[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.678 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:42
Alrighty! 8)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
The__Virus schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:24:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt of SP1 en SP2 ook zijn geïntegreerd. In dat geval: ja, x64 is standaard al voorzien van SP2. Alleen noemen ze dat gewoon niet zo, maar de functies en fixes van SP2 zitten er wel degelijk in.
Ja, alleen kan je niet echt over een SP praten, aangezien er nooit een SP is uitgekomen. Als je het vergelijkt met x86 zitten inderdaad alle features er in die SP2 ook heeft ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
The__Virus schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:24:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt of SP1 en SP2 ook zijn geïntegreerd. In dat geval: ja, x64 is standaard al voorzien van SP2. Alleen noemen ze dat gewoon niet zo, maar de functies en fixes van SP2 zitten er wel degelijk in.
Volgensmij moet je het zien dat Windows XP x64 gebaseerd is op Windows Server 2003 x64 Edition SP1 en dus ook die Service Pack bezit.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55
^^ Jullie hebben inderdaad gelijk. Zie net dat ik het beter iets anders had kunnen verwoorden, maar iig bedoelde ik het wel zo en het komt op hetzelfde neer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik heb dus een dual boot opstelling (windows xp pro en windows xp 64) aangezien ik 64 nog niet optimaal kan gebruiken door het ontbreken van wat essentiële drivers. Verder werkte 64 prima.
Nu dacht ik gister, laat ik weer eens kijken (na ongeveer een maand win 64 niet gebruikt te hebben) of er al wat nieuwe drivers te vinden zijn dus ik start xp 64 op, krijg ik nu opeens een blauw scherm bij het opstarten :? Dit terwijl ik dus helemaal niets veranderd heb. Het blauwe scherm is zo snel weer weg dat ik niet precies kan zien waar het fout gaat. Het begint met nv_ en verder kan ik het niet zien. Het zal dus een driver van nvidia zijn....

Nu is mijn vraag, kan het zijn dat er tijdens een update van drivers onder xp 32 ook veranderingen zijn doorgevoerd in win 64 (mijn c:\ is win 64 en e:\ is win 32)? En hoe kan ik dit oplossen, moet ik nu heel win 64 weer installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Iemand al enige info van Leadtek betreffende haar TV-kaarten? Ik heb zelf een TV2000 XP Expert TV-kaart waarvoor (volgens Leadtek) al maanden geleden iig bèta-drivers zouden zijn. Maar ondertussen komen ze op de site niet verder dan XP32 drivers. Schiet niet op zo, terwijl dat zo ongeveer het enige is wat nog geen ondersteuning voor XP64 heeft in mijn systeem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:34:
Iemand al enige info van Leadtek betreffende haar TV-kaarten? Ik heb zelf een TV2000 XP Expert TV-kaart waarvoor (volgens Leadtek) al maanden geleden iig bèta-drivers zouden zijn. Maar ondertussen komen ze op de site niet verder dan XP32 drivers. Schiet niet op zo, terwijl dat zo ongeveer het enige is wat nog geen ondersteuning voor XP64 heeft in mijn systeem.
Als je weet wat voor chip er op je Leadtek tv-kaart wordt gebruikt, dan kan je drivers zoeken voor die chip. Voor sommige TV-kaarten zijn nu drivers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
wwillem schreef op Saturday 07 January 2006 @ 13:00:
[...]

Als je weet wat voor chip er op je Leadtek tv-kaart wordt gebruikt, dan kan je drivers zoeken voor die chip. Voor sommige TV-kaarten zijn nu drivers uit.
Tip daarbij om achter de fabrikant + apparaatnaam te komen is het volgende (misschien handig voor de SP):
  • Selecteer met rechtermuisknop My Computer
  • Kies Manage
  • Kies Device Manager
  • In apparaten lijst, rechtermuisknop op het apparaat, meestal Unknown Device
  • Kies Properties
  • Kies tabblad Details
  • Kies eigenschap Hardware Ids
  • Je ziet als waarde(n) PCI\VEN_####&DEV_####....
  • Ga naar PCIDatabase.com en vul de 4 karakters van de fabrikant Id (VEN_####) en / of apparaat Id (DEV_####) in en kies Search
  • Bij de resultaten zijn links naar de fabrikanten aanwezig + je hebt nu meer info om naar te googlen.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Speed_Sheep schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:24:
[...]

Tip daarbij om achter de fabrikant + apparaatnaam te komen is het volgende (misschien handig voor de SP):

[knipperdeknip]
Gelukkig wist SiSoft Sandra me te vertellen dat het een Conexant CX2388x chip is. Ik zal 's gaan kijken naar XP64 drivers daarvoor.

-- Edit: Deze zouden moeten werken voor Conexant CX2388x kaarten. Puur de drivers, dus nou nog goede applicaties zoeken... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 07-01-2006 13:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Speed_Sheep schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:24:
[...]

• Selecteer met rechtermuisknop My Computer
  • Kies Manage
  • Kies Device Manager
  • In apparaten lijst, rechtermuisknop op het apparaat, meestal Unknown Device
  • Kies Properties
  • Kies tabblad Details
  • Kies eigenschap Hardware Ids
  • Je ziet als waarde(n) PCI\VEN_####&DEV_####....
  • Ga naar PCIDatabase.com en vul de 4 karakters van de fabrikant Id (VEN_####) en / of apparaat Id (DEV_####) in en kies Search
  • Bij de resultaten zijn links naar de fabrikanten aanwezig + je hebt nu meer info om naar te googlen.
Dat is wel een handige manier als je met Google niks kan vinden. Tnx :). Ik doe het altijd zo: klik, wat meestal maar niet altijd werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonyb schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:44:
Die error had ik ook IceFreak, wat ik heb gedaan is gewoon met WinRar de setup.exe uitpakken.
En daar de drivers uit gebruikt, wat overigens ook gewoon een installer was.
Toen deed die blijkbaar die check niet en werkte het prima.

Hopelijk werkt dit ook bij jou, succes.
Ik heb jou methode geprobeerd, maar nu krijg ik een 0x0000001e foutmelding. Welke setup heb jij gedaan? Ik heb er namelijk 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
wwillem schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:05:
[...]

Dat is wel een handige manier als je met Google niks kan vinden. Tnx :). Ik doe het altijd zo: klik, wat meestal maar niet altijd werkt.
Klopt, dat doe ik ook vaak.

Gebruik maken van de PCIDatabase doe ik vaak als ik onbekende PC's moet installeren en er oude kaarten in zitten. Zonder de kast open te hoeven schroeven weet je zo toch welke chipset het o.a. is.

Sisoft Sandra is ook goed uiteraard, maar als het zonder een progamma te te installeren kan, dan heeft dat m'n voorkeur ;)

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 10:16

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Vraagje, heeft iemand een SecureW2-achtig progje werkend gekregen onder Windows XP x64? Ik woon namelijk op de Campus v/d Unversiteit Twente en om in het WLAN te komen heb je hier SecureW2 nodig (of een ander prog met dezelfde functionaliteit).

Het probleem is dat er geen x64 versie van SecureW2 is, en er wss ook niet komt als ik andere mensen mag geloven... Ik heb gezocht of er ook nog andere progjes waren die dezelfde functionaliteit bieden als SecureW2 en wel naar x64 geport zijn, maar helaas kon ik die niet vinden (tenminste, Odyssey scheen er ook voor x64 te zijn, maar die heb ik niet kunnen vinden :?).

Heeft iemand hier ervaring mee? Omdat Campusnet WLAN niet werkte onder x64 ben ik weer teruggeschakeld naar x32, maar eigenlijk heb ik d'er liever x64 op staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Code Addict schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:11:
Vraagje, heeft iemand een SecureW2-achtig progje werkend gekregen onder Windows XP x64? Ik woon namelijk op de Campus v/d Unversiteit Twente en om in het WLAN te komen heb je hier SecureW2 nodig (of een ander prog met dezelfde functionaliteit).

Het probleem is dat er geen x64 versie van SecureW2 is, en er wss ook niet komt als ik andere mensen mag geloven... Ik heb gezocht of er ook nog andere progjes waren die dezelfde functionaliteit bieden als SecureW2 en wel naar x64 geport zijn, maar helaas kon ik die niet vinden (tenminste, Odyssey scheen er ook voor x64 te zijn, maar die heb ik niet kunnen vinden :?).

Heeft iemand hier ervaring mee? Omdat Campusnet WLAN niet werkte onder x64 ben ik weer teruggeschakeld naar x32, maar eigenlijk heb ik d'er liever x64 op staan...
Ik zie op Google dat het open source is. Ik zou als ik jou was de source code met Microsoft Visual Studio eens compileren naar x86-64 assembly en kijken of het werkt. Als het mee zit werkt het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 10:16

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Ah oke, dat valt te proberen. Hoe werkt dat trwns, kan je met Visual studio cross-compilen (dus vanuit een x32 windoos een x64 binary compilen)?

edit:

Argh, www.securew2.com is down :(

W00t heb een gecompilde x64 versie van SecureW2 gevonden die schijnt te werken :)
Als iemand uhm ook wil hebben, geef maar een gil dan zet ik uhm @ m'n server

[ Voor 46% gewijzigd door c0deaddict op 07-01-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBuz schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:03:
Ik heb dus een dual boot opstelling (windows xp pro en windows xp 64) aangezien ik 64 nog niet optimaal kan gebruiken door het ontbreken van wat essentiële drivers. Verder werkte 64 prima.
Nu dacht ik gister, laat ik weer eens kijken (na ongeveer een maand win 64 niet gebruikt te hebben) of er al wat nieuwe drivers te vinden zijn dus ik start xp 64 op, krijg ik nu opeens een blauw scherm bij het opstarten :? Dit terwijl ik dus helemaal niets veranderd heb. Het blauwe scherm is zo snel weer weg dat ik niet precies kan zien waar het fout gaat. Het begint met nv_ en verder kan ik het niet zien. Het zal dus een driver van nvidia zijn....

Nu is mijn vraag, kan het zijn dat er tijdens een update van drivers onder xp 32 ook veranderingen zijn doorgevoerd in win 64 (mijn c:\ is win 64 en e:\ is win 32)? En hoe kan ik dit oplossen, moet ik nu heel win 64 weer installeren??
Dat is in ieder geval niet ondenkbaar. Normaliter staat Windows op C:\Windows (99,99% van de gevallen). En het is ook niet ondenkbaar dat software per ongeluk een fout maakt en 64-bits code door 32-bits code overschrijft met alle narigheid van dien.

Wat ik je zou aanraden is om Windows X86 op de eerste partitie te houden en Windows X64 op een aparte primaire partitie.

Je zou de setup van X64 kunnen starten en het zaakje laten repareren.

Je zou ook even je systemfiles kunnen controleren met SFC /scannow en daarna het drivertje opnieuw installeren. Dit gaat niet werken als je 32-bits updates zich in de X64 system32 nesteld.

Maar dat zou ik Microsoft nooit vergeven als dat zo was!

Dat er iets in je Windows X64 partitie gewijzigd is is voor bijna 100% zeker. Of je hebt gare hardware, maar dan zou X86 ook moeilijk doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
ThaBuz schreef op Saturday 07 January 2006 @ 12:03:

Heb je nvidia nforce 4 moederbord en in de laatste maand een bios update gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ja, ik heb dat moederbord (zie ook specs) maar geen BIOS update gedaan. Wel drivers geupdate.... (onder XP 32). Ik zal van de week eens kijken of het valt te repareren, ik ben niet zo thuis in het dual boot verhaal dus ik zal eens even moeten zoeken of het mogelijk is dat wanneer je de ene Windows versie opstart de partitie met de andere windows verzie onzichtbaar wordt zodat je dit soort dingen kan voorkomen....

[ Voor 58% gewijzigd door ThaBuz op 08-01-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg ik winrar 64 bit aan de gang? in de TS staat deze link http://www.rarlab.com/download.htm

Maar als ik daar op kom zie ik alleen maar de 32 bit versie staan, of moet ik daar iets speciaals mee doen tijdens installatie?

Heb hem geinstalleerd maar in de task manager geeft die een *32 aan, dus een 32 bit applicatie

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:00:
hoe krijg ik winrar 64 bit aan de gang? in de TS staat deze link http://www.rarlab.com/download.htm

Maar als ik daar op kom zie ik alleen maar de 32 bit versie staan, of moet ik daar iets speciaals mee doen tijdens installatie?

Heb hem geinstalleerd maar in de task manager geeft die een *32 aan, dus een 32 bit applicatie
Winrar x64 bestaat niet. De in de TS vermelde versie (winrar versienummer 3.50 en hoger) heeft ingebouwde x64 shell extensie. Wat wil zeggen dat als jij op een rar file klikt met je rechtermuisknop, je kan kiezen voor extract here en extract to. Winrar zelf is gewoon 32bit. Wil je toch liever een 64bit programma op rar files uit te pakken, dan moet je een ander programma nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
  • Laatst online: 09-09 10:21
Ik gebruik op dit moment BitDefender 8 (9 krijg ik hier niet werkende). Ook AVG7.1 + Firewall werkt wel aardig, alleen ben je dan in mindere mate verplicht om de AV ook te gebruiken, aangezien je die niet volledig uit kan schakelen, altijd blijft het op de achtergrond meescannen. Aangezien ik NOD32 heb, wou ik geen AVG er op hebben (Is toch een product van niks, maar het ging mij om de Firewall). Toen vond ik BitDefender, daar zit ook een AV in, maar die kan je wel volledig uitschakelen, en zelfs niet installeren tijdens de installatie, zodat je alleen maar een Firewall hebt. Er zijn nog wel meer Firewalls, maar die hebben allemaal niet de mogelijkheid om progsels de toegang tot het internet te ontzeggen. BitDefender en de AVG Firewall zijn de enige twee die dat wel doen. Vandaar dat ik nu BitDefender draai _O_
Ik gebruik de firewall van m'n NForce 4 chipset. Die zit deels op het moederbord, maar je moet ook een stukje software installeren onder Windows. Hij werkt bij mij als een zonnetje. Nadeel is wel dat je een moederbord moet hebben waar die firewall op zit. Het is dus niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me videokaart werkt niet goed met de 64 bit versie
ik heb een ati radeon 9600 xt en ik heb de 64 bit drivers van ati.com gedownload en geinstalleerd.
maar als ik (bijv) need for speed most wanted speel dan zijn de schaduwen niet mooi en heb ik allemaal scherpe randjes (dus anti aliasing werkt niet)
bij catalyst control center en bij nfsmw heb ik anti aliasing op zn hoogst gezet...

kan iemand me helpen?
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Pulp schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:51:
Ik gebruik de firewall van m'n NForce 4 chipset. Die zit deels op het moederbord, maar je moet ook een stukje software installeren onder Windows. Hij werkt bij mij als een zonnetje. Nadeel is wel dat je een moederbord moet hebben waar die firewall op zit. Het is dus niet voor iedereen weggelegd.
Werkt dat goed bij jou? Ook als je lekker grote bestanden over het netwerk kopieert of download via bittorent/azereus? Zoja, zou je dan eens willen posten welke bios versie en welke nforce drivers je hebt.

Bij veel tweakers zorgt de nvidia firewall namelijk voor prachtige blauwe schermen. Zowel onder x64 als onder x32.
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:42:
me videokaart werkt niet goed met de 64 bit versie
ik heb een ati radeon 9600 xt en ik heb de 64 bit drivers van ati.com gedownload en geinstalleerd.
maar als ik (bijv) need for speed most wanted speel dan zijn de schaduwen niet mooi en heb ik allemaal scherpe randjes (dus anti aliasing werkt niet)
Dat is een bekende driver bug. Welke driver versie heb je? 5.13 is de nieuwste. Btw, probeer wat aan je spelling te doen ;). Welkom op GoT trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 5.13 ja, want ik heb de 64 bit editie nog niet zo lang (ca. 1 week).
;( Dus ik weet niet waar het dan aan licht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:58:
Ik heb 5.13 ja, want ik heb de 64 bit editie nog niet zo lang (ca. 1 week).
;( Dus ik weet niet waar het dan aan licht...
Wachten totdat Ati met een nieuwe driver komt (om de twee weken zo'n beetje), of proberen of oudere drivers wel goed werken. Je kan even zoeken in de reacties hier welke drivers wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:55:
[...]

Werkt dat goed bij jou? Ook als je lekker grote bestanden over het netwerk kopieert of download via bittorent/azereus? Zoja, zou je dan eens willen posten welke bios versie en welke nforce drivers je hebt.

Bij veel tweakers zorgt de nvidia firewall namelijk voor prachtige blauwe schermen. Zowel onder x64 als onder x32.

[...]

Dat is een bekende driver bug. Welke driver versie heb je? 5.13 is de nieuwste. Btw, probeer wat aan je spelling te doen ;). Welkom op GoT trouwens :).
Inmiddels is het wel zo'n beetje duidelijk dat dat aan EA ligt en niet aan ATi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 20:35 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Ik heb dat probleem ook in NFS:MW met mijn Radeon 9600XT ik heb pas 1 oplossing gevonden en dat is de schaduwen uitzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat 3dmark05 ook niet loopt op win xp 64bit? Deze wil bij mij niet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:55:
Klopt het dat 3dmark05 ook niet loopt op win xp 64bit? Deze wil bij mij niet opstarten.
Nee, hier lopen alle 3DMark's prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
He wel ff een tegenvaller. Kom je net een handig programma tegen, is het gemaakt in .net (Framework 2.0 nodig), werkt het toch niet in x64. .net zou toch juist universeel moeten zijn, het beter ondersteunen van programma's enz.? Bah :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:14:
He wel ff een tegenvaller. Kom je net een handig programma tegen, is het gemaakt in .net (Framework 2.0 nodig), werkt het toch niet in x64. .net zou toch juist universeel moeten zijn, het beter ondersteunen van programma's enz.? Bah :(.
Er is ook een 2.0 voor x64 hoor, let wel even op dat je ook de Final versie van 2.0 download. Als het dan nog niet lukt, welk progseltje was dat? Dan kan ik het even testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Nee dat is het probleem niet, ik heb de meest recente versie (zelfs nog een repair uitgevoerd na de nieuwste nogmaal gedownload te hebben, maar tevergeefs).
Het was Muvixer:
http://www.muvaudio.com/muvixer/

Ik heb er al een draadje over lopen op hun forum:
http://www.muvenum.com/forums/viewtopic.php?p=1771#1771

Ook iemand anders had het al geprobeerd en ook bij hem crashte het. Weet niet wat voor geluidskaart je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Nu we toch bezig zijn met programma's die niet werken: ModelSim 5.7 -waarmee je de taal VHDL kan compileren, testen, enz- werkt niet goed. Bij het simuleren blijven er enkele signalen op ongedefineerd staan. Na lang zoeken bleek dit niet te gebeuren onder XP x32. Versie 5.7 is oud en 6.0 schijnt wel goed te werken, maar daar heb ik geen licentie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:13:
Nee dat is het probleem niet, ik heb de meest recente versie (zelfs nog een repair uitgevoerd na de nieuwste nogmaal gedownload te hebben, maar tevergeefs).
Het was Muvixer:
http://www.muvaudio.com/muvixer/

Ik heb er al een draadje over lopen op hun forum:
http://www.muvenum.com/forums/viewtopic.php?p=1771#1771

Ook iemand anders had het al geprobeerd en ook bij hem crashte het. Weet niet wat voor geluidskaart je hebt?
Wat voor probleem heb je? Want hier start het programma wel op hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja misschien is het omdat ik geen Audigy, maar een X-Fi heb. Ik weet het niet en ze gaan het onderzoeken. Kun je plz even in dat topic van mij op het Muvixer forum reageren met je specs, drivers en dan zeggen dat het bij jou wel werkt? BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Iemand een idee of er de laatste weken/maanden een nieuwe review gemaakt is van xp x64?
Toen hij net uitkwam werd hij tov de gewone versie de gornd ingeboord. Ben benieuwd of dit vandaag anders is...

Anders mag je gerust je eigen mening geven...

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hij is al wat verouderd, maar je zou deze eens kunnen doorlezen en dan zelf je conclusies trekken. Let op dat er steeds meer software 64bit wordt en dat eind van dit jaar alles wel 64bit is, aangezien dan longhorn erdoor komt en Microsoft fabrikanten wil dwingen hiervoor software te schrijven.

Verder: ik zal eens positief zijn over dit product. In dit soort topics komt vaak alleen maar geklaag naar voren, maar ik ben vol lof over dit OS. Mijn computer is nog nooit zo stabiel geweest en nog nooit zo snel. Het bevalt mij dan ook helemaal prima. Ook doet al mijn software het, behalve een paar van de multimediatoetsen van mijn merkloze toetsenbord, die ik toch nooit gebruik ;). Eén minpuntje is dat muvixer het (nog) niet doet, maar daar komt misschien een oplossing voor van de kant van Creative (zodat ik dat programma niet meer nodig heb). Verder heb ik nog nooit zo'n prettig OS gehad. Nog een klein nadeeltje is het geheugengebruik, wat toch wel wat hoger ligt. Voor echt gamen is hier zeker 2GB al aan te raden en ik ga dat waarschijnlijk ook draaien, want het wordt allemaal wel redelijk traag zo (veel swappen). Voor de rest heb ik niets te klagen ;).

[ Voor 60% gewijzigd door The__Virus op 13-01-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:24:
Tja misschien is het omdat ik geen Audigy, maar een X-Fi heb. Ik weet het niet en ze gaan het onderzoeken. Kun je plz even in dat topic van mij op het Muvixer forum reageren met je specs, drivers en dan zeggen dat het bij jou wel werkt? BVD.
Wat voor error krijg je precies? Is namelijk wel even handig om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Staat in dat topic, ik denk dat we beter daar verder kunnen gaan. Ik wordt verder daar al heel goed geholpen. Als ik een oplossing krijg, zal ik het jullie laten weten. Echt tof dat die ontwikkelaars mij graag willen helpen om het goed te krijgen, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:05:
Staat in dat topic, ik denk dat we beter daar verder kunnen gaan. Ik wordt verder daar al heel goed geholpen. Als ik een oplossing krijg, zal ik het jullie laten weten. Echt tof dat die ontwikkelaars mij graag willen helpen om het goed te krijgen, dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt! :).
Al even gepost, vreemde error moet ik zeggen. Ik heb het programma verder niet uitgetest, maar hij start
prima op zonder enige errors of andere problemen, opties lijken ook wel te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat is inderdaad vreemd ja. Ik denk toch dat het op de één of andere manier door de drivers wordt veroorzaakt, aangezien het hier belangrijke verschil tussen onze pc's de geluidskaart is. Hoop dat het gefixt wordt door één van beide partijen. Hoorde dat Creative er ook mee bezig is en ik heb ze ook nog een mailtje gestuurd met mijn problemen (heb nog een paar andere dingen met mijn kaart die ik niet zo lekker vind werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Werkt DEP bij jullie goed? DEP staat voor Data Execution Prevention.

Als ik DEP op maximale beveiliging zet voor alle programma's, dan kan ik Skype niet meer opstarten. Als uitzondering toevoegen biedt geen oplossing, terwijl dit wel de oplossing is voor de 32-bit Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:54:
Werkt DEP bij jullie goed? DEP staat voor Data Execution Prevention.

Als ik DEP op maximale beveiliging zet voor alle programma's, dan kan ik Skype niet meer opstarten. Als uitzondering toevoegen biedt geen oplossing, terwijl dit wel de oplossing is voor de 32-bit Windows.
Geen idee, ik heb altijd noexecute=always off aangezet. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel DEP. Om de haverklap vragen of je wel of niet een programma uit mag voeren, ik blijf niet bezig met op toestaan te drukken :)
Maar voor de aardigheid zal ik hem eens aan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:10:
[...]

Geen idee, ik heb altijd noexecute=always off aangezet. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel DEP. Om de haverklap vragen of je wel of niet een programma uit mag voeren, ik blijf niet bezig met op toestaan te drukken :)
Maar voor de aardigheid zal ik hem eens aan zetten :)
Aha, in je commandline in je boot.ini dus :). Ik vind het persoonlijk DEP namelijk wel een goed idee. Alleen jammer dat de uitzondering niet werkt in x64. Het heeft mij toch weer dik 1,5 uur gekost om te vinden waar het aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bij mij staat DEP aan, ik heb er alleen nog nooit een melding over gehad en of het dus wel of niet werkt, kan ik niet zeggen. Als het werkt, dan heb ik er geen last van en vind ik het prima, als het niet werkt, ben ik er blij mee zolang ik er geen last van krijg :P. Maar wel een beetje vreemd zou het zijn. Misschien omdat ik services heb uitgeschakeld? Weet iemand welke service voor DEP zorgt of waar deze van afhankelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:55:
Bij mij staat DEP aan, ik heb er alleen nog nooit een melding over gehad en of het dus wel of niet werkt, kan ik niet zeggen. Als het werkt, dan heb ik er geen last van en vind ik het prima, als het niet werkt, ben ik er blij mee zolang ik er geen last van krijg :P. Maar wel een beetje vreemd zou het zijn. Misschien omdat ik services heb uitgeschakeld? Weet iemand welke service voor DEP zorgt of waar deze van afhankelijk is?
Zo goed ik weet is het geen service. Als je DEP op standaard hebt staan is het het NoExecute Bit van je CPU die werkt. Als je DEP op volledig hebt staan, dan heb je de Windows DEP + CPU DEP. Zulke zaken laten we zoals gewoonlijk liever aan de CPU over en niet aan Windows, dus vandaar dat ik niks zie in Windows DEP zie. CPU DEP, oké, dat staat standaard aan mits de CPU het ondersteund. Als het niet ondersteund wordt dan staat Windows DEP aan. En je kan dus ook forceren om Windows DEP en CPU DEP aan te zetten. Vandaar ook dat het geen service is die je uit kan schakelen. Je kan DEP uitschakelen in de boot.ini, wat ik ook altijd meteen doe als ik Windows heb geinstalleerd (Natuurlijk alleen als ik het ook vaak gebruik, niet als het even een benchmark/pruts schijf is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Het probleem is alleen dat DEP for windows only niet optimaal werkt.

Die wmf exploit van twee weken terug, kan voorkomen worden met de DEP for all programs, maar niet met Dep for Windows only.

In de event log zie je ook niet of DEP de oorzaak is van een niet startend programma. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:30:
Het probleem is alleen dat DEP for windows only niet optimaal werkt.

Die wmf exploit van twee weken terug, kan voorkomen worden met de DEP for all programs, maar niet met Dep for Windows only.

In de event log zie je ook niet of DEP de oorzaak is van een niet startend programma. Beetje jammer.
CPU DEP is ook voor alle programma's, Windows DEP is alleen ter ondersteuning van de niet DEP ondersteundende CPU's. Maar voor die wmf exploit, lijkt mij makkelijker om de patch even te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:07:
Maar voor die wmf exploit, lijkt mij makkelijker om de patch even te draaien :)
Voorkomen is beter dan genezen hè :). Sinds de wmf exploit wordt door veel sites aangeraden om DEP voor alle programma's aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wild over X64 en heb alles aan de gang.

Echter Nero doet niet wat ik wil dus ik wil Alcohol 120% draaien op X64 maar deze geeft een install error. Na controle blijkt deze dus niet te draaien op X64. Heeft iemand oplossing om Alcohol aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:24:

Echter Nero doet niet wat ik wil dus ik wil Alcohol 120% draaien op X64 maar deze geeft een install error. Na controle blijkt deze dus niet te draaien op X64. Heeft iemand oplossing om Alcohol aan de gang te krijgen?
(Windows XP 64 Bit Edition is presently not supported)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Alcohol is wel werkende te krijgen hoor. Alleen werken de Virtuele Schijven niet. Wat je moet doen is vrij eenvoudig. Als je installeert, en je de error krijgt, moet je even na je installatie map gaan en alle bestanden naar een andere map verplaatsen/kopieeren. Als je dan wegklikt gaan ze wel uit die map weg, maar je hebt de bestanden wel. Je kan dan wel gewoon branden e.d., maar niet Virtuele Schijven aanmaken. Maar daar hebben we DT voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 15 januari 2006 @ 08:41:
[...]

Alcohol is wel werkende te krijgen hoor. Alleen werken de Virtuele Schijven niet. Wat je moet doen is vrij eenvoudig. Als je installeert, en je de error krijgt, moet je even na je installatie map gaan en alle bestanden naar een andere map verplaatsen/kopieeren. Als je dan wegklikt gaan ze wel uit die map weg, maar je hebt de bestanden wel. Je kan dan wel gewoon branden e.d., maar niet Virtuele Schijven aanmaken. Maar daar hebben we DT voor ;)
Toevallig vind ik dit ook net in die X64 guide. Maar jou uitleg zegt me meer dan wat ze daar zeggen.

Bedankt, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:24:

Ik ben ook erg tevreden over 64-bit. Ik draai w2k3 R2 x64 (had net mijn compu gekocht op het moment dat deze uitgekomen was). Het is echt superstabiel.

Overigens, voor branden kan ik VSO CopyToDVD aanraden. Dit progje is er al een hele tijd voor x64 en brandt bijna alles (behalve *.mds dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:26:
[...]

Ik ben ook erg tevreden over 64-bit. Ik draai w2k3 R2 x64 (had net mijn compu gekocht op het moment dat deze uitgekomen was). Het is echt superstabiel.
Ik wil zelf overstappen van Windows XP x64 Edition naar Windows Server 2003 R2 x64 Edition, maar de driver support houd me tegen. Ik weet dat Windows XP x64 gebaseerd is op Windows Server 2003 en daardoor denk ik dus x64 drivers op beide systemen kunnen draaien. Toch zie ik regelmatig x64 drivers waarbij vermeld is dat ze enkel voor Windows XP x64 Edition zijn.

Weet jij of Windows XP x64 Edition drivers ook altijd op Windows Server 2003 R2 x64 Edition werken?
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:26:
Overigens, voor branden kan ik VSO CopyToDVD aanraden. Dit progje is er al een hele tijd voor x64 en brandt bijna alles (behalve *.mds dan).
En daar is VSO BlindWrite 5 dan weer voor ;)

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Speed_Sheep schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:41:
[...]

Ik wil zelf overstappen van Windows XP x64 Edition naar Windows Server 2003 R2 x64 Edition, maar de driver support houd me tegen. Ik weet dat Windows XP x64 gebaseerd is op Windows Server 2003 en daardoor denk ik dus x64 drivers op beide systemen kunnen draaien. Toch zie ik regelmatig x64 drivers waarbij vermeld is dat ze enkel voor Windows XP x64 Edition zijn.

Weet jij of Windows XP x64 Edition drivers ook altijd op Windows Server 2003 R2 x64 Edition werken?

[...]

En daar is VSO BlindWrite 5 dan weer voor ;)
Nee, ik heb zelf ondervonden dat niet alle Windows XP x64 Drivers (En Software) ook op Windows Server 2003 R2 x64 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speed_Sheep schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:41:
Alles wat loopt op XP x64 loopt ook op 2k3 x64. Ik draai al redelijk lang verschillende versies van 2k3 en als je je ergens geen zorgen over hoeft te maken is het driversupport (ik heb een gloednieuw Xpress200 mobo, en hoefde geen enkele driver zelf te installeren).

Ik heb bovendien de ervaring dar er meer draait op 2k3 dan op XP. Alleen consumenten virusscanners werken vaak niet op serverversies (hier zijn dan echter wel weer (betere!) serverversies voor), maar serversoftware werkt bijna nooit op XP. Neem bijv. Virtual Server 2005 x64 R2 (die ik veel gebruik): draait alleen op 2k3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:13:
[...]

Alles wat loopt op XP x64 loopt ook op 2k3 x64. Ik draai al redelijk lang verschillende versies van 2k3 en als je je ergens geen zorgen over hoeft te maken is het driversupport (ik heb een gloednieuw Xpress200 mobo, en hoefde geen enkele driver zelf te installeren).

Ik heb bovendien de ervaring dar er meer draait op 2k3 dan op XP. Alleen consumenten virusscanners werken vaak niet op serverversies (hier zijn dan echter wel weer (betere!) serverversies voor), maar serversoftware werkt bijna nooit op XP. Neem bijv. Virtual Server 2005 x64 R2 (die ik veel gebruik): draait alleen op 2k3.
Zie mijn vorige post, ik heb al een aantal programma's die ik niet op Server kon installeren omdat bepaalde Windows bestanden misten, of dat ik een error kreeg dat Windows Server niet ondersteund werd.

offtopic:
3210e post, leuk getal

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 15-01-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:19:
Zie mijn vorige post, ik heb al een aantal programma's die ik niet op Server kon installeren omdat bepaalde Windows bestanden misten, of dat ik een error kreeg dat Windows Server niet ondersteund werd.
OK. Ik heb toch redelijk wat software geinstalleerd maar heb deze melding nog niet gezien. Nogmaals, ik weet alleen dat virusscanners "selectief" zijn.

Kan je een paar voorbeelden geven van software die niet werkt op 2k3 en wel op XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:22:
[...]

OK. Ik heb toch redelijk wat software geinstalleerd maar heb deze melding nog niet gezien. Nogmaals, ik weet alleen dat virusscanners "selectief" zijn.

Kan je een paar voorbeelden geven van software die niet werkt op 2k3 en wel op XP?
NOD32 werkt gelukkig op Server en op x64, meer AV's heb je niet nodig O-)

Ik weet zo even geen voorbeelden, dan zal ik XP x64 en Server 2003 x64 even beide op moeten starten en zien welke programma's missen bij Server 2003. Zal binnenkort wel even een update hier over geven.

Wat mij nog wel bij staat is dat de Creative Audigy Software en Drivers niet op Server 2003 geinstalleerd wou worden. Of dat nu nog zo is weet ik niet, moet dan weer even aan het installeren gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik wil even waarschuwen:
Ik heb gister Virtual Drive Pro 10 geprobeerd. Er werd nergens iets over x64 gerept (dus noch positief noch negatief) en na een reboot deed mijn Windows helemaal niets meer. Helaas werkte reparatie (alweer) niet (waardeloze functie, blijft steevast op 34% hangen) en moest ik mijn hele systeem opnieuw installeren (nadat bleek dat mijn 32bits Windows het ook niet meer deed :| :(). Wees dus gewaarschuwd en installeer dus niet zomaar programma's die niet op x64 getest zijn. Ik kijk voortaan iig wel uit :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:54:
Ik wil even waarschuwen:
Ik heb gister Virtual Drive Pro 10 geprobeerd. Er werd nergens iets over x64 gerept (dus noch positief noch negatief) en na een reboot deed mijn Windows helemaal niets meer. Helaas werkte reparatie (alweer) niet (waardeloze functie, blijft steevast op 34% hangen) en moest ik mijn hele systeem opnieuw installeren (nadat bleek dat mijn 32bits Windows het ook niet meer deed :| :(). Wees dus gewaarschuwd en installeer dus niet zomaar programma's die niet op x64 getest zijn. Ik kijk voortaan iig wel uit :X.
Al eens geprobeerd om even op F8 te drukken met het opstarten? ;)

Ik zie net dat je ook niet helemaal goed hebt gelezen:
System Requirements
CPU: Intel Pentium 133 or higher
RAM: 64MB or more
Hard Drive: 25MB free space
Operating System: Windows 2000 and XP 32-bit operating systems; 64-bit support will be available by mid-2006
Optional: CD/DVD burner
En mede door dit soort dingen test ik altijd alles via VMWare, is misschien beetje dubbel, maar het werkt wel perfect ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Phyxion op 16-01-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Waarom kiezen jullie voor de server versie van x64 ipv de xp pro x64 versie?
Ik sta nl. ook op het punt om x64 te installen en dacht direct aan xp pro x64, omdat ik veel game, mail, surf, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:00:
Vraagje: Waarom kiezen jullie voor de server versie van x64 ipv de xp pro x64 versie?
Ik sta nl. ook op het punt om x64 te installen en dacht direct aan xp pro x64, omdat ik veel game, mail, surf, ...
Ik kies niet voor de server versie ivm compatabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Idd, de meesten draaien gewoon pro.

@FNF: stom dat de sitesearch daar dan niet opkomt :(. Ik heb recovery options uitgeschakeld, vind vond ik overbodig (nu dus aanstaan voor de systeemschijf ;)). Veilige modus werkte ook niet meer, hetzelfde probleem :(. Ik heb uiteraard het systeem geprobeerd te redden, heb wel voor hetere vuren gestaan, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat ik me echt brand ;).

[ Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 16-01-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:00:
XP Pro 64 is Windows 2003 Server 64 bits :) Alleen is het product id anders, maar de drivers werken voor beiden. Daarnaast wordt x64 (aka Windows XP 64bits) in sysinfo plugins gewoon herkend als Windows 2003 Server (64 bits).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:42
Toch denk ik dat je op een server systeem wellicht tegen compatibiliteitsproblemen aanloopt met programma's die voor consumentensystemen zijn bedoeld (spellen, multimedia meuk..) ?

[ Voor 3% gewijzigd door ScuL op 16-01-2006 23:36 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

-ScuL- schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:29:
Toch denk ik dat je op een server systeem wellicht tegen compatibiliteitsproblemen aanloopt met programma's die voor consumentensystemen zijn bedoeld (spellen, multimedia meuk..) ?
Tis gewoon XP hoor, maar het schijnt wat stabieler te zijn, meer features. Alles werkt erop! Het _enige_ probleem wat je hebt is 64 bits drivers, 32bits drivers werken niet ;) Dus daar moet je onderzoek naar doen...

Veel dingen zijn al 64bits drivers voor, maar ook veel dingen niet helaas :( Zoals mijn Hercules externe geluidskaart, die mannetjes hebben ook geen plannen om dat te maken helaas..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:04:

@FnF: stom dat de sitesearch daar dan niet opkomt :(. Ik heb recovery options uitgeschakeld, vind vond ik overbodig (nu dus aanstaan voor de systeemschijf ;)). Veilige modus werkte ook niet meer, hetzelfde probleem :(. Ik heb uiteraard het systeem geprobeerd te redden, heb wel voor hetere vuren gestaan, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat ik me echt brand ;).
Werkte Laatste Werkende Modus oid ook niet meer? Dat werkt hier namelijk in 90% van de gevallen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
The__Virus schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:04:

@FNF: stom dat de sitesearch daar dan niet opkomt :(. Ik heb recovery options uitgeschakeld, vind vond ik overbodig (nu dus aanstaan voor de systeemschijf ;)). Veilige modus werkte ook niet meer, hetzelfde probleem :(. Ik heb uiteraard het systeem geprobeerd te redden, heb wel voor hetere vuren gestaan, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat ik me echt brand ;).
Zou het niet handig zijn als je voortaan een backup maakt met Ghost 8 :?

Met Nero + bootdisk van bootdisk.com een opstartbare cd maken. Hierop zet je ghost.exe. PC opnieuw opstarten, ghost laden met ghost.exe -noide en gaan met die banaan.

Maandelijks ghosten + ghosten voor bijzondere drivers en je hebt nooit meer problemen. In geval van een virus kun je iedereen uitlachen en binnen twee minuten je systeem draaiend hebben 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:43:
[...]

Met Nero + bootdisk van bootdisk.com een opstartbare cd maken. Hierop zet je ghost.exe. PC opnieuw opstarten, ghost laden met ghost.exe -noide en gaan met die banaan.

Maandelijks ghosten + ghosten voor bijzondere drivers en je hebt nooit meer problemen. In geval van een virus kun je iedereen uitlachen en binnen twee minuten je systeem draaiend hebben 8).
Ik gebruik zelf Ghost 2003 Corporate Edition, en dan gewoon even onder Windows partitie selecteren, vervolgens wordt er gereboot e.d. Ik maak zelf altijd een Image als ik het meeste heb geinstalleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
FnF schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:35:
[...]

Werkte Laatste Werkende Modus oid ook niet meer? Dat werkt hier namelijk in 90% van de gevallen wel.
Nee, ik had dat zoals ik al zei dus uitgeschakeld en dat werkte dus niet meer.
wwillem schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:43:
[...]

Ik heb nooit last van virussen, dus daar zal het vast niet door komen. Ook vind ik een backup voor mij zinloos. Het enige wat ik op die partitie heb, zijn mijn programma's en email (waarvan email niet belangrijk was, daar ik ook gmail gebruik en het eventueel allemaal weer zou kunnen downloaden, en ik had deze keer geen belangrijke mailtjes ;)). Documenten heb ik op een andere partitie, waar ik nooit een OS op zet en ook nog eens op de andere pc (gesynchroniseerd). Foto's staan hier ook niet op, dus zo'n ramp is het niet. Had het binnen een uur weer volledig werkend, alleen nog een paar programma's installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bestaat winaspi voor X64? Ik kan hem niet vinden maar misschien dat iemand dan weet waar ik die winaspi32.dll in moet planten.. Mijn brander (nec 3540A) wordt door geen enkel brandprogramma gezien als brander terwijl hij wel leest en gewwon in hardware staat.

Hij staat gewoon op DMA, master etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Ghost 8 een goed progje voor een image te maken op XP x64?
Momenteel gebruik ik Trueimage op m'n Xp Pro x32, maar dit werkt wss niet goed in xp x64?

Is het tevens een goed idee om Firefox x64 te installen of blijf je beter bij de gewone editie,
Java zou nl nog niet bestaan voor x64, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:42:
Momenteel gebruik ik Trueimage op m'n Xp Pro x32, maar dit werkt wss niet goed in xp x64?

Is het tevens een goed idee om Firefox x64 te installen of blijf je beter bij de gewone editie,
Java zou nl nog niet bestaan voor x64, ...
1: Ghost 2003 is de enige versie die ik hier werkende heb gekregen via Windows->DOS
2: Wat je maar wilt, Firefox x64 is niet heel veel sneller, maar loopt wel goed
3: Lees de SP eens door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn er al dingen als DriveCrypt Plus Pack voor x64? Van die programma's dus om je complete HD te encrypten. Helaas werkt DriveCrypt PP nog niet onder x64 en ik kan ook geen onder x64 werkende alternatieven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:42:
TrueImage werkt niet goed of gelimiteerd met Raid of SATA schijven, waarschijnlijk heb je die wel dus ik zou even kijken of het werkt. Scheelt je weer een extra software pakket kopen als het wel mocht werken :).

Elke versie van Ghost met NTFS support gaat werken. Je kopieert namelijk gewoon onder DOS, niet onder Windows. Je hoeft Ghost ook helemaal niet te installeren in Windows, je hebt alleen Ghost.exe nodig. Ghost 8.0 = Ghost 2003 heeft ook nog eens goede SATA support. Hiervoor moet je alleen even opgeven bij het starten van Ghost dat je sata schijven hebt: Ghost.exe -noide. Raid werkt altijd in DOS en je hebt dus geen drivers nodig voor je raid set met Ghost 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:52:
[...]

TrueImage werkt niet goed of gelimiteerd met Raid of SATA schijven, waarschijnlijk heb je die wel dus ik zou even kijken of het werkt. Scheelt je weer een extra software pakket kopen als het wel mocht werken :).

Elke versie van Ghost met NTFS support gaat werken. Je kopieert namelijk gewoon onder DOS, niet onder Windows. Je hoeft Ghost ook helemaal niet te installeren in Windows, je hebt alleen Ghost.exe nodig. Ghost 8.0 = Ghost 2003 heeft ook nog eens goede SATA support. Hiervoor moet je alleen even opgeven bij het starten van Ghost dat je sata schijven hebt: Ghost.exe -noide. Raid werkt altijd in DOS en je hebt dus geen drivers nodig voor je raid set met Ghost 8.0.
Ik heb hier alleen maar Ghost 2003 werkende gekregen, alle andere Ghosts liepen allemaal vast met errors. Ik heb het vanaf versie 4 tot en met 9 geprobeerd, versie 10 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 06:42:
Ik heb hier alleen maar Ghost 2003 werkende gekregen, alle andere Ghosts liepen allemaal vast met errors. Ik heb het vanaf versie 4 tot en met 9 geprobeerd, versie 10 nog niet.
Ik gebruik tegenwoordig Cobian:

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Is gratis en hoeft dus niet bewerkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 06:42:
[...]

Ja, maar dat is specifiek voor jouw computer. Als jij nog FAT32 gebruikt met IDE schijven dan zijn nog heel veel versies van Ghost bruikbaar. Gebruik je alleen maar NTFS en SATA, dan kun je alleen maar Ghost 8.0 = 2003 gebruiken (nieuwe Ghost 9 en 10 zijn niet meegerekend, dat is totaal andere software met een Ghost naam stickertje erop geplakt).

Btw, waarom heb jij ze allemaal geprobeerd? Volgens mij is zoeken met Google net iets sneller :P.

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 18-01-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:49:
[...]

Ja, maar dat is specifiek voor jouw computer. Als jij nog FAT32 gebruikt met IDE schijven dan zijn nog heel veel versies van Ghost bruikbaar. Gebruik je alleen maar NTFS en SATA, dan kun je alleen maar Ghost 8.0 = 2003 gebruiken (nieuwe Ghost 9 en 10 zijn niet meegerekend, dat is totaal andere software met een Ghost naam stickertje erop geplakt).

Btw, waarom heb jij ze allemaal geprobeerd? Volgens mij is zoeken met Google net iets sneller :P.
NTFS en SCSI + IDE schijven.
Ik heb ze allemaal geprobeerd omdat ik de diskettes bij de hand had, en Google dezelfde tijd kost of geen resultaten over x64 geeft. Op x86 werkt het allemaal wel, maar x64 crashed bij veel versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn strubbelingen met 3 vaste schijven in serie ben ik uitgekomen bij de 32-bitter.
Ik had de 64-bitter goed werkend, maar ik merkte toch veel geswap bij spellen. Het geheugengebruik van Windows X64 lag na een kale start beduidend hoger dan bij Windows XP 32-bit.
Aangezien ik maar 1 gig heb en even geen geld heb voor 2 latjes van 1 gig (plafondrenovatie is duur) ben ik even teruggegaan naar de 32-bitter.

Laten we niet verwarrend overkomen; Windows X64 werkte goed, maar consumeerde teveel RAM.

De reden was dat ik swappen traag vindt. Als ik nu klaar ben met spelen dan kan ik gelijk door. Ik durf het zelfs te doen zonder pagefile (maar ik heb hem toch aan staan, is verstandiger).

Het verschil: Windows X64 en een uur lang LOTR The battle for middle earth spelen kostte me 1080 MB aan RAM. Dat werd dus heftig swappen en als ik het spel afsloot duurde het zeker 15 seconden voordat het bureaublad er weer stond.
Met Windows X86 kom ik niet boven de 812 MB uit. Na het afsluiten van een spel kan ik direct en vlot naar een ander programma zonder dat de harddisk in de stress schiet.

Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:43:
Laten we niet verwarrend overkomen; Windows X64 werkte goed, maar consumeerde teveel RAM.

Het verschil: Windows X64 en een uur lang LOTR The battle for middle earth spelen kostte me 1080 MB aan RAM. Dat werd dus heftig swappen en als ik het spel afsloot duurde het zeker 15 seconden voordat het bureaublad er weer stond.

Met Windows X86 kom ik niet boven de 812 MB uit. Na het afsluiten van een spel kan ik direct en vlot naar een ander programma zonder dat de harddisk in de stress schiet.

Vandaar.
Dat is wel erg veel verschil. Het verschil tussen beide windowsen is bij kale boot met een beetje service-uitschakel-tweaks misschien 40mb. Of gebruikt de game meer resources in die windows?? Zelf heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

nexhil

BAM!

Gisteravond heb ik ook XP64 geinstalleerd:

Asrock Dual-sata 2
Gecube radeon X850pro
2 GB mem
Creative Audigy 2 ZS
AMD 64 3200+
Creative webcam Live!

Alles werkt, ik krijg alleen m'n SpeedTouch 120 (usb ontvanger geval) niet aan de gang, ik kan ook nergens geschikte drivers vinden, maargoed dit heb ik nu opgelost dmv een directe kabel naar de modem, ga nog wel even verder zoeken.

Maar mijn eerste gevoel is best goed, alles loopt soepel. tis nog even afwachten wat sommige games/teamspeak e.d. gaan doen, maargoed ik verwacht niet echt grote issue's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
---rrr--- schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:56:
[...]

Dat is wel erg veel verschil. Het verschil tussen beide windowsen is bij kale boot met een beetje service-uitschakel-tweaks misschien 40mb. Of gebruikt de game meer resources in die windows?? Zelf heb ik hier geen last van.
Ik denk dat je beter kan kijken naar een procentuele toename van het geheugen. Wat ik ongeveer merk: x64 gebruikt zo'n 20~30% meer geheugen dan de 32-bit versie van XP.

Dus als jij net je pc opstart en normaal op 100 MB zat, dan is dat nu zo'n 120 tot 130MB. Start jij een spel op wat eerst 1000MB kost, dan kost dat nu zo'n 1200 tot 1300 MB. Ik kan er zelf niet zo mee zitten, aangezien het geheugen goedkoop is en ik dus gewoon 2GB heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dan klopt mijn beredenering ;) Weer een zorg minder.

Eind dit jaar komt er weer een forse upgrade (elke 15 maanden; vast). Tot nu toe denk ik aan een XFX 7800GTX, ander moederbord (PCI-E s939) en 2x 1 GB RAM geheugen. Misschien ook een andere voeding en een andere brander. Mijn AMD3500+ is voorlopig nog accuraat genoeg. Tegen die tijd zal Windows X64 weer tevoorschijn komen of Vista.
En natuurlijk verkoop is dan de overgebleven onderdelen zodat de upgrade minder duur wordt en ik toch de nieuwste games volluit kan spelen. Van het geld van de verkoop kan ik een paar leuke spellen aanschaffen. Ik nog jong, pas 30, dus er zullen nog heel wat upgrades in het verschiet liggen en elke keer is het pure fun om je nieuwe videokaart te benchmarken :9~

Nu zit ik even met 1 gig intern en met Windows X86, maar één ding is zeker. Mijn systeem is bloedsnel en swappen is nog niet nodig geweest O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 10:18:
[...]

Ik gebruik tegenwoordig Cobian:

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Is gratis en hoeft dus niet bewerkt te worden.
Is dit ook om een volledige image te nemen van je c-schijf of neem ik hiervoor best een ander progje?
Ik heb idd een Sata schijf en NFTS.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Voor het maken van PDF files onder x64 kan nu PDFCreator gebruikt worden

Via ATi.com beschikbaar (hotlink niet mogelijk):
  • ATi Catalyst v6.1
  • Theater 550 PRO TV Tuner Drivers WHQL Certified v6.14.10.133
Via Sis.com beschikbaar:
  • SiS UniVGA3 Graphics Driver, v3.72
Via Eset.com
  • NOD32 v2.51.20

[ Voor 62% gewijzigd door Speed_Sheep op 21-01-2006 00:02 . Reden: PDFCreator blijkt niet Windows XP x64 compatible ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Speed_Sheep schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:47:
Voor het maken van PDF files onder x64 kan nu PDFCreator gebruikt worden
Klinkt goed, maar als ik op je link klik en dan naar de wijzigingen ga in deze versie, dan zie ik alleen amd64 support. Geen Windows XP x64 support. Waar maak jij dit laatste uit op?

Of werkt deze versie gewoon bij jou? Zou wel mooi zijn, want pdfcreator is gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:50:
[...]

Klinkt goed, maar als ik op je link klik en dan naar de wijzigingen ga in deze versie, dan zie ik alleen amd64 support. Geen Windows XP x64 support. Waar maak jij dit laatste uit op?

Of werkt deze versie gewoon bij jou? Zou wel mooi zijn, want pdfcreator is gratis :).
Operating System: 32-bit MS Windows (95/98), All 32-bit MS Windows (95/98/NT/2000/XP)

//EDIT:
Even getest, werkt niet, printer drivers willen niet installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 20-01-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Operating System: 32-bit MS Windows (95/98), All 32-bit MS Windows (95/98/NT/2000/XP)

//EDIT:
Even getest, werkt niet, printer drivers willen niet installeren.
Ik had al zo'n vermoeden. Helaasch, nog even wachten dus. Met OpenOffice 2 kun je trouwens wel gewoon pdf'jes maken van je office bestanden, mocht je hier behoefte aan hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die 64 bit firefox, oftewel deer park alpha, kun je daar gewoon de 32 bit extensies voor gebruiken of moet je "speciale" downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Is gewoon mogelijk. Maar het is niet echt de bedoeling dit soort vraagjes te stellen lijkt me, dat is met google zo te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:37:
[...]

Is dit ook om een volledige image te nemen van je c-schijf of neem ik hiervoor best een ander progje?
Ik heb idd een Sata schijf en NFTS.
Zo te zien is het een normaal backup tooltje.

Met Drive Snapshot kan je wel complete images van partities wegschrijven (zoals Norton Ghost dat kan), en werkt prima onder x64.

Afbeeldingslocatie: http://www.drivesnapshot.de/images/startup.png

Het enige dat niet werkt, is de knop "View contents of saved disk image". Die optie gebruikt een driver om de image te mounten als een nieuw schijfstation, en die is 32-bit only.

Het mooie aan dit programmaatje is dat je gewoon images vanuit XP kunt maken (geen reboot nodig) en dat het niet geinstalleerd hoeft te worden. Alleen de .exe voldoet al :)
Diezelfde .exe werkt ook in DOS-omgevingen zodat je je images kunt terugzetten, maar dan moet je dus wel rekening houden met het feit dat NTFS onder DOS niet zomaar benaderbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door mjszwo op 20-01-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Zijn er trouwens al Bluetooth USB adapters verkrijgbaar met goede x64 ondersteuning? Ik heb me er al een beetje in verdiept en ik zie steeds "widcomm" naar boven komen, maar die schijnen alleen in combinatie met door henzelf gelicenseerde producten te willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:38:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden. Helaasch, nog even wachten dus. Met OpenOffice 2 kun je trouwens wel gewoon pdf'jes maken van je office bestanden, mocht je hier behoefte aan hebben :).
Nee, ik heb altijd al een hekel aan die vervelende pdf bestanden gehad, geef mij maar een txt, doc, rtf of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Alle Tom Clancy Splinter Cell spellen bieden helaas geen ondersteuning voor x64. Ik heb flink lopen zoeken naar een oplossing maar er is geen manier om hem aan de praat tekrijgen. Games die het prima doen battlefield2, ut2004, half-life2, nfsmw, fear, warcraft 3, Civilization 4, guild wars, world of warcraft, startrek bridge commander, starwars battlefront 2, call of duty 2. Meer spellen heb ik nog niet getest. Ik vindt het erg sneu dat splinter cell niet werkt onder x64.
Programma's die goed werken nod32 virusscanner, deamontools, xfire, winamp, powerstrip, powerdvd, ventrilo, synergy, fraps, flashfxp, teamspeak, vnc, speedfan.
Ik draai x64 al 2maanden zonder problemen. Mijn 3dmark score blijft hetzelfde ik merk eigenlijk geen merkbaar snelheids winst. Winxp en winxp64 draaien bij mij evenstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
lt_cmd_data schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:10:
Alle Tom Clancy Splinter Cell spellen bieden helaas geen ondersteuning voor x64. Ik heb flink lopen zoeken naar een oplossing maar er is geen manier om hem aan de praat tekrijgen. Games die het prima doen battlefield2, ut2004, half-life2, nfsmw, fear, warcraft 3, Civilization 4, guild wars, world of warcraft, startrek bridge commander, starwars battlefront 2, call of duty 2. Meer spellen heb ik nog niet getest. Ik vindt het erg sneu dat splinter cell niet werkt onder x64.
Programma's die goed werken nod32 virusscanner, deamontools, xfire, winamp, powerstrip, powerdvd, ventrilo, synergy, fraps, flashfxp, teamspeak, vnc, speedfan.
Ik draai x64 al 2maanden zonder problemen. Mijn 3dmark score blijft hetzelfde ik merk eigenlijk geen merkbaar snelheids winst. Winxp en winxp64 draaien bij mij evenstabiel.
Alle is niet waar, de eerste SC werkt prima, de tweede ook, alleen zit er op de derde SF, en de bijgeleverde versie daarvan onderstund geen x64. Dit kan je verhelpen door de SF drivers te updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:12:
[...]

Alle is niet waar, de eerste SC werkt prima, de tweede ook, alleen zit er op de derde SF, en de bijgeleverde versie daarvan onderstund geen x64. Dit kan je verhelpen door de SF drivers te updaten ;)
Met als legenda:
SF = Het beruchte StarForce.
:P
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.