virus
FnF schreef op donderdag 15 december 2005 @ 07:45:
[...]

Ik heb echt nog nooit een Firewall gehad die zo verschrikkelijk irritant was, bij het opstarten van het systeem krijg je een lijstje van alles wat draait, sluit je je pc af, of start je hem opnieuw op, krijg je een melding of je de Firewall wel uit wilt zetten, bij ieder programma wat je start vraagt ie wat het is met een gigantisch groot scherm.
Tja bij mij deed ie het echt gewoon prima. Wel veel schermen in het begin gehad, maar daarom heb ik de Windows Security module uitgezet. Dan nog gewoon de activity monitor niet laten opstarten en daarna liep het echt gewoon perfect. Alleen de firewall reageerde op pingrequests van het internet, dat heb ik handmatig geblokt. Maar hij doet het echt gewoon prima, je hebt hem gewoon niet goed afgesteld. Ik heb eventueel nog wel een backup van me settings die je (voor persoonlijk gebruik ;)) wel eens mag hebben/inzien.

• The__Virus
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:07:
[...]

B-wall zit gekoppeld aan de downloadlink in de starttopic. (Sphinx)
B-wall is bagger, echt een niet te begrijpen programma, veel te lastig. Ik had geen zin om me erin te verdiepen, dus heb ik maar Tiny Firewall geïnstalleerd, die het naar mijn mening prima doet ;).

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:20:
[...]

Tja bij mij deed ie het echt gewoon prima. Wel veel schermen in het begin gehad, maar daarom heb ik de Windows Security module uitgezet. Dan nog gewoon de activity monitor niet laten opstarten en daarna liep het echt gewoon perfect. Alleen de firewall reageerde op pingrequests van het internet, dat heb ik handmatig geblokt. Maar hij doet het echt gewoon prima, je hebt hem gewoon niet goed afgesteld. Ik heb eventueel nog wel een backup van me settings die je (voor persoonlijk gebruik ;)) wel eens mag hebben/inzien.
Ik ben dus naarstig op zoek naar een geschikte firewall, maar als de keuze beperkt blijft bij een paar in de richting van de 64bits probeer ik me tevreden te stellen met B-wall.

Maar instellingen inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:20:
[...]

Graag, lijkt me wel handig :) Want zoals Tiny nu is, is het helemaal niks, maar ik moet zeggen, AVG Firewall is ook een zeer goede firewall en werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Heeft iemand anders ook problemen met het downloaden van de trial versie?

Wanneer ik de registratie procedure doorloop zegt ie op mijn beide PC´s `at this time no key can be returned`...

Maar dat zegt ie dus al ruim een week, en cd bestellen werkt ook niet want ik heb geen credit card. Iemand anders bekend met dit probleem? firewall uitschakelen werkte niet

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Kortfragje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:16:
Heeft iemand anders ook problemen met het downloaden van de trial versie?

Wanneer ik de registratie procedure doorloop zegt ie op mijn beide PC´s `at this time no key can be returned`...

Maar dat zegt ie dus al ruim een week, en cd bestellen werkt ook niet want ik heb geen credit card. Iemand anders bekend met dit probleem? firewall uitschakelen werkte niet
Je hebt het over Windows XP x64 of over een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Windows XP 64 Trial download @ microsoft.com

....

Ik moet mijn gegevens invullen, vervolgens mijn order submitten en dan krijg ik die foutmelding...

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Virus

Schrijf dan eens precies op wat je hardware je gebruikt en wélke drivers je gebruikt. Als het zo goed loopt bij jou en dit topic vol met problemen staat heb je ons wat uit te leggen van je geheimen ;)

En over jan modaal. Mij lukt het ooit wel, maar voor 95% van de gebruikers is het een kwestie van de handen in het haar hebben bij dergelijke problemen. Zo wordt de 64-bitter toch nooit een succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Mijn specs:
AMD3500+ @ 2403Mhz
A8N SLI
1GB DC
6600GT

Drivers:
nForce4 AMD Edition 6.69
Daarvan NIET geïnstalleerd:
Firewall (Active Armor), Netwerksuite en Opslagdrivers.
ForceWare 77.77

Ik heb ook nog heel wat overbodige services uitgeschakeld.

Tiny Firewall Configfile:
http://home.planet.nl/~schui798/tiny.cab

[ Voor 20% gewijzigd door The__Virus op 17-12-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Lol, dit is een topic waar de meeste mensen komen wanneer ze problemen hebben. Nogal wiedes dat je dan veel problemen tegen komt :D. In de topicstart staat een poll waarin je kan zien dat al 600 tweakers gaan overstappen of overgestapt zijn, terwijl ik hier geen 600 tweakers zie met problemen.

Edit: Hey, jouw pc-config lijkt wel op die van mij The_Virus 8).

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 17-12-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
In welke zin bedoel je dit? Heb jij hem vergeleken of geïmporteerd ofzo? En wat was er anders.
BTW pingen naar je pc zal niet meer lukken, hij geeft bij mij in games ook een error. Ik zal nog even kijken of dit te veranderen is. Ik blokkeer nu namelijk in- en uitgaande pings, maar weet niet welke nou aan moet voor dit soort dingen. Ik zal nog even testen ;).

BTW ik heb mijn config weer iets aangepast, zodat incoming pings niet worden beantwoord en die naar buiten gaan wel gewoon mogen. Dus dit zou nu iets beter moeten werken.

[ Voor 20% gewijzigd door The__Virus op 17-12-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:32:
In welke zin bedoel je dit? Heb jij hem vergeleken of geïmporteerd ofzo? En wat was er anders.
Ik bedoelde meer je pc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Oow ok, zodoende :P. Iemand al mijn nieuwe config geprobeerd? Met die valt je pc niet te pingen (ook niet op netwerk, helaas, anders wou de test mislukken, want FireFox is trusted en kan dus nog pingen), maar kun je andere dingen gelukkig wel weer pingen :). Ik weet alleen niet welke instellingen er worden opgeslagen, dus misschien staat een deel nog fout. Ga ik nu even testen.

edit:
OK niet alles wordt goed ingesteld. Je zult handmatig nog de Windows Security uit moeten zetten, dat is het zeikonderdeel ;).
En verder dit instellen bij Activity Monitor Properties:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~schui798/config.jpg
Hier gaat het er dus vooral om, dat je hem niet met Windows op laten starten (dat geldt alleen voor de Activity Monitor!).

[ Voor 35% gewijzigd door The__Virus op 17-12-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MSI k8n neo2 bord maar wat moet ik nou met die F6 sata drivers op het floppy want ik krijg de melding dat ze niet compitabel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Op welke chipset is deze gebaseerd? Weet ik zo niet meer uit mijn hoofd ;). In geval van NForce4: SATA drivers zijn dan niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Thrustmaster x64 driver pack, met de volgende notes:
7.FFD.2005 Driver Package 2005-11-25

Installation Procedure

1- Remove any previous driver versions.

2- Remove any version of the Thrustmapper programming software
(As compatibility of the Thrustmapper with this new driver is not certified, unstalling the programming software is recommended)

Once the drivers have been updated, you should not reinstall or uninstall the older version’s drivers or the Thrustmapper.

3- Download the driver:
• Create a folder for all your Thrustmaster downloads: right-click the Windows desktop, then point to New/Folder.
• Name the folder Thrustmaster Downloads.
• On the Thrustmaster website, proceed to the driver section for your product and click the download link.
• A File Download dialog box appears. Click Save.
• A Save As dialog box appears. Select the Thrustmaster Downloads folder you have created and then click Save.

4- Once the download is complete, double-click the installation (.exe) file and follow the instructions provided.

Windows 98 SE users may be prompted to insert their installation CD in order to complete the installation.

5- Once installation is complete, verify that your accessory is properly recognized in the Control Panel/Game Controllers (or Gaming Options) window with OK status.
Do the same for calibration and buttons in the Test Input tab.
Do the same for the 8 FFB effects in the Test Force Feedback tab.

Once the drivers have been installed, any other compatible devices will be automatically installed with the appropriate drivers.

Requirements :
- Windows 98 SE/Me/2000/XP*/XP 64 bits

*Service Pack 3 is required for Windows 2000
*Service Pack 1 or 2 is required for Windows XP

-DirectX 9.0c

Supported Thrustmaster Products :
Ferrari GT 2-in-1 Rumble Force
Ferrair GT 2-in-1 Force Feedback
Rally GT Pro Force Feedback
F1 Force feedback racing wheel
ENZO Force Feedback Wheel
ENZO 2-in-1 Racing Wheel
(Warning : No Force Feedback on PC for this wheel)
ENZO Wireless Racing Wheel
(Warning : No Force Feedback on PC for this wheel)
Nascar Pro Force Feedback 2
Wireless Dual Trigger
Dual Trigger 2-in-1 Wireless Rechargeable
Dual Trigger 2-in-1 Rumble Force
Dual Trigger 2-in-1
(Only for version "2.0" or "3.2" : Notified on the rear of the gamepad)
360 Modena Force UPAD
Firestorm Dual Power
Firestorm Dual Power 2
Firestorm Dual Power 3

Changes and improvements :
- Compatible with Windows XP 64-bits.
- Enhance ‘‘Vibration Feedback” engine (gamepad and racing wheel rumble) allowing most games to deliver a wider variety of effects.
- Force effects implemented in 2-player mode (when two accessories are connected to the same computer.)
- New ‘‘Invert Pedals’’ option
(not functional on the ‘‘Rally GT Pro” wheel)
- Optimized driver

Game Controllers (Control Panel) :
You can access it via:
“Start/Programs/Thrustmaster/ForceFeedback driver/Control Panel”

The Game Controllers allows you to:
- test axes and buttons for Gamepad and Racing Wheel
- configure axes for Racing Wheel
- test and configure Force Feedback effects

Iteksoft eDocPrinter PDF Pro v6.18

[ Voor 5% gewijzigd door Speed_Sheep op 18-12-2005 01:46 ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:22:
Damn... download ik net de ATi Catalyst drivers voor XP x64 Edition, zie ik dat er geen control panel voor is - enkel het op .NET gebaseerde Control Center...

:'(

-- Edit: heeft XP x64 standaard geen .NET aan boord ofzo? Aangezien ik foutmeldingen krijg op CLI.EXE...

-- Edit #2: handig van ATi hoor, het Control Center verplichten terwijl er voor XP64 enkel een beta van het .NET framework is... ik wil gewoon m'n veel praktischere Control Panel.

-- Edit #3 (ja, ik blijf bezig :)): in de startpost staat beta 1 van het .NET Framework voor XP64 vermeld, ondertussen is beta 2 er... wel jammer dat er met de XP64 .NET Framework nog gewoon 32-bits elementen inzitten.
De nieuwste 64 bit drivers (5.12) worden ook geleverd met CP i.p.v. CCC. Zie:

http://support.ati.com/ic...&accountID=737&deptID=894

Mijn probleem is alleen dat ik in mijn display properties niet de ATi tabbladen krijg. Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
The__Virus schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:44:
Mijn specs:
AMD3500+ @ 2403Mhz
A8N SLI
1GB DC
6600GT

Drivers:
nForce4 AMD Edition 6.69
Daarvan NIET geïnstalleerd:
Firewall (Active Armor), Netwerksuite en Opslagdrivers.
ForceWare 77.77

Ik heb ook nog heel wat overbodige services uitgeschakeld.

Tiny Firewall Configfile:
http://home.planet.nl/~schui798/tiny.cab
Niemand nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

Heeft iemand de digitale camera van Canon Ixus reeks al aan de praat in Windows XP x64.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Of de Canon CanoScan LiDE 80 scanner? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bloed kruipt waar het niet kruipen kan.

Deze keer doe ik het anders. Ik heb nu 2 primaire partities gemaakt met op de eerste partitie Windows XP 32-bit en op de tweede partitie Windows X64.

Nu nog geen afsluitproblemen. Ik heb Openoffice vervangen door Office XP. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:53:
Het bloed kruipt waar het niet kruipen kan.

Deze keer doe ik het anders. Ik heb nu 2 primaire partities gemaakt met op de eerste partitie Windows XP 32-bit en op de tweede partitie Windows X64.

Nu nog geen afsluitproblemen. Ik heb Openoffice vervangen door Office XP. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik denk dat het probleem best wel eens bij OO kan liggen, aangezien je daar de vorige keer ook problemen mee had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RAMeijer schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:36:
Of de Canon CanoScan LiDE 80 scanner? ;)
Ik heb hier een lide 30.... krijg het ook niet aan de praat :( Geen drivers te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/3845/bug8ec.jpg

Say what? :X Hoezo universeel? Ik zit in de help van X64 te snuffelen en dan dit ;)

Ik heb het probleem weer te pakken. De hele PC werkt vlekkeloos tot de powerdown. Het lijkt erop ofdat de PC het commando NTshutdown niet lijkt uit te voeren.

Nogmaals; het gaat om een puur powerdown probleem. Uitloggen, settings opslaan en wat andere taken gaan gewoon wel door totdat XP het systeem down moet brengen met bovenstaand commando.

Hibernate gaat altijd vlekkeloos. Ik heb ACPI 2.0 ondersteuning al uitgezet, maar geen soelaas. Openoffice gebruik ik niet meer samen met de HP bètadrivers.

Bestaat er een hijacker die het afsluitprocess tot in de puntjes kan aanpassen. SoftICE en dergelijke pakketten heb ik geen ervaringen mee.

Ik meende dat Windows 98 ook zo'n soort probleem kende in het begin. Je moest toen handmatig de PC uitzetten (een beter voorbeeld kan ik niet verzinnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:52:
[afbeelding]

Say what? :X Hoezo universeel? Ik zit in de help van X64 te snuffelen en dan dit ;)

Ik heb het probleem weer te pakken. De hele PC werkt vlekkeloos tot de powerdown. Het lijkt erop ofdat de PC het commando NTshutdown niet lijkt uit te voeren.

Nogmaals; het gaat om een puur powerdown probleem. Uitloggen, settings opslaan en wat andere taken gaan gewoon wel door totdat XP het systeem down moet brengen met bovenstaand commando.

Hibernate gaat altijd vlekkeloos. Ik heb ACPI 2.0 ondersteuning al uitgezet, maar geen soelaas. Openoffice gebruik ik niet meer samen met de HP bètadrivers.

Bestaat er een hijacker die het afsluitprocess tot in de puntjes kan aanpassen. SoftICE en dergelijke pakketten heb ik geen ervaringen mee.

Ik meende dat Windows 98 ook zo'n soort probleem kende in het begin. Je moest toen handmatig de PC uitzetten (een beter voorbeeld kan ik niet verzinnen).
Al eens in de logfiles van WinXP x64 gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

dCY schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:26:
Heeft iemand de digitale camera van Canon Ixus reeks al aan de praat in Windows XP x64.?
Ik heb het gevonden, Ik had geen drivers nodig.
Ik heb de protocol waar de camera mee werkt (normal) veranderd naar PTP (in de camera configuratie).
En voila! Camera werdt herkent en geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:41:
[...]

Al eens in de logfiles van WinXP x64 gekeken?
Ja, en ook uitgebreid. Geen COM+ fouten meer en het logboek is schoon, maar afsluiten ho maar. Nu is het probleem constant aanwezig. Ik had ook last van geluidsuitval tijdens een potje Battle for middle earth. Meteen geprobeerd onder de 32-bitter en geen enkel probleem tijdens dat spel.

Nu reist er bij een kwestie:

->Hoe ver moet ik gaan om de X64 problemen op te lossen? Ik gebruik mijn PC voor mijn plezier en met Windows X64 heb ik het gevoel dat ik meer aan het werk ben dan in plaats van te ontspannen. Als ik hiervoor kies zie ik het al gebeuren dat mijn systeemkast mee gaat naar het werk voor zeer gedetailleerde analyse. Op het planetamd64 forum schijnt Avast een boosdoener te zijn alhoewel ik het ook meemaakte zonder Avast erop.
Ik heb nu al zolang gezocht voor deze problemen dat ik bijna de conclusie durf te trekken dat mijn systeem gewoon een schurfhekel aan X64 heeft.
Ik heb al zoveel gestoeid met drivers dat ik onderhand vergeet welke versie nu actief is.
Conclusie: Windows X64 wil gewoon niet fatsoenlijk werken.

->Hoeveel kwaad kan het voor de computer om het ding maar gewoon uit te gooien als ik klaar ben? Afsluiten gaat toch niet, dus wat maakt het dan uit? Bij hibernate heb ik nooit problemen alhoewel hibernate beduidend meer tijd nodig heeft om te resumen dan bij zijn 32-bits broer die dat klusje vliegensvlug afwerkt en razendsnel weer in de lucht is met ongeveer dezelfde geheugenload.

Ik baal hiervan, zo word ik gedwongen om bij 32-bits te blijven zolang ik deze computer nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog aan het klooien met de WIFI USB stick van Asus (WL-167G). Hiervoor zijn geen X64 drivers beschikbaar op internet. Ik heb ze een mailtje gestuurd en krijg maar geen antwoord.

Dan maar wachten en anders eens kijken of ik een telefoon nummertje kan vinden.

Voor de rest werkt heel mijn systeem vlekkeloos en de prestaties zijn oke.

AMD X2 4200+
XFX 7800GTX 256mb
X-FI Creative
2gig DDR
ASUS A8NL-SLI Deluxe

Heb nu nog 1 onbekend onderdeel bij mijn hardware staan waar hij geen drivers voor kan vinden. Ik mis geen componenten tov de 32bit uitvoering dus ik heb hem maar gewoon uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:20:
[...]

Ja, en ook uitgebreid. Geen COM+ fouten meer en het logboek is schoon, maar afsluiten ho maar. Nu is het probleem constant aanwezig. Ik had ook last van geluidsuitval tijdens een potje Battle for middle earth. Meteen geprobeerd onder de 32-bitter en geen enkel probleem tijdens dat spel.

Nu reist er bij een kwestie:

->Hoe ver moet ik gaan om de X64 problemen op te lossen? Ik gebruik mijn PC voor mijn plezier en met Windows X64 heb ik het gevoel dat ik meer aan het werk ben dan in plaats van te ontspannen. Als ik hiervoor kies zie ik het al gebeuren dat mijn systeemkast mee gaat naar het werk voor zeer gedetailleerde analyse. Op het planetamd64 forum schijnt Avast een boosdoener te zijn alhoewel ik het ook meemaakte zonder Avast erop.
Ik heb nu al zolang gezocht voor deze problemen dat ik bijna de conclusie durf te trekken dat mijn systeem gewoon een schurfhekel aan X64 heeft.
Ik heb al zoveel gestoeid met drivers dat ik onderhand vergeet welke versie nu actief is.
Conclusie: Windows X64 wil gewoon niet fatsoenlijk werken.

->Hoeveel kwaad kan het voor de computer om het ding maar gewoon uit te gooien als ik klaar ben? Afsluiten gaat toch niet, dus wat maakt het dan uit? Bij hibernate heb ik nooit problemen alhoewel hibernate beduidend meer tijd nodig heeft om te resumen dan bij zijn 32-bits broer die dat klusje vliegensvlug afwerkt en razendsnel weer in de lucht is met ongeveer dezelfde geheugenload.

Ik baal hiervan, zo word ik gedwongen om bij 32-bits te blijven zolang ik deze computer nog heb.
Ik sluit Windows zo'n 90% af door middel van 4 seconden de powerknop in te drukken en heb nog nooit problemen gehad, dat moet dus ook voldoende zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:25:
[...]

Ik sluit Windows zo'n 90% af door middel van 4 seconden de powerknop in te drukken en heb nog nooit problemen gehad, dat moet dus ook voldoende zijn :)
Precies, 4 seconden inderdaad; je stelt me erg gerust ;)

Opzich valt daar wel mee te leven alhoewel ik net een verse instal heb gedaan (mijn laatste) en nu verzaak ik het ook om Avast te installeren en te gaan voor AVG 7.1 (Avast was wel een huge programma). Deze staat er net op en het systeem sloot normaal af.
Ik ga ook even geen nieuwe geluidsdrivers installeren. Eens kijken hoe het geluid zich verder gaat gedragen met de native Windows drivers. Tot zover goed geluid.
Voor de videokaart komen er wél nieuwere drivers. Ik wil voor mijn destijds betaalde 375 euro wel het onderste uit de kaart halen.
Een hele positieve kant is de UT2004 X64 patch. Ik merk duidelijk verschil in rekenkracht bij veel bots en hoge instellingen en dat gaat vloeiend. Details zijn mooier dan ooit. Dan gaat mijn CPU écht volluit en ik heb er voor betaald en ik mag daar van genieten. Daarom blijf ik nog even speuren naar patches enzo.

[edit insert]

Alles werkt nog steeds goed: Tot zover geïnstalleerd:

-AVG 7.1 for X64
-Daemon tools 4.0.0 X64
-Erunt (vaarwel systeemherstel)
-Office XP aangepaste installatie
-Acrobat Reader 6.04 silent
-Utorrent client (kwam daarstraks even over de 200 KB/s down)
-Catalyst 5.1.1. standaard driver install
-Winrar 3.51

Uitgesloten zijn degene die mogelijk het powerdown probleem veroorzaken (bevestiging volgt nog)
->HP printerdrivers bèta versie van planetamd64.
->Avast anti-virus home edition (hoofdverdachte)
->Eminent bleutooth
->OpenOffice 2.0 en 1.1.2

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je instellingen adden, maar ben niet een mogelijkheid tegengekomen waar dat zou moeten :|

edit:
Oei, gewoon overschrijven dus

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat kan idd, maar je kan ze ook importeren:
Administration center -> settings -> backup/restore.
Zorg er wel voor dat je de map die in die .cab zit in je backupmap zet in je Tiny Firewall programmamap. Goed dat je dit zegt, ik had hier helemaal niet meer aan gedacht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:56:
[...]

Precies, 4 seconden inderdaad; je stelt me erg gerust ;)

Opzich valt daar wel mee te leven alhoewel ik net een verse instal heb gedaan (mijn laatste) en nu verzaak ik het ook om Avast te installeren en te gaan voor AVG 7.1 (Avast was wel een huge programma). Deze staat er net op en het systeem sloot normaal af.
Ik ga ook even geen nieuwe geluidsdrivers installeren. Eens kijken hoe het geluid zich verder gaat gedragen met de native Windows drivers. Tot zover goed geluid.
Voor de videokaart komen er wél nieuwere drivers. Ik wil voor mijn destijds betaalde 375 euro wel het onderste uit de kaart halen.
Een hele positieve kant is de UT2004 X64 patch. Ik merk duidelijk verschil in rekenkracht bij veel bots en hoge instellingen en dat gaat vloeiend. Details zijn mooier dan ooit. Dan gaat mijn CPU écht volluit en ik heb er voor betaald en ik mag daar van genieten. Daarom blijf ik nog even speuren naar patches enzo.

[edit insert]

Alles werkt nog steeds goed: Tot zover geïnstalleerd:

-AVG 7.1 for X64 -> NOD32
-Daemon tools 4.0.0 X64
-Erunt (vaarwel systeemherstel)
-Office XP aangepaste installatie
-Acrobat Reader 6.04 silent -> Foxit PDF Reader
-Utorrent client (kwam daarstraks even over de 200 KB/s down)
-Catalyst 5.1.1. standaard driver install -> ATi Catalyst 5.13
-Winrar 3.51

Uitgesloten zijn degene die mogelijk het powerdown probleem veroorzaken (bevestiging volgt nog)
->HP printerdrivers bèta versie van planetamd64.
->Avast anti-virus home edition (hoofdverdachte)
->Eminent bleutooth
->OpenOffice 2.0 en 1.1.2
Dingen die ik sowieso veranderd zou hebben, zie boven :)

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:22:
Ik ben nog aan het klooien met de WIFI USB stick van Asus (WL-167G). Hiervoor zijn geen X64 drivers beschikbaar op internet.
Als je de drivers van Asus bekijkt zie je dat het om een ralink rt-2500 chipset gaat.
Driver daarvoor kun je hier downloaden, ook voor x64 zo te zien:
http://www.ralinktech.com/supp-1.htm

Directe link naar o.a. x64 drivers:
http://www.ralinktech.com....1.3.0_120805_0.0.1.1.exe

[ Voor 15% gewijzigd door MaZeS op 22-12-2005 00:28 ]

Verwijderd

@FnF en @The_Virus en uiteraart alle anderen.

Ik durf het bijna niet zeggen na alle herrie die ik gemaakt heb en na alle beschuldigingen en negativiteit naar Windows X64 toe, maar ik denk dat het probleem opgelost is. Ik heb gisteravond nog wat spellen geïnstalleerd en een paar kleine dingetjes. Geen afsluitproblemen terwijl ik ze normaal allang had gehad.

Probleem: Avast Anti Virus home edition. Wat een miezerig softwarepakket je voor een ellende kan brengen. Ik heb op het punt gestaan om de Windows X64 CD te verbrijzelen. Goed dat ik me destijds heb ingehouden. Ik heb de PC gisteren wel 10x opnieuw gestart zonder problemen.

Dus ik vraag mee met alle anderen aan alle anderen met powerdown problemen: gebruiken jullie bètadrivers en/of Avast?

@FnF, iedereen heeft een andere lijst. Jij zou het een en ander anders gedaan hebben. Echter kon ik met flinke korting AVG7.1 aankomen en zou ik een normale prijs moeten betalen voor NOD32. Aangezien mijn huis opgeknapt is heb ik even geen geld voor dure paketten zoals NOD32 als ik programmatuur goedkoper kan aankomen.

Ik wil ook bevestigen dat UT2004 met de X64 patch beduidend beter loopt. Ik ga binnenkort eens benchmarken. Ik heb nog nooit zo vloeiend en lekker gespeeld (DM-Albatros, 10 Godlike bots, op 1600x1200).

Ondertussen hebben de printer en de Bleutooth key het moeten ontgelden. HP schijnt absoluut geen haast te hebben met de ondersteuning van X64. Dat zijn dikke minpunten, HP!

• The__Virus
NOD32 trial kun je LEGAAL aanpassen, zodat hij een paar miljoen jaar te gebruiken is. Maar ik denk dat ik hem eens ga kopen, dat werkt veel makkelijker ;).

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:14:
[...]

Dingen die ik sowieso veranderd zou hebben, zie boven :)
FoxItPDFreader leek wel interessant en heb ik even geprobeerd. Hij start snel, maar het resultaat is veel minder mooi dan in Acrobat zelf. Alsof Foxit geen anti-aliasing erover heen gooit.
The__Virus schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:28:
NOD32 trial kun je LEGAAL aanpassen, zodat hij een paar miljoen jaar te gebruiken is. Maar ik denk dat ik hem eens ga kopen, dat werkt veel makkelijker ;).
Als het legaal is mag je het hier posten toch :D.

• The__Virus
wwillem schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:56:
[...]

Daar begin ik maar niet aan, want zelf twijfel ik hier wel een beetje aan. Je kan wel torrentsites langsgaan waar ie wordt gepost, soms icm. met de trial. Tis een fix van N-Sane.

Uit de readme van zijn fix:
code:
1
2
3
4
5
6
7
--------------------
-    Legal Note    -
--------------------

To my knowledge, applying a simple value to your registry is 100%
LEGAL. I, nor you, have modified any of ESET's files. Meaning, this
FiX is perfectly legal and you are breaking NO laws by using it. ;)

Wel eerst de readme lezen, voordat je hem toepast.

[ Voor 37% gewijzigd door The__Virus op 22-12-2005 17:31 ]

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 08:41:
@FnF en @The_Virus en uiteraart alle anderen.

Ik durf het bijna niet zeggen na alle herrie die ik gemaakt heb en na alle beschuldigingen en negativiteit naar Windows X64 toe, maar ik denk dat het probleem opgelost is. Ik heb gisteravond nog wat spellen geïnstalleerd en een paar kleine dingetjes. Geen afsluitproblemen terwijl ik ze normaal allang had gehad.

Probleem: Avast Anti Virus home edition. Wat een miezerig softwarepakket je voor een ellende kan brengen. Ik heb op het punt gestaan om de Windows X64 CD te verbrijzelen. Goed dat ik me destijds heb ingehouden. Ik heb de PC gisteren wel 10x opnieuw gestart zonder problemen.

Dus ik vraag mee met alle anderen aan alle anderen met powerdown problemen: gebruiken jullie bètadrivers en/of Avast?

@FnF, iedereen heeft een andere lijst. Jij zou het een en ander anders gedaan hebben. Echter kon ik met flinke korting AVG7.1 aankomen en zou ik een normale prijs moeten betalen voor NOD32. Aangezien mijn huis opgeknapt is heb ik even geen geld voor dure paketten zoals NOD32 als ik programmatuur goedkoper kan aankomen.

Ik wil ook bevestigen dat UT2004 met de X64 patch beduidend beter loopt. Ik ga binnenkort eens benchmarken. Ik heb nog nooit zo vloeiend en lekker gespeeld (DM-Albatros, 10 Godlike bots, op 1600x1200).

Ondertussen hebben de printer en de Bleutooth key het moeten ontgelden. HP schijnt absoluut geen haast te hebben met de ondersteuning van X64. Dat zijn dikke minpunten, HP!
Ik heb destijds maar 30€ voor NOD32 hoeven betalen, en dan heb je meteen toestemming om die op al je PC's te installeren + altijd gratis updates van software :)
The__Virus schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:28:
Dat is natuurlijk niet leuk voor de makers ;)
wwillem schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:56:
[...]

FoxItPDFreader leek wel interessant en heb ik even geprobeerd. Hij start snel, maar het resultaat is veel minder mooi dan in Acrobat zelf. Alsof Foxit geen anti-aliasing erover heen gooit.

[...]

Dat staat ergens in de opties, ik heb mijn versie inmiddels zo dat Acrobat er een stuk slechter uitziet, daarnaast start Foxit 10x sneller op, gebruikt 20x minder resources :)
The__Virus schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:29:
[...]

Daar begin ik maar niet aan, want zelf twijfel ik hier wel een beetje aan. Je kan wel torrentsites langsgaan waar ie wordt gepost, soms icm. met de trial. Tis een fix van N-Sane.

Uit de readme van zijn fix:
code:
1
2
3
4
5
6
7
--------------------
-    Legal Note    -
--------------------

To my knowledge, applying a simple value to your registry is 100%
LEGAL. I, nor you, have modified any of ESET's files. Meaning, this
FiX is perfectly legal and you are breaking NO laws by using it. ;)

Wel eerst de readme lezen, voordat je hem toepast.
Dat is nog maar de vraag, als je NOD32 key's aanpast, dan kan dat best wel eens illegaal zijn, aangezien ik niet alle EULA's doorlees, zal het er best eens in kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Netjes, ook al heb ik de nVidia en ATi drivers maar zo neergezet dat ze automatisch de laatste versie hebben op de nVidia FTP server (En 82.xx is ook uit).

Daarnaast las ik iets moois:

meuktracker: LitePC 2000-XPlite 1.7.0300

Underpinnings to support 64-bit Windows XP/2003 added. Not yet available for general use.

XPLite, heeft het toch nog wat opgeleverd dat ik ze een mailtje gestuurd heb :*)

Ik zal direct de bovenstaande lijst wel even in de SP verwerken.

//EDIT:
Alles toegevoegd behalve nVidia/ATi aangezien die al de laatste waren, en de Yukon ook niet, omdat de link ervan niet volledig is...

Er is trouwens ook een nieuwe versie van Daemon-Tools, versie 4.0.3, alleen is die alleen nog voor customers, en dat ben ik niet :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 23-12-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de ATi drivers / CCC met geen mogelijkheid aan de praat. CCC staat wel in de tray maar wil niet opstarten. Ik heb ook het gevoel dat de drivers niet volledig opgepikt worden want bijv. direct3d kan niet initialiseren.

Draai 2003 R2 x64, uiteraard met .NET 2.0.

Heb uitgebreid geprobeerd met 5.12 (ook met CP) en 5.13.

Anderen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Moet je niet .NET 1.0 draaien ?
edit ''typo''

[ Voor 37% gewijzigd door wealthy_beggar op 23-12-2005 16:45 ]

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY

dCY

.net 2.0 is standaard in x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZeS schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:26:
[...]

Als je de drivers van Asus bekijkt zie je dat het om een ralink rt-2500 chipset gaat.
Driver daarvoor kun je hier downloaden, ook voor x64 zo te zien:
http://www.ralinktech.com/supp-1.htm

Directe link naar o.a. x64 drivers:
http://www.ralinktech.com....1.3.0_120805_0.0.1.1.exe
Kijk dit is nuttig..

Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:39:
Ik krijg de ATi drivers / CCC met geen mogelijkheid aan de praat. CCC staat wel in de tray maar wil niet opstarten. Ik heb ook het gevoel dat de drivers niet volledig opgepikt worden want bijv. direct3d kan niet initialiseren.

Draai 2003 R2 x64, uiteraard met .NET 2.0.

Heb uitgebreid geprobeerd met 5.12 (ook met CP) en 5.13.

Anderen die hier last van hebben?
Waarom probeer je de ATi Extreme Drivers 5.12 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Ik heb dat ook met CCC het ligt wel degelijk aan netframe 2.0 mja dat is standaard in X64
Iemand al een oplossing behalve die extreme drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat mocht je willen. .net 1.0 zat er bij mij niet eens in. En het is ook niet mogelijk dat die erin zat, want toen x64 uitkwam, was 2.0 nog beta. De link om het .net framework te downloaden staat in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
wealthy_beggar schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:44:
Moet je niet .NET 1.0 draaien ?
edit ''typo''
Nee, dat is zeker niet nodig. Ik heb enkel .NET Framework 2.0 (final) geinstalleerd. ATi Catalyst 5.12 draait prima op Windows XP x64. Ik heb Windows 2003 R2 x64 nog niet getest, maar ik verwacht dat ook voor Windows 2003 R2 x64 enkel .NET Framework 2.0 genoeg is.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed_Sheep schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:08:
Ik heb Windows 2003 R2 x64 nog niet getest, maar ik verwacht dat ook voor Windows 2003 R2 x64 enkel .NET Framework 2.0 genoeg is.
Zijn er hier mensen die een versie van 2003 draaien en de Catalyst drivers volledig werkend hebben gekregen (uiteraard i.c.m. CCC op CP)?

Ik ben benieuwd, want het wordt dus niet officieel door ATi ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:55:
[...]

Zijn er hier mensen die een versie van 2003 draaien en de Catalyst drivers volledig werkend hebben gekregen (uiteraard i.c.m. CCC op CP)?

Ik ben benieuwd, want het wordt dus niet officieel door ATi ondersteund...
Ik heb de laatste drivers op Windows Server 2003 R2 geprobeerd, en die werken hier wel gewoon (Verder niks getest, maar kreeg geen error meldingen e.d.)
Maar waarom probeer je niet gewoon de versie met CP, of ATi Extreme drivers (Icm ATT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie met CP (5.12) werkt ook niet. Ik krijg dan de volgende melding:

"The ATI Control Panel failed to initialize because NO ATI driver installed, or ATI driver is not working properly. The ATI Control Panel will now exit".

Ik zou het liefste ATi of Omega drivers gebruiken. Die Extreme drivers, dat zijn toch die WarCats?

Ik vind die eerlijk gezegd een beetje vaag. En ik wil liever geen AtiTool gebruiken voor mijn settings, maar een volwassen GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:13:
Versie met CP (5.12) werkt ook niet. Ik krijg dan de volgende melding:

"The ATI Control Panel failed to initialize because NO ATI driver installed, or ATI driver is not working properly. The ATI Control Panel will now exit".

Ik zou het liefste ATi of Omega drivers gebruiken. Die Extreme drivers, dat zijn toch die WarCats?

Ik vind die eerlijk gezegd een beetje vaag. En ik wil liever geen AtiTool gebruiken voor mijn settings, maar een volwassen GUI.
Gelukkig niet :) De Extreme drivers zijn drivers die maar zo'n 10MB in omvang zijn, dit omdat alle talen er uit gesloopt zijn behalve Engels en Russisch. Daarnaast wordt deze set standaard met ATT geleverd.
Op dit moment is de laatste Extreme driver versie 5.12, maar de 5.13 versie voor x64 komt vandaag nog :)

Hier is de Extreme 5.12 x64 te downloaden: Klik

Zodra de 5.13 versie er is, zal ik die hier wel even posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:12:
Gelukkig niet :) De Extreme drivers zijn drivers die maar zo'n 10MB in omvang zijn, dit omdat alle talen er uit gesloopt zijn behalve Engels en Russisch. Daarnaast wordt deze set standaard met ATT geleverd.
Op dit moment is de laatste Extreme driver versie 5.12, maar de 5.13 versie voor x64 komt vandaag nog :)

Hier is de Extreme 5.12 x64 te downloaden: Klik

Zodra de 5.13 versie er is, zal ik die hier wel even posten :)
Werkt helemaal perfect! Enorm bedankt!

Ik was in de war met een ander tooltje (ATi utility of zoiets, versie 0.24 beta o.i.d). Dit ziet er echt minder uit. Maar die ATi Tray tools is helemaal perfect. Ook gelijk Powerstrip eraf gegooid, niet meer nodig nu.

Ik had ATi TT al eens eerder geprobeerd, maar die werken bij mij dus ook niet met de normale driver. Zegt ie: Cannot acces BIOS.

Kan ik eindelijk mijn nieuwe X850 XT eens goed gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:27:
[...]

Werkt helemaal perfect! Enorm bedankt!

Ik was in de war met een ander tooltje (ATi utility of zoiets, versie 0.24 beta o.i.d). Dit ziet er echt minder uit. Maar die ATi Tray tools is helemaal perfect. Ook gelijk Powerstrip eraf gegooid, niet meer nodig nu.

Ik had ATi TT al eens eerder geprobeerd, maar die werken bij mij dus ook niet met de normale driver. Zegt ie: Cannot acces BIOS.

Kan ik eindelijk mijn nieuwe X850 XT eens goed gaan testen.
Als je het "BIOS-probleem" krijgt, moet je ergens in een *.ini file old_bios enablen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijne kerst allemaal :Y)

Wijziging:

Ik heb AVG 7.1 vervangen door NOD32 om de volgende reden:
Het blijkt dat AVG7.1 verschrikkelijk veel geheugen nodig heeft. Standaard schoot ik al over de 300 MB load heen en had ik 711 MB vrij van de 1024.
Met NOD32 voor X64 heb ik 60 meg meer vrij en lijkt mijn systeem sneller.

Ik kwam dit euvel tegen in andere fora. Ik wist toen wat mij te doen stond. Ik hou graag veel geheugen vrij voor mijn games die het echt wel nodig hebben.

Mijn harddisk is gisteravond gecrashed Eigen topic over tikkende harddisk.

Waarom ik dit aanhaal? Omdat ik me afvraag of het kan komen doordat ik de harddisk de laatste maanden zo intensief heb gebruikt. Dat is voor mij een reden om de nieuwe harddisk niet meer zo intensief te gebruiken en te blijven bij Windows X64. Ik wacht wel op een Raptor schijf omdat deze beter ontworpen is voor intensief gebruik ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:30:
Fijne kerst allemaal :Y)

Wijziging:

Ik heb AVG 7.1 vervangen door NOD32 om de volgende reden:
Het blijkt dat AVG7.1 verschrikkelijk veel geheugen nodig heeft. Standaard schoot ik al over de 300 MB load heen en had ik 711 MB vrij van de 1024.
Met NOD32 voor X64 heb ik 60 meg meer vrij en lijkt mijn systeem sneller.

Ik kwam dit euvel tegen in andere fora. Ik wist toen wat mij te doen stond. Ik hou graag veel geheugen vrij voor mijn games die het echt wel nodig hebben.

Mijn harddisk is gisteravond gecrashed Eigen topic over tikkende harddisk.

Waarom ik dit aanhaal? Omdat ik me afvraag of het kan komen doordat ik de harddisk de laatste maanden zo intensief heb gebruikt. Dat is voor mij een reden om de nieuwe harddisk niet meer zo intensief te gebruiken en te blijven bij Windows X64. Ik wacht wel op een Raptor schijf omdat deze beter ontworpen is voor intensief gebruik ?!
Ik kan me eigenlijk net voorstellen dat het komt door intensief gebruik, mijn IDE's staan ook zo'n 14 uren per dag volledig te ratelen, en hebben nog nooit kuren gehad * Phyxion klopt even af op zijn bureau.
Al mijn SCSI schijven ook niet trouwens, maar als die er niet tegen kunnen met een MTBF (power-on hours) van 1,200,000.

offtopic:
Als je je HD even in een afgesloten (Lees: luchtdicht) zak doet, stop die dan +- 24 uur in de vriezer en met een beetje geluk doet ie het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Voor alle ATi users met Windows x64, hier:
Extreme 1.5.13GTx64 Christmas Edition
(driver+ATT win_x64, 11.3 MB)
Based on Catalyst 5.13 and ATi Tray Tools 1.0.4.780
Have fun :)

edit: Download maar niet, drivers zijn vrij buggy, kaart wordt ook niet meer herkend door drivers. Ook mist deze pack ernstig veel files. Even op het driverheaven forum posten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door SgtStrider op 25-12-2005 12:24 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

wwillem schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:13:
[...]

Sorry inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ik heb laatst die versie gebruikt voor m'n x32 windows (die ik niet meer nodig heb :P). Ik heb even gezocht hoe het wel moet: sataraid folder nemen ipv de niet bestaande legacy map. Maar van te voren wel "NVATAX64.INF, NVCOI.DLL en NVATA.CAT" kopieren vanuit de IDE_SATA map naar je sataraid map. Ik heb dit [url=Nhttp://66.249.93.104/search?q=cache:cCbjr6PIniIJ:www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t10365.html+%22legacy%22+nvidia+nlite&hl=en]hier[/] gevonden. Op msfn is ook veel te vinden. Daar haal ik meestal m'n info.
Tijde terug, maar ik heb het zojuist geprobeerd en dat werkt _ook_ niet. Ook een nLite slipstreamed install met de nForce drivers erin biedt geen soelaas. Waar oh waar ligt dit aan ?

Voor alle duidelijkheid: ik heb dus een aantal schijven in m'n systeem. C: is gewoon XP Pro, en op een andere disk (PATA) wil ik x64 installeren. Na de eerste kopieerslag krijg ik dus de melding "ntoskrnl.exe cannot be found".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
SgtStrider schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:19:
Voor alle ATi users met Windows x64, hier:

[...]

Have fun :)

edit: Download maar niet, drivers zijn vrij buggy, kaart wordt ook niet meer herkend door drivers. Ook mist deze pack ernstig veel files. Even op het driverheaven forum posten ;)
Was al gepost hoor :) Ik zal de drivers direct ook even proberen, heb al wel de x86 versie geprobeerd en die werkt echt uitstekend _O_

//EDIT:
x64 Editie geprobeerd, en werkt hier ook uitstekend, gewoon op een schone Windows installatie...

Ben nu even aan het testen wat allemaal wel werkt, en wat niet werkt. Printer en TV-Kaart zijn de enige die niet werken, PDA werkt prima (Had ik niet eens gedacht, en had niet eens drivers nodig :)),
alle memorysticks werken prima (Wel verwacht). Ook de Digitale Camera werkt prima, drivers worden gewoon automatisch geinstalleerd, werkt op PTP en Mass Storage :9

Printer zal helaas niks worden (Lexmark=Service van niks), zal dus in de loop der tijd wel eens een ander merk printer halen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Phyxion op 25-12-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:19:
Ze werken hier zelfs prima op een "vuile" installatie. Ik wil geen andere meer.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.