Ik zou de gewone xp aanhouden en over een jaartje is verder gaan kijken naar de xp64 misschien dat er dan meer ondersteuning voor is.
Verwijderd
FantomDVD_Beta_20050524dCY schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:34:
Ik heb nu een tijdje Windows XP x64 draaien , maar begin nu toch een virtual drive te missen.
Zijn er andere software mogelijkheden anders dan de alcohol 120% of de deamon tools die een virtual drive aanmaken.
Zodat toch weer mogelijk is om een ISO te kunnen mounten in windows XPx64..?
Alleen voor FarCry 64 bit vind ik al het intressant om windows 64 te hebben geinstalleerd. Er zullen binnenkort wel meer 64 bit games of gamespatches uitkomen. 32 bit games draaien in het algemeen ook goed in windows 64.meat106 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:45:
Ik zou de gewone xp aanhouden en over een jaartje is verder gaan kijken naar de xp64 misschien dat er dan meer ondersteuning voor is.
Werkt bij mij ook prima, kan alles ermee mounten wat ik heb. Het werkt allemaal wel wat trager dan daemon tools maar bij gebrek aan beter.....
[ Voor 4% gewijzigd door ---RRR--- op 23-11-2005 00:19 ]
Ik ga pas weer over als ik support heb voor mijn bluetooth headset..
Zonder dit geen WoW raids.
Zonder dit geen WoW raids.
Of ik het moet geloven is een 2e, maar in ieder geval een update over Daemon Tools v4:
final build is made as I post here. That means we will see the
release this week. Yes, there was a delay; it was because we
underestimated the forum-work and the many questions we
had to answer. Without the many questions, we could maybe
release it today - we have not 500 employees here
So only few days to go. As far as I can see, no bugs so far.
I expect the release soon, and we will see
if we underestimated the amount of x64-users - or if some
users can't use the search-function properly.
Deze is denk ik over het hoofd gezien, of mag die niet in de startpost?DaCoTa schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:31:
Voor de Asus w-138g wireless adapter heb ik een setje gevonden. Het schijnt dat deze drivers op veel meer kaarten van Asus werkt, maar dat kan ik niet testen. Bestand heet WIFI_V2712_64bit.zip, maar aangezien dat deel van de site van Asus down is, kun je ze bij deze mirror halen.
Verwijderd
Je zegt dat je Visual Studio gebruikt. De nieuwste (2005) heeft nu ook 64-bit support, is dus zeker de moeite waard om over te stappen, imho.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:49:
heb dus geen tijd/zin om alle posts door te lezen, maar ik heb toch een vraag. ik heb nu een x2 3800, heb ik er nou wat aan als ik win64 erop gooi. speel voornamelijk WoW en shooters, en qua applicaties, visual studio en 3d max. in de eerste post las ik dat de verschillen minimaal waren, en dat er ook genoeg software niet lekker draait, dus moet ik het bij gewone xp houden, of overstappen op 64
Ik krijg binnenkort m'n internetplusbellen van KPN en dat betekent dat er voortaan een draadloos netwerk in m'n huis aanwezig is. Nu is m'n pc daar nog niet in voorzien, dus moet ik op zoek naar een kaartje voor in m'n pc. Aangien ik XP x64 draai wil ik natuurlijk wel een kaart hebben die ondersteund wordt.
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Bij een winkel hoef je ook niet aan te kloppen, want daar weten ze niet waar je het over hebt en begrijpen je probleem dus niet. Hebben jullie een tip voor een goed ondersteunde wireless kaart voor in m'n pc? De router van KPN werkt op de g (108Mbit) standaard.
Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken geweest, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Bij een winkel hoef je ook niet aan te kloppen, want daar weten ze niet waar je het over hebt en begrijpen je probleem dus niet. Hebben jullie een tip voor een goed ondersteunde wireless kaart voor in m'n pc? De router van KPN werkt op de g (108Mbit) standaard.
Volgens mij zijn voor alle linksys kaartjes met een Ralink? Chipset drivers. Ik heb die van mij iig gewoon aan de praat gekregen met gevonden informatie op het AMD64 forum.
Werkt perfect.
Werkt perfect.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Kan iemand mij hiermee helpen:
Ik heb op mijn pc op dit moment XP Pro en x64 staan (jaja, beide legaal
) maar ik had ff wat vragen.
Ik weet dat ik alle drivers apart moet installeren, omdat er natuurlijk 64- en 32-bit drivers zijn, maar moet ik dat ook met programma's doen?
Ik wil het verschil tussen XP en x64 uitzoeken met 3Dmark05/PCMark04 en heb deze op een aparte partitie van mijn schijf gezet. Ze zijn echter wel beide via XP geinstalleerd. Maakt XP een register bestand aan of iets dergelijks, of kan ik vanuit x64 gewoon deze programma's opstarten en lopen ze dan ook 64-bit?
En met games, die staan ook op een aparte partitie, dus kan ik die ook vanuit x64 EN XP opstarten, of moet ik alles 2 keer installeren?
Het idee was namelijk om te gamen op 64, maar internet en degelijken op 32, aangezien 64 nog veel progjes niet ondersteunt die wel noodzakelijk zijn voor op de pc (zelfs winrar kon niet op x64, meen ik).
Hartelijk bedankt!
Ik heb op mijn pc op dit moment XP Pro en x64 staan (jaja, beide legaal
Ik weet dat ik alle drivers apart moet installeren, omdat er natuurlijk 64- en 32-bit drivers zijn, maar moet ik dat ook met programma's doen?
Ik wil het verschil tussen XP en x64 uitzoeken met 3Dmark05/PCMark04 en heb deze op een aparte partitie van mijn schijf gezet. Ze zijn echter wel beide via XP geinstalleerd. Maakt XP een register bestand aan of iets dergelijks, of kan ik vanuit x64 gewoon deze programma's opstarten en lopen ze dan ook 64-bit?
En met games, die staan ook op een aparte partitie, dus kan ik die ook vanuit x64 EN XP opstarten, of moet ik alles 2 keer installeren?
Het idee was namelijk om te gamen op 64, maar internet en degelijken op 32, aangezien 64 nog veel progjes niet ondersteunt die wel noodzakelijk zijn voor op de pc (zelfs winrar kon niet op x64, meen ik).
Hartelijk bedankt!
volgens mij gaat dit niet werken omdat tijdens het installeren van bv een game er dingen in windows (registry) worden toegevoegd die de game nodig heeft om te starten. Dit telt niet voor alle games/progsels, maar wel voor de meerderheid. Verder zeg je dat het er al op staat, dus ff checken en je hoeft het niet te vragen toch?
http://specs.tweak.to/12504
Joh ik dacht dat het misschien nog een hele klus zou worden. Dat valt dan weer mee. Ik kwam laatst nog een foldertje tegen wat vol stond met Linksys spullen. Ik zal van het weekend eens even gaan rondkijken of ik het ergens zie liggen.St@m schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:45:
Volgens mij zijn voor alle linksys kaartjes met een Ralink? Chipset drivers. Ik heb die van mij iig gewoon aan de praat gekregen met gevonden informatie op het AMD64 forum.
Werkt perfect.
In ieder geval bedankt voor de info.
Nu zoek ik enkel nog een door XP x64 ondersteunde bluetooth antenne. Die van Conceptronic die ik heb krijg ik niet aan de praat en ze vertikken er voorlopig drivers voor te maken.
[ Voor 14% gewijzigd door Pulp op 25-11-2005 17:02 ]
Als je de SP leest zie je dat er wel een winrar is voor x64... en nog meer "handige" softwareWingsOfFury schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:27:
Hartelijk bedankt!
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Done. Bedankt voor het vermelden, heb ik inderdaad over het hoofd gezienDaCoTa schreef op donderdag 24 november 2005 @ 01:59:
[...]
Deze is denk ik over het hoofd gezien, of mag die niet in de startpost?
Mochten mensen nog leuke aanvullingen tegenkomen, meld het gerust
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dit Planetamd64 topic heeft misschien wel info dat je zoekt.Pulp schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:41:
[...]
Nu zoek ik enkel nog een door XP x64 ondersteunde bluetooth antenne. Die van Conceptronic die ik heb krijg ik niet aan de praat en ze vertikken er voorlopig drivers voor te maken.
VIA HyperionPro Driver Package Version - 5.06A
[ Voor 15% gewijzigd door Speed_Sheep op 25-11-2005 18:33 ]
Ok, dat van die registeries wist ik niet, maar daar kom ik dus wel achter als ik ze opstart, krijg vast wel missing onzin te zien.autodidact schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:54:
[...]
volgens mij gaat dit niet werken omdat tijdens het installeren van bv een game er dingen in windows (registry) worden toegevoegd die de game nodig heeft om te starten. Dit telt niet voor alle games/progsels, maar wel voor de meerderheid. Verder zeg je dat het er al op staat, dus ff checken en je hoeft het niet te vragen toch?
Maar het punt was dus: kan ik verbeting verwachten in bijv 3DMark05, PCMark04 of in games? Als ik dit wel kan verwachten, maar haal het niet -> dan moet ik dus ff met drivers enzo aan de gang. En bovendien staat het erop -> niet geinstalleerd, dus dat kost me ook weer een uur of 2, als iemand mij al kan zeggen dat het niks uitmaakt, dan laat ik het gewoon zo staan totdat er 64-bit spellen komen
Nee je merkt nauwelijks een verbetering in snelheid in spellen (1% oid). Hogere 3dmark scores zijn uiteraard alles behalve interessant, omdat je daar niks aan hebt. Tenminste, ik heb nog nooit iemand continu 3dmark zien draaien puur voor vermaak. Voor spellen hoef je niet over te stappen. x64 is gebaseerd op Windows 2003 server edition en is "beter" (minder bugs ed) van opbouw dan x32. Een mogelijke reden om over te stappen kan zijn: x64 draait wat stabieler dan x32. Maar als x32 al prima draait dan is dit geen goede reden. Verder start x64 duidelijk sneller op dan x32.WingsOfFury schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:42:
Ok, dat van die registeries wist ik niet, maar daar kom ik dus wel achter als ik ze opstart, krijg vast wel missing onzin te zien.
Maar het punt was dus: kan ik verbeting verwachten in bijv 3DMark05, PCMark04 of in games? Als ik dit wel kan verwachten, maar haal het niet -> dan moet ik dus ff met drivers enzo aan de gang. En bovendien staat het erop -> niet geinstalleerd, dus dat kost me ook weer een uur of 2, als iemand mij al kan zeggen dat het niks uitmaakt, dan laat ik het gewoon zo staan totdat er 64-bit spellen komenEn 2 uur is net iets langer dan 5 seconde "nee, heb je niks aan", snapte? Bedankt alvast!
Een nadeel in x64 is uiteraard dat je meer geheugen verbruikt dan normaal. Met 512MB zou ik x64 af raden (beter is natuurlijk meteen 1GB te bestellen
Als je echte performance vooruitgang wil zien, dan moet je eens nadenken of het nut van een virusscanner of firewall continu laten draaien op je pc. Geen idee of je deze twee applicaties ook draait, maar denk er gewoon eens over na en probeer eens op te starten zonder deze programma's.
[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 25-11-2005 22:17 ]
Bedankt voor de drivers, alhoewel ik het dit keer anders heb opgelost door gewoon naar de downloadpagina te linken, zodat je automatisch bij de laatste driverversie uitkomtSpeed_Sheep schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:29:
[...]
Dit Planetamd64 topic heeft misschien wel info dat je zoekt.
VIA HyperionPro Driver Package Version - 5.06A
Met games merk ik wel degelijk verschil tussen x86 en x64, het draait allemaal stukken soepeler op x64. Maar voordat ik echt van x64 mijn main-OS ga maken, moet eerst DT4 uitkomen, want ik vind het zonde dat al mijn CD's bekrast worden in mijn CD/DVDROM drive (Vooral BF2, en de kwaliteit van EA CD/DVD's kennendeWingsOfFury schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:42:
[...]
Ok, dat van die registeries wist ik niet, maar daar kom ik dus wel achter als ik ze opstart, krijg vast wel missing onzin te zien.
Maar het punt was dus: kan ik verbeting verwachten in bijv 3DMark05, PCMark04 of in games? Als ik dit wel kan verwachten, maar haal het niet -> dan moet ik dus ff met drivers enzo aan de gang. En bovendien staat het erop -> niet geinstalleerd, dus dat kost me ook weer een uur of 2, als iemand mij al kan zeggen dat het niks uitmaakt, dan laat ik het gewoon zo staan totdat er 64-bit spellen komenEn 2 uur is net iets langer dan 5 seconde "nee, heb je niks aan", snapte? Bedankt alvast!
x32 bestaat niet, dat heet x86wwillem schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:12:
[...]
Nee je merkt nauwelijks een verbetering in snelheid in spellen (1% oid). Hogere 3dmark scores zijn uiteraard alles behalve interessant, omdat je daar niks aan hebt. Tenminste, ik heb nog nooit iemand continu 3dmark zien draaien puur voor vermaak. Voor spellen hoef je niet over te stappen. x64 is gebaseerd op Windows 2003 server edition en is "beter" (minder bugs ed) van opbouw dan x32. Een mogelijke reden om over te stappen kan zijn: x64 draait wat stabieler dan x32. Maar als x32 al prima draait dan is dit geen goede reden. Verder start x64 duidelijk sneller op dan x32.
Een nadeel in x64 is uiteraard dat je meer geheugen verbruikt dan normaal. Met 512MB zou ik x64 af raden (beter is natuurlijk meteen 1GB te bestellen). Voordat je over stapt moet je ook even nakijken of je wel volledige driver support hebt. Zonder drivers ben je nergens, wat ook een goede reden is om falende fabrikanten te boycotten. Het gemis aan iso mount software is gelukkig niet zo groot, aangezien je veel kan omzetten naar .iso formaat en daarna kan mounten met Filedisk. Voor vervelende spellen die emulatie vereisen zijn meestal no-cd cracks te vinden. Die gebruik ik zoiezo bij al m'n legale spellen omdat cd's zo ouderwetsch zijn.
Als je echte performance vooruitgang wil zien, dan moet je eens nadenken of het nut van een virusscanner of firewall continu laten draaien op je pc. Geen idee of je deze twee applicaties ook draait, maar denk er gewoon eens over na en probeer eens op te starten zonder deze programma's.
Verder vind ik games wel veel soepeler en sneller lopen, je ziet het verschil misschien nog niet zo snel in fps (Hooguit een paar procent extra), maar het ziet er echt stukken soepeler uit.
Zelf heb ik geen enkel probleem met het x64 geheugengebruik, ik kan het zelfs prima draaien met VMWare met maar 384MB RAM, draait echt perfect hoor
Firewall/AV hangt natuurlijk heel veel af van de set die je gebruikt, als je Norton AV gebruikt, en je die niet geinstalleerd hebt, zal je zo'n 10-20% extra performance hebben. Gebruik je degelijke sets zoals NOD32/Kaspersky dan zal je weinig verschil merken, ik draai zelf NOD32 (Volledige x64 ondersteuning), en die vreet maar iets van 6MB geheugen en blijft steevast op 0% CPU gebruik zitten. Zelfde geldt voor de firewall, dat is heel erg afhankelijk van de set die je gebruikt, als je Norton Firewall gebruikt, zal je ook zo'n zelfde verschil merken, gebruik je een andere set (En dan heb ik het over eigenlijk alle sets), dan zal je het verschil niet tot nauwelijks merken.
Zelf mis ik alleen nog TV-Kaart drivers, Terratec heeft de releasedatum inmiddels alweer zo'n 3 maand verschoven, maar het staat nog steeds op End November, dus wie weer. Anders maar weer eens een emailtje sturen
Eigenlijk zijn alle gebruikte benamingen dubieus. Officieel is het x86-64 (x86 instructieset met 64 bit uitbreiding) en x86 of x86-32, maar Microsoft heeft de 64 bit versie van Windows x64 genoemd. Vandaar dat iedereen het door elkaar gaat gebruiken. x86-64 is ook zo langFnF schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 09:09:
x32 bestaat niet, dat heet x86
Verder vind ik games wel veel soepeler en sneller lopen, je ziet het verschil misschien nog niet zo snel in fps (Hooguit een paar procent extra), maar het ziet er echt stukken soepeler uit.
Zelf heb ik geen enkel probleem met het x64 geheugengebruik, ik kan het zelfs prima draaien met VMWare met maar 384MB RAM, draait echt perfect hoor
Het geheugengebruik neemt onder x64 behoorlijk toe. Ik verzin het niet, het is zo

Nod32 gebruikt veel meer dan 6MB geheugen. Kijk maar eens in je taskmanager bij de kolom met virtueel geheugen (waarmee Windows je pagefile bedoelt)Firewall/AV hangt natuurlijk heel veel af van de set die je gebruikt, als je Norton AV gebruikt, en je die niet geinstalleerd hebt, zal je zo'n 10-20% extra performance hebben. Gebruik je degelijke sets zoals NOD32/Kaspersky dan zal je weinig verschil merken, ik draai zelf NOD32 (Volledige x64 ondersteuning), en die vreet maar iets van 6MB geheugen en blijft steevast op 0% CPU gebruik zitten. Zelfde geldt voor de firewall, dat is heel erg afhankelijk van de set die je gebruikt, als je Norton Firewall gebruikt, zal je ook zo'n zelfde verschil merken, gebruik je een andere set (En dan heb ik het over eigenlijk alle sets), dan zal je het verschil niet tot nauwelijks merken.
Draaien alle 32-bits programma's op W64? Want ik hoorde dat bijv. acrobat 7 niet draaide.
Zie de startpost bij het kopje: "Windows x64 Drivers/Programma's/Overige".
[ Voor 63% gewijzigd door dr snuggles op 26-11-2005 14:44 ]
NOD32 gebruik hier om precies te zijn 5.463 kB geheugen (nod32kui.exe en nod32krn.exe samen).wwillem schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:03:
[...]
Eigenlijk zijn alle gebruikte benamingen dubieus. Officieel is het x86-64 (x86 instructieset met 64 bit uitbreiding) en x86 of x86-32, maar Microsoft heeft de 64 bit versie van Windows x64 genoemd. Vandaar dat iedereen het door elkaar gaat gebruiken. x86-64 is ook zo lang.
Het geheugengebruik neemt onder x64 behoorlijk toe. Ik verzin het niet, het is zo. Jij kan dus op de pc met 384MB ram en x64 ook de x32 versie van Windows gebruiken en dan waarschijnlijk VMware perfect draaien met 256MB ram. Bovendien betekent het feit dat jij een applicatie goed kan draaien met relatief weinig geheugen natuurlijk niet dat het geheugengebruik nu niet groter is in x64
. Spellen verbruiken nogal veel geheugen en nog meer onder x64. Dus met 384MB + x64 spellen spelen lijkt mij geen goed plan.
[...]
Nod32 gebruikt veel meer dan 6MB geheugen. Kijk maar eens in je taskmanager bij de kolom met virtueel geheugen (waarmee Windows je pagefile bedoelt). Verder moet Nod opstarten en continu alles scannen wat je download / uitvoert. Met alle virusscanners / firewalls die ik heb getest merk je duidelijk vertraging (ik heb ze zo goed als allemaal getest onder m'n oude Windows). Maar goed, op sommige pc's is deze software nu eenmaal onmisbaar.
Dit is de laatste versie (2.51.8).
Ik heb zelf 1 GB RAM, en x64 krijgt 384MB toegewezen, daar kan ik prima mee draaien, en zelfs Dreadnought draait er prima op
Allemaal hardste bedankt! Ik denk dat het het wel waard is om x64 helemaal te gaan isntellen en het als game-os te gaan gebruiken.
Maar 1 ding is nog een beetje onduidelijk: maken games nou ook registery bestanden aan? En moet ik dus alles 2 keer installeren? (de dingen die nu al via XP zijn geinstalleerd dus)
Maar 1 ding is nog een beetje onduidelijk: maken games nou ook registery bestanden aan? En moet ik dus alles 2 keer installeren? (de dingen die nu al via XP zijn geinstalleerd dus)
De meeste games die ik installeer op 1 van me XP partities, werken ook op de andere (meeste games maken dan wel gebruik van een NO-CD file) zonder verdere installatie te hoeven uitvoeren.
[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 26-11-2005 17:25 ]
Ik kan mijn mobo niet meer installeren op x64 
Ik heb dus op C: XP staan, geinstalleerd enzo, en op D: heb ik x64 staan, nog niet geinstalleerd. Als ik 'm wil installeren krijg ik eerst allemaal meldingen dat hij iets niet kan vinden of weet ik veel, maar ik kan wel continue kiezen. Dan moet ik uiteindelijk booten en krijg ik weer "New hardware found"
Kan dit aan XP liggen, of mss doordat mijn PC over geclockt is, dat hij nu het mobo niet goed kan vinden ofzo? In de software (configugratie) staan de drivers wel, maar toch werkt niks, zoals internet... Help!?
Ik heb dus op C: XP staan, geinstalleerd enzo, en op D: heb ik x64 staan, nog niet geinstalleerd. Als ik 'm wil installeren krijg ik eerst allemaal meldingen dat hij iets niet kan vinden of weet ik veel, maar ik kan wel continue kiezen. Dan moet ik uiteindelijk booten en krijg ik weer "New hardware found"
Kan dit aan XP liggen, of mss doordat mijn PC over geclockt is, dat hij nu het mobo niet goed kan vinden ofzo? In de software (configugratie) staan de drivers wel, maar toch werkt niks, zoals internet... Help!?
Zou je eens een screenshot willen posten van je taskmanager incl de virtuele-geheugen-kolom, terwijl je NOD32 draait. Ik denk dat jij namelijk alleen naar de kolom kijkt met het gewone ram geheugen gebruik, wat meestal nog keer twee moet worden gedaan om het totaal plaatje te krijgen.FnF schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:34:
[...]
NOD32 gebruik hier om precies te zijn 5.463 kB geheugen (nod32kui.exe en nod32krn.exe samen).
Dit is de laatste versie (2.51.8).
Ik heb zelf 1 GB RAM, en x64 krijgt 384MB toegewezen, daar kan ik prima mee draaien, en zelfs Dreadnought draait er prima opWat betreft het geheugengebruik, dat hangt misschien af van de services die je hebt lopen, zelf heb ik de onnuttige services uitgeschakeld (Op x86 en x64), en het geheugengebruik scheelt hier niet zo veel hoor (Hooguit 10MB verschil tussen beide OS')
Verder heb ik een paar posts terug het verschil gepost tussen x64 en x32 met dezelfde services in de taskmanager. x64 gebruikt veel meer geheugen.
[ Voor 25% gewijzigd door dr snuggles op 27-11-2005 10:33 ]
Acrobat 7 draaide hier wel, alleen de printer driver niet. PDFs printen kan wel met andere progs als CuteFTP--Christiaan-- schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:18:
Draaien alle 32-bits programma's op W64? Want ik hoorde dat bijv. acrobat 7 niet draaide.
Heeft iemand Need for Speed Most Wanted al aan de praat op x64? Hij crashed namelijk bij mij.
Dat hangt een beetje van de game af, maar de meeste games maken wel nieuwe registery bestanden aan. Zeg maar dan 90% van alle games wel kan draaien zonder een reinstall. Maar met games als BF2 ga je snel de mist in, omdat die een serial nodig heeft, en dat wordt niet even opnieuw aangemaaktWingsOfFury schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:23:
Allemaal hardste bedankt! Ik denk dat het het wel waard is om x64 helemaal te gaan isntellen en het als game-os te gaan gebruiken.
Is goed, ik zal hem direct wel even postenwwillem schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:10:
[...]
Zou je eens een screenshot willen posten van je taskmanager incl de virtuele-geheugen-kolom, terwijl je NOD32 draait. Ik denk dat jij namelijk alleen naar de kolom kijkt met het gewone ram geheugen gebruik, wat meestal nog keer twee moet worden gedaan om het totaal plaatje te krijgen.
Verder heb ik een paar posts terug het verschil gepost tussen x64 en x32 met dezelfde services in de taskmanager. x64 gebruikt veel meer geheugen.
Bedankt voor de link, zal direct in de SP komen te staan.MaZeS schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 21:24:
Daemon tools x64 is daar....
Download hier:
http://www.daemon-tools.c...d.php?mode=Download&id=83
//EDIT:

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 27-11-2005 10:09 ]
Tnx voor de screenshotFnF schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:00:
Is goed, ik zal hem direct wel even postenMaar verder maakt het Virtuele Geheugen weinig uit, want dat zit toch maar op je HD, daar heb je toch geen last van
//EDIT:
[afbeelding]
Onder welke versie van Windows is deze screenshot trouwens genomen? Ik zie namelijk nergens *32 achter een naam staan, dus ik gok op de minder geheugen-gebruikende Windows x32. Edit: En XP x64 NL bestaat niet volgens mij
Btw, ctfmon.exe (van office) en cthelper.exe (van Creative) kunnen gegarandeerd zonder problemen uit. ati2evxx.exe (2x) (van ATI) en LEX*** (2x) (van Lexmark) zeer waarschijnlijk ook. Je vmware services zou ik alleen aangooien wanneer je ze nodig hebt. Dit scheelt weer 28MB gewoon RAM = kortere opstarttijd. Maar goed, dat is maar net wat je fijn vindt
[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 27-11-2005 11:16 ]
Niemand die mij hiermee kan helpen?WingsOfFury schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:13:
Ik kan mijn mobo niet meer installeren op x64
De melding die XP geeft moeten wij hebben.
Als ik het goed begrijp:Je bent aan het installeren: Na het installeren herstart windows en krijg je "new hardware found". Daarna zeg jij installeer geen drivers en de volgende keer gaat XP weer mekkeren. Klinkt logisch, want je hebt geen drivers geinstalleerd voor het apparaat waar XP over mekkert. Oplossing: Drivers installeren of het apparaat/device uitzetten bij je device manager.
Als ik het niet goed begrijp moet je uitgebreider vertellen wat er niet lukt. Succes
Most wanted draait hier perfect onder x64, ik denk dat het daar dus niet aan kan liggen....QkE schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:16:
Heeft iemand Need for Speed Most Wanted al aan de praat op x64? Hij crashed namelijk bij mij.
-o-o-0-o-o-
npwwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 10:57:
[...]
Tnx voor de screenshot. Deze versie van Nod32 gebruikt in ieder geval erg weinig geheugen, slechts iets meer dan 6MB als ik snel reken. Als het freeware was zou ik het geprobeerd hebben
. Btw, hoe meer (virtueel) geheugen een progje gebruikt, hoe langer het duurt om op te starten. Ook al is staat dit daarna in je pagefile. Je firewall slurpt trouwens ook heerlijk veel geheugen (25MB+16MB).
Onder welke versie van Windows is deze screenshot trouwens genomen? Ik zie namelijk nergens *32 achter een naam staan, dus ik gok op de minder geheugen-gebruikende Windows x32. Edit: En XP x64 NL bestaat niet volgens mij. Mocht dit toevallig zo zijn en je hebt onder x64 ongeveer hetzelfde geinstalleerd, dan is het misschien leuk om daar ook even een screenshot van je taksmanager te maken. Dan kunnen we het verschil tussen de twee Windows versies goed zien. Mijn inie-minie-vergelijkings-onderzoek staat hier.
Btw, ctfmon.exe (van office) en cthelper.exe (van Creative) kunnen gegarandeerd zonder problemen uit. ati2evxx.exe (2x) (van ATI) en LEX*** (2x) (van Lexmark) zeer waarschijnlijk ook. Je vmware services zou ik alleen aangooien wanneer je ze nodig hebt. Dit scheelt weer 28MB gewoon RAM = kortere opstarttijd. Maar goed, dat is maar net wat je fijn vindt.
Dit is inderdaad gewoon Windows XP x86. Maar bij deze build zit de x64 versie er ook in, dus zoiets zal het ook op x64 zijn. Firewall verbruikt inderdaad nogal wat geheugen, maar het is een erg fijne firewall die me nog nooit in de steek heeft gelaten, en van die ~40MB lig ik niet echt wakker
Inmiddels ctfmon en cthelper en ati2evxx uitgeschakeld. De laatste had ik al uitgeschakeld, maar bij iedere update van je ATi drivers wordt de key weer opnieuw ingeschakeld. ctfmon had ik ook al uitgeschakeld, maar na Office 2003 SP2 is het ook weer enabled.
Die van Lexmark kunnen helaas niet worden uitgeschakeld, want dan moet Print Spooler ook worden uitgeschakeld, en dan heb ik geen printer meer
VMWare is erg zinnig met die services, als ik ze uitschakel, dan start VMWare niet meer op. Als ik ze handmatig opstart, start VMWare ook niet op. Alleen met Automatisch start VMWare op... Ik zal ze eens mailen hierover, ik heb heb niet voor niks een licensie gekocht.
En natuurlijk nog bedankt
//EDIT:
Ik zal eens x64 opnieuw via VMWare installeren, en even bekijken hoeveel er dan in beslag wordt genomen. Wel schakel ik even veel services uit, anders is het natuurlijk geen eerlijke vergelijking
[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 27-11-2005 17:21 ]
Werkt hier perfectQkE schreef op zondag 27 november 2005 @ 01:16:
Heb je een originele?
Inmiddels x64 geïnstalleerd via VMWare, en even een screenshot gemaakt van het geheugengebruik van x64. Die van x86 ga ik direct nog even posten, want ik zit dit op x64 te tikken 
Windows x64 draait iig perfect op maar 256MB RAM

Eigenlijk moet ctfmon er nog even worden afgeteld, want die heb ik op x86 ook niet lopende.
Inmiddels ook x86 screenshot gemaakt:

Zoals duidelijk uit de screenshots blijkt, is het geheugengebruik bij het x64 OS veel lager (Ook als je nod32krn.exe er af hebt gehaald), daarbij komt nog dat mijn x86 OS compleet getweaked is, en het x64 OS is gewoon een verse Windows installatie, ik verwacht dat ik er daar nog wel een aantal MB's af kan krijgen...
Daarnaast loopt er op x64 zelfs nog een proces extra.
Windows x64 draait iig perfect op maar 256MB RAM

Eigenlijk moet ctfmon er nog even worden afgeteld, want die heb ik op x86 ook niet lopende.
Inmiddels ook x86 screenshot gemaakt:

Zoals duidelijk uit de screenshots blijkt, is het geheugengebruik bij het x64 OS veel lager (Ook als je nod32krn.exe er af hebt gehaald), daarbij komt nog dat mijn x86 OS compleet getweaked is, en het x64 OS is gewoon een verse Windows installatie, ik verwacht dat ik er daar nog wel een aantal MB's af kan krijgen...
Daarnaast loopt er op x64 zelfs nog een proces extra.
[ Voor 39% gewijzigd door Phyxion op 27-11-2005 19:42 ]
Haha, das grappig. Precies het omgekeerde van wat ik kreeg. Maar bij mij waren alle variabelen hetzelfde, bij jou zijn het verschillende pc's als ik het goed begrijp.
Zou het niet kunnen dat Windows meer geheugen gebruikt als het meer voorradig heeft? Als ik nu een screenshot maak van mijn x64 install, dan zie je dat ik met minder processen dat jij op meer geheugen uit komt. Terwijl ik 2GB geheugen heb en jij maar 256MB ram (factor 8 verschil).
Verder:
• Hoe langer je Windows draait, hoe meer geheugen het gebruikt.
• Als je een tijdje niks doet, neemt het verbruik langzaam af. Heb je op dezelfde momenten gemeten (vlak na het opstarten bijv)?
• Dubieus iets: De spoolsvr uitzetten (voor het printen) zou bij mij volgens de taskmanager 8 MB moeten schelen, maar het scheelt een dikke 20MB.
Dus ook het vergelijken van taskmanagers met een ongelijk aantal services gaat niet goed.
Als je goed wilt vergelijken, moet je op dezelfde pc vergelijken. Zelfde sevices, allebij vlak na het opstarten (of na een gelijk aantal minuten draaien) en dezelfde hoeveelheid geheugen in de pc's. Dan krijg je dezelfde test als ik die al eens eerder heb gedaan en het lijkt mij sterk dat x64 dan minder geheugen gebruikt. Ik wist trouwens ook niet dat het zoveel uitmaakt op twee pc's hoor. Iedereen die je voortaan hoort roepen over geheugen gebruik moet je dus eerst om z'n totale hoeveelheid ram vragen
.
Screenshot van mijn x64 op dit moment:

Screenshot van mijn x32 op m'n vmware machine, let op het geheugengebruik rechtsonder. Ja daar staat echt 53MB
. Dit is dus op verschillende pc's en daarom niet te vergelijken.

Zou het niet kunnen dat Windows meer geheugen gebruikt als het meer voorradig heeft? Als ik nu een screenshot maak van mijn x64 install, dan zie je dat ik met minder processen dat jij op meer geheugen uit komt. Terwijl ik 2GB geheugen heb en jij maar 256MB ram (factor 8 verschil).
Verder:
• Hoe langer je Windows draait, hoe meer geheugen het gebruikt.
• Als je een tijdje niks doet, neemt het verbruik langzaam af. Heb je op dezelfde momenten gemeten (vlak na het opstarten bijv)?
• Dubieus iets: De spoolsvr uitzetten (voor het printen) zou bij mij volgens de taskmanager 8 MB moeten schelen, maar het scheelt een dikke 20MB.
Dus ook het vergelijken van taskmanagers met een ongelijk aantal services gaat niet goed.
Als je goed wilt vergelijken, moet je op dezelfde pc vergelijken. Zelfde sevices, allebij vlak na het opstarten (of na een gelijk aantal minuten draaien) en dezelfde hoeveelheid geheugen in de pc's. Dan krijg je dezelfde test als ik die al eens eerder heb gedaan en het lijkt mij sterk dat x64 dan minder geheugen gebruikt. Ik wist trouwens ook niet dat het zoveel uitmaakt op twee pc's hoor. Iedereen die je voortaan hoort roepen over geheugen gebruik moet je dus eerst om z'n totale hoeveelheid ram vragen
Screenshot van mijn x64 op dit moment:

Screenshot van mijn x32 op m'n vmware machine, let op het geheugengebruik rechtsonder. Ja daar staat echt 53MB

offtopic:
Mini-tip voor als je het anders deed: Met alt+printscreen maak je alleen een printscreen van je huidige window.
Met het gratis irfanview kan je png files maken (lossless, dus geen verlies aan kleur maar wel gecomprimeerd).
Mini-tip voor als je het anders deed: Met alt+printscreen maak je alleen een printscreen van je huidige window.
Met het gratis irfanview kan je png files maken (lossless, dus geen verlies aan kleur maar wel gecomprimeerd).
[ Voor 92% gewijzigd door dr snuggles op 27-11-2005 20:47 ]
Beide screenshots zijn genomen op hetzelfde systeemwwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:18:
Haha, das grappig. Precies het omgekeerde van wat ik kreeg. Maar bij mij waren alle variabelen hetzelfde, bij jou zijn het verschillende pc's als ik het goed begrijp. Zou het niet kunnen dat Windows meer geheugen gebruikt als het meer voorradig heeft?
Want als ik nu een screenshot maak van mijn x64 install, dan zie je dat ik met minder processen dat jij op meer geheugen uit komt. Terwijl ik 2GB geheugen heb en jij maar 256MB ram (factor 8 verschil). Dus eigenlijk zouden we even wat reepjes eruit moeten halen en kijken of Windows met minder geheugen voorradig ook minder geheugen aan applicaties uitdeelt. Als dat niks uit maakt, zou het misschien door wat anders kunnen komen.
10 sec geleden getest: Hoe langer je Windows draait, hoe meer geheugen het gebruikt. Als je een tijdje niks doet, neemt het verbruik langzaam af. Heb je op dezelfde momenten gemeten (vlak na het opstarten bijv)? Verder klopt er nog iets niet: De spoolsvr uitzetten (voor het printen) zou volgens de screenshot 8 MB moeten schelen, maar het scheelt een dikke 20MB. Dus ook het vergelijken van taskmanagers met een ongelijk aantal services gaat niet goed.
Dus als je het goed wilt doen, moet je alles hetzelfde hebben. Zelfde sevices, allebij vlak na het opstarten (of na een gelijk aantal minuten draaien) en dezelfde hoeveelheid geheugen in de pc's. Dan krijg je dezelfde test als ik die al eens eerder heb gedaan.
Btw, screenshot van mijn x64 op dit moment:
[afbeelding]
PS: mini-tip voor als je het anders deed: Met alt+printscreen maak je alleen een printscreen van je huidige window. Met het gratis irfanview kan je png files maken (lossless, dus geen verlies aan kleur maar wel gecomprimeerd).
Ik denk niet dat Windows meer gebruikt als er meer voorradig zou zijn, immers, als ik het Virtuele Geheugen hoger zet, blijft het precies hetzelfde. Hetzelfde zie ik terug als ik via VMWare meer RAM toewijs aan x64 (Wat je toewijst aan x64 heeft x86 minder). Hier kan ik alleen maar testen tot een ~512MB, ik heb nu 256MB en 384MB getest, 512MB kan ik nog wel eens testen. Zodra ik meer dan 512MB toe ga wijzen, vind mijn x86 OS het niet zo leuk meer. Maar ik meende dat ik hier nog wel ergens een HD heb liggen waar ik x64 op geinstalleerd heb, ik kan het dus eventueel eens een keer bekijken.
Beide screenshots zijn een ~10 seconden na het opstarten van Windows genomen.
Over spoolsv.exe, bij beide OS is het geheugengebruik ongeveer hetzelfde.
Het enige verschil is dat mijn x86 nog de nod32krn.exe heeft (Die kan ik helaas niet afsluiten, die komt altijd terug als ik het proces beeindig
En voor die screenshots gebruik ik gewoon paint, enige compressie maakt in dit geval, van een paar cijfertjes, niet zo veel uit
De ene is volgens mij een vmware pc. Dus jij test met een vmware systeem onder x64 + een gewone x32 zonder vmware als ik het goed begrijp. Das niet hetzelfdeFnF schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:47:
[...]
Beide screenshots zijn genomen op hetzelfde systeem
Ik zal eens kijken wat vmware bij mij doet met meer geheugen. Resultaat van vmware met 1,4GB geheugen ipv 384MB: Geen verschil in geheugengebruik. Hij start trouwens wel veeeel sneller op. Misschien maakt het nog uit of ik nu XP x32 opnieuw installeer, maar dat kost zo veel tijd.
Nu weten we dus nog steeds niet hoe het verschil bij ons te verklaren is. Dikke factor 2 verschil
[ Voor 49% gewijzigd door dr snuggles op 27-11-2005 21:06 ]
Nee, ik heb VMWare op x86 staan, en dan heb ik gewoon via VMWare x64 op dezelfde PC geinstalleerd.wwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:51:
[...]
De ene is volgens mij een vmware pc. Dus jij test met een vmware systeem onder x64 + een gewone x32 zonder vmware als ik het goed begrijp. Das niet hetzelfde. Ik heb trouwens stiekem m'n bericht hierboven ge-edit terwijl jij zat te schrijven.
Ik zal eens kijken wat vmware bij mij doet met meer geheugen. Resultaat van vmware met 1,4GB geheugen ipv 384MB: Geen verschil in geheugengebruik. Hij start trouwens wel veeeel sneller op. Misschien maakt het nog uit of ik nu XP x32 opnieuw installeer, maar dat kost zo veel tijd.
Nu weten we dus nog steeds niet hoe het verschil bij ons te verklaren is. Dikke factor 2 verschil.
Ok, dan is het andersom als wat ik dacht. Maar vmware maakt een virtuele pc. Deze virtuele pc verschilt enorm van je gewone pc. Het enige wat overeenkomt is je processor en wat kleine andere dingen, zelfs de hoeveelheid geheugen is anders.FnF schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:07:
[...]
Nee, ik heb VMWare op x86 staan, en dan heb ik gewoon via VMWare x64 op dezelfde PC geinstalleerd.
Het geheugengebruik op verschillende pc's is totaal anders zoals we gezien hebben. Daarom kun je verschillende pc's dus niet gaan vergelijken. Wat je kunt doen is in VMware nog een nieuwe pc maken. Deze nieuwe virtuele pc precies hetzelfde maken als de andere virtuele pc en vervolgens x32=x86 op installeren. Pas DAN kun je het geheugengebruik vergelijken. Probeer maar eens en be amazed
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Sja, als ik x64 nou zou kunnen installeren ... 
Na de 1e reboot komt hij steeds met de melding "ntoskrnl.exe could not be found".
[rml][ XP64] Na installatie niet booten[/rml]
Misschien iemand hier die het weet ?
Na de 1e reboot komt hij steeds met de melding "ntoskrnl.exe could not be found".
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
het is een wonder
maar daar is hij dan DAEMON Tools 4.00 X64
Dear Community,
as promised, we released today the new X64-version of DaemonTools V4.
It contains only small bugfixes, apart from that, the release
notes from V4 32bit are valid here, too.
We wish our users a nice weekend and much fun with this new
release!
Description: DAEMON Tools is a virtual cd/dvd-rom emulator. It is able to emulate nearly all known copy protections on the market today. !! THIS VERSION SUPPORTS X64-PLATFORMS ONLY !! This version has an option to install client-side software applications (DAEMON Tools Searchbar and Save Now) that deliver a limited number of behaviorally targeted and contextually relevant coupons, ads and comparative shopping results directly to consumers desktops - without compromising the privacy, security or smooth functioning of peoples computers! No URL hijacking or redirects! In order to support FREE distribution of DAEMON Tools we highly encourage you at least to try out this optional software! (you can remove it anytime later when you wish: via Control Panel-> Add/Remove Programs)
ik heb hem gedownload.. ik was nog effe met install.. wil eerst effe kijken of bij andere problemen optreden..
gr.
maar daar is hij dan DAEMON Tools 4.00 X64
Dear Community,
as promised, we released today the new X64-version of DaemonTools V4.
It contains only small bugfixes, apart from that, the release
notes from V4 32bit are valid here, too.
We wish our users a nice weekend and much fun with this new
release!
Description: DAEMON Tools is a virtual cd/dvd-rom emulator. It is able to emulate nearly all known copy protections on the market today. !! THIS VERSION SUPPORTS X64-PLATFORMS ONLY !! This version has an option to install client-side software applications (DAEMON Tools Searchbar and Save Now) that deliver a limited number of behaviorally targeted and contextually relevant coupons, ads and comparative shopping results directly to consumers desktops - without compromising the privacy, security or smooth functioning of peoples computers! No URL hijacking or redirects! In order to support FREE distribution of DAEMON Tools we highly encourage you at least to try out this optional software! (you can remove it anytime later when you wish: via Control Panel-> Add/Remove Programs)
ik heb hem gedownload.. ik was nog effe met install.. wil eerst effe kijken of bij andere problemen optreden..
gr.
Komt precies op tijd, vanaaf een ISO gekregen, dus kan direct testen (het zijn wel 5 cd's) Ik heb het idee dat het nou niet super snel gaat, maar verder geen probs..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ok, sorry ik leg het ff duidelijker uit:wwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:08:
[...]
De melding die XP geeft moeten wij hebben.
Als ik het goed begrijp:Je bent aan het installeren: Na het installeren herstart windows en krijg je "new hardware found". Daarna zeg jij installeer geen drivers en de volgende keer gaat XP weer mekkeren. Klinkt logisch, want je hebt geen drivers geinstalleerd voor het apparaat waar XP over mekkert. Oplossing: Drivers installeren of het apparaat/device uitzetten bij je device manager.
Als ik het niet goed begrijp moet je uitgebreider vertellen wat er niet lukt. Succes.
- WinXP geinstalleerd, C:
- Schijf verdeeld in 5 partities
- Win x64 geinstalleerd, D:
- WinXP "voltooid" -> drivers erop enzo
- Nu wil ik x64 ook voltooien, dus de drviers erop zetten, maar dit kan niet.
Als ik mijn mobo probeer te installeren (met cd'tje) krijg ik eerst heel veel foutmeldingen (niet echt belangrijk), gewoon dat iets mss niet werkt etc. Dan druk ik gewoon op continue, anders stop de install meteen en heb ik er niks aan.
Dus dan begint hij te installeren, maar op een gegeven moment zie ik alleen nog de achtergrond van de nF4 driver-install window en dus geen installatie (voortgangs) balk meer. Toch krijg ik dan na 30 seconde, ofzoiets, een melding dat alles is geinstalleerd en ik de pc moet booten. Mooi
Maar als ik heb geboot en x64 opstart, dan heb ik nog steeds geen internet en krijg ik alsnog de melding "new hardware found", oftewel: de drivers zijn NIET geinstalleerd
Dit heb ik met de CD drivers en de driver van nvidia geprobeerd, beide zelfde verhaal. En beide x64 drivers, geen 32...
Ik heb hier op GoT topics gezien, en op internet (google), dat het gewoon moet werken: zet xp erop, dan 64, voltooi xp, dan 64. Of: zet xp erop, voltooi die, dan 64 en voltooi vervolgens die. Zolang ze niet op 1 partitie staan werkt het.
Bij mij dus niet
Ik heb al een x86 geïnstalleerd via VMWare, maar aangezien de resultaten precies hetzelfde zijn als op mijn huidige x86 main-OS, vond ik het niet echt waard om x86 via VMWare op te starten. Maar ik zal vanmiddag wel even een screenshot van die taskmanager maken.wwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:54:
[...]
Ok, dan is het andersom als wat ik dacht. Maar vmware maakt een virtuele pc. Deze virtuele pc verschilt enorm van je gewone pc. Het enige wat overeenkomt is je processor en wat kleine andere dingen, zelfs de hoeveelheid geheugen is anders.
Het geheugengebruik op verschillende pc's is totaal anders zoals we gezien hebben. Daarom kun je verschillende pc's dus niet gaan vergelijken. Wat je kunt doen is in VMware nog een nieuwe pc maken. Deze nieuwe virtuele pc precies hetzelfde maken als de andere virtuele pc en vervolgens x32=x86 op installeren. Pas DAN kun je het geheugengebruik vergelijken. Probeer maar eens en be amazed.
Verwijderd
wat ik dus erg waardeer dat er nog geen rootkits zijn die werken op 64bit. heb nog een aantal punten maar daar kom ik nu effe niet goed op..FnF schreef op maandag 28 november 2005 @ 07:37:
[...]
Ik heb al een x86 geïnstalleerd via VMWare, maar aangezien de resultaten precies hetzelfde zijn als op mijn huidige x86 main-OS, vond ik het niet echt waard om x86 via VMWare op te starten. Maar ik zal vanmiddag wel even een screenshot van die taskmanager maken.
Ja, als ik je topic zo lees zie ik dat je je afvraagt of er misschien nforce4 SATA drivers bestaan. Verder vraag je je af of jij die misschien nodig hebt. Antwoord: Ja die bestaan en die heb je inderdaad hard nodig.Arfman schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:02:
Sja, als ik x64 nou zou kunnen installeren ...
Het viel mij ook op dat je de nvidia drivers door elkaar haalt. Forceware is voor je videokaart, nForce drivers voor je nForce 4 chipset. Als je nu naar www.nvidia.com gaat, dan download drivers klikt dan wijst de rest zich vanzelf. In de nForce4 drivers zit een mapje legacy. Deze map moet je even op een diskette zetten. Daarna bij het installeren van XP op f6 drukken. Je kan deze SATA drivers ook integreren met nlite als je een (terechte) hekel hebt aan diskettes.
Je moet sowieso geen drivers nemen van een cd, die zijn altijd verouderd. Ga even naar www.nvidia.com en download daar de nieuwste. Ik snap ook niet waarom foutmeldingen niet belangrijk zijn, aangezien die netjes aangeven waarom dingen fout gaan. Dus ik zou zeggen, probeer verse drivers en lees (en post) de foutmeldingen.WingsOfFury schreef op maandag 28 november 2005 @ 01:10:
Ok, sorry ik leg het ff duidelijker uit:
- WinXP geinstalleerd, C:
- Schijf verdeeld in 5 partities
- Win x64 geinstalleerd, D:
- WinXP "voltooid" -> drivers erop enzo
- Nu wil ik x64 ook voltooien, dus de drviers erop zetten, maar dit kan niet.
Als ik mijn mobo probeer te installeren (met cd'tje) krijg ik eerst heel veel foutmeldingen (niet echt belangrijk), gewoon dat iets mss niet werkt etc. Dan druk ik gewoon op continue, anders stop de install meteen en heb ik er niks aan.
Dus dan begint hij te installeren, maar op een gegeven moment zie ik alleen nog de achtergrond van de nF4 driver-install window en dus geen installatie (voortgangs) balk meer. Toch krijg ik dan na 30 seconde, ofzoiets, een melding dat alles is geinstalleerd en ik de pc moet booten. Mooi
Maar als ik heb geboot en x64 opstart, dan heb ik nog steeds geen internet en krijg ik alsnog de melding "new hardware found", oftewel: de drivers zijn NIET geinstalleerdIn het config scherm (software) staan ze wel, maar ze werken dus niet.
Dit heb ik met de CD drivers en de driver van nvidia geprobeerd, beide zelfde verhaal. En beide x64 drivers, geen 32...
De x32 versie van Windows XP onder vmware heb ik ook op vmware staan met 384MB geheugen en daar slurpt ie maar 53 MB. Het lijkt mij dus niet logisch dat jij daar 150MB krijgt met 384MB geheugen.FnF schreef op maandag 28 november 2005 @ 07:37:
[...]
Ik heb al een x86 geïnstalleerd via VMWare, maar aangezien de resultaten precies hetzelfde zijn als op mijn huidige x86 main-OS, vond ik het niet echt waard om x86 via VMWare op te starten. Maar ik zal vanmiddag wel even een screenshot van die taskmanager maken.
[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 28-11-2005 10:48 ]
Er is nu ook een X64 driver (beta) voor de USB-muis Razer diamondback...Zo komt de definitieve overstap steeds dichter bij
...
X64 kon tot heden niet omgaan met Razer muis. Nu nog een nvidia driver die mijn systeem niet in een rebootlus knalt en ik ben om
X64 kon tot heden niet omgaan met Razer muis. Nu nog een nvidia driver die mijn systeem niet in een rebootlus knalt en ik ben om
Tubes....It's what make music music!
Die rebootlus schijn je nu op te kunnen lossen door niet meer de drivers uit je SATA_raid map te integreren met nlite, maar door de Legacy map te kiezen. Voor x32 werkte dat bij mij vorige week (daar had ik hetzelfde probleem).silitek schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:59:
Ik heb daar de nieuwste gedownload en daarmee gebeurt precies hetzelfde. Ik zal die foutmeldingen wel even op schrijven en dan posten. Ik had ze al wel gelezen, maar het kwam erop neer dat het MISSCHIEN niet zou werken, maar dat ik wel verder kon gaan met de installatie.wwillem schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:20:
[...]
Je moet sowieso geen drivers nemen van een cd, die zijn altijd verouderd. Ga even naar www.nvidia.com en download daar de nieuwste. Ik snap ook niet waarom foutmeldingen niet belangrijk zijn, aangezien die netjes aangeven waarom dingen fout gaan. Dus ik zou zeggen, probeer verse drivers en lees (en post) de foutmeldingen.
Ik heb ook een 64bit processor, maar volgens mij is er helemaal geen voordeel met het installeren van Windows XP 64 bit. Zijn genoeg drivers voor, maar dan nog... zie het nut gewoon niet
Voeg jij even wat toe aan de discussie 
Paar maanden geleden draaide ik X64 maar die installatie uiteindelijk gesloopt doordat ik zo liep te kutten met verschillende drivers. Van de week ga ik X64 weer eens proberen, helemaal nu Deamon tools in 64 bits versie uit is. Het zal mij benieuwen of het nu wel bevredigender is.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of NOD32 nu ook echt 64 bits is, of dat het alleen compatible is met 64 bits software. Ik kan mij herrineren dat Kaspersky ook prima draaide onder win64 maar dan gewoon in 32 bits modes?
Heeft iemand al een verklaring waarom programma's meer geheugen innemen in XP64?
Paar maanden geleden draaide ik X64 maar die installatie uiteindelijk gesloopt doordat ik zo liep te kutten met verschillende drivers. Van de week ga ik X64 weer eens proberen, helemaal nu Deamon tools in 64 bits versie uit is. Het zal mij benieuwen of het nu wel bevredigender is.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of NOD32 nu ook echt 64 bits is, of dat het alleen compatible is met 64 bits software. Ik kan mij herrineren dat Kaspersky ook prima draaide onder win64 maar dan gewoon in 32 bits modes?
Heeft iemand al een verklaring waarom programma's meer geheugen innemen in XP64?
Hmm, ff mijn D: geformateerd, x64 er opnieuw op en hij werkt 
De technologie van tegenwoordig... * Gepost vanuit x64
*
De technologie van tegenwoordig... * Gepost vanuit x64
Oké, inmiddels weer thuis, en Windows XP x86 ook even opgestart, en zit nu op een 60-65MB, maar die heb ik ook al beetje getweaked. Zodra ik x64 volledig getweaked heb, zal ik er nog eens naar kijken, op dit moment zit x64 zo rond de 100MB. Niet echt veel verschil meer, maar daar kan zeker nog wel het een en ander afwwillem schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:20:
[...]
Ja, als ik je topic zo lees zie ik dat je je afvraagt of er misschien nforce4 SATA drivers bestaan. Verder vraag je je af of jij die misschien nodig hebt. Antwoord: Ja die bestaan en die heb je inderdaad hard nodig.
Het viel mij ook op dat je de nvidia drivers door elkaar haalt. Forceware is voor je videokaart, nForce drivers voor je nForce 4 chipset. Als je nu naar www.nvidia.com gaat, dan download drivers klikt dan wijst de rest zich vanzelf. In de nForce4 drivers zit een mapje legacy. Deze map moet je even op een diskette zetten. Daarna bij het installeren van XP op f6 drukken. Je kan deze SATA drivers ook integreren met nlite als je een (terechte) hekel hebt aan diskettes.
[...]
Je moet sowieso geen drivers nemen van een cd, die zijn altijd verouderd. Ga even naar www.nvidia.com en download daar de nieuwste. Ik snap ook niet waarom foutmeldingen niet belangrijk zijn, aangezien die netjes aangeven waarom dingen fout gaan. Dus ik zou zeggen, probeer verse drivers en lees (en post) de foutmeldingen.
[...]
De x32 versie van Windows XP onder vmware heb ik ook op vmware staan met 384MB geheugen en daar slurpt ie maar 53 MB. Het lijkt mij dus niet logisch dat jij daar 150MB krijgt met 384MB geheugen.
NOD32 heeft native x64 ondersteuningBar-Le-Duc schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:10:
Voeg jij even wat toe aan de discussie
[ Voor 20% gewijzigd door Phyxion op 28-11-2005 16:21 ]
He bah, net hele hauppage site afgezocht, maar voor de Conexant CX2388x geen drivers 
Is die windows 64 al een jaar uit en nog kun jeje tv kaart niet gebruiken.
dat is toch zuur!
dat is toch zuur!
Mailtje sturen naar de fabrikant.Bar-Le-Duc schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:24:
He bah, net hele hauppage site afgezocht, maar voor de Conexant CX2388x geen drivers
dat is toch zuur!
Zij redeneren zo: Voor elk mailtje wat ze krijgen staan X mensen die niet reageren maar wel x64 drivers nodig hebben. De impact van jouw mailtje is dus groter dan je denkt. Hoe meer mensen reageren, hoe groter de noodzaak voor Hauppauge om drivers te maken.
Zelfde iets is bij Daemon-tools gebeurd. Daar was de x64 vraag naar D-tools ook erg groot, maar of er ook zoveel gebruikers zijn voor x64 moet nog blijken uit het aantal downloads.
Zoals verwachtFnF schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:20:
[...]
Oké, inmiddels weer thuis, en Windows XP x86 ook even opgestart, en zit nu op een 60-65MB, maar die heb ik ook al beetje getweaked. Zodra ik x64 volledig getweaked heb, zal ik er nog eens naar kijken, op dit moment zit x64 zo rond de 100MB. Niet echt veel verschil meer, maar daar kan zeker nog wel het een en ander af
[ Voor 32% gewijzigd door dr snuggles op 28-11-2005 17:47 ]
Nee, onder tweaks versta ik veel meer dan een aantal services weghalen, dat gebied ligt een stuk groter. Alleen werkt het bij x64 allemaal een beetje anders dan met x86, maar ik zal hier in de niet al te lange toekomst wel eens even wat posten hieroverwwillem schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:42:
[...]
Mailtje sturen naar de fabrikant.
Zij redeneren zo: Voor elk mailtje wat ze krijgen staan X mensen die niet reageren maar wel x64 drivers nodig hebben. De impact van jouw mailtje is dus groter dan je denkt. Hoe meer mensen reageren, hoe groter de noodzaak voor Hauppauge om drivers te maken.
Zelfde iets is bij Daemon-tools gebeurd. Daar was de x64 vraag naar D-tools ook erg groot, maar of er ook zoveel gebruikers zijn voor x64 moet nog blijken uit het aantal downloads.
[...]
Zoals verwacht. Ik ben trouwens wel benieuwd naar je x64 tweaks. Versta je daaronder alleen services weghalen en wat vinkjes bij "performance" (bij controlpanel -> system -> advanced). Of versta je daar meer onder: zoals je met TweakUI kan doen? Tips zijn altijd welkom hier
.
Krijgen we daar nog een how-to over?FnF schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:04:
[...]
Nee, onder tweaks versta ik veel meer dan een aantal services weghalen, dat gebied ligt een stuk groter. Alleen werkt het bij x64 allemaal een beetje anders dan met x86, maar ik zal hier in de niet al te lange toekomst wel eens even wat posten hierover
Lees ik nou hierboven dat x64 niet standaard overweg kan met SATA-schijven op een NForce4? 32bit Windows kon dat wel
. Daar heb je geen extra drivers nodig.

Is dit misschien wat:
http://myweb.hinet.net/ho...23880.5.0.13.64.Setup.exe
Bar-Le-Duc schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:24:
dat is toch zuur!
Mwah, dat verschilde ook per SATA controller (nvidia, silicon, intel, hauppauge, via enz). Bovendien moest je voor de gewone xp sp2 erbij integreren mocht het uberhaubt al werken als ik mij niet vergis.The__Virus schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:52:
Lees ik nou hierboven dat x64 niet standaard overweg kan met SATA-schijven op een NForce4? 32bit Windows kon dat wel. Daar heb je geen extra drivers nodig.
Voor Windows 98 heb je trouwens helemaal geen sata drivers nodig, ook niet voor sata-raid. Net als voor DOS
Als ik weer wat meer tijd heb, en het een beetje lukt, dan komt die er wel
Maar zelfs op een site als Google is er veel informatie te vinden (Ook al gaat het over x86, het meeste valt met x64 ook wel te doen).
Done, hopen dat het wat uithaalt. Heb er weinig vertrouwen in moet ik zeggen. Straks die 64 bits cd maar eens strippen met Nlite.. Ben niet zo van de dual boot, maar wel van de reinstallswwillem schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:42:
Mailtje sturen naar de fabrikant.

Idd kon het bij Windows XP Pro/Home wel, maar bij Windows XP x64 Edition kan het ook gewoon.The__Virus schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:52:
Lees ik nou hierboven dat x64 niet standaard overweg kan met SATA-schijven op een NForce4? 32bit Windows kon dat wel. Daar heb je geen extra drivers nodig.
Voor SATA schijven hoef je geen drivers te installeren als je geen RAID gebruikt.
Bij mijn configuratie heb ik bij de installatie zonder RAID nog nooit een driver gebruikt voor de installatie van Windows XP Pro / x64 Edition.
Wil ik echter 2 SATA schijven samen nemen en in RAID zetten, dan gebruik ik de driver wel.
En datzelfde geld ook voor Windows Vista 32/64-bit Edition.
maar alleen voor Nforce 4 toch? bij Nforce 2 mobo's moet ik wel altijd via F6 de drivers apart erin zetten. Komt volgens mij gewoon omdat Nforce 4 SATA in de Nbridge zitten, en bij oudere chipsets een losse chip is. Ik denk dat als ik mn schijf aan mijn 2de Sata op ASUS A8N deluxe prop, dat ik dan ook via F6 de driver moet inladen.
Daar kun je wel gelijk in hebben.
Was inderdaad vergeten te vermelden dat het bij mijn config mogelijk is.
Ik heb niet getest als ik gebruik maak van de Silicon Image chipset.
Maar in ieder geval hoeft bij een SATA drive op nForce4 van Asus A8N-SLI geen driver disk gebruikt te worden.
Was inderdaad vergeten te vermelden dat het bij mijn config mogelijk is.
Ik heb niet getest als ik gebruik maak van de Silicon Image chipset.
Maar in ieder geval hoeft bij een SATA drive op nForce4 van Asus A8N-SLI geen driver disk gebruikt te worden.
Na lang zoeken (hele avond) toch maar hier even een major probleem posten,
Ik heb een Asrock dual sata2, nvidia 6800 le, draaien met windows x64 pro, laatste chipset drivers (van Uli) en laatste nvidia driver (81.95 x64).
Mijn probleem is dat geen 1 3D applicatie meer werkt, het is een verse install, heb net na etens tijd BF2 + SF geinstalleerd, maar ik krijg na de intros een grijs scherm + muis aanwijzer, en voor de rest nix
, daarna heb ik 3dmark 2k5 geinstalleerd, zelfde probleem aleen hier flikkert me scherm dan heel erg, maar geen 3D, daarna aquamark geprobeert (even opengl testen d8 ik dan maar) die start niet eens op, meteen een error..
Daarna nog NFSU most wanted geprobeert, draait wel, maar black screen, geluid gaat gewoon door (je hoort dan die chick lullen)...
Nu het allerleukste! eventjes dxdiag gedraait, -> 3D testen, en jahoor, dat werkt wel!!
nog een oudere nvidia driver geprobeert, geen resultaat... een hoop gezocht op google, en hier, nix relevants gevonden (wel dat BF2 probleem, maar dat ging om een ATI gebruiker... die fixte het door vpu recover uit te zetten)...
Echt mega vaag, iemand bekend met dit probleem?
Ik heb een Asrock dual sata2, nvidia 6800 le, draaien met windows x64 pro, laatste chipset drivers (van Uli) en laatste nvidia driver (81.95 x64).
Mijn probleem is dat geen 1 3D applicatie meer werkt, het is een verse install, heb net na etens tijd BF2 + SF geinstalleerd, maar ik krijg na de intros een grijs scherm + muis aanwijzer, en voor de rest nix
Daarna nog NFSU most wanted geprobeert, draait wel, maar black screen, geluid gaat gewoon door (je hoort dan die chick lullen)...
Nu het allerleukste! eventjes dxdiag gedraait, -> 3D testen, en jahoor, dat werkt wel!!
nog een oudere nvidia driver geprobeert, geen resultaat... een hoop gezocht op google, en hier, nix relevants gevonden (wel dat BF2 probleem, maar dat ging om een ATI gebruiker... die fixte het door vpu recover uit te zetten)...
Echt mega vaag, iemand bekend met dit probleem?
Klok je videokaart eens terug in 3D modus. Ook als je hem niet overklokt heb. Dit kun je doen bij de driver opties als je de Coolbits reg file hebt uitgevoerd (even Googlen naar Coolbits).
nope, mocht niet helpen, ter info, xp 32bits werkte altijd prima!wwillem schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:22:
Klok je videokaart eens terug in 3D modus. Ook als je hem niet overklokt heb. Dit kun je doen bij de driver opties als je de Coolbits reg file hebt uitgevoerd (even Googlen naar Coolbits).
OK. Ik heb dus de nForce 4 Platform Driver van nvidia.com afgehaald, krijg je een bestandje nForce4_amd_6.69_winxp64_english_whql.exe. Die pak ik uit, zitten onder IDE 3 mapjes in, namelijk raidtool, sata_ide en sataraid. Een mapje legacy zie ik niet staan, ook niet in de andere mappen. Ik zie ook geen txtsetup.oem, alleen onder sataraid.wwillem schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:20:
Ik heb ditzelfde met de 32 bit drivers geprobeerd, en daar zit wel een legacy mapje onder. Moet/kan ik die dan gebruiken
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Al eens x64 opnieuw geinstalleerd?Mister_X schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:30:
[...]
nope, mocht niet helpen, ter info, xp 32bits werkte altijd prima!
@Bar-Le-Duc :
Werken de drivers nou dan?
Werken de drivers nou dan?
MaZeS schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:59:
Is dit misschien wat:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door MaZeS op 29-11-2005 10:08 ]
nee
ik kan het wel doen, wil toch nog nieuwe hd's kopen... Bios default wil ook niet helpen, maar ik vermoed zoiezo al een software probleem, misschien in combinatie met die ULI chipset... Maar dan zouden er meerdere mensen moeten zijn met dit probleem, en die heb ik nog niet gevonden!
Ok. Ik wist niet dat de nVidia site zo achterloopt. Er zijn inmiddels al nieuwere drivers uit die WHQL getest zijn door Microsoft. Probeer deze eens: versie 6.70. Hier zit wel een legacy map inArfman schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:22:
[...]
OK. Ik heb dus de nForce 4 Platform Driver van nvidia.com afgehaald, krijg je een bestandje nForce4_amd_6.69_winxp64_english_whql.exe. Die pak ik uit, zitten onder IDE 3 mapjes in, namelijk raidtool, sata_ide en sataraid. Een mapje legacy zie ik niet staan, ook niet in de andere mappen. Ik zie ook geen txtsetup.oem, alleen onder sataraid.
Ik heb ditzelfde met de 32 bit drivers geprobeerd, en daar zit wel een legacy mapje onder. Moet/kan ik die dan gebruiken
[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 29-11-2005 18:50 ]
Nog neit geprobeerd, ga denk ik donderdag of vrijdag X64 installeren. Ben nog even alles voor 64 bits installatie aan het doornemen en downloaden. Vanmiddag het eerste topic van deze reeks maar eens doorbladeren
Dat klopt, maar dat zijn geen drivers voor Windows XP x64.wwillem schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:10:
[...]
Ok. Ik wist niet dat de nVidia site zo achterloopt. Er zijn inmiddels al nieuwere drivers uit die WHQL getest zijn door Microsoft. Probeer deze eens: versie 6.70. Hier zit wel een legacy map in.
Ik draai een 939Dual-SATA2, met een Samsung SATA2 schijf aan de JMicron controller, een Asus Geforce 6800 AGP en 2x512MB geheugen. Staat al vanaf ik 'm heb x64 op (32-bits nog nooit geinstalleerdMister_X schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:54:
[...]
neemaarja het staat er net 2 dagen op?
ik kan het wel doen, wil toch nog nieuwe hd's kopen... Bios default wil ook niet helpen, maar ik vermoed zoiezo al een software probleem, misschien in combinatie met die ULI chipset... Maar dan zouden er meerdere mensen moeten zijn met dit probleem, en die heb ik nog niet gevonden!
Ik miste alleen Daemon Tools nog, of iets vergelijkbaars, maar de x64 build daarvan werkt perfect hier
Hier stond een dode link.
Ik heb het niet getest, maar misschien is de NVIDIA chipset drivers disk for Windows 2000, Windows XP/2003 32bit and Windows XP/2003 64bit v6.65 vanaf de Asus A8N-SLI site wat voor je.Arfman schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:40:
[...]
Dat klopt, maar dat zijn geen drivers voor Windows XP x64.
Ik zou zeggen, probeer het eens voor de aardigheid, niet geschoten is altijd mis, en nu heb je ook niks, het kan alleen maar beter wordenMister_X schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:54:
[...]
neemaarja het staat er net 2 dagen op?
//EDIT:
Na even snel tweaken zit ik nu op een ~90MB geheugengebruik, we komen dicht in de buurt van x86
[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 29-11-2005 20:06 ]
Sorry inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Ik heb laatst die versie gebruikt voor m'n x32 windows (die ik niet meer nodig hebArfman schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:40:
[...]
Dat klopt, maar dat zijn geen drivers voor Windows XP x64.
http://www.9down.com/story.php?sid=5842
geweldig nu zijn er geen belemmeringen meer om 64bit te gebruiken:D
geweldig nu zijn er geen belemmeringen meer om 64bit te gebruiken:D
dtools voor x64 is uit hoor, draait bij mij super goed, hoef ik tenminste nog geen dvd-rom te kopen voor die bak..strandbal schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:07:
[...]
Ik draai een 939Dual-SATA2, met een Samsung SATA2 schijf aan de JMicron controller, een Asus Geforce 6800 AGP en 2x512MB geheugen. Staat al vanaf ik 'm heb x64 op (32-bits nog nooit geinstalleerd) en het loopt als een zonnetje. Het gamed prima iig.
Ik miste alleen Daemon Tools nog, of iets vergelijkbaars, maar de x64 build daarvan werkt perfect hier
hoe heb jij je drivers geisntallerd? eerst de nvidia, daarna de uli chipset driver? of andersom, ik vermoed namelijk dat daar ergens probleem zit...
Ik zei daarom ook miste 
De chipsetdriver is meer voor XP32. Als ik de ULi Integrated driver setup start, dan wil 'ie zelf alleen de ULi 10/100 LAN drivers installeren, en verder niks. Ik gooi dus gewoon de nVidia drivers erop zodra ik lan heb
De chipsetdriver is meer voor XP32. Als ik de ULi Integrated driver setup start, dan wil 'ie zelf alleen de ULi 10/100 LAN drivers installeren, en verder niks. Ik gooi dus gewoon de nVidia drivers erop zodra ik lan heb
Hier stond een dode link.
WTF ik net X64 geinstalleerd heb ik gewoon voor het eerst in 1,5 jaar een spontane reboot tijdens het installeren van NFS mw. Meer mensen dit? Dit zuigt zeg.
Voor de mensen die het nog niet op was gevallen, volgens de Meuktracker is nu de nieuwe PerfectDisk uitgekomen met x64 ondersteuning
Eindelijk dat slechte Windows Defrag weg
Zeker de IDE-drivers geïnstalleerd?Bar-Le-Duc schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:41:
WTF ik net X64 geinstalleerd heb ik gewoon voor het eerst in 1,5 jaar een spontane reboot tijdens het installeren van NFS mw. Meer mensen dit? Dit zuigt zeg.
Pfrew! mijn probleem is opgelost door de 78.03 x64 drivers te installeren! bij deze dus!
kanik eindelijk BF2 SF (add-on) spelen
kanik eindelijk BF2 SF (add-on) spelen
[ Voor 21% gewijzigd door Mister_X op 30-11-2005 20:37 ]
ik snap hemstrandbal schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:54:
Ik zei daarom ook miste
ja dat dtools of iets vergelijkbaars niet werkte onder x64 (er waren alternatieven maar die konden de beveiliginen, safedisk d8 ik, niet omzijlen, dus vrij useless) was voor mij ook de reden het niet te draaien, maar, ik was van het weekend van plan om eindelijk maar eens een dvd-rom spelertje te halen, (heb een externe usb2.0 cd speler, en dat beviel me prima, hoe minder troep in en aan me game pc, hoe beter!) dat is dus nu niet meer nodig
uhuh, ik was gisteravond Quake 4 aan het installeren.. ineens een reboot..Bar-Le-Duc schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:41:
Apart....
ik ben er al uit hoe het kwam bij mij btw, deamon tools was het probleem. Nu ik alle emulaties aangezet heb, reboot hij niet meer tijdens installaties, daarvoor bij alles.
Verder X64.. ja spellen draaien oke, maar de feeling van de software is niet bijzonder veel beter ofzo. TV-kaart doet het niet, is toch wel balen. Webcam doet het ook niet.
Verder X64.. ja spellen draaien oke, maar de feeling van de software is niet bijzonder veel beter ofzo. TV-kaart doet het niet, is toch wel balen. Webcam doet het ook niet.
Nee, ik zit ook nog op TV-Kaart drivers te wachten, ik wil eigenlijk wel snel overstappen op x64, zeker nu x64 er is, maar ik mis toch de TV-Kaart wel (Alhoewel ik die niet zo veel gebruik atm). Webcam gebruik ik zelfs op x86 niet meer, er staat al tijden gewoon op de plank stof te happenBar-Le-Duc schreef op donderdag 01 december 2005 @ 07:26:
ik ben er al uit hoe het kwam bij mij btw, deamon tools was het probleem. Nu ik alle emulaties aangezet heb, reboot hij niet meer tijdens installaties, daarvoor bij alles.
Ik heb net weer 2 uurtjes gezeten en weer XP x86 geinstalled. Je levert teveel in, en krijgt er te weinig voor terug. Zo simpel is het.FnF schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:21:
[...]
Nee, ik zit ook nog op TV-Kaart drivers te wachten, ik wil eigenlijk wel snel overstappen op x64, zeker nu x64 er is, maar ik mis toch de TV-Kaart wel (Alhoewel ik die niet zo veel gebruik atm). Webcam gebruik ik zelfs op x86 niet meer, er staat al tijden gewoon op de plank stof te happen
Die zou ik maar gauw deïnstalleren. NVidia drivers zijn niet bepaald de meest stabiele drivers en de standaard Windows drivers voldoen prima. Gehoorde klachten zijn vastlopers, BSOD's, Starforce niet meer te omzeilen (mijn probleemBar-Le-Duc schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:58:
[...]
wow dit moet je uitleggen..
heb volgens mij wel de Nvidia IDE drivers geinstalleerd ja..
De volgende NVidia dingen dus niet installeren:
IDE-drivers (tenzij er gebruik wordt gemaakt van RAID, dan zal het wel moeten)
NVIDIA Netwerksuite
NVIDIA Active Armor (onboard firewall)
Alle3 huilen met de pet op.
het probleem bleek te liggen bij Deamon tools.
Ik heb ook op x86 altijd de ide drivers geinstalleerd en nog nooit problemen of reboots gehad.
Ik heb ook op x86 altijd de ide drivers geinstalleerd en nog nooit problemen of reboots gehad.
Dit topic is gesloten.