[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 14.680 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel raar probleem,

Ik heb windows x64 geinstalleerd, geupdated via microsoft.
De drivers geinstalleerd, dat allemaal goed ging, behalve bij ati, daar gaf hij iets over een ini file aan bij het begin van de installatie,
Dus die heb ik handmatig geinstalleerd (radeon 200m)
Als ik windows opstart, en inlogt blijft hij gewoon vastzitten, ik heb een half uur gewacht, en hij blijft maar iets met de hardeschijf doen, die is constant bezig.
Na 30 min. uitgezet, en weer opgestart, en het zelfde probleem, na een 5x opstarten kon ik weer fatsoenlijk inloggen.
Hebben mensen het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Probeer andere drivers, die van Ati (de recente) geven nog wel eens problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Terratec heeft drivers uitgebracht voor de Cinergy 400TV :9
Klik
Nu de 600TV/Radio nog, maar zeer waarschijnlijk werkt deze driver ook op de Cingery 600TV, heb ik alleen geen radio ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Persoonlijk heb ik het een keer geprobeert om te werken met Windows XP Pro x64, maar vond het niet prettig ivm met de scheiding 32/64bit die doorliep tot in het configuratiescherm.

En persoonlijk merkte ik niets van het vermeende soepeler lopen van Windows :? . Uit benchmarks is te halen dat er zonder specifieke optimalisatie niet eens een snelheidsverschil is. :/

Mischien dat ik Windows Vista x64 eens een keer ga proberen eind dit jaar, maar dat zie ik dan wel weer. B)

my 2ct....

EDIT:
Schijnt dat er het een en ander is veranderd (driver aanbod) en aangezien er ook wat hardware is veranderd bij mij zou een 2e poging wel eens kunnen lonen. Ben momenteel aan het testen in een VMware virtual machine. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Daantje20 op 20-02-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk al sinds een hele tijd met xp-64. Ik heb dan ook al een aantal keer opnieuw geinstaleerd. Wat mij echter telkens dwars zit is dat IE-32 niet lekker werkt, terwijl IE-64 dat wel doet. Omdat flashplayer e.d. niet werkt op IE-64 geef ik toch de voorkeur aan IE-32, maar deze loopt vaak op een website vast. Niet alle maar het laden gaat doorgaans wel trager dan normaal. Weet iemand wat mijn probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
FnF schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:14:
Terratec heeft drivers uitgebracht voor de Cinergy 400TV :9
Klik
Nu de 600TV/Radio nog, maar zeer waarschijnlijk werkt deze driver ook op de Cingery 600TV, heb ik alleen geen radio ;)
En inmiddels zijn deze ook uit :)
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:55:
Ik werk al sinds een hele tijd met xp-64. Ik heb dan ook al een aantal keer opnieuw geinstaleerd. Wat mij echter telkens dwars zit is dat IE-32 niet lekker werkt, terwijl IE-64 dat wel doet. Omdat flashplayer e.d. niet werkt op IE-64 geef ik toch de voorkeur aan IE-32, maar deze loopt vaak op een website vast. Niet alle maar het laden gaat doorgaans wel trager dan normaal. Weet iemand wat mijn probleem zou kunnen zijn?
Klik ;)
Maar heb je ook plugins geinstalleerd? Niet alle plugins zijn namelijk 100% compatible...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand welke bluetooth usb dongles werken onder x64 :? Ik vroeg mij namelijk af of de Sweex dongle gaat werken onder x64. Beide zijn van class 1.2. Zijn er bijvoorbeeld generic drivers oid? Of werken alle dongles al standaard al onder x64, maar kun je alleen extra functies krijgen?

Ik dit topic staan reacties van mensen met een oude msi dongle en er staan drivers voor de Widcomm usb dongle. De Widcomm is niet te koop in Nederland volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 15-02-2006 21:39 ]

Verwijderd

Even een vraagje, leek mij het handigst om deze hier te stellen aangezien ik aanneem dat wel meerdere mensen de trial version gebruiken.

Ik heb dus zo'n gratis Windows XP Professional X64 trial van MS, voor 120 dagen, alleen weet ik niet meer precies wanneer ik het geinstalleerd heb. Kan ik ergens de installatie datum vinden, of een tellertje met daarop nog het aantal dagen van geldigheid dat over is?

En wat gebeurt er eigenlijk als de 120 dagen voorbij zijn? Weigert XP x64 dan op te starten, krijg je nog uitloop tijd, of wat?

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:37:
Weet iemand welke bluetooth usb dongles werken onder x64 :? Ik vroeg mij namelijk af of de Sweex dongle gaat werken onder x64. Beide zijn van class 1.2. Zijn er bijvoorbeeld generic drivers oid? Of werken alle dongles al standaard al onder x64, maar kun je alleen extra functies krijgen?

Ik dit topic staan reacties van mensen met een oude msi dongle en er staan drivers voor de Widcomm usb dongle. De Widcomm is niet te koop in Nederland volgens mij.
Nee, zo goed ik weet zijn er geen generic drivers, dat wordt gewoon zoeken voor het juiste type, maar ik verwacht niet dat een Sweex drivers voor x64 uit zou brengen :'(
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 03:43:
Even een vraagje, leek mij het handigst om deze hier te stellen aangezien ik aanneem dat wel meerdere mensen de trial version gebruiken.

Ik heb dus zo'n gratis Windows XP Professional X64 trial van MS, voor 120 dagen, alleen weet ik niet meer precies wanneer ik het geinstalleerd heb. Kan ik ergens de installatie datum vinden, of een tellertje met daarop nog het aantal dagen van geldigheid dat over is?

En wat gebeurt er eigenlijk als de 120 dagen voorbij zijn? Weigert XP x64 dan op te starten, krijg je nog uitloop tijd, of wat?
Na die 120 dagen kan je Windows niet meer inkomen, moet je eerst registreren (En betalen).

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

wwillem schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:37:

Ik heb mijn dongel erin geprikt en hij werkte meteen, zonder drivers. En aangezien er maar een paar fabrikanten zijn van bt chips zal het bij jou ook wel werken hoor.

• dr snuggles
  • Niet online
obsidian schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:10:
[...]

Ik heb mijn dongel erin geprikt en hij werkte meteen, zonder drivers. En aangezien er maar een paar fabrikanten zijn van bt chips zal het bij jou ook wel werken hoor.
Zou je het merk + type dongle willen posten :? Eventueel ook nog de gebruikte chips :).

Edit: Er zijn al wat dubieuze manieren te vinden hoe je bluetooth aan de praat kunt krijgen onder x64: clique.

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 16-02-2006 17:53 ]

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 03:43:
Start-->Run/Uitvoeren-->systeminfo

Dan krijg je de originele installatie datum ergens in het rijtje aangegeven.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Ik draai nu al een tijdje Windows XP x64 en alles werkt voor zover ik weet qua drivers.

maar ik heb ook een externe firewire/usb2 drive maar die kan ik alleen via usb2 op mijn barebone aansluiten en niet via firewire, terwijl dat op mijn laptop wel perfect werkt.

op mijn barebone herkent ie via FW trouwens wel de controller en hij ziet een HD maar daar heeft ie dan vervolgens geen drivers voor en dus kan ie niet gemount worden.

barebone is een:
Shuttle ST20G5 met een Athlon64 X2 3800+
en onboard firewire van VIA

laptop is een:
Acer Aspire 2001WLCi bla bla bla

drivers zijn er voor zover ik kan zien niet te vinden op de shuttle support FTP's en bij VIA verwijzen ze je door naar je mobo fabrikant.

iemand nog ideetjes?

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

wwillem schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:16:
[...]

Zou je het merk + type dongle willen posten :? Eventueel ook nog de gebruikte chips :).

Edit: Er zijn al wat dubieuze manieren te vinden hoe je bluetooth aan de praat kunt krijgen onder x64: clique.
Ik heb een Bluetooth dongle van Gigabyte, en ik heb er NIETS voor ingesteld of gedownload, hij werkte direct. Ik gebruik hem voor ActiveSync en m'n headset :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

wwillem schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:16:
[...]

Ik heb een MSI BToes dingetje van het type 254. Welke type radio erin zit zal ik vanaaf even opzoeken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 15 februari 2006 @ 13:39:
Maar heb je ook plugins geinstalleerd? Niet alle plugins zijn namelijk 100% compatible...
Ik werk al sinds een hele tijd met xp-64. Ik heb dan ook al een aantal keer opnieuw geinstaleerd. Wat mij echter telkens dwars zit is dat IE-32 niet lekker werkt, terwijl IE-64 dat wel doet. Omdat flashplayer e.d. niet werkt op IE-64 geef ik toch de voorkeur aan IE-32, maar deze loopt vaak op een website vast. Niet alle maar het laden gaat doorgaans wel trager dan normaal. Op aanraden heb ik alle plugins een voor een uitgeschakeld en een voor een uitgeschakeld en weer ingeschakeld, zonder verschil. Wat wel opvalt is dat vooral met pagina's met veel plaatjes de processor ineens op honderd % staat en dat er dan niet veel meer gebeurd. Weet iemand wat mijn probleem zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
obsidian schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:47:
[...]

Ik heb een MSI BToes dingetje van het type 254. Welke type radio erin zit zal ik vanaaf even opzoeken voor je.
SgtStrider schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:38:
[...]

Ik heb een Bluetooth dongle van Gigabyte, en ik heb er NIETS voor ingesteld of gedownload, hij werkte direct. Ik gebruik hem voor ActiveSync en m'n headset :)
Tnx mannen! Mijn vertrouwen in BT is weer enigszinds hersteld. Het schijnt zelfs dat de goedkoopste Sweex BT dongle werkt onder x64 zonder drivers. Ik zal nog wel laten weten welke ik heb gekocht :).
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 08:11:
[...]
Ik werk al sinds een hele tijd met xp-64. Ik heb dan ook al een aantal keer opnieuw geinstaleerd. Wat mij echter telkens dwars zit is dat IE-32 niet lekker werkt, terwijl IE-64 dat wel doet. Omdat flashplayer e.d. niet werkt op IE-64 geef ik toch de voorkeur aan IE-32, maar deze loopt vaak op een website vast. Niet alle maar het laden gaat doorgaans wel trager dan normaal. Op aanraden heb ik alle plugins een voor een uitgeschakeld en een voor een uitgeschakeld en weer ingeschakeld, zonder verschil. Wat wel opvalt is dat vooral met pagina's met veel plaatjes de processor ineens op honderd % staat en dat er dan niet veel meer gebeurd. Weet iemand wat mijn probleem zou kunnen zijn?
Weet je zeker dat IE-64 niet hangt op pagina's met veel plaatjes? Of misschien heeft IE-32 bij jou weinig temp ruimte. Veel mensen hier zullen problemen met IE-32 trouwens nooit tegen komen, omdat we massaal Opera en Firefox gebruiken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 12:48

pling

Lekker Kepjoeteren

Heeft iemand een oplossing om cool 'n quit aan de praat te krijgen ? Ik heb een MSI K8T Neo Series moederboard. Onder Win32 gebruik je voor dit moederbord MSI Core Center. Maar dit programma is niet geschikt voor x64. Ik heb nog geen alternatief kunnen vinden voor x64. Verder draait mijn systeem al maanden als een zonnetje. Van performance winst merk ik overigens niks. Dat een nieuw geinstalleerd systeem sneller aanvoelt, dat geloof ik wel, maar die ervaring heb je met een clean x32 systeem ook, dus ik betwijfel of dat nou echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
pling schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:37:
Heeft iemand een oplossing om cool 'n quit aan de praat te krijgen ? Ik heb een MSI K8T Neo Series moederboard. Onder Win32 gebruik je voor dit moederbord MSI Core Center. Maar dit programma is niet geschikt voor x64. Ik heb nog geen alternatief kunnen vinden voor x64. Verder draait mijn systeem al maanden als een zonnetje. Van performance winst merk ik overigens niks. Dat een nieuw geinstalleerd systeem sneller aanvoelt, dat geloof ik wel, maar die ervaring heb je met een clean x32 systeem ook, dus ik betwijfel of dat nou echt zo is.
Voor CnQ moet je drie dingen doen:
1) AMD processor drivers installeren. Zie startpost en kies uiteraard de x64 smaak.
2) In je bios CnQ aanzetten.
3) In je controlpanel->power options minimal power management selecteren.

Met cpuz kun je kijken of de snelheid terug loopt in idle mode. Btw, dit had je stiekem ook met de search kunnen vinden in deel 1 hè ;).

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 18-02-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:14:
[...]

Voor CnQ moet je drie dingen doen:
1) AMD processor drivers installeren. Zie startpost en kies uiteraard de x64 smaak.
2) In je bios CnQ aanzetten.
3) In je controlpanel->power options minimal power management selecteren.

Met cpuz kun je kijken of de snelheid terug loopt in idle mode. Btw, dit had je stiekem ook met de search kunnen vinden in deel 1 hè ;).
Kon inderdaad redelijk makkelijk op GoT en/of Google gevonden worden. Zelf open ik hier op GoT bijna nooit topics, aangezien de search gewoon zo goed is dat je de meeste vragen er wel tegen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op donderdag 18 februari 2006 @ 9:43:
Weet je zeker dat IE-64 niet hangt op pagina's met veel plaatjes? Of misschien heeft IE-32 bij jou weinig temp ruimte. Veel mensen hier zullen problemen met IE-32 trouwens nooit tegen komen, omdat we massaal Opera en Firefox gebruiken :).
IE-32 werkt dus gewoon niet goed op x64!
Dan maar over op Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn printer (Epson Stylus Color 480) en scanner (HP Scanjet 2100C) zijn helaas nog geen drivers beschikbaar voor XP x64 edition. Mijn PC is geleverd met XP x64 ed. en aangezien ik deze inmiddels al 6 maanden gebruik en alles goed geconfigureerd is wil ik niet terug gaan naar 32-bits XP. Dat zou ontzettend veel gedoe zijn voor die paar printjes in de maand. Daarom wil ik de 32 bits versie van XP draaien onder VMware workstation 5.5.0, puur alleen voor printen en scannen. Echter, er doen zich twee problemen voor na installatie van de betreffende 32-bits drivers;

De scanner wordt niet herkend in mijn Virtual Machine, tenzij ik eventjes de USB kabel eruit haal en er opnieuw indoe als de VM geboot is. Als ik mijn Virtual Machine opnieuw opstart, is hij de scanner weer kwijt.

De printer krijg ik helemaal niet aan de praat. Ik krijg de volgende foutmelding als ik de VM opstart: "Virtual device parallel0 will start disconnected." Het maakt hierbij niet uit of ik""bidirectional mode" aanzet voor de virtuele printerpoort. Zou het te maken hebben met instellingen in de BIOS van mijn PC (niet de virtuele dus) of met instellingen voor de parallele poort van de HOST?

Weet iemand hoe ik mijn printer werkend kan krijgen en dat suffe probleem met de scanner kan verhelpen.

edit: Scanner probleem opgelost. Was een beetje suf van mij. Als de VM geboot is kun je bij VM > removable devices de scanner koppelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:50:
Voor mijn printer (Epson Stylus Color 480) en scanner (HP Scanjet 2100C) zijn helaas nog geen drivers beschikbaar voor XP x64 edition.
Zowel voor je scanner als voor je printer zullen geen drivers beschikbaar komen. Ze ontwikkelen ze namelijk helaasch niet. De scanner heb je inmiddels onder VMware aan de praat. De printer zou ik proberen met de ingebakken x64 drivers voor de Epson Stylus Color type 440 of 460 bijvoorbeeld ipv 480. Meestal werken deze drivers ook wel aardig :).

Voor mensen die hierdoor twijfelen of x64 wel een goed idee is: Kijk voordat je x64 installeert of er drivers zijn voor al je hardware. Zo nee, kijk of je ermee kunt leven en anders gebruik je gewoon de oude 32-bits Windows. Het is namelijk niet zo leuk om er te laat achter te komen dat er geen drivers zullen komen :P.

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 18-02-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:14:
[...]

Zowel voor je scanner als voor je printer zullen geen drivers beschikbaar komen. Ze ontwikkelen ze namelijk helaasch niet. De scanner heb je inmiddels onder VMware aan de praat. De printer zou ik proberen met de ingebakken x64 drivers voor de Epson Stylus Color type 440 of 460 bijvoorbeeld ipv 480. Meestal werken deze drivers ook wel aardig :).

Voor mensen die hierdoor twijfelen of x64 wel een goed idee is: Kijk voordat je x64 installeert of er drivers zijn voor al je hardware. Zo nee, kijk of je ermee kunt leven en anders gebruik je gewoon de oude 32-bits Windows. Het is namelijk niet zo leuk om er te laat achter te komen dat er geen drivers zullen komen :P.
Ik draai zelf ook nog steeds niet volledig x64. Eindelijk zijn de drivers voor mijn tv-kaart er, maar geen printer hebben is toch wel erg vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:25:
wwillem schreef op donderdag 18 februari 2006 @ 9:43:

[...]

IE-32 werkt dus gewoon niet goed op x64!
Dan maar over op Opera.
IE-32 werkt hier anders volledig probleemloos, zelfs in combinatie met Maxthon (schil om IE gebouwd, zodat je veel meer features hebt). Heb zo goed als nooit een crash (minder dan met FF iig) en alles werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 12:03
Van het weekend ook windows x64 er op gezet. Meest spectaculaire hardware in mijn pc is namelijk een terratec 7.1 space geluidskaart, waarvoor de drivers vorige week pas uitkwamen. Wat kleine probleempjes met de nforce 4 raid drivers (draai raid-1), maar die waren snel weg dankzij de enorm duidelijke handleiding die me door nlite werd voorgeschoteld.

In windows zelf werkt Eclipse IDE niet met de 64 bit java van sun, dus als java jre draai ik gewoon de 32 bit versie. Ook draait naar mijn gevoel Firefox versie 1.5 sneller dan de 64 bit versie van 1.6. En subversion wil niet in het context menu van de windows explorer integreren...

Enige 64 bit software buiten ms om op mijn systeem is nu dus process explorer. Verder draait alles perfect, maar kan dus niet zeggen dat het een voordeel biedt boven de normale versie.

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

heb ik EINDELIJK alle 64 bit drivers, en dergelijke bijnodigdheden op mijn pc...vond ik het wel een goed idee om 125mbit draadloos netwerk aan te leggen.

Kom ik er net achter dat voor de onbenulligste dingen 64 bit drivers te krijgen zijn, behalve voor mijn nieuwe netwerkkaart... :'( :'( :'(

Us Robotics: USR805416

}:O Yankees

MSI GX660R for the win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Egg schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:37:
heb ik EINDELIJK alle 64 bit drivers, en dergelijke bijnodigdheden op mijn pc...vond ik het wel een goed idee om 125mbit draadloos netwerk aan te leggen.

Kom ik er net achter dat voor de onbenulligste dingen 64 bit drivers te krijgen zijn, behalve voor mijn nieuwe netwerkkaart... :'(

Us Robotics: USR805416
Voor 21 euro heb je tegenwoordig een usb stick met 54MBit/s + WPA beveiliging en x64 ondersteuning. Dit in tegenstelling tot je 11MBit/s Us Robotics uit het jaar nul ;).
MaZeS heeft gelijk :P.

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 21-02-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
11 mbit? Volgens mij gaat het hier om een dubbelkanaals 125mbit kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een feilloos fungeren ontdekt tijdens zonealarm firewall. Het is een Beta-uitvoering en vond het even het vermelden waard. :)

http://www.zonelabs.com/beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Hee hardstikke goed zeg! Op drivers voor m'n Canon PowerShot G3 en PiXMA 4000 is dat het enige wat nog ontbreekt bij mij! :)

Vanavond installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

RAMeijer schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:06:
Hee hardstikke goed zeg! Op drivers voor m'n Canon PowerShot G3 en PiXMA 4000 is dat het enige wat nog ontbreekt bij mij! :)

Vanavond installeren!
Misschien de camera USB connectie van normal naar PTP veranderen.?
Ik heb een Canon Ixus v3, nadat ik dat veranderde werkte mijn camera zelfs zonder drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
RAMeijer schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:06:

Vanavond installeren!
Ik meende dat er wel drivers waren voor de Pixma 4000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Sorry, het is nog vroeg O-) Ik bedoelde uiteraard m'n CanoScan LiDE80 :P

-edit-

@dCY: heb ik gedaan, maar dan ziet ZoomBrowser 'm niet, en moet ik dus handmatig de gedownloade foto's in de juiste directories plaatsen (op datum) :(

[ Voor 55% gewijzigd door RAMeijer op 22-02-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54
Ik heb dus nu ook een 64bit athlon amd processor. en een sata II hdd. Nu krijg ik het niet voor elkaar om windows xp 64bit final te installeren. Nadat ik op f6 druk om de sata/pata drivers te laden gaat de setup verder en krijg ik een blauw scherm als windows gaat opstarten... |:(

wie weet wat ik moet doen of wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verkeerde drivers, heel simpel. En wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
The__Virus schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:32:
Verkeerde drivers, heel simpel. En wat zijn je specs?
MSI Moederbord K8N SLI-FI
AMD Athlon 64 3200+ Venice 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2
Western Digital Caviar Special Edition 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
XFX VGA GeForce 6600 Silent 256 MB
Asus DVD-E616 16 X, 48 X, IDE, Retail, Zwart

Welke drivers moet ik dan toch hebben? Ik heb er nu echt al verschillende geprobeerd maar zonder resultaat.

Verwijderd

Moet je uberhaubt drivers hebben? Je kan toch gewoon installeren zonder F6?

Verwijderd

In uitzonderlijke gevallen heb je bij Windows XP voor een consumenten moederbord third-party (anders dan ingebakken in Windows) drivers nodig voor een SCSI, FC-AL, of SATA host-adapter. Als je ze toch nodig hebt dan gaat het meestal om een RAID implementatie. Volgens mij geldt dit verhaal dus ook voor jouw situatie. Alleen third-party drivers nodig als je wilt booten vanaf een RAID array.

• The__Virus
Opperhoof schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:04:
[...]

MSI Moederbord K8N SLI-FI
AMD Athlon 64 3200+ Venice 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2
Western Digital Caviar Special Edition 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
XFX VGA GeForce 6600 Silent 256 MB
Asus DVD-E616 16 X, 48 X, IDE, Retail, Zwart

Welke drivers moet ik dan toch hebben? Ik heb er nu echt al verschillende geprobeerd maar zonder resultaat.
Je hebt geen extra drivers nodig. De standaard Windows drivers voldoen, dus doe het lekker zonder :).

• Opperhoof
Niets. Ik heb nu niet op f6 gedrukt, ik heb de dvd speler op de 2e ide kanaal gehangen.
De windows setup dat blauwe scherm draaid goed, laat bestanden enzo, dan komtie op het punt:
"starting windows" en dan krijg ik een blauw scherm. "a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage on your system".

Verwijderd

Het klinkt als een hardware probleem. Test je geheugen eens. http://www.memtest86.com/ Alles goed aangesloten verder? Geen kabeltjes omgedraaid? Voldoende zware voeding?

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:33:
Het klinkt als een hardware probleem. Test je geheugen eens. http://www.memtest86.com/ Alles goed aangesloten verder? Geen kabeltjes omgedraaid? Voldoende zware voeding?
Lijkt mij stug dat dit van het geheugen kan komen, dit is namelijk niet echt een geheugenerror :) Maar het is altijd mogelijk.

Heb je al eens default BIOS settings geladen?

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 23-02-2006 18:13 ]

Verwijderd

Wat doen jullie eigenlijk met system aspi not installed (nero info tool) en dus no cd-rom drives found bij de rest van nero toolkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Nou, geen ZoneAlarm x64 Beta's meer voor mij :(
Kreeg na de verplichte reboot een BSOD (win32k.sys) :(

Gelukkig de boel kunnen herstellen, maar dit was dus m'n eerste crash met x64 :(

en nee, ik heb geen zin om Feedback te geven aan ZoneLabs :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
RAMeijer schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:33:
[...]

Nou, geen ZoneAlarm x64 Beta's meer voor mij :(
Kreeg na de verplichte reboot een BSOD (win32k.sys) :(

Gelukkig de boel kunnen herstellen, maar dit was dus m'n eerste crash met x64 :(

en nee, ik heb geen zin om Feedback te geven aan ZoneLabs :(

:P
NOD32 + BitDefender Firewall werkt hier nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
Hmmmmmm........BitDefender Firewall........die maar eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag me celeron D 64bit binnen gekregen en gelijk windows 64 op gezet. Ik heb de engelse versie ergens gedownload. Werk allemaal perfect.

Behalve mijn TI4200 kaart word herkent als 'Standard VGA Graphics Adapter". Ik heb de nieuweste drivers van nVidia gedownload (81.98 international) en deze wil hij niet installeren. Ik he de 64 bit driver natuurlijk gekozen. Toen ben ik hier op GoT gaan zoeken en stuite ik op dit topic. Er staat in de TS ook een driver (78.03 international) deze werkt ook niet. Hij geeft aan op het moment dat de installatie wil beginnen:

Afbeeldingslocatie: http://ragingb.pointclark.net/upload/files/1/error.JPG
Klikken om groter te maken..

Weet iemand wat dit nou kan zijn???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Jongens mijn probleem is opgelost :)

Ik weet nog niet precies wat er nu fout zat, maar ik had eerst de dvd speler en de dvd brander aan gesloten. Toen ik de speler los haalde was het probleem over. Nu istie aan het installeren _/-\o_

so far so good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:37:
Weet iemand wat dit nou kan zijn???
Ik gok erop dat je de gemodde nv4_disp.inf niet hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
wwillem schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:20:
[...]

Ik gok erop dat je de gemodde nv4_disp.inf niet hebt gebruikt.
Moet die gemod zijn dan? NVidia biedt toch gewone x64 drivers aan, volgens de release notes ook de ti4200.
Van welk merk is die ti 4200 eigenlijk dan?
Eventueel misschien even de videokaart bios updaten?
Wel mee oppassen, want bv. Asus wijkt nog wel eens van de nvidia standaard af.

[ Voor 9% gewijzigd door MaZeS op 24-02-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Je hebt gelijk. Heb even het .inf bestand bekeken, en er staat geen enkele geforce4 ti tussen.
Had verwacht dat dit inmiddels toch wel opgelost zou zijn omdat het in dat andere topic nog om de 78 versie drivers ging.
Domme en makkelijk op te lossen fout van NVidia.

[ Voor 16% gewijzigd door MaZeS op 24-02-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MaZeS schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:17:
[...]

Je hebt gelijk. Heb even het .inf bestand bekeken, en er staat geen enkele geforce4 ti tussen.
Had verwacht dat dit inmiddels toch wel opgelost zou zijn omdat het in dat andere topic nog om de 78 versie drivers ging.
Domme en makkelijk op te lossen fout van NVidia.
Inderdaad een beetje schraal van Nvidia. Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze de ondersteuning eruit hebben gehaald. De gf4ti is nog best een leuk kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
wwillem schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:21:
[...]

Inderdaad een beetje schraal van Nvidia. Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze de ondersteuning eruit hebben gehaald. De gf4ti is nog best een leuk kaartje.
Of zou dit zo'n verdekte poging zijn om mensen aan te sporen een nieuwe videokaart aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Nog wat info op het bluetooth front: De goedkoopste bluetooth dongle die op dit moment te vinden is werkt vlekkeloos onder x64 en is te koop onder de naam Sweex (13 euro) :).

Nu nog wachten op de Nokia PC Suite voor x64. Beetje jammer dat Nokia weer zo achter loopt.

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 25-02-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ik heb hier wel een oudere versie draaien van Nokia PC Suite. Daar werkt infrarood wel gewoon mee via m'n laptop.
Bluetooth via Microsoft of Widcomm drivers werkt alleen niet niet met deze pc suite. USB kabel ook niet heb ik ergens gelezen( logisch, want daar moeten ook 64 drivers voor worden gemaakt)
Nieuwere versie van PC suite krijg ik niet geinstalleerd ( ongeschikt OS volgens de installer ). Draai nu 6.6.18, maar het zou kunnen dat er een nieuwere is die nog wel geinstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
wwillem schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:23:
Nog wat info op het bluetooth front: De goedkoopste bluetooth dongle die op dit moment te vinden is werkt vlekkeloos onder x64 en is te koop onder de naam Sweex (13 euro) :).

Nu nog wachten op de Nokia PC Suite voor x64. Beetje jammer dat Nokia weer zo achter loopt.
Uuh doen niet gewoon alle bluetoothdongles het dan? XP zelf heeft toch ingebouwde ondersteuning :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MaZeS schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 21:32:
Ik heb hier wel een oudere versie draaien van Nokia PC Suite. Daar werkt infrarood wel gewoon mee via m'n laptop.
Bluetooth via Microsoft of Widcomm drivers werkt alleen niet niet met deze pc suite. USB kabel ook niet heb ik ergens gelezen( logisch, want daar moeten ook 64 drivers voor worden gemaakt)
Nieuwere versie van PC suite krijg ik niet geinstalleerd ( ongeschikt OS volgens de installer ). Draai nu 6.6.18, maar het zou kunnen dat er een nieuwere is die nog wel geinstalleerd kan worden.
Klopt ja, helaasch dus geen Bluetooth ondersteuning in PC suite. Ik heb al wel alternatieve software gevonden: Oxygen Phone Manager II, maar met de trial versie kan je bijna alleen maar downloaden naar je telefoon. Het uploaden gaat met een limiet van één item per keer dat je het programma opstart. Wat overigens dan weer prima werkt :P.
The__Virus schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:24:
[...]

Uuh doen niet gewoon alle bluetoothdongles het dan? XP zelf heeft toch ingebouwde ondersteuning :?
Nee niet allemaal, hangt van de gebruikte chip af :).

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 25-02-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Ik heb een MSI K8N Nforce 4 Sli (serie) moederbord met en onboard 10/100/1000 netwerk adapter. Ik draai win XP 64 bit.
Nu kan de pc dus geen netwerk controller vinden. Bij netwerk verbindingen staat alleen een "1394" connection. Maar hiermee kan ik niet op internet. Het schijnt volgens andere topics hier een firewire poort te zijn. Vandaar ook dat er staat "400mbps".

In het bios heb ik al de Nvidia ethernet enabled en ook de nvidia Rom (of Nforce..)
Ik krijg ze gewoon niet gevonden, en dus ook niet geinstalleerd. Wat doe ik fout, of hoe kan ik het oplossen.
Ik heb ook de nieuwe Nforce 6.66 drivers al geinstalleerd zonder effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Opperhoof schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:36:
Ik heb een MSI K8N Nforce 4 Sli (serie) moederbord met en onboard 10/100/1000 netwerk adapter. Ik draai win XP 64 bit.
Nu kan de pc dus geen netwerk controller vinden. Bij netwerk verbindingen staat alleen een "1394" connection. Maar hiermee kan ik niet op internet. Het schijnt volgens andere topics hier een firewire poort te zijn. Vandaar ook dat er staat "400mbps".

In het bios heb ik al de Nvidia ethernet enabled en ook de nvidia Rom (of Nforce..)
Ik krijg ze gewoon niet gevonden, en dus ook niet geinstalleerd. Wat doe ik fout, of hoe kan ik het oplossen.
Ik heb ook de nieuwe Nforce 6.66 drivers al geinstalleerd zonder effect
Ik zou deze drivers even installeren en dan vooral opletten dat je de ethernet drivers tijdens de setup aanvinkt. Mocht dit niet helpen, dan zou ik even kijken + posten wat er bij "control panel -> system -> hardware -> device manager ->" en dan "netwerk adapters" en "other devices" te vinden is :).

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 25-02-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Goed, ik heb de drivers geinstalleerd, maar niets mocht baten....
hier een plaatje van mn apparaatbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/netwerkadapter.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Opperhoof schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 23:36:
Goed, ik heb de drivers geinstalleerd, maar niets mocht baten....
hier een plaatje van mn apparaatbeheer:

[afbeelding]
De Nvidia netwerkbus enemurator wil niet starten bij je. Dat is de oorzaak van je probleem. Dubbelklik erop om uit te vinden wat de reden hiervoor is.

Mogelijk een irq probleem (kan je oplossen door je bios automatisch irq's te laten uitdelen, wat standaard al aanstaat). Het kan ook een driver probleem zijn (normaal installeert de driver voor de netwerkbus zich automatisch na het installeren van de nforce4 drivers). Je kunt bijvoorbeeld proberen handmatig de driver voor de netwerkbus te zoeken in de uitgepakte nvidia driver en deze vervolgens zelf te installeren met update driver for this device.

Je kan bij je device manager ook instellen om de irq's te zien (bij view -> resources by type bovenaan). Op deze manier kun je zien wie welke irq krijgt uitgedeeld. Wanneer er voor twee apparaten dezelfde IRQ wordt gebruikt, dan moeten de drivers voor dit apparaat het wel ondersteunen, anders krijg je problemen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er een pci kaart zit te irriteren doordat de drivers IRQ delen niet ondersteunen.(pci kaart in een ander slot doen helpt hierbij). Google kan hiervoor ook erg handig zijn.

Vergeet je trouwens niet je nvidia display drivers te installeren :).

[ Voor 44% gewijzigd door dr snuggles op 26-02-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dat probleem met die networkenumerator had ik ook, check aub je bios is, volgens mij staat gewoon je LAN disabled....

Overigens duiden die blokjes meer op een defecte kaart...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Hoe zit het eigenlijk met de performance tussen XP64 en XP32. Is het de moeite waard of is het verwaarloosbaar? Was zelf wel benieuwd hoe spellen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Termi schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:35:
Hoe zit het eigenlijk met de performance tussen XP64 en XP32. Is het de moeite waard of is het verwaarloosbaar? Was zelf wel benieuwd hoe spellen lopen.
Helemaal rechtsboven aan zit de quicksearch voor dit topic. Vul daar eens "verschil" in als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
_/-\o_ dank u allen opnieuw!

Probleem: Geen onboard netwerk controller gevonden op MSI K8N Nforce 4 SLI moederbord.

Oplossing: Control panel --> System --> Hardware --> Device manager --> view --> recourses by type --> Input / output (I/O) --> Nvidia Network Bus --> ENABLE DEVICE --> OK

Dit werkte bij mij en het netwerk doettut :) . nogmaals bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost! Heb gewoon de modded vn_disp.ini uit de TS in me nvidia map geplaatst..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Bedankt voor het vermelden van de oplossing :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:07:
[...]

Bedankt voor het vermelden van de oplossing :>
graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcohol XX% eindelijk 64 bits compatible...

meuktracker: Alcohol 52% & 120% 1.9.5.3823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
RAMeijer schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:34:
Hmmmmmm........BitDefender Firewall........die maar eens proberen dan :)
Ook geen succes :(

Installeerde prima, maar na de reboot werkten sommige programma's meteen zonder dat er eerst om een bevestiging gevraagd werd :/

Dus maar geprobeerd om 'm te verwijderen via Add/Remove Programs, maar toen bleef de uninstall hangen 8)7

Ik kon het programma gelukkig wel verwijderen door de setup opnieuw te draaien. :*)

Maar goed, ik ben dus nog steeds op zoek naar een software firewall en drivers voor m'n LiDE80... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF mischien een domme vraag he.. Maar als je een 64bit cpu hebt he draait een 64bit programma nou dan echt veel sneller dan eeen 32 bit programma? Neem ff als voorbeeld 3dmark. Stel dat die 64bit support zou hebben. En je zou de 32bit op je 64bit machine zetten en de 64bit versie. zou je dan met dezelfde settings een hogere score krijgen in de 64bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:13
Als de software 64-bits geoptimaliseerd is, JA.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemorgen,

ik heb een packard bell w3010

maar kan alleen de 64 bit versie ati drivers vinden.

deze pc is net nieuw en heeft een turion64, lekker kr8ig

maar nu zoek ik de drivers maar kan ze niet vinden :(

wie kan me helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:15:
goedemorgen,

ik heb een packard bell w3010

maar kan alleen de 64 bit versie ati drivers vinden.

deze pc is net nieuw en heeft een turion64, lekker kr8ig

maar nu zoek ik de drivers maar kan ze niet vinden :(

wie kan me helpen
Niemand als je er niet bij vermeld welke drivers voor welke apparaten je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
-ScuL- schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:39:
Als de software 64-bits geoptimaliseerd is, JA.
Was het niet zo dat de snelheid van 64bit vooral verschil maakte t.o.v. 32bit bij applicaties die met 'grote' getallen rekenden? Dat had ik volgens mij ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OD-Frozen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:29:
[...]

Niemand als je er niet bij vermeld welke drivers voor welke apparaten je zoekt?
staat model nummer bij slimpie (8>

maar om het makkelijk te maken

uli 1573 chipset
blionton wireless lan
Realtek ALC880 audiosysteem
amd K8

voor zover ik het weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Even een paar dingetjes...

Ten eerste heb ik de Nokia suite wel werkend icm met een nokia 6230 en een bluetooth dongle van conceptronic.

Ten tweede vroeg ik me af welke firewall jullie gebruiken. Ik daari op dit moment zonder en wiilde graag Zonealarm installeren, maar kan geen x64 versie vinden. De 32-bit versie kan ik niet installeren... Dus hebben jullie een link of een goed alternatief?

Ten derde vroeg ik me af of iemand van julllie een Logitech webcam aan de praat heeft gekregen onder x64. En zo ja, met welke drivers.

Ten vierde heb ik nog een vreemd unknown device in mijn apparaatbeheer staan (pci) die ik niet kan plaatsen en niet kan installeren. Heeft iemand een idee hoe ik kan achterhalen wat dit voor apparaat is?

Als laatste vroeg ik me af hoe ik mijn installatie en performance het best kan testen op errors en performance.

Een hele waslijst, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Grtz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:33:
Hoi allemaal,

Ten eerste heb ik de Nokia suite wel werkend icm met een nokia 6230 en een bluetooth dongle van conceptronic.

Ten vierde heb ik nog een vreemd unknown device in mijn apparaatbeheer staan (pci) die ik niet kan plaatsen en niet kan installeren. Heeft iemand een idee hoe ik kan achterhalen wat dit voor apparaat is?

Als laatste vroeg ik me af hoe ik mijn installatie en performance het best kan testen op errors en performance.

Een hele waslijst, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Grtz!
En welke bluetooth drivers en pc suite gebruik jij voor je bluetooth dongle dan?
Voor het onbekende apparaat zul je minstens even moeten kijken wat de vendor en device id's zijn van het apparaat. kun je waarschijnlijk wel terugvinden onder apparaatbeheer door op het apparaat te klikken en naar details te gaan(vid en did).
Misschien moet je nog drivers voor je moederbord chipset installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manufacturer unknown staat er bij mijn unknown device.
Alle drivers voor mobo, proc enzo zijn geinstalleerd. Heel vreemd, maar ik mis niks, dus akn het kwaad?

Ik heb drivers gedownload ergens voor de bluetooth dongle. Ik weet niet meer waar, maar heb ze gewoon gegoogled. Volgens mij via planetamd.
De Nokia PC Suite is de recentste versie voor mijn telefoon. Gewoon via de nokia site stap voor stap doorlopen en de nieuwste (32-bit) versie gedownload. Dit verschilt per telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:23:
Manufacturer unknown staat er bij mijn unknown device.
Alle drivers voor mobo, proc enzo zijn geinstalleerd. Heel vreemd, maar ik mis niks, dus akn het kwaad?

Ik heb drivers gedownload ergens voor de bluetooth dongle. Ik weet niet meer waar, maar heb ze gewoon gegoogled. Volgens mij via planetamd.
De Nokia PC Suite is de recentste versie voor mijn telefoon. Gewoon via de nokia site stap voor stap doorlopen en de nieuwste (32-bit) versie gedownload. Dit verschilt per telefoon.
Je moet ook bij de details kijken bij het apparaat en dan naar de lange tekstregel die wordt getoond. Daar staat iets van VEN en DEV met beide een nummer erachter.
Nokia PC suite wil hier niet installeren. Er wordt een bericht gegeven dat het besturingssysteem niet wordt ondersteund.
Ik heb net het msi bestand geedit en deze controle eruit gehaald, maar ik snap niet dat het bij jou kan installeren. Er wordt namelijk speciaal gecheckt dat het os geen NTAMD64 mag zijn.
edit:
net geinstalleerd met aangepast msi script. Microsoft Bluetooth verbinding staat er nu wel tussen maar is niet te configureren. Infrarood werkt ook niet meer met 6.7. Terug naar de oude versie dus.Widcomm drivers 5.1.1200 had ik geinstalleerd, maar zien niet te kiezen

[ Voor 13% gewijzigd door MaZeS op 01-03-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:57:
[...]

staat model nummer bij slimpie (8>

maar om het makkelijk te maken

uli 1573 chipset
blionton wireless lan
Realtek ALC880 audiosysteem
amd K8

voor zover ik het weet
Kijk daar komen we verder mee, niemand heeft natuurlijk zin om dat allemaal voor je te gaan uitzoeken.
Weet je zeker dat je wel naar de drivers gezocht hebt?
http://www.google.nl/search?q=Realtek+ALC880+x64+driver
http://www.asrock.com/sup...d.asp?Model=775Twins-HDTV

Lijkt er niet op namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:33:

Heb je per ongeluk de gewone versie van XP geinstalleerd? Je hebt dus niet alleen een 64-bit processor nodig, maar ook een 64-bit besturingssysteem. Ik heb laatst conceptronic nog gemailed en ze beweerden geen x64 drivers voor hun bluetooth dongle te hebben. Verder installeert de Nokia pc suite gewoon niet onder x64, zoals Mazes al opperde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:53:
[...]

Heb je per ongeluk de gewone versie van XP geinstalleerd? Je hebt dus niet alleen een 64-bit processor nodig, maar ook een 64-bit besturingssysteem. Ik heb laatst conceptronic nog gemailed en ze beweerden geen x64 drivers voor hun bluetooth dongle te hebben. Verder installeert de Nokia pc suite gewoon niet onder x64, zoals Mazes al opperde.
Ja, natuurlijk heb ik wel de 64 bit versie van windows geinstalleerd.

En conceptronic beweert dat ze uberhaupt geen x64 drivers hebben voor hun producten. Kijk eens goed op hun website. Daar heb ik gewoon de drivers voor mijn wireless stick gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:32:
[...]

En conceptronic beweert dat ze uberhaupt geen x64 drivers hebben voor hun producten. Kijk eens goed op hun website. Daar heb ik gewoon de drivers voor mijn wireless stick gedownload.
Welke bluetooth stick heb je dan? Ik zie geen x64 drivers staan bij de CBTU.
Het is echter wel mogelijk om via een omweg 64 bits widcomm drivers te downloaden, en de microsoft drivers werken vanzelf.
PC suite ziet echter de widcomm drivers niet, en de microsoft drivers kan ik dus niet configureren als ik via een aangepast msi installeer pc suite 6.7 installeer.
Ik krijg inderdaad ook het idee dat je geen x64 draait, maar als jij zegt van niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:32:
[...]

Wil je dan een linkje geven (+ driver site zelf zodat we weten dat het voor x64 is), zodat deze in de startpost kan? Dan kunnen andere mensen ook weer van de x64 driver profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
wwillem schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:41:
Grr. Ik krijg het niet voor elkaar om WebDAV (soort remote folder) werkend te krijgen onder x64. Volgens mij is het totaal onmogelijk. Onder de gewone Windows XP is het binnen 5 seconden gepiept.

Dus mocht je iets willen doen met WebDAV onder x64: Bespaar je de moeite :(.
Volgens mij staat hier hoe het wel kan:
http://support.microsoft.com/kb/888123/en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
CD 1: German, Japanese (448 MB ISO image)
http://download.microsoft.com/download/4/a...5b/ARMMUIx1.iso

CD 2: French, Spanish, Italian (554 MB ISO image)
http://download.microsoft.com/download/1/9...3e/ARMMUIx2.iso

CD 3: Korean, Chinese Simplified, Chinese Traditional (561 MB ISO image)
http://download.microsoft.com/download/f/d...ae/ARMMUIx3.iso

CD 4: Swedish (161 MB ISO image)
http://download.microsoft.com/download/0/7...dd/ARMMUIx4.iso

Normaal zou cd2 ook dutch dus bevatten..
Naja, voor de andere landen dan :P

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvrijn schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:12:
http://download.microsoft.com/download/4/a...5b/ARMMUIx1.iso

http://download.microsoft.com/download/1/9...3e/ARMMUIx2.iso

http://download.microsoft.com/download/f/d...ae/ARMMUIx3.iso

http://download.microsoft.com/download/0/7...dd/ARMMUIx4.iso

Normaal zou cd2 ook dutch dus bevatten..
Naja, voor de andere landen dan :P

Laurens
Bedankt, maar:

1) linx werken niet

2) wat is dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Correctie: (dit zijn de verschillende talen voor x64, de MUI's))

http://download.microsoft...54f24ad0565b/ARMMUIx1.iso

http://download.microsoft...24f6bd9bb43e/ARMMUIx2.iso

http://download.microsoft...c7c64e9f5bae/ARMMUIx3.iso

http://download.microsoft...c3514ed74cdd/ARMMUIx4.iso

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Iemand al getest of CD2 NL bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FnF schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 08:37:
Iemand al getest of CD2 NL bevat?
Volgens deze thread zou dat wel moeten, maar die gast kon hem niet vinden op de iso. Ik ben hem nu aan het downloaden, dan zal ik kijken of ik het ergens kan vinden. Ik heb x64 niet geïnstalleerd staan atm, maar dit is wel weer een mooie reden om een poging te doen. Ik heb hem niet voor niets omgeruild voor mijn x32 versie....

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 03-03-2006 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Dutch staat niet op CD2.
Aan de grootte van de ISO te zien zou het wel op CD1 kunnen staan. Zal die straks even downloaden. Bestandje 0412.msi moet het zijn.
gwystyl schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:03:
[...]

Volgens deze thread zou dat wel moeten, maar die gast kon hem niet vinden op de iso. Ik ben hem nu aan het downloaden, dan zal ik kijken of ik het ergens kan vinden. Ik heb x64 niet geïnstalleerd staan atm, maar dit is wel weer een mooie reden om een poging te doen. Ik heb hem niet voor niets omgeruild voor mijn x32 versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MaZeS schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:44:
Dutch staat niet op CD2.
Aan de grootte van de ISO te zien zou het wel op CD1 kunnen staan. Zal die straks even downloaden. Bestandje 0412.msi moet het zijn.

[...]
Volgens MSINOTES.HTM (Volgens screenshot, heb ze zelf nog niet zitten downloaden), zou het bestand 0413.msi moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FnF schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:52:
[...]

Volgens MSINOTES.HTM (Volgens screenshot, heb ze zelf nog niet zitten downloaden), zou het bestand 0413.msi moeten zijn.
Op CD1 staan de volgende bestanden:
0407.msi (German)
0411.msi (Japanese)

Op CD2 staan de volgende bestanden:
040c.msi (French)
0410.msi (Italian)
0c0a.msi (Spanish)

Op CD3 staan de volgende bestanden:

Op CD4 staan de volgende bestanden:
041d.msi (Swedish)

Ik zal de rest ook ff posten als ik ze binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 13:33
Volgens mij is hij nog niet aangehaald in dit topic, maar Terratec heeft nu ook een 64 bits driver voor de DMX 6fire 24/96. Ik heb 'm net geïnstalleerd en dat leverde geen enkel probleem op :)

http://supportde.terratec...req=viewsdownload&sid=428

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Iemand interesse om een deeltje 3 te maken trouwens? Dan kunnen we dit deel deze laten rusten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
elevator schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:12:
Iemand interesse om een deeltje 3 te maken trouwens? Dan kunnen we dit deel deze laten rusten :)
Ik natuurlijk, ben er mee begonnen, dus Deel 3 gaat ook gewoon weer verder hoor _/-\o_
Hier dus:
[rml][ XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 3[/rml]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.