[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.674 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bar-Le-Duc schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:41:
[...]

Ik heb net weer 2 uurtjes gezeten en weer XP x86 geinstalled. Je levert teveel in, en krijgt er te weinig voor terug. Zo simpel is het.
Ach, behalve de TV-Kaart zie ik niet echt in wat je inlevert, inmiddels zijn we zo ver gekomen dat mijn favoriete defragmentatieprogsel, PerfectDisk, ook ondersteund wordt, en Daemon Tools 4, dus ik denk echt dat ik binnenkort over ga stappen. Ik vind nog steeds dat x64 veel sneller reageert op alles, en ook games draaien een stuk soepeler.
De redenen waarvoor ik niet over zou gaan stappen waren dit:
- Daemon Tools 4
- PerfectDisk
- NOD32
Als één van deze drie er niet waren, zou ik zeker niet zijn overgestapt. Nu deze drie er allemaal zijn, zeg ik, ja, ik wil x64 nu wel eens een goede beurt geven, om eens te kijken naar zijn echte prestaties, want als een programma echt native x64 ondersteuning heeft, draait het echt een stuk beter. Zelfs de meeste x86 programma's draaien er soepeler/beter op. Het enige wat ik nog mis zijn drivers voor mijn TV-Kaart, maar Terratec heeft mij toegezegd er mee bezig te zijn, heb paar keer contact met ze gehad :) Intern hebben ze het draaiende, maar ze willen weer geen Beta versies uitgeven, ze willen een 100% final product uitbrengen, ik kon vragen wat ik wou, maar het had geen nut :>

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
We are working on 64 bit drivers. The engineers have not given us a time from of when they will be available.

Regards,

Nick Russotto
NickR@Hauppauge.com
Technical Support
Hauppauge Computer Works
New York

---

Ik vond hem trouwens niet echt veel sneller draaien, gevoel was niet beter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

FnF schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:46:
[...]

Ach, behalve de TV-Kaart zie ik niet echt in wat je inlevert, inmiddels zijn we zo ver gekomen dat mijn favoriete defragmentatieprogsel, PerfectDisk, ook ondersteund wordt, en Daemon Tools 4, dus ik denk echt dat ik binnenkort over ga stappen. Ik vind nog steeds dat x64 veel sneller reageert op alles, en ook games draaien een stuk soepeler.
De redenen waarvoor ik niet over zou gaan stappen waren dit:
- Daemon Tools 4
- PerfectDisk
- NOD32
Als één van deze drie er niet waren, zou ik zeker niet zijn overgestapt. Nu deze drie er allemaal zijn, zeg ik, ja, ik wil x64 nu wel eens een goede beurt geven, om eens te kijken naar zijn echte prestaties, want als een programma echt native x64 ondersteuning heeft, draait het echt een stuk beter. Zelfs de meeste x86 programma's draaien er soepeler/beter op. Het enige wat ik nog mis zijn drivers voor mijn TV-Kaart, maar Terratec heeft mij toegezegd er mee bezig te zijn, heb paar keer contact met ze gehad :) Intern hebben ze het draaiende, maar ze willen weer geen Beta versies uitgeven, ze willen een 100% final product uitbrengen, ik kon vragen wat ik wou, maar het had geen nut :>
Wha zo veel sneller is het nou ook niet!!....heb 2maal x64 gedraaid. Beide keren heeft het niet langer dan 5uur overleeft. Met x64 krijg ik met geen mogelijkheid toegang tot m'n netwerk (meerdere pc's).
USB-muis kan x64 niet mee omgaan (is wel een beta driver inmiddels). En na install NVIDIA driver hang ik in een rebootlus. Meerdere S-ata drivers geprobeerd.....NO-GO!!

Ik wacht nog wel een tijdje af....voor mijn gevoel is x64 er nog lang niet ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
silitek schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:06:
[...]

Wha zo veel sneller is het nou ook niet!!....heb 2maal x64 gedraaid. Beide keren heeft het niet langer dan 5uur overleeft. Met x64 krijg ik met geen mogelijkheid toegang tot m'n netwerk (meerdere pc's).
USB-muis kan x64 niet mee omgaan (is wel een beta driver inmiddels). En na install NVIDIA driver hang ik in een rebootlus. Meerdere S-ata drivers geprobeerd.....NO-GO!!

Ik wacht nog wel een tijdje af....voor mijn gevoel is x64 er nog lang niet ;)
Nee, niet heel veel sneller als je x86 programma's op x64 draait. Inmiddels zijn mijn TV-Kaart drivers ook weer uitgesteld naar Ende Dezember lees ik net, zal dan ook wel weer uitgesteld worden, maar ik blijf hoop houden ;) Ze updaten het in ieder geval iedere keer netjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg alle hardware prima aan de praat onder Windows X64. Dat was het probleem niet.

Het probleem is dat deze versie nooit lekker gewerkt heeft hier. Ik vond hem beduidend trager en ik had keer op keer powerdown problemen zodat ik mijn systeem via de knop moest uitzetten omdat Windows X64 bleef hangen tijdens het afsluiten en niet meer verder ging. Niemand weet nog hiervoor de oplossing. Al gevraagd op planetamd64.

Ik heb Windows x64 wel 5 keer geïnstalleerd gehad en 5 keer problemen. Het komt er hier niet meer in.

PS: Windows XP 32-bit werkt voorbeeldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 08:34:
Het probleem is dat deze versie nooit lekker gewerkt heeft hier. Ik vond hem beduidend trager en ik had keer op keer powerdown problemen zodat ik mijn systeem via de knop moest uitzetten omdat Windows X64 bleef hangen tijdens het afsluiten en niet meer verder ging. Niemand weet nog hiervoor de oplossing. Al gevraagd op planetamd64.
XP hang problemen komen net zo goed bij XP 32-bit voor. De oorzaken kunnen bij Windows zelf liggen, of bij software liggen. Bij computers met VIA chipet krijg ik na het updaten van XP 32-bit meestal een hangende Windows, dit komt door Windows zelf (oplossing is via Google te vinden). Bij software problemen zijn het meestal programma's die niet willen afsluiten terwijl XP dat wel graag wil. Gevolg is dat je pc enkele minuten blijft hangen bij het afsluiten.

Als jij ongeveer dezelfde hardware gebruikt als wij hier doen (nvidia chipset + amd64) dan zou ik naar de software gaan kijken. Ik zou dus even proberen alle 3rd party software af te sluiten (of niet op te laten starten via start->msconfig) en daarna afsluiten. Waarschijnlijk heb je dan geen problemen met afsluiten. Daarna moet je nog even proberen welk stukje software voor de problemen zorgt en daar een oplossing voor vinden.

Ik denk dat veel mensen met problemen onder x64 onterecht denken dat het door x64 komt. Een gedeelte komt net zo goed onder de x32 versie van Windows voor, een gedeelte wordt veroorzaakt door 3rd party software en het overige door x64 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig maar dan is met mijn huidige configuratie en de 2 ervoor de ervaring wel als volgt:

Windows XP x86: Nooit 1 reboot gehad
Windows XP x64: Regelmatig reboots

en wat je er dan allemaal omheen vertelt klopt natuurlijk. Maar het is reden genoeg voor mij om x86 te installeren :) en x64 voorgoed in de kast te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Bar-Le-Duc schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:08:
Allemaal leuk en aardig maar dan is met mijn huidige configuratie en de 2 ervoor de ervaring wel als volgt:

Windows XP x86: Nooit 1 reboot gehad
Windows XP x64: Regelmatig reboots

en wat je er dan allemaal omheen vertelt klopt natuurlijk. Maar het is reden genoeg voor mij om x86 te installeren :) en x64 voorgoed in de kast te gooien :)
Bedoel je:
Windows XP x64 (kaal): Regelmatig reboots of
Windows XP x64 + Software: Regelmatig reboots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ik geloof nooit dat Windows XP x64 kaal reboots geeft, als dat wel het geval is, dan zou ik de oorzaak echt bij je eigen PC zoeken, misschien te ver overclocked, of wat anders, maar Windows XP x64 is kaal zo stabiel als het kan. Het moet dan echt aan de software of drivers liggen die je geinstalleerd hebt, ik zou zeggen, probeer gewoon eens driver voor driver te installeren, opnieuw opstarten, zien of je reboots of crashes krijgt, nee, dan volgende driver installeren enzovoorts. Verder is het bekend dat de VIA drivers niet al te stabiel zijn, maar de nieuwste versie beloofd veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wel een dubbele vraag maar ik kan echt niet het definieve antwoord vinden.

Is het mogelijk om een dual boot te maken XP / X64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 15:53:
Misschien wel een dubbele vraag maar ik kan echt niet het definieve antwoord vinden.

Is het mogelijk om een dual boot te maken XP / X64?
Jep. Dat gaat vanzelf tijdens het installeren van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reden dat ik wat terughoudend ben is dat er wat problemen zouden kunnen zijn met dualboot. Ik weet wel hoe ik het moet doen maar is het wijs? krijg ik geen problemen met mijn boot.ini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:27:
Reden dat ik wat terughoudend ben is dat er wat problemen zouden kunnen zijn met dualboot. Ik weet wel hoe ik het moet doen maar is het wijs? krijg ik geen problemen met mijn boot.ini?
Nee hoor, als je later als nog een Windows wil verwijderen kan je altijd je boot.ini weer aanpassen. Als dat niet werkt, even Windows XP CDtje booten -> fixboot intikken, en het werkt ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vind x64 ook beduidend sneller aanvoelen. Toch heb ik hetzelfde gevoel als anderen hier "je krijgt er te weinig voor terug". Het is gewoon anders, onvertrouwd lijkt het wel. Zelfde als je nu Vista installeerd en in je achterhoofd weet dat je op een beta draait.

Anyway ik wil volledige driver support hebben (dus ik wacht op creative voor m'n webcam :+) en dan ga ik wederom een poging wagen. Alle software die ik gebruik werkt volgens de lijst die ze opgesteld hebben, en ik zie veel vaker nu x64 support opduiken overal.

Q4 zegt creative, ik wacht rustig af, en geef het daarna gewoonweg nog een kans.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Bolk schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:26:
Ik vind x64 ook beduidend sneller aanvoelen. Toch heb ik hetzelfde gevoel als anderen hier "je krijgt er te weinig voor terug". Het is gewoon anders, onvertrouwd lijkt het wel. Zelfde als je nu Vista installeerd en in je achterhoofd weet dat je op een beta draait.

Anyway ik wil volledige driver support hebben (dus ik wacht op creative voor m'n webcam :+) en dan ga ik wederom een poging wagen. Alle software die ik gebruik werkt volgens de lijst die ze opgesteld hebben, en ik zie veel vaker nu x64 support opduiken overal.

Q4 zegt creative, ik wacht rustig af, en geef het daarna gewoonweg nog een kans.
Ach, ik denk dat dat nog wel even wordt uitgesteld, bijna alle x64 drivers worden uitgesteld, maar inderdaad, zo langzamerhand begint er steeds meer support te komen, wat natuurlijk erg mooi is. Ik weet dat er misschien niet een hele grote groep mensen x64 gebruikt, maar als er geen support is, zal die groep ook nooit heel groot worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Naast de al bekende mozilla 64-bit builds website, is er nu de meer up-to-date vector64.com builds website.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:54:
[...]

XP hang problemen komen net zo goed bij XP 32-bit voor. De oorzaken kunnen bij Windows zelf liggen, of bij software liggen. Bij computers met VIA chipet krijg ik na het updaten van XP 32-bit meestal een hangende Windows, dit komt door Windows zelf (oplossing is via Google te vinden). Bij software problemen zijn het meestal programma's die niet willen afsluiten terwijl XP dat wel graag wil. Gevolg is dat je pc enkele minuten blijft hangen bij het afsluiten.

Als jij ongeveer dezelfde hardware gebruikt als wij hier doen (nvidia chipset + amd64) dan zou ik naar de software gaan kijken. Ik zou dus even proberen alle 3rd party software af te sluiten (of niet op te laten starten via start->msconfig) en daarna afsluiten. Waarschijnlijk heb je dan geen problemen met afsluiten. Daarna moet je nog even proberen welk stukje software voor de problemen zorgt en daar een oplossing voor vinden.

Ik denk dat veel mensen met problemen onder x64 onterecht denken dat het door x64 komt. Een gedeelte komt net zo goed onder de x32 versie van Windows voor, een gedeelte wordt veroorzaakt door 3rd party software en het overige door x64 zelf.
Een hele goede inzet wwillem ;)

Ik maak de keus: Powerdown problemen onder Windows X64 mét software (die ik toch nodig heb).

Je hebt gelijk. Sluit ik alles af via taskmanager dan sluit X64 ook goed af. Met diezelfde software heb ik onder Windows XP 32-bit geen enkel probleem. Echt überstabiel. Dat gevoel had ik met een kale Windows X64 ook, maar ik moet toch mijn programma's kunnen gebruiken:

->Openoffice 2.0 (nodig voor mijn werk, schijnt stabiel te werken op X64)
->Avast virusscanner voor X64 of AVG voor Windows X86 (hier een kandidaat?)
->Deamontools (heb ik nodig om de back-up images van mijn spellen te mounten (ja, legaal dus)
->Nero (expres niet de nieuwste versie maar een stabiele 6.5 build. (hier een kandidaat?)
->PowerDVD om DVD'tjes te kijken en om DivX filmpjes te kunnen kijken.

Al deze software is legaal en er zijn dus geen vage progjes of cracks gebruikt.

Nogmaals de serieuze vraag: waarom werkt deze software wél goed onder de 32-bitter en laat het de 64-bitter wankel lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, wil er even verder op in gaan.

Wwillem en anderen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Corrigeer me rustig.

Windows X64 is pas een half jaar oud en zit nog vol bugs. Niet dat ik nu direct Windows X64 ga afschuiven als waardeloos want elke Windows versie heeft deze tijd gehad. Net zo goed als Windows XP in eind 2001.

Windows XP 32-bit heeft al enkele servicepacks erop zitten en de hotfixlijst is vanaf 2001 gezien akelig lang. Laten we securitypatches even buiten beschouwing.

Dit geld ook voor de drivers die er zijn voor Windows X64. HP (zo'n grote naam) mag zich van mij werkelijk diep en diep schamen dat het nu nog geen drivers heeft voor hun printers onder Windows X64. Ati en vele fabrikanten tonen wél hun inzet en proberen goede drivers te schrijven.

Ik geef dus de schuld aan beide zijden. Ten eerste aan de drivers en ten tweede aan de nog redelijk kersverse Windows X64.

Wat gaat Windows Vista ons beloven? Worden sommige fabrikanten eens wakker?

Is Windows X64 een opstapje naar Windows Vista of gaat het nog een succes worden en geen hype?

The digital world goes on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:54:
[...]

Een hele goede inzet wwillem ;)

Ik maak de keus: Powerdown problemen onder Windows X64 mét software (die ik toch nodig heb).

Je hebt gelijk. Sluit ik alles af via taskmanager dan sluit X64 ook goed af. Met diezelfde software heb ik onder Windows XP 32-bit geen enkel probleem. Echt überstabiel. Dat gevoel had ik met een kale Windows X64 ook, maar ik moet toch mijn programma's kunnen gebruiken:

->Deamontools (heb ik nodig om de back-up images van mijn spellen te mounten (ja, legaal dus)
->Nero (expres niet de nieuwste versie maar een stabiele 6.5 build. (hier een kandidaat?)

Nogmaals de serieuze vraag: waarom werkt deze software wél goed onder de 32-bitter en laat het de 64-bitter wankel lopen?
Probeer eens een recentere Nero (Nero 7), aangezien Nero 6.6 (Weet niet hoe het bij 6.5 zit) niet goed samenwerkt met DT4.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:06:
Sorry, wil er even verder op in gaan.

Wwillem en anderen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Corrigeer me rustig.

Windows X64 is pas een half jaar oud en zit nog vol bugs. Niet dat ik nu direct Windows X64 ga afschuiven als waardeloos want elke Windows versie heeft deze tijd gehad. Net zo goed als Windows XP in eind 2001.

Windows XP 32-bit heeft al enkele servicepacks erop zitten en de hotfixlijst is vanaf 2001 gezien akelig lang. Laten we securitypatches even buiten beschouwing.

Dit geld ook voor de drivers die er zijn voor Windows X64. HP (zo'n grote naam) mag zich van mij werkelijk diep en diep schamen dat het nu nog geen drivers heeft voor hun printers onder Windows X64. Ati en vele fabrikanten tonen wél hun inzet en proberen goede drivers te schrijven.

Ik geef dus de schuld aan beide zijden. Ten eerste aan de drivers en ten tweede aan de nog redelijk kersverse Windows X64.

Wat gaat Windows Vista ons beloven? Worden sommige fabrikanten eens wakker?

Is Windows X64 een opstapje naar Windows Vista of gaat het nog een succes worden en geen hype?

The digital world goes on!
offtopic:
Psst, er zit ook zo'n mooie edit knop :)

Zo vol zit x64 niet met bugs, ik denk dat de huidige software die er op draait meer vol zit met bugs, ik draai nu sinds x64 uitkomt ook een x64 op VMWare, en ik ben nog nooit 1x een probleem tegengekomen wat echt Windows related was, alles was te wijten aan de software die ik geinstalleerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:54:
[...]
Je hebt gelijk. Sluit ik alles af via taskmanager dan sluit X64 ook goed af. Met diezelfde software heb ik onder Windows XP 32-bit geen enkel probleem.
Heb je al gevonden welk programma de oorzaak is van je problemen? Waarschijnlijk is het er maar één, of is het een combinatie van programma X en Y.
Als je de boosdoener gevonden hebt, zoek je een update of vervanging die het probleem verhelpt. Als je wilt weten welk programma de fout genereert, moet je deze afsluiten in je taskmanager en dan proberen af te sluiten. Als het goed gaat -> probleem gevonden. Als het afsluiten hangt -> ander programma is de oorzaak. Het zou fijn zijn als je even meldt welk programma de boosdoener is, dan kan je andere gebruikers hier weer mee helpen :).
Echt überstabiel. Dat gevoel had ik met een kale Windows X64 ook, maar ik moet toch mijn programma's kunnen gebruiken:

Alle programma's die jij noemt draai ik ook wel eens zonder problemen. Alleen van Nero heb ik versie 6.6. Alhoewel ik Nero liever niet meer gebruik omdat Deepburner hetzelfde kan en gratis + opensource is.
Eigenlijk loopt x64 niet wankel, maar wacht het op wankel lopende software. Die software is niet geschreven voor 64-bit en draait binnen Windows op een speciale emulatielaag genaamd WoW (Windows on Windows). Normaal geeft dit geen problemen, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat deze software bijzondere (niet toegestane) code probeert uit te voeren. Software die zich bijvoorbeeld diep in je Windows nestelt is daar een voorbeeld van, zoals firewalls en virusscanners. Deze software moet speciaal voor x64 worden geschreven.

Deze lijst van software die hierboven staat is waarschijnlijk niet de oorzaak van je problemen. Mocht je trouwens niet achter de oorzaak van je probleem kunnen komen, dan zou ik wel eens een log van hijackthis willen zien. Maar dat zal wel niet nodig zijn gok ik zo :). Als bonus oplossing is er ook nog de mogelijkheid om x64 maar een paar seconden te laten wachten op wankele software bij het afsluiten. Hiervoor moet je een registersetting veranderen welke ik niet precies weet uit m'n hoofd, maar Google vast wel :).
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:06:
Windows X64 is pas een half jaar oud en zit nog vol bugs.
Want? In elke software zit bugs en in x64 zitten zeer waarschijnlijk een stuk minder bugs dan in Windows XP 32bit met sp2.
Daar heb je een goed punt te pakken. Sommige fabrikanten zijn erg schraal wat betreft driver support. Gewoon lekker boycotten die handel. Ik heb m'n pc samengesteld met een lijst van fabrikanten die wel x64 drivers hadden. Als iedereen dat doet leren fabrikanten het vanzelf af :P.
Wat gaat Windows Vista ons beloven? Worden sommige fabrikanten eens wakker? Is Windows X64 een opstapje naar Windows Vista of gaat het nog een succes worden en geen hype?
!
64-bit gaat geen hype worden, maar een vereiste. Met 32-bit kun je niet meer dan 4GB (=2^32) geheugen gebruiken. Die grens gaat een keer bereikt worden. Hier kun je iets meer info vinden. Hierin zie je ook dat applicaties maximaal maar 2GB krijgen toegedeeld. Spellen als Civilization (machtig gaaf spel 8) ) gebruikt nu al 1,2GB. Binnen een jaar verwacht ik spellen die richting de 2GB gaan gebruiken met hoge instellingen. Vanaf die tijd zal het aantal overstappers naar 64-bit hard gaan, omdat je zonder 64-bit niet meer genoeg geheugen kan aanspreken om het maximale uit je hardware te halen.
Of het gebruikte besturingssysteem nu XP x64 wordt of Vista x64 weet ik niet, maar ik gok op Vista omdat die dan net uit is.

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 03-12-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen (ben vaak te vroeg wakker, moet dan ook leren om later naar bed te gaan :/ )

Heb momenteel Windows X64 niet draaiende. Ik heb de partitie geformatteerd in een trieste bui.
Maar misschien ga ik het in dezer dagen nog eens proberen om X64 aan de praat te krijgen.

Maar nu het probleem in detail uitgelegd (heb een goed geheugen)

Het opstarten en het werken ermee gaan perfect. Alles loopt prima. Dan ga ik het systeem afsluiten of herstarten (na installatie van sommige progjes nodig). Systeem slaat user installingen op en rateld nog even door. Dan op ten duur op het moment dat Windows XP de machine uitzet blijft Windows X64 hangen. De machine schakeld niet meer uit. Ook niet na een vol uur wachten.
Echter, soms doet ie het wel goed :?

Ik ben het er in ieder geval mee eens dat er iets loopt te etteren tijdens het afsluitproces, maar wat dan? Ik kan je zo een hijackthis log sturen, maar ik ben er heel zeker van dat ik géén spyware of virussen heb en als ik ze heb herken ik ze meteen met mijn wekelijkse hijackthiscontrole.
Na een verse installatie sluit het nog prima en vlot af. Kwesties zoals de hardware layer zullen het niet zijn. Zover ik me het voor de geest kan halen begind de ellende na de installatie van NERO.

Mijn taak: Het installeren van Windows X64 en programma voor programma bekijken hoe het systeem afsluit. Dan vervang ik NERO voor deepburner (Het is een OEM nero bij de brander destijds meegeleverd samen met powerDVD. Vage cracks en keygens staan niet op mijn systeem (behalve SD4Hide om mijn back-up van NFS MW te kunnen spelen) Ook deze stond er nog niet op toen de problemen begonnen.

Zo ga ik te werk; ik installeer Windows, daarna de drivers en daarna veel gebruikte software en als laatste de games. Tweaken heb ik met Windows X64 nog niet gedaan, dus het kan geen foute regsleutel zijn of zoiets. De AMDK8 driver zit al native in Windows X64 dus dat was het ook niet.

De drivers die ik gebruik voor X64
->HP pre-beta printer drivers (boosdoener?). Ik heb die printer toch nodig? Het zou wel zonder kunnen omdat ik dan mijn printsels bij mijn buurman (tevens een goede vriend) kan uitprinten. Voor die 2 prints per maand :/
->Realtek WDM 3.78 driver voor mijn VIA AC97 geluid. X64 herkent hem ook, maar in games is klink dat niet goed.
->Catalyst 5.11 voor mijn X800pro

PS: Die HP printer drivers belasten weinig de kernel en hebben toch niets met het afsluitproces te maken? Of wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat weinigen weten is mijn installatiegeschiedenis: Ik heb vanaf Windows 3.11 bijgehouden hoevaak ik Windows heb geïnstalleerd thuis en op mijn werk samen. De installatie van Windows X64 die gaat komen zou dan installatie 1188 worden. Voor privéinstallaties zou het op nummer 309 komen.

Dus als ik Windows X64 weer ga installeren hoop ik dat het voor een hele poos in de lucht blijft. Ik wil even rust en serieus kunnen werken, surfen en gamen. Vandaar dat ik deze topic even hoog in de lucht houdt omdat ik hoop dat we er samen uitkomen. Daar zou ik jullie dan echt zeer dankbaar voor zijn. Het is dus niet zo dat ik de topic probeer te stelen omdat de problemen aan TT gerelateerd zijn in mijn ogen. En niettemin zal een toekomste gebruiker met dezelfde problemen een feedback krijgen op dit topic eventueel via de search.

Als de admin het nodig vindt dat ik hier een speciale topic voor aanmaak verplaats ik mijn probleem uit dit topic naar een nieuw topic en plaats ik in de gewijzigde berichten een link naar de eventuele nieuwe topic. Maar dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 07:51:
Wat weinigen weten is mijn installatiegeschiedenis: Ik heb vanaf Windows 3.11 bijgehouden hoevaak ik Windows heb geïnstalleerd thuis en op mijn werk samen. De installatie van Windows X64 die gaat komen zou dan installatie 1188 worden. Voor privéinstallaties zou het op nummer 309 komen.

Dus als ik Windows X64 weer ga installeren hoop ik dat het voor een hele poos in de lucht blijft. Ik wil even rust en serieus kunnen werken, surfen en gamen. Vandaar dat ik deze topic even hoog in de lucht houdt omdat ik hoop dat we er samen uitkomen. Daar zou ik jullie dan echt zeer dankbaar voor zijn. Het is dus niet zo dat ik de topic probeer te stelen omdat de problemen aan TT gerelateerd zijn in mijn ogen. En niettemin zal een toekomste gebruiker met dezelfde problemen een feedback krijgen op dit topic eventueel via de search.

Als de admin het nodig vindt dat ik hier een speciale topic voor aanmaak verplaats ik mijn probleem uit dit topic naar een nieuw topic en plaats ik in de gewijzigde berichten een link naar de eventuele nieuwe topic. Maar dan hoor ik het wel.
Nog maals, er zit zo'n grote edit knop naast je post ;)

Verder, probeer eerst gewoon eens niks te installeren, en dan gewoon stuk voor stuk installeren, ik weet het, het kost wat tijd, maar je vind het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 07:51:

Van de week sprak ik iemand die bijhield hoe vaak hij sex had in een jaar 8)7 maar dit slaat echt echt alles ;) Hey, maar waarom zou je (zouden wij) hier moeten gaan verklaren dat winx64 het voor ons niet goed doet. Je weet je eigen waarheid. Ik heb hem nu in totaal 4x geprobeerd steeds opbouwend met drivers, maar het gevoel is er gewoon niet en ook niet alle drivers.

Dus zoals ik al zei: je levert teveel in, en krijgt er te weinig voor terug. X86 dus :Y)

[ Voor 1% gewijzigd door Okasha op 04-12-2005 08:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow nee, ik geef het niet zomaar op. Ik wil gaan experimenteren met 64-bits applicaties. Mijn processor, een 3500+ is best leuk als je die volledig kan benutten.

En wat lever ik dan in dan alleen het probleem met afsluiten? Die printer? Ik kan rustig bij mijn buurman mijn print halen of desnoods bij een vriendin, 900 meter verderop. Bespaart me nog inkt ook omdat ik zeker weet dat die mensen niet klagen over 2 printjes per maand.

Ik kan beter nu even door de zure appel heenbijten en mijn systeem klaar maken voor 64-bit dan over een tijdje als je wel moet. Ik wil Windows Vista na de release ook nog even uit de boom kijken voordat ik me daar aan waag, maar tegen die tijd is het wel weer tijd voor een nieuw systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Hmm ik lever Tv-Kaart, Webcam, Call of Duty United Offensive en AutoCAD in :)

Maar ik geloof dat nieuwe versies van AutoCAD wel weer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 08:38:
Ow nee, ik geef het niet zomaar op. Ik wil gaan experimenteren met 64-bits applicaties. Mijn processor, een 3500+ is best leuk als je die volledig kan benutten.

En wat lever ik dan in dan alleen het probleem met afsluiten? Die printer? Ik kan rustig bij mijn buurman mijn print halen of desnoods bij een vriendin, 900 meter verderop. Bespaart me nog inkt ook omdat ik zeker weet dat die mensen niet klagen over 2 printjes per maand.

Ik kan beter nu even door de zure appel heenbijten en mijn systeem klaar maken voor 64-bit dan over een tijdje als je wel moet. Ik wil Windows Vista na de release ook nog even uit de boom kijken voordat ik me daar aan waag, maar tegen die tijd is het wel weer tijd voor een nieuw systeem.
Oh ja, dat is waar ook, de printer heb ik ook nog geen drivers voor :) Toch maar eens een ander model halen :P
Bar-Le-Duc schreef op zondag 04 december 2005 @ 08:43:

AutoCAD werken de nieuwste versies inderdaad op, en CoDUO is ook te installeren op de een of andere manier (Ben even kwijt hoe je die toch kon installeren, maar het is mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Bar-Le-Duc schreef op zondag 04 december 2005 @ 08:43:

Hmmz, volgens mij heb ik 5 min geleden nog CoD UA gespeeld onder x64. Dat werkte prima :P.
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 07:07:
Mijn taak: Het installeren van Windows X64 en programma voor programma bekijken hoe het systeem afsluit. Dan vervang ik NERO voor deepburner (Het is een OEM nero bij de brander destijds meegeleverd samen met powerDVD.

Zo ga ik te werk; ik installeer Windows, daarna de drivers en daarna veel gebruikte software en als laatste de games. Tweaken heb ik met Windows X64 nog niet gedaan, dus het kan geen foute regsleutel zijn of zoiets. De AMDK8 driver zit al native in Windows X64 dus dat was het ook niet.
Welke driver problemen geeft weet ik natuurljk niet. Enige tip die ik je nog kan geven is dat je zoveel mogelijk troep in je msconfig->startup en msconfig->services (non MS services aanvinken) uit moet zetten na het installeren van iets. Hiermee voorkom je dat er troep opstart die mogelijk ook verkeerd afsluit. Het scheelt zoiezo in opstarttijd. Voorbeeld van rommel:
-Jushed (java)
-Adope LM service, speed up en gamma onzin (Adope Reader)
-InstallDriverTable manager (macrovision)
-Daemontools tray
-Logitech troep
-Ati tray icoontjes
En zo kan de lijst nog veel langer worden. Je kan zonder problemen alles bij startup en non MS service weghalen.

[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 04-12-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exuimtum is aan het werk gegaan gisteravond met Windows X64. Het originele schijfje in de drive en gaan met die banaan met de tips van jullie vastgeprent in mijn hoofd ;)

Dit bericht tik ik dus vanuit Windows X64. Tot nu toe werkt alles prima, maar ik ben er nog niet!

Tot zover de problemsolving van Windows X64 met powerdownproblemen:
Dit is wat allemaal goed werkt (maak dadelijk meteen even een herstelpunt voordat ik verder ga). Het kost beduidend meer werk dan anders, maar dat heb ik er als tweaker wel voor over. T's je hobbie immers.

->Marvel Yukon netwerkkaart voorzien van nieuwste drivers
->Windows updates geïnstalleerd
->Catalyst 5.11 geïnstalleerd
->VIA AC97 geluid drivers geïnstalleerd'
->AMDK8 driver 64-bit (maar die werkt niet terwijl ik zeker weet dat alles goed is ingesteld :? )
->Avast anti-virus voor 64-bit geïnstalleerd.
->Deepburner geïnstalleerd
->DeamonTools X64 geïnstalleerd

PS: Even snel van planetamd64 de 64-bits patch voor UT2004 naar beneden gehaald. Volgens geruchten gaat dat veel schelen (Godlike rulez) ;)

Voor zover geen krimp. Later meer hierover en hoe het dan gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:48:
->AMDK8 driver 64-bit (maar die werkt niet terwijl ik zeker weet dat alles goed is ingesteld :? )

Voor zover geen krimp. Later meer hierover en hoe het dan gaat.
Weet je zeker dat je AMD 64 driver voor x64 hebt genomen (klik) en niet de AMD64 driver voor x32. Ondergetekende heeft dit *ughe* namelijk wel gedaan ;) (tralala).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 22:27
Ik durf het bijna niet te vragen...

Maar is er helemaal niemand die ergens een webcam driver van Logitech heeft kunnen vinden?

Ik heb nu al ruim 1 jaar de logitech QuickCam Zoom, en nog steeds geen drivers... gaat dit er ooit komen? En is een contact punt bij Logitech waar je nu eens een duidelijk antwoord hierop kan krijgen? Dus een datum of schatting.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juan schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:40:

Maar is er helemaal niemand die ergens een webcam driver van Logitech heeft kunnen vinden?

Ik heb nu al ruim 1 jaar de logitech QuickCam Zoom, en nog steeds geen drivers... gaat dit er ooit komen? En is een contact punt bij Logitech waar je nu eens een duidelijk antwoord hierop kan krijgen? Dus een datum of schatting.
Dat is altijd lastig als je migreerd naar een ander OS. Zoals ik al eerder schreef hebben sommige fabrikanten nog niet de oogjes open. Zij beseffen nog niet dat het 64-bits platform op de stoep staat. Hierin kan denk ik niemand je helpen zover. De opmerking van iemand in dit topic dat hij alleen hardware kocht wat werkt onder de 64-bitter is hier dan nog het meest van toepassing. Als Logitech niet meegeeft sta je als consument compleet machteloos. Dan is het devies; verkopen en kopen of wachten (totdat je een ons weegt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik gebruik nu ook x64 maar had een vraagje over NOD32: klopt het dat de kern (krn.exe en kui.exe) nog steeds 32bits is? Want er staat bij mij *32 achter die processen. De scanner functioneert verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Juan schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:40:

Jij wacht al ruim 1 jaar op drivers terwijl het OS nog amper een jaar uit is :?
The__Virus schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:53:
Ik gebruik nu ook x64 maar had een vraagje over NOD32: klopt het dat de kern (krn.exe en kui.exe) nog steeds 32bits is? Want er staat bij mij *32 achter die processen. De scanner functioneert verder prima.
Zeer waarschijnlijk is de GUI nog gewoon x86, aangezien de meeste fabrikanten het onzin vinden om die ook naar x64 te porten, het zou dus best wel eens kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ja maar het is dus ook de engine, nod32krn.exe... Dacht dat het native x64 was, dat klopt dan dus niet... Tiny Firewall hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Perfectdisk staat trouwens nog niet in de TS :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik heb ook nu de x64 goed draaien.. Ben er wel tevreden mee, tot nu toe kan ik zowat alles doen. (heb geen webcam ofzo)

De process cthelper.exe*32 wordt steeds opgestart als windows wordt gestart..
Dit blijkt een Audigy 2 driver item te zijn, terwijl ik toch echt de 64bit driver heb geinstalleerd.

Hebben nu ook anderen dit zo draaien..?
Of is er een mogelijkheid om de cthelper.exe echt 64bit applicatie van te maken met een update.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Dat is een overbodige service van Creative voor het helpbestand ofzo. Kun je gewoon met uitvoeren -> msconfig -> opstarten uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:50:
Perfectdisk staat trouwens nog niet in de TS :'(.
Ik meende dat ik die al had toegevoegd, maar ik heb hem even toegevoegd :) Bedankt voor het melden!

Als iemand nog een leuke update tegenkomt, is het altijd leuk om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja er is een x64 bittorrentclient, zeer minimaal, maar hij is er:
Arctic Torrent:
http://www.int64.org/arctic.html
Niet dat de andere clients het niet doen, maar deze is native ;).

Verder, niemand die antwoord hierop weet:
Waarom zijn nod32krn.exe, kui.exe en alle exe's van Tiny Firewall toch 32 bits (staat *32 achter)?
Of hebben anderen dit niet? Zelfs x64 Firefox is *32 :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Van de rest weet ik het niet, maar mijn firefox heeft er geen *32 achter staan. Ik draai nu deer park alpha 2 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Alles met *32 is geheel of gedeelteljk 32bits. Je hoeft ook niet heel je virusscanner om te schrijven naar native x64 om het werkend te krijgen onder x64. Slechts het gedeelte wat diep in je besturingssysteem zit. De fancy GUI er omheen mag gewoon 32 bits zijn.

Alleen x64 firefox verbaast mij een beetje met z'n *32. Is dit echt de goede versie (deer park)?

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 06-12-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:56:
Tja er is een x64 bittorrentclient, zeer minimaal, maar hij is er:
Arctic Torrent:
http://www.int64.org/arctic.html
Niet dat de andere clients het niet doen, maar deze is native ;).

Verder, niemand die antwoord hierop weet:
Waarom zijn nod32krn.exe, kui.exe en alle exe's van Tiny Firewall toch 32 bits (staat *32 achter)?
Of hebben anderen dit niet? Zelfs x64 Firefox is *32 :|.
Ach, je moet die *32 niet heel serieus nemen, zoals wwillem al zei, er kan best een klein stukje x86 code inzitten, vaak is het de GUI, en die hoef je natuurlijk niet om te zetten naar x64 als de x86 versie ook prima samenwerkt op x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
wwillem schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:43:
Alles met *32 is geheel of gedeelteljk 32bits. Je hoeft ook niet heel je virusscanner om te schrijven naar native x64 om het werkend te krijgen onder x64. Slechts het gedeelte wat diep in je besturingssysteem zit. De fancy GUI er omheen mag gewoon 32 bits zijn.

Alleen x64 firefox verbaast mij een beetje met z'n *32. Is dit echt de goede versie (deer park)?
Daar zal het probleem hem wel in zitten, hij is ook geïnstalleerd in x86 en vond nergens iets terug van x64 (maar ook niet op de site). Jammer dat 1.5 niet x64 is, nu zullen niet alle extensions het doen. Maar heb hem nu hier vandaan (1.6a, die ook in TS stond):
http://www.mozilla-x86-64.com/download.html

edit:
Ik heb hem toch maar weer verwijderd. Heb de 32bits versie net helemaal lekker lopen en die x64 editie kan geen settings en extensies importeren volgens mij. Als dat wel kan, ga ik overstag natuurlijk ;).

[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 06-12-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

EaS

Kwam dit toevallig tegen (gebruik het zelf niet), nieuwe Windows Media Encoder voor x64:

Windows Media Encoder 9 Series x64 Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
EaS schreef op woensdag 07 december 2005 @ 01:52:
Kwam dit toevallig tegen (gebruik het zelf niet), nieuwe Windows Media Encoder voor x64:

Windows Media Encoder 9 Series x64 Edition
Bedankt, hij staat in de SP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Prime95 64bit is uit!
http://mersenne.org/gimps/p64v2414.zip
ftp://mersenne.org/gimps/p64v2414.zip

En Sun Java:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp

En een beta geloof ik van TweakUI64:
http://www.sshqudsi.com/computerguru/Products/TweakUI64.htm

Oow ja en Filemon kwam ik op een website tegen toen ik zocht:
http://www.sysinternals.com/Utilities/Filemon.html
(om te kijken welk programma er op dat moment naar HDD schrijft).
Regmon:
http://www.sysinternals.com/Utilities/Regmon.html

En nog een defragmentatieprogramma:
http://www.oo-software.co...ad-e.pl?product=OOD8PRO64
(O&O Defrag).

En Ultramon voor een multi-monitor setup:
http://www.realtimesoft.com/ultramon/download.asp

Speedfan heb ik gister ook gedownload en bevat nu ook een x64 driver (32bits GUI verder):
http://www.almico.com/speedfan.php
Dat is ook te zien tijdens de installatie, zie je dat ie een AMD64 driver installeert en dat ie op WOW64 draait.

(Tja als je toch bezig bent ;))

[ Voor 108% gewijzigd door The__Virus op 07-12-2005 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Damn, het gaat hard tegenwoordig de ontwikkeling voor 64bit Windows :P Over een maandje ofzo maar is overschakelen!

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:30:
Prime95 64bit is uit!
http://mersenne.org/gimps/p64v2414.zip
ftp://mersenne.org/gimps/p64v2414.zip

En Sun Java:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download.jsp

En een beta geloof ik van TweakUI64:
http://www.sshqudsi.com/computerguru/Products/TweakUI64.htm

Oow ja en Filemon kwam ik op een website tegen toen ik zocht:
http://www.sysinternals.com/Utilities/Filemon.html
(om te kijken welk programma er op dat moment naar HDD schrijft).
Regmon:
http://www.sysinternals.com/Utilities/Regmon.html

En nog een defragmentatieprogramma:
http://www.oo-software.co...ad-e.pl?product=OOD8PRO64
(O&O Defrag).

En Ultramon voor een multi-monitor setup:
http://www.realtimesoft.com/ultramon/download.asp

Speedfan heb ik gister ook gedownload en bevat nu ook een x64 driver (32bits GUI verder):
http://www.almico.com/speedfan.php
Dat is ook te zien tijdens de installatie, zie je dat ie een AMD64 driver installeert en dat ie op WOW64 draait.

(Tja als je toch bezig bent ;))
Hartstikke bedankt voor je toevoeging, ik heb je even toegevoegd aan de bedanklijst, en wwillem heb ik ook even toegevoegd wegens zeer goede inbreng in dit topic :)

En als iemand nog iets voor x64 tegenkomt, meld het gerust, de lijst moet zo groot mogelijk worden :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 07-12-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bedankt voor het toevoegen :). Maar één ding, je kan Prime95 beter in benchmarking doen, denk ik. Het heeft namelijk weinig met overklokken zelf te maken, het bevat ook daadwerkelijk benchmarkfuncties en daar wordt het voornamelijk voor gebruikt (stabiliteit testen).

nieuw voer:
CloneCD:
http://update.slysoft.com/SetupCloneCD5200.exe

CloneDVD:
http://update.slysoft.com/SetupCloneDVD2800.exe
(allebei beta)

En voor benchmarking (of overclocking ;)):
BurnInTest Professional edition 4.0
http://www.passmark.com/download/64bitsoftware.htm

PerformanceTest 5.0
http://www.passmark.com/download/64bitsoftware.htm

SiSoft Sandra
http://www.sisoftware.net/

Everest
http://www.lavalys.com/products.php
(helaas geen gratis versie meer :'()

Motherboard Monitor
http://mbm.livewiredev.com/

Powerstrip
http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

En ik zag dit handige programmaatje:
Superspeed:
http://www.superspeed.com/download/trialversions.php
Om van je RAM een supersnelle virtuele drive te maken :).

Het meeste heb ik nou gewoon van sites geplukt, want gebruik hier maar een paar dingen van ;).

[ Voor 69% gewijzigd door The__Virus op 07-12-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:01:
Bedankt voor het toevoegen :). Maar één ding, je kan Prime95 beter in benchmarking doen, denk ik. Het heeft namelijk weinig met overklokken zelf te maken, het bevat ook daadwerkelijk benchmarkfuncties en daar wordt het voornamelijk voor gebruikt (stabiliteit testen).
Tsja, ik vind Prime95 net iets meer bij overclocken horen, aangezien je het gebruikt bij overclocken voor de stabiliteit, maar ik zet Prime95 ook wel even bij Benchmarking neer ;)

//EDIT:
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik had mijn post ondertussen geupdate. Hoop dat die programma's er ook in komen ;). BTW de driversectie is redelijk verouderd, met name de NVidia-forceware drivers. 77.77 en 81.95 final zijn al uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Misschien een idee om de update datum bij drivers in de SP te zetten. Als je dan een fresh install doet (of in mijn case een 1st install ;)) kun je zien hoe oud de drivers zijn, en zodanig kijken of er al nieuwere zijn (mocht de datum je te oud lijken).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:50:
Ik had mijn post ondertussen geupdate. Hoop dat die programma's er ook in komen ;). BTW de driversectie is redelijk verouderd, met name de NVidia-forceware drivers. 77.77 en 81.95 final zijn al uit ;).
Bedankt, ik zal ze meteen even toevoegen. Wat betreft de drivers, die zal ik binnenkort wel even updaten, want bij nVidia is er bijna iedere week weer een nieuwe versie uit, en dat is natuurlijk niet te doen met updaten :)

//EDIT:
Ik heb alle software toegevoegd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 07-12-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bevindingen met Windows X64 tot nu toe:

Alles werkte proper (lees eerdere posts in deze topic). Ik was blij tot gisteravond.
OpenOffice 2.0 was de volgende applicatie die op mijn systeem moest. Ik ben redelijk karig in software dus Calc en Writer zijn voor mij voldoende. Geen Python en snelstarten en die zooi meer.
Ik ging het systeem herstarten (wel zo beleeft na de installatie van een officepakket).
Hang...
Verdorie (en nog wat woorden vlogen uit mijn keel). Ik doe iets gruwelijks verkeerd of Windows X64 of wat dan ook ligt te klieren.
Als systeembeheerder mag ik toch wel van mijzelf verwachten dat ik met Windows kan omgaan :?

Het spijt me oprecht voor deze wat wazige post, maar ik hoop dat jullie je kunnen voorstellen dat het flink balen is. Doe je zo je best, echt je best. Krijg je dit.

Windows XP 32-bits staat nu te draaien, geen kick of wat ook. Echt überstabiel.

En wat nog. Om deze post een serieuze draai te geven hoop ik dat iemand mij kan uitleggen wat er in vredesnaam verkeerd is gegaan. Geen tweak of verkeerde aanpassing is geschied. Zelfs het laden van de BIOS defaults en het terugzetten van een herstelpunt bood geen soelaas. De pret was over. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Erg vreemd. Het lijkt alsof het ergens anders door komt dan Open Office, aangezien een herstelpunt niet werkt. Verdere hardware + drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta serieus te denken aan een bug. Aan mijn hardware kan het niet liggen omdat Windows XP 32-bit echt prima werkt.
Wat mij ook opviel is dat ik Windows X64 vanaf het uiterste begin zeer 'stroperig' traag heb gevonden. De 32-bitter is hier écht veel responsiever vanaf het uiterste begin.
Wat ik lees op internet is dat Windows X64 juist een snellere ervaring geeft.
Wat dan nog? Ik zoek het in leeftijd. Ik blijf een beetje bij mijn stelling dat Windows XP (geboren 2001) volwassener is dan Windows X64 in opzicht van bugs, drivers en ondersteuning.
Het kan ook zijn dat er inderdaad een driver ligt te klieren. Echter gebruik ik alleen WHQL drivers.

We praten hier over een zuiver powerdown-probleem. Het werkte stabiel, maar traag en schakelde niet uit.

PS: Ik zit nu eventjes echt te gissen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:53:
Mijn bevindingen met Windows X64 tot nu toe:

Alles werkte proper (lees eerdere posts in deze topic). Ik was blij tot gisteravond.
OpenOffice 2.0 was de volgende applicatie die op mijn systeem moest. Ik ben redelijk karig in software dus Calc en Writer zijn voor mij voldoende. Geen Python en snelstarten en die zooi meer.
Ik ging het systeem herstarten (wel zo beleeft na de installatie van een officepakket).
Hang...
Verdorie (en nog wat woorden vlogen uit mijn keel). Ik doe iets gruwelijks verkeerd of Windows X64 of wat dan ook ligt te klieren.
Als systeembeheerder mag ik toch wel van mijzelf verwachten dat ik met Windows kan omgaan :?

Het spijt me oprecht voor deze wat wazige post, maar ik hoop dat jullie je kunnen voorstellen dat het flink balen is. Doe je zo je best, echt je best. Krijg je dit.

Windows XP 32-bits staat nu te draaien, geen kick of wat ook. Echt überstabiel.

En wat nog. Om deze post een serieuze draai te geven hoop ik dat iemand mij kan uitleggen wat er in vredesnaam verkeerd is gegaan. Geen tweak of verkeerde aanpassing is geschied. Zelfs het laden van de BIOS defaults en het terugzetten van een herstelpunt bood geen soelaas. De pret was over. :/
Het probleem lijkt mij bij OpenOffice te zitten, ik neem aan dat je als systeembeheerder ook wel een Office CDtje hebt liggen, probeer die eens, want XP en 2003 heb ik getest, en beide werken prima op x64. En dan natuurlijk eerst even OpenOffice verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Thanks The__Virus voor de nodige x64 software. _/-\o_

Ik kwam zelf ook weer tegen:
Widcomm 5.0.1.802 Bluetooth drivers

Logitech Setpoint 2.47

Diskeeper 10 Professional Premier (Compatibility list)

Indien je geen software kon vinden die naast TV kijken ook kan capturen: CyberLink PowerCinema 4

Acronis heeft ook een set nieuwe builds van hun Acronis Enterprise producten gereleased.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 22:27
FnF schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:38:
[...]

Jij wacht al ruim 1 jaar op drivers terwijl het OS nog amper een jaar uit is :?

[...]

Zeer waarschijnlijk is de GUI nog gewoon x86, aangezien de meeste fabrikanten het onzin vinden om die ook naar x64 te porten, het zou dus best wel eens kunnen :)
Klopt... ik heb het OS getest voor Microsoft, en we kregen in July 2003 al de eerste build (1023)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:04:
Ik sta serieus te denken aan een bug. Aan mijn hardware kan het niet liggen omdat Windows XP 32-bit echt prima werkt.
Wat mij ook opviel is dat ik Windows X64 vanaf het uiterste begin zeer 'stroperig' traag heb gevonden. De 32-bitter is hier écht veel responsiever vanaf het uiterste begin.
Wat ik lees op internet is dat Windows X64 juist een snellere ervaring geeft.
Wat dan nog? Ik zoek het in leeftijd. Ik blijf een beetje bij mijn stelling dat Windows XP (geboren 2001) volwassener is dan Windows X64 in opzicht van bugs, drivers en ondersteuning.
Het kan ook zijn dat er inderdaad een driver ligt te klieren. Echter gebruik ik alleen WHQL drivers.

We praten hier over een zuiver powerdown-probleem. Het werkte stabiel, maar traag en schakelde niet uit.

PS: Ik zit nu eventjes echt te gissen
Als het vanaf het begin slecht heeft gewerkt, ligt dat aan drivers die je hebt geïnstalleerd, want bij mij loopt ie echt goed. Wat zijn je systemspecs (als je die geeft, kunnen we het misschien oplossen door bijv. andere drivers aan te raden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Speed_Sheep schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:57:
Thanks The__Virus voor de nodige x64 software. _/-\o_

Ik kwam zelf ook weer tegen:
Widcomm 5.0.1.802 Bluetooth drivers

Logitech Setpoint 2.47

Diskeeper 10 Professional Premier (Compatibility list)

Indien je geen software kon vinden die naast TV kijken ook kan capturen: CyberLink PowerCinema 4

Acronis heeft ook een set nieuwe builds van hun Acronis Enterprise producten gereleased.
Bedankt, ik zal ze toevoegen aan de SP, maar Diskeeper Professional Premier ondersteund het niet volgens die lijst, wel Diskeeper 10 Server Enterprise Edition en Diskeeper 10 Server Standard Edition.
In ieder geval, ik heb die van Acronis ook nog even laten zitten, want ik kon zo snel niet vinden wat wel en wat niet x64 compatible was.

Weer een mooie update voor de SP, de lijst begint nu echt hard te groeien :9

Als iemand nog wat leuks tegenkomt, meld het gerust even ;)

//EDIT:
Goed nieuws voor mij en andere Microsoft Muis/Keyboard gebruikers:
Microsoft mice and keyboards currently have basic functionality with the 64-bit versions of Windows. In order for advanced features like Magnifier and Tilt Wheel to function, IntelliPoint and IntelliType Pro version 5.5 device software is required. Version 5.5 will support x64 Windows Client and will be available via web download on or before January 1, 2006.

[ Voor 21% gewijzigd door Phyxion op 08-12-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 08 december 2005 @ 07:15:
[...]

Als het vanaf het begin slecht heeft gewerkt, ligt dat aan drivers die je hebt geïnstalleerd, want bij mij loopt ie echt goed. Wat zijn je systemspecs (als je die geeft, kunnen we het misschien oplossen door bijv. andere drivers aan te raden)?
Voeding: Zalman 400B (400 watt, terwijl mijn systeemkast vol belast max 298 watt trekt volgens de meter)
Moederbord: Asus A8V deluxe met de originele BIOS (BIOS updaten???)
Geheugen: Corsair ValueRAM 400MHz CAS2.5 2x512 MB (stock)
Videokaart: Peak radeon X800pro AGP (kaart werkt perfect, geen artifact te bespeuren)(stock)
CPU: AMD64 K8 3500+ Clawhammer core (stock)
Harddisk: WD1200BJ 120 GB (dynamische schijf met 2 partities 11,79 en 100,00 GB)
Netwerk: Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet controller
Geluid: Realtek AC'97 Audio for VIA Audio controller
Monitor: Iiyama HM903DTA (1920x1440@85Hz) en kan de volledige reolutie weergeven onder X64

->Marvel Yukon netwerkkaart voorzien van nieuwste drivers (vanaf de MS update site)
->Windows updates geïnstalleerd (vanaf de MS update site)
->Catalyst 5.11 geïnstalleerd (Vanaf de Ati server)
->VIA AC97 geluid drivers geïnstalleerd (WDM_A380, ook build 378 en 375 zijn getest)
->AMDK8 driver 64-bit (werkt geheel niet ondanks ik zeker weet dat het de 64-bits versie was. Wat ik ook deed; werkt niet, en onder XP32-bit geen enkel probleem)

Na herstelpunt (teruggezet en nog problemen)

->Avast anti-virus voor 64-bit geïnstalleerd.
->Deepburner geïnstalleerd (kon voor geen mogelijkheid branden en mijn brander werd herkent)
->DeamonTools X64 geïnstalleerd

Zover mijn kennis strekt zijn dit allemaal goede drivers.

Lees duidelijk: Vanaf het volstrekte begin (al tijdens de setup) vond ik het X64 beduidend trager dan zijn 32-bits broer. Van mensen en bronnen hoor ik dat het een snellere ervaring zou moeten geven :? Het is echt op mijn machine niet in orde. Kan het zijn de het 64-bits gedeelte van mijn CPU niet goed is??? Kan het zijn dat ACPI 2.0 in de weg ligt (uitzetten?)?
Kan het heel misschien zijn dat ik mijn BIOS bij de sectie IRQ 'plug&play OS' op 'No' staat??? Moet dit 'Yes' zijn?? Nogmaals onder Windows 32-bits geen enkel probleem met deze instellingen.

Wacht even: In de event viewer van X64 stond elke keer een DCOM error bij het opstarten en onder de 32-bitter niet.

Menigen zullen nu denken van "blijf lekker bij 32-bit", maar ik wil met de tijd mee. Ik zou graag alle potentie uit mijn machine willen halen, maar als het niet kan dan kan het niet??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:46:
[...]

*knip*

Zover mijn kennis strekt zijn dit allemaal goede drivers.

Lees duidelijk: Vanaf het volstrekte begin (al tijdens de setup) vond ik het X64 beduidend trager dan zijn 32-bits broer. Van mensen en bronnen hoor ik dat het een snellere ervaring zou moeten geven :? Het is echt op mijn machine niet in orde. Kan het zijn de het 64-bits gedeelte van mijn CPU niet goed is??? Kan het zijn dat ACPI 2.0 in de weg ligt (uitzetten?)?
Kan het heel misschien zijn dat ik mijn BIOS bij de sectie IRQ 'plug&play OS' op 'No' staat??? Moet dit 'Yes' zijn?? Nogmaals onder Windows 32-bits geen enkel probleem met deze instellingen.

Wacht even: In de event viewer van X64 stond elke keer een DCOM error bij het opstarten en onder de 32-bitter niet.

Menigen zullen nu denken van "blijf lekker bij 32-bit", maar ik wil met de tijd mee. Ik zou graag alle potentie uit mijn machine willen halen, maar als het niet kan dan kan het niet??
Ik zou sowieso eens een BIOS updaten, ik verwacht niet dat het nodig is, maar er zijn inmiddels zo veel BIOSSEN later dat je echt wel eens kan updaten :)
ACPI 2.0 kan je rustig aanlaten staan, uitschakelen kan ook, maar maakt niks uit. Plug & Play OS betekend dat het OS de Plug&Play regelt, anders regelt het moederbord de Plug&Play voor je, dit heb ik zelf liever, dus ik zou hem ook hier op laten staan :)

En wat ik al eerder vermeld heb, driver voor driver en software voor software installeren, gewoon 1x driver of software per boot installeren, kijken of het goed werkt -> volgende, dan loop je er vanzelf tegen aan wat het is. Zoals uit je vorige post bleek, kan het heel goed aan OpenOffice liggen, maar het is en blijft giswerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Het installeren duurde bij mij ook iets langer, maar niet extreem veel ofzo. Hoe deed Windows het toen je nog helemaal niets geïnstalleerd had? Reageerde ie toen wel normaal enz.? Plug&Play zet ik juist op aan, omdat het OS dat meestal beter regelt dan het mobo (werd mij ooit verteld ergens op internet). Probeer eens een BIOS-update (waardoor gelijk al je settings gereset zijn) en installeer dan eens Windows (dus zonder de BIOS aan te passen) en deel ons je ervaringen.

BTW je hebt iig wel een final versie, niet een beta?

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 08-12-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ik heb net Totalidea even gemaild over Tweak-XP:
Dear customer,

Thanks for your mail. At this stage there is no plan to release a 64 bit
version of Tweak-XP.

Regards,

Debbie
Totalidea Software Support
http://www.totalidea.com
support@totalidea.com
Please leave original message in place when replying. Thanks.

Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by Norton Anti-Virus (http://www.symantec.com
<http://www.symantec.com/> ).
Norton Anti-Virus 2004 - Version 10.0.1.13
-----Original Message-----
Sent: Friday, 9 December 2005 2:30 a.m.
To: support@totalidea.com
Subject: Support Request - Windows XP x64 Edition

Hello,

Is Tweak-XP going to support x64 as well?

Best Regards,
In ieder geval, ik gebruik gelukkig geen Norton ;) Voor het geval er vragen komen :+

Jammer dat ze er niet even een versie voor uitbrengen, is altijd wel makkelijk in x86 (Ook al gebruik ik 99% toch niet).

//EDIT:
ATi Catalyst 5.12 is ook uit, dus we kunnen weer updaten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 08-12-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:27:
Het installeren duurde bij mij ook iets langer, maar niet extreem veel ofzo. Hoe deed Windows het toen je nog helemaal niets geïnstalleerd had? Reageerde ie toen wel normaal enz.? Plug&Play zet ik juist op aan, omdat het OS dat meestal beter regelt dan het mobo (werd mij ooit verteld ergens op internet). Probeer eens een BIOS-update (waardoor gelijk al je settings gereset zijn) en installeer dan eens Windows (dus zonder de BIOS aan te passen) en deel ons je ervaringen.

BTW je hebt iig wel een final versie, niet een beta?
PS: Ik stel het heel erg op prijs dat je me wilt helpen :) Roep maar als JIJ problemen hebt.

Het installeren duurde bij mij ook iets langer, maar niet extreem veel ofzo; dat ben ik met je eens. Dat viel opzich wel mee.

Hoe deed Windows het toen je nog helemaal niets geïnstalleerd had?; Het werkte toen opzich wel goed. Het was welliswaar wat trager dan ik zou verwacht hebben, maar oké. Vooral Internet Explorer startte traag op vergeleken met de 32-bitter die het in een flits doet. Ook het opstarten van het systeem duurde 8 balkjes terwijl dat onder de 32-bitters er 4 zijn. Dat soort dingetjes bedoel ik met stroperig'er'.

Plug&Play zet ik juist op aan, omdat het OS dat meestal beter regelt dan het mobo (werd mij ooit verteld ergens op internet); Eerlijkshalfe heb ik me nooit in die materie verdiept. Op internet staan tegenstrijdige reacties. Daar word ik niet wijzer van.

Probeer eens een BIOS-update (waardoor gelijk al je settings gereset zijn) en installeer dan eens Windows (dus zonder de BIOS aan te passen) en deel ons je ervaringen.;

Ik heb mijn machine speciaal op de stekkerdoos van de wasmachine aangesloten (aparte aardlek) zodat er eigenlijk niets mis kan gaan: werkt asusliveupdate voor geen meter :? . Een diskettestation heb ik niet. Dat is nog niet gelukt.

Ik zit een beetje in een twijfel. Windows XP 32-bit loopt zo goed. Ik wil er even een paar dagen over denken. En dan heb ik ook nog een probleem dat ik mijn DVD brander niet aan de praat krijg terwijl ik onder Windows Verkenner wél kan branden met met deepburner no-go (onder X64 dus).

Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar mijn desktop staat op 1024x768@85Hz en in mijn spellen speel ik op 1600x1200@85Hz (gaat verbazend goed met een simpele X800pro).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:29:
[...]

PS: Ik stel het heel erg op prijs dat je me wilt helpen :) Roep maar als JIJ problemen hebt.

Het installeren duurde bij mij ook iets langer, maar niet extreem veel ofzo; dat ben ik met je eens. Dat viel opzich wel mee.

Hoe deed Windows het toen je nog helemaal niets geïnstalleerd had?; Het werkte toen opzich wel goed. Het was welliswaar wat trager dan ik zou verwacht hebben, maar oké. Vooral Internet Explorer startte traag op vergeleken met de 32-bitter die het in een flits doet. Ook het opstarten van het systeem duurde 8 balkjes terwijl dat onder de 32-bitters er 4 zijn. Dat soort dingetjes bedoel ik met stroperig'er'.

Plug&Play zet ik juist op aan, omdat het OS dat meestal beter regelt dan het mobo (werd mij ooit verteld ergens op internet); Eerlijkshalfe heb ik me nooit in die materie verdiept. Op internet staan tegenstrijdige reacties. Daar word ik niet wijzer van.

Probeer eens een BIOS-update (waardoor gelijk al je settings gereset zijn) en installeer dan eens Windows (dus zonder de BIOS aan te passen) en deel ons je ervaringen.;

Ik heb mijn machine speciaal op de stekkerdoos van de wasmachine aangesloten (aparte aardlek) zodat er eigenlijk niets mis kan gaan: werkt asusliveupdate voor geen meter :? . Een diskettestation heb ik niet. Dat is nog niet gelukt.

Ik zit een beetje in een twijfel. Windows XP 32-bit loopt zo goed. Ik wil er even een paar dagen over denken. En dan heb ik ook nog een probleem dat ik mijn DVD brander niet aan de praat krijg terwijl ik onder Windows Verkenner wél kan branden met met deepburner no-go (onder X64 dus).

Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar mijn desktop staat op 1024x768@85Hz en in mijn spellen speel ik op 1600x1200@85Hz (gaat verbazend goed met een simpele X800pro).
Ik zou eens een andere versie van LiveUpdate proberen, zelf heb ik ook enorm veel problemen met LiveUpdate gehad, werkt echt allemaal niet voor een meter, software die klem loopt, software die niet eens kan vinden dat je een moederbord hebt e.d. Maar heb uiteindelijk toch een versie gevonden die het wel deed :)

Wat betreft IE, er zijn twee versies, probeer ze beide eens, en anders, wat iedereen eigenlijk zou moeten doen, Firefox installeren :)

Met branden kan je het beste Nero gebruiken, die werkt hier altijd perfect onder x64 en heeft nog nooit 1 CDtje en DVDtje verprutst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb het probleem onder x64 dat Nero m'n dvd brander niet meer vindt omdat Daemon Tools x64 is geinstalleerd... Zucht. Eindelijk mounten, niet meer branden... Volgens het D-Tools forum een bekend probleem.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
strandbal schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:22:
Ik heb het probleem onder x64 dat Nero m'n dvd brander niet meer vindt omdat Daemon Tools x64 is geinstalleerd... Zucht. Eindelijk mounten, niet meer branden... Volgens het D-Tools forum een bekend probleem.
Dan moet je even Nero 7 installeren, daar werkt het namelijk wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Nee dankje, als ik een mediacenter wil dan doe ik wel XP MCE installeren... Nero 7 is me iets teveel van het goede :P

Ik moet nog een goed alternatief vinden. Deepburner vind ik nou ook niet echt iets... Werkt niet goed.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:29:
[...]
*knip*

Die ervaring in de *knip* heb ik inderdaad ook. Na het welcome-screen echter is de computer wel sneller. Ter vergelijking: bij mijn 32bit duurt het een half balkje, door registertweaking. Maar in Windows zelf is ie echt enorm lang bezig, terwijl ie net zoveel (misschien 1 ding meer) laadt als in x64. Die gaat daar weer sneller, dus ik denk dat netto x64 sneller is. Maar je hebt gelijk dat dat inderdaad langzamer gaat. Hetzelfde geldt bij mij óók voor IE6. Heb ook maar FF geïnstalleerd (net als in 32bit trouwens), omdat hij gelijk al vastlopers begon te geven (af en toe en soms lang 100% CPU gebruik, daar ben ik niet van gediend ;). En met FireFox loopt alles perfect). Branden met deepburn heb ik geen ervaring mee, misschien dat die niet overweg kan met x64? Probeer eens de trial van Nero 7 (of download de volledige })) en check of het daarmee werkt. Denk dat het een deepburn-fout is, maar ik durf dat niet te zeggen, aangezien ik nog niet gebrand heb in x64 (heb Nero nog niet eens geïnstalleerd, maar draai dualboot, de meeste programma's start ik gewoon vanaf de '32bit'-partitie). Maar bij mij tot nu toe geen problemen, hebt loopt bij mij beter dan mn 32bitter, die vaak vastliep (heb ik een topic over lopen, heel vaag verhaal dat ie het alleen doet als de pc zolang heeft uitgestaan ofzo en daarna is ie megastabiel :/). Oow ja toch wel een probleem: mijn Netropa Touch Manager installeert wel, maar doet niets (merkloos multimedia toetsenbord, nog een wonder dat ie het in XP32 heeft gedaan :+).

BTW en helpen en geholpen worden, daar zijn we hier voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of download de volledige NERO versie })
Foei! O-) Dat is het probleem niet ;)

Echter wil ik er toch nog een paar daagjes over nadenken.

Het gaat me meer om het idee om alle potentie uit mijn machine te halen. Windows 32-bit kan dat niet omdat ik een 64-bit CPU heb. Ik zou zo graag uren willen UT'en met de UT2004 64-bits patch. Het loopt nu al écht goed op 1600x1200, maar dat zou 40% moeten schelen in CPU berekeningen zodat UT echt hard gaat lopen :9~ .

Maar even zonder gekheid: Ik sta met stomheid geslagen (letterlijk) dat 2 problemen mij zo kunnen tegenhouden (CDbrand- en afsluitprobleem) om goed te kunnen werken met een OS die mijn CPU helemaal snapt en volledig kan benutten. Ik wil waar voor mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
strandbal schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:36:
Nee dankje, als ik een mediacenter wil dan doe ik wel XP MCE installeren... Nero 7 is me iets teveel van het goede :P

Ik moet nog een goed alternatief vinden. Deepburner vind ik nou ook niet echt iets... Werkt niet goed.
Je kan ook alleen Nero Burning Rom downloaden, dan hoef je al die onzinnige rommel er niet bij te downloaden :) Daarnaast kan je het altijd deselecteren bij de installatie.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:21:
[...]
Foei! O-) Dat is het probleem niet ;)

Echter wil ik er toch nog een paar daagjes over nadenken.

Het gaat me meer om het idee om alle potentie uit mijn machine te halen. Windows 32-bit kan dat niet omdat ik een 64-bit CPU heb. Ik zou zo graag uren willen UT'en met de UT2004 64-bits patch. Het loopt nu al écht goed op 1600x1200, maar dat zou 40% moeten schelen in CPU berekeningen zodat UT echt hard gaat lopen :9~ .

Maar even zonder gekheid: Ik sta met stomheid geslagen (letterlijk) dat 2 problemen mij zo kunnen tegenhouden (CDbrand- en afsluitprobleem) om goed te kunnen werken met een OS die mijn CPU helemaal snapt en volledig kan benutten. Ik wil waar voor mijn geld.
Dat hoeft niet meteen illegaal te zijn hoor, als je customer bent bij Nero dan kan je ook gewoon de volledige versie downloaden. Ook als je geen customer bent kan je Nero prima downloaden, je hebt alleen wel een serial nodig die je er natuurlijk niet bij krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:21:
Maar is dat deepburn wel geschikt voor x64? En welk afsluitprobleem heb je dan, want daar kan ik nix van vinden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
1) Voor shutdown problemen kun je hier kijken. Is voor 32-bits Windows geschreven, maar werkt ook voor 64-bits Windows.

2) DeepBurner werkt uitstekend in x64. Het is ook nog eens gratis, waardoor ik ben overgestapt van Nero -> Deepburner.

Het was mij trouwens geen eens opgevallen dat Nero 6.5 niet meer werkte sinds Daemontools is geinstalleerd :D (branden is ouderwetsch ende traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
Hallo,

Ik ben ook een windows x64 gebruiker.... en ik ben er overigens erg tevreden over _/-\o_

Alleen.... firefox doet het niet meer... de 32 bit versie :S ik klik op het icoontje, alle soorten, safemode... niks..

Kan dit komen doordat iemand per ongeluk Wow64 uit mijn taskmanager heeft gehaald? hij staat er nooit meer namelijk...
Wel vreemd, gister deed hij het nog en vorige week is wow64 uitgezet.. :?

Maargoed.... ik probeer Firefox x64 wel eventjes O-)
Misschien krijg ik dan geen gezeur meer...

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Narf717 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:50:
Hallo,

Ik ben ook een windows x64 gebruiker.... en ik ben er overigens erg tevreden over _/-\o_

Alleen.... firefox doet het niet meer... de 32 bit versie :S ik klik op het icoontje, alle soorten, safemode... niks..

Kan dit komen doordat iemand per ongeluk Wow64 uit mijn taskmanager heeft gehaald? hij staat er nooit meer namelijk...
Wel vreemd, gister deed hij het nog en vorige week is wow64 uitgezet.. :?

Maargoed.... ik probeer Firefox x64 wel eventjes O-)
Misschien krijg ik dan geen gezeur meer...
WoW64 heeft hier nog nooit als proces gedraaid, dus dat zal wel goed zijn :) Heb je Firefox al eens opnieuw geinstalleerd? In ieder geval kan ik Firefox x64 wel aanraden, scheelt echt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Firefox x64 zijn alleen nog niet alle extensies mee compatible (nog niet eens allemaal met 1.5 :X), maar bij mij doet de 32bitter het anders prima, nooit geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:30:
Firefox x64 zijn alleen nog niet alle extensies mee compatible (nog niet eens allemaal met 1.5 :X), maar bij mij doet de 32bitter het anders prima, nooit geen problemen.
Vreemd, alle extensies die ik heb draaien er perfect op :)
Ik heb trouwens net even Symantec gemaild over Ghost en Partion Magic. Ik stuur zo'n mailtje dat het niet compatible is, wat sturen ze terug, een compatabilitylist _O_ Ik heb ze maar weer een mailtje teruggestuurd dat ik al wist dat niet compatible was met x64, en of ze ook eens aan de slag gaan om hier wel eens wat van te maken :)

Of weet iemand misschien een ander backupprogramma en een ander partitioneringsprogramma voor x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Ik draai dualboot, dus als ik het nodig heb, doe ik het vanuit 32bit :P. Maar dat van die extensies is van mij ook niet helemaal waar, allemaal die op 1.5 niet werkten deden het daar uiteraard ook niet, maar had niet echt getest, omdat er geen importfunctie is en ik niet al mijn instellingen enz. weer wil instellen. Want volgens mij maakt het geen enkel verschil (ik merkte niets qua performance enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:21:
Ik draai dualboot, dus als ik het nodig heb, doe ik het vanuit 32bit :P. Maar dat van die extensies is van mij ook niet helemaal waar, allemaal die op 1.5 niet werkten deden het daar uiteraard ook niet, maar had niet echt getest, omdat er geen importfunctie is en ik niet al mijn instellingen enz. weer wil instellen. Want volgens mij maakt het geen enkel verschil (ik merkte niets qua performance enz.).
Ghost of Drive Image (Nu ook Ghost) kan geen Image maken van x64, dus dat heeft ook geen zin vanuit x86 :)

//EDIT:
Weer een emailtje van Symantec teruggekregen, ik moest maar even een ander emailadres proberen, want het "Home" emailadres was blijkbaar niet de goede voor zulke vragen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 10-12-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren x64 geinstalleerd en vandaag geprobeerd een paar spelletjes te spelen, maar al bij de eerste twee kon ik het een paar minuten volhouden voordat het hele systeem freezde. :{.

Het overkwam me bij de spellen Morrowind en Need for Spee Most Wanted, bij beiden heb ik geprobeerd om de compabiliteit op WindowsXP te zetten, zonder effect.

Ik heb het volgende systeem:
Asus A8-NE moederbord met 2x512 MB Corsair value select geheugen.
AMD 3500+ (venice)
Asus Nvidia 6800GT (256mb)

Ik heb al wat meer gelezen hierover, maar ik kon nergens een oplossing vinden, misschien dat ik daar overheen gelezen heb, zo ja, zou een linkje handig zijn. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
FnF schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:58:
[...]
en een ander partitioneringsprogramma voor x64?
PerfectDisc 7.0 van Raxco werkt prima! :)

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Dat is defragmentiesoftware :) Ik zoek partitioneringssoftware om mijn HD's in te delen e.d. ;)

//EDIT:
Ik heb gewoon even alle partitioneringssoftware gedownload die er bestaat, alles gaf een error, en niks kon ook maar een HD vinden, maar ik heb nu eindelijk iets gevonden wat mijn HD wel detecteert :)
Enige nadeeltje, kosten zijn maar liefst 299$ :( Het is in ieder geval Paragon Partition Manager.

//EDIT2:
Ik heb nu Partition Magic 8.05 ook werkende gekregen, heel vreemd, ik kreeg altijd een error bij de installatie, en nu loopt ie gewoon door, misschien is Windows vandaag wel in een goede bui :X

[ Voor 44% gewijzigd door Phyxion op 11-12-2005 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Kan je niet ff in de SP de nieuwste Drivers van Nvidia zetten?

Windows Server 2003 x64 Edition
Windows XP Professional x64 Edition

ForceWare Release 80
Version: 81.95

Deze draait zeer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
batman73 schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:23:
Kan je niet ff in de SP de nieuwste Drivers van Nvidia zetten?

Windows Server 2003 x64 Edition
Windows XP Professional x64 Edition

ForceWare Release 80

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik ga later wat aan de drivers doen, ik ben daar op dit moment nog mee bezig, en zodra ik daarmee klaar ben, zet ik het in de SP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
batman73 schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:23:
ForceWare Release 80

Tenzij je een 6600GT hebt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
wat bedoel je? ik scroll naar boven maar zie dat je heeeel vaak post hier :7 ik heb nl ook een EN6600GT en dacht van de week nog dat ik ff 64 erop ging koeken, als ik een flop had gehad voor mn raid-drivers had ik het gedaan (stom dat die nog nodig zijn btw)

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik heb XP 64 nu naast mijn "gewone" installatie draaien maar ik ga toch nog niet compleet over....
Zo krijg ik het niet voor elkaar om mijn Nokia 9500 via kabel of bluetooth te verbinden, verder mis ik (zoals zo velen) de driver voor mijn Logitech Webcam en een driver voor mijn Epson scanner. Nu denk ik niet dat die driver voor de scanner ooit nog gaat komen maar het niet kunnen syncen met mijn 9500 vind ik wel erg vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23

jurma

simply connecting...

Ik heb ook 6600GT en de werkt bij mij gewoon goed hoor, wat is hier fout aan dan?
Zelf heb ik alleen het probleem dat ik niet kan printen op mijn eigen pc. Mis de driver voor photosmart 7260.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Tja het probleem doet zich voor bij sommige games, vooral schaduwcorrupties en af en toe texture-artifacts. Het is niet altijd duidelijk zichtbaar, maar het is er (bij mij iig) wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
The__Virus schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:36:
Tja het probleem doet zich voor bij sommige games, vooral schaduwcorrupties en af en toe texture-artifacts. Het is niet altijd duidelijk zichtbaar, maar het is er (bij mij iig) wel!
Weet je zeker dat het aan je driver ligt? Ik had dit namelijk ook met oude drivers en toen bleek m'n videokaart wat te warm te worden (overklokt natuurlijk :P).

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 11-12-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 21:47:
Ik heb gisteren x64 geinstalleerd en vandaag geprobeerd een paar spelletjes te spelen, maar al bij de eerste twee kon ik het een paar minuten volhouden voordat het hele systeem freezde. :{.

Het overkwam me bij de spellen Morrowind en Need for Spee Most Wanted, bij beiden heb ik geprobeerd om de compabiliteit op WindowsXP te zetten, zonder effect.
Ik heb hier nergens last van, dus je moet misschien wat drivers onder de loep nemen. Morrowind staat bekend om z'n vele crashes, maar ik heb er hier onder x64 eigenlijk totaal geen last van. Ook andere spellen draaien prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
nVidia Forceware linkt nu door naar de nVidia FTP, het is nu even doorscrollen naar beneden, laatste buildnummer aanklikken, even de x64 Edition aanklikken, en downloaden maar :)

//EDIT:
Even een kleine update :) Ghost 2003 werkt nu eindelijk bij mij onder Windows XP x64, alle andere versies heb ik niet aan de praat gekregen, maar Ghost 2003 werkt perfect, op dit moment ben ik even een Image aan het maken :)

//EDIT2:
Image staat er helemaal op, even terugzetten en zien of het werkt ;)

//EDIT3:
Alles werkt, nu ben ik helemaal tevreden, Ghost 2003 werkt en Partition Magic 8.05 werkt. Jammer dat PowerQuest is overgenomen door Symantec, maar goed, er is gelukkig niks aan het product veranderd :)

[ Voor 67% gewijzigd door Phyxion op 11-12-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Specs:
Asus K8NE-Deluxe met een AMD Sempron 3000+

Ik heb Windows Xp 64 Bit even op een andere HD geinstalleerd (wou even kijken of het allemaal goed werkte)

Toen ik de driver cd erin deed, kreeg ik de melding dat hij geen hardware had gevonden. Nu ben ik de chipsetdrivers en de soundcard drivers aan het downloaden van de asus site. Dus ik hoop dat die dan zo zullen werken.

Het grootste probleem is echter mijn wifi kaart. Op de belkin site kan ik helemaal vinden wat 64bit drivers wat dat betreft.

Weet iemand hoe het zit met 64 bit ondersteuning door Belkin?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Nibbz schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:55:
Specs:
Asus K8NE-Deluxe met een AMD Sempron 3000+

Ik heb Windows Xp 64 Bit even op een andere HD geinstalleerd (wou even kijken of het allemaal goed werkte)

Toen ik de driver cd erin deed, kreeg ik de melding dat hij geen hardware had gevonden. Nu ben ik de chipsetdrivers en de soundcard drivers aan het downloaden van de asus site. Dus ik hoop dat die dan zo zullen werken.

Het grootste probleem is echter mijn wifi kaart. Op de belkin site kan ik helemaal vinden wat 64bit drivers wat dat betreft.

Weet iemand hoe het zit met 64 bit ondersteuning door Belkin?
Geen idee, maar het kan nooit kwaad om ze te mailen, hoe vaker ze gemaild worden over drivers, hoe groter de kans dat ze drivers gaan maken :)
Ik kreeg net weer een mailtje binnen van Terratec, dat de drivers weer eens uitgesteld zijn, maar ze komen er wel :)
Ook vandaag een mailtje van Lexmark binnengekregen, ze weten nu eindelijk wat Windows XP x64 is, maar ze hebben nog geen plannen om drivers te maken :( Maar ze zouden het doorsturen naar de Development Department :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:20:
Ook vandaag een mailtje van Lexmark binnengekregen, ze weten nu eindelijk wat Windows XP x64 is, maar ze hebben nog geen plannen om drivers te maken :( Maar ze zouden het doorsturen naar de Development Department :)
Heh heh, er is progressie zullen we maar denken. Wel mooi geschreven :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
wwillem schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:05:
[...]

Weet je zeker dat het aan je driver ligt? Ik had dit namelijk ook met oude drivers en toen bleek m'n videokaart wat te warm te worden (overklokt natuurlijk :P).
Ik draai wel overklokt idd, maar aangezien ik geen problemen heb met 77.77 (artifactsscan van RivaTuner gebruikt) zal het denk ik daar niet aan liggen. Want heb hem ook standaard geloof ik en had alleen maar problemen. Maar ik zal het nog een keer proberen op mn oude 32bit Windows (die gebruik ik verder toch niet meer, kan ik daar mooi testen :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

FnF schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:20:
[...]

Geen idee, maar het kan nooit kwaad om ze te mailen, hoe vaker ze gemaild worden over drivers, hoe groter de kans dat ze drivers gaan maken :)
Done, laat het wel weten als ik iets terug krijg

[ Voor 8% gewijzigd door Nibbz op 13-12-2005 00:36 ]

13:37

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.