[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.678 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Alle Registry cleaning software van Macecraft werkt als een tiet.

Dus RegSupreme, RegSupreme Pro and PowerTools werken allemaal op een x64 Windows systeem.

PowerTools v1.5.1.311: Works
RegSupreme Pro v1.2.0.38: Works
RegSupreme v1.3.0.35: Works

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naimed schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:44:
Alle Registry cleaning software van Macecraft werkt als een tiet.

Dus RegSupreme, RegSupreme Pro and PowerTools werken allemaal op een x64 Windows systeem.

PowerTools v1.5.1.311: Works
RegSupreme Pro v1.2.0.38: Works
RegSupreme v1.3.0.35: Works
Dan mag je jezelf wel gelukkig prijzen als ik dit even mag aanhalen : Draadje over registry cleaners,optimizers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

SgtStrider schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:19:
Voor alle ATi users met Windows x64, hier:

[...]

Have fun :)

edit: Download maar niet, drivers zijn vrij buggy, kaart wordt ook niet meer herkend door drivers. Ook mist deze pack ernstig veel files. Even op het driverheaven forum posten ;)
Draai maar terug wat hier staat, moest even wat forcen, en nu werkt het als een tiet! Zelfs 300 3dMarks gestegen in 05, wat toch redelijk netjes is.

:)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prangende vraag: Wanneer komt 3Dmark eens uit met een 64-bits editie? Dan pas wordt ik nieuwsgierig naar mijn nieuwe score.
In Windows X64 haal ik nagenoeg dezelfde score als in X86, maar ja, het is 32-bits code. Hierbij wordt de 64-bits versie van Direct3D niet aangesproken. In UT2004 is dat verschil te zien en te merken. Vandaar mij nieuwsgierigheid naar een 64-bits versie.

Ik neem aan dat 3Dmark makkelijk over de 32-bits woordlengte heen kan komen met dezelfde benchmarks. UT2004 heeft ook nog steeds dezelfde data, alleen wordt hier Direct3D X64 aangeroepen via een fixed executable wat al genoeg blijkt te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 08:29:
Prangende vraag: Wanneer komt 3Dmark eens uit met een 64-bits editie? Dan pas wordt ik nieuwsgierig naar mijn nieuwe score.
In Windows X64 haal ik nagenoeg dezelfde score als in X86, maar ja, het is 32-bits code. Hierbij wordt de 64-bits versie van Direct3D niet aangesproken. In UT2004 is dat verschil te zien en te merken. Vandaar mij nieuwsgierigheid naar een 64-bits versie.

Ik neem aan dat 3Dmark makkelijk over de 32-bits woordlengte heen kan komen met dezelfde benchmarks. UT2004 heeft ook nog steeds dezelfde data, alleen wordt hier Direct3D X64 aangeroepen via een fixed executable wat al genoeg blijkt te zijn.
Ik verwacht niet dat de mensen achter 3DMark ooit een x64 versie gaan uitbrengen, of dat het nog heel erg lang op zich laat wachten...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55
Het zou dan immers ook geen eerlijke vergelijking meer wezen met oudere systemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

The__Virus schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:47:
Het zou dan immers ook geen eerlijke vergelijking meer wezen met oudere systemen ;).
Een beetje kromme vergelijking, maar het idee is juist. Wat wij nu doen, is de hele 32bits boel emuleren op een 64bits cpu. In mijn idee is het daarom ook het verstandigst voor Futuremark als er een 64bits versie van 3dMark uitkwam, waarvan de scores totaal losstaan van die van de 32bits versie. Op deze manier is het echt eerlijk, want nu zijn de 64bits users juist in het nadeel, en gebonden aan een emulator. Ook een beetje krom nietwaar, 32bits programma om te benchmarken op een 64bits cpu ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Laatst online: 25-11-2021
The__Virus schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:47:
Dan hadden ze hem beter 16-bits kunnen bouwen :P

FusionHDTV 3.3Beta1 (3.21.01) version

[ Voor 20% gewijzigd door Speed_Sheep op 26-12-2005 12:22 ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
SgtStrider schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:01:
[...]

Een beetje kromme vergelijking, maar het idee is juist. Wat wij nu doen, is de hele 32bits boel emuleren op een 64bits cpu. In mijn idee is het daarom ook het verstandigst voor Futuremark als er een 64bits versie van 3dMark uitkwam, waarvan de scores totaal losstaan van die van de 32bits versie. Op deze manier is het echt eerlijk, want nu zijn de 64bits users juist in het nadeel, en gebonden aan een emulator. Ook een beetje krom nietwaar, 32bits programma om te benchmarken op een 64bits cpu ;)
Ja, dat vind ik eigenlijk ook, gewoon een apart scorebord voor x64 gebruikers. En over WOW, je kan duidelijk zien dat WOW echt goed gemaakt is, want de x86 programma's op x64 dmv WOW draaien meestal hetzelfde of zelfs nog een tikkeltje sneller. Het is wel emulatie, wat toch tijd kost, dat betekend dat Microsoft goed werk heeft geleverd, want het is er niet langzamer (Misschien in sommige gevallen) op geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Inderdaad, dat bedoel ik dus ook. Met WOW64 draait het alleen maar beter (in hoeverre dit mogelijk is uiteraard ;)). En 16bits wordt niet meer ondersteund he, dat is echt verleden tijd. Daar kun je geen games in schrijven lijkt me (en 3Dmark is een soort van game, alleen niet echt interactief :P). Aparte vergelijkingen kan, maar dan kun je weer niet zeggen of een score al dan niet goed is. Bovendien zal het misschien niet eens zo heel veel uitmaken, aangezien 3Dmark05 het zwaarst op de GPU leunt en niet op de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op maandag 26 december 2005 @ 13:57:
Inderdaad, dat bedoel ik dus ook. Met WOW64 draait het alleen maar beter (in hoeverre dit mogelijk is uiteraard ;)). En 16bits wordt niet meer ondersteund he, dat is echt verleden tijd. Daar kun je geen games in schrijven lijkt me (en 3Dmark is een soort van game, alleen niet echt interactief :P). Aparte vergelijkingen kan, maar dan kun je weer niet zeggen of een score al dan niet goed is. Bovendien zal het misschien niet eens zo heel veel uitmaken, aangezien 3Dmark05 het zwaarst op de GPU leunt en niet op de CPU.
Ach, ik speel games en geen benchmarks, ik zie veel liever een aantal vergelijking van een game dan de 3DMarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
En daar sluit ik me bij aan :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik heb sinds gisteren ineens het wazige probleem, dat al mijn 32-bit applicaties niet meer connecten met het internet. Outlook vertikt het, de 32-bit Internet Explorer idem, net als Symantec Liveupdate, Windows Update, FTD, enz. Alles wat nog 32-bit is, komt het net niet op, terwijl het op 64-bit als een speer loopt.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom ga ik binnenkort de benchmark draaien van een 64-bit UT2004.
3Dmark zal ooit moeten meegaan omdat heel langzaamaan de gamewereld de smaak van 64-bit te pakken krijgt. Er gaat immers een grote wereld van nieuwe mogelijkheden voor ze open.
Nu Intel ook 64-bits CPU levert en AMD dit allang doet zal de consument in de loop van de komende tijd meer te maken krijgen met 64-bits.
Zoiets dien je toch met beide handen aan te pakken als programmeur. Dat zou ik wel doen, zeker weten. Dé manier om je naam geen goede richting te geven en zo de winstmarge en effectiviteit op te krikken.
Hier weer dat verhaaltje: Zolang programmeurs het nog nalaten om 64-bits code te schrijven zal men het op de tijd van dan niet genoeg beheersen met bugs vandien. ATi bijvoorbeeld is al een tijdje bezig met 64-bits Catalysts waarin ze steeds meer ervaring krijgen en op de dag van Windows Vista een grote naam mag hebben.
Het zou me niet verbazen als over een paar jaar HP failliet gaat omdat ze geen 64-bits drivers willen schrijven en de techniek nog helemaal niet beheersen op de tijd dat het moét.

Nu zie ik 2 dingen gebeuren:

Of er onstaan 2 groepen. De 32-bitters en de 64-bitters. Beide gebruiken andere hardware. Dat zou de redding van HP kunnen zijn en andere fabrikanten die 64-bits niet kennen. Door deze groepen onstaan er nieuwe fora's in de trend van planetVista32 en planetVista64.

Of iedereen gaat zachtjesaan over op 64-bits omdat hun machine dat kan. Dan komt het eindoordeel van veel fabrikanten en zullen er veel ontslagenen vallen door mismanagement in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer er een officiele apache en mysql x64 binary voor windows uitkomt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:38:
Daarom ga ik binnenkort de benchmark draaien van een 64-bit UT2004.
3Dmark zal ooit moeten meegaan omdat heel langzaamaan de gamewereld de smaak van 64-bit te pakken krijgt. Er gaat immers een grote wereld van nieuwe mogelijkheden voor ze open.
Nu Intel ook 64-bits CPU levert en AMD dit allang doet zal de consument in de loop van de komende tijd meer te maken krijgen met 64-bits.
Zoiets dien je toch met beide handen aan te pakken als programmeur. Dat zou ik wel doen, zeker weten. Dé manier om je naam geen goede richting te geven en zo de winstmarge en effectiviteit op te krikken.
Hier weer dat verhaaltje: Zolang programmeurs het nog nalaten om 64-bits code te schrijven zal men het op de tijd van dan niet genoeg beheersen met bugs vandien. ATi bijvoorbeeld is al een tijdje bezig met 64-bits Catalysts waarin ze steeds meer ervaring krijgen en op de dag van Windows Vista een grote naam mag hebben.
Het zou me niet verbazen als over een paar jaar HP failliet gaat omdat ze geen 64-bits drivers willen schrijven en de techniek nog helemaal niet beheersen op de tijd dat het moét.

Nu zie ik 2 dingen gebeuren:

Of er onstaan 2 groepen. De 32-bitters en de 64-bitters. Beide gebruiken andere hardware. Dat zou de redding van HP kunnen zijn en andere fabrikanten die 64-bits niet kennen. Door deze groepen onstaan er nieuwe fora's in de trend van planetVista32 en planetVista64.

Of iedereen gaat zachtjesaan over op 64-bits omdat hun machine dat kan. Dan komt het eindoordeel van veel fabrikanten en zullen er veel ontslagenen vallen door mismanagement in het verleden.
HP heeft al x64 drivers uitgebracht, Lexmark zal juist problemen krijgen aangezien ze nog niet één x64 driver heeft uitgebracht. Nee, zo slecht doet HP het nog niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:25:
[...]

Tijde terug, maar ik heb het zojuist geprobeerd en dat werkt _ook_ niet. Ook een nLite slipstreamed install met de nForce drivers erin biedt geen soelaas. Waar oh waar ligt dit aan ?

Voor alle duidelijkheid: ik heb dus een aantal schijven in m'n systeem. C: is gewoon XP Pro, en op een andere disk (PATA) wil ik x64 installeren. Na de eerste kopieerslag krijg ik dus de melding "ntoskrnl.exe cannot be found".
Iemand hier nog een idee over ? Heb het idee dat het wat ondergesneeuwd raakte.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
je moet de opslagdrivers niet installeren, thats all. Ow ja en ook geen netwerksuite en Active Armor Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Laatst online: 25-11-2021
Zojuist contact gehad met Konica Minolta. Begin januari 2006 verschijnt de x64 driver voor de Magicolor 2400W printer.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mailtje van Hauppauge over PCI-e en 64-bit drivers:
There are no plans at this time for PCI-Express models. 64bit drivers, however, are in development and will be released shortly after the new year on a model-by-model basis. Watch our website for announcements.

Thank you
Sales Dept.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,

Is het nu beter om Windows XP 64 bit op m'n nieuwe Asrock 939dual-sata2 met Amd64 venice 3500+ processor, of moet ik het nog maar even op Windows XP 32 bit houden ???

Groetjes en alvast happy new year....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:30:
Hallo ,

Is het nu beter om Windows XP 64 bit op m'n nieuwe Asrock 939dual-sata2 met Amd64 venice 3500+ processor, of moet ik het nog maar even op Windows XP 32 bit houden ???

Groetjes en alvast happy new year....
Als je van die geintjes kunt uithalen zoals een patch downloaden voor bijvoorbeeld UT2004 X64 dan is het een hele leuke winst. Op dit moment zou ik nog met een gerust hart tegen je kunnen zeggen van blijf maar lekker bij de 32-bitter. Over een jaar zal mijn antwoord heel anders zijn.
De 64-bit versie van Windows loopt zeker niet minder als zijn broer. Juist als je 64-bit software gaat draaien ga je het verschil merken. En 64-bit is bezig met een opmars.
In de gepatchde UT2004 en Far Cry merk ik het duidelijk. De graphics én prestaties zijn beter tot veel beter. Dat is zeker merkbaar.

De keerzijde van de medaille is je hardware met drivers. Ondersteund X64 wel al je hardware en zo nee; welke drivers heb ik dan nodig en zijn die er ook? Gebruik de search voor deze antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

ik heb de startpost gelezen, dit grote topic en wat wiki's maar ik heb nog paar vraagjes:

- kan je nou alle software die je op xp kan draaien nou ook gewoon op x64 draaien?
- kan ik als x64 uk bezitter deze in het nederlands krijgen? (ik ben niet lid van msdn)
- heb je voor alle hardware nieuwe drivers nodig?
- dus ook een psp kan je niet aansluiten of een camera?

[ Voor 2% gewijzigd door Xe0n op 27-12-2005 21:12 . Reden: - kan ik ALS x64 uk bezitter ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xe0n schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:33:
ik heb de startpost gelezen, dit grote topic en wat wiki's maar ik heb nog paar vraagjes:

- kan je nou alle software die je op xp kan draaien nou ook gewoon op x64 draaien?
Alle highlevel software wel. Zodra ze met drivers gaan knoeien wordt het moeilijk. Voor Daemon Tools heb je dus een aparte versie nodig.
- kan ik al x64 uk bezitter deze in het nederlands krijgen? (ik ben niet lid van msdn)
Op dat eerste, geen idee. Op dat laatste, ja. Veel wordt gelukkig gelijk al herkend en geinstalleerd.
Zolang je camera gewoon een mass-storage device is, kan je em gewoon aansluiten. Anders moet je even kijken of er drivers beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

wat ik me af vroeg:

is x64 kwetsbaar voor alle virussen van xp?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Xe0n schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:58:
wat ik me af vroeg:

is x64 kwetsbaar voor alle virussen van xp?
Ja, zo goed ik weet wel, aangezien NOD32 op mijn x86 en mijn x64 systeem precies hetzelfde virus aangaf. In hoeverre een virus in staat zal zijn om Windows bestanden aan te passen weet ik niet, gelukkig heb ik (bijna) nooit virussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xe0n schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:33:

->WoW64 zorgt ervoor dat je bijna alle 32-bits software kunt draaien welke inderdaad niet afhankelijk is van hardwareondersteuning en zich gedraagt volgens de 64-bits HAL. Avast anti-virus is een voorbeeld van een probleempakket (of het intussen is opgelost weet ik niet) dat afsluitproblemen veroorzaakt. Vaak betekend een overstap naar het 64-bits platform een aanpassing van je softwareverzameling. Gebruik de search van dit forum om titels te verscharen of struin eens rond op planetamd64 fora en bibliotheek

- kan ik als x64 uk bezitter deze in het nederlands krijgen? (ik ben niet lid van msdn)
->Het antwoord is heel kort: Neen

->Dat antwoord is ook heel kort: Ja, zeker. Ook hier geld dat je goed moet zoeken hier en daar welke drivers er al uit zijn voor de hardware die je bezit en/of Windows X64 deze native herkent. Toch gaat dit verassend vaak goed. Windows X64 herkent veel hardware is mijn ervaring. Heel mijn systeem wordt herkent op de RAID driver na. Toch is het verstandig om een aparte driver voor je videokaart en geluidskaart te installeren omdat deze beter werken en er op afgestemd zijn. De drivers van Windows WDM zijn echter beperkt en ondersteunen bijvoorbeeld geen OpenGL.
->Dus? Vaak, zo niet altijd wordt een USB device met opslag herkent als USB drive en dus ook voor Windows X64. Je foto's staan dan vaak in de map DCIM op je device. Volgens mij heeft WIDCOMM al 64-bits drivers als ik me niet heel sterk vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:50:
[...]

Ja, zo goed ik weet wel, aangezien NOD32 op mijn x86 en mijn x64 systeem precies hetzelfde virus aangaf. In hoeverre een virus in staat zal zijn om Windows bestanden aan te passen weet ik niet, gelukkig heb ik (bijna) nooit virussen :)
Ik vrees dat je redenering niet helemaal klopt. Wanneer je linux virussen opgeslagen hebt staan op je computer met x64, dan worden ze ook herkend. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit virus ook op jouw x64 werkt. Een virusscanner gebruikt volgens mij maar één database, met alle virussen.

Misschien dat iemand zin heeft om onder VMware Windows x64 en x32 te draaien en vervolgens een paar virussen los laten op deze besturingssystemen. Het lastige is het zoeken naar virussen, ik krijg altijd zo weinig virussen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:32:
[...]

Ik vrees dat je redenering niet helemaal klopt. Wanneer je linux virussen opgeslagen hebt staan op je computer met x64, dan worden ze ook herkend. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit virus ook op jouw x64 werkt. Een virusscanner gebruikt volgens mij maar één database, met alle virussen.

Misschien dat iemand zin heeft om onder VMware Windows x64 en x32 te draaien en vervolgens een paar virussen los laten op deze besturingssystemen. Het lastige is het zoeken naar virussen, ik krijg altijd zo weinig virussen :D.
Lees het nog eens, dit is precies wat ik ook zei :P

Ik vind het geen probleem om eens wat virussen los te laten op mijn x64 en x86, beide heb ik wel op VMWare draaien, maar dan zal iemand mij die virussen aan moeten leveren, want ik heb ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:07:
[...]

Lees het nog eens, dit is precies wat ik ook zei :P
Nee man ;).
Xe0n: Is x64 kwetsbaar voor alle x32 virussen?
FnF: Ja, want *redenering*
wwillem: *redenering* klopt niet.
Ik vind het geen probleem om eens wat virussen los te laten op mijn x64 en x86, beide heb ik wel op VMWare draaien, maar dan zal iemand mij die virussen aan moeten leveren, want ik heb ze niet ;)
Om virussen vragen schijnt niet te mogen hier. Ik heb het ook wel eens geprobeerd in een virusscanner topic en toen mocht het niet. Dus dat is precies het lastige punt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

wwillem schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:51:
Om virussen vragen schijnt niet te mogen hier. Ik heb het ook wel eens geprobeerd in een virusscanner topic en toen mocht het niet. Dus dat is precies het lastige punt :P.
Nou, volgende keer zal ik wat virusjes doorsturen :Y)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ga gewoon langs willekeurige cracksites (vooral die met van die vage 'extensies') en je zult genoeg voorbij zien komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:51:
[...]

Nee man ;).
Xe0n: Is x64 kwetsbaar voor alle x32 virussen?
FnF: Ja, want *redenering*
wwillem: *redenering* klopt niet.

[...]

Ik quote mezelf even:
In hoeverre een virus in staat zal zijn om Windows bestanden aan te passen
:Y)

Ik zie niet in waarom ik daar niet om zou mogen vragen, maar goed :)
webfreakz.nl schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:26:
[...]

Nou, volgende keer zal ik wat virusjes doorsturen :Y)
Graag niet gewoon de virussen als bestand doorsturen, maar dan even een linkje naar het virus ;)
The__Virus schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:41:
Ga gewoon langs willekeurige cracksites (vooral die met van die vage 'extensies') en je zult genoeg voorbij zien komen ;).
Die sites hebben meestal geen virussen maar keyloggers, adware en dat soort spul (Alhoewel NOD32 beide wel wegfiltert zou dat ook mogelijk zijn). Ik heb ook op x64 wel eens waarschuwingen van NOD32 gehad voor zulk spul, maar het valt natuurlijk slecht uit te testen of een virus nu ook daadwerkelijk actief is of niet, daarnaast is het met NOD32 geinstalleerd al nagenoeg onmogelijk om zulk spul binnen te krijgen, want zelfs met NOD32 compleet disabled blocked ie nog alles (Net even geprobeerd op x86 met wat spyware en keyloggers) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
klopt ja, dat komt omdat de kern niet af is te sluiten, alleen de schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:11:
Ik zie niet in waarom ik daar niet om zou mogen vragen, maar goed :)
Ik ook niet :P.

Als je toch leuke dingen wil gaan testen:
Ik zou wel eens willen weten wat dit doet: 'Extreem kritieke' fout bedreigt Windows XP. Mensen die geen IE gebruiken hebben hier trouwens geen last van. Je browser download dan alleen de exploit. Als je java uitzet doe je zelfs dat niet :Y).

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:54:
[...]

Ik ook niet :P.

Als je toch leuke dingen wil gaan testen:
Ik zou wel eens willen weten wat dit doet: 'Extreem kritieke' fout bedreigt Windows XP. Mensen die geen IE gebruiken hebben hier trouwens geen last van. Je browser download dan alleen de exploit. Als je java uitzet doe je zelfs dat niet :Y).
Ik gebruik altijd Firefox :)
Daarnaast staat er bij 'kunnen', dus moet je weer zo'n site hebben die dat doet, en zoals altijd is dat moeilijk te vinden :)

Verwijderd

Mensen, maak het jezelf makkelijk.

Nod32+Firewall+FF64 en je hebt nergens last.

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 18:48
Ik heb net Vista 64bit geinstalleerd, maar ik krijg mijn geluidskaart niet geinstalleerd, ook niet met 32bit drivers. Het gaat om een Turtle Beach Santa Cruz. Weet iemand van jullie ofdat daar al een driver voor bestaat, want zonder geluid is Vista niet echt leuk om mee te spelen :P

Misschien dat dit hiervoor het verkeerde topic is, maar ik dacht laat ik het hier ook in zetten omdat het toch over 64bit gaat.

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 12:36:
Mensen, maak het jezelf makkelijk.

NOD32+Firewall+FF64 en je hebt nergens last.
Enige probleem is dat er op dit moment nog niet echt een goede firewall is... Ik wil graag een firewall hebben die ook programma's toegang tot het internet kan ontzeggen. Ik heb nu AVG + Firewall, maar ik krijg de AV Scanner daarvan niet helemaal compleet uitgeschakeld (Het gaat mij immers alleen maar om de Firewall, aangezien ik NOD32 als AV wil hebben, en niet AVG, welke een stuk mindere AV is).

• dr snuggles
  • Niet online
Black Sparrow schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:49:
Ik heb net Vista 64bit geinstalleerd, maar ik krijg mijn geluidskaart niet geinstalleerd, ook niet met 32bit drivers. Het gaat om een Turtle Beach Santa Cruz. Weet iemand van jullie ofdat daar al een driver voor bestaat, want zonder geluid is Vista niet echt leuk om mee te spelen :P
Er bestaan helaas nog geen x64 drivers voor de Santa Cruz. Ik zou even een mailtje sturen naar de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Sparrow schreef op donderdag 29 december 2005 @ 14:49:

Misschien dat dit hiervoor het verkeerde topic is, maar ik dacht laat ik het hier ook in zetten omdat het toch over 64bit gaat.
Het is wel leuk maar er zijn 2 dingetjes aan de hand:

->Ten eerste is er een speciale Vista topic op Got ;)
->Ten tweede denk ik persoonlijk dat je beter af bent met Windows X64. De ondersteuning voor Vista staat nog in de kinderschoenen.

PS: Staat Vista je toe om 32-bits drivers te gebruiken op een 64-bits platform :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 02:21:
[...]

Het is wel leuk maar er zijn 2 dingetjes aan de hand:

->Ten eerste is er een speciale Vista topic op Got ;)
->Ten tweede denk ik persoonlijk dat je beter af bent met Windows X64. De ondersteuning voor Vista staat nog in de kinderschoenen.

PS: Staat Vista je toe om 32-bits drivers te gebruiken op een 64-bits platform :/
Nee, alleen zijn er x86 en x64 edities van Vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 08:28:
[...]

Nee, alleen zijn er x86 en x64 edities van Vista :)
Weet ik ,maar toch. Vista komt er hier pas op na een fikse upgrade. Nu is mijn systeem lekker snel en ik heb geen zin in een loodzware Vista op deze machine met slechts 1 Gb aan geheugen. Dan denk ik eerder aan 2 of 4 gig intern en een RAID0 opstelling. Ik vind Windows X64 al zwaarder dan zijn 32-bits broertje qua geheugenverbruik. Het gaat niet alleen om het verbruik na een kale opstart, maar het piekverbruik. Als Vista (wat ik las) kaal al 500 MB nodig heeft gaat dat er somber uitzien met 1 gig intern. Spellen gaan dan tekort komen en al helemaal 64-bits spellen. Dan kan het met X64 nog net.

Even als voorbeeldje van het geheugengebruik van Windows X64 (NOD32, Deamon tools, Ghost firewall en soundmanager:

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/8404/untitled9sh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:05:
[...]

Weet ik ,maar toch. Vista komt er hier pas op na een fikse upgrade. Nu is mijn systeem lekker snel en ik heb geen zin in een loodzware Vista op deze machine met slechts 1 Gb aan geheugen. Dan denk ik eerder aan 2 of 4 gig intern en een RAID0 opstelling. Ik vind Windows X64 al zwaarder dan zijn 32-bits broertje qua geheugenverbruik. Het gaat niet alleen om het verbruik na een kale opstart, maar het piekverbruik. Als Vista (wat ik las) kaal al 500 MB nodig heeft gaat dat er somber uitzien met 1 gig intern. Spellen gaan dan tekort komen en al helemaal 64-bits spellen. Dan kan het met X64 nog net.

Even als voorbeeldje van het geheugengebruik van Windows X64 (NOD32, Deamon tools, Ghost firewall en soundmanager:

[afbeelding]
Vista is ook nog lang niet klaar moet ik zeggen, en is nog steeds verre van een eindproduct. Als de Final van Vista ook zo'n 500MB gebruikt, dan komt Vista zeker niet op mijn PC, en zal ik mooi x64 blijven gebruiken (Welke toch in zeer grote mate op Vista lijkt qua functionaliteit).

//EDIT:
Ik lees net dat BitDefender ook op x64 werkt (Welke ook een Firewall heeft). Hopelijk is daar de AV wel van te disablen, zodat ik alleen maar een Firewall heb. Zal direct wel even update posten ;)

//EDIT2:
BitDefender 9 Professional Plus loopt al meteen klem bij het installeren van de services. Daarna BitDefender 9 Internet Security geprobeerd, die installeert wel, alleen blijkt het na een herstart dat er niks geinstalleerd werd.
Toen maar even BitDefender 8 Professional Plus geïnstalleerd, en dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/9107/bd20ue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/3661/bd7pj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/2379/bd32uk.jpg

AntiVirus e.d. heb ik zelf allemaal Disabled, aangezien het mij alleen maar om de Firewall ging. Vreemd dat de nieuwste versie niet werkt, en de versie daarvoor wel, maar goed, het werkt goed, en dat is de hoofdzaak :) Daarnaast gebruikt het minder resources dan AVG 7.1 + Firewall (En daar kan ik de AntiVirus niet volledig van uitschakelen) _O_

[ Voor 34% gewijzigd door Phyxion op 30-12-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn server heeft 2 3com 3c905 kaarten erin zitten, zijn daar al 64 bit drivers voor. Kan ze namelijk nergens vinden. Heb er nu tijdelijk een cheapass realtek erin zitten maarja daar wil ik zo snel mogelijk vanaf. Of heeft 3com uberhaupt al 64 bit drivers uitgebracht? Anders kijk ik wel na een andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:24:
Mijn server heeft 2 3com 3c905 kaarten erin zitten, zijn daar al 64 bit drivers voor. Kan ze namelijk nergens vinden. Heb er nu tijdelijk een cheapass realtek erin zitten maarja daar wil ik zo snel mogelijk vanaf. Of heeft 3com uberhaupt al 64 bit drivers uitgebracht? Anders kijk ik wel na een andere kaart.
Volgens mij zijn die er nog niet. Ik heb er ook maar weer een Realtek ingepropt, omdat die wel x64 drivers gemaakt hebben. Valt me wel tegen dat er van een kaart van 30 euro minder support is dan van een van 7 euro oid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat het nog jaren duurt, voor dat het goed werkt, heb mijn pc al 2 jaar, en heb xp64 2x geinstaleert maar dat lag al naar 2 dagen plat, omdat er niks goed werkt in dat os, je moet maar een 3 verschilende players heben divx dvd, deze windows ondhoud niet wel player defaut is, en iedere keer voor divx de bsplayer selcteeren, werkt ook niet. dus blijf ik op 32 bit.
alle drivers heb ik wel daar voor, behalve mijn cam, omdat logitec geen 64bit drivers wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Goh had vandaag opeens een hele hoop crashes. Liep een beetje met Cool 'n Quiet te spelen... Heb dat toen weer uitgezet, begon het weer. Had er ook op een gegeven moment last van met 32bits Windows. Maar goed heb het probleem op kunnen lossen door mn CPU-voltage te verhogen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:56:
Goh had vandaag opeens een hele hoop crashes. Liep een beetje met Cool 'n Quiet te spelen... Heb dat toen weer uitgezet, begon het weer. Had er ook op een gegeven moment last van met 32bits Windows. Maar goed heb het probleem op kunnen lossen door mn CPU-voltage te verhogen :P.
Dat zou dus absoluut niet mogen. Heb je nog garantie? Zo ja, terug met die hap.

Cool & Quiet krijg ik onder Windows X64 helemaal niet aan de praat. Jammer dan, maar verder werkt alles goed behalve de 64-bits explorer die nog wel eens wil hangen :/

PS: Ik heb sterk het idee dat mijn systeem zonder Cool & Quiet veel sneller is. De snelheid van mijn fans regelt het BIOS gelukkig zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 10:27:
[...]

Cool & Quiet krijg ik onder Windows X64 helemaal niet aan de praat. Jammer dan, maar verder werkt alles goed behalve de 64-bits explorer die nog wel eens wil hangen :/

PS: Ik heb sterk het idee dat mijn systeem zonder Cool & Quiet veel sneller is. De snelheid van mijn fans regelt het BIOS gelukkig zelf.
C&C heb ik wel werkende gekregen, maar dat was maar bij één AMD driver, alle anderen had ik ook problemen mee. Maar ik ben toch niet zo'n C&C liefhebber, heb het maar weer snel uitgeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 01 januari 2006 @ 10:58:
[...]

C&C heb ik wel werkende gekregen, maar dat was maar bij één AMD driver, alle anderen had ik ook problemen mee. Maar ik ben toch niet zo'n C&C liefhebber, heb het maar weer snel uitgeschakeld :)
Precies.

Het kost dan misschien wel wat meer stroom, maar is heb echt het idee dat het systeem sneller is. Vooral het overschakelen tussen programma's gaat vlotter alsmede het opstarten (4 streepjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 19:06:
[...]

Precies.

Het kost dan misschien wel wat meer stroom, maar is heb echt het idee dat het systeem sneller is. Vooral het overschakelen tussen programma's gaat vlotter alsmede het opstarten (4 streepjes).
Ja, valt mij inderdaad ook erg op, met C&C Enabled gaat alles erg langzaam (Zowel op x86 als op x64).
En het bespaart dan wel wat stroom (Ook weinig, want op Idle verbruikt je CPU niet zo heel veel), maar echt een voordeel kan ik het niet echt noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 10:27:
[...]

Ik heb het ook weer uitgezet, want de menu's van spellen liepen ontzettend traag. De muis bewoog nog wel gewoon, maar filmpjes gingen heel traag, terwijl het cpu-gebruik maar 3% was ofzo. Heeft denk ik ook met de videokaart te maken, dat ie z'n data gewoon niet snel genoeg krijgt, want ik neem aan dat ze hardware accelerated zijn. Maar goed van dat voltage, mn CPU heb ik overgeklokt en gaf hem gewoon net een beetje te weinig sap ;). Valt buiten de garantie denk ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Er is nu ook een AutoPatcher XP x64 Edition uit, een 6.0 Beta versie en een 5.1 versie. Zelf ben ik op het moment de 6.0 Beta versie aan het downloaden (Gaat alleen maar om het buildnummer van de AutoPatcher Software). Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wel heel raar dat jullie problemen hebben met Cool 'n Quiet. Zeker bij niet overklokte systemen zou je nergens last van moeten hebben.

Een groot gedeelte van de energie in een processor gaat naar de klok toe. Deze verbruikt zo'n 30~40% energie. Ookal doe je dus niks. Zonde toch? Zeker aangezien je pc meestal idle draait en dus erg veel energie verspilt. Wat doet Cool 'n Quiet: Wanneer je je cpu bijna niet gebruikt dan halveert je kloksnelheid en je core voltage, wat behoorlijke effecten heeft op je energiegebruik (dit daalt veel sneller dan je kloksnelheid). Wanneer je je cpu even nodig hebt dan schiet de snelheid weer terug, net als je core voltage. Ook bij het opstarten van een klein programma zoals je browser zal je cpu weer tijdelijk maximaal draaien. Je merkt dus niets van Cool 'n Quiet! Behalve op de energierekening en de warmteproductie in je kast natuurlijk :P. Meer info over energieverbruik: klik.

Conclusie: Zowel tijdens het opstarten als het spelen van spellen draait je cpu altijd 100%, ongeacht of Cool 'n Quiet aan staat. Merk je toch een snelheidsverandering, dan is er iets heel bijzonders bij je aan de hand ;).

Bij overklokte systemen kan het zijn dat je pc vastloopt met C&Q aan. Maar dat komt omdat je core voltage dan teveel zakt. Op een (Asus) nforce4 moederbord met vcore op auto in je bios, wordt rekening gehouden met overklokken, zodat je core voltage iets minder inzakt en je cpu dus niet vastloopt.

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 02-01-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik heb zelf die C'n'Q waardes veranderd met een alternatief programma en het werkte gewoon stabiel. Het is alleen puur dat spel waar de pc moeite mee heeft. Erg vreemd idd, want het cpu-verbruik is echt maar 3%. Ik denk dat het programma uitgaat van een standaard snelheid en a.d.h.v. het filmpje op de achtergrond afspeelt. Want de FPS (gemeten met FRAPS) blijft ook stabiel op 30 staan. Denk dat het daar mee te maken heeft. BTW die stroomrekening betalen me ouders, daar kan ik niet echt om wakker liggen, die paar watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:09:
Wel heel raar dat jullie problemen hebben met Cool 'n Quiet. Zeker bij niet overklokte systemen zou je nergens last van moeten hebben.

Een groot gedeelte van de energie in een processor gaat naar de core toe. Deze verbruikt zo'n 30~40% energie. Ookal doe je dus niks. Zonde toch? Zeker aangezien je pc meestal idle draait en dus erg veel energie verspilt. Wat doet Cool 'n Quiet: Wanneer je je cpu bijna niet gebruikt dan halveert je kloksnelheid en je core voltage, wat behoorlijke effecten heeft op je energiegebruik (dit daalt veel sneller dan je kloksnelheid). Wanneer je je cpu even nodig hebt dan schiet de snelheid weer terug, net als je core voltage. Ook bij het opstarten van een klein programma zoals je browser zal je cpu weer tijdelijk maximaal draaien. Je merkt dus niets van Cool 'n Quiet! Behalve op de energierekening en de warmteproductie in je kast natuurlijk :P. Meer info over energieverbruik: klik.

Conclusie: Zowel tijdens het opstarten als het spelen van spellen draait je cpu altijd 100%, ongeacht of Cool 'n Quiet aan staat. Merk je toch een snelheidsverandering, dan is er iets heel bijzonders bij je aan de hand ;).

Bij overklokte systemen kan het zijn dat je pc vastloopt met C&Q aan. Maar dat komt omdat je core voltage dan teveel zakt. Op een (Asus) nforce4 moederbord met vcore op auto in je bios, wordt rekening gehouden met overklokken, zodat je core voltage iets minder inzakt en je cpu dus niet vastloopt.
Afbeeldingslocatie: http://www.harogifts.be/images4/733004.jpg vs Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/news/2002/1-12/90nmwafer.jpg
:)
Verder wordt de snelheid niet gehalveerd, maar wordt aangepast naar het verbruik, het laagste snelheid is de laagste MP * HTT = 4 * 200 = 800MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hum mijn laagste MP die werd ondersteund was denk ik 5, want hij bleef rond de 1090Mhz hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch even technisch mogen doen zal ik eens hardop logisch denken.

De multistepping van de CPU die Cool and Quiet regelt lijkt me behoorlijk belastend voor de condensatoren die de CPU spanning regelen. Logischerwijs zou het zaakje gewoon stukke sneller slijten. Door Cool and Quiet uit te zetten of gewoon als het niet werkt met welke driver ook zoals hier dan blijft de Vcore altijd gelijk. Het kost misschien wel een beetje meer stroom, maar als daardoor mijn PC überstabiel en snel loopt heb ik er dat graag voor over.

Het steppen van de CPU kost tijd en in die tijd kun je nog niet de volle snelheid benutten. Aangezien Cool and Quiet meerdere keren per seconden moet schakelen ben je ook meerdere keren die schakeltijd kwijt. En 990MHz geschakeld (zoals hier de waarde was) of 2200MHz continue paraat. Wat is logischerwijs sneller?
Ik kan die opmerking over een sneller responsief systeem wel verklaren nu.

Ik wil mijn PC graag volluit zien lopen (en dan ook nog met 64-bit software :9~ ). Daarom heb ik na veel moeite de worstelstrijd met Windows X64 uiteindelijk gewonnen en geniet is alvast van UT2004 for 64-bit wat een fantastische ervaring is.

PS: Ik ben een Nederlander en ik wil waar voor mijn geld. Ik zit er niet zo mee dat Cool and Quiet niet werkt hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:43:
Hum mijn laagste MP die werd ondersteund was denk ik 5, want hij bleef rond de 1090Mhz hangen...
Kijk maar eens in je BIOS of met EVEREST, de laagste is 4 ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:06:
Als we dan toch even technisch mogen doen zal ik eens hardop logisch denken.

De multistepping van de CPU die Cool and Quiet regelt lijkt me behoorlijk belastend voor de condensatoren die de CPU spanning regelen. Logischerwijs zou het zaakje gewoon stukke sneller slijten. Door Cool and Quiet uit te zetten of gewoon als het niet werkt met welke driver ook zoals hier dan blijft de Vcore altijd gelijk. Het kost misschien wel een beetje meer stroom, maar als daardoor mijn PC überstabiel en snel loopt heb ik er dat graag voor over.

Het steppen van de CPU kost tijd en in die tijd kun je nog niet de volle snelheid benutten. Aangezien Cool and Quiet meerdere keren per seconden moet schakelen ben je ook meerdere keren die schakeltijd kwijt. En 990MHz geschakeld (zoals hier de waarde was) of 2200MHz continue paraat. Wat is logischerwijs sneller?
Ik kan die opmerking over een sneller responsief systeem wel verklaren nu.

Ik wil mijn PC graag volluit zien lopen (en dan ook nog met 64-bit software :9~ ). Daarom heb ik na veel moeite de worstelstrijd met Windows X64 uiteindelijk gewonnen en geniet is alvast van UT2004 for 64-bit wat een fantastische ervaring is.

PS: Ik ben een Nederlander en ik wil waar voor mijn geld. Ik zit er niet zo mee dat Cool and Quiet niet werkt hier.
Inderdaad, typisch Nederlands ;) * Phyxion herkent het :P

Trouwens, voor de mensen die het nog niet was opgevallen/wisten, Daemon Tools 4.03 is nu ook uitgebracht, en het fixed een blacklist en het Nero probleem (En nog een aantal dingen, maar niet zulke belangrijke fixes) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb een beetje geprobeerd uit te vogelen of het slim is voor mij om naar Windows XP 64-bit over te stappen.

Ik kom er niet echt uit. Als ik een systeem heb, Windows XP 64 installeer, de 64-bit drivers van nVidia installeer, werkt alles dan gewoon goed? Dus ook andere drivers waar geen 64-bits versie van is? Of gaat dat voor problemen zorgen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:26:
Ik heb een beetje geprobeerd uit te vogelen of het slim is voor mij om naar Windows XP 64-bit over te stappen.

Ik kom er niet echt uit. Als ik een systeem heb, Windows XP 64 installeer, de 64-bit drivers van nVidia installeer, werkt alles dan gewoon goed? Dus ook andere drivers waar geen 64-bits versie van is? Of gaat dat voor problemen zorgen?
Voor x64 moet je x64 drivers hebben, anderen gaan niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe zijn de ervaringen met Vmware op een XP x64 systeem? Het niet goed werken hiervan zou voor mij een echte showstopper zijn namelijk. Ik bedoel dus Vmware op een XP x64 host en niet een XP64 als guest :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:05:
Hoe zijn de ervaringen met Vmware op een XP x64 systeem? Het niet goed werken hiervan zou voor mij een echte showstopper zijn namelijk. Ik bedoel dus Vmware op een XP x64 host en niet een XP64 als guest :)
Ik draai al x64 op VMWare sinds VMWare x64 ondersteund, heb ook vanaf de final van x64 een installatie op VMWare draaiende. Draait prima moet ik zeggen, 384MB geheugen is genoeg (Minder draait ie ook prima op). Kan op beide OS prima alles doen zonder haperingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Bor de Wollef schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:05:
VMWare Workstation neem ik aan? Versie 5.0 draaide al prima op x64 hosts maar alleen met 32-bits guests. Vanaf versie 5.5 worden ook x64 guests ondersteund.

GSX- en ESX-server ondersteunen in ieder geval in hun nieuwste versie x64 als server, als client en als guest OS.

Ik weet alleen niet of het mogelijk is om een x64 guest in een x86 host te installeren...

[ Voor 19% gewijzigd door _Thanatos_ op 03-01-2006 17:37 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:35:
[...]

VMWare Workstation neem ik aan? Versie 5.0 draaide al prima op x64 hosts maar alleen met 32-bits guests. Vanaf versie 5.5 worden ook x64 guests ondersteund.

GSX- en ESX-server ondersteunen in ieder geval in hun nieuwste versie x64 als server, als client en als guest OS.

Ik weet alleen niet of het mogelijk is om een x64 guest in een x86 host te installeren...
Ja hoor, dat is zeker mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om te migreren naar Windows X64 zijn er een paar feiten en weetjes nodig. Zohier de vraag gesteld is zal ik nog een nuttige bijdrage leveren aan dit topic:

Je moet er tegen kunnen dat je er gruwelijk onderuit kunt gaan en je zult gelukkig zijn als je inzet en moeite beloond wordt.

Onderuitgaan: Je hebt hardware waar geen drivers voor zijn te vinden of een weerbarstige printer of een weerbarstig ander hardware element. Dan is het sorry Sir en wachten totdat er drivers uitkomen.
Er echt onderuitgaan kun je voorkomen door de search te gebruiken waar ook en kijken ofdat je hardware compatible is. Voorkomt een hoop gezeur later, eenmaal in X64. Gebruik hiervoor Everest.
En om nog een vraag te beantwoorden. De enigste drivers die ik extra geïnstalleerd heb zijn die voor de geluidskaart en de videokaart. Derest is gewoon via Windows X64 geregeld en het zaakje loopt prima.
De VIA K800 chipset (A8V deluxe bijv.) wordt goed herkend door de setup van X64.
Ook de Yukon en Realtek netwerkkaarten (meestal Asus onboard oplossingen) worden gevonden, dus je hebt in ieder geval internet :o

Zo kun je dat dus stapje voor stapje uitzoeken.

Mijn geval: Je maintiendrai ; Ik Worstel en kom te boven (letterlijk)
Wat ik wel niet heb gestoeid met de 64-bitter voordat het is zoals het nu is. Kom er maar eens achter dat de (destijds) Avast virusscanner voor veel leed zorgde en het systeem bagger traag maakte. Uiteindelijk boekte ik succes met zoeken en dit topic :) (Google is your best friend).

Meteen succes kan ook. Alle hardware wordt meteen herkent en hooguit een videodrivertje of geluidsdrivertje is nodig. Installeren en werken maar. Echter voor vele een utoptie.

Dus je bent gewaarschuwd, maar het is wel lache als je wint :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik ben echt blij dat ik meeste hardware heb dat x64 drivers heeft... Alle een gammele webcam van intel doet het niet.. maargoed.. daar zit ik niet echt op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ben ik als gemiddelde pc gebruiker ook overgestapt na aanschaf van een nwe pc met x2-4200+ en S8n-DLI dlx. Kan er niet tegen dat ik het niet optimaal benut dus maar de stap naar x64 gemaakt en ik heb geen spijt!

Alle drivers waren binnen enkele dagen en met hulp van dit topic gevonden. Ik hoop dta het straks met Vista ook weer zo gaat want dat staat ook weer zo voor de deur. (tijd gaat snel als je lol hebt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:40:
Om te migreren naar Windows X64 zijn er een paar feiten en weetjes nodig. Zohier de vraag gesteld is zal ik nog een nuttige bijdrage leveren aan dit topic:

Je moet er tegen kunnen dat je er gruwelijk onderuit kunt gaan en je zult gelukkig zijn als je inzet en moeite beloond wordt.

Onderuitgaan: Je hebt hardware waar geen drivers voor zijn te vinden of een weerbarstige printer of een weerbarstig ander hardware element. Dan is het sorry Sir en wachten totdat er drivers uitkomen.
Er echt onderuitgaan kun je voorkomen door de search te gebruiken waar ook en kijken ofdat je hardware compatible is. Voorkomt een hoop gezeur later, eenmaal in X64. Gebruik hiervoor Everest.
En om nog een vraag te beantwoorden. De enigste drivers die ik extra geïnstalleerd heb zijn die voor de geluidskaart en de videokaart. Derest is gewoon via Windows X64 geregeld en het zaakje loopt prima.
De VIA K800 chipset (A8V deluxe bijv.) wordt goed herkend door de setup van X64.
Ook de Yukon en Realtek netwerkkaarten (meestal Asus onboard oplossingen) worden gevonden, dus je hebt in ieder geval internet :o

Zo kun je dat dus stapje voor stapje uitzoeken.

Mijn geval: Je maintiendrai ; Ik Worstel en kom te boven (letterlijk)
Wat ik wel niet heb gestoeid met de 64-bitter voordat het is zoals het nu is. Kom er maar eens achter dat de (destijds) Avast virusscanner voor veel leed zorgde en het systeem bagger traag maakte. Uiteindelijk boekte ik succes met zoeken en dit topic :) (Google is your best friend).

Meteen succes kan ook. Alle hardware wordt meteen herkent en hooguit een videodrivertje of geluidsdrivertje is nodig. Installeren en werken maar. Echter voor vele een utoptie.

Dus je bent gewaarschuwd, maar het is wel lache als je wint :>
Vandaar ook dat ik eerst altijd alles even uitprobeer via VMWare. Eerst even alle drivers proberen te installeren, zien of het werkt, en dan gewoon goed installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:01:
Zelf ben ik als gemiddelde pc gebruiker ook overgestapt na aanschaf van een nwe pc met x2-4200+ en S8n-DLI dlx. Kan er niet tegen dat ik het niet optimaal benut dus maar de stap naar x64 gemaakt en ik heb geen spijt!

Alle drivers waren binnen enkele dagen en met hulp van dit topic gevonden. Ik hoop dta het straks met Vista ook weer zo gaat want dat staat ook weer zo voor de deur. (tijd gaat snel als je lol hebt ;) )
Een succesverhaal dus ;) Dit bedoelde ik nou.

Unlease the full power of your system })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melding:

7-zip is nu ook uit voor Windows 64-bit. 7-zip gebruik voor X64 is ook echt 64-bits software en niet onbelangrijk: het is freeware en makkelijk in gebruik.

Ik ben nu bezig om 44 UT2004 maps in te pakken met 7-zip en ik merk 2 dingen:
->Het pakt software een stuk dieper in als Winrar. Scheeld aanzienlijk.
->Met de zwaarste settings haal ik nog 1 MB/s. Ultra compressie, 64 MB DS en 64-bit woordgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

FnF schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 09:22:
[...]

Vandaar ook dat ik eerst altijd alles even uitprobeer via VMWare. Eerst even alle drivers proberen te installeren, zien of het werkt, en dan gewoon goed installeren ;)
Dat heeft dus geen zin ;)
VMware installeert een extra virtuele hardwarelaag, waardoor allerlei apparaten worden herkend als "VMware virtual XXX". Of je nu een Geforce 7800GTX hebt of ATi X1800XT. Ik verwacht dat je niet eens die drivers kunt installeren in VMware, sterker nog, ik weet het zeker. NOFI, maar zoals het er nu staat praat je uitwerpselen ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:24:
[...]

Dat heeft dus geen zin ;)
VMware installeert een extra virtuele hardwarelaag, waardoor allerlei apparaten worden herkend als "VMware virtual XXX". Of je nu een Geforce 7800GTX hebt of ATi X1800XT. Ik verwacht dat je niet eens die drivers kunt installeren in VMware, sterker nog, ik weet het onzeker. NOFI, maar zoals het er nu staat praat je uitwerpselen ;)
Als je in Windows bent (Geinstalleerd via VMWare) kan je zeker wel apparaten installeren, ik zie niet in waarom niet. Als Windows een foutmelding geeft, weet je dat het niet goed is, als alles perfect verloopt werkt het prima. Ik heb zo al mijn drivers geinstalleerd, en ook drivers die niet goed waren gaf Windows perfect aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

FnF schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:49:
[...]

Als je in Windows bent (Geinstalleerd via VMWare) kan je zeker wel apparaten installeren, ik zie niet in waarom niet. Als Windows een foutmelding geeft, weet je dat het niet goed is, als alles perfect verloopt werkt het prima. Ik heb zo al mijn drivers geinstalleerd, en ook drivers die niet goed waren gaf Windows perfect aan.
Simpele test: probeer de nVidia drivers te installeren in een VMware sessie:
http://www.arfman.net/meuk/vmware.jpg
Zoals je ziet: dikke foutmelding. Echter werkt mijn nVidia kaart prima in m'n gewone Windows. De test die jij doet kan dus simpelweg niet, of je moet bedoelen dat je alleen printerdrivers ofzo installeert. Dat zou kunnen werken ja. Moederbord drivers, videokaart, geluidskaart, al die dingen kun je niet testen onder VMware, omdat ze gevirtualiseerd zijn.

De enige manier om te testen of x64 op je PC werkt is dus om het gewoon te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:24:
[...]

Simpele test: probeer de nVidia drivers te installeren in een VMware sessie:
http://www.arfman.net/meuk/vmware.jpg
Zoals je ziet: dikke foutmelding. Echter werkt mijn nVidia kaart prima in m'n gewone Windows. De test die jij doet kan dus simpelweg niet, of je moet bedoelen dat je alleen printerdrivers ofzo installeert. Dat zou kunnen werken ja. Moederbord drivers, videokaart, geluidskaart, al die dingen kun je niet testen onder VMware, omdat ze gevirtualiseerd zijn.

De enige manier om te testen of x64 op je PC werkt is dus om het gewoon te proberen.
Ik kan wel gewoon alle drivers installeren om ze te testen (Gewoon even handmatig toevoegen en de bestanden laten kopieren). Hiermee kan je prima uittesten of drivers wel of niet werken.
Overigens kan ik de geluidskaart wel installeren, videokaart wil ie ook wel installeren, alleen moet ik dan handmatig de kaart selecteren (Ook al is het logisch dat ik na het opstarten gewoon weer VMWare VGA zie staan) :)

offtopic:
Mooie herstfoto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig welke firewire pci kaarten er door Windows XP 64-bit ondersteund worden? Heeft iemand er ervaring mee? Geen enkele leverancier kan mij vertellen of de kaarten die ze voeren ook onder 64 bit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Daar heb je toch niet eens drivers voor nodig? Naar mijn weten doet firewire het gewoon direct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ozo fijne SmartGuardian wie in mijn XP 32 config je van het is krijg ik in XP 64 niet operationeel. Is er uberhaupt een 64 bits versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

FnF schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:50:
[...]

Ik kan wel gewoon alle drivers installeren om ze te testen (Gewoon even handmatig toevoegen en de bestanden laten kopieren). Hiermee kan je prima uittesten of drivers wel of niet werken.
Overigens kan ik de geluidskaart wel installeren, videokaart wil ie ook wel installeren, alleen moet ik dan handmatig de kaart selecteren (Ook al is het logisch dat ik na het opstarten gewoon weer VMWare VGA zie staan) :)
Maar wat heeft dat voor nut dan :?
Je kopieert alleen bestanden en kijkt dus in feite alleen maar of de download van de drivers niet corrupt is. Testen of die drivers werken doe je in feite niet.
offtopic:
mooie herstfoto's :)
Dank je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste manier van testen lijkt mij puur native, dus niet onder emulatie software waarbij regels gelden die het hal.dll bestand te buiten gaan. Zolang er hier gesproken wordt over één enkel probleem is het een probleem die uitsluitbaar is bij een native installatie.

Uiteindelijk zal de bedoeling wel zijn dat het native gaat draaien. Nu is het een vertekend beeld. Hoe goed VMware ook moge zijn; het is niet weggelegd voor mij. Ik houd van puurheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Microsoft IntelliPoint en IntelliType zijn nu ook uitgebracht voor x64 _O_
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:45:
De beste manier van testen lijkt mij puur native, dus niet onder emulatie software waarbij regels gelden die het hal.dll bestand te buiten gaan. Zolang er hier gesproken wordt over één enkel probleem is het een probleem die uitsluitbaar is bij een native installatie.

Uiteindelijk zal de bedoeling wel zijn dat het native gaat draaien. Nu is het een vertekend beeld. Hoe goed VMware ook moge zijn; het is niet weggelegd voor mij. Ik houd van puurheid.
Inderdaad, dat is de bedoeling ook, daarom heb ik hier ook nog een aantal HD's liggen met x64 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Nieuwe drivers:
Canon Pixma serie
Hauppauge drivers (bron)
Manier om oude nvidia kaarten aan de praat te krijgen (tnt t/m geforce 4 ti)

Ter aanvullen van de post hierboven:
Microsoft muis en keyboard: IntelliPoint en IntelliType

Mocht je een oude Lexmark printer hebben: Er komen geen drivers voor je printer. Dat wordt ritueel je printer verbranden dus en een printer van de concurrent kopen met x64 ondersteuning ;).

[ Voor 34% gewijzigd door dr snuggles op 06-01-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 03:42
Als jullie zo kijken naar deze systeemspecs, dan denk ik eigenlijk niet dat ik over apparaten beschik die niet compatible zijn met XP64 lijkt me... :?
http://tweakers.net/gallery/sys/1286

M-audio geluidskaart = compatible (beta64 drivers) en mijn T-balancer fancontroller ook
Maak me alleen een beetje zorgen om de aansturing van mijn digicam (Canon Ixus 4.1)

[ Voor 33% gewijzigd door ScuL op 06-01-2006 11:47 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
-ScuL- schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:43:
Als jullie zo kijken naar deze systeemspecs, dan denk ik eigenlijk niet dat ik over apparaten beschik die niet compatible zijn met XP64 lijkt me... :?
http://tweakers.net/gallery/sys/1286

M-audio geluidskaart = compatible (beta64 drivers) en mijn T-balancer fancontroller ook
Maak me alleen een beetje zorgen om de aansturing van mijn digicam (Canon Ixus 4.1)
Je camera probleem kun je zo oplossen. Btw, wat dacht je toen je je processor kocht? :D
offtopic:
Ik zou een Opteron 144/146 of een 3000+ venice hebben gekocht, je ti4400 hebben verkocht en van al dit extra geld een mooie 6600GT oid hebben gekocht. Je processor kan daarna natuurlijk 30~50% overklokt worden. Maar dat is slechts hoe ik erover denk en way offtopic :P.

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 06-01-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik speel amper nog games en gebruik mijn PC het meest voor audiobewerking :)
Overklokken doe ik niet (meer) aan btw

[ Voor 21% gewijzigd door ScuL op 06-01-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de volgende driver:
-ATi driver voor mijn notebook.

ATi zelf en Omega drivers doen niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:33:
Nieuwe drivers:
Canon Pixma serie
Hauppauge drivers (bron)
Manier om oude nvidia kaarten aan de praat te krijgen (tnt t/m geforce 4 ti)

Ter aanvullen van de post hierboven:
Microsoft muis en keyboard: IntelliPoint en IntelliType

Mocht je een oude Lexmark printer hebben: Er komen geen drivers voor je printer. Dat wordt ritueel je printer verbranden dus en een printer van de concurrent kopen met x64 ondersteuning ;).
Met betrekking tot die Lexmark printers, dat had ik een half jaar geleden ook al gezegd, ik heb nu nog een Lexmark printer (Welke nog steeds prima print), maar die gaat ook weg, alleen is het probleem dat er nog weinig printers zijn die x64 ondersteunen en ook nog een beetje kwaliteit hebben...
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:49:

Patje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:28
Ik heb x64 weer teruggeruild voor XP...

Als ik m'n Audigy 2 probeer te installeren krijg ik zo'n leuke melding:

Setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product is properly installed before running this Setup program.

Zelfs via de webupdate functie die dan m'n kaart vindt en de drivers uitkiest krijg je deze leuke error. Net als met nieuwere drivers voor XP, krijg je altijd een driver pakket aangewezen die niet werkt. Creative en zn support :r

Overigens wel geluid voor elkaar gekregen door met winrar de .exe uit te pakken en dan met de hand de setup runnen. Maar ik heb toch echt de apps die erbij horen nodig om m'n speakers op 6.1 te zetten...

Voor de rest werkt x64 opzich prima, alleen m'n monitor zijn geen drivers voor. Maar daar valt wel mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:14:
[...]

Met betrekking tot die Lexmark printers, dat had ik een half jaar geleden ook al gezegd, ik heb nu nog een Lexmark printer (Welke nog steeds prima print), maar die gaat ook weg, alleen is het probleem dat er nog weinig printers zijn die x64 ondersteunen en ook nog een beetje kwaliteit hebben...
Gewoon een laserprinter kopen :P. Scheelt je meteen handen vol geld omdat je de inkt industrie niet meer sponsort. Btw, wil je de startpost nog even updaten met alle verse drivers?
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:49:

Welke videokaart heb je? De ati mobility x700 wordt tegenwoordig in de nieuwste catalyst drivers ondersteund.
sdk schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 16:44:
Ik heb x64 weer teruggeruild voor XP...

Als ik m'n Audigy 2 probeer te installeren krijg ik zo'n leuke melding:

Setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product is properly installed before running this Setup program.
Creative heeft gewoon drivers + programma's beschikbaar voor x64 hoor. Deze kun je hier vinden. Ik zou alleen de driver installeren aangezien je de rest niet nodig hebt. Je speaker setup kun je in je control panel -> sound op 6.1 speakers zetten :).

[ Voor 22% gewijzigd door dr snuggles op 06-01-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gedownload, maar hij zegt dat hij een INF file mist :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:35
Die error had ik ook IceFreak, wat ik heb gedaan is gewoon met WinRar de setup.exe uitpakken.
En daar de drivers uit gebruikt, wat overigens ook gewoon een installer was.
Toen deed die blijkbaar die check niet en werkte het prima.

Hopelijk werkt dit ook bij jou, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 14:28
wwillem schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:24:
[...]

Creative heeft gewoon drivers + programma's beschikbaar voor x64 hoor. Deze kun je hier vinden. Ik zou alleen de driver installeren aangezien je de rest niet nodig hebt. Je speaker setup kun je in je control panel -> sound op 6.1 speakers zetten :).
Ja en die geven nou juist die leuke error. Met control panel aanpassen heb ik wel 4.1 voor elkaar gekregen maar op 6.1 gaven alsnog 2 boxen geen geluid (mid voor en mid achter). Gewoon super irritant dat ze mijn Audigy 2 OEM (of value, weet niet) gewoon niet ondersteunen in de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
sdk schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:52:
[...]

Ja en die geven nou juist die leuke error. Met control panel aanpassen heb ik wel 4.1 voor elkaar gekregen maar op 6.1 gaven alsnog 2 boxen geen geluid (mid voor en mid achter). Gewoon super irritant dat ze mijn Audigy 2 OEM (of value, weet niet) gewoon niet ondersteunen in de drivers.
En als je nu eens met winrar de driver uitpakt en vervolgens de driver installeert via je control panel -> system -> hardware -> device manager -> audigy 2 -> update drivers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
[...]

Gewoon een laserprinter kopen :P. Scheelt je meteen handen vol geld omdat je de inkt industrie niet meer sponsort. Btw, wil je de startpost nog even updaten met alle verse drivers?
Al even toegevoegd ;)

En zit zelf ook wel eens aan een laserprinter te denken, moet nog maar eens zien, maar wat vooral belangrijk is, het moet x64 ondersteunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hm ik zat eens te denken.. wat voor Servicepacks zijn er eigenlijk voor XP64.. :? Zelfde als voor XP? Ik zie op de meeste screenies namelijk gewoon XP64 SP1 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zoek nog steeds een goede x64 ondersteunende personal firewall maar kom op dit gebied eigenlijk weinig tot niets goeds tegen. Wat gebruiken jullie op dit vlak?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

offtopic:
enig idee wat een toner voor een laserprinter kost? nog wel een beetje meer dan een inktpotje..... ben benieuwd wat per afdruk goedkoper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
-ScuL- schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:49:
Hm ik zat eens te denken.. wat voor Servicepacks zijn er eigenlijk voor XP64.. :? Zelfde als voor XP? Ik zie op de meeste screenies namelijk gewoon XP64 SP1 staan
Geen, Windows x64 Final is Windows x64 SP1
gwystyl schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:26:
[...]

offtopic:
enig idee wat een toner voor een laserprinter kost? nog wel een beetje meer dan een inktpotje..... ben benieuwd wat per afdruk goedkoper is
Laserprinter is veel goedkoper, je kan echt gigantisch veel printen met 1 toner, veel meer dan jij met tig cartridges er uit zal krijgen ;)
Bor de Wollef schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:52:
Ik zoek nog steeds een goede x64 ondersteunende personal firewall maar kom op dit gebied eigenlijk weinig tot niets goeds tegen. Wat gebruiken jullie op dit vlak?
Ik gebruik op dit moment BitDefender 8 (9 krijg ik hier niet werkende). Ook AVG7.1 + Firewall werkt wel aardig, alleen ben je dan in mindere mate verplicht om de AV ook te gebruiken, aangezien je die niet volledig uit kan schakelen, altijd blijft het op de achtergrond meescannen. Aangezien ik NOD32 heb, wou ik geen AVG er op hebben (Is toch een product van niks, maar het ging mij om de Firewall). Toen vond ik BitDefender, daar zit ook een AV in, maar die kan je wel volledig uitschakelen, en zelfs niet installeren tijdens de installatie, zodat je alleen maar een Firewall hebt. Er zijn nog wel meer Firewalls, maar die hebben allemaal niet de mogelijkheid om progsels de toegang tot het internet te ontzeggen. BitDefender en de AVG Firewall zijn de enige twee die dat wel doen. Vandaar dat ik nu BitDefender draai _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
FnF schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:50:
[...]

Geen, Windows x64 Final is Windows x64 SP1

[...]
Ik denk dat hij bedoelt of SP1 en SP2 ook zijn geïntegreerd. In dat geval: ja, x64 is standaard al voorzien van SP2. Alleen noemen ze dat gewoon niet zo, maar de functies en fixes van SP2 zitten er wel degelijk in.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.