The__Virus schreef op donderdag 08 december 2005 @ 07:15:
[...]
Als het vanaf het begin slecht heeft gewerkt, ligt dat aan drivers die je hebt geïnstalleerd, want bij mij loopt ie echt goed. Wat zijn je systemspecs (als je die geeft, kunnen we het misschien oplossen door bijv. andere drivers aan te raden)?
Voeding: Zalman 400B (400 watt, terwijl mijn systeemkast vol belast max 298 watt trekt volgens de meter)
Moederbord: Asus A8V deluxe met de originele BIOS (BIOS updaten???)
Geheugen: Corsair ValueRAM 400MHz CAS2.5 2x512 MB (stock)
Videokaart: Peak radeon X800pro AGP (kaart werkt perfect, geen artifact te bespeuren)(stock)
CPU: AMD64 K8 3500+ Clawhammer core (stock)
Harddisk: WD1200BJ 120 GB (dynamische schijf met 2 partities 11,79 en 100,00 GB)
Netwerk: Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet controller
Geluid: Realtek AC'97 Audio for VIA Audio controller
Monitor: Iiyama HM903DTA (1920x1440@85Hz) en kan de volledige reolutie weergeven onder X64
->Marvel Yukon netwerkkaart voorzien van nieuwste drivers (vanaf de MS update site)
->Windows updates geïnstalleerd (vanaf de MS update site)
->Catalyst 5.11 geïnstalleerd (Vanaf de Ati server)
->VIA AC97 geluid drivers geïnstalleerd (WDM_A380, ook build 378 en 375 zijn getest)
->AMDK8 driver 64-bit (werkt geheel niet ondanks ik zeker weet dat het de 64-bits versie was. Wat ik ook deed; werkt niet, en onder XP32-bit geen enkel probleem)
Na herstelpunt (teruggezet en nog problemen)
->Avast anti-virus voor 64-bit geïnstalleerd.
->Deepburner geïnstalleerd (kon voor geen mogelijkheid branden en mijn brander werd herkent)
->DeamonTools X64 geïnstalleerd
Zover mijn kennis strekt zijn dit allemaal goede drivers.
Lees duidelijk: Vanaf het volstrekte begin (al tijdens de setup) vond ik het X64 beduidend trager dan zijn 32-bits broer. Van mensen en bronnen hoor ik dat het een snellere ervaring zou moeten geven

Het is echt op mijn machine niet in orde. Kan het zijn de het 64-bits gedeelte van mijn CPU niet goed is??? Kan het zijn dat ACPI 2.0 in de weg ligt (uitzetten?)?
Kan het heel misschien zijn dat ik mijn BIOS bij de sectie IRQ 'plug&play OS' op 'No' staat??? Moet dit 'Yes' zijn?? Nogmaals onder Windows 32-bits geen enkel probleem met deze instellingen.
Wacht even: In de event viewer van X64 stond elke keer een DCOM error bij het opstarten en onder de 32-bitter niet.
Menigen zullen nu denken van "blijf lekker bij 32-bit", maar ik wil met de tijd mee. Ik zou graag alle potentie uit mijn machine willen halen, maar als het niet kan dan kan het niet??
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 08-12-2005 12:02
]