[XP64] Windows XP x64 Driver en Software Topic - Deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.669 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

heb je bij "display properties -> advanced" wel al die ATI tabbladen?
Indien ja, dan kan je bij het tabblad "options" het "show ati icon on taskbar" en "enable ATI taskbar icon application" aanvinken. (of staat dat al allemaal aan)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:53

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb geen enkel ATi tabblad. Da's dus het probleem.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

dan zijn je drivers niet goed geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mr_petit schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:35:
dan zijn je drivers niet goed geinstalleerd
lol

Hoe de **** zou dat nu kunnen? Verse install van XP x64 Edition, ATi Catalyst 5.9 x64 drivers vers van ATi's site. Gedraaid via de standaard installatie, gevolgd door een nette reboot.

De drivers zelf zijn geinstalleerd en werken, maar het control panel is alleen te zien in de lijst van geinstalleerde software maar verder nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

welke grafische kaart heb je dan volgens je device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mr_petit schreef op maandag 26 september 2005 @ 07:57:
welke grafische kaart heb je dan volgens je device manager?
Gewoon, een X800 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je weer even naar je beeldinstellingen gaan.. Dus als je eenmaal in het tabblad "Settings (Instellingen)" bent, naar geavanceerd gaan.. Dan krijg je een aantal tabbladen (en dus blijkbaar niet je ATi tabblad), ga dan naar "troubleshooting" (weet niet wat dit op z'n NLs is), daar moet je even controleren of Hardware Acceleration volledig openstaat.. Zo niet, even helemaal naar "Full" schuiven, applyen, desnoods rebooten als je daarna nog steeds geen ATi tabblad krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Ik heb een probleempje.

Ik heb een sitecom USB WLAN adapter echter sitecom heeft op dit moment nog geen enkele ondersteuning voor Windows XP 64.

Is er een andere manier op deze USB WLAN adapter te laten draaien??

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Moet je even kijken wat voor chip erop zit. Misschien dat de fabrikant daarvan wel drivers heeft. Met progjes als Lavalys Everest kun je het misschien zien en anders moet je even in het .inf bestand van je 32bit driver (die op het cd'tje dus) kijken of er ook iets in staat over de naam van het wlan device (realtek, ralink oid + typenummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 09:30

GF

Wildfire schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:34:
Ik heb geen enkel ATi tabblad. Da's dus het probleem.
Als je CATALYST Control Center erbij hebt geinstalleerd MOET je .NET framework geinstalleerd hebben. Misschien is dat het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

EaS

Torc Interactive, following its collaboration with AMD, today released Dreadnought – a 64-bit technology demo utilising the Instinct Engine which is designed to showcase the power of AMD64 technology-based systems.

Dreadnought is a technical demo that illustrates the power of AMD’s 64-bit platform. Please install the demo on your AMD64 PC with the Windows® XP Professional x64 Edition operating system

Afbeeldingslocatie: http://www.torcinteractive.com/Images/Screenshots/Instinct_Engine_E3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.torcinteractive.com/Images/Screenshots/Instinct_Engine_E1.jpg

Hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hm, die demo ziet er inderdaad erg erg wreed uit :9 Nu nog even testen of hij ook op x86 wil :P

En dat wil hij ook :) Ik heb hem even op x86 getest, en ik moet echt zeggen, i'm impressed _/-\o_ Dit is graphics zeker de allerbeste game die er op dit moment te krijgen is :) Nu nog even op x64 testen met de beloofde 64-bit Enhanced graphics :)

[ Voor 57% gewijzigd door Phyxion op 01-10-2005 10:14 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een Asus NCT-D moederbord met onboard sound, het boekje vermeld dat dit de ADI AD 1980 6-channel audio CODEC is. In de startpost staan hier de drivers voor maar als k deze wil installeren doet ie het niet. Is er iemand die mij kan helpen?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
robin222 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:05:
als k deze wil installeren "doet ie het niet".
Vertel vooral niet te specifiek wat en bij welke stap de driver "het niet doet" ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
wwillem schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:23:
[...]

Vertel vooral niet te specifiek wat en bij welke stap de driver "het niet doet" ;).
ghehehe sorry ;). Maar bij het installeren gaat het al fout. Hij zegt dat dat ik de verkeerde driver heb terwijl ik toch echt 100% cker weet dat ik de goeie heb. Maar k ben een beetje gaan google en er zijn wel meer mensen met dit probleem, k heb alleen de oplossing nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
FnF schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 09:29:
Hm, die demo ziet er inderdaad erg erg wreed uit :9 Nu nog even testen of hij ook op x86 wil :P

En dat wil hij ook :) Ik heb hem even op x86 getest, en ik moet echt zeggen, i'm impressed _/-\o_ Dit is graphics zeker de allerbeste game die er op dit moment te krijgen is :) Nu nog even op x64 testen met de beloofde 64-bit Enhanced graphics :)
Laat ff weten of je ook echt verschil merkt tussen x86 en x64.

Ik had het zelf ook nog wel ff willen testen, maar ik heb x64 er net deze week weer af gegooid als hoofd OS en ben terug gegaan naar x86. Er waren nog teveel kleine dingetjes die niet lekker werkten (bijv. hibernate ging heel traag, kon SMART gegevens van mn S-ATA disk niet uitlezen, VPU recover in ATI driver niet aanwezig, Logitech Setpoint bugte af en toe, bepaalde drivers zijn nog niet aanwezig of alleen in beta en nog wat van die dingen). Ik merkte verder totaal geen snelheidswinst omdat ik toch alleen maar 32bit software draai, dus ik ben weer mooi terug gegaan. Er waren geen voordelen om de nadelen te compenseren ;)

Ik probeer x64 nog wel es als het OS en de driver/softwareondersteuning volwassen is geworden. Tot nu toe is het imo (ik heb het al es eerder in dit topic gezegd) alleen geschikt voor mensen die specifiek een 64 bit OS nodig zijn voor bepaalde doeleinden (veel geheugen, complexe rekenkundige software e.d.). De thuisgebruiker kan nog wel even zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:57:
[...]

Laat ff weten of je ook echt verschil merkt tussen x86 en x64.

Ik had het zelf ook nog wel ff willen testen, maar ik heb x64 er net deze week weer af gegooid als hoofd OS en ben terug gegaan naar x86. Er waren nog teveel kleine dingetjes die niet lekker werkten (bijv. hibernate ging heel traag, kon SMART gegevens van mn S-ATA disk niet uitlezen, VPU recover in ATI driver niet aanwezig, Logitech Setpoint bugte af en toe, bepaalde drivers zijn nog niet aanwezig of alleen in beta en nog wat van die dingen). Ik merkte verder totaal geen snelheidswinst omdat ik toch alleen maar 32bit software draai, dus ik ben weer mooi terug gegaan. Er waren geen voordelen om de nadelen te compenseren ;)

Ik probeer x64 nog wel es als het OS en de driver/softwareondersteuning volwassen is geworden. Tot nu toe is het imo (ik heb het al es eerder in dit topic gezegd) alleen geschikt voor mensen die specifiek een 64 bit OS nodig zijn voor bepaalde doeleinden (veel geheugen, complexe rekenkundige software e.d.). De thuisgebruiker kan nog wel even zonder ;)
Ik heb hem ook nog niet als main-OS, maar dat komt nog wel denk ik :) Overigens snap ik niet wat je in VPU Recovery ziet, schakel dat aub uit, voorkomt een hoop ellende met games _/-\o_ SMART schakel ik ook altijd uit, maar de rest is inderdaad vervelend :'(

Op moment van posten draai ik weer op x64 :) Dreadnought is nu net klaar met installeren, nu nog even rebooten voor de nieuwste Catalyst drivers, en dan zal ik even de ervaringen posten _O_

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 01-10-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
GTA San Andreas heeft bij mij de nare eigenschap dat het soms (na 1 minuut of na 1 uur) ineens hangt. Heb al tig drivers geprobeerd, maar het blijft zich voordoen (bij andere spellen gebeurt het niet). Onder x86 grijpt VPU recover dan netjes in, waardoor ik na het zien van de vpu recover melding gewoon verder kan spelen. Onder x64 hangt mn hele PC dan, geen knop reageert meer en ik moet resetten. Vind het knap lastig, omdat ik GTA SA regelmatig speel. Vandaar mijn voorkeur voor VPU recover :)

SMART vind ik ook belangrijk, omdat er bij mij al een aantal harddisks kapot zijn gegaan. Dit kon ik telkens voortijdig zien aan de SMART-waarden, waardoor ik tijdig kon backuppen en het spul RMA kon sturen. Het zal trouwens wel een driver-issue zijn dat SMART niet werkte onder x64 (via onboard s-ata controller), want onder x86 werkt het prima. Misschien dat dit (en ati's vpu recover, en brakke setpoint, en betere printerdrivers, en deamon tools, en... en... etc.... ;)) in de toekomst allemaal opgelost gaat worden. Dan kijk ik wel weer es naar x64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ik heb inmiddels Dreadnought op x64 gespeeld, en ik moet echt zeggen dat ik nog meer impressed ben :) Het ziet er echt nog veel mooier uit, de textures zijn veel scherper (Je kan het heel makkelijk aan de vloeren zien bijvoorbeeld, wazig vs scherp, aan wanden, weinig detail vs veel detail). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Snik, ik geef het op en ga weer terug naar de gewone xp. K krijg de onboard sound niet aan de praat. Het moet met de realtek drivers ook lukken... Dan wilt ie in iedergeval installeren maar halverwege de installatie vraagt ie naar het bestand ALCWDM64.SYS. Nergens te vinden natuurlijk, heb me helemaal suf gegoogled. Weet iemand nog een andere manier??? Anders moet k gewone windows er weer opgooien en heb k eigelijk geen zin in omdat ik dit weleens wou proberen, maar k denk niet dat t gaat lukken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:25:
GTA San Andreas heeft bij mij de nare eigenschap dat het soms (na 1 minuut of na 1 uur) ineens hangt. Heb al tig drivers geprobeerd, maar het blijft zich voordoen (bij andere spellen gebeurt het niet). Onder x86 grijpt VPU recover dan netjes in, waardoor ik na het zien van de vpu recover melding gewoon verder kan spelen. Onder x64 hangt mn hele PC dan, geen knop reageert meer en ik moet resetten. Vind het knap lastig, omdat ik GTA SA regelmatig speel. Vandaar mijn voorkeur voor VPU recover :)
VPU recover klinkt als: Er is iets fout gegaan en het zal gefixed worden. Ik heb zelf geen Ati kaart, maar ik gok erop dat je dit soort meldingen krijgt als je kaart te ver is overklokt, te warm wordt of een combinatie van beide. Is het niet een beter idee om ervoor te zorgen dat VPU recover niet meer hoeft in te grijpen, zodat je het ook niet nodig hebt?
Wat voor problemen heb je trouwens met setpoint :?
robin222 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:45:
Snik, ik geef het op en ga weer terug naar de gewone xp. K krijg de onboard sound niet aan de praat. Het moet met de realtek drivers ook lukken... Dan wilt ie in iedergeval installeren maar halverwege de installatie vraagt ie naar het bestand ALCWDM64.SYS. Nergens te vinden natuurlijk, heb me helemaal suf gegoogled. Weet iemand nog een andere manier??? Anders moet k gewone windows er weer opgooien en heb k eigelijk geen zin in omdat ik dit weleens wou proberen, maar k denk niet dat t gaat lukken. :'(
Hoe installeer je de Realtek AC97 drivers? Met de exe file, of via de ini file? Dat laatste is meestal de best werkende methode. Heb je ook al de nieuwste ac97 driver geprobeerd, of een andere versie dan die je nu hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
wwillem schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:21:
Hoe installeer je de Realtek AC97 drivers? Met de exe file, of via de ini file? Dat laatste is meestal de best werkende methode. Heb je ook al de nieuwste ac97 driver geprobeerd, of een andere versie dan die je nu hebt :?
Via de ini file.. Ik bleek niet de laatste versie te hebben, daarna wel de laatste versie gedownload en bij deze kon ik uhm gewoon helemaal installeren zonder foutmeldingen. Alleen hij werkte dus nog niet |:( Nu heb ik windows x64 er weel opnieuw opgezet kijken of het daar aan lag, maar nog steeds doet ie het niet.. Maar het is toch stom dat hij de goeie drivers niet wilt pakken en dan heb ik het over de drivers die speciaal voor ADI AD 1980 zijn gemaakt... K heb deze uit de startpost gehaald. En of het nou een oude of nieuwe versie is moet toch niet uitmaken moet toch ten alle tijden installeren??

Iemand nog tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
wwillem schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:21:
[...]
Wat voor problemen heb je trouwens met setpoint :?
Na hibernaten werken de extra knoppen op mn MX1000 soms niet meer en hij geeft geen waarschuwing als de accu bijna leeg is (ja ok, er zitten van die indicatielampjes op mn muis, maar daar kijk ik niet altijd naar).

Maar verder werkte x64 op zich best fijn, maar het zijn die kleine dingetjes die ik met x86 niet heb. En aangezien het verder voor mijn gebruik niet sneller is ben ik weer terug gegaan. Maar als er later games/progs uitkomen die duidelijk geoptimaliseerd zijn voor 64 bit dan ben ik ook de eerste die weer overstapt :) Op dit moment hou ik het liever nog even bij 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
robin222 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:36:
[...]

Via de ini file.. Ik bleek niet de laatste versie te hebben, daarna wel de laatste versie gedownload en bij deze kon ik uhm gewoon helemaal installeren zonder foutmeldingen. Alleen hij werkte dus nog niet
Waar krijg je nu een fout? Het is handig voor andere mensen dat je vertelt wat je fout precies is. Kan je wel muziek afspelen, maar hoor je niks? Of krijg je bij het afspelen te zien dat er geen geluidskaart is? Of krijg je na het installeren ergens anders een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
wwillem schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:41:
[...]

Waar krijg je nu een fout? Het is handig voor andere mensen dat je vertelt wat je fout precies is. Kan je wel muziek afspelen, maar hoor je niks? Of krijg je bij het afspelen te zien dat er geen geluidskaart is? Of krijg je na het installeren ergens anders een fout?
Tijden het afspelen zegt ie dat er geen geluidskaart is geinstalleerd.. En als k hem installeer zegt ie dat ik de verkeerde driver heb. Bij de AC97 drivers wilt ie uhm gewoon helemaal installeren, maar dan zegt ie in de device manager dat ie niet goed geconfrugeert is.

Maar zal er voor mij eigelijk wel prestatie winst zijn anders wil k wel een andere geluidskaart kopen dat is opzich niet zo'n probleem.

Ik gebruik de computer heeel soms voor spelletjes ala battlefield 2 maar voornamelijk is het een Workstation die ik gebruik voor 3d max en autocad plus een beetje fotoshop.

M'n specs zijn
Asus NCT-D
Dual xeon 3.0 ghz
2gig ddr2 geheugen
Nvidia Quadro FX 1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
robin222 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:49:
[...]

Tijden het afspelen zegt ie dat er geen geluidskaart is geinstalleerd.. En als k hem installeer zegt ie dat ik de verkeerde driver heb. Bij de AC97 drivers wilt ie uhm gewoon helemaal installeren, maar dan zegt ie in de device manager dat ie niet goed geconfrugeert is.

Maar zal er voor mij eigelijk wel prestatie winst zijn anders wil k wel een andere geluidskaart kopen dat is opzich niet zo'n probleem.

Ik gebruik de computer heeel soms voor spelletjes ala battlefield 2 maar voornamelijk is het een Workstation die ik gebruik voor 3d max en autocad plus een beetje fotoshop.

M'n specs zijn
Asus NCT-D
Dual xeon 3.0 ghz
2gig ddr2 geheugen
Nvidia Quadro FX 1400
Ok, dat is duidelijk :). Ik dacht trouwens om een vreemde reden dat je een realtek ac97 audiochip had, maar je hebt een Adi ad1980 (heb ik zelf maar opgezocht aan de hand van je moederbord). Er zijn veel nieuwere drivers dan de drivers uit de startpost. Probeer versie 5280 eens:
http://dlsvr03.asus.com/p...0_1888_51225280_64bit.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
wwillem schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:08:
[...]

Ok, dat is duidelijk :). Ik dacht trouwens om een vreemde reden dat je een realtek ac97 audiochip had, maar je hebt een Adi ad1980 (heb ik zelf maar opgezocht aan de hand van je moederbord). Er zijn veel nieuwere drivers dan de drivers uit de startpost. Probeer versie 5280 eens:
http://dlsvr03.asus.com/p...0_1888_51225280_64bit.zip
Bedankt voor het opzoeken, maar k had um zelf ook al geprobeert en krijg de volgende foutmelding:
INSTALLATION FAILED

The audio driver files do not support your computer Hardware.

Dit is gewoon via de .exe geinstalleerd en via de divece mannager zegt ie dat ie de goeie driver niet kan vinden :'(

Doe ik gewoon iets totaal verkeerds of is het wat anders???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
robin222 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:40:
Bedankt voor het opzoeken, maar k had um zelf ook al geprobeert en krijg de volgende foutmelding:
INSTALLATION FAILED: The audio driver files do not support your computer Hardware.

Dit is gewoon via de .exe geinstalleerd en via de divece mannager zegt ie dat ie de goeie driver niet kan vinden :'(

Doe ik gewoon iets totaal verkeerds of is het wat anders???
Damn, dan raak ik een beetje door m'n opties heen. Misschien toch maar geld investeren voor een geluidskaart zoals je al eerder suggereerde? Een Audigy 2 heb je al voor 37 euro. Heb je er meteen eentje die onder x64 werkt, geen al te hoog cpu-gebruik veroorzaakt en een stuk beter geluid geeft dan je onboard chip :).

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 01-10-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
wwillem schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:52:
[...]

Damn, dan raak ik een beetje door m'n opties heen. Misschien toch maar geld investeren voor een geluidskaart zoals je al eerder suggereerde? Een Audigy 2 heb je al voor 37 euro. Heb je er meteen eentje die onder x64 werkt, geen al te hoog cpu-gebruik veroorzaakt en een stuk beter geluid geeft dan je onboard chip :).
Hmmzzz dan maar ff maandag naar de winkel :+ In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:06
Zag zojuist op de Epson site dat ze voor diverse printers een win xp 64 edition driver beschikbaar hebben.

http://esupport.epson-europe.com/SupportHome.aspx?lng=nl-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:29
ik heb ent een poging gedaan om hem te instaleren alleen zit al voordat ik naar de installatie kan gaan met problemen , ik selecteer een raid driver onafhankelijk , daarna gaat ie verder , hupla blue screen reboot , keer op keer

2x 36gb raptors(10k) raid 0 , meerdere mensen met dit probleem ? (nv raid of silicon)

ook 2x 6800ultra in sli mode (moet ook geen probleem zijn toch ? :)

;)

[ Voor 14% gewijzigd door Gipsy King op 02-10-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Gipsy King schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:03:
ik heb ent een poging gedaan om hem te instaleren alleen zit al voordat ik naar de installatie kan gaan met problemen , ik selecteer een raid driver onafhankelijk , daarna gaat ie verder , hupla blue screen reboot , keer op keer

2x 36gb raptors(10k) raid 0 , meerdere mensen met dit probleem ? (nv raid of silicon)

ook 2x 6800ultra in sli mode (moet ook geen probleem zijn toch ? :)
Zoals je misschien al gezien hebt, zijn er verschillende versies van de nvraid drivers. Ik heb geen idee welke versie jij hebt, aangezien dat niet in je post staat, maar probeer de nieuwste eens en 6.66. En als je wilt weten of je verwarmingsinstallatie in sli mode (;)) de oorzaak is van je probleem, dan is dat simpel te achterhalen door er een kaartje uit te halen. Daar zal Nuon ook blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
wwillem schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:59:
[...]

Zoals je misschien al gezien hebt, zijn er verschillende versies van de nvraid drivers. Ik heb geen idee welke versie jij hebt, aangezien dat niet in je post staat, maar probeer de nieuwste eens en 6.66. En als je wilt weten of je verwarmingsinstallatie in sli mode (;)) de oorzaak is van je probleem, dan is dat simpel te achterhalen door er een kaartje uit te halen. Daar zal Nuon ook blij mee zijn.
hier is xp64 gewoon geinstaleerd met sli kaarten en ook op s-ata hd's, niet in raid
ik heb het er weer af gegooid, het is nog te weinig ondersteund.

dreadnought werkt hier niet op 32 bits xp met 2 kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
Kheb hem hier nu ook draaien incl sli & raid 0 8)

alleen werkt me webcam niet, >:)

logitech moet opschieten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Weet niet of het al te laat is, maar misschien dit eens proberen:
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=32720
robin222 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:05:
[...]

Hmmzzz dan maar ff maandag naar de winkel :+ In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Palomar schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:50:
[...]

Heb je wel goede soort disk gemount? Je kunt ISO, BIN en nog iets kiezen. Als je het verkeerd doet zegt ie idd dat er geen cd in zit. Probeer het anders even uit met de verschillende types.
ja vanalles geprobeert tuurlijk, is het jou wel gelukt dan?

dit staat trouwens op dtools
Dear Community,

we plan to release the new Daemon Tools V4 next month (October).
No exact date is possible, but at least you now have some "landmark"

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/portal.php

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
MaZeS schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:47:
Weet niet of het al te laat is, maar misschien dit eens proberen:
http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=32720

[...]
Nops je was nog optijd :+ , naja deze deed het ook niet. Ik ben dat topic zelf ook al tegen gekomen. Morgen nieuwe geluidskaart halen want vandaag hadden ze uhm nog niet :). Heb ik eindelijk weer geluid, is nu ook maar zo stil hier B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik ga denk maar een creative webcam halen hehe :p ,

logitech is zo sloom met hun drivers :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Gipsy King schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:22:
ik ga denk maar een creative webcam halen hehe :p ,

logitech is zo sloom met hun drivers :|
Als je hem daadwerkelijk koopt, graag hier posten of de driver idd goed werken. Zit er zelf namelijk ook om te denken om voor Creative te gaan.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
mr_petit schreef op zondag 25 september 2005 @ 02:34:
Met versie/update 5 hetzelfde probleem.
Maar als ik goed begrijp werkt die downloadmeter van mordax bij jullie wel in firefox64bit of IE64bit? (in IE32bit werkt ie bij mij wel)
Blijkbaar niet de info van sun goed gelezen... Sun heeft geen 64bits java plugin. Die hebben ze bewust niet gemaakt "omdat 64bits toch alleen maar als server gebruikt wordt" oeps.... Je kan met die JRE alleen java applets lokaal runnen (java appletx.java op je commandprompt). Verder kan je er helemaal geen ene kloot mee :D Staat ook niet echt duidelijk vermeld trouwens. (Die Sun site is zowieso een chaos maargoed)

Er loopt op het forum van Sun ergens een draadje over dit probleem. Ik kan het alleen niet 123 terug vinden.

Overgens kwam ik er ook pas achter toen ik de java dir aan het doorspitten was naar de plugin en die nergens kon vinden. Dacht dat ik iets fout gedaan had en na veel zoeken kwam ik erachter dat het er gewoon niet bijzit.

Het enige wat werkt is 32bit firefox of 32bit IE met een 32bit JRE. Onder Linux heb je Blackcomb Java welke wel in een 64bit versie te krijgen is, maar helaas werkt dat ook niet echt onder Windows X64... :S

edit:
hier is de link naar de RFE (welke al in januari gepost is en nog steeds op status: deferred to future release staat.

http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4802695

Allemaal even commentaar hier zetten, dit is gewoon iets wat op nr 1 in de to-do lijst moet bij Sun.

[ Voor 12% gewijzigd door Vorlon op 04-10-2005 01:01 ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nou, mij hebben ze dan mooi voor de gek gehouden met downloads als "Windows AMD64 Platform - J2SE(TM) Runtime Environment 5.0 Update 4".
Kennelijk de TS ook (misschien kan JRE uit de TS worden ge-edit?)
Ik vraag me overigens af wat deze files dan wel doen....

offtopic:
LOL @ reacties bij sun:"
[quote]Your Product Managers must be living in caves! Bah![/quote]

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 04-10-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

mr_petit schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 09:27:
Nou, mij hebben ze dan mooi voor de gek gehouden met downloads als "Windows AMD64 Platform - J2SE(TM) Runtime Environment 5.0 Update 4".
Kennelijk de TS ook (misschien kan JRE uit de TS worden ge-edit?)
Ik vraag me overigens af wat deze files dan wel doen....
Ze doen wat ze horen te doen. Alleen zonder browser plugin. Ik ben in elk geval blij met de 64 bits JRE en JDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Alleen zonder browser plugin
hehe...toen begon ik het pas te missen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Laatst online: 16:30
Er zijn nu ook 64-bit drivers voor een aantal Promise SATA (RAID) kaarten. O.a. de Promise SATAII150 TX2plus en de Promise SATA300. Dit zijn vrij populaire kaarten. Om de driver direct te downloaden klik op de link hieronder (is ook geschikt voor XP 32-bit).

Promise SATAII150 TX2plus en SATA300:
http://www.promise.com/su...all&os=100&productID=126#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
Ik draai dus ook x64, maar heb een probleem met flashplayer 8. Als ik de player geinstalleerd heb, kan ik niet alle flashsites openen, bijv. de site van het spel fear.

Is versie 8 wel geschikt voor x64? Welk ander flashprogramma kan ik eventueel nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Gebruik je dan de 64 bits Internet Explorer of de 32 bits versie?
Volgens mij werkt de flash plugin alleen met de 32 bits versie.
girlgamer schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:38:
Ik draai dus ook x64, maar heb een probleem met flashplayer 8. Als ik de player geinstalleerd heb, kan ik niet alle flashsites openen, bijv. de site van het spel fear.

Is versie 8 wel geschikt voor x64? Welk ander flashprogramma kan ik eventueel nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• girlgamer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 13:26
Bij start-programma's staat zowel de 32 bits als de 64 bits versie, beide geprobeerd, maar flash doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand deze versie al had gevonden, maar er is van kaspersky een beta uit die werkt onder xp 64 bit.

in dit forum wordt daar over gesproken
http://forum.kaspersky.com/lofiversion/index.php/t115.html

en hier is de download lokatie van de beta
ftp://kav2006:Fynb02dbhec60@data.kaspersky.ru/6.0.14.207/

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Eigenlijk niet normaal. Straks is vista beschikbaar en is er nieteens volledige ondersteuning voor xp 64 bit. Ik heb hem er zelf ook op staan maar zie nog niet echt voordeel boven de 32 bit. Tikkeltje sneller met alles maar dan houdt het op.

Ik heb hem nu voor maar 1 reden erop staan nog en dat is voor FarCry 64bit (patched). Dat is echt super. Zonder een goed alternatief voor deamon-tools blijf ik zolang bij 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Bij mij werkt de website van f.e.a.r. wel met IE 32 bit en flash player 8( http://whatisfear.com/us/flash_index.jsp )
girlgamer schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 17:41:
Bij start-programma's staat zowel de 32 bits als de 64 bits versie, beide geprobeerd, maar flash doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
---rrr--- schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:00:
Eigenlijk niet normaal. Straks is vista beschikbaar en is er nieteens volledige ondersteuning voor xp 64 bit. Ik heb hem er zelf ook op staan maar zie nog niet echt voordeel boven de 32 bit. Tikkeltje sneller met alles maar dan houdt het op.

Ik heb hem nu voor maar 1 reden erop staan nog en dat is voor FarCry 64bit (patched). Dat is echt super. Zonder een goed alternatief voor deamon-tools blijf ik zolang bij 32 bit.
Jep, same here, zodra Daemon-Tools 4 er is, stap ik ook over denk ik :) Ik wil niet riskeren dat al mijn orginele CD/DVD's helemaal aan gort zijn * Phyxion herinnert zich de kwaliteit van de Battlefield reeks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Ik ga strax weer de gewone windows xp installeren, ik heb nu een week met de 64 bit versie gewerkt en k ben alleen maar nadelen ipv voordelen tegen gekomen,

-Ik moest een nieuwe geluidskaart kopen want er was geen goeie driver voor me oude. (maakt opzich niet zo heel veel uit want die ik er nu in heb zitten is 30x beter)
-Ik moest een nieuwe joystick kopen want k kreeg de gamepoort niet aan de praat, schijnt niet ondersteunt te worden???(maakt wel veel uit want mijn oude joystick werkte nog perfect ook al was ie al 8 jaar oud)
-Ik werk heel veel met 3ds Max en in de afgelopen week heb ik 5x een dikke crash meegemaakt terwijl k met de gewone windows versie 0x een crash heb meegemaakt.
-Deamon tools werkt niet onder windows 64. Ik kan dus alles op een andere computer uit gaan pakken en naar me andere computer versturen.

Ik kom over een tijdje wel weer kijken als alles ondersteunt wordt en goed werkt. Vooral dat 3ds Max de hele tijd crashed heeft mij er toe besluiten om de oude windows xp er weer op te zetten. Door die crashes heb ik nu namelijk al een dag vertraging opgelopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

MaZeS schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 22:08:
Bij mij werkt de website van f.e.a.r. wel met IE 32 bit en flash player 8( http://whatisfear.com/us/flash_index.jsp )

[...]
64-bits IE draait de site hier ook gewoon goed. Ik draai ondertussen x64 al sinds juli oid en het werkt allemaal goed en probleemloos. Heel soms een programaatje die niet 64 bits geschikt is maar dat is geen drama. Ook programmeren gaat hier net zo goed als met xp gewoon. Het enige wat ik al die tijd al mis zijn die ***drivers van logitech voor mn mx300 muis en mn webcam.

Ik wilde trouwens laatst een X-FI geluidskaart halen maar ik dacht, ik check voor de lol eerst even of er drivers voor zijn. Niet dus, dus daar wacht ik dan ook mooi mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Zeker weten dat je niet met IE 32bits werkt dan?
Je kunt zien of je de 64 bits versie draait door te kijken bij help->about internet explorer.
Ik krijg het namelijk niet voor mekaar.
aapelite schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:14:
[...]

64-bits IE draait de site hier ook gewoon goed. Ik draai ondertussen x64 al sinds juli oid en het werkt allemaal goed en probleemloos. Heel soms een programaatje die niet 64 bits geschikt is maar dat is geen drama. Ook programmeren gaat hier net zo goed als met xp gewoon. Het enige wat ik al die tijd al mis zijn die ***drivers van logitech voor mn mx300 muis en mn webcam.

Ik wilde trouwens laatst een X-FI geluidskaart halen maar ik dacht, ik check voor de lol eerst even of er drivers voor zijn. Niet dus, dus daar wacht ik dan ook mooi mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een lijstje met x64 compatible programma's

http://www.3dvelocity.com/articles/win64compatibility/win64softlist.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Misschien wat lastig te vinden, maar deze link staat ook in de startpost. Maar goed, beter teveel dan te weinig nuttige links :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Voor de geinteresseerde: VIA HyperionPro Driver Package v5.04a

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een 64 bit patch voor Unreal Tournament 2004 (UT2004) is ook opgedoken:

meuktracker: Unreal Tournament 2004 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
zikje schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:50:
Een 64 bit patch voor Unreal Tournament 2004 (UT2004) is ook opgedoken:

meuktracker: Unreal Tournament 2004 64-bit
Was al eerder in dit draadje gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
Kwam zojuist in het Atomicmpc forum een mooie x64 meuk lijst tegen.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
even ter introductie. Heb nu 2 dagen Windows X64 op mijn computer staan.
Hardware bestaande uit een P5LD2 MB, x550 ATI videokaart en een P4 530 3 Ghz 64 bits.
En ik moet zeggen, draait er goed. Moet toch zeggen dat ik wel snelheidswinst merk.
Ik draai er nu Deer Park Alpha 2 op wat overeenkomt met Firefox ! helemaal goed.
Verders draai ik NOD32 antivirus. Wordt gezegd dat deze 64 bits is maar geeft bij mij 32bits aan? isie misschien compatible aan x64 ??? of hebbik wat gemist ?
Een torrentclient in 64 bit hebbik nog niet echt gevonden dus ?? iemand ??
Een deamon-tool achtig programma ook nog niet echt ??
Ik zal in iedergeval mijn bevindingen in het X64 gebeuren hier droppen.
Moet zeggen erg interresant en ERG goed topic 8)

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jpschouten79 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:37:
Verders draai ik NOD32 antivirus. Wordt gezegd dat deze 64 bits is maar geeft bij mij 32bits aan? isie misschien compatible aan x64 ??? of hebbik wat gemist ?
Ja NOD32 draait sinds kort ook op x64, zie ook de TS :).
Azureus gebruikt Java. Als jij java x64 gebruikt zou ik het niet ondenkbaar vinden dat Azureus in 64 bits modus draait, maar dat weet ik niet zeker. Test het eens zou ik zeggen :P.
Zie TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ut2004 heeft ook een 64bit patch
http://amd64downloads.filecloud.com/ut2004.asp
Ik heb em zelf nog niet getest maar hij staat niet in de TS zag net.

edit:
hmm, op de amd site moet je registreren.
Maar met google vind je wel een 'vrije' download.
De patch (3355 amd64) bestaat zowel voor linux als windows btw.

Deamon tools V4 komt in oktober uit volgens de site.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware bestaande uit een P5LD2 MB, x550 ATI videokaart en een P4 530 3 Ghz 64 bits.
En ik moet zeggen, draait er goed. Moet toch zeggen dat ik wel snelheidswinst merk.
Ik draai er nu Deer Park Alpha 2 op wat overeenkomt met Firefox ! helemaal goed.
Ik meen te weten dat van Intel alleen de P4 6xx reeks 64 bit is.

uit Tom's Hardware :

You can tell if your system is ready to run 64 bit Windows by the processor. For AMD, you want a processor with AMD64, such as the Athlon 64 family or a brand new Sempron. In the case of Intel, look for a recent EM64T-enabled chip (formerly Yamhill or Clackamas) such as the Pentium 4 600 series, Pentium D, Pentium Extreme Edition or Celeron D with the 300 model number ending in 1 or 6.

Toch erg knap als je een 530 hebt :) om windows x64 te draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:40:
Ik meen te weten dat van Intel alleen de P4 6xx reeks 64 bit is.

Toch erg knap als je een 530 hebt :) om windows x64 te draaien.
Dit is de lijst die intel zelf geeft: Intel EM64T CPU lijst.

De p4 530 ondersteunt inderdaad geen EM64T. Maar misschien bedoelt jpschouten79 een p4 531. Die ondersteunt wel EM64T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ik heb een tijdje Arctic Torrent gedraaid:
http://dev.int64.org/arctic.html
Beviel alleen niet echt super, dus toch maar naar mijn vertrouwde client teruggegaan.
Daemon tools zou deze maand uitkomen met een x64 ondersteunende versie.
Andere tooltjes staan geloof ik al in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
Ja ik weet het ook niet, het is mij gezegd dat er een 530 p4 in zit.
Ik heb net Sisoft sandra gedraaid en zie bij x64 een vinkie staan dat het ondersteund wordt dus het zal dan wel goed zijn toch ? PS, FILEDISK werkt bij mij erg goed, zit alleen in de knoop met BF2 pratende te krijgen. Moet ik een image mdf mounten en met antiblaxx gebruiken maar antiblaxx heeft alleen deamontools en alcohol ondersteuning. safedisk protectie moet eraf ;) als iemand hierover een tip heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jpschouten79 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:15:
Ja ik weet het ook niet, het is mij gezegd dat er een 530 p4 in zit.
Ik heb net Sisoft sandra gedraaid en zie bij x64 een vinkie staan dat het ondersteund wordt dus het zal dan wel goed zijn toch ?
Met cpu-z kun je precies zien welke processor je hebt.
PS, FILEDISK werkt bij mij erg goed, zit alleen in de knoop met BF2 pratende te krijgen. Moet ik een image mdf mounten en met antiblaxx gebruiken maar antiblaxx heeft alleen deamontools en alcohol ondersteuning. safedisk protectie moet eraf ;) als iemand hierover een tip heeft ?
De BF2 image kan je met isobuster omzetten naar een .bin file. Deze kan je vervolgens wel laden met filedisk en vervolgens installeren, maar bij het runnen krijg je problemen omdat de beveiliging gemist wordt. Nu heb je dus of een no-cd crack nodig, of daemontools x64. Voor dat laatste moet je nog wat geduld hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
Thx voor het snelle antwoord ;) heb CPU-Z gedraait goed programmatje trouwens en idd.
Ik heb de P4 3 ghz 531 ! dus met 64 bit ondersteuning. En ik heb idd al zo lopen klooien dat ik er achter ben dat ik moet wachten op Daemon tools 64, maar wanneer die nou uitkomt mag joost weten?
PS heb nu all seeing eye en Battlefield 1.0 met nocdcrack. Kom via all seeing eye alleen niet in de servers, hij start BF2 op en dan kom ik in het inlogscherm en dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jpschouten79 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:03:
Kom via all seeing eye alleen niet in de servers, hij start BF2 op en dan kom ik in het inlogscherm en dan ???
En dan ga je zoeken op google of GoT hoe het zit met de all-seeing-eye ondersteuning in BF2 ;). Er loopt zelfs een heel groot BF2 topic hier op GoT.
bf2 ondersteunt het direct verbinden met een server niet. Tenminste, niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jpschouten79 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:03:
En ik heb idd al zo lopen klooien dat ik er achter ben dat ik moet wachten op Daemon tools 64, maar wanneer die nou uitkomt mag joost weten?
Van de Daemon Tools homepage
Dear Community,

we plan to release the new Daemon Tools V4 next month (October).
No exact date is possible, but at least you now have some "landmark"

No need to PM us anymore icon_wink.gif
Het kan dus nooit meer heel lang duren (wishfull thinking :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
Goed dan wachten we gewoon op Daemon tools, ik ben waaaaarschijnlijk niet de enige die erop aan het jagen is ;) ps is er ook programmatje zoals crap cleaner voor x64 of is crap cleaner x64 compatible ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jpschouten79 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:50:
Goed dan wachten we gewoon op Daemon tools, ik ben waaaaarschijnlijk niet de enige die erop aan het jagen is ;) ps is er ook programmatje zoals crap cleaner voor x64 of is crap cleaner x64 compatible ??
Ik gebruik System Cleanup en dat werkt gewoon onder x64. Dit hoef je ook niet te installeren, wat ideaal is voor luie mensen zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Alle versies van BitSpirit werken prima op x64. BitSpirit is mijn x86 en mijn x64 client, bevalt me echt prima, de beste client die er is IMHO :) Nog nooit ergens problemen mee gehad, ook compleet compatible met x64 _O_
wwillem schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:08:
[...]

En dan ga je zoeken op google of GoT hoe het zit met de all-seeing-eye ondersteuning in BF2 ;). Er loopt zelfs een heel groot BF2 topic hier op GoT.
bf2 ondersteunt het direct verbinden met een server niet. Tenminste, niet voor zover ik weet.
BF2 ondersteund dat wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
FnF schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:19:
BF2 ondersteund dat wel hoor ;)
offtopic:
Ughe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Uche 2: Die SP komt nog van LightEye en is inmiddels al weer een 3 maand oud, inmiddels wordt het wel ondersteund _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
konden jullie windows xp 64 meteen instaleren ?? bij mij start ie de instalatie niet op als ik mijn pc reset en ik krijg ook geen bericht van druck op een knop om instalatie te starten :r 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Bij mij werkte het wel direct.
Het schijnt alleen pas vanaf een bepaalde bios versie te werken voor mijn laptop.
Misschien ff bios updaten dus?
dragon9114 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:55:
konden jullie windows xp 64 meteen instaleren ?? bij mij start ie de instalatie niet op als ik mijn pc reset en ik krijg ook geen bericht van druck op een knop om instalatie te starten :r 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
ik heb al de laatste nieuwe bios op me asrock 939Dual-SATA2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
Misschien in je bios de cd-rom als eerste in boot order zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
dragon9114 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:55:
Druck met ck 7(8)7
Maar idd, gewoon meteen installeren, maar voor support kan je gewoon even een telefoontje naar Microsoft plegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
heeft iemand direct x werkend gekregen ? zo ja hoe heb je dat dan gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
dragon9114 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:38:
heeft iemand direct x werkend gekregen ? zo ja hoe heb je dat dan gedaan ?
DirectX wordt gewoon meegeleverd, maar gewoon iedere DirectX Installer werkt ook goed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
ik krijg steeds een error van dat ik niet de goede windows heb :S zijn er soms als updates voor windows xp 64 ??
http://d.recosoft.net/foto/error.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
DirectX 9.0c zit standaard in windows xp 64 bit.

Ga naar start, uitvoeren en tiep: dxdiag >> hier zie je de huidige versie staan. (helemaal onderaan, 1e tabblad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
ik heb directx 9b maar ik heb 9c nodig kan ik die niet op een of andere manier updaten 8)7 :? |:(

[ Voor 15% gewijzigd door dragon9114 op 21-10-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Heb je één of andere beta versie gedownload ofzo?
Volgens mij zit er standaard 9.0c bij.
Anders een windows update draaien?
dragon9114 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:30:
ik heb directx 9b maar ik heb 9c nodig kan ik die niet op een of andere manier updaten 8)7 :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
update doet het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ik zag trouwens dat de website van daemon tools down-for-maintaince is.
Zou het grote moment aangebroken zijn?? :)

@dragon9114:
Hoezo doet die het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
er zij geen updates te krijgen voor windows xp 64 bit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpschouten79
persoonlijk denk ik dat je dat niet de goeie versie van win 64 heb, bij mij zit er ook gewoon standaard 9.0c bij. Ik zou opnieuw op de MS site de image downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ik heb versie 5.2 build 3790 van XP x64.
Je kunt kijken wat jij hebt door bijvoorbeeld dxdiag uit te voeren.
jpschouten79 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:02:
persoonlijk denk ik dat je dat niet de goeie versie van win 64 heb, bij mij zit er ook gewoon standaard 9.0c bij. Ik zou opnieuw op de MS site de image downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een fijne cd/dvd burner gevonden.

http://www.deepburner.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 18:20
Zojuist even die demo van Dreadnought gedownload. Die ziet er echt gaaf uit. De details zijn echt super. Ik moet alleen dat ik naast XP 64-bit nog wel de normale windows xp draaien omdat er nog geen drivers voor m'n Canon printer zijn.

Om even terug te komen op die game. Ik kan hem niet vloeiend spelen, maar kan dat aan mijn videokaart liggen. Ik heb een Radeon 9500/9700 pro met de laatste ATI drivers. De game draait op 800 x 600 @ 60Hz. Maar het gaat met hoten en stoten. Vooral als je iemand neerschiet.

Ok, mijn system specs voldoen niet helemaal aan het vereiste. That's the problem:

System Specs
Minimum Specifications for 32-bit Play
--------------------------------------------------------
Processor: 2.5 Ghz or better
RAM: 1 Gigabyte
Graphics: Radeon 9700 and above or Geforce FX and above
Sound: Any 32 bit Sound Card

Recommended Specifications for 64-bit Enhanced Play
Processor: AMD Athlon™ 64 FX processor
RAM: 2 Gigabyte
Graphics: Radeon 9800 256MB card or GeForce 6800
Sound: Soundblaster Audigy and Above

[ Voor 39% gewijzigd door rimave op 22-10-2005 21:59 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
rimave schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:53:
Zojuist even die demo van Dreadnought gedownload. Die ziet er echt gaaf uit. De details zijn echt super. Ik moet alleen dat ik naast XP 64-bit nog wel de normale windows xp draaien omdat er nog geen drivers voor m'n Canon printer zijn.

Om even terug te komen op die game. Ik kan hem niet vloeiend spelen, maar kan dat aan mijn videokaart liggen. Ik heb een Radeon 9500/9700 pro met de laatste ATI drivers. De game draait op 800 x 600 @ 60Hz. Maar het gaat met hoten en stoten. Vooral als je iemand neerschiet.

Ok, mijn system specs voldoen niet helemaal aan het vereiste. That's the problem:

System Specs
Minimum Specifications for 32-bit Play
Processor: 2.5 Ghz or better
RAM: 1 Gigabyte
Graphics: Radeon 9700 and above or Geforce FX and above
Sound: Any 32 bit Sound Card

Recommended Specifications for 64-bit Enhanced Play
Processor: AMD Athlon™ 64 FX processor
RAM: 2 Gigabyte
Graphics: Radeon 9800 256MB card or GeForce 6800
Sound: Soundblaster Audigy and Above
Dreadnought is inderdaad best zwaar, maar toch kan je het redelijk soepel krijgen te draaien. Ergens staat een bestand met een aantal commands, waardoor je veel kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Bedankt, ik heb hem toegevoegd aan de softwarelijst!

En voor de mensen met een XGI kaart, XGI heeft ook x64 drivers uitgebracht, zie de SP voor de link ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 23-10-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
MaZeS schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:09:
Ik zag trouwens dat de website van daemon tools down-for-maintaince is.
Zou het grote moment aangebroken zijn?? :)

@dragon9114:
Hoezo doet die het niet?
Nee, ze hebben alleen de site geupdate. Nieuwe look enzo. Geen mooie versie 4 helaas.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Ja helaas.
Maar als ze op schema lopen zou het aankomende week uit moeten komen.
Vorlon schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:55:
[...]

Nee, ze hebben alleen de site geupdate. Nieuwe look enzo. Geen mooie versie 4 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:17
Heb net nog gekeken op de site maar geen versie 4 te vinden, kan hem nu wel heel hard gebruiken, of heeft iemand andere suggesties voor het mounten van .mdf e.d. ?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.