[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:51:
bestaat winaspi voor X64? Ik kan hem niet vinden maar misschien dat iemand dan weet waar ik die winaspi32.dll in moet planten.. Mijn brander (nec 3540A) wordt door geen enkel brandprogramma gezien als brander terwijl hij wel leest en gewwon in hardware staat.

Hij staat gewoon op DMA, master etc..
Ik heb weer wat nieuwe info. Geen enkele brander doet het in mijn pc, ook niet via USB. Ze lezen wel en worden gewoon gezien ook als brander maar als puntje bij paaltje komt ziet geen enkel brandprogramma een brander. Ook het standaard branden onder XP werkt niet...

Zou iemand misschien weten wat er mis kan zijn?

X2 4200+
Asus A8n-SLI deluxe
2 gig
7800GTX
Rapor en SATA2 schijven
etc...

Ik snap er geen flap meer van. Ik kan gewoon NIKS branden nu. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:49:
[...]
Ik heb weer wat nieuwe info. Geen enkele brander doet het in mijn pc, ook niet via USB. Ze lezen wel en worden gewoon gezien ook als brander maar als puntje bij paaltje komt ziet geen enkel brandprogramma een brander. Ook het standaard branden onder XP werkt niet...
Werkt het wel onder XP x86 ? Of Linux ? (probeer anders met een Knoppix CDtje ofzo)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:20:
[...]

Winrar x64 bestaat niet. De in de TS vermelde versie (winrar versienummer 3.50 en hoger) heeft ingebouwde x64 shell extensie. Wat wil zeggen dat als jij op een rar file klikt met je rechtermuisknop, je kan kiezen voor extract here en extract to. Winrar zelf is gewoon 32bit. Wil je toch liever een 64bit programma op rar files uit te pakken, dan moet je een ander programma nemen :).
Misschien niet, maar het freeware 7-zip (ook in 64-bits) is nog krachtiger dan Winrar. Ook heeft het een shell extentie en is het programma kinderlijk eenvoudig in gebruik.

Om een voorbeeld te geven:

52 UT2004 mappen inclusief moeilijk comprimeerbare OGG files inpakken met WinRAR (beste compressie, 4 MB Dictionairy Size) maakte een ratio van 42% van het origineel.
7-zip (alles op ultra en een Dictionairy Size van 64 MB) haalt een ratio van 26% van het origineel en dat is écht goed.

PS: 64-bits 7zip archives zijn ook uit te pakken met de 32-bits versie. Het is dus totaal compatible. Mijn 3500+ haalt echter maar 978 KB/s met inpakken. Het is dus een pittige klus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:35:
[...]

Misschien niet, maar het freeware 7-zip (ook in 64-bits) is nog krachtiger dan Winrar. Ook heeft het een shell extentie en is het programma kinderlijk eenvoudig in gebruik.

Om een voorbeeld te geven:

52 UT2004 mappen inclusief moeilijk comprimeerbare OGG files inpakken met WinRAR (beste compressie, 4 MB Dictionairy Size) maakte een ratio van 42% van het origineel.
7-zip (alles op ultra en een Dictionairy Size van 64 MB) haalt een ratio van 26% van het origineel en dat is écht goed.

PS: 64-bits 7zip archives zijn ook uit te pakken met de 32-bits versie. Het is dus totaal compatible. Mijn 3500+ haalt echter maar 978 KB/s met inpakken. Het is dus een pittige klus.
Ik blijf vinden dat 7-zip compleet geen layout heeft, WinRAR heeft tenminste een overzichtelijke layout, 7-zip is en blijft onduidelijk, daar mag wel eens een andere skin voor komen ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik gebruikt gewoon CutePDF:
http://www.cutepdf.com/
Heeft ook een x64 printerdriver, en is gratis.
Heeft wel een PS2PDF converter nodig, maar een link naar Ghostscript staat al op de download pagina.
wwillem schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:38:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden. Helaasch, nog even wachten dus. Met OpenOffice 2 kun je trouwens wel gewoon pdf'jes maken van je office bestanden, mocht je hier behoefte aan hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:35:

Comprimeerbaarheid interesseert mij eerlijk gezegd geen zak :D. Met de huidige internetsnelheid ben je langer bezig met uitpakken, dan om de bespaarde MB's binnen te krijgen. Snelheid, daar gaat het bij mij om :).

Welk programma het snelste mijn gedownloade binaries kan uitpakken, die neem ik. Heb je de snelheid van het uitpakken van standaard rar files toevallig nog getest :?
MaZeS schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:40:
Ik gebruikt gewoon CutePDF:
http://www.cutepdf.com/
Heeft ook een x64 printerdriver, en is gratis.
Heeft wel een PS2PDF converter nodig, maar een link naar Ghostscript staat al op de download pagina.

[...]
Aha, dankje. Als ik hem nodig heb zal ik hem weten te vinden. Tot die tijd wacht ik op een progje wat netjes pdf'jes kan printen zonder tussenstappen. Kan cutePDF ook meerdere pagina's per PS file aan? Ik neem aan van wel, maar er zijn pdf writers die voor elke pagina een apart bestand maken.

[ Voor 25% gewijzigd door dr snuggles op 22-01-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Caponi schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:51:
Zijn er trouwens al Bluetooth USB adapters verkrijgbaar met goede x64 ondersteuning? Ik heb me er al een beetje in verdiept en ik zie steeds "widcomm" naar boven komen, maar die schijnen alleen in combinatie met door henzelf gelicenseerde producten te willen werken.
Niemand nog een Bluetooth USB adapter aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 09:39

Ghosty J

Asus

heeft er iemand al de asus wifi tv kaart aan de praat gekregen ?
deze wordt geleverd oa bij een P5WD2 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ghosty J schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:00:
heeft er iemand al de asus wifi tv kaart aan de praat gekregen ?
deze wordt geleverd oa bij een P5WD2 moederbord.
Moet je even kijken of er drivers voor zijn, als dat niet zo is, dan zal het wel niet zo zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:50:
[...]

Werkt het wel onder XP x86 ? Of Linux ? (probeer anders met een Knoppix CDtje ofzo)
Dus dan ga ik maar eens een dual boot fabrieken. Het is alleen wel vreemd dat ik de enige zou zijn met dit probleem onder X64 :?

Knoppix heb ik wel eens van gehoord maar ik moet we wel even inlezen in dit programma.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:35:
[...]

:?

Knoppix heb ik wel eens van gehoord maar ik moet we wel even inlezen in dit programma.
Misschien een idee om eens te kijken of je nog garantie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:36:
[...]

hagelnieuw..maar moet er zeker van zijn dat het niet ergens een instelling oid dergelijks is... Als het hardware is dan ga ik uit van het mobo en die bouw ik niet uit voor de lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:18:
[...]

hagelnieuw..maar moet er zeker van zijn dat het niet ergens een instelling oid dergelijks is... Als het hardware is dan ga ik uit van het mobo en die bouw ik niet uit voor de lol..
Gewoon terugbrengen, als het op twee Windows versies niet werkt dan lijkt het me toch wel aan de hardware te liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op maandag 23 januari 2006 @ 07:34:
[...]

Gewoon terugbrengen, als het op twee Windows versies niet werkt dan lijkt het me toch wel aan de hardware te liggen ;)
Tja er zit niks anders op...Er is dus iets defect in de algemene aansturing van een fikker. (USB dan wel IDE) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sphinx zojuist geinstalleerd en heb een beetje hulp nodig. Is er bijvoorbeeld iets te vinden mbt het juist configureren van de firewall? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
Tja die heb ik ook geprobeerd. Echter vond ik het zo waardeloos, dat ik verplicht werd Tiny Firewall te gebruiken, die doet wat het moet doen. Ben er redelijk tevreden over. Dus ik zou als ik jou was dat ook maar eens proberen. Verder is er goed nieuws: Outposts volgende release zal x64 ondersteunen. Helaas weet ik niet wanneer deze uitkomt :(. lees net dat er in februari een nieuwe versie zal komen (3.5). Helaas wordt er met geen woord gerept over x64, maar ik heb hoop, aangezien een medewerker mij vertelde dat het in de volgende release ondersteund zou worden. Ik houd jullie op de hoogte :).

[ Voor 56% gewijzigd door The__Virus op 24-01-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Caponi schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:00:
[...]

Niemand nog een Bluetooth USB adapter aan de praat gekregen?
Ik heb hier een MSI USB Bluetooth adapter die het perfect doet onder WinXP 64.
Het is al een "oudje" en gaat met het typenummer: MS-6967
[url]http://http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_cmu_detail.php?UID=326[/url]

\0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Drama schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:46:
[...]

Ik heb hier een MSI USB Bluetooth adapter die het perfect doet onder WinXP 64.
Het is al een "oudje" en gaat met het typenummer: MS-6967
[url]http://http://www.msi.com.tw/program/products/communication/cmu/pro_cmu_detail.php?UID=326[/url]
Same here, ik heb de versie met BT 1.2 ondersteuning. En ik heb geen problemen onder x64 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:53:
Tja die heb ik ook geprobeerd. Echter vond ik het zo waardeloos, dat ik verplicht werd Tiny Firewall te gebruiken, die doet wat het moet doen. Ben er redelijk tevreden over. Dus ik zou als ik jou was dat ook maar eens proberen. Verder is er goed nieuws: Outposts volgende release zal x64 ondersteunen. Helaas weet ik niet wanneer deze uitkomt :(. lees net dat er in februari een nieuwe versie zal komen (3.5). Helaas wordt er met geen woord gerept over x64, maar ik heb hoop, aangezien een medewerker mij vertelde dat het in de volgende release ondersteund zou worden. Ik houd jullie op de hoogte :).
Er zijn al verschillende firewalls die prima werken onder x64, ergens terug heb ik ze gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
FnF schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:18:
[...]

Er zijn al verschillende firewalls die prima werken onder x64, ergens terug heb ik ze gepost ;)
Jij noemt security suits, virusscanner en firewall in 1. Dat is iets waar ik niet zo van houd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet gelezen, maar als het de 3 in 1 moet wezen, Njet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:12
Vraagje, voordat we voor nop gaan herinstalleren:
32bit versies van XP en zelfs 2003 SP1 worden na een paar dagen games en andere geheugen-intensieve programma's opstarten en afsluiten steeds trager. Explorer vensters bijvoorbeeld staan na een reboot meteen op je scherm, en na een paar dagen gamen kan je tot 10 secs wachten. Na een reboot is het probleem weer opgelost.

Ik heb ergens gelezen dat deze problemen met x64 opgelost zijn. Gezien geheugenmanagement ed onder handen is genomen, klinkt dit opzich wel logisch. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:27:
[...]

Jij noemt security suits, virusscanner en firewall in 1. Dat is iets waar ik niet zo van houd ;).
Je kan ook gewoon de virusscanner e.d. niet installeren zodat je alleen nog maar een firewall overhoudt bij BitDefender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik baal trouwens stevig van het feit dat er nog geen 64 bit WDM drivers zijn voor de nVidia 7800 versie van kaarten. En volgens de supportafdeling van nVidia kan dat ook nog wel effe duren ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
obsidian schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:58:
Ik baal trouwens stevig van het feit dat er nog geen 64 bit WDM drivers zijn voor de nVidia 7800 versie van kaarten. En volgens de supportafdeling van nVidia kan dat ook nog wel effe duren ook :/
Als ik de Release notes (pagina 78) van de Nvidia 81.98 driver mag geloven, dan wordt de 7800 gewoon ondersteund in de x64 drivers. Of bedoel je misschien wat anders met WDM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

wwillem schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:59:
[...]

Als ik de Release notes (pagina 78) van de Nvidia 81.98 driver mag geloven, dan wordt de 7800 gewoon ondersteund in de x64 drivers. Of bedoel je misschien wat anders met WDM?
nVidia bedoelt met de WDM drivers de drivers voor de ViVo functionaliteit van de kaart. Lekker verwarrend maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:36:
[...]

En ja hoor we zijn eruit.!

Antec voeding geeft problemen en veroorzaakt het probleem. Morgen krijg ik details maar ze zeiden dat het op de site van Antec moet staan maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:53:
[...]

En ja hoor we zijn eruit.!

Antec voeding geeft problemen en veroorzaakt het probleem. Morgen krijg ik details maar ze zeiden dat het op de site van Antec moet staan maar ik kan het niet vinden.
Wat kan je niet vinden? De garantietermijn? Die is altijd minimaal 2 jaar in Nederland / Europa (verplicht via de wet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:15:
[...]

Wat kan je niet vinden? De garantietermijn? Die is altijd minimaal 2 jaar in Nederland / Europa (verplicht via de wet).
De details van de voeding waarom het niet werkt denk ik zo als ik dit bekijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik weet dat dit niet echt hier hoort, maar is er al een mogelijkheid om via een registerkey oid Active Desktop aan te zetten?

edit: En jawel, waarschijnlijk ben ik de eerste die het heeft gedaan voor x64, maar het is mogelijk! Download deze reg file, en voer hem uit. Tada, Active Desktop in x64 :)

hf

[ Voor 50% gewijzigd door SgtStrider op 27-01-2006 16:28 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg vanwege de aanschaf van een nieuw systeem direct over te stappen op Windows x64. Maar overal lees ik dat de driver slecht te vinden zijn, software niet werkt of andere ellende. Ik vraag me nu af of het verstandig is om mijn systeem met Windows x64 te voorzien.

Ik begrijp dat het "rendement" van 64-bits nog niet zo hoog is omdat het een nieuwe techniek is (alles staat nog in de kinderschoenen). Ook begrijp ik dat sommige programma`s hiervoor nog niet 64-bits uitgevoerd worden. Maar is het dan wel zo slim om een frisse start te beginnen met Windows x64 op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:42:
Ik overweeg vanwege de aanschaf van een nieuw systeem direct over te stappen op Windows x64. Maar overal lees ik dat de driver slecht te vinden zijn, software niet werkt of andere ellende. Ik vraag me nu af of het verstandig is om mijn systeem met Windows x64 te voorzien.

Ik begrijp dat het "rendement" van 64-bits nog niet zo hoog is omdat het een nieuwe techniek is (alles staat nog in de kinderschoenen). Ook begrijp ik dat sommige programma`s hiervoor nog niet 64-bits uitgevoerd worden. Maar is het dan wel zo slim om een frisse start te beginnen met Windows x64 op dit moment?
Alles kan in Windows x64 uitgevoerd worden. Het is inderdaad zo dat drivers alleen een kwestie is. Als we over standaard apparatuur praten, en standaard fabrikanten, zijn 64-bit drivers geen probleem. ATi, nVidia, Intel, grafische kaarten en moederbordmakers hebben ze meestal wel op hun site staan (zie VIA audiodrivers etc.), dus het is nodig om vooronderzoek te doen! Heb ik ook gedaan, en ik heb geen centje spijt gehad! Alles draait perfect! Bovendien is de software niet het probleem, alle 32bits software wordt geemuleerd, en dat gaat goed. Dus alleen twijfelen wanneer je niet weet wat je wilt, of de apparaten die je koopt geen 64 bit drivers hebben :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:39:
[...]
Alles kan in Windows x64 uitgevoerd worden. Het is inderdaad zo dat drivers alleen een kwestie is. Als we over standaard apparatuur praten, en standaard fabrikanten, zijn 64-bit drivers geen probleem. ATi, nVidia, Intel, grafische kaarten en moederbordmakers hebben ze meestal wel op hun site staan (zie VIA audiodrivers etc.), dus het is nodig om vooronderzoek te doen! Heb ik ook gedaan, en ik heb geen centje spijt gehad! Alles draait perfect! Bovendien is de software niet het probleem, alle 32bits software wordt geemuleerd, en dat gaat goed. Dus alleen twijfelen wanneer je niet weet wat je wilt, of de apparaten die je koopt geen 64 bit drivers hebben :)
Das wel zo fijn dat het gewoon zonder teveel problemen kan, ik kreeg namelijk de indruk dat ik heel veel gezeur zou gaan krijgen (beetje is niet erg). Dan gan ik maar eens kijken of er wat uit kan gaan halen met een AMD X2 4200+. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:39:
Alles kan in Windows x64 uitgevoerd worden.
16-bits software dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
En ook veel programma's die dus ook op low level system resources aanspreken (dus programma's die specifieke hardware gebruiken, zoals defragmenteerprogramma's, partitioneringsprogramma's, overklokprogramma's (voor zowel CPU als vidkaart)) moeten 64bit compatible zijn. Het hoeft niet eens volledig in 64bit geschreven te zijn, als het belangrijke gedeelte het maar is, dan werkt het wel. Bijv. atitool (die ik gebruik op mijn NVidiakaart voor artifactsscanning) is een 64bits programma. Dat zag ik tijdens het installeren, omdat er 64 in de naam van het programma voorkwam. Veel programma's zijn zo intelligent dit zelf aan te geven of gelijk zelfs al de goede versie te installeren. Maar let op: dat doen ze niet allemaal en daardoor heb ik dus mijn installatie een keer gruwelijk vern**kt. Dus pas met dit soort programma's wel op. Maar bijv. fotobewerkingssoftware en browsers werken wel gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

The__Virus schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:32:
En ook veel programma's die dus ook op low level system resources aanspreken (dus programma's die specifieke hardware gebruiken, zoals defragmenteerprogramma's, partitioneringsprogramma's, overklokprogramma's (voor zowel CPU als vidkaart)) moeten 64bit compatible zijn. Het hoeft niet eens volledig in 64bit geschreven te zijn, als het belangrijke gedeelte het maar is, dan werkt het wel. Bijv. atitool (die ik gebruik op mijn NVidiakaart voor artifactsscanning) is een 64bits programma. Dat zag ik tijdens het installeren, omdat er 64 in de naam van het programma voorkwam. Veel programma's zijn zo intelligent dit zelf aan te geven of gelijk zelfs al de goede versie te installeren. Maar let op: dat doen ze niet allemaal en daardoor heb ik dus mijn installatie een keer gruwelijk vern**kt. Dus pas met dit soort programma's wel op. Maar bijv. fotobewerkingssoftware en browsers werken wel gewoon :).
Is niet helemaal waar. Software hoeft niet 64bit compatibel te zijn, ATitool is namelijk 100% 32bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
SgtStrider schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:03:
[...]

Is niet helemaal waar. Software hoeft niet 64bit compatibel te zijn, ATitool is namelijk 100% 32bits.
Das ook niet waar. AtiTool heeft een driver nodig en die moet dus wel 64bit zijn. Dus een deel is dus wel 64bit. Het programma zelf niet, maar de driver ervoor dus wel.
Bestand heet dan ook AtiTool64.sys.

[ Voor 5% gewijzigd door The__Virus op 28-01-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

The__Virus schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:03:
[...]

Das ook niet waar.

[...]
Het programma zelf niet.
.
Haha, tegenspraak? ;) Maargoed, het is dus gedeeltelijk waar, alleen merk ik er niks van. Volgens mij wordt dat bestandje ook niet gebruikt, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
SgtStrider schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:30:
[...]

Haha, tegenspraak? ;) Maargoed, het is dus gedeeltelijk waar, alleen merk ik er niks van. Volgens mij wordt dat bestandje ook niet gebruikt, maargoed.
Zeker weten wel, verwijder dat bestand voor de aardigheid maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Hmm probleem.

Nu heb ik zojuist een 2e TFT gekocht maar nu kan X64 geen Dual Monitor setup.
Of kan dit wel. In x86 kan ik kiezen tussen de secondairy en primairy bij scherm eigenschappen.
Maar bij X64 niet :( Powerstrip ziet daar in tegen bij adapter info wel de secondary staan :/
Maar bij Powerstrip kan ik niet bij display instellingen de 2e adapter selecteren :(
Iemand een oplossing. Tweak?

Het gaat om een Ati Radeon 9600XT 256 MB
AMD Athlon 3000+ S754
1 Gig Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 2003 R2 x64 is echt goed. Ik denk dat dit voor een lange tijd mijn standaard besturingssysteem zal blijven.

Zo had ik in 2000 een aantal programma's dat zo nu en dan vastliep. Bij de "migratie" heb ik deze programma's meegenomen simpelweg door de map te kopieren. Nu lopen ze nooit meer vast....

En eigenlijk is er niets dat niet werkt. Okee, je moet even het eerder genoemde trukje met Alcohol uithalen, maar uiteindelijk loopt alles gewoon.

16-bits programma's dan maar draaien op R2 x32 die bij mij loopt onder Virtual Server 2005 R2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

luccie schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:09:
Hmm probleem.

Of kan dit wel. In x86 kan ik kiezen tussen de secondairy en primairy bij scherm eigenschappen.
Maar bij X64 niet :( Powerstrip ziet daar in tegen bij adapter info wel de secondary staan :/
Maar bij Powerstrip kan ik niet bij display instellingen de 2e adapter selecteren :(

AMD Athlon 3000+ S754
1 Gig Ram
Dit heeft niks met x64 te maken... gewoon rechtermuis op je desktop -> properties, 2e scherm enablen. Als je die niet ziet is er een probleem met je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:59:
Windows 2003 R2 x64 is echt goed. Ik denk dat dit voor een lange tijd mijn standaard besturingssysteem zal blijven.

Zo had ik in 2000 een aantal programma's dat zo nu en dan vastliep. Bij de "migratie" heb ik deze programma's meegenomen simpelweg door de map te kopieren. Nu lopen ze nooit meer vast....

En eigenlijk is er niets dat niet werkt. Okee, je moet even het eerder genoemde trukje met Alcohol uithalen, maar uiteindelijk loopt alles gewoon.

16-bits programma's dan maar draaien op R2 x32 die bij mij loopt onder Virtual Server 2005 R2....
Ik gebruik echt al geen tijden 16-bits programma's meer, ik zou even zo snel niet weten wat nou echt 16-bits nodig heeft. Iemand een aantal voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:08:
[...]

Ik gebruik echt al geen tijden 16-bits programma's meer, ik zou even zo snel niet weten wat nou echt 16-bits nodig heeft. Iemand een aantal voorbeelden?
Ik heb een map met allerlei utilities die daar soms al jaren staan en die ik nooit geupdate heb. Sommige van deze progjes lopen niet onder x64 en wel onder x32. Ik concludeer daaruit dat het 16-bits programma's zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

luccie schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:09:
Hmm probleem.

AMD Athlon 3000+ S754
1 Gig Ram
Welke drivers gebruik je? De standaard van windows of andere? Dit probleem heeft weinig te maken met het x64 feit. Een puur driver isue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al een 64 bit programma die de temperaturen van je proc en mobo kan uitlezen?

zo nee welke moet ik dan gebruiken bij een nfroce chipset, moederbord asrock k8nf4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:28:
is er al een 64 bit programma die de temperaturen van je proc en mobo kan uitlezen?

zo nee welke moet ik dan gebruiken bij een nfroce chipset, moederbord asrock k8nf4g
Speedfan werkt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:08:
[...]

Allerlei schralen installers, gemaakt door bedrijven die geen zin hadden om ooit van 16-bit naar 32-bit te gaan. Voorbeeld: Oude spellen als Max payne en Dune 2000.

Nog schraler zijn de bedrijven waar delen van het programma nog in 16-bit waren geschreven terwijl iedereen al lang was overgestapt op 32-bit. Symantec software met als versie 2002 of 2003 als ik mij niet vergis. Zowel NAV en NSW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Hoe kan ik instellen dat windows automatisch inlogd, zonder dat ik dus een wachtwoord hoef in te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FutureCow schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:18:
Hoe kan ik instellen dat windows automatisch inlogdt, zonder dat ik dus een wachtwoord hoef in te typen?
Gewoon met Tweakui x64 edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
_Rayman_ schreef op zondag 29 januari 2006 @ 12:15:
[...]

Welke drivers gebruik je? De standaard van windows of andere? Dit probleem heeft weinig te maken met het x64 feit. Een puur driver isue.
Ik heb het al gefixed.
Ik had de het 2e scherm in systeem beheer uitgezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
wwillem schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:42:
[...]

Allerlei schralen installers, gemaakt door bedrijven die geen zin hadden om ooit van 16-bit naar 32-bit te gaan. Voorbeeld: Oude spellen als Max payne en Dune 2000.

Nog schraler zijn de bedrijven waar delen van het programma nog in 16-bit waren geschreven terwijl iedereen al lang was overgestapt op 32-bit. Symantec software met als versie 2002 of 2003 als ik mij niet vergis. Zowel NAV en NSW.
Gelukkig gebruik ik geen van allen, zulke spellen zijn inmiddels allang achterhaalt, en Norton gebruiken we liever niet willen we nog het verschil merken tussen een P2 en een AMD64 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 01:45
Heeft iemand een manier om realaudio files te kunnen afspelen onder x64?
Realplayer weigert dienst :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
-ScuL- schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:51:
Heeft iemand een manier om realaudio files te kunnen afspelen onder x64?
Realplayer weigert dienst :{
Even een codecpack downloaden, en dan MPC gebruiken, die combinatie werkt perfect. Je zou evt ook nog RPAlternative kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Of Winamp of JetAudio of welke mediaplayer je maar fijn vindt. JetAudio en Winamp geloof ik ook downloaden automatisch het juiste codec, zonder dat je iets hoeft te doen, behalve op 'ja' te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:02:
Of Winamp of JetAudio of welke mediaplayer je maar fijn vindt. JetAudio en Winamp geloof ik ook downloaden automatisch het juiste codec, zonder dat je iets hoeft te doen, behalve op 'ja' te klikken.
Voor beide moet je normaal gesproken toch betalen wil je alle features hebben, waarom betalen als je ook de gratis MPC kan downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Daar heb je groot gelijk in. Maar hij is wat meer basic, heeft geen officiële ondersteuning en ziet er nogal gaar uit. Maar smaken verschillen uiteraard. Als je enkel een speler zoekt, lijkt me dat ook een zeer goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
OK .. ik had gedacht dat alles-eter VLC ze ook wel zou kunnen spelen maar dat werkte kennelijk niet :{
Ik heb van dat MPC nog nooit gehoord.. even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
-ScuL- schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:39:
OK .. ik had gedacht dat alles-eter VLC ze ook wel zou kunnen spelen maar dat werkte kennelijk niet :{
Ik heb van dat MPC nog nooit gehoord.. even kijken :)
MPC is toch minstens zo bekend als VLC dacht ik, VLC weigert hier wel vaker dienst met afspelen, MPC speelt hier daar en tegen altijd alles af :)
The__Virus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 12:42:
Daar heb je groot gelijk in. Maar hij is wat meer basic, heeft geen officiële ondersteuning en ziet er nogal gaar uit. Maar smaken verschillen uiteraard. Als je enkel een speler zoekt, lijkt me dat ook een zeer goede keuze.
Interface vind ik veel minder belangrijk dan functionaliteit, MPC heeft toch nog steeds een van de meeste features die er bestaan. Officiele ondersteuning mist inderdaad, maar Gabest doet toch zijn best om zoveel mogelijk naar users te luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hm werkt nog steeds niet. MPC zegt dat de .RAM file parser ontbreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
-ScuL- schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:33:
Hm werkt nog steeds niet. MPC zegt dat de .RAM file parser ontbreekt
Heb je al eens een codecpack geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nope. Maar voor zover ik weet bestaan er überhaupt geen codecs voor RealAudio :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm ;). Dat MPC lijkt me in principe wel iets voor mij. Ik zal nog eens de features bekijken, want het lijkt wel interessant. Ben alleen bang dat ik mijn X-Fi remote control niet kan gebruiken, die ik wel in Winamp kan gebruiken (dankzij een 4 jaar oude plugin :)). Ook een MSN-plugin ontbreekt zeker?

edit: ik kan eigenlijk nergens echt features vinden. Blijf wel zoeken :). Maar wat ik graag wil dat ie ook kan:
fade-in fade-out begin/eind nummer en bij stoppen/afsluiten
Media organiseren, net als winamp
verdergaan met het nummer toen het programma werd afgesloten, op dezelfde plek.

Kun jij me zeggen of ie dit kan?

[ Voor 33% gewijzigd door The__Virus op 31-01-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Jep die heb ik net geïnstalleerd, Real Alternative. En dan moet je nog ff 'configure' draaien en dan werkt het eindelijk onder MPC :P ... hehe Realplayer onder x64.. het vergt wat inspanning!
Btw als iemand een oplossing nodig heeft voor Quicktime, dat draait gewoon onder VLC!
Wat MPC allemaal kan weet ik niet, ik gebruik hem nu alleen voor RA(M) files en dat is genoeg :)

[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 31-01-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
-ScuL- schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:00:
Jep die heb ik net geïnstalleerd, Real Alternative. En dan moet je nog ff 'configure' draaien en dan werkt het eindelijk onder MPC :P ... hehe Realplayer onder x64.. het vergt wat inspanning!
Btw als iemand een oplossing nodig heeft voor Quicktime, dat draait gewoon onder VLC!
Wat MPC allemaal kan weet ik niet, ik gebruik hem nu alleen voor RA(M) files en dat is genoeg :)
MPC kan ook prima QuickTime afspelen :)
The__Virus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:52:
http://www.free-codecs.com/download/Real_Alternative.htm ;). Dat MPC lijkt me in principe wel iets voor mij. Ik zal nog eens de features bekijken, want het lijkt wel interessant. Ben alleen bang dat ik mijn X-Fi remote control niet kan gebruiken, die ik wel in Winamp kan gebruiken (dankzij een 4 jaar oude plugin :)). Ook een MSN-plugin ontbreekt zeker?

edit: ik kan eigenlijk nergens echt features vinden. Blijf wel zoeken :). Maar wat ik graag wil dat ie ook kan:
fade-in fade-out begin/eind nummer en bij stoppen/afsluiten
Media organiseren, net als winamp
verdergaan met het nummer toen het programma werd afgesloten, op dezelfde plek.

Kun jij me zeggen of ie dit kan?
Ik gebruik bovenstaande nooit, maar ik verwacht dat het meeste er wel in zit, ik zou zeggen, probeer het eens uit, er zijn erg veel opties te vinden in opties, en het meeste zal er ongetwijfeld bij zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zo te zien is Windows XP x64 no-go voor mij, Terratec wilt geen drivers maken voor een DMX Xfire 1024, compartibiliteitsproblemen en te weinig 64bit software. Na SP3 kan ik de overweging opnieuw maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Brrrr!!! ik word helemaal hyper van virtualdub nu.

Ik heb zowel Virtualdub64 als Virtualdub-MPEG2 (32-bit). Ik laad een MPEG2 bestand in Virtualdub-MPEG2 omdat ik die met Vd64 niet kan openen. Daarme zet ik 'm om naar DivX maar Lame staat niet in de audiocodecslijst (logisch, want ik heb Lame64-geïnstalleerd..). Echter in Vd64 werkt Lame weer wél maar Divx niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
-ScuL- schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 01:09:
Brrrr!!! ik word helemaal hyper van virtualdub nu.

Ik heb zowel Virtualdub64 als Virtualdub-MPEG2 (32-bit). Ik laad een MPEG2 bestand in Virtualdub-MPEG2 omdat ik die met Vd64 niet kan openen. Daarme zet ik 'm om naar DivX maar Lame staat niet in de audiocodecslijst (logisch, want ik heb Lame64-geïnstalleerd..). Echter in Vd64 werkt Lame weer wél maar Divx niet meer :X
Ik heb hier zelf ook alle niet-64 codecs kunnen installeren, en ze werkten allemaal prima, ik zou zeggen, probeer dat ook, en dan heb je beide mogelijkheden :) Bijna alles is toch backwards compatible ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Jep maar als ik de 32-bits versie van Lame installeer dan doet de 64-bits versie het niet meer :X Vraag niet waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

rapture schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:24:
Zo te zien is Windows XP x64 no-go voor mij, Terratec wilt geen drivers maken voor een DMX Xfire 1024, compartibiliteitsproblemen en te weinig 64bit software. Na SP3 kan ik de overweging opnieuw maken.
Die drivers is inderdaad een probleem, maar "weinig 64-bit software" is niet echt een excuus om een 32-bits OS te gebruiken. 32-bits apps werken tenslotten prima op XP x64. Enne, SP3 is er nog lang niet... SP2 bestaat nog niet eens ;)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

_Thanatos_ schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:45:
Die drivers is inderdaad een probleem, maar "weinig 64-bit software" is niet echt een excuus om een 32-bits OS te gebruiken. 32-bits apps werken tenslotten prima op XP x64. Enne, SP3 is er nog lang niet... SP2 bestaat nog niet eens ;)
Dus er zijn andere service packs voor deze Windows versie?

In deze beginperiode lees ik hier vrij veel rare bugs, crashes en fouten. Bovendien is de driver support niet alles en weinig 64bit software. Welke meerwaarde bied het nog tov de gewone Windows XP?

In het bedrijfsleven is het gebruikelijk om een Windows versie pas na de derde SP te vertrouwen, dan zal de meeste problemen al opgelost.

Ik heb Windows XP x64 geïnstalleerd, we betalen die licenties op school voor iets. En zal zien of het bruikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 01-02-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dus er zijn andere service packs voor deze Windows versie?
Volgens mij loopt het zo'n beetje gelijk op met Win2003. Die gedachte wordt ook ondersteund door het feit dan XP x64 en Win2003 x64 op dezelfde kernel gebouwd zijn.
In deze beginperiode lees ik hier vrij veel rare bugs, crashes en fouten. Bovendien is de driver support niet alles en weinig 64bit software. Welke meerwaarde bied het nog tov de gewone Windows XP?
De meerwaarde is dat je uit je x64 CPU haalt wat erin zit ;)
Maar nogmaals: je hebt geen 64-bits software nodig op XP x64, maar als je het kan vinden werkt het wel en is het over het algemeen sneller dan de x32-variant. Driversupport moet je idd op letten, maar zolang je geen exclusieve hardware hebt, valt het allemaal reuze mee. Je moet het van tevoren gewoon ff uitzoeken voordat je aan x64 begint. Maar dat is eigenlijk met ieder OS zo.
In het bedrijfsleven is het gebruikelijk om een Windows versie pas na de derde SP te vertrouwen, dan zal de meeste problemen al opgelost.

Ik heb Windows XP x64 geïnstalleerd, we betalen die licenties op school voor iets. En zal zien of het bruikbaar is.
Ik weet niet welk bedrijfleven je bedoelt, waarschijnlijk de managers en consultants die gewoon hun applicatietje willen draaien en het verder niets introduceert of het nou een paar % sneller is. Nee dan blijf je nog maar ff bij Windows 2000. Maar ook XP mag je eigenlijk best al "proven technology" noemen, het bestaat tenslotte al ruim 3 jaar. XP x64 zal dan ook eerder in het ICT-bedrijfsleven gebruikt worden, omdat ICT'ers het 64-bits gebeuren beter zullen waarderen dan novice gebruikers.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
luccie schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:05:
[...]
Ik heb het al gefixed.
Ik had de het 2e scherm in systeem beheer uitgezet :+
Wellicht ook interessant voor je, omdat je dual monitoring op een x64 systeem toepast: Ultramon

Driver update:
Creative Sound Blaster Audigy, Audigy 2 series and Audigy 4 series Driver 02.08.0004

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Laatst online: 13-09 09:57

nexhil

BAM!

Speed_Sheep schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 23:06:

Driver update:
Creative Sound Blaster Audigy, Audigy 2 series and Audigy 4 series Driver 02.08.0004
Ik hoop dat dit op mijn pc het haperen in hl2 wegneemt
(elke keer als een charecter wat begint te zeggen hapert hij even)

ook op erg lage settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
nexhil schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:43:
[...]

Ik hoop dat dit op mijn pc het haperen in hl2 wegneemt
(elke keer als een charecter wat begint te zeggen hapert hij even)

ook op erg lage settings
Ik las dat driver + console nu in 1 pakket zitten en standaard staat CMMS nu aan.

Driver update:
Creative SoundBlaster X-Fi 2.09.00 WinXP2k/x64
Terratec Aureon 5.1 Sky - Beta Driver and Software
Terratec Aureon 7.1 Space - Beta Driver and Software
Terratec Aureon 7.1 Universe - Beta Driver and Software
HP Officejet Pro K850 Printer Series PCL3

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caponi schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:16:
[...]

Zo te zien is het een normaal backup tooltje.

Met Drive Snapshot kan je wel complete images van partities wegschrijven (zoals Norton Ghost dat kan), en werkt prima onder x64.

[afbeelding]

Het enige dat niet werkt, is de knop "View contents of saved disk image". Die optie gebruikt een driver om de image te mounten als een nieuw schijfstation, en die is 32-bit only.

Het mooie aan dit programmaatje is dat je gewoon images vanuit XP kunt maken (geen reboot nodig) en dat het niet geinstalleerd hoeft te worden. Alleen de .exe voldoet al :)
Diezelfde .exe werkt ook in DOS-omgevingen zodat je je images kunt terugzetten, maar dan moet je dus wel rekening houden met het feit dat NTFS onder DOS niet zomaar benaderbaar is.
Voor hetzelfde geld heb ik een RAID1 config. Lijkt mij toch veiliger (draai zelf RAID1). Je blijft immers afhankelijk van 1 schijf en daar veranderd dat tooltje niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik wou m net posten ;) Maarja, verder goede drivers! Zeer stabiel, en firewall werkt ook perfect ! Niets dan lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Drivers zal ik later gaan updaten, heb op dit moment weinig tijd. Halverwege volgende week komt het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Driver update:
TortoiseSVN 1.4.0.0 x64 svn 1.3.0 , welke in tegenstelling tot de voorgaande releases, nu met MSI installer geleverd is.
ATi Catalyst beta Vista build 5270 lijkt volgens de release notes ook op de x64 versie van Windows Vista te draaien.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Heeft iemand een oplossing of work-around gevonden voor een HP Laserjet 1010 printer driver voor winxp 64?? Ik heb zo'n beetje alle bijgeleverde drivers geprobeerd voor andere printertypen maar deze geven allemaal problemen (Lettertypes verkeerd, plaatjes op een ontzettend lage resolutie en print vaak een foutmelding in de trant van unsupported family PCL).

Bij inpluggen van de printer vroeg xp me ook welke USB driver ik wilde installeren. Er waren er 2, waarvan er een met een nummer aangeduid was en nog een andere. Die andere heb ik nu geinstalleerd. (Exacte naam ervan zal ik opzoeken als ik thuis ben)

BTW: De betaalde versie van AVG draait ook prima op x64 (real-time scanner ook dus). Ik heb hem zelf nu draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Mensen weer een probleem. :( NOD32 x64 pakt het wachtwoord beta64 niet bij het updaten.
Welk wachtwoord gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Wachtwoord? Welk wachtwoord? Heb je een legale versie of een trial (bij illegale mag ik niets zeggen :P)? Je bedoelt om het ding van de site te downloaden? Dat kan niet zonder dat je geregistreerd bent. Maar een torrent kan uitkomst bieden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Ik heb hem hier van de FP afgeplukt. Maar als ik dan wil updaten vraagt hij om en w8woord en username. Nou werkte dat eerst altijd met beta64 en beta64 maar nu prompt ie steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
luccie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:32:
Ik heb hem hier van de FP afgeplukt. Maar als ik dan wil updaten vraagt hij om en w8woord en username. Nou werkte dat eerst altijd met beta64 en beta64 maar nu prompt ie steeds.
Die is allang opgeven, is al zo'n half jaar geleden ;)

Wordt helaas nog niks met de SP updaten, ben behoorlijk ziek, en mijn hoofd staat er niet echt naar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Grr. Ik krijg het niet voor elkaar om WebDAV (soort remote folder) werkend te krijgen onder x64. Volgens mij is het totaal onmogelijk. Onder de gewone Windows XP is het binnen 5 seconden gepiept.

Dus mocht je iets willen doen met WebDAV onder x64: Bespaar je de moeite :(.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 07-02-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Heeft iemand hier Flash werkend onder Firefox 64 (Deer Park Alpha2) ??
Begint nu wel storend te worden dat ik telkens IE-32 moet openen voor een Flash-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
-ScuL- schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 16:03:
Heeft iemand hier Flash werkend onder Firefox 64 (Deer Park Alpha2) ??
Begint nu wel storend te worden dat ik telkens IE-32 moet openen voor een Flash-site
FF32 werkt ie iig wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt Norton antivirus 2006 eigenlijk op x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 09:44:
Werkt Norton antivirus 2006 eigenlijk op x64?
Gelukkig niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

oeh.. FnF, hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha >:)

Welke antivirus uit de startpost kan ik dan het best nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Niet hard, maar uit voorzorg :)
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:16:
Haha >:)

Welke antivirus uit de startpost kan ik dan het best nemen?
Als je wilt betalen, NOD32 (Kost een 30€), en dan heb je de beste AV.
NOD32 is in ieder geval 30 dagen gratis/trial, maar wel volledige versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Phyxion op 08-02-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Het enige wat hier niet goed loopt is IE6 x64. Veel sites worden niet (helemaal) goed weergegeven. Waarschijnlijk een flash-probleem?

Zijn er andere mensen die hier last van hebben en zo ja, zal dit binnen afzienbare tijd worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Flash werkt niet onder x64 browsers. Dat heb ik ook al gemerkt.. De enige oplossing is IE32 of FF32 te gebruiken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
-ScuL- schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:23:
Flash werkt niet onder x64 browsers. Dat heb ik ook al gemerkt.. De enige oplossing is IE32 of FF32 te gebruiken :{
Of Opera, maar daar is alleen een 32bit versie van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Of Maxthon, als uitbreiding op Internet Explorer (gewoon een complete nieuwe schil er omheen: de compatibiliteit van IE (32bit ;)), het gemak van een groot aantal FireFox functies (tabbladen enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat deze warnings veroorzaakt. Ik snap er helemaal niks van. Zelfs Google en de Microsoft Knowledge Base wilden mij niet helpen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/event.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

@wwillem - zoek eens in je register welk onderdeel die CLSID {D3938.....} heeft :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
Zo deze kwam ik ook nog ergens tegen.
XMouseControl

Replacement/Alternative to Microsoft's IntelliMouse application to allow customization of the middle and extended mouse buttons (4th and 5th buttons)

ShellIconRestore

Simple save and restore desktop icon layout for Windows XP x64

Iconoid 3.8.4 x64

Simple save and restore desktop icon layout for Windows XP x64

InpOut32 x64 port

An i386 & x64 compatible
verison of ImpOut32
My own port of the versatile Dynamic Link Library for parallel port interfacing orriginally written by Logix4U

[ Voor 4% gewijzigd door luccie op 09-02-2006 14:31 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.