heb je de openingspost goed gelezen? Winimage en filedisk werken bij mij allebei uistekend. Enige minpunt: geen DVD's.Flesdop schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:13:
Heb net nog gekeken op de site maar geen versie 4 te vinden, kan hem nu wel heel hard gebruiken, of heeft iemand andere suggesties voor het mounten van .mdf e.d. ?
Erg handige start-post!!
K heb een paar vraagjes. Die kon ik niet vinden in de SP, ook niet in de vlugheid in de reacties.
Mijn PC specs:
DFI NF-4 SLI-DR
AMD Athlon 62 X2 4400+
2GB Corsair 500Mhz DDR
GeForce 7800GTX
1. In het programma CPU-Z krijg ik niet de exacte AMD X2 specificaties, is dat normaal?
2. Ik wil benchmarks lopen met Aquamark en 3D Mark, maar die werken niet. zijn er 64-bit versies?
3. Ik irriteer me eraan dat in het BIOS opstart Scherm 'Hammer-family, model unkown' staat. Is dat te veranderen?
B.V.D.
K heb een paar vraagjes. Die kon ik niet vinden in de SP, ook niet in de vlugheid in de reacties.
Mijn PC specs:
DFI NF-4 SLI-DR
AMD Athlon 62 X2 4400+
2GB Corsair 500Mhz DDR
GeForce 7800GTX
1. In het programma CPU-Z krijg ik niet de exacte AMD X2 specificaties, is dat normaal?
2. Ik wil benchmarks lopen met Aquamark en 3D Mark, maar die werken niet. zijn er 64-bit versies?
3. Ik irriteer me eraan dat in het BIOS opstart Scherm 'Hammer-family, model unkown' staat. Is dat te veranderen?
B.V.D.
1. heb je de nieuwste versie?
2. bij mij doen ze het wel, ligt dus niet aan de programma's denk ik.
3. bios geflashed?
3. bios geflashed?
Dat de kleinere cd's werken dat klopt ja, maar daar heb ik niks aan met me dvd's...Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 08:44:
[...]
heb je de openingspost goed gelezen? Winimage en filedisk werken bij mij allebei uistekend. Enige minpunt: geen DVD's.
Dat word dan fikken en installeren.
Nu nog drivers vinden voor me printer die wel makkelik zou zijn met hoesjes printeren
Lexmark Z705 moest iemand die hebben voor me, graag.
thanx voor de reactie. Ik heb de nieuwste versie, gedownload van de officiele site.---rrr--- schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:58:
1. heb je de nieuwste versie?
3. bios geflashed?
ik heb gezien dat je een .sys bestand moet downloaden voordat ie t doet
bios is standaard. heb jij een update gemaakt?
Heb zelf geen X2 maar heb gelezen dat voor sommige moederborden een biosupdate nodig is om hem goed te kunnen uitlezen of zelfs te laten werken. Kan je het beste in de changelogs kijken van de biosupdate of jouw geval hiermee wordt opgelost. Staat het er niet in en werkt de cpu gewoon perfect dan zou ik niet updaten.
Misschien heb je voor 3dmark en zo ook een aparte patch zodat ie werkt op een X2?
Misschien heb je voor 3dmark en zo ook een aparte patch zodat ie werkt op een X2?
Iig geen 3D Mark patch gevonden.---rrr--- schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:21:
Heb zelf geen X2 maar heb gelezen dat voor sommige moederborden een biosupdate nodig is om hem goed te kunnen uitlezen of zelfs te laten werken. Kan je het beste in de changelogs kijken van de biosupdate of jouw geval hiermee wordt opgelost. Staat het er niet in en werkt de cpu gewoon perfect dan zou ik niet updaten.
Maar ik irriteer me dus een beetje aan het 'model unknown' weergave met het opstarten
Ik gaat nu even kijken voor een bios update
Ik zou wel een bios update fixen ja. Anders ziet ie je X2 als een single-core processor
en ik denk niet dat dat de bedoeling is. Verder zitten er een aantal nieuwe opties bij in de nieuwe bios en zorgen de nieuwere biossen vanaf 1012 ofzo, ervoor dat je processor minder stroom verbruiken en minder warm worden. Betere Qool & Quiet denk ik ook [maar die laatste 2 liggen dan ook dicht bij elkaar]
Tip: ga niet voor de 1015.005 beta, want bij mij crashte die het systeem.
De 1014 release draaide daarentegen als een zonnetje
Zelf zit ik te wachten op 64-bit drivers voor m'n Echo MiaMIDI geluidskaart. [semi-prof kaartje, aangezien ik serieus met muziek bezig ben]. Bij Echo Digital Audio zijn ze al bezig met 64-bit drivers, maar ze hebben nog geen release-date helaas...
In de tussentijd wilde ik m'n oude Soundblaster Live Player 1024 erin proppen, maar de 64-bit drivers die ik daarvoor heb gedownload, werken dus niet
... Waarschijnlijk omdat het kaartje gewoon te oud is. Dus waarschijnlijk dat ik dan maar even een of andere 2e hands soundblaster op de kop moet tikken voor de tussenliggende periode.
Zelf zit ik te wachten op 64-bit drivers voor m'n Echo MiaMIDI geluidskaart. [semi-prof kaartje, aangezien ik serieus met muziek bezig ben]. Bij Echo Digital Audio zijn ze al bezig met 64-bit drivers, maar ze hebben nog geen release-date helaas...
In de tussentijd wilde ik m'n oude Soundblaster Live Player 1024 erin proppen, maar de 64-bit drivers die ik daarvoor heb gedownload, werken dus niet

K heb de BIOS update gedaan. En joepie!! Ik zie in het bios scherm AMD X2 4400+ staan, maarja... Windows starten doet ie nietBigDplayboy schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:46:
Ik zou wel een bios update fixen ja. Anders ziet ie je X2 als een single-core processoren ik denk niet dat dat de bedoeling is. Verder zitten er een aantal nieuwe opties bij in de nieuwe bios en zorgen de nieuwere biossen vanaf 1012 ofzo, ervoor dat je processor minder stroom verbruiken en minder warm worden. Betere Qool & Quiet denk ik ook [maar die laatste 2 liggen dan ook dicht bij elkaar]
In de tussentijd wilde ik m'n oude Soundblaster Live Player 1024 erin proppen, maar de 64-bit drivers die ik daarvoor heb gedownload, werken dus niet... Waarschijnlijk omdat het kaartje gewoon te oud is. Dus waarschijnlijk dat ik dan maar even een of andere 2e hands soundblaster op de kop moet tikken voor de tussenliggende periode.
Maakt opzich ook weer niet uit. HD in een andere pc met dezelfde configuratie gegooid die nog niet de bios update had, en daar ff een backupje gemaakt van mn gegevens.
Hoe zit het met X-Fi en 64-Bit?
Probleem opgelost, een andere BIOS update erop gegooid.
K ben nu een btje bezig met overclocken. op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1059053 staan wel handige dingen.
zit nu op 2310 Mhz @ 1.472 Volt en 210FSB. Durf niet verder te gaan
[ Voor 17% gewijzigd door Heuving op 25-10-2005 12:29 ]
SQL Server 2005 en Visual Studio 2005 zijn RTM.
Het Microsoft .NET Framework v2.0 voor x64 is al te downloaden.
[ Voor 12% gewijzigd door Speed_Sheep op 28-10-2005 01:19 ]
Nog altijd geen driver kunnen vinden voor de x-fi. Ik wilde hem een tijd terug aanschaffen maar ik dacht, ik kijk toch maar even vantevoren of hij wel ondersteund is in x64. Helaas niets gevonden dus. Nu maar wachten tot hij er wel is, ik vind een reinstall het even niet waard voor een geluidskaart.the raptor schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:04:
[...]
K heb de BIOS update gedaan. En joepie!! Ik zie in het bios scherm AMD X2 4400+ staan, maarja... Windows starten doet ie niet![]()
Maakt opzich ook weer niet uit. HD in een andere pc met dezelfde configuratie gegooid die nog niet de bios update had, en daar ff een backupje gemaakt van mn gegevens.
Hoe zit het met X-Fi en 64-Bit?
Probleem opgelost, een andere BIOS update erop gegooid.
K ben nu een btje bezig met overclocken. op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1059053 staan wel handige dingen.
zit nu op 2310 Mhz @ 1.472 Volt en 210FSB. Durf niet verder te gaanik hoop dat ze me op het topicje daar kunnen helpen
Is .NET Framework 2.0 nu Final? Dan move ik hem naar de SPSpeed_Sheep schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:17:
SQL Server 2005 en Visual Studio 2005 zijn RTM.
[ Voor 11% gewijzigd door Phyxion op 28-10-2005 08:16 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Wie kan me de ervaringen vertellen die je met B-wall ervaart? Het is een leuk applikaatje en ben er verder geinteresseerd in.
Jazeker, VS 2005 en SQL 2005 zijn al voor MSDN subscribers te downloaden zelfsFnF schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:16:
[...]
Is .NET Framework 2.0 nu Final? Dan move ik hem naar de SPEn heb je misschien ook een niet-meteen downloadlink? Want Microsoft wil de link nog wel eens veranderen...
Ook de frontpage heeft er nu een verhaal over.
Om het compleet te maken:
Microsoft Visual J# Version 2.0 Redistributable Package (32-bit only, maar draait via WOW)
.NET Framework 2.0 Software Development Kit (SDK) (x64)
Microsoft .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x64)
Oke, is zal de SP direct wel even updaten, net toen ik het gepost had, toen las ik al ergens anders dat hij inderdaad Final wasSpeed_Sheep schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:30:
[...]
Jazeker, VS 2005 en SQL 2005 zijn al voor MSDN subscribers te downloaden zelfs![]()
Ook de frontpage heeft er nu een verhaal over.
Om het compleet te maken:
Microsoft Visual J# Version 2.0 Redistributable Package (32-bit only, maar draait via WOW)
.NET Framework 2.0 Software Development Kit (SDK) (x64)
Microsoft .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x64)
Nog steeds geen nieuwe DeamonTools, ik zeg dat ze het niet halen voor eind deze maand!
Locutusofborg heeft al aangegeven dat het of deze maand wordt, of dat het de eerste week van de volgende maand wordtFlesdop schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:25:
Nog steeds geen nieuwe DeamonTools, ik zeg dat ze het niet halen voor eind deze maand!
Verwijderd
cannon deelde me gisteren bij monde van een helpdeskmedewerker mee dat ze wxp64bit niet zullen gaan ondersteunen omdat dit aleen voor high end videobewerking en dergelijke gebruikt zal gaan wordenrimave schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:53:
Zojuist even die demo van Dreadnought gedownload. Die ziet er echt gaaf uit. De details zijn echt super. Ik moet alleen dat ik naast XP 64-bit nog wel de normale windows xp draaien omdat er nog geen drivers voor m'n Canon printer zijn.
Oja ? Niet gezien.FnF schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:29:
[...]
Locutusofborg heeft al aangegeven dat het of deze maand wordt, of dat het de eerste week van de volgende maand wordt
Echt een stel sukkels daar... er is *zat* hardware die puur door gamers gebruikt wordt maar waar gewoon Windows XP x64 drivers voor zijn.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:54:
[...]
cannon deelde me gisteren bij monde van een helpdeskmedewerker mee dat ze wxp64bit niet zullen gaan ondersteunen omdat dit aleen voor high end videobewerking en dergelijke gebruikt zal gaan worden![]()
Canon is gewoon te lam om x64 drivers te maken, dàt is het.
Nee, klopt, is ook niet op de mainpage aangekondigd, maar wel op de forums
Daemon Tools wordt nu zelfs 1 tot 2 weken uitgesteld
Dat zei ik hierboven ook al, nu is het alleen 1-2 week gewordenSpeed_Sheep schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:25:
Daemon Tools wordt nu zelfs 1 tot 2 weken uitgesteld
Das ook wel de moeite, 2 dagen later. Als jet nou 2 weken eerder was ok...
Even een klein dingetje
Er is weer een nieuwe versie van VirtualDub beschikbaar namelijk 1.6.11
Download Virtualdub
Download Virtualdub
Bedankt! Ik heb het meteen even in de SP veranderdluccie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:41:
Even een klein dingetje
Download Virtualdub
Mocht iemand nog nieuwere versies tegenkomen, meldt het dan gerust even, aangezien het voor mij onmogelijk is om alles te controleren
Nadat eerder al opmerkingen waren gekomen over het gestegen geheugen-gebruik in x64 heb ik maar eens wat kleine metingen gedaan.
Ik heb een dual-boot gemaakt met x64 en x32. Beide op dezelfde simpele manier getweaked (alle overbodige services uitgezet). Vervolgens gekeken wat het geheugen-gebruik is vlak na het opstarten en na het opstarten van Winamp + Opera.
Windows XP x32 edition na het opstarten:

Windows XP x32 + Opera & Winamp:

Kleine opmerking: Winamp laadde niet alle componenten in x32 (foutje van mij), dus let meer op Opera.
Windows XP x64 edition na het opstarten:

Windows XP x64 + Opera & Winamp:

Conclusie
Je ziet dat de standaard Windows services onder x64 bijna twee keer zoveel geheugen kosten als onder x32. Met andere programma's zie je een minder grote stijging, richting de 30~50%.
Ik heb een dual-boot gemaakt met x64 en x32. Beide op dezelfde simpele manier getweaked (alle overbodige services uitgezet). Vervolgens gekeken wat het geheugen-gebruik is vlak na het opstarten en na het opstarten van Winamp + Opera.
Windows XP x32 edition na het opstarten:

Windows XP x32 + Opera & Winamp:

Kleine opmerking: Winamp laadde niet alle componenten in x32 (foutje van mij), dus let meer op Opera.
Windows XP x64 edition na het opstarten:

Windows XP x64 + Opera & Winamp:

Conclusie
Je ziet dat de standaard Windows services onder x64 bijna twee keer zoveel geheugen kosten als onder x32. Met andere programma's zie je een minder grote stijging, richting de 30~50%.
Voor de Asus w-138g wireless adapter heb ik een setje gevonden. Het schijnt dat deze drivers op veel meer kaarten van Asus werkt, maar dat kan ik niet testen. Bestand heet WIFI_V2712_64bit.zip, maar aangezien dat deel van de site van Asus down is, kun je ze bij deze mirror halen.
Weet iemand al iets over de x64 Xvid codec? Koepi heeft iig nog niet de moeite genomen om oom een x64 build te bouwen, terwijl dat volgens mij niet zoveel extra moeite is, gezien de source er wel op voorbereid is... ik heb wel ergens een xvid x64 decoder gevonden, van 2004 ofzo, dus die is niet eens het vernoemen waard. Ik had liever eigenlijk de 1.0.3 of 1.1 codec gehad (dus niet alleen decoder).
Iemand?
Iemand?
日本!🎌
Nieuws van DeamonTools:
Ok, folks - as most of you probably already know, we have to delay v4 for around 14 days due to a serious bug.
We worked hard to get it done for a October release, unfortunately shit happens from time to time.
From now on all threads concerning the release date of v4 will be deleted, and people who still complain will get an extra time out from the forum for the next 14 days. Seriously we have more important things to do, so keep it quiet and let us do our work.
If this doesn't work out, we will shut down the forum registration for a while - so it's up to you.
[ Voor 3% gewijzigd door Flesdop op 06-11-2005 19:28 ]
Was al gepost, maar verder geeft het niet
Ik krijg als ik opstart de melding dat mn drivers voor mn audigy outdated zijn. Ik moet de nieuwe installeren. Ik heb de update gedaan, maar ik hou die melding. Bekend probleem?
Ik had daar geen last van. Heb je de oude drivers verwijderd en de nieuwste van Creative gedownload?buddow schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:33:
Ik krijg als ik opstart de melding dat mn drivers voor mn audigy outdated zijn. Ik moet de nieuwe installeren. Ik heb de update gedaan, maar ik hou die melding. Bekend probleem?
Ik heb hier het probleem dat ik heel vaak vastgelopen processen niet kan beeindigen.
Het gaat om willekeurige programma's waaronder Internet Explorer.
Ik krijg wel de tekst "program not responding" en de keuze cancel/end task now als ik beeindig via de task manager, maar de processen blijven draaien.
Ook de processen direct beeindigen heeft geen invloed.
Heeft iemand hetzelfde probleem, of nog beter, weet iemand een oplossing?
Ik heb een Turion processor met de laatste processor drivers van AMD.
Het gaat om willekeurige programma's waaronder Internet Explorer.
Ik krijg wel de tekst "program not responding" en de keuze cancel/end task now als ik beeindig via de task manager, maar de processen blijven draaien.
Ook de processen direct beeindigen heeft geen invloed.
Heeft iemand hetzelfde probleem, of nog beter, weet iemand een oplossing?
Ik heb een Turion processor met de laatste processor drivers van AMD.
Ja, maar misschien heb ik ze niet juist verwijderd. Hoe heb jij het gedaan?wwillem schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:46:
[...]
Ik had daar geen last van. Heb je de oude drivers verwijderd en de nieuwste van Creative gedownload?
Wat bedoel je precies met een url voor services? Bedoel je een goede website waar je kan zien welke services je zonder problemen kan uitzetten? Zoja: Ik gebruik meestal deze website, of als alternatief in Google de naam van de service intypen en daarachter xp service, voorbeeldjeVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:38:
@wwillem, Heb je een url mbt de services?
Creative drivers installeren / verwijderen is meestal een horror verhaal, ik ben er zelf altijd even mee bezig om verschillende manieren te proberen. Wat ik meestal probeer om de drivers te verwijderen:buddow schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:29:
[...]
Ja, maar misschien heb ik ze niet juist verwijderd. Hoe heb jij het gedaan?
• Zoeken of er een uninstaller is (start -> creative). Soms bestaat deze niet.
• Zoeken of bij add/remove software de creative driver staat
• Control panel -> system -> hardware -> device manager -> sound & game controllers -> daar zowel de Audigy als gameport deinstalleren. Vergeet vooral die game port niet!
• Windows gaat nu zeuren dat er nieuwe hardware is gevonden. Overal op cancel drukken.
• Opnieuw opstarten, zodat de oude drivers ook echt niet meer geladen worden.
• Windows gaat weer zeuren, negeren & op cancel drukken.
• Alles van creative wegslopen in c:\program files en dezelfde met x86 erachter.
• Dubbelklikken op de installer met drivers, zodat de drivers installeren.
• Opnieuw opstarten als de installer erom vraagt.
• Start -> run -> msconfig -> startup -> cthelper uitzetten. Kansloze geheugen etende Creative applicatie.
• Eventueel nog het aantal speakers goed zetten bij control panel -> sound -> speaker settings. Als je speakers niet allemaal geactiveerd zijn, dan kan je weer opnieuw beginnen met het hele verhaal.
Klaar (hopenlijk)
[ Voor 22% gewijzigd door dr snuggles op 08-11-2005 14:44 ]
Verwijderd
Een site dus, ik wist van Blackviper.com maar deze is opgeheven lijkt wel.Maar 14 processen tegen 24 processen waar ik mee opstart is wel veel. Natuurlijk verschilt het per computer, de ene heeft bijvoorbeeld macromedia lopen en de andere weer niet.Hoe doet U dat?Wat bedoel je precies met een url voor services? Bedoel je een goede website waar je kan zien welke services je zonder problemen kan uitzetten?
Start -> run -> services.mscVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:14:
[...]
Een site dus, ik wist van Blackviper.com maar deze is opgeheven lijkt wel.Maar 14 processen tegen 24 processen waar ik mee opstart is wel veel. Natuurlijk verschilt het per computer, de ene heeft bijvoorbeeld macromedia lopen en de andere weer niet.Hoe doet U dat?
Daar kun je alle services even nalopen met de de site die ik eerder gaf
[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 08-11-2005 22:47 ]
Dan word mij om een login gevraagd wat ik dus niet heb.
Toen was het nog op het andere forum, en hoefde je niet in te loggenFlesdop schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:03:
[...]
Dan word mij om een login gevraagd wat ik dus niet heb.
[Om een vage reden kon ik mn vorige bericht niet meer editen]
Nu we toch bezig zijn, ik krijg na gamen in windows zo'n tekstballonetje bij het uitroeptekentje in de taakbalk met de melding: ' A machine check error has occured. Check system eventlog for further information' .
Kennen jullie dit ? Wat kan ik er aan doen?
Nu we toch bezig zijn, ik krijg na gamen in windows zo'n tekstballonetje bij het uitroeptekentje in de taakbalk met de melding: ' A machine check error has occured. Check system eventlog for further information' .
Probeer alle errors eens uit te schakelen in System->Advanced->Error (oid), in de Nederlandse versie is het iig Fouten melden, alles uitzetten, en zien of je het dan nog hebtbuddow schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:22:
[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 09-11-2005 18:06 ]
Ik zou gewoon doen wat daar staatbuddow schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:22:
Event Type: Warning
Event Source: WMIxWDM
Event Category: None
Event ID: 106
Date: 9-11-2005
Time: 17:01:56
User: N/A
Computer: OLTHOF
Description:
Machine Check Event reported is a corrected error.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Dit staat er in het event log. De link die erbij staat geeft deze informatie:
Details
Product: Windows Operating System
Id: 106
Bron: WMIxWDM
Versie: 5.2
Symbolische naam: MCA_WARNING_UNKNOWN_NO_CPU
Bericht: Machine Check Event reported is a corrected error.
Uitleg
A hardware error was resolved by your system. The type of error cannot be determined because the error record returned by the firmware is not in the required format. For detailed information about the hardware that caused the problem, refer to the event log.
Gebruikersactie
If the problem continues, contact your hardware support provider.
--------------------------------------------------------------------------------
Verwante Knowledge Base-artikelen
Meer informatie over dit onderwerp kunt u vinden in de volgende Microsoft Knowledge Base-artikelen:
• Event IDs 106 and 107 may be logged in the System log on a Windows Server 2003-based computer
Describes an issue where Machine Check Architecture detects an error and logs Event IDs 106 and 107 in the System log on a computer that is running Windows Server 2003.
• You receive an "MCA_WARNING_UNKNOWN_NO_CPU" error message when you resume a computer from hibernation, and the computer is running one of the x64-based versions of Windows Server 2003 or Windows XP Professional x64 Edition
Describes a problem that may occur on an x64-based computer. To resolve this problem, upgrade the computer's BIOS.
Moet ik nu mn moederbord flashen?
(MSI K8N NEO platinum, 1.4) Wat er staat komt niet helemaal overeen met mijn foutmelding.
Event Source: WMIxWDM
Event Category: None
Event ID: 106
Date: 9-11-2005
Time: 17:01:56
User: N/A
Computer: OLTHOF
Description:
Machine Check Event reported is a corrected error.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Dit staat er in het event log. De link die erbij staat geeft deze informatie:
Details
Product: Windows Operating System
Id: 106
Bron: WMIxWDM
Versie: 5.2
Symbolische naam: MCA_WARNING_UNKNOWN_NO_CPU
Bericht: Machine Check Event reported is a corrected error.
Uitleg
A hardware error was resolved by your system. The type of error cannot be determined because the error record returned by the firmware is not in the required format. For detailed information about the hardware that caused the problem, refer to the event log.
Gebruikersactie
If the problem continues, contact your hardware support provider.
--------------------------------------------------------------------------------
Verwante Knowledge Base-artikelen
Meer informatie over dit onderwerp kunt u vinden in de volgende Microsoft Knowledge Base-artikelen:
• Event IDs 106 and 107 may be logged in the System log on a Windows Server 2003-based computer
Describes an issue where Machine Check Architecture detects an error and logs Event IDs 106 and 107 in the System log on a computer that is running Windows Server 2003.
• You receive an "MCA_WARNING_UNKNOWN_NO_CPU" error message when you resume a computer from hibernation, and the computer is running one of the x64-based versions of Windows Server 2003 or Windows XP Professional x64 Edition
Describes a problem that may occur on an x64-based computer. To resolve this problem, upgrade the computer's BIOS.
Moet ik nu mn moederbord flashen?
[ Voor 68% gewijzigd door buddow op 10-11-2005 08:31 ]
Heb je de driver al geinstalleerd voor je processor? Deze driver is optioneel, maar hierdoor kun je wel oa CnQ aanzetten en misschien ook wel die warning weghalen. Het is trouwens een warning, dus niet zo ergbuddow schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:20:
[letters]
Moet ik nu mn moederbord flashen?(MSI K8N NEO platinum, 1.4) Wat er staat komt niet helemaal overeen met mijn foutmelding.
Verwijderd
Heej, even een vraagje.
Ik heb een ati radeon xpress 200m videokaart.
Na deze via de device manager te hebben aangepast werkt hij prima.
Echter als ik windows xp professional x64 herstart, blijft hij na het intypen van mijn wachtwoord, 20 min lang (verder heb ik niet geprobeerd) doorratelen. Ik zie de led van m'n harddisk continue branden. maar er gebeurt niks.
Als ik daarna bij het starten van windows op f8 drukt, en kies voor enable vga modus, dan start hij wel goed op, en moet ik de settings terug zetten.
Weet iemand wat er aan de hand is, of hoe ik dit op kan lossen?
Het is namelijk erg vervelend om steeds op f8 te drukken, en daarvoor te kiezen.
Ik heb een ati radeon xpress 200m videokaart.
Na deze via de device manager te hebben aangepast werkt hij prima.
Echter als ik windows xp professional x64 herstart, blijft hij na het intypen van mijn wachtwoord, 20 min lang (verder heb ik niet geprobeerd) doorratelen. Ik zie de led van m'n harddisk continue branden. maar er gebeurt niks.
Als ik daarna bij het starten van windows op f8 drukt, en kies voor enable vga modus, dan start hij wel goed op, en moet ik de settings terug zetten.
Weet iemand wat er aan de hand is, of hoe ik dit op kan lossen?
Het is namelijk erg vervelend om steeds op f8 te drukken, en daarvoor te kiezen.
Verwijderd
Inmiddels de services bekeken die niet nodig zijn en een reeks uitgeschakeld. De performances moet ik nog een beetje aanvoelen. Is het misschien duidelijk waarom er in xp 64bits er ook 32bits services worden geladen?Start -> run -> services.msc
Daar kun je alle services even nalopen met de de site die ik eerder gaf. Macromedia, nero, java, creative's CThelper, het kan allemaal uit.
Wat bedoel je daarmee? Onder x64 worden geen 32 bits services gedraaid. Alles is native 64-bit in x64. Mocht je hier-en-daar *32 tegen komen in je taskmanager, dan zijn dat 32-bits programma's die geen onderdeel van Windows zijn. Winamp bijvoorbeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:17:
Is het misschien duidelijk waarom er in xp 64bits er ook 32bits services worden geladen?
ATi Catalyst 5.11 x64 is ook beschikbaar
Verwijderd
Mooi antwoord, thxwwillem schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:24:
[...]
Wat bedoel je daarmee? Onder x64 worden geen 32 bits services gedraaid. Alles is native 64-bit in x64. Mocht je hier-en-daar *32 tegen komen in je taskmanager, dan zijn dat 32-bits programma's die geen onderdeel van Windows zijn. Winamp bijvoorbeeld.
Ter aanvulling op WWillem:

Zoals je kunt zien, zijn alle services (alles met een User Name die NIET Administrator is) 64bits. Alleen extra programma's die ze draaien, zijn 32-bits.

Zoals je kunt zien, zijn alle services (alles met een User Name die NIET Administrator is) 64bits. Alleen extra programma's die ze draaien, zijn 32-bits.
[ Voor 24% gewijzigd door The__Virus op 12-11-2005 11:14 ]
sry dubbelpost
[ Voor 97% gewijzigd door The__Virus op 12-11-2005 11:13 ]
Ja, die driver staat geinstalleerd.wwillem schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:22:
[...]
Heb je de driver al geinstalleerd voor je processor? Deze driver is optioneel, maar hierdoor kun je wel oa CnQ aanzetten en misschien ook wel die warning weghalen. Het is trouwens een warning, dus niet zo erg.
Is er nog niemand die x64 drivers voor Logitech cams heeft gevonden?
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Vandaag moet Daemon-tools x64 uitkomen
.
Creative heeft ze overigens al wel voor webcams, dus mocht iemand nog een webcam willen kopen: Creative heeft betere driver support dan Logitech.
Volgens een gebruiker op Planetamd64 duurt het nog tot januari 2006 voordat Logitech webcam drivers uitbrengt.Juan schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:53:
Is er nog niemand die x64 drivers voor Logitech cams heeft gevonden?
Creative heeft ze overigens al wel voor webcams, dus mocht iemand nog een webcam willen kopen: Creative heeft betere driver support dan Logitech.
[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 14-11-2005 16:18 ]
Ik lees daar echter niets over op D-Tools/hun forum.
Wel lees ik dat ze een bug hebben die gefixt moet worden en ze net zolang wachten tot dat gefixt is:
Jij betere berichten gelezen?Look. As Copytrooper said, there has been a serious bug that still needed to be fixed. However long it takes, we will take the time until we feel like DTv4 is ready to be released.
Right now I feel like being nice, gentle and understanding of the anxiety everyone feels about DTv4. I won't ban anyone now. But understand this: Next time anyone asks about a release date he'll get a break from the forums for the next fortnight. Okay?
You have the choice. Either understand what "When it's done" means or be banned.
Om precies te zijn enkel de "Creative WebCam Instant", volgens de driver chart.wwillem schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:59:Creative heeft ze overigens al wel voor webcams, dus mocht iemand nog een webcam willen kopen: Creative heeft betere driver support dan Logitech.
Dit bericht, van twee weken geleden. Daar staat dat de vertraging rond de 14 dagen kan duren. Dit bericht staat bij de announcements.Speed_Sheep schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:57:
Ik lees daar echter niets over op D-Tools/hun forum.
Wel lees ik dat ze een bug hebben die gefixt moet worden en ze net zolang wachten tot dat gefixt is:
[...]
Jij betere berichten gelezen?
Wanneer is het door jou gequote bericht gepost? Vandaag?
Ja, een bericht uit de D-Tools V4 Today? threadwwillem schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:24:
[...]
Dit bericht, van twee weken geleden. Daar staat dat de vertraging rond de 14 dagen kan duren. Dit bericht staat bij de announcements.
Wanneer is het door jou gequote bericht gepost? Vandaag?
Maar uiteraard hoop ik dat jij gelijk hebt
[ Voor 5% gewijzigd door Speed_Sheep op 14-11-2005 18:21 ]
Nog een reden erbij om x64 te installeren: Je kan je geheugen verder overklokken zonder dat er problemen komen
. Ik ben al een paar uur bezig met xp-32 bit te installeren. Na wat nvidia-raid grappen opgelost te hebben begint xp-32 toch een partij te crashen. Geheugen lager gezet en de problemen waren weg. Terwijl x64 al vier maanden lang zonder problemen of instabiliteit draait
(ook Prime95 stabiel).
.
Ik hoop het ook, maar ik vrees van nietSpeed_Sheep schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:19:
[...]
Ja, een bericht uit de D-Tools V4 Today? thread
Maar uiteraard hoop ik dat jij gelijk hebt
Verwijderd
jullie geloven in sprookjes.. dt4 had al jaar geleden moeten uit komen.. wordt elke keer op geschoven.. dus ik verwacht niet anders dat dit weer zal gebeuren..
Daemon Tools wordt momentaal ge/.
Heb gered de complete news post eruit te vissen:
Daarnaast is op afterdawn.com een Daemon Tools v4.00 mirror te vindenDAEMON TOOLS V4.00 released
Dear DT-Community,
today, we release the new V4.00.
As we already heard from our customers, it fixes indeed
most or even all blacklists - however, it is STILL a SCSI-Emulator,
therefore it's still necessary to remove present IDE-Drives!
As nearly all protections now block ALL SCSI-Drives, no matter
if REAL or VIRTUAL, you need to DISABLE your ide-drives!
This version is more or less only a "next step", it does NOT
contain an IDE-Jammer atm. However, we are working on it and
will hopefully have it ready soon. So be warned - do NOT complain
about the "lack" of the IDE-Jammer-Device. We release it now,
as is. It fullfilles its job as long as no IDE is present in
System or you otherwise block that IDE-nodes. After all it's
STILL free!
Another important change is the integration of ADWARE.
Yes, we need that revenues. However, we decided to let
YOU choose to run it with ADWARE and support us - or simple
turn it OFF in installation-process and run it same way
as former versions - without ADWARE. By default, it is turned
ON - to not install that ADWARE, please UNCHECK at installation
"DAEMON TOOLS SEARCHBAR" (or you can remove it anytime later when
you wish via "Control Panel"-> "Add/Remove programs")
We leave that decision to you, so please don't blame us that we did
it that way. It was a compromise to continue the free support -
we would much appreciate it if you install that ADWARE-stuff. We set-
up a special forum so please post in THAT forum only about questions,
concerns or anything else that is related to that ADWARE. The forum's
name is "DAEMON Tools Searchbar".
To sum it up:
- NO IDE-Jammer atm - we are working on it! No ETA for it - it's done
when it's done!
- ADWARE INCLUDED - you can, however, UNCHECK that ADWARE at installation!
The changelog for V4:
- complete redesign from scratch
- support of 4 virtual drives
- ONLY X32-supported now. X64 will follow
- Drivername randomly generated on each machine (not finished yet)
- Drive-vendor and versionnumber randomly generated
- Complete new emulation architecture
- DCP (DaemonCodeProtect) to make analyses harder and increase development time for malicious anti-DT tools
- Digital signature verification of applications who are trusted to access DT in secure mode
- AutoInsertNotification fully implemented (can be turned on/off at ControlPanel)
- Dropped: MS-Installer, DT now use modificated NullsoftInstaller
- Dropped: analog sound support (as Windows 2000 and above do not need this feature)
- supports all popular copyprotections
Again: This version is an "in between" step to fix latest issues not only
with protections but also many other issues and installation-problems.
We work hard to release soon next update!
Verwijderd
wel lezen wat ik schrijf he...Speed_Sheep schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:01:
[...]
Daarnaast is op afterdawn.com een Daemon Tools v4.00 mirror te vinden
Geplaatst op maandag 14 november 2005 22:55
Acties: [quote]
Door: sonicred
hij is uit en we hebben er niks aan
- ONLY X32-supported now. X64 will follow
Speed_sheep geeft nog wat extra info hoor Soniqred, dus jullie posten beide iets nuttigs
.
De drie belangrijke punten samenvattend:
-Geen x64 support
-Adware
-Geen IDE virtuele cdrom
Nutteloos voor ons dus, aangezien er geen x64 support in zit en we voor x32 al Alcohol hebben die vrijwel alles aankan met eventueel wat verberg-tooltjes.
Misschien heeft iemand anders nog wat positiefs om te posten over x64
.
-Geen x64 support
-Adware
-Geen IDE virtuele cdrom
Nutteloos voor ons dus, aangezien er geen x64 support in zit en we voor x32 al Alcohol hebben die vrijwel alles aankan met eventueel wat verberg-tooltjes.
Misschien heeft iemand anders nog wat positiefs om te posten over x64
Ok, dit misschien:wwillem schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:20:
Misschien heeft iemand anders nog wat positiefs om te posten over x64.
ForceWare Release 80 - Version: 81.94
Windows Server 2003 x64 Edition / Windows XP Professional x64 Edition
Release Date: November 14, 2005
nForce4 AMD Edition - Version: 6.69
Windows XP Professional x64 Edition
Release Date: November 2, 2005
WHQL Certified
nForce4 430/410 - Version: 8.22
Windows XP Professional x64
WHQL Certified
nForce4 SLI Intel Edition - Version: 7.15
Windows XP Professional x64
WHQL Certified
nForce4 AMD/Intel X16 - Version: 6.82
Windows Server 2003 x64 Edition / Windows XP Professional x64 Edition
Release Date: October 26, 2005
WHQL Certified
Canon PIXMA iP1000
Canon PIXMA iP1500
Canon PIXMA iP1600
Canon PIXMA iP2000
Canon PIXMA iP2200
Canon PIXMA iP3000
Canon PIXMA iP4000
Canon PIXMA iP4200
Canon PIXMA iP5000
Canon PIXMA iP5200
Canon PIXMA iP6000D
Canon PIXMA iP6210D
Canon PIXMA iP6220D
Canon PIXMA iP6600D
Canon PIXMA iP8500
Canon PIXMA iP90
[ Voor 100% gewijzigd door Speed_Sheep op 14-12-2005 23:24 ]
Maar das geen IDE variantVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:06:
phantomdvd variant van alcohol/dt deze werkt werl onder 64bit
Duidelijk iets voor in de startpost van FnF
Ja Filedisk ook (veel handiger), maar beide ondersteunen geen emulatie van beveiliging. Verder eens met SanderVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:06:
phantomdvd variant van alcohol/dt deze werkt werl onder 64bit
Demon tools 4 draait niet onder XP64, dan zul je echt op de 64 bits versie moeten wachten.Speed_Sheep schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:01:
[...]
Daarnaast is op afterdawn.com een Daemon Tools v4.00 mirror te vinden
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
pfff wat een afknapper van d-tools. dus geen 64 bit maar wél ADWARE (die je volgens hun uit kunt zetten) en een searchbar ofso... k ga m niet eens proberen!! wat een afknapper.zit ik daar nou al sinds begin september op te wachten,...
http://specs.tweak.to/12504
x64 Editie zal zeer waarschijnlijk deze week nog komen, we wachten al zo lang, die ene week kan er ook nog wel bijwwillem schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:20:
Speed_sheep geeft nog wat extra info hoor Soniqred, dus jullie posten beide iets nuttigs.
-Geen x64 support
-Adware
-Geen IDE virtuele cdrom
Misschien heeft iemand anders nog wat positiefs om te posten over x64.
En over dat adware, dat is gewoon te disablen met de installatie, dus dat valt allemaal wel wat mee.
Gedeeltelijk, de lijst met Canons is wel heel erg groot...wwillem schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:33:
[...]
Duidelijk iets voor in de startpost van FnF.
[...]
Ja Filedisk ook (veel handiger), maar beide ondersteunen geen emulatie van beveiliging. Verder eens met Sander.
Ik gebruik al tijden naar volle tevredenheid Outpost Personal Firewall Pro. Helaas biedt Agnitum geen XP x64 versie aan op dit moment. Het ziet er naar uit dat die er ook nog lang niet zal komen. Ik zal dus helaas op zoek moeten naar een ander product dat wel op XP x64 werkt. Heeft iemand ervaring met een personal firewall op XP x64? Ik kan er helaas geen ervaringen / reviews vinden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Te gek, nu ga ik XP x64 maar weer eens proberen!
Maarreh, hoe ben jij hier achter gekomen? En hoe had ik dit kunnen weten?
Volgens mij heeft Canon geen mailnotificatiesysteem o.i.d.?
PlanetAMD64-->Forum-->Drivers heeft veel info.RAMeijer schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:34:
[...]
Te gek, nu ga ik XP x64 maar weer eens proberen!![]()
Maarreh, hoe ben jij hier achter gekomen? En hoe had ik dit kunnen weten?![]()
Volgens mij heeft Canon geen mailnotificatiesysteem o.i.d.?
In forum stond een link naar een pixma driver. Vervolgens gewoon op goed geluk een set
Vervolgens even op de gok een aantal urls ID's ingevuld (http://software.canon-eur...r_drivers#####.asp?model=)
heeft iemand de nieuwste sb audigy 2 drivers voor amd64, die links werken niet meer en ik hoor nu niks:S
humms de laatste drivers van de site werken niet:
setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product is properly installed before running this setup program.
schiet lekker op zo heb toch echt een audigy 2 en ik wil geen realtek onboard crap gebruiken
setup is unable to detect a supported product on your system. Please ensure that your product is properly installed before running this setup program.
schiet lekker op zo heb toch echt een audigy 2 en ik wil geen realtek onboard crap gebruiken
[ Voor 60% gewijzigd door IRCfreAk op 17-11-2005 21:54 ]
aargh nou weet ik weer waarom ik GEEN xp64bit wou, er is geen goede dtools, damnit zo erg afhankelijk van zo'n tooltje bah..autodidact schreef op donderdag 17 november 2005 @ 03:01:
pfff wat een afknapper van d-tools. dus geen 64 bit maar wél ADWARE (die je volgens hun uit kunt zetten) en een searchbar ofso... k ga m niet eens proberen!! wat een afknapper.zit ik daar nou al sinds begin september op te wachten,...
En als je setup in de 'drivers' folder runt?IRCfreAk schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:50:
heeft iemand de nieuwste sb audigy 2 drivers voor amd64, die links werken niet meer en ik hoor nu niks:S
En met 'filedisk' kun je iig .bin/.cue images mounten (geen mds).
[ Voor 7% gewijzigd door Agent-X op 18-11-2005 01:32 ]
het is een self extracting exe en ik weet niet waar het naar toe uitpakt, daarna runt automatisch de setup
Tof, bedankt!Speed_Sheep schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:27:
[...]
PlanetAMD64-->Forum-->Drivers heeft veel info.
In forum stond een link naar een pixma driver. Vervolgens gewoon op goed geluk een set
Vervolgens even op de gok een aantal urls ID's ingevuld (http://software.canon-eur...r_drivers#####.asp?model=)
Ik ga dit forum in de gaten houden.
Ondertussen is D-tools V4 gereleased, ik snel downloaden. Geen x64 support. Fijn, dan heb ik net bijna alles dat ik nodig heb om volledig over te gaan naar x64, houdt D-tools me wederom tegen.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
is sooo agree Bolk. Vanaf nu wil ik ook weten hoe je een prog schrijft.Bolk schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:41:
Ondertussen is D-tools V4 gereleased, ik snel downloaden. Geen x64 support. Fijn, dan heb ik net bijna alles dat ik nodig heb om volledig over te gaan naar x64, houdt D-tools me wederom tegen.
http://specs.tweak.to/12504
Voor in de TS
Sinds 15 november zijn er ook al de x64 drivers voor de X-Fi. Ik kan ze zelf niet proberen, want heb de kaart nog niet. Ik zag hem nog niet in de TS staan dus hier de link:
http://nl.europe.creative...23&drivertype=0&x=23&y=10
Sinds 15 november zijn er ook al de x64 drivers voor de X-Fi. Ik kan ze zelf niet proberen, want heb de kaart nog niet. Ik zag hem nog niet in de TS staan dus hier de link:
[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 20-11-2005 11:20 ]
Hmm, ik moet er wel aan toevoegen dat ik toch wel met het zweet in de bilnaad zat toen ik me bedacht dat er een (grote) kans aanwezig is dat apps zoals adobe premiere, after effects, audition en Maya niet gaan werken op x64.autodidact schreef op zondag 20 november 2005 @ 06:57:
[...]
is sooo agree Bolk. Vanaf nu wil ik ook weten hoe je een prog schrijft.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
woei installatie sb drivers gelukt, heb de files gevonden en een of andere setup in de wdm directory gerunt, beetje basic allemaal maar het werkt iig, 10x beter dan realtek!
Ik heb hem even toegevoegd aan de SP. Bedankt voor het melden!The__Virus schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:20:
Voor in de TS
Ik heb nu een tijdje Windows XP x64 draaien , maar begin nu toch een virtual drive te missen.
Zijn er andere software mogelijkheden anders dan de alcohol 120% of de deamon tools die een virtual drive aanmaken.
Zodat toch weer mogelijk is om een ISO te kunnen mounten in windows XPx64..?
Zijn er andere software mogelijkheden anders dan de alcohol 120% of de deamon tools die een virtual drive aanmaken.
Al eerder genoemd is filedisk. Kijk in de TS onder het kopje software --> emulatiedCY schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:34:
Ik heb nu een tijdje Windows XP x64 draaien , maar begin nu toch een virtual drive te missen.
Sorry, ik poste mijn vraga te snel..gwystyl schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:50:
[...]
Al eerder genoemd is filedisk. Kijk in de TS onder het kopje software --> emulatie
filedisk: Enig ervaring mee..?
Ik ben het meest vertrouwd met alcohol, ik heb dus nog zo'n idee in mijn hoofd bij filedisk, klopt dat..?
Ik heb het wel even bekeken. Het heeft niet zo'n mooie UI als alcohol, maar hoe het mounten van een image werkt wijst zich wel vanzelf. Bij gebrek aan een paar hard nodige drivers voor mij ben ik teruggegaan naar XP32. Ik weet dus niet wat de ontwikkelingen van pakweg de laatste maand zijn.dCY schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:18:
[...]
Sorry, ik poste mijn vraga te snel..
filedisk: Enig ervaring mee..?
Ik ben het meest vertrouwd met alcohol, ik heb dus nog zo'n idee in mijn hoofd bij filedisk, klopt dat..?
filedisk werkt redelijk brak en ondersteund lang niet alles:S
Ik ben van plan met je mee te gaan. Ik draai het nu sinds begin augustus. Het was leuk en aardig maar niet speciaal veel beter. Alleen in windows was het wat sneller, maar dat is na iedere reinstall wel zo... Verder zijn er nog altijd geen drivers van logitech voor mn webcam en muis en ook met die emulatie software schiet niet op. Virtual ISO doet alles wel mounten, maar er zijn nog altijd problemen.gwystyl schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:25:
[...]
Ik heb het wel even bekeken. Het heeft niet zo'n mooie UI als alcohol, maar hoe het mounten van een image werkt wijst zich wel vanzelf. Bij gebrek aan een paar hard nodige drivers voor mij ben ik teruggegaan naar XP32. Ik weet dus niet wat de ontwikkelingen van pakweg de laatste maand zijn.
64-bits software is ook nog niet zoveel te vinden, en zeker niet op game gebied. Af en toe worden er 64 bits patches uitgebracht.
Zogauw ik wat vrije tijd over heb ben ik bang dat ik voorlopig toch weer terug ga naar 32-bits. Het was leuk om even te pionieren en het gaat over het algemeen goed, alleen op 32-bits is het allemaal net wat beter en vaker werkend.
Verwijderd
heb dus geen tijd/zin om alle posts door te lezen, maar ik heb toch een vraag. ik heb nu een x2 3800, heb ik er nou wat aan als ik win64 erop gooi. speel voornamelijk WoW en shooters, en qua applicaties, visual studio en 3d max. in de eerste post las ik dat de verschillen minimaal waren, en dat er ook genoeg software niet lekker draait, dus moet ik het bij gewone xp houden, of overstappen op 64
Dit topic is gesloten.